The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Mja het is allemaal relatief. Het gemiddelde verbruik weet ik niet maar als ik optrek zie ik hem zo naar 1:5 gaan.Arfman schreef op woensdag 04 september 2013 @ 07:57:
Ben ik de enige die het verbruik voor zo'n moderne auto aan de hoge kant vind? 1.2tfsi en dan 1:12 lopen in de stad .. I'm not impressed.
Edit:
Even specs gezocht. Hij is alsnog ruim een ton, dan is een 1.2 imo gewoon een te lichte motor. Hoogstwaarschijnlijk lopen zwaardere motoren zuiniger.
[ Voor 17% gewijzigd door Gonadan op 04-09-2013 08:17 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik denk dat het verbruik sowieso beter zou zijn als ik langere ritten zou rijden. Maak nu ritjes van ongeveer 6 tot 9km, waarbij ik 10 stoplichten tegenkom. Start/stop is niet altijd actief, dat is dus ook niet gunstig voor het verbruik.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Sowieso zal het met zo'n motorinhoud waarschijnlijk langer duren voordat alles opgewarmd is waardoor je met dat soort korte ritjes nog lang niet op efficiënte temperaturen zit.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ga vanavond mijn motorkapisolatie halen, is kennelijk niet standaard bij de 1.2 en 1.4. Enkel bij de 185pk en 1.6tdi zit er er standaard in. Kostte slechts 3 tientjes en hoop hierdoor ook dat blok sneller op temperatuur is en het geluid beter dempt.
edit:
Toch niet vanavond, net belletje gekregen. Foutje van de dealer onderdeel komt over 5 dagen.
[ Voor 13% gewijzigd door Rainesh op 04-09-2013 12:02 ]
90 graden koelwatertemperatuur of olie? Denk het koelwater en echt warm is het blok dan ook nog niet. Wanneer dit blok 'efficient' wordt qua temperatuur weet ik niet, wel duurt het opwarmen van een motorblok wat langer dan een stukje door de stad rijden.Rainesh schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:56:
Dat klopt, heb gemerkt dat het blok pas na ongeveer 4km op temperatuur (90graden) is.
Ga vanavond mijn motorkapisolatie halen, is kennelijk niet standaard bij de 1.2 en 1.4. Enkel bij de 185pk en 1.6tdi zit er er standaard in. Kostte slechts 3 tientjes en hoop hierdoor ook dat blok sneller op temperatuur is en het geluid beter dempt.
edit:
Toch niet vanavond, net belletje gekregen. Foutje van de dealer onderdeel komt over 5 dagen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Vanaf zo'n 1000 á 1500 kilometer kun je er wel vanuit gaan dat de auto ingereden isRainesh schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 23:57:
Zal morgen even proberen.
Trouwens, op welke km stand vinden jullie dat een auto ingereden is? Er staat nu 12k op, maar is de auto dan al ingereden? Sommige zeggen pas bij 40k, andere zeggen zelfs 4k...
En als je alleen maar in de stad rijd dan voelt iedere auto snel. De VW Up! op m'n werk is ook snel. In de 1e en 2e versnelling. Puur omdat die vrij kort zijn, zodra je in de 3e versnelling komt is alle trekkracht weg.
En zoals hierboven gezegd, na een km of 3 á 4 is de koelvloeistof vaak al wel op temperatuur, maar voor de motor zelf geheel op bedrijfstemperatuur is en dan dus ook het zuinigst is ben je een km of 15 verder.
Persoonlijk ben ik geen fan van die kleine 1.2 motortjes waar ze een turbo op schroeven en die dan 12 á 1300kg aan auto mee moeten slepen. Volgens mij houden die blokjes dat nooit erg lang uit. Persoonlijk zou ik minimaal voor een 1.4 gaan, liefst groter, die zal ook zuiniger zijn en langer mee gaan omdat die zich niet het apelazarus hoeft te zeulen aan een auto van 1200kg
[ Voor 53% gewijzigd door FastFred op 04-09-2013 13:33 ]
Tjsa, als er zelfs 1liter 3-cilinders zijn die een auto voort kunnen bewegen van >1200kg én nog eens een caravan kunnen trekken, dan verwacht ik niet al te veel problemen. Bij een turbo is het m.i. zaak om deze niet gelijk 100% te belasten en als een idioot ermee te gaan rijden. Dat er mensen zijn die binair autorijden is dan een ander verhaal. Daar kan de beste turbo ook niet tegenop (uitzonderingen zijn er altijd).FastFred schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:26:
[...]
Persoonlijk ben ik geen fan van die kleine 1.2 motortjes waar ze een turbo op schroeven en die dan 12 á 1300kg aan auto mee moeten slepen. Volgens mij houden die blokjes dat nooit erg lang uit. Persoonlijk zou ik minimaal voor een 1.4 gaan, liefst groter, die zal ook zuiniger zijn en langer mee gaan omdat die zich niet het apelazarus hoeft te zeulen aan een auto van 1200kg
Mijn auto heeft ook een 1.2 motor met turbo op een gewicht van 1259 kilo maar het is volstrekt nutteloos om boven de 4k toeren uit te komen omdat het dan toch qua trekkracht en vermogen weinig meer uitmaakt. Alles is toch al beschikbaar rond de 1800 toeren.
Je kan wel zeggen dat de tijd van dikke >2liter 4/5/6 cilinders met turbos wel voorbij zijn voor het gros van het wagenpark.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Verwijderd
En daar sta ik dan op het punt om mijn A4 1.6 in te ruilen op een V70 T5 met 250 pkvhal schreef op woensdag 04 september 2013 @ 14:06:
[...]
Je kan wel zeggen dat de tijd van dikke >2liter 4/5/6 cilinders met turbos wel voorbij zijn voor het gros van het wagenpark.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Mee eens de de 14 jaar oude clio 1.4 die wij voor erbij heben doet met 7-8km ritjes in de stad 1:14-1:15Arfman schreef op woensdag 04 september 2013 @ 07:57:
Ben ik de enige die het verbruik voor zo'n moderne auto aan de hoge kant vind? 1.2tfsi en dan 1:12 lopen in de stad .. I'm not impressed.
Hangt heel erg van de auto af, mijn audi 200 heeft een olie temp metertje en die olie temp gaat bijna gelijk met het koelwater op, dat duurt zeker geen 2-3x zoveel km voordat de olie op zijn normale werktemperatuur is.thijszor schreef op woensdag 04 september 2013 @ 12:44:
Meestal duurt olie 90 graden 10-15km normaal rijden. Terwijl je koelwater meestal al binnen een paar kilometer op 90 graden zit.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ja en jaTylen schreef op woensdag 04 september 2013 @ 21:31:
Die clio had ook climate control? En stiurbekrachtiging? En alle extra hulpmiddelen??
C'mon zelfs een golf 1.4tsi haalt gemakkelijk 1:14
Mijn Corsa D 1.2, haalde op hetzelfde traject 1:11 ongeveer. Geen airco aan, zelfde rijstijl en waar t kon CC aan. Gewicht inc bestuurder was rond de 1250kilo.
De a1 haalt rond de 1:13 zie ik, ik vind dat al een flinke vooruitgang. Airco staat ook uit, maar gebruik vaak start&stop. Gewicht inc bestuurder is rond de 1190kilo. MAAR wel met 225-35-18 bandjes, terwijl de Corsa 205-40-17 bandjes had. Nog even gekeken naar brandstofverbruik van beide type banden, beide een F-label.
Ik kijk het voorlopig aan, na iets van 5-10 tankbeurten (heb pas 1x getankt) heb ik een beter beeld over het verbruik. Misschien een kuurtje bij JD? Van 86pk/160nm naar 140pk/225nm
[ Voor 9% gewijzigd door Rainesh op 04-09-2013 22:52 ]
Van de voorganger is geen spoor te bekennen! Leuk zeg....net nieuw...gelijk schade...
Zal later een pic posten.
[ Voor 35% gewijzigd door Rainesh op 09-09-2013 08:13 ]
Tuurlijk, het kan altijd sneller gaan. Ligt er natuurlijk ook aan wat voor blok je erin hebt zitten. Stel me voor dat een 6 of 8 cilinder wel iets sneller op bedrijfstemperatuur is dan dat een 4 dat is.Chaoss schreef op woensdag 04 september 2013 @ 16:10:
[...]
Mee eens de de 14 jaar oude clio 1.4 die wij voor erbij heben doet met 7-8km ritjes in de stad 1:14-1:15
[...]
Hangt heel erg van de auto af, mijn audi 200 heeft een olie temp metertje en die olie temp gaat bijna gelijk met het koelwater op, dat duurt zeker geen 2-3x zoveel km voordat de olie op zijn normale werktemperatuur is.
Auh, dat is zuur. Ze zien je alweer aankomen bij de dealer. Ging de voorganger zonder reden op de rem staan?Rainesh schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:55:
(*@#$^(@*#^$(* !!! Net eerste schade gemaakt en een fikse ook! Ik reed op de N11 en toen besloot iemand voor mij opeens vol op de rem te staan en door te rijden.Heb toen uitgeweken en auto naast me geraakt. Die had een deuk en lakschade.
![]()
Van de voorganger is geen spoor te bekennen! Leuk zeg....5 dagen oud...gelijk schade...![]()
Zal later een pic posten.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
De koelvloeistoftemperatuurmeter doet het vaak niet. Blijft op koud staan. Iemand enig idee?
En hij startte gisteren niet, hij sloeg meteen weer af. Hierna kon ik wel weer gewoon starten.
Verder pakt hij soms heel slecht op. Alsof de computer niet begrijpt dat ik vol gas geef in plaats van 25% ofzo.
Ik blijf het maar merkwaardig vinden dit soort defecten. Een supersimpel motortje en ook relatief weinig kilometers (144.000). De Nissan staat nu op 499.920 en echt NOOIT zulke stupide fouten.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Oei, zuur zeg! Maar is te fixen, en gelukkig heb jezelf niks. Nu heb je op de N11 sowieso vaker paniekvogels omdat ze denken dat er flitsers staan... Heb daar ook een keer gehad dat iemand plots op zijn rem trapte omdat die blijkbaar wat in de berm zag... wat uiteindelijk niks was.Rainesh schreef op donderdag 05 september 2013 @ 21:20:
Jup zonder reden op de rem en daarna weer vandoor. Als ik niet uitgeweken had, dan was de audi wellicht total loss. Bij het remmen had ik het gevoel van nee ik ga diegene raken, dus maar uitgeweken.
[afbeelding]
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Nooit uitwijken! Nu is het kwa verzekering een schade waaraan jij schuldig ben, anders had de schade op de tegenpartij verhaald kunnen worden en had dit bij jou niet als schuld schade gestaan.Rainesh schreef op donderdag 05 september 2013 @ 21:20:
Jup zonder reden op de rem en daarna weer vandoor. Als ik niet uitgeweken had, dan was de audi wellicht total loss. Bij het remmen had ik het gevoel van nee ik ga diegene raken, dus maar uitgeweken.
Ik ga er nu vanuit dat je alrisk verzekerd ben. Het verschil wordt pas echt groot als je niet allrisk verzekerd ben.
En ja ik ben ook een keer uitgeweken waarna de tegenpartij/aanstichter die mij zelfs nog raakte vrolijk door reed en en een geschatte schade van 9K - 12K had op een auto van 3K dus dik total loss.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Neem tegenwoordig niet snel een all-risk verzekering meer, tenzij er iets van een no-claim beschermer bij zit. Hoewel als ik zo'n dure, vrij nieuwe auto als Rainesh zou hebben, dan zou ik nog steeds wel een all-risk verzekering nemen.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Leaping Lab Rats!
Ook logisch ... je moet normaal altijd kunnen stoppen als je voorligger stopt (dus ook noodstop) + je kan onmogelijk hard maken dat je voorligger ineens plots remde of nog erger, je de pas afsneed om vervolgens vol in de ankers te gaan ...d3vlin schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 23:50:
Ik heb een tijd terug een vergelijkbare situatie als Rainesh meegemaakt. Auto voor mij remt plotseling, ik kon niet meer uitwijken/remmen dus er achterop. Ik ging er ook vanuit dat dit te verhalen zou zijn op de veroorzaker van de aanrijding (de plotseling stoppende auto) maar dat bleek dus anders te liggen. Omdat ik er achterop gereden was ben ik volgende de verzekeringen degene die aansprakelijk is voor de aanrijding. Conclusie; altijd zorgen dat je aangereden wordt in plaats van dat je aanrijdt! :-)
Bij dat laatste zou een dashcam nog wel kunnen helpen natuurlijk.
@.Maarten
Als je kan aantonen dat de ander zonder reden plots hard afremt dan is die aansprakelijk.
Maar goed, het is een nogal grote "als", dat bewijzen is nogal lastig
Dus genoeg afstand houden is gewoon het beste/veiligste.
Soit, deze vrijdag mijn nieuwe leasewagen gaan ophalen ... een A3 sportback
Een verzekering is van origine bedoelt om risicos af te dekken die je zelf financieel niet kan dragen, no claim maakt dat je een afweging moet maken tussen zelf betalen en no claim in stand te houden of verzekering aan te spreken en de bijbehorende aanpassing op de no claim te krijgen.Chaoss schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 20:24:
Mag je wel een no claim beschermer hebben anders heb je ook niets aan je verzekering bij dit soort schades.
Die no claim beschermer is een klantbindingsmiddel. Elke gemelde schade waarop no claim van toepassing is heeft invloed op de ontwikkeling van je no claim trede ongeacht of wel of geen no claim beschermer hebt. Indien er een teruggang is in de trede zal in het geval van de no claim beschermer dit niet doorberekend worden aan de klant. Wil je vervolgens overstappen naar een andere verzekering zal deze de werkelijke aantal schadevrije jaren op papier zetten, niet het aantal jaren met de no claim beschermer. Met als gevolg dat het opeens financieel niet zo interessant is om over te stappen naar een andere verzekering.
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
Vlak voor de trip naar Worthersee had ie al een herspuiting gekregen op eigen kosten, omdat de beschermlak op het Missanorood begon af te bladeren. Nu met het onderhoud dat ie had, was ie weer enkele weken aan het afbladeren.
Bij de dealer even iets van gezegd gehad, en ze hebben beslist dat hij terug gespoten gaat worden, ditmaal op hun kosten ( blij, koste me 600 euro
Blijf het raar vinden, spijtig genoeg ken ik zelf geen andere mensen met een missanorode audi om te horen of zij ook zulk probleem hebben met het afbladeren.
-| Hit it i would ! |-
Op steenslag e.d. krijg je nooit garantie dus als het begint te bladderen bij een klein pitje kan je die garantie wel vergeten. Eigenlijk alleen bij roest of los komen van binnen uit zonder beschadigingen op de lak kan je succesvol clamen.
[ Voor 21% gewijzigd door martijn_tje op 15-09-2013 17:42 ]
En aangezien ik geen andere mensen vind die met missanorood rijden, kan ik dus niet vragen of ze ook het afbladeren hebben dtv steenslag, want dan kan je wel effectief audi verantwoordelijk stellen dat hun spuitprocede ofzo in de fabriek niet goed is, en dat zij (steeds) opdraaien voor het herspuiten van de bumper ( of eentje geven die niet afbladerd na weer een steentje tegen je bumper ).
Rotte is dat ik dagelijks voor men werk een stuk autostrade doe in de haven van Antwerpen, door de Tijsmanstunnel, en daar kennen vrachtwagens er iets van om constant steenslag etc te verliezen, en onze fantastische overheid of het havenbedrijf vertikken het om eens maandelijks ofzo met een kuisploeg daar de zijkanten van de baanvakken op te kuisen, dus blijft alles er liggen en vliegt het vroeg of laat tegen je bumper als je weer achter een vrachtwagen rijd die alles opwaait.
-| Hit it i would ! |-
Misschien iets minder bumperkleven
Moet de a5 binnenkort toch voor schade wegbrengen (stomme ongeluk) en dan wordt de motorkap opnieuw gespoten.
Mijn A4 van 2006 (Quartz-grijs) heeft daar tot op heden geen last van. Uiteraard wel minimaal last van steenslag maar niet dat daardoor de complete lak weg is.
De nieuwe Audi A3 Limousine is gearriveerd bij uw Audi dealer. Klaar om u te verrassen door zijn design, maar ook op technisch vlak. Standaard is de Audi A3 Limousine voorzien van een start-stopsysteem en een recuperatief remsysteem dat tijdens het remmen energie genereert. Hierdoor kent de nieuwe Audi A3 Limousine een extreem laag energieverbruik. Liefst 18 uitvoeringen zijn goed voor 20% bijtelling. De Audi A3 Limousine rijdt u al vanaf € 28.500,-.
De lage bijtelling geldt ook voor de uitvoeringen die nóg meer comfort en luxueuze extra’s aan de zeer complete standaarduitrusting toevoegen, zoals de Pro Line, Pro Line plus of Pro Line S uitvoering.
Pro Line
De comfortabele Pro Line uitvoering is onder meer uitgerust met middenarmsteun vóór, een multifunctioneel lederen stuurwiel, bestuurdersinformatiesysteem met kleurenscherm en navigatiepakket. De vanafprijs bedraagt € 30.050,-
Pro Line plus
Plus. De naam zegt het al. De Pro Line plus baseert zich op de rijk uitgeruste Pro Line, maar voegt daar –voor slechts 1200 euro meer - een volautomatische airconditioning en Xenon plus verlichting aan toe. De Audi A3 Limousine Pro Line plus is te bestellen vanaf € 31.250,-
Pro Line S
Baas boven baas. Pro Line S voegt aan de Pro Line plus uitvoering de nodige sportieve extra’s toe. Het S line in- en exterieur en het multifunctionele afgevlakte drie-spaaks lederen stuurwiel springen meteen in het oog, maar de Pro Line S staat ook voor comfort-airconditioning, Audi soundsystem, mono.pur interieurelementen, lichtpakket en licht- en regensensor. De Audi A3 Limousine Pro Line S is bestelbaar vanaf € 34.390,-
Dit model staat bij op nummer 1 als opvolger voor de A4 Avant.
Mooi dan ben ik jarigcOOlrUnnINgs schreef op woensdag 18 september 2013 @ 09:26:
Counting down the days, nog een week te gaan (24-09-2013, 18:00 uur)
. MacBook Pro 13" iPad (2017) iPhone XS AirPods
► bestuurdersinformatiesysteem met kleurenscherm
► middenarmsteun vóór
► multifunctioneel vierspaaks lederen stuurwiel
► Xenon Plus verlichting
► comfortairconditioning
► Audi sound system
► mistlampen
► licht- en regensensor
► aluminium in het interieur
► MMI navigatie plus
► Audi connect
17inch velgen eronder en hij is klaar. Vraag me dan nog wel af of er bluetooth bij zit.
BlaBlaBla
Ja die zit er in. In de MMI navigatie plus pakket / Audi connectStrider schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:50:
Ik zit eens te kijken naar de: A3 Sportback e Edition 1.6 TDI ultra 6-bak, en die heeft voor zijn meerprijs best aantrekkelijke opties:
► bestuurdersinformatiesysteem met kleurenscherm
► middenarmsteun vóór
► multifunctioneel vierspaaks lederen stuurwiel
► Xenon Plus verlichting
► comfortairconditioning
► Audi sound system
► mistlampen
► licht- en regensensor
► aluminium in het interieur
► MMI navigatie plus
► Audi connect
17inch velgen eronder en hij is klaar. Vraag me dan nog wel af of er bluetooth bij zit.
Neem dan gelijk de S-line interieur heb je ook 18 inch onder zitten net als ik
[ Voor 5% gewijzigd door kevinl op 19-09-2013 11:24 ]
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
En in de 14% dit jaar, lijkt bijna een koopjekevinl schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:23:
[...]
Ja die zit er in. In de MMI navigatie plus pakket / Audi connect
Neem dan gelijk de S-line interieur heb je ook 18 inch onder zitten net als ik
Ga zaterdag eens kijken of er dealers zijn die deze auto dit jaar nog kunnen leveren als ik hem 1 oktober bij Alphabet bestel
Zie bij S-line interieur geen 18inch erbij staan? Maar ik wil boven deze aanschafprijs nog +/- 1k aan velgen uitgeven, en het liefst niet veel meer, anders vind ik hem te duur worden
[ Voor 17% gewijzigd door Strider op 19-09-2013 11:29 ]
BlaBlaBla
BlaBlaBla
Het busje voor mij dacht: "Laat ik eens zonder richting aan te geven rechtsaf slaan op dit kruispunt, om vervolgens parallel aan de weg te staan, waarna ik zonder richting aan te geven weer naar links vlieg om te keren op de weg."
Het gevolg is een flinke schadepost. Hopelijk is alles snel afgehandeld. Erg leuk als je de auto net twee weken hebt.
- De bumper is stuk en zit scheef
- De balk achter de bumper is geschaafd en krom
- De koplampsteunen zijn afgebroken, het glas is beschadigd en de koplamp is naar achteren geschoven
- De sierlijst onder de koplamp is stuk en eraf. Het stuk waarop die lijst hoort te zitten is ook gebarsten
- De motorkap is beschadigd
- Het zijpaneel is gedeukt, de lak is beschadigd, en het is ontzet
- De mistlamp zit niet meer recht
- De kentekenplaathouder is gebarsten

[ Voor 5% gewijzigd door saviour op 21-09-2013 21:23 ]
Strider schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 20:27:
Is er iemand bekend met een A3 met normale stoelen, hoe zitten ze tegenover de sportstoelen? De Audi dealer waar ik ben geweest had alleen maar Audi's staan met sportstoelen.
Nasty, succes met de afhandeling.saviour schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 21:21:
Grr.
Het busje voor mij dacht: "Laat ik eens zonder richting aan te geven rechtsaf slaan op dit kruispunt, om vervolgens parallel aan de weg te staan, waarna ik zonder richting aan te geven weer naar links vlieg om te keren op de weg."Ik reed gewoon rechtdoor op de doorgaande (voorrangs)weg en raakte zijn zijkant nog net, doordat hij ineens ging keren.
Het gevolg is een flinke schadepost. Hopelijk is alles snel afgehandeld. Erg leuk als je de auto net twee weken hebt.[afbeelding]
- De bumper is stuk en zit scheef
- De balk achter de bumper is geschaafd en krom
- De koplampsteunen zijn afgebroken, het glas is beschadigd en de koplamp is naar achteren geschoven
- De sierlijst onder de koplamp is stuk en eraf. Het stuk waarop die lijst hoort te zitten is ook gebarsten
- De motorkap is beschadigd
- Het zijpaneel is gedeukt, de lak is beschadigd, en het is ontzet
- De mistlamp zit niet meer recht
- De kentekenplaathouder is gebarsten
Geluk bij een ongeluk; doordat de motorkap beschadigd is moeten ze waarschijnlijk die ook spuiten (toch?), dan vernevelen ze meteen de spatborden en voordeuren mee. Minder kans op kleurverschil, dat is sowieso al een groot risico bij grijs/zilver.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Ik heb in het verleden van (ik denk) 5 compleet verschillende mensen gehoord dat de sportspoelen zo ongeveer extra nr 1 waren die je moest aanvinken, omdat de standaardstoelen ruk waren.Strider schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 20:27:
Is er iemand bekend met een A3 met normale stoelen, hoe zitten ze tegenover de sportstoelen? De Audi dealer waar ik ben geweest had alleen maar Audi's staan met sportstoelen.
Weet niet of dat nog steeds zo is, maar zou me niets verbazen.
Ging met name om zijdelingse steun die je amper hebt in de normale stoelen.

Als je goed kijkt zie je trouwens ook 4 ringen op de grond geschilderd
Foto van de week zelf geschoten op het vliegveld van Olbia btw. Een half uur later stond er een mooie witte Q3 geparkeerd
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Volgens mij heb ik diverse verhalen gehoord dat de 2.0 benzine relatief gezien veel olie verstookt. Zover ik weet zijn de beste benzinemotoren voor een Audi van rond 2006 de 1.8T-motoren (en dus ook de 1.8 TFSI).thejoker80 schreef op zondag 22 september 2013 @ 08:12:
Zit rond te kijken voor een nieuwe (2-dehands) auto waarbij een A3 sportback of een A4 station ook opties zijn, vanaf 2006. Zijn er veel problemen bekend met de 1.8tfsi of 2.0 motoren(zonder turbo)? Auto moet het liefst iets minder dan 100.000 km gereden hebben.
Op audiforum.nl weten ze je hierover vast meer te vertellen.
NiceThe Eagle schreef op zondag 22 september 2013 @ 14:26:
In Italie (Sardinie in dit geval) heeft men kennelijk eindelijk begrepen dat wij Audi rijders een speciale plaats in het verkeer innemen:
[ Voor 16% gewijzigd door RomeoJ op 23-09-2013 08:06 ]
Ik rij zelf een 2.0 FSI (zonder turbo dus). Heb 'm destijds nieuw gekocht en in de inrijperiode gebruikte hij wel wat olie. Dat was na 5 á 10K km over. Ik hoef tussen de reguliere beurten door geen olie bij te vullen. Niets aan de hand dusthejoker80 schreef op zondag 22 september 2013 @ 08:12:
Zit rond te kijken voor een nieuwe (2-dehands) auto waarbij een A3 sportback of een A4 station ook opties zijn, vanaf 2006. Zijn er veel problemen bekend met de 1.8tfsi of 2.0 motoren(zonder turbo)? Auto moet het liefst iets minder dan 100.000 km gereden hebben.
Ik ben heel erg benieuwd naar de prijs/kwaliteits verhouding die eruit gaat komen. Er zijn al berichten dat de auto 37.000 gaat kosten (kaal). Dat vind ik nogal een prijsverschil met de reguliere A3.....
Zijn er hier nog meer mensen zich met deze auto bezighouden?
The Eagle schreef op zondag 22 september 2013 @ 14:26:
In Italie (Sardinie in dit geval) heeft men kennelijk eindelijk begrepen dat wij Audi rijders een speciale plaats in het verkeer innemen:
[afbeelding]
Als je goed kijkt zie je trouwens ook 4 ringen op de grond geschilderd
Foto van de week zelf geschoten op het vliegveld van Olbia btw. Een half uur later stond er een mooie witte Q3 geparkeerd![]()
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 17:19
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Eens. Volgens mij zijn de zijwangen een stuk beter. Bij mijn standaard a3 stoelen zijn de zijwangen vrijwel niet aanwezig en dat mis ik behoorlijk!JeroenV_ schreef op zondag 22 september 2013 @ 10:45:
[...]
Ik heb in het verleden van (ik denk) 5 compleet verschillende mensen gehoord dat de sportspoelen zo ongeveer extra nr 1 waren die je moest aanvinken, omdat de standaardstoelen ruk waren.
Weet niet of dat nog steeds zo is, maar zou me niets verbazen.
Ging met name om zijdelingse steun die je amper hebt in de normale stoelen.
Verwijderd
Zelf tankstation-POI's inladen is niet nodig, dit zit standaard in MMI.Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 00:00:
Ik krijg binnenkort een nieuwe q7 met navigatiesysteem, nu vroeg ik me af is het mogelijk om zelf zogenaamde poi data in te laden? zodat ik alle tankstations in de navigatie heb, bij mijn vorige bmw en mercedes kon het wel.
Als je geabonneerd bent, krijg je (IIRC met MMI+ 2,5 jaar gratis) updates van de kaarten en POI's.
Verwijderd
Niet wat ik wil, uit ervaring weet ik bijvoorbeeld dat de audi systemen in het oostblok heel weinig tankstations aangeeft en daarnaast wil ik alleen tankstations van een bekend merk.RomeoJ schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 07:54:
[...]
Zelf tankstation-POI's inladen is niet nodig, dit zit standaard in MMI.
Als je geabonneerd bent, krijg je (IIRC met MMI+ 2,5 jaar gratis) updates van de kaarten en POI's.
Het moet toch mogelijk zijn eigen data in te laden? Zelfs bij volkswagen kan het.
. MacBook Pro 13" iPad (2017) iPhone XS AirPods
Verwijderd
Nimmer serieus naar gekeken, zover ik weet ben ik ook een waterman maargoedJasperlamers schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:01:
Dan moet je even je leeftijd gaan aanpassen in de instellingen
[...]
Dan heb ik meteen een ervaringen vraag: heeft hier iemand de 140pk met cilinder uitschakeling? Hoe bevalt je dat? Verneem je de overgang? Enige problemen ondervonden? Schakelt ie ook cilinders uit wanneer je 50 binnen de bebouwde kom rijdt, of is het puur als je voor langere tijd een constante snelheid aanhoudt? (ik moet nog eens een proefrit doen met deze motor, dat had ik zelf ook al besloten)
Die lijkt me namelijk interessant als motor, want hij is een 1000 euro goedkoper dan de 122 pk, doordat ie zuiniger is. Ik rij nu een Scirocco met 122pk en dat bevalt goed, maar 1000 euro goedkoper en 18 pk meer is ook niet gek. De enige vraagtekens die ik heb is hoe de techniek zich houdt in die 140pk.
[ Voor 6% gewijzigd door DerOllie op 07-10-2013 17:05 ]
www.youtube.com/DerOllie
Maar goed de plaatjes:

Ik heb de 140PK COD motor en je merkt helemaal niets van de uitschakeling. Ik kan hierdoor ook niet goed bepalen wanneer het gebeurd, enige wat ik er wel van merk dat het verbruik gunstiger is dan mijn vorige 1.4TFSI (122pk).Cybpraetorian schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 17:03:
Ik heb zelf (nog) geen Audi, maar een A3 staat wel bovenaan op mn shortlist (A3, Golf 7, Leon, A-klasse). Ik zit te kijken naar een Audi A3 Sportback 1.4TSI (140pk) Pro Line S en dan nog wat accessoires die het moeten afmaken.
Dan heb ik meteen een ervaringen vraag: heeft hier iemand de 140pk met cilinder uitschakeling? Hoe bevalt je dat? Verneem je de overgang? Enige problemen ondervonden? Schakelt ie ook cilinders uit wanneer je 50 binnen de bebouwde kom rijdt, of is het puur als je voor langere tijd een constante snelheid aanhoudt? (ik moet nog eens een proefrit doen met deze motor, dat had ik zelf ook al besloten)
Die lijkt me namelijk interessant als motor, want hij is een 1000 euro goedkoper dan de 122 pk, doordat ie zuiniger is. Ik rij nu een Scirocco met 122pk en dat bevalt goed, maar 1000 euro goedkoper en 18 pk meer is ook niet gek. De enige vraagtekens die ik heb is hoe de techniek zich houdt in die 140pk.
Qua power is de nieuwe 1.4TFSI merkbaar krachtiger, en is elke inhaalactie prima te doen. Genoeg power onderin en komt zeer goed met verkeer mee. Als je de keus hebt ga voor de nieuwe 1.4TFSI met 140PK.
[ Voor 23% gewijzigd door Wicked-Game op 08-10-2013 13:37 . Reden: Foto's werkte niet, hopelijk nu wel ;) ]
Twee ontzettend mooie wagens, hoor! Lijkt me ook wel grappig om beiden een Audi op dezelfde dag in ontvangst te mogen nemen
Ben zelf een beetje aan het twijfelen om een A3 SB of een A3 Sedan (/Limo) te bestellen. Normaliter houd ik niet van een sedan, maar vind deze A3 wel goed gelukt als sedan.
Voordeel van de A3 Sedan is dat de kofferruimte iets groter is, nadeel is echter weer dat de daklijn snel daalt waardoor volwassen passagiers op de achterbank minder hoofdruimte hebben.
Meningen?
Kofferbak van de sedan is iets groter, maar de doorvoerruimte is zeer beperkt naar mijn mening (nadeel van alle soorten sedans). Om die reden vond ik de sportback praktischer.
Ik ben ook vooral benieuwd op lange termijn hoe die techniek zich houdt, in den beginne zal dat zeker allemaal goed werken, daar ben ik niet bang voor. Aan de andere kant is die motor er nog niet zo heel lang, dus langdurige ervaring zijn schaars denk ik. Laat in ieder geval weten wat je bevindingen zijn, ben erg benieuwd!
www.youtube.com/DerOllie
Ze zouden nu moeten werken.Cybpraetorian schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:14:
Ik ben wel benieuwd naar de plaatjes, dus als ze opnieuw gepost kunnen worden graag, of een linkje waar ze te zien zijn.
Ik ben ook vooral benieuwd op lange termijn hoe die techniek zich houdt, in den beginne zal dat zeker allemaal goed werken, daar ben ik niet bang voor. Aan de andere kant is die motor er nog niet zo heel lang, dus langdurige ervaring zijn schaars denk ik. Laat in ieder geval weten wat je bevindingen zijn, ben erg benieuwd!
Qua ervaring op langertermijn kan niemand je helpen, de langst lopende zal in een Golf 7 zitten, deze kreeg de motor als eerst. En die zal op zijn oudst nu 6/7 maanden zijn met die motor.
Je gekozen uiterlijk, ook qua kleur, lijkt erg op de versie die me ook wel wat lijkt. Is dit die daytona grijs? Ik twijfel tussen die kleur en zwart. Maar zou ook graag de chromen raamlijsten en dakrails willen, die maken de auto wel af...Wicked-Game schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:38:
[...]
Ze zouden nu moeten werken.
Qua ervaring op langertermijn kan niemand je helpen, de langst lopende zal in een Golf 7 zitten, deze kreeg de motor als eerst. En die zal op zijn oudst nu 6/7 maanden zijn met die motor.
www.youtube.com/DerOllie
Ja dit is daytona grijs. Heb een zwarte Opel Astra GTC gehad maar ik neem NOOIT meer zwart. Je zag alles op die auto, aan krasjes, vlekken etc.Cybpraetorian schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:14:
[...]
Je gekozen uiterlijk, ook qua kleur, lijkt erg op de versie die me ook wel wat lijkt. Is dit die daytona grijs? Ik twijfel tussen die kleur en zwart. Maar zou ook graag de chromen raamlijsten en dakrails willen, die maken de auto wel af...
Qua kleuren keus bij de nieuwe A3 vind ik het karig wat betreft echte "knal" kleuren. De enige die er echt vanaf springt is Misanorood. De rest is eerlijk gezegd nogal safe qua kleur. Had hiervoor een Audi A3 Sportback met Arubablauw als kleur en dat sprong er vanaf.
Nu heb ik nog wel gekeken naar Belugabruin en Shirazrood. Shiraz vind ik het net niet qua kleur, maar als je zwart een beetje zo zo vind zou ik zeker een kijkje nemen voor een Belugabruin exemplaar. Het is dat mijn vriendin de daytona grijze mooier vond. En zo geschiedde
Curieus, dus lavagrijs zoals de mijne is geen optie meer? Ravefiend in "Het Grote Audi-topic Deel 3"Cybpraetorian schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:14:
[...]
Je gekozen uiterlijk, ook qua kleur, lijkt erg op de versie die me ook wel wat lijkt. Is dit die daytona grijs? Ik twijfel tussen die kleur en zwart. Maar zou ook graag de chromen raamlijsten en dakrails willen, die maken de auto wel af...
erg blij mee en nog al een upgrade na een Subaru Impreza uit 1995
Echter, er zit een Concert radio in, en ik heb geen idee wat hier goede opties voor zijn qua carkit / muziek aansluiten. heeft iemand daar ervaringen mee? Ik had al wat gegoogled maar nog geen succes, het lijkt niet al te makkelijk te zijn....
(Ik heb een iphone 5)
Ik heb nu een zwarte Scirocco, dus kan dat wel bevestigen, echter heb ik geen krasjesWicked-Game schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:21:
[...]
Ja dit is daytona grijs. Heb een zwarte Opel Astra GTC gehad maar ik neem NOOIT meer zwart. Je zag alles op die auto, aan krasjes, vlekken etc.
Qua kleuren keus bij de nieuwe A3 vind ik het karig wat betreft echte "knal" kleuren. De enige die er echt vanaf springt is Misanorood. De rest is eerlijk gezegd nogal safe qua kleur. Had hiervoor een Audi A3 Sportback met Arubablauw als kleur en dat sprong er vanaf.
Nu heb ik nog wel gekeken naar Belugabruin en Shirazrood. Shiraz vind ik het net niet qua kleur, maar als je zwart een beetje zo zo vind zou ik zeker een kijkje nemen voor een Belugabruin exemplaar. Het is dat mijn vriendin de daytona grijze mooier vond. En zo geschiedde
www.youtube.com/DerOllie
Komt eraan, ga dit weekend de auto compleet onder handen nemen. Dus goed wassen en detailen en volledig in de wax zetten. Blijf de afleverwax maar zo zo vinden van auto's, zelfs van Audi!Cybpraetorian schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:02:
[...]
Ik heb nu een zwarte Scirocco, dus kan dat wel bevestigen, echter heb ik geen krasjesmaar vuil zie je snel. Daytona grijs heb ik wel eens op een andere Audi gezien, maar niet in deze combo. Mogelijk om eens een foto van je auto te plaatsen van de zijkant geschoten, zodat we een totaal plaatje zien inclusief dakrails, chomen lijst, velgen en kleur van de auto dus in 1 foto?
www.youtube.com/DerOllie
Je zou kunnen overwegen om een RNS-E-a-like (dubbel-DIN) aan te schaffen. Dan heb je gelijk navigatie, carkit en usb/sd-slot.eperon schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:06:
ik heb vorige week een audi A3 2005 2.0 sportline gekocht!
erg blij mee en nog al een upgrade na een Subaru Impreza uit 1995![]()
Echter, er zit een Concert radio in, en ik heb geen idee wat hier goede opties voor zijn qua carkit / muziek aansluiten. heeft iemand daar ervaringen mee? Ik had al wat gegoogled maar nog geen succes, het lijkt niet al te makkelijk te zijn....
(Ik heb een iphone 5)
Een RNS-E zelf is ook een overweging, maar let wel dat deze erg diefstalgevoelig zijn en daarom ook op de tweedehandsmarkt vooral illegaal zijn vergaard.
1 maart besteld, geleverd gekregen op 5 Okt (let wel! hij was al in aug. in nederland) maar ivm leasecontract mocht ik niet eerder rijden. Hij werd wat sneller geleverd dan eerst gemeld, levering stond altijd op 2e week sept.Cybpraetorian schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 11:19:
Ohja, wat was jou levertijd? Wanneer heb je besteld dus en wanneer heb je hem ontvangen?
Over levertijden nu, meeste dealers geven aan dat nu bestellen eind januari rijden gaat worden.
Even een plaatje opgezocht van zijkant Audi A3 SB met S-line en de opties

[ Voor 16% gewijzigd door Wicked-Game op 09-10-2013 12:51 ]
Levertijd is dus ongeveer 4 maanden, incl klaar maken etc. Ok, weet ik dat weer.
Update: Iets meer toegang tot productie data dan ik dacht, maar het klopt wel. Week 41 bestellen is week 2 productie, week 4 aanleverweek.
Leuke gimmick trouwens: Pon Dealer Amersfoort heeft Google Streetview langs gehad, en hun hele dealer is in Juli 2013 op beeld gezet. Je kan er nu op streetview doorheen lopen. Leuke is dat daar in de garage op dat moment ook een zwarte A3 SB Sline staat, zo vind ik hem ook erg mooi:
https://maps.google.nl/?l...DNQ&cbp=12,115.73,,1,6.32
Hier de link naar de ingang met alle wagens in de showroom:
https://maps.google.nl/?l...bp=12,24.45,,0,11.32&z=19
[ Voor 70% gewijzigd door DerOllie op 09-10-2013 16:59 ]
www.youtube.com/DerOllie
NiceWicked-Game schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:42:
Heb mijn Audi A3 Sportback Proline S binnenTevens de Audi A1 Sportback Admired opgehaald van mijn vriendin. Dus dat was even doodleuk bij dezelfde dealer 2 auto's ophalen. Een erg aparte gewaarwording voor zowel ons als de dealer
Heb laatst achterin de A3 'Limo' gezeten bij de dealer en het paste met mijn 1.92m prima, zowaarRomeoJ schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 12:01:
Ben zelf een beetje aan het twijfelen om een A3 SB of een A3 Sedan (/Limo) te bestellen. Normaliter houd ik niet van een sedan, maar vind deze A3 wel goed gelukt als sedan.
Voordeel van de A3 Sedan is dat de kofferruimte iets groter is, nadeel is echter weer dat de daklijn snel daalt waardoor volwassen passagiers op de achterbank minder hoofdruimte hebben.
Meningen?
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
En Daytona is zo ook maar even dubbel zo duurAbbadon schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 13:31:
[...]
NiceHet is misschien een saaie kleur maar ik vind het wel de mooiste, Daytona Grey. Helaas kon ik die nog niet krijgen toen ik de mijne een jaar geleden bestelde (heb Monsoon Grey, maar Daytona 'leeft' meer).
[...]

Soit, bij de keuze van de leasewagen Daytona er dus niet bij genomen - voor dezelfde prijs was een trekhaak mij meer waard.
Heeft dit niet te maken met het feit dat jouw leasemij "Pareleffectlak" niet als een metallic-laksoort ziet?chime schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 15:13:
[...]
En Daytona is zo ook maar even dubbel zo duur![]()
Soit, bij de keuze van de leasewagen Daytona er dus niet bij genomen - voor dezelfde prijs was een trekhaak mij meer waard.
In dat geval wordt de wagen minder courant en krijgt dus een toeslag op leasebedrag, terwijl de lak bij Audi zelf even duur is in vergelijking met alle andere metallic-laksoorten.
Als ik de car configurator op audi.be gebruik krijg ik toch ook te zien dat daytona grijs duurder is:RomeoJ schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 15:33:
[...]
Heeft dit niet te maken met het feit dat jouw leasemij "Pareleffectlak" niet als een metallic-laksoort ziet?
In dat geval wordt de wagen minder courant en krijgt dus een toeslag op leasebedrag, terwijl de lak bij Audi zelf even duur is in vergelijking met alle andere metallic-laksoorten.
Moessongrijs: 774,4 eur
Daytonagrijs: 2764,85 eur
Audi.nl:chime schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:03:
[...]
Als ik de car configurator op audi.be gebruik krijg ik toch ook te zien dat daytona grijs duurder is:
Moessongrijs: 774,4 eur
Daytonagrijs: 2764,85 eur
Moessongrijs: 911,00
Daytonagrijs: 911,00
Maar Daytonagrijs is dan wel weer optie kleur voor bij een pakket, volgens mij moet je daarvoor Sline nemen...
www.youtube.com/DerOllie
Daytonagrijs kun je alleen bij een S-line uitvoering nemen idd.Cybpraetorian schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:09:
[...]
Audi.nl:
Moessongrijs: 911,00
Daytonagrijs: 911,00
Maar Daytonagrijs is dan wel weer optie kleur voor bij een pakket, volgens mij moet je daarvoor Sline nemen...
BlaBlaBla
Wonder boven wonder had ik zelf helemaal niets en waren er ook geen andere auto's betrokken. Ben wel benieuwd of men dit nog fatsoenlijk weet te repareren:

De airbags werkten in elk geval wel goed want het was ineens helemaal wit rondom, zag niks meer.
En de auto reed ook nog wel maar ik rook wel een aangebrande lucht in de auto na de crash.
Paar nieuwe zijpaneeltjes, spuiten en uitwaaieren, wellicht een paar nieuwe draagarmen of een as als die een klap hebben gehad. Zelfs als het onderstel een flinke klap heeft gehad valt dat meestal wel te fixen.
Als het alleen blikschade is, zou ik zo rond de 2500 a 3000 aan schade verwachten. In geval van een kapot onderstel zit je een paar K hoger.
Ben wel benieuwd wat de schade uiteindelijk was, so please care to share
Maar wel fijn te horen dat je zonder kleerscheuren uit hebt kunnen stappen. Dat had in een Charade wellicht anders geweest
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Ik haat mensen die niet uitkijken.

Bumper is ook bekrast maar dat zie je niet op de foto. Schaderapport geeft al 1500 euro aan, en dan is het onderstel nog niet eens bekeken. Ik ben bang dat die A3 hierboven wel ietsjes duurder zal zijn om te repareren.
[ Voor 6% gewijzigd door S_Chief op 13-10-2013 13:25 ]
Dit topic is gesloten.