Het grote Audi topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 58 Laatste
Acties:
  • 384.919 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:27

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

The Eagle schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 13:20:
Dat valt nog wel te fixen hoor :)
Paar nieuwe zijpaneeltjes, spuiten en uitwaaieren, wellicht een paar nieuwe draagarmen of een as als die een klap hebben gehad. Zelfs als het onderstel een flinke klap heeft gehad valt dat meestal wel te fixen.
Als het alleen blikschade is, zou ik zo rond de 2500 a 3000 aan schade verwachten. In geval van een kapot onderstel zit je een paar K hoger.

Ben wel benieuwd wat de schade uiteindelijk was, so please care to share :)

Maar wel fijn te horen dat je zonder kleerscheuren uit hebt kunnen stappen. Dat had in een Charade wellicht anders geweest ;)
Een Ree tegen je voorkant is al bijna 2000 euro. Dat is dus alleen de bumpers + kap verbogen. Nog niet eens de airbags en dat soort grappen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

kazuka schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:54:
Vanochtend op de snelweg ging het mis in mijn A3 (2,5 jaar oud) door de aquaplaning.
Niet om te gaan oordelen maar puur uit interesse: hoeveel profiel zit er op de banden?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Maasluip schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 14:33:
[...]

Niet om te gaan oordelen maar puur uit interesse: hoeveel profiel zit er op de banden?
Hmm, goede vraag. Ik weet dat de voorbanden in juli vervangen zijn voor nieuwe (het is een lease auto) dus dat zal wel in orde zijn geweest. Achter durf ik zo niet te zeggen. Zal dat maandag eens navragen.

Ik vermoed dat de reparatie kosten inderdaad ook wel heel wat hoger zullen zijn. Of ie economisch total-loss wordt verklaard denk ik niet, dan moet de auto er denk ik nog wel wat erger aan toe zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:44
Vanochtend op de snelweg ging het mis in mijn A3 (2,5 jaar oud) door de aquaplaning. Reed op de linkerbaan ongeveer 120, de auto begon opeens te slingeren en in de daaropvolgende seconden draaide mijn auto 360 graden en kwam ik met een klap tegen de vangrail aan om vervolgens tot stilstand te komen op het gras langs de snelweg.

Wonder boven wonder had ik zelf helemaal niets en waren er ook geen andere auto's betrokken. Ben wel benieuwd of men dit nog fatsoenlijk weet te repareren:

[afbeelding]

[afbeelding]

De airbags werkten in elk geval wel goed want het was ineens helemaal wit rondom, zag niks meer.
En de auto reed ook nog wel maar ik rook wel een aangebrande lucht in de auto na de crash.
Balen man! :(
Inderdaad zonde van de auto, maar jij bent er goed afgekomen daar gaat het om! :)

En dit gaat zeker 10k kosten dus zou me ook niks verbazen gezien de waarde van een a3 sportback van 2011 dat hij economisch total loss word verklaard.

Succes met de afhandeling in ieder geval. :)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:26
Ik zie zo:

1. motorkap
2. zijpaneel voor
3. deur 1
4. deur 2
5. zijpaneel achter
6. achterklep?
7. Airbags.

Dit is minimaal 10K, denk eerder 15K tot 20K. Deze valt in de categorie total loss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

General_Snuss schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 16:44:
Ik zie zo:

1. motorkap
2. zijpaneel voor
3. deur 1
4. deur 2
5. zijpaneel achter
6. achterklep?
7. Airbags.

Dit is minimaal 10K, denk eerder 15K tot 20K. Deze valt in de categorie total loss.
Airbags lijkt mij zowieso total loss omdat die namelijk afgaan zodra kreukelzone van de auto geraakt wordt. hiermee is dus het frame van de auto beschadigt en daarmee is de auto total loss omdat dit niet te repareren is zonder in te boeten op de stijfheid van het frame e.g. bij een aanrijding zal de auto verder kreukelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:11

Arfman

Drome!

Airbags gaan toch af bij een snelheid van meer dan x km/h en een vertraging van meer dan x m/s? Lijkt me niet dat je zo stellig kunt beweren dat, zodra airbags afgaan, het frame beschadigd is.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

kazuka schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 14:40:
[...]

Hmm, goede vraag. Ik weet dat de voorbanden in juli vervangen zijn voor nieuwe (het is een lease auto) dus dat zal wel in orde zijn geweest. Achter durf ik zo niet te zeggen. Zal dat maandag eens navragen.

Ik vermoed dat de reparatie kosten inderdaad ook wel heel wat hoger zullen zijn. Of ie economisch total-loss wordt verklaard denk ik niet, dan moet de auto er denk ik nog wel wat erger aan toe zijn?
Als de achterbanden op hun einde lopen zal dat de oorzaak wel zijn geweest (+ het water natuurlijk):

Voorbanden zijn vrij nieuw, kunnen het water wel aan, jij verneemt niets in het stuur (langzamer reageren etc) en rijd met X kmh per uur over de snelweg.
Achterbanden hebben met X-10 kmh al hun max bereikt van water afvoer, en op een gegeven moment zitten ze zo vol dat je gaat drijven, een kleine beweging in de auto en de balans is weg: Spin.

Wel klote crash, ik voel hm zelfs als ik naar de foto's kijk...

[ Voor 3% gewijzigd door DerOllie op 13-10-2013 18:54 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Auw dat is ruk.

Maar airbacks zijn af gegaan. Dus total loss. :(

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ach, tis een lease. Even de reactie van de leasemij afwachten, dikke kans dat ie een nieuwe krijgt. En als het goed is weten ze het al en staat er ook al tijdelijk vervoer voor de deur.

Als ie slim is zegt ie tegen de leasemij dat ie bij een nieuwe wel het zelfde percentage bijtelling wil hebben en de zelfde opties. Anders gaat ie er nog op achteruit ook.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:26

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
brilsmurfffje schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 17:12:
[...]

Airbags lijkt mij zowieso total loss omdat die namelijk afgaan zodra kreukelzone van de auto geraakt wordt. hiermee is dus het frame van de auto beschadigt en daarmee is de auto total loss omdat dit niet te repareren is zonder in te boeten op de stijfheid van het frame e.g. bij een aanrijding zal de auto verder kreukelen.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat airbags afgaan echt niet betekent dat je auto total loss is. Wel 8,5k schadeherstel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Heftig hoor! Gelukkig dat je er nog niets ernstigs aan overgehouden hebt.

Ben benieuwd hoe de afwikkeling verloopt omtrent de Audi. Please keep us updated.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

We Are Borg schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 08:39:
[...]

Ik kan je uit ervaring vertellen dat airbags afgaan echt niet betekent dat je auto total loss is. Wel 8,5k schadeherstel :X
Dashboard gaat natuurlijk stuk (airback passagier) dus dat is een duur geintje. Vandaar vaak total loss.

Maar idd als de rest waarde van de auto nog 40K is ofzo dan wordt het vaak gewoon repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dashboard, gordijnairbags, A-stijl airbags, ik weet niet wat er allemaal geploft is. Als dat allemaal afgegaan is dan kan dat best prijzig worden. Dan is opkopen en verkopen in onderdelen misschien nog het goedkoopste.
Als het alleen een stuurairbag is dan is dat zeker geen total-loss. Mijn broer heeft eens een 7 jaar oude Megane Coupe in de zijkant van een andere auto geparkeerd: voorkant in puin en airbag geploft.
Is gewoon gerepareerd geworden, en de dagwaarde van zo'n auto is toch niet verschrikkelijk hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Hangt van de situatie af en of er een opkoper bij de maatschappij aanklopt of niet.

Kameraad van mij heeft ook met zijn A4 (toen half jaar oud) es achteraan op een andere auto ingereden.
Werd ook een total loss - was iets van een 15k om te herstellen.

Total loss kwam omdat er voor het wrak een opkoper kwam opdagen die de maatschappij een interessante prijs bood.
Stel prijs auto = 40k, 15k herstelling => als een opkoper dan 30k gaat bieden is de kans groot dat de maatschappij hier op in gaat ... dan moeten ze namenlijk maar 10k opleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 16:59

JaQ

JaQ schreef op zondag 01 september 2013 @ 22:17:
Mmmm, dat klinkt irritant. Ik heb de afgelopen paar dagen de eerste ritjes gemaakt in de A5 SB en dit exemplaar lijkt er geen last van te hebben (19" velgen met 255 banden, S-onderstel).
Nu, anderhalve maand verder, weet ik zeker dat er iets niet okay is aan het sturen van deze A5.

Zeer gevoelig voor spoorvorming (lijkt erger als het regend :?), totaal gebrek aan gevoel tijdens het sturen, continu moeten corrigeren. Soms bijna gevaarlijk hoe slecht dat apparaat stuurt. Ik vind het een aanfluiting voor een wagen van zo'n statuur en zo'n prijs.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:48
Met mijn a4 heb ik er haast geen last van. Ik heb 18" met 245 banden en S-onderstel. Onderstel van de a5 SB en a4 zijn hetzelfde. Welk merk banden heb je eronder? Met de a1 heb ik wel ietsjes meer last van, maar heb het idee dat de auto te licht is voor hogere snelheden.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

18", 255 banden en S onderstel. Voor ligt er pirelli zero nero onder, achter michelin (type weet ik niet zo uit mijn hoofd). Het sturen is zowel met 70/80 km/uur slecht als met hogere snelheden. Het lijkt alsof met hogere snelheden het sturen iets beter wordt (rond de 150 op de snelweg).

Einde van deze maand moet ik beslissen welke leaseauto bestel. Het zal in ieder geval niet een voortzetting van deze worden (want ik wil automaat rijden, dit is een handbak). De A5 SB is veruit de fraaiste wagen om te zien in deze klasse, maar dit ding stuurt zo slecht dat ik toch voor een BMW zal kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

JaQ schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 21:27:
[...]

Nu, anderhalve maand verder, weet ik zeker dat er iets niet okay is aan het sturen van deze A5.

Zeer gevoelig voor spoorvorming (lijkt erger als het regend :?), totaal gebrek aan gevoel tijdens het sturen, continu moeten corrigeren. Soms bijna gevaarlijk hoe slecht dat apparaat stuurt. Ik vind het een aanfluiting voor een wagen van zo'n statuur en zo'n prijs.
Da's een leasebak toch? Dan zet je er wagenparkbeheer achter dat ze mogen gaan klagen bij de leasemij. Die zijn er, zeker als je bij een grote toko werkt, best gevoelig voor :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

The Eagle schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 21:47:
Da's een leasebak toch? Dan zet je er wagenparkbeheer achter dat ze mogen gaan klagen bij de leasemij. Die zijn er, zeker als je bij een grote toko werkt, best gevoelig voor :)
Inderdaad, leasebak. Aangezien er wel een stuk of 15 a 20 A5s op de parkeerplaats staan gok ik dat er al lang is geklaagd. Ik ben er nog maar net in dienst (1/9) dus weet nog niet precies wie welke auto rijdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Als ik je berichten zo lees, ga je ervanuit dat alle a5's dat hebben. Ik heb er nog niet iets van gemerkt in een A5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Vanochtend op de snelweg ging het mis in mijn A3 (2,5 jaar oud) door de aquaplaning. Reed op de linkerbaan ongeveer 120, de auto begon opeens te slingeren en in de daaropvolgende seconden draaide mijn auto 360 graden en kwam ik met een klap tegen de vangrail aan om vervolgens tot stilstand te komen op het gras langs de snelweg.

Wonder boven wonder had ik zelf helemaal niets en waren er ook geen andere auto's betrokken. Ben wel benieuwd of men dit nog fatsoenlijk weet te repareren:

De airbags werkten in elk geval wel goed want het was ineens helemaal wit rondom, zag niks meer.
En de auto reed ook nog wel maar ik rook wel een aangebrande lucht in de auto na de crash.
Nou, de auto is vandaag economisch total loss verklaard. Het vervangen van de airbags voor, aan de zijkanten en de schade die over de gehele rechterkant zit en in mindere mate aan de linkerkant zijn te hoog. Het levert blijkbaar meer op om het wrak door een bieder te laten opkopen, gezien de populariteit van het model.

Erg zonde van de auto, troost is dat ik een nieuwe mag uitzoeken. Ondanks dat het een lease is voel ik me toch wel bezwaard dat ze zo makkelijk zeggen " zoek maar een nieuwe uit". Alsof het niets kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
kazuka schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:42:
[...]

...
Erg zonde van de auto, troost is dat ik een nieuwe mag uitzoeken. Ondanks dat het een lease is voel ik me toch wel bezwaard dat ze zo makkelijk zeggen " zoek maar een nieuwe uit". Alsof het niets kost...
Jaloers! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:37
[...]

Nou, de auto is vandaag economisch total loss verklaard. Het vervangen van de airbags voor, aan de zijkanten en de schade die over de gehele rechterkant zit en in mindere mate aan de linkerkant zijn te hoog. Het levert blijkbaar meer op om het wrak door een bieder te laten opkopen, gezien de populariteit van het model.

Een nieuwe Audi A3 8V bijvoorbeeld, die nog gunstiger in de lease ligt dan de vorige 8P die jij reed :D Maar snap wel een beetje je gevoel, je rijdt iets total loss en je krijgt te horen "kies maar wat nieuws"

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@ JaQ

Ik snap uberhaupt niet waarom 2 verschillende merken banden onder je auto liggen. Als ik jou was zou ik even op het audiforum checken of dit een veel voorkomend probleem is. Maar ik durf bijna 100% te zeggen dat dit aan jouw auto ligt, want anders had ik er zeker wat over gelezen.

18inch en 255? Of bedoel je toch 19inch?

Ik zou 4 nieuwe banden onder laten leggen, bijv Pirello Cinturato P7 en dan gelijk laten uitlijnen etc. EN een keer langs de dealert rijden om het na te laten checken en dan gelijk een proefritje maken met een andere a5 SB s-line om zeker te zijn of het aan jouw auto ligt of niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Rainesh op 15-10-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

[...]

Ik zou er volgende keer als ze je bij je nieuwe auto de voorbanden willen vernieuwen er wel op staan dat ze de zaak omwisselen...nieuwe banden naar achter en de oude achterbanden naar voor.
Zal zeker wel een rol hebben gespeeld in je crash. Voor hetzelfde geld stap je niet zonder kleerscheuren uit, zoiets wil je toch liever niet meemaken.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 20:51
psy schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:52:
[...]

Ik zou er volgende keer als ze je bij je nieuwe auto de voorbanden willen vernieuwen er wel op staan dat ze de zaak omwisselen...nieuwe banden naar achter en de oude achterbanden naar voor.
Zal zeker wel een rol hebben gespeeld in je crash. Voor hetzelfde geld stap je niet zonder kleerscheuren uit, zoiets wil je toch liever niet meemaken.
Euh.. zou je niet juist de nieuwe banden voor willen hebben? Wielen waar je mee stuurt en war de aandrijving op zit wil je toch echt wel het beste profiel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Nu online

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

synthdood schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:00:
[...]

Euh.. zou je niet juist de nieuwe banden voor willen hebben? Wielen waar je mee stuurt en war de aandrijving op zit wil je toch echt wel het beste profiel hebben.
Deze uitleg kreeg ik laatst van iemand van Nederlands Instituut Rijveiligheid, dus er is zeker iets te zeggen voor beste banden achter

Stel je rijdt in heftige regen en je hebt je voorbanden recent laten vervangen, achter niets laten vervangen.
Voorbanden zijn vrij nieuw, kunnen het water wel aan, jij verneemt niets in het stuur (langzamer reageren etc) en rijd met X kmh per uur over de snelweg.
Achterbanden hebben met X-10 kmh al hun max bereikt van water afvoer, en op een gegeven moment zitten ze zo vol dat je gaat drijven, maar jij verneemt daar niet zoveel in. Gevolg: een kleine beweging in de auto en de balans is weg: Spin.

[ Voor 8% gewijzigd door DerOllie op 15-10-2013 15:04 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

synthdood schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:00:
[...]
Zeker niet...
Als de achterwielen de grip verliezen en de voorwielen grip houden ga jij vrijwel onherroepelijk achterstevoren.
Als je je beste banden achter hebt, zullen normaal gesproken altijd je voorbanden als eerste grip verliezen en dat voel je meteen en is goed op te vangen.

Eerste wat je hoort bij een goede anti-slip cursus.

Het is best jammer dat dit "beste banden voor" fabeltje toch zo blijft rondzingen :?

[ Voor 35% gewijzigd door psy op 15-10-2013 15:05 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Rainesh schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 21:33:
Met mijn a4 heb ik er haast geen last van. Ik heb 18" met 245 banden en S-onderstel. Onderstel van de a5 SB en a4 zijn hetzelfde. Welk merk banden heb je eronder? Met de a1 heb ik wel ietsjes meer last van, maar heb het idee dat de auto te licht is voor hogere snelheden.
Net zo hetzelfde als de A6 en A8, namelijk het MLB onderstel. De A4 en A5 hebben verschillende wielbasis, spoorbreedte, geometrie, demping, etc. De A5 heeft een veel meer 'rijders' set-up met o.a. bredere spoorbreedte, terwijl de A4 een veel meer all-rounder/softere set-up heeft.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Dus wel dezelfde onderstel, maar andere wielbasis etc? Lol dan heeft de verkoper mij verkeerde info doorgegeven:D

http://www.autoweek.nl/ca...a.php?id1=54208&id2=64042

Ik vind het alsnog raar dat ie met 2 verschillende merken banden rijdt. Heb in veel audi's gereden (waaronder a5 SB s-line) en geen van de kuren van JaQ opgemerkt. Een correcte uitlijning speelt ook een rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:56
psy schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:03:
[...]

Zeker niet...
Als de achterwielen de grip verliezen en de voorwielen grip houden ga jij vrijwel onherroepelijk achterstevoren.
Als je je beste banden achter hebt, zullen normaal gesproken altijd je voorbanden als eerste grip verliezen en dat voel je meteen en is goed op te vangen.

Het is best jammer dat dit "beste banden voor" fabeltje toch zo blijft rondzingen :?
Bonus filmpje :)

http://www.youtube.com/watch?v=gSz7cm6MwH0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

Tylen schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 08:43:
Als ik je berichten zo lees, ga je ervanuit dat alle a5's dat hebben. Ik heb er nog niet iets van gemerkt in een A5.
Je hebt gelijk, ik ga er vanuit dat de elektronische stuurbekrachting in alle A5's net zo'n gevoelloze stuurervaring opleveren (dat staat los van de spoorvormingsproblemen). Dat kan natuurlijk liggen aan mijn verwachtingspatroon of door een geschiedenis met auto's die anders stuurden. Als ik een rondje google kom ik veel andere berichten tegen van mensen die hier over klagen.
Rainesh schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:38:
Ik snap uberhaupt niet waarom 2 verschillende merken banden onder je auto liggen. Als ik jou was zou ik even op het audiforum checken of dit een veel voorkomend probleem is. Maar ik durf bijna 100% te zeggen dat dit aan jouw auto ligt, want anders had ik er zeker wat over gelezen.

18inch en 255? Of bedoel je toch 19inch?

Ik zou 4 nieuwe banden onder laten leggen, bijv Pirello Cinturato P7 en dan gelijk laten uitlijnen etc. EN een keer langs de dealert rijden om het na te laten checken en dan gelijk een proefritje maken met een andere a5 SB s-line om zeker te zijn of het aan jouw auto ligt of niet.
Het is een voorloopauto, ik heb de wagen op deze manier van de leasemaatschappij mogen ontvangen. Voor een auto die ik in principe een maand of vier zou rijden (want geen automaat) leek me het geen prio om te gaan klagen dat er twee merken (met beide ruim voldoende profiel, niet zichtbaar schuin afgesleten) onder liggen.

Ik zal morgen nog even de exacte bandenmaat controleren, 255 weet ik wel zeker. 18 of 19 kan ik me niet bewust voor de geest halen.

De spoorvorming kan een relatie hebben met de breedte van de banden en eventueel verkeerd uitgelijnd. Echter: dit is niet de eerste auto waar ik in rij met een dergelijke bandenmaat en vermogen. Ik heb nog nooit zo'n last gehad, ook niet met praktisch kale 18" 245's onder mijn Alfa Brera. Uit laten lijn is desalniettemin wel de moeite (aangezien ik nog minimaal een week of 8 in deze auto zal rijden). En ja, wellicht dan meteen een proefrit maken in een nieuwe A5 SB om te checken of die dezelfde issues heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Dat gevoelloze stuurervaring heb ik gelukkig totaal niet! Want ik heb geen servotronic en ook niet de nieuwe elektronische stuurbekrachtiging (heb pre-facelift model). Een neef van mijn vrouw heeft ook een a4 maar dan de nieuwe facelift en met de nieuwe stuurbekrachtiging....nou..ik vind dat totaal niet lekker rijden! Inderdaad heel gevoelloos. Mijn stuur is weliswaar wel heel zwaar, maar ben inmiddels gewend aan geraakt. Zelfs de a1 heeft een zwaardere stuurgevoel dan de nieuwe a4/a5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 20:51
Cybpraetorian schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:02:
[...]

Deze uitleg kreeg ik laatst van iemand van Nederlands Instituut Rijveiligheid, dus er is zeker iets te zeggen voor beste banden achter

Stel je rijdt in heftige regen en je hebt je voorbanden recent laten vervangen, achter niets laten vervangen.
Achterbanden hebben met X-10 kmh al hun max bereikt van water afvoer, en op een gegeven moment zitten ze zo vol dat je gaat drijven, maar jij verneemt daar niet zoveel in. Gevolg: een kleine beweging in de auto en de balans is weg: Spin.
[...]

Zeker niet...

Zo leer je toch altijd weer iets nieuws. Dank voor jullie goede uitleg. Klinkt eigenlijk wel logisch, zo had ik het nog niet bekeken. Ik ben binnenkort aan nieuwe achterbanden toe en was van plan om voor en achter dan om te wisselen maar dat ga ik nu dus niet doen. Gewoon de nieuwe achter. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

@Rainesh
Het is 19".

Tsja, er zullen ongetwijfeld mensen zijn die wel blij worden van die stuurbekrachting (Fiat heeft ook een tijd van die gevoelloze stuurtjes gehad), ik word er iig niet blij van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

synthdood schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:04:
[...]
Zo leer je toch altijd weer iets nieuws. Dank voor jullie goede uitleg. Klinkt eigenlijk wel logisch, zo had ik het nog niet bekeken. Ik ben binnenkort aan nieuwe achterbanden toe en was van plan om voor en achter dan om te wisselen maar dat ga ik nu dus niet doen. Gewoon de nieuwe achter. d:)b
Bij een best veel bandenboeren of garages kijken ze je zelfs raar aan als je wil dat de nieuwe banden naar achter moeten |:(

Heel jammer. Als je gaat Googlen kom je nog heel veel mensen tegen die vinden dat beste banden voor moeten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Zo nog 1 1/2 week en dan mag ik mij ook onder de Audi rijders scharen :)
Duitse (kenteken) Audi A4 Avant 2.0TDI Automaat met diverse toeters en bellen (business editie) en NMI+ navigatie.

Ben beniewd hoe het rijdt rij nu tijdelijk in nieuw model passat en zijn volgens mij op veel punten dezelfde auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
Nice. Ben benieuwd naar de foto's.
Bedoel je nou dat de auto wordt geïmporteerd, of juist dat het op Duits kenteken blijft?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:18
[...]

Zeker niet...

Als je achterliggende kennis niet hebt, dan klinkt het enorm tegenstrijdig om de nieuwe banden achter te leggen ipv op de vooras waarmee je stuurt. Jammer is dat zo weinig automobilisten na het halen van het rijbewijs een (goede) rijvaardigheidstraining volgen, waar wel aandacht aan een dergelijk onderwerp wordt besteed. Maar ook de meeste instructieboeken in de auto gaan niet verder dan regelmatig voor- en achterbanden wisselen voor gelijkmatige slijtage.

Bij voorwiel aangedreven auto is de slijtage van de achterbanden minimaal en kan het zijn dat ze op basis van leeftijd vervangen moeten worden ipv slijtage. Door de nieuwe altijd achter te monteren rij je altijd de oudste banden het eerste op.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

squaddie schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:03:
[...]

Als je achterliggende kennis niet hebt, dan klinkt het enorm tegenstrijdig om de nieuwe banden achter te leggen ipv op de vooras waarmee je stuurt. Jammer is dat zo weinig automobilisten na het halen van het rijbewijs een (goede) rijvaardigheidstraining volgen, waar wel aandacht aan een dergelijk onderwerp wordt besteed. Maar ook de meeste instructieboeken in de auto gaan niet verder dan regelmatig voor- en achterbanden wisselen voor gelijkmatige slijtage.

Bij voorwiel aangedreven auto is de slijtage van de achterbanden minimaal en kan het zijn dat ze op basis van leeftijd vervangen moeten worden ipv slijtage. Door de nieuwe altijd achter te monteren rij je altijd de oudste banden het eerste op.
Je wil de slechtste banden voor hebben zodat in het geval van gripverlies de voorbanden als eerste gaan, dit omdat dit het gemakkelijkste te corrigeren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:12

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Mijn broer heeft zijn nieuwe A4 nu ook sinds 2 weken binnen, nieuwe A4 1.8 TFSI met business pakket in het wit. Staat mooi bij pa zijn "speelgoed" zullen we maar zeggen:
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl//pics/DSC_8977.jpg
:P

Moet zeggen dat de auto erg fraai rijd, zeker geen musli bijtelling auto. Auto gedraagd zich meer als een 5 serie dan een wat sportiever gerichte 3 serie (nooit gereden met de F30). 18" doet wel goed denk ik, met de originele velgen / banden is de auto slap zat geveerd denk ik. Dit oogt ook wat beter ;).

Enige nadeel is dat de bak verhoudingen wat lang zijn, je rij rotondes etc echt een versnelling lager dan gebruikelijk. Waar ik met de meeste auto's vaak in de 3 rij (als je een beetje door kunt rijden) moet je snel terug naar de 2.
Hij blijkt overigens ~120 te lopen in de 2, nog niet geprobeerd, eerst maar een beetje rustig inrijden.....

[ Voor 63% gewijzigd door Tortelli op 24-10-2013 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
RomeoJ schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 17:46:
Nice. Ben benieuwd naar de foto's.
Bedoel je nou dat de auto wordt geïmporteerd, of juist dat het op Duits kenteken blijft?
Deze blijft op duits kenteken aangezien ik voor een duits bedrijf werk en ook in duitsland belasting betaal (Woon overigens gewoon in nederland)

Foto's komen zodra gebakkie er is. a.s Donderdag middag ophalen in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 16:46
Tortelli schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 21:52:
Mijn broer heeft zijn nieuwe A4 nu ook sinds 2 weken binnen, nieuwe A4 1.8 TFSI met business pakket in het wit. Staat mooi bij pa zijn "speelgoed" zullen we maar zeggen:
[afbeelding]
:P

Moet zeggen dat de auto erg fraai rijd, zeker geen musli bijtelling auto. Auto gedraagd zich meer als een 5 serie dan een wat sportiever gerichte 3 serie (nooit gereden met de F30). 18" doet wel goed denk ik, met de originele velgen / banden is de auto slap zat geveerd denk ik. Dit oogt ook wat beter ;).

Enige nadeel is dat de bak verhoudingen wat lang zijn, je rij rotondes etc echt een versnelling lager dan gebruikelijk. Waar ik met de meeste auto's vaak in de 3 rij (als je een beetje door kunt rijden) moet je snel terug naar de 2.
Hij blijkt overigens ~120 te lopen in de 2, nog niet geprobeerd, eerst maar een beetje rustig inrijden.....
Die R8 _/-\o_

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

...loopt ook dik 120 in de 2, als je de handbak hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Maasluip op 25-10-2013 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:12

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Loopt in de 2 "maar" een dikke 100km/h, snelheiden zijn grofweg als volgt:
1: 65
2: 110
3: 160
4: 200
5: 250
6: rest :P.

[ Voor 119% gewijzigd door Tortelli op 25-10-2013 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:37

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Poehee, die ruitenwissers worden tegenwoordig ook steeds duurder, dacht dat het crisis was? :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
Je ruit intikken krijg je ze gratis bij Carglass :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Laatst online: 07:32
Ein-de-lijk mijn nieuwe Audi A3 Sportback in bestelling staan. Nu gaat het bij mij om een voorraadmodel, dit omdat ik snel voorzien wil zijn van een nieuwe auto. Nadeel is dat ik niet alle opties kon kiezen, maar dat nam ik bij dit type maar voor lief.

Ik stond eerst bij de Mercedes dealer, naar de A-klasse te kijken, wat ook een fantastische auto is, maar helaas is de kofferbak daar wel heeeel klein van. Toen liep ik bij de Audi dealer even naar binnen en ik was eigenlijk gelijk verkocht.

Ik wilde eerst de 1.4TFSI CoD nemen, maar ik rijd nu al een tijdje rond in een BMW 1 serie, benzine. Dan moet je echt VAAK tanken. Het begon me gewoon te irriteren. Daarom wederom een diesel.

Voor de 2.0 TDI moest ik wachten tot maart, dus dan maar met 'minder' genoeg genomen.

Hier even de specs:

- Audi A3 Sportback 8V
- 1.6 TDI 105PK
- Pro line S
- Xenon verlichting
- Half leer
- MMI Navigatie
- Licht pakket
- Licht- en regensensor
- Coming home/leaving home
- Comfort airconditioning
- Zwarte hemel bekleding
- Misanorood
- Glazen panorama dak (kantel/schuif)
- 3D look zwart
- Aliminium optiek interieur
- Optiepakket Zwart
- Grille in hoogglans zwart
- Raamomlijstingen in hoogglans zwart
- Kentekenplaat-houders in mat zwart
- Park distance
- 18" Zwarte rotor velgen (225/40/R18Y)

De auto staat al bij de dealer en ze hoeven hem alleen nog klaar te maken. Paar plaatjes, gemaakt met mijn mobiel, zodra hij er is volgen er mooiere :P

Afbeeldingslocatie: http://sortedbits.com/IMG_0901.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sortedbits.com/IMG_0903.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door sorted.bits op 30-10-2013 17:06 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Mooie bak, mooie kleur en mooie velgen! Zat ook weer aan een nieuwe A3 te denken maar ben uiteindelijk voor de Lexus IS300 gegaan, ook een voorraad model :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
kazuka schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:50:
Mooie bak, mooie kleur en mooie velgen! Zat ook weer aan een nieuwe A3 te denken maar ben uiteindelijk voor de Lexus IS300 gegaan, ook een voorraad model :P
Stond ook op mijn verlanglijst, maar door het interieur ben ik er een beetje op afgeknapt, vond het zo ontzettend 'vierkant' allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:07

vhal

ಠ_ಠ

sorted.bits schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:33:
Ein-de-lijk mijn nieuwe Audi A3 Sportback in bestelling staan.
- Misanorood
goh, eindelijk iemand die het gewoon doet... d:)b Staat hem absoluut goed.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
vhal schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 18:19:
[...]

goh, eindelijk iemand die het gewoon doet... d:)b Staat hem absoluut goed.
Thanks, was een beetje bang voor een 'pimp' look, maar ik vind het vooral heel sportief staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
Nize one ! Voor mij nog 20 uurtjes en de A4 Avant ophalen.
Hij (of Zij) komt morgen ochtend aan bij de dealer langste wachten zal de custom kenteken platen zijn (duits kenteken maar gebaseerd op de firma naam :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
...
- Audi A3 Sportback 8V
- Misantroop
...

[afbeelding]

[afbeelding]
Zeer, zeer mooie bak! Welke opties zou je er liever nog op willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Een chauffeur? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Wat een ontzettend gave en mooie auto, echt enorm dik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Gefeliciteerd. Precies zoals ik hem ook wil maar dan in Limo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Tristan schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:17:
[...]

Zeer, zeer mooie bak! Welke opties zou je er liever nog op willen?
MMI+ was lekker geweest.
Privacy Glass misschien, maar dat kan nog achteraf.

Verder zit het meeste er wel op.

[ Voor 9% gewijzigd door sorted.bits op 30-10-2013 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:22

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Privacy glass achteraf? Laat je er nieuwe ramen inzetten dan? Wordt een prijzig verhaal ;)... Of bedoel je gewoon folie plakken?

Dan zou ik gewoon eens naar Sonniboys kijken dat is een nette oplossing.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Nou ja, folie inderdaad. Maar het moet ook niet te erg worden. :) daar ben ik met deze kleuren combinatie een beetje bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Dan zou ik idd naar Sonniboys kijken, die haal je er zo weer uit als het niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Sonniboys zijn idd een goed alternatief. Ook nog voordeliger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
Hmmm had ik dat maar eerder geweten van die Sonniboys had ik 200 euro uitkunnen sparen op de extra zonwering gevallen (orgineel audi) die ik erin heb laten zetten. Voor hetzelfde geld had ik dan alle ramen gehad vanaf de B stijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Pinky-H9 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 22:44:
Hmmm had ik dat maar eerder geweten van die Sonniboys had ik 200 euro uitkunnen sparen op de extra zonwering gevallen (orgineel audi) die ik erin heb laten zetten. Voor hetzelfde geld had ik dan alle ramen gehad vanaf de B stijl
Op het Audi forum worden ze nogal geprezen, die dingen. Vraag is wel een beetje hoe goed ze blijven zitten met de ramen open en of ze niet gaan klapperen, dat zou ik namelijk wel irritant vinden.

Nu de aflevering van de auto wel heel dichtbij komt, moet ik eerlijk zeggen dat ik toch wat slechter begin te slapen, ik kan niet wachten! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Haha "nieuwe auto dag voor mannen is als trouwen voor vrouwen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Tylen schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 05:54:
Haha "nieuwe auto dag voor mannen is als trouwen voor vrouwen."
Inderdaad ;) Bij mijn vorige A3 (8P uit 2010) had ik hetzelfde, toen moest ik alleen maanden wachten, ipv weken nu. Ik hoop dat de dealer een beetje wil doorzetten en hem de komende 2 weken ergens kan uitleveren.

Heb ook al even een afspraak gepland staan met Profile, om binnenkort de winterbantjes er onder te kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
@depl0y: enorm gave bak hoor! Gefeliciteerd.
Echt een gewaagd kleurtje, maar ik zou het ook gedaan hebben als de LM hiermee akkoord ging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
RomeoJ schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 07:58:
@depl0y: enorm gave bak hoor! Gefeliciteerd.
Echt een gewaagd kleurtje, maar ik zou het ook gedaan hebben als de LM hiermee akkoord ging ;)
De lease maatschappij was zelfs erg enthousiast over de keuze van de kleur. Ze moedigden me aan om eens iets anders te pakken dan grijs en zwart. Ook wel weer eens leuk.

Toen ik in 2010 een auto uitzocht, was er nog een policy dat je geen witte auto's mocht uitzoeken. Dat is gelukkig allemaal veranderd de laatste jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
Ja, witte auto's zijn dan wel weer toegestaan, dat heeft namelijk nu mijn voorkeur. Jouw wagen is inderdaad geen 'standaard' leasebak zo! Nice hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:29

Sick Nick

Drop the top!

Qua uitrusting/looks niet, maar wel de typische leasebak instap diesel :P

* Sick Nick rijd ook een A3 sportback met bijna alle opties en instap diesel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:32
sorted.bits schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 05:24:
[...]

Op het Audi forum worden ze nogal geprezen, die dingen. Vraag is wel een beetje hoe goed ze blijven zitten met de ramen open en of ze niet gaan klapperen, dat zou ik namelijk wel irritant vinden.
Ik heb ze ook in mijn A3 SB. Vorig model A3 dan nog. Maar ze klapperen niet. Vaak raampje achter iets open en totaal geen last. Zitten goed vast.

Mooie wagen trouwens 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Pannekoek81 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 08:57:
[...]

Ik heb ze ook in mijn A3 SB. Vorig model A3 dan nog. Maar ze klapperen niet. Vaak raampje achter iets open en totaal geen last. Zitten goed vast.

Mooie wagen trouwens 8)
Ok, goed om te weten. Ze pleuren er ook niet om de haverklap uit als je de achterdeur open doet? ;)

Ik denk dat ik maar even een setje ga bestellen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Nu online

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Ah Pouw in Zwolle zo te zien. Ik ben daar 2 weken geleden ook nog geweest, heb nog in de rode gezeten :+ Zeker mooie wagen, gedurfde rode kleur, maar combi erg mooi. Ik ben vrij lang, dus ik zat te dichtbij het panorama dak, dat weet ik nog :P

Ik ben zelf met een andere dealer tot een overeenstemming gekomen, krijg 3 Januari 2014 een
Audi A3 Sportback 1.4TSI 122PK Pro Line S + S-Tronic in't zwart met
chromen dakrailing,
chromen raamlijsten,
parkeersensoren achter,
Adaptive Cruise Control + pre sense front.

Ook voorraad auto, waardoor hij sneller + voordeliger kon worden geleverd.

The countdown has begun! _/-\o_
Afscheid nemen van de Scirocco zal lastig worden ben ik bang ;w

[ Voor 7% gewijzigd door DerOllie op 31-10-2013 10:07 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
DerOllie schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:36:
Ah Pouw in Zwolle zo te zien. Ik ben daar 2 weken geleden ook nog geweest, heb nog in de rode gezeten :+ Zeker mooie wagen, gedurfde rode kleur, maar combi erg mooi. Ik ben vrij lang, dus ik zat te dichtbij het panorama dak, dat weet ik nog :P

Ik ben zelf met een andere dealer tot een overeenstemming gekomen, krijg 3 Januari 2014 een Audi A3 Sportback 1.4TSI 122PK Pro Line S + S-Tronic in't zwart met chromen dakrailing, chromen raamlijsten, parkeersensoren achter, Adaptive Cruise Control + pre sense. Ook voorraad auto, waardoor hij sneller + voordeliger kon worden geleverd.

The countdown has begun! _/-\o_
Afscheid nemen van de Scirocco zal lastig worden ben ik bang ;w
Yup, duseuh... jij hebt al in mijn auto gezeten... leuk... :P

Vandaag gaat ongeveer de aanvraag van het kenteken de deur uit en dan is het dus nog een weekje wachten. Bah, ik wil een datum ipv alleen een vage uitspraak van "Voor 15 november gaat het gebeuren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Toch apart. Kenteken is toch meestal 2 max 3 dagen? Snap niet dat ze dan 2 weken nodig hebben om zo'n ding rijklaar te maken, als ie al in de showroom staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Nu online

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

sorted.bits schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:43:
[...]

Yup, duseuh... jij hebt al in mijn auto gezeten... leuk... :P

Vandaag gaat ongeveer de aanvraag van het kenteken de deur uit en dan is het dus nog een weekje wachten. Bah, ik wil een datum ipv alleen een vage uitspraak van "Voor 15 november gaat het gebeuren".
Ja sorry :o dat krijg je met showroom modellen, de mijne was het ook hoor, stond ook in de showroom, wie weet wie daar al in heeft gezeten. Ik heb mijn gekozen auto goed bekeken, en hem geaccepteerd.
Om je gerust te stellen: heb er maar 1 minuutje ingezeten ofzo 8)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
DerOllie schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:54:
[...]

Ja sorry :o dat krijg je met showroom modellen, de mijne was het ook hoor, stond ook in de showroom, wie weet wie daar al in heeft gezeten. Ik heb mijn gekozen auto goed bekeken, en hem geaccepteerd.
Om je gerust te stellen: heb er maar 1 minuutje ingezeten ofzo 8)
Hahaha, bedankt voor de geruststelling. Maar het maakt me eigenlijk niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-06 13:19
Ein-de-lijk mijn nieuwe Audi A3 Sportback in bestelling staan. Nu gaat het bij mij om een voorraadmodel, dit omdat ik snel voorzien wil zijn van een nieuwe auto. Nadeel is dat ik niet alle opties kon kiezen, maar dat nam ik bij dit type maar voor lief.

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat een afschuwelijk vette bak 8) En het kleurtje doet het ook goed! Vind het mooi staan dat nieuwe rood, en die zwarte velgen erbij :9~

Kan je wel even mee voorruit! Gruwelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 14:03
Morgen kan ik mijn scubablauwe A3 1.4 CoD eindelijk ophalen, na "slechts" drie maanden wachten (eind juli besteld).

Productieweek was week 43 (vorige week dus) met verwachte aflevering in week 46. Afgelopen dinsdag kreeg ik echter opeens een telefoontje dat de auto bij de dealer binnen is en ik hem deze vrijdag kan komen ophalen!

Perfecte planning zo. Ik heb al lange tijd een weekendje weg gepland staan dit weekend, maar had mij er eigenlijk al bij neergelegd dat dit een uitzwaaiweekend voor mijn huidige Polo zou worden. Nu wordt het toch een inrijweekend. Dat wordt genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
DarkFlow schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:17:
Morgen kan ik mijn scubablauwe A3 1.4 CoD eindelijk ophalen, na "slechts" drie maanden wachten (eind juli besteld).

Productieweek was week 43 (vorige week dus) met verwachte aflevering in week 46. Afgelopen dinsdag kreeg ik echter opeens een telefoontje dat de auto bij de dealer binnen is en ik hem deze vrijdag kan komen ophalen!

Perfecte planning zo. Ik heb al lange tijd een weekendje weg gepland staan dit weekend, maar had mij er eigenlijk al bij neergelegd dat dit een uitzwaaiweekend voor mijn huidige Polo zou worden. Nu wordt het toch een inrijweekend. Dat wordt genieten :)
Leuk man! Dat is echt goed nieuws. Leuk dat je zo'n weekend dan ook gelijk in je nieuwe auto kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:32
sorted.bits schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:17:
[...]

Ok, goed om te weten. Ze pleuren er ook niet om de haverklap uit als je de achterdeur open doet? ;)

Ik denk dat ik maar even een setje ga bestellen dan.
zijn er bij mij nog nooit uitgevallen. Klemmen vrij goed. Ook die bij de achterruit zit blijft gewoon vast zitten als je de klep dicht "gooit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Zucht, vandaag had ik verwacht een datum te krijgen wanneer ik mijn auto kan ophalen, maar helaas, nog niets.

Of dit aan de lease maatschappij ligt of aan de dealer, dat weet ik niet. Typisch gevalletje: is de uiteindelijke bestelling nu wel of niet geplaatst.

Morgen maar weer eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:07

vhal

ಠ_ಠ

Hmm...volgens mij staat er een nieuwe A3 Limousine in de straat. Doet mij beetje denken aan de Jetta maar dan mooier. Op de foto's vond ik het een beetje 'meh' maar in het echt is het wel een mooie verschijning. Een stuk frisser dan de A4 die momenteel wel ouderdomsrimpeltjes begint te vertonen.

[ Voor 16% gewijzigd door vhal op 01-11-2013 08:36 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Nu online

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

vhal schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 08:36:
Hmm...volgens mij staat er een nieuwe A3 Limousine in de straat. Doet mij beetje denken aan de Jetta maar dan mooier. Op de foto's vond ik het een beetje 'meh' maar in het echt is het wel een mooie verschijning. Een stuk frisser dan de A4 die momenteel wel ouderdomsrimpeltjes begint te vertonen.
Oh absoluut mooier, vind de achterkant wel geslaagd, beetje een ducktail achterop, ziet er gaaf uit.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Hij is echt heel mooi. Word voor mij de opvolger van de a4 avant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:49
Ein-de-lijk mijn nieuwe Audi A3 Sportback in bestelling staan.
Prachtig :P
Onderhand krijg ik ook last van het knagende gevoel dat ik toch beter voor een leuke kleur als Misanorood had kunnen kiezen dan grijs.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Abbadon schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:39:
[...]

Prachtig :P
Onderhand krijg ik ook last van het knagende gevoel dat ik toch beter voor een leuke kleur als Misanorood had kunnen kiezen dan grijs.
Dat was precies wat ik dacht. Wit is ondertussen alweer gewoon, al is het beeld met het panoramadak wel enorm vet op een witte auto.

Rood zie je niet veel en in combinatie met het zwarte optiek pakket ziet het er gewoon heel vet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Precies. En met 18" rotors helemaal af. Maar ben bang dat het misschien een te hoog jhonny gehalte heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Tylen schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:56:
Precies. En met 18" rotors helemaal af. Maar ben bang dat het misschien een te hoog jhonny gehalte heeft.
Zolang hij na 4 jaar weer netjes wordt ingeleverd, heeft de auto nog niet de tijd om een Johnny bak te worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Haha check ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

sorted.bits schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 05:24:
[...]

Nu de aflevering van de auto wel heel dichtbij komt, moet ik eerlijk zeggen dat ik toch wat slechter begin te slapen, ik kan niet wachten! ;)
Ik heb ze ook in mijn sportback en bevalt prima, ze zitten stevig en ze gaan niet klapperen maar ik heb ook alleen de ramen open binnen de bebouwde kom... ik weet niet of ze 120km/h+ op de snelweg ook aan kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Thanks, de keuze is wel gemaakt. In plaats van folien, ga ik die Sonniboys maar bestellen voor achterin.

Makkelijk ook weer te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 14:57

Pater

Terry Tate

Voila, de mijne!

Afbeeldingslocatie: http://www.ons2honc.nl/images/a3.jpg

Audi A3 Sportback Ambition Pro Line Plus

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Laatst online: 15:57
Gefeliciteerd! Schitterende bak.
Valt me op dat als ik ze zo zonder referentie qua grootte onder een hoek zie dat ik bijna niet kan zien of het nu een A3 of A4 of A6 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Nais, mooie velgen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag :

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/737235_354823191330307_533462841_o.jpg

2006 2.0 TDI / DSG / Alles erop en eraan. 3 deurs. Lak is echt in uitstekende staat. Hele nette comfertabele auto. Ik wist niet dat het beter kon :D

Van de week de VR6 de deur uit doen. Het is leuk geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Laatst online: 18-09 17:35
Niet alle opties, ik mis sowieso mistlampen en leren bekleding :P Maar een leuke kleur! Beter dan al die saaie grijze audi's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Nette bak met mooie velgen, veel veilige KM's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

3p0x schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 22:32:
Niet alle opties, ik mis sowieso mistlampen en leren bekleding :P Maar een leuke kleur! Beter dan al die saaie grijze audi's :+
En xenon, zwart hemeltje, quatro etc

Pagina: 1 ... 13 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.