Please share lots and lots of pictures of that processPWM schreef op donderdag 20 december 2012 @ 14:24:
[...]
Ik bestel in januari gewoon lekker een nieuwe auto,
Ik heb echt het gevoel dat de audi-dealers toch niet allemaal zo goed hun werk doenGonadan schreef op donderdag 20 december 2012 @ 13:41:
wtf, dat klinkt dan echt alsof ze allemaal niet verder gekeken hebben dan het standaardprotocol. Is het geen idee om dat ding gewoon eens door te laten lichten? Of gaat dat jou zelf flink geld kosten?

Ja, als je dat zo leest zou je toch denken als ze hem op de brug zetten dat ze dat toch zouden moeten zien ?
-| Hit it i would ! |-
In ander nieuws 
Je kon er de klok op gelijk zetten, de Pro Line S voor de A3 (Sportback) is geïntroduceerd. Lekker veel waar voor je geld. Het S-Line lijkt opsmuk, maar de mooie stoelen, het lekker stuur en alle accenten maken je bak mooi af.
Je kon er de klok op gelijk zetten, de Pro Line S voor de A3 (Sportback) is geïntroduceerd. Lekker veel waar voor je geld. Het S-Line lijkt opsmuk, maar de mooie stoelen, het lekker stuur en alle accenten maken je bak mooi af.
Anders waren ze daar even een maand of wat geleden mee gekomen 
Wel, na een week heb ik 1.000km gereden met m'n nieuwe A3 en ik ben er helemaal weg van. Enige verbeterpuntje is dat voor mij de neigverstelling van de sportstoelen een tandje extra had kunnen hebben (lees: zitvlak onder een nog iets grotere hoek kunnen verstellen) maar dat is gezeur in de marge.
Ben vooral weg van MMI en z'n intuitieve bediening en de feature dat er twee SD-kaart-slots in zitten; eentje voor de navi en eentje voor je muziek. Hoef je geen telefoon of iPod aan te koppelen (kan wel, zit een iPhone kabel bij, kan zelfs muziek streamen). En het interieur is echt een feest, zeker 's avonds met alle subtiele verlichting.
En de motor (2.0TDI) is ook een heerlijk apparaat, alsmede de 6-bak, beide zijn heel soepel

Wel, na een week heb ik 1.000km gereden met m'n nieuwe A3 en ik ben er helemaal weg van. Enige verbeterpuntje is dat voor mij de neigverstelling van de sportstoelen een tandje extra had kunnen hebben (lees: zitvlak onder een nog iets grotere hoek kunnen verstellen) maar dat is gezeur in de marge.
Ben vooral weg van MMI en z'n intuitieve bediening en de feature dat er twee SD-kaart-slots in zitten; eentje voor de navi en eentje voor je muziek. Hoef je geen telefoon of iPod aan te koppelen (kan wel, zit een iPhone kabel bij, kan zelfs muziek streamen). En het interieur is echt een feest, zeker 's avonds met alle subtiele verlichting.
En de motor (2.0TDI) is ook een heerlijk apparaat, alsmede de 6-bak, beide zijn heel soepel
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Dat had ik toen ik mijn huidige sportback bestelde 3,5 jaar terug. Had ik hem besteld, 1,5 maand later poef de S-Edition. Maar goed heb niet minder ervan genoten van de Audi. Nu mag ik over 2 maanden dus shoppen en is de Pro Line S een mooie verschijning.Abbadon schreef op donderdag 20 december 2012 @ 20:27:
Anders waren ze daar even een maand of wat geleden mee gekomen
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 07:33
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Was ook wel nodig, een s-line A4 was goedkoper dan de A3 met alle S-line paketten lossenPWM schreef op donderdag 20 december 2012 @ 20:08:
In ander nieuws

Gisteren proefgereden in de nieuwe A3 en overstag gegaan. Wat een heerlijke auto! Ga vandaag de sportback bestellen. Ben alleen heel erg aan het twijfelen over de kleur, zowel aan buiten als binnenzijde.
Gereden in een A3 met binnen in Kastanjebruin leer met zwarte stof. Dat oogde erg rustgevend en comfortabel maar het past niet bij iedere auto kleur. Pashminabeige is op het oog ook mooi maar helaas stond er geen voorbeeldauto met die kleur om te zien hoe het in het echt is.
Welke kleur zwart hebben jullie voor je Audi? Ik hoorde van de dealer dat Phantomblack het meest gekozen wordt, maar is dat net zo zwart als Briljantzwart?
Gereden in een A3 met binnen in Kastanjebruin leer met zwarte stof. Dat oogde erg rustgevend en comfortabel maar het past niet bij iedere auto kleur. Pashminabeige is op het oog ook mooi maar helaas stond er geen voorbeeldauto met die kleur om te zien hoe het in het echt is.
Welke kleur zwart hebben jullie voor je Audi? Ik hoorde van de dealer dat Phantomblack het meest gekozen wordt, maar is dat net zo zwart als Briljantzwart?
Lavagrijs met zwarte bekleding met witte stiksels.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Afgelopen weekend in de Hoge Venen gezeten in de buurt van Butgenbach met de wagen.
En onderweg paar kiekjes genomen die ik jullie zeker niet wil onthouden :

En onderweg paar kiekjes genomen die ik jullie zeker niet wil onthouden :

-| Hit it i would ! |-
Kleur vond ik het lastigste om te kiezen van alle opties en features. Zelf ben voor Monsoongrijs gegaan. Maar welke kleur je ook neemt, ik wil je in ieder geval de blanke sierlijsten adviseren, dat doet veel voor de looks, maakt de auto net afAghanim schreef op zondag 23 december 2012 @ 10:56:
Gisteren proefgereden in de nieuwe A3 en overstag gegaan. Wat een heerlijke auto! Ga vandaag de sportback bestellen. Ben alleen heel erg aan het twijfelen over de kleur, zowel aan buiten als binnenzijde.
Dolletjes! Een Audi sectie!!
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Het is Brilliant Black geworden met Titaniumgrijs leder met zwart hemeldak en inderdaad de sierlijsten op de portieren en dakrailing.
Dolletjes! Een Audi, sexy!
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
En de RS familie heeft een nieuwe telg erbij :

Vind em wel lekker. Enkel die quattro vanvoor bij op de grill hoefde niet vond ik.

Vind em wel lekker. Enkel die quattro vanvoor bij op de grill hoefde niet vond ik.
-| Hit it i would ! |-
Het is in ieder geval een optie inderdaad. Vraag me af in welke vergadering is besloten dat het er wel mooi uitzag. Waarschijnlijk na een rondje langs de Amsterdamse coffeeshops.
Zonder is het wel een hele mooie voorkant
Zonder is het wel een hele mooie voorkant
Alluminium lijst. Zal wel minder opvallen in het echt.
Ik vind dat quattro wel gaaf staan! Leuke bak om mee in de sneeuw rond te ploegen!
Ik vind dat quattro wel gaaf staan! Leuke bak om mee in de sneeuw rond te ploegen!
Zo'n RS is al zo opzichtig met die spiegels, spoilers, skirts en wielen dat dat 'quattro' imo ook prima in de grill past
Ik 'stoorde' me zo aan de knipperlichten van mijn A1 dat ik ze vervangen heb door LED armaturen. Ik vond het echt geen porum om te zien, overal LED lampen in de achterlichtunits, behalve de knipperlichten. Ik snap eigenlijk niet waarom Audi dit niet af fabriek maakt zo.
Filmpje: YouTube: AudiLed
Wat ik alleen niet snap is dat toen ik ze aan het monteren was, heb ik de hele achterlichtunit van de canbus afgekoppelt, en nog gaf mijn boordcomputer geen melding van kapotte lampjes. Of is die zo slim om te zien dat alles afgekoppeld is? De LED lampen zorgen iig niet voor extra meldingen, gewoon plug-and-play.
Filmpje: YouTube: AudiLed
Wat ik alleen niet snap is dat toen ik ze aan het monteren was, heb ik de hele achterlichtunit van de canbus afgekoppelt, en nog gaf mijn boordcomputer geen melding van kapotte lampjes. Of is die zo slim om te zien dat alles afgekoppeld is? De LED lampen zorgen iig niet voor extra meldingen, gewoon plug-and-play.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Je kunt mij trouwens uit de startpost halen, heb afgelopen vrijdag de A5 ingeleverd (einde leasecontract). Rij nu weer dat merk met die blauw-witte propellor
Mijn auto mag er ook meteen uit. Ik lever hem over 2 weken in 
Geen idee wat ik ga bestellen, maar een Audi is het niet
[YouTube: http://youtu.be/FeqK7u65pO8]KappeNou schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:38:
Alluminium lijst. Zal wel minder opvallen in het echt.
Dan wordt het hier wel heel saai zonder al die horror verhalen van jouPWM schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:57:
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Dan vind ik die Ahab Quattro reclame toch beter 
http://youtu.be/IGmCKxTgSrI
Hoewel deze ook wel leuk is :
http://youtu.be/MQgXEqX-JH0
Gaat hier inderdaad saaie boel worden.
http://youtu.be/IGmCKxTgSrI
Hoewel deze ook wel leuk is :
http://youtu.be/MQgXEqX-JH0
Gaat hier inderdaad saaie boel worden.
-| Hit it i would ! |-
Ik zal degene die hem van mij overneemt wijzen op het topiczonoskar schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 21:49:
[...]
Dan wordt het hier wel heel saai zonder al die horror verhalen van jou
Weet er iemand of je aftermarket een airbag aan/uitschakelaar kan (laten) monteren?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Je kan in elk geval aftermarket je airbag laten verwijderen.... nemen ze waarschijnlijk ook gelijk de navigatie mee...Tijgert schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 04:02:
Weet er iemand of je aftermarket een airbag aan/uitschakelaar kan (laten) monteren?
Sjjttt, das vooral bij VWsynthdood schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:40:
[...]
Je kan in elk geval aftermarket je airbag laten verwijderen.... nemen ze waarschijnlijk ook gelijk de navigatie mee...
-| Hit it i would ! |-
Mwhoa... De RNS-E uit de A3 en A4 is volgens mij ook wel populair bij het dievengilde
Hoe kan het trouwens dat voor de RNS-E al een 2013 navupdate is maar voor de MMI 2/3G niet?
Done, helaas!Daniel schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:39:
Je kunt mij trouwens uit de startpost halen, heb afgelopen vrijdag de A5 ingeleverd (einde leasecontract). Rij nu weer dat merk met die blauw-witte propellor
Ook done, moet ik je nu feliciteren?PWM schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:57:
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Nieuwe Audi rijder erbij. Een A3 SB instap diesel, maartoch, het is een Audi 
Wil jullie ook even vermelden dat onderhandelen helpt! Nieuwe model, 10,5% korting op de totale prijs. Misschien niet netjes om dit zo plat te vermelden, maar doe er je voordeel mee!
Wil jullie ook even vermelden dat onderhandelen helpt! Nieuwe model, 10,5% korting op de totale prijs. Misschien niet netjes om dit zo plat te vermelden, maar doe er je voordeel mee!
Helaas kan ik hier sinds afgelopen vrijdag over meepraten. 3,5 jaar rij ik de Audi al, 3,5 jaar nooit wat mee gebeurt met de nav. Tot plots de vrijdag de 1ste feb. ruit ingeslagen en een erg netjes eruit gemonteerde NAV.synthdood schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:20:
Mwhoa... De RNS-E uit de A3 en A4 is volgens mij ook wel populair bij het dievengilde
Nice! Maar neem aan particulier gekocht? Of lease? En wat voor uitvoering betreft het? Zit zelf te kijken naar een A3 SB 1.4TFSI S-Tronic Proline SJozzle schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:15:
Nieuwe Audi rijder erbij. Een A3 SB instap diesel, maartoch, het is een Audi
Eik, das bummer Wicked ! Dan is de dag en de rest van je week om zeep.
Proline S, klinkt in elk geval al lekker
Mooi kleurtje erbij en leuk setje velgen, en je hebt een jaloerseblikmagneet
Proline S, klinkt in elk geval al lekker
-| Hit it i would ! |-
Ja het is wel zuurFalcon10 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:39:
Eik, das bummer Wicked ! Dan is de dag en de rest van je week om zeep.
Proline S, klinkt in elk geval al lekkerMooi kleurtje erbij en leuk setje velgen, en je hebt een jaloerseblikmagneet
Maar goed ik hoor woensdag wat de opties zijn. Of weer een RNS-E erin maar dan met Navilock, of een Alpine/Pioneer/Kenwood Nav, of een Radio Concert en los navigatiesysteem. Hij hoeft natuurlijk niet zo lang meer....
Ja proline s vind ik wel een mooie opvolger
Nope via lease, Bij Athlon honoreren ze ook alternatieve offertes (anders dan hun voorkeursdealers) als de offerte voordeliger uitpakt. Mijn budget was enigszins beperkt en door de korting kon ik binnen budget blijven met de extra opties. Ambition Proline PlusWicked-Game schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:42:
[...]
Nice! Maar neem aan particulier gekocht? Of lease? En wat voor uitvoering betreft het? Zit zelf te kijken naar een A3 SB 1.4TFSI S-Tronic Proline S
Ambition Proline Plus eeft wel iets meer onderhandelings marge dan het actiemodel Proline S. Maar het biedt wel perspectief aangezien ik ook bij Ahtlon zit en ik ook naast de voorkeursdealers ook eigen dealer mag gebruiken voor offertes.Jozzle schreef op maandag 04 februari 2013 @ 18:29:
[...]
Nope via lease, Bij Athlon honoreren ze ook alternatieve offertes (anders dan hun voorkeursdealers) als de offerte voordeliger uitpakt. Mijn budget was enigszins beperkt en door de korting kon ik binnen budget blijven met de extra opties. Ambition Proline Plus
Ik zou met een grote boog om de S-tronic heen lopen. Ik kan er na 2 jaar nog steeds niet aan wennen. Wegrijden is kut, snel een bochtje om is kut. Ja, lui rijden op de snelweg is fijn, maar dat doe ik 5% van mijn Kms.
[ Voor 61% gewijzigd door zonoskar op 05-02-2013 13:22 ]
Alle S-tronic/DSG bakken waar ik mee gereden heb waren wel aardig goed. Ik heb er niet zo heel vaak mee gereden. S-tronic in de A1 1.4tfsi en de RS5, die waren goed. Van seat in de Leon FR, alleen dan aangepakt door JD met 420pk en dsg ook hergeprogrammeerd, ook goed.
Bij de eerste generatie dsg in vw hoorde je nog wel is slechtere verhalen, maar zou niet weten wat er tegenwoordig mis mee is.
Bij de eerste generatie dsg in vw hoorde je nog wel is slechtere verhalen, maar zou niet weten wat er tegenwoordig mis mee is.
[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 05-02-2013 13:45 ]
Heb drie jaar in een Golf 2.0 TDI 140PK DSG gereden. (180.000km) En nooooit problemen ermee gehad. Wat een top versnellingsbak is dat. Mis het eigenlijk wel een beetje in de A4
DSG in mijn Seat Ibiza SC 1.6 werkt ook niet perfect moet ik zeggen. Vind de sportstand te sportief en de drive stand is erg tam. Daarnaast kun je inderdaad niet lekker door bochten. Daarom heb ik de A3 SB besteld zonder S-tronic.
Dat is ook wel persoon's en merk/type afhankelijk.Aghanim schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 14:42:
DSG in mijn Seat Ibiza SC 1.6 werkt ook niet perfect moet ik zeggen. Vind de sportstand te sportief en de drive stand is erg tam. Daarnaast kun je inderdaad niet lekker door bochten. Daarom heb ik de A3 SB besteld zonder S-tronic.
Jou opmerking kan ik zeker begrijpen, hier kan ik mij ook aan irriteren. Maar is toch erg merk en type gebonden. De RS5 stond goed afgesteld
Daarbij zou ik zelf altijd met flippers achter het stuur bestellen. Dan kan je de bak altijd zelf overnemen.
De automaat waar ik mee rijd is in Drive ook best lui en zit hij laag in de toeren. In S stand blijven de toeren iets hoger, maar ga je echt sportief rijden gaat hij de S stand automatisch bijstellen en houd hij hem in bochten gewoon tussen de 5 en 6000 toeren.
Daarbij neem ik hem vaak met de flippers achter het stuur over. Bijvoorbeeld in de D stand met afremmen op de motor. Uiteindelijk gaat hij weer automatisch terug naar de D stand. Ook met sportief rijden zet ik hem in tiptronic stand.
Ik heb de 7-traps DSG, vermoedelijk dezelfde als in de A1 ligt. Toen ik mijn Ibiza DSG kreeg waren er nog geen flippers (voor de Ibiza). Wat me vooral irriteert is dat ik meestal in S rijd omdat D erg lui is, en dat je in S als je bijvoorbeeld een stuk lang 50 rijdt, het vrij lang duurt voordat de DSG snapt dat je niet wilt versnellen en dus in de 4/5 doorschakelt vanuit de 3. Je blijft rustig 5-7 seconden in de 3 zitten als je het aantal toeren gelijk houdt. Dit aantal toeren is dan vaak 4000-4500 wat altijd vreemde gezichten van voorbijgangers oplevert 
Gebruik ik de D dan rijd ik met 50km/u al in de 7e versnelling, waardoor alleen al het kijken naar je gaspedaal terugschakelen van 7 --> 3 oplevert.
Dat de RS5 beter afgesteld is geloof ik direct
Gebruik ik de D dan rijd ik met 50km/u al in de 7e versnelling, waardoor alleen al het kijken naar je gaspedaal terugschakelen van 7 --> 3 oplevert.
Dat de RS5 beter afgesteld is geloof ik direct
Ja dat is heel irritant. Vandaar dat ik blij ben met de flippers. In de D stand gewoon met de flipper versnellinkje terug, daarna weer versnelling op. Na een korte periode gaat hij automatisch weer in Drive, of als je tot je genoeg afremt dat de automaat zelf moet terug schakelen.
Maar als nog kan de 7bak dsg in de A1 anders afgesteld staan. De onderstellen van skoda/seat/vw/audi zijn ook allen anders afgesteld.
Ik denk dat de A3 deze kwaal een stuk minder heeft. Maar de A3 kan je toch ook met flippers bestellen?
Als het geen lease is kan je bij JD engineering ook nog de dsg afstellingen anders laten programmeren. Ze kunnen bijvoorbeeld de S stand zo programmeren als jij fijn vind.
Maar als nog kan de 7bak dsg in de A1 anders afgesteld staan. De onderstellen van skoda/seat/vw/audi zijn ook allen anders afgesteld.
Ik denk dat de A3 deze kwaal een stuk minder heeft. Maar de A3 kan je toch ook met flippers bestellen?
Als het geen lease is kan je bij JD engineering ook nog de dsg afstellingen anders laten programmeren. Ze kunnen bijvoorbeeld de S stand zo programmeren als jij fijn vind.
[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 05-02-2013 15:33 ]
Ik heb de 7 speed bak in een 1.4 A1. Issues die ik heb:
- In D stand draait ie veel te weinig toeren, altijd tussen de 1100 en 1600 toeren. Dan loopt de motor helemaal niet lekker.
- In S stand schakelt de auto pas bij 5000 toeren. Dus in de stad rij je altijd in 1 of 2. Hij schakelt dus echt niet op, ook niet na een minuut ofzo. Alleen als je de cruise-control aanzet gaat ie schakelen. Maar cruise-control eraf -> meteen weer in z'n 2. Onnodig veel verbruik dus, bovendien reageert ie dan heel erg op het gaspedaal.
- Wegrijden bij een stoplicht heeft niet het gevoel als met een koppeling. In het gaspedaal zit nou eenmaal minder gevoel. Dus ik ben nooit meer als eerste weg, of met veel horten en heel veel toeren.
- Schakelen met flippers is ok, behalve in scherpe bochten waar het stuur een halve slag of meer moet maken, zoals bij rotondes.
- Op rotondes in M mode schakelt ie heel snel terug in z'n 1 en pakt dan pas bij 2000-3000 toeren pas op. Je hebt dus na de rotonde vaak het gevoel alsof er niks gebeurd. Normaal zou je op een rotonde gewoon de koppeling indrukken, maar dat kan niet met deze automaat.
- Verder de normale automaat dingen zoals eerst terug schakelen en dan pas versnellen, pas schakelen na de bocht.
Mijn volgende auto wordt er toch weer een met een handbak. Ik erger me echt dagelijks aan het schakelgedrag van de S-tronic.
- In D stand draait ie veel te weinig toeren, altijd tussen de 1100 en 1600 toeren. Dan loopt de motor helemaal niet lekker.
- In S stand schakelt de auto pas bij 5000 toeren. Dus in de stad rij je altijd in 1 of 2. Hij schakelt dus echt niet op, ook niet na een minuut ofzo. Alleen als je de cruise-control aanzet gaat ie schakelen. Maar cruise-control eraf -> meteen weer in z'n 2. Onnodig veel verbruik dus, bovendien reageert ie dan heel erg op het gaspedaal.
- Wegrijden bij een stoplicht heeft niet het gevoel als met een koppeling. In het gaspedaal zit nou eenmaal minder gevoel. Dus ik ben nooit meer als eerste weg, of met veel horten en heel veel toeren.
- Schakelen met flippers is ok, behalve in scherpe bochten waar het stuur een halve slag of meer moet maken, zoals bij rotondes.
- Op rotondes in M mode schakelt ie heel snel terug in z'n 1 en pakt dan pas bij 2000-3000 toeren pas op. Je hebt dus na de rotonde vaak het gevoel alsof er niks gebeurd. Normaal zou je op een rotonde gewoon de koppeling indrukken, maar dat kan niet met deze automaat.
- Verder de normale automaat dingen zoals eerst terug schakelen en dan pas versnellen, pas schakelen na de bocht.
Mijn volgende auto wordt er toch weer een met een handbak. Ik erger me echt dagelijks aan het schakelgedrag van de S-tronic.
Had ik al geinformeerd en volgens mij kost dit gewoon 500 euro. Ik vind eigenlijk dat de Audi dealer dit als service moet aanbieden. Het is helemaal niks tuning, of iets kapot maken. Eigenlijk wil ik gewoon de S stand hebben die gelijk is aan de D stand, maar dan consequent 1 versnelling lager. Waar de D in 5 rijdt, wil ik in 4, etc. Dat zou mooi in de S stand geprogrammeerd kunnen worden, maar daar beginnen ze bij Audi niet aan (iig mijn dealer niet) en al helemaal niet kostenloos, of voor werkplaatstarief.KappeNou schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:32:Als het geen lease is kan je bij JD engineering ook nog de dsg afstellingen anders laten programmeren. Ze kunnen bijvoorbeeld de S stand zo programmeren als jij fijn vind.
[ Voor 28% gewijzigd door zonoskar op 05-02-2013 17:34 ]
Dan klinkt de S stand van de automaat bij mij beter. Als je normaal aan het rijden bent en je zet hem in S stand, dan houd hij hem iets hoger in de toeren. Bijvoorbeeld normaal 1500 toeren en dan 2500 toeren. Maar als hij merkt dat je echt sportiever gas gaat geven, dan past hij zich aan en houdt hem nog hoger in de toeren, totdat hij merkt dat je weer wat rustiger gaat rijden.
Ik snap niet dat audi dit niet ook in die s-tronic bak programmeerd.
Ik denk ook wel dat dit met een sterker blok minder irritant is. Bijvoorbeeld met de 1.4tsi 185pk en de 1.8/2.0tsi
Ik snap niet dat audi dit niet ook in die s-tronic bak programmeerd.
Ik denk ook wel dat dit met een sterker blok minder irritant is. Bijvoorbeeld met de 1.4tsi 185pk en de 1.8/2.0tsi
Ik had dezelfde problemen met mijn DSG/S-Tronic in mijn A3. Nu moet ik wel zeggen dat het overall gevoel wat ik over die bak had wel positief was, maar de afstelling was inderdaad heel gek af en toe. Vooral precies 50 rijden was verschrikkelijk in zijn 7, dat sloeg nergens op.zonoskar schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:53:
Verder raakte hij wel eens in de war, en inderdaad uit stilstand was vervelend.
Was je gewoon aan het rijden (en reed je 60 i.p.v. 50), dan was het wel een hele fijne bak.
En de politie gelooft dat als je wordt geflitst in de bebouwde kom?
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Ik herken alleen je punt van het wegrijden. Ik ben ook nooit meer als eerste weg of het is met veel gepruttel en inderdaad hoog in de toeren, maar na een meter of 50 heb ik iedereen wel weer ingehaald.zonoskar schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:53:
[...]
[...]
Bochten vind ik juist wel lekker gaan, binnen de bebouwde kom kan ik zonder remmen een rotonde nemen (komt ook wel een beetje door het S-onderstel, want met mijn vorige A1 lukte dat niet). Ik let er eigenlijk nooit op in welke versnelling dat gebeurt. Gewone bochten gaan heerlijk. De S- of M-stand gebruik ik nooit.
Zelf wil ik juist nooit meer een handgeschakelde auto. Iedereen die in mijn A1 heeft gereden, vindt het een fijne auto die minstens een klasse groter aanvoelt. En ik ben er ook nog steeds elke dag blij mee.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ja, een rotonde kan ik ook wel nemen in z'n 3 met 50Km/h, maar het probleem is juist de andere weggebruikers. Vaak moet je remmen voor een rotonde omdat je iemand voor moet laten. Dan schakelt ie heel snel weer naar z'n 1. Als je altijd in D rijdt heb je dat probleem niet , want die kan in z'n 2 blijven rijden, maar in M mode kan dit op een of andere manier niet (bij dezelfde snelheid rijdt D in z'n 2 en M in 1 en het is dan onmogelijk op te schakelen naar 2).
Ik snapte voor de A1 ook nooit waarom Top Gear atlijd aan het zagen was over de flipper-versnellingsbakken in allerlei Ferrari's of andere hypercars. Mij leek dat juist heel sportief te rijden. Maar ik snap het nu.
Ik ben heel tevreden met de A1, alleen die DSG bak....
Ik snapte voor de A1 ook nooit waarom Top Gear atlijd aan het zagen was over de flipper-versnellingsbakken in allerlei Ferrari's of andere hypercars. Mij leek dat juist heel sportief te rijden. Maar ik snap het nu.
Ik ben heel tevreden met de A1, alleen die DSG bak....
[ Voor 17% gewijzigd door zonoskar op 06-02-2013 10:03 ]
Ik rij zelf al jaren met tevredenheid met de DSG6 bak, alle bovenstaande punten qua de schakelprogramma's komen me bekend voor.
Ik heb zelf mijn schakelprogramma's aan laten passen door de DSG Dokter. Dat is echt een hele dikke aanrader! Je kunt gewoon zelf aangeven hoe de bak moet schakelen en alles word naar wens voor je aangepast!
Ik heb zelf mijn schakelprogramma's aan laten passen door de DSG Dokter. Dat is echt een hele dikke aanrader! Je kunt gewoon zelf aangeven hoe de bak moet schakelen en alles word naar wens voor je aangepast!
En dat kost?
800 euro dus om je bak af te stellen, wat belachelijk.
Is die 1 extra optie niet een andere afstelling?zonoskar schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:06:
800 euro dus om je bak af te stellen, wat belachelijk.
JD is ook niet goedkoopDSG Software Upgrades
Let op, voor sommige aanpassingen is het benodigd ook de koppelbegrenzer voor de DSG bak in het motormanagement aan te passen. Dit komt er dan extra bij en kost € 399,-.Dit is gratis icm chiptuning!!
Basis DSG Software Optimalisatie *
€ 412,40 ex
€ 499,- incl
1 extra optie **
€ 164,46 ex
€ 199,- incl
DSG Software op maat**
€ 247,11
€ 299,-
* Voor alle upgrades is deze Basis DSG Software Optimalisatie een vereiste! Deze basisoptimalisatie omvat de schakelpuntverlegging naar wens, om bijvoorbeeld sneller te schakelen of de veel voorkomende problemen op te lossen.
http://jdengine.home.xs4all.nl/chiplijst05/dsg.html
[ Voor 10% gewijzigd door KappeNou op 06-02-2013 13:11 ]
Daarom vroeg ik wat het kost.KappeNou schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:08:
Is die 1 extra optie niet een andere afstelling?
Al die dingen van JD hoef ik niet. Ik hoef geen extra koppel te verwerken, ik hoef geen launchcontrol. Ik wil alleen wat schakelmomenten veranderen. Daarom zou de Audi dealer dit gewoon als service a werkplaatstarief moeten aanbieden. Gewoon wat schakel momenten verleggen kan IMHO geen kwaad en verhoogt de klant tevredenheid. Ik koop nl. nooit meer een DSG bak en ik raadt ook iedereen af die ik ken om dit wel te doen.
Ik heb toendertijd 999,- euro betaald, maar dat was inclusief chippen op maat. Eventuele aanpassingen na de tijd zijn gratis. het is een hoop geld, maar ik vond het dubbel en dwars waard.
De DSG Dokter heeft ook wat kant en klare schakelprogramma's, die software is binnen 30 min in je bak geladen. Ik weet alleen niet wat dat kost...
De DSG Dokter heeft ook wat kant en klare schakelprogramma's, die software is binnen 30 min in je bak geladen. Ik weet alleen niet wat dat kost...
[ Voor 28% gewijzigd door Danielson op 06-02-2013 14:09 ]
* Gonadan aait z'n handbak.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
* Danielson geeft zijn linkervoet en rechterhand rust.
Hoezo, houd jij je stuur niet met twee handen vast? En moet je je niet schrap zetten in bochten?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nope : like a boss : linkerarm half uit het raam hangend, rechterhand bovenop het stuur, en gewoon door de middelpuntsvliegende kracht in de s-line stoelen geduwd wordenGonadan schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:32:
Hoezo, houd jij je stuur niet met twee handen vast? En moet je je niet schrap zetten in bochten?
Als ik het zo hoor, toch ook maar bij men handschakelen blijven. Zou nog kunnen leven met aanpassing bij de Audi dealer tegen werkplaatstarief, maar 600 a 1000 euro voor DSG aanpassing ..... dan liever iets van optie meer op de wagen bij aanoop
-| Hit it i would ! |-
Ik heb welliswaar alleen ervaring met een golf. Maar ik zweer bij de dsg bak. Wat heerlijk. Baal juist dat ik hem in de a4 niet heb
Het is voor een groot deel ook persoonlijk.
Ik ben iedergeval blij met de oude conventionele automaat
Ik ben iedergeval blij met de oude conventionele automaat
Ben momenteel op zoek naar een A4 B7 bj 2005 tot 2008 en ik twijfel enorm of het verstandig is deze in automaat vorm te nemen.
Had tot voor kort een a4 2003 B6 diesel multitronic en deze staan niet bepaald hoog aangeschreven, en heb helaas ook de nodige ellende hiermee mogen ondervinden, complete revises etc.
Gelukkig allemaal nog onder de garantie.
Maar twijfel dus of in dit nieuwe model de 2wd automaat bakken echt dusdanig zijn verbetert?
met dit in het achterhoofd en de voor keur eigenlijk wel ligt bij een automaat neig ik meer naar de Quattro bakken deze daarentegen onverwoestbaar zijn, is dit terrecht?
Benzine en diesel daar nog even in het midden gelaten aangezien ik een beetje op het omslagpunt zit qua km/pj.
Had tot voor kort een a4 2003 B6 diesel multitronic en deze staan niet bepaald hoog aangeschreven, en heb helaas ook de nodige ellende hiermee mogen ondervinden, complete revises etc.
Gelukkig allemaal nog onder de garantie.
Maar twijfel dus of in dit nieuwe model de 2wd automaat bakken echt dusdanig zijn verbetert?
met dit in het achterhoofd en de voor keur eigenlijk wel ligt bij een automaat neig ik meer naar de Quattro bakken deze daarentegen onverwoestbaar zijn, is dit terrecht?
Benzine en diesel daar nog even in het midden gelaten aangezien ik een beetje op het omslagpunt zit qua km/pj.
De multitronic's zijn met de jaren wel beter geworden. Ze gebruiken meer lamelles.
Ik rij al 6 jaar met een B7 quattro automaat. Geen problemen mee en zijn fijne bakken.
Ik zou persoonlijk niet zo snel een 2e handse multitronic nemen.
Ik rij al 6 jaar met een B7 quattro automaat. Geen problemen mee en zijn fijne bakken.
Ik zou persoonlijk niet zo snel een 2e handse multitronic nemen.
Quattro is wel weer een stukkie zwaarder (lees: meer verbruik en wegenbelasting). Qua bak zou ik het niet weten, ik heb zelf B7 met handbak aangezien ik de eigen controle leuk vind en nooit in de file sta.
Ben je nog van plan hem te chiptunen? Dat is met automaat vaak lastiger.
Ben je nog van plan hem te chiptunen? Dat is met automaat vaak lastiger.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Echt lastiger is het niet om te chip tunen. Alleen moet de bak het aan kunnen. De normale automaat is geen probleem. DSG moeten ze bij turbo blokken vaak de koppelbegrenzing van de bak wat hoger afstellen. Bij multitronic zou ik het niet zo snel aandurven
[ Voor 7% gewijzigd door KappeNou op 07-02-2013 12:26 ]
Multitronic doelde ik op inderdaad, bij die serie als B7 wordt dat niet altijd even enthousiast aangeraden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
“eigen controle” is het leukste wanneer het vermogen daar ook naar is bv 200pk tfsi en dat zijn vaker de quattro’s
(Kan ik wel goed gebruiken met oa een paarde en boot trailer, maar dat lukt prima met 2wd)
Bij de wat matterige uitvoeringen neig ik meer naar de automaat en dat zijn meestal de beruchte Multitronic.
Maar die kan ik bij voorbaat dus beter links laten liggen.
En als je dan toch zelf moet roeren wil ik dat er ook wel wat gebeurd en kom je vanzelf weer terug bij het bovenstaande betreft eigen controle.
(Kan ik wel goed gebruiken met oa een paarde en boot trailer, maar dat lukt prima met 2wd)
Bij de wat matterige uitvoeringen neig ik meer naar de automaat en dat zijn meestal de beruchte Multitronic.
Maar die kan ik bij voorbaat dus beter links laten liggen.
En als je dan toch zelf moet roeren wil ik dat er ook wel wat gebeurd en kom je vanzelf weer terug bij het bovenstaande betreft eigen controle.
Een quattro rijdt wel net wat leuker. Helemaal als er een gechipte 2.0tfsi of 3.2fsi in hangt
Quattro staat los van motorisering, maar ik kan me voorstellen dat als je van lekker scheuren houdt je quattro wel leuk vindt. Die van mij is redelijk braaf, 1.8T, maar ook als je rustig rijdt kan je veel controle fijn vinden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Rij nu in de nieuwe A5 met 177pk diesel en multitronic. Dat is toch wel andere koek. Ik heb het idee dat het onderstel stevig is aangepast tijdens de facelift, hij rijd fenomenaal goed, totaal anders dan de A4 die ik nu 1.5 jaar heb gereden.
Alles aan de auto is beter dan voor de facelift op 1 ding na. De MMI. Geen idee wie die heeft ontworpen, maar door het verdwijnen van 4 van de 8 knoppen in de nieuwe versie is alles lastiger geworden. Waar mijn A4 gewoon 1 knop had voor de file info, moet ik nu 4 handelingen doen. Dat geldt voor bijna alles. Nee, geen vooruitgang.
Verder dus wel, prima bak.
Alles aan de auto is beter dan voor de facelift op 1 ding na. De MMI. Geen idee wie die heeft ontworpen, maar door het verdwijnen van 4 van de 8 knoppen in de nieuwe versie is alles lastiger geworden. Waar mijn A4 gewoon 1 knop had voor de file info, moet ik nu 4 handelingen doen. Dat geldt voor bijna alles. Nee, geen vooruitgang.
Aaaah, nog eentje met de nieuwe 5 
Mijn is handgeschakeld, maar zelfde motorisatie voor de rest, en ik ben zeer tevreden over de wegligging enz.
Enige wat ik ervaar is dat ie in 1st en 2de eigenlijk ietsie meer pit had mogen hebben
Mijn is handgeschakeld, maar zelfde motorisatie voor de rest, en ik ben zeer tevreden over de wegligging enz.
Enige wat ik ervaar is dat ie in 1st en 2de eigenlijk ietsie meer pit had mogen hebben
-| Hit it i would ! |-
Ermmhhh...welke MMI heb je? Ik heb een gefacelifte A5 en file info is voor mij 1 knop: INFOPWM schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 21:30:
Rij nu in de nieuwe A5 met 177pk diesel en multitronic. Dat is toch wel andere koek. Ik heb het idee dat het onderstel stevig is aangepast tijdens de facelift, hij rijd fenomenaal goed, totaal anders dan de A4 die ik nu 1.5 jaar heb gereden.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Heb een tijdje geleden een A6 2.4i uit 1999 gekocht met weinig kilometers erop.
http://www.audiforum.nl/f...-v6-aut-info-display.html
http://www.audiforum.nl/f...-v6-aut-info-display.html
Dat is bij mijn A1 ook zo, dacht dat het bij alle nieuwe MMI's zo was.Chief-XL schreef op maandag 11 februari 2013 @ 09:24:
[...]
Ermmhhh...welke MMI heb je? Ik heb een gefacelifte A5 en file info is voor mij 1 knop: INFO
Ouwe MMI's ook hoor
Mijn 2012 A4 heeft die knop ook.
Als ik google naar de nieuwe a5 mmi dan zie ik dat er knoppen weg zijn gehaald. dus de nieuwe heeft hem idd niet meer.
Als ik google naar de nieuwe a5 mmi dan zie ik dat er knoppen weg zijn gehaald. dus de nieuwe heeft hem idd niet meer.
[ Voor 52% gewijzigd door Tylen op 11-02-2013 11:17 ]
Er zit een verschil tussen de MMI versie. MMI plus (3G) heeft 4 grote knoppen, MMI (3G) heeft 8 grote knoppen.Tylen schreef op maandag 11 februari 2013 @ 11:14:
Ouwe MMI's ook hoorMijn 2012 A4 heeft die knop ook.
Divide and conquer.
Eventjes
Ze hebben dus bij de standaard MMI 8 knoppen behouden, en bij de MMI Plus zijn het er 4 geworden. Erg vervelend, en eigenlijk ook gewoon onnodig. Hierdoor is de nieuwe MMI Plus wel een mooier systeem geworden, met meer opties en veul mooiere grafische interface, maar qua gebruiksgemak een stap terug.Chief-XL schreef op maandag 11 februari 2013 @ 09:24:
[...]
Ermmhhh...welke MMI heb je? Ik heb een gefacelifte A5 en file info is voor mij 1 knop: INFO
Valt nog best mee die nieuw prijs. Die volvo V60 met 0% is aardig aan de prijs.
De nieuwe MMI die in de A3 zit (en ik geloof A6) met de touchpad lijkt mij ook weer een vooruitgang maar vlgs mij mis je dan nog wel steeds die snelkoppeling naar file info
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
First world problems, dat uitzoeken van een nieuw audi.
Wat een stress mbt de keuzes om het binnen het leasebudget te krijgen.
Uiteindelijk hiervoor gekozen:
Audi A3 Sportback Ambition Pro Line 1.6 Diesel Scubablauw
Comfortairconditioning
Doorlaadopening
Audi soundsystem
Metallic-lak
Pro Line
Parkeerhulp achter
Raamlijsten
Velgen 5 arm Kinetik
Sportstuurwiel, afgevlakt
Sierstukken uitlaat
Eerste Audi, kijk er naar uit
Levering ergens in juni.
Comfortairconditioning
Doorlaadopening
Audi soundsystem
Metallic-lak
Pro Line
Parkeerhulp achter
Raamlijsten
Velgen 5 arm Kinetik
Sierstukken uitlaat
Eerste Audi, kijk er naar uit
Gefeliciteerd! Wat was een beetje je leasebudget? En paste het Proline Plus net niet in je verhaal? Of de Proline S? Qua kleurkeus erg netjes, moet even wennen aan de scubablauwe kleur. Zelf rij ik nu een Arubablauwe en ook ik moet weer gaan shoppen. De Nieuwe A3 staat er weer op, maar ik neig sterk naar een Proline S.cWaVe1 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:56:
First world problems, dat uitzoeken van een nieuw audi.
Comfortairconditioning
Doorlaadopening
Audi soundsystem
Metallic-lak
Pro Line
Parkeerhulp achter
Raamlijsten
Velgen 5 arm Kinetik
Sierstukken uitlaat
Eerste Audi, kijk er naar uitLevering ergens in juni.
Thanks!Wicked-Game schreef op maandag 18 februari 2013 @ 13:19:
[...]
Gefeliciteerd! Wat was een beetje je leasebudget? En paste het Proline Plus net niet in je verhaal? Of de Proline S? Qua kleurkeus erg netjes, moet even wennen aan de scubablauwe kleur. Zelf rij ik nu een Arubablauwe en ook ik moet weer gaan shoppen. De Nieuwe A3 staat er weer op, maar ik neig sterk naar een Proline S.
Leasebudget was 681,- excl. BTW, excl. brandstof, excl. verzekering op basis van 40.000 km en 48 maanden. Uiteindelijk op 679 uitgekomen.
Proline Plus kreeg ik inderdaad helaas net niet passend en de parkeersensor was net wat belangrijker voor de dame thuis dan mooie lampen
Proline S ook nog laten uitrekenen en daarmee kwam ik op ongeveer 740 excl. uit.
Mocht je niet zelf bijbetalen dan? Voor die paar euro per maand heb je dan toch een veel dikkere uitvoering.
Niet dat deze slecht is, maar toch
Met alle respect natuurlijk, maar als mensen tegenwoordig parkeersensoren nodig hebben op het formaat A3, dan gaat er iets grondig mis volgens mijcWaVe1 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 14:08:
Proline Plus kreeg ik inderdaad helaas net niet passend en de parkeersensor was net wat belangrijker voor de dame thuis dan mooie lampen
Zag van de week een VW Up met parkeersensoren

Verder mooie auto
Achja net als zoveel dingen is het overbodige luxe, maar dat zijn verwarmde stoelen of een climate control ook. Wat de Up betreft die parkeersensoren zitten in het drive pakket samen met de cruise control en uitgebreide bc, CC is niet los te krijgen wil je dus CC op je Up krijg je ook parkeer sensoren
en in elke auto kun je paaltjes over het hooft zien..
Magoed de sportback is idd een van de mooiste hatchbacks die je atm kunt kopen.
Magoed de sportback is idd een van de mooiste hatchbacks die je atm kunt kopen.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Weet iemand hoe het geluid van het Audi Sound system in de nieuwe A3 is? In de A4 is hij erg slecht, maar ik kan me voorstellen dat ze dat een beetje hebben aangepast in nieuwe modellen.
Ik vind het geluid in de nieuwe A3 prima, beter dan mijn Seat Ibiza in elk geval. Volgens mensen op het Autoweek forum is het allemaal bagger tenzij je voor de B&O variant gaat, maar die bestellen dan ook een A3 van 50k 
Je betaalt grotendeels voor uiterlijke wijzigingen die je zelf niet ziet maar je wel 60x48 = 2900 euro extra kosten. Ik snap dat wel, zelf ook gewoon de Proline genomen.JeroenV_ schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:15:
Mocht je niet zelf bijbetalen dan? Voor die paar euro per maand heb je dan toch een veel dikkere uitvoering.
[ Voor 49% gewijzigd door Aghanim op 25-02-2013 20:33 ]
De keuze in dit geval (niet voor mijAghanim schreef op maandag 25 februari 2013 @ 20:30:
Ik vind het geluid in de nieuwe A3 prima, beter dan mijn Seat Ibiza in elk geval. Volgens mensen op het Autoweek forum is het allemaal bagger tenzij je voor de B&O variant gaat, maar die bestellen dan ook een A3 van 50k
Aangezien ik de B&O in mijn A4 heb, en weet hoe matig (diplomatiek) cq afgrijselijk slecht (eerlijk) de Audi Sound system in de standaard A4 is, is het wel interessant om te weten. Nu was het ASS in de vorige A3 al veel beter dan in de A4, dus wellicht is dat hier ook zo.
Ik vind het prima klinken. Je kunt van alles instellen (zoals de bas en subwoofer) waardoor je het ook meer op je eigen smaak af kunt regelen
Zelf heb ik niet het gevoel dat ik wat mis. Het kan natuurlijk beter, maar ik erger me geen moment aan dit 10 speakerige Audisoundsysteem, integendeel.
Ik heb ook het Audi Sound System. En baal dat ik niet de B&O optie heb. Dit klinkt echt slecht. Mijn vorige VW Golf klonk zoveel beter.
@Abbadon: Tuurlijk kan je alles instellen. Met welke radio kan dat niet dan? Maar de kwaliteit is zo slecht dat het er niet beter van wordt.
@Abbadon: Tuurlijk kan je alles instellen. Met welke radio kan dat niet dan? Maar de kwaliteit is zo slecht dat het er niet beter van wordt.
Je bent een van de weinige dan die het ASS aanzienlijk slechter vindt. Was al met mijn huidige Audi A3 erg tevreden over het ASS, en de nieuwe heb ik al gehoord bij de dealer en die is toch wel weer verbeterd. Nu kan ik moeilijk oordelen hoe het in een Golf was. Maar mijn vaders Passat is zeker niet beter als mijn ASS.Tylen schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 09:35:
Ik heb ook het Audi Sound System. En baal dat ik niet de B&O optie heb. Dit klinkt echt slecht. Mijn vorige VW Golf klonk zoveel beter.
Ahh ik heb het hier over een A4 ipv A3. Misschien dat hij in de A3 goed is. In de A4 iig slecht.
Zit er eigenlijk ook verschil tussen de modellen? Ik heb dan een A6 uit 2007 en heb naar mijn gevoel super geluid, zonder de B&O optie. Zijn mijn oren dan zo rot of hebben hogere modellen standaard al een betere setup?
Geen idee, ik vind de standaard speakers in de nieuwe A3 ook erg goed klinken, op het Autoweek forum wordt het omschreven als bagger en rommel. In huis gebruik ik een geluidssetup van zo'n 800€ omdat ik best slecht geluid van goed geluid kan onderscheiden. Blijkbaar lukt mij (of het Autoweek forum) dat dan minder goed in de auto
De oudere modellen A4 (van voor 2007 geloof ik) hadden een veel betere setup. Audi heeft op de nieuwe A4 bezuinigd
Dit topic is gesloten.