Het grote Audi topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 58 Laatste
Acties:
  • 384.900 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Misschien heb ik 't gemist, maar wat is je budget?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:10

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Heb ik nooit genoemd. Het is namelijk zo dat ik de auto krijg met die originele velgen, daarbij heb ik twee keuzes:
A:
Ik krijg een nieuwe, niet originele set voor onder de 500 (inkoop zonder BTW, deal vanwege staat velgen).
De garage zet de banden over naar die set en winterbanden op de originele set. De originele set zetten ze dan weer onder de auto en de nieuwe set krijg ik mee voor het voorjaar.

B:
Ik laat het lekker zoals het is, rijd dus op zomerbanden op de originele set. Dan moet ik zelf nog winterbanden kopen en die over laten zetten. Daarnaast moet ik proberen nog een leuke originele set te vinden voor een redelijke prijs. Het liefst voordat het voorjaar begint.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:28:
Waar merk je dat aan dan? Ik was niet van plan imitatie te kopen maar gewoon een degelijke velg die ik mooi vind. Als ik veel geld moet uitgeven voor kwalitatief goede imitatie kan ik beter op zoek gaan naar originele imo.
Ik weet niet hoe je op zich de velgen van elkaar kunt onderscheiden. Hoe zwaarder de velg, hoe slechter je verbruik en prestatie (vooral vanaf stilstand). Ook het weggedrag word negatief beïnvloed.

Ik ga het meteen relativeren ;) Het is echt niet zo dat je met 1KG zwaardere velgen al ondersturend de sloot in vliegt, nadat je met een verbruik van 1 op 4 in 27 seconden de 0-100 sprint hebt gedaan :P De verschillen zitten in procenten, dan mag je zelf bepalen hoe belangrijk je het vind.

Meer info: Wikipedia: Unsprung mass

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 11-10-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

PWM schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:54:
Ik weet niet hoe je op zich de velgen van elkaar kunt onderscheiden. Hoe zwaarder de velg, hoe slechter je verbruik en prestatie (vooral vanaf stilstand). Ook het weggedrag word negatief beïnvloed.

Ik ga het meteen relativeren ;) Het is echt niet zo dat je met 1KG zwaardere velgen al ondersturend de sloot in vliegt, nadat je met een verbruik van 1 op 4 in 27 seconden de 0-100 sprint hebt gedaan :P De verschillen zitten in procenten, dan mag je zelf bepalen hoe belangrijk je het vind.
Dat kan ik vooraf niet inschatten, ik heb jaren vol tevredenheid in een oude jap gereden. Ik ben dan ook geen autoexpert of echte liefhebber. Alleen vind ik een Audi gewoon mooi. :+

Omdat er ook alweer andere banden enzo op zitten zal het weggedrag sowieso anders zijn, ik kan niet anders doen dan het ervaren. Misschien ben ik over een half jaar wel heeeel hard op zoek naar een set originele. ;)
Belangrijk voor drempels. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:18:
Heb ik nooit genoemd. Het is namelijk zo dat ik de auto krijg met die originele velgen, daarbij heb ik twee keuzes:
A:
Ik krijg een nieuwe, niet originele set voor onder de 500 (inkoop zonder BTW, deal vanwege staat velgen).
De garage zet de banden over naar die set en winterbanden op de originele set. De originele set zetten ze dan weer onder de auto en de nieuwe set krijg ik mee voor het voorjaar.

B:
Ik laat het lekker zoals het is, rijd dus op zomerbanden op de originele set. Dan moet ik zelf nog winterbanden kopen en die over laten zetten. Daarnaast moet ik proberen nog een leuke originele set te vinden voor een redelijke prijs. Het liefst voordat het voorjaar begint.
Als je 16" ook goed vindt, heb ik nog wel een zgan en mooi setje liggen wat je voor wènig mag hebben. Zitten nog zomerbanden op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

PWM schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:54:
[...]

Meer info: Wikipedia: Unsprung mass
En deze zijn in het Nederlands:
Wikipedia: Middelpuntvliedende kracht
Wikipedia: Traagheidsmoment

Samengevat:
Lichtere wielen kan je sneller mee optrekken en het stuur kan directer aanvoelen (al is dit effect te betwijfelen door de aanwezigheid van stuurbekrachtiging)
Zwaardere wielen zijn moeilijker opgang te brengen, maar als het rolt dan rolt het langer dan lichtere wielen. En het stuur kan zwaarder aanvoelen op snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Wat duurt dat lang zeg als je moet wachten, dinsdag ophalen. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Gonadan schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:41:
Wat duurt dat lang zeg als je moet wachten, dinsdag ophalen. :+
Twee weken wachten kan inderdaad lang duren :)
Ben benieuwd naar de foto's ;)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Die had je gezien toch?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
Een aantal close-up dealerfoto's. Ik doelde meer op de high-res gebruikersfoto's ;)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ah, nou die zal ik dan maar snel maken zodra ik de gelegenheid heb. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
Voor wie benieuwd is naar de nieuwe A3 Sportback: http://www.a3sportbackpreview.nl/

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/c0.191.843.403/p843x403/404195_499812996709645_1334759933_n.jpg

Locatie: PON in Leusden (dat is ook gelijk de reden dat ik niet ga: te ver rijden :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 16:14
Eerste indruk is niet heel enthousiast. Degelijk maar mist een beetje de sportiviteit van het vorige model. Maar dat kan ook aan het aanzicht liggen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

O ik vind hem er juist veel volwassener uit zien. Lekker sportief ook. Begint bijna op een A4 te lijken ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:00

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik vind hem er ook heel mooi uit zien. Stijlvol en een beetje sportief. Maar dat is natuurlijk met de dikke wielen en S-edition uiterlijk. Ben benieuwd hoe de doorsnee A3 SB eruit gaat zien met wieldeksels en normaal uiterlijk. Bij de A1 is dat ook zo'n enorm verschil.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Ziet er idd een stuk sportiever uit. De oude is imo juist een stuk minder sportief. Enige is idd dat je wel weer zo'n s-line uitvoering moet nemen om hem zo dik te laten lijken. Dat is tegenwoordig bij veel merken het geval. Standaard zien ze er zo karig uit.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nu nog even de uitlaten verdelen en hij is af. Ziet er best mooi uit inderdaad, vind alleen die spoiler wat aan de grote kant.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 21:32

Falcon10

Hit it i would !

Gonadan schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:59:
Nu nog even de uitlaten verdelen en hij is af.
Das voor de S en RS3 ;)

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Komt er alleen een sportback uitvoering en geen 'normale vijfdeurs' ?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:27

timovd

Voorsprong door techniek

@Wom, Een normale 5-deurs A3 IS een SB!

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Met normale vijfdeurs bedoel ik zoals het twee modellen terug was, gewoon de styling van de driedeurs met dan twee extra deuren :P Heb niet zoveel met deze halve station met dakreling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:07

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

nope die was er bij het vorige model ook niet. de eerste a3 was er in een 3-deurs en 5-deurs uitvoering sinds het vorige model heb je een 3-deurs en een Sportback.

Maar als je van het huidige model de dakreling weglaat (is een optie) dan verschilt het weinig.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fe/2000-2004_Audi_A3_%288L%29_1.8_5-door_hatchback_%282011-04-28%29_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9f/Audi_A3_5-door.jpg

Dus zoals Timovd zegt een sportback IS de opvolger vna de oude 5-deurs a3.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)
Tylen schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 08:38:
O ik vind hem er juist veel volwassener uit zien. Lekker sportief ook. Begint bijna op een A4 te lijken ;)
:D :D

Net zoals de A4 weer bijna niet van een A6 te onderscheiden is. :P

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Welnee, dat zit er met een beetje serieuze motor toch standaard al op?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Chaoss schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:24:
nope die was er bij het vorige model ook niet. de eerste a3 was er in een 3-deurs en 5-deurs uitvoering sinds het vorige model heb je een 3-deurs en een Sportback.

Maar als je van het huidige model de dakreling weglaat (is een optie) dan verschilt het weinig.
[afbeelding]
[afbeelding]

Dus zoals Timovd zegt een sportback IS de opvolger vna de oude 5-deurs a3.
Hmm, crap. In mijn herinneringen zag hij er veel anders uit. Dank voor de correctie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
Gonadan schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:54:
[...]

Welnee, dat zit er met een beetje serieuze motor toch standaard al op?
Nee, wanneer de nieuwste modellen een dubbele uitlaat hebben, dan zitten de pijpjes direct naast elkaar.

De A4 B7's hebben bij een benzine-turbomotoren nog wel uitlaten aan beide kanten (of zwaardere diesels, maar die zijn naar de grond gericht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Oh ok, zo goed zit ik er nu ook weer niet in. Verkoopargument voor het sportpakket dus. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
ik ben benieuwd, als het goed is krijgt m'n broertje vandaag z'n nieuwe A3 SB uitgereikt.
of dat dit dan meteen het nieuwe model is zoals hierboven gepost, of nog z'n voorganger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Lijkt me het oude model aangezien de prijzen sinds gisteren bekend zijn >klik<

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Dat lijkt me dan ook idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Zo, men roje heeft winterschoentjes gekregen en de bluts in de passagiersdeur is eruit ( nieuwe deur gekregen van de verzekering ). Klaar voor de winter dus.
Spijtig genoeg 17 duimertjes eronder ipv de vertrouwde 19 duimers, maar ze hebben er tenminste best nog een mooi setje velgen onder gezet ipv zwart staal :)

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/60715_4865999693638_1257565872_n.jpg

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Laatst online: 11-09 13:10
Is het comfort toegenomen nu je er 17" onder hebt liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Ik merk eerlijk gezegd weinig verschil.
Heb het idee dat hij momenteel wel iets zuiniger rijdt.
En iets minder vast op de baan ligt, maar misschien dat dat komt omdat ik de variabele stuurbekrachtiging op de 19 duims gewoon ben, en dat die op de 17 duims iets anders aanvoelt.
Comfort denk ik eigenlijk hetzelfde gebleven. Door de Audi Drive Select die ik heb kies ik toch steeds tussen de verschillende instellingen. Meestal rij ik op comfort stand, en dat lijkt me hetzelfde zijn gebleven.

-| Hit it i would ! |-

• d3vlin
  • Laatst online: 17:05
KappeNou schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 21:48:
@d3vlin: Natuurlijk onzin wat ze zeggen.
Dit zou mijn top 3 zijn voor wat ik in die prijs klasse zie (met alle 3 ervaring)
1. Goodyear eagle F1 assymetric
2. Continental sportcontact 3
3. Pirelli P Zero Rosso Asimmetrico
4. brigestone Potenza RE050A

http://www.topbanden.com is nu wel nog een stukje goedkoper. Voorheen bestelde ik altijd bij autobandenmarkt, maar die zijn nu ook duurder.
Dank voor de input. Ik heb uiteindelijk via Pneus-Online 2 Potenza RE050A's besteld (waren daar direct leverbaar en maar een paar euro duurder dan de goedkoopste aanbieder) en ze bij de lokale Tyre Center er op laten zetten. Alles bij elkaar 300 euro goedkoper dan het aanbod van de dealer en binnen een week geregeld! :9

Leaping Lab Rats!

• KappeNou
nice! :) Toch een stuk goedkoper.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:09
Hola amigo's!

Ik zag net bij een google search naar RS4 velgen een linkje naar het tweakers forum staan en dacht 'hé, zijn er ook Audi topics op GoT?'. Dus. Ik ben inmiddels sinds juni eigenaar van een bescheiden Audi A4 B5 uit 1996, 1.6-je. Een oer-A4 dus. Geen facelift model, maar de vorige eigenaar heeft er wel facelift koplampen en achterlichten ingezet :) Maakt hem er direct 5 jaar jonger uitzien.

Verder al wat kleine klusjes geklaard. Veel alarmstickertjes verwijderd, goed gepoetst, grote beurt gehad, nieuwe lederen pookhoes besteld en geinstalleerd, supervelours matten op maat laten maken, etc.

Toevallig ga ik vandaag aan de slag met de eerste grote onderhoudsklus; het vervangen van alle draagarmen aan de voorzijde. Bij dit model is dat helaas een issue en verslijten ze snel. Heb daarom via ebay een kwaliteitssetje van Moog voor een spotprijs gekocht (350 euro). Als het snel gaat doe ik vandaag ook alle remschijven, blokken en ABS ringen rondom.

Komend voorjaar volgt dan verlaging (staat standaard wel erg hoog op de poten!) en hopelijk een setje 18"velgen. Misschien nog een RS4 grill (honingraat) en dan de lak goed ophalen en polijsten met een DAP.

Enfin, hier is ie in huidige staat:

Afbeeldingslocatie: http://i1154.photobucket.com/albums/p526/geronimous/audi/a4_jul12_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1154.photobucket.com/albums/p526/geronimous/audi/a4_jul12_B_thumb.jpg

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik heb ook een B5 gehad, net van voor de facelift ('98) waar ik zelf faceloft koplampen met xenon in had gezet.

Ik had een 1.9tdi gechipped naar 130-135pk dus die was ook nog lekker rap. erg fijn rijdende auto maar toen de km-stnad richting de 3-ton begon te kruipen begon het onderhoud wel toe te nemen... kheb de auto met 340K op de teller ingeruild.

Als je er een setje old-RS4 onderzet en hem een beetje verlaagd heb je een nette auto, blijft een mooi model. ik zou ook even het "A4" logootje verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
@Jeroenimoes: mooie A4! Zo te lezen heb je de auto wel flink onder handen genomen. Inderdaad, met de facelift koplampen en achterlichten oogt de auto gelijk een stuk moderner.

Mooi model, die B5, toen ik nog studeerde heb ik ook voor zo'n B5 gekeken, vond het toen ook erg leuke wagens. Wel vind ik dat kleinere rechterbuitenspiegeltje raar, maar goed dat had VW destijds ook op hun modellen doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Is op te lossen door een rechterbuiten spiegel in engeland te bestellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:41
Altijd leuk, winterbanden tijd.
Ik had in september al een afspraak gemaakt voor vorige week om te laten wisselen, belt de bandenboer 1 week van tevoren dat er geen winterbanden bestaan in mijn bandenmaat. Lekker op tijd zeg maar :X

Direct de leasemaatschappij ingeschakeld, en ook die konden ze niet vinden omdat ze er dus echt niet schijnen te zijn. Toen werd besloten dat ik dus maar de officiele audi a1 winterbandenset kreeg, dus velgen en banden, alleen is dat dus 16".

Sinds vanmorgen staat hij er dus zo bij:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/wk2sgk.jpg
ipv
Afbeeldingslocatie: http://i1148.photobucket.com/albums/o574/jeroenv1980/PICT0023.jpg

Kan wat mij betreft niet snel genoeg mooi weer worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

veel logischer ook om de winterbanden op een aparte set lmv of staal te leggen, maakt het verwisselen ook een stuk gemakkelijker/sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Chaoss schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:29:
veel logischer ook om de winterbanden op een aparte set lmv of staal te leggen, maakt het verwisselen ook een stuk gemakkelijker/sneller.
Voor de privé rijder die lang met dezelfde auto rijdt wel ja, omdat je het dan zelf kan doen, of minder betaalt voor de bandenwissel en de aanschaf van de velgen over een flinke periode kan uitsmeren. Maar met je leasehok moet je toch naar een garage om ze te laten wisselen (vaak groot contract tussen leasemij en bandenboer, dus minder voordeel te halen door wielwissel vs. bandwissel) en dan is het natuurlijk nogal duur voor een leasemij om behalve winterbandenbanden ook voor elke auto een extra set velgen te moeten aanschaffen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
JeroenV_ schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:04:
Ik had in september al een afspraak gemaakt voor vorige week om te laten wisselen, belt de bandenboer 1 week van tevoren dat er geen winterbanden bestaan in mijn bandenmaat. Lekker op tijd zeg maar :X

Direct de leasemaatschappij ingeschakeld, en ook die konden ze niet vinden omdat ze er dus echt niet schijnen te zijn. Toen werd besloten dat ik dus maar de officiele audi a1 winterbandenset kreeg, dus velgen en banden, alleen is dat dus 16".

[afbeelding]
ipv
[afbeelding]

dit probleem had ik ook 2 jaar geleden, alleen waren er toen ook nog geen officiele audi winterbandensets. ik heb staal met wieldoppen.. niet fraai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 20:51
Tja, ik heb staal zonder wieldoppen.. Nog minder fraai.

M'n huidige sportback is nu bijna 8 jaar oud (hoewel hij er nog als nieuw uitziet en aanvoelt, kreeg zelfs nog een compliment van de dealer laatst!). Met een beetje geluk ga ik volgend jaar een nieuwe sportback bestellen en dan neem ik daar wel een winterset met wat mooier setje lichtmetaal voor. Voor de huidige wagen is het me de kosten niet meer waard. Nog 1 wintertje doorbijten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Je bent niet verplicht om winterbanden te rijden hoor. :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:33
zonoskar schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:10:
[...]

Je bent niet verplicht om winterbanden te rijden hoor. :)
veel werkgevers willen wel dat je op winter slofen rijd :)

Ook zien steeds meer LMen dat wintersloffen wel handig zijn. Dit omdat de schades minder zijn. Maar die discussie kunnen we beter in het winterbanden topic bespreken ;-)

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Gammort
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-01 14:34
M'n pa heeft voor z'n A4 speciaal voor de beschikbaarheid van winterbanden de 17inch gekozen omdat de LM gewoon wil dat jij winterbanden onder je auto hebt. Voor de 18inch was niets beschikbaar dus dan zou hij ook in aanmerking zijn gekomen voor de 16inch standaard set.
Handig als dit voor de aanschaf vermeld wordt :)

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 16:19
Ik ben toch sowieso voorstander van winterbanden op een andere set velgen want een tik tegen een borduur kan snel gebeuren als het wat gladder is.

Daarnaast, als het wat sneeuw zijn de velgen toch direct een en al vuil sneew + zout dus zie je dat toch niet meer :+

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bij mijn LM (Athlon) hoefde ik niet perse winterbanden te bestellen. Dat was wel 2 jaar geleden. Misshcien is het nu anders.

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Mja, blijkbaar zijn ze niet zo happig omdat 18/19 duims winterbandjes nogal kostelijk zijn.
Ik hoop in elk geval ook asap op mooi lenteweer, want vind de rotor velgen toch nog steeds mooier als de standaard audi 16 duims wintervelgensetjes.
Maar inderdaad wel veiliger voor de mooi velgjes als je in de winter een slipje tegen een borduurtje zou doen.

-| Hit it i would ! |-

• PWM
  • Niet online
Ik heb winterbanden om mijn 18 inch velgen onder de A4. Ze zijn 245 breed, en dat is waardeloos. Op droog heb je matig grip, op nat ronduit ruk. 16 inch staat voor geen meter onder een A4, maar voor de grip zou ik zeker maximaal 205 breed 16 (of 17) inch nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

[afbeelding]
ipv
[afbeelding]

Ik lach me een vouw in de broek om waar sommigen zich druk om kunnen maken :X
Zo slecht staat dat toch helemaal niet?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 14:28

Arfman

Drome!

Inderdaad, je rijdt in een nieuwe Audi, als hij 3 of 4 jaar oud is wordt hij vervangen en dan krijg je er ook nog eens een setje LM velgen met winterbanden bij, en DAN NOG durven mensen te klagen. Ik heb die rotzooi allemaal zelf moeten aanschaffen bij m'n Seat destijds en 4 jaar later weer weggedaan, moet je kijken wat dat kost allemaal.

Ik lijk wel een opa, maar waar moet het heen ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:41
Nou sorry hoor, maar als ik gewend ben na 3,5 maand om naar buiten te kijken en een auto te zien staan die mij erg bevalt qua looks en die staat plotseling op fietsbanden, mag ik dan even wat 'frustratie' van mij aftikken :'(

En ja, wat eigen auto's kosten weet ik al te goed. Toen ik nog jong was ;) heb ik 4,5 jaar in een Impreza 555 gereden, ik wil niet eens weten hoeveel ik daarin heb gepompt (en dan bedoel ik niet alleen aan benzine, maar ook aan mods)

Maar goed, ik zal niets meer zeggen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
En een leaseauto is ook niet gratis trouwens. Was het maar waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Tja als je 31,5k aftikt (dan wel als bijtelling) voor een A1 kan ik wel enige teleurstelling begrijpen.

Maar toch, winterbanden op 18 inch is ook helemaal niks onder zo'n lichte auto. Wat dat betreft heb je veel meer aan wat smallere banden om een 16 inch wiel. Winterbanden op een 18 inch, tja, waar doe je het dan voor. Dan schaats je nog net zo hard door als het sneeuwt.

Uiteindelijk wil je toch ook vooral veilig onderweg zijn.

ik zie nu dat PWM iets soortgelijks ook al zegt :)

[ Voor 5% gewijzigd door psy op 23-11-2012 12:42 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

JeroenV_ schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:24:
Nou sorry hoor, maar als ik gewend ben na 3,5 maand om naar buiten te kijken en een auto te zien staan die mij erg bevalt qua looks en die staat plotseling op fietsbanden, mag ik dan even wat 'frustratie' van mij aftikken :'(
Over smaak valt niet te twisten :> Als je het mij vraagt ziet dat 18" echt belachelijk uit.
Maar als je het over fietsbanden hebt: juist grote velgen met weinig rubber zijn fietsbanden (want fietsbanden hebben een grote velg met weinig rubber). Dus wat heeft nu je voorkeur?

[ Voor 5% gewijzigd door Maasluip op 23-11-2012 13:01 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 14:28

Arfman

Drome!

psy schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:40:
Tja als je 31,5k aftikt (dan wel als bijtelling) voor een A1 kan ik wel enige teleurstelling begrijpen.
Ja, maar dan ben je ook niet helemaal fris, maargoed daar is dit ECHT het verkeerde topic voor :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Mijne staat ook weer op z'n winterbandjes. Ook 18" gewoon omdat ik dat mooi vind :)

Winter:
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1353955166.jpg

Zomer:
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1353955084.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Tylen schreef op maandag 26 november 2012 @ 19:37:
Mijne staat ook weer op z'n winterbandjes. Ook 18" gewoon omdat ik dat mooi vind :)

Winter:
[afbeelding]

Zomer:
[afbeelding]
Prachtige wielen, niet te klein en niet te groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Zaterdag bij de Audi dealer in Amsterdam Zuidoost geweest. Prachtig nieuw pand. Eventjes in de nieuwe A5 coupe gezeten, wat een heerlijke auto. Kwam helemaal tot rust. Ben best jaloers op een aantal mensen uit dit topic ;) Nog even boven gekeken naar de gebruikte auto's. Er stonden leuke A3's en A4's tegen best schappelijke prijzen. Maar blijkbaar vond de verkoper ons niet goed genoeg. Wat een irritante klootzak.

Daarna bij de BWM dealer geweest. Super aardige verkopers. De nieuwe 5 serie touring is ook mooie auto.

[ Voor 11% gewijzigd door Loev op 03-12-2012 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:33

scorpie

Supra Addict

Van het weekend meegereden in een TT RS, das best een leuk bakkie :9 Helaas geen pics, want het was al best laat.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Loev schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:32:
Zaterdag bij de Audi dealer in Amsterdam Zuidoost geweest. Prachtig nieuw pand. Eventjes in de nieuwe A5 coupe gezeten, wat een heerlijke auto. Kwam helemaal tot rust. Ben best jaloers op een aantal mensen uit dit topic ;) Nog even boven gekeken naar de gebruikte auto's. Er stonden leuke A3's en A4's tegen best schappelijke prijzen. Maar blijkbaar vond de verkoper ons niet goed genoeg. Wat een irritante klootzak.

Daarna bij de BWM dealer geweest. Super aardige verkopers. De nieuwe 5 serie touring is ook mooie auto.
Helaas ook slechte ervaring met Audi A'dam Zuidoost. Verkopers die ik heb gesproken hadden echt zoiets van: je mag blij zijn dat je bij ONS mag shoppen....!! Verkopers in Utrecht Audi Centrum vond ik prettiger.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Niet online
Mijn nieuwe aanwinst hier dan ook maar eens plaatsen..

[ Voor 93% gewijzigd door IceOnFire op 15-12-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Gaaf ding! :) Mooie kleur ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Heel mooi! Bommetje op wielen!
Ga je hem nog chippen?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoeeeeef....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Niet online
Chippen heb ik initieel nog wel overwogen, maar dan pas nadat de fabrieksgarantie verlopen is. Mn oude was ook getuned en daar heb ik an sich wel goede ervaringen mee. Nu in de praktijk is hij eigenlijk zó snel dat ik het waarschijnlijk uberhaupt toch niet doe. Wereldauto, tov de oude TT klinkt hij echt fantastisch en hij is natuurlijk ook weer een pak sneller. Enige nadeel; de tank is ook heel snel leeg :)

[ Voor 25% gewijzigd door IceOnFire op 12-12-2012 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

IceOnFire schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 22:19:
Het moge inmiddels waarschijnlijk wel duidelijk zijn, ik heb stiekum gewoon een RS gekocht :)
Haha, ik zat al te denken tijdens het lezen: why, WHY?!?!?! Mooi karretje, jammer van de speigels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
IceOnFire schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:06:
Chippen heb ik initieel nog wel overwogen, maar dan pas nadat de fabrieksgarantie verlopen is. Mn oude was ook getuned en daar heb ik an sich wel goede ervaringen mee. Nu in de praktijk is hij eigenlijk zó snel dat ik het waarschijnlijk uberhaupt toch niet doe. Wereldauto, tov de oude TT klinkt hij echt fantastisch en hij is natuurlijk ook weer een pak sneller. Enige nadeel; de tank is ook heel snel leeg :)
Voor de Nederlandse wegen is hij zeker rap genoeg. Alleen bij hoge snelheden (180+) had ik het gevoel dat hij nog wat meer vermogen mag hebben. Met een chip zit je rond de 400pk, dat zijn wel serieuze cijfers :9~

Met iets meer aanpassing rond de 450pk. Dit filmpje blijft me bij toen de TTrs net uit was. Een opgefokte 550pk M5 v10 voor blijfen >:)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 13:38
Die TT RS is wel dik! Mogen ze mij altijd geven, al ben ik zotter van een RS5 _/-\o_

Voorlopig doe ik het met deze A3, wat geen straf is (1.8 TFSI 245pk).

Afbeeldingslocatie: http://www.audisport.be/afbeelding/1009/Meeting-160.jpg
psy schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:40:

Maar toch, winterbanden op 18 inch is ook helemaal niks onder zo'n lichte auto. Wat dat betreft heb je veel meer aan wat smallere banden om een 16 inch wiel. Winterbanden op een 18 inch, tja, waar doe je het dan voor. Dan schaats je nog net zo hard door als het sneeuwt.

Uiteindelijk wil je toch ook vooral veilig onderweg zijn.

ik zie nu dat PWM iets soortgelijks ook al zegt :)
Ik doe al enkele winters op 18" winterbanden (Audi A3) en in de sneeuw, en ik schaats niet hoor. Zijn wel uitstekende bandjes, doet ook wel wat. Heb zelf nog op 18" zomerbanden door de sneeuw geknald, ging als een tiet! :D

[ Voor 12% gewijzigd door caoim op 12-12-2012 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:30
Ben sinds gistermiddag formeel een Audirijder, toen kon ik mijn nieuwe leasewagen ophalen bij de dealer. Het is een A3 2.0TDI Pro Line Plus geworden. Vanmiddag paar pics geschoten @work (want 's avonds is zo lastig 8)7 )

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/24tTTqIejENo4fLzVqHxu0UG/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yDdz4oRd70s9c1kzRudaIlhF/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/u0cCxMfJ5xJSFce00IXsW7Ll/full.jpg

Eerste keer dat ik een Audi rijd en ik kan alleen maar zeggen: wat een bijzonder fijne auto :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:26
Ik rij zelf met een 2.0 TFSI, maar die 2,5 TFSI klinkt zo ongelofelijk vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Abbadon schreef op woensdag 12 december 2012 @ 18:30:
Ben sinds gistermiddag formeel een Audirijder, toen kon ik mijn nieuwe leasewagen ophalen bij de dealer. Het is een A3 2.0TDI Pro Line Plus geworden. Vanmiddag paar pics geschoten @work (want 's avonds is zo lastig 8)7 )

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Eerste keer dat ik een Audi rijd en ik kan alleen maar zeggen: wat een bijzonder fijne auto :P
Is er iets fout gegaan bij de stoffeerder?? ;)

Voor de rest is het een erg mooie auto. Gefeliciteerd.

• KappeNou
caoim schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:29:

Ik doe al enkele winters op 18" winterbanden (Audi A3) en in de sneeuw, en ik schaats niet hoor. Zijn wel uitstekende bandjes, doet ook wel wat. Heb zelf nog op 18" zomerbanden door de sneeuw geknald, ging als een tiet! :D
Wat hij al zegt, gaat om het gewicht. Een A1 is 200kg lichter. Dat ga je wel merken.
Het gaat trouwens meer om de breedte van je band. ook al heb je 20", als de band maar 185 breed is gaat het gewoon goed ;)
Abbadon schreef op woensdag 12 december 2012 @ 18:30:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooie A3!
Van het weekend voor het eerst in de A3 gezeten. Echt een mooi interieur!!
Wel apart die kleur stoelen. Ik weet niet of ik het mooi vind bij de wat saaie kleur auto, maar het is zeker apart.

[ Voor 45% gewijzigd door KappeNou op 13-12-2012 10:07 ]

>PC specs<

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:48
IceOnFire schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 22:19:
Mijn nieuwe aanwinst hier dan ook maar eens plaatsen.. Tot voor kort zag mn auto er zo uit;
Lekkere bak! :D

Komt bij CarCreations in Assen weg,
ken hem die stond daar al wel een behoorlijk tijd.

Nog geen 20k op de teller netjes hoor, veel rijplezier! 8)

[ Voor 60% gewijzigd door Mixpower op 13-12-2012 10:41 ]

It's All In The "Mix"

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 13:38
KappeNou schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:05:
Wat hij al zegt, gaat om het gewicht. Een A1 is 200kg lichter. Dat ga je wel merken.
Het gaat trouwens meer om de breedte van je band. ook al heb je 20", als de band maar 185 breed is gaat het gewoon goed ;)
Succes met 20" banden / velgen te vinden die 185 breed zijn. Bestaat dat überhaupt? :D Ben niet helemaal thuis in dat wereldje. Mijn winterbanden zijn 225/40 R18, en dat gaat ook gewoon goed :) Een dunne band zal wel beter zijn, maar beter een uitstekende brede winterband dan zo'n goedkope dunne winterband, vind ik.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Is die kleur ook wasabi groen? Dat heb ik in mijn A1 ook. Ik vind het de enige kekke kleur die Audi heeft. De rest is saai grijs of zwart (nog saaier). Of je moet aan het leer, maar dat vind ik niet fijn zitten.

• KappeNou
caoim schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:46:
[...]

Succes met 20" banden / velgen te vinden die 185 breed zijn. Bestaat dat überhaupt? :D Ben niet helemaal thuis in dat wereldje. Mijn winterbanden zijn 225/40 R18, en dat gaat ook gewoon goed :) Een dunne band zal wel beter zijn, maar beter een uitstekende brede winterband dan zo'n goedkope dunne winterband, vind ik.
serieus...? Het gaat om het idee datt het om de breedte van de band en gewicht van de auto gaat.
Op de golf met 225 brede zomerbanden en 1250kg heb ik totaal geen grip. Met sneeuw moet ik parkeer terreinen met sneeuw vermijden.
Met de 1750kg wegende cabrio met 235 brede zomerbanden daarentegen veel meer grip! Om weg te komen maakt het sowieso met de Quattro niet uit ;) maar bochten en remmen ook nog verbazend veel grip. Dat heeft niet met quattro te maken, meer over het totale gewicht en de gewichts verdeling.

Onderstaande foto 2 jaar terug met die extreme sneeuw. Toen een beetje laat met winterbanden wisselen, maar het was totaal geen probleem! Lekker driften op het lege industrie terrein :*)

Afbeeldingslocatie: http://img560.imageshack.us/img560/8060/img00781q.jpg

>PC specs<

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:30
zonoskar schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:47:
Is die kleur ook wasabi groen? Dat heb ik in mijn A1 ook. Ik vind het de enige kekke kleur die Audi heeft. De rest is saai grijs of zwart (nog saaier). Of je moet aan het leer, maar dat vind ik niet fijn zitten.
't Is ingetogen geel. Lastige kleur om vast te leggen, er zit iets teveel blauw in de foto. Ik heb het van een plaatje besteld want deze kleurstelling was niet aanwezig bij de dealer en was dan ook erg nieuwsgierig hoe het uit zou pakken. Maar in het echt staat 't erg goed, blij dat ik het gedaan heb :) Heb het besteld omdat ik grijs en zwart ook saai vind (zeker met een grijze buitenkant).

Oranje 'Capri' vind ik 't mooiste, maar dat is een meerprijs van 3,5K of zo, dat ging me te ver.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Audi A6 in de sneeuw (wait for it...)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=j3PF6nxdDrE]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ja die is mooi!

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Weet iemand hoeveel werk het is om de knipperlampen te vervangen op een A1? Ik heb een setje LEDs gekocht die zouden moeten werken, maar zover ik kan zien moet de hele koplampunit (Xenon) eruit. Kan ik misschien beter met de achterlichtunits beginnen, voordat ik de hele voorkant demonteer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Heb je al in je boekje gekeken? Daar staat het in.

Bij sommige VAG producten moet je bij xenon volgens het boekje heel je voorbumper demonteren om een stadlichtje te wisselen.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:50
Goed het gaat spannend worden, mijn huidige A3 moet in 2013 uit de lease en ik mag dus gaan shoppen. De huidige Audi A3 Sportback is wel een van de kanshebbers, al wil ik ook wat goedkoper gaan rijden en dan is Audi mogelijk niet meer...

Weet 1 van jullie of Audi overigens de nieuwe 1.4 van 140pk gaat voeren zoals VW nu al in zijn Golf 7 levert?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

In de Audi heet die 1.4 met cylinderuitschakeling COD.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Wicked-Game schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:19:
Goed het gaat spannend worden, mijn huidige A3 moet in 2013 uit de lease en ik mag dus gaan shoppen. De huidige Audi A3 Sportback is wel een van de kanshebbers, al wil ik ook wat goedkoper gaan rijden en dan is Audi mogelijk niet meer...

Weet 1 van jullie of Audi overigens de nieuwe 1.4 van 140pk gaat voeren zoals VW nu al in zijn Golf 7 levert?
Yep. Als je op youtube zoekt naar reviews van de A1 sportback, dan zijn er meerdere tests met de 1.4tsi met zylinderuitschakeling.

Dit blok is ook leverbaar in de VW versie van de A1. De Polo Blue GT. Met die auto krijg je iets meer waar voor je geld.
Helaas zijn ze 20% bijtelling. De jetta hybrid 14% van €33K is maandelijks even duur als een €24K polo of A1 met 20%
Ik moet zeggen dat de Jetta ook wel een mooie auto is en met 170pk gecombineerd ook wel leuk al daily.

[ Voor 6% gewijzigd door KappeNou op 17-12-2012 14:29 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Vandaag cruised * PWM lekker door Duitsland in zijn Dacia A4. Met een collega, lege strakke snelweg, bakkie koffie in de hand, prima.

Opeens kabaal, en een metaal geluid onder de auto. Gestopt, en er blijken 2 platen los te hebben gelaten, gewoon, omdat dat nog iets was wat niet is gebeurd bij dit rampen ding.

Nog 2 maanden, en ik lever hem waarschijnlijk in. Veel succes aan de nieuwe bestuurder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Serieus, wtf is dat voor exemplaar die jij hebt zeg? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Maandag ochtend model :p

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Laatst online: 15-09 16:19
PWM schreef op woensdag 19 december 2012 @ 18:35:
Vandaag cruised * PWM lekker door Duitsland in zijn Dacia A4. Met een collega, lege strakke snelweg, bakkie koffie in de hand, prima.

Opeens kabaal, en een metaal geluid onder de auto. Gestopt, en er blijken 2 platen los te hebben gelaten, gewoon, omdat dat nog iets was wat niet is gebeurd bij dit rampen ding.

Nog 2 maanden, en ik lever hem waarschijnlijk in. Veel succes aan de nieuwe bestuurder :+
Zelfs een Dacia valt niet zomaar uitelkaar.

Maar dat is echt een baggerwagen die je hebt. Je zou je toch afvragen of ze niet niet aan het staken waren als ze hem inelkaar hebben gestoken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Als dat met je Audi gebeurt ga je volgens mijn toch een beetje balen dat je geen fully loaded Skoda Superb heb gekozen :P

Omdat er nog niet genoeg modellen waren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik zeker spijt als haren op mijn hoofd dat het geen full option Skoda tegen 20% is geworden destijds, of gewoon een degelijke BMW. Maar zoals gezegd, in principe gaat de Audi er over 2 maanden uit, een collega wil hem overnemen (en ja, ik heb hem het lijstje opgenoemd ;) ). Voor hem is het dit, of een klasse lager, dus hij neemt het maar voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
ach zegt ook niks. Met een BMW kan je nog veel meer problemen hebben :) Ik heb nog nooit wat met audi gehad of mee gemaakt. Je hebt gewoon pech helaas.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 20:51
Tja, heb ook wel wat probleempjes met m'n Audi gehad:

- NoX sensor stuk wat pas na lange tijd werd onderkend en via software update uitgeschakeld kon worden (Oplossing die ik ze heb moeten vertellen, ze hebben zelf toch ook Google?)
- 3 kapotte bobines, pas bij de vierde viel ie onder een terugroepactie. In de USA was daar al twee jaar eerder een terugroepactie geweest. Waarom dan niet in Nederland, stelletje krenten!
- Garage belt me op m'n werk op 1 dag na een grote beurt: We hebben een onderdeel gevonden in de werkplaats en denken dat ie van uw auto is en dat bleek ook zo te zijn. Dat wekt vertrouwen!
- Storing in het koelsysteem. Na vervangen van diverse onderdelen was het probleem niet opgelost. Wel veel geld gekost. Uiteindelijk heb ik 'm zelf aan VAG-COM gehangen en kon in een oogopslag zien wat er loos was. Bleek simpele sensor te zijn. Dat hadden ze zelf ook makkelijk kunnen doen. Met de printout in de hand naar de garage terug gegaan. Gast van de werkplaats kreeg op ter plekke op z'n donder: "Van deze meneer kunnen ze in de werkplaats nog wat leren" . Was vast een toneelstukje maar gaf toch wel voldoening.
- Winterbanden in de verkeerde richting gemonteerd. Staat notabene een pijl op de banden wat de draairichting moet zijn!

Maar ja, ondanks deze dingen geniet ik met volle teugen van m'n auto en wil volgend jaar waarschijnlijk weer een nieuwe A3 sportback bestellen (mits ik dan nog een baan heb... de crisis heeft inmiddels ook mijn werkgever bereikt)

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

De mijne mag 7 januari binnen voor ze'n eerste grote onderhoud.
Dan heeft ie 30000 km op de teller. Niet slecht na 8 maand rijden.

Wel weer een vervelend voorvalletje : steenslag op de voorbumper.
Had het tijdje geleden ook al gehad, net op de inham van het mistlicht, en dan bladderde er een stukje van beschermfolie van de lak mee af. heeft men toen kunnen oplossen toen ik de winterbanden heb laten steken.
Nu heb ik het terug voor, maar op de voorbumper wel.
Heel eigenaardig. Vroeger altijd zilver van kleur gehad op men wagen, en daar had je ook wel eens steenslag op de bumpers, maar dat was dan een stukje lak ofzo weg, en daar bleef het bij, als je er niet op lette zag je het eigenlijk nooit. Bij het missanorood valt het op dat vanaf er steenslag is, de doorschijnende beschermlaag die over het rood zit gewoon mee losbladderd. En dan krijg je een vlek te zien met kleurverschil, want blijkbaar zorgt deze beschermlaag ervoor dat het missanorood zijn metalic lak look alike krijgt.
Bij deze iedereen gewaarschuwt die missanorood heeft.
Ik ga het nog eens nahoren bij de dealer zelf, of het echt kleurgebonden is, vermoed van wel. Want ik denk dat de volgende wagen dan zobiezo geen missanorood meer zal zijn. Ik doe een boel kilometers, spijtig genoeg op banen waar veel te veel kleine steentjes enz op liggen die opgezweept worden door de vele vrachtwagens, en dus steenslag bij mij is zowat normaal, en 1 nieuwe voorruit per jaar ook wegens een sterretje erin.

-| Hit it i would ! |-

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Ik heb er nu 20k km opzitten in een half jaar in mijn A5, zonder problemen. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik alle problemen zou hebben als PWM. Meer dan genoeg reden om voorlopig vaarwel te zeggen tegen Audi.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• PWM
  • Niet online
Ben bij de dealer (nummer 4 voor deze auto, maar dat komt door de locatie waar ik was).

Monteur:
Mmm, dit heeft nooit vastgezeten

* drukt op bepaalde plekken onder de auto

mmm, dit zit ook los
Mijn auto is 7 (zeven, seven, sieben!) keer teruggeweest, bij 3 verschillende dealers. En nooit, nooit heeft iemand het geluid/herrie uit de voortrein kunnen verklaren. En nu zie ik mijn auto op de brug, waar dingen gewoon los zitten, en altijd hebben gezeten.

En dan heeft er dus nu uiteindelijk 1 ding op de Duitse Autobahn het echt opgegeven en is los gaan hangen. Daar heb ik, maar vooral mijn achterligger op dat moment nog goed mazzel gehad.

• Gonadan

Gonadan

wtf, dat klinkt dan echt alsof ze allemaal niet verder gekeken hebben dan het standaardprotocol. Is het geen idee om dat ding gewoon eens door te laten lichten? Of gaat dat jou zelf flink geld kosten?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• PWM
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 20 december 2012 @ 13:41:
wtf, dat klinkt dan echt alsof ze allemaal niet verder gekeken hebben dan het standaardprotocol. Is het geen idee om dat ding gewoon eens door te laten lichten? Of gaat dat jou zelf flink geld kosten?
Dat laat ik lekker over aan de volgende bestuurder. Ik bestel in januari gewoon lekker een nieuwe auto, en laat het lekker achter me.
Pagina: 1 ... 6 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.