Het grote Audi topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 58 Laatste
Acties:
  • 384.897 views

Onderwerpen

• Gammort
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-01 14:34
PWM schreef op woensdag 19 september 2012 @ 09:24:
[...]

Dat levert je een gezonde 175pk en 400nm op ;)

Welke opties heeft je pa er op? Probleem met die 136pk, is dat je de Pro Line S en/of S Edition niet mag nemen, terwijl die juist bomvol zitten.
Zo.. als 't echt zoveel oplevert dan is het wel te moeite waard ja ;)

Ik weet niet precies wat het optiepakket is, ik dacht iets van Business Pro Line. Sowieso geen S pakket (zoals je kan zien) dat zou qua kosten zodanig worden dattie moest bijbetalen, nu niet :)
Hiervoor hattie een Ford Mondeo daar zat o.a. stoelverwarming, voorruitverwarming en een touchsscreen in wat de audi voor een veeeel hoger bedrag nog niet erin heeft zitten. De audi is (naar mijn mening) wel een stuk mooier maar de luxe opties zijn ook een stuk duurder ;)

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:07

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Gammort schreef op woensdag 19 september 2012 @ 00:11:
Aangezien het lease is was metallic verplicht en in plaats van dat we dus Ibiswit hebben genomen moest het de lichtste metallic worden.. die heet Gletsjerwit. Om eerlijk te zijn lijkt het gewoon stralend wit :P
irritant dat de leasemij dat soort dingen te zeggen heeft :P suzuka grey was wel dik geweest.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Gammort
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-01 14:34
tja er zijn meer mooie kleuren, je moet op een gegeven moment toch een keuze maken. In het geval van ons moest het wit worden ;)
Ik heb er trouwens in gereden en hij is echt lekker stil.. en die 320nm wil ook wel.. tering zeg :D

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De leasemij heeft er niet zoveel over te zeggen ;) Al bestel je hem non-metallic pimpelpaars.

Het zijn de werkgevers die het bepalen. De reden is dat metallic vaak in de lease voordeliger is, en in de lease reglementen rekening is gehouden met het doorschuiven van auto's. Indien een medewerker ontslagen word, moet een auto door, en dan wil je dat de standaard opties er gewoon opzitten (Airco is vaak ook verplicht, inmiddels standaard natuurlijk, maar dat was niet zo).

Het is ook niet zo dat de werkgevers dit allemaal goed doordacht hebben, het zijn gewoon templates die ze gebruiken als auto overeenkomst.
Gammort schreef op donderdag 20 september 2012 @ 09:30:
tja er zijn meer mooie kleuren, je moet op een gegeven moment toch een keuze maken. In het geval van ons moest het wit worden ;)
Ik heb er trouwens in gereden en hij is echt lekker stil.. en die 320nm wil ook wel.. tering zeg :D
Ik ken de 120pk versie die ik een keer als leenauto kreeg, en die was in principe al voldoende, dus die 136pk zal zat zijn in normaal gebruik.

[ Voor 28% gewijzigd door PWM op 20-09-2012 09:34 ]

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
PWM schreef op donderdag 20 september 2012 @ 09:33:
De leasemij heeft er niet zoveel over te zeggen ;) Al bestel je hem non-metallic pimpelpaars.

Het zijn de werkgevers die het bepalen. De reden is dat metallic vaak in de lease voordeliger is, en in de lease reglementen rekening is gehouden met het doorschuiven van auto's. Indien een medewerker ontslagen word, moet een auto door, en dan wil je dat de standaard opties er gewoon opzitten (Airco is vaak ook verplicht, inmiddels standaard natuurlijk, maar dat was niet zo).
Ik heb een verhaal gehoord van iemand die een lease contract had, wanneer hij zelfstandig weg zou gaan bij het bedrijf, hij de lease auto moet overnemen. Dat wordt dus hopen dat het nieuwe bedrijf waar je komt aan lease auto's doet, of hij moet in de personal lease :X

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
RomeoJ schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 20:05:
Bedankt voor je reservering. Leuk dat je erbij bent!
We hebben de volgende reservering voor je gemaakt:

Gewenste auto: Audi RS5

:9~ O+
Inmiddels proefrit gemaakt. Helaas was de RS5 net de dag voor het evenement verkocht, waardoor ik daar niet meer mee kon rijden, ze hebben op het laatste moment een S6 van PON meegekregen: ook niet verkeerd!

Dit was de Audi S6 in kwestie, uiteraard met een shitload aan opties (waaronder keramische remmen):
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/2980139/pics/DSCN0370.jpg

Was een erg leuk ritje! _/-\o_
Jammer genoeg heb ik me op de snelweg niet helemaal weten te beheersen, wat heel even resulteerde in verboden snelheden. :X

Alles stak prima in elkaar zoals ik wel verwacht had. d:)b
Het motorgeluid was alleen erg afgevlakt, zelfs in de sportstand. Je hoorde het zeer mooie motorgeluid alleen bij vol gas gedempt binnenkomen, enige puntje wat wel jammer was.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:35
En hoe remmen die keramische remmen? Voor de 10K meerprijs mag je het toch wel duidelijk merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
JeroenV_ schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 07:13:
En hoe remmen die keramische remmen? Voor de 10K meerprijs mag je het toch wel duidelijk merken.
Vroeg ik me ook af, dus heb ik getest: maar ze remmen echt als een malle. Je staat zo stil.
Mijn A4 remt wat meer gedoseerd, en heeft bij lange na niet zo'n korte remweg.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Hebben jullie telefoonhouders geplaatst in de A4/A5? Ik heb net weer een boete gekregen (126 waar je 100 mag, 230,- 8)7 ), en daar ben ik dus klaar mee. Ik kan een TomTom met Live apps gebruiken, een stinger DSI voor bijna €2000,-, of gewoon simpel, de Flitser app op mijn HTC One S gebruiken, die GPS en internet gebruikt om ook de mobiele flitsers te pakken.

Anyway, ik heb nog geen nette en mooi oplossing gezien voor een telefoonhouder. Als iemand foto's heeft hoe ze het hebben opgelost, houd ik me aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik heb flitsmeister op m'n phone en zet het volume gewoon hard terwijl de telefoon in het middenconsole ligt... Blijkbaar is het alarm hard genoeg om op te vallen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
JeroenV_ schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 07:13:
Je merkt het in normaal gebruik bijna niet, alleen b.v. met circuitgebruik als tientallen keren vol achter elkaar in de ankers gaat. Normale remmen "faden" (remkracht verdwijnt doordat ze te heet worden) en keramische remmen hebben dit "probleem" niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

volgens mij is de remweg bij een noodstop met keramische remmen sowieso (flink) korter. het voordeel op een circuit is helemaal groot.

Bij een flinke remactie/noodstop zijn je remmen al na 1x gloeiend heet, dus het voordeel van keramische remmen heb je dan direct al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
RomeoJ schreef op maandag 24 september 2012 @ 23:23:
[...]

Inmiddels proefrit gemaakt. Helaas was de RS5 net de dag voor het evenement verkocht, waardoor ik daar niet meer mee kon rijden, ze hebben op het laatste moment een S6 van PON meegekregen: ook niet verkeerd!

Dit was de Audi S6 in kwestie, uiteraard met een shitload aan opties (waaronder keramische remmen):
[afbeelding]

Was een erg leuk ritje! _/-\o_
Jammer genoeg heb ik me op de snelweg niet helemaal weten te beheersen, wat heel even resulteerde in verboden snelheden. :X

Alles stak prima in elkaar zoals ik wel verwacht had. d:)b
Het motorgeluid was alleen erg afgevlakt, zelfs in de sportstand. Je hoorde het zeer mooie motorgeluid alleen bij vol gas gedempt binnenkomen, enige puntje wat wel jammer was.
Nice, overigens is de beste aftermarket optie die je i.m.o. kunt nemen een ander uitlaatsysteem....Dat brult heerlijk door het interieur. _/-\o_

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:59

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Leuk, twee proefritjes geboekt (okassies). Hopelijk ben ik over niet al te lange tijd ook Audirijder. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nice! Alvast welcome to the family :+

Heb je alvast wat specs of pics of wil je het nog even spannend houden?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nou ik wil eerst die beer maar even schieten. :+

Het idee is een A4 Avant B7, dan waarschijnlijk een 1.8T. Heb stiekem al wat met PWM en RomeoJ lopen DM'en dus ben benieuwd hoe het rijdt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Prima blokjes die 1.8T.....Kunnen veel hebben. :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

lolwut, ze hebben gauw de advertentie aangepast sinds ik gebeld heb. Dus als ik hem zou willen is nu al duidelijk dat ik moeilijk moet gaan doen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
Ik ben ook al wat aan het rondkijken voor een nieuwe wagen begin volgend jaar (lease).
2 jaar geleden had ik een A4 (MJ 2011) en nu zou ik voor een A5 SB of A6 gaan.
Echter is me niet echt duidelijk wat de verschillende navigatieopties zijn. Ik kijk trouwens op de Luxemburgse Audi site (niet BE of NL).
Op de A5 heb je MMI Navigation en MMI Navigation Plus: wat houdt dit verschil in? Ze verschillen ongeveer €1000 in prijs. Op mijn A4 had ik de Plus en die had een harde schijf dus ik veronderstel dat dit hier ook zo is? Zijn er andere verschillen tussen de Plus en niet-Plus voor de A5?

Op de A6 heb je dan weer iets anders: MMI Navigation en MMI Navigation Plus met MMI Touch. Hier kan je dus blijkbaar niet kiezen voor de Plus zonder MMI Touch (wat ik niet nodig heb) en die kost 1500 meer. Hiervoor kijrg je dan wel het bestuurder informatiescherm in kleur en Bluetooth bij. Ook zou de Plus hier een groter scherm hebben (8" ipv 6.5").

Het enigste wat ik zeker wil is een harde schijf zodat ik niet moet gaan klooien met DVD schijven. Enkel de Plus varianten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:35
De preciese verschillen weet ik zo ook niet, maar passen er geen sd kaartjes in?
Ik heb dat nu in mijn A1, en mis een harde schijf echt niet. Af en toe sd'tje mee naar binnen, ff synchen zodat de nieuwe nummers erop staan en klaar.

Volgens mij krijg je ook maar een 10 of 20Gb harddisk, terwijl je een sd van 32Gb kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
SlasZ schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:59:
Ik ben ook al wat aan het rondkijken voor een nieuwe wagen begin volgend jaar (lease).
2 jaar geleden had ik een A4 (MJ 2011) en nu zou ik voor een A5 SB of A6 gaan.
Echter is me niet echt duidelijk wat de verschillende navigatieopties zijn. Ik kijk trouwens op de Luxemburgse Audi site (niet BE of NL).
Op de A5 heb je MMI Navigation en MMI Navigation Plus: wat houdt dit verschil in? Ze verschillen ongeveer €1000 in prijs. Op mijn A4 had ik de Plus en die had een harde schijf dus ik veronderstel dat dit hier ook zo is? Zijn er andere verschillen tussen de Plus en niet-Plus voor de A5?

Op de A6 heb je dan weer iets anders: MMI Navigation en MMI Navigation Plus met MMI Touch. Hier kan je dus blijkbaar niet kiezen voor de Plus zonder MMI Touch (wat ik niet nodig heb) en die kost 1500 meer. Hiervoor kijrg je dan wel het bestuurder informatiescherm in kleur en Bluetooth bij. Ook zou de Plus hier een groter scherm hebben (8" ipv 6.5").

Het enigste wat ik zeker wil is een harde schijf zodat ik niet moet gaan klooien met DVD schijven. Enkel de Plus varianten dan?
A5 met MMI plus heeft inderdaad een harddisk en 2x SD. Navi staat op de HD. Ten opzichte van niet plus heb je dus de HD ipv DVD, navi zou eventueel op SD kunnen. Daarnaast een iets groter scherm, hogere resolutie en meer mogelijkheden. Niet plus was voor mij geen optie, zag er een beetje als een mainframe terminal uit vond ik ;)

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb ook de plus. Behalve genoemde opties (HD, 2x SD, groter scherm, hogere resolutie (veul mooier), heb je bijvoorbeeld ook voice control met gesproken zinnen (gebruik ik elke dag voor navigatie), en een scroll button op je MMI controls. Verder nog 3D, inclusief complete gebouwen in de steden.

Maar, evenals mijn bovenbuurman was mijn belangrijkste overweging de scherm resolutie. De standaard MMI heeft gewoon een slecht scherm, korrelig, lage resolutie, past niet in het interieur. De MMI Plus lost dat probleem op. Samen met de overige voordelen een no-brainer.

Mocht je in een occasion stappen, dan zie je het verschil eenvoudig. De MMI Plus heeft dus die scrollknop boven op de grote MMI button:

Afbeeldingslocatie: http://www.iamaudi.com/img/2G-MMI-VS-3G-MMI-2.jpg

VS

Afbeeldingslocatie: http://hermgru.he.ohost.de/MMI/03.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door PWM op 04-10-2012 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
OK dus neem ik zeker de Plus, desnoods met een andere optie minder :)
Iemand ervaring met die MMI Touch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nou gisteravond een proefrit gemaakt (Avant B7 1.8T). Wat rijdt dat lekker zeg. Heb misschien niet helemaal de juiste geschiedenis qua referentiemateriaal maar hier werd ik toch wel erg blij van. Zeker ook van zo'n turbo, lekker vroeg je kracht als je dat wilt. Moest er alleen wel even aan wennen, het is toch anders qua gas doseren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
Gonadan schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 08:34:
Nou gisteravond een proefrit gemaakt (Avant B7 1.8T). Wat rijdt dat lekker zeg. Heb misschien niet helemaal de juiste geschiedenis qua referentiemateriaal maar hier werd ik toch wel erg blij van
Kijk, dat horen we graag. Nog geen knopen doorgehakt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

RomeoJ schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 08:44:
Kijk, dat horen we graag. Nog geen knopen doorgehakt? ;)
Nog niet, vanmiddag nog een andere proberen. De kans is groot dat er uiterlijk zaterdag wel wat gehakt wordt. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Chaoss schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:09:
volgens mij is de remweg bij een noodstop met keramische remmen sowieso (flink) korter. het voordeel op een circuit is helemaal groot.

Bij een flinke remactie/noodstop zijn je remmen al na 1x gloeiend heet, dus het voordeel van keramische remmen heb je dan direct al.
Keramisch schijven zijn zwaar overgewaardeerd imo. 10K betalen voor een optie waar je alleen met (intensief) circuit gebruik iets aan hebt is een waste of €€ imo. Wie rijd met en S6 daadwerkelijk op het circuit?.
Ik ken mensen die een 997 GT3RS (mk2) gekocht hebben bewust met stalen schijven omdat ze de remblokken van hun 997 GT3RS (mk1) veel te vaak moesten vervangen. Blijken zeer duur te zijn.

Mijn ervaring met keramische schijven en Audi is ook vrij slecht. Buurman zijn S8 (vorige generatie) had keramisch schijven die totaal niet te dosseren waren. Raak je het rempendaal aan vlieg je ongeveer al door de voorruit. Vanaf 0 - 20% remmen totaal niet dosseerbaar. Nieuwere modellen zullen wel beter zijn neem ik aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Tortelli op 07-10-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Knoop doorgehakt en vanochtend getekend. Moet helaas nog wel twee weken wachten, dat zal lastig worden.
Ik moet alleen nog wel even velgjes uitzoeken die erbij komen. *O*

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 16:30
Binnenkort moet ik afscheid nemen van dit topic.
M'n A3 sportback 2009 is per einde van het jaar uit de lease vanwege 160k kilometers.
De nieuwe A3 heeft m'n hart nog niet kunnen stelen.
De Volvo V40 daarintegen...
Eind januari komt de V40 Summum met nog wat extra's binnen! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik vind de A3 sportback toch een stuk strakker en netter.
Maar iedereen zijn mening ;)
De nieuwe A3 heeft een veel mooiere stance.

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/0_Beurzen/Parijs_2012/VAG_event/Audi_A3_Sportback/audi-a3-sportback-7385.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/0_Beurzen/Parijs_2012/VAG_event/Audi_A3_Sportback/audi-a3-sportback-7387.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/0_Beurzen/Parijs_2012/VAG_event/Audi_A3_Sportback/audi-a3-sportback-7392.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/0_Beurzen/Parijs_2012/VAG_event/Audi_A3_Sportback/audi-a3-sportback-7389.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.autotrack.nl/img/news/jul12/20120704-6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.carblogger.nl/wp-content/uploads/2012/03/volvo-v40-2012-beesd.jpg

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 22:13
Ik moet nog een klein jaartje (maand of 10) nog met mijn huidige A3 SB. En ook ik kijk o.a. naar de V40 welke ik toch wel erg mooi vind. De Mercedes A-Klasse en BMW 1-Serie behoren ook tot de mogelijkheden.

Mocht leasebedrag wat hoger uitvallen dan is de andere kanshebber in de 20% klasse de BMW 320i ED hopelijk dan nog met de high executive deal en sportline.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Kwa looks zou ik voor de A3 of A-klasse gaan.
De 3 serie is alleen leuk met veel opties. Dan ga je wel naar een prijs van 45K.
In de A3 krijg je die 1.4tsi 140pk met cilinder uitschakeling in de 20%? Opzich wel een fijn blok.
De A-klasse is helaas wel een stuk prijziger dan de concurentie.

[ Voor 23% gewijzigd door KappeNou op 09-10-2012 13:09 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De V40 T3 is het instapmodel en heeft 150PK. Volgens mij is de V40 100KG lichter dan de A3 SB, dus ik vermoed dat je daar toch wel wat lol mee moet kunnen beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Edmin schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:09:
De V40 T3 is het instapmodel en heeft 150PK. Volgens mij is de V40 100KG lichter dan de A3 SB, dus ik vermoed dat je daar toch wel wat lol mee moet kunnen beleven.
Waar haal je die info vandaan?

De T3 V40 = 1268kg / Oude A3 SB 1.4tfsi = 1295kg.

Maar de nieuwe VAG groep wordt op het MQB platform gebouwd. In de nieuwe A3/golf/leon geeft dit een gewichts besparing tot 100kg!
Oude normale A3 1.4tfsi tegen nieuwe normale A3 1.4tfsi. Oud; 1255kg / nieuw; 1175kg = 80kg minder voor de normale nieuwe A3.
Als je dus 80 van de oude sportback haalt komt je ongeveer uit op 1215kg voor de nieuwe sportback. Dat is dus 50kg lichter dan de v40! ;)

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 09-10-2012 13:20 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 16:30
Oei, heb ik nou tegen wat audi-minnende schenen geschopt?
Exact dezelfde discussie maar dan andersom staat op het volvo-forum.nl :)

Anyway: Voor het leasebedrag waar ik nu de volledig volgehangen summum (duurste) uitvoering heb zou ik bij audi A3 nog steeds in de instap variant hangen, dus voor mij was de keuze niet zo moeilijk.

Overigens ben ik nog steeds audi fan hoor! Ernstig mooie en kwalitatief goede auto's! Alleen in mijn geval kwam de V40 bovendrijven na vergelijkend warenonderzoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Voor het geld kan je idd beter naar de volvo kijken. Maar dan moet je in iedergeval al helemaal niet naar de A-klasse of 3 serie kijken ;)
Met VAG kom je dan bij de nieuwe Leon en Golf aan. Waarbij de Leon imo wat sportiever en leuker oogt. De nieuwe Leon heeft ook een acceptabel interieur, waarbij de oude echt walgelijk was.

[ Voor 15% gewijzigd door KappeNou op 09-10-2012 13:34 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
KappeNou schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:01:
Kwa looks zou ik voor de A3 of A-klasse gaan.
De 3 serie is alleen leuk met veel opties. Dan ga je wel naar een prijs van 45K.
In de A3 krijg je die 1.4tsi 140pk met cilinder uitschakeling in de 20%? Opzich wel een fijn blok.
De A-klasse is helaas wel een stuk prijziger dan de concurentie.
3-Serie is met de 320i EDe (170pk) in de Upgrade Edition 38.860 (eigenlijk een High Executive incl leer). Pak dan de sportline en je blijft net onder de 40K Lijkt mij toch geen verkeerde deal met toch wel heel veel extra's en opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Maat van me heeft er laatst 1 besteld. Zit al op de 42K en heeft niet eens een extreem dikke.
Dan nog voor 40K heb je een stuk dikkere V40/A3/Leon/Golf

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
KappeNou schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:53:
Maat van me heeft er laatst 1 besteld. Zit al op de 42K en heeft niet eens een extreem dikke.
Dan nog voor 40K heb je een stuk dikkere V40/A3/Leon/Golf
Goed ik zal het even voor je op en rij zetten.

BMW 320i EDE (170pk)

Upgrade edition is eigenlijk een High Executive:

Code
255 Sportstuurwiel met leder bekleed
3L8 Omlijsting zijruiten in mat chroom
4AE Middenarmsteun voor, verschuifbaar
507 Park Distance Control achter (PDC)
520 Mistlampen voor
544 Cruise control met Active Braking
606 Navigatiesysteem Business
bediening via iDrive-controller met 7 Direct Access-toetsen, 6,5'' display met 800x480 pixel resolutie, pijl- en
2,5D kaartweergave. Inclusief basis bluetooth telefoonvoorbereiding, MP3-audio-CD, dubbele tuner met RDS / TMC
502 Koplampsproeiers, verwarmde buitenspiegels en ruitensproeiers
522 Xenon lampen voor dim- en grootlicht6NL Bluetooth telefoonvoorbereiding met spraaksturing, telefoonhouder in middenarmsteun voor.
Voor snap-in adapter zie accessoirespagina.
ZON Voorbereiding BMW ConnectedDrive

*Upgrade Edition heeft incl dakota leder pakket*

Sport-line
255 Sportstuurwiel met leder bekleed (zit al in HE)
481 Sportstoelen voor incl. handmatig verstelbaar bovenbeensteun
en elektrisch in breedte verstelbare rugleuning
- voor- en achterbumper met specifieke details in hoogglans
zwart
- Grille: 7 spijlen in hoogglans zwart, bredere uitvoering ten
opzichte van standaardspijlen
- Uitlaateindpijp zwart verchroomd
- Opschrift ‘Sport’ links en rechts op het voorste zijpaneel
- Dorpellijsten voor met aluminium inzet, voorzien van opschrift
‘BMW Sport’
- B stijl in zwart hoogglans
- Ambianceverlichting voor en achter, in de voetenruimte voor
en in het opbergvak in de middenconsole, schakelbaar in
BMW Classic Light Orange en Sport Line LED Kaltweiß
(‘colour switch’)
- Welkomstverlichting voor en achter, schakelbaar in Weiß
of Kaltweiß
- Airconditioning en radio met sierlijst in Perlglanz chrom
- Instrumentenpaneel met specifieke wijzerplaatopdruk en
chrono-calibrering
- Met leder bekleed sportstuurwiel met rood stiksel
- Autosleutel met rode insert

Enige puntje wat ik als extratje had aangevinkt was de luicht- regensensor a 140,-

Totaal zeg even voor het gemak 40K

Zowel Volvo als Audi zou je paar opties erbij kunnen doen, maar zoveel scheelt het nu ook weer niet. Terwijl ik dan de 3-Serie een klasse hoger acht als de Audi A3 en V40. Versta mij niet verkeerd, je krijgt uiteraard iets meer bij de Volvo, bij Audi is dat nog afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:22
jmderonde schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:25:
Oei, heb ik nou tegen wat audi-minnende schenen geschopt?
Exact dezelfde discussie maar dan andersom staat op het volvo-forum.nl :)

Anyway: Voor het leasebedrag waar ik nu de volledig volgehangen summum (duurste) uitvoering heb zou ik bij audi A3 nog steeds in de instap variant hangen, dus voor mij was de keuze niet zo moeilijk.

Overigens ben ik nog steeds audi fan hoor! Ernstig mooie en kwalitatief goede auto's! Alleen in mijn geval kwam de V40 bovendrijven na vergelijkend warenonderzoek :)
Ik ben als Volvo 'fan' juist de andere kant op gestapt :P Ik vind de V40 mooier dan de A3 maar leasetechnisch was een A3 met 150pk diesel een stuk betaalbaarder dan een V40 met 150pk diesel. Gelukkig compenseert het interieur van de A3 de mooie maar volledig van spannendheid gespeende buitenkant.

Qua rijden vond ik beide auto's overigens bijzonder veel op elkaar lijken, veel beter dan dit wordt het niet in deze klasse.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Als je een 320i voor hetzelfde geld kan rijden als een A3/V40, hoef je natuurlijk niet lang na te denken. Soms zorgen acties echt voor leuke opties :)

Keuze tussen A3/V40 is kiezen tussen 2 enorm fijne wagens. De V40 vind ik van buiten maar zozo, maar van binnen is hij ook echt heel erg lekker, prachtig interieur. Volvo is sowieso een enorme inhaalslag aan het maken, het dash van de V40 (en V60) zit gewoon echt strakker in elkaar dan de huidige A4.

Van beide ga je gewoon geen spijt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

KappeNou schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:17:
[...]

Waar haal je die info vandaan?

De T3 V40 = 1268kg /
Had me 100KG verkeken op het gewicht van de V40. oeps!

Blijft staan dat je voor een vergelijkbaar bedrag bij Volvo een 45PK extra onder de kap hebt. Ben heel benieuwd hoe ik de twee straks tegen elkaar op vind wegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Helaas maakt de doorslag vaak de prijs ;)

Ik zag toevallig vandaag zo'n V40 rijden. Maar blijf bij me mening dat die auto een lelijke stance heeft. Het geheel klopt gewoon minder tegenover bv de nieuwe A3 of a-klasse. Maar ook al de nieuwe megane en astra hebben een mooiere stance. Bij de S30 is dat toch een stuk beter.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Toevallig vd week in de nieuwe A klasse gezeten, front is erg dik als je de protserigheid niet erg vind misschien wel even mooi als de nieuwe A3, het zij aanzicht is ook dik, maar van achteren vindt ik de A wat te koreaans overkomen. De stoelen zijn prachtig en zitten perect, interieur is sowiezo mooi en degelijk maar imho hier en daar wel wat over de top "spacy" gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:18

ST10©DE

Dus.............

Chaoss schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 21:13:
Toevallig vd week in de nieuwe A klasse gezeten, front is erg dik als je de protserigheid niet erg vind misschien wel even mooi als de nieuwe A3, het zij aanzicht is ook dik, maar van achteren vindt ik de A wat te koreaans overkomen. De stoelen zijn prachtig en zitten perect, interieur is sowiezo mooi en degelijk maar imho hier en daar wel wat over de top "spacy" gemaakt.
Waren dat de limousine stoelen of de sportstoelen?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ze nieuws, of eigenlijk niet, van mijn Audi. De knallen/rammels uit mijn voortrein zijn nog steeds niet opgelost. Hij is voor de 6de keer bij de dealer geweest, maar deze keer kwam voor het eerst het geluid niet tijdens het testen. We zijn er achter dat het in ieder geval ook met buitentemperatuur te maken heeft. Maakt allemaal niet uit, ik rijd nog steeds met Lada geluiden.

Kom ik gisteren bij een bedrijf voor een afspraak, staat mijn afspraak net buiten zijn auto. Hij melde dat hij mijn uitvoering mooi vond, en dat hij hem zelf ook een jaar heeft gereden. Op mijn vraag waarom een jaar:
Mijn vooras maakte verschrikkelijke herrie, maar ze konden het niet oplossen. Ik heb hem ingeleverd.
So much voor mijn (volgends Audi) unieke geval.

Alle overige punten zijn overigens wel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De volkswagen Passat 3C heeft ook last van dit probleem, bij dit model had het met de rubbers te maken van de ophanging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
PWM schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 08:54:
Ze nieuws, of eigenlijk niet, van mijn Audi. De knallen/rammels uit mijn voortrein zijn nog steeds niet opgelost. Hij is voor de 6de keer bij de dealer geweest, maar deze keer kwam voor het eerst het geluid niet tijdens het testen. We zijn er achter dat het in ieder geval ook met buitentemperatuur te maken heeft. Maakt allemaal niet uit, ik rijd nog steeds met Lada geluiden.

Kom ik gisteren bij een bedrijf voor een afspraak, staat mijn afspraak net buiten zijn auto. Hij melde dat hij mijn uitvoering mooi vond, en dat hij hem zelf ook een jaar heeft gereden. Op mijn vraag waarom een jaar:

[...]

So much voor mijn (volgends Audi) unieke geval.

Alle overige punten zijn overigens wel opgelost.
Volgens mij zou je hem op dit moment zo inruilen voor een 3 serie, wat een gezeik heb je zeg!

Wel goed dat al je overige punten wel zijn opgelost, gelukkig maar. :)

@Bril: Een ander model, de Passat CC had toch sowieso een beroerd in elkaar gezette ophanging? Banden die met elke afstelling gingen cuppen en dergelijke?

[ Voor 6% gewijzigd door KillaZ op 10-10-2012 09:11 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
KillaZ schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:09:
[...]
@Bril: Een ander model, de Passat CC had toch sowieso een beroerd in elkaar gezette ophanging? Banden die met elke afstelling gingen cuppen en dergelijke?
Geloof het of niet, maar mijn banden cuppen ook als een malle :p Ik gaf tot nu toe overigens de schuld aan slechte uitlijning.
brilsmurfffje schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 08:57:
De volkswagen Passat 3C heeft ook last van dit probleem, bij dit model had het met de rubbers te maken van de ophanging
Dat zou toch wel gecontroleerd zijn in die 5 bezoeken? Als het rubbers zouden zijn, kan het inderdaad ook makkelijk temperatuursafhankelijk zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door PWM op 10-10-2012 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 21:32

Falcon10

Hit it i would !

Ik had afgelopen vrijdag een rotdag.
Op het werk enige perikelen die me enorm frustreerden en vlak voor de middag kwam hier nog een personeelslid men bureau binnen met de vraag of die rode audi op de parking van mij was.
Bij zo'n vragen sta je direct al scherp.
Bleek dat hij bij het uitstappen door de sterke wind, de deur van zijn wagen uit de hand was gevlogen en tegen mijn wagen aangeknald was.
Toen was het voor mij genoeg die dag.
Naar de wagen gaan kijken met dit als constatatie :

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/577071_4694100796273_1953000790_n.jpg

Op de achterdeur langs bestuurderszijde, net op de lijn natuurlijk van de deur. Duikje en wat lak eraf.
Rest van de dag zitten bellen met de verzekering en de garage. Van werklust was er vandat moment die dag al niet veel meer te merken. Was wel blij dat die kerel het was komen zeggen, voor hetzelfde geld had ie gedaan alsof er niets was en zich paar plekjes verder geparkeerd. Zet de wagen al speciaal achteraan op de parking om zo'n idioten te vermijden, met de Golf vroeger heeft men 4 keer tegen de bumpers gereden bij in/uitparkeren zonder dat iemand iets is komen zeggen. Heb je natuurlijk nu, ook al sta je helemaal alleen op de parking, een clown die het toch voor mekaar krijgt.
Enfin, na dus een gefrustreerde dag thuisgekomen, moest normaal met men vriendin gaan eten samen met een vriendin van haar. Heb haar vriendelijk verzocht om te maken dat ze vertrok naar daar, en mij rustig alleen thuis liet, zodat ik nog even op men eentje kon uitrazen in het bijzijn van een fles sterke drank.
's maandags dan langs garage mogen komen voor nazicht van de stukken, en de conclusie van hen was snel gemaakt : nieuwe deur. Spijtige is dat ik tot 5 november moet wachten tot ie binnen kan. Blijkbaar nog wat mensen met blutsjes enz momenteel.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
PWM schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:36:
[...]

Geloof het of niet, maar mijn banden cuppen ook als een malle :p Ik gaf tot nu toe overigens de schuld aan slechte uitlijning.

[...]

Dat zou toch wel gecontroleerd zijn in die 5 bezoeken? Als het rubbers zouden zijn, kan het inderdaad ook makkelijk temperatuursafhankelijk zijn.
Zal het niet zijn aangezien PON conti's leveren welke al cuppen als ze nog niet onder de auto zitten ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
KappeNou schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:48:
[...]
Zal het niet zijn aangezien PON conti's leveren welke al cuppen als ze nog niet onder de auto zitten ;)
Mijn Audi is afgeleverd op MICHELIN Pilot Sports. Dat was dan weer een pluspunt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Falcon10 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:19:
Ik had afgelopen vrijdag een rotdag.
Op het werk enige perikelen die me enorm frustreerden en vlak voor de middag kwam hier nog een personeelslid men bureau binnen met de vraag of die rode audi op de parking van mij was.
Bij zo'n vragen sta je direct al scherp.
Bleek dat hij bij het uitstappen door de sterke wind, de deur van zijn wagen uit de hand was gevlogen en tegen mijn wagen aangeknald was.
Toen was het voor mij genoeg die dag.
Naar de wagen gaan kijken met dit als constatatie :

[afbeelding]

Op de achterdeur langs bestuurderszijde, net op de lijn natuurlijk van de deur. Duikje en wat lak eraf.
Rest van de dag zitten bellen met de verzekering en de garage. Van werklust was er vandat moment die dag al niet veel meer te merken. Was wel blij dat die kerel het was komen zeggen, voor hetzelfde geld had ie gedaan alsof er niets was en zich paar plekjes verder geparkeerd. Zet de wagen al speciaal achteraan op de parking om zo'n idioten te vermijden, met de Golf vroeger heeft men 4 keer tegen de bumpers gereden bij in/uitparkeren zonder dat iemand iets is komen zeggen. Heb je natuurlijk nu, ook al sta je helemaal alleen op de parking, een clown die het toch voor mekaar krijgt.
Enfin, na dus een gefrustreerde dag thuisgekomen, moest normaal met men vriendin gaan eten samen met een vriendin van haar. Heb haar vriendelijk verzocht om te maken dat ze vertrok naar daar, en mij rustig alleen thuis liet, zodat ik nog even op men eentje kon uitrazen in het bijzijn van een fles sterke drank.
's maandags dan langs garage mogen komen voor nazicht van de stukken, en de conclusie van hen was snel gemaakt : nieuwe deur. Spijtige is dat ik tot 5 november moet wachten tot ie binnen kan. Blijkbaar nog wat mensen met blutsjes enz momenteel.
Balen man! Al zou mijn dag meteen goed zijn als ik wist dat het via de verzekering van een ander geregeld gaat worden ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:26

timovd

Voorsprong door techniek

PWM schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:11:
[...]

Mijn Audi is afgeleverd op MICHELIN Pilot Sports. Dat was dan weer een pluspunt :p
PON is ook importeur van Continental, dus onder IEDERE auto die via PON geleverd wordt, gaan Conti's onder. Als je Michelin's hebt besteld, worden deze er later pas onder gezet.

voorbeeldscenario:
Je VAG komt met Dunlops het land binnen;
PON zet (met complete velg) er Conti's onder;
De dealer zet er vervolgens Michelin's onder.

De wielen gaan vervolgens de verkoop in, in een ver land.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb er in ieder geval niet zelf om gevraagd, maar wellicht dat de Leasemij daar een hand in heeft gehad. Overigens schijnen de huidige generatie Conti's prima te presteren, in tegenstelling tot vroegah, waarbij je rechtuit nog onderstuur had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:02

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Man, man. En dat om een klein deukje waarvan de veroorzaker ook nog zichzelf vrijwillig meldt?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Voor m'n nieuwe bak moet ik nog velgjes uitzoeken. Volgens Audi heb je standaard 235/45/17 met ET-45. De velgen die ik op zich wel zou willen hebben dezelfde maat alleen ET-42. Het is maar drie millimeter meer naar buiten. Zou dit problemen opleveren of zou je dit kunnen merken?

Ik heb niet altijd even veel vertrouwen in de maatadviezen die de velgen en bandenverkoopsites geven.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 16:14
zonoskar schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:20:
[...]

Man, man. En dat om een klein deukje waarvan de veroorzaker ook nog zichzelf vrijwillig meldt?
Inderdaad, volgens mij moet je eens serieus ontstressen want het is niet goed dat je van een klein deukje al naar de fles grijpt. Bovendien vind ik het heel netjes van die man om het netjes te melden, om hem dan meteen een idioot te noemen... Dat de deur uit de hand schiet kan iedereen overkomen.

Maareeh een hele nieuwe deur voor zo'n mini-schade? Volgens mij wil er iemand flink aan verdienen hier. Uitdeuken en overspuiten zou al meer dan genoeg zijn zover ik kan het zien.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Gonadan schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:41:
Voor m'n nieuwe bak moet ik nog velgjes uitzoeken. Volgens Audi heb je standaard 235/45/17 met ET-45. De velgen die ik op zich wel zou willen hebben dezelfde maat alleen ET-42. Het is maar drie millimeter meer naar buiten. Zou dit problemen opleveren of zou je dit kunnen merken?

Ik heb niet altijd even veel vertrouwen in de maatadviezen die de velgen en bandenverkoopsites geven.
Volgens mij is 3mm nog wel op te vangen, lag dat niet aan je rem schijven?
MrFl0ppY schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:50:
[...]

Inderdaad, volgens mij moet je eens serieus ontstressen want het is niet goed dat je van een klein deukje al naar de fles grijpt. Bovendien vind ik het heel netjes van die man om het netjes te melden, om hem dan meteen een idioot te noemen... Dat de deur uit de hand schiet kan iedereen overkomen.

Maareeh een hele nieuwe deur voor zo'n mini-schade? Volgens mij wil er iemand flink aan verdienen hier. Uitdeuken en overspuiten zou al meer dan genoeg zijn zover ik kan het zien.
Dit, zeker met die windvlagen kan dat best benauwde momenten opleveren als je een deur noncharlant opent.

[ Voor 38% gewijzigd door KillaZ op 10-10-2012 13:16 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

KillaZ schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:14:
Dit, zeker met die windvlagen kan dat best benauwde momenten opleveren als je een deur noncharlant opent.
Tuurlijk oet je oppassen maar dan nog kan het iedereen overkomen, wees blij dat de "dader" het komt melden... in de meeste gevallen tref je je auto op de parkeerplaats aan metschade en zonder bericht van de dader. :X
P. Mekes schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 00:51:
[...]

Waren dat de limousine stoelen of de sportstoelen?
Dat weet ik eerlijk gezegd niet, maar het was een flink aangeklede versie zoals dat meestal bij demo-auto's is en de wangen waren aardig hoog dus ik gok op sportstoelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Gonadan schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:41:

Meestal kan je makkelijk -ET10 naar beneden. Hangt natuurlijk wel af van hoe breed je velg is ;) Maar zal niet zo'n probleem zijn.
Het beste is om even te kijken naar het S model van jou auto. Die hebben altijd een lagere ET waarde. Die kunnen er sowieso onder.
Hier een paar voorbeelden van OEM velgen met ET waardes erbij http://stores.ebay.nl/global-trade-germany

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

KappeNou schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 15:49:
Meestal kan je makkelijk -ET10 naar beneden. Hangt natuurlijk wel af van hoe breed je velg is ;) Maar zal niet zo'n probleem zijn.
Het beste is om even te kijken naar het S model van jou auto. Die hebben altijd een lagere ET waarde. Die kunnen er sowieso onder.
Hier een paar voorbeelden van OEM velgen met ET waardes erbij http://stores.ebay.nl/global-trade-germany
Gaat om 7,5J. Het zijn al redelijk brede sloffen. Mijn informatie haal ik hieraf:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QAHhh7EC2J4i5cCpave5ODGd/full.jpg

Op die ebay site zie ik niet direct iets voor de A4 op 17" helaas.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 21:32

Falcon10

Hit it i would !

Mja, ik weet dat het een boel gefrustreer is om een onnozel deukje, en inderdaad, blij zijn dat die kerel het vriendelijk is komen melden. Het gaat inderdaad allemaal over zijn verzekering.
't is gewoon laatste tijd enorm veel stress op het werk, je verzorgt je eigen wagen dan keihard en bent er dan enorm voorzichtig mee omdat je weet uit het verleden dat er op het bedrijf waar je zit met de vorige wagen regelmatig dingen waren waarvan niemand iets kwam zeggen, en dan is zo'n onnozel deukje de spreekwoordelijke druppel.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Falcon10 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 18:31:
Mja, ik weet dat het een boel gefrustreer is om een onnozel deukje, en inderdaad, blij zijn dat die kerel het vriendelijk is komen melden. Het gaat inderdaad allemaal over zijn verzekering.
't is gewoon laatste tijd enorm veel stress op het werk, je verzorgt je eigen wagen dan keihard en bent er dan enorm voorzichtig mee omdat je weet uit het verleden dat er op het bedrijf waar je zit met de vorige wagen regelmatig dingen waren waarvan niemand iets kwam zeggen, en dan is zo'n onnozel deukje de spreekwoordelijke druppel.
Tuurlijk kan het opstapelen, maar om nu gelijk een gast de deur te wijzen en te gaan zitten zuipen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om hierop te reageren en dit topic te volgen, direct even een nieuwe account aangemaakt. :).
Ik heb een Audi A1 SB S-Line Pro (Stronic), 122pk, bevalt me prima, maar heb besloten om in januari de Audi A3 SB te kopen met alle opties. Twijfel alleen nog aan de 150 of de 184pk diesel motor. Dit maakt voor de wegenbelasting in België niets uit.
Alleen jammer dat allrisk hier 300 euro per maand kost. :(.

Ik wacht alleen nog even op de volledige LED units aan de voorkant (LED knipperlichten), deze worden als eerste geïntroduceerd op de RS3 die in januari in de showrooms staat.
Hopelijk kan ik die dan bestellen op de A3, die wil ik namelijk echt hebben! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Gonadan schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 16:05:
[...]

Gaat om 7,5J. Het zijn al redelijk brede sloffen. Mijn informatie haal ik hieraf:

[afbeelding]

Op die ebay site zie ik niet direct iets voor de A4 op 17" helaas.
Je zoekt voor een a4 uit 2005? Dan is 17" ook wel aan de kleine kant ;)
Maar nee om die ET waarde zou ik me niet druk maken. Ik zou er zelfs nog 10mm spacers opzetten om je ET waarde verder te verlagen.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

A4 uit 2007, wel nog type B7. Wat mij betreft is 17" groot zat, en 235 breed zat. Het hoeft geen sjonniebak te worden hoor. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Wat zit er nu dan onder dat je ze eraf wilt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 23:29
Mijn A4 Avant (2008, B8, 160pk 1.8 TFSI) is aan nieuwe voorbanden toe. Momenteel zitten er Bridgestone Potenza RE050A 245 40 R18 93 Y onder waar ik op zich tevreden mee ben.

Volgens de dealer komt een nieuw setje daarvan op bijna 750 euro inclusief montage, uitlijnen, etc., waarbij de banden zelf circa 310 euro per stuk zouden kosten. Nou kijk ik een beetje op internet rond en dan kom ik al prijzen vanaf ~189 euro per stuk tegen. Komt natuurlijk ook nog wat voor montage etc. bij, maar dat wordt nooit 750 euro.

De uitleg van de dealer voor het prijsverschil is de selectie van banden; zij zouden de betere banden van de fabrikanten krijgen en de rest gaat naar de prijsvechters. Klinkt mij als een broodje aap verhaal.

Anyhow; ben benieuwd naar jullie aanbevelingen/ervaringen/do's/don'ts/etc.

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

PWM schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 19:54:
Wat zit er nu dan onder dat je ze eraf wilt hebben?
Originele 17", maar die zijn flink geschaafd door stoeprandjes. Het is op elke velg langs de gehele rand, dat is gewoon erg zonde. Daar gaan dus winterbanden op en ik kan voor inkoop een niet-originele set uitzoeken waar ik dan de gewone banden op laat zetten. Heb ik dus meteen een zomer en een winterset.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
@d3vlin: Natuurlijk onzin wat ze zeggen.
Dit zou mijn top 3 zijn voor wat ik in die prijs klasse zie (met alle 3 ervaring)
1. Goodyear eagle F1 assymetric
2. Continental sportcontact 3
3. Pirelli P Zero Rosso Asimmetrico
4. brigestone Potenza RE050A

http://www.topbanden.com is nu wel nog een stukje goedkoper. Voorheen bestelde ik altijd bij autobandenmarkt, maar die zijn nu ook duurder.
Gonadan schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 19:52:
A4 uit 2007, wel nog type B7. Wat mij betreft is 17" groot zat, en 235 breed zat. Het hoeft geen sjonniebak te worden hoor. ;)
18" vind ik persoonlijk precies de goede maat voor een B6/B7 zonder dat het sjonnie eruit ziet.
Als voorbeeld bij mij 17" als optie aangevinkt en later OEM 18" ET38 S4 cabrio velgen. Staat precies goed met standaard quattro onderstel.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~gobiu004/phone4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~gobiu004/zomervelg10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~gobiu004/zomervelg8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~gobiu004/a4cabglim.jpg

[ Voor 78% gewijzigd door KappeNou op 10-10-2012 21:59 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

KappeNou schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 21:48:
18" vind ik persoonlijk precies de goede maat voor een B6/B7 zonder dat het sjonnie eruit ziet.
Als voorbeeld bij mij 17" als optie aangevinkt en later OEM 18" ET38 S4 cabrio velgen. Staat precies goed met standaard quattro onderstel.
Dat ziet erop zich prima uit, maar je had het over spoorverbreders. Daar ben ik niet zo van, wiel hoort in de wielkast, niet op het randje. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Als voorbeeld om te zeggen dat die ET waarde welke jij aangaf nog makkelijk kan. Voor mij staan ze dan als nog te ver naar binnen ;)
Wat ik nu heb met ET38 is net aan. Liever achter nog iets verder naar buiten. Die 17" waren volgens mij ook ET45, maar dat staat echt te ver naar binnen. Nu zijn die lekker voor de winter.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Bij welke breedte, want dat is ook nogal van belang. ET alleen zegt niet zoveel. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
7,5 of 8 inch. Weet het even niet uit mijn hoofd.
Maar als nog kunnen ze nog een stuk verder naar buiten met ET38. Rond de 30 moet ook makkelijk gaan.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Bandbreedte bedoel ik. 225 op ET-35 komt net zover uit als mijn 235 op ET-45 namelijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Gonadan schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 21:37:
[...]

Originele 17", maar die zijn flink geschaafd door stoeprandjes. Het is op elke velg langs de gehele rand, dat is gewoon erg zonde. Daar gaan dus winterbanden op en ik kan voor inkoop een niet-originele set uitzoeken waar ik dan de gewone banden op laat zetten. Heb ik dus meteen een zomer en een winterset.
Imho staan originele velgen altijd het beste op een Audi en het is ook beter voor de restwaarde. Ik zou een setje origineel 17" uitzoeken.

En winterbanden op de huidige 17"kan wel maar winterbanden zijn in 15" en 16" een stuk goedkoper, voor dat prijsverschil koop je ook een setje winterstaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Nee.. ET waarde is vanaf je naaf tot het midden van je velg. Heeft niets met band breedte te maken. Je kan ook 195 op een 7,5inch brede velg leggen.

Afbeeldingslocatie: http://www.steekmaat.nl/images/stories/etwaarde.gif

@chasos: Dus kan je ook een set 18" oem kopen zoals ik gedaan heb ;) stuk mooier.

[ Voor 15% gewijzigd door KappeNou op 10-10-2012 22:57 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

d3vlin schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 21:32:

www.autobandenmarkt.nl. Daar kun je de banden die je graag wil bestellen en laten afleveren (en monteren) bij een montagepartner naar keuze.
Monteren hoeft niet meer dan een paar tientjes te kosten en als je het contant afrekent gaat er opeens 20% van af ;)

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:24

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 18:54:
Om hierop te reageren en dit topic te volgen, direct even een nieuwe account aangemaakt. :).
Ik heb een Audi A1 SB S-Line Pro (Stronic), 122pk, bevalt me prima, maar heb besloten om in januari de Audi A3 SB te kopen met alle opties. Twijfel alleen nog aan de 150 of de 184pk diesel motor. Dit maakt voor de wegenbelasting in België niets uit.
Alleen jammer dat allrisk hier 300 euro per maand kost. :(.

Ik wacht alleen nog even op de volledige LED units aan de voorkant (LED knipperlichten), deze worden als eerste geïntroduceerd op de RS3 die in januari in de showrooms staat.
Hopelijk kan ik die dan bestellen op de A3, die wil ik namelijk echt hebben! :D
Zou je dan niet beter voor een A4 Avant kunnen gaan? Als ik snel even door de configurator klik, kom ik al gauw op 62.000 Euro voor een A3 SB met alle opties.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Chaoss schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:54:
Imho staan originele velgen altijd het beste op een Audi en het is ook beter voor de restwaarde. Ik zou een setje origineel 17" uitzoeken.
De originele staat zeker mooier, maar dat is omdat ik het gewoon mooiere velgen vind. Het feit dat ze origineel zijn doet meer voor de gevoelswaarde dan dat het objectief mooier is. De originele blijven ook gewoon in mijn bezit dus voor restwaarde maakt het niet uit.

Een setje origineel is niet zomaar te vinden, zeker niet die van mij. Die lijken wel extra schaars te zijn en als ik ze al vind waarschijnlijk veel duurder of ook beschadigd. Ik kan ook nog een dopje met Audi logo op de niet-originele velgen zetten, dan denken 99 van de 100 mensen toch dat ze origineel zijn. :+
En winterbanden op de huidige 17"kan wel maar winterbanden zijn in 15" en 16" een stuk goedkoper, voor dat prijsverschil koop je ook een setje winterstaal.
Ehm, dus hierboven zeg je dat je altijd origineel moet omdat dat mooier is en nu begin je over staal in de winter? Over mijn dooie lichaam dat ik met zo'n mooie auto op staal ga rijden. In de winter gaan de originele velgen erop. Die meerprijs van winterbanden neem ik wel voor lief.
KappeNou schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:56:
Nee.. ET waarde is vanaf je naaf tot het midden van je velg. Heeft niets met band breedte te maken. Je kan ook 195 op een 7,5inch brede velg leggen.

[afbeelding]

@chasos: Dus kan je ook een set 18" oem kopen zoals ik gedaan heb ;) stuk mooier.
Dus eigenlijk zeg je dat het niet uit maakt hoe breed een band is, hij neemt altijd evenveel ruimte in. Hans Kazan zou er trots op zijn. :D

Maar ik denk dat we langs elkaar praten. De ET-waarde geeft aan hoeveel de velg naar buiten komt, maar hoever het wiel daadwerkelijk naar buiten komt is afhankelijk van zowel ET-waarde als bandbreedte.

[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 11-10-2012 08:38 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
Uiteraard heb je ook nog altijd de optie om de originele velgen gewoon voor een mooie prijs op te laten knappen.. Misschien is dat de meest goedkope en mooiste oplossing, omdat je dat zelf ook al aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

De vraag is of dat nog kan, de garage zelf wilde er niet aan beginnen, die vonden het te ver heen.

Punt is ook dat ik nu voor een hele mooie prijs gewoon nieuwe lichtmetaal kan krijgen. Dan regelen zij de winterbanden en zetten alles om. Kost me dus alleen maar de velgen. Anders moet ik nog op zoek naar een zomerset origineel welke hopelijk niet twee keer zo duur zijn en een beetje knap waarna ik alsnog de banden erop moet laten zetten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
9 van de 10 keer omdat de garage niet weet hoe het moet.

Zijn genoeg velgen reparateurs die heel veel kunnen. Afdraaien, bij lassen en weer laten spuiten/poedercoaten en je bent klaar als ik het zo hoor. Meestal voor 5 tientjes de velg. :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Sowieso moet ik een tweede set, geen staal. Als jij mij een linkje kan geven waar ik een tweede set origineel kan kopen dan graag. Ik heb het niet kunnen vinden. Het gaat om deze:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6ac0ugpoEAmZ35MbbzvvgLSQ/medium.jpg

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

marktplaats staat vol met velgen, hoeven niet persee exact dezelfde te zijn lijkt me, als het maar oem audi velgen zijn.

ik vindt staal overigens wel staan voor de winterlook, vooral onder een verlaagde auto :+

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 11-10-2012 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Chaoss schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:09:
marktplaats staat vol met velgen, hoeven niet persee exact dezelfde te zijn lijkt me, als het maar oem audi velgen zijn.
Wat is het voordeel van originele Audi velgen als ze niet net zo mooi zijnik ze niet net zo mooi vind als wat ik nu heb? :?

Edit:
Toch één advertentie kunnen vinden. Een behoorlijk eind weg. Bah door jullie ga ik weer twijfelen. :+

[ Voor 17% gewijzigd door Gonadan op 11-10-2012 09:24 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Gonadan schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 08:37:
[...]

Dus eigenlijk zeg je dat het niet uit maakt hoe breed een band is, hij neemt altijd evenveel ruimte in. Hans Kazan zou er trots op zijn. :D

Maar ik denk dat we langs elkaar praten. De ET-waarde geeft aan hoeveel de velg naar buiten komt, maar hoever het wiel daadwerkelijk naar buiten komt is afhankelijk van zowel ET-waarde als bandbreedte.
Ik denk niet wat we langs elkaar heen praten. Ik denk dat je het verkeerd begrijpt ;) Bandbreedte heeft niets te maken met hoeveel een velg naar buiten komt. Nogmaals het gaat om velg breedte. of je er 165 of 255 om lepelt maakt geen zak uit. Daar hoef je geen hogere wiskunde voor gestudeerd te hebben.
Gonadan schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:04:
Sowieso moet ik een tweede set, geen staal. Als jij mij een linkje kan geven waar ik een tweede set origineel kan kopen dan graag. Ik heb het niet kunnen vinden. Het gaat om deze:

[afbeelding]
Zoals je ziet in mijn eerste foto heb ik die velgen aangevinkt bij de optie lijst 6 jaar terug ;) Liggen nu winterbanden omheen. Conti TS810s. Voor een heel mooi bod mag je ze hebben O-)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~gobiu004/cabriovelg.JPG

Hier waren ze 1 dag oud ;)

[ Voor 19% gewijzigd door KappeNou op 11-10-2012 10:31 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

KappeNou schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:29:
Ik denk niet wat we langs elkaar heen praten. Ik denk dat je het verkeerd begrijpt ;) Bandbreedte heeft niets te maken met hoeveel een velg naar buiten komt. Nogmaals het gaat om velg breedte. of je er 165 of 255 om lepelt maakt geen zak uit. Daar hoef je geen hogere wiskunde voor gestudeerd te hebben.
Jawel, ik zeg namelijk wat anders. Lees het nog eens. ;)
Zoals je ziet in mijn eerste foto heb ik die velgen aangevinkt bij de optie lijst 6 jaar terug ;) Liggen nu winterbanden omheen. Conti TS810s. Voor een heel mooi bod mag je ze hebben O-)

[afbeelding]

Hier waren ze 1 dag oud ;)
Hehe onbeschadigd? Hoe mooi moet dat bod zijn? :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
d3vlin schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 21:32:
Mijn A4 Avant (2008, B8, 160pk 1.8 TFSI) is aan nieuwe voorbanden toe. Momenteel zitten er Bridgestone Potenza RE050A 245 40 R18 93 Y onder waar ik op zich tevreden mee ben.

Volgens de dealer komt een nieuw setje daarvan op bijna 750 euro inclusief montage, uitlijnen, etc., waarbij de banden zelf circa 310 euro per stuk zouden kosten. Nou kijk ik een beetje op internet rond en dan kom ik al prijzen vanaf ~189 euro per stuk tegen. Komt natuurlijk ook nog wat voor montage etc. bij, maar dat wordt nooit 750 euro.

De uitleg van de dealer voor het prijsverschil is de selectie van banden; zij zouden de betere banden van de fabrikanten krijgen en de rest gaat naar de prijsvechters. Klinkt mij als een broodje aap verhaal.

Kon je de RE050A's nog krijgen dan? Volgens mijn bandenboer zijn ze niet meer leverbaar, ze zijn vervangen door de Potenza S001.

Ik reed zelf ook altijd met RE050A's, super banden! Maar de S001's zijn nog beter! Ze slijten alleen wel harder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Gonadan schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:32:
[...]

Jawel, ik zeg namelijk wat anders. Lees het nog eens. ;)

[...]

Hehe onbeschadigd? Hoe mooi moet dat bod zijn? :+
Mja ik zie onder wiel -> velg ;)
Maar dan nog, hoef jij je niet bang om te maken met ET40.

Haha veels te mooi bod O-) Zit wel het 1 en ander op helaas.

Als ik jou was zou ik de ebay pagina van www.quattrotec.com/ in de gaten houden. Daar heb ik ook de OEM S4 cabrui velgen gehaald. Die waren 1250,- met paar hele kleine dingetjes erop (eigenlijk niet zichtbaar) Ik heb ze compleet nieuw daar voor 1750 gehaald. Volgens mij had ik ze voor 2500 inc dunlop sportmaxx TT
http://www.benl.ebay.be/s...-trade-germany-com/m.html

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 08:17:
[...]

Zou je dan niet beter voor een A4 Avant kunnen gaan? Als ik snel even door de configurator klik, kom ik al gauw op 62.000 Euro voor een A3 SB met alle opties.
Dat werd me al vaker verteld. Ik neem aan dat de A4 wat groter is.

Verschil Audi A4 Avant 2.0TDI Multitronic € 54.001,50. Das incl. 19k aan opties.
Verschil Audi A3 Geen SB 2.0TDI Handbak € 44.385,80. + 1500 wat er nog bij komt voor de SB en + s-tronic nog eens 2k denk ik zo. (Ook in NL uitgerekend en dan komt er nog eens bijna 10k bij.)

Allemaal Belgische prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

KappeNou schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:45:
Mja ik zie onder wiel -> velg ;)
Maar dan nog, hoef jij je niet bang om te maken met ET40.
Ja zo kan ik het ook, wiel is het complete ding. Vandaar dat hij door de bandbreedte wat verder komt. Maar die drie millimeter zullen geen probleem zijn denk ik ook.
Haha veels te mooi bod O-) Zit wel het 1 en ander op helaas.
:'(
Als ik jou was zou ik de ebay pagina van www.quattrotec.com/ in de gaten houden. Daar heb ik ook de OEM S4 cabrui velgen gehaald. Die waren 1250,- met paar hele kleine dingetjes erop (eigenlijk niet zichtbaar) Ik heb ze compleet nieuw daar voor 1750 gehaald. Volgens mij had ik ze voor 2500 inc dunlop sportmaxx TT
http://www.benl.ebay.be/s...-trade-germany-com/m.html
Tja dan zit je toch wel op bedragen waar ik niet direct blij van wordt. De auto kost me nu in eerste instantie al genoeg. Grote kans dat als ik er niet-originele onder heb ik na een aantal weken gewend ben en het niet meer opvalt. Mooie velg is mooie velg. ;)

Ik denk dat ik gewoon die set voor weinig neem, ben ik gewoon helemaal klaar. Mocht ik dan ooit nog een keer een mooie aanbieding tegen komen kan ik alsnog over stappen, maar dan zit er geen druk op o.i.d.

[ Voor 8% gewijzigd door Gonadan op 11-10-2012 10:51 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
je moet ook kijken naar de waarde van je auto en wat daarbij de meerwaarde is.
Als ik jou was zou ik ook eerst naar OEM velgen kijken op marktplaats en anders een mooie set IMI's.
Bij mij was het geval dat de auto al 85K had gekost. Dan ga je er geen imitatie setje op gooien ;)

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 11-10-2012 11:10 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Probleem met, goedkopere, imitatie velgen is dat ze vaak ook echt minder goed zijn. Ze zijn zachter (krassen snel) en vaak zwaarder, terwijl bij velgen elke KG echt telt.

Goed opletten dus als je imi's koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

KappeNou schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:09:
je moet ook kijken naar de waarde van je auto en wat daarbij de meerwaarde is.
Als ik jou was zou ik ook eerst naar OEM velgen kijken op marktplaats en anders een mooie set IMI's.
Bij mij was het geval dat de auto al 85K had gekost. Dan ga je er geen imitatie setje op gooien ;)
Het is een occasion hè, een jaar of vijf oud. ;)
PWM schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:19:
Probleem met, goedkopere, imitatie velgen is dat ze vaak ook echt minder goed zijn. Ze zijn zachter (krassen snel) en vaak zwaarder, terwijl bij velgen elke KG echt telt.

Goed opletten dus als je imi's koopt.
Waar merk je dat aan dan? Ik was niet van plan imitatie te kopen maar gewoon een degelijke velg die ik mooi vind. Als ik veel geld moet uitgeven voor kwalitatief goede imitatie kan ik beter op zoek gaan naar originele imo.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Dit is wel een mooie set als ze zo zijn als de advertentie zegt http://link.marktplaats.nl/596228414

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

KappeNou schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:39:
Dit is wel een mooie set als ze zo zijn als de advertentie zegt http://link.marktplaats.nl/596228414
Veertienhonderdenvijftig euri. _O-

We liggen nog ietwat uit elkaar qua wat we voor styling van een auto over hebben denk ik. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
gewoon 1000,- bieden. Vergeet niet dat goede winterbanden in die maat al minimaal 200,- p.s. kosten ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Welnee, niet overdrijven. Ach ik moet het vanavond al weten dus een eventueel plan voor originele velgen gaat op de lange baan. Mocht ik een set tegen komen dan verkoop ik gewoon weer de set die ik er nu bij ga krijgen. Het verlies wat ik daar dan op zou pakken weegt op teven de winst die ik pak als ik rustig een set kan uitzoeken. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 5 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.