Lange dag aan Audi troubles vandaag......
De morgen begint met de Audi die plots niet meer wil starten. Scherm gaat wel aan en krijg een mooie groene OK melding te zien, maar bij het starten valt echt alle elektronica uit.
Dus gelijk Audi Mobiliteitsservice gebeld, binnen een uur zou er iemand komen, en jawel binnen een kwartier een belletje dat hij er over 10 minuten was, dat was een positieve verrassing omdat ik ook eerdere ervaringen heb met ANWB waar >1,5 uur nog geen uitzonderingen zijn.
Monteur ter plaatse vertelde mij dat hij de accu zou bijladen en vermoedde dat er wellicht per ongeluk een lampje was blijven branden, ik kan me daar niets van herinneren maar ik was allang blij dat de auto na het bijladen weer gewoon als vanouds startte. Drie kwartier met de auto rondgereden en weer neergezet in de veronderstelling dat alles nu weer goed zou zijn met de accu, helaas was dat verkeerd om te denken, want na een herstart binnen een uur deed de auto net zo goed niets meer.
Omdat ik de auto nog maar een paar maanden geleden heb gekocht, had ik direct de dealer gebeld en gevraagd dat de accu waarschijnlijk kapot is en of ze er wat aan konden doen onder garantie. Helaas blijkt de accu uitgesloten te zijn van garantie en dat zou betekenen dat ik dus zelf een nieuwe accu van 250 EUR moet betalen.
Uiteraard was ik het hier niet mee eens en na een aantal keer aandringen bij de leidinggevende van de verkoper kwamen ze toch over de brug dat ze gratis een nieuwe accu zouden plaatsen en dat ik een leenauto meekrijg totdat de auto gemaakt was, dat klonk gelukkig al beter.
Morgen dus de auto nog een keer bijladen met een andere auto en dan naar de dealer brengen, kan ik tijdelijk in een VW Up! rijden
Was me het dagje geregel wel, en daarnaast totaal onverwacht

Achteraf gezien had de auto wel wat symptomen van een minder functionerende accu, zoals het ESP lampje dat de laatste tijd wel erg vaak bij koude start bleef branden, dit kon verholpen worden door de auto uit te zetten en opnieuw te starten.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.