Het grote Audi topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 58 Laatste
Acties:
  • 385.576 views

Onderwerpen

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-12 15:48

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

wvkreg schreef op donderdag 27 november 2014 @ 13:14:
Dat waren de standaard Pro Line Ambition velgen, die waren voor mij te plat en te recht kortom te saai :). Hier zit wat reliëf/profiel in..

www.youtube.com/DerOllie

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:57

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Goed verwoord idd ;) Minder mooi.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Bart schreef op donderdag 27 november 2014 @ 13:04:
[...]

Ghe, ik keek er toevallig vanmorgen naar en de lamp aan de bestuurderskant staat inderdaad hoger (A1 met Xenon). Nu weet ik het ook niet meer 8)7
Nou ja, je kan voor de lol eens proberen, er is een stel-schroef, zal er zo een fotootje van maken als ik vertrek.

Lampen staan nu echt snoei snoei snoeihard gelijk, prachtig nu met een hoger gericht lichtbeeld.

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12 15:13
En dan nu hopen dat je niemand verblind. Via VCDS kun je ook "autobahnlicht" activeren, bij een snelheid van minimaal 110km/u veranderd je lichtbeeld waardoor hij automatisch iets hoger gaat schijnen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:13

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Appleman schreef op donderdag 27 november 2014 @ 13:04:
Wel mooie velgen maar ik vind ze persoonlijk te klein. Mochten wel een maatje of 2 groter.
Twee maatjes? Het is geen Golf GTI hè? :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-12 19:11
18 inch was prima geweest, maar had me 2,5 keer zoveel gekost, dit was nog acceptabel (800e, 8e in de lease :))

[ Voor 9% gewijzigd door wvkreg op 27-11-2014 14:11 ]

• wvkreg
  • Laatst online: 29-12 19:11
Wilde non-standard, da's gelukt :)

• HyperBart
  • Nu online
Rainesh schreef op donderdag 27 november 2014 @ 14:02:
En dan nu hopen dat je niemand verblind. Via VCDS kun je ook "autobahnlicht" activeren, bij een snelheid van minimaal 110km/u veranderd je lichtbeeld waardoor hij automatisch iets hoger gaat schijnen.
Ah? Ik zie de mod wel maar is dat ook mogelijk op 8V? Wat ik er van lees is dat gewoon je dimlichten snelheidsafhankelijk in en uitschakelen?

[ Voor 17% gewijzigd door HyperBart op 28-11-2014 00:14 ]

• Rainesh
Je hebt gelijk, is (nog) niet beschikbaar op de 8v

Uitleg:
De autobaan-verlichting maakt gebruik van de grote lichthoeveelheid en de geoptimaliseerde zij- en voor-verlichting van de Xenon plus verlichting. D.M.v. sensoren wordt de rij-snelheid voortdurend gemeten. Wordt er een korte tijd sneller gereden dan 110 kmh dan gaat het syteem er van uit dat je op de autobaan zit en schakelt automatisch over van dimlicht naar autobaanlicht. Door een speciale verstelling in de Xenon plus verlichting wordt nu extra licht door een aluminium reflector gebundeld en ver voor de auto gestraald zonder andere verkeersdeelnemers te hinderen. Daardoor wordt de zichtwijdte meer dan verdubbeld: van 70m met dimlicht tot 150m met autobaanlicht. Deze verhoging van de zichtwijdte betekend bij een snelheid van 130 kmh een winst van 2 seconden om op een object te reageren. Het autobaanlicht verhoogt dus veiligheid aanzienlijk.

• Gonadan

Gonadan

wvkreg schreef op donderdag 27 november 2014 @ 14:05:
18 inch was prima geweest, maar had me 2,5 keer zoveel gekost, dit was nog acceptabel (800e, 8e in de lease :))
Twee maatjes is 19, net over de grens wat mij betreft.

Dan krijg je dit effect:
Afbeeldingslocatie: http://gallery.achtuning.com/main.php/d/35847-4/2912.jpg
Ga je van een nette Audi met mooie velgen naar een petjesbak. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Dat is wat mij betreft ook heel erg afhankelijk van de soort velgen. Die jij post vind ik fugly, maar een nette OEM of BBS set kan er in mijn ogen meestal wel mee door in grote maten.

:)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• HyperBart
  • Nu online
Rainesh schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 07:40:
Je hebt gelijk, is (nog) niet beschikbaar op de 8v

Uitleg:
De autobaan-verlichting maakt gebruik van de grote lichthoeveelheid en de geoptimaliseerde zij- en voor-verlichting van de Xenon plus verlichting. D.M.v. sensoren wordt de rij-snelheid voortdurend gemeten. Wordt er een korte tijd sneller gereden dan 110 kmh dan gaat het syteem er van uit dat je op de autobaan zit en schakelt automatisch over van dimlicht naar autobaanlicht. Door een speciale verstelling in de Xenon plus verlichting wordt nu extra licht door een aluminium reflector gebundeld en ver voor de auto gestraald zonder andere verkeersdeelnemers te hinderen. Daardoor wordt de zichtwijdte meer dan verdubbeld: van 70m met dimlicht tot 150m met autobaanlicht. Deze verhoging van de zichtwijdte betekend bij een snelheid van 130 kmh een winst van 2 seconden om op een object te reageren. Het autobaanlicht verhoogt dus veiligheid aanzienlijk.
Ben benieuwd of het echt die reflector bijstelling is of niet.

Verwijderd

- Mijn oude A3 begeeft het. :P Iets met starten... dat probleem was er al toen ik de auto had, maar het is erger geworden. Verstuivers raken los, een schijnbaar bekend probleem met BKD koppen en VAG/Audi algemeen. Duur geintje.... nieuwe kop + verstuivers :X Schroefdraad is vermoedelijk gewoon aan het slijten.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t31.0-8/1273540_578447038967920_239375990346020753_o.jpg

Even stofzuiger en doekje door de auto getrokken.... Afspraak moet ik nog steeds maken met cleanbedrijf.

Ik heb met de RS ook de nodige kosten wel gehad, maar ik rij er wel probleemloos mee. Afspraak voor distributieketting, distributieriem en thermo-sensor (ventilator blijft ineens draaien) worden op korte termijn vervangen.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nofi, maar het enige verschil tussen de A3 en de RS is dat de A3 onderweg kuren krijgt en jij ze bij de garage gemeld krijgt. Als ik zie wat je aan die RS al hebt verhapstukt noem ik dat geen probleemloos rijden iig.

Probleemloos rijden is 45k per jaar doen en telkens bij een beurt behalve wat vloeistoffen en een verdwaald lampje verversen geen issues hebben.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Probleemloos = geen breakdowns ofzo. Of dat de auto je staan laat in de vroege ochtend ofzo.

Audi is wat dat betreft enorm robuust.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12 19:44

Arfman

Drome!

Geen breakdowns hebben zegt niks over onbetrouwbaar of niet. De meeste van mijn storingen aan de Seat waren ook geen breakdowns, maar ik kan je vertellen dat je knap chagrijnig wordt van steeds oplichtende storingslampjes met bijbehorende garagerekening. Technisch gezien heeft-ie me nooit laten staan (wel een keer op 3 poten naar huis gereden wat me ook weer 4 bobines kostte) maar ik heb dat ding na 3 jaar toch echt een enorme rotschop gegeven.

En nofi, maar als ik zo naar je interieur kijk schreeuwt dat ook niet meteen "kijk mij eens goed voor m'n auto zorgen". Vlekken op de stoel(en), dorpels vies, voetsteun + matten smerig, glimmend stuur .. allemaal niet zo erg, maar als ik een dikke RS4 zou rijden zou ik er persoonlijk beter voor zorgen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op zondag 30 november 2014 @ 13:04:
Probleemloos = geen breakdowns ofzo. Of dat de auto je staan laat in de vroege ochtend ofzo.

Audi is wat dat betreft enorm robuust.
Probleemloos is zonder problemen, in wat voor vorm dan ook.

Zonder 'breakdown' is wel het minste wat ik van mijn auto verwacht. Als je al blij moet zijn dat je auto onderweg niet stuk gaat. 8)7

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Schrijf toch ook doekje plus stofzuiger? :P Ik maak niet op dat je daarmee wonderen kunt verrichten.

Kostentechnisch gezien was ik vrij prijzig uit met de RS4, maar tot op heden veel plezier van. Het wordt langzamerhand een gewenning dat de auto 120 euro aan benzine minimaal per week kost.

Bedoel ik zie ook andere jongens aan hun prestigeproject sleutelen... en uiteindelijk van een koude kermis thuiskomen. Een koppeling vervangen terwijl vliegwiel krom ingesleten is, en dan na 100+ km raar opkijken als de koppeling weer slipt enzo. Of bougies die afgebrokkeld zijn omdat ze een jaar niet vervangen zijn ofzo. Kan zo wel even doorgaan...

Nee qua onderhoud komt mijn auto echt niets tekort. Was ook niet met de A3 geweest, en ook niet met de VR6 daarvoor. Maar die had / kreeg kuren dat eerder te wijten was aan de leeftijd van 1992.

^^

• Rainesh
Vandaag heel de dag bezig om twee a1's te voorzien van elektrisch inklapbare zijspiegels en ook gelijk de voordeuren gedempt met silent coat matten.

Wat een klus zeg! Ongeveer 3uurtjes per auto! Maargoed...eindstand: ik heb elektrisch inklapbare zijspiegels die het niet doen omdat ik niet de juiste deurmodules heb en die andere heeft wel werkende spiegels maar 1 deurpanel met kapotte houders voor die drukpennen.

Blijkt dus als je een 2013 of nieuwer model a1 hebt, dat je deurmodules nodig hebt met index H en ouder dan 2013 dan heb je index E nodig.....stond echt nergens op het internet dat je H nodig hebt. Ik had deurmodules E gekocht, maar de eigenaar van de andere A1 had index H besteld alleen die krijgt hij pas woensdag binnen:(

Dus komende week even deurpaneel openmaken, modules verwisselen en dan heb ik ook werkende spiegels! :)

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-12 23:30
Puur uit interesse. Ik heb het zelf al op mijn auto maar waarom zou je zoiets willen hebben?

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ga maar eens fileparkeren langs een drukke weg (voorkoming schade). Of in een krap parkeervak waar je er via de voorkant uitmoet. et is simpelweg handig. Als je het ooit gehad hebt, weet je waarom :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rainesh
Ik woon in Den Haag...te veel verkeer, te veel fietsers. Dan kan het best handig zijn als je elektrisch inklapbare spiegels hebt.:) Daarnaast is het wel iets wat waardeverhogend is.

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-12 03:00
Inklapbare spiegels is wel erg handig, al dan niet electronisch. Electronisch is wat leuker :)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Rainesh
Lol, net fail momentje. Uit gewenning klapte ik handmatig de zijspiegel van de A1 in!. Voelde het al beetje stroef gaan en toen dacht ik van SHIT elektrisch inklapbare spiegels! DOH

Ik kan niet wachten totdat ik de modules binnen heb. In de lente ook de achterste deuren dempen met silent coat matten, echt een wereld van verschil!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11 00:35
Gonadan schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 08:14:
[...]

Twee maatjes is 19, net over de grens wat mij betreft.

Dan krijg je dit effect:
[afbeelding]
Ga je van een nette Audi met mooie velgen naar een petjesbak. :P
Ja dat zijn ook petjes velgen ;)

Op een RS3 zijn 19" standaard geleverd. Iets lager en het staat perfect.
Als je niet heel laag gaat rijden vind ik 18" ook het mooiste ogen. De nieuwe A3 kan zeker wel 19" gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9c/Audi_RS3_Sportback_Daytonagrau.JPG/1024px-Audi_RS3_Sportback_Daytonagrau.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.bandenbunker.nl/wp-content/gallery/velgen-gemonteerd/audi-a3-sportback-19-inch-bbs-ck.jpg

>PC specs<

• Gonadan

Gonadan

The Eagle schreef op maandag 01 december 2014 @ 01:40:
Ga maar eens fileparkeren langs een drukke weg (voorkoming schade). Of in een krap parkeervak waar je er via de voorkant uitmoet. et is simpelweg handig. Als je het ooit gehad hebt, weet je waarom :)
Net als het automatisch aan gaan van de achterruitenwisser als je hem in zijn achteruit zet kort nadat de voorwisser gebruikt is. Absoluut niet noodzakelijk maar o zo lekker als je het wel hebt. :D
Die heb ik dan ook bewust gekozen om een punt te maken, maar ik moet zeggen dat jouw tweede foto ook best wel petjesvelgen heeft. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Niets mis mee met rotors...

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/l/t31.0-8/q87/p417x417/10452908_499925406820084_5905173008108090368_o.jpg

Ben wel van mening dat de A3 iets lager had moeten zijn, maar fuck it.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/t8kbzTdeJeNizoE3am6CB7H6/full.jpg

Ja, bedrijfsreclame beetje geblurred... nee het is geen vlek :+

Blijf het zuur vinden dat die velgen zo snel smerig worden keer op keer....

• KappeNou
Ja die velgen van jou zijn altijd vies..
Tip koop EBC green stuffs.. Daarbij nog even de velgen in dwe wax of coating zetten.

Ik heb een poets beurt bij de lokale VW dealer gewonnen. Ben benieuwd, ik heb de TT nog nooit onder handen genomen.

[ Voor 32% gewijzigd door KappeNou op 01-12-2014 15:59 ]

>PC specs<

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Redelijk goedkope originele Audi velgen:
https://www.bva-auctions.com/auction/index/13281

• KappeNou
Vaak is het daar zoals ebay. Laatste uren gaat de prijs flink omhoog.

>PC specs<

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:03

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik snapte Audi-rijders nooit, dacht altijd veels te dure volkswagens etc.
Maar nu na een paar weken er zelf 1 te hebben begrijp ik het, wat een fantastisch heerlijke wagen zeg. Denk niet dat ik ooit nog wat anders.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WIeklpJ.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/021btGP.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FgU4g8N.jpg

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Martinus
  • Laatst online: 16:13
Mad-Matt schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:36:
Maar nu na een paar weken er zelf 1 te hebben begrijp ik het, wat een fantastisch heerlijke wagen zeg. Denk niet dat ik ooit nog wat anders.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
hahahaha altijd mooi om te zien dat je "om" bent oOo
ach wel vaker zo, eerst ervaren voordat je ergens mee eens ben.
schone wagen, bijna dezelfde alleen dan een tdi moter erin :)

no comment

• HyperBart
  • Nu online
Met wat reed je daarvoor?

• Martinus
  • Laatst online: 16:13
vraag aan je aam mad zeker?

no comment

• Gonadan

Gonadan

Ach ja, de 'haters' hebben het óf zelf nog niet ervaren, óf kunnen het niet betalen, óf mogen het niet betalen van vrouwlief. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:44
Mad-Matt schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:36:
Ik heb dezelfde ervaring. Ik gaf altijd enorm op Audi's af want te dure VW's die zichzelf te serieus nemen voor lullen die zichzelf te serieus nemen. Maar op een week na rij ik exact twee jaar in de nieuwe A3 en een fijnere auto heb ik nog nooit gehad :P (en beter, ik ben mezelf niet serieuzer gaan nemen :+ )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:03

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Kia Ceed, dus een leuke stap gemaakt :)

Gister nog even wat rondjes gedaan in auto's van collega's, Outlander, er rammelt van alles in en die automaat is hopeloos. Volvo V60. Heerlijke wagen, maar toch wat slappe vering.

Al met al word ik steeds blijer met de mijne :D

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-12 14:05
Binnen VAG in de C klasse kon ik weinig verschil merken tijdens het proefrijden tussen de octavia, a3, golf en leon . Enkel de afwerking van interieur vond ik de Leon echt minder de andere 3 is meer een smaak kwestie.

Maar van Kia naar Audi kan ik me wel voorstellen dat daar verschil in zit (zelf niet als optie meegenomen).

Instagram

• zonoskar
  • Laatst online: 14:37

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Het enige probleem is dat met een instapper Audi je niet serieus genomen wordt bij de dealer. Dat begint pas bij een dikke A4. Mijn A1 rammelt van alle kanten, dash, passagiersstoel, middenarmsteun. Steol piepte ook nog eens heel erg (wel opgelost gelukkig) Al een paar keer geklaagt, maar het komt steeds terug (laatste keer hebben ze wat WD40 op de scharnieren van de armsteun gespoten. Dat kan ik ook wel, maar het rammelen los je zo niet op) Ben blij dat ik hem over 3 weken kan inleveren.

[ Voor 6% gewijzigd door zonoskar op 04-12-2014 14:03 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Tylen

Tylen

Wat een onzin.

• HyperBart
  • Nu online
Yesh
Mad-Matt schreef op donderdag 04 december 2014 @ 07:19:
[...]
Kia Ceed, dus een leuke stap gemaakt :)
Kan ik geloven.

Om nu te zeggen dat Audi een dure VW is: neen, in slotsom niet, maar het heeft er wel heel wat trekken/neigingen naar...

Als je dat bv vergelijkt van BMW en Mini, of Mercedes en Smart, dan vind ik de verschillen daar toch veel groter...

En geloof het of niet, ik zit minder comfortabel (lees, lichte rugpijn) als ik in de Audi zit. Ik heb echt alle posities al bijna geprobeerd, en ik had tot een week geleden echt pijn iedere keer als ik uit de wagen kwam...

Ik zit nu kaarsrecht. Ik ben een jongeman, 25 jaar zonder rugklachten, maar ik heb even gevloekt op die A3 zeg...

Ambiente zetels zonder lumbar support wel...

[ Voor 40% gewijzigd door HyperBart op 04-12-2014 14:30 ]

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

zonoskar schreef op donderdag 04 december 2014 @ 14:03:
Het enige probleem is dat met een instapper Audi je niet serieus genomen wordt bij de dealer. Dat begint pas bij een dikke A4. Mijn A1 rammelt van alle kanten, dash, passagiersstoel, middenarmsteun. Steol piepte ook nog eens heel erg (wel opgelost gelukkig) Al een paar keer geklaagt, maar het komt steeds terug (laatste keer hebben ze wat WD40 op de scharnieren van de armsteun gespoten. Dat kan ik ook wel, maar het rammelen los je zo niet op) Ben blij dat ik hem over 3 weken kan inleveren.
Mijn ervaring is heel anders, ik ben altijd heel tevreden geweest over de service van de dealer voor m'n A1.
Ik weet niet of het met de voorloopauto (A3) was of met de A1, maar ik heb een keer een A4 Avant meegekregen als vervangende auto.
Mijn nieuwe auto heb ik dus ook bij dezelfde dealer besteld :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

De overstap voor mij van een Golf 3 VR6 ( :P ) naar een A3 was in 1 nacht bepaald.

De dag erna heb ik die rode A3 diesel gekocht, gewoon, en de auto mankeerde niks. Vele km's plezier aan beleefd. Toch een wereld van verschil als je de stal uit VW of Skoda bekijkt en vergelijkt.

Passat behoort in de VW klasse de 'duurdere' variant te zijn maar ik vind alles zo goedkoop lijken met al dat plastic. Veel dingen valt wel op te vloeken. Dat is in audi wel anders.

De RS4 was qua interieur zijn tijd voor. Het enige dat mijn auto net nog met de koudere dagen mist is een standkachel. Voor de rest zit er alles in wat je nodig hebt. Electrische stoelen bijv, ideaal.

• Tylen

Tylen

Canaria schreef op donderdag 04 december 2014 @ 14:59:
[...]

Mijn ervaring is heel anders, ik ben altijd heel tevreden geweest over de service van de dealer voor m'n A1.
Ik weet niet of het met de voorloopauto (A3) was of met de A1, maar ik heb een keer een A4 Avant meegekregen als vervangende auto.
Mijn nieuwe auto heb ik dus ook bij dezelfde dealer besteld :)
Precies.

Toen ik nog a4 avant reed kreeg ik altijd een A5 Cabrio mee. Het was dat de S5 net weg reed :(

Met de A3 pas 1 beurtje gehad. Krijg een zelfde auto mee als vervanger.

En ik kan klagen over alles. Alles wordt serieus genomen en opgelost.

• KappeNou
zonoskar schreef op donderdag 04 december 2014 @ 14:03:
Kan je net pech hebben. De 911 is altijd heel betrouwbaar en deze vent heeft alleen maar problemen:

https://www.youtube.com/watch?v=-eXUnZrykDY

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 04-12-2014 16:25 ]

>PC specs<

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:41

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2014 @ 15:33:
De overstap voor mij van een Golf 3 VR6 ( :P ) naar een A3 was in 1 nacht bepaald.

De dag erna heb ik die rode A3 diesel gekocht, gewoon, en de auto mankeerde niks. Vele km's plezier aan beleefd. Toch een wereld van verschil als je de stal uit VW of Skoda bekijkt en vergelijkt.
De overstap van een Golf 3 naar A3 8P facelift is qua bouwjaren ook groot, het verschil tussen een Golf en A3 van vergelijkbare jaren is natuurlijk veel kleiner.

Andersom is het ook zo dat wanneer je van een oudere Audi overstap naar een nieuwere VW dan heb je ook het idee dat de VW de betere keuze is.

Het verschil is er uiteraard wel maar de meerprijs is toch ook een stukje imago/status waar je voor betaald.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Rainesh
RAMPDAG! Net echt iets van 3,5u aan de a1 gekloot om 1 stomme spiegel te fixen...eindstand: niet gelukt!!!

Vandaag bij een mede AF-forummer de deurmodules met index H opgehaald. Thuis de deurpanelen opengemaakt en modules geplaatst.......vervolgens getest. Linker spiegel klapt netjes in, maar de rechterspiegel die klapt dan helemaal naar buiten toe ipv naar binnen! Bij uitklappen dan gaat de linker netjes naar middenstand maar de rechter gaat dan weer helemaal binnen. Hij kan zijn middenstand niet vinden. Vervolgens spiegel eraf gehaald, meegenomen naar binnen en kijken wat er mis mee is.....werd er niet veel wijzer van.

Toen bleek dus ook dat de rechterdeurmodule niet goed is, want mijn raambediening werkt ook niet goed. Raam gaat omlaag, maar niet meer omhoog. Zou het door de deurmodule kunnen komen dat de spiegel te ver uitklapt? Toen ik de spiegel weer erop wilde zetten en vastmaken is er 1 moertje gevallen en die kan ik ook niet meer terugvinden! Je hoort em ook niet als je je deur open en dicht doet...hoop wel dat ie er ooit uit komt vallen.

Kortom: perfect werkende linkerspiegel en deurmodule en een gare rechterspiegel en deurmodule

Zucht....

Rammelen van de armsteun van de a1? Klinkt het als gekraak als je op leunt? Zo ja, dan moet je twee dunne viltjes van 1x1mm plakken onder dat hendeltje....daarmee is het verholpen.

• Gonadan

Gonadan

Zo te lezen (op AF) heb je al een nieuwe deurmodule besteld, dus die vraag is wat aan de late kant. :P

Volgens mij heb ik wel eerder op AF zoiets gelezen, dan moest je op de één of andere manier die spiegel 'kalibreren' ofzo. Heb het alleen niet meer helder voor ogen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Chaoss schreef op donderdag 04 december 2014 @ 16:49:
[...]

De overstap van een Golf 3 naar A3 8P facelift is qua bouwjaren ook groot, het verschil tussen een Golf en A3 van vergelijkbare jaren is natuurlijk veel kleiner.
Ik vond de overstap van een Golf 3 naar een Golf 4 al groot. De Golf 4 voelt al als een volwassen wagen terwijl een Golf 3 nog als boodschappenwagen voelt.

Signatures zijn voor boomers.

• Rainesh
Nieuwe deurmodule zou ik sowieso moeten, gezien mijn raam ook niet omhoog wilde en alleen omlaag. Ik hoop echt dat de spiegel het dan wel goed doet.

• MrFl0ppY
Rainesh schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 09:55:
Nieuwe deurmodule zou ik sowieso moeten, gezien mijn raam ook niet omhoog wilde en alleen omlaag. Ik hoop echt dat de spiegel het dan wel goed doet.
Ramen moet je juist kalibreren. Oftewel aanleren van de boven- en ondergrens is. Dit heb ik ook moeten doen toen ik de motor moest vervangen. Dit was wel bij een Duitse concurrent maar ik gok dat dit hetzelfde werkt.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Rainesh
Maar motor van mijn raam heb ik niet vervangen....met de oude module erin doet mijn raam het prima.

• KappeNou
"post uit het grote auto detailing topic"

Een poets beurt bij de lokale VW dealer gewonnen.
Stelde helaas niet heel veel voor. Daarentegen had ik zo goed als niets aan de TT gedaan, dus heeft hij wel een winter bescherm laagje.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/91jk93.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2istx04.jpg
Maasluip schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 08:27:
[...]

Ik vond de overstap van een Golf 3 naar een Golf 4 al groot. De Golf 4 voelt al als een volwassen wagen terwijl een Golf 3 nog als boodschappenwagen voelt.
Golf 5 qua materialen is weer een downgrade. Daarom heb ik de golf 4 toen der tijd gehouden.
Daarentegen is het onderstel en stilte binnen een stuk beter.

[ Voor 28% gewijzigd door KappeNou op 05-12-2014 14:32 ]

>PC specs<

• Rainesh
Ziet er goed uit, heb je een grote rode sticker aan de binnenzijde van je bestuurdersdeur gekregen?

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:14

vhal

ಠ_ಠ

zo'n ding van waxoil?

Strava

• Rainesh
haha ja, de dealer had 3 jaar terug perongeluk de a4 door de wasstraat heen gehaald. Als goedmakertje hadden ze de auto gepoetst (zonder te overleggen)...sindsdien heb ik een grote rode waxoyl sticker in mijn deur die ik er niet af krijg :\

• Rainesh
Zo! Nieuwe deurmodule binnen gehad.....geen effect! Dus op advies van een AF-lid, pin9 en 10 omgewisseld en voila! Hij doet het! Spiegels klappen nu netjes in en uit. Alleen nu de volgende problemen....

1) raam gaat niet omhoog, met oude module wel. Vanaf bestuurderszijde gaat ie wel omhoog.
2) lampje die op schakelaar schijnt doet het ook niet.
3) Spiegelglas verstelling is reversed......met knopje naar binnen = glas naar buiten. Up/down gaat wel goed.
4) opeens motorstoringslampje gaan branden...

Vrijdag naar een vriend van me toe rijden om alles uit te lezen en te resetten. Hij heeft gelukkig een originele vcds kabel.

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Audi RS3 is terug! En weer met een 2.5 5-pitter... 367 pk en 465 Nm koppel. Kvind alleen de zilveren blades voor en diffuser achter minder in die kleur, mag ook gewoon carbon zwart zijn...

Prijzen nog niet bekend.
http://www.autoblog.nl/ni...rtback-doet-280-kmu-72708

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/Audi/RS3_Sportback_2015/audi-rs3-2015-003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/Audi/RS3_Sportback_2015/audi-rs3-2015-002.jpg

www.youtube.com/DerOllie

• Wom
  • Laatst online: 15:28

Wom

Achterkant geen fan van, maar wat een specs!

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Wom schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:06:
Achterkant geen fan van, maar wat een specs!
Vind ik ook wel een beetje, lijkt wel of die pijpen wel erg laag zitten, hadden iets "snugger" aan de body kunnen zitten IMHO...

www.youtube.com/DerOllie

• Rainesh
Dikke bak, vind alleen de velgen wat minder...Ben benieuwd naar het geluid!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

...en ook meteen de nieuwe Q7 maar in het topic melden.
Ik zie er best veel Touareg in eerlijk gezegd.

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/Audi/0_Gelekt/Audi_Q7_2015/Audi-Q7-2015-gelekt-02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/Audi/0_Gelekt/Audi_Q7_2015/Audi-Q7-2015-gelekt-03.jpg

www.youtube.com/DerOllie

• Tylen

Tylen

DerOllie schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:14:
Audi RS3 is terug! En weer met een 2.5 5-pitter... 367 pk en 465 Nm koppel. Kvind alleen de zilveren blades voor en diffuser achter minder in die kleur, mag ook gewoon carbon zwart zijn...

Prijzen nog niet bekend.
http://www.autoblog.nl/ni...rtback-doet-280-kmu-72708

[afbeelding]
[afbeelding]
Wat mooi. Mooie voorkant en achterkant ook :)

Helemaal goed. Niets meer aan doen. Niemand hier vind hem mooi dus ik neem hem wel mee _/-\o_

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:41

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Die Q7 ziet er veel minder hoog uit dan zijn voorgangen, wat minder een busje zeg maar :P is nu meer een opgepompte A6 allroad.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-12 23:25

Jasperlamers

Carpe Diem!

De eerste foto van de twee laat wel heel duidelijk zien dat het toch echt een Q7 is en gebleven is prachtwagen.

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Tylen schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 14:38:
[...]

Helemaal goed. Niets meer aan doen. Niemand hier vind hem mooi dus ik neem hem wel mee _/-\o_
Niet mooi vinden in zn geheel is wat anders. Ik ruil echter mn huidige A3 SB er moeiteloos voor in, als ik niet zoveel zou hoeven bijleggen... O-)

www.youtube.com/DerOllie

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Tylen schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 14:38:
[...]

Ik vind hem er maar gewoontjes uit zien. Het chroom/plastic randje op de achterbumper hoeft van mij niet zo.

De voorkant van de Q7 ziet er nogal apart uit. De achterzijde is dan wel weer ok. Al met al een verbetering tov het eerste model, hetgeen niet moeilijk was :+

[ Voor 17% gewijzigd door vhal op 12-12-2014 15:11 ]

Strava

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-12 11:20

Joostk

Barkrukprofeet

Jammer dat de RS3 een Sportback is net zoals de vorige.
Vind dat ie prima als 3-deurs uitgevoerd kan worden.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ze hadden hem gewoon als limo moeten maken... :)

Strava

Verwijderd

Joostk schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 20:58:
Jammer dat de RS3 een Sportback is net zoals de vorige.
Vind dat ie prima als 3-deurs uitgevoerd kan worden.
Prachtige auto. Mag gerust 5 deurs zijn hoor! Qua specs best bruut;

Je zou altijd naar een Sportline A3 kunnen kijken. Deze komt vaak wel in 3 deur variant.

Vond de 3 deurs toch wel ruk als je een keer passagiers meeneemt. Bij een 5 deurs is dat met 1 druk op de knop deuren ontgrendelen en ieder kan voor zichzelf gewoon instappen.

Heerlijk afgelopen week met de RS in een zandbak gespeeld. Met ESP aan krijg je de auto echt niet uitbrekend. Hij remt echt elk wiel onafhankelijk voor je om de stabiliteit te waarborgen. Zet je het uit kan je de auto alle kanten op laten knallen...

Boel is wel weer smerig geweest, maar schijt. Spass muss man einfach haben.

• ice-T106
  • Laatst online: 29-12 20:23
2.0TDI CR of 1.9TDI PD?

Wil op korte termijn een A3 diesel gaan kopen (of heel misschien een andere grotere audi).

Waarschijnlijk zal het een auto worden met rond de 130.000km
Het is met inmiddels duidelijk dat de 2.0TDI PD een minder verstandige keuze is.

Maar dan blijft nog de vraag wat is nu met zo'n soort kilometerstand de betere motor keuze de 1.9 PD of de 2.0 CR?
Vind het laten chippen(icm met EGR dicht zetten gelijk?) een prima overweging die ook direct mee genomen mag worden in de afweging.

Gevoel dat ik tot nu toe heb na zoeken,klopt dit een beetje:
-De PD is in de praktijk iets zuiniger
-De PD is toch nog duurzamer?
-De PD is ruwer en "bijt" meer.
-De koppeling van de PD heeft moeite met het (eventueel ge-chipte) koppel?

-De CR heeft meer vermogen
-De CR is stiller
-De CR heeft meer souplesse
-Hoe betrouwbaar? (beter dan 2.0PD weet ik maar in verhouding met de 1.9PD?)

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

• Rainesh
1.9PD is niet stuk te krijgen, 2.0CR rijdt wel heerlijk. Veel betere vermogensopbouw, niet zo explosief als de PD. Maar ligt er natuurlijk ook aan wat je fijn vindt.......en inderdaad, geen 2.0PD nemen.

• KappeNou
Hier ook maar even posten ;)

Van het weekend nieuwe uitlaat gemonteerd en kat uit de downpipe laten verwijderen. OEM demper van de 3.2 - 2.0TQ

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2ihkunc.jpg

>PC specs<

• Tylen

Tylen

ice-T106 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 14:39:
2.0TDI CR of 1.9TDI PD?

Wil op korte termijn een A3 diesel gaan kopen (of heel misschien een andere grotere audi).

Waarschijnlijk zal het een auto worden met rond de 130.000km
Het is met inmiddels duidelijk dat de 2.0TDI PD een minder verstandige keuze is.

Maar dan blijft nog de vraag wat is nu met zo'n soort kilometerstand de betere motor keuze de 1.9 PD of de 2.0 CR?
Vind het laten chippen(icm met EGR dicht zetten gelijk?) een prima overweging die ook direct mee genomen mag worden in de afweging.

Gevoel dat ik tot nu toe heb na zoeken,klopt dit een beetje:
-De PD is in de praktijk iets zuiniger
-De PD is toch nog duurzamer?
-De PD is ruwer en "bijt" meer.
-De koppeling van de PD heeft moeite met het (eventueel ge-chipte) koppel?

-De CR heeft meer vermogen
-De CR is stiller
-De CR heeft meer souplesse
-Hoe betrouwbaar? (beter dan 2.0PD weet ik maar in verhouding met de 1.9PD?)
Ik heb 2.0PD gereden (Seat Leon FR 170pk). Ding ging als de brandweer en gaf veel meer die duw in je rug. Maar ik moes wel om de xK km de verstuivers reinigen omdat de, duw in rug verdween.

Daarnaast heb ik een 2.0CR gereden (Golf 6 140PK DSG). Daarmee 180.000km probleemloos gereden. Auto was een super fijn.

Ik zou voor een CR gaan. Het is ook niet voor niks dat VAG an PD naar CD is overgeswitched.

• ice-T106
  • Laatst online: 29-12 20:23
Bedankt Tylen en Rainesh. Dan wordt het denk ik toch de 2.0TDI CR. Nu nog even goed kijken in welk pakketje en met welke km-stand. Budget is op zich ruim, vind de kosten per km of per jaar belangrijker.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

• Rainesh
@KappeNou, ziet er goed uit! En hoe klinkt het? Zit ook te denken om uitlaat van de a1 te vervangen door een 1.4 model. Die heeft een dieper geluid en twee pijpjes. Hoeft niet veel voor te veranderen.

Update wat betreft spiegels:

Kabeltjes omgewisseld, spiegels klappen nu prima in. Maar codering klopt nog steeds niet, want mijn raam gaat met passagierszijde niet omhoog. Inmiddels ook een motorstoring erbij gekregen, "Fuel too lean" @ cylinder 1".....dat mag de dealer mooi oplossen. Voor de spiegels ga ik morgen naar Audiwereld toe, kijken wat er echt mis is.

• KappeNou
Rainesh schreef op maandag 15 december 2014 @ 16:29:
@KappeNou, ziet er goed uit! En hoe klinkt het? Zit ook te denken om uitlaat van de a1 te vervangen door een 1.4 model. Die heeft een dieper geluid en twee pijpjes. Hoeft niet veel voor te veranderen.
Door de kat uit de downpipe te halen hoor je de turbo een klein beetje meer en heb je iets minder turbo lag en een paar pk winst.
De eind demper van de 3.2 maakt ook een klein beetje verschil. Ik heb het idee dat hij iets dieper klinkt, vooral bij lage toeren. Al met al weinig verschil, maar dat was ook de bedoeling. De tt 2.0tfsi klinkt al aardig. Om de middendemper zit een extra pijp die er nog omheen loopt zodat hij meer geluid maakt dan bv een golf gti.

>PC specs<

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-12 17:42

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Tylen schreef op maandag 15 december 2014 @ 14:56:
[...]

Ik heb 2.0PD gereden (Seat Leon FR 170pk). Ding ging als de brandweer en gaf veel meer die duw in je rug. Maar ik moes wel om de xK km de verstuivers reinigen omdat de, duw in rug verdween.

Daarnaast heb ik een 2.0CR gereden (Golf 6 140PK DSG). Daarmee 180.000km probleemloos gereden. Auto was een super fijn.

Ik zou voor een CR gaan. Het is ook niet voor niks dat VAG an PD naar CD is overgeswitched.
Maar hadden die problemen ook niet te maken met de beroerde service van een Garage welke nu volgens mij is overgenomen?

Kan mij nog een ritje Naarden - Almere met Mark herinneren, Haalden een niet nader te noemen 911 in met de FR ver boven "brandweer" Snelheden. :+ Had jij trouwens die Gele of was dat Mark ? Voor een diesel was dat een zeer potente auto.

[ Voor 7% gewijzigd door Meulugar op 16-12-2014 18:15 ]

• Rainesh
Update:

Eindelijk doet alles het! Audiwereld is mijn redder in nood geweest. Vanmiddag naar Utrecht toe gereden, alles uitgelezen. Codering klopte maar toch deed mijn raam het niet. Oude module geplaatst, codering overgenomen en vervolgens een simpele copy paste gedaan. Alles getest en alles werkt. Heeft even geduurd, maar ben blij ermee!

Motorstoringslampje laten resetten, net 90km mee gereden en geen problemen. Auto houdt heeeeeeel soms nog in, maar dat mag de dealer morgen oplossen.

Verwijderd

Na 8000km is 1 van de wiellagers achter hoorbaar aanwezig. Dat is het eerste defect sinds aanschaf van de RS4. Breng m eerdaags naar garage, alle lagers laten vervangen.

• Furfoot
[b]Jism schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:18
Dat is het eerste defect sinds aanschaf van de RS4. Breng m eerdaags naar garage, alle lagers laten vervangen.
8)7 8)7

Instagram

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:04
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:18:
Na 8000km is 1 van de wiellagers achter hoorbaar aanwezig. Dat is het eerste defect sinds aanschaf van de RS4. Breng m eerdaags naar garage, alle lagers laten vervangen.
En je koppeling zie je niet als een defect maar als user error?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Gonadan

Gonadan

Nee, hij ziet het pas als defect als hij het onderweg merkt of langs de kant komt te staan. De rest is regulier onderhoud. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Nja. Koppeling was een duur grapje van mezelf. :P

• Rainesh
@Jism ff serieus....je 1ste defect sinds aanschaf? Wat heb je allemaal tot nu toe vervangen?

Update A1: Langs de dealer geweest, heb dus verstuivers die verkoold zijn...moet een flesje injectiecleaner in de tank en dan flink rijden en toeren maken. Kan wel kloppen, met de a1 wordt voornamelijk binnen de stad gereden en veel korte ritjes.

Verwijderd

Op een grote beurt en koppeling na, eigenlijk vrij weinig. 8000KM, vele liters benzine en bestwel veel plezier mee gehad tot nu toe :P

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:23
Geen banden vervangen? Valt me nog mee dan. :p

• zonoskar
  • Laatst online: 14:37

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Is er een mogelijkheid het MMI een factory reset te geven? Ik ga mijn A1 binnenkort inleveren en wil liever niet dat al mijn contacten nog in de auto staan. Ik heb wel al gevonden hoe de recente bestemmingen te wissen en het adresboek, maar er blijven 3 contacten over (icoon met een donker autootje en een licht poppetje).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

GioStyle schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:56:
Geen banden vervangen? Valt me nog mee dan. :p
Die konden nog mee (Michellin Runflats, Y index). Durf niet te zeggen of ik winterbanden moet halen gezien de weersvoorspelling(en).

@Rainesh, een deel in je tank, en een deel in je dieselfilter, doet wonderen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2014 14:04 ]

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:20
zonoskar schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:58:
Is er een mogelijkheid het MMI een factory reset te geven? Ik ga mijn A1 binnenkort inleveren en wil liever niet dat al mijn contacten nog in de auto staan. Ik heb wel al gevonden hoe de recente bestemmingen te wissen en het adresboek, maar er blijven 3 contacten over (icoon met een donker autootje en een licht poppetje).
Er zit ergens een optie "terug naar fabrieks instellingen" oid.
Je kunt dan aanvinken wat er teruggezet moet worden, en ook kiezen voor alles.
Daarna was mijn MMI weer helemaal schoon qua adressen, contacten etc.

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-12 11:20

Joostk

Barkrukprofeet

Sowieso korte stukjes rijden met een diesel, dat kan toch nooit uit. Maak je amper de kilometers om een diesel te kunnen rechtvaardigen tov een benzine.

• Rainesh
@Jism

De a1 is een benzine. De nodige km's worden met de a4 wel gemaakt, dat is wel een diesel.

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12 11:37

DJ-Visto

Aye aye, sir!

KappeNou schreef op maandag 15 december 2014 @ 14:50:
Hier ook maar even posten ;)

Van het weekend nieuwe uitlaat gemonteerd en kat uit de downpipe laten verwijderen. OEM demper van de 3.2 - 2.0TQ

[afbeelding]
@ CKC Zoetermeer ;)

• KappeNou
Zou dat het enige pand zijn die er zo uit ziet? :P

>PC specs<

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12 11:37

DJ-Visto

Aye aye, sir!

KappeNou schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 13:43:
[...]

Zou dat het enige pand zijn die er zo uit ziet? :P
Als je als middelbare scholier daar dagelijks kwam herken je sommige dingen wel ja :P

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Na veel zoeken uiteindelijk een nette audi kunnen vinden ivm nieuwe baan en inleveren leasebak :)
Afbeeldingslocatie: http://www.tersteege.net/tweakers/audi1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.tersteege.net/tweakers/audi2.JPG

Het grotere onderhoud is inmiddels geweest (turbo/oliepomp/remmen/distri-set) en er is inmiddels een krachtkuurtje geboekt bij JD, kijken wat we netjes uit de 1.8T kunnen krijgen.

Plan is om bij mooier weer de audio aan te pakken en alles te vervangen door mijn huidige set (hertz hsk)
Alleen nog kijken welke HU ik ga nemen ivm netjes inbouwen

[ Voor 17% gewijzigd door arjants op 21-12-2014 13:53 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Rainesh
Congrats! Dikke bak! Wielen staan em heel goed.

Veel veilige km's :)

[ Voor 77% gewijzigd door Rainesh op 21-12-2014 13:54 ]

• Tylen

Tylen

Meulugar schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 18:13:
[...]

Maar hadden die problemen ook niet te maken met de beroerde service van een Garage welke nu volgens mij is overgenomen?

Kan mij nog een ritje Naarden - Almere met Mark herinneren, Haalden een niet nader te noemen 911 in met de FR ver boven "brandweer" Snelheden. :+ Had jij trouwens die Gele of was dat Mark ? Voor een diesel was dat een zeer potente auto.
De garage was juist wel top. Die nam mijn klachten altijd serieus. Als ik zei dat de 100-160 sprint 4 seconde langer duurde dan normaal gingen hun de verstuivers weer reinigen.

Ik had de grijze, mark had de gele. Ik had daarvoor een gele ibiza FR . Dat was een een leuke.

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-12 22:04
Zaterdag heeft iemand tegen mijn auto aangezeten :( geen briefje uiteraard... Volgende week dinsdag gaat een schadebedrijf een stuk van de bumper spuiten. Nu ontdekte ik dus een kras op mijn velg.. Denk jullie dat ik kan vragen of ze die meteen even meenemen? Of is dat raar.. Is overigens een leaseauto

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Kun je vragen maar gaat hem niet worden. Zie ook de antwoorden in het leaseauto topic ;)

Overigens worden krassen op velgen meestal als gebruiksschade geaccepteerd bij inleveren. Die dingen draaien nogal hard rond, gaat wel eens iets mis. Tenzij je velg echt kron is doen ze daar meestal niet moeilijk over :)

Pagina: 1 ... 36 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.