Het grote Audi topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 58 Laatste
Acties:
  • 385.575 views

Onderwerpen

Verwijderd

Ja ik wou gewoon nog eens weten hoe jullie erover dachten en hoe jullie zulke zaken regelen. Dat het niet goed klonk was ik zelf ook al uit. Pfff blijven voortzoeken dan maar.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:07

Wom

Je zoekt een A3 SB als ik het goed begrijp? Lijkt me dat er daar toch wel een aantal van te koop moeten staan? De garage waar ik hier op kijk in Mechelen heeft er zo al twee staan ;)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Thanks Rainesh en Max. Toch maar eens wat vaker Marktplaats in de gaten houden.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

Ja inderdaad maar het moet een benzine zijn en die zijn niet breed gezaaid... Over welke garage gaat het?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2014 10:53 ]

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12 14:47
Rainesh schreef op woensdag 19 november 2014 @ 08:33:
@Jism zeker geen imitatie, want zover ik weet is er geen imitatie van deze velg.

@blackspeedy lets hope not haha maar om de velgen zaten nog bandjes. Die heb ik gratis eraf laten halen bij de lokale bandenboer (continental 205-55-15 met 2,5mm profiel).
Ik zou bijna denken dat ze die velgen gejat hebben en nu doorverkopen. Originele velgen, met banden, 150 euro :?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12 15:13
Ik weet wel zeker dat ze niet gejat zijn, want hij heeft de auto ingeruild voor een a3 en deze velgen wilde hij los verkopen omdat de dealer er niks extra voor gaf. Hij had nog originele factuur van zijn auto, waar deze velgen op staan. Toen de bandjes van de 15inch op waren, had hij grotere velgen gekocht....originele 16 inch setje bij de dealer gekocht! 8)7

Was ook een nette man, anders waag ik me er echt niet aan:) Hij had nog andere dingen (dakkoffer etc) van zijn a1 over maar die gaat hij op zijn a3 gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door Rainesh op 19-11-2014 11:08 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Widow schreef op woensdag 19 november 2014 @ 10:53:
Ik zou bijna denken dat ze die velgen gejat hebben en nu doorverkopen. Originele velgen, met banden, 150 euro :?
Nou nou, 150 is niet veel, maar het is wel 15" hè? Dat leg je niet onder een Audi als je bij je verstand bent. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:33:
[...]

Nou nou, 150 is niet veel, maar het is wel 15" hè? Dat leg je niet onder een Audi als je bij je verstand bent. ;)
Onder een Audi A1 is dat een prima maat? De standaardmaat ook voor een premium auto in die klasse. Tuurlijk, iets groter is mooier maar te groot is dat niet (persoonlijk)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Friespeuk schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:36:
[...]

Onder een Audi A1 is dat een prima maat? De standaardmaat ook voor een premium auto in die klasse. Tuurlijk, iets groter is mooier maar te groot is dat niet (persoonlijk)
Standaard is dat niet op de A1. Alleen de allergoedkoopste uitvoering heeft 15" maar ik heb ze er nog nooit mee zien rijden. Dat doet afbreuk aan het premiumkarakter. Mijn eerste A1 had standaard 16" en mijn tweede 17".

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12 14:47
Gonadan schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:33:
[...]

Nee das waar, maar als het legitiem is, is het wel de bargain of the century zoals de Engelsen dat zo mooi kunnen zeggen :P ik weet niet of het onder een andere auto past, misschien dat het alleen onder een specifiek model past waar veel 16" en groter voor te verkrijgen is.

Die naafkapjes alleen zijn al duurder nieuw :P

[ Voor 4% gewijzigd door Widow op 19-11-2014 12:41 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• RodeStabilo
  • Niet online
Canaria schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:38:
Alleen de allergoedkoopste uitvoering heeft 15"
Dus is het standaard.
Dat doet afbreuk aan het premiumkarakter
Premium is vooral de prijs in de showroom en de werkplaats en wat bij mensen tussen de oren zit, maar goed dat is een andere discussie :+

[ Voor 5% gewijzigd door RodeStabilo op 19-11-2014 12:42 ]

• Rainesh
Het is inderdaad de standaardvelg voor de a1. Hij past ook onder een polo en 150 euro vind ik niet veel voor slechts 15inch. Als het 200 was, dan had ik het nooit gekocht.

• Gonadan

Gonadan

Friespeuk schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:36:
Onder een Audi A1 is dat een prima maat?
Oneens, zelfs onder een A1 is het te klein. :P
De standaardmaat ook voor een premium auto in die klasse. Tuurlijk, iets groter is mooier
Eens.
maar te groot is dat niet (persoonlijk)
Eens.
Friespeuk schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:41:
Premium is vooral de prijs in de showroom en de werkplaats en wat bij mensen tussen de oren zit, maar goed dat is een andere discussie :+
Niet om heel lullig te doen, maar die uitspraak past wel perfect bij iemand die het verschil tussen met de hand poetsen en de wasstraat niet ziet. ;)

Bonenkoffie, hi-fi audio, premium automerk, goed(duur) bed, etc, etc. Allemaal voor een deel gevoelskwestie, maar voor een deel ook zeker merkbaar verschil. Alleen niet iedereen merkt het verschil, of vind het überhaupt boeiend. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• RodeStabilo
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:48:
Niet om heel lullig te doen, maar die uitspraak past wel perfect bij iemand die het verschil tussen met de hand poetsen en de wasstraat niet ziet. ;)
Niet zien.. niet zien.... zoals je zelf ook aangeeft; of niet boeiend vind. In mijn geval het laatste. Tuurlijk zie ik wel als een auto mooi gepoetst is maar ik hecht er niet veel waarde aan.
Alleen niet iedereen merkt het verschil, of vind het überhaupt boeiend. :)
Ik kijk naar de prijs/kwaliteitverhouding. En ik denk dat je anno 2014 dan beter bij andere merken (ook in de VAG-stal) terecht kan, maar net zoals met meer zaken in het leven is dat puur persoonlijke opinie.

[ Voor 36% gewijzigd door RodeStabilo op 19-11-2014 12:57 ]

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Bonenkoffie, hi-fi audio, premium automerk, goed(duur) bed, etc, etc. Allemaal voor een deel gevoelskwestie, maar voor een deel ook zeker merkbaar verschil. Alleen niet iedereen merkt het verschil, of vind het überhaupt boeiend. :)
Tuurlijk zien wij (wij autowasstraat rijders) het verschil wel. Maar het boeit ons niet. Ik houd niet van viezehandjes en als je premium kan betalen kan dat geld van de wasstraat er ook wel af.

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-12 17:55
Tylen schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:59:
[...]

Tuurlijk zien wij (wij autowasstraat rijders) het verschil wel. Maar het boeit ons niet. Ik houd niet van viezehandjes en als je premium kan betalen kan dat geld van de wasstraat er ook wel af.
Goed met het handje wassen is denk ik duurder dan een ritje door de wasstraat ;)

• Tylen
  • Nu online

Tylen

PhuSioN schreef op woensdag 19 november 2014 @ 13:02:
[...]

Goed met het handje wassen is denk ik duurder dan een ritje door de wasstraat ;)
Tijd = Geld

:>

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

In het segment van de A1 was er in ieder geval tussen 2010 en 2012 geen andere auto waarin meer opties beschikbaar waren die normaal alleen voor grotere auto's zijn. Ook als je de materialen in het interieur ziet zou je niet zeggen dat het een stadsautootje is. Ik heb destijds bij alle merken gekeken of er voor rond de €30.000 iets was voor mijn wensen, maar de A1 was echt de enige. Alleen de Polo kwam in de buurt.

Mijn wensen waren overigens: premium audio, navigatie, bluetooth voor streaming en telefoon, xenon, automaat, regen- en lichtsensor, sportstoelen, lendensteunen, meer dan 100 pk en géén goedkoop glanzend hard plastic in het interieur.

Inmiddels kan het anders zijn, maar toen was dat gewoon nergens anders te vinden.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:34
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 23:39:
Dag jongens,

ik wil graag nog eens jullie ervaringen horen. Aangezien de sportback A3 die ik op't oog had voor men neus verkocht is heb ik al iets anders gevonden. Nu men vraag.
Hij woont in brussel
Red Alert 1
en ik in gent is dus al best een eindje rijden. Bijkomend probleem is dat alles in het engels
Red Alert 2
al gebeurd aangezien hij geen Nederlands praat. Maar nu het eigenlijke probleem.

De betaling zou gebeuren door storting op de rekening.
Dat klinkt dan wel weer goed...
Maar hij wil me niet meteen de auto meegeven ook niet nadat hij het uitreksel met bewijs van storting meteen krijgt.
RED RED RED RED Alert 3
Ik moet dus de betaling doen, terug naar huis keren en wachten totdat hij zogezegd mijn geld op zijn rekening heeft staan.
REEEEEEEEEED ALERT 4
Ik ben zelf bang dat ik alles ga storten en dat hij nadien zich niet meer zal laten horen. Hij zegt wel om een contract e.d. op te maken zodanig dat ik een bewijs heb. Maar wie zegt dat hij wel eerlijk is? Hoe pakken jullie dit aan? Ik kan hem toch moeilijk cash uitbetalen.
Goe zot zeker... 8)7 .
En ik ga er niet vanuit dat een overschrijving zomaar teruggevorderd kan worden. Uiteraard begrijp ik ook zijn standpunt maar ik wil toch eens jullie meningen horen.
Ditchen die handel, gegevens opschrijven, melden bij de site waar die auto te koop staat, dat zij het maar oplossen.

• Rainesh
PhuSioN schreef op woensdag 19 november 2014 @ 13:02:
[...]

Nope...voor 5 euro heb ik mijn auto met de hand gewassen en het interieur proper gemaakt :)

Ik maak het vaak genoeg mee dat wanneer ik mijn auto aan het stofzuigen ben dat er zo een nieuwe dikke bak net uit de wasstraat komt rijden en alsnog paar keer naar mijn auto staat te kijken. :*)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-12 15:47

Sick Nick

Drop the top!

Ja, die denken 'wat een sukkel, zelfs de auto stofzuigen? daar heb ik mn mannetje voor' ;)

• Rainesh
Sick Nick schreef op woensdag 19 november 2014 @ 14:01:
Ja, die denken 'wat een sukkel, zelfs de auto stofzuigen? daar heb ik mn mannetje voor' ;)
En dan staan ze naast mij zelf hun auto te stofzuigen :9

• HyperBart
Rainesh schreef op woensdag 19 november 2014 @ 13:45:
[...]

Nope...voor 5 euro heb ik mijn auto met de hand gewassen en het interieur proper gemaakt :)
Bij je thuis dan of bij een "self carwash"?

Ik doe het altijd wel zelf, zeker het eerste jaar als een auto nieuw is, met een doorlooptijd van maar 2,5 jaar van een auto bij mij...

Netjes met 2 emmer systeem, warm water met poetsmiddel en lauw in de spoel emmer.

Ik wil ooit wel eens gaan clayen of iets in dienen aard doen om het gewoon eens te weten.

Velgen proper maken is wel een klote werkje :X Zeker met die ambiente-editie velgen.

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-12 23:30
Rainesh schreef op woensdag 19 november 2014 @ 13:45:
[...]

Ik maak het vaak genoeg mee dat wanneer ik mijn auto aan het stofzuigen ben dat er zo een nieuwe dikke bak net uit de wasstraat komt rijden en alsnog paar keer naar mijn auto staat te kijken. :*)
Tijd is geld voor die mensen. Dus met de handje wassen kost hem meer geld dan dat het hem oplevert.

• Rainesh
HyperBart schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:05:
[...]

Bij je thuis dan of bij een "self carwash"?

Ik doe het altijd wel zelf, zeker het eerste jaar als een auto nieuw is, met een doorlooptijd van maar 2,5 jaar van een auto bij mij...

Netjes met 2 emmer systeem, warm water met poetsmiddel en lauw in de spoel emmer.

Ik wil ooit wel eens gaan clayen of iets in dienen aard doen om het gewoon eens te weten.

Velgen proper maken is wel een klote werkje :X Zeker met die ambiente-editie velgen.
Bij de self carwash, we hebben een ondergrondse garage en helaas geen wasbox erin :+

Clayen is echt nuttig, maakt je lak goed schoon. Geloofde er nooit in totdat iemand een keer ging meehelpen met wassen/waxen etc. Ik doe het 2x per jaar en alleen de 1ste keer duurt het wat langer maar daarna is het zo gedaan.

Velgen insprayen met monello non-ferro...ff wachten...afspuiten en klaar is kees!

• Rainesh

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11 00:35
Rainesh schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:18:
[...]

Velgen insprayen met monello non-ferro...ff wachten...afspuiten en klaar is kees!
Dat is wel erg makkelijk.
De stappen zijn:
Eerst normaal wassen met velgen borstel/mit met sop.
Hierna wanneer in slechte staat non ferro of iron-x en hiermee ook nog eens boenen en dan afspuiten.
Als jij velgen hebt die al schoon worden met alleen non ferro erop spuiten en met water afspuiten dan is het zonde van het geld om non ferro oid te gebruiken.
Ik zoek nog een winterset voor de TT, maar moet minimaal 17" anders passen ze niet over de remmen heen ;)

[ Voor 21% gewijzigd door KappeNou op 19-11-2014 16:37 ]

>PC specs<

• Rainesh
KappeNou schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:36:
[...]

Dat is wel erg makkelijk.
De stappen zijn:
Eerst normaal wassen met velgen borstel/mit met sop.
Hierna wanneer in slechte staat non ferro of iron-x en hiermee ook nog eens boenen en dan afspuiten.
Als jij velgen hebt die al schoon worden met alleen non ferro erop spuiten en met water afspuiten dan is het zonde van het geld om non ferro oid te gebruiken.
Heb je gelijk in, maar als het normaal wassen al teveel moeite kost...dan is non ferro wel handig.

• KappeNou
Zeker als het de eerste keer is of als je het om de half jaar doet.
Als nog wel eerst het normale vuil eraf halen met sop

>PC specs<

Verwijderd

HyperBart schreef op woensdag 19 november 2014 @ 13:08:
[...]

Red Alert 1

[...]

Red Alert 2

[...]

Dat klinkt dan wel weer goed...

[...]

RED RED RED RED Alert 3

[...]

REEEEEEEEEED ALERT 4

[...]

Goe zot zeker... 8)7 .

[...]

Ditchen die handel, gegevens opschrijven, melden bij de site waar die auto te koop staat, dat zij het maar oplossen.
En het verhaal gaat verder..
De betreffende auto wordt nu aangeboden bij een garage nl. intermobile sprl ook in brussel. Zal meteen de links vanop autoscout eens posten. Indien ik het via de garage kan regelen lijkt het me wel in orde te kunnen komen. Wordt interessant...

• HyperBart
En dan vind je het ineens betrouwbaar? Ik zou ook vragen hebben bij die wagen zelf an sich.

Verwijderd

http://nl.autoscout24.be/...aspx?id=262135139&asrc=fa|as

http://nl.autoscout24.be/...aspx?id=259570056&asrc=fa|as

Dit is hem dus, lijkt me dat de verkoper dan gewoon extreem wantrouwend is en geen verstand van zaken heeft. Ja ik zie misschien iets teveel het goede in de mensen. Maar wat kan je omduur nog 2de hands kopen als je iedereen moet wantrouwen pfff. Dit is lastiger dan ik dacht.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2014 17:39 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2014 @ 06:30:
Ja hij zegt wel zelf bang tezijn voor oplichting en daarom dat hij het zo wil doen. Inderdaad hij wil afspreken aan het station en daar de auto laten bekijken. Hij zegt wel dokter te zijn en in de tresidentiele wijk van sint jans molenbeek te wonen. Vind het echt moeilijk inderdaad enigste manier lijkt om cash te betalen.
Haha!

Je hebt er dus niks aan aan een overschrijving. Komop, afspreken op het station?

Ik weet niet maar brussel is voor mij een stad waar ik wel twee keer nadenk voordat ik met iemand zaken doe. Vooral op station. Zeker dat station achter de ramen daar? :D

Op station kan je nooit een fatsoenlijke proefrit doen, dat ding op de brug plaatsen of andere punten controleren. Laat staan uitlezen.

Nee dude... Lekker laten varen. Zoek een nette Audi bij een dealer, betaal je iets meer, spaar je wat langer, maar dan heb je ook zekerheid en de garantie dat na betaling de auto ook van jou is.

Overigens, hebben ze in belgie gelijkwaardige NAP zoals in Nederland? 64k voor een A3 lijkt me heel wantrouwend. Juist nu in deze tijd komen de A3's met bouwjaar 2005 tot 2010 als broodjes op de markt. Kans dat die teruggedraaid is is groot.

Mijn A3 had 192k op de teller, maar geen enkele KM daarvan is met spijt gereden. Je moet geluk hebben met een goede A3.

Verwijderd

Ik denk wel dat het perfect mogelijk om zulke wagens tegen te komen met maar 60k op de teller. Je moet gewoon de juiste persoon hebben. Is er eigenlijk een manier om de kilometerstand te controleren via keuringspapieren? Telkens de auto op keuring moet wordt de kilometerstand toch nagekeken en opgeschreven. Is er dan geen mogelijkheid om dit te laten controleren wanneer je 2de hands een auto wil kopen? Ja de diesels zijn veel voorkomend in de A3 klasse de benzines daarentegen veel minder. In Nederland ligt het aanbod ook veel hoger qua audi vind ik.

• Sick Nick
  • Laatst online: 28-12 15:47

Sick Nick

Drop the top!

Mja, keuring jaar 1 bij 10k km, dan 30k km rijden, terug draaien naar 15k km op de teller en naar keuring in jaar 2. En dit maar herhalen ;)

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-12 18:46
Rainesh schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:23:
Robpol,

dat is zooo een gave bak! Pics?:D Als de a4 ooit eruit gaat, dan komt er 100% een a3 limo PLS in misano-rood!
Deze had je nog van me tegoed... het blijft moeilijk om Misanorood mooi op een foto te krijgen, zeker met een gare telefooncamera :'( In het echt is hij nog moooier zullen we maar zeggen :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9czvYv2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fOApuj1.jpg

• Gonadan

Gonadan

Friespeuk schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:55:
Ik kijk naar de prijs/kwaliteitverhouding. En ik denk dat je anno 2014 dan beter bij andere merken (ook in de VAG-stal) terecht kan, maar net zoals met meer zaken in het leven is dat puur persoonlijke opinie.
Prijs/kwaliteit, dan koop je anno 2014 geen auto met bouwjaar 2014. Audi is echt niet het 'beste' merk, maar je (of ik, net hoelang de discussie moet duren ;)) merk duidelijk verschil tussen een gemiddelde premium auto en een gemiddelde niet premium auto. Uiteraard zal een topmodel uit niet premium merk vergelijkbaar zijn met een standaard premium. Maar zoals Canaria al zo mooi aanstipt, vergelijk je appels met appels dan is er duidelijk verschil. Los van opties overigens, gewoon kwaliteit en gevoel. Het prijsverschil is echt niet alleen maar aan het merkje toe te wijzen.
Tylen schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:59:
Geld is inderdaad niet de bepalende factor, de poetsmiddelen zijn duur zat overigens. Ik heb het nooit uitgerekend per wasbeurt maar dat boeit mij ook niet. Ik heb er gewoon tijd, geld én moeite voor over om hem er zo mooi mogelijk uit te laten zien. En dan ben ik nog maar een simpele poetser en geen detailfetisjist. :+
Ik begrijp gewoon niet dat je wel tig munten uitgeeft om een mooie auto te kopen maar dan geen moeite wilt doen om hem zo mooi mogelijk te houden. Maar ook dat is persoonlijk, en relatief. :)

@Jonathan C:
Je hebt unaniem te horen gekregen dat het een slecht idee is, toch verdedig je de optie nog. Maak een keuze, hopelijk de goede, maar kom niet meer piepen als je zonder auto en zonder munten staat. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 19-11-2014 20:57 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Rainesh
@robpol

bedankt! Wat een verschrikkelijk mooie bak, erg vet! Ik zag eentje bij Kamsteeg staan, met 10k op de teller voor 37k.....en ik krijg nu rond de 25k voor de a4. Maar dit jaar wordt het helaas niet :(

Verwijderd

Ik ga de auto laten voor wat het is hoor, geen zorgen :)
De zoektocht gaat door !

• HyperBart
KappeNou schreef op woensdag 19 november 2014 @ 17:10:
Zeker als het de eerste keer is of als je het om de half jaar doet.
Om het half jaar? Dan zijn mijn velgen donkergrijs/zwart en krijg ik het er nooit meer vanaf :+

Nu ja, met 5K per maand aan kilometers...

Het is niet zozeer dat ik het er niet afkrijg (het vuil), maar ik heb de velgen van de Ambiente, en die vallen me toch iets meer tegen dan verwacht qua poetsen, heel veel kleine kiertjes/spleetjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.audi.nl/etc/medialib/ngw/product/a3/a3/my_2013.Par.0068.Image.jpg/aa3_d_11017.jpg

Mooi hoor, maar oh zo ruk om te poetsen, zeker die driehoekjes... Daar zit ik met een vaatdoek in te poetsen...
Dit weekend opnieuw.

By the way, ik heb recent bij de Audi garage mijn lampen even laten herafstellen, een beetje hoger.
Het lichtbeeld van een A3 8V is relatief laag, om je een idee te geven, het stond op het laagste wat wettelijk toegestaan is in België, dat heb ik nu laten omzetten naar het hoogste, veel fijner en NEEN het verblindt andere weggebruikers niet.

Enige nadeel: er is echt een MINIEM verschil tussen de linker en rechter, onzichtbaar als je de auto ziet rijden, maar als ik achter een andere wagen rijd of sta aan de stoplichten, dan schijnt het linker "oog" wat feller zo lijkt het dan het rechter.
Al eens tegen een muur gezet en dan zie je ook dat de cutoff-lijn een beetje verschilt. Niemand ziet het, behalve ik en da's erg genoeg natuurlijk :+

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-12 23:51
HyperBart schreef op woensdag 19 november 2014 @ 23:45:
[...]
Enige nadeel: er is echt een MINIEM verschil tussen de linker en rechter, onzichtbaar als je de auto ziet rijden, maar als ik achter een andere wagen rijd of sta aan de stoplichten, dan schijnt het linker "oog" wat feller zo lijkt het dan het rechter.
Al eens tegen een muur gezet en dan zie je ook dat de cutoff-lijn een beetje verschilt. Niemand ziet het, behalve ik en da's erg genoeg natuurlijk :+
Valt wel mee, de mijne kijken helaas scheef en beide lampen zijn niet meer te verstellen.
M'n linker koplamp is omhoog gericht, de rechter kijkt de berm in.

• KappeNou
HyperBart schreef op woensdag 19 november 2014 @ 23:45:
[...]

Om het half jaar? Dan zijn mijn velgen donkergrijs/zwart en krijg ik het er nooit meer vanaf :+

Nu ja, met 5K per maand aan kilometers...

Het is niet zozeer dat ik het er niet afkrijg (het vuil), maar ik heb de velgen van de Ambiente, en die vallen me toch iets meer tegen dan verwacht qua poetsen, heel veel kleine kiertjes/spleetjes.

[afbeelding]

Mooi hoor, maar oh zo ruk om te poetsen, zeker die driehoekjes... Daar zit ik met een vaatdoek in te poetsen...
Dit weekend opnieuw.
Met nieuwe velgen krijg je het er dan als nog af ;)
maar voor dat extreme vuil is iron X of non ferro bedacht.
Als jij om de 1 a 3 weken je velgen schoon maakt heb je het normaal gesproken niet nodig. Alleen als je slechte staat lak hebt.
Ik heb ook drama velgen om schoon te maken. Ik heb ook eerst in een coating aangebacht van carpro en gebruik onder andere een zachte velgen borstel van monello

Zoals je hieronder kan zien, drama velgen ;)

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/308fjiq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/t9w9oh.jpg

>PC specs<

• Rainesh
Een coating op je velgen is inderdaad hartstikke handig, scheelt inderdaad enorm. Ik zit te denken om de rotors te waxen, maar ben bang dat ze gaan glimmen....originele rotors zijn altijd mat van kleur. De a4 velgen gaan wel in een wax laagje.

• Khayma
Je had ook wax voor matte kleuren.

• Gonadan

Gonadan

KappeNou schreef op donderdag 20 november 2014 @ 10:28:
Met nieuwe velgen krijg je het er dan als nog af ;)
maar voor dat extreme vuil is iron X of non ferro bedacht.
Als jij om de 1 a 3 weken je velgen schoon maakt heb je het normaal gesproken niet nodig. Alleen als je slechte staat lak hebt.
Maar dan nog, de metaaldeeltjes poets je er niet zomaar meer van af. Ook al staat je velg in allerlei beschermende meuk, na een seizoen moet toch altijd weer die iron meuk uit de kast. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Zojuist de auto weer opgehaald. Had een zelfde versie mee als leen auto maar dan in SB uitvoering. Die maakt toch een stuk meer herrie van binnen dan de Limo.

En oooo wat mis je toch die automagischdimmende binnenspiegel als hij er niet in zit.

• Rainesh
Wat bedoel je met herrie? Bandengeluid?

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Rainesh schreef op donderdag 20 november 2014 @ 18:04:
Wat bedoel je met herrie? Bandengeluid?
Omgevingsgeluiden. Banden geef ik geen oordeel over, alhoewel beide autos op dezelfde staan. Ik denk dat het door de kofferbak komt. (Zal ook wel moeten ;))

Edit: nu ik onderweg naar duitsland ben en luister. Ik hoorde de motor ook meer.

[ Voor 11% gewijzigd door Tylen op 21-11-2014 07:20 ]

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-12 18:46
Rainesh schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 14:40:
[...]

1) geduld

[afbeelding]

de clipjes van nummer 4, moet je vanaf de bovenkant loswippen. Ik had op een gegeven moment mijn hele spiegel in mijn handen....inc afdekplaat haha. Gelukkig niks gebroken en kon ik het zo los halen en op de nieuwe monteren (bij mijn nieuwe zat geen afdekplaatje)

Wat voor audi heb je?
Hmm.. lijkt er op alsof mijn dimmende binnenspiegel niet past, althans de stekker die in mijn huidige spiegel zit lijkt niet te passen in de nieuwe spiegel. Was het bij jou wel plug&play? Waar heb je die screenshots vandaan? En heb je toevallig foto's gemaakt toen jij jouw spiegel hebt gemonteerd?

• Rainesh
Bij mij was het plug and play, stekker kwam gewoon overeen. Screenshot heb ik van internet. Heb helaas geen foto's....kijk even op audiforum of er meerdere mensen zijn die het geplaatst hebben.

Verwijderd

Is het volgens jullie realistisch om een A3 benzine, 5deurs te vinden na 2005 met een km stand van <100k voor ongeveer 12500€ ? Als ik kijk naar dealer prijzen en 2de hands prijzen ligt dit echt mijlenver uit elkaar..

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 19:19
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 23:11:
Is het volgens jullie realistisch om een A3 benzine, 5deurs te vinden na 2005 met een km stand van <100k voor ongeveer 12500€ ? Als ik kijk naar dealer prijzen en 2de hands prijzen ligt dit echt mijlenver uit elkaar..
ben zelf ook aan het kijken, maar budget is iets lager, maar voor 12.500 met de eisen die jij hebt staan op autoweek toch wel stuk of 7 a 9?

"If u do something do it with style, or do it at all."

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-12 11:20

Joostk

Barkrukprofeet

Verwijderd

Amai, het aanbod in Nederland is vrij hoog als ik dit zo zie. In Belgie is het echt noppes, lang leve het dieselland :/

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

In BE is diesel in de belasting even duur als benzine, maar qua verbruik is diesel een stuk goedkoper. Dus voor particulieren relatief goedkoper om diesel te rijden dan benzine. Dus minder benzine aanbod op de 2e hands markt. Ex lease wellicht nog, maar die hebben meestal meer dan 140k gelopen.

Geldt overigens niet alleen voor A3's.

Edit: maar waarom wil je perse benzine?

[ Voor 5% gewijzigd door The Eagle op 22-11-2014 00:47 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Foutcode in ecu was 'cilinderoverslag'. Na het vervangen van de bougies compleet verdwenen.

Garage denkt dat het 1 van de bobine's kan zijn, ik gooi het op de bougies. Komende dagen even uittesten, kijken of het terugkomt. Valt zoverre gewoon onder garantie, hoef er niks extra's voor te betalen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/R71Qz8Js3G556dm9bxKgpbGg/full.jpg

Todolist:

- Distributieketting + riem vervangen op korte termijn
- Autopoetsbedrijf, inclusief achterklep opnieuw spuiten + teflon behandeling
- Veel van genieten :*)

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-12 21:37
"teflon behandeling" Tuurlijk. Supermooie auto, maar ik zou 'm ergens anders laten poetsen

Roomba E5 te koop

• Rainesh
sig69 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 01:39:
"teflon behandeling" Tuurlijk. Supermooie auto, maar ik zou 'm ergens anders laten poetsen
Mee eens.....orange peel behandeling bij carclean en dan een laagje MOHS+ van Gyeon

https://www.facebook.com/DiventaBella/photos_stream

[ Voor 8% gewijzigd door Rainesh op 22-11-2014 09:27 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-12 21:37
Ik heb geen facebook, maar heb volgens mij wel foto's gezien van dat spul. Zoek nog steeds een goed adres bij mij in de buurt om mijn auto te laten doen. Dat is echt mooi spul :9

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Kan iemand vertellen waarom teflon coating niet goed zou zijn?

Een bedrijf dat voor de kost met personeel auto's poetst, teflon coating aanbeveelt, lijkt me toch niet zo'n rotzooi ofwel?

Als m'n auto er maar gewoon netjes, strak en goed uit komt te zien, zonder dat ik naar de wasstraat ervoor hoef te gaan. Bedoel het is een classic, met karakter waar ik zelf trots op ben en dat ook zo houden wil.

De prijs is overigens inclusief het spuiten van de achterklep, waar roest zit. Anders heeft een teflon coating namelijk geen zin.

dat bedrijf zit bekant aan de maaskant... ik in het oosten B)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2014 10:19 ]

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Daar ben ik ook wel benieuwd naar idd. Waarom zou een bedrijfmet personeel en slechte behandeling aanbevelen??

Verwijderd

The Eagle schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 00:46:
In BE is diesel in de belasting even duur als benzine, maar qua verbruik is diesel een stuk goedkoper. Dus voor particulieren relatief goedkoper om diesel te rijden dan benzine. Dus minder benzine aanbod op de 2e hands markt. Ex lease wellicht nog, maar die hebben meestal meer dan 140k gelopen.

Geldt overigens niet alleen voor A3's.

Edit: maar waarom wil je perse benzine?
Omdat ik lees op het internet dat als je minder dan 25-30k in het jaar rijdt je beter bent met een benzine. Maar als ik nu eens verder lees is de belasting dat je betaalt voor beide gelijk (diesel of benzine).
Ik kom voor een 1.6 (102pk/9fiscale pk's) op € 267,96 voor verkeersbelasting, voor de BIV hangt het dan af van de leeftijd. Maar blijkbaar maakt dit dus niets uit voor je belasting benzine of diesel dan. Ik hoorde altijd dat dit net wel voordeliger was of mis ik hier iets? Ik heb onderstaande pdf gebruikt. Diesel rijden is inderdaad wel een stukje goedkoper aan de pomp.

http://financien.belgium.be/nl/binaries/Verkeersbelast_NL-A5%20vr%20site_tcm306-44048.pdf

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Bij een nieuwe auto ja, en in NL (met veel hogere wegenbelasting etc) Bij tweedehands en in Belgie is die verhouding heel anders.
Ik zou als ik jou was even aan het rekenen en zoeken slaan. En vooral niet alles geloven wat je zomaar van internet haalt ;)

Oh ja, en wellicht even een eigen topic openen, want dit gaat zo wel erg offtopic :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rainesh
Een teflon coating (net als Waxoyl) is niet meer dan een sealant, het wordt niet eens hard en bied maar bescherming tot een bepaald niveau. Een goede waxlaag houdt het net zo lang vol als een teflon coating en durf te wedden dat het evenveel bescherming bied. Bijv Collinite 915 is een erg duurzame wax, die zelfs de winter zonder problemen doorstaat. Dat je 500 euro wilt betalen voor een "sealant" die het niet eens een jaar volhoudt, vind ik zonde van je geld.

Wil je echt iets wat duurzaam is en zeker minimaal een jaar volhoudt dan ga je richting een nano/glascoating. Dat is een laag van een aantal micron die bovenop je blanke lak laag komt, dus als er een kras in komt dan is het eerst in je coating en daarna in je lak. Een wax/sealant laagje wordt nooit hard.

Op mijn a4 heb ik een glascoating van C.Quartz UK, dat heb ik bijna een jaar geleden op laten brengen en die glimt net zo hard als in het begin. Sterker nog, de a1 heb ik al paar keer gepoetst en de a4 heeft nog steeds een diepere wetlook. Daarnaast is de a4 ontzettend hydrofobisch, zelfs als de auto vies is glijdt het water er echt zo af.

Wat ik apart vind is dat je achterklep "gespoten" wordt en vervolgens gaan ze het gelijk polijsten en coaten. Toen mijn auto gespoten werd (complete neus en achterbumper) mocht ik de auto de eerste paar weken niet polijsten, waxen etc omdat het nog uit moest harden (auto is wel de oven in geweest). Op het internet vind je genoeg dingen over dat je het uit moet laten harden.

http://www.meguiars.be/fo...-of-niet-waxen-na-spuiten

Tja..professioneel bedrijf, ik heb vaak genoeg gezien hoe "professionele" bedrijven auto's poetsen. Echte detailers gaan heel anders te werken en halen hele andere resultaten.95% van je glans wordt bepaald door het voorbereidend werk, zoals kleien en meerdere stappen polijsten.

In Nieuwegein heb je PB Cardetailing, dat is een echte detailer.

Voorbeeldje: hoe Waxoyl aangebracht wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door Rainesh op 22-11-2014 18:44 ]

Verwijderd

Rainesh schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 18:26:
Dat je 500 euro wilt betalen voor een "sealant" ...
Hou eens op met het maken van aannamens man. De teflon is een meerprijs van 8 tientjes. Nergens staat dat ik 500 euro daarvoor betaal.

Een sealant werkt niet zonder dat specifiek de kofferbakklep wordt aangepakt. Spuitwerk is dus noodzakelijk.

Ik heb het een paar keer geprobeerd de auto zelf te poetsen. Daar is naast een wasbeurt minimaal 1.5 uur voor nodig om de auto een beetje fatsoenlijk in de was te krijgen. En dan een week later je auto knettervies is omdat je in een zeiknat land woont.

Als een "sealant" voorkomt dat mijn auto minder snel vies wordt, en er een lekkere shine op staat, dan is dat prima voor mij. Mijn auto hoeft niet in een showroom te staan met een hekje + bordje eromheen "Niet aanraken!"

Is juist door mensen zoals jou dat bijna geen elk autopoetsbedrijf met personeel nog een kans krijgt omdat je het toch maar beter weet met je poetsmiddeltjes.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12 19:44

Arfman

Drome!

Laat er asjeblieft wat "teflon" op smeren en wees er blij mee. Als je toch adviezen in de wind slaat, vraag dan niks }:|

Zonde van je 8 tientjes, maar ja.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Een glascoating loopt gauw op richting de 1500 euro of zelfs meer omdat ik een iets grotere auto heb.

Ik wil er ook niet meer dan 500 euro aan uitgeven, voor een poetsbeurt dat een beetje een levensduur heeft.

Gebruik van een wasstraat is met 1 dag al teniet gedaan.

• Rainesh
Ik ging er ff van uit dat je 500 euro voor je complete behandeling moet betalen, mijn fout. Maar 80 euro extra..tja

Ik heb 150 euro betaald voor een detailbeurt met glascoating, a4 b8 sedan.. :) Dat was in Oegstgeest, en het heeft totaal 9uurtjes geduurd. Maar ik heb dan meegeholpen, heb gelijk geleerd hoe je het moet en het gaat veel sneller als je met 2 man werkt.

Dat je sealant niet werkt zonder je kofferbak klep te spuiten is waar, maar dat ze je kofferbakklep gaan spuiten en dan kort daarna gaan sealen is waanzin. Dat zegt al genoeg over de "professionaliteit" van het bedrijf.
Ik heb het een paar keer geprobeerd de auto zelf te poetsen. Daar is naast een wasbeurt minimaal 1.5 uur voor nodig om de auto een beetje fatsoenlijk in de was te krijgen. En dan een week later je auto knettervies is omdat je in een zeiknat land woont.
Als je auto goed in de wax staat, ben je binnen 45min wel klaar. Althans ik ben niet langer dan 45min bezig om de a4 te wassen, drogen en interieur proper te maken. Een goede waxlaag zorgt er ook voor dat je auto veel langer schoon blijft. Regenbui = schoon ;)
Is juist door mensen zoals jou dat bijna geen elk autopoetsbedrijf met personeel nog een kans krijgt omdat je het toch maar beter weet met je poetsmiddeltjes.
Er zijn nog zeker genoeg poetsbedrijven die zichzelf een echte poetser kunnen noemen, maar het is juist doordat er zoveel "beunhazen" zijn die een complete auto binnen x aantal uurtjes poetsen. Zij maken er massaproductie van met matige kwaliteit maar wel net genoeg dat de klant er tevreden mee is. 9 van de 10 kleien niet eens omdat het teveel werk is.

Ik heb vroeger ook mijn vorige auto's laten poetsen door poetsbedrijven, 150 euro binnen en buiten laten poetsen. 3 maanden later was alles weer weg, ondanks met de hand wassen.

Maargoed, ik ben benieuwd naar wat je zult gaan doen.Het blijft jouw keuze, ik geef je alleen mijn mening. ;)

btw je zit ook op het audiforum...stel je vraag eens in het "grote poets topic" ;) Ben benieuwd naar hun reacties.

[ Voor 34% gewijzigd door Rainesh op 23-11-2014 11:14 ]

• Khayma
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2014 @ 03:46:
Een glascoating loopt gauw op richting de 1500 euro of zelfs meer omdat ik een iets grotere auto heb.

Ik wil er ook niet meer dan 500 euro aan uitgeven, voor een poetsbeurt dat een beetje een levensduur heeft.

Gebruik van een wasstraat is met 1 dag al teniet gedaan.
Even voor de duidelijkheid. Je gaat je kofferbakklep laten (bij)spuiten en daarna in de sealant gooien?

• KappeNou
Afgelopen vrijdag de TFSI inlaat laten reinigen. Stationair loopt hij een stuk fijner. Je voelt bijna niet meer dat hij aan staat.
Binnenkort ook maar de 3.2fsi laten doen.

[ Voor 14% gewijzigd door KappeNou op 24-11-2014 11:16 ]

>PC specs<

Verwijderd

Appleman schreef op zondag 23 november 2014 @ 13:24:
[...]

Even voor de duidelijkheid. Je gaat je kofferbakklep laten (bij)spuiten en daarna in de sealant gooien?
Nee, ze stellen voor eerst de auto te poetsen, te kijken hoever men komen kan met een poetsbeurt, om vervolgens schadeherstel aan kofferbakklep te doen, en zodra dat gelukt is, dan pas te kijken naar eventueele teflon.

Ik snap dat men hier haren krijgt van de volgorde van poetsen / behandeling enz, maar dat is niet het geval.

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

KappeNou schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:15:
Afgelopen vrijdag de TFSI inlaat laten reinigen. Stationair loopt hij een stuk fijner. Je voelt bijna niet meer dat hij aan staat.
Binnenkort ook maar de 3.2fsi laten doen.
Waar heb je dat laten doen en hoeveel kostte het?
Als het niet al te gek duur is, en relatief dichtbij overweeg ik het voor mijn 2.0 FSI.
Ding loopt soms wat te schokkerig.

• Rainesh
Regio Den Haag: Tuningparts in Zoetermeer (120 euro)
Regio Rotterdam: Celtemp in Ridderkerk (125-150 euro)
Regio Lochem: Hans Sloot (200 euro)
Regio Amsterdam: ben naam van garage vergeten....kom er later op terug

Heb het ook bij de a1 laten doen en was bij mij meer preventief, maar als je aardig wat km's op hebt zitten dan is het zeker aan te raden.

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Helaas allemaal regio grote stad in het Westen.
Niet echt te doen vanuit het Noorden.

KM stand nu is +/- 218k en waarschijnlijk nooit uitgevoerd.

• Khayma
Garage out in Amstelveen doet het ook. Zeker een aanrader.

• Rainesh
Juist die bedoel ik in regio amsterdam!

• KappeNou
www.xtmotorsport.com in poeldijk doet het ook nog.
Veel in de randstad idd.

>PC specs<

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-12 10:16

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Hartog-Tuning Alkmaar?

*empty*

• HyperBart
Heeft er iemand ooit al eens de test gedaan hoe "gelijk" je xenon lampen staan?

Moet je voor de lol eens doen, parkeren op een vlakke ondergrond voor een muur op ongeveer een 3 meter afstand en de cutoff van je xenon lampen eens vergelijken.

Scheelt bij mij een 10 cm denk ik. Bij een collega blijkbaar ook.

• KappeNou
Wat bedoel je nu precies?
Dat ze niet gelijkt staan klopt toch? Rechts schijnt verder aangezien we rechts rijden. In de UK andersom.
Of bedoel je dat niet?

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-kQd6xCC3_Uw/TYKGPasc1cI/AAAAAAAAADo/d_12xL1Z6Sc/s1600/halogen-xenon-hid-kits.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door KappeNou op 26-11-2014 11:33 ]

>PC specs<

• Bart
  • Laatst online: 08:37
Volgens mij staat de Xenon lamp aan de bestuurderszijde altijd lager tegen verblinding van tegenliggers.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Rechts staat vaak iets hoger dan links inderdaad, dit is ook bij normale lampen zo.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Om man, deze en vorige week al meerdere keren een A3 sedan in gunmetal grey (of hoe die kleur ook heet gezien). Wat is dat model ontzettend veel mooier dan een A4 sedan! :Y :9

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:34
max schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:51:
Om man, deze en vorige week al meerdere keren een A3 sedan in gunmetal grey (of hoe die kleur ook heet gezien). Wat is dat model ontzettend veel mooier dan een A4 sedan! :Y :9
Ontzettend mooie wagen, alleen vrij prijzig :-(

• HyperBart
Daytona Grijs bedoel je?

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik denk het ja. :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• HyperBart
Ernemmer schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:34:
Rechts staat vaak iets hoger dan links inderdaad, dit is ook bij normale lampen zo.
Bart schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:30:
Volgens mij staat de Xenon lamp aan de bestuurderszijde altijd lager tegen verblinding van tegenliggers.
Dat is nu net het rare:

Omwille van het tegenvallende lichtbeeld van de A3 8V heb ik bij de Audi garage de Xenon lampen even laten "juist" zetten. Ze zaten af-fabriek perfect binnen marge, maar ze stonden exact tegen de ondermarge van wat wettelijk bepaald is, dat verklaarde het "beperkte" lichtbeeld op landwegen en de autosnelweg bv.

Ik merkte inderdaad wel dat de rechterkoplamp verder scheen dan de linker, zoals op de afbeelding hierboven.

Na afstelling van de de koplampen bij de garage staat de linker koplamp iets hoger dan de rechter, ik zie ook het verschil zoals op de afbeelding dat de rechterkoplamp verder schijnt ook niet meer.

Wat valt nu wel op: als ik achter een auto sta dan zie je dat het xenon "oog" van de linkerlamp feller/hoger/ronder/voller schijnt dan de rechter. Volgens collega's zie je het niet als de auto rondrijdt, maar ik zie het als ik stil sta en dat is al storend genoeg. *twitch alert*

Als ik de wagen tegen een muur laat schijnen zie je ook dat de waar het lichtbeeld van de rechterkoplamp eindigt, het lichtbeeld van de linker begint.

Ik zal vanavond wat foto's proberen te maken.
Tylen rijdt met zo een exemplaar:

Tylen in "Het grote Audi topic - Deel 4"
Tylen in "Het grote Audi topic - Deel 4"

[ Voor 14% gewijzigd door HyperBart op 26-11-2014 16:28 ]

• HyperBart
Update: zo dat is al rechtgezet.

De eerste technicus had de wagen aan de ODIS computer gehangen om de calibratiemodus te activeren. Vandaag was dat blijkbaar omwille van de kleine aanpassing OF omdat het een mechanische verstelling was niet nodig. Raar, maar de lampen staan nu goed en gelijk ook na een herstart dus ik ben tevreden :)

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dank je ;)

• HyperBart
Ja dat daytona en s-line is wel lekker :)

• wvkreg
  • Laatst online: 29-12 19:11
Afgelopen week ook wat upgrades gedaan: Velgen en pedalenset :*)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RJfVSKhl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7hrfEAwl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uYaqzqLl.jpg

Ik kwam van deze standaardvelg, erg saai..

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WpAsHHL.jpg

• wizai
  • Niet online
@wvkreg
mooie upgrade! ziet er veel beter uit met die nieuwe velgen.

Anjunabeats

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Mja, daar denk ik toch echt anders over. Maar smaken verschillen :)

• Khayma
Wel mooie velgen maar ik vind ze persoonlijk te klein. Mochten wel een maatje of 2 groter.

• Bart
  • Laatst online: 08:37
HyperBart schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:23:
Dat is nu net het rare:

Omwille van het tegenvallende lichtbeeld van de A3 8V heb ik bij de Audi garage de Xenon lampen even laten "juist" zetten. Ze zaten af-fabriek perfect binnen marge, maar ze stonden exact tegen de ondermarge van wat wettelijk bepaald is, dat verklaarde het "beperkte" lichtbeeld op landwegen en de autosnelweg bv.

Ik merkte inderdaad wel dat de rechterkoplamp verder scheen dan de linker, zoals op de afbeelding hierboven.

Na afstelling van de de koplampen bij de garage staat de linker koplamp iets hoger dan de rechter, ik zie ook het verschil zoals op de afbeelding dat de rechterkoplamp verder schijnt ook niet meer.

Wat valt nu wel op: als ik achter een auto sta dan zie je dat het xenon "oog" van de linkerlamp feller/hoger/ronder/voller schijnt dan de rechter. Volgens collega's zie je het niet als de auto rondrijdt, maar ik zie het als ik stil sta en dat is al storend genoeg. *twitch alert*

Als ik de wagen tegen een muur laat schijnen zie je ook dat de waar het lichtbeeld van de rechterkoplamp eindigt, het lichtbeeld van de linker begint.

Ik zal vanavond wat foto's proberen te maken.
Ghe, ik keek er toevallig vanmorgen naar en de lamp aan de bestuurderskant staat inderdaad hoger (A1 met Xenon). Nu weet ik het ook niet meer 8)7

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• wvkreg
Appleman schreef op donderdag 27 november 2014 @ 13:04:
Wel mooie velgen maar ik vind ze persoonlijk te klein. Mochten wel een maatje of 2 groter.
Mee eens, dit is 17 inch. Maar 18 inch zou me ook nieuwe banden kosten ofwel prijs keer 2 :)

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12 19:44

Arfman

Drome!

Sorry, vind de originele mooier.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• wvkreg
Dat waren de standaard Pro Line velgen, die waren voor mij te plat en te recht kortom te saai :). Hier zit wat reliëf/profiel in..

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Smaken verschillen idd. Ik vind het ook niet mooi ;)

• wvkreg
Minder mooi dan de vorige Tyl?
Pagina: 1 ... 35 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.