1) geduldrobpol schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 12:58:
[...]
Ik heb mijn dimmende binnenspiegel nu ook binnen, heb je nog tips over hoe ik dat ding het beste kan monteren?
de clipjes van nummer 4, moet je vanaf de bovenkant loswippen. Ik had op een gegeven moment mijn hele spiegel in mijn handen....inc afdekplaat haha. Gelukkig niks gebroken en kon ik het zo los halen en op de nieuwe monteren (bij mijn nieuwe zat geen afdekplaatje)
Wat voor audi heb je?
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Bedankt! Hier red ik het wel mee denk ik.Rainesh schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 14:40:
[...]
1) geduld
[afbeelding]
de clipjes van nummer 4, moet je vanaf de bovenkant loswippen. Ik had op een gegeven moment mijn hele spiegel in mijn handen....inc afdekplaat haha. Gelukkig niks gebroken en kon ik het zo los halen en op de nieuwe monteren (bij mijn nieuwe zat geen afdekplaatje)
Wat voor audi heb je?
Ik heb een Audi A3 Limousine PLS 1.4 TFSI COD in Misanorood
Dit. Ik heb onwijs veel problemen gehad met een 2.0FSI, maar de 1.6FSI schijnt dezelfde problemen te hebben (bobines/lambdasondes).Rainesh schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:05:
Ik zou eerder voor de 1.4t gaan dan de 1.6fsi.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
dat is zooo een gave bak! Pics?
[ Voor 3% gewijzigd door HyperBart op 04-11-2014 15:47 ]
Verwijderd
Ik neem aan even erg als bij een handgeschakelde bak achteruitrijdend in de 1 schakelen en je koppeling op laten komen. Als je genoeg koppel hebt rem je af en ga je vooruit, waarbij de koppelingsplaten uiteraard extra slijten. Met een handgeschakelde bak speel je dan zelf met de koppeling om de motor niet stil te laten vallen, geen idee hoe een DSG daarmee omgaat (of die de koppeling ineens op laat komen of niet).HyperBart schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:41:
Hoe "erg" is het eigenlijk om met een S tronic van R ineens naar D te schakelen en gas te geven terwijl de auto nog een eindje achteruit aan het bollen was? Of omgekeerd? Even erg alsof je dat doet met een manuele versnelling en verbrand je dan je koppeling?
Je zult vast niet direkt je koppeling verbranden, maar ik zou het zeker niet regelmatig doen.
Signatures zijn voor boomers.
Kan ook helemaal niet, want heel veel opties sluiten elkaar uit.Tylen schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 13:20:
[...]
Jee weer iemand die Full Option zegt... nou kom maar op met de lijst... Geloof er namelijk niets van.
Ik zag vandaag dat de Audi-site is opgefrist
Eindelijk een modernere configurator. In de oude kon ik mijn weg prima vinden hoor (heb er tot nu toe twee Audi's in samengesteld, ben bezig met de derde), maar erg modern was hij niet.
Hiervoor had ik een A1 Pro Line S Ambition 1.4 TFSI S tronic, helemaal standaard verder.
Ik twijfel nu tussen de A3 Sportback Ambition Pro Line S of de A3 Sportback Ambition Pro Line Plus.
Beide met Bang & Olufsen Sound System, Parkeerhulp plus met selectieve weergave en metallic lak.
De Pro Line Plus krijgt dan nog een upgrade naar MMI® navigatie plus met MMI touch in plaats van de normale navigatie en een 1.4 TFSI cylinder on demand ultra in plaats van de normale 1.4 TFSI.
Wat is het voordeel van LED-koplampen ten opzichte van Xenon?
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Inderdaad, LED licht komt nog beter in de buurt van daglicht:HyperBart schreef op woensdag 05 november 2014 @ 23:02:
Ander (fijner) licht, en ineens ook die headlight assistant denk ik. Op de A8 krijg je dan ook nog eens de echte fancy dingen zoals voetgangersspotting en matrix sturing.
Lowest CO2 and LED light for new 184PS Audi A3 TDI (Aug 2, 2013)l
Hmz met IOS 8.1 ziet hij de bluetooth module nog steeds nietTylen schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:36:
IOS 8 was wat mee. Momentje..
Schaamteloze copy-paste van gezichtsboek.
1) in je iPhone de gepairde bluetooth verbinding verwijderen
2) je gepairde iPhone uit je bluetooth settings verwijderen in je carkit (Fabrieksinstellingen herstellen voor Telefoon en Bluetooth)
3) je autocontact afzetten
4) de benaming van je iPhone ligt wijzigen (op Iphone)
5) iPhone resetten (uit/aan zetten)
6) autocontact terug aanzetten
7) opnieuw pairen van telefoon en MMI.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Niet lullig bedoeld, maar niet iedereen heeft een koppeling pedaal tegenwoordig meer...The Eagle schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 18:35:
Waarom zou je dat willen? Gewoon je pootje op de koppeling houden, werkt SS niet
SS treed dan altijd in auto je je voet op de rem houdt (en aan de voorwaarden voldoet). Ik druk ook vaak het SS knopje even indrukken voordat ik weg ga...
[ Voor 20% gewijzigd door DerOllie op 08-11-2014 18:58 ]
www.youtube.com/DerOllie
En aangezien ik 999 van de 1000 keer wil dat SS NIET werkt, heb ik liever dat ik het zelf aan kan zetten dan dat ik het 999 x moet uitzetten.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ah, een DSG. Kan ik niet ruiken natuurlijk heHyperBart schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 19:06:
Inderdaad, wat DerOllie zegt dus, ik rij met een S-tronic. Het is blijkbaar ook niet omdat ik een "specialleke" ben dat ik dat wil, want zelfs de vrouw vindt het bijzonder storend op een of andere manier...
En aangezien ik 999 van de 1000 keer wil dat SS NIET werkt, heb ik liever dat ik het zelf aan kan zetten dan dat ik het 999 x moet uitzetten.
Mijn oplossing: belletje naar de dealer en bij volgende beurt mee laten nemen.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Die garage (lees: de naverkoop verantwoordelijke) als organisatie doet er regeltjes-gewijs bijzonder moeilijk over om dingen aan te passen, ik had geluk dat ik via een goed gesprekje met die technicus het geregeld heb gekregen dat hij dat even stiekem ging aanpassen...
Op zich snap ik het ook wel, die auto gaat zich dan anders gedragen dan een standaard A3 en customisatie kost nu eenmaal geld en zij verdienen natuurlijk niks aan dit soort fun-tweaks... Maar als ik niet wist dat er X aantal dingen mogelijk waren had ik me toch wel zwaar geërgerd aan bv het niet hebben van visual parking sensors... Kom op zeg Audi
[ Voor 31% gewijzigd door HyperBart op 08-11-2014 22:23 ]
Really? Dat moet ik eens proberen dan...Canaria schreef op zondag 09 november 2014 @ 13:46:
Je kunt de rem ook iets lichter ingeduwd houden als je stilstaat, dan slaat de motor niet af.
www.youtube.com/DerOllie
Ik heb Adaptive Cruise Control in combinatie met die S-Tronic, dus heel vaak werk ik niet zelf met mijn voet om de rem te controleren en bijgevolg het SS systeem.
Punt is en blijft dus voor mij: die SS moet uitgezet worden
Start/stop op een goede manier uitschakelen
Start/Stop uitzetten, op 2 verschillende manieren.
Volgende codering aanpassene eerste zou moeten werken
1. Module 19 (Can Gateway)
2. Adaption (10)
3. Ga naar Kanaal: Start_stop_voltage_limit
4. Wijzig deze naar 12.1V ( standaard is 7.6V)
Of
2. Adaption (10)
3. ( 1 )-Start/Stopp Ausentemperaturangabe-Minimaltemperatur.
4. Waarde aanpassen : -50 (standaard) naar 50.
5. ( 2 )- /Stopp Ausentemperaturangabe-Maximaltemperatur.
6. Waarde aanpassen : -50 (standaard) naar 50.
ACC kunnen instellen in MMI (en dus dat hij op bepaalde afstand gezet kan worden die onthouden wordt na de auto stil gezet te hebben ipv altijd afstandje 3 wat veel te veel is):* 35
STG 13 (ACC) auswählen
STG Zugriffsberechtigung -> Funktion 16
Zugriffscode 14117 eingeben
STG Anpassung -> Funktion 10
5. Option for presetting of time gap
6. Wert auf on
• Nach Freischaltung drücken Sie im MMI die 'Car-Taste, wählen den Bereich Fahrerassistenz - Reiter 'adaptive cruise control' aus.
• Dort können Sie nun unter 'Distanz' die jeweilige Abstandseinstellung festlegen:
Distanz 1 - großer Distanzabstand, somit frühzeitiges abbremsen durch das Abstandssystem ACC
Distanz 2 - verringerter Distanzabstand, somit normal bis frühes abbremsen durch das Abstandssystem ACC
Distanz 3 - geringer Distanzabstand, somit normal bis spätes abbremsen durch das Abstandssystem ACC
Distanz 4 - geringster Distanzabstand, somit spätes abbremsen durch das Abstandssystem ACC; sollte auf der Autobahn ein Fahrzeug kurz vor Ihnen ausscheren und Sie schneiden, wird so das System nicht so aprupt reagieren, sollte noch genügend Abstand bestehen.
Vandaag de chromen schakelaars toch in de a4 gemonteerd. Had ze eerst te koop gezet, maar ach waarom niet:) Zowel de a1 als a4 chromen schakelaars. Volgende mod (voor de a1) staat al klaar, maar ik mis een stukje gereedschap dus daarop ff wachten.
JohRainesh schreef op zondag 09 november 2014 @ 21:29:
SS kan toch door middel van vcds uitgezet worden? Ff een copy paste van audiforum...
Start/stop op een goede manier uitschakelen
Start/Stop uitzetten, op 2 verschillende manieren.
Volgende codering aanpassene eerste zou moeten werken
2. Adaption (10)
3. Ga naar Kanaal: Start_stop_voltage_limit
4. Wijzig deze naar 12.1V ( standaard is 7.6V)
Of
2. Adaption (10)
3. ( 1 )-Start/Stopp Ausentemperaturangabe-Minimaltemperatur.
4. Waarde aanpassen : -50 (standaard) naar 50.
5. ( 2 )- /Stopp Ausentemperaturangabe-Maximaltemperatur.
6. Waarde aanpassen : -50 (standaard) naar 50.
ACC kunnen instellen in MMI (en dus dat hij op bepaalde afstand gezet kan worden die onthouden wordt na de auto stil gezet te hebben ipv altijd afstandje 3 wat veel te veel is):* 35
STG 13 (ACC) auswählen
STG Zugriffsberechtigung -> Funktion 16
Zugriffscode 14117 eingeben
STG Anpassung -> Funktion 10
5. Option for presetting of time gap
6. Wert auf on
• Nach Freischaltung drücken Sie im MMI die 'Car-Taste, wählen den Bereich Fahrerassistenz - Reiter 'adaptive cruise control' aus.
• Dort können Sie nun unter 'Distanz' die jeweilige Abstandseinstellung festlegen:
Distanz 1 - großer Distanzabstand, somit frühzeitiges abbremsen durch das Abstandssystem ACC
Distanz 2 - verringerter Distanzabstand, somit normal bis frühes abbremsen durch das Abstandssystem ACC
Distanz 3 - geringer Distanzabstand, somit normal bis spätes abbremsen durch das Abstandssystem ACC
Distanz 4 - geringster Distanzabstand, somit spätes abbremsen durch das Abstandssystem ACC; sollte auf der Autobahn ein Fahrzeug kurz vor Ihnen ausscheren und Sie schneiden, wird so das System nicht so aprupt reagieren, sollte noch genügend Abstand bestehen.
Vandaag de chromen schakelaars toch in de a4 gemonteerd. Had ze eerst te koop gezet, maar ach waarom niet:) Zowel de a1 als a4 chromen schakelaars. Volgende mod (voor de a1) staat al klaar, maar ik mis een stukje gereedschap dus daarop ff wachten.
Edit: ik moet mijn grote mond houden, je hebt een andere post gecopy pastet
Toevallig heeft er iemand nog gereageerd met quasi zelfde uitmeg.
[ Voor 3% gewijzigd door HyperBart op 10-11-2014 01:18 ]
Valt mij op dat de ACC loopt van 30 tot 150. Maar er is een (betaalde) optie om hem van 0 tot 200 te laten lopen. Kan je dat ook ergens instellen?
Je moet een speciale kabel hebben (duur) en software. En beetje technisch inzicht. Het is dan opzicht goed zelf te doen.BlauweFles schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:23:
Ik heb het even gemist geloof ik, hoe pas je dat soort dingen dan aan? Moet een monteur dat doen, of kan je dat ook zelf?
Valt mij op dat de ACC loopt van 30 tot 150. Maar er is een (betaalde) optie om hem van 0 tot 200 te laten lopen. Kan je dat ook ergens instellen?
Zoek eens op het Audiforum, daar is vast wel iemand te vinden met ervaring die eventueel voor een kleine vergoeding je vagcom aanpassingen wil doen.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Met DSG loopt de ACC al van 0-150, hij kan zelf de auto stop zetten en daarna (soms met een trekje aan de CC pook) weer doorrijden... Kan uit ervaring zeggen dat het best maf is als dat gebeurd (de auto die zelf helemaal stopt) en daarna weer automatisch doorrijd...BlauweFles schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:23:
Ik heb het even gemist geloof ik, hoe pas je dat soort dingen dan aan? Moet een monteur dat doen, of kan je dat ook zelf?
[ Voor 11% gewijzigd door DerOllie op 10-11-2014 13:41 ]
www.youtube.com/DerOllie
Ja, dat weet ik, want ik heb ACC en DSG. Alleen er is een optie om die een groter bereik te geven. Ik vraaf me af of dit ook te doen is.DerOllie schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:40:
[...]
Met DSG loopt de ACC al van 0-150, hij kan zelf de auto stop zetten en daarna (soms met een trekje aan de CC pook) weer doorrijden... Kan uit ervaring zeggen dat het best maf is als dat gebeurd (de auto die zelf helemaal stopt) en daarna weer automatisch doorrijd...
Om op je vraag te antwoorden: neen je kan het "instelbare" bereik voorlopig niet vergroten. 150 is volgens mij zelfs een hard maximum omdat de radar van die ACC het ook nog moet kunnen berekenen en detecteren en reageren etc...
Zalig heDerOllie schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:40:
[...]
Kan uit ervaring zeggen dat het best maf is als dat gebeurd (de auto die zelf helemaal stopt) en daarna weer automatisch doorrijd...
[ Voor 42% gewijzigd door HyperBart op 10-11-2014 16:22 ]
Ja, het werkt echt super! Nooit meer een auto zonder.HyperBart schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:21:
Je bent wat in de verwarring met de snelheid die je als minimum kan instellen, die blijft altijd 30 per uur. Maar doordat je DSG en ACC hebt remt de auto wel netjes tot 0 en vertrekt ie zelf ook...
Om op je vraag te antwoorden: neen je kan het "instelbare" bereik voorlopig niet vergroten. 150 is volgens mij zelfs een hard maximum omdat de radar van die ACC het ook nog moet kunnen berekenen en detecteren en reageren etc...
[...]
Zalig he
Ik doel hierop:
PCE Assistentiepakket - inbegrepen zijn parkeerhulp plus met selectieve weergave, Audi active lane assist en adaptive cruise control met groter bereik (handgeschakeld 30 km/h tot 200 km/h, automaat 0 km/h tot 200 km/h)

Let niet op de vingerafdrukken, zal morgen wel een betere pic posten.
Kosten: 19 euro
Tijd: 20min
Moeilijkheidsgraad: 5 (vrij simpel)
[ Voor 18% gewijzigd door Rainesh op 10-11-2014 18:51 ]
AAAAAAAH MOET JE DAT NU POSTENBlauweFles schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:50:
[...]
PCE Assistentiepakket - inbegrepen zijn parkeerhulp plus met selectieve weergave, Audi active lane assist en adaptive cruise control met groter bereik (handgeschakeld 30 km/h tot 200 km/h, automaat 0 km/h tot 200 km/h)
@KappeNou, thnx, ziet er inderdaad beter uit. Op de vingerafdrukken na dan. Volgende mod is toch de zijspiegels, maar heb er even geen tijd voor...
Voorbeeld:
Hoe het er nu uit ziet:

Hoe het eruit moet komen te zien:
[ Voor 10% gewijzigd door Rainesh op 11-11-2014 10:55 ]
Ik zat vanmorgen nog aan je te denken hahaha. Issie vervangen ja? Loopt het weer goed allemaal?
Verwijderd
Frappant detail was dat de oude koppeling een 'inruil' betrof. Er wordt dan een herstelde er terug in gezet. Het vliegwiel was aardig versleten. Ik heb een behoorlijk goede deal weten te maken:
- Koppelingsset Audi RS4 niet die via via, gewoon via audi
- Grote beurt + materialen alle filters, olie'en, bougies enz
- In / uitbouw koppeling, plus extra service want er zat een knoepert van een spijkerd in de band.
Samen voor 1800 incl. Heeft 3 dagen geduurd, maar ik heb de auto terug. En damn.. Wat heb ik dat ding gemist

Binnen nu en 7500KM, wordt zowel distributieriem + distributieketting gedaan. In de tussentijd was ik met een bedrijf bezig, om de auto grondig te laten poetsen, plus een teflon coating erop te laten doen met garantie voor 3 jaar. Dat kost een keer 400 euro, maar dan zijn alle vlekken, strepen, mini krasjes, steenslagen en dergelijk eruit en glanst het ding weer als nieuw.
Stukje duitsland gereden, wat heerlijk snel weer
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2014 17:31 ]
http://forum.carclean.nl/...10-orange-peel-gyeon-mohs
Btw er is geen enkele coating die het 3 jaar volhoudt
[ Voor 26% gewijzigd door Rainesh op 12-11-2014 21:29 ]
Verwijderd
Paar kleine dingen zijn niet echt nodig, zoals deukjes ofzo. Die heeft de auto niet. Velgen zijn ook niet zo lang geleden nog behandeld. Ik wil de lak gewoon weer in goede conditie krijgen, bepaalde stukken beetje gepolijst... Liever dat overlaten aan iemand die daar z'n vak van gemaakt heeft, dan zelf gaan lopen kloten. Op een avond werd ook vies duidelijk hoe ruk ik had staan poetsen, alle vlekken en sommige stukken nog niet uitgewassen olie op lak enzo...Op die leeftijd van jouw auto, is polijsten zeker de moeite waard.
En wij kunnen evt. lichte schades aan de lak ook bijwerken.
Voor een wasbeurt met de hand waarbij de hele auto ontvet wordt worden
,de velgen grondig gereinigd, nadien alle lakverontreinigingen worden verwijderd.
daarna wordt de auto grof gepolijst en fijn gepolijst , uiteindelijk naar keuze
in een wax of teflon coating gezet.
De auto moeten wij hiervoor wel een nacht over blijven, echter geen
zorg ook de auto is bij ons binnen in de hal verzekerd.
De totale kosten zijn afhankelijk van de gewenste werkzaamheden behandelingen en
kan exact worden bepaald als u even langskomt aan de x.
Indicatie voor een dergelijke behandeling is 7 uren x 35,00 Euro = 245,00 excl. Btw
- voor een teflon coating waarop 3 jaar garantie geld een meerprijs van 85,00 Euro
- Interieur reinigen is inclusief.
- Evt vlekken in bekleding worden tevens gereinigd.
- Prijzen zijn exclusief evt. bijwerken van lakschades.
- Kleine deukjes kunnen tevens worden meegnomen door ons tegen een meerprijs
van 50 Euro per deel mits niet groter als een ca een euro muntstuk en dat de
deuken vrij benaderbaar zijn dus niet achter een koker of zo zitten.
- Velgreparatie van kartel randen door bv stoeprand parkeer schades kunnen
ook worden gerepareerd. Richtprijs hiervoor afhankelijk schade ca. 100 Euro
per velg.
Vertrouwende jou hiermee vooralsnog geïnformeerd te hebben met vriendelijke
groet,
Dus... Even vervangend vervoer regelen, en hij is een dag en nacht weg.
http://forum.carclean.nl/...393132-teflon-behandeling
En 7 uurtjes voor een hele a4 avant inc interieur? Doen ze het met 3 man tegelijk?
Er loopt een draadje op GoT over autodetailing, daar zitten ook wat erg goede detailers.
[ Voor 33% gewijzigd door Rainesh op 12-11-2014 23:08 ]
Verwijderd
Ik had er met een simpel waxlaagje ook al ruim 1.5 uur voor nodig.. en dan had ik niet alles mee kunnen nemen.
Ik laat het liever doen. Ook de 3 jaar garantie lijkt mij een zeer aantrekkelijke randvoorwaarde. Kan er altijd mee terug als het niet goed is.
Daytonagrijs, gletsjerwit of mythoszwart? Is dat trouwens hetzelfde als phantomzwart?
Daytonagrijs is alleen in combinatie met S-line. Mijn vorige A1 had S-line maar die zag er van buiten ook anders uit dan een Ambition, had ook andere velgen. Bij de e-tron lijkt het wat betreft exterieur alleen om een dakspoilertje en een badge te gaan. Standaardvelgen zijn dezelfde als bij de Pro Line Plus, wel direct 18". Ik ga geen S-line nemen alleen omdat ik daytonagrijs wil.
Momenteel neig ik wat meer naar wit, en in plaats van S-line denk ik dan aan rotorvelgen.
Nog iets heel anders: ik zag dat bij de A1 de Bose-audio niet meer tussen de opties staat. Jammer, maar misschien wel beter ook, anders zou ik er nog over gaan denken om wéér een A1 te bestellen en dat zou m'n derde worden. Vorige keer had ik het wel aangevinkt maar mijn bestelling viel net tussen de uitfasering van de S-edition en de introductie van de Pro Line S en toen kon ik alleen nog maar een S-edition zonder aanvullende opties bestellen.
* Canaria heeft inmiddels zo ongeveer alle denkbare configuraties van de A1 en de A3 wel in de virtuele showroom geparkeerd
De configurator op de website is niet compleet, de oude versie was completer....want bij de dealer kun je nog wel een aantal dingen aanvinken die niet op de site staan.
Afgelopen dinsdag kreeg de a4 een wintercheck en bij de dealer stond de nieuwe TT met het nieuwe MMI interface. MAN wat is dat toch een ontzettend gaaf ding!!! Echt zooooooo anders/uitgebreider dan de huidige mmi's. Grafisch echt een flinke verbetering! Ook qua mogelijkheden, details, instellingen etc zag het er erg goed uit. Was alleen even wennen om geen "los" scherm op je middenconsole te hebben.
Detail: Als je je MMI uit drukt in de nieuwe TT, dan hoor je het "heartbeat" geluidje van Audi:D
@ jism
toen de a4 in glascoating (keramische) coating gezet werd, waren we ongeveer 12uurtjes bezig....waarvan 75% polijstwerk en dan hadden we alleen exterieur gedaan
Stappen: wassen, wielen, drogen, kleien, polijsten grof, polijsten middel, polijsten fijn, ontvetten (2x), glascoating, uitpoetsen, ramen, trims, wielen en banden en toen pas klaar.
Welk merk teflon gebruiken ze?
[ Voor 38% gewijzigd door Rainesh op 13-11-2014 00:20 ]
scuba blueCanaria schreef op woensdag 12 november 2014 @ 23:57:
Wat vinden jullie de beste kleur voor een A3 SB e-tron?
Daytonagrijs, gletsjerwit of mythoszwart? Is dat trouwens hetzelfde als phantomzwart?
no comment
Dure reparatie, maar ook weer nietVerwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 17:30:
Helemaal kapot gebrand.
Frappant detail was dat de oude koppeling een 'inruil' betrof. Er wordt dan een herstelde er terug in gezet. Het vliegwiel was aardig versleten. Ik heb een behoorlijk goede deal weten te maken:
- Koppelingsset Audi RS4 niet die via via, gewoon via audi
- Grote beurt + materialen alle filters, olie'en, bougies enz
- In / uitbouw koppeling, plus extra service want er zat een knoepert van een spijkerd in de band.
Samen voor 1800 incl. Heeft 3 dagen geduurd, maar ik heb de auto terug. En damn.. Wat heb ik dat ding gemist![]()
[afbeelding]
Binnen nu en 7500KM, wordt zowel distributieriem + distributieketting gedaan. In de tussentijd was ik met een bedrijf bezig, om de auto grondig te laten poetsen, plus een teflon coating erop te laten doen met garantie voor 3 jaar. Dat kost een keer 400 euro, maar dan zijn alle vlekken, strepen, mini krasjes, steenslagen en dergelijk eruit en glanst het ding weer als nieuw.
Stukje duitsland gereden, wat heerlijk snel weerHet 'klappen' van de koppeling is er inmiddels ook weer uit. Vermoedelijk gewoon het vliegwiel dus wat problemen gaf.
De A3 heeft B&O, heb ik er ook inzitten. toch een stappie beter dan Bose. Dat is echt een top installatie.Canaria schreef op woensdag 12 november 2014 @ 23:57:
Daytonagrijs is alleen in combinatie met S-line. Mijn vorige A1 had S-line maar die zag er van buiten ook anders uit dan een Ambition, had ook andere velgen. Bij de e-tron lijkt het wat betreft exterieur alleen om een dakspoilertje en een badge te gaan. Standaardvelgen zijn dezelfde als bij de Pro Line Plus, wel direct 18". Ik ga geen S-line nemen alleen omdat ik daytonagrijs wil.
Momenteel neig ik wat meer naar wit, en in plaats van S-line denk ik dan aan rotorvelgen.
Nog iets heel anders: ik zag dat bij de A1 de Bose-audio niet meer tussen de opties staat. Jammer, maar misschien wel beter ook, anders zou ik er nog over gaan denken om wéér een A1 te bestellen en dat zou m'n derde worden. Vorige keer had ik het wel aangevinkt maar mijn bestelling viel net tussen de uitfasering van de S-edition en de introductie van de Pro Line S en toen kon ik alleen nog maar een S-edition zonder aanvullende opties bestellen.
* Canaria heeft inmiddels zo ongeveer alle denkbare configuraties van de A1 en de A3 wel in de virtuele showroom geparkeerd
Interieur: alleen gauw stofzuigen en APC erdoor rammen. Geen voeding voor plastic, geen lederbehandeling geen ruitjes poetsen, geen etc.Rainesh schreef op woensdag 12 november 2014 @ 23:06:
En 7 uurtjes voor een hele a4 avant inc interieur? Doen ze het met 3 man tegelijk?
Exterieur: even natspuiten, afsoppen, twee keer machinaal langs de grote vlakken rennen en aftoppen met een spraywax? Geen klei, clean, glaze, seal, ironx, polijsten van details, randjes, ruiten in rainmeuk, wheelsealant etc
Om maar een schatting te maken.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb er van het weekend ook even in gezeten. Super mooie bak!Rainesh schreef op donderdag 13 november 2014 @ 00:12:
Afgelopen dinsdag kreeg de a4 een wintercheck en bij de dealer stond de nieuwe TT met het nieuwe MMI interface. MAN wat is dat toch een ontzettend gaaf ding!!! Echt zooooooo anders/uitgebreider dan de huidige mmi's. Grafisch echt een flinke verbetering! Ook qua mogelijkheden, details, instellingen etc zag het er erg goed uit. Was alleen even wennen om geen "los" scherm op je middenconsole te hebben.
Detail: Als je je MMI uit drukt in de nieuwe TT, dan hoor je het "heartbeat" geluidje van Audi:D
Over 2 weken een stukje sturen. Van het weekend de huidige cayman S rijden. Even vergelijken
Wat moeilijk allemaal. Ik geef €13,- aan de wastraat en kan daarna ook nog voor die prijs de stofzuiger erdoor rammen. Totaal 8 minuten ofzo.Gonadan schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:17:
[...]
Interieur: alleen gauw stofzuigen en APC erdoor rammen. Geen voeding voor plastic, geen lederbehandeling geen ruitjes poetsen, geen etc.
Exterieur: even natspuiten, afsoppen, twee keer machinaal langs de grote vlakken rennen en aftoppen met een spraywax? Geen klei, clean, glaze, seal, ironx, polijsten van details, randjes, ruiten in rainmeuk, wheelsealant etc
Om maar een schatting te maken.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Rood, blauw, groen, geel. Alles behalve grijs, zwart of witCanaria schreef op woensdag 12 november 2014 @ 23:57:
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Heb je je MMI al een reset gegeven?zonoskar schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:46:
De laatste tijd heeft mijn navigatie systeem in de A1 (MMI) last van initialisatie problemen. Soms duurt het wel 5-10 minuten voordat het beeld geeft. Vandaag lukte het zelfs niet om tijdens een rit van 25 min het systeem aan de gang te krijgen. Wat kan ik daar aan doen?
Verwijderd
Tylen schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:41:
[...]
Wat moeilijk allemaal. Ik geef €13,- aan de wastraat en kan daarna ook nog voor die prijs de stofzuiger erdoor rammen. Totaal 8 minuten ofzo.
Doe dat alsjeblieft 10x ofzo, en check dan de conditie van je lak eens.
Gaat mij niet om het mooi poetsen, ik wil gewoon een uitvoerige behandeling laten doen. Is de auto ook waard.
Die auto's pik je er altijd meteen uit inderdaad. Niet moeilijk doen, als de bagger eraf gaat is het al mooi zat.Tylen schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:41:
Wat moeilijk allemaal. Ik geef €13,- aan de wastraat en kan daarna ook nog voor die prijs de stofzuiger erdoor rammen. Totaal 8 minuten ofzo.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar het onderhouden is ook hartstikke belangrijk...met twee emmers wassen etcVerwijderd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:06:
[...]
Gaat mij niet om het mooi poetsen, ik wil gewoon een uitvoerige behandeling laten doen. Is de auto ook waard.
Verwijderd
Gonadan schreef op donderdag 13 november 2014 @ 14:12:
[...]
Die auto's pik je er altijd meteen uit inderdaad. Niet moeilijk doen, als de bagger eraf gaat is het al mooi zat.
Doe het elke vrijdag. Dus deze auto is er al 26 keer doorheen gegaan. En hij ia nog steeds super mooi.Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:06:
[...]
Verwijderd
Rij je rustig? Niks aan de hand. Het is sporadisch overigens, ene keer wel, andere keer niet. Al bij garage geweest, oude bougies erbij gepakt en de set die erin gestoken was; hij heeft de verkeerde set binnen gehad.
De platinums vonken gewoon net iets harder en kunnen het geweld binnen een RS veel beter aan. Met maandag worden die, kosteloos vervangen. Heeft verder geen gevolgen ofzo, dan behalve dat ik me netjes moet gedragen.
Afgelopen vrijdag bij het poetsbedrijf wezen kijken, daar zijn we tot een deal gekomen voor het poetsen, reinigen en coaten van de gehele auto (2 dagen kwijt) inclusief het spuiten van de lak op de achterklep. Daar zit namelijk een roestplekje wat afkomstig is van het water dat niet weg kan daar. Bekend probleem dus.
Net stukje gereden in de kou. Je kunt echt merken dat wanneer het kouder is, de RS er als een speer vandoor gaat. Intercoolers profiteren van de koude lucht en dat merk je qua ziekelijk hoog koppel dat dat ding produceert.
Waren dit misschien ook 3 keer goedkoper als de gangbare prijs bougies.Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 23:08:
Ze hebben in de garage de verkeerde bougies in de RS gestopt. Ipv dat het merk NGK platinum erin gezet was zitten er nu bosch bougies in. Wat er gebeurd voorbij de 4500 toeren is dat de bougies het niet meer bij kunnen houden, en de motor gigantisch gaat bokken met een motorstoringslampje als gevolg.
Rij je rustig? Niks aan de hand. Het is sporadisch overigens, ene keer wel, andere keer niet. Al bij garage geweest, oude bougies erbij gepakt en de set die erin gestoken was; hij heeft de verkeerde set binnen gehad.
De platinums vonken gewoon net iets harder en kunnen het geweld binnen een RS veel beter aan. Met maandag worden die, kosteloos vervangen. Heeft verder geen gevolgen ofzo, dan behalve dat ik me netjes moet gedragen.![]()
Afgelopen vrijdag bij het poetsbedrijf wezen kijken, daar zijn we tot een deal gekomen voor het poetsen, reinigen en coaten van de gehele auto (2 dagen kwijt) inclusief het spuiten van de lak op de achterklep. Daar zit namelijk een roestplekje wat afkomstig is van het water dat niet weg kan daar. Bekend probleem dus.
Net stukje gereden in de kou. Je kunt echt merken dat wanneer het kouder is, de RS er als een speer vandoor gaat. Intercoolers profiteren van de koude lucht en dat merk je qua ziekelijk hoog koppel dat dat ding produceert.
Damn je kijkt even niet op audi forum doet een query en tadaa nog meer lachplezier.
http://www.audiforum.nl/f...audi-rs4-b5-440-pk-7.html
Ik hoop dat je de 4 ton gaat halen zoals je schrijft.
[ Voor 7% gewijzigd door MR_VIPER op 16-11-2014 08:21 . Reden: Extra link ]
*empty*
Verwijderd
Moeilijk he lezen. Dan weet je ook dat ik niet besparen ga op bougies ofzo.hij heeft de verkeerde set binnen gehad.
[ Voor 5% gewijzigd door The Eagle op 16-11-2014 20:45 ]
Verwijderd
Nu zal dat in de regel bij de meeste auto's niet zoveel uitmaken, als er een ander merk bougie in gestoken wordt, maar de RS is net wat gevoeliger qua keuze.
Ze zijn besteld, worden morgen kosteloos ingebouwd.
Het geluid was een beetje een jankend geluid wat het midden hield tussen een vacuum lek en een kapotte lager in een spanrol oid. Het geluid trad op tussen bepaald aantal toeren (ergens tussen de 1500 en 2500 gok ik) en hield dan op. Toen de motor warmer werd werd het geluid minder luid en het toerentalbereik iets minder.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Motor koud > olie dikker > spanrol werkt minder goed.
Motor warm > olie dunner > spanrol werkt beter (maar nog niet zoals het hoort aangezien het geluid niet weg is).
Verder zou ik als het niet bekend is wanneer, of als het lang geleden is de distributie + spanrollen + waterpomp gewoon vervangen. Los van het aantal kilometers dat er met de huidige riem gemaakt is. Better safe than sorry zeg maar.
[ Voor 31% gewijzigd door max op 17-11-2014 14:09 ]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Ik denk zelf dat het iets in de multririem is, maar wil dit wel graag zeker weten. Binnenkort ga ik wel een aankoopkeuring laten doen, maar dat kost ook een bak geld en als dit bij voorbaat al een aanduiding is op problemen in de distributie, dan begin ik er niet eens aan.
Ik zou er toch mee uit kijken, heb een keer zo´n geintje gehad waarbij de garage mij 1 bougie met een verkeerde hittegraad had geleverd. kwam ik uiteraard pas achter nadat de motor op 3 cilinders ging lopen... Gat in zuiger was het gevolg. (duur leermomentje. Tegenwoordig check ik of alle 4 de bougies de juiste zijn voordat ik de winkel uit loop)Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 23:08:
Ze hebben in de garage de verkeerde bougies in de RS gestopt. Ipv dat het merk NGK platinum erin gezet was zitten er nu bosch bougies in. Wat er gebeurd voorbij de 4500 toeren is dat de bougies het niet meer bij kunnen houden, en de motor gigantisch gaat bokken met een motorstoringslampje als gevolg.
De platinums vonken gewoon net iets harder en kunnen het geweld binnen een RS veel beter aan. Met maandag worden die, kosteloos vervangen. Heeft verder geen gevolgen ofzo, dan behalve dat ik me netjes moet gedragen.![]()
Rammelend ketting is wel een vrij specifiek geluid, zoek op YouTube eens naar 1.2tsi of 1.4tsi met ketting problemen bij die motoren is het een bekend veel voorkomend probleem. Klinkt zo ongeveer als een 4 cilinder diesel die op 3 cilinders looptBarracuda_82 schreef op maandag 17 november 2014 @ 14:16:
Een S4 heeft een ketting en hoeft pas bij de miljoenmiljard kilometer vervangen te worden. Maar de spanners van de distributie zijn een zwak punt, en mits niet goed onderhouden kunnen deze minder goed gaan werken wat minder spanning op de ketting als gevolg heeft en deze kan dan gaan klapperen. In het ergste geval begeeft de ketting het en loopt je blok in de soep. Dit wil je voorkomen, dus als de spanners al te veel geleden hebben wil je dit vervangen. Alleen moet dan het blok er uit en dat is een prijzige reparatie (ettelijke duizenden euro's).
Ik denk zelf dat het iets in de multririem is, maar wil dit wel graag zeker weten. Binnenkort ga ik wel een aankoopkeuring laten doen, maar dat kost ook een bak geld en als dit bij voorbaat al een aanduiding is op problemen in de distributie, dan begin ik er niet eens aan.
Bij de auto die ik op het oog heb hoor je het heel even (anderhalve slag van de motor), maar dat schijnt normaal te zijn als de auto even stil heeft gestaan, omdat dan de olie uit de spanners weg zakt.
En daar zijn ook oplossingen voor in de vorm van aan accusump om eerst druk op het oliesysteem te zetten voor je de auto start, maar da's voor latere zorg.
Voor hydraulische kettingspanners geld mijn verhaaltje ook.Barracuda_82 schreef op maandag 17 november 2014 @ 14:16:
Een S4 heeft een ketting en hoeft pas bij de miljoenmiljard kilometer vervangen te worden. Maar de spanners van de distributie zijn een zwak punt, en mits niet goed onderhouden kunnen deze minder goed gaan werken wat minder spanning op de ketting als gevolg heeft en deze kan dan gaan klapperen. In het ergste geval begeeft de ketting het en loopt je blok in de soep. Dit wil je voorkomen, dus als de spanners al te veel geleden hebben wil je dit vervangen. Alleen moet dan het blok er uit en dat is een prijzige reparatie (ettelijke duizenden euro's).
Het is dan wel een TDI maar als het geluid een beetje overeen komt zou ik echt daar gaan zoeken.
[ Voor 6% gewijzigd door max op 17-11-2014 19:11 ]
Verwijderd
Ja garage heeft ook geen blaam, de leverancier wel. Er is geen schade verder, rijdt prima, alleen boven de 4500 toeren even rustig aan doen. ^^Meulugar schreef op maandag 17 november 2014 @ 14:45:
[...]
Ik zou er toch mee uit kijken, heb een keer zo´n geintje gehad waarbij de garage mij 1 bougie met een verkeerde hittegraad had geleverd. kwam ik uiteraard pas achter nadat de motor op 3 cilinders ging lopen... Gat in zuiger was het gevolg. (duur leermomentje. Tegenwoordig check ik of alle 4 de bougies de juiste zijn voordat ik de winkel uit loop)
Gezien er geen delen met lagers oid in de distributie zit denk ik niet dat dat jankende geluid daar vandaan kan komen.max schreef op maandag 17 november 2014 @ 19:08:
[...]
Voor hydraulische kettingspanners geld mijn verhaaltje ook.
[video]
Het is dan wel een TDI maar als het geluid een beetje overeen komt zou ik echt daar gaan zoeken.
Die rammel in je filmpje is idd duidelijk van een ketting, maar zoals gezegd gaat het bij mij om een fluitende/jankende toon. Een beetje zoals een stuurpomp met een te laag vloeistofniveau (wat dus ook een oorzaak kan zijn).
Donderdag ga ik samen met een bevriende vag-monteur nog eens naar de auto kijken en dan zal ik ook meteen een filmpje maken van het geluid.
Boeiend... niet iedereen vind dat zo belangrijk... met m'n nieuwe auto's ga ik ook niet ineens met de hand wassen. je kan daar net zo 'schadelijk' mee bezig zijn als je niet weet wat je doet en ik ga ook niet elke dag met een vergrootglas de auto inspecteren.Gonadan schreef op donderdag 13 november 2014 @ 14:12:
[...]
Die auto's pik je er altijd meteen uit inderdaad. Niet moeilijk doen, als de bagger eraf gaat is het al mooi zat.
Beter maken we ons druk om de bezuinigingen die we landelijk doen op het onderhoud van het wegdek; dat zijn grotere schadeveroorzakers.
[ Voor 28% gewijzigd door RodeStabilo op 18-11-2014 14:00 ]
Zolang je het weet dan kun je op de reparaties anticiperen en dat meebedingen in de prijs. Als je de gebreken niet kent en geen garantie hebt dan kom je bedrogen uit.Friespeuk schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 13:57:
[...]
Boeiend... niet iedereen vind dat zo belangrijk... met m'n nieuwe auto's ga ik ook niet ineens met de hand wassen. je kan daar net zo 'schadelijk' mee bezig zijn als je niet weet wat je doet en ik ga ook niet elke dag met een vergrootglas de auto inspecteren.
Beter maken we ons druk om de bezuinigingen die we landelijk doen op het onderhoud van het wegdek; dat zijn grotere schadeveroorzakers.
Ik heb geen idee waar je nu precies op doelt. Ik heb het over de slechte staat van de Nederlandse wegen en jij begint over meebedingen in de prijs?Meulugar schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:50:
[...]
Zolang je het weet dan kun je op de reparaties anticiperen en dat meebedingen in de prijs. Als je de gebreken niet kent en geen garantie hebt dan kom je bedrogen uit.
Nou daar maak je inderdaad precies het punt. De één begint over een vergrootglas terwijl de ander van een afstandje kan zien of een auto goed gepoetst is of gewoon afgespoeld. Die eerste zal het inderdaad niet snel boeiend vinden.Friespeuk schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 13:57:
Boeiend... niet iedereen vind dat zo belangrijk... met m'n nieuwe auto's ga ik ook niet ineens met de hand wassen. je kan daar net zo 'schadelijk' mee bezig zijn als je niet weet wat je doet en ik ga ook niet elke dag met een vergrootglas de auto inspecteren.
Fok die steenslag inderdaad.Beter maken we ons druk om de bezuinigingen die we landelijk doen op het onderhoud van het wegdek; dat zijn grotere schadeveroorzakers.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Omdat je S4's niet echt op elke hoek van de straat kan kopen, en zeker niet in precies de juiste kleurstelling (donkerblauw exterieur, creme interieur). Voor een Aygo zou ik zeggen: "voor deze 100 andere", maar dat geldt voor zo'n auto helaas niet.Appleman schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 13:51:
Ik snap niet waarom je nog tijd stopt in een auto die nu al mankementen vertoont? Zou je me dat kunnen uitleggen?
Dat gekke geluidje kan een fix van een euro zijn (een scheutje stuurpomp olie), maar ook eentje van duizenden euro's. Lijkt me wel de moeite waard om me daar even in te verdiepen.
Maar goed, een beetje research ondertussen leert dat de auto import uit Tsjechië en Duitsland is en dat de kilometerstand bijna anderhalve ton terug gedraaid is, én dat de vorige eigenaar veel problemen met de auto heeft gehad, dus ik ga deze mooi laten staan.
Leuke velgjes. Voor de winter?
[ Voor 32% gewijzigd door max op 18-11-2014 19:53 ]
@ Tylen
je moet gewoon marktplaats in de gaten houden, vind je veel leuke dingen.
Verwijderd
Zeker weten geen imitatie?Rainesh schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 19:25:
Gisteren een mooi setje originele 15inch lichtmetalen velgen voor de a1 gescoord! Slechts 150 euro inc naafkappen en geen beschadigingen!
[afbeelding]
Een band alleen al voor mijn auto kost bijna het dubbele...
Zal waarschijnlijk ook weinig mee gereden zijnRainesh schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 19:25:
Gisteren een mooi setje originele 15inch lichtmetalen velgen voor de a1 gescoord! Slechts 150 euro inc naafkappen en geen beschadigingen!
[afbeelding]
http://www.autoblog.nl/ni...terug-zonder-wielen-71978
Verwijderd
ik wil graag nog eens jullie ervaringen horen. Aangezien de sportback A3 die ik op't oog had voor men neus verkocht is heb ik al iets anders gevonden. Nu men vraag.
Hij woont in brussel en ik in gent is dus al best een eindje rijden. Bijkomend probleem is dat alles in het engels al gebeurd aangezien hij geen Nederlands praat. Maar nu het eigenlijke probleem.
De betaling zou gebeuren door storting op de rekening. Maar hij wil me niet meteen de auto meegeven ook niet nadat hij het uitreksel met bewijs van storting meteen krijgt. Ik moet dus de betaling doen, terug naar huis keren en wachten totdat hij zogezegd mijn geld op zijn rekening heeft staan. Ik ben zelf bang dat ik alles ga storten en dat hij nadien zich niet meer zal laten horen. Hij zegt wel om een contract e.d. op te maken zodanig dat ik een bewijs heb. Maar wie zegt dat hij wel eerlijk is? Hoe pakken jullie dit aan? Ik kan hem toch moeilijk cash uitbetalen. En ik ga er niet vanuit dat een overschrijving zomaar teruggevorderd kan worden. Uiteraard begrijp ik ook zijn standpunt maar ik wil toch eens jullie meningen horen.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Verwijderd
Ik vind het een raar voorstel. Als hij verdwijnt, heb je niks aan het contract, ben je het geld kwijt en sta je nergens. Voorstellen de auto te bezichtigen, bij akkoord contant te betalen (Neem iemand mee) en direct over te schrijven. Anders niet.
Verwijderd
Als die man arts was had hij imho zijn auto wel gewoon ingeruild bij de dealer.
@blackspeedy lets hope not haha maar om de velgen zaten nog bandjes. Die heb ik gratis eraf laten halen bij de lokale bandenboer (continental 205-55-15 met 2,5mm profiel).
@Jonathan C sorry maar ik zou het echt niet doen. Klinkt allemaal te vaag en als kant en klare onzin. Anders stel je hem voor om Paypal te gebruiken, dan kun je nog een geschil openen en je geld terugkrijgen OF hij doet een eenmalige incasso op je rekening, dan kun je dat ook altijd nog terug laten boeken.
Dit topic is gesloten.
![]()