Het grote Audi topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 58 Laatste
Acties:
  • 385.579 views

Onderwerpen

Verwijderd

Die velgen en verlaging O+

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:07
Drempels, stoeprandschade en comfort. O+

[ Voor 5% gewijzigd door martijn_tje op 23-12-2014 07:33 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:07

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

JOHNNY BAK :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:15
Ieder zijn smaak.. Zelf vind ik het echter ook een mooie RS verpesten.. Petjes bak! :+

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:11

Convoy

g44p

lol! kansloos _O-

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:32

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

arjants schreef op zondag 21 december 2014 @ 13:52:
Na veel zoeken uiteindelijk een nette audi kunnen vinden ivm nieuwe baan en inleveren leasebak :)
[afbeelding]
[afbeelding]

Het grotere onderhoud is inmiddels geweest (turbo/oliepomp/remmen/distri-set) en er is inmiddels een krachtkuurtje geboekt bij JD, kijken wat we netjes uit de 1.8T kunnen krijgen.

Plan is om bij mooier weer de audio aan te pakken en alles te vervangen door mijn huidige set (hertz hsk)
Alleen nog kijken welke HU ik ga nemen ivm netjes inbouwen
Mooie bak, wat ik in het andere topic al zei ik zou een set Soniboys overwegen :)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Chaoss schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 10:13:
[...]

Mooie bak, wat ik in het andere topic al zei ik zou een set Soniboys overwegen :)
Er zit reeds zonwering verwerkt in de deurpanelen achter dus de noodzaak is er niet echt voor de kleine.
Al zou het inderdaad wel wat strakker staan :)

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:20

vhal

ಠ_ಠ

martijn_tje schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 07:33:
Welk comfort.. 8)7

Echt, hoe kan je met zoiets normaal rijden zonder dat je aanvullend verzekerd moet zijn voor >50 fysiobehandelingen?

Strava

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:32

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

arjants schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 11:00:
[...]

Er zit reeds zonwering verwerkt in de deurpanelen achter dus de noodzaak is er niet echt voor de kleine.
Al zou het inderdaad wel wat strakker staan :)
Neuh dan zou ik het inderdaad ook niet doen, sonniboys zijn ook nogal duur. Meer een alternatief voor als je meer een privacy look wilt.

[ Voor 50% gewijzigd door Chaoss op 23-12-2014 11:06 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• arjants
  • Niet online
Iemand trouwens ervaring met OEM xenon?
Het valt me op dat de D1S lampen erg weinig licht afgeven in vergelijking met bv een 2013 octavia met H7 halogeen.

Kunnen die dingen ook slijten en zou het plaatsen van versie xenon lampen een verbetering zijn?
Die dingen zijn blijkbaar wel een stukje duurder dan H7 zie ik :P

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11 00:35
Dan klopt er iets niet. Nog nooit een OEM xenon van audi meegemaakt die minder licht opbrengst heeft dan een H7

>PC specs<

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:21
arjants schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 12:44:
Het valt me op dat de D1S lampen erg weinig licht afgeven in vergelijking met bv een 2013 octavia met H7 halogeen.

Kunnen die dingen ook slijten en zou het plaatsen van versie xenon lampen een verbetering zijn?
Een voor mij bekend probleem. Standaard staat bij Audi de xenon verlichting erg laag afgesteld om verblinding te voorkomen. Ik heb de verlichting in de "nul' stand [ en dan vooral aan de rechterzijde] hoger laten afstellen wat een duidelijk beter verder zicht en uitgelicht gebied tot gevolg heeft. Lichtsignalen van tegenliggers heb ik nog nooit gehad, dus de verblinding valt mee.
Wel bij iedere APK vermelden anders zetten ze hem terug omdat hij zogenaamd te hoog staat afgesteld.

Verwijderd

martijn_tje schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 07:33:
Als je in de juiste omgeving in duitsland woont, zul je er bijna geen last van hebben. Rij niet met zo'n verlaagde uitvoering door amsterdam heen ofzo. Schijt. Vind het mooi en erg dik. Alleen bijna niet praktisch in Nederland.

De stoelen van een Rs4 zitten erg fijn, denk niet echt dat je er veel last van zult hebben. Airride kan je ook gewoon de boel verhogen met een knopje. Dus zo erg lijkt het allemaal niet.

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12 15:13
Jism,

hoe is het afgelopen met je poetsbeurt en restauratie van je achterklep?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Slammed_a4
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-12 14:19

nette wagen,heb er zo ook eentje gehad,wel de sedan uitvoering ;)

als je interesse hebt,ik heb nog een leuke licht-upgrade voor dit type wagen liggen...

OEM A4/S4 Bi-xenon koplampen met de titaangrijze binnenkanten...plug en play

wel niet voor een prikje natuurlijk :+

Verwijderd

Rainesh schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 17:15:
Jism,

hoe is het afgelopen met je poetsbeurt en restauratie van je achterklep?
Niet doorgegaan, een naaste is overleden...

Ik had vandaag met RS naar belgie gewild; en gisteren de auto afgezet bij garage. Vanochtend is eraan gewerkt en werd ik al gelijk gebeld met de vraag waar de slotbout is. Niet in de auto, niet thuis, vermoedelijk bij de vorige garage die de koppeling heeft vervangen achtergebleven.... namen ook niet op. fijn... "sla de slotbout er maar uit"

Nou er is geslagen, gelast, eruit gedraaid, gesneden en shit, ding wou er gewoon niet uit. Ze hebben de slotbout er met een luchtratel blijkbaar erin geramd. EINDELIJK kwam die dan los... maar is er een busje afgebroken van waar de wiellager hoort te zitten. Feest om de auto vandaag terug te krijgen ging niet door, pas na dinsdag (met een beetje geluk).

Afspraken kon ik ook wel afzeggen, want we hadden gehoopt dat na het verwijderen van het wiel alles wel in treinvaart lopen zou. Dus niet.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6ix7pi7PpCt9ja8shZQpfvfo/full.jpg

Ook na het vervangen van de lagers zijn we er nog (lang) niet. Zowel voor als achter mag na afloop nog eens uitgelijnd worden. Normaal heb je bij een auto alleen voorwiel uitlijning maar dat geldt voor een RS4 zowel voor en achter :+

Even leven met de gedachte 3 dagen autoloos te zijn... (Als ik geluk heb, en duitsers nog voor het nieuwe jaar onderdelen willen leveren :> ) niet zo'n ramp. :P Auto staat mooi bedekt, had 'm helaas wel even door de sneeuw willen knallen vandaag. :)

Ohw ja... en op de een of andere dag ontbrak het naafkapje van m'n velg:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t31.0-8/10872956_594601920685765_458997190857949699_o.jpg

:'(

Nu even speuren naar een set .....

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:08
Mijn A4-tje (2.0 tdi uit 2009/2010) laten chippen van 143 pk / 320 nm naar ~ 170 / 390 nm. Rijd als een vlotte bak nu. Haal nu gemiddeld 1 op 16.5 wat ook prima is. Je merkt onderin dat hij snel oppakt, ook de motor lijkt veel soepeler nu.

Always bet on Huub

• Rainesh
@Jism

dat is balen zeg. Maar ik neem aan dat je de andere garage de kosten laat betalen voor het eruit slopen van je slotbout?

@huubhuub

1:16,5? Dat is netjes voor een 2.0tdi! Mijn a4 2.0tdi met CR blok doet gemiddeld 1:15/16:o Waar heb je laten chippen?

Verwijderd

Nee, ik denk dat er weinig te verhalen valt.

Ze waren niet open, en ik ben aardig duidelijk geweest met sloop het er maar af.. koop wel een nieuwe slotbout set. Blijkbaar was het wel een goede set geweest, want het had 2 man + de nodige gereedschap en ongeveer 1.5 uur nodig gehad om los te komen :+

Setje koste 35 euro als ik me niet vergis. Jammer dan. Ik had de auto nodig. Hadden alleen niet verwacht dat er dingen gingen afbreken enzo.

• KappeNou
Maar is de moeite genomen om een paar foto's te maken na het wassen

Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/2d161p0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/214cw80.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/2i276uo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/2n8zpkm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/29vm43k.jpg

>PC specs<

• Rainesh
Lekkere bak! Nog van plan om dingen te retrofitten etc?

• KappeNou
Plannen voor nu zijn 2jan een hoogglans zwarte grill van een 3.2quattro ophalen en de chrome lijst zwart te dippen incl logos. Even kijken hoe dat staat.
Dan nog even voor een luchtinlaat traject kijken en vervolgens op maar chippen.
Verder ben ik nog opzoek naar facelift s-line bumpers. Die laten de auto een stuk nieuwer en frisser ogen.

>PC specs<

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:08
Rainesh schreef op zondag 28 december 2014 @ 01:49:
@Jism

dat is balen zeg. Maar ik neem aan dat je de andere garage de kosten laat betalen voor het eruit slopen van je slotbout?

@huubhuub

1:16,5? Dat is netjes voor een 2.0tdi! Mijn a4 2.0tdi met CR blok doet gemiddeld 1:15/16:o Waar heb je laten chippen?
Ik heb dit in Nuenen bij vagtechniek laten doen. Zelf zou ik in nl maar 2 bedrijven aan mijn audi laten komen, JD en VAGtech.

Always bet on Huub

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28

Wom

Netjes die TT!

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Rainesh
@huubhuub

en terecht, zou eerder naar JD gaan dan naar Vagtechniek.

@Kappenou

je zou op de duitse ebay nog kunnen kijken naar de s-line bumpers. Daar vind je echt veel leuke stuff voor een mooi prijsje:)

• KappeNou
Ik kijk af en toe wel, maar echt goedkoop heb ik ze nog niet gezien. Verder zie je ze ook niet heel veel

>PC specs<

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BPgPYxWWXN1ETHQ1a3xh5HZl/full.jpg

Oud vs nieuw. :P

• Rainesh
Eh...wat moet dat voorstellen?

Verwijderd

Onderdelen die bij de wiellager horen.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Dat lijkt meer op iets waarmee je draagarm(rubbers) aan het frame vast zitten dan iets wat bij je wiellager thuis hoort.....

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:46
Beste wensen allemaal,

Woensdag een proefrit in een Audi A5 2.0 TFSI 180pk (2009) gemaakt echt heerlijk zeker die turbo vanaf low rpm direct veel koppel geweldig! 7.8s maar voelde veel sneller.

Huidige BMW E46 320i wil ik vervangen en kan wellicht een Audi worden aangezien BMW pas turbo heeft vanaf 2012. (excl. 335i)
BMW is lekker snel als je hoog in toeren gaat maar daar kom ik niet vaak.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:53

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Als je geen diesel hebt kan je niet zonder turbo imo, heb het mogen ervaren en wil niet meer zonder. Dat gejank naar 4K doe je toch niet de hele tijd. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Rainesh
xeoMe schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 15:00:
Beste wensen allemaal,

Woensdag een proefrit in een Audi A5 2.0 TFSI 180pk (2009) gemaakt echt heerlijk zeker die turbo vanaf low rpm direct veel koppel geweldig! 7.8s maar voelde veel sneller.

Huidige BMW E46 320i wil ik vervangen en kan wellicht een Audi worden aangezien BMW pas turbo heeft vanaf 2012. (excl. 335i)
Wat hartstikke belangrijk is bij de 2.0TFSI is het olieverbruik. Kijk of je complete onderhoudshistorie kunt opvragen en controleer dit ook bij de dealer. Want de 2liter tfsi staat er echt bekend om als een olieverbruiker, 1liter bijvullen om de 500 a 1000km is niet raar als het blok er last van heeft. Er zijn wat modificaties voor geweest, sommige onder garantie, sommige onder coulance.

http://www.audiforum.nl/f...ehaald-4.html#post1620975

[ Voor 7% gewijzigd door Rainesh op 01-01-2015 15:55 ]

• GioStyle
  • Laatst online: 00:55
Hoe komt dat eigenlijk? Ik bedoel, de 1.2TFSI van mijn ouders verbruikt echt geen enkel druppel. :P

• Gonadan

Gonadan

Dat was bij mijn weten de eerste TFSI, de techniek was nog relatief jong.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:00

Tomatoman

Fulltime prutser

Beste wensen allemaal,

Dat valt op te lossen hoor :P
Afbeeldingslocatie: http://thesuperslice.com/wp-content/uploads/2012/07/audi_bmw.jpeg

Net als veel andere merken is BMW al enige tijd bezig om motoren te downsizen. Dat gebeurt onder meer door zescilinders te vervangen door viercilinders. Onder meer ten compensatie van het verloren vermogen wordt dan een wordt dan (grotere) turbo gemonteerd.

Maar als je graag veel trekkracht bij lage toeren wilt, is een diesel dan geen optie?

Een goede grap mag vrienden kosten.

• technorabilia
  • Laatst online: 19:56
huubhuub schreef op maandag 29 december 2014 @ 10:06:
[...]

Ik heb dit in Nuenen bij vagtechniek laten doen. Zelf zou ik in nl maar 2 bedrijven aan mijn audi laten komen, JD en VAGtech.
Ik heb destijds mijn TT 2.0 TFSI laten chippen bij JD. Zeer tevreden.
Is uiteindelijk 270pk geworden met instapchip tuning! YMMV!

• Gonadan

Gonadan

Beste wensen allemaal,

Achterwielaandrijving hecht je geen waarde aan?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• xeoMe
Diesel is denk geen optie rij zo'n 10k per jaar zou zonde zijn als ik een diesel ga nemen.

Olieverbruik ja lastig maarja met zo'n 10k per jaar is dat +- 80 euro aan olie elk jaar niet heel boeiend dus.
Turbo motoren zijn lekker snel weg daar draait het mij om of BMW snel wegrijd weet ik niet moet daarom even een proefrit maken.

Interieur en exterieur ben ik nog helemaal weg van BMW en vind ik beter dan Audi.

@Gonadan
Achterwielaandrijving een beetje misschien hiervoor een Clio 2 gehad leuk en ook voorwielaandrijving maar prima te doen.
Tevens hebben we natuurlijk altijd nog quattro

• Gonadan

Gonadan

xeoMe schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 19:36:
Diesel is denk geen optie rij zo'n 10k per jaar zou zonde zijn als ik een diesel ga nemen.

Olieverbruik ja lastig maarja met zo'n 10k per jaar is dat +- 80 euro aan olie elk jaar niet heel boeiend dus.
Turbo motoren zijn lekker snel weg daar draait het mij om of BMW snel wegrijd weet ik niet moet daarom even een proefrit maken.
Diesel is op alle fronten duurder, gewicht, belasting, onderhoud. Leuk als je het qua km gunstig kunt laten uitpakken maar anders gewoon zonde.

Overigens moet je een turbo ook niet de hemel in prijzen. Mijn blok begint vanaf 1900 te trekken door de turbo, dan heb je dus pit tot ver voorbij de 4K waar je normaal pas blij wordt.

Echter zit je in de eerste versnelling ook al zeer snel op veel toeren en met juist schakelen kan je die behouden, dus als je snel weg wilt zijn maakt dat niet zoveel uit. Feit is wel dat je lekker comfortabel kunt rijden door de turbo omdat hij ook op lagere toeren prima trekt.
Interieur en exterieur ben ik nog helemaal weg van BMW en vind ik beter dan Audi.
Ga jij es je mond spoelen. :(
@Gonadan
Achterwielaandrijving een beetje misschien hiervoor een Clio 2 gehad leuk en ook voorwielaandrijving maar prima te doen.
Tevens hebben we natuurlijk altijd nog quattro
Quattro is nog zwaarder en geen achterwielaandrijving, maar als je lekker wilt gummen vooral doen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• xeoMe
Daar heb je gelijk in, diesel wordt sowieso geen optie helaas.
Boven de 4K kom ik ook niet echt vaak zeker niet met normaal rijden, als ik een keer sportief trek dan kom ik er zeker wel maarja dat is relatief weinig.

Sorry was vergeten dat dit het audi topic was :$

• Rainesh
80 euro per jaar olie?? In sommige gevallen na slechts 200km te rijden moet er al olie bijgevuld worden. Maar als je dat geen punt vindt....

De 2.0tfsi was inderdaad een van de eerste tfsi's en die had wat kinderziektes/mankementen. Schijnt dat de nieuwe 1.0 TFSI (drie cylinder, 95pk 160nm koppel) in de facelift a1 echt smooooth loopt. Hij is ook te bestellen met een s-tronic:O

• xeoMe
Rainesh schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 23:13:
80 euro per jaar olie?? In sommige gevallen na slechts 200km te rijden moet er al olie bijgevuld worden. Maar als je dat geen punt vindt....

De 2.0tfsi was inderdaad een van de eerste tfsi's en die had wat kinderziektes/mankementen. Schijnt dat de nieuwe 1.0 TFSI (drie cylinder, 95pk 160nm koppel) in de facelift a1 echt smooooth loopt. Hij is ook te bestellen met een s-tronic:O
Gisteren een uurtje+ zitten googlen zag mensen met 1l per 1000-1500km maar na 200km heb ik niet voorbij zien komen, daar zit ik niet op te wachten.

Ligt het aan mij of zijn er bijna geen luxe/sportieve auto's naast Audi en BMW.
Vind alles maar lelijk naast deze 2 merken :p (betaalbare auto's)

• The Eagle

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jawel hoor. Lexus, Jaguar, om maar iets te noemen. Bentley ook maar daar moet je bankrekening tegen kunnen :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• xeoMe
The Eagle schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 00:06:
Jawel hoor. Lexus, Jaguar, om maar iets te noemen. Bentley ook maar daar moet je bankrekening tegen kunnen :P
Haha ja daarom zeg ik betaalbare auto's, Lexus en Jaguar wellicht maar dan krijg ik toch wel wat oudere auto's. Met het budget +- 18k kom ik toch op bj +- 2009 met audi en bmw.

• Rainesh
xeoMe schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 00:02:
[...]

Gisteren een uurtje+ zitten googlen zag mensen met 1l per 1000-1500km maar na 200km heb ik niet voorbij zien komen, daar zit ik niet op te wachten.

Ligt het aan mij of zijn er bijna geen luxe/sportieve auto's naast Audi en BMW.
Vind alles maar lelijk naast deze 2 merken :p (betaalbare auto's)
http://www.audiforum.nl/f...verbruik-a4-2-0-tfsi.html

39 pagina's met info :) en

http://www.audiforum.nl/f...ehaald-4.html#post1620975

• InFamous
  • Laatst online: 21:27

InFamous

excommunicado

Hoe zit dat olie verbruik bij de 3.2FSI? Daar lees ik eigenlijk niks over, of geldt dat probleem alleenvoor de TFSI motoren?

Formerly known as Ragdoll

Verwijderd

InFamous schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 01:19:
Hoe zit dat olie verbruik bij de 3.2FSI? Daar lees ik eigenlijk niks over, of geldt dat probleem alleenvoor de TFSI motoren?
3.2's zijn naar mijn mening erg betrouwbaar.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4pOkqTo48CxEh0BKik2SktiB/full.jpg

:Y)

Volgende week de garage in... #round 17 met onderhoud. :)

• Rainesh
De FSI (en de huidige tfsi's) motoren hebben last van koolstofaanslag. Deze moet je om de zoveel km's "reinigen" of om de zoveel tijd door trekken en flink belasten.

De 4.2L V8 in de RS4 B7 leverde bijv na x aantal km's niet meer zijn volledige vermogen, daar daalde het bizar snel. Pas na een interne reiniging leverde het blok weer 400+ pk. Gewoon 1x per 6 maanden een flesje Forte Fuel System Cleaner erin en dan ook ff doortrekken......en dan 1x per 30k een inlaatreiniging laten doen.

• Gonadan

Gonadan

Op regemlatige basis middeltjes in de tank ben ik persoonlijk niet zo'n voorstander van, maar het schijnt af en toe wel te helpen.

Wat dat betreft kan je in zo'n geval beter even kijken wat je rijgedrag is. Zelf heb ik die overweging ook meermalen moeten maken. Aangezien ik naast lange ritten ook erg veel ritten doe van minder dan tien kilometer is de kans op volroeten veel groter. Verschillende typen motoren zijn daar gevoeliger voor en die kan ik dus beter niet kiezen, of ik moet bewust vaker een stuk snelweg gaan pakken om alles even lekker door te fikken. Rijd je voornamelijk lange stukken dan is het al een stuk minder erg om zo'n motor te hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• KappeNou
Ik heb bij de 3.2fsi ook last van olie verbruik net zoals de 2.0tfsi. Beide om de 2000km wel een 0,5tot1 liter olie bij.
Als het daarbij blijft maakt het me niet veel uit. Blijft de olie wel vers ;)

>PC specs<

• Wom

Wom

Heb ook in mijn A5 een litertje bijgegooid na 2500km. Lig er niet wakker van eigenlijk, was bij de GTI die ik hiervoor had ook geen probleem. En dat ding heeft serieus afgezien bij mij.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:07
Euhm, hoe zet je eigenlijk je parkeerlichten (dus de LED's) aan als je je auto stil zet? Dus alle 4. Voor een van de twee (links of rechts) begrijp ik dat je de richtingaanwijzerhendel naar de juiste kant moet zetten, maar hoe doe je alle 4?

• Gonadan

Gonadan

Gewoon je licht aan laten staan? (disclaimer: ik heb geen LED)

[ Voor 31% gewijzigd door Gonadan op 05-01-2015 16:52 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-12 23:51
HyperBart schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:42:
Euhm, hoe zet je eigenlijk je parkeerlichten (dus de LED's) aan als je je auto stil zet? Dus alle 4. Voor een van de twee (links of rechts) begrijp ik dat je de richtingaanwijzerhendel naar de juiste kant moet zetten, maar hoe doe je alle 4?
lampen in stadslicht stand zetten, of in iedergeval niet op automatisch.

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:04
Niet alle 2.0TFSI's hebben er last van! Ik heb nu zelf meer dan 100K gereden met mijn 2.0TFSI, maar ik moet hooguit 0.5L bijvullen tussen de beurten (15K Km).

• HyperBart
Man, ik word er gek van hoeveel die Audi A3 1.6 TDI zuipt... Op 16K kilometers is nu net voor de 3de keer een olie bijvulling nodig geweest.

Na 1500km moest ik even binnen voor een "nacheck aflevering", toen werd er best al veel bijgedaan, dat kon ik nog begrijpen.
Ergens begin december heb ik er nog eens moeten laten indoen omdat de wagen de melding gaf dat het nodig was (rond de 10K kilometers oid) en nu met 16000 mag ik er WEER bij doen...

Dealer is ondertussen een "olieweging" gestart, waarbij ik na exact 1000km terug moet keren en ze dan kijken hoeveel er uit is...

Collega's die ook met een A3 1.6 rijden gaven aan dat het sterk afneemt na 30K kilometers...

• flowiej
  • Laatst online: 21:15
HyperBart schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 11:28:
Man, ik word er gek van hoeveel die Audi A3 1.6 TDI zuipt... Op 16K kilometers is nu net voor de 3de keer een olie bijvulling nodig geweest.

Na 1500km moest ik even binnen voor een "nacheck aflevering", toen werd er best al veel bijgedaan, dat kon ik nog begrijpen.
Ergens begin december heb ik er nog eens moeten laten indoen omdat de wagen de melding gaf dat het nodig was (rond de 10K kilometers oid) en nu met 16000 mag ik er WEER bij doen...

Dealer is ondertussen een "olieweging" gestart, waarbij ik na exact 1000km terug moet keren en ze dan kijken hoeveel er uit is...

Collega's die ook met een A3 1.6 rijden gaven aan dat het sterk afneemt na 30K kilometers...
Ik heb ook een A3 1.6 TDI met nu ongeveer 20.000 km op de teller maar heb hier totaal geen last van..

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:20
Ik had een A1 met de 1.6TDI (105pk), en heb in 75k nog nooit olie hoeven bijvullen.

• HyperBart
Hier hebben al 2 collega's mij quasi hetzelfde gedrag verteld.

Moeten wel zeggen dat wij kilometervreters zijn. Ik doe gemiddeld 5.000 kilometers per maand, collega ongeveer gelijk en dan de derde collega een pak minder. Snelwegkilometers vooral...

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-12 10:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Bij koude en nog niet ingereden motor hoge toeren gedraaid? Want dat is een probaat middel om elke motor tot olieverbruik te krijgen.

Signatures zijn voor boomers.

• HyperBart
Niet speciaal, ik rij met een automaat, vertrek gewoon normaal, moet wel redelijk snel de autosnelweg op, maar daar rij ik in D of in M zo snel mogelijk (rustig uiteraard) naar de hoogste versnelling. Na ongeveer de koelvloeistof op 4 streepjes (90 graden) en de olie rond de 60 graden te krijgen begin ik echt er niet meer op te letten...

Plus hoeveel kilometer moet je rijden om "ingereden" te zijn volgens jou? Met 16K op de teller lijkt dat ding me toch al wat ingereden?

[ Voor 17% gewijzigd door HyperBart op 13-01-2015 13:59 ]

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
HyperBart schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:27:
Hier hebben al 2 collega's mij quasi hetzelfde gedrag verteld.

Moeten wel zeggen dat wij kilometervreters zijn. Ik doe gemiddeld 5.000 kilometers per maand, collega ongeveer gelijk en dan de derde collega een pak minder. Snelwegkilometers vooral...
Olie wordt te dun. Wat voor soort snelwegen rijden jullie? Veel inhaal manouvres?
HyperBart schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:59:
Plus hoeveel kilometer moet je rijden om "ingereden" te zijn volgens jou? Met 16K op de teller lijkt dat ding me toch al wat ingereden?
Na 1000km wordt de schakelbare oliepomp ingeschakeld. Dus wederom: hoe wordt er gereden?

Ik zou persoonlijk doodgelukkig zijn met dat olieverbruik. Betekent dat er geen dieselverdunning door regeneratie. Want dat zie je namelijk niet bij een "vaste" oliestand.

[ Voor 44% gewijzigd door Chevy454 op 13-01-2015 14:17 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• HyperBart
Chevy454 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:03:
[...]

Olie wordt te dun. Wat voor soort snelwegen rijden jullie? Veel inhaal manouvres?
Euhm :+ . Slechte autosnelwegen? 120 à 150 km/h. 2 baans snelwegen. Filerijden. Om je een idee te geven. We werken in Antwerpen en dat is na Brussel de meest filegeplaagde stad. We komen uit de regio Genk en Lummen... Ik woon echt letterlijk 3 minuutjes van de autostrade...
[...]

Na 1000km wordt de schakelbare oliepomp ingeschakeld. Dus wederom: hoe wordt er gereden?

Ik zou persoonlijk doodgelukkig zijn met dat olieverbruik. Betekent dat er geen dieselverdunning door regeneratie. Want dat zie je namelijk niet bij een "vaste" oliestand.
Na 1000km? Zo een ritjes doe ik bijna nooit :D

• Chevy454
  • Niet online
HyperBart schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:29:
Euhm :+ . Slechte autosnelwegen? 120 à 150 km/h. 2 baans snelwegen. Filerijden. Om je een idee te geven. We werken in Antwerpen en dat is na Brussel de meest filegeplaagde stad. We komen uit de regio Genk en Lummen... Ik woon echt letterlijk 3 minuutjes van de autostrade...
Dus geen olieverdunning door roetfilterregeneratie: normaal gedrag.
En de E313 en E314 is niet slecht, de E40 en E25 wel.

Onderhoud bij Willems in Genk?

[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 13-01-2015 14:33 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• HyperBart
Meh, een Nederlandse goede vriend vindt ze toch altijd belabberd, maar ja, die heeft altijd wat te mekkeren :+ .

Onderhoud in Antwerpen, Rietje. Maar ja, buiten olie bij er in is er nog niet veel onderhoud gedaan.

[ Voor 18% gewijzigd door HyperBart op 13-01-2015 14:35 ]

Verwijderd

Maasluip schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:50:
Bij koude en nog niet ingereden motor hoge toeren gedraaid? Want dat is een probaat middel om elke motor tot olieverbruik te krijgen.
In koude toestand lekker een sprint met launch control trekken.... Gaat prima :+

De RS heeft ondanks de KM-stand geen olieverbruik. Wel zo prettig. En al zou het er zijn krijg je automatisch een melding in het dash met dat het oliepijl gecontroleerd moet worden.

Wat fucking vet.... :D echter totaal useless....

[YouTube: http://youtu.be/8M60VSX8Uek]

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2015 17:17 ]

• arjants
  • Niet online

Uiteindelijk na veel inlezen besloten om mijn standaard xenon om te gaan bouwen dmv een retrofit kit.
Upgraden naar bi-xenon met een S4 set was met toch te duur en deze set lijkt een behoorlijke upgrade te zijn.
Linksvoor begint al te knipperen en dat zou me voor 1 lamp 72,- kosten.
Nu voor 199,- de volgende set besteld, alles weer vers :) :
Afbeeldingslocatie: https://www.retrofitlab.com/images/products/57/Audi%20A4%20B6%20Bi-xenon%20MH1%20retroquick%20kit.jpg

Aankomende week de oliezeef onderin het carter bekijken en daarna door naar JD :P

[ Voor 5% gewijzigd door arjants op 18-01-2015 01:58 ]

• Rainesh
Zo damn, waar ga je al dat spul laten??? Heb je wel zoveel plek achter je koplamp?

• arjants
  • Niet online
Rainesh schreef op zondag 18 januari 2015 @ 11:09:
Zo damn, waar ga je al dat spul laten??? Heb je wel zoveel plek achter je koplamp?
Retrofitlab blijkt een nederlands bedrijf te zijn, gespecialiseerd in het upgraden van koplampen.
Blijkbaar verouderd de lens erg snel waardoor de lichtopbrengst en -beeld met de jaren steeds slechter worden, zie: LINK
Deze onderdelen zijn ook geschikt om een standaard halogeen om te bouwen naar bi-xenonL
Inbouw is redelijk goed te doen:

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:44
Maasluip schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:50:
Dat zou ook mijn eerste gedachte zijn. Maar wat ik me m.b.t. olieverbruik wel eens afvraag, is het altijd 100 procent afhankelijk van de bestuurder? Met andere woorden, is elk motorblok mechanisch gezien helemaal perfect en ligt het dus altijd aan mishandeling, of zou het kunnen zijn dat er exemplarisch minimale productiefouten (denk aan zuigers, zuigerveren etc) bij zo'n 1.6 TDI (die toch wel als redelijk degelijk bekend staat) zijn die de kans op olieverbruik vergroten, hoe voorzichtig je ook rijdt?

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:03
Zolang de merken in het boekje zetten dan 1 liter op de 1000 km acceptabel is heb ik geen vertrouwen in.
A. de olie wordt dunner 5W30 tov de oude 10W40
B. de Olie gaat langer mee 30.000km

maar als je er elke 5000 km een liter bij gooit vraag ik me af wat beter is het voor milieu ;-)

[ Voor 56% gewijzigd door wd200 op 18-01-2015 15:07 ]

• GioStyle
  • Laatst online: 00:55
blacktarantulaX schreef op zondag 18 januari 2015 @ 12:06:
[...]

Dat zou ook mijn eerste gedachte zijn. Maar wat ik me m.b.t. olieverbruik wel eens afvraag, is het altijd 100 procent afhankelijk van de bestuurder? Met andere woorden, is elk motorblok mechanisch gezien helemaal perfect en ligt het dus altijd aan mishandeling, of zou het kunnen zijn dat er exemplarisch minimale productiefouten (denk aan zuigers, zuigerveren etc) bij zo'n 1.6 TDI (die toch wel als redelijk degelijk bekend staat) zijn die de kans op olieverbruik vergroten, hoe voorzichtig je ook rijdt?
't Probleem kan ook gewoon in het productieproces liggen puur om kosten te besparen. Stel dat een machine met een boorkop 100 motorblokken kan freezen, boren en noem maar op en daarna is de boorkop op. Uit kostenbesparingen toch even 5 extra motorblokken verder produceren, want de afwijkingen liggen nog 'binnen de marges'. De laatste 5 motorblokken kunnen dus extra olie verbruiken.

Als ik het compleet mis heb word ik graag verbeterd. ;)

Verwijderd

Zo'n kop of blok wordt echtwel nauwkeurige inspectie op losgelaten. Het is niet zo dat er extra blokken bijkomen die mogelijk een foutmarge hebben. Je zou het ook zo kunnen zien dat de 1.9 die ze verkloten bij productieproces gewoon voor een 2.0 worden klaargemaakt en op grotere diameter wordt gehoond.

Het grootste probleem van olieverbruik is de sluitende ringen rondom de zuigers. Sluiten die niet goed slipt er gewoon olie doorheen. In de meeste koppen heb je ook 4 zuigers, 4x de kans dus dat zo'n ring niet goed meer sluit.

Zulke dingen kunnen ook gewoon door kou ontstaan. Als je een motor in koude toestand met relatief dikkere olie start, dan kan het een minuut duren voordat de olie pas naar boven gepompt kan worden. Of dat mensen relatief dicht bij de snelweg wonen, en zonder een klein stukje warm te kunnen rijden al gelijk de snelweg in koude toestand ermee opknallen.

Er zijn denk ik zoveel factoren, productie en assemblage van een motor kan ook nooit perfect zijn. Altijd wel iets aan de hand. De auto die ik nu heb gebruikt gewoon 0 olie. Had toch verwacht dat er iets verloren zou raken met 2 turbo's ofzo, maar daar is niets van waar.

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 19:57:
Zulke dingen kunnen ook gewoon door kou ontstaan. Als je een motor in koude toestand met relatief dikkere olie start, dan kan het een minuut duren voordat de olie pas naar boven gepompt kan worden. Of dat mensen relatief dicht bij de snelweg wonen, en zonder een klein stukje warm te kunnen rijden al gelijk de snelweg in koude toestand ermee opknallen.
Koud de snelweg op lijkt mij niet echt een probleem, tenzij je met 6K toeren gaat invoegen natuurlijk. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

knip

[ Voor 97% gewijzigd door PWM op 25-01-2015 19:57 . Reden: V&A ]

• Rainesh
Maat/steek/et waarde?

Verwijderd

Excuses, ik was inderdaad wel erg voorzichtig met de informatieverschaffing (te druk bezig om die foto werkend te krijgen)
Het gaat dus om vier Continental Wintercontact winterbanden Bandenmaat is 205-55-15, steekmaat van de velgen is 5x112, ET 45, naaf 57,1. (please correct me if I'm wrong over de ET en naaf, dit is wat ik zo in mijn hoofd heb zitten)

• Rainesh
ah jammer, dat gaat niet passen onder de a1 of a4

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10407729_613676615444962_2368349287208608367_n.jpg?oh=40cf728124f361de500630817ea3f6c1&oe=552AC43E

Distributieriem & ketting onder handen. Fijn. Weet je wat ik vanochtend onder de passagiersstoel vond? Een mooie dop voor op slotbouten. Ik heb veel geld betaald (extra!) om de slotbouten eruit te laten slaan... blijkt dat ding gewoon onder de stoel te liggen waar niemand 'm vinden kon :')

• KappeNou
Zoals gewoonlijk vieze velgen... Koop is EBC green of red stuff's

>PC specs<

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:20

vhal

ಠ_ಠ

Wat staat die Landrover akelig dicht naast je...

Strava

Verwijderd

KappeNou schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:43:
Zoals gewoonlijk vieze velgen... Koop is EBC green of red stuff's
Ik rij de blokjes eerst liever op. Weet je wat zo'n remmenset kost voor een RS4? :P
vhal schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 19:31:
Wat staat die Landrover akelig dicht naast je...
Landrover staat stil ivm onderhoud. Gaat dus ook nergens heen.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-12 21:37
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:59:
[...]
Wat fucking vet.... :D echter totaal useless....

[video]
En daarna wegrijden als een huisvrouw :)

Roomba E5 te koop

• KappeNou
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 22:31:
[...]

Ik rij de blokjes eerst liever op. Weet je wat zo'n remmenset kost voor een RS4? :P
ik weet het ;)
Het prijs verschil die ik nu heb is al bizar. Ik ben nu van de standaard 312mm schijven combi naar 345 TTS set gegaan. Blokken zijn zover ik kan zien even groot maar een heeel stuk duurder.

>PC specs<

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/Original-Audi-A4-8E-B7-Isofix-Halterung-inkl-Schrauben-hinten-links-Fahrerseite-/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/2lEAAOxyni9TBy1u/$_35.JPG

80 euro :|
stukje staal en 2 bouten.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/v/t1.0-9/10372530_614646095348014_2711885165472328650_n.jpg?oh=930823c51e285be1270c8298864303c6&oe=55223697&__gda__=1432900769_e8f647850a671a2e7c6c8734c959ae92

Hallo ja.
KappeNou schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:17:
[...]

ik weet het ;)
Het prijs verschil die ik nu heb is al bizar. Ik ben nu van de standaard 312mm schijven combi naar 345 TTS set gegaan. Blokken zijn zover ik kan zien even groot maar een heeel stuk duurder.
Ik had een set in gedachten:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0HQfVcjLsd9lU2LsT0A6gKRl/full.jpg

in het rood... maar je wil niet weten wat dat kost... serieus.. Daar koop je een 1.9 / 2.0 TDI A3 van :+

Zulk remgeweld is wel gewenst. De snelheidslimiet is van de RS4 af. Ik haal 310kmph ermee als ik dat wil. Echter nooit harder dan 280 gereden ermee. Vaak zit het weer ook niet mee voor zulke sprints.

Ah well... eerst de belangrijke dingen. die remmen komen volgend jaar wel ofzo :)

ah - eindelijk dat filmpje op youtube teruggevonden.... gasten in een RS6 jatten even een mini. Daarom scherm je je OBD gewoon af, slot eromheen, auto-alarm met bewegingsmelder enzo... Als je de poort blokkeren kunt stop je 90% van de diefstal.

Skippen naar 02:20.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2015 07:34 ]

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:04

TommieW

Numa numa.

"Door de kou bevriezen de vloeibare kristallen." You wot m8? :+
Hopelijk wordt hij snel gepakt. Het viel mij wel op dat BMW er niet op stond.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 19:57:
Zo'n kop of blok wordt echtwel nauwkeurige inspectie op losgelaten. Het is niet zo dat er extra blokken bijkomen die mogelijk een foutmarge hebben. Je zou het ook zo kunnen zien dat de 1.9 die ze verkloten bij productieproces gewoon voor een 2.0 worden klaargemaakt en op grotere diameter wordt gehoond.
Soms proberen ze uit kostenbesparing nieuwe ideeen en dan gaat het grondig mis. Maar de huidige V6 3.0L krijg ik binnen no time aan het olie zuipen. En dan rijd ik hem rustig in, met voldoende heat en soak cycles.

Punt is: geen olieverbruik is bij een diesel niet altijd een goed teken. Je merkt bijvoorbeeld olieverdunning door regeneratie niet als het peil constant blijft.

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-12 15:48

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

http://www.telegraaf.nl/a...udi_RS_3_Sportback__.html

Dat geluid! O+ _/-\o_ Daar wordt je ineens heel hebberig van :)

www.youtube.com/DerOllie

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:17
Net de hele docu gekeken, echt interessant om te zien hoe dat er aan toe gaat in het criminele circuit. Alleen wat ik niet snap is dat die gasten meewerken aan zo'n docu, ik bedoel de politie kijkt toch ook mee?

• Rainesh
_/-\o_

Mooie velgen!

Verwijderd

TommieW schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:14:
[...]

"Door de kou bevriezen de vloeibare kristallen." You wot m8? :+
Hopelijk wordt hij snel gepakt. Het viel mij wel op dat BMW er niet op stond.
Die gast is een amateur.... echter dat die de ballen heeft om voor iemand z'n deur een auto te jatten is wat anders. Apparaatje doet al het werk voor 'm.
Terrz schreef op zondag 25 januari 2015 @ 16:11:
[...]

Net de hele docu gekeken, echt interessant om te zien hoe dat er aan toe gaat in het criminele circuit. Alleen wat ik niet snap is dat die gasten meewerken aan zo'n docu, ik bedoel de politie kijkt toch ook mee?
Dit zijn wel de docu's die kijkcijfers brengen. Geeft een goede inside blik in hoe het eraan toegaat.

Ik was altijd verbaasd hoe ze een peperdure audi konden jatten. Nou zo dus... gewoon een apparaatje van 1000 euro, de OBD in, flashen en gaan. Fucking dom ook dat daar bij Audi de boel qua security ook niet op orde is. Geldt voor bijna elk merk trouwens.

Wetende dat de meeste diefstallen van nieuwe relatief dure auto's op deze manier gebeurd, kan je het beste je OBD poort blokkeren. De makkelijkste in een Golf bijv is een Abus slot om de poort heen. Krijg je er ook niks meer op. Helaas zit bij mij audi de OBD poort niet voorin zoals bij de meeste auto's maar onder de asbakhouder achterin. Ik heb wel de nodige aanpassingen gedaan ja ;)

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:44
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 19:54:
De makkelijkste in een Golf bijv is een Abus slot om de poort heen. Krijg je er ook niks meer op.
Bij een Golf 6 zit die ook in de asbakhouder. Word verdomme weer boos als ik dit filmpje zie. Zo hebben ze mijn Golf ook meegenomen vorig jaar.

• HyperBart
Bij de F reeksen van BMW is het ook niet veel anders hoor. Maar daar is wel vaak een blanco sleutel voor nodig en wegrijden maar.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:48

Vuvuzela

My spire is forming

Hoorde laatst van iemand die bij een autodealer werkt dat een klant problemen had met zijn (dikke) auto en na wat onderzoek kwamen ze erachter dat er 9 sleutels geprogrammeerd waren :X Die dief heeft waarschijnlijk wel ff zitten vloeken en toen gelukkig opgegeven.

I served in a company of heroes.

• KappeNou
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 20:57:

Ik had een set in gedachten:

[afbeelding]

in het rood... maar je wil niet weten wat dat kost... serieus.. Daar koop je een 1.9 / 2.0 TDI A3 van :+

Zulk remgeweld is wel gewenst. De snelheidslimiet is van de RS4 af. Ik haal 310kmph ermee als ik dat wil. Echter nooit harder dan 280 gereden ermee. Vaak zit het weer ook niet mee voor zulke sprints.

Ah well... eerst de belangrijke dingen. die remmen komen volgend jaar wel ofzo :)
Want je gaat er het circuit mee op?
Goede blokken doen al een hoop. Ik zou eerder naar een 2e hands OEM set kijken van bijvoorbeeld een nieuwer type RS. Soms kom je ook voor een leuke prijs een set ceramische tegen.

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 26-01-2015 10:22 ]

>PC specs<

Verwijderd

KappeNou schreef op maandag 26 januari 2015 @ 10:19:
[...]

Want je gaat er het circuit mee op?
Goede blokken doen al een hoop. Ik zou eerder naar een 2e hands OEM set kijken van bijvoorbeeld een nieuwer type RS. Soms kom je ook voor een leuke prijs een set ceramische tegen.
Ze zien er bruut uit. Dat is nou net wat die hele auto uitstraalt:

Voor gebruik circuit hoeft niet. Maar het is wel prettig te kunnen remmen bij hoge snelheden. Dat kan altijd beter. Je zit heel erg op z'n teentjes boven de 250kmph heb ik het idee. Inderdaad, gebruikt scheelt behoorlijk op de prijs.

Verwijderd

- Aircopomp lager loopt aan, aircopomp eruit voor vervangen lager
- Stuurpomp wordt vervangen, stuurt zeer zwaar @ stationair
- Homokineet rechtsvoor die lekt
- Slang van turbo zat los, reedt verder nog prima
- Beetje zweten bij kleppendekselpakking, nokkenaskeerring wordt nog gechecked
- Droogtescheurtjes in koelslangen, of het zijn (de)montage slijtageplekken, kan ook nog
- Dynamo wordt getest op werking, mocht het slecht zijn > revisie
- Oliebeurt, filter(s)

tesamen met de distributieriem en ketting aardige waslijst aan (motorische) reparaties weer.

Fuck me.... gaat nier verkopen @ kidneyauctions.com ... :+

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-12 10:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik quote iemand uit dit topic:
Elke 500km met zo'n auto kost je in principe 1000 euro
:D

Signatures zijn voor boomers.

Pagina: 1 ... 37 ... 58 Laatste