Het grote Audi topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 58 Laatste
Acties:
  • 385.590 views

Onderwerpen

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:46

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:38:
- Aircopomp lager loopt aan, aircopomp eruit voor vervangen lager
- Stuurpomp wordt vervangen, stuurt zeer zwaar @ stationair
- Homokineet rechtsvoor die lekt
- Slang van turbo zat los, reedt verder nog prima
- Beetje zweten bij kleppendekselpakking, nokkenaskeerring wordt nog gechecked
- Droogtescheurtjes in koelslangen, of het zijn (de)montage slijtageplekken, kan ook nog
- Dynamo wordt getest op werking, mocht het slecht zijn > revisie
- Oliebeurt, filter(s)

tesamen met de distributieriem en ketting aardige waslijst aan (motorische) reparaties weer.

Fuck me.... gaat nier verkopen @ kidneyauctions.com ... :+
YOLO

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

Ja, weet waar je aan begint.... :P

Er komt vanaf maart een zakelijke auto erbij. Hierdoor maak ik een stuk minder KM's met de RS. Het voordeel is wel dat ik even weer vooruit kan.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0xkaPQEKxODTRJNk4jenl7b5/full.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2015 16:59 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Maasluip schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:06:
Ik quote iemand uit dit topic:

[...]

:D
Je had de volgende zin er ook even bij moeten citeren. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:54:
Ja, weet waar je aan begint.... :P

Er komt vanaf maart een zakelijke auto erbij. Hierdoor maak ik een stuk minder KM's met de RS. Het voordeel is wel dat ik even weer vooruit kan.

[afbeelding]
Want de achteruitversnelling was stiekem ook kapot? :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Nee,

Alles wordt preventief vervangen:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10933800_10206031880506198_6639021173612048178_n.jpg?oh=ebfdbb12681e1f9df972e1f2901ac32e&oe=556A1F65

Lager van dynamo en aircopomp waren beide stuk. Dynamo wordt nu getest op werking en of die nog goed is. Als het niet zo is gaat ie op voor revisie.

Is even zuur.... maar het is dan wel voor elkaar weer. En ik denk dat een volgende koper daar ook wat beter op slapen kan. :+

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/960262_10206031904026786_2756708697626922366_n.jpg?oh=108a72d9a80732cf20dfe42340d3458f&oe=55217578&__gda__=1432725233_f319b27d066915af7b4ec281b5379e4a

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2015 18:01 ]

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:09

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

:X

Ik ga geen eerdere quotes van vlak voor de aankoop van je aanhalen Jism, leef dit keer met je mee ;)

Btw die reportage van Panorama is erg vet. Lang geleden dat ik een beetje louis teroux achtige docu heb gezien.

Verwijderd

Die docu hield me inderdaad ook gekluisterd ja. De betere :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FlR6OmaIebhicdWmiudZqxp3/full.jpg

Daar is dynamo... Nu nog wachten op stuurpomp, wordt maandag pas geleverd. Dan kan het zaakje weer in elkaar.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dC9ohxroAn7MZef1DQiGc9lg/full.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2015 12:23 ]

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2025

psy

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tB7XcEhPnD1FA9oax1f6uo4i/full.jpg

Klein feestje... *O* Alles zit erop en eraan... nu de boel nog in elkaar zetten.

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:39
Congrats! En wanneer gaat ie weer uit elkaar?:p

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Verwijderd

Nou, voorlopig niet meer. De eerste 60k niet nee. :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XQAnERNZoWKsnmE1IFfO4QzO/full.jpg

Alleen de airco nog hervullen, en it's good to go.

Edit:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/10942493_620321238113833_2339642264440898904_n.jpg?oh=65d51ab1b23992230957135b7d18fb5d&oe=554F529C&__gda__=1430967286_e4a6ecc822d296da0288d3ad1cf76a22

*O*

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2015 17:18 ]

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:44
Ik citeer, zomer vorig jaar :+
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 18:50:
Auto is goed onderhouden. Nodige dure reparaties zijn uitgevoerd. 2 nieuwe turbo's, koppeling, vliegwiel, steunen en rubbers, alles is er wel aan gedaan. Je kunt stellen dat het voorlopig goed is voor de eerste 60.000KM.

Ik heb er wel vertrouwen in. :)
Desalniettemin blijft het een ongelooflijk vette auto, ik geloof ook wel dat het een glimlach van oor tot oor is als daarin rijdt. Alleen het onderhoud & brandstofkosten zou ik niet kunnen betalen.

[ Voor 19% gewijzigd door Terrz op 03-02-2015 09:53 ]

Verwijderd

Ik heb altijd wel wat met Audi gehad, de oer-Quattro's waren vroeger persoonlijke favorieten. Maar het is erg jammer dat ze qua betrouwbaarheid zo tegenvallen.

Als je kijkt naar motorische betrouwbaarheid:

http://www.autoexpress.co...ong-worst-engine-failures

Na MG Rover het automerk waarvan de motor het vaakst kapot gaat, in de UK. Ongelofelijk. Ook in andere betrouwbaarheidsindexen scoren ze niet goed.

Het is tijd dat VAG een MB doet (ca. 2007) en keihard gaat werken aan kwaliteit.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:11
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 19:57:

Zulke dingen kunnen ook gewoon door kou ontstaan. Als je een motor in koude toestand met relatief dikkere olie start, dan kan het een minuut duren voordat de olie pas naar boven gepompt kan worden. Of dat mensen relatief dicht bij de snelweg wonen, en zonder een klein stukje warm te kunnen rijden al gelijk de snelweg in koude toestand ermee opknallen.
Mja, ik heb het met collega's er nog eens over gehad, en die hebben hetzelfde blok en tot 30K KM's hadden ze hetzelfde issue, daarna vlakte het olieverbruik af.

Het is wel zo dat ik echt op 1.3 kilometer van de autosnelweg woon... Maar ik zet 'm standaard in D, geef rustig gas en ga tot 120. Tot ongeveer 5 à 10 minuten later en dan ga ik er wel iets sneller tegen aan.

Ik hou mijn olietemperatuur in de gaten (lang leve VCDS mods, waardoor ik dat nu zie), tesamen met mijn koelvloeistof. Vanaf 60 graden gaat het snel met de olietemp en geef ik ook wat vlotter gas...

• Wom
  • Laatst online: 20:57

Wom

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:21:
Ik heb altijd wel wat met Audi gehad, de oer-Quattro's waren vroeger persoonlijke favorieten. Maar het is erg jammer dat ze qua betrouwbaarheid zo tegenvallen.

Als je kijkt naar motorische betrouwbaarheid:

http://www.autoexpress.co...ong-worst-engine-failures

Na MG Rover het automerk waarvan de motor het vaakst kapot gaat, in de UK. Ongelofelijk. Ook in andere betrouwbaarheidsindexen scoren ze niet goed.

Het is tijd dat VAG een MB doet (ca. 2007) en keihard gaat werken aan kwaliteit.
Onderzoek wat je aanhaalt is wel een twee jaar oud inmiddels. Denk dat vooral de 1.4TSI problemen toentertijd hier debet aan zijn geweest. Wat niet wegneemt dat het uiteraard sowieso niet had mogen gebeuren.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:21:
wat? tegenvallen? de audi 5 cillinders staan juist bekend als zeer betrouwbaar. Mijn 200 Turbo Quattro (2.2) heeft 320K op de teller, origineel blok, originele turbo, is nog nooit wat aan het blok vervangen behalve de injectors en het wastegate membraam

Als ik dat vergelijk met die afgeragde (:P) RS4 die ik hier elke pagina voorbij zie komen dan durf ik te stellen dat de jaren 80-90 Audi's juist veel betrouwbaarder zijn.

Urquattro's net zo, ja ze hebben last van roest vooral de eerste bouwjaren, maar motorisch zijn ze prima.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Tylen

Tylen

Ik dacht zelfs dat de V8 van audi 1 van de betrouwbaarste blokken is.

Verwijderd

Chaoss schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:26:
[...]
injectors en het wastegate membraam

Als ik dat vergelijk met die afgeragde (:P) RS4
:o shots fired

• Rainesh
Tylen schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:35:
Ik dacht zelfs dat de V8 van audi 1 van de betrouwbaarste blokken is.
Welke v8? Die in de rs4 B8 420pk? die levert standaard niet eens zijn normale vermogen en na verloop van tijd loopt het vermogen zelfs terug tot rond de 300+ pk.

Vanochtend de a1 weggebracht voor retrofit parkeersensoren Voor+achter en TPMS. Mij werd er gezegd dat het eind van de middag klaar zou zijn, krijg ik net te horen dat het morgen wordt.... :( Heb wel gelijk gezegd dat ik morgen om 14.00u echt de auto nodig heb.

Heb zo een gare peugot 106 meegekregen, wat een pokkeherrie maakt dat ding zeg....zal mijn vrouw niet blij mee zijn :+

• Tylen

Tylen

Rainesh schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 16:05:
[...]

Welke v8? Die in de rs4 B8 420pk? die levert standaard niet eens zijn normale vermogen en na verloop van tijd loopt het vermogen zelfs terug tot rond de 300+ pk.

Vanochtend de a1 weggebracht voor retrofit parkeersensoren Voor+achter en TPMS. Mij werd er gezegd dat het eind van de middag klaar zou zijn, krijg ik net te horen dat het morgen wordt.... :( Heb wel gelijk gezegd dat ik morgen om 14.00u echt de auto nodig heb.

Heb zo een gare peugot 106 meegekregen, wat een pokkeherrie maakt dat ding zeg....zal mijn vrouw niet blij mee zijn :+
Weet ik veel welke.. :P Ik dacht dat.

Verwijderd

[...]

wat? tegenvallen? de audi 5 cillinders staan juist bekend als zeer betrouwbaar. Mijn 200 Turbo Quattro (2.2) heeft 320K op de teller, origineel blok, originele turbo, is nog nooit wat aan het blok vervangen behalve de injectors en het wastegate membraam

Als ik dat vergelijk met die afgeragde (:P) RS4 die ik hier elke pagina voorbij zie komen dan durf ik te stellen dat de jaren 80-90 Audi's juist veel betrouwbaarder zijn.

Urquattro's net zo, ja ze hebben last van roest vooral de eerste bouwjaren, maar motorisch zijn ze prima.
RS4 B5 is niet te vergelijken met jouw auto. Teveel verschillen. :P Ook durf ik te stellen dat wanneer je dat vermogen gaat opkrikken de betrouwbaarheid van je blok en turbo ook minder gaat worden. Het is de reden waarom een S4 B5 langer op een distributieset rijden kan dan die van een RS4 B5. Niet zo vreemd aangezien er bijna 2/3de meer vermogen in zit. Lifespan van alle onderdelen wordt korter naar mate je hoger gaat :Y

Daar koop je natuurlijk geen RS voor.... als ik belastingvrij wou rijden dan kocht ik wel iets anders. :+

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

200 is ook niet belastingvrij is van 1989 ;), m'n 90 is van '86 en betaal ik ook belasting voor. Je kumt tegenwoordig gebruik maken van de overgangsregel als je auto van voor 87 is maar dan mag je er 3 maand per jaar niet in rijden.

Voor echt belastingvrij rijden heb je tegenwoordig helaas een auto van 40 jaar oud nodig...

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Rekening ontvangen.... 2600 euro. Die 4 euro werd ik mee gematst.

Alle olie'en zijn ook ververst, van versnellingsbak (hydrolische) tot aan stuur en motorolie.

Auto wordt op het moment gewassen. Onderdelelen vielen wat duurder uit dan gedacht, bijna niemand kon optijd een stuurpomp leveren. Ook de kineet donderde uit elkaar op het moment van loshalen ( :X :D ), daar zit inmiddels ook een nieuwe op.

Ding is heerlijk stil... loopt zeer mooi op het moment.

Fucking hell. Voor het geld dat ik sinds aanschaf gespijkerd heb aan onderhoud koop ik een in goede staat A3 2 liter S-line voor. Of een goede A3 diesel. Of 3 VR6's.

Verwijderd

[...]

Het zijn idd de moderne motoren die zwaar tegenvallen, dat bedoelde ik maar formuleerde ik niet goed. Ik ben jaloers op je Ur-Quattro btw, fantastisch machien.

VAG is flink de mist in gegaan met de TSi motoren en de pompverstuiver TDi's. Ze hadden beter kunnen lappen bij Fiat om hun gepatenteerde common rail techniek te mogen gebruiken, dat was meen ik de reden om zelf met een alternatief systeem te komen.

Ze hebben het imago dat de kwaliteit hoog is, maar dit is niet meer terecht. Mercedes heeft dat imago ook een hele tijd (mid jaren 90 - mid jaren 2000) onterecht gehad. O.a. de C en E's uit die jaren waren een schande. Audi's zijn het ergste van de VAG koters, daar liggen de zwaarste en sterkste motoren (kwetsbaar) in en daar zijn de onderhoudskosten het hoogste.

Tegen BMW of Benz kan Audi op dit moment echt niet op, qua betrouwbaarheid. Maar goed, VAG gaat weer een shitload investeren in nieuwe ontwikkelingen, hopelijk gaan ze modellen nu ook fatsoenlijk testen.

Van reliabilityindex.com, zij vergelijken:
- the number of times a car fails,
- the cost of repairing it,
- the average amount of time it spends off the road due to repairs
- the average age and mileage of the vehicles we have on our books.

100 is de gemiddelde betrouwbaarheid, het werkt als een IQ test. Lager dan 100 is meer betrouwbaar, hoger is minder betrouwbaar.

Nemen we 3 veelverkochte modellen uit 3 verschillende klassen, alleen de recentere modeljaren worden meegenomen:

A3 vs. BMW 1-serie vs. Mercedes A: 176, 123, 139.

A4 vs. BMW 3-serie vs. Mercedes C: 202, 207, 60.

A6 vs. BMW 5 vs. Mercedes E: 218, 175, 90.

Gemiddeld:
Audi 199
BMW 168
Mercedes 96

Audi scoort overall dus slechter. Daar moeten ze echt aan werken.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Gewoon A4 rijden dus. 8)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Rainesh
De huidige a4 gaat al aardig wat jaren mee....sinds 2007 zelfs met wat kleine verbeteringen. De C-klasse is inmiddels al 2x (toch?) vervangen en dito met de 3-serie.

• The Eagle
  • Laatst online: 20:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 17:04:
Rekening ontvangen.... 2600 euro. Die 4 euro werd ik mee gematst.

Alle olie'en zijn ook ververst, van versnellingsbak (hydrolische) tot aan stuur en motorolie.

Auto wordt op het moment gewassen. Onderdelelen vielen wat duurder uit dan gedacht, bijna niemand kon optijd een stuurpomp leveren. Ook de kineet donderde uit elkaar op het moment van loshalen ( :X :D ), daar zit inmiddels ook een nieuwe op.

Ding is heerlijk stil... loopt zeer mooi op het moment.

Fucking hell. Voor het geld dat ik sinds aanschaf gespijkerd heb aan onderhoud koop ik een in goede staat A3 2 liter S-line voor. Of een goede A3 diesel. Of 3 VR6's.
When men grow older, their toys become bigger and more expensive ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Die van mij mag binnenkort eens nagekeken worden. Een of ander vreemd 'zoemend' geluid, volkomen snelheidsafhankelijk. Dacht eerst aan de winterbanden maar die hebben nooit een dergelijk geluid gegeven en het is wel van de ene op de andere dag ineens heel erg aanwezig. Denk dan eerder aan andere draaiende delen, lagers o.i.d.?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

The Eagle schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 18:49:
[...]

When men grow older, their toys become bigger and more expensive ;)
Ik wil gewoon iets dat je niet vaak tegenkomt. Ben niet van eenheidsworst.

Net een stuk gereden.. man... compleet andere auto!

Stuurwerk, akoestiek, comfort.... alles weer 'hersteld' zoals die ooit bedoeld was.

Heerlijk fijne auto... Stukje sprinten op de snelweg in z'n 3de versnelling > 160 :*) !

Morgen even terug voor resetten servicestand, poetswerk en text en uitleg over alle reparaties, en wat er nog aan kan komen.

@hierboven, vermoedelijk lager.. en dat wordt op langere termijn alleen maar erger. Blijf je doorrijden kan je wiel er vanaf komen ...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2015 22:31 ]

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:30:
@hierboven, vermoedelijk lager.. en dat wordt op langere termijn alleen maar erger. Blijf je doorrijden kan je wiel er vanaf komen ...
Da's wel heel worst case. :D

Voor nu, de afspraak is reeds aangevraagd, de auto rijdt als het goed is alleen nog naar de garage. Lange rit al afgezegd, met draaiende delen ben ik voorzichtig.

Als het echt een lager is zou ik dat wel vroeg vinden, net over de 150k.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Dat geluid wordt hoorbaar erger... eerst heel minimaal.. dan meer en meer aanwezig. Daar kan je niet lang mee verder rijden, uiteindelijk slijt het zo hard dat het af komt te breken en je wiel weinig meer kan dan loskomen.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Heb je dat op je RS ook gehad ofzo? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Een versleten lager? Ja, links achter. Toen heb ik preventief alle lagers laten vervangen. Die dingen gaan meestal gelijktijdig eraan.

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:56
Gonadan schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 08:36:
Heb je dat op je RS ook gehad ofzo? :D
Inkoppertje :+

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0pIeMKNsus9IoXbBUIuaiEpX/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GznnvyTJK4M0PM83Er6U3YOU/full.jpg

- Serviceindicator gereset
- Slotbouten vervangen
- Kleine restdingetjes
- Uit laten lijnen.

:Y)

todo: wassen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2015 15:07 ]

• Wom

Wom

+ Uitlaat sierstuk :+

• HyperBart
Gast :P

Heb je nu nog altijd die "shocker" sticker op je achterruit hangen? :F

• Meulugar

Meulugar

Jism, heb jij je auto in onderhoud bij de zaak waar je hem gekocht hebt? Zoja, dan zou ik toch even afdingen op deze reparatie. Een "volledig onderhouden RS4" is geen auto waar je in een half jaar tijd de helft van de aanschaf prijs in ouderhoud in mag stoppen.

• Wom

Wom

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IZdBcZLRlzwXLKmWcICpYzzW/full.jpg

Wilde hem eigenlijk poetsen vandaag, maar dat brengt niet echt op nu :+

• TyKH
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik ben sinds kort eigenaar van een mooie A3 G-tron. Rijdt heerlijk, een flinke upgrade van een Fiat Punto van mams :D. Pure luxe voor mij.

Ik zit echter met twee vragen;

- Als ik me auto link via bluetooth met mijn Samsung S4 gaat in principe feilloos. Echter op het moment dat ik wil navigeren naar een adres in die opgeslagen zit bij mijn contacten zegt de audi dat het geen geldig reisdoel is. Heeft iemand dit werkende? Zo ja, hoe?

- Heb zowel voor als achterruit verwarming, maar ik moet zeggen dat het me niet heeft geholpen de afgelopen dagen. Ik heb beide aanstaan, hoor ooko flink geblaas maar uiteindelijk kan ik zelf gaan krabben. Bepaalde instelling die nog aangezet moet worden?

PSN: TyKashin

• Rainesh
Gisteren audi APS+ (parkeersensoren) voor en achteren op de a1 laten plaatsen. Heb toen ook gelijk TPMS knopje laten plaatsen alleen die doet het niet. Waarschijnlijk iets verkeerd in de codering. Parkeersensoren zijn wel handig.

Nu is de a1 vrij compleet. In de zomer nog de achterste deuren dempen en dan ben ik klaar.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 10:43:
Een versleten lager? Ja, links achter. Toen heb ik preventief alle lagers laten vervangen. Die dingen gaan meestal gelijktijdig eraan.
Dat vind ik nogal een aanname, advies van je garageboer zeker? Die is nogal van het preventieve. :D

Ik kan mij goed voorstellen dat lagers voor eerder verslijten, of dat één wiel een keer een klap heeft gehad waardoor hij eerder stuk gaat. Of dat je anderzijds een situatie creëert waarbij er significant verschil in levensduur zit. Uiteraard kan het ook goed dat ze kort na elkaar gaan, maar ik denk dat ik niet snel alles in één keer zou doen vanwege één versleten lager. Tenzij anderen al tekenen beginnen te vertonen natuurlijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Meulugar schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:12:
Jism, heb jij je auto in onderhoud bij de zaak waar je hem gekocht hebt? Zoja, dan zou ik toch even afdingen op deze reparatie. Een "volledig onderhouden RS4" is geen auto waar je in een half jaar tijd de helft van de aanschaf prijs in ouderhoud in mag stoppen.
We zijn er allebei het schip mee ingegaan. Hij heeft 7 voor de A3 geboden, die op het moment aan de straatstenen niet kwijtkrijgt voor net 4k. Ik heb in alle enthousiasme een proefrit gemaakt en heb niet alles gechecked. Ook verkoopt niemand je een Rs4 met garantie. Jawel, maar dan mag je gerust 15 tot 30k bovenop de oorspronkelijke verkoopsprijs tellen. Feit is is dat ik nu wat geruster ben over de auto. We zijn er ook uit over de eigenaarhistorie, ik ben namelijk de 4de bezitter van de auto. Op NL kenteken trouwens de tweede, maar dat maakt niet uit.

Auto komt oorspronkelijk uit zwitserland, die heeft in totaal 1 eigenaar gehad. Daar is ook contact mee geweest, de auto is jaren dealeronderhouden geweest. Erna is het naar duitsland geimporteerd, echter die kon de kosten in het 2de jaar niet langer meer opbrengen en heeft 'm doorverkocht op waarop hij intrende in NL kreeg. Deze is een jaar in het bezit geweest op waarop 10k aan materiaal aan de auto verspijkerd is. De vorige eigenaar gaf niet zo veel om onderhoud... dat is de rekening die de volgende krijgt... Hij loopt nu prima, heel erg stil, gisteren belgie heen en weer ermee, geen greintje pijn.

Ook het verbruik is wat 'positiever' geworden, merendeels omdat de ventilator nu niet constant meer meedraait op waarop die niet op bedrijfstemperatuur kwam. Fucking heerlijk.

Vanaf maart een tweede auto erbij, vermoedelijk een passat, voor de zaak. Hierdoor zal ik een flink stuk minder kilometers gaan doen met de RS.

@hierboven, je hoeft niet alle lagers in 1 x te vervangen... maar op een RS wil je dat soort dingen liever preventief. De auto haalt een top van 310kmph. Het bezuinigen op wiellagers is het laatste waar ik aan denk.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:12:
@hierboven, je hoeft niet alle lagers in 1 x te vervangen... maar op een RS wil je dat soort dingen liever preventief. De auto haalt een top van 310kmph. Het bezuinigen op wiellagers is het laatste waar ik aan denk.
Snap ik, zeker als je die snelheden ook daadwerkelijk gaat rijden. Ik ben wat dat betreft maar een brave borst.

Echter is bezuinigen voor mij wel heel iets anders dan dingen nog niet vervangen omdat ze simpelweg nog niet stuk of versleten zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Nee ben ik met je eens, en al zou het om een golf ofzo gaan dan zou ik wachten totdat het daadwerkelijk versleten zou zijn. Maar dat kan je niet bij een RS doen omdat je veel harder kunt rijden dan een 'normale' auto. En ik rij wel eens op z'n tijd 'vrij hard' :P

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Het andere uiterste is natuurlijk weer je banden tot 1,6 mm oprijden. Dat vind ik dan weer wel op bezuinigen gaan lijken. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Je krijgt ook meer slijtage aan rondom liggende onderdelen, als je door blijft rijden. Dat was het geval met de rechter kineet vooraan. Die kwam in stukken uit elkaar omdat de wiellager zo goed als versleten was.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9CRoLN4hvICG03PROhJ9H2fZ/full.jpg

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ach het is allemaal hypothetisch hoor, de afspraak met Pedro is gemaakt en tot die tijd gebruik ik hem in principe niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:25
- Heb zowel voor als achterruit verwarming, maar ik moet zeggen dat het me niet heeft geholpen de afgelopen dagen. Ik heb beide aanstaan, hoor ooko flink geblaas maar uiteindelijk kan ik zelf gaan krabben. Bepaalde instelling die nog aangezet moet worden?
Voor zover mij bekend heeft Audi geen voorruitverwarming op de manier zoals de achterruitverwarming werkt.
Het voorruit-symbooltje zorgt er alleen voor dat alle (warmer wordende) lucht naar de voorruit geleid wordt zodat deze sneller zal ontwasemen.
Je kunt daar wel op wachten :P maar dan heb je wel geduld nodig.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Het voorruitsymbool is toch met name ontwasemen? Als het te koud is gooit hij de airco erbij zonder te koelen, puur voor ontvochtigen. Als het koud weer is en je koelwater is ook nog koud dan schiet het niet bijster op is mijn ervaring. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Als je niet krabben wilt kan je ook een waterkoker klaarzetten. Voeg wel een scheut koud water erbij, ramen vinden het niet leuk als je ineens een temperatuurverschil erop smijt van heet vs koud.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Motor aan, krabben, is het meestal zo gebeurd. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 22:45:
Als je niet krabben wilt kan je ook een waterkoker klaarzetten. Voeg wel een scheut koud water erbij, ramen vinden het niet leuk als je ineens een temperatuurverschil erop smijt van heet vs koud.
Slecht advies, een temperatuurverschil van 15 graden is al heel veel voor een ruit, en met een waterkoker (incl. scheut koud water) zit je al snel op 50+ graden verschil. Niet doen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Als je graag een nieuwe ruit wil moet je dit vooral doen ja. Gewoon koud kraanwater pakken, temperatuurverschil is dan al genoeg om snel te ontdooien en risico op scheuren is een stuk kleiner.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:56

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Arfman schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 07:45:
[...]

Slecht advies, een temperatuurverschil van 15 graden is al heel veel voor een ruit,
Bron? Dus als ik met koud weer de spuitlans met 60 graden water pak (standaard in elke wasbox) dan gaat dat een keer mis? Dat gaat dus regelmatig ergens mis?
Natuurlijk moet je geen kokend water gebruiken (dat zegt Jism ook niet), maar ik doe het altijd met lauw water (30 graden of zo) en nog nooit een probleem gehad.

Ik heb al meer temperatuurverschil tussen binnen en buiten met dit weer, en de lucht uit de blower is nog wel wat warmer dan de 20 graden waar de thermostaat op staat.

Signatures zijn voor boomers.

• HyperBart
Er is natuurlijk wel een verschil met de buitentemperatuur, temperatuur van het glas en de temperatuur van de lucht...

Als je kokend water op glas gooit, dan is het instant wel een groot verschil... Als jij je blowers opzet gaat het geleidelijk aan

Als er ook maar een kleine "imperfectie", zijnde een kras of een scheurtje of steenslag of what dan ook in je ruit zit dan gaat het verschil in temperatuur waar je je water giet en de rest van de ruit al genoeg zijn om barsten of springen te veroorzaken...

[ Voor 34% gewijzigd door HyperBart op 06-02-2015 10:07 ]

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Zegt de carglass reclame... Heb je het ooit zelf gezien?

• TyKH
Dank voor alle reacties :D. Het blijft dus vooral krabben :p. Heb begrepen dat ontdooier vloeistof slecht is voor je lak dus dat laat ik ook dan maar links liggen.

Nu alleen nog dat bluetooth probleem...

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:27
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:44:
Je krijgt ook meer slijtage aan rondom liggende onderdelen, als je door blijft rijden. Dat was het geval met de rechter kineet vooraan. Die kwam in stukken uit elkaar omdat de wiellager zo goed als versleten was.

[afbeelding]
Right, dat kwam natuurlijk niet door die burnout van je..... :X Een kineet slijt niet als een idioot omdat je lagertje naar zijn grootje is hoor.....

K to the KillaZ

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11-2025
Gewoon lauw/warm water uit de kraan in een cola fles. Heb ik een jaar of 6 gedaan. Nu staat hij met dit weer binnen, dus lekker warm autotje elke ochtend :)

>PC specs<

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb het nooit gedaan, maar als je dat doet wordt je motorkap,deur toch 1 grote ijsbende? Of valt dat wel mee?

Overigens leg ik gewoon een dekentje over de voorruit als ik weet dat het gaat vriezen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nooit last van gehad. Het meeste loopt direkt weg (op je oprit krijg je dus wel wat ijs) en ik denk dat de motorwarmte de rest wel doet smelten als het aanvriest.
Het komt overigens niet op je motorkap. Daar zit een rooster voor waar water meestal via afvloeit. En de zijramen bevriezen bij mij om de een of andere reden niet zo snel.

Verwijderd

Afdak hebben is perfect. Geen sneeuw, geen regen, gewoon lekker beschermd. Ijsvorming in de ochtend is minimaal zo.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
(jarig!)
KillaZ schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:49:
[...]

Right, dat kwam natuurlijk niet door die burnout van je..... :X Een kineet slijt niet als een idioot omdat je lagertje naar zijn grootje is hoor.....
Zover ik weet slijten homokineten niet van veel gas rechtuit, maar juist van veel gas in de bocht. Right?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• KillaZ
_eLMo_ schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:19:
[...]

Zover ik weet slijten homokineten niet van veel gas rechtuit, maar juist van veel gas in de bocht. Right?
Bochtenwerk in het algemeen brengt meer stress op de aandrijving dan rechtdoor, dat is pure logica.

Echter zeggen dat je homokineet naar zijn grootje is gegaan op die afbeelding door een versleten wiellager is kul. Dat is veel meer voor nodig, potje burnen bijvoorbeeld :X

K to the KillaZ

• Tylen

Tylen

Ontdooien is gewoon auto aanzetten en binnen eventjes wachten... Moeilijk gedoe allemaal ;)

Verwijderd

KillaZ schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:24:
[...]

Bochtenwerk in het algemeen brengt meer stress op de aandrijving dan rechtdoor, dat is pure logica.

Echter zeggen dat je homokineet naar zijn grootje is gegaan op die afbeelding door een versleten wiellager is kul. Dat is veel meer voor nodig, potje burnen bijvoorbeeld :X
Kan jij geen baan nemen bij een autobedrijf? Met jouw visie vanuit een beeldscherm en toetsenbord moet je een enorm scherpe blik hebben op problematiek met auto's in het algemeen. Ik denk dat er serieus werk is voor mensen zoals jij. Bedoel nog voordat een auto de garge inrijdt kan jij al oordelen wat ermee aan de hand is. Dat scheelt zoveel tijd en kosten voor bestaande monteurs. :z

Dat gezegd, denk ik dat een enkele 'sprint' met 'slippende koppeling' en 'esp uit' niet zoveel kwaad kan op een kineet. Denk eerder dat het gewoon slijtage is.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2015 15:14 ]

• HyperBart
Tylen schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:26:
Ontdooien is gewoon auto aanzetten en binnen eventjes wachten... Moeilijk gedoe allemaal ;)
Wat dat betreft :D , kan jij je auto sluiten met je afstandsbediening als je terug naar binnen gaat? Genomen dat je keyless entry hebt?

Ik heb het geprobeerd te coderen op basis van intel die ik heb voor een Golf, maar bij mij heeft het geen zoden aan de dijk gezet.

Was keihandig bij mijn BMW 1 F20, die stond altijd net op grind voor mijn deur geparkeerd, maar om een auto draaiend en niet op slot voor de deur te zetten... ;w . Maar daar kon ik 'm dus mee op slot doen, 's morgens auto een halfuurtje laten voordraaien, instappen lekker warm :) :*)

• TyKH
HyperBart schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:44:
[...]

Wat dat betreft :D , kan jij je auto sluiten met je afstandsbediening als je terug naar binnen gaat? Genomen dat je keyless entry hebt?

Ik heb het geprobeerd te coderen op basis van intel die ik heb voor een Golf, maar bij mij heeft het geen zoden aan de dijk gezet.

Was keihandig bij mijn BMW 1 F20, die stond altijd net op grind voor mijn deur geparkeerd, maar om een auto draaiend en niet op slot voor de deur te zetten... ;w . Maar daar kon ik 'm dus mee op slot doen, 's morgens auto een halfuurtje laten voordraaien, instappen lekker warm :) :*)
Heb helaas geen keyless entry, en kan het niet altijd precies voor de deur parkeren (Amsterdam).

• KillaZ
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:35:
[...]

Kan jij geen baan nemen bij een autobedrijf? Met jouw visie vanuit een beeldscherm en toetsenbord moet je een enorm scherpe blik hebben op problematiek met auto's in het algemeen. Ik denk dat er serieus werk is voor mensen zoals jij. Bedoel nog voordat een auto de garge inrijdt kan jij al oordelen wat ermee aan de hand is. Dat scheelt zoveel tijd en kosten voor bestaande monteurs. :z

Dat gezegd, denk ik dat een enkele 'sprint' met 'slippende koppeling' en 'esp uit' niet zoveel kwaad kan op een kineet. Denk eerder dat het gewoon slijtage is.
Toch nog even dat zinnetje toevoegen, niet? Wel mooi dat je mijn hele punt mist, maar dat deed je bij de aankoop van je RS4 al. :X

K to the KillaZ

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Reservesleutel?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Tylen

Tylen

[...]

Niet nodig ;) ik woon in Zeewolde.

• HyperBart
Ik heb keyless entry, dus ik kan de sleutel meenemen, maar om ook te antwoorden op je vraag: reservesleutel is ook no go.

• KappeNou
Arfman schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:26:
Ik heb het nooit gedaan, maar als je dat doet wordt je motorkap,deur toch 1 grote ijsbende? Of valt dat wel mee?

Overigens leg ik gewoon een dekentje over de voorruit als ik weet dat het gaat vriezen.
Met -10 moet je het ook niet doen ;)
Maar net onder 0 kan het geen kwaad.

>PC specs<

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 10:43:
Nog even terugkomend op de klachten, het was inderdaad een wiellager en die is meteen vervangen. Mij werd verteld dat die dingen in principe helemaal niet moeten verslijten en dat het meestal is omdat hij overmatig belast is. Klap gehad, stoeprand, etc. Dus ze hebben uit zichzelf gewoon de betreffende lager vervangen en de rest is gewoon nog prima. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
TyKH schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:49:
Dank voor alle reacties :D. Het blijft dus vooral krabben :p. Heb begrepen dat ontdooier vloeistof slecht is voor je lak dus dat laat ik ook dan maar links liggen.

Nu alleen nog dat bluetooth probleem...
Het enige merk waar ik tot nu toe ervaring heb gehad met voorruitverwarming is Ford en dat werkt echt perfect. Zowel voor ijs als voor beslagen ruit. Echt ideaal, ik snap niet dat er niet meer merken zijn die dat doen...

Youtube: DashcamNL

Verwijderd

Gonadan schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:27:
[...]

Nog even terugkomend op de klachten, het was inderdaad een wiellager en die is meteen vervangen. Mij werd verteld dat die dingen in principe helemaal niet moeten verslijten en dat het meestal is omdat hij overmatig belast is. Klap gehad, stoeprand, etc. Dus ze hebben uit zichzelf gewoon de betreffende lager vervangen en de rest is gewoon nog prima. :)
Dat kan best kloppen... en dat gaat best lang mee allemaal. Maar mijn auto is toch net even een andere slag dan de gemiddelde audi hier. Ik heb liever alles preventief dan half werk hier half werk daar.

Dan kost het maar meer... Maar dan heb ik ook enige zekerheid dat ik met 280 op de teller het ook enigzins vol kan houden. Of teminste, z'n werk ongeacht blijft doen.

4 nieuwe velgkapjes besteld ^^

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Nee, je hebt gewoon geld over. :+

Je kunt niet alles preventief vervangen omdat je 280 kunt rijden, hoe vaak gaat jouw garageboer op vakantie? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Geen idee. Hij zit nogal in de handel van auto's. :+ En uit de hand gelopen hobby's enzo.

• Meulugar

Meulugar

_eLMo_ schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:19:
[...]

Met een burnout schokt en trilt alles nogal. kan me voorstellen dat als je dat dagelijks doet dat het wel effect kan hebben, maar geloof nooit dat 1 keer een burnout je homokineet omzeep helpt.

@Tyl,

Was het ook niet in dat pytoreske Zeewolde waar je nav een paar keer gejat was? (golf) :+

zonder dollen. In een dorp wonen is echt ideaal! al een paar keer gehad dat ik dronken thuis kwam, de volgende dag wakker werd en de sleutels in de buitendeur aantrof, dat hoef ik in Lissabon niet te proberen :+

Wel heb ik dit jaar 1 keer moeten krabben (in Portugal ja!) had de auto niet naast het huis staan maar naast de tuin waar de wind erop staat, de verwarmingstruuk werkt dan weer niet omdat de auto op een helling en in zijn versnelling staat. Dus maar naar de kroeg gereden <500 meter verderop en onder het genot van een bakkie koffie de auto laten warmdraaien.

• Tylen

Tylen

Meulugar schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 18:37:
[...]

Met een burnout schokt en trilt alles nogal. kan me voorstellen dat als je dat dagelijks doet dat het wel effect kan hebben, maar geloof nooit dat 1 keer een burnout je homokineet omzeep helpt.

@Tyl,

Was het ook niet in dat pytoreske Zeewolde waar je nav een paar keer gejat was? (golf) :+

zonder dollen. In een dorp wonen is echt ideaal! al een paar keer gehad dat ik dronken thuis kwam, de volgende dag wakker werd en de sleutels in de buitendeur aantrof, dat hoef ik in Lissabon niet te proberen :+

Wel heb ik dit jaar 1 keer moeten krabben (in Portugal ja!) had de auto niet naast het huis staan maar naast de tuin waar de wind erop staat, de verwarmingstruuk werkt dan weer niet omdat de auto op een helling en in zijn versnelling staat. Dus maar naar de kroeg gereden <500 meter verderop en onder het genot van een bakkie koffie de auto laten warmdraaien.
Hahaha idd Jeroen ;)

MAar de sleutels vind ik ook vaak nog hier in de voordeur of zelfs dat de auto nog open staat. :P

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007

Joostk

Barkrukprofeet

dfrenner schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:35:
[...]

Het enige merk waar ik tot nu toe ervaring heb gehad met voorruitverwarming is Ford en dat werkt echt perfect. Zowel voor ijs als voor beslagen ruit. Echt ideaal, ik snap niet dat er niet meer merken zijn die dat doen...
Voorruitverwarming is idd superchill.
Andere merken dan Volvo en Ford mogen het niet gebruiken vanwege patenten en rechten die er op voorruit verwarming zitten.

Verwijderd

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=wgQeJ5tjIEA]

:') :') -O- wat een ongelofelijke mongool....
Meulugar schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 18:37:
[...]

Kineet was al versleten... dat kan niet anders. Die dingen gaan niet zo snel stuk. En als ze stukgaan is daar vaak vooraf een lange weg aan slijtage geweest.

Met een RS kan je geen burnout doen. Staat quattro aandrijving ook niet toe. Mijn probleem was is dat ik met veels te veel lomp geweld weg rijden wou vanuit z'n eerste versnelling zonder ESP. De koppeling is de zwakste schakel en gaat vaak als eerst.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2015 03:07 ]

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Is dat niet de bedoeling met zo'n auto dan? :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:50

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Kippe-vel! :D

[ Voor 29% gewijzigd door DerOllie op 13-02-2015 19:39 ]

www.youtube.com/DerOllie

• Martinus
  • Laatst online: 19:59
moet je die van de telegraaf eens op zoeken, enkele zaterdagen terug, veel mooier.

no comment

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:50

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Martinus schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 21:10:
[...]

moet je die van de telegraaf eens op zoeken, enkele zaterdagen terug, veel mooier.
Had ik hier ook al gepost :+

www.youtube.com/DerOllie

• Martinus
  • Laatst online: 19:59
ok, gemist my bad :)
maar zelf is mooier :)

no comment

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cNaEmZgYKmrJE3iF0jWIzx5M/full.png

grumph... bij de bmw kon je er zo bij om het lampje te vervangen. Bij de A4 moet je blijkbaar vanalles losmaken.. handig

dimlicht en grootlicht zijn beide h7?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2015 13:25 ]

Verwijderd

Als je handig bent kan je er vrij makkelijk bij hoor.

Verwijderd

Ik ben vrij handig maar dat spul gaat nooit op een warme zondagmiddag kapot. Altijd als je pas tijd hebt tijdens bij schemeren net voordat je vriendin hem nodig heeft als het al donker is en de temperatuur weer begint te zakken :+

• KappeNou
KIinkt heel mooi dat nieuwe uitlaat systeem!
Nu nog hopen dat deze RS3 ook echt goed rijdt. Niet zoals die oude..

>PC specs<

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-12-2025
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5780180/stuur.jpg

Dus...

[ Voor 6% gewijzigd door jmderonde op 18-02-2015 12:38 ]

• Rainesh
wow....dat is echt klote zeg!

Wees blij dat ze ook niet je MMI+ mee genomen hebben, want die zijn ook zwaar in trek.

Veel schade?

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Wat is er toch zo bijzonder aan die stuurwielen? :?

[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 18-02-2015 13:05 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Die leveren op de 'zwarte' markt veel geld op. Net zoals het stelen van airbags, wielen enz.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2015 13:40 ]

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Dat begrijp ik, van airbags en mmi is het bekend, maar ik snap nog niet wat zo'n stuurwiel zo bijzonder maakt dat je er dik voor betaalt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Airbag zit erin he. Handelaren van auto's die gechrashed zijn hebben interesse in goedkope stuurwielen bijv.

• KappeNou
Gonadan schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:50:
Dat begrijp ik, van airbags en mmi is het bekend, maar ik snap nog niet wat zo'n stuurwiel zo bijzonder maakt dat je er dik voor betaalt.
Veel mensen hechten waarde aan een mooi leer bekleed sport stuurwiel. Ik ook.

>PC specs<

• kevinl
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Klote zeg!

Was het een mooi leer bekleed stuurwiel uit het pakket?
Was er ook sprake van braakschade? Aan portier of zo.

Ik dacht dat ze de MMI+ niet er uit konden slopen ivm de manier van inbouw in de dashboard.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Pagina: 1 ... 38 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.