Het grote Audi topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 58 Laatste
Acties:
  • 385.550 views

Onderwerpen

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-12 21:17

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
KappeNou schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:53:
[...]

Veel mensen hechten waarde aan een mooi leer bekleed sport stuurwiel. Ik ook.
Tuurlijk, ik ook, maar ik dacht dat een leder bekleed stuur nogal standaard was? Wellicht naief, bij Audi is niets standaard. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-12 14:44

vhal

ಠ_ಠ

Sta je toch gek te kijken als je je auto instapt... :/

Strava

Verwijderd

Je kunt natuurlijk altijd een baco bij de hand hebben ... :+

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:19
kevinl schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 14:10:
[...]
Ik dacht dat ze de MMI+ niet er uit konden slopen ivm de manier van inbouw in de dashboard.
O nee hoor, die weten de heren ook keurig netjes te verwijderen zonder jouw toestemming.

• Gonadan

Gonadan

Eruit krijgen ze hem altijd wel, dan liever dat de fabrikant een methode mogelijk maakt waarbij je dashboard verder intact blijft. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:56
Ach, hier wordt wekelijks gecheckt of de RNSE navigatie in de auto zit. Van de week nog, alle ramen bevroren behalve de passagierskant, daar zat een rondje onbevroren.

Jammer voor de dieven, maar wij halen elke keer de RNSE navigatie er zelf uit in plaats van dat wildvreemden het voor je doen.

• Gonadan

Gonadan

Zijn er eigenlijk Tweakers die chiptuning hebben laten uitvoeren? Of is het merendeel lease. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:56
Yep hier, 1.2TFSI 105PK naar 130PK.

Verwijderd

Mijn RS4 is door Sportec in Duitsland gedaan. Daar in duitsland een relatief grote naam, geen kant en klare chips enzo, gewoon maatwerk. Ze schrijven ook hun eigen software.

Winst is van 380PK naar 420PK gegaan. De 20PK meer heb ik te danken aan de lege katalysatoren, niet die onder de turbo's maar die voorbij de downpipe uitkomen.

Ik kan niet vertelllen hoe de voor / na ervaring was.. Meestal krijg je wat vermogenswinst, beetje besparing in brandstof en een betere samenstelling op klopvastere benzine. Ook komt het koppel vaak wat eerder los dan met een normale mapping.

Is gemapped voor 98, liefst 102, maar 95 kan natuurlijk ook.

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11 00:35
Gonadan schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:09:
[...]

Tuurlijk, ik ook, maar ik dacht dat een leder bekleed stuur nogal standaard was? Wellicht naief, bij Audi is niets standaard. :+
Leder gaat het niet alleen om. Het gaat om het sport stuur. Standaard stuur is niet echt om aan te zien. ;)
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 21:43:
Mijn RS4 is door Sportec in Duitsland gedaan. Daar in duitsland een relatief grote naam, geen kant en klare chips enzo, gewoon maatwerk. Ze schrijven ook hun eigen software.

Winst is van 380PK naar 420PK gegaan. De 20PK meer heb ik te danken aan de lege katalysatoren, niet die onder de turbo's maar die voorbij de downpipe uitkomen.

Ik kan niet vertelllen hoe de voor / na ervaring was.. Meestal krijg je wat vermogenswinst, beetje besparing in brandstof en een betere samenstelling op klopvastere benzine. Ook komt het koppel vaak wat eerder los dan met een normale mapping.

Is gemapped voor 98, liefst 102, maar 95 kan natuurlijk ook.
20pk meer dan? Jd haalt met een stock rs4 minimaal 430pk. Als je dan nog iets aan je kat doet zou je lijk mij meer halen.
Ze hebben je normale kat leeg gehaald? Of zit er nog 1 tussen de downpipe en de grote in?

[ Voor 57% gewijzigd door KappeNou op 18-02-2015 22:46 ]

>PC specs<

Verwijderd

RS4 B5 doet 'stock' 380PK. Met een remap zit je op 420. Het KAN hoger maar dan gaan je turbo's er wat sneller aan dan normaal. Er zitten 4 kats in. 2 stuks ter hoogte van turbo, 2 stuks nabij de downpipe, 2 ervan zijn leeggehaald en brengen 10PK per stuk 'winst' op. Dus ja, 440PK plus minus produceert mijn V6 Bi-turbo.

Upgrade van andere turbo's, grotere injectoren, betere brandstofpomp doet al absurde dingen ermee _/-\o_

Net over de 800PK....

Zelfde auto, K04 turbo's... Net onder de 800PK :9

Op de duitse snelweg heb ik 'm een keer goed aangetrapt, daar tikte ik de 297kmph GPS aan. De auto reikt tot 310 maar het gaat me echt hard op bijna 300....

Staan ook wel grappige filmpjes op youtube...

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Eo7Gg0WF1Z4]

:')

Launch control.... _/-\o_

_/-\o_ :D

Dat krijg je als je alle dempers eruit stript...

At the end... blijft het een prachtige wagen:

Afbeeldingslocatie: http://img11.hostingpics.net/pics/708049484720492458007466720296050030n.jpg

Ik ga 'm vermoedelijk in de winterperiodes vanaf nu ook schorsen. Scheelt namelijk in WB... Vanaf maart staat er een passat bij namelijk, die is grotendeels voor zakelijke. Betaal daar net zoveel voor als nu voor de RS... win win dus.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2015 02:07 ]

• Gonadan

Gonadan

KappeNou schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 22:37:
Leder gaat het niet alleen om. Het gaat om het sport stuur. Standaard stuur is niet echt om aan te zien. ;)
Heb je misschien plaatjes van wat je bedoeld? (sport en niet om aan te zien?) Google geeft mij nogal wat resultaten, dan moet ik gaan gokken. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11 00:35
Gonadan schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 08:43:
[...]

Heb je misschien plaatjes van wat je bedoeld? (sport en niet om aan te zien?) Google geeft mij nogal wat resultaten, dan moet ik gaan gokken. :D
Bah :r

Afbeeldingslocatie: http://www.carblogger.nl/wp-content/uploads/2013/04/audi-a3-sportback-03.jpg

Nice: oOo

Afbeeldingslocatie: http://www.carblogger.nl/wp-content/uploads/2012/12/audi-a3-s-line-stuur.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.carblogger.nl/wp-content/uploads/2013/03/audi-s3-sedan-4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/Audi/A3_2012_interieur/Audi_A3_2012_interior_14.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door KappeNou op 19-02-2015 10:04 ]

>PC specs<

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-12 15:21
Ja, het ging bij inderdaad om het S-Line sportstuur met een plat kantje en ook flippers.
Gelukkig hadden ze de MMI+ laten zetten. voor de rest was het een nette kraak: Achterste zijruit ingeslagen, geen lakschade, achterdeur geopend en in de koffer gekeken, voordeur geopend, stuur netjes gedemonteerd en wat losgeld uit de asbak verdwenen

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Triest als ze ook het losgeld wat je hard nodig hebt om iemand los te krijgen meenemen. Maar daarentegen zou ik nooit losgeld in de auto laten. Te veel geld om onbeheerd te laten. Kleingeld daarentegen laat ik wel beetje in de auto. Voor parkeren en zo. Ik neem aan dat kleingeld niet gestolen word.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
kevinl schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:04:
Triest als ze ook het losgeld wat je hard nodig hebt om iemand los te krijgen meenemen. Maar daarentegen zou ik nooit losgeld in de auto laten. Te veel geld om onbeheerd te laten. Kleingeld daarentegen laat ik wel beetje in de auto. Voor parkeren en zo. Ik neem aan dat kleingeld niet gestolen word.
_O-

It's All In The "Mix"

• jmderonde
kevinl schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:04:
Hahaha, scherp!
het ging inderdaad om max 5 euro aan KLEINgeld wat, zielig genoeg, verdwenen is.

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:09
Bij mijn laatste inbraak, navigatie weg, laptop weg (lag uiteraard niet in het zicht) en een pakje sportlife :F

Dus tja dan zullen ze die paar euro ook wel meenemen als ze toch al binnen zijn.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:29

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mooi he ;) Ik heb hem nog met flippers, issie nog mooier :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• kevinl

kevinl

Yellow van

Met of zonder afgevlakte onderkant? Ik vind met afgevlakte onderkant het mooiste.

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-12 22:30

Trebbors

Failure is no option!

jmderonde schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 10:51:
Ja, het ging bij inderdaad om het S-Line sportstuur met een plat kantje en ook flippers.
Gelukkig hadden ze de MMI+ laten zetten. voor de rest was het een nette kraak: Achterste zijruit ingeslagen, geen lakschade, achterdeur geopend en in de koffer gekeken, voordeur geopend, stuur netjes gedemonteerd en wat losgeld uit de asbak verdwenen
En van te voren het alarm disabled? Of heeft zo'n auto geen alarm met accu en luide sirene?

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-12 16:51
Dus geen alarm = achterste deuren op kinderlock?

Dan kunnen ze achterste ruitje intikken maar komen dan er toch niet in. Tenzij ze het heel graag willen hebben.....

Maandag langs Audiwereld om TPMS op de a1 na te laten kijken, hij wilt instellingen maar niet opslaan. Als ik tpms op de a4 wil laten plaatsen moet ik mijn hele ABS-apparaat/bekrachtiging vervangen, dat is helaas iets te veel van het goede.

[ Voor 42% gewijzigd door Rainesh op 19-02-2015 11:54 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Tylen

Tylen

kevinl schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:22:
Met of zonder afgevlakte onderkant? Ik vind met afgevlakte onderkant het mooiste.
Uiteraard..

• Tylen

Tylen

Rainesh schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:53:

Dan kunnen ze achterste ruitje intikken maar komen dan er toch niet in. Tenzij ze het heel graag willen hebben.....

Maandag langs Audiwereld om TPMS op de a1 na te laten kijken, hij wilt instellingen maar niet opslaan. Als ik tpms op de a4 wil laten plaatsen moet ik mijn hele ABS-apparaat/bekrachtiging vervangen, dat is helaas iets te veel van het goede.
Om dan maar vervolgens een ander raampje in te tikken? ;) Lijkt mij niet verstandig.

• kevinl

kevinl

Yellow van

Rainesh schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:53:

Met dien gevolge dat ze meer braakschade kunnen veroorzaken.

Maar serieus ik wist niet dat MMI+ zo in trek was. Gelukkig is de buurt waar ik zit goed vergeven van dure auto's. Valt de mijne niet op.

• Gonadan

Gonadan

Oh joh, een sportstuur zit dus links en een lelijke rechts. :+

Maar het grootste verschil is dus het ronde in het midden en mogelijk die deuk onderin. Die van mij lijkt inderdaad meer op de bovenste, maar niet zo achterlijk breeed. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.navinc.nl/images/upload/Audi%20A4%20RNSE.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Gonadan op 19-02-2015 12:21 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Tylen

Tylen

Nee. Dat is het oude stuurtje ;)

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-12 22:30

Trebbors

Failure is no option!

Maar serieus, op zo'n, zoals hierboven door kevinl aangegeven dure auto, zit geen alarm?

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-12 14:44

vhal

ಠ_ಠ

wat is overigens het algemeen nut van een afgeplatte stuur?

Strava

Verwijderd

kevinl schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 12:20:
[...]

Maar serieus ik wist niet dat MMI+ zo in trek was. Gelukkig is de buurt waar ik zit goed vergeven van dure auto's. Valt de mijne niet op.
Precies. ze gaan de rs7 van de buurman een eindje verderop maar leegroven :+
Bij mij valt overigens weinig te roven. Standaard stuur en niet zo'n uitgebreide navigatie. Ik geef niet zoveel om die meuk. Als ik maar van a naar b kom.

Heb er wel over zitten denken om een rns in mijn a4 te bouwen maar ik navigeer toch altijd met de telefoon en binnenkort klus ik me even zo'n goedkoop aux in kabeltje in elkaar als ik toch onverhoopt eens mp3's wil luisteren.

Ik heb overigens wel een fabrieksalarm maar die schijnt niet zo hard te gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2015 13:24 ]

• Gonadan

Gonadan

Het oude stuurtje? De oude sport of de oude lelijke? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• jmderonde
Trebbors schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 12:45:
Maar serieus, op zo'n, zoals hierboven door kevinl aangegeven dure auto, zit geen alarm?
nee, alarm is niet standaard. wel een rood lampje waarmee je kan zien dat ie op slot zit.
Deuren op kinderslot is een idee. scheelt toch een paar seconden en kost extra gerinkel!

Als ik wilde kon ik het leasecontract uitbreiden met alarm. maar dat is zo duur dat ik daar nog 3x het eigen risico van een gejat stuur van kan betalen |:(

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12 07:45
vhal schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:08:
wat is overigens het algemeen nut van een afgeplatte stuur?
Beenruimte en esthetisch :)

• Gonadan

Gonadan

Beenruimte? Jij draait je stuur nooit? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• wvkreg
  • Laatst online: 26-12 07:45
Nooit, straight ahead! Stuur is ook kleiner volgens mij...:)

[ Voor 46% gewijzigd door wvkreg op 19-02-2015 14:28 ]

• Tylen

Tylen

Gonadan schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:36:
[...]

Het oude stuurtje? De oude sport of de oude lelijke? ;)
Volgens mij het oude lelijke sport stuurtje ;)

• Gonadan

Gonadan

Tylen schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 14:40:
Volgens mij het oude lelijke sport stuurtje ;)
_O-

Wait, what? Die heb ik. :(

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• kevinl

kevinl

Yellow van

Waarom kiezen de dieven voor de achterzijruit? Is het dat ze anders op glas moeten zitten? Anders zie ik het nut niet erg om kinderslot aan te zetten. Levert ook minder comfort voor mijn mede reizigers.

Verwijderd

Volgens mij minder weerstand en / of geluid als een bestuurder of passagiersruit. Een ruit die je inslaat hoor je namelijk best hard volgens mij.

Er is ooit 1 inbraak geweest in m'n eerste auto. Ineens een doffe klap.. ik lag te slapen, en had totaal niet door dat dat op m'n eigen auto was geweest. Later kwam de buurvrouw aan de deur om te vertellen dat m'n ruit ingeslagen was en de hele inboedel zoals autoradio en versterker eruit gerukt waren. Teringlijer.

Koste me iets minder dan 150 euro eigen risico voor herstel van ruit en slotwerk wat geforceerd was.

Mijn RS4 heeft een niet nader te noemen klasse 4 alarm inmiddels, bewegingssensor, startonderbreker, GPS en preventie toegang OBD poort voor key cloning en / of bypassen van alarm. Is verzekerd voor dagwaarde + 35% extra. Al wordt ie gejat.. krijg ik mijn inleg een beetje terug. Maar dat jatten gaat niet zonder slag of stoot, en als ik diegene ontdek smijt ik gewoon een baksteen tegen z'n harses.

• The Eagle
  • Laatst online: 23:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik hoop voor je dat het nooit gebeurt, maar met een autoambulance en een lier doe je in zo'n geval nog steeds veel natuurlijk.

@stuurdiscussie: heb met zo'n afgeplat stuur gereden, en het is op zijn zachtst gezegd even wennen. Met name bij het afslaan. Stuur zit niet waar je het verwacht. En door je handen heen laten glijden is ook ff wat lastig :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Het valt wel op als je een auto op een lader hebt staan waarvan het alarm en lichten constant blijven gaan, ook als je de accu eruit trekt... :P

• The Eagle

The Eagle

Dan trek je als dief een Wegenwacht lookalike pak aan en breng je een gele ambu mee lijkt het net of het zo hoort. Of simpelweg nogus papieren dat je de boel op komt halen. Waar een wil is, is een weg. Zeker als het geld oplevert.

Maar nogmaals: laten we hopen dat er nooit een namaak pechhulp bij je op de stoep staat.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-12 20:13
The Eagle schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 20:20:

@stuurdiscussie: heb met zo'n afgeplat stuur gereden, en het is op zijn zachtst gezegd even wennen. Met name bij het afslaan. Stuur zit niet waar je het verwacht. En door je handen heen laten glijden is ook ff wat lastig :P
Ja, zelfde ervaring. Ik vind het er mooi en racy uitzien maar in de praktijk vind ik het helemaal niks, doe mij maar een geheel rond stuur :P
Kun je trouwens voor een geheel ronde opteren in een S-line?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-12 13:39

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Abbadon schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:35:
[...]

Ja, zelfde ervaring. Ik vind het er mooi en racy uitzien maar in de praktijk vind ik het helemaal niks, doe mij maar een geheel rond stuur :P
ja hoor, gewoon je auto bij jmderonde voor de deur zetten, daarna heb je alle keus :+
The Eagle schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:49:
Dan trek je als dief een Wegenwacht lookalike pak aan en breng je een gele ambu mee lijkt het net of het zo hoort. Of simpelweg nogus papieren dat je de boel op komt halen. Waar een wil is, is een weg. Zeker als het geld oplevert.

Maar nogmaals: laten we hopen dat er nooit een namaak pechhulp bij je op de stoep staat.
Een gelegenheids dief ontneem je zo natuurlijk wel de mogelijkheid, maar als iemand echt de auto mee wil nemen dan zijn daar zat mogelijkheden voor. Als je de auto achterin een vrachtwagen rijd bijv..

Er was een tijdje een groep in en rondom almere actief die dikke porsches meenamen. Met alarm en al. Er hoeft maar 1 iemand te werken bij een garage.

In dit geval gaat het dan om een Seat maar toen ik nog bij een leasemaatschappij werkte in de IT was er het volgende gebeurd:

Leon FR was ingeleverd en stond op het terrein van een dealer. Toen de sleepwagen kwam om deze auto op te halen was die verdwenen. Na een speurtocht bleek dat de auto bij emigranten in Spanje stond. Deze was flabbergasted. De beste man had een bon, 2 originele sleutels en de kenteken papieren. Wat bleek: een louche bovag eenmanszaakje heeft de auto op zijn voorraad bijgeschreven. Nieuwe papieren aangevraagd en vervolgens nieuwe sleutels besteld. Toen de auto tegen normale prijs verkocht aan de man welke de auto meenam naar spanje. de louche bovag zaak was natuurlijk al lang weer gesloten.

[ Voor 72% gewijzigd door Meulugar op 20-02-2015 11:53 ]

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:09
Abbadon schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:35:
[...]

Je kunt kiezen voor een rond of afgeplat stuur. Ik heb zelf het afgeplat stuur gekozen, moest er in het begin wel aan wennen maar nu rijd het prima.

| I've got permission to color outside the lines |

• Tylen

Tylen

Ik heb ook afgeplat met flippers (volgens mij is het standaard rond zonder flippers. je kan niet rond met flippers krijgen). En het is echt een heerlijk stuurtje. Ik vind dat platte wel lekker juist. Geeft je wat meer beenruimte.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 16:04:
Volgens mij minder weerstand en / of geluid als een bestuurder of passagiersruit. Een ruit die je inslaat hoor je namelijk best hard volgens mij.
BMW garage gaf bij een 1 aan dat als je op juiste plek de schroevendraaier op het glas drukt en dan een klein tikje geeft dat je nagenoeg niks hoort en de hele ruit versplintert. Vaak kun je bij de acterruitjes makkelijker bij de 'randen' van het raam.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-12 20:26
kevinl schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 15:49:
Waarom kiezen de dieven voor de achterzijruit? Is het dat ze anders op glas moeten zitten? Anders zie ik het nut niet erg om kinderslot aan te zetten. Levert ook minder comfort voor mijn mede reizigers.
Is het niet zo dat de voorportieren niet te openen zijn van binnenuit indien de auto met afstandbediening op slot zit? Ik meen dat ergens onlangs gelezen te hebben (heet safelock o.i.d.).

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-12 19:19
Crash schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:22:
[...]

Is het niet zo dat de voorportieren niet te openen zijn van binnenuit indien de auto met afstandbediening op slot zit? Ik meen dat ergens onlangs gelezen te hebben (heet safelock o.i.d.).
1x drukken is volledig op slot, dus niet van binnenuit te openen.
2x drukken is safelock, en wel van binnenuit te openen.

Bij de meeste merken schijnt het andersom te zijn. Ik drukte altijd voor de zekerheid 2x, maar 1x is in het geval van een Audi dus 'beter'.

• kevinl

kevinl

Yellow van

robpol schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:27:
[...]

1x drukken is volledig op slot, dus niet van binnenuit te openen.
2x drukken is safelock, en wel van binnenuit te openen.

Bij de meeste merken schijnt het andersom te zijn. Ik drukte altijd voor de zekerheid 2x, maar 1x is in het geval van een Audi dus 'beter'.
Goed om te weten.. ik doe altijd 2 x

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:03

Joostk

Barkrukprofeet

Vandaag de A3 maar eens gewassen.
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8586/16398057727_e6aaabffc6_b.jpgAudi schoon + mistlamps by Joostk512, on Flickr

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tKOgCaHJ6ku3XIhqRBI5KcPB/full.jpg

Aankomende maand het volgende:

- Radiator vervangen
- Uitzoeken waar het suizend geluid vandaan komt, niet de V-riem of elementen daaraan gelukkig.
- Naafkapjes vervangen
- Herstel kofferklep
- RS4 logo op kofferklep weer terug

• Gonadan

Gonadan

Tylen schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:33:
Ik heb ook afgeplat met flippers (volgens mij is het standaard rond zonder flippers. je kan niet rond met flippers krijgen). En het is echt een heerlijk stuurtje. Ik vind dat platte wel lekker juist. Geeft je wat meer beenruimte.
Niet om vervelend te doen, maar ik begrijp dat echt niet. Zelf zit ik redelijk met mijn benen wijd en het stuur draai ik regelmatig (ongeveer bij elke bocht), hoe kan je dan meer beenruimte hebben door een afgevlakt stuur. :?

Voor instappen kan ik het mij nog voorstellen, mits vrouwlief hem niet geparkeerd heeft. En esthetisch gezien heeft het natuurlijk ook wel wat. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Tylen

Tylen

Gaat ook om het instappen en bij het rechtdoor cruisen. ;)

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-12 13:39

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 01:19:
[afbeelding]

- Radiator vervangen
- Uitzoeken waar het suizend geluid vandaan komt, niet de V-riem of elementen daaraan gelukkig.
- Naafkapjes vervangen
- Herstel kofferklep
ik zou er 1.9 tdi opplakken :+

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-12 11:55

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 01:19:
[[url="plaatje"]afbeelding[/url]]

- Radiator vervangen
- Naafkapjes vervangen
- Herstel kofferklep
Suizend geluid wanneer?

En ik vraag me af waarom je de radiator niet hebt meegenomen toen heel je front eraf lag.. :+

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Verwijderd

Meulugar schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 16:03:
[...]

ik zou er 1.9 tdi opplakken :+
For the lulz :+
Sjoerdfoto schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 16:44:
[...]

Suizend geluid wanneer?

En ik vraag me af waarom je de radiator niet hebt meegenomen toen heel je front eraf lag.. :+
Kwamen we later pas achter .... Vermoedelijk steenslag dat een gat geslagen heeft in radiator.

Wat betreft het gesuis...

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=zQ1IAxMGcWk]

Audio opname terwijl ik langs de auto loop. Het is niet iets dat in de V-snaar zit, ook niet distributie. Het is ook niet de secundaire luchtpomp. Het komt ergens links achter de motor vandaan (Als je voor de auto staat) en is het hardst hoorbaar vanaf linkervoorwiel... heel raar. Het kan zijn iets in de aandrijving. Het geluid veranderd ook als je de koppeling op laat komen. Het is overigens sporadisch... de ene keer doet ie het wel.. de andere keer niet. Merendeels doet ie het niet.

Kunnen het pas testen zodra die op de brug staat.

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-12 11:55

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 17:59:
[...]

Wat betreft het gesuis...

[video]

Audio opname terwijl ik langs de auto loop. Het is niet iets dat in de V-snaar zit, ook niet distributie. Het is ook niet de secundaire luchtpomp. Het komt ergens links achter de motor vandaan (Als je voor de auto staat) en is het hardst hoorbaar vanaf linkervoorwiel... heel raar. Het kan zijn iets in de aandrijving. Het geluid veranderd ook als je de koppeling op laat komen. Het is overigens sporadisch... de ene keer doet ie het wel.. de andere keer niet. Merendeels doet ie het niet.

Kunnen het pas testen zodra die op de brug staat.
Klinkt als iets wat wel toerentalafhankelijk is. 't is wel echt fluiten en geen trillen/resoneren... Ergens een afdekhoes scheef/verkeerd?

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Verwijderd

Toerenafhankelijk inderdaad, het gaat ook mee als je een tikje gas geeft.

We kunnen het pas zien zodra die op de brug staat. Je kunt niet van onderen kijken, er zit een afdekplaat onder. Ketting enzo kan het niet zijn, als die 'op' is moet je namelijk een signaal in dash krijgen met kettingspanner versleten.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2015 19:22 ]

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Echt een filmpje voor jou, Jism: VIDEO: 3X AUDI RS4: RACING IN LONDON!

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Verwijderd

Leuk, door overvolle straten rijden en andere weggebruikers in gevaar brengen .... :P

Mooie rs4's, daar niet van. Dikke turbo's lijkt het wel in die B5... :9

nederlanders btw...

Tering, hij rijdt wel als een debiel ermee... Auto knalt ook vol naar achteren bij schakelen .. bekend probleem bij b5's...

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2015 13:02 ]

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-12 22:22
Nederlanders? Ik zie gewoon dat hun stuur rechts zit...

Verwijderd

De gasten in de auto spreken halverwege nederlands...

"8:40 > Telefoon!"

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2015 13:09 ]

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-12 23:49
Heb 2 weken geleden de bestelling voor een nieuwe Audi A6 Avant geplaatst. Ik ben bekeerd :) (kom van Mercedes C-klasse).

A6 Avant 2.0 S-Tronic Automaat (190pk) - 115gr co2
Havanazwart metaalkleur
Valcona zwart lederen zetels
Geborsteld aluminium inlegwerk
Pack Prestige
S-line Pakket
Panoramisch glazen dak
LED-koplampen
(zie Belgische site)

Ik vraag me achteraf wel af of de combinatie Havanna zwart + geborsteld aluminium wel een goed idee is...

Ik vond het tornado grijs met die combinatie ook niet lelijk.
De verkoper zei me dat hij zelf het Havanna verkoos wegens iets exclusiever omdat ze op dit moment heel veel grijze wagens verkopen. Ik zag het Daytona Grijs ook staan, maar vond dat niet echt de meerprijs waard. Zelf vind ik zwart wel sportiever staan op de A6 in combinatie met de LED lichten.

Verwijderd

Ben gisteren staande gehouden in brussel met de RS....

Ze vonden het 'ongewoon' een nederlands kenteken RS4 in brussel met 4 man erin, getinte ramen.... Hele bagage is overhoop gehaald in de kofferbak. :')

We brachten familie van een vriend van mij naar het vliegveld, reden ervoor nog even door de stad voor een hapje en drankje.

Ik schrok wel politieagenten te zien met automatische geweren ... bedoel die stad heeft volgens mij nog steeds een bepaalde code-status daar.

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-12 16:18
Zo raar is het niet dat je bent staande gehouden als je al die berichten leest over ramkraken ed icm een rs 4 / 6 :+

Verwijderd

Nee,

Maar het is de eerste keer, en niet in nederland ofzo, dat ik van de weg wordt geplukt. In nederland komt het nog wel eens voor (Vooral in het westen) dat wanneer ze je zien ze altijd even achter je komen rijden, om vervolgens je kenteken door een database te trekken, en weer verder te rijden. Ik heb ook niks te verbergen.

Ik schrok er wel van op de manier hoe het ging... je bent op dat moment verdacht en dat ze je achter je staan met automatische geweren is geen prettige gedachte.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12 22:26

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dat gefluit: spanrol (lager)?

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Dat weten we nog niet totdat die op de brug staat, en de neus er pas weer vanaf is.

Je kunt er niet bijkomen. De spanrol is vervangen bij distributieriemset, ik heb de oude nog in een doos liggen. Komt sporadisch op, is niet de airco, maakt ook geen verschil als je die aan of uitzet.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2015 01:36 ]

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-12 11:15
GSamson schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 14:40:
Heb 2 weken geleden de bestelling voor een nieuwe Audi A6 Avant geplaatst. Ik ben bekeerd :) (kom van Mercedes C-klasse).

A6 Avant 2.0 S-Tronic Automaat (190pk) - 115gr co2
Havanazwart metaalkleur
Valcona zwart lederen zetels
Geborsteld aluminium inlegwerk
Pack Prestige
S-line Pakket
Panoramisch glazen dak
LED-koplampen
(zie Belgische site)

Ik vraag me achteraf wel af of de combinatie Havanna zwart + geborsteld aluminium wel een goed idee is...

Ik vond het tornado grijs met die combinatie ook niet lelijk.
De verkoper zei me dat hij zelf het Havanna verkoos wegens iets exclusiever omdat ze op dit moment heel veel grijze wagens verkopen. Ik zag het Daytona Grijs ook staan, maar vond dat niet echt de meerprijs waard. Zelf vind ik zwart wel sportiever staan op de A6 in combinatie met de LED lichten.
Ik heb ook havannazwart en als het bewolkt is is die gewoon zwart, maar als de zon er op schijnt zie je een bruinachtige glans. Zeer mooi (vooral bij het wassen).
Ook de alu inleg heb ik (in het S-Line pakket) en dat past gewoon, waarom niet? :) Mooier is natuurlijk houten inleg maar mijn budget was op :/

Zal je veel plezier aan beleven, proficiat!

Is het een lease trouwens? Indien wel, hoe veel was die?

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-12 23:49
SlasZ schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 00:01:
[...]

Ik heb ook havannazwart en als het bewolkt is is die gewoon zwart, maar als de zon er op schijnt zie je een bruinachtige glans. Zeer mooi (vooral bij het wassen).
Ook de alu inleg heb ik (in het S-Line pakket) en dat past gewoon, waarom niet? :) Mooier is natuurlijk houten inleg maar mijn budget was op :/

Zal je veel plezier aan beleven, proficiat!

Is het een lease trouwens? Indien wel, hoe veel was die?
Ik denk wel dat het geen slechte keuze is. Heb een Avant altijd erg stoer gevonden in het zwart. Nu zegt ook de vriendin dat het een mooie kleur is, dus ik moet bijna wel bij de keuze blijven ;)

Ik ga wellicht voor klassieke bankfinanciering wegens lage rente (1,6 % over 48 maand). Mooie prijs gekregen voor wagen hier in Belgie: 53k inc BTW. Rond de 970 per maand (inc BTW) en voorschot van 15%.

Gert

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:19
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 23:28:
Nee,

Maar het is de eerste keer, en niet in nederland ofzo, dat ik van de weg wordt geplukt. In nederland komt het nog wel eens voor (Vooral in het westen) dat wanneer ze je zien ze altijd even achter je komen rijden, om vervolgens je kenteken door een database te trekken, en weer verder te rijden. Ik heb ook niks te verbergen.

Ik schrok er wel van op de manier hoe het ging... je bent op dat moment verdacht en dat ze je achter je staan met automatische geweren is geen prettige gedachte.
Meh, ik ben ooit eens tegengehouden op een blijkbaar beruchte parking (drugs, prostitutie), daar stond ook een juffrouwtje met een automatisch geweer over haar buik. Bijzonder als dat ding 25 cm van je neus hangt te bengelen :+

Verwijderd

We zijn eruit waar dat geluid vermoedelijk vandaan kwam .... Koekje voor diegene die 'm ziet.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/01pykDkYQBQEuebT6pyvGAx2/full.jpg

Kan die garage wel schieten .... nee is niet gedaan door diegene die 'm in onderhoud heeft. Heeft 20 minuten geduurd het te ontdekken met draaiende motor op de brug.

Ik had een zoemend geluid onder het rijden... Mijn gedachte was wiellager rechtsachter... (onlangs vervangen) toen we aan de wielen voelde en draaide, niks geen geluid. Toen we met oor op achterdifferentieel zaten... oei. Wie het ziet mag het zeggen....

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WNavkCFZESy5CyvExctpTm7P/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DYxDthzvOIRlswZBPhEVjuWM/full.jpg

Vooral die schuimkraag... is niet goed. Ter vergelijking hoe het eruit hoort te zien:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VNOFMGequ8VWVbkFPRilWyFg/full.jpg

Iemand heeft long-life olie iets te serieus zitten nemen.... Geluid is na verversen merendeels verdwenen. En als laatst het toetje van de dag:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UTBwpiHNIVlOaSWsvl8fUd6A/full.jpg

Voor volgende week afspraak staan voor radiator en vervangen kleppenpaksel-dekking(en).

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-12 19:12
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:15:
We zijn eruit waar dat geluid vermoedelijk vandaan kwam .... Koekje voor diegene die 'm ziet.

[afbeelding]

Kan die garage wel schieten .... nee is niet gedaan door diegene die 'm in onderhoud heeft. Heeft 20 minuten geduurd het te ontdekken met draaiende motor op de brug.

Ik had een zoemend geluid onder het rijden... Mijn gedachte was wiellager rechtsachter... (onlangs vervangen) toen we aan de wielen voelde en draaide, niks geen geluid. Toen we met oor op achterdifferentieel zaten... oei. Wie het ziet mag het zeggen....

[afbeelding]

[afbeelding]

Vooral die schuimkraag... is niet goed. Ter vergelijking hoe het eruit hoort te zien:

[afbeelding]

Iemand heeft long-life olie iets te serieus zitten nemen.... Geluid is na verversen merendeels verdwenen. En als laatst het toetje van de dag:

[afbeelding]

Voor volgende week afspraak staan voor radiator en vervangen kleppenpaksel-dekking(en).
Is het soms die bout die er niet helemaal aangedraaid lijkt te zijn ?
En die olie ziet er inderdaad apart uit, hoe komt dat precies ?

Verwijderd

Bout zat los... Hoort niet. We hoorden erna niks meer. De kans is aanwezig dat het om die bout kon gaan maar met iets sporadisch is dat moeilijk meten. De olie is gewoon dik over datum. Geen metaal resten ofzo, gewoon oud en niet vervangen. Is de olie van differentieel achter ipv versnellingsbak.

• Gonadan

Gonadan

Longlife voor de olie, shortlife voor je pomp. _O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Zit er een pomp in een differentieel dan ? ;)

• Gonadan

Gonadan

Bestaat er longlife olie voor je differentieel dan? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-12 12:35
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 16:46:
Zit er een pomp in een differentieel dan ? ;)
Een tandwielpomp? ;)

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:01
@jism: een vraagje: hoeveel prijsverschil is er nu nog tussen de auto zoals je hem hebt gekocht + alle reparaties en veranderingen en een splinternieuwe uit de winkel?

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Hoeveel heb jij (als je een eigen woning bezit) inmiddels al in je huis gestoken nadat je het gekocht hebt?
Of hoeveel heb je inmiddels aan upgrades voor je pc uitgegeven sinds die uit de winkel op je bureau staat?

Catch my drift? Of m.a.w. maakt dat wat uit?

* max wordt een beetje moe van dat herhaaldelijke gevraag naar kosten en reparaties m.b.t. tot Jism's RS4. :/

Ik vind het een vette bak. Een hobby mag geld kosten en auto begint met "auw". ;)

* max is. :9 :9

[ Voor 5% gewijzigd door max op 05-03-2015 19:42 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-12 21:14
Prijzig bakje met al die vervangende onderdelen,kon je beter een nieuwere kopen voor dat geld.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Verwijderd

Gonadan schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 17:03:
Bestaat er longlife olie voor je differentieel dan? :?
Olie dat 'een leven' mee gaat wel ja.
Amaze86 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 21:34:
Prijzig bakje met al die vervangende onderdelen,kon je beter een nieuwere kopen voor dat geld.
Nou ja in verhouding valt het mee. Ik wist waar ik aan begon :z Ik zit er ook niet over te zeiken dat het zo vreselijk duur is, nogmaals; je wil niet weten met welke grijns ik elke dag ik in de auto stap. Dat kan ik van veel andere bestuurders en / of auto's ook niet zeggen.

We zijn eruit wat het geluid maakt.....

spoiler:
Luchtbel in stuurpomp.... :')

Kwam er vandaag achter toen het weer optrad... ging wat draaien aan het stuur, de hele pitch veranderde terwijl het toerental gelijk bleef. Kan niet anders zijn... pomp is namelijk nieuw.

• Gonadan

Gonadan

Heb jij wel eens opgezocht wat een spiksplinternieuwe kost? :D

@Jism: iets soortgelijks heb ik ook wel eens gehad. Raar geluid bij bochten, zat de vloeistof nét op het randje.

[ Voor 17% gewijzigd door Gonadan op 06-03-2015 08:31 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-12 21:14
Gonadan schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 08:31:
[...]

Heb jij wel eens opgezocht wat een spiksplinternieuwe kost?
Nieuwere versie,hoeft geen nieuwe te zijn :p ieder ze ding.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Verwijderd

Als je er vanuit gaat dat je een RS4 B5 wilt die goed onderhouden is en maar 1 of 2 eigenaren heeft gehad, en in uitstekende conditie staat, dan moet je rekening houden met 30.000 euro. Tel daarbij op dat je jaarlijks 6k apart moet zetten voor dingen zoals onderhoud minimaal, dan zit je in de buurt van een 'zo goed als nieuw'.

Als je in mijn geval een goedkopere op de kop tikt, kijk dan niet verbaasd op als het ene na het andere een keer de soep inloopt. Bijvoorbeeld distributieriem vervangen en erachter komen dat alles erachter ook nog vervangen mag worden.... Je rijdt zo'n blok binnen de kortste keren naar de klote als je het niet de onderhoud geeft die het nodig heeft. Het is ook geen auto voor mensen met weinig geld of die willen besparen op onderhoud. Alleen al aan onderdelen betaal je een gruwelijk vermogen.

Er zijn er 'maar' 6002 van gemaakt van de RS4 B5. Dat was terug in 2001. We zijn nu 14 jaar later en ga er maar vanuit dat van die auto er nog maar 2000 ofzo op de weg van rijden. Een redelijk unieke auto dus, heeft charmes en is niet zomaar een audi. Ik hou ook niet van eenheidsworst...

Hij is knetterduur. Mensen praten altijd zo makkelijk over 'even' chippen en whoppa dit erbij... Je wil niet weten wat het kost om een auto in de staat te krijgen zoals die bedoeld was. Er zijn mensen die voor 40.000 steken in een RS4. Zij vinden dat het waard en het is een persoonlijke hobby.

Ikzelf... nou ja. Ik vind het een brute snelle auto, het past bij mij, ik heb er plezier van. Doch me gewoon netjes te gedragen op de weg enzo, niks aan de hand. De mensen die bij me instappen die schijten in hun broek van hoe hard die auto wegtrekt.

Kijk niet vreemd op als 1 van de turbo's eruit knallen... en je zo 2500 euro kwijtbent voor een reparatie. Das dan krap genomen nog... motor moet er gewoon uit (Bijna onmogelijk om turbo's zonder te vervangen). Zo complex zit dat ding in elkaar.
Gonadan schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 08:31:
[...]

Heb jij wel eens opgezocht wat een spiksplinternieuwe kost? :D

@Jism: iets soortgelijks heb ik ook wel eens gehad. Raar geluid bij bochten, zat de vloeistof nét op het randje.
Ja, 90.000 minimaal gaat me ook tever... Je zit nu in een tijdsgeest dat een RS4 nog 'redelijk' betaalbaar is, de eerste generatie dan. En dan nog is het zoeken naar een uitvoering die de juiste behandeling gehad heeft. Er zijn veel afgetrapt, teruggedraaid, papieren vervalst enz..

En wat betreft dat geluid, het kan niet anders. We hebben het op de brug gehad, proberen na te bootsen, 3 man onder de motor luisterend, zelfs met een doktorssetje luisterend op alle onderdelen (episch apparaat!). Konden het nergens vinden dan dat het sporadisch een luchtbel moet zijn in de stuurpomp. Die is geflushed en compleet vervangen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2015 10:20 ]

• Rainesh
Je RS4 blijft een dikke bak, weliswaar wel ontzettend duur. Maar heb je em al een keer op een rollerbank gezet? Ben benieuwd wat JD Engineering uit je blok zou peuteren. Vooral je het nu soort van gereviseerd hebt.

Verwijderd

Hij hoeft niet (meer) op de tuningsbank.. hij is al gechipped. Sportec in Duitsland heeft een vermogensuitdraai van 420PK behaald. Koppel over de 500NM. Door het legen van de tweede bank aan katalysatoren (Zitten er 4 in) is er 20PK naar schatting bijgekomen.

Ik wil zodra 1 van de turbo's het begeeft, direct de RS6 C5 turbo's in huis halen link. Kost wat maar dan heb je ook wat (over de 500PK). Deze gaan ook wat langer mee dan de originele K04 turbo's omdat de heatside iets groter is. Hij moet dan mogelijk wel opnieuw worden gemapped, maar dat heb ik er maar voor over.

Het grootste probleem met een stock RS4 configuratie is dat het motormanagement 'vaak' de timing bijsteld. Hierdoor heb je niet altijd het 'gewenste' vermogen, heel raar. Men schrijft ook wel dat je 10 liter E85 hebben moet met de rest aan 98 in je tank. Hierdoor is het terugstellen van ontstekingsmoment namelijk minimaal.

Lastig, want ik heb geen zin elke keer naar duitsland te gaan voor dat speciaale goedje.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2015 10:36 ]

• Rainesh
E85 kun je toch gewoon in NL kopen? Schijnt ook goedkoop te zijn. Weet wel dat een vriend van mij 5liter E85 in zn tank gooit. Zal even vragen waar hij het koopt.

Afbeeldingslocatie: http://www.jdengineering.nl/wp-content/uploads/2013/02/Audi-RS4-27-BiT.jpg

Verwijderd

Er zit geen pomp in de buurt die naast E85 ook 98 verkoopt. Dan moet ik specifiek in duitsland voor zijn. En om die mix weer perfect te krijgen moet ik de tank bijna leeghebben op waarop ik E85 + 98 erin gooi.

Gedoe voor dat beetje meer koppel of vermogen hoor ... :P

• The Eagle

The Eagle

Het is een premium merk. Het enige dat bij premium merken standaard is, is een gepeperde rekening :)

Verwijderd

Met een RS6 betaal je pas de hoofdprijs. Wat denk je dat onderhoud aan een V8-biturbo kost... :P

Ik heb enkele jongens gezien met een RS6 maar binnen de kortste keren de auto alweer verkochten. Ze konden de onderhoud gewoon niet betalen. Die dingen zijn zo vreselijk duur, hapt zo je budget leeg... eet je de rest van de maand water en brood ofzo :+

Motor revisie? Trek maar 10k los.. dat is het hele blok uit elkaar halen, alles vervangen, honen, nieuwe zuigers / drijfstangen enz enz enz. Je hebt er wel weer een frisse motor voor terug. Maar de bedragen die daar komen kijken... koop je 2 A3's 8P voor.

Ik weet niet wat ik doen zou al kom ik voor de keuze te staan als mijn blok uit elkaar moet. Je kunt nooit een budget in gedachten houden en zeggen oke, dit spendeer ik. Nee as you go moet blijken of er geen andere problemen aan het daglicht komen. En dat zijn de echt asociaal dure grappen. Je kunt niet zeggen nee sla dat maar over voor de volgende keer... want het kost 2 dagen aan werk om het blok weer uit elkaar te halen.

Dat is ook waarom we preventief alles op aandrijflijn hebben vervangen.. je wil niet voor nog zo'n verassing komen te staan.

Wat was een Golf 3 VR6 of GTI toch simpel.... en als er iets stukging? Je haalde op de sloop voor max 35 euro het onderdeel dat je nodig had en je kon weer verder.

• Mixpower
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:18:
Als je er vanuit gaat dat je een RS4 B5 wilt die goed onderhouden is en maar 1 of 2 eigenaren heeft gehad, en in uitstekende conditie staat, dan moet je rekening houden met 30.000 euro. Tel daarbij op dat je jaarlijks 6k apart moet zetten voor dingen zoals onderhoud minimaal, dan zit je in de buurt van een 'zo goed als nieuw'.

Als je in mijn geval een goedkopere op de kop tikt, kijk dan niet verbaasd op als het ene na het andere een keer de soep inloopt. Bijvoorbeeld distributieriem vervangen en erachter komen dat alles erachter ook nog vervangen mag worden.... Je rijdt zo'n blok binnen de kortste keren naar de klote als je het niet de onderhoud geeft die het nodig heeft. Het is ook geen auto voor mensen met weinig geld of die willen besparen op onderhoud. Alleen al aan onderdelen betaal je een gruwelijk vermogen.

Er zijn er 'maar' 6002 van gemaakt van de RS4 B5. Dat was terug in 2001. We zijn nu 14 jaar later en ga er maar vanuit dat van die auto er nog maar 2000 ofzo op de weg van rijden. Een redelijk unieke auto dus, heeft charmes en is niet zomaar een audi. Ik hou ook niet van eenheidsworst...

Hij is knetterduur. Mensen praten altijd zo makkelijk over 'even' chippen en whoppa dit erbij... Je wil niet weten wat het kost om een auto in de staat te krijgen zoals die bedoeld was. Er zijn mensen die voor 40.000 steken in een RS4. Zij vinden dat het waard en het is een persoonlijke hobby.

Ikzelf... nou ja. Ik vind het een brute snelle auto, het past bij mij, ik heb er plezier van. Doch me gewoon netjes te gedragen op de weg enzo, niks aan de hand. De mensen die bij me instappen die schijten in hun broek van hoe hard die auto wegtrekt.

Kijk niet vreemd op als 1 van de turbo's eruit knallen... en je zo 2500 euro kwijtbent voor een reparatie. Das dan krap genomen nog... motor moet er gewoon uit (Bijna onmogelijk om turbo's zonder te vervangen). Zo complex zit dat ding in elkaar.

[...]

Ja, 90.000 minimaal gaat me ook tever... Je zit nu in een tijdsgeest dat een RS4 nog 'redelijk' betaalbaar is, de eerste generatie dan. En dan nog is het zoeken naar een uitvoering die de juiste behandeling gehad heeft. Er zijn veel afgetrapt, teruggedraaid, papieren vervalst enz..

En wat betreft dat geluid, het kan niet anders. We hebben het op de brug gehad, proberen na te bootsen, 3 man onder de motor luisterend, zelfs met een doktorssetje luisterend op alle onderdelen (episch apparaat!). Konden het nergens vinden dan dat het sporadisch een luchtbel moet zijn in de stuurpomp. Die is geflushed en compleet vervangen.
Dure hobby inderdaad, mag ook wel wat kosten!
Maar ben blij dat het onderhoud van de S6 reuze meevalt in tegenstelling tot de M5 8)

It's All In The "Mix"

Verwijderd

De S4 is theoretisch ook goedkoper dan de RS4 in onderhoud. Lifespan van de distributieriem / ketting alleen al is 90.000KM vs 60.000KM. Turbo's zijn iets kleiner bijvoorbeeld en gaan ook wat langer mee ivm minder stress. En zo zijn er nog veel meer dingen die harder slijten bij de RS variant.

Nadeel is is dat de meeste S4's met V6 biturbo die worden aangeboden vaak bezuinigd is op onderhoud. Het is toch een auto die net wat goedkoper is dan de RS4 en cheap getuned wordt naar RS4 specs.

• Mixpower
  • Nu online
[crosspost]

Hier ook maar weer eens een fototje plaatsen :P

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-QJj85h9RjuI/VPrN70EOqUI/AAAAAAAABBg/SeKsTMgizac/s500/IMG_0794.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-pWXWJgJ97j8/VPrN97AM43I/AAAAAAAABBo/6kYlbkLVqUQ/s500/IMG_0795.jpg

En ja ik weet dat het S6 logo op de verkeerde plek zit, heb per ongeluk de maten voor de afstand omgewisseld :+

It's All In The "Mix"

Verwijderd

Je wil niet weten hoevaak we dat "RS4" logo opnieuw hebben moeten doen bij het plakken.

Ik denk dat het ik een keer terugbreng naar iemand die dat voor dagelijkse kost doet, er zit nog steeds een afwijking in in de letter S... :')

• The Eagle

The Eagle

R$ ?

:P

Verwijderd

We kwamen op het idee om er S4 of SR4 of 4SR ervan te maken, hell zelfs een 1.9 TDI dingetje erop te plakken :+

• Mixpower
  • Nu online
Zo kan ik ook meteen even melden dat dit mijn nieuwe aanwist is. :)

Opel Adam Glam 1.4
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-MoAyxoSKPDI/VPtBaLNjb9I/AAAAAAAABB4/Xdrdr_oLVMg/s500/Adam.jpg

Omdat ik binnenkort op mezelf ga word de S6 gewoon te duur,
dus die gaat eruit, leuke hobby maar nu even niet meer!
Een eigen appartement inrichten als een Batcave kost ook genoeg :+
Met een jaar of 2 koop ik wel weer iets leuks, maar voorlopig even rustig aan doen. :)

It's All In The "Mix"

• The Eagle

The Eagle

OK doei :P
* The Eagle hier binnenkort ook exit btw, A3 SB wordt ingeleverd en er komt een Octavia combi EBL DSG voor terug. Verlaagd en op 18", dat dan weer wel :)
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 14:04:
We kwamen op het idee om er S4 of SR4 of 4SR ervan te maken, hell zelfs een 1.9 TDI dingetje erop te plakken :+
Mja, 1.2 TDI is niet geloofwaardig meer ben ik bang :+
SR71 dan maar? ;)

Pagina: 1 ... 39 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.