Best een mooi systeem, maar ik heb geen zin meer om 's morgens in spanning te kijken of alles nog in de auto zit.
En nu weer on topic.....mooie Audi's
Uiteindelijk alles wel goedgekomen en had toen toch een RNS-E laten terugplaatsen omdat dat het meest OEM oogde, maarja inderdaad wel elke ochtend met de rillingen over je rug naar je auto lopen
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Bij mij zit nu de Concert 3 erin. RNS-E is er een aantal keer ongevraagd uit gehaald. Aangezien ik een nieuwe auto heb besteld had de lease zoiets, je doet het er maar even mee. Moet zeggen als ik nu naar een stad ga en savonds staat mijn auto in een parkeergarage eet ik toch rustigerweertenaar schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 08:04:
zo,de RNS-E is er (ongewild) uit...nu maar eens op zoek naar een alternatief voor de A3. Ik denk dat ik er maar een Concert 3 in ga bouwen en ga navigeren met Google maps, helaas.
Best een mooi systeem, maar ik heb geen zin meer om 's morgens in spanning te kijken of alles nog in de auto zit.
Is het een privé auto of lease?weertenaar schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 08:04:
zo,de RNS-E is er (ongewild) uit...nu maar eens op zoek naar een alternatief voor de A3. Ik denk dat ik er maar een Concert 3 in ga bouwen en ga navigeren met Google maps, helaas.
Als het een privé is zal ik er niet een radio terug in zetten zonder navigatie. Dan wordt het moeilijk om hem ooit nog te verkopen.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
het is een privé auto. Volgens mij is navigatie in een auto toch niet heel belangrijk meer? Iedereen heeft tegenwoordig een smartphone. Ik ben trouwens ook aan het kijken naar een BNS 5.0 een stuk minder mooi, maar wel navigatie en die zou plug en play moeten passen met een RNS-E.Tylen schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 08:37:
[...]
Is het een privé auto of lease?
Als het een privé is zal ik er niet een radio terug in zetten zonder navigatie. Dan wordt het moeilijk om hem ooit nog te verkopen.
Signatures zijn voor boomers.
Toch wel. Maat van mij werkt bij garage en die zegt dat de auto's zonder ingebouwde navigatie erg slecht verkocht worden. Staan soms langer dan 200 dagen niks te doen.weertenaar schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 09:18:
[...]
het is een privé auto. Volgens mij is navigatie in een auto toch niet heel belangrijk meer? Iedereen heeft tegenwoordig een smartphone. Ik ben trouwens ook aan het kijken naar een BNS 5.0 een stuk minder mooi, maar wel navigatie en die zou plug en play moeten passen met een RNS-E.
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2015 09:45 ]
Ik kom op Marktplaats ook ROMI automotive tegen die RNS-E systemen levert met bon en SN, maar misschien toch een gevalletje "to good to be true".....
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar toen ik met de poetser stond te praten, vertelde hij dat er een paar dagen geleden 10 a3's opengebroken waren om de RSN-E uit te halen.
Dat was voor mij gelijk de belangrijkste reden om niet voor de a3 sportback te gaan maar voor een a4. Dat geld wat ik paar keer in de a3 zou moeten steken om een nieuwe RSN-E te plaatsen heb ik maar direct in de a4 gestoken;)
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
dat was bij ons dus ook het geval, 5 audi's in 1 nacht. allemaal navigatie en airbag (waarvan 1 er 2 weken daarvoor ook al aan de beurt was)....Ik heb nu een BNS 5.0 besteld, wat Gonadan zegt, navigatie is handig als backup en ziet er netjes uit. een stuk beter dan een 2DIN navigatie van pioneer oid (vind ik persoonlijk dan).Rainesh schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:00:
Toen ik 5 jaar terug op het punt stond om een auto te kopen wilde ik in eerste instantie een a3 sportback.
Maar toen ik met de poetser stond te praten, vertelde hij dat er een paar dagen geleden 10 a3's opengebroken waren om de RSN-E uit te halen.
Dat was voor mij gelijk de belangrijkste reden om niet voor de a3 sportback te gaan maar voor een a4. Dat geld wat ik paar keer in de a3 zou moeten steken om een nieuwe RSN-E te plaatsen heb ik maar direct in de a4 gestoken;)
De wisselaar kan ik blijven gebruiken en ook de navigatie tussen de tellers werkt nog.
heen en terug 2x gas getankt, dus in totaal voor zo'n 60 euro heen en weer gereden.
Verder de teller nog een poosje boven de 200 gehad, werkt prima. de weg moet wel vlak zijn
Verwijderd
Als ik mocht kiezen tussen telefoon, tom tom en navigatie van mijn auto, dan geef ik het laatste voorkeur.weertenaar schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 09:18:
[...]
het is een privé auto. Volgens mij is navigatie in een auto toch niet heel belangrijk meer? Iedereen heeft tegenwoordig een smartphone. Ik ben trouwens ook aan het kijken naar een BNS 5.0 een stuk minder mooi, maar wel navigatie en die zou plug en play moeten passen met een RNS-E.
Een telefoon kan te zacht zijn waardoor je het nauwelijks hoort met wat harde muziek. Een tom tom is leuk maar het moet altijd ergens hangen, en je verbruikt er een 12V stekker mee (Kan ook een telefoonlader in bijv). Navigatie van de auto zelf heeft mijn voorkeur omdat je de info gewoon op je dash hebt tussen je kilometerteller door. Ook mute het automatisch het geluid van je radio bij 'belangrijke instructies'.
Echter is mijn navigatie dusdanig oud dat nieuwe updates ook niet meer mogelijk zijn (2014 laatst gemaakte versie). Een voordeel is dat hij wel files en verkeersongevallen meeneemt in het berekenen van de route, echter weer niet de flitspalen zoals bij tom tom.
1.8T 225pk
Netjes. Nog mod plannen met de auto?Lasteraar schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:56:
Sinds kort ook een Audi :-)
1.8T 225pk
[afbeelding]
| Security Management |
Sowieso niet mijn keuze om onder een donkere auto dezelfde donkere velgen te stoppen. Nu zit er geen contrast tussen de velgen en de auto zelf. Alles hetzelfde meh niet mijn smaak.
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 17:32:
Dat zijn toch geen originele tt velgen?
Joostk schreef op maandag 16 maart 2015 @ 21:06:
Lijkt wel op de standaard oude S-line velgen. Die zilver waren eerst.
Sowieso niet mijn keuze om onder een donkere auto dezelfde donkere velgen te stoppen. Nu zit er geen contrast tussen de velgen en de auto zelf. Alles hetzelfde meh niet mijn smaak.
@Jism: kijk eens wat er onder je eigen RS4 zit.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Vind het er ook heel raar uitzien!Rainesh schreef op maandag 16 maart 2015 @ 17:03:
Knappe wagen! Maar waarom staat ie zo hoog op zn poten???? Een standaard TT is toch best laag of niet?
Standaard TT is inderdaad veel lager,
klopt iets niet dat hij achter zo hoog op zijn poten staat!
It's All In The "Mix"
Verwijderd
De originele B5 RS4 ja.max schreef op maandag 16 maart 2015 @ 21:12:
[...]
[...]
![]()
@Jism: kijk eens wat er onder je eigen RS4 zit.
Het lijkt erop also die TT andere velgen heeft gehad maar nooit de moeite genomen was een fatsoenlijke schroefset te nemen. Is dat plastidip gespoten op de velgen?

Plastidip heeft ook op de RS gezeten voordat die van mij was. Ik vond het er niet zo netjes uitzien en het was eerder om de schaafplekken op de velg te verbergen. De velgen waren later gerestaureerd (a 1000 voor de set).

Dit is de S line uitvoering maar zonder het Sport pack zoals jullie in NL gewend. De rits aan opties had ik eerder vernoemd in Ravefiend in "Het grote Audi topic - Deel 4". De kleur scuba blauw vind ik alvast meer dan geslaagd op deze auto ...
zal zijn, wat die bedoeld met de het sport pack die niet zoasl NL er is.Tylen schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 06:44:
Mooi hoor. Maar wat is er sline aan? Want ik zit geen zwart interieur (sline interieur) en ook geen side skirts (sline exterieur). Alleen een badge zie ik.
Ik heb ongeveer dezelfde, ook scuba blauw maar zie ook de honingraat aan de voorkant niet, en de sideskirts.
nice, nog ff naar de specs gekeken 184pk yummy..... was in NL 25% bijtelling ipv 20% was me net niet waard. Scuba blauw is niet gewaagd, is mooi anders..... ik krijg louter complimenten en ga jij ook hebben, zeker gewassen op een zonnige dagRavefiend schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 18:24:
Plaatjes zijn altijd leuk dus bij deze mijn nieuwe Audi A3 Sportback die ik sinds deze week heb (lease):
[afbeelding]
Dit is de S line uitvoering maar zonder het Sport pack zoals jullie in NL gewend. De rits aan opties had ik eerder vernoemd in Ravefiend in "Het grote Audi topic - Deel 4". De kleur scuba blauw vind ik alvast meer dan geslaagd op deze auto ...
fijne kilometers.
no comment
Geniet van je wagen, ziet er leuke bak uit
Ooh en als je nog foto's heb mag je ze altijd delen, daar houden we inderdaad wel van
[ Voor 21% gewijzigd door Matsooh op 20-03-2015 09:06 ]
Sline = bumpers/skirts/verlaagd/zwart interieur/stoelen/stuur/etc etc. Sport pack hebben we niet in nl dus dit valt ook niet binnen sline. Dus ik zie niet wat dit voor sline is.Martinus schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 08:02:
[...]
zal zijn, wat die bedoeld met de het sport pack die niet zoasl NL er is.
Ik heb ongeveer dezelfde, ook scuba blauw maar zie ook de honingraat aan de voorkant niet, en de sideskirts.
[...]
nice, nog ff naar de specs gekeken 184pk yummy..... was in NL 25% bijtelling ipv 20% was me net niet waard. Scuba blauw is niet gewaagd, is mooi anders..... ik krijg louter complimenten en ga jij ook hebben, zeker gewassen op een zonnige dag
fijne kilometers.
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
S-line heb je al als je enkel interieur OF exterieur hebt OF natuurlijk beide. Want de A1 Admired zijn ook "s-line" ondanks dat ze alleen exterieur pakket hebben.
[ Voor 61% gewijzigd door Rainesh op 20-03-2015 09:11 ]
Rainesh schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 22:17:
Hele knappe bak! Ziet er erg goed uit. Dat chromen randje bij je mistlampen.....is dat nieuw?
Wees gerust hij is zwart van binnen, met de S line sportzetels et al ...Tylen schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:03:
[...]
Sline = bumpers/skirts/verlaagd/zwart interieur/stoelen/stuur/etc etc. Sport pack hebben we niet in nl dus dit valt ook niet binnen sline. Dus ik zie niet wat dit voor sline is.
Het verschil had ik eerder al eens aangehaald in Ravefiend in "Het grote Audi topic - Deel 4":
Dat chroom waar Rainesh naar verwijst was me zelf nog niet opgevallen maar nu ik er ff de catalog erbij heb genomen, zie ik wel dat dit net is omdat er op deze auto het Pack Sport Design ontbreekt. Daar staat dit pack als volgt omschreven:Ravefiend schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:02:
[...]
Het wordt toch ook wel eens tijd dat men in België ook het concept van 'Ambition Pro Line S' overneemt in plaats van deze twee opties op een Ambition uitvoering:
S line (2.310,00 €)Pack Sport Design (1.742,40 €)
- Lichtmetalen velgen "5-parallelspaak",7,5x18
- Opbergmodule
- S line logo
- Verlichte make-up spiegel (LED-technologie)
- Deurdrempellijsten met S line opschrift
- S-Line-logo op het koetswerk
- Decoratieve inlegplaatjes, geborsteld aluminium mat
- S line sportvering
- Sportzetels vooraan
- Dakhemel in zwarte stof
Heb Pack Sport Design voor meer dan 1000 € extra heb ik niet genomen maar dus enkel de S line optie.
- S line-dakrandspoiler
- Deurdrempellijsten met S line opschrift
- S-Line-logo op het koetswerk
- Sportieve bumper
- [ ] Bumpers vooraan en achteraan, zijdelingse drempellijsten alsook diffusorinzetstuk (in opvallend sportief design)
- [ ] Radiateurgrille (in zwart hoogglans)
- [ ] Diffusorinzetstuk (in platinagrijs gelakt, met honingraatstructuur)
- [ ] S line-dakspoiler <--- die niet, maar wel de standaardspoiler
- [ ] Omlijstingen van de mistlampen (in zwart hoogglans)
- [✔] Mistlampen <-- die zijn sowieso standaard want S line is gebaseerd op de Ambition uitvoering
- [✔] Verchroomde afschermingen voor de uitlaadeindstukken (dubbel) <-- die zijn standaard want S line is gebaseerd op de Ambition uitvoering
- [✔] Drempelbeschermlijsten (met aluminiuminzetstuk en S line-opschrift <--- S line uitvoering
- [✔] S line embleem <--- S line uitvoering
Limo heeft sowieso andere bumpers dan de sportback/3-deurs.Tylen schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:50:
Die chromen lijsten bij de mistverlichting is volgens mij alleen op de SB. De Limo heeft die niet.
Misschien ligt het aan mij maar ik zie duidelijk een zwart interieur.....waarschijnlijk door de reflectie dat het licht lijkt.Tylen schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:19:
I know. Maar ik zie geen zwart interieur. Binnenspiegel is ook wit.
Hoe dan ook erg mooie bak!
heb ik ook niet... dus wellicht kleine tussentijdse aanpassing, doen ze wel vaker bij audi.Tylen schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:50:
Die chromen lijsten bij de mistverlichting is volgens mij alleen op de SB. De Limo heeft die niet.
no comment
Nope, jij hebt die niet maar jou SB heeft normaal wel "Omlijstingen van de mistlampen (in zwart hoogglans)" als onderdeel van het Pack Sport Design. Daar zit het verschil, alsook die grill van jou die mooier is in dat zwart hoogglans ...Martinus schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:57:
[...]
heb ik ook niet... dus wellicht kleine tussentijdse aanpassing, doen ze wel vaker bij audi.
[ Voor 7% gewijzigd door Ravefiend op 20-03-2015 11:11 ]
a-ha, ikke nu beter begrijp.Ravefiend schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 11:02:
[...]
Nope, jij hebt die niet maar jou SB heeft normaal wel "Omlijstingen van de mistlampen (in zwart hoogglans)" als onderdeel van het Pack Sport Design. Daar zit het verschil, alsook die grill van jou die mooier is in dat zwart hoogglans ...
no comment
Al die rotzooi die ze geven.
@Ravefiend: genoeg geklaagd over 'missende' opties, het is gewoon een mooie bak.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Zou je weinig last van moeten hebben
Komt erop neer: motor slaat af, ding gooit 'm gelijk weer aan. Beter maar ook.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Dat starten doe je zelf. Of heeft de instructeur zijn voet op de koppeling?BeefHazard schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 08:52:
Stop-start, als daar een verschil tussen is
Komt erop neer: motor slaat af, ding gooit 'm gelijk weer aan. Beter maar ook.
Als ik dat zo lees dan heeft hij rijlessen, en dan laat hij wel eens de motor per ongeluk afslaan bij het optrekken. Vroeger moest je dan de sleutel terug draaien en de motor weer starten, dat was een handmatige actie.
Nu wordt de motor weer automatisch gestart als je de koppeling direct na het afslaan weer intrapt, zodat je verder geen acties meer hoeft uit te voeren zoals het omdraaien van een sleutel of op de startknop drukken.
Dit is dus iets anders dan het 'standaard' start/stop mechanisme wat je gebruikt bij het stoplicht met de versnelling in zijn vrij en de koppeling niet ingetrapt.
Overigens is dit niet uniek iets voor Audi, ook weet ik dat BMW, VW en Volvo dit hebben.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Zijn die twee features niet onderdeel van hetzelfde systeem en heeft niet gewoon elke auto met start-stop systeem dus ook de feature dat je bij afslaan slechts de koppeling hoeft in te trappen?RomeoJ schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 16:22:
Dit is dus iets anders dan het 'standaard' start/stop mechanisme wat je gebruikt bij het stoplicht met de versnelling in zijn vrij en de koppeling niet ingetrapt.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Nee, handbak. Maar bij weinig toeren slaat die ook af. Koppeling intrappen en hij start weer, dus is wel degelijk het SS systeem dan dat zijn werk niet goed doet.Orion84 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 19:13:
Huh, heb je dan een automaat of zo? Want met een handbak zet start-stop de motor alleen uit als hij in z'n vrij staat.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Oh jawel, heb al ongeveer 3 keer gehad dat de motor uitgevallen is met een automaat. A3 Berline S-Tronic hiero...Aight! schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 20:50:
Gewoon in een automaat rijden, heb je dat probleem niet ;-)
Hoe ik op dit moment leer - en dat is dus met tot nu toe slechts 1,5 uur ervaring op zak - is om achteruit gewoon extreem rustig op de koppeling te doen om de snelheid te controleren. Maar dan rij je dus bepaald niet vlot.The Eagle schreef op zondag 29 maart 2015 @ 00:07:
[...]
Nee, handbak. Maar bij weinig toeren slaat die ook af. Koppeling intrappen en hij start weer, dus is wel degelijk het SS systeem dan dat zijn werk niet goed doet.
Dat lijkt mij niet goed. Ff mee naar de dealer.HyperBart schreef op zondag 29 maart 2015 @ 00:13:
[...]
Oh jawel, heb al ongeveer 3 keer gehad dat de motor uitgevallen is met een automaat. A3 Berline S-Tronic hiero...
Elke motor slaat af als je te laag in de toeren komt, hoe heeft dat met start-stop te maken?The Eagle schreef op zondag 29 maart 2015 @ 00:07:
[...]
Nee, handbak. Maar bij weinig toeren slaat die ook af. Koppeling intrappen en hij start weer, dus is wel degelijk het SS systeem dan dat zijn werk niet goed doet.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Klinkt alsof je hem gewoon 'ouderwets' laat afslaan (te snel koppeling op laten komen, weinig gas oid). SS-systeem zorgt er in dat geval enkel voor dat jij minder hoeft te doen om hem weer te startenThe Eagle schreef op zondag 29 maart 2015 @ 00:07:
[...]
SS systeem stopt de motor enkel in zijn vrij, en start dus als hij af slaat en je de koppeling weer intrapt.
Alsof de auto dit wist stotterde hij bij het wegrijden gigantisch waarna ik hem gelijk naar de dealer (pouw) reed en gratis 3 nieuwe bobines gemonteerd kreeg.
Mijn eerste ervaring met deze garage maar was best verbouwereerd dat meer dan 10 jaar na dato deze garantie nog geldt.
Volgende week de apk en dan gelijk turbosysteem afpersen en oliezeef nakijken (1.8t kwaal)
Kan 'ie daarna gelijk door naar JD voor klein kuurtje
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Mwoah, twas wel telkens in rare momentjes, bv dat de wagen net met zijn banden vast stond tussen twee "borduren" zoals we dat in Belgie noemen (twee stoepranden dus) of twee opstaande randjes om een oprit af te maken, dat soort ongein, of wanneer ik wat stond te wobbelen (op en afschommelen) in een goot...Tylen schreef op zondag 29 maart 2015 @ 07:37:
[...]
Dat lijkt mij niet goed. Ff mee naar de dealer.
Verwijderd

Differentieel achter is ook screwed. Heerlijk geluid uit wat lijkt op wiellagers die naar de klote zijn. Ook weer op voor revisie a 750
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Verwijderd
Ja ach. Raak er wel gewend aan inmiddels.Sick Nick schreef op zondag 29 maart 2015 @ 20:50:
Nou ja, bijna alles is nu vervangen dus kan ie daarna weer een flinke tijd mee
Hoogste snelheid tot nu toe gereden met de auto (GPS) is 297 kmph. Als ik even doorgegaan was was 310 ook nog wel mogelijk, maar ik heb nog nooit zo hard gereden.
Moet ook nieuwe banden bestellen... voor raken ze glad. Je merkt het verschil met voorwielaandrijving en quattro-aandrijving. Ondanks je gladde banden voor hou je nog steeds grip omwille quattro en achterwielen. Je kunt gewoon volgas een bocht door, je blijft grip houden. Briljante feature, dat quattro.
> http://www.telegraaf.nl/b..._in_schaapskleren___.html < Bah.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2015 07:30 ]
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Dat dacht ik dus ook, maar mijn V40 start helaas niet uit zichzelfRomeoJ schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 16:22:
Overigens is dit niet uniek iets voor Audi, ook weet ik dat BMW, VW en Volvo dit hebben.
Signatures zijn voor boomers.
In m'n V40 D2 kan ik zelfs zonder zelf gas bij te geven wegrijden, gewoon rustig de koppeling op laten komen. Dat doe ik altijd als ik weet dat ik toch weer snel stil sta, bijv. als je in een rij staat voor een rotonde en elke keer 1-2 autolengtes vooruit kan.J0YR1D3R schreef op maandag 30 maart 2015 @ 09:28:
[...]
Dat dacht ik dus ook, maar mijn V40 start helaas niet uit zichzelfDe Golf die ik hiervoor had inderdaad wel. Alsnog is het lastig om in een vervelende situatie te komen met de V40 trouwens, hij geeft namelijk iets gas bij wanneer je je koppeling op laat komen waardoor je heel makkelijk weg kunt rijden.
Het is dus inderdaad wel erg lastig om in die situatie te komen met de V40 als je normaal rijdt. Heel abrupt je koppeling los laten oid zal het wel doen
Dus quattro zorgt ervoor dat je het vervangen van versleten banden uitstelt? Fijne feature.Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2015 @ 22:28:
Ja ach. Raak er wel gewend aan inmiddels.
Hoogste snelheid tot nu toe gereden met de auto (GPS) is 297 kmph. Als ik even doorgegaan was was 310 ook nog wel mogelijk, maar ik heb nog nooit zo hard gereden.
Moet ook nieuwe banden bestellen... voor raken ze glad. Je merkt het verschil met voorwielaandrijving en quattro-aandrijving. Ondanks je gladde banden voor hou je nog steeds grip omwille quattro en achterwielen. Je kunt gewoon volgas een bocht door, je blijft grip houden. Briljante feature, dat quattro.
> http://www.telegraaf.nl/b..._in_schaapskleren___.html < Bah.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Doet niet bijna elke (diesel) auto dat? Zolang je de koppeling maar heel rustig laat opkomen en je op volledig vlakke weg staat.Tankiej schreef op maandag 30 maart 2015 @ 09:41:
[...]
In m'n V40 D2 kan ik zelfs zonder zelf gas bij te geven wegrijden, gewoon rustig de koppeling op laten komen. Dat doe ik altijd als ik weet dat ik toch weer snel stil sta, bijv. als je in een rij staat voor een rotonde en elke keer 1-2 autolengtes vooruit kan.
Het is dus inderdaad wel erg lastig om in die situatie te komen met de V40 als je normaal rijdt. Heel abrupt je koppeling los laten oid zal het wel doen
Verwijderd
en benzine ook iddAndRo555 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:02:
[...]
Doet niet bijna elke (diesel) auto dat? Zolang je de koppeling maar heel rustig laat opkomen en je op volledig vlakke weg staat.
Geen idee, zou heel goed kunnen. Ik heb nog niet in zoveel verschillende diesel auto's geredenAndRo555 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:02:
[...]
Doet niet bijna elke (diesel) auto dat? Zolang je de koppeling maar heel rustig laat opkomen en je op volledig vlakke weg staat.
Ik denk dat jij het beter omschrijft als ikjakob558 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 12:59:
[...]
Klinkt alsof je hem gewoon 'ouderwets' laat afslaan (te snel koppeling op laten komen, weinig gas oid). SS-systeem zorgt er in dat geval enkel voor dat jij minder hoeft te doen om hem weer te starten
SS systeem stopt de motor enkel in zijn vrij, en start dus als hij af slaat en je de koppeling weer intrapt.
Ik ben een diesel gewend en dit is benzine. Als ik in de file vooruit rij en in de 1 de koppeling op laat komen zonder gas bij, trekt ie hem gewoon rustig door, net als een diesel. Maar achteruit dus niet, dan slaat ie af. Koppeling intrappen en hij doet het weer (SS), maar ik vind het maar onhandig. Laat dat ding in zijn achteruit dan ook gewoon doorlopen
Verwijderd
Joh.Chief-XL schreef op maandag 30 maart 2015 @ 09:17:
Las van de week dat de RS4 op 3e plek staat van meest gestolen auto's....
65 per jaar van de 1000 RS4's in Nederland. Hier zullen ook de nieuwe ongetwijfeld tussenzitten.
Wedden dat ze allemaal via de OBD aansluiting gaan? Gewoon blokkeren, lukt het ze ook niet.
Je kunt denk ik wel op slicks voor doorrijden ja.Gonadan schreef op maandag 30 maart 2015 @ 09:45:
[...]
Dus quattro zorgt ervoor dat je het vervangen van versleten banden uitstelt? Fijne feature.
Ze zijn slimmer als dat jij denkt. Denk je nou serieus dat zij niet weten dat er mensen hun OBD verplaatsen of schakelaar op gooien? Denk je nou echt dat ze niet weten dat er schakelaars op de brandstoftoevoer wordt gegooid? Die gasten maken ook gebruik van het internet, ze zijn helaas niet achterlijk. Je enige hulp is een Bearlock en een stuurslot.Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2015 @ 20:56:
[...]
Joh.
65 per jaar van de 1000 RS4's in Nederland. Hier zullen ook de nieuwe ongetwijfeld tussenzitten.
Wedden dat ze allemaal via de OBD aansluiting gaan? Gewoon blokkeren, lukt het ze ook niet.
[...]
Je kunt denk ik wel op slicks voor doorrijden ja.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
De V40 D2 vind ik juist heel snel afslaan. Oke, met filerijden lukt het natuurlijk wel zonder gasgeven als je voorzichtig genoeg doet, maar als je normaal wil wegrijden en je geeft net iets te weinig gas dan kakt ie echt volledig in en zit je met je vingers te trommelen tot de motor eindelijk weer wakker wordt.. De enige auto die ik wel eens af laat slaan... Mijn voormalige Seat Leon 2.0 FSI had hier totaal geen last van. Dat was meer een diesel dan de D2 wat dat betreft (en t was een benzineTankiej schreef op maandag 30 maart 2015 @ 09:41:
[...]
In m'n V40 D2 kan ik zelfs zonder zelf gas bij te geven wegrijden, gewoon rustig de koppeling op laten komen. Dat doe ik altijd als ik weet dat ik toch weer snel stil sta, bijv. als je in een rij staat voor een rotonde en elke keer 1-2 autolengtes vooruit kan.
Sinds de Ricachip is dit probleem volledig verholpen.
edit: beetje offtopic, excuus. De FSI-motor is dan wel weer VAG
[ Voor 18% gewijzigd door Stefke op 31-03-2015 10:47 ]
Verwijderd
De meeste diefstallen vinden plaats door het forceren van het raam, om vervolgens met een nuftig russisch apparaatje toegang te verkrijgen via de boordcomputer op de OBD poort. Hiermee kan het alarm worden uitgeschakeld, en bij nieuwere auto's direct het voertuig worden gestart. Bij oudere auto's wordt nog zoiets als keycloning uitgevoerd alvorens men een dealersleutel gebruiken kan om weg te rijden. Keycloning is nodig omdat de ECU de sleutel anders niet accepteert.Tylen schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 06:25:
Precies. En wat als ze daardoor je hele auto slopen om hem vervolgens maar te laten staan? Dan mogen ze hem van mij meenemen hoor.
Een degelijk alarm met GPS en bewegingsmelder kan je niet uitzetten zonder OBD-toegang. Welnu zodra iemand loopt te kloten of zelfs al een hand in het voertuig steekt gaat zo goed als het alarm af. En die krijg je niet uit zonder toegang fysiek naar het alarm of OBD poort.
Met het blokkeren van die poort (Er zijn verschillende manieren toe) rek je tijd, en gaat het alarm gewoon nog steeds af. De auto kan niet gestart worden, en de tijd dringt voor de crimineel.
Een auto afslepen lijkt me ook niet zo nuttig, omdat met GPS dan exact duidelijk wordt waar dat ding heengaat, en bij de meest moderne autoalarm ook nog zoiets is van bewegingssensoren van het voertuig zelf. Ook hier gaat het alarm af. Het staat een beetje vreemd als een peperdure RS4 ergens op een trailer ofzo geladen wordt. Alsof dat geen alarmbellen doet rinkelen.
Laat ik maar niet vertellen waar ik toe instaat ben zodra ik iemand betrap mijn spullen te stelen. Ik denk op zulke momenten dan even niet aan dingen zoals 'oeh ik kan ook strafbaar zijn'.
Veel audi's die gekocht zijn wordt vaak bespaard op een alarm he. Men denkt toch wel makkelijk dat de verzekering het wel weer betaald bij diefstal.
Bedoel, eigenaren worden ook steeds bewuster van zulke auto's: http://www.autogespot.nl/...t-autodief-het-leven-zuur
Je leest ook vaker terug dat de politie met succes vluchtpogingen in een RS4 weten te stoppen.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2015 11:28 ]
En als die idioten met een paar mooie slagwapens, messen en eventueel vuurwapens klaarstaan dan ga jij echt niet de held uithangen hoor.
Verwijderd
GPS jammers worden wel gebruikt bij diefstallen ja. Een bekende van mij had z'n chrysler voor z'n neus gestolen zien worden bij een hotel in Amersfoort. Hij liep naar binnen, vroeg om wat informatie bij de receptie, kwam naar buiten, auto weg... bekijkt beelden van het hotel > kerel stapt in de auto, rommelt wat, en rijdt vrolijk weg. Met 3 min was de auto compleet van de 'radar' af.
Daniel36 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:35:
Ik kan uit ervaring melden dat de heldhaftigheid van mij nogal tegenviel toen ik in mijn onderbroek midden in de nacht ten strijde trok tegen de vermeende criminelen.
Op het moment dat ik het alarm zou horen heb ik welgeteld een minuut om me voor te bereiden. Je moet eens weten wat je in een minuut tijd doen kunt, en hoe je men kunt verassen. Ik hoef er verder niets over te vertellen, ik garandeer je wel dat een vluchtpoging niet zonder kleerscheuren zal gaan. Als ik ooit in een loop kijken mag dan fuck it, neem maar mee, ik hoop dat je tegen een boom chrashed en letsel over zult houden.
Verzekering betaald in dat geval dan toch wel. Daar is ie dan ook voor verzekerd.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2015 11:41 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb eind Januari een A3 Berline besteld via Leasing.
De leasing liet weten dat de verwachte/'ten laatste' levertijd half mei is.
Nu krijg ik van collega's te horen dat je meestel wel 1 a 1.5 maand vroeger mag rekenen.
Nu begin ik ongeduldig te worden
Omdat het via de leasing besteld is via het werk. En dus niet goed weet of de garage het zomaar zegt.JeroenV_ schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 14:02:
Waarom bel je niet gewoon de dealer/leasemaatschappij, die kunnen het je exact vertellen
Waarom bel je niet gewoon de leasing, die kunnen het je exact vertellenMGMsystems schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 14:08:
[...]
Omdat het via de leasing besteld is via het werk. En dus niet goed weet of de garage het zomaar zegt.
Een goede B5 en instap prijs B7 komt steeds dichter bij elkaar.Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:58:
Het maakt niet uit welk model RS4 je hebt, allen zijn ze snel. En allen halen ze zonder begrenzer makkelijk de 280 tot 290kmph. De ideale vluchtauto, en blijkbaar ook populair genoeg om vanuit de achterbank met een kalashnikov te schieten.Ik vind de B5 een classic en valt niet onder de eenheidsworsten. Het zit nog net tussen betaalbaar in. Een nieuwer model kost gewoon een stuk veel meer geld.
Tenzij je een gare B5 koopt en als nog binnen een jaar 10K aan onderhoudt moet doen. Kom je als nog dicht in de buurt uit bij B7 prijzen
Ik heb zelf meer met een B7 sedan. Echt te dik http://link.marktplaats.nl/m910670334
[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 31-03-2015 16:44 ]
Nee hoor, DMF protection slaat soms gewoon keihard erin. Maar dat is eerder afhankelijk van de motor.AndRo555 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:02:
Een 3 cylinder zal sneller in DMF protection schieten als een 4 cylinder.
Drive off assistant ;-) En ook om boven de DMF protection grens te blijven. Sommige koppelingspedalen sturen een PWM signaal uit, op basis daarvan wordt het toerental verhoogd. Bij de Opel Mokka van mijn schoonvader kan ik mooi het toerental regelen op die manier (mits je in versnelling staat, de neutral detectie verhinderd de DROF natuurlijk)J0YR1D3R schreef op maandag 30 maart 2015 @ 09:28:
Alsnog is het lastig om in een vervelende situatie te komen met de V40 trouwens, hij geeft namelijk iets gas bij wanneer je je koppeling op laat komen waardoor je heel makkelijk weg kunt rijden.
[ Voor 43% gewijzigd door Chevy454 op 31-03-2015 18:20 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Dit topic is gesloten.
![]()