Het grote Audi topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 58 Laatste
Acties:
  • 385.525 views

Onderwerpen

Verwijderd

" deze garanderen u een originele kilometertellerstand. " > Laat maar :')

Nee harstikke leuk maar smaken verschillen. Ik vind de B5 gewoon ietwat bruter. Ze raken langzaam maar zeker ook gewoon op gezien er maar 6000 van gemaakt zijn.

5de gaat mijn auto op, ben 'm gelijk voor een paar dagen kwijt.

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 04:42:
[...]

" deze garanderen u een originele kilometertellerstand. " > Laat maar :')
Dat is niet gelijk iets waar ik over zou struikelen bij die advertentie, eerder die customizations achteraf, zoals de startknop.

Overigens als ik zou moeten kiezen tussen een B5 en B7, dan toch eerder de B7, zeker aangezien deze de single-framed grille heeft. Maar ik zou toch zeker de B7 Avant verkiezen boven de Sedan, vind de verhoudingen daar beter kloppen.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Verwijderd

Smaken verschillen. :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/NuzuCzm9rp7wsGaVE1W6lMKs/full.jpg

Nieuwe banden besteld... ditmaal voor een iets zachter rubber (=meer grip) en een wat hogere slijtage.. Wil het beste eronder hebben dat verkrijgbaar is. Levering met 2 weken. Prijs ? Dont ask. :7

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-12 12:35
Chevy454 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 18:09:
[...]

Nee hoor, DMF protection slaat soms gewoon keihard erin. Maar dat is eerder afhankelijk van de motor.
Een 3 cylinder zal sneller in DMF protection schieten als een 4 cylinder.
Wat doet die 'DMF protection' precies?
Uit mijn ervaring kan je met auto's die zich gewoon laten rijden stationair, ook gewoon vertrekken vanuit stilstand door de koppeling gewoon heeel traag te laten opkomen.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
AndRo555 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:43:
Wat doet die 'DMF protection' precies?
Uit mijn ervaring kan je met auto's die zich gewoon laten rijden stationair, ook gewoon vertrekken vanuit stilstand door de koppeling gewoon heeel traag te laten opkomen.
DMF protection doet exact wat het zeg: protect DMF. En wat is dan een DMF?
Het alom bekende tweemassavliegwiel.

Wanneer er te veel "speling" is dan krijg de secundaire kant van het vliegwiel enorme versnellingen en ditto meppen dat deze kapot gaat. Dus motor uit, gedaan met de pret. Met een moderne wagen op een borduur van 10cm op koppeling gaat bijvoorbeeld niet meer omdat je de motor zo hard afwurgt dat de motor uitgaat.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:39

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

ik vind de B5 (of de rondere audi´s in het algemeen) ook mooier. Maar smaken verschillen.

Verwijderd

^^ :)

Uiteindelijk wil ik ongeveer in lijnen hiernaartoe met de RS:

Afbeeldingslocatie: http://www.volkscarphoto.com/wp-content/uploads/2013/01/File_0021.jpg

minus het stickerwerk.

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:51
damn.....die is wel erg dik!

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoeveel jaren plan is dat, en trekt die bak dat zelf nog qua leeftijd / onderhoud? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Ik heb natuurlijk een beetje studie gedaan voordat ik de auto kocht. Er zijn mensen die rijden vrolijk 450k met een standaard blok. Onderhoud is eigenlijk het belangrijkste. Zo nu en dan wat kleine dingen vervangen maar serieuze problemen heb je er nooit echt mee. Wel lees ik dat als je de auto echt flink hard rijdt, een revisie van het motorblok verplichte kost wordt. De nokkenassen schijnen snel te slijten, kettinggeleiders ook nog wel, we durven het niet echt te zeggen hoelang die mee zal gaan.

Als je tegen een motorrevisie aanloopt dan mag je van geluk spreken als je dat met 10k af kunt doen. Maar in de praktijk loopt zoiets op tot wel 13.000 euro. Het kost al behoorlijk wat de auto in de staat te krijgen zoals die bedoeld was, en dan ben je er nog niet. Ik ben de 4de eigenaar, op nederlands kenteken nummero 2. De auto komt oorspronkelijk uit zwitserland, waarvan alle onderhoud ook aantoonbaar gedaan is. De duitser die 'm uiteindelijk verkocht aan de garage, deedt dat uit geldproblemen. Die kon de auto qua onderhoud niet meer betalen. De garagist heeft toen voor 10k aan onderdelen erin staan pompen, hier en daar herstel, komt er ook achter dat hij 'm moeilijk betalen kan met 5 voertuigen nog op zijn naam.

Hij liet toen al vallen 'm te verkopen, en was had ik er wel oor naar. Mijn 2.0 TDI werd saai, was niet zo snel, economisch een hele fijne auto (30 euro amsterdam heen en terug, of 45 euro brussel heen en terug) maar daar hield het wel bij op. De eerste proefrit was ik al gelijk verkocht. Ondanks het bouwjaar, 2001 is het een best prettige auto (luxe ook, electrische stoelen, je zit er stevig in). Was even wennen een station/avant, maar ik rij het inmiddels met m'n pink en ogen dicht.

Ik vind het ook een bijzondere auto, waar ik wel iets vets / stoers mee doen wil. Die auto trekt echt bekijks, en dan niet omdat het een fout getjuned blik is ofzo. Nee gewoon netjes, en vooral niet dat je ziet aankomen dat er 440PK onder de kap rust. :+

Als er een motorevisie aankomt, dan ga ik dat wel even afwegen. Elk draaiend onderdeel moet gewoon nieuw, en het zou stom zijn zo'n ding in originele status te laten. Zoiets moet je gelijk ophonen naar 3 liter, RS6 turbo's erop en een mapping op maat. Dan heb je echt iets bruuts, richting de 550+ tot 650+ PK.

Mag je meedoen met jongens zoals deze. :) ;)

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 20:29:

[video]

Daar wordt je bijna bang van :D

Verwijderd

Ernemmer schreef op donderdag 02 april 2015 @ 20:33:
[...]

Daar wordt je bijna bang van :D
Het hardst dat ik met de RS gereden tot nu toe heb is 297kmph op GPS.

Het zweet stond onder mijn oksels en mijn handen waren zeiknat van klamheid.

Als je erna terugrolt naar ~ 130 dan voelt dat alsof je 70 rijdt.

1 moment geweest dat ik echt hard de rem moest intrappen. Dat ding remt als een boot, je hoort 'm gewoon groeven maken in je discs... :+ Weer een halve CM eraf.... 8)7

Prachtige auto. Heerlijke beleving. :)

Skippen naar 0:35, rijdt 250+ en trapt even vol op de rem met 3 man erin 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2015 20:46 ]

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-12 23:01

Joostk

Barkrukprofeet

Toch niet die rotor velgen onder je RS4 hea?
Beter hou je de velgen die je nu hebt.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:55
Zouden we dit topic niet moeten renamen naar "Het grote Jism's RS topic"? :')

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Daniel36
  • Registratie: December 2009

Daniel36

vernieuwde formule

Goed idee, zijn RS4 verdient wel een eigen topic idd.

Verwijderd

Schijt, vind het gewoon leuk om over te schrijven.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10290626_657692967709993_6350360840208755281_n.jpg?oh=d1ca45728a88520a2262f92bbaa82683&oe=55B01A7D

:Y)

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:44

vhal

ಠ_ಠ

Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 20:29:

[video]

Wat is die teller bovenin het dashboard?

Strava

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Turbodruk lijkt me. :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 15:47

reuzekind

Ik geloof in GoT

Heeft iemand hier ervaring met een oplossing om een iPhone 5, of andere iPhone met lightning aansluiting, aan te sluiten op een Audi RNS-E systeem?
Ik ben dan met name benieuwd of opladen mogelijk is, en om muziek van Spotify af te spelen op de RNS-E.

[ Voor 26% gewijzigd door reuzekind op 13-04-2015 15:29 ]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-12 11:15
Opladen weet ik niet (heb geen RNS-E) maar Spotify zou je kunnen streamen met Bluetooth?

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 15:47

reuzekind

Ik geloof in GoT

Ik heb een bluetooth module in m'n RNS-E voor het bellen, maar muziek streamen lukt mij niet. Of kijk ik misschien iets over het hoofd?

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.b5blog.nl/wp-content/uploads/2015/04/rs4_1.jpg

:P

niks ernstigs... alleen de heenrit maakte het achterdifferentieel zoveel kabaal dat ik het niet verantwoord meer vond door te rijden. Niet verwacht dat het zo snel zou gaan. Heb 'm geparkeerd voor het huis van m'n vriendin, ANWB gebeld, heel klein proefritje gemaakt, ook hij zei direct hetzelfde, niet meer doorrijden met dat cardan. Af laten slepen @ garage, inmiddels onderdeel besteld, en nu wachten op levering.

Ohw ja. Een 4 Inch HMS uitlaat gescoord.

• The Eagle

The Eagle

En toe bleek de ANWB'er een nepperd en was het ;w RS4
:P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Nee was er zelf bij tot aan de garage toe.

Hij vond het een schitterende auto. Slepen ze niet vaak van de weg. Erna bij het afladen gewoon de auto de loods in gereden... sleutels achtergelaten, toedels.. :>

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Heb de Adrie van het weekend maar eens gewassen.
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7711/17214156732_bf5e063618_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8782/17008416447_79556ecbdc_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7697/17189908186_c0cd76db5a_b.jpg

Verwijderd

Het is jammer dat de standaard A3's net een paar CM te hoog op de poten staan. Anders is het een hele leuke bak :)

Ik zit zelf nog af te wachten op onderdelen, voordat ik verder kan. Auto staat sinds zaterdag in garage en het is weer even afkicken. We verwachten medio woensdag / donderdag klaar te zijn. Met alles samen zo'n 8.5k liggen pompen in die auto. ;(

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:15

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Glimt weer mooi. Hoe groot zijn jouw velgen eigenlijk?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 23:00:
Het is jammer dat de standaard A3's net een paar CM te hoog op de poten staan. Anders is het een hele leuke bak :)

Ik zit zelf nog af te wachten op onderdelen, voordat ik verder kan. Auto staat sinds zaterdag in garage en het is weer even afkicken. We verwachten medio woensdag / donderdag klaar te zijn. Met alles samen zo'n 8.5k liggen pompen in die auto. ;(
Die 8.5k is totaal sinds de aanschaf? Op een of andere manier valt me dat mee voor een rs4 en je posthistorie hier.

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:29

bord4kop

maximaal 100KB!

Ik zit erover te denken om mijn A3 weg te doen.

Hij heeft sinds aanschaf vorig jaar 35.000 -probleemloze- kilometers gedraaid. Nu staat er 241.000 op.
Ik twijfel of ik hem voor de 250K weg zal doen of doorrijden en volgend jaar met 270.000 wegdoen.

Ik denk dat hij nu nog wel iets waard is, volgend jaar niets meer vermoed ik. 250.000 is nou echt zo 'n psychische grens O-)

BTW: A3 2.0 TDI 140PK, 6-traps DSG, uit 2006, 3deurs, facelift model met lange gril, zilver metalic, navigatie, onderhoudshistorie..

| Security Management |

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 14:38:
[...]

Die 8.5k is totaal sinds de aanschaf? Op een of andere manier valt me dat mee voor een rs4 en je posthistorie hier.
Sinds aanschaf ja. Dan zit je op een groffe 21.5k zo ongeveer.

Maar ik heb goed nieuws.. een vriend van mij begint aan een RS6 C5. Zo willen we samen met 2 auto's naar wörthersee zodra het allemaal zover is. Op 1 of andere manier stelt me dat wat meer gerust wetende dat ik niet de enige ben die met een peperdure auto zit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:07:
[...]

Sinds aanschaf ja. Dan zit je op een groffe 21.5k zo ongeveer.

Maar ik heb goed nieuws.. een vriend van mij begint aan een RS6 C5. Zo willen we samen met 2 auto's naar wörthersee zodra het allemaal zover is. Op 1 of andere manier stelt me dat wat meer gerust wetende dat ik niet de enige ben die met een peperdure auto zit.
haha, nouja je hebt nu in ieder geval een goed onderhouden auto. Bij elke andere 2e hands aanschaf heb je toch weer onverwachtse (eigenlijke niet overwachts ;) ) kosten.

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Gonadan schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 09:57:
[...]

Glimt weer mooi. Hoe groot zijn jouw velgen eigenlijk?
Thanks zitten 18 inch S3 velgen onder.

En ja zit toch wel echt te twijfelen over verlagen, maar wil nauwelijks inleveren op comfort. Deze heeft al het sportonderstel dus staat al iets lager.

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
Joostk schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 21:15:
[...]

Thanks zitten 18 inch S3 velgen onder.

En ja zit toch wel echt te twijfelen over verlagen, maar wil nauwelijks inleveren op comfort. Deze heeft al het sportonderstel dus staat al iets lager.
Al iets lager?? Ik vind em best vrij hoog op zn poten staan, mijn vorige auto (a3 8p) leek niet zo hoog.....

btw...vergeten je uitlaten te poetsen? :P

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Verwijderd

Hij kan 'veilig' lager, 3 a 4 cm. Maar verwacht geen wonderen met 5 man door amsterdam heen ofzo. :P

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Ja klopt uitlaatpijpjes niet gepoetst.
Moet dat binnenkort maar ff weer doen met remreiniger ofzo.

• Gonadan

Gonadan

Ziet er niet uit als een sportonderstel maar gewoon standaardhoogte inderdaad. De meeste winst haal je door voor en achter gelijk te trekken, hangt hij niet meer zo achterover.
Maar ik heb die van mij ook niet verlaag hoor. :P

Moet nog nieuwe velgen trouwens, iemand nog tips voor een goede locatie? OEM zou tof zijn maar ben bang dat niet aan imitatie te ontkomen is. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11 00:35
Leuke volgende auto!

>PC specs<

Verwijderd

Fantastisch dat Audi bij een 5-cilinder blok blijft. Zo hoort het ook.

De RS3 zal alleen niet zo lang koning van de hot hatches zijn (qua vermogen en prestaties iig), de A45 AMG krijgt binnenkort een upgrade naar 380 pk (nu 360 pk).

De huidige A45 AMG en RS3 zijn na de 100 exact even snel:
https://www.youtube.com/watch?v=4ZGBT43AwuM

Voor de 100 heeft de AMG een klein voordeel.

• KappeNou
Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:32:
Fantastisch dat Audi bij een 5-cilinder blok blijft. Zo hoort het ook.

De RS3 zal alleen niet zo lang koning van de hot hatches zijn (qua vermogen en prestaties iig), de A45 AMG krijgt binnenkort een upgrade naar 380 pk (nu 360 pk).

De huidige A45 AMG en RS3 zijn na de 100 exact even snel:
YouTube: Mercedes A 45 AMG VS Audi RS3 (Motorsport)

Voor de 100 heeft de AMG een klein voordeel.
Er is een nieuwe RS3, dat weet je? In het filmpje vergelijken ze een oude RS3 met een A45. Dus jij wil zeggen dat de oude en nieuwe RS3 de zelfde prestaties hebben? Totaal ander platvorm, S-tronic bak en differentieel.

Nieuwe RS3: 70KG lichter, +27pk, meer koppel over breder gebied beschikbaar door nieuwe turbo, snellere S-tronic bak gekregen, beter differentieel.

Upgrade A45: +20pk en misschien wat onderstel aanpassingen.

Nee ik denk niet dat de A45 sneller zal zijn. Hooguit even snel.
Dan komt audi met een RS3+ ;)

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 22-04-2015 13:13 ]

>PC specs<

Verwijderd

KappeNou schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:12:
[...]

Er is een nieuwe RS3, dat weet je? In het filmpje vergelijken ze een oude RS3 met een A45. Dus jij wil zeggen dat de oude en nieuwe RS3 de zelfde prestaties hebben? Totaal ander platvorm, S-tronic bak en differentieel.

Nieuwe RS3: 70KG lichter, +27pk, meer koppel over breder gebied beschikbaar door nieuwe turbo, snellere S-tronic bak gekregen, beter differentieel.

Upgrade A45: +20pk en misschien wat onderstel aanpassingen.

Nee ik denk niet dat de A45 sneller zal zijn. Hooguit even snel.
Dan komt audi met een RS3+ ;)
Ah true. Idd, gezien het lagere gewicht van de RS3 zou je dan niet verwachten dat de A45 AMG sneller accelereert. Karakter van de Audi motor zal ook fijner zijn lijkt me, vijfcilinder roffelt er heerlijk op los.

Verwijderd

20 pk meer is toch niet om over weg te schrijven? :P

Van 380PK naar 420PK geeft ook al niet zo'n 'denderende' impact. Je voelt dat de auto wat sneller en responsiever oppakt, maar echt bijzonder snel is het ook weer niet. Ook niet toen de voorste set katalysatoren leeggeklopt werden. Het is gevoelsmatig echt percentueel....

Ik heb een tijdje naar de RS3 staan kijken, maar uiteindelijk afgehaakt omwille de nieuwprijs. Die dingen zijn voor een hatchback best prijzig. Je hebt er een leuke auto voor terug, mischien nog wel leuker dan de RS4 maar de aanschaf is zo ontzettend duur. :P

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/R71Qz8Js3G556dm9bxKgpbGg/full.jpg

O+

Overigens, 200 euro bespaard in bijna 2 weken aan benzine. :P

RS4 B5 vs RS3. B5 wins. :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2015 15:44 ]

Verwijderd

Dat soort amateurfilmpjes zeggen zeer weinig. Stock RS3 en RS4? Vergelijkbaar goede chauffeur?

Ik zou een voorkeur hebben voor de 5-cilinder, nostalgie. Altijd een voorliefde gehad voor o.a. de Quattro en de S2 v.a. 1993. 230 pk lijkt peanuts, maar die ging toch al binnen de 6 sec naar de 100. Voor die tijd extreem snel.

Verwijderd

Ik denk dat je weinig fout kunt doen in een RS3 met DSG.... stuur recht houden en het pedaal intrappen.

RS4 is wat anders. Juiste moment schakelen, en zorgen dat je turbo's lekker blijven spoelen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:07:
Ik denk dat je weinig fout kunt doen in een RS3 met DSG.... stuur recht houden en het pedaal intrappen.

RS4 is wat anders. Juiste moment schakelen, en zorgen dat je turbo's lekker blijven spoelen.
+ rs4 = mooier :)

Verwijderd

Jup. De reden dat ie in mijn bezit is :>

Je ziet het wel met schakelen dat de RS4 een enorme klap naar achteren geeft. Dat is de kwaal van het hard schakelen in een RS4.

Kan ondervangen worden door andere rubbers en zelfs versteviging aan te brengen, maar dat komt later pas op de todo list.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:36

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ja en nee. Ik het geval van het filmpje is de rs3 mooier. Die 4 is beetje oudboig model. Vanaf de b7 is de rs4 mooier :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

Beide auto's hebben hun charmes. Ik kan alleen spreken over de B5. En zelfs die waren sneller terug in 2001 dan dat de RS3 nu stock is.

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 20:07:
Beide auto's hebben hun charmes. Ik kan alleen spreken over de B5. En zelfs die waren sneller terug in 2001 dan dat de RS3 nu stock is.
Ik weet niet waar jij je gegevens vandaan haalt. Maar nu niet overdrijven he. Die RS3 is sneller. En dsn kijk ik nog niet eens naar het model wat net uit is.

RS4: 250kmph 4,9sec naar 100 http://www.autoweek.nl/auto/20458/audi-rs4-avant
RS3: 250kmph 4,6sec naar 100 http://www.autoweek.nl/au...di-rs3-sportback-pro-line

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:44

vhal

ಠ_ಠ

Moet zeggen dat die RS3 er maar meh uitziet iit zo'n dikke RS4 station. Die 0-100 tijden zijn leuk maar binnen x jaar hopeloos gedateerd als EV een beetje gemeengoed worden. De Tesla S 85 komt al in de buurt, de 85P maakt al helemaal gehakt van de genoemde RS'en als het op 0-100 e-peen vergelijk aankomt.

Enfin, de RS4 van Jism is gewoon old-skool dik, niet het getrut met scherpe lijntjes/vouwtjes en andere frutseltjes.

Strava

• Tylen

Tylen

De tesla p85d doet het in 3,2 geloof ik. Maar top is niet zo heel hoog. Wel erg gaaf karretje ja.

Verwijderd

Het voordeel van de RS3 is z'n DSG. En dat schakelt bewezen sneller dan een handbak. Het nadeel van de RS3 vs een RS4 B5 is de 5 cilinder met enkele turbo. De RS4 heeft 6 cilinders en 2 turbo's. Dat maakt 'm ook sneller. De RS4 haalt gewoon een top van 310, en de RS3 onbegrenst hoogstens 270 tot 280.

Ik vind de hatchback rs3 erg vet, maar qua prijs erg duur (nieuw). De TT die erin zit is verder ook niet zo'n spannende motor in verhouding met de 2.7 Bi-turbo.

Overigens, de 250kmph 'top' heeft te maken met het heren akkoord dat de grote fabrieken met elkaar afgesproken hebben. Is softwarematig gewoon te verwijderen. En dan al grenst de RS4 stock tegen de 280 aan.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2015 20:49 ]

• Tylen

Tylen

Stock is stock jism ;)

Verwijderd

Mweh. Stock vermogens zijn er juist om een auto in de meest extreme situaties te kunnen laten draaien. Ook mindere kwaliteit benzine speelde daar nog een rol in. Maar elke auto kan 'positief' getuned worden voor een optimaler verbruik en een wat betere koppel

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-12 21:22

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Nu we het toch over leuke Audi's hebben;
Van het weekend de accu van pa zijn R8 vervangen (was 7 jaar oud, hij starte nog wel maar had zijn beste tijd echt gehad). Geintje kost bij de dealer €450, het is overigens ook een heel gepruts en een losse accu is vrij duur (€200 oid).

(eea is niet erg moeilijk, alleen die ruitenwissers zijn er lastig af te krijgen zonder het juiste gereedschap)

Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/IMG_20150418_102302.jpg
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/IMG_20150418_104339.jpg
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/IMG_20150418_104443.jpg
Daarna maar rondje gereden om hem weer op te laden, luie vocht er even uitgeblazen met een dikke 290 op te teller :P.

[ Voor 8% gewijzigd door Tortelli op 22-04-2015 21:27 ]

• Gonadan

Gonadan

En Jism wanneer ga je nou aan nieuwe wielen? Of passen die van jou niet op mijn wagen? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Ik heb nog enkele reparaties voor de boeg voordat ik voor het optische kan gaan.

Exterieur:

- uitlaat, eindstukje mist, komt een HMS 4 inch op, moet nog wat stukken lassen.
- radiator, klein lekje, zweet alleen, wel vervangen
- kleppendekselpakking, meurt als je staat voor het stoplicht, bekend probleem
- kofferbakklep stukje laten ontroesten
- coating
- 4x nieuwe banden

Interieur:

- Upgrade voor m'n RNS-D, echter ben ik al tevreden met een MP3 player voor de RNS-D.

Heb namelijk net nieuwe naafkapjes erop gedrukt, vind het wel prima staan zo met stock 18inch velgen.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/vIdtSCDOBM0RRROToTbgiQJi/full.jpg

en voordat hier de discussie over wasstraat vs handwas losbarst... de wasstraat waar ik mijn auto wassen laat heeft zachte textiele borstels.. de kans op krassen is minimaal vergeleken met handwassen. daar ben ik al niet zo'n held in. de auto komt er spik en span uitrollen.

• KappeNou
Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 15:17:
20 pk meer is toch niet om over weg te schrijven? :P

Van 380PK naar 420PK geeft ook al niet zo'n 'denderende' impact. Je voelt dat de auto wat sneller en responsiever oppakt, maar echt bijzonder snel is het ook weer niet. Ook niet toen de voorste set katalysatoren leeggeklopt werden. Het is gevoelsmatig echt percentueel....

Ik heb een tijdje naar de RS3 staan kijken, maar uiteindelijk afgehaakt omwille de nieuwprijs. Die dingen zijn voor een hatchback best prijzig. Je hebt er een leuke auto voor terug, mischien nog wel leuker dan de RS4 maar de aanschaf is zo ontzettend duur. :P

[afbeelding]

O+

Overigens, 200 euro bespaard in bijna 2 weken aan benzine. :P

[video]

RS4 B5 vs RS3. B5 wins. :*)
In die a45 zal je daar weinig van merken idd.
Daarentegen die 30pk met nieuwe turbo's welke al bij 1600tpm max koppel hebben en -70kg minder <3

Ik heb zelf nooit in de oude rs3 gereden, maar wel een dagje in een TTrs mogen sturen. Dat blok is wel echt geniaal. Tot de +-160km/h trekt het echt hard. Daarna is die extreme duw in de rug er wel uit. Maarja een chipje + downpipe cat mod moet dat wel oplossen;) dan zit je ook tegen de 450pk aan te hikken.
Persoonlijk vind ik die 5 in lijn meer hebben dan de oude v6 5v biturbo. Wat overigens ook nog steeds een geniaal blok blijft.

Een stock rs3 loopt ongeveer 270kmh teller en heeft niet heel veel afwijking. Een gechipte loopt ook over de 300kmh teller;)

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 22-04-2015 23:12 ]

>PC specs<

Verwijderd

:*) Punt van het rijden van een snelle auto is dat je op ten duur het gevoel voor snelheid, anders gaat ervaren. Zo erg dat je 190 doodnormaal gaat vinden. Ik betrap mezelf er met regelmaat op dat ik zo stuw naar de 170 op de nederlandse snelweg, even bij mezelf weer kom en ohw ja, 130 B)

De dynamica van de auto is zo prettig ook, dat je het helemaal niet doorhebt. Als het goed is is morgen dat differentieel retour en kan inbouw beginnen. Als dat gelukt is dan ga ik eerst naar switserland rijden en weer terug, gewoon even voor het gevoel omdat ik de auto 2 weken heb gemist. ;( :+

De A3 2.0 TDI was al een prettige beleving, puur omwille DSG. Ik heb de RS3 nog nooit gereden en zal ongetwijfeld een wereld van verschil zijn. Puur alleen omdat er quattro onder zit en gezien de rijervaring met de RS dat als een baksteen door de bocht gaat.

Nou ja eerst reparaties uitvoeren. Pas dan kan ik spreken dat mijn auto qua exterieur compleet is. Is al een teringklus zo'n voertuig in de staat te krijgen zoals die bedoeld was.

• KappeNou
Ligt eraan wat je gewend bent idd. Ik rij bijvoorbeeld vaak in auto's welke velen malen sneller zijn dan jouw RS4. Maar dan nog merk je met de nieuwe generaties toch echt duidelijk verschil.
Wat mij verbaasde was de nieuwe RS6. Ik heb een aantal V10 biturbo RS6'en gereden, maar de nieuwe voelt echt een stuk sneller aan door de nieuwe automaat en doordat hij een stuk lichter is. Dit terwijl de huidige RS6 20pk minder heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 23-04-2015 09:34 ]

>PC specs<

• Gonadan

Gonadan

't Gaat er niet om wie de grootste heeft hè? :P

Maar waren we er al jaren geleden niet achter dat PK's an sich helemaal geen fuk zeggen? Vermogen bij toeren, koppel, toeren bij max koppel, overbrenging. De hele vermogenskromme bepaalt feitelijk hoe het rijdt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Pk's/kg auto is nog altijd de beste enkele indicator voor hoe snel een auto is.

Verder rijdt een dikke Audi zo moeiteloos 200 dat het helemaal niet zo snel aanvoelt. Doe dat maar es in een Lotus Elise, en dan tussen de vrachtwagens door slalommen :D

Wat doe je vredesnaam voor werk Jism, dat je een B5 RS4 kunt betalen? Niet zozeer qua aanschaf, maar qua onderhoud een van de grootste nachtmerries sinds de Maserati Biturbo uit 1981. Heb je je eigen revisiebedrijf ofzo? :P

• Tylen

Tylen

Gonadan schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:14:
't Gaat er niet om wie de grootste heeft hè? :P

Maar waren we er al jaren geleden niet achter dat PK's an sich helemaal geen fuk zeggen? Vermogen bij toeren, koppel, toeren bij max koppel, overbrenging. De hele vermogenskromme bepaalt feitelijk hoe het rijdt.
Precies. Ik rijd toch het snelst een rondje tt circuit assen met mij 600cc 120pk ;).

• Tylen

Tylen

Tortelli schreef op woensdag 22 april 2015 @ 21:26:
Nu we het toch over leuke Audi's hebben;
Van het weekend de accu van pa zijn R8 vervangen (was 7 jaar oud, hij starte nog wel maar had zijn beste tijd echt gehad). Geintje kost bij de dealer €450, het is overigens ook een heel gepruts en een losse accu is vrij duur (€200 oid).

(eea is niet erg moeilijk, alleen die ruitenwissers zijn er lastig af te krijgen zonder het juiste gereedschap)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Daarna maar rondje gereden om hem weer op te laden, luie vocht er even uitgeblazen met een dikke 290 op te teller :P.
Kijk. Jou pa heeft smaak. :). Voor een ritje wilde ik die accu ook wel vervangen ;)

• Meulugar

Meulugar

Tylen schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:04:
[...]

Precies. Ik rijd toch het snelst een rondje tt circuit assen met mij 600cc 120pk ;).
Amen, geen enkele bak kan op tegen het gevoel op 2 wielen.

Kan het filmpje niet meer vinden, maar moet Pruts weer ff vragen. Dat rondje A6 met o.a een triplerende TT had een hele vette soundtrack }) en ik zoek me de P naar dat nummer maar kan het niet meer vinden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:42:
Heb je je eigen revisiebedrijf ofzo? :P
Ik zit in de erotiek.... om het maar softjes uit te drukken. :P

Soms denk ik ook wel ik had die A3 gewoon moeten houden. Geen financieel gezeik, geen bezoek aan garages en gewoon lekker goedkoop rondrijden. Maar de RS is een auto die je gewoon niet kunt laten staan.

Crap. Hele dag voor niks zitten wachten op levering van onderdeel. Wacht op differentieel zodat die ingebouwd kan worden zodat ik weer rijden kan! :>

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 17:49:
[...]

Geweldig!

Ik wilde al geen flauwe grappen maken over je nickname. Schitterend, dat ie gewoon echt met zorg is uitgekozen.
Soms denk ik ook wel ik had die A3 gewoon moeten houden. Geen financieel gezeik, geen bezoek aan garages en gewoon lekker goedkoop rondrijden. Maar de RS is een auto die je gewoon niet kunt laten staan.

Crap. Hele dag voor niks zitten wachten op levering van onderdeel. Wacht op differentieel zodat die ingebouwd kan worden zodat ik weer rijden kan! :>
Het is natuurlijk een fantastische bak. Zolang je maar een garage om de hoek hebt en heeeeele diepe broekzakken ;)

• Meulugar

Meulugar

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 17:49:
[...]

jij hebt dan met recht een "Pooierbak" hehe

Verwijderd

Nickname kwam per toeval....
a slang term used to describe semen.
:+

Nee in de RS worden geen mensen vervoerd ofzo. Je ziet me ook niet op de snelweg met een blondje naast me die haar benen uit het raam steekt ofzo... :+

Ik ben harstikke zuinig op die auto. de A3 is laatst verkocht maar hebben de kopers de auto grondig laten reinigen. Er zaten namelijk plekken op de passagiersstoel waarvan ik weet hoe die daar kwamen _/-\o_ :')

Ach ja. Het is in ieder geval geen saai beroep en zorgt wel voor de nodige afwisseling. ;)

• Tylen

Tylen

Ahh vandaar dat je vaak naar het oostblok moet ;). Kan ik jou wel eens "aan het werk" gezien hebben?

Verwijderd

Dat was omdat ik een vriendinnetje had die halverwege naar het oostblok verhuisd was. Mij zul je nooit zien in een film of blad voor volwassenen ofzo. :P Kunnen we nu ontopic gaan voordat hier geveegd wordt in reacties? :+

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/YMKpB1FHGfZUpUqLG85RvMKZ/full.jpg

• Tylen

Tylen

Nee nu willen we het weten haha.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:19
+1, een interessante wending :D

even on topic dan: ik blijf heel veel last hebben van mijn rug in mijn nieuwe A3 Berline. Ik vind het zo een zonde, de hele wagen vind ik prima, maar toen ik in de zetels van een Scirocco van een goede vriend, voorzien van elektrische lendensteun, ging zitten had ik er wel oprecht spijt van.

Zijn er hier zo mensen met last van hun rug? Ik ben stevig gebouwd, had nooit last van mijn rug, reed hiervoor met een 1-reeks F20 met ook de standaard zetels, maar ik heb wat zitten vloeken.

Uiterst laag, leuning recht, leuning meer in lig resulteert in pijn.
Uiterst hoog (bekken gekanteld?) en leuning recht lijkt het minste pijn te geven, maar ik zit nu al sinds oktober letterlijk geen 50km stil of ik heb mijn zetel wel eens verzet (ik heb een maandje rond gereden met een positie die de BMW zo veel mogelijk benaderde (bijna kaarsrecht en het zitvlak zo laag mogelijk), maar op een gegeven moment zo gefrustreerd geraakt dat ik toch weer ben gaan schipperen...

[ Voor 93% gewijzigd door HyperBart op 23-04-2015 21:16 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:40

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Er staan nog wel ergens pics op Tweakers :') :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Tylen

Tylen

HyperBart schreef op donderdag 23 april 2015 @ 21:13:

even on topic dan: ik blijf heel veel last hebben van mijn rug in mijn nieuwe A3 Berline. Ik vind het zo een zonde, de hele wagen vind ik prima, maar toen ik in de zetels van een Scirocco van een goede vriend, voorzien van elektrische lendensteun, ging zitten had ik er wel oprecht spijt van.

Zijn er hier zo mensen met last van hun rug? Ik ben stevig gebouwd, had nooit last van mijn rug, reed hiervoor met een 1-reeks F20 met ook de standaard zetels, maar ik heb wat zitten vloeken.

Uiterst hoog (bekken gekanteld?) en leuning recht lijkt het minste pijn te geven, maar ik zit nu al sinds oktober letterlijk geen 50km stil of ik heb mijn zetel wel eens verzet (ik heb een maandje rond gereden met een positie die de BMW zo veel mogelijk benaderde (bijna kaarsrecht en het zitvlak zo laag mogelijk), maar op een gegeven moment zo gefrustreerd geraakt dat ik toch weer ben gaan schipperen...
Ik he last van mijn rug in elke auto behalve mijn eigen A3. Ik rijd altijd met de stoelverwarming aan en dat helpt. Toevallig net drie dagen in een instapper A3 gereden als vervangend vervoer. Dus met de standaard stoelen en daarin had ik ook last van mijn rug. Zelf het ik de S-Line stoelen.

• The Eagle

The Eagle

Tsja, de combi van nickname en een 2e hands RS4 betekent dus dat je regelmatig letterlijk en giguurlijk het zaadje bent. QED :P

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/P7Y2vFNnJ0VLz4Boc8xrtAhG/full.jpg

O+

dat ding weegt me een partij ...

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:19
Ik vermoed dat Tylen de navi pro heeft, maar is er iemand die al eens gestoeid heeft met de image van zijn SD kaartje over te zetten naar een high speed variantje?

Reden voor deze vraag is omdat ik DENK dat dit een bijzonder vertragende factor is bij het gebruik van de navigatie als je de standaard navi hebt (en dus geen HDD).

• KappeNou
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 18:16:
Dat was omdat ik een vriendinnetje had die halverwege naar het oostblok verhuisd was. Mij zul je nooit zien in een film of blad voor volwassenen ofzo. :P Kunnen we nu ontopic gaan voordat hier geveegd wordt in reacties? :+

[afbeelding]
Waaaat zie ik nou een foto met een schone velg? :*)

>PC specs<

• Tylen

Tylen

HyperBart schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 10:19:
Ik vermoed dat Tylen de navi pro heeft, maar is er iemand die al eens gestoeid heeft met de image van zijn SD kaartje over te zetten naar een high speed variantje?

Reden voor deze vraag is omdat ik DENK dat dit een bijzonder vertragende factor is bij het gebruik van de navigatie als je de standaard navi hebt (en dus geen HDD).
Nee ik heb ook de gewone. Vond de meerprijs van 1500 het niet waard. Maar had dus de pro in de vervanger en dat liep me toch een partij snel.. pff.. volgende audi moet zeker de pro hebben.

Nee nog nooit getest met een snel SD kaartje, wel een goeie tip.

Verwijderd

KappeNou schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:34:
[...]

Waaaat zie ik nou een foto met een schone velg? :*)
Differentieel retour. Het is niet gelukt deze vandaag nog in te bouwen.

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
Tylen schreef op donderdag 23 april 2015 @ 21:02:
Nee nu willen we het weten haha.
Klik gewoon op die website in z'n profiel dan weet je wat hij doet. :)

• Tylen

Tylen

Check. Lekker jism :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-12 20:13
HyperBart schreef op donderdag 23 april 2015 @ 21:13:

Welke stoelen heb je in die A3, de sportstoelen of de gewone stoelen? Het verschil is dat de sportstoelen te neigen zijn en het zitvlak iets uit te schuiven is waardoor je meer steun hebt voor je bovenbenen en daardoor je rug ontlast. Ik heb de sportstoelen met elektrische lendensteunverstelling in mijn A3 en kan echt erg goed zitten.

Mijn ervaring is dat in elke auto waar je de stoelen kunt upgraden de standaardstoelen ronduit kut zijn, dat om ervoor te zorgen dat je gaat upgraden naar de betere stoelen :P
Alleen bij grote auto's valt dat mee want daarin zitten veelal grotere stoelen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

De stoelen in de A3 waren lekker zacht, gewoon comfort dus. Maar houden je totaal niet op de plek als je ook maar iets met bochtwerk doen gaat. De stoelen van de RS zijn een stuk harder, zitten beter en houden je op hun plek. Volledig electrisch allemaal, 3 verschillende standen.

Kut nieuws is dat het niet gelukt is met differentieel. Ook kwamen er andere issues aan het licht, ashoes linksvoor plus dat de banden voor te kaal gaan worden.

Dat laatste wist ik wel, en had ik m'n banden al besteld. Echter je kunt weinig doen als je je auto nog niet retour hebt. Mischien met wat mazzel morgen de auto terug, maar weer woensdag retour voor reparatie van kleine dingetjes.

Je blijft bezig ermee. 2 weken zonder auto.... :')

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik zou een A3 diesel voor ernaast kopen. Een rode ofzo. :+

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Het Fantoom schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 21:34:
[...]

Klik gewoon op die website in z'n profiel dan weet je wat hij doet. :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cDNQ6hbMZYDUhkYcEew9IgQ7/full.jpg

En bedankt he. :+

Het is niet gelukt auto gereed te krijgen, dat betekend dat ik tot minimaal woensdag nog zonder auto zit. The fuck. Ashoes moet besteld worden (linksvoor) en dat ding moet er nog onder.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xtp1/v/t1.0-9/11061328_655818661230757_889198436457119106_n.jpg?oh=646d24ba4eb6ef05ccf41bed54ae8c1c&oe=5597EE1B&__gda__=1439700718_d3301f121dbd6ee3310eefcbc2066e9b

Mis ik dat ding... godver. :F

• MAX3400
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zo, heb een beetje teruggelezen in het topic maar kon niet alles vinden waar ik wat te vragen over heb, dus hopelijk zijn er kenners die wat info kunnen geven over een beslissing waar ik mee zit. Mijn huidige auto (Mitsubishi) wil ik waarschijnlijk gaan inruilen en na veel wikken & wegen, kom ik dan terecht bij een S3 of S4 van 2009 tot 2013, allen met minder dan 100K op de teller. De voornaamste reden voor deze modellen zijn: 4 deuren om in te stappen, Quattro en een vergelijkbare pk/gewicht-verhouding als mijn Evo. Ook probeer ik met deze jongens het verbruik enigszins binnen de perken te houden (alsmede de verzekering); een RS is me net te gortig hierin.

Grote verschil nu & straks: de S-jongens staan voor 30K per beurt in de boeken, mijn Evo 8K per beurt. Nou heb ik volledig 2 linkerhanden als het aankomt op sleutelen maar heb gelukkig een hele goede BOVAG-garage (non-Audi dealer) waar ze altijd voor me klaar staan, 24/7, om te helpen de auto's op de weg te houden.

Welke grote/speciale kosten zitten er bij deze Audi's in het onderhoud? De verwachting is dat ik 3 tot 4 jaar ermee rijdt en dat de teller ongeveer 35K/jaar zal oplopen.

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 27-04-2015 13:06 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/bxXfbkXY4AhKDWV5FxyToPwL/full.jpg

dus... nou heb ik een spiegel zonder fancy meuk als regensensor en dimmende spiegel. De ruit moet sowieso vervangen worden. Is het te doen om bij een B7 A4 de ruit alvast te vervangen voor een ruit geschikt voor een regensensor en dan later die module in te bouwen? Of zit er geen verschil in de type ruiten voor regen/licht sensor?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2015 20:57 ]

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-12 00:26
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2015 @ 20:52:
[afbeelding]

dus... nou heb ik een spiegel zonder fancy meuk als regensensor en dimmende spiegel. De ruit moet sowieso vervangen worden. Is het te doen om bij een B7 A4 de ruit alvast te vervangen voor een ruit geschikt voor een regensensor en dan later die module in te bouwen? Of zit er geen verschil in de type ruiten voor regen/licht sensor?
Op een nieuwe ruit die geschikt is voor een regen/licht sensor zit een andere bevestiging, de oude spiegel gaat dan dus niet meer passen!

It's All In The "Mix"

Verwijderd

Mixpower schreef op maandag 27 april 2015 @ 21:05:
[...]

Op een nieuwe ruit die geschikt is voor een regen/licht sensor zit een andere bevestiging, de oude spiegel gaat dan dus niet meer passen!
dat snap ik maar dat is ook een simpele spiegel dus die moet ik sowieso vervangen. Ik probeer nu alleen upgrade slag te maken bij dit ongelukje :P

• Mixpower
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2015 @ 21:08:
[...]

dat snap ik maar dat is ook een simpele spiegel dus die moet ik sowieso vervangen. Ik probeer nu alleen upgrade slag te maken bij dit ongelukje :P
Dat is niet zo moeilijk, wil het zelf binnenkort ook doen! Gewoon een nieuwe ruit laten bestellen voor automatisch dimmende binnenspiegel met regen/licht sensor en dan kan je het spul zelf zo inbouwen.

It's All In The "Mix"

Verwijderd

MAX3400 schreef op maandag 27 april 2015 @ 13:03:
Welke grote/speciale kosten zitten er bij deze Audi's in het onderhoud? De verwachting is dat ik 3 tot 4 jaar ermee rijdt en dat de teller ongeveer 35K/jaar zal oplopen.
Zoek eens op motor en dan problems of problemen.. kom je ongetwijfeld voldoende threads op het internet tegen.

Naast regulier onderhoud vast wel dingen zoals distributie of ketting(en). Kettingen waarbij het blok deels uit elkaar moet zijn ongetwijfeld prijzig. Als je garagist relatief goedkoop is kan het schelen in verhouding met audi dealer. 35k per jaar is niet zo om zorgen over te maken. Zou eerder kijken naar banden die snel kunnen slijten.

De 2.0 TDI had niet zoveel problemen dan behalve bekende scheuren in de kop vanuit de eerste revisies. De latere hadden dit probleem niet meer. Soms startproblemen, wat niet aan de startmotor lag maar 'trillende' verstuivers. Zo'n geintje scheen duur te zijn omdat de tapeinden binnen in de cilinderkop naar de klote zouden gaan. Was te fixen met jaarlijks een nieuw set rubbertjes rondom verstuivers. dit dus

Gelukkig dat ik die auto ook weggedaan had. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2015 09:06 ]

• Mixpower
Kan me hier ook weer melden :+
De Adam was leuk maar te klein en oncomfortabel voor mij en daarbij vind ik een automaat veel relaxter! :)

Dus weer terug bij een oude liefde, de TT 3.2 Quattro met DSG en een leuk kenteken :+

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-2WPAyN49BvM/VT-2wL7IxZI/AAAAAAAABCg/V6msxJwVG48/s500/tt1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-cme6a0LFldU/VT-2wMV4guI/AAAAAAAABCc/EOX-yFzHNDI/s500/tt2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-56ytOu6nhXM/VT-2wMBZWUI/AAAAAAAABCY/hTPTWum6WUk/s500/tt.JPG

It's All In The "Mix"

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Mooie kar, wel flitsend dat rode interieur.
En heerlijk mooie velgen eronder.

Verwijderd

Dat is hoe een Audi moet zijn! wat een prachtige wagen!

• MAX3400
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mixpower schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 18:42:
De Adam was leuk maar te klein en oncomfortabel voor mij en daarbij vind ik een automaat veel relaxter! :)
Strak in de lak! Ziet er goed uit! Hoe rood/rood is die bekleding wel niet; het lijkt iets té voor mijn smaak maar dat kan ook de foto zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Mixpower
Joostk schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 22:12:
Mooie kar, wel flitsend dat rode interieur.
En heerlijk mooie velgen eronder.
Thanks, dit zijn de originele 19" Audi BBS velgen die je af-fabriek kon bestellen. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 22:15:
Dat is hoe een Audi moet zijn! wat een prachtige wagen!
Thanks! :)
MAX3400 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 22:48:
[...]

Strak in de lak! Ziet er goed uit! Hoe rood/rood is die bekleding wel niet; het lijkt iets té voor mijn smaak maar dat kan ook de foto zijn.
Thanks, het is echt dieprood en valt in het echt reuze mee! :)

It's All In The "Mix"

Verwijderd

@Jism

Een RS3 langzamer omdat deze 1 cilinder en 1 turbo minder heeft?
Een V6 biturbo heeft 2 kleinere turbo's,dus meer vermogen in het lage toerengebied..
Echter heeft een RS3 1 grotere turbo,dus meer vermogen in het hoge toerengebied.
Dus om te zeggen dat een auto met meer turbo's en meer cilinders sneller is,is niet juist.

De exacte versnellingsratios van een RS3 weet ik helaas niet,dus 270/280 kan...
Ik weet uit ervaring hoe snel een 5cil 20vt kan zijn,ik ben in bezit van een RS2 zowel als de B5 RS4.. En geloof me er is weinig snelheidsverschil..

Een standaard onbegrensde B5 RS4 zal nooit 310km/h halen,mede omdat de versnellingsbak te kort is qua gearing. Misschien op de km teller,op de gps niet iig...
Een gechipte/getunede RS4 zal 300+ kunnen halen,echter zit je dan echt aan de redline.
Hiervoor zijn zelfs setjes tandwielen verkrijgbaar om de 6e versnelling 'langer' te maken.
Dit is hoofdzakelijk op de markt gekomen om gunstigere snelweg kilometers te maken
ivm brandstofverbruik.

Voordat je verder gaat met tunen,zou ik je op de nokkenas kwaal van de B5 RS4 willen wijzen. De nokkenassen van deze wagens staan er om bekend overmatig te slijten.
Als je dit negeert,en z'n gangetje laat gaan loopt je motor in de soep.
Ik wil niet zeggen dat jouw auto dit probleem heeft,maar meer dan de helft van de B5 RS4 Audi's is "besmet" met deze kwaal. Moeilijk te zeggen wanneer ze gaan,een bepaalde kmstand is niet van invloed. De 1 is bij 80dkm aan beurt,de andere bij 150dkm. Er rijden (een paar) wagens rond met 250dkm die geen enkel spoor van deze slijtage vertonen.Na wat ik heb opgevangen,schijnt de longlife service van Audi de verdachte te zijn. Dus stap (net als mij) zsm van die service af, gebruik betere olie en zorg dat de verversbeurten regelmatiger plaatsvinden...

Niet om je bang te maken,puur om je tijdig te waarschuwen. _/-\o_

Verwijderd

Hey man :)

Het overmatig slijten is te wijten aan het hard rijden van de auto. Teminste dat is wat ik eruit opmaak bij het struinen van US/UK of duitse community's. De auto moet je zien als een luxe, comfertabele station, die enorm snel is met minimaal 380pk. Echter is de motor gevoelig als het komt op langdurig hard rijden.

Elke bezineauto heeft dit overigens, als je 'm langdurig hard rijdt. De boel slijt gewoon sneller en bougies zullen bijv. sneller aan vervanging toe zijn. In trackdays worden motoren na een single run op een track gelijk al gereviseerd. En die rijden een paar laps en geen 150k ofzo. :P De hoger je gaat qua vermogen des te hoger de stres zal zijn.

Herkende het ook bij mijn vorige 'VR6', al zou je die voor langere duur boven de 200 rijden dan voelt de auto erna ook heel anders aan. De pit is er een beetje uit, het is niet zoals het voorheen was toen die na een grote beurt weer helemaal 'sparky' aanvoelde.

Feit dat distributieriem 30k eerder vervangen moet worden t.o.v de S4 met ook de V6 bi-turbo komt door de bijzondere tune die Cossworth erop los gelaten heeft. Ik denk dat de S4 wat minder last zou hebben van dit kwaaltje, maar ook die zal tegen dezelfde problemen gaan lopen zodra je die ook tunen gaat.

Er komt alleen castrol in, 5w30 met vooraf een forte flush. Dit moet omdat reiniging nu eenmaal noodzakelijk is en zeker in zo'n motor waar het er allemaal enorm hard aan toe kan gaan. Je betaald je scheel aan onderhoud, reparaties en onderdelen, maar je hebt er een pareltje voor terug waar je plezier aan beleefd :)

Conditie van nokkenassen was het eerste wat ik ook checkte toen ik de auto kocht. Er is een spare set, dus als slijtage echt zichtbaar er is worden ze direct vervangen. Het is ook geen race-auto die je voortdurend af kan trappen. Ik denk dat de RS daar ook nooit voor bedoeld was. Als je zoiets wilt dan moet je echt specifiek de racerij in duiken en niet een oversized station van Audi :+

Voornamelijk de turbo's en nokkenassen zijn echt de kindjes waar je op letten moet, de rest spreekt vanzelfsprekend ook voor zich en kan je prima ondervangen door er optijd bij te zijn (Regelmatig de brug op duwen, inspecteren etc).

Ach ja. Deze auto is 1 van de weinige waar ik echt plezier aan beleef ondanks de uitgaves. Het rijden van andere auto's voelt zo ... anders en qua vermogen verveel je je gewoon. :P

vergeet geen foto's van je RS te plaatsen!

• KappeNou
Mixpower schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 18:42:

Dus weer terug bij een oude liefde, de TT 3.2 Quattro met DSG en een leuk kenteken :+

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Nice man d:)b Die speedlines staan ook goed! Heb ik nog over zitten twijfelen. Ga je hem nog wat omlaag gooien?

Ik rij zelf met 18" en 25/20mm verlaging. Zie hieronder

Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/2n8zpkm.jpg

>PC specs<

Pagina: 1 ... 41 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.