Het grote Audi topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 58 Laatste
Acties:
  • 385.524 views

Onderwerpen

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-12 00:26
KappeNou schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:34:
[...]

Nice man d:)b Die speedlines staan ook goed! Heb ik nog over zitten twijfelen. Ga je hem nog wat omlaag gooien?

Ik rij zelf met 18" en 25/20mm verlaging. Zie hieronder

[afbeelding]
Thanks! :)
Nee, vind hem persoonlijk laag genoeg zo en de ride is hard zat zo haha :+
Maar misschien binnenkort eens een keer naar kijken. :P

Die van jou ziet er ook netjes uit zo erg strak met de uitlaat van een 3.2, mijn vorige TT had die kleur. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Mixpower op 29-04-2015 16:51 ]

It's All In The "Mix"

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mtUaJ4i9b1rWl9NEJjv1d2to/full.jpg

:>

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bPlS9CEj2n70pefIUt1sQXIp/full.jpg

Kwam nog wat meer bij kijken dan gedacht ... :P

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11 00:35
Mixpower schreef op woensdag 29 april 2015 @ 16:25:
[...]

Nee, vind hem persoonlijk laag genoeg zo en de ride is hard zat zo haha :+
Maar misschien binnenkort eens een keer naar kijken. :P

Die van jou ziet er ook netjes uit zo erg strak met de uitlaat van een 3.2, mijn vorige TT had die kleur. :)
Ik vind het nog wel te doen, maar is wel een stuk harder afgeveerd. Daarentegen in de bochten een stuk fijner! Ik rij met 235/40/18 dus wel iets comfortabelere band.

Thank! die 3.2 uitlaat vond ik nog wel ok. Die heeft de 2.0tsi quattro ook, dus niet zo'n wannabee gehalte ;)

>PC specs<

• Mixpower
KappeNou schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:00:
[...]

Ik vind het nog wel te doen, maar is wel een stuk harder afgeveerd. Daarentegen in de bochten een stuk fijner! Ik rij met 235/40/18 dus wel iets comfortabelere band.

Thank! die 3.2 uitlaat vond ik nog wel ok. Die heeft de 2.0tsi quattro ook, dus niet zo'n wannabee gehalte ;)
Dat zal vast ja, ik heb er 255/35/19 onder zitten dus dat rijd al wel iets anders, zal binnenkort wel eens kijken naar een verlaging set. Denk je dat hij met Magnetic ride lager zou zijn? voorkeur voor een Merk veren?

Oh nou je het zegt, wist dat helemaal niet al heb ik ze hier ook nooit zien rijden de 2.0 quattro! :+

It's All In The "Mix"

• KappeNou
Mixpower schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:03:
[...]

Dat zal vast ja, ik heb er 255/35/19 onder zitten dus dat rijd al wel iets anders, zal binnenkort wel eens kijken naar een verlaging set. Denk je dat hij met Magnetic ride lager zou zijn? voorkeur voor een Merk veren?

Oh nou je het zegt, wist dat helemaal niet al heb ik ze hier ook nooit zien rijden de 2.0 quattro! :+
Heb jij magnetic ride?
Normaal gesproken is een quattro wel iets lager dan een non quattro. Iets van 10 a 15mm. Of dat ook bij de TT is weet ik niet.
Ik heb zelf alleen andere veren, eibach pro kit 25voor 20mm achter. Dit vond ik voldoende voor mijn rijgedrag. Zonde om een schroefset van €1500 te halen.

Hoe weet jij of je een 2.0quattro wel of niet hebt zien rijden? Quattro in de grill, 2 uitlaten en geen motor type aanduiding ;)

>PC specs<

• Mixpower
KappeNou schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:22:
[...]

Heb jij magnetic ride?
Normaal gesproken is een quattro wel iets lager dan een non quattro. Iets van 10 a 15mm. Of dat ook bij de TT is weet ik niet.
Ik heb zelf alleen andere veren, eibach pro kit 25voor 20mm achter. Dit vond ik voldoende voor mijn rijgedrag. Zonde om een schroefset van €1500 te halen.

Hoe weet jij of je een 2.0quattro wel of niet hebt zien rijden? Quattro in de grill, 2 uitlaten en geen motor type aanduiding ;)
Nope, maar kan het altijd retrofitten heb nog genoeg toe te voegen aan de TT ;)
Ah oké, zal dat weleens bekijken! Inderdaad is een schroefset overkill voor wat ik wil.

Kenteken check ;)

It's All In The "Mix"

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/CfHuavqWWQTXnomfvbcOwctB/full.jpg

Er moest bij het verwijderen van de slotbout letterlijk een brander komen kijken.... Die dingen (ijzer in alu) hebben de neiging vast te gaan roesten.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Mixpower schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 18:42:
Kan me hier ook weer melden :+
De Adam was leuk maar te klein en oncomfortabel voor mij en daarbij vind ik een automaat veel relaxter! :)

Dus weer terug bij een oude liefde, de TT 3.2 Quattro met DSG en een leuk kenteken :+

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie auto, zwart staat een TT best wel goed en dat interieur is helemaal top, vind ik goed bij een TT passen. Wel een heel verschil ten opzichte van een Slopel Adam lijkt me..!

Vandaag mij Audi 90 van 1986 even voor een pre apk check gehad, schade viel mee voor een auto met 250K op de teller: 1 fuseekogel, 2x ashoes en 1 remslangetje, ik schat hoogstens 100 euro aan onderdelen.

Maar ik ga morgen nog een keer bij een Audi Cabrio (eerste model) kijken waar ik mijn oog op heb laten vallen, altijd al prachtige auto's gevonden, daar ruil ik de 90 dan op in. Cabrio is totaal niet praktisch als 2'de auto maar dat negeer ik dan maar even. imho moet je toch 1x in je leven een cabrio gehad hebben 8)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Chaoss schreef op donderdag 30 april 2015 @ 22:37:
Maar ik ga morgen nog een keer bij een Audi Cabrio (eerste model) kijken waar ik mijn oog op heb laten vallen, altijd al prachtige auto's gevonden, daar ruil ik de 90 dan op in. Cabrio is totaal niet praktisch als 2'de auto maar dat negeer ik dan maar even. imho moet je toch 1x in je leven een cabrio gehad hebben 8)
2.8 2.8 2.8? :9 :9

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Mixpower
Chaoss schreef op donderdag 30 april 2015 @ 22:37:
[...]

Mooie auto, zwart staat een TT best wel goed en dat interieur is helemaal top, vind ik goed bij een TT passen. Wel een heel verschil ten opzichte van een Slopel Adam lijkt me..!

Vandaag mij Audi 90 van 1986 even voor een pre apk check gehad, schade viel mee voor een auto met 250K op de teller: 1 fuseekogel, 2x ashoes en 1 remslangetje, ik schat hoogstens 100 euro aan onderdelen.

Haha, klopt dit was mijn eerste en mijn laatste Opel!
Verder reed het wel leuk net een kart.

It's All In The "Mix"

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Ook leuk, tenminste mijn broertje heeft een tijdje een 2.6 gehad en die heb ik ook een paar keer geleend, reed als een trein. maar dit is een 2,3 5 cilinder en stiekem vind ik een 5 cilinder de enige echte motor voor een Oudi.

Dit is hem:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/11136245_780220898759414_2132683325046052272_o.jpg

Donkerblauw metallic, blauw dak en zwart lederen interieur. Sinds 2001 in bezit van de vorige eigenaar, liefhebbers auto, vorige week APK gehad hoefde maar 1 remslangetje vervangen te worden, geen eens een aandachtspunt, alleen de opmerking dat de auto tip top in orde was.

[ Voor 57% gewijzigd door Chaoss op 01-05-2015 00:05 ]

Verwijderd

"Het wiel gaat er zo op" > weet je hoe bevredigend dat klonk :D

Shit. Zo m'n auto terug. 'bout time! :)

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-12 23:51
Voor de mensen met Audi's vanaf 2010 (waar onderhand alle onderdelen in de computer geactiveerd moeten worden ;)), doen jullie allemaal je onderhoud bij een echte Audi dealer?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:32

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ja.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Wom
  • Laatst online: 09:40

Wom

SInds aanschaf nog geen onderhoud nodig gehad, maar zel van plan dat bij de dealer te doen ja. :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Dat vraag je omdat je privé een Audi wilt aanschaffen van >= 2010?

Volgens mij hebben de universele garages ook wel generieke apparatuur om de meest basale items uit te lezen en te resetten voor een hoop merken. Ik breng de mijne wel eens naar een Bovag autogarage en weten daar de zaken ook net zoals bij de Audi garage te resetten in de boordcomp.

Enige nadeel wat je daarbij hebt is dat het onderhoudsboekje niet formeel met Audi-stempel wordt afgestempeld waardoor de Audi Wegenwacht Service vervalt, dit is namelijk alleen mogelijk bij een officiële Audi garage.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Verwijderd

ANWB lidmaatschap kost 150 euro per jaar. Mag je 2x theoretisch gebruik van maken. Das inclusief vervangend vervoer enzo. Ik kan het je aanraden. Ook krijg je magazine erbij met kortingen naar tripjes enzo. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hISFinMoUjeYT9OCH00doZCd/full.jpg

- Differentieel vervangen
- Ashoes linksvoor vervangen
- Wiellager linksachter vervangen (Garantie)
- Nieuw vet rondom kineten
- Duivenschijt op de motorkap rijker

Vervolgafspraak gemaakt:

- Nieuwe ABS sensor, links achter is gesneuveld
- Radiator voor vervangen
- Kleppendekselpakking(en)
- Nieuwe banden zojuist besteld, met maandag laten monteren inclusief uitlijnen.
- Uitlaat moet iets beter bevestigd worden, klein lekje

Wereld van verschil, geen gebonk of geklap meer. Dat differentieel was zo naar de klote op 1 of andere manier, toen de olie ververst werd werd het alleen maar erger blijkbaar. Rijden gaat als een zonnetje.. motorisch helemaal stil zoals ie hoort.

• Jumpman
RomeoJ schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:56:
Dat vraag je omdat je privé een Audi wilt aanschaffen van >= 2010?

Volgens mij hebben de universele garages ook wel generieke apparatuur om de meest basale items uit te lezen en te resetten voor een hoop merken. Ik breng de mijne wel eens naar een Bovag autogarage en weten daar de zaken ook net zoals bij de Audi garage te resetten in de boordcomp.

Enige nadeel wat je daarbij hebt is dat het onderhoudsboekje niet formeel met Audi-stempel wordt afgestempeld waardoor de Audi Wegenwacht Service vervalt, dit is namelijk alleen mogelijk bij een officiële Audi garage.
Dat klopt, het lease festijn is over bij de werkgever (overigens netjes gecompenseerd). Dus moet nu particulier naar een auto gaan kijken.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 14:02:
ANWB lidmaatschap kost 150 euro per jaar. Mag je 2x theoretisch gebruik van maken. Das inclusief vervangend vervoer enzo. Ik kan het je aanraden. Ook krijg je magazine erbij met kortingen naar tripjes enzo. :)

[afbeelding]

- Differentieel vervangen
- Ashoes linksvoor vervangen
- Wiellager linksachter vervangen (Garantie)
- Nieuw vet rondom kineten
- Duivenschijt op de motorkap rijker

Vervolgafspraak gemaakt:

- Nieuwe ABS sensor, links achter is gesneuveld
- Radiator voor vervangen
- Kleppendekselpakking(en)
- Nieuwe banden zojuist besteld, met maandag laten monteren inclusief uitlijnen.
- Uitlaat moet iets beter bevestigd worden, klein lekje

Wereld van verschil, geen gebonk of geklap meer. Dat differentieel was zo naar de klote op 1 of andere manier, toen de olie ververst werd werd het alleen maar erger blijkbaar. Rijden gaat als een zonnetje.. motorisch helemaal stil zoals ie hoort.
Die rekening zal niet goedkoop zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Jumpman op 01-05-2015 21:23 ]

Verwijderd

:D Viel best mee. 375 euro excl btw. Onderdeel bracht ik zelf binnen, ashoes kost niks, wiellager was binnen garantie (hoort niet binnen 4 maanden stuk te gaan). De manuren waren het duurst.

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-12 22:41

InFamous

excommunicado

Zijn er hier meer mensen die in de B6, B7, B8 A4 last hebben van een falende versterker voor de achterspeakers en subwoofer?

Gaat om het symphony II systeem, zonder Bose versterker.

Formerly known as Ragdoll

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kpU1BGbzr3FLUct1yfH4qilr/full.jpg

Nieuwe michelin pilot sport 3. Behoorlijke upgrade t.o.v de vorige set banden. Extreem lekker grip, een stuk minder geluid.

Ze zijn wel iets smaller (235 vs 245) maar storend is het niet.

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

En hij staat thuis:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/11203231_906102219433661_6313265212416059886_n.jpg?oh=c73c1b639b0502621530be31fd6435c1&oe=55CBD3D5
Afbeeldingslocatie: https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t1.0-9/11152677_906102189433664_6498749950089296215_n.jpg?oh=406fb958a4e3ad243c7f19ce2cd20a8a&oe=55D8CB9E

8)

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

@hierboven, prachtige wagen vind ik dit.
Al vanaf dat ze nieuw werden verkocht heb ik er een zwak voor.

[ Voor 5% gewijzigd door Daniel36 op 02-05-2015 17:22 ]

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb gisteren mijn A3 e-tron opgehaald :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/FVpvhcHwSEB8MiqrBpZ80eEY/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/fIuMibIqexmDe2wobV1vxb2N/full.jpg

Ambition Pro Line Plus in belugabruin, met ACC en Bang & Olufsen sound.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 15:29:
[afbeelding]

Nieuwe michelin pilot sport 3. Behoorlijke upgrade t.o.v de vorige set banden. Extreem lekker grip, een stuk minder geluid.

Zonde van die sticker met dat handje Jism, op zo'n strak zwarte wagen.

Van alle bodemloze putten voor groene flappen heb jij wel de fraaiste, wat een ding. Geen filmpjes van een sprintje, voor een kleine soundcheck? :)

Verwijderd

Ik ga niet met 1 hand aan het stuur rijden, misschien dat m'n vriendin dat een keer opnemen wil. Liever telefoon gemonteerd in het stuur, veiliger en prettiger.

Door stukke abs sensor ligt heel esp eruit. Merkte het toen ik door een zand / grind weg knalde, auto wou constant uitbreken, normaal kan dat niet met abs/esp.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:17
Canaria schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 18:07:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb vandaag volgens mij een Audi A3 Ultra zien rijden of een e-tron zoals die van jou. De grille vanvoor zag er wel heel speciaal uit, waardoor ik dacht dat het een e-tron is. Ik zag ook typische LED-richtingaanwijzers (zie je onmiddellijk, de LED DRL wordt volledig oranje, waar die bij mij dimt en een andere lamp aangaat/uitgaat). Heb jij standaard die LED koplampen?

EDIT: jup, het was een e-tron, op jouw foto's vond ik de grille niet zo duidelijk, hier iets beter:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/0pcJ9RS9mF4Fr5bYOuW6ojux/full.jpg

Prachtige wagen!

[ Voor 11% gewijzigd door HyperBart op 02-05-2015 19:27 ]

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 19:16:
Ik ga niet met 1 hand aan het stuur rijden, misschien dat m'n vriendin dat een keer opnemen wil. Liever telefoon gemonteerd in het stuur, veiliger en prettiger.

Door stukke abs sensor ligt heel esp eruit. Merkte het toen ik door een zand / grind weg knalde, auto wou constant uitbreken, normaal kan dat niet met abs/esp.
a. goed idee, maar trekt je vriendin dat als je even 300 aantikt?
en
b. doe maar even wanneer esp weer werkt dan.
;)

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

HyperBart schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 19:19:
[...]

Ik heb vandaag volgens mij een Audi A3 Ultra zien rijden of een e-tron zoals die van jou. De grille vanvoor zag er wel heel speciaal uit, waardoor ik dacht dat het een e-tron is. Ik zag ook typische LED-richtingaanwijzers (zie je onmiddellijk, de LED DRL wordt volledig oranje, waar die bij mij dimt en een andere lamp aangaat/uitgaat). Heb jij standaard die LED koplampen?

EDIT: jup, het was een e-tron, op jouw foto's vond ik de grille niet zo duidelijk, hier iets beter:

[afbeelding]

Prachtige wagen!
Ja, led is standaard op de e-tron :)

• Jumpman
Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 15:29:
[afbeelding]

Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 18:51:
[...]

Zonde van die sticker met dat handje Jism, op zo'n strak zwarte wagen.
Eens, die sticker moet er echt af. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Jumpman op 02-05-2015 20:26 ]

Verwijderd

Sticker is de laatste zorg op dit moment :P Woensdag nog een sloot aan reparaties..Onderdelen zijn besteld en worden maandag geleverd. Auto voelt ook stukken beter met al die kleine upgrades enzo. :)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/v/t1.0-9/11114760_673842992761657_8142900503922588099_n.jpg?oh=13dc52572a65a69005c94ff65098e13c&oe=55C90293

Qua geluid komt het hiermee in de buurt:

We verwachten wel verandering zodra die 4 inch HMS eronder ligt. Nu zit er nog een 2.5 inch uitlaatje onder.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2015 21:01 ]

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-12 15:40
Zo eindelijk! Vandaag parkeersensor rechts-achter-midden van de a1 laten vervangen. Ding bleef maar piepen bij achteruit rijden, sensor was al na 3 maanden stuk. :\

Vrijdag ook naar JD met de a1, ding mag wel een krachtkuurtje gebruiken. Als dat allemaal naar wens verloopt, dan ook de a4 een keer brengen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/hkFFTz8JMmsaKTAX5cgLJYN7/full.jpg

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Er komt een dag dat het Jism lukt zijn auto in zijn volledigheid op de foto te zetten :+

[ Voor 17% gewijzigd door Spollie op 05-05-2015 18:07 ]

• The Eagle
  • Laatst online: 12:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Niet alleen hem. Flitspaalfoto's kun je tegenwoordig overal zo opvragen namelijk :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Qua geflits is het de laatste tijd gelukkig rustig geweest.... Dit is de laatste geweest geloof ik ...

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Bs3U9ZiCIAAKnuE.jpg

:+

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-12 22:22
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 22:13:
Qua geflits is het de laatste tijd gelukkig rustig geweest.... Dit is de laatste geweest geloof ik ...

[afbeelding]

:+
Handig, in al je foto's kenteken wegshoppen maar nu een plaatje posten met je kenteken erop 8)7 .

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-12 19:12
Appleman schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 22:54:
[...]

Handig, in al je foto's kenteken wegshoppen maar nu een plaatje posten met je kenteken erop 8)7 .
Grote gok dat het niet om zijn rs gaat.

Borne, leuke wegen om ff overheen te knallen. Vooral de bochten.
laatste keer dat mijn auto daar was begon die helaas een beetje te roken (witte mist over een heel erf :p)

Edit: Nope, kenteken staat op een A3 uit 2006.

[ Voor 5% gewijzigd door m0h4life op 05-05-2015 23:07 ]

• Khayma
stefspee schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 23:06:
[...]

Grote gok dat het niet om zijn rs gaat.

Borne, leuke wegen om ff overheen te knallen. Vooral de bochten.
laatste keer dat mijn auto daar was begon die helaas een beetje te roken (witte mist over een heel erf :p)
Ah zo. Niet gecheckt. Sowieso staat zijn RS met zichtbare kenteken op facebook.

Verwijderd

Ja je moet gewoon even laten weten dat je m'n facebook checked he? ;)

Dat kenteken is overigens van de A3 8P. Niet de RS.

• Khayma
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 23:10:
Ja je moet gewoon even laten weten dat je m'n facebook checked he? ;)

Dat kenteken is overigens van de A3 8P. Niet de RS.
Ghehe, kwam ze niet eens tegen op jouw facebook. :+

Verwijderd

Nou grote jongen hoor. ;)

Ze stonden toen heel sneaky net achter een brug met flitsapparatuur en wel. Ik kwam er pas achter toen het al te laat was helaas. :+ Werd de hele dag nog op SlamFM aangekondigd dat ze daar op de A35 stonden...

Donderdag op de brug..

- Radiator
- Kleppendekselpakkingen
- ABS sensor linkachter
- Airco hervullen

• MAX3400
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 23:18:
- Radiator
- Kleppendekselpakkingen
- ABS sensor linkachter
- Airco hervullen
Had je mooi kunnen bekostigen van die 450 Euro + 7 Euro administratiekosten :+

Ben de laatste tijd ff aan het rondkijken naar een A4/A5 (in whatever uitvoering) maar qua motorisering kom ik uit op 211pk (2 liter) tot aan 333pk (in de S4). Vanzelfsprekend zou ik daar nog wel wat extra vermogen in willen schuiven maar moet ik dan gaan pre-winkelen bij ABT, Revo of JD?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Wom

Wom

Heb zelf de 2.0TFSI 211pk en ik neig naar JD. Heb gereden met een 270pk versie van die 2.0TFSI en dat maakt toch een groot verschil in gretigheid van van de motor.

• MAX3400

MAX3400

Wom schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:08:
Heb zelf de 2.0TFSI 211pk en ik neig naar JD. Heb gereden met een 270pk versie van die 2.0TFSI en dat maakt toch een groot verschil in gretigheid van van de motor.
Het vreemde is dat ik zelf heel erg de 3.2 V6 TFSI ambieer; de bredere koppelband in combinatie met quattro-aandrijving, lijkt me echt een stuk rustiger rijden met bijbehorende prestaties als het moet/kan.

Maar goed om te lezen dat de 2.0 al dusdanig gretiger ervan wordt; ik wil alleen wel proberen om op minstens 200pk/ton te komen in mijn volgende auto en dat zou betekenen dat de 2.0 al snel een stage2 of hoger moet worden.

• Wom

Wom

De A5 quattro die ik rijd zit met zijn 1600kg daar wel een stukje vandaan. Maar de 2.0TFSI kan als ik de verhalen mag geloven de hogere vermogens prima aan, al blijft het een blok wat (pre 2012) wel wat olie lust.

Heb enkel in een non-turbo 3.2FSI gereden (265pk) en die had wel het typische zescylinder karakter. Brede powerband maar nergens explosief. Lijkt me dat een turbo daar juist voor kan zorgen.

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Canaria schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 18:07:

[afbeelding]

[afbeelding]

Wow, echt een hele gave bak! :O

Lease? of heb je hem gekocht?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:15

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

MAX3400 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:11:
[...]

Het vreemde is dat ik zelf heel erg de 3.2 V6 TFSI ambieer; de bredere koppelband in combinatie met quattro-aandrijving, lijkt me echt een stuk rustiger rijden met bijbehorende prestaties als het moet/kan.
De 3.2 is geen turbo. Het is de 3.2 FSI of de 3.0 TFSI. Uiteraard zal de 3.0 TFSI beter rijden dan de 2.0 TFSI, maar het verschil tussen de 3.2 FSI en (vooral een gekietelde) 2.0 TFSI kan best eens in het voordeel van de 2.0 TFSI uitvallen.
De 211 pk 2.0 TFSI heeft al een hoger koppel en bij een veel lager toerental dan de 3.2 FSI. Het enige dat roet in het eten kan gooien is het gedrag bij lage toeren, als de turbo niet meedraait.

Signatures zijn voor boomers.

• MAX3400

MAX3400

My typo... :'(
De 211 pk 2.0 TFSI heeft al een hoger koppel en bij een veel lager toerental dan de 3.2 FSI. Het enige dat roet in het eten kan gooien is het gedrag bij lage toeren, als de turbo niet meedraait.
Eens; moet nu ook al wachten tot de 3600rpm voordat mijn turbo eens mee gaat doen. Wel een goed punt om mee te nemen in mijn overweging; zal even bellen, in ieder geval met Revo, voor wat dyno-grafieken van de verschillende motoren en stages.

• Wom

Wom

Afbeeldingslocatie: http://www.jdengineering.nl/wp-content/uploads/2013/02/vermogenscurve-2.0-TFSI-170-200pk1.jpg

Voorbeeld van stage 1 bij de 2.0TFSI.

Afbeeldingslocatie: http://www.jdengineering.nl/wp-content/uploads/2013/02/stage2-2.0-tsi.jpg

Stage 2

Afbeeldingslocatie: http://www.jdengineering.nl/wp-content/uploads/2013/02/jd-stage-3-20tsi.jpg

Stage 3

Afbeeldingslocatie: http://www.jdengineering.nl/wp-content/uploads/2013/04/stage4.jpg

Stage 4

:)

[ Voor 51% gewijzigd door Wom op 06-05-2015 12:06 ]

Verwijderd

Go pro audi :>

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iHr7uyia21oX5fJMePYjHmaY/full.jpg

Und.....

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cvtaqiwTbTkYrILwLLsK62M1/full.jpg

RS6 intercoolers..... 8)

• MAX3400

MAX3400

Kwam net ook een 3.0 TFSI V6 tegen; 270pk en geleverd in A4/A5 quattro... Nu nog een auto vinden die te koop staat; blijkbaar is diesel veeeeel interessanter in dit "vervelende land" dan de mooie benzine-boys.

• Wom

Wom

Herkenbaar. Ben in mijn zoektocht veel ex-leasers tegengekomen met bijbehorende kilometerstanden. Of het waren 1.8TFSI's of de prijs was torenhoog bij de benzinemodellen. Heb dan wel enkel in Nederland gezocht.

• KappeNou
MAX3400 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:06:
[...]

Had je mooi kunnen bekostigen van die 450 Euro + 7 Euro administratiekosten :+

Ben de laatste tijd ff aan het rondkijken naar een A4/A5 (in whatever uitvoering) maar qua motorisering kom ik uit op 211pk (2 liter) tot aan 333pk (in de S4). Vanzelfsprekend zou ik daar nog wel wat extra vermogen in willen schuiven maar moet ik dan gaan pre-winkelen bij ABT, Revo of JD?
2.0T blok is ook nog leuk voor de verbruik cijfers. Daarbij kan je aan de uitdraaien van Wom zien dat er leuk vermogen uit te halen valt.
Ik zou chippen doen bij JD of VAGtechniek. Stage 2 is goedkoop en je krijgt veel vermogen terug.
2.0TSI op 98 haal je tegen de 300PK met cat uit downpipe kloppen (eurotje of €70) ander inleg filter, of compleet andere filterbox en dan een chip op maat bij vagtechniek +-€600 of JD +-€800

3.0TFSI is natuurlijk een heerlijk blok met supercharger. Chip op maat en pullyupgrade en ander filtertje +-450 PK :9~ Als je daarbij nog uitlaat en intercooler doet kom je rond de 500pk uit 8)7

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/t31.0-8/10630624_875752575804692_8218384732475713614_o.png
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t31.0-8/11154962_885123891534227_5463228883166064741_o.png
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/11072175_882478808465402_940831561032996525_o.png

[ Voor 14% gewijzigd door KappeNou op 06-05-2015 14:43 ]

>PC specs<

Verwijderd

[YouTube: https://youtu.be/9K69tMDoa_E]

Dus .... :P Je hoort geen reet van het motorgeluid omdat het geluid van de wind volop de go-pro raakt. Mischien maar eens vanuit binnen monteren.

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-12 19:12
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:43:
[video]

Dus .... :P Je hoort geen reet van het motorgeluid omdat het geluid van de wind volop de go-pro raakt. Mischien maar eens vanuit binnen monteren.
Heerlijk dat fluiten van de lucht die wordt aangezogen :9~
Al hoor je het amper

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:43:
Ben ik de enige die geen natural sound hoort maar een of andere stoer rock/rap band??

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

miicker schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:17:
[...]

Wow, echt een hele gave bak! :O

Lease? of heb je hem gekocht?
Lease, op efficiënte wijze. Als zelfstandig ondernemer lease ik bij de leasemaatschappij die onderdeel is van de dealer.

Geen werkgever of losse leasemaatschappij ertussen, dat scheelt :P
Ik hoef niet naar Carglass of Euromaster maar kan voor alles bij de dealer terecht.
Haha, ik keek nog eens goed naar de foto en toen herkende ik mezelf achter het stuur :D
Ik moest even kijken, maar je hebt hem uit mijn publieke t.net fotoalbum gehaald. Was al vergeten dat die daar stond. Foto is direct na de proefrit gemaakt, als je goed kijkt zie je een dikke grijns op m'n gezicht.

• Wom

Wom

MAX3400 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 23:02:
[...]

Ben ik de enige die geen natural sound hoort maar een of andere stoer rock/rap band??
+1

Dacht al dat het aan mij lag en dat er ergens een advertentie speelde. Maw: zet dat achtergrondgeluid eens uit. Motor willen we horen!

• HyperBart
Canaria schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 00:03:
[...]

Haha, ik keek nog eens goed naar de foto en toen herkende ik mezelf achter het stuur :D
Ik moest even kijken, maar je hebt hem uit mijn publieke t.net fotoalbum gehaald. Was al vergeten dat die daar stond. Foto is direct na de proefrit gemaakt, als je goed kijkt zie je een dikke grijns op m'n gezicht.
Dat zal wel zijn. Ik rolde van de ene verbazing in de andere:
  1. Vrouw-tweaker
  2. Met een Audi
  3. een e-Tron dan nog wel, en niet licht aangekleed met opties
  4. Mod op Tweakers.net
  5. en dan ook nog eens Sharepoint consultant
Toen had ik zoiets van: tjaaa, daar moeten we eens wat reconnaissance naar doen :+ . En zodoende!

Verwijderd

Wom schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:03:
[...]

+1

Dacht al dat het aan mij lag en dat er ergens een advertentie speelde. Maw: zet dat achtergrondgeluid eens uit. Motor willen we horen!
Dat is er niet, zoals ik al schreef overstemt het geluid van de wind zo'n beetje alles.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:54:
[...]

Dat is er niet, zoals ik al schreef overstemt het geluid van de wind zo'n beetje alles.
zit al het benodigde spul er nu onder? :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 18:16:
[...]

zit al het benodigde spul er nu onder? :)
Onderdelen wel al klaarliggen, garagist is door z'n rug gegaan. Iets met een driftende E30 inclusief kuipstoeltjes die zo ontzettend slecht voor je rug zijn _/-\o_

• Rainesh
Afgelopen vrijdag de a1 laten chippen door JD. Van 86pk/160nm naar 141pk/225nm! Wat een verschil zeg.....rijdt stukken beter, veel volwassener en hij trekt eindelijk goed door. Binnenkort ook de a4 laten doen.

• Wom

Wom

Dat is een mooie sprong voorwaarts. Geloof direct dat het beter rijdt :) Al enig inzicht wat het verbruiktechnisch doet?

• MAX3400

MAX3400

Euh ja, waarschijnlijk is de discussie al meerdere malen gevoerd maar de RDW staat officieel niet meer dan 20% vermogenswinst toe. Haal je meer uit je blok, moet je een nieuwe keuring aanvragen.

Wat zijn nu daadwerkelijk de risico's, verzekeringtechnisch en boete-technisch, als je met een auto rondrijdt die > 25% vermogenswinst heeft ten opzichte van je kentekenpapieren?

• Rainesh
Origineel is het blok eigenlijk 105pk....maar softwarematig geknepen naar 86pk. Maar dit is inderdaad wel iets om over na te denken, zal het later even navragen.

Verwijderd

MAX3400 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 10:19:
Euh ja, waarschijnlijk is de discussie al meerdere malen gevoerd maar de RDW staat officieel niet meer dan 20% vermogenswinst toe. Haal je meer uit je blok, moet je een nieuwe keuring aanvragen.

Wat zijn nu daadwerkelijk de risico's, verzekeringtechnisch en boete-technisch, als je met een auto rondrijdt die > 25% vermogenswinst heeft ten opzichte van je kentekenpapieren?
tja , ligt eraan of je alleen chip hebt of een compleet ander blok etc. Het eerste zie je niet van de buiten (tenzij enorme intercooler etc), het 2e herken je direct. Indien alleen chip, ja dan moeten ze het checken op een rollerbank. Dat doen ze denk ik alleen als jij met een enorm getunede subaru aan komt zetten die op papier 150pk heeft. Dus alleen in uitzonderlijke gevallen. Qua verzekering weet ik niet. Maar de kosten van herkeuring zijn 55e. Lijkt me niet echt riskeren waard.

• The Eagle
  • Laatst online: 12:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vermoedelijk komt met meer vermogen ook meer uitstoot en mogelijk meer herrie. Denk dat ze daarom die herkeuring willen. Nou neem ik aan dat JD wel weet wat er gebeurt en je dus safe naar het RDW kunt. Maar ik zou ze gewoon even bellen, weet je het zeker :)

Overigens kijken verzekeringsmaatschappijen wel naar vermogen, maar dan meer irt motoren, danwel jonge mensen. iets met premies die hoger zijn voor jongeren en snelle auto's ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MAX3400

MAX3400

Verzekering/leeftijd maakt voor mij niet uit; het gaat me echt om technisch & juridisch wat er zou kunnen zijn als je gepakt wordt (of desnoods iemand doodrijdt) met een auto die echt 25% of misschien wel 40% meer vermogen heeft.

Het hoeft niet gezegd te worden dat de goegemeenschap in NL in ieder geval niet met uprated remsystemen rondrijdt; een motorblok tunen is vaak al snel 800 Euro, een set goede remmen (en banden) erbij is vaak een veelvoud en niet betaalbaar voor de petjes onder ons.

Ik ga mijn verzekeraar wel even bellen; ongetwijfeld dat zij ook een heel duidelijk en correct antwoord moeten kunnen geven.

• Khayma
Zoiets kan moeilijk gecontroleerd worden. Verder wordt het dan ook een wijsspelletje. Ik kan beweren dat ik hem zo gekocht hebben. Zij kunnen niet bewijzen dat ik het gedaan heb. Overigens wordt op zoiets nooit gecontroleerd.

Verwijderd

Appleman schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:19:
Zoiets kan moeilijk gecontroleerd worden. Verder wordt het dan ook een wijsspelletje. Ik kan beweren dat ik hem zo gekocht hebben. Zij kunnen niet bewijzen dat ik het gedaan heb. Overigens wordt op zoiets nooit gecontroleerd.
Nee hoor, als jij bestuurder bent , ben jij verantwoordelijk dat kentekenbewijs overeenkomt. Anders zou het met heel veel andere dingen ook een zooitje worden :)

Dat het nooit gecontroleerd wordt ben ik niet mee eens. Zie wel eens wat op tv langskomen, staan ze bij de parkeerplaats van tuning evenementen. Voor de 'normale' burger is kans nihil idd.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2015 14:54 ]

• KappeNou
MAX3400 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 10:19:

Ik dacht dat het iets van 50% was.
Een vriend van me heeft een jaar geleden in zijn lupo sdi een 1.9tdi 105 pk gehangen en laten chippen naar 155pk. Bij RDW laten omkeuren en staat op papier als 105pk tdi.
Als hij op papier die 155pk wilde moest hij hem op het test circuit laten keuren wat een duur geintje is. Maar ze vertelde dat hij met deze afwijking gewoon mocht rijden. Alleen wilde hij ooit een andere turbo en dan 200+ PK rijden.

>PC specs<

Verwijderd

Lijkt me lastig te bewijzen dat een auto bij een frontale botsing later ook nog eens op de rollerbank gezet wordt om een vermogensuitdraai te verkrijgen. Ik denk dat het eerder te maken heeft met de rest rondom de auto waaronder remmerij, onderstel en veiligheid of die wel bestendig is tegen het 'nieuwe' vermogen.

En daar kan ik wel enigzins mee inkomen... Als je een auto hebt met < 130 PK specificatie en daarin een blok van meer dan 250PK inlepelt je tegen bijna alle wetten in zal gaan als je daadwerkelijk ook hard zal rijden en wat nog meer.

Het verschil tussen een RS4 en een Golf 3 met 4 motion ter voorbeeld met ook > 380PK is dat de RS er daadwerkelijk op gebouwd is, en de golf niet. Ik zit liever in de RS dan de golf als het komt op een ongeval.

morgen eindelijk de brug op *O*

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/d9By9g7339bblPU3hj6qG1Qq/full.jpg

en in belgie nog een foto weten te maken terwijl ik stond te wachten ergens:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t31.0-8/11010529_677201759092447_608000941320897778_o.jpg

750KM (exact) gereden in 1 dag, 140 euro aan brandstof kwijt. Moet wel zeggen dat er 40 cent verschil in zat per liter in verhouding met NL / BP / 98. Net voor de grens dan ook gretig vol staan gooien.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Pfff, dan ben ik blij met het verbruik van mijn e-tron: 750 km op ongeveer €50 aan benzine. En dan tank ik gewoon bij Shell aan de A4. Daarbij moet ik wel zeggen dat de auto tussendoor nog een paar keer aan de oplader gaat, maar dat kost nog geen 2 euro per keer.

Verwijderd

Mijn auto is ook niet te vergelijken met een A3 E-tron ... :P

• Wom

Wom

Och, met mijn A5 zit ik ook op bijna 13 euro per 100km aan brandstofkosten. En dan tank ik nog in België :)

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:32
Met m'n A3 2.0tfsi quattro ben ik al blij als ik 1:9 haal... :/

• Rainesh
Wat betreft verbruik, dat kan ik pas na paar tankbeurten meten. Ik hou alles ook netjes bij, dus een verschil zou ik snel moeten merken.

• MAX3400

MAX3400

Ascension schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:58:
The hell? Mijn 1600kg Evo rijdt beter dan dat tijdens woon-werk (20% stad, 80% snelweg 80 / 100 / 130).

• Ascension
Zal wel aan m'n rechtervoet liggen, en de a3 quattro sportback is ook 1500kg :)

Zonder gekkigheid; 1:11 haal ik op langere snelwegritten als ik gewoon 120/130 rij, 1:9 op wat gevarieerde ritten met af en toe beetje door trappen en 1:10 is realistisch. Bij 240 op de teller 1:4 gezien overigens ;-)

[ Voor 60% gewijzigd door Ascension op 13-05-2015 10:30 ]

• KappeNou
Ascension schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:58:
Dat is ook een reden dat ik voor daily geen quattro heb gehaald. Mijn TT 2.0TFSI doet met gemak gemiddeld 1:10 stad + N wegen + snelweg. Dat is als ik flink door trap.
Als ik gewoon normaal lekker door rij zit ik gemiddeld 1:12
Als ik in de spits op een N weg naar werk 80 cruise control rij dan zit ik met dit warmere weer tussen de 4,5 en 5,5 op 100. Dus gewoon rond de 1:20 en op de snelweg 1:15 :*) Ledig gewicht is dan ook maar 1230KG.

>PC specs<

• Ascension
1:20 is wel netjes, dat haal ik niet. Van welk jaar is die van jou? Mijne komt uit 2005 dus de eerste generatie 2.0TFSI denk ik.

Overigens mag ik mijn A3 eigenlijk geen Quattro noemen natuurlijk, 4motion zou beter op z'n plaats zijn ;)

• KappeNou
Dat ga jij ook nooit halen aangezien die 200+KG zwaarder is en omdat je quattro aandrijf verlies hebt ;) Daarbij zal de aerodynamica van een TT iets beter zijn.
Die van mij is van eind December 2007. Waarschijnlijk heb ik een iets aangepaste motor, maar is niet echt een verschil. Waarschijnlijk een BWA of AXX motorcode. Dus zou qua verbruik niet uit moeten maken.

>PC specs<

• Rainesh
Als de 2.0tfsi 1:12 doet, wat doet zo een 1.4 cylinder on demand dan? @Tylen wat doe jij op de snelweg bij 120/130?

• wvkreg
  • Laatst online: 07:45
Ik haal 1 op 14 met 1.4 TFSI CoD (A3-SB)

• Rainesh
wvkreg schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:37:
Congrats! *O*

maar 1:14 met een COD is ook niet bepaald zuinig, ik had eerder 1:18 ofzo verwacht....of is dat gewoon te optimistisch?

• KappeNou
1:14 gemiddeld mag ik hopen? Lijkt me met 120KM/h en dit warmere weer wel wat zuiniger.
Volgens het boekje zou die 1:17 binnen de bebouwde kom moeten halen. Mag hopen dat je dit dan wel op de snelweg kan halen.

Maar lukt het met 120KM/h nog op 2 cilinders te rijden? Zo'n COD moet op een N weg wel erg zuinig zijn.

[ Voor 60% gewijzigd door KappeNou op 13-05-2015 11:55 ]

>PC specs<

• wvkreg
  • Laatst online: 07:45
Rainesh schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:44:
[...]

Congrats! *O*

maar 1:14 met een COD is ook niet bepaald zuinig, ik had eerder 1:18 ofzo verwacht....of is dat gewoon te optimistisch?
Tja ik rij niet zuinig, maar 1 op 18 ga je niet halen
En 120 op 2 cilinder gaat zeker...

[ Voor 5% gewijzigd door wvkreg op 13-05-2015 12:04 ]

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-12 17:00
wvkreg schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:37:
Dat is flink onzuinig zeg.

Ik haal met mijn 1.4 TFSI COD gemiddeld 1 op 16,4 op het ogenblik. Heb ook al een aantal ritjes gehad waar ik de 1 op 19 heb aangetikt. Moet hierbij wel vermelden dat het dan volledig volgens snelheden gehouden is.

Op 2 cilinders rijden wisselt bij mij nogal. De ene keer bij 125km/h dat die over gaat naar 4 en de andere keer pas bij 140km/h. Hangt heel veel af aan weeromstandigheden, temperatuur etc. Maar het kan wel ;)

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Hier hetzelfde, ik haal nu ook gemiddeld 1 op 14 met mijn (handgeschakelde) COD. Ik rijd overigens niet bepaald rustig en veel korte afstanden. Hij is na 10.000 km wel merkbaar zuiniger geworden (is gemakkelijk te volgen op de app van Leaseplan).

En 120 km/u op 2 cilinders gaat inderdaad wel, 130 soms ook wel. Is heel erg afhankelijk van de windsnelheid, airco aan of niet, aantal pasagiers en of de weg een beetje vlak is. Bij de minste of geringste tegenslag merk je dat hij terugspringt naar 4 cilinders.

Verwijderd

Zou ik smallere banden nemen, minder gewicht meezuilen, vaker cruise control gebruiken, en echt maximaal uit laten te rollen, dan zou het hoogstens 1 op 12 doen. Maar iemand schreef hier al Quattro aandrijving brengt verlies met zich mee, speelt ook niet echt een gunstige rol ofzo. Ook 1 x een sprint trekken van 0 naar 100 kan zo een liter tot anderhalve liter aan brandstof kosten.. gaat gewoon heel erg hard.

We zijn er niet aan toegekomen vandaag.. wordt verzet naar vrijdag. Ook een andere kwaal ontdekt, ventilator springt niet aan. Iets met sensor... Zekering was het niet, ventilator ook niet (draait gewoon met handmatig 12V erop). Vrijdag als het zaakje eraf is pas kunnen controleren.

• HyperBart
Canaria schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:21:
Pfff, dan ben ik blij met het verbruik van mijn e-tron: 750 km op ongeveer €50 aan benzine. En dan tank ik gewoon bij Shell aan de A4. Daarbij moet ik wel zeggen dat de auto tussendoor nog een paar keer aan de oplader gaat, maar dat kost nog geen 2 euro per keer.
Heb je daar eigenlijk wat afbeeldingen en ervaringen rond? Dat hybride rijden bij Audi, levert dat nu echt zoveel besparing op? Als ik mijn nichtje en haar man hoorde over een Auris (station) had ik toch zoiets van "wow, das best nog veel verbruik".

Ik ben dan ook wel een dieselrijder en reken vooral in diesel-verbruik en dan verwacht ik zo 6L/100km bij mijn A3 (ik rij nu bv. 6.6l/100km, maar ik heb dan ook een sportieve rijstijl). A3 1.6 met S-Tronic

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

HyperBart schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 17:16:
[...]

Heb je daar eigenlijk wat afbeeldingen en ervaringen rond? Dat hybride rijden bij Audi, levert dat nu echt zoveel besparing op? Als ik mijn nichtje en haar man hoorde over een Auris (station) had ik toch zoiets van "wow, das best nog veel verbruik".

Ik ben dan ook wel een dieselrijder en reken vooral in diesel-verbruik en dan verwacht ik zo 6L/100km bij mijn A3 (ik rij nu bv. 6.6l/100km, maar ik heb dan ook een sportieve rijstijl). A3 1.6 met S-Tronic
Dat is vrij simpel te berekenen. Met een volle accu kun je afhankelijk van het weer ongeveer 40 km rijden. Opladen kost ongeveer 2 euro (er gaat 8,8 kWh in).
Rijd je die 40 km op bezine met 6,5 l/100km, dan kost dat 2,6 liter benzine. Per laadbeurt bespaar je dus ruim 2 euro.

Ik rijd ongeveer 2000 km per maand. Stel dat ik in die maand 15 keer mijn accu oplaad. Dan rijd ik 600 km elektrisch en 1400 km op benzine. Dat kost bij 6,5 l/100km 91 liter benzine. Totaal brandstofverbruik gaat dan van 6,5l/100 km naar 4,5l/100km.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik schommel gewoon keurig tussen de 1 op 7,5-9 (stad vs snelweg). Boven de 120 kom ik nauwelijks. Toch grappig om te zien dat mijn oude 4.2 V8 dan relatief zuinig is ten opzichte van een moderne 2.0 TFSI.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:33
Mijn pa heeft een A3 1.2TFSI SB, verbruik schommelt tussen de 1:16 en 1:18. Als je echt goed op het verbruik gaat letten kan je met een volle tank wel 1000km halen.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:32

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Rainesh schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:34:
Als de 2.0tfsi 1:12 doet, wat doet zo een 1.4 cylinder on demand dan? @Tylen wat doe jij op de snelweg bij 120/130?
Ik heb gemiddeld (over 51K km gemeten) 1:13 staan ;)

En volgens mij rijd ik nooit op 2 cilinders. Ik rijd altijd in de S stand en in dynamic mode.

[ Voor 14% gewijzigd door Tylen op 14-05-2015 20:41 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xnqu7cnC7Et8FMD7KB03s5Qe/full.jpg

3 verschillende radiators ontvangen, dan behalve de goede. 3x besteld op chassisnummer, foto's verstuurd van de oude radiator.. niemand doe het goed doet :') :P

Hij is nu bij audi zelf besteld.. levering is morgen... dinsdag kan ik pas weer terug. Huidige radiator zweet een beetje. Prut dat je ziet zitten is over de laatste 4 maanden gaan verspreiden.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kftPnz9PcmrV9m68h1yLpGiG/full.jpg

Wel van binnen de auto uitvoerig schoon kunnen maken, kan ik het weekend in ieder geval door met een net interieur. :)

Verwijderd

Weet er iemand het juiste onderdeelnummer voor een zelfdimmende binnenspiegel in de kleur grijs met licht en regensensor voor een audi a4 avant b7? Ik had begrepen dat de regensensor een los onderdeel is maar het gaat me er eerst om dat ik een geschikte spiegel heb

• ChuckBartowski
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-12 13:41
Iemand hier toevallig wat meer informatie over de Audi A3 Limousine 'Sport Edition'?

Op Audi.nl staat nog gewoon de Pro Line S, alle lease maatschappijen hebben die veranderd in een 'Sport Edition'. Volgens mijn contactpersoon bij een lease maatschappij is de Pro Line S niet meer te bestellen en loopt de Audi site achter. (raar verhaal)
De sport edition staat in ieder geval op 16 inch velgen ipv 18 inch... (vanwege 20 procent bijtelling?). Verder weet ik niet of er nog andere verschillen zijn.

Ik wacht op een telefoontje van mijn Audi dealer maar wie weet zijn er hier mensen die dit al uitgezocht hebben?
Pagina: 1 ... 42 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.