Zo, godsvermogen kwijt aan het reizen alleen al

Hoe is het met de 2e eigenaar, lijkt me wel dat diegene broodnodig onderhoud heeft uitgesteld, want inderdaad de leeftijd komt ook om de hoek kijken, maar dat lijkt me voor de waslijst aan vervangende/nieuwe onderdelen niet de enige reden.
Die heeft 'm oorspronkelijk gekocht en behoorlijk wat staan verspijkeren erop.

Na exact een jaar wou die er vanaf (mede omdat ie 5 voertuigen op z'n naam staan had). Hij heeft 'm aan mij verkocht omdat mijn 2.0 TDi bij hem in onderhoud stond, en ik wat snellers wou.
Helaas weet je zulke dingen niet altijd op voorhand. Denk dat het wel te adviseren is om zo'n auto even door de ANWB dan wel DEKRA-keuring te halen. Kost een paar honderd euro maar ben je ook zeker dat de mankementen aan het licht komen en kan je daar vervolgens op afdingen of de auto helemaal links laten liggen. Dit is echter geen garantie op het kopen van een betrouwbare auto maar geeft wel een beeld van de staat van onderhoud op dat moment.
Nou ja dat kwam dus ter sprake zo rond toen de eerste reparaties vielen. Hij zei me dat een RS nooit met garantie verkocht zal worden of niemand daartoe bereid is. Elke auto flikkert bij wijze van een keer in elkaar. Ik heb een proefrit gemaakt, alles klonk relatief goed en niets zag er verder uitgedroogd uit. Ik ben geen monteur, en heb de keuze vrij impulsief staan maken.

Gelijk een week later de RS onder m'n reet.
Maakt nu verder weinig uit. Woensdag gaat ie op. Ik wil 'm einde van het jaar verkopen. Ben sort of net terug van een lang weekend in oost duitsland. Meer dan 1200 km gereden in een paar dagen tijd. Qua brandstof was ik kwijt wat ik kwijt dacht te zijn; 110 euro heen, 90 euro terug. De terugweg is wat 'goedkoper' omdat je geografisch naar 'beneden' gaat... en niet zoals de heenweg naar boven.
Vrijdag was het het heetst... 34 graden en ter hoogte van kassel nog in de file komen te staan.
en 1x geflitst
Voertuigtechnisch geen problemen gehad. Als het werkt werkt het ook meteen goed. Had in de bergen vooral last van 'fadende remmen' wat gebeurd als je ze heel vaak in een korte tijd gebruikt en die dingen knetterheet gaan worden. Aangezien de blokjes binnenkort toe zijn aan vervanging wil ik een betere set overwegen. Bizar... je laat de auto in z'n 6de versnelling en rolt gewoon accelererend naar beneden..
Kreeg in de buurt van hannover nog wel 'props' voor het rijden van een goed uitziende RS. Ik kwam ook echt een identieke auto met daarin een duitser tegen die met koeieogen naar de mijne aan het staren was.