Het grote Audi topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 58 Laatste
Acties:
  • 385.518 views

Onderwerpen

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:54

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

ChuckBartowski schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 17:40:
Iemand hier toevallig wat meer informatie over de Audi A3 Limousine 'Sport Edition'?

Op Audi.nl staat nog gewoon de Pro Line S, alle lease maatschappijen hebben die veranderd in een 'Sport Edition'. Volgens mijn contactpersoon bij een lease maatschappij is de Pro Line S niet meer te bestellen en loopt de Audi site achter. (raar verhaal)
De sport edition staat in ieder geval op 16 inch velgen ipv 18 inch... (vanwege 20 procent bijtelling?). Verder weet ik niet of er nog andere verschillen zijn.

Ik wacht op een telefoontje van mijn Audi dealer maar wie weet zijn er hier mensen die dit al uitgezocht hebben?
Ik heb de pls met 18" en is gewoon 20%. Sport editie is de nieuwe benaming voor pls, tenminste dat heb ik begrepen. Maar een belletje naar een dealer moet voldoende zijn om dat bevestigd te krijgen lijkt mij.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:26
[Even een Crospost vanuit HK]

De TT is nou goed gepoetst van binnen en buiten, dus even weer nieuwe plaatjes :+

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-Qvqn9ekCiBE/VWGxXbzl12I/AAAAAAAABDM/eqZ_J8esKg0/s500/TT.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-ckWLHhxPZ_k/VWGxXPhEGYI/AAAAAAAABDQ/jsXc_NhxnLs/s500/TT2.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-JL6alXtA4_4/VWGxXRGXM7I/AAAAAAAABDU/hGIFBZPa1jQ/s500/TT3.JPG

It's All In The "Mix"

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Oef mooi ding! Maar goddamn dat rode leer... :X

Lijkt wel een 80's Corvette van binnen. :D

[ Voor 32% gewijzigd door max op 24-05-2015 13:26 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Mixpower
max schreef op zondag 24 mei 2015 @ 13:25:
Oef mooi ding! Maar goddamn dat rode leer... :X

Lijkt wel een 80's Corvette van binnen. :D
Thanks! :)
Hahahaha, in het echt valt het nog wel mee :+

It's All In The "Mix"

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Prachtige TT en dat leer vind ik persoonlijk geweldig.

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:55

bord4kop

maximaal 100KB!

prachtig apparaat!

En juist schitterend dat hoereleer!

Uitstekende keuze! d:)b

| Security Management |

• Tylen

Tylen

Hoerenleer is juist gaaf. Ik vind het helemaal mooi.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Hoerenleer. :o :D :D

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ja, je ziet er geen bloed op :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:57

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Tylen schreef op zondag 24 mei 2015 @ 19:02:
Hoerenleer is juist gaaf. Ik vind het helemaal mooi.
de Alfa brera en de spider hadden die optie ook, vind het geweldig mooi rood is niet lelijk fout :X

[ Voor 7% gewijzigd door Meulugar op 25-05-2015 13:57 ]

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11 00:35
Mixpower schreef op zondag 24 mei 2015 @ 13:14:
[Even een Crospost vanuit HK]

De TT is nou goed gepoetst van binnen en buiten, dus even weer nieuwe plaatjes :+
Nice! Ik ben ook bezig geweest.

Vorige week de TT gedetailed.
Paar stappen gepolijst en Gyeon cancoat. Volgende dag nog een sealant van poorboys aangebracht.
Ook voor de gein wat imitatie BBSjes gepast. Moet helaas wat lager voor zo'n 19" bling velg ;)

Volgende week eindelijk naar de Tjoener! chip op maat + groot onderhoud.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2llmsz4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/6hufj5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/1el5vk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/241l3zs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/34s4gmx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/k3nnf5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/25frr7k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/rsr4mc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/14wgllj.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door KappeNou op 29-05-2015 16:58 ]

>PC specs<

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:40
Ziet er zeer strak uit!

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Verwijderd

480 euro voor een radiator via audi en 220 euro voor een ABS sensor... Ik weet wel waar audi hun marge vandaan haalt. :X

Einde van het jaar zet ik de RS te koop, en wil ik voor een wat 'nieuwer' model gaan.

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-12 19:12
Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2015 @ 23:17:
480 euro voor een radiator via audi en 220 euro voor een ABS sensor... Ik weet wel waar audi hun marge vandaan haalt. :X

Einde van het jaar zet ik de RS te koop, en wil ik voor een wat 'nieuwer' model gaan.
Vag moet toch op een of andere manier het verlies op de bugatti verrekenen.
Maar wel zonde, nadat je er zoveel ingestoken hebt. Aan de andere kant als je een nieuwe terug neemt heb je toch wel weer een Nog leuker speeltje.

Verwijderd

Ja, exact.

Ik heb het probleem al eerder geschreven... zodra je aan iets begint, dan stuit je keer op keer op andere dingen die eraan komen of echt moeten. We zijn nu al een kleine 5 maanden bezig, en 10k armer. En WEER lopen we tegen dingen aan die op korte termijn aandacht moeten krijgen. Ik ben nog niet eens toegekomen aan het doen van de lak plus een glascoating enzo. Laat staan interieur reinigen.

Het is echt geen slechte auto, ik heb er harstikke veel plezier van. Maar ik denk een stap vooruit in preventief onderhoud. En dat zijn de dingen waar het echt op inhakt.

Mijn nadeel is dat ik de leeftijd van de auto zo'n beetje tegen me heb, en straks alles wel zo'n beetje sta te vervangen ofzo... Ik rij 'm voorlopig nog wel tot aan het einde van het jaar. Maar het is gewoon niet cool.

Ja leuk dat anderen het een gave / leuke / zienswaardige auto vinden .. maar daar koop ik geen brood mee ofzo. :P

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/kftPnz9PcmrV9m68h1yLpGiG/full.jpg

Ik denk dat ik gewoon de spirit op het moment even verloren ben met die auto. Je ziet de mooiste filmpjes, foto's, projecten op internet, denkt dat wil ik ook, die liefde koester je tussen je oren ook een beetje.. en dan krijg je een clusterfucks van reparaties waar je niet goed van wordt. Ik schijt nu al in m'n broek van het mogelijk defect gaan van de turbo's... Weet je wat daar bij kijken komt? 2500 euro voor de turbo's plus het eruit trekken van de gehele motor, a 2 dagen werk. :P

Woensdag weer op, kan ik vrijdag ermee op vakantie. Ding zal hoe dan ook shinen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2015 10:59 ]

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:58:

...

Ja leuk dat anderen het een gave / leuke / zienswaardige auto vinden .. maar daar koop ik geen brood mee ofzo. :P

...
Schrale troost dan maar: Ik vind hem niet gaaf/leuk/zienswaardig. ;)

MAARRRRRR

Als je voor een nieuwere gaat: DAN WEL _/-\o_ _/-\o_

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12 15:50

Arfman

Drome!

Het is echt geen slechte auto, ik heb er harstikke veel plezier van. Maar ik denk een stap vooruit in preventief onderhoud. En dat zijn de dingen waar het echt op inhakt.
Je bedoelt, al die dingen waarvoor je al gewaarschuwd bent voordat je hem kocht? ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Dat sla je toch in de wind zodra je 440PK voelt.

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:21
KappeNou schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 16:26:
[...]

Paar stappen gepolijst en Gyeon cancoat. Volgende dag nog een sealant van poorboys aangebracht.
Ook voor de gein wat imitatie BBSjes gepast. Moet helaas wat lager voor zo'n 19" bling velg ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
gave kever op de achtergrond!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:17
@Jism: eventueel overwegen een nieuwe te kopen met garantie? Ben je toch twee jaar (relatief) zeker van beperkte herstellingen, en weet je nadien ook wat de eigenaar er mee gedaan heeft.

Type auto dat jij wil, 2e hands is niet alleen afhankelijk van onderhoud (dat als ik mij niet vergis ook niet in orde was met jouw wagen), maar ook slijtage van normaal gebruik van 440 pk... En wat normaal gebruik is, is moeilijk te omschrijven...

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:42

Nox

Noxiuz

Ja, exact.

Ik heb het probleem al eerder geschreven... zodra je aan iets begint, dan stuit je keer op keer op andere dingen die eraan komen of echt moeten. We zijn nu al een kleine 5 maanden bezig, en 10k armer. En WEER lopen we tegen dingen aan die op korte termijn aandacht moeten krijgen. Ik ben nog niet eens toegekomen aan het doen van de lak plus een glascoating enzo. Laat staan interieur reinigen.

Ik ken geen enkele auto waar een radiator of een ABS sensor een normaal slijtage-onderdeel is. Hoe kan zoiets stuk gaan? Heb je hem laten koken of ben je door de grindbak gegaan? Mooie auto maar manmanman wat een reparaties en duurrr.

Ook die abs sensoren, wat is er zo speciaal aan die van audi? Het is niet dat die sensor 440 pk voor zijn kiezen krijgt. Hij kijkt of je wiel stil staat of rolt, thats it.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

manzonderdas schreef op maandag 01 juni 2015 @ 17:53:
@Jism: eventueel overwegen een nieuwe te kopen met garantie? Ben je toch twee jaar (relatief) zeker van beperkte herstellingen, en weet je nadien ook wat de eigenaar er mee gedaan heeft.

Type auto dat jij wil, 2e hands is niet alleen afhankelijk van onderhoud (dat als ik mij niet vergis ook niet in orde was met jouw wagen), maar ook slijtage van normaal gebruik van 440 pk... En wat normaal gebruik is, is moeilijk te omschrijven...
Niemand verkoopt je een RS met garantie.... Hell de vraagprijs gaat met 10k tot 20k omhoog als ze er uberhaubt zijn. :P

Tja wat is mijn rijgedrag. Normaal met af en toe een kickdown op het pedaal. :)

- Altijd warm laten lopen, belangrijk
- Optijd onderhoud (noodzakelijk)
- Altijd af laten koelen, nog veel meer belangrijker
- Zo nu en dan een langere rit, veel korte ritten is niet zo goed

- Mijn avg snelheid ligt tussen 120 en 190kmph. Vooral tussen 160 en 190 rijdt gewoon heel erg lekker.

Het schijnt wel zo dat als je een keer goed het pedaal intrapt en boven de 250 gaat zitten dat slijtage 2x zo hard gaat. Ik lees ook rond dat het hard rijden van een RS4 zorgt voor die extra slijtage.

Auto, motor en toebehoren slijt gewoon vrij hard. om de 60k je riem laten wisselen is vrij hoog. Er zijn diesels die pas bij 120 tot 160k hun riem laten wisselen.

Ik heb gewoon de pech van de leeftijd van de auto (14 jaar inmiddels) en dat ik alles onder preventief onderhoud aan het doen ben.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2015 05:29 ]

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:17
Gaat niet over jouw rijstijl maar die van je voorgangers; tenzij je de vorige eigenaar kent kan je er van uit gaan dat het ding misbruikt heeft; en als hij niet dealeronderhouden is, dat er zwaar bespaard is op onderhoud.

Verwijderd

Ja dat weet ik dus niet. Maar om daar 6 maanden later over een discussie te gaan beginnen, laat maar... :z

dealer onderhouden is overrated. Iemand die goed is met auto's kan een auto net zo onderhouden als dat audi dealer doet. Onderdelen komen vaak uit hetzelfde kanaal en is het verschil vaak de prijs. Wat maakt de dealer zo magisch t.o.v een goede vakbekwame monteur? You tell me.

Ook deze garagist heeft me netjes alle werkzaamheden op bon meegegeven, dus alles is ook hier aantoonbaar voor de RS geweest. Had ik de werkzaamheden bij de dealer staan doen dan was het helemaal de hoofdprijs.

• KappeNou
Ja, exact.

Mijn nadeel is dat ik de leeftijd van de auto zo'n beetje tegen me heb, en straks alles wel zo'n beetje sta te vervangen ofzo... Ik rij 'm voorlopig nog wel tot aan het einde van het jaar. Maar het is gewoon niet cool.

[afbeelding]

Ik denk dat ik gewoon de spirit op het moment even verloren ben met die auto. Je ziet de mooiste filmpjes, foto's, projecten op internet, denkt dat wil ik ook, die liefde koester je tussen je oren ook een beetje.. en dan krijg je een clusterfucks van reparaties waar je niet goed van wordt. Ik schijt nu al in m'n broek van het mogelijk defect gaan van de turbo's... Weet je wat daar bij kijken komt? 2500 euro voor de turbo's plus het eruit trekken van de gehele motor, a 2 dagen werk. :P

Woensdag weer op, kan ik vrijdag ermee op vakantie. Ding zal hoe dan ook shinen.
Ik begrijp dit niet echt.
Je koopt de meest budget import RS4 die je kan vinden. Je krijgt hier reacties dat je misschien wat meer uit moet geven voor een nette aangezien je anders voor 20K onderdelen moet vervangen. 8)7
niet heel negatief bedoeld, maar post je alleen en lees je niet?
Geef aan je nieuwe Audi aub wat meer uit en vraag eerst om advies en daarna beslissen. Neem ons allemaal mee met je aankoop, want we leven ondertussen met je mee ;)

>PC specs<

Verwijderd

Misschien moet je gewoon eens tevreden zijn met wat je hebt. :X

Gras bij de buren is altijd groener. Boeiuh..........

• Mixpower
KappeNou schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 16:26:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er weer netjes uit! d:)b
Die Imitatie BBS'en staat ook nice 8)

It's All In The "Mix"

• BLN
  • Laatst online: 17-12 16:00

BLN

Die RS4 van Jism is wel een van de dingen die het Audi topic ontzettend leuk maakt. Weinig mensen die zo veel plaatjes, zo veel opengewerkte wagens en dergelijke laten zien. En dat iedereen er zo naar hapt maakt het eigenlijk ook wel vermakelijk. Jism is het stadium van terughappen behoorlijk voorbij intussen.

Wat voor Audi je ook kiest Jism, ik wens je er net zo veel passie bij als je voor deze hebt. En dat er van die smakelijke plaatjes voorbij komen natuurlijk.

If it ain't broken, don't fix it

• Tylen

Tylen

Daar heb je helemaal gelijk in.

Maar volgende keer wel plaatjes waar de auto helemaal op staat ;)

Verwijderd

#Splendit

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YvZZPC64LVLKmZB06qEjd4Jz/full.jpg

180 euro voor dat dingetje ja.... Abs sensor. :')
KappeNou schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 10:06:
[...]

Ik begrijp dit niet echt.
Je koopt de meest budget import RS4 die je kan vinden.
Die conclusie trek jij. Ik ben de derde eigenaar van die auto. Redelijk 'uniek' voor een cult-car. Oorsprong is uit zwitserland, dealer onderhouden. Getuige de stamps inclusief datum en km-standen in boekjes van Zweedse audi-dealer. De auto is nu bijna 15 jaar oud, en dat is een leeftijd dat dingen gewoon een keer stuk gaan. Er zitten nog steeds onderdelen op die nooit zijn vervangen, denk bijv aan de brandstof-pomp of een sensor hier en daar. Die dingen komen nu kortgezegd voor mijn rekening. Ik ben er niet zo blij mee (achteraf) maar schijt.

Het is gewoon zo; elke keer als je een probleem oplost, of gewoon plet, voel je je er ook beter over, en rij je met wat meer zelfvertrouwen ook weer met de auto, wetende, de euvels op dit voertuig worden keer op keer kleiner. Dat is wat me ook gaande houdt momenteel. Financieel kijk ik al niet eens meer na... Ik weet dat het 10k gekost heeft.

Ik heb m'n plannen ongeveer gezet op verkoop van deze auto zo rond einde van het jaar (Wel in goede staat) en een wat nieuwer model in huis te halen. Het liefst import vanuit duitsland, het scheelt namelijk aanzienlijk en een duitse auto is toch echt beter en vaker onderhouden dan die van een nederlandse.

Ik wil geen voertuig dat gereden is door iemand met een pet, ik weet precies hoe die dingen afgetrapt worden en snel nog worden verkocht alvorens de koper met de problemen opgezadeld komt te zitten. Bin there done that. Not going to happen twice. :)

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2015 18:05 ]

• KappeNou
Vandaag de TT weg gebracht voor distributie etc en meteen laten chip tunen op maat. Helaas door de 33 graden het eind resultaat op de bank niet kunnen zien, maar voor dit weer perfecte waardes.
Standaard had hij met de k&n inleg filter + cat uit de downpipe mod al 230pk en 320nm. Ik had 215 max 220pk verwacht.

Meting met 33 graden buiten temperatuur en inlaat temperatuur 60 graden blijft hij hangen op 262pk en 405nm.
Waarschijnlijk met normale temperaturen zit hij op zo'n 285pk. 2 weken terug hadden ze een zelfde tt gedaan waarvan de brandstof pomp niet meer 100% was die kwam uit op 281pk met normale buiten temperaturen.
Ik moet zeggen dat hij nu wel serieus rap is met die 400+ nm op 1230kg ledig gewicht

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2ppdjsz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2e4ltzm.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door KappeNou op 07-06-2015 11:40 ]

>PC specs<

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Pfoe, dat zijn wel echt serieuze getallen uit zo'n 2 liter blok. :) :Y

• Rainesh
netjes!!! Warm weer is altijd funest voor je vermogen...

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 17:21:
[...]

Oorsprong is uit zwitserland, dealer onderhouden. Getuige de stamps inclusief datum en km-standen in boekjes van Zweedse audi-dealer.

[...]
Hmm, een beetje vreemd om je auto een heel eind verderop in onderhoud te nemen :+

Hoe is het met de 2e eigenaar, lijkt me wel dat diegene broodnodig onderhoud heeft uitgesteld, want inderdaad de leeftijd komt ook om de hoek kijken, maar dat lijkt me voor de waslijst aan vervangende/nieuwe onderdelen niet de enige reden.

Helaas weet je zulke dingen niet altijd op voorhand. Denk dat het wel te adviseren is om zo'n auto even door de ANWB dan wel DEKRA-keuring te halen. Kost een paar honderd euro maar ben je ook zeker dat de mankementen aan het licht komen en kan je daar vervolgens op afdingen of de auto helemaal links laten liggen. Dit is echter geen garantie op het kopen van een betrouwbare auto maar geeft wel een beeld van de staat van onderhoud op dat moment.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:28

vhal

ಠ_ಠ

max schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 21:41:
Pfoe, dat zijn wel echt serieuze getallen uit zo'n 2 liter blok. :) :Y
Uhm, dat is toch vrij normaal voor een 2liter blok in een redelijke potente auto? De Megane RS komt de fabriek al uitrollen met 265 PK en 370'ish Nm, de Leon doet het met meer PK's maar met minder koppel. Dat ze beide 100kilo zwaarder zijn is een ander verhaal :P

[ Voor 7% gewijzigd door vhal op 06-06-2015 19:11 ]

Strava

Verwijderd

RomeoJ schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 15:43:
[...]

Hmm, een beetje vreemd om je auto een heel eind verderop in onderhoud te nemen :+
Zo, godsvermogen kwijt aan het reizen alleen al :P
Hoe is het met de 2e eigenaar, lijkt me wel dat diegene broodnodig onderhoud heeft uitgesteld, want inderdaad de leeftijd komt ook om de hoek kijken, maar dat lijkt me voor de waslijst aan vervangende/nieuwe onderdelen niet de enige reden.
Die heeft 'm oorspronkelijk gekocht en behoorlijk wat staan verspijkeren erop. :) Na exact een jaar wou die er vanaf (mede omdat ie 5 voertuigen op z'n naam staan had). Hij heeft 'm aan mij verkocht omdat mijn 2.0 TDi bij hem in onderhoud stond, en ik wat snellers wou.
Helaas weet je zulke dingen niet altijd op voorhand. Denk dat het wel te adviseren is om zo'n auto even door de ANWB dan wel DEKRA-keuring te halen. Kost een paar honderd euro maar ben je ook zeker dat de mankementen aan het licht komen en kan je daar vervolgens op afdingen of de auto helemaal links laten liggen. Dit is echter geen garantie op het kopen van een betrouwbare auto maar geeft wel een beeld van de staat van onderhoud op dat moment.
Nou ja dat kwam dus ter sprake zo rond toen de eerste reparaties vielen. Hij zei me dat een RS nooit met garantie verkocht zal worden of niemand daartoe bereid is. Elke auto flikkert bij wijze van een keer in elkaar. Ik heb een proefrit gemaakt, alles klonk relatief goed en niets zag er verder uitgedroogd uit. Ik ben geen monteur, en heb de keuze vrij impulsief staan maken. :P Gelijk een week later de RS onder m'n reet.

Maakt nu verder weinig uit. Woensdag gaat ie op. Ik wil 'm einde van het jaar verkopen. Ben sort of net terug van een lang weekend in oost duitsland. Meer dan 1200 km gereden in een paar dagen tijd. Qua brandstof was ik kwijt wat ik kwijt dacht te zijn; 110 euro heen, 90 euro terug. De terugweg is wat 'goedkoper' omdat je geografisch naar 'beneden' gaat... en niet zoals de heenweg naar boven.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dVqeJEuKhbSQ3DXobnHMRUPa/full.jpg

Vrijdag was het het heetst... 34 graden en ter hoogte van kassel nog in de file komen te staan. en 1x geflitst :>

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/N5ONV7NbqhtbQKPVhNv4qoH0/full.jpg

Voertuigtechnisch geen problemen gehad. Als het werkt werkt het ook meteen goed. Had in de bergen vooral last van 'fadende remmen' wat gebeurd als je ze heel vaak in een korte tijd gebruikt en die dingen knetterheet gaan worden. Aangezien de blokjes binnenkort toe zijn aan vervanging wil ik een betere set overwegen. Bizar... je laat de auto in z'n 6de versnelling en rolt gewoon accelererend naar beneden.. :D

Kreeg in de buurt van hannover nog wel 'props' voor het rijden van een goed uitziende RS. Ik kwam ook echt een identieke auto met daarin een duitser tegen die met koeieogen naar de mijne aan het staren was.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:10

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:36:
[...]

Voertuigtechnisch geen problemen gehad. Als het werkt werkt het ook meteen goed. Had in de bergen vooral last van 'fadende remmen' wat gebeurd als je ze heel vaak in een korte tijd gebruikt en die dingen knetterheet gaan worden. Aangezien de blokjes binnenkort toe zijn aan vervanging wil ik een betere set overwegen. Bizar... je laat de auto in z'n 6de versnelling en rolt gewoon accelererend naar beneden.. :D
Daarom schakel je ook een paar versnellingen terug zodat je niet te veel hoeft te remmen. Heb je ook geen last van fading.
Je hoeft geen RS4 te rijden om in de hoogste versnelling zonder gas bergaf te accelereren, dat deed mijn 85pk Puntotje ook.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Ik dacht altijd dat dat niet echt gunstig was voor je motor, onnodig veel toeren te draaien om juist maar af te remmen.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

In Nederland is het onnodig om terug te schakelen om af te remmen. Maar als je bergaf rijdt altijd terugschakelen en de remmende werking van de motor gebruiken.
Ik dacht dat dit algemene kennis was, maar je bent niet de eerste die dit blijkbaar niet weet. Volgens mij is dit ook geen vraag die bij het theorieexamen voorkomt, en dat vind ik kwalijk.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:15:
Ik dacht altijd dat dat niet echt gunstig was voor je motor, onnodig veel toeren te draaien om juist maar af te remmen.
Wat zou er niet goed aan zijn? De smering is er wel alleen de inspuiting van brandstof ontbreekt. Je hebt wat extra slijtage door het schakelen maar dat zou verwaarloosbaar moeten zijn ivm het gebruik van je remmen.

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Het verklaard in elk geval wel waarom een dikke bak als een rs4 last had van fadende remmen.
Maar idd. ik dacht ook dat het wel algemeen bekend was.
Aan de andere kant zijn er ook mensen die heuvelopwaarts het "nieuwe rijden"proberen toe te passen, schijnt het (al dan niet voorzien van caravan).
8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Daniel36 op 08-06-2015 14:41 ]

Verwijderd

Ik rem liever dan dat ik overmatig de koppeling gebruik. De remmen zijn uiteindelijk goedkoper om te vervangen dan de koppeling van een RS4.

Teminste, zo dacht ik er vroeger over. Het is in oost duitsland op de snelwegen gewoon heel anders rijden dan hier in het kleine kikkerlandje nederland. Vooral die echt haakse bochten ineens in de middle of nowhere met bekant een ravijn ernaast ... :P

Of een 3 KM daling in de bossen op een klinkerweg... 8)7 Alles rammelt en trilt alle kanten op. Ben m'n kapjes op velgen gelukkig niet verloren erdoor.

Kwam onderweg wel nog andere RS4 rijders tegen ter hoogte van hannover... leuk :D Ook S4's die omgebouwd waren naar RS4's, maar het ziet er gewoon niet uit zonder de juiste bumpers, verbreding bij wielkasten enz. Toeren op de snelweg was leuk. Vooral een horde motorrijders... die willen je inhalen, wacht je gewoon netjes totdat ze links van je rijden op waarop je het gaspedaal inbeukt... :') schitterend om een motorrijder af te zien gaan die je Rs niet bij kan houden.

Maar ook in duitsland komt het met regelmaat voor dat je uiterst links rijdt, 230 op de teller en nog een imbeciel in gaat halen met 130..

• KappeNou
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:48:
Ik rem liever dan dat ik overmatig de koppeling gebruik. De remmen zijn uiteindelijk goedkoper om te vervangen dan de koppeling van een RS4.

Teminste, zo dacht ik er vroeger over. Het is in oost duitsland op de snelwegen gewoon heel anders rijden dan hier in het kleine kikkerlandje nederland. Vooral die echt haakse bochten ineens in de middle of nowhere met bekant een ravijn ernaast ... :P

Of een 3 KM daling in de bossen op een klinkerweg... 8)7 Alles rammelt en trilt alle kanten op. Ben m'n kapjes op velgen gelukkig niet verloren erdoor.

Kwam onderweg wel nog andere RS4 rijders tegen ter hoogte van hannover... leuk :D Ook S4's die omgebouwd waren naar RS4's, maar het ziet er gewoon niet uit zonder de juiste bumpers, verbreding bij wielkasten enz. Toeren op de snelweg was leuk. Vooral een horde motorrijders... die willen je inhalen, wacht je gewoon netjes totdat ze links van je rijden op waarop je het gaspedaal inbeukt... :') schitterend om een motorrijder af te zien gaan die je Rs niet bij kan houden.

Maar ook in duitsland komt het met regelmaat voor dat je uiterst links rijdt, 230 op de teller en nog een imbeciel in gaat halen met 130..
Net of je koppeling met terug schakelen erg slijt? Als jij onder vol last koppelt of te veel laat slippen ok.. Maar als je gewoon normaal aan het rijden bent zal die amper slijten.

Wat doe je met 230 op linker baan? Ik zou ook irriteerend achter je flitsen en je voorbij komen ;)

>PC specs<

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:35
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:48:
Je kan ook altijd wat tussengas geven bij het terugschakelen, dan belast je je koppeling wat minder. Maar om lange afdalingen alleen op de schijfremmen te doen :?
Voor de korte hellingen maakt het allemaal niet zoveel uit, maar als er ineens een file beneden achter een lange afdaling is wil je dat je remmen nog optimaal werken.

Verwijderd

Mweh... 250 of harder hou je niet continue vol. Daarnaast zal je motor last gaan krijgen van heatsoak. Vooral met 33 graden op je dak. Ik denk dat ik kortstondig 250 of harder gereden heb, het was vrij druk en ook niet haalbaar.

Wou eerst 'snachts vertreken om de spits + hitte te ontwijken, maar ik had m'n slaap hard nodig. Uiteindelijk om 06:00 vertrokken en om 12 uur pas daar.

Dat met de remmen.. In mijn geval rem ik altijd zo kort mogelijk. Gewoon een keer het pedaal goed intrappen. Als je het pedaal intrapt wanneer het moet remt de auto echtwel. Vaak genoeg voor zo'n situatie gestaan..

• KappeNou
Ik rem met al mijn auto's en motoren zoveel mogelijk op de motor af. Nooit problemen met de motoren of koppelingen gehad. Daarentegen doe ik wel 2x zo land met me remblokken dan de gemiddelde bestuurder.

>PC specs<

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2015 @ 15:19:
Mweh... 250 of harder hou je niet continue vol. Daarnaast zal je motor last gaan krijgen van heatsoak. Vooral met 33 graden op je dak. Ik denk dat ik kortstondig 250 of harder gereden heb, het was vrij druk en ook niet haalbaar.

Wou eerst 'snachts vertreken om de spits + hitte te ontwijken, maar ik had m'n slaap hard nodig. Uiteindelijk om 06:00 vertrokken en om 12 uur pas daar.

Dat met de remmen.. In mijn geval rem ik altijd zo kort mogelijk. Gewoon een keer het pedaal goed intrappen. Als je het pedaal intrapt wanneer het moet remt de auto echtwel. Vaak genoeg voor zo'n situatie gestaan..
En de honden werden niet heen en weer geslingerd tijdens acceleren en remmen? :P

Verwijderd

Soms wel eens wanneer ze vanaf de achterbank op de armsteun leunde... dat je dan remmen moet en de hond met z'n snoet naar voren struikelt :')

Maar ze hebben zich heerlijk rustig gedragen. Een dekentje op de achterbank neergelegd, raampje op een klein kiertje, nergens last van gehad.

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:16
BLN schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:24:
Die RS4 van Jism is wel een van de dingen die het Audi topic ontzettend leuk maakt. Weinig mensen die zo veel plaatjes, zo veel opengewerkte wagens en dergelijke laten zien. En dat iedereen er zo naar hapt maakt het eigenlijk ook wel vermakelijk. Jism is het stadium van terughappen behoorlijk voorbij intussen.

Wat voor Audi je ook kiest Jism, ik wens je er net zo veel passie bij als je voor deze hebt. En dat er van die smakelijke plaatjes voorbij komen natuurlijk.
Ik post hier nooit, maar ik lees altijd met plezier de RS verhalen van Jism :)

BlaBlaBla

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-12 11:55

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

De auto staat in zijn geheel op de foto!!! :D :+

[ Voor 4% gewijzigd door Sjoerdfoto op 09-06-2015 20:06 ]

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3dDjZHcv3Eg0j3Ki8A4Rz81F/full.jpg

^^ :)

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:22
Leuk, op tweakers ook alles te vinden :)

Heb mijn oude golf met 3.5 ton op de teller op de parkeerplaats gezet en een witte audi gekocht. Ben er erg content mee :) Zal morgen even wassen en foto's plaatsen !

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:01
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:46:
Soms wel eens wanneer ze vanaf de achterbank op de armsteun leunde... dat je dan remmen moet en de hond met z'n snoet naar voren struikelt :')

Maar ze hebben zich heerlijk rustig gedragen. Een dekentje op de achterbank neergelegd, raampje op een klein kiertje, nergens last van gehad.
Ik mag toch hopen dat je honden vast zitten op de achterbank met iets van een tuigje? Want bij plotseling flink remmen of een ongeluk kunnen anders de gevolgen niet te overzien zijn :X
Die van ons zetten we sinds dag 1 met een tuigje vast dat in de gordelaansluiting van de achterbank gaat :) Zo kan hij zich wel beperkt bewegen (zitten/liggen), maar wordt hij niet gelanceerd bij plotseling remmen of een ongeluk. Helaas door toedoen van een ander al eens mogen ondervinden wat het nut is van het tuigje.

Verwijderd

Nee zonder tuigje. Ik rij niet als een bezetene wanneer ik mijn vriendin plus honden in de auto heb. :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/VstXxApWSl9KVX1mdyQsgYQz/thumb.jpg

Opklikken voor groot.

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:26
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 18:09:
Nee zonder tuigje. Ik rij niet als een bezetene wanneer ik mijn vriendin plus honden in de auto heb. :)
Want alleen dan kun je in een ongeluk belanden?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:41

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Gewoon zo'n bagage net optrekken, belanden ze in blokjes op je dashboard. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Hadden het maar geen honden moeten worden. ;)

Dikke bak Jism, goeie bezig! d:)b

Verwijderd

Ja rot op. We gaan niet nog een discussie voeren over hoe verantwoord/veilig/onverantwoord/welles-nietes-ongeluk-maken/schuld-van-een-ander en wat nog meer... :+ Bedoel ik heb vrienden die stoppen hun hond dagelijks in de bus.. en dat beest heeft een prima leven.

Die van mij zetten zich gewoon netjes schrap zodra ik de rem al intik met m'n rechterteen.

• KappeNou
Hond in de rs4 vind ik al een no go. Onze 40kg wegende pitbull gaat mijn audi's niet in :P

>PC specs<

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:01
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:15:
Dat is net WEL gunstig, zowel voor motor ALS verbruik is het in versnelling uitbollen efficienter dan in neutraal uitbollen.

Remmen op de motor is toch fijn, ik doe dat nu zelfs soms nog met mijn S-tronic, alhoewel het remvermogen daar precies een pak minder is...

[ Voor 16% gewijzigd door HyperBart op 10-06-2015 19:36 ]

Verwijderd

Ja, dat dus. Dat had mijn 2.0 TDI dus ook. Remmen op de motor had helemaal geen zin.

Verwijderd

Maasluip schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:37:
In Nederland is het onnodig om terug te schakelen om af te remmen. Maar als je bergaf rijdt altijd terugschakelen en de remmende werking van de motor gebruiken.
Ik dacht dat dit algemene kennis was, maar je bent niet de eerste die dit blijkbaar niet weet. Volgens mij is dit ook geen vraag die bij het theorieexamen voorkomt, en dat vind ik kwalijk.
die info staat wel gewoon in een goed onderbouwd theorieboek. Ik ben me echtwel bewust van het terug schakelen en afremmen op de motor, echter leek het me niet echt gunstig voor de motor om constant tussen 4 en 5000 toeren uit te rollen. Ik ga wat anders met de auto om dan de gemiddelde bestuurder in een wegwerp auto :P bedoel nokkenassen bij een rs zijn een aandachtspunt. Waarom onnodig laten slijten?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2015 23:14 ]

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:26
Waarom rij je een RS als je bang bent om een 'tijdje' op de 4-5000 toeren te zitten?
Op hoeveel toeren kom je als je 200+ rijdt dan?

• Tylen

Tylen

Ik rijd altijd remmend op de motor. Ook in NL als ik moet afremmen voor een verkeerslicht.

Met de S-Tronic rijd ik ook altijd in de S stand omdat ik dan meer motorrem heb. En flipper ik een paar versnellingen terug als ik moet afremmen. Heb een hekel aan onnodig de remlichten laten branden ;)

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 23:13:
[...]
die info staat wel gewoon in een goed onderbouwd theorieboek. Ik ben me echtwel bewust van het terug schakelen en afremmen op de motor, echter leek het me niet echt gunstig voor de motor om constant tussen 4 en 5000 toeren uit te rollen. Ik ga wat anders met de auto om dan de gemiddelde bestuurder in een wegwerp auto :P bedoel nokkenassen bij een rs zijn een aandachtspunt. Waarom onnodig laten slijten?
Heuvel af gewoon in z'n 2 zetten en laten rollen! Oliepomp doet z'n werk, in feite is er niets anders dan 200+ rijden, behalve dat hij op zwaartekracht rijdt i.p.v. vloeibare dinosaurus :9

Divide and conquer.

• wimpie
  • Niet online
Vanmorgen een A6 Avant 2.0 TDI Ultra S-tronic (190 pk) bij de dealer opgehaald, vanavond uitvoerig testen. Heb er nog geen meter in gereden want ms. wimpie nam hem mee :)

Zal later mijn ervaringen delen!

Divide and conquer.

• AndRo555
Leuke auto! Ik ben eens benieuwd of die 2.0TDI dat goed trekt op de snelweg met de (heel) lange 7e versnelling.
Niet dat dat heel veel uitmaakt met een automaat die een kickdown heeft.

• HyperBart
Tylen schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 08:39:
Ik rijd altijd remmend op de motor. Ook in NL als ik moet afremmen voor een verkeerslicht.

Met de S-Tronic rijd ik ook altijd in de S stand omdat ik dan meer motorrem heb. En flipper ik een paar versnellingen terug als ik moet afremmen. Heb een hekel aan onnodig de remlichten laten branden ;)
Heb jij toch geen last van :P . Met mijn adaptive cruise control is het moeilijk om daar rekening mee te houden :D

• The Eagle

The Eagle

* The Eagle vandaag ook even een andere auto.
A3 voor een beurt, nu als leenauto een A1 SB in S-line mee. Wit, zwart dak en dikke velgen. 1.2 FSI met 85pk vermogen. Ding voelt rapper aan als mijn A3 met een 1.4 TFSI en 120 pk, maar weegt ook niks natuurlijk. Straks even rondje de sporen geven.
Wel jammer btw, laatste keer kreeg ik een A3 cabrio mee. Had ik vandaag ook stiekem op gehoopt ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• KappeNou

Same here :p
Wat mij het meeste verbaasde was een collega op een cbr rr die niet afremdop de motor terwijl hij op bv een verkeerslicht afkomt..

>PC specs<

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
HyperBart schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:19:
[...]

Heb jij toch geen last van :P . Met mijn adaptive cruise control is het moeilijk om daar rekening mee te houden :D
Ja, inderdaad. Zelf zou ik liever zoiets hebben: beter één keer het remlicht wat meer laten branden dan een één keer te weinig met als gevolg een niet-oplettende achterligger die naar binnen komt zeilen.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• HyperBart
Ik heb geen flippers, maar bij naar beneden schakelen met de pook in M heb ik toch niet zoiets van "oh ja de motor remt goed af"...

• AndRo555
Het verschilt tussen neutraal, 1500rpm in versnelling of 4500rpm in versnelling vind ik toch wel duidelijke voelbaar. (2.0TDI).
Als zal dat verschil gevoelsmatig wel minder zijn in een s-tronic, daar je nooit echt in neutraal/ontkoppeld blijft rollen.

De meeste afritten van de snelweg kan ik perfect met 90-95 de snelweg verlaten en beneden aan de helling met 20km/u rijden zonder de rem gebruikt te hebben. Meestal gebruik ik een combinatie van gewone rem en terwijl al terugschakelend door de versnellingen op de motor te remmen. Het laatste stukje (<20km/u) is dan volledig gewone rem.

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-12 23:49
Mijn A6 komt eindelijk dinsdag toe! In totaal toch zo'n 4 maand moeten wachten, tegenover de 3 maand die origineel geschat was.

• Tylen

Tylen

AndRo555 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 14:30:
Het verschilt tussen neutraal, 1500rpm in versnelling of 4500rpm in versnelling vind ik toch wel duidelijke voelbaar. (2.0TDI).
Als zal dat verschil gevoelsmatig wel minder zijn in een s-tronic, daar je nooit echt in neutraal/ontkoppeld blijft rollen.

De meeste afritten van de snelweg kan ik perfect met 90-95 de snelweg verlaten en beneden aan de helling met 20km/u rijden zonder de rem gebruikt te hebben. Meestal gebruik ik een combinatie van gewone rem en terwijl al terugschakelend door de versnellingen op de motor te remmen. Het laatste stukje (<20km/u) is dan volledig gewone rem.
Als ik de driveselect in "Efficiency" zet heb ik weldegelijk een neutraal. Dan gaat hij namelijk in vrijloop als je gas los laat. Heel irritant ;)

Verwijderd

wimpie schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:27:
[...]

Heuvel af gewoon in z'n 2 zetten en laten rollen! Oliepomp doet z'n werk, in feite is er niets anders dan 200+ rijden, behalve dat hij op zwaartekracht rijdt i.p.v. vloeibare dinosaurus :9
Ja dat klopt. Ach mischien maak ik me ook iets teveel zorgen over slijtage ofzo. Pareltje als de RS rij je niet elke dag. :) Gisteren hele interieur staan poetsen, vandaag gewassen. Heb een bruiloft morgen en zover ik begreep komt mijn auto vol in beeld aangezien ik achter het bruidspaar aan moet rijden.

• wimpie
  • Niet online
wimpie schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:29:
Vanmorgen een A6 Avant 2.0 TDI Ultra S-tronic (190 pk) bij de dealer opgehaald, vanavond uitvoerig testen. Heb er nog geen meter in gereden want ms. wimpie nam hem mee :)

Zal later mijn ervaringen delen!
Zo, vanavond eens goed uitgelaten. Het is een sport edition (S-Line en S-Line exterieur) met vrijwel alle opties die je kunt denken. Ontzettend briljant apparaat! Motor/bak combinatie is echt goed. Trekt lekker door de versnellingen en maakt grote stappen. Net iets langzamer dan mijn A5, maar met stukken minder drama 8)
Cruisen met 1400 toeren en dubbelglas is erg rustgevend. Pff, dit is een demo voor het weekend, maar als ik m'n huidige moet inleveren dan ga ik toch wel even twijfelen... :X

Divide and conquer.

• Tylen

Tylen

Verschikkelijk mooie auto idd 😀

• Rainesh
foto's!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Iemand hier met een A1 en een kinderwagen (joolz bv)? We hebben opdit moment beide een 3 deurs auto (A5 en Citroen DS3). Nu wil ik de auto van vrouwtje inruilen voor een A1 sportback of DS4, ik neig naar laatste omdat die heel stuk ruimer is. Maar wij vinden beide een A1 ook supermooi.

Iemand die me kan vertellen of het te doen is met een kinderwagen en A1? Ben hiero uitgekomen door te googlen op Audi A1 en Joolz

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:28

vhal

ಠ_ಠ

Het zal best passen maar je gaat je ergeren aan het gebrek aan ruimte die je naast de kinderwagen nodig hebt voor andere random zut.

Strava

• Rainesh
Dat past, wel bodem op laagste stand leggen.Hoe kleiner je kofferbak ruimte, des te minder onnodige zooi je meeneemt... ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Rainesh op 12-06-2015 12:04 ]

• KappeNou
De achterbank zit in een A1 er voor de sier in. Ik zou dat niet als 2e auto met kind erbij willen hebben.

>PC specs<

• Rainesh
in een a1 SB past anders wel gewoon met gemak twee kinderzitjes op de achterbank....

• The Eagle

The Eagle

Ja, alleen geen twee volwassenen of grotere kinderen zag ik van de week ;)
Kofferbak leek me dan weer groot zat bij de SB. Maar wat let je om met kinderwagen en al de dealer binnen te stappen? ;)

• KappeNou
stoeltje wel. Maar iets met benen welke voorbij het zitvlak van de bank komen niet ;) Tenminste als iemand achter mij met mijn 1m90 wil zitten.

[ Voor 25% gewijzigd door KappeNou op 15-06-2015 14:47 ]

>PC specs<

Verwijderd

nurburgring in augustus met de rs. :)

• The Eagle

The Eagle

Wellicht ten overvloed: het ding heeft goede remmen, maar kijk je uit voor de vangrail? Je zou niet de eerste tweaker zijn die er niet zonder kleerscheuren vanaf komt.

TL;DR: niet harder rijden dan je beschermengel kan vliegen ;)

Verwijderd

Ja ik heb al wat dingen gelezen, de nurburgring voor dummy's... hele waardevolle info. Ik wil ook absoluut niet hard, gewoon voor de fun. Het schijnt dat je je remmen in een halve dag daar al verbrassen kunt ... Of dat die dingen gewoon in de fik kunnen vliegen. :P

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het schijnt dat je daar ook je auto total-loss kunt rijden. Het schijnt dat dat ook kan gebeuren zonder dat je er ook maar iets aan kunt doen.
Ik heb hier thuis een auto staan waar ik never nooit niet mee de ring op ga. Daar is die me veel te waardevol voor.
Maar goed, met de Prius zou ik ook al niet de ring op gaan, ook al vanwege die reden.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Laat je vooral niet opfokken door de golfjes. Met een snelle auto krijg je toch al snel een soort competitie. Iemand met een Golfje zou het maar wat prachtig vinden om een RS4 in te halen..
Gewoon laten gaan dan.

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:36
En oefen in ieder geval een paar keer op de ps3/xbox, zodat je een beetje weet of het een blinde haakse bocht is die eraan komt ;)

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

En afremmen op de motor he?
;)

• The Eagle

The Eagle

Maasluip schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:29:
Het schijnt dat je daar ook je auto total-loss kunt rijden. Het schijnt dat dat ook kan gebeuren zonder dat je er ook maar iets aan kunt doen.
Ik heb hier thuis een auto staan waar ik never nooit niet mee de ring op ga. Daar is die me veel te waardevol voor.
Maar goed, met de Prius zou ik ook al niet de ring op gaan, ook al vanwege die reden.
En toch lijkt me achteruitrijracen of caravanracen op de ring best gaaf om te zien.
Heeft die RS4 een trekhaak? :P

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Topicstarter
Afremmen is voor mietjes >:)

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:22
Maasluip schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:29:
Kennis van de familie is zeer vaak op de ring en heeft er ook gewerkt bij races, hij heeft veel mannen zien huilen omdat ze net hun auto tegen de vangrail gezet hebben.

Je bent niet alleen op het circuit en de meeste figuren die daar rond rijden denken dat het circuit van hun alleen is en overschatten hun vaardigheden en de kwaliteit van hun auto.
Er rijden ook vrij veel mensen rond met echte roest bakken die niet vooruit te branden zijn.

Voor wie het niet weet, je bent onverzekerd op het circuit.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:42

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 23:13:
[...]
Zo'n ramp is het toch niet? Mijn mx5 doet 4k met 130, laat staan als ik een tijdje 150-160 rij dan zit ik ook royaal boven de 5k en dat doet hij desnoods uren. Zolang je de sappen maar laat stromen no probs.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

130kmph is volgens mij 3000 toeren op de rs. Richting de 300kmph ligt boven de 7000 toeren. RS heeft geen trekhaak, das maar goed ook. Ik mis het niet en vind het lelijk bij elke auto staan zo'n trekhaakje.

Bedoel de bank naar voren klappen en je hebt een zee van ruimte B) 1x nodig gehad voor vervoer van m'n drumstel, en dat paste perfect.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/11377356_683928461753110_6509506328627645106_n.jpg?oh=e3242b87efe6fabb4a46f83fe1d4aebe&oe=55EBE151

B)

Wat betreft track, gewoon rustig / netjes rijden. Ik zie het niet als een race ofzo met idee om een killer tijd neer te zetten. Een ander die tegen jou aanketst is toch ook aansprakelijk voor de schade aan jouw voertuig?

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:13

Tomatoman

Fulltime prutser

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/RCnMXOdEAmoi7U4a1sHMomPQ/full.jpg

Bij relaxt cruisen hoort een laag toerental 8)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Verwijderd

Dieseltje. :P
Pagina: 1 ... 43 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.