Het grote Audi topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 58 Laatste
Acties:
  • 385.517 views

Onderwerpen

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:13

Tomatoman

Fulltime prutser

En ook nog eens een B-merk in het topic over het A-merk :+

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:42

Nox

Noxiuz

Ik kan weinig A-merk-waardige dingen ontdekken aan die rs4 :p ja hij gaat hard, naar de garage :+

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:35
Tomatoman schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:42:
[afbeelding]

Bij relaxt cruisen hoort een laag toerental 8)
Een 2.0TDI A6 van het A merk doet dat bij 2400rpm :+

Verwijderd

NoxiuZ schreef op maandag 15 juni 2015 @ 23:02:
Ik kan weinig A-merk-waardige dingen ontdekken aan die rs4 :p ja hij gaat hard, naar de garage :+
Ondanks z'n bouwjaar (2001) vond ik 'm z'n tijd vooruit. Het had meer opties en 'luxe' dan mijn A3 2.0 TDI. Er zit zelfs een oldskool telefoonhouder in in het armsteuntje dat met 1 druk op de knop als het ware eruit wipt. Van die vroegere, onbeschermde autotelefoons die je met een beetje scanner af kon luisteren. :+

Alles wat je in een moderne auto hebt zat al in deze auto, op de digitale technieken na zoals comfortinstellingen met je schokbrekers. Hell audi bracht deze uitvoering zelfs uit met een standkachel. :)

Qua rijgedrag een stuk zwaarder, bijna 1700kg en met bijv pomp-stuurbekrachtiging ipv electrische wat audi nu in hun auto's stopt. Maar voor de rest een prima auto met een wegligging van een dikke baksteen d:)b

Motorisch draait het een stuk zwaarder dan de huidige modellen uit de VAG/Audi fabriek. Met zwaarder bedoel ik dat je op de motor af kunt remmen, en met een wat nieuwere audi 'minder' zonder 'm hoog in de toeren te jagen eerst. Dit verklaart denk ik ook het verbruik samen met de permanente quattro aandrijving. Alles was toen nog veel oldskool shit in verhouding met nu.

Qua rijervaring wil ik eerlijk gezegd niks anders meer. Daarom de keuze ook voor een wat nieuwere RS einde van het jaar. Als ik de auto niet kwijt krijg voor het gewenste bedrag dan laat ik 'm strippen. Levert gewoon meer op dan verkoop, duurt alleen wat langer allemaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2015 01:44 ]

• Nox

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 01:43:
[...]

Ondanks z'n bouwjaar (2001) vond ik 'm z'n tijd vooruit. Het had meer opties en 'luxe' dan mijn A3 2.0 TDI. Er zit zelfs een oldskool telefoonhouder in in het armsteuntje dat met 1 druk op de knop als het ware eruit wipt. Van die vroegere, onbeschermde autotelefoons die je met een beetje scanner af kon luisteren. :+

Alles wat je in een moderne auto hebt zat al in deze auto, op de digitale technieken na zoals comfortinstellingen met je schokbrekers. Hell audi bracht deze uitvoering zelfs uit met een standkachel. :)

Qua rijgedrag een stuk zwaarder, bijna 1700kg en met bijv pomp-stuurbekrachtiging ipv electrische wat audi nu in hun auto's stopt. Maar voor de rest een prima auto met een wegligging van een dikke baksteen d:)b

Motorisch draait het een stuk zwaarder dan de huidige modellen uit de VAG/Audi fabriek. Met zwaarder bedoel ik dat je op de motor af kunt remmen, en met een wat nieuwere audi 'minder' zonder 'm hoog in de toeren te jagen eerst. Dit verklaart denk ik ook het verbruik samen met de permanente quattro aandrijving. Alles was toen nog veel oldskool shit in verhouding met nu.

Qua rijervaring wil ik eerlijk gezegd niks anders meer. Daarom de keuze ook voor een wat nieuwere RS einde van het jaar. Als ik de auto niet kwijt krijg voor het gewenste bedrag dan laat ik 'm strippen. Levert gewoon meer op dan verkoop, duurt alleen wat langer allemaal.
Die pompstuurbekrachtiging is imho heilig. Idem voor bekrachtiging van de pedalen. Ik rij dan wel een betrouwbare jap (met psa-diesel :? ) maar alles is pom-bekrachtigd, remmen, stuur en koppeling. (afaik, zo voelt het). Elektro-bekrachte zooi moet dood. Hydrauliek ftw.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

Audi heeft dat erin gezet omdat het zuiniger is (geen parasitaire pomp meer op motor) en je het stuur nu ook met je pink draaien kunt. Ik denk wel dat het uitvoerig is getest voordat het erin gezet is vind je niet?

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12 15:50

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 06:01:
Audi heeft dat erin gezet omdat het zuiniger is (geen parasitaire pomp meer op motor) en je het stuur nu ook met je pink draaien kunt. Ik denk wel dat het uitvoerig is getest voordat het erin gezet is vind je niet?
Is vooral voor de heilige CO2-uitstoot en benzineverbruik op die neptest gedaan. Vrijwel alle autoliefhebbers prefereren een hydraulische stuurbekrachtiging vanwege het gevoel in het stuur.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 01:43:
[...]

Ondanks z'n bouwjaar (2001) vond ik 'm z'n tijd vooruit.
Wat voor dingen maakt hem ver voor zijn tijd vooruit?

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:01
Het valt me op dat er eigenlijk weinig mensen zijn die hier VCDS mods uitvoeren aan hun Audi? Onbekend onbemind of gewoon weinig nood aan?

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:39

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

HyperBart schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 08:40:
Het valt me op dat er eigenlijk weinig mensen zijn die hier VCDS mods uitvoeren aan hun Audi? Onbekend onbemind of gewoon weinig nood aan?
Al mijn auto's gaan altijd eerst even aan de vag-com :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:33:
Wat betreft track, gewoon rustig / netjes rijden. Ik zie het niet als een race ofzo met idee om een killer tijd neer te zetten. Een ander die tegen jou aanketst is toch ook aansprakelijk voor de schade aan jouw voertuig?
Nee, als er iemand bij jou achterop klapt of erin, of zelfs voor jou voor de lol jou een breaktest geeft heb jij pech. Dan moet je zelf voor je eigen kosten opdraaien. En ik geloof dat als je in de vangrail klapt je ook nog de vangrail mag gaan betalen.

MAAAAAR.

Het is het allemaal waard. Zelf heb ik nooit op de ring gereden met de auto, en dat doe ik liever ook niet. Maar heb met de A4 en de A3 allebei op een leeg: Assen, Zandvoort, Mettet, Ales, Folembray gereden. En dat is leuk :) Maar dan was ik de enigste op de baan _/-\o_ _/-\o_ (Pionnen uitzetten voor de instructie, en daarna even testen of de pionnen goed staan ;))

• Arfman

Arfman

Drome!

Kijk even je verzekering na. Sommige verzekeringen hebben geen circuit/Nurburgring clausule en dan ben je dus gewoon verzekerd.

Als je in de vangrail klapt en die raakt beschadigd, dan mag je (ter plekke!) betalen inderdaad. Heb je echt pech en moeten ze de baan voor je afsluiten mag je ook voor die kosten opdraaien. Bekende van me is met een 911 in de vangrail geklapt en had nog geluk dat hij zelf naar de parkeerplaats kon rijden, maar bovenop de schade van hemzelf mocht hij ook nog even €1.100 afrekenen voor een stuk vangrail.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11 00:35
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:07:
Ja ik heb al wat dingen gelezen, de nurburgring voor dummy's... hele waardevolle info. Ik wil ook absoluut niet hard, gewoon voor de fun. Het schijnt dat je je remmen in een halve dag daar al verbrassen kunt ... Of dat die dingen gewoon in de fik kunnen vliegen. :P
Ik heb redelijk wat ring ervaring aangezien ik er al wat jaren kom, maar krijg geen fading in mijn remmen zoals op een normaal circuit zoals de nurburgring GP strecke of Zandvoort. Alleen de echt ervaren rijders krijgen daar de remmen echt gloeiend heet. Dan bedoel ik mensen die daar meerdere malen per jaar heen gaan en dan op een dag 20 rondjes rijden. Het is een baan waar op tijd remmen en snelheid behouden belangrijker is dan op het laatste moment in de ankers. Jij gaat daar sowieso je remmen niet laten faden.
HyperBart schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 08:40:
Ik heb ook gewoon VCDS mods bij de TT gedaan ;)

>PC specs<

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:09
Arfman schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 09:43:
Kijk even je verzekering na. Sommige verzekeringen hebben geen circuit/Nurburgring clausule en dan ben je dus gewoon verzekerd.
Is een uitspraak over geweest, ondanks dat de Nordschleife officieel niet te boek staat als een circuit maar als een tolweg, ben je niet verzekerd.

Iedereen weet immers dat het feitelijk als een circuit gebruikt wordt :+

• Arfman

Arfman

Drome!

Knul schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:58:
[...]

Is een uitspraak over geweest, ondanks dat de Nordschleife officieel niet te boek staat als een circuit maar als een tolweg, ben je niet verzekerd.

Iedereen weet immers dat het feitelijk als een circuit gebruikt wordt :+
OK, dan heeft die groep mensen die meerdere keren per jaar de Ring bezoeken het mis :+
Of een aparte verzekering, dat kan natuurlijk ook.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:09
Arfman schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:12:
[...]

OK, dan heeft die groep mensen die meerdere keren per jaar de Ring bezoeken het mis :+
Of een aparte verzekering, dat kan natuurlijk ook.
2.7. Unigarant heeft in die brief voorts aan de orde gesteld dat zij ten onrechte een uitkering van € 9.478,87 heeft gedaan aan [A.] in verband met een eenzijdig ongeval in Duitsland op 25 februari 2007, door welk ongeval [A.] schade heeft geleden. Dit ongeval vond plaats op de Nordschleife van de zogenaamde Nürburgring. Dit is een voormalig Formule 1 circuit, waar thans tegen betaling van tol particulieren rondes kunnen rijden. De Nurburgring-Nordschleife is een openbare tolweg, alwaar de reguliere Duitse verkeerseregels gelden.

2.8. Artikel 17 lid 9 van de toepasselijke polisvoorwaarden bepaalt:

"Van de verzekering is uitgesloten schade: (...) Wedstrijden/snelheidsritten
Ontstaan tijdens verblijf op racebanen, circuits e.d. en tijdens het voorbreiden en/of deelnemen aan wedstrijden en snelheidsritten en/of -proeven, tenzij het gaat om puzzelritten die geheel binnen Nederland plaatsvinden, die niet langer dan 24 uur duren en waarbij het snelheidselement niet overheerst."
4.19. De rechtbank is van oordeel dat de reconventionele vordering ook op deze grondslag slaagt. Uit de door Unigarant in het geding gebrachte stukken blijkt zonder meer dat de Nordschleife-Nürburgring een voormalig Formule 1 circuit is, waarop men tegen betaling de stuurmanskunsten kan testen. Dat het circuit thans niet meer voor wedstrijden als Formule 1 circuit in gebruik is doet aan het karakter van circuit niet af. Ook het feit dat de Nordschleife-Nürburgring formeel een openbare weg is waar dezelfde regels gelden als op normale Duitse snelwegen is niet van belang. Doorslaggevend is dat de Nordschleife aangelegd is om te dienen als circuit en als zodanig, anders dan een normale openbare weg, niet is ontworpen om zo veilig mogelijk te zijn maar juist om zo uitdagend mogelijk te zijn. Op de Nordschleife-Nürburgring worden bovendien, zoals op een circuit gebruikelijk is, rondes gereden. Het gaat niet om een openbare weg in de gebruikelijke zin van het woord die door het normale verkeer benut wordt om van de ene bestemming naar de andere te komen.
Hele uitspraak is hier te vinden.

Zelfs als je verzekering geen Nordschleife clausule heeft, ben je niet verzekerd als je schade rijdt op de Ring. Zou best kunnen dat er verzekeringen zijn die het wel dekken, maar ga er maar niet van uit dat je huis-tuin en keuken verzekering dit doet.

Ben er ondertussen zelf al een aantal keer overheen gegaan, maar altijd met veel marge.

[ Voor 8% gewijzigd door Knul op 16-06-2015 12:48 ]

• Arfman

Arfman

Drome!

Knul schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:45:
Zelfs als je verzekering geen Nordschleife clausule heeft, ben je niet verzekerd als je schade rijdt op de Ring. Zou best kunnen dat er verzekeringen zijn die het wel dekken, maar ga er maar niet van uit dat je huis-tuin en keuken verzekering dit doet.
Dan hebben ze denk ik een speciale verzekering. Ik zal het eens navragen.
Ben er ondertussen zelf al een aantal keer overheen gegaan, maar altijd met veel marge.
Mja .. probleem is wel dat niet iedereen dat doet. Iemand kan ook tegen je aanrijden of (in het geval van een andere Tweaker) een oliespoor achterlaten waar jij overheen rijdt en je auto in de vangrail zet. Dat was toen nog een heel gedoe om dat vergoed te krijgen van die gast, en dat lukte (volgens mij) alleen doordat er mensen waren die de rokende/lekkende auto hadden gefilmd.

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-12 14:54
Je hebt speciale circuit verzekeringen. Sluiten mijn maten altijd af als ze naar de ring gaan. (2x per jaar).

http://www.circuitverzekeringen.nl/trackday-p1?func=calc

• KappeNou
Appleman schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:21:
Je hebt speciale circuit verzekeringen. Sluiten mijn maten altijd af als ze naar de ring gaan. (2x per jaar).

http://www.circuitverzekeringen.nl/trackday-p1?func=calc
Die is echt belachelijk duur. Voor iets meer geld huur je een leuke trackday auto met alles erop en eraan.
€200 per dag en dan nog 10% eigen risico

>PC specs<

• Khayma
KappeNou schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:35:
[...]

Die is echt belachelijk duur. Voor iets meer geld huur je een leuke trackday auto met alles erop en eraan.
Daar heb je niks aan als je met je eigen auto wilt rijden. Ik heb geen behoefte om een trackday auto te huren als ik met mijn auto wilt rijden. Maat van me rijdt in een 335i die leuk gekieteld is, dan kan ik begrijpen dat hij met zijn eigen auto op de ring wilt knallen.

• KappeNou
De meeste mensen die gaan met soortgelijke auto's een paar rondjes rijden en dan is het over. Je gaat niet met een 335i een jaar abbo kopen en even in een ochtendje 20 rondes weg knallen. Daar is die auto niet voor gemaakt.
Dan vind ik voor 2 tot 4 rondjes €200 - €400 voor een dagje verzekering best veel.
Ik neem de gok en rij niet tot de max. De keren dat ik echt flink ga gummen huur ik gewoon zo'n clio of megane RSje.

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 16-06-2015 14:36 ]

>PC specs<

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:01
Tylen schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 08:43:
[...]

Al mijn auto's gaan altijd eerst even aan de vag-com :)
Zelf gedaan? Of via via? Heb je een kabeltje? Zo ja, officieel of een DX variantje? :D

Ik heb ondertussen best al een lijstje en moet eigenlijk voor een aantal dingen nog eens langsgaan bij iemand die die kabel heeft...

• Tylen

Tylen

HyperBart schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:52:
[...]

Zelf gedaan? Of via via? Heb je een kabeltje? Zo ja, officieel of een DX variantje? :D

Ik heb ondertussen best al een lijstje en moet eigenlijk voor een aantal dingen nog eens langsgaan bij iemand die die kabel heeft...
Nee, via via, Nee. ;)

Ik zou het zeker wel zelf kunnen, maar ik behoed mijzelf ervan. Ik denk namelijk als ik zo'n kabel heb dat ik teveel ga klooien ;)

• Spollie
  • Registratie: December 2001
Ik heb een kabeltje bij aliexpress gekocht voor 25 euro en die werkt prima. Heb er al heel wat leuke aanpassingen mee gedaan:

- Achterlichten altijd aan
- Comfort knipperlicht 4x knipperen i.p.v. 3x
- Statische bochtenverlichting (incl. aanpassing max. snelheid waarop deze werkt)
- Coming home / leaving home verlichting op 1 minuut
- Dagrijverlichting mee laten knipperen bij richtingaanwijzer
- Rechterspiegel automatisch naar beneden bij achteruit inparkeren
- Start/stop systeem uitgezet
- Olietemperatuur meter in boordcomputer
- Laptimer in boordcomputer
- Needle sweep

Volgens mij zijn ze dat wel zo'n beetje..

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

KappeNou schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:35:
[...]

Hoezo belachelijk duur? Een verzekeraar is geen liefdadigheidsinstelling, maar een onderneming die over een groot aantal verzekerden de schadekosten afweegt tegen de premieopbrengsten. Het is evident dat de kans op schade tijdens een rondje de grenzen van je auto en je eigen kunnen opzoeken op de Nürburgring vele malen groter is dan in het normale verkeer op de openbare weg. Daar is de premie op afgestemd.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:52
robpol schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:28:
Ik heb een kabeltje bij aliexpress gekocht voor 25 euro en die werkt prima. Heb er al heel wat leuke aanpassingen mee gedaan:

-knip-
Heb je toevallig een linkje waar je hem hebt gekocht? :9

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:33
Mensen hier ervaring met een Audi A5 van rondom 2011? Ik ben momenteel vooral bekend met de BMW modellen, en rij momenteel een BMW 325i (6 cilinder, 3.0 liter, 218pk) van 2010. Doordat het verbruik me een beetje tegenvalt (1:8-9) en ik een stuk meer rij dan ik verwachtte toen ik de auto kocht, zit ik toch te kijken naar een alternatief.
Daarbij kwam ik uit op een Audi A5 Coupe als mooi alternatief. Aangezien ik duidelijk wil besparen op brandstof, zat ik te kijken naar een 1.8l of 2.0l. Heeft iemand hier ervaring mee qua verbruik icm een wat sportievere rijstijl?

Verder ben ik benieuwd of er ook mooiere schermpjes als optie mogelijk zijn. Ik heb een paar A5's bekeken, en de resolutie van de schermen lijkt wat achter te lopen op mijn huidige BMW. Daardoor komt het interieur wat goedkoop over, wat zo zonde is, aangezien het aan de buitenkant zo'n mooie auto is!

• Spollie
GioStyle schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 20:44:
[...]

Heb je toevallig een linkje waar je hem hebt gekocht? :9
Deze had ik volgens mij:

http://www.aliexpress.com...S-for-VW/32220751079.html

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:35

Joostk

Barkrukprofeet

Let wel op bij zo'n kabel dat je exact dat type VCDS moet hebben 12.2 ofzo en niet hoger.
Ook niet updaten of je kabel werkt niet meer met je auto.
Hierdoor ben je enigsinds gelimiteerd in wat voor auto's je die kabel kan gebruiken. Nieuwer dan 2012 ofzo herkent ie niet meer.

• Spollie
Joostk schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 21:45:
Let wel op bij zo'n kabel dat je exact dat type VCDS moet hebben 12.2 ofzo en niet hoger.
Ook niet updaten of je kabel werkt niet meer met je auto.
Hierdoor ben je enigsinds gelimiteerd in wat voor auto's je die kabel kan gebruiken. Nieuwer dan 2012 ofzo herkent ie niet meer.
Er zit een CD bij met de juiste versie van de software, die moet je inderdaad niet updaten. Mijn auto is modeljaar 2015 en wordt zonder problemen herkend.

Verwijderd

Tomatoman schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 20:33:
[...]

Hoezo belachelijk duur? Een verzekeraar is geen liefdadigheidsinstelling, maar een onderneming die over een groot aantal verzekerden de schadekosten afweegt tegen de premieopbrengsten. Het is evident dat de kans op schade tijdens een rondje de grenzen van je auto en je eigen kunnen opzoeken op de Nürburgring vele malen groter is dan in het normale verkeer op de openbare weg. Daar is de premie op afgestemd.
Plus dat de randvoorwaarde is dat je minimaal 5 jaar schadevrij gereden moet hebben. Het is geen licentie om te chrashen zeg maar.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:43

Wimo.

Shake and Bake!

The_Zohan schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 20:56:
Mensen hier ervaring met een Audi A5 van rondom 2011? Ik ben momenteel vooral bekend met de BMW modellen, en rij momenteel een BMW 325i (6 cilinder, 3.0 liter, 218pk) van 2010. Doordat het verbruik me een beetje tegenvalt (1:8-9) en ik een stuk meer rij dan ik verwachtte toen ik de auto kocht, zit ik toch te kijken naar een alternatief.
Daarbij kwam ik uit op een Audi A5 Coupe als mooi alternatief. Aangezien ik duidelijk wil besparen op brandstof, zat ik te kijken naar een 1.8l of 2.0l. Heeft iemand hier ervaring mee qua verbruik icm een wat sportievere rijstijl?

Verder ben ik benieuwd of er ook mooiere schermpjes als optie mogelijk zijn. Ik heb een paar A5's bekeken, en de resolutie van de schermen lijkt wat achter te lopen op mijn huidige BMW. Daardoor komt het interieur wat goedkoop over, wat zo zonde is, aangezien het aan de buitenkant zo'n mooie auto is!
Diesel geen optie? Een 2.0l audi gaat ook geen zuinigheidsrecord breken ..

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:24:
[...]

Plus dat de randvoorwaarde is dat je minimaal 5 jaar schadevrij gereden moet hebben. Het is geen licentie om te chrashen zeg maar.
Dat is wel een flinke randvoorwaarde zeg. De Jos Verstappen uitsluitingsclausule :+

• KappeNou
Tomatoman schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 20:33:
[...]

Wat ik al zeg voor iets meer geld huur je een auto bij de ring all in.
Voor een 15k auto €200 per dag betalen en dan nog een eigen risico van €1500..
Als je dat vergelijkt met €50 voor 31 dagen en geen eigen risico voof de openbare weg. Maar het lijkt me dat het ergens anders wel goedkoper kan. Die site en naam ziet er sowieso niet echt proffesioneel uit.

@the_zohan: als je dat verbruik met een 3.0l 6cil haalt moet je met een 2.0tsi wel 1op11 halen. Fwd verbruikt daarbij nog wel minder dan de quattro versie.

[ Voor 8% gewijzigd door KappeNou op 16-06-2015 23:07 ]

>PC specs<

Verwijderd

Wimo. schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:47:
[...]

Hij is best zuinig mits je de cruise control ook zoveel mogelijk gebruikt. Amsterdam heen en weer voor 30 euro en nog overhouden ook. Soms mis ik qua verbruik de A3 wel.. maar ach. :) Diesel is alleen interessant als je veel KM's maakt, anders niet.

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:42
Audi A3 / 2003 / 2.0FSI / 207k op de teller.

Probleem: Power valt compleet weg, gaspedaal reageerd niet meer. Gaspedaal even helemaal los en weer intrappen en power is weer terug. Gebeurd vaker met een koude motor en volgens mij als je over een drempel rijd. Suggesties?

Wil daarnaast de remmen (schijven en blokken) en koppeling laten vervangen. Wat zou zoiets mogen kosten? (ja ik vraag verschillende offertes op).

Verwijderd

lees 'm eens uit. kan een sensor ofzo zijn, los contact, natte contactpunten ofzo, draadbreuk, vanalles ....

remmen vervangen hoeft niet zoveel te kosten.. bedoel vergelijk de schijven van een RS4 eens met een A3. :X Koppeling zal wel wat manuren bij komen kijken.

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:42
Ik heb jaaaaren geleden zo'n VAG VDC (oid) gekocht, is dat afdoende? Welke software kon je daar ook alweer voor gebruiken? Had destijds een app op mijn Android tab. Kan wel eens proberen of ik dat aan de praat krijg. Destijds wel eens gebruikt op mijn VW Golf 5 2.0TDI uit 2006.

Toevallig had de buurman dezelfde klacht en de auto (Skoda) naar de garage gebracht. Was iets met de EGR klep hadden ze aangegeven, zou aardig in de centen lopen... Weet dat ik bij de Golf de EGR klep dicht heb laten zetten.

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Laatst de achterremmen laten vervangen bij de garage en was +/- 180 euro kwijt voor 2 schijven(bosch), 2 blokken (TSW) en 1 remklauw. Heb zelf ook een 2.0 FSI uit 2004 dus t zal vast niet veel verschillen.
Koppeling geen idee wat zoiets moet kosten.

Het gaspedaal is elektronisch misschien dat er binnenin iets stuk is gegaan. Of een sensor kapot ergens. K zou hem ook eens uitlezen.

• KappeNou
Joostk schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:31:
Laatst de achterremmen laten vervangen bij de garage en was +/- 180 euro kwijt voor 2 schijven(bosch), 2 blokken (TSW) en 1 remklauw. Heb zelf ook een 2.0 FSI uit 2004 dus t zal vast niet veel verschillen.

Het gaspedaal is elektronisch misschien dat er binnenin iets stuk is gegaan. Of een sensor kapot ergens. K zou hem ook eens uitlezen.
Alleen die niet geventileerde kleine achter schijfjes van een 2.0fsi kosten vrij weinig. Geventileerd voor schijven + blokken kost wel wat meer bij een garage. Zal denk ik 288mm zijn.

Zo'n set rondom schijven en blokken van bijvoorbeeld Zimmerman kan je op ebay wel rond de €250 of goedkoper vinden.

>PC specs<

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-11 16:27

Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 211pk quattro Pro Line S uit begin 2012 hier, met de automaatbak eronder. Als je veel snelweg kilometers maakt en je de cruisecontrol gebruikt kan hij flink zuinig lopen (5,5L/100km). Mijn gemiddelde staat geloof ik op ±7,5L/100km met daar veel stadskilometers bij in.

Schermpje is inderdaad waardeloos qua styling. Een frisser kleurenschema zou al wonderen doen ten opzichte van deze jaren '70 kleuren.

• KappeNou
leonvw schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:09:
[...]

Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 211pk quattro Pro Line S uit begin 2012 hier, met de automaatbak eronder. Als je veel snelweg kilometers maakt en je de cruisecontrol gebruikt kan hij flink zuinig lopen (5,5L/100km). Mijn gemiddelde staat geloof ik op ±7,5L/100km met daar veel stadskilometers bij in.

Schermpje is inderdaad waardeloos qua styling. Een frisser kleurenschema zou al wonderen doen ten opzichte van deze jaren '70 kleuren.
1op18 met een A5 van 1550kg leeg is wel knap!
Dat red ik met mijn TT tfsi 1230kg leeg alleen op een N weg als ik tussen de 80 en 90km/h cruise control rij.

>PC specs<

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
KappeNou schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:08:
[...]

1op18 met een A5 van 1550kg leeg is wel knap!
Dat red ik met mijn TT tfsi 1230kg leeg alleen op een N weg als ik tussen de 80 en 90km/h cruise control rij.
100 op CC, dan redt je dat wel. Met stevig rijden niet.

Hier een A5 sportback 1.8 TFSI uit 2012 (facelift) 170pk/320Nm (op papier, in praktijk eerder standaard 190/420) Pro Line S handbak. Nieuw gekocht, nu iets over de 100.000 km.
In 100.907 km heb ik 7771,52 liters getankt, wat neerkomt op een verbruik van 1 op 13. Dit is met stevig doorrijden en 10% echt hard rijden (>200 km/h). Heb tot op heden nog nooit olie hoeven bijvullen, alleen standaard oliewissel elke 30.000 km.

Rijdend op cruise control op snelheden van bijvoorbeeld 80 of 100 gaat het verbruik richting 1 op 20/22. Voor een redelijk zware wagen met 245 / 18" banden een erg net verbruik.

In vergelijk met een BMW 3-serie valt met name op dat de motor veel beter klinkt, de balans (door S-line onderstel/dempers en brede banden) iets anders is, maar zeker niet minder sportief of echt onderstuurd, maar dat het stuurgedrag door elektrische stuurbekrachtiging minder is. Van binnen is de A5 merkbaar stiller dan de BMW F30 (die er ook bekend om staat al luidruchtiger te zijn dan de E90).

Ik heb MMI+ (is een optie 'bovenop' de standaard MMI), en die heeft een hoger resolutie scherm, 3D beeld, HD, etc. Ziet er mijns inziens behoorlijk goed uit, maar wel een stapje ouder dan de nieuwe navigatieschermen in o.a. de BMW F30.

Als je vooral rustig en comfortabel wilt cruisen is een multitronic automaat perfect, wil je sportiever rijden dan zou ik gaan voor de handbak of een S-tronic automaat.

Divide and conquer.

Verwijderd

Joostk schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:31:

blokken 30, schijven 80...
klauw = ~125

lijkt me niet kloppen die 180e :?

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Dat is waarschijnlijk als je alles zelf koopt op internet niet als je het laat doen bij de garage.

Verwijderd

Joostk schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 20:01:
Dat is waarschijnlijk als je alles zelf koopt op internet niet als je het laat doen bij de garage.
Uh, als je het laat doen ben je toch juist duurder uit? 8)7

Idd als je zelf koopt op internet ben je dit kwijt, maar wat denk jij dat een garage rekent aan onderdelen prijzen? Kijk alleen al maar naar wat olie kost per liter. Dan nog een uurloon erbij etc.

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Die prijzen die ik noemde zijn de prijzen die ik heb betaald bij een garage.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:32

Wom

2010 2.0 TFSI quattro met S-tronic hier. Zuipt olie als een malle (is een fix voor) en gemiddeld doe ik zo'n 1:10~1:11 met stevig doorrijden. En dat scherm went, geloof me O-)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03:00
Hier een 2012 5 .8TFSI SB (Facelift). Getuned destijds door ABT. Niets te klagen over verbruik. Blijf met gemak boven de 1:13 maar dat komt ook doordat ik trajectcontrole stukken rijd :)

L

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:10

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

wimpie schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:46:
[...]

Ja, momentaan verbruik bij die snelheid. Geen gemiddeld verbruik. Bij zo'n snelheid rij ik ook 1:30.

Signatures zijn voor boomers.

• KappeNou
wimpie schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:46:
[...]

Hier een A5 sportback 1.8 TFSI uit 2012 (facelift) 170pk/320Nm (op papier, in praktijk eerder standaard 190/420) Pro Line S handbak. Nieuw gekocht, nu iets over de 100.000 km.
In 100.907 km heb ik 7771,52 liters getankt, wat neerkomt op een verbruik van 1 op 13. Dit is met stevig doorrijden en 10% echt hard rijden (>200 km/h). Heb tot op heden nog nooit olie hoeven bijvullen, alleen standaard oliewissel elke 30.000 km.

Rijdend op cruise control op snelheden van bijvoorbeeld 80 of 100 gaat het verbruik richting 1 op 20/22. Voor een redelijk zware wagen met 245 / 18" banden een erg net verbruik.
Ja cruise control 80 haal ik soms ook wel 1:20. Maar hij heeft het over gemiddeld verbruik op de snelweg van 1:18 met een 2.0L T. Dat is bij mijn TT alleen moment opname op een N weg. Snelweg rij ik wel gewoon 120, dan haal ik dat niet.
Of lekker 80 achter een vrachtwagen 1:25 rijden ;)

In de praktijk denk jij 190pk en 420nm te hebben? uit een 1.8tfsi? Je weet dat een nieuwe S3 met 300pk zelfs op papier 380NM heeft? Die 1.8tfsi moet je echt op maat laten chippen wil je op die koppel waardes komen. Juist het koppel begrenzen ze vanuit de fabriek omdat koppel spullen in je aandrijflijn sloopt.

[ Voor 24% gewijzigd door KappeNou op 18-06-2015 11:05 ]

>PC specs<

Verwijderd

Ook handig om te weten, audi RS heeft 3 zekeringkasten....

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/hl7sCuX3VMIEHyQBCwlCQlZQ/full.jpg

Ik wou uitsluiten of er niet 1 zekering gesprongen was omdat mijn ventilatoren het niet meer deden... Ik heb dus geen koeling dan behalve rijwind op dit moment.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/B1zPNBikvgVmrCOQrwYXa8QJ/full.jpg

Die op z'n plek,.probleemloos. :) Und ...

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/FVmUJRngNdYYsznjBvOLHeVw/full.jpg

Op de brug gehad om o.a fancontroller te testen. Het blijkt dat deze stuk is. Hierdoor draaien mijn ventilatoren niet meer. Dus de volgende keer..

- Nieuwe fancontroller a 280
- Nieuwe ventilator links voor (airco)
- Airco af laten vullen

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
KappeNou schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:03:
[...]

Ja cruise control 80 haal ik soms ook wel 1:20. Maar hij heeft het over gemiddeld verbruik op de snelweg van 1:18 met een 2.0L T. Dat is bij mijn TT alleen moment opname op een N weg. Snelweg rij ik wel gewoon 120, dan haal ik dat niet.
Of lekker 80 achter een vrachtwagen 1:25 rijden ;)

In de praktijk denk jij 190pk en 420nm te hebben? uit een 1.8tfsi? Je weet dat een nieuwe S3 met 300pk zelfs op papier 380NM heeft? Die 1.8tfsi moet je echt op maat laten chippen wil je op die koppel waardes komen. Juist het koppel begrenzen ze vanuit de fabriek omdat koppel spullen in je aandrijflijn sloopt.
Correctie, moet zijn 190pk / 350Nm. Met chippie was het 430Nm.

Divide and conquer.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:59

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Hier A4 Avant 1.8T (niet FSI), weinig snelweg, haal gemiddeld 1 op 10 en niet bang het pedaal in te drukken.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Met dat soort verbruikscijfers schaam ik mij ineens niet meer voor 1:7,5 stadsverkeer met de 4.2 V8...

Verwijderd

1:2 volgas (260kmph) met airco en alles aan (60/100l).

http://www.telegraaf.nl/a..._RS5_uit_productie__.html

lekker.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2015 00:35 ]

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:40
Laatste 2 tankbeurten sinds tuning van de a1 kwam ik uit op 1:11,8 a 12. Maar dan wel flinke stukken trappen....heck op een gegeven moment reed ik 180 en dat ging echt met alle gemak. Zodra ik een "normale" cyclus ga rijden, dan ben ik benieuwd naar het verbruik.

Eergisteren de voorste remblokken van de a4 laten vervangen, na 100k waren ze nog niet op maar voelde wel dat remkracht beduidend minder geworden was....ook alles opnieuw laten smeren etc ivm piepend geluid. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Rainesh op 19-06-2015 08:10 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Nox

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:52:
Ook handig om te weten, audi RS heeft 3 zekeringkasten....

[afbeelding]

Ik wou uitsluiten of er niet 1 zekering gesprongen was omdat mijn ventilatoren het niet meer deden... Ik heb dus geen koeling dan behalve rijwind op dit moment.

[afbeelding]

Die op z'n plek,.probleemloos. :) Und ...

[afbeelding]

Op de brug gehad om o.a fancontroller te testen. Het blijkt dat deze stuk is. Hierdoor draaien mijn ventilatoren niet meer. Dus de volgende keer..

- Nieuwe fancontroller a 280
- Nieuwe ventilator links voor (airco)
- Airco af laten vullen
Wat krijg je voor die 280? Een gouden controller? Het is gewoon een relais toch? 8)7

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:47

Daniel36

vernieuwde formule

NoxiuZ schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 08:29:
[...]

Wat krijg je voor die 280? Een gouden controller? Het is gewoon een relais toch? 8)7
Voor een RS 4 dan wel.

Verwijderd

gaat we ons nou de hele tijd verbazen over dat de onderdelen van de rs4 van jism duur zijn?

wees blij, voor hem kom ik naar dit topic. Al zuinigheidscijfertjes van diesels en andere mueslimotoren kunnen me gestolen worden.

Verwijderd

NoxiuZ schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 08:29:
[...]

Is best een apparaat, zo blijkt:

Afbeeldingslocatie: http://audis4parts.com/images/products/8d0959501d.jpg

Was het maar een relais....

• Nox

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:44:
[...]

[afbeelding]

Zo te zien gaat zoiets ook in een Golf, betaal je er 3 tientjes voor. Je wordt nogal genaaid.

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:44:
[...]

[afbeelding]

Zelfde photo als op eBay ;) 50 dollar :P
http://www.ebay.com/itm/A...-8D0959501B-/131323898765

• Wom

Wom

Mocht je het echt willen weten kan ik wel achterhalen of die uitwisselbaar zijn. Is bij mijn werkgever in Budapest van de band komen rollen.

Verwijderd

Valt me vaker ook op hoor, zodra je audi belt voor een relatief exclusief onderdeel, de prijs echt explosief hoog is. Denk aan die radiator. Was ook het geval bij het bestellen van koppeling en alle toebehoren. Ja 2300 euro excl btw. Nadat ik met de verkoper heen en weer emailde kon de prijs ineens omlaag naar 1800 euro. Toch 500 eraf. Ze flikken het volgens mij elke keer weer door dikke marges te rekenen op die onderdelen.

Het nieuwe verkopen van auto's; de winst zit 'm niet in verkoop van auto's maar onderdelen. Ik wist wel dat ze voor 5 tientjes gebruikt te verkrijgen waren. Fan controller is ook niet zo spannend onderdeel.

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:33
Sorry voor de late reactie, druk geweest :P
Wimo. schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:47:
[...]
Ik zit langzamerhand te kijken of een diesel ook kan. Probleem wat ik echter met diesel heb is dat ik veel korte ritjes maak. Regelmatig een dag 400-500km en verder veel dagen met 5-15km
leonvw schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:09:
[...]

Nja de kleuren zouden een verschil kunnen maken, echter verbaas ik me erover dat er in een relatief dure auto als een A5 in die modeljaren nog steeds zo'n lage resolutie schermpje in zit. Andere kleuren maakt nog geen mooiere resolutie :P
Wom schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:49:
[...]
2010 2.0 TFSI quattro met S-tronic hier. Zuipt olie als een malle (is een fix voor) en gemiddeld doe ik zo'n 1:10~1:11 met stevig doorrijden. En dat scherm went, geloof me O-)
zo'n verbruik klinkt me al een stuk beter dan mijn huidige. Zal toch eens een paar proefritjes gaan maken en de te koop staande autos in de gaten gaan houden :)

Iemand toevallig in het bezit van een 2010-2011 Audi A5 (Automaat met S-Line interieur, 2.0 TFSI, zwart of donkerblauw, coupe, max 100k km) die wil ruilen voor een soortgelijke BMW? :P

[ Voor 5% gewijzigd door The_Zohan op 19-06-2015 17:04 ]

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Wom schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:49:
[...]
Wat voor fix is daar momenteel voor dan? Zo'n A5 SB (2.0 TFSI, quattro + tiptronic) staat best op m'n shortlist, maar ik lees zo enorm veel negatiefs over het olieverbruik dat ik 'em bijna wil afstrepen. Nu snap ik dat je eerder slechte verhalen dan goede zult lezen (die melden het niet zo snel), maar met de 2.0 TFSI (en 1.8, 1.4 etc.) lijkt VAG een serieus probleem te hebben. Buiten het olieverbruik/kettingverhaal om schijnt het wel een pareltje van een motor te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door S_Chief op 19-06-2015 17:09 ]

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

The_Zohan schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 17:03:
Sorry voor de late reactie, druk geweest :P

Ik zit langzamerhand te kijken of een diesel ook kan. Probleem wat ik echter met diesel heb is dat ik veel korte ritjes maak. Regelmatig een dag 400-500km en verder veel dagen met 5-15km
Ach, ik heb 4 jaar lang alleen maar korte stukken gereden met een 2.0 TDI Scirocco. Geen centje pijn..

[ Voor 23% gewijzigd door Wimo. op 19-06-2015 17:59 ]

• Nox

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:50:
Valt me vaker ook op hoor, zodra je audi belt voor een relatief exclusief onderdeel, de prijs echt explosief hoog is. Denk aan die radiator. Was ook het geval bij het bestellen van koppeling en alle toebehoren. Ja 2300 euro excl btw. Nadat ik met de verkoper heen en weer emailde kon de prijs ineens omlaag naar 1800 euro. Toch 500 eraf. Ze flikken het volgens mij elke keer weer door dikke marges te rekenen op die onderdelen.

Het nieuwe verkopen van auto's; de winst zit 'm niet in verkoop van auto's maar onderdelen. Ik wist wel dat ze voor 5 tientjes gebruikt te verkrijgen waren. Fan controller is ook niet zo spannend onderdeel.
Je loopt volledig leeg op die auto, je pompt er gigantisch veel geld in, zodra het enigszins rustig is met onderdelen die stuk gaan ga je hem verkopen en je duwt er een nieuwe fancontroller in van bijna 3 meijer terwijl ze van de sloop voor 5 tientjes komen.

8)7

Zal ik mijn bankrekening DM'en? :P Waarom die voorkeur voor alle onderdelen bij de Audi-stealer?

• Khayma
Nieuw is die controller bij de dealer € 219,85.

Verwijderd

Waarom wordt ik dan gelicht met 280 euro ex prijs ... :')

nah ik bestel 'm wel via andere kanalen, het is ook niet zo'n cruciaal onderdeel.. bedoel als die controller stukgaat dan werkt je koeling niet meer, en dat merk je heel snel. In de file bij kassel overleefde ik het ook bear grills style door de verwarming knalhard aan te zetten op z'n heetste stand met alle ramen open :P

• Nox

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 01:44:
Waarom wordt ik dan gelicht met 280 euro ex prijs ... :')
Omdat je er voor open staat? Weet niet of je vaker daar onderdelen hebt gehaald, maar ben bang dat je wel vaker opgelicht bent...

Verwijderd

Automaterialenzaak of audi... beide komen vanaf dezelfde fabriek. Verschil is vaak de prijs. Maar soms heeft een automaterialenzaak een bepaald onderdeel niet, op waarop je dat bij audi halen moet. Zoals die radiator bijv.

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik had last van een jankend geluid bij koude start. Na wat zoeken leek de grootste kans de stuurbekrachtigingspomp. Even het oliepeil bekeken en ja hoor, dik onder de min. Voor een paar tientjes de juiste hydraulische olie gekocht, bijgevuld en het lijkt gelukkig weg. Nu ik boven de 300k zit, wordt ik toch benieuwder hoe ik de 400k zou halen (vrij probleemloos of gaat er een keer een klapper komen). Tot nu toe de dans nog ontsprongen :)

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-12 19:12
Vandaag een driespaaks stuur op de kop getikt voor mn audi.
Samen met een full Fis teller en mfa hendel. En voor de gein een Brits bestuurders raambedieningspaneel.

Morgen mooi het stuur en dat paneel installeren.
Voor de teller maar eens kijken of ik iemand kan vinden die hem wil overkopen of ruilen voor een canbus loze type.

• KappeNou
SChief schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 17:08:
[...]

Wat voor fix is daar momenteel voor dan? Zo'n A5 SB (2.0 TFSI, quattro + tiptronic) staat best op m'n shortlist, maar ik lees zo enorm veel negatiefs over het olieverbruik dat ik 'em bijna wil afstrepen. Nu snap ik dat je eerder slechte verhalen dan goede zult lezen (die melden het niet zo snel), maar met de 2.0 TFSI (en 1.8, 1.4 etc.) lijkt VAG een serieus probleem te hebben. Buiten het olieverbruik/kettingverhaal om schijnt het wel een pareltje van een motor te zijn.
Zuigerveren wisselen, oil catch can mod.

>PC specs<

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-12 22:04
weet iemand of het mogelijk is om mmi normaal te laten ombouwen naar mmi+ ? En wat gaat dat ongeveer kosten. Enige waar ik spijt van heb aan mijn Audi A3 (bj2014)

• Wom

Wom

KappeNou schreef op maandag 22 juni 2015 @ 09:26:
[...]

Zuigerveren wisselen, oil catch can mod.
Je bent me net voor, maar dat dus. Heb de offertes liggen, dus kwestie van laten uitvoeren.

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:40
ls789 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:39:
weet iemand of het mogelijk is om mmi normaal te laten ombouwen naar mmi+ ? En wat gaat dat ongeveer kosten. Enige waar ik spijt van heb aan mijn Audi A3 (bj2014)
Tot nu toe nog geen ombouw geweest, althans zover ik weet. MMI3G etc in de a4/a5 is al vaker omgebouwd....maar van a3 niet.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Napo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 22:31:
Automaterialenzaak of audi... beide komen vanaf dezelfde fabriek. Verschil is vaak de prijs. Maar soms heeft een automaterialenzaak een bepaald onderdeel niet, op waarop je dat bij audi halen moet. Zoals die radiator bijv.
Een beetje automaterialenzaak besteld dat soort onderdelen, duurt het wellicht een dag of 2 eer die er is maar dat scheelt je wel een slok op een borrel.
Ben eignelijk nog geen onderdeel tegengekomen dat ik niet heb kunnen bestellen bij een generieke automaterialenzaak maar wel bij een merkspecifieke dealer.

Verwijderd

Napo schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 06:56:
[...]

Een beetje automaterialenzaak besteld dat soort onderdelen, duurt het wellicht een dag of 2 eer die er is maar dat scheelt je wel een slok op een borrel.
Ben eignelijk nog geen onderdeel tegengekomen dat ik niet heb kunnen bestellen bij een generieke automaterialenzaak maar wel bij een merkspecifieke dealer.
Ik heb ook geen zin in dat mijn RS niet standaard eindigt... snap je.. Als je alles maar goedkoop elders inkoopt dan is je voertuig straks geen audi meer maar een semi ebay-audi uitvoering.

Ik heb intussen hele vette RS4 B5's gezien op het net, project waardig, hele coole mods enz. Mischien blijft de auto nog wel eventjes. ;) Wacht op levering van delen, dan kan ik ermee op de brug weer.

• Napo
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 07:14:
[...]

Ik heb ook geen zin in dat mijn RS niet standaard eindigt... snap je.. Als je alles maar goedkoop elders inkoopt dan is je voertuig straks geen audi meer maar een semi ebay-audi uitvoering.
Als je graag voor een stickertje wil betalen be my guest. Maar dan horen daar helaas wle de bijbehorende kosten bij.

Als een DAF een locatie heeft waar ze enkel onderdelen van third-party suppliers een stickertje plakken en in een zakje doen zullen ze dat bij Audi ook vast wel hebben. Schijnbaar is de marge op dat soort acties acceptabel ;)

• KappeNou
Wom schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:13:
[...]

Je bent me net voor, maar dat dus. Heb de offertes liggen, dus kwestie van laten uitvoeren.
Wat vragen ze er voor?

>PC specs<

• Wom

Wom

Offertes zitten tussen de 750 en de 1000 euro.

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:07

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Wom schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:59:
[...]

Offertes zitten tussen de 750 en de 1000 euro.
Dat lijkt mij toch gewoon garantie werk? het is duidelijk een ontwerpfout waarvoor een terugroepactie op zijn plaats is.

• KappeNou
Meulugar schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:05:
[...]

Dat lijkt mij toch gewoon garantie werk? het is duidelijk een ontwerpfout waarvoor een terugroepactie op zijn plaats is.
Nee ze vinden het een acceptabel olie verbruik. Wordt dus niets aan gedaan tenzij je per tank beurt een liter olie moet bijvullen.

[ Voor 17% gewijzigd door KappeNou op 23-06-2015 13:12 ]

>PC specs<

• Wom

Wom

Het is in mijn geval onderdeel geweest bij de onderhandeling toen ik de auto kocht. Kende de kwalen van de motor al en heb hem tweedehands gekocht dus kon dat gebruiken in de onderhandelingen. De Audi garages weten maar al te goed dat het speelt ;-)

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Die 750 tot 1k valt nog best mee. Ik heb bedragen van 2500+ voorbij zien komen? A5 is dan ineens een kanshebber.. die 1k reken je gewoon meteen mee.

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:41
Kwam deze toevallig tegen. Is bij Hartog Tuning gedaan, die chippen ook VAG motoren.

YouTube: Revisie 2 0TFSI

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

• Wom

Wom

Wimo. schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:20:
Die 750 tot 1k valt nog best mee. Ik heb bedragen van 2500+ voorbij zien komen? A5 is dan ineens een kanshebber.. die 1k reken je gewoon meteen mee.
Een volledige revisie gaat die kant wel op inderdaad.

Overigens heb je met modellen van 2012 of later sowieso geen problemen meer, dus mocht je in de markt zijn kun je dat in je achterhoofd houden :)

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 07:27:
Als je graag voor een stickertje wil betalen be my guest. Maar dan horen daar helaas wle de bijbehorende kosten bij.
Dus jij gaat er vanuit dat 3rd party per definitie gelijkwaardig is aan oem?

Zelf heb ik ook het liefst origineel maar de prijzen zijn in NL vaak wel belachelijk hoog voor originele onderdelen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Napo
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:47:
[...]

Nee, maar als je iets verder kijkt dan de merkdealer zie je dat bijvoorbeeld koplampen vaak door bosch zijn gemaakt en je ook daar de koplampen kan kopen. Dit gaat op voor velen soorten onderdelen.

Het is niet alsof Audi alle onderdelen zelf maakt, verre van zelfs.

• Gonadan

Gonadan

Nee dat zeker niet, maar om het koplampenvoorbeeld aan te houden. Daar heb ik ook wel eens naar gezocht en dan werd er ook 3rd party als OEM verkocht terwijl de reviews aangaven dat het toch niet zo lekker past als een échte OEM. Je moet dus wel goed weten wat je doen.

Dan maar vertrouwen hebben in mijn garageboer, die staat er toch wel om bekend te weten wat hij doet. Maakt niet uit wat hij gebruikt, als het maar knap gebeurt. Ik rijd geen Audi omdat ik goedkoop wil rijden. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:25

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Gonadan schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:47:
[...]

Zelf heb ik ook het liefst origineel maar de prijzen zijn in NL vaak wel belachelijk hoog voor originele onderdelen.
Als je weet wie Audi (of eigenlijk VAG) als OEM-leveranciers gebruikt, dan kan je via de alternatieve kanalen echt wel onderdelen krijgen die vaak maar een fractie kosten van wat het via het originele kanaal kost.

Blijf je in je selectie voor elektronische onderdelen bijv. in de hoek van Bosch/Siemens/Hella/Behr, dan zit je sowieso veilig. Ook Valeo en Magnetti/Marelli leveren veel OEM-onderdelen. Merken als Depo, van Wezel, e.d. zijn wel echt 3rd party en vaak van mindere kwaliteit (maar ook weer niet per definitie).

Maar zo'n fancontroller, die is vrij generiek en echt niet RS-uniek. Hetzelfde met een radiateur, die moet echt wel via alternatieve kanalen te vinden zijn. Alleen soms kost het iets meer moeite.

Zo had ik voor mijn auto (van dat Duitse B-merk :p ) een nieuwe spanningsregelaar voor de dynamo nodig. Via het officiële kanaal was die €120, via een specialist was hij €90 (belachelijke prijzen als je weet dat het alleen 2 koolborstels en wat diodes zijn). Met wat zoeken bleek exact dezelfde dynamo ook in Peug's en nog wat andere merken te zitten en heb ik hem uiteindelijk voor 3 tientjes kunnen kopen.

Het siert Jism dat hij zoveel mogelijk OEM wil gebruiken, maar soms ben je gewoon een dief van je portemonnee als je per sé dat Audi logootje op iets wil hebben dat verder verstopt in de auto zit en een variant op dat logootje na 100% identiek is.

Sterker nog, dat er Audi op staat, wil nog niet zeggen dat het superieur is aan wat je via andere kanalen kan krijgen. Binnen de BMW-gemeenschap is het bijv. algemeen bekend dat als je draagarmen of fusee's gaat vervangen, je beter Meyle kan aanschaffen, simpelweg omdat die beter zijn dan wat BMW zelf levert.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Gonadan

Gonadan

Uiteraard, zo haal ik ook SWF-ruitenwisserbladen. :P

Er is een verschil tussen gewoon 3rd party kopen en goed uitzoeken welke alternatieve onderdelen kwalitatief minimaal gelijkwaardig zijn en daar geld mee besparen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• KappeNou
@deepbass909: ben ik het ook wel mee eens.
Gewoon goed kijken wat OEM is waar niet het OEM stickertje op zit.
Je gaat lijkt mij ook geen €100 voor 4 NGK platinum bougies uitgeven met een VW/audi logo erop als je voor €40 een set met NGK erop kan krijgen.

Toen ik net de TT kocht ging er ook een FAN kapot. Dit schijnt vaker voor te komen. Bij de Stealer koste het me €600 omdat het complete frame met 2 fans te vervangen. Aftermarket gewoon 1 Fan gekocht en zelf erin gezet binnen 20min. Koste me nog geen €200.

[ Voor 17% gewijzigd door KappeNou op 26-06-2015 11:54 ]

>PC specs<

• audi-80
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-08 08:53

audi-80

Voorsprong door techniek

The_Zohan schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 17:03:

Nja de kleuren zouden een verschil kunnen maken, echter verbaas ik me erover dat er in een relatief dure auto als een A5 in die modeljaren nog steeds zo'n lage resolutie schermpje in zit. Andere kleuren maakt nog geen mooiere resolutie :P
Er zijn ook verschillende varianten van de MMI
De eenvoudigere hebben 6,5" scherm met 400x240 en de duurdere variant heeft een 7"scherm met 800x480.

De laatste heb ik in mijn 2011 A4 allroad en ik vind het zelf een mooi scherp scherm.

Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben.

Verwijderd

KappeNou schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:52:
@deepbass909: ben ik het ook wel mee eens.
Gewoon goed kijken wat OEM is waar niet het OEM stickertje op zit.
Je gaat lijkt mij ook geen €100 voor 4 NGK platinum bougies uitgeven met een VW/audi logo erop als je voor €40 een set met NGK erop kan krijgen.
Roep dat maar niet te hard...

Mijn RS ging sputteren, foutmeldingen en piepjes gooien toen de verkeerde bougies erin gezet werden. Die dingen zijn heel kieskeurig wbt bougies. :P Je kunt er ook andere problemen mee krijgen met dat het gewoon te heet wordt, je schade aan je katalysator veroorzaakt en / of lambdasensor. Ik heb alles in tweevoud, en dat zijn echtwel dure reparaties.

Ventilator kost geen drol in tweedehands kanalen. Ook zonder kan je prima rijden, alleen file's moet je weten te vermijden of anders vol met kachel aan rijden ... Als je geen koeling hebt lukt het ook niet om met airco te werken. Die pompt gewoon hete lucht wanneer je geen rijwind hebt.

Mweh. Ik heb wat goodies besteld her en der. Kan niet wachten op levering. :P

nieuwe matten, RS4 specifiek, fis displaytje, fan controller, fan linksvoor, volgende maand 3.5 inchm HMS uitlaat eronder laten lassen ... 8) .

• KappeNou
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2015 @ 06:28:
[...]

Roep dat maar niet te hard...

Mijn RS ging sputteren, foutmeldingen en piepjes gooien toen de verkeerde bougies erin gezet werden. Die dingen zijn heel kieskeurig wbt bougies. :P Je kunt er ook andere problemen mee krijgen met dat het gewoon te heet wordt, je schade aan je katalysator veroorzaakt en / of lambdasensor. Ik heb alles in tweevoud, en dat zijn echtwel dure reparaties.

Ventilator kost geen drol in tweedehands kanalen. Ook zonder kan je prima rijden, alleen file's moet je weten te vermijden of anders vol met kachel aan rijden ... Als je geen koeling hebt lukt het ook niet om met airco te werken. Die pompt gewoon hete lucht wanneer je geen rijwind hebt.
Omdat jij die mooie RS4 bij beunhaas op de hoek laat onderhouden snap ik het.
Maar de gemiddelde tweaker hier kan met een beetje uitzoekwerk van 10min wel de goede bougie van NGK vinden zonder de hoofdprijs te betalen.
Mijn bougies OEM Audi bij de stealer waren iets van €23 p.s. Op ebay kon ik een OEM audi doosje of de zelfde alleen dan NGK doosje kopen voor tussen de €35 en €40 en dat voor 4 stuks.

Maar voor wat leuker gesprek stof:
Nieuwe A4 waar we weer een 8 jaar mee moeten doen.
Interieur is weer even een stapje voorbij de concurentie.
Ik heb in de nieuwe TT gereden en dat is ook echt een nieuwe stap in auto interieuren.

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/jhlyxttb24fd_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/axqyu75b58eh_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/r03y5g5bslil_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/971yfkvbs21r_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/v9eyzu8bos8e_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/1keyhdpbxghe_600.jpg

>PC specs<

• Wom

Wom

Interieur ziet er op foto super uit, waar het uiterlijk volgens verwachting is. Erg benieuwd naar de motoren wel :)

Pagina: 1 ... 44 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.