Maasluip schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:23:
[...]
Dat begrijp ik niet helemaal. Bedoel je misschien "km's aan de klant declareer"?
Volgens mij is het met de vele subsidiemaatregelen juist heel erg voordelig om een elektrische auto of plug-in hybrid op de zaak te kopen. Ik weet niet wat er allemaal nog geldig is, maar verdiep je eens in KIA, MIA, VAMIL en TWA.
Ik rij te weinig, zakelijk, om een auto te verantwoorden. Met andere woorden, ben ik goedkoper uit als ik gewoon een auto prive heb en zakelijke km's gewoon registreer voor bijv. bezoek van een klant.
Ik heb dat eerder laten uitrekenen, tot 3 maal toe bij mijn boekhouder, het antwoord is ongeacht hetzelfde. Mijn jaarlijkse km's blijven gelijk en heeft het dan ook geen zin. De reden dat ik 60k met de a3 in half jaar tijd heb gereden was grotendeels prive, overigens.
Dat gezegd, terugkomend op de RS4.
Ik ben echt niet de enige die last heeft van een bepaalde waanzin met wat ik met de auto wil doen. Echter het dagelijks poetsen, in de was zetten, heeft in nederland gewoon weinig zin. Hij wordt toch een dag later vies. Ook al zet ik 'm onder een afdak... kan vrolijk weer gaan spoelen paar dagen later.
Het is mischien beter de auto gewoonweg voor meetings, tripjes naar duitsland of wat dan ook te gebruiken. En wanneer ik zakelijk ergens heenmoet, een tweede auto te gebruiken. Van een vriend mag ik zijn mercedes 2011 cabrio gebruiken, onder de voorwaarde dat de tank ook vol retour komt. Zo kan ik in ieder geval voorlopig de aanschaf van een andere auto even uitstellen, en richten op de RS.
Dat gezegd, bij APK kwam naar voren dat de linkerachter-wiellager net / niet kuren vertoonde. Dat was mijn frustratie in dit topic dan ook een beetje. Er is niks mis met de RS4.. Hij start, rijdt en doet het gewoon goed. Olieverbruik is nihil. Hij maakt ook geen gekke geluiden motorisch, hij kraakt ook niet met het passeren van drempels, en hij doet ook niet raar bij hard rijden.
Alleen als je van een A3 TDI komt en alleen de onderhoudsbeurten + hoesjes hebt moeten vervangen in een half jaar tijd voor een x bedrag, dan schrik je wel even wat een RS4 kost qua onderhoud + verbruik.
Werkelijk, elke dag met een dikke grijns stap ik in de auto. En nog leuker wanneer je dat stukje snelweg op komt rijden, en men voor je op de rechterbaan naar links gaat om je ruimte te willen geven, om ze vervolgens knetterhard te passeren nog voordat ze naar links gegaan zijn, is gewoon schitterend.
Wel met oog op veiligheid natuurlijk... Ik ben gelukkg nog nooit betrokken geraakt bij een ongeval. Nou ja, een paar zomers terug, toen iemand niet oplette en op mijn VR6 knalde bij het stoplicht.
Qua interieur ben ik gewoon klaar. Alles werkt, is compleet, is netjes en in goede staat. Dan is nu het exterieur aan de beurt en motorisch waaronder de 4 inch uitlaat. Stap voor stap... Dan duurt het maar wat langer... maar volgend jaar heb ik wel een knetterdikke RS4 voor de deur staan. Lekker puh.