Er zijn wat km's mee gemaakt en een beurt is binnenkort nodig. Aangezien de boel toch eruit ligt gelijk meenemen en aanpakken. Het is niet zo raar als je bij een RS4 iets eerder onderhoud pleegt dan wat later.
Maar een beurt net nadat je m gekocht hebt, zelfs met wat km's? Heeft dat ding geen beurt gehad toen je m kocht ofzo? Da's ook een manier om de aankoop prijs laag te maken natuurlijk, een beurt van 500 euro aan materiaal niet uitvoeren
Pfoe, beste bak geld.Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:48:
Olie is geloof ik 15 euro de liter, x6 dus. Filtertje(s) kosten niet zoveel, bougies 12,50 per stuk, uurtje werk, om en nabij de 250 euro. Dit is nog een kleine beurt overigens.
Aangezien het blok er dan toch uitligt gelijk de turbo's nalopen, alles schoonmaken wat schoongemaakt kan worden, auto poetsen, de hele rotzooi. Leer in poets zetten etc.
Better make it right. Koppeling wordt compleet versterkte set van ongeveer 1200 euro. Das druklager, dubbel massa vliegwiel en koppeling. Qua manuren zit je ongeveer op 30 tot 40 uur werk (motor moet eruit) wat uitkomt op 800 euro. Om en nabij de 2250 € dus. En dan help ik zelf nog zachtgezegd mee.
Waarom kies je voor een dubbel massa vliegwiel en geen vast vliegwiel? Die zijn in de regel steviger en kunnen dus beter tegen het Nm-geweld dat er aan te pas komt bij jouw blok.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Het verhaal ligt inmiddels wel anders zo te lezen...Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 06:41:
Ik heb het voordeel dat ik niet bij de dealer de boel onderhouden laat, maar bij iemand die de auto langer dan een jaar in het bezit heeft. De kosten qua onderhoud zullen voor mij dus ook een stuk lager uitvallen dan dat er gedacht wordt.
Dure reparaties zoals turbo(s), koppeling, vliegwiel, rubbers, motorsteunen enz zijn al gedaan. Ook draait de motor op het moment top omdat het de nodige onderhoud (en zelfs eerder dan aangegeven bij Audi zelf) gehad heeft.
It's All In The "Mix"
Verwijderd
De auto schijnt er onrustiger van te lopen op een enkel massavliegwiel. Een dubbel massa vliegwiel vangt de klappen ook iets beter op dan een enkele. Ik heb de koppeling gewoon staan verbranden met m'n actie van afgelopen week.max schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:35:
[...]
Pfoe, beste bak geld.
Waarom kies je voor een dubbel massa vliegwiel en geen vast vliegwiel? Die zijn in de regel steviger en kunnen dus beter tegen het Nm-geweld dat er aan te pas komt bij jouw blok.
Schroot wil ik dan niet zeggen. Maar ik ben wel bang dat er weer een RS4 de markt op gaat komen waar een echte liefhebber, met een strakker budget en toch de wens om te kopen straks spijt van krijgt, als hij hem denkt te kunnen kopen. Dit word een moneypit voor een volgende koper. Dit is namelijk ongeveer zelfde verhaal als er al eerder gezien is met snellere autos in de handen van Jism.vhal schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:43:
Iets zegt mij dat deze RS4 binnen een maand als schroot wordt verkocht...
Sorry Jism. Maar ik denk niet dat deze auto erg geschikt voor je is. De RS4 B5 is echt een delicate auto. En gezien je kunde en wil van wat een auto moet kunnen is dat gewoon geen goede combinatie.
*empty*
Zaterdag ga ik kijken voor een Audi A3 Sportback Benzine 1.8 met 150.000 op de teller uit 2009 op het oog(lees plaatjes) een zeer mooie auto, hebben jullie nog tips waar ik speciaal op moeten letten?
[ Voor 10% gewijzigd door master_JE op 14-08-2014 09:42 . Reden: toevoeging benzine + 150k gereden ]
Is het een benzine of diesel, en wat heeft ie gelopen?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
owja dat is een goede (beetje dom) Het is Benzine 1.8 met 150.000 op de teller
Verwijderd
Wie ben jij om daar over te oordelen?MR_VIPER schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 08:27:
[...]
Sorry Jism. Maar ik denk niet dat deze auto erg geschikt voor je is. De RS4 B5 is echt een delicate auto. En gezien je kunde en wil van wat een auto moet kunnen is dat gewoon geen goede combinatie.
Je dacht dat ik de RS gekocht had om snel maar rondjes te trekken? Nou ik heb een foutje gemaakt, met een duur gevolg, maar ik pak het gewoon netjes aan. Alles rondom de koppeling wordt vervangen en dat truucje laat ik de rest van m'n leven gewoon uit mn hoofd.
Alles wat er op het moment loos mee is wordt gewoon aangepakt. (Dat is nu 1 serieus ding en de rest is bijzaak) En ik durf te wedden dat ik straks gewoon een vette RS voor de deur heb staan. RS staat nu eenmaal bekend als money pit. Reparaties, materiaal, verbruik, alles is duur. Maar plezier dat ik er tot nu toe aan heb gehad is enorm.
Verwijderd
Niets van aan trekken Jism. Het is jouw auto. Waar mensen het lef vandaan halen om te bepalen of je iets wel of niet mag doen met je eigen geld ontgaat me totaal.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2014 10:13 ]
Gelijk heb je! Iedereen blij! Jij blij, garage blij, pomphouder blij, en wij blij met je verhalen. Ga zo door!Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 10:02:
[...]
Wie ben jij om daar over te oordelen?
Je dacht dat ik de RS gekocht had om snel maar rondjes te trekken? Nou ik heb een foutje gemaakt, met een duur gevolg, maar ik pak het gewoon netjes aan. Alles rondom de koppeling wordt vervangen en dat truucje laat ik de rest van m'n leven gewoon uit mn hoofd.
Alles wat er op het moment loos mee is wordt gewoon aangepakt. (Dat is nu 1 serieus ding en de rest is bijzaak) En ik durf te wedden dat ik straks gewoon een vette RS voor de deur heb staan. RS staat nu eenmaal bekend als money pit. Reparaties, materiaal, verbruik, alles is duur. Maar plezier dat ik er tot nu toe aan heb gehad is enorm.
U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
Eens met kaasplank ik vind de verhalen van Jism altijd super om te lezen in dit topic.
Bovendien is hij een aanjager van de economie op deze manier dus eigenlijk is hij verantwoord bezig.
Bovendien is hij een aanjager van de economie op deze manier dus eigenlijk is hij verantwoord bezig.
+1Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 10:13:
Niets van aan trekken Jism. Het is jouw auto. Waar mensen het lef vandaan halen om te bepalen of je iets wel of niet mag doen met je eigen geld ontgaat me totaal.
your money, your car.
Verwijderd
Ik heb een hekel aan kortzichtige reacties. Er zijn gasten die 3x per jaar hun koppeling kapotknallen in een RS. En zelfs dat zijn versterkte met een veel hoger vermogen dan dat mijn auto heeft.
Punt is, een RS4 is ontzettend slecht om er een launch mee te doen. Vooral wanneer je de koppeling slippen laat, dan is het zo gebeurd. Hoogstens 5x dat een koppeling het overleefd. Kijk zelf maar eens hoe snel het kan gaan.
Ik heb het geluk dat het ding niet compleet kaalgedraaid is maar ik er nog gewoon mee kan rijden. Dat scheelt een beetje zodat ik het minimale met de auto nog doen kan. Koppeling wordt een loba set inclusief vliegwiel en drukplaat. Aantal uren is 16 en niet 30 zoals we eerst ingeschat hadden. Minder uren dus. En met 4 handen gaat het allemaal wat sneller.
Punt is, een RS4 is ontzettend slecht om er een launch mee te doen. Vooral wanneer je de koppeling slippen laat, dan is het zo gebeurd. Hoogstens 5x dat een koppeling het overleefd. Kijk zelf maar eens hoe snel het kan gaan.
Ik heb het geluk dat het ding niet compleet kaalgedraaid is maar ik er nog gewoon mee kan rijden. Dat scheelt een beetje zodat ik het minimale met de auto nog doen kan. Koppeling wordt een loba set inclusief vliegwiel en drukplaat. Aantal uren is 16 en niet 30 zoals we eerst ingeschat hadden. Minder uren dus. En met 4 handen gaat het allemaal wat sneller.
Ach, mijn oom zei altijd: Een hobby mag wat kosten.
Laat je niet gek maken door de internethelden. Het is een auto, shit gaat kapot. Niet zeuren, maken en genieten. Ik was ook 4k armer na een automaat swap van mijn oude A6. Shit happens.
[ Voor 7% gewijzigd door Wimo. op 14-08-2014 12:16 ]
Maar niet in 1x. En Dat is denk wat een hoop mensen ook willen zeggen. Je gaf aan de auto is helemaal goed is en onderhoud volledig is gedaan etc etc etc. Nou dat blijkt van niet gezien koppeling en het onderhoud dat je nu gaat doen. Prima. Ik oordeel niet of jij wel of niet een RS4 moest kopen, het is jou geld, jou auto. Ik snap dat je af en toe even flink wilt gas geven, anders koop je geen RS4.Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:33:
Ik heb een hekel aan kortzichtige reacties. Er zijn gasten die 3x per jaar hun koppeling kapotknallen in een RS. En zelfs dat zijn versterkte met een veel hoger vermogen dan dat mijn auto heeft.
En als ik dat filmpje zie, tja...niet echt een filmpje dat iets aantoont. Hoe vaak is ie al heen en weer gegaan en als ik hem zo zie rijden, ach ja... vroeger vaak zat bij wat auto meetings geweest. En daar ook genoeg gasten zo zien rijden die na een paar sessies wel het een en ander kapot hadden. Zelf financieel ook aardig leeg gelopen op de auto's destijds. Zou ik het overdoen? Jazeker.
Ik hoop dat je komende tijd minder ellende met de auto zult hebben en ik wens je er veel succes en plezier mee. Zijn schitterende autos om te zien, dagelijks kom ik een RS6 tegen en wie weet ooit in mijn eigen garage een leuke RS ofzo.
Verwijderd
Ik verwacht ook niet dat ik ernstige problemen ga krijgen met de RS.... De turbo's zijn een knelpunt, die gaan er zowiezo een keer aan. En dan heb je de kettingspanners nog, de nokkenassen, de in dit geval koppeling dus, en mischien wel iets heel anders dat de geest kan geven.
Maar ja, een auto is zo goed voor je als dat jij voor de auto bent. Dat heb ik wel geleerd met de A3. In een half jaar tijd 60k aan km's gemaakt en geen greintje pijn, op een gescheurd rubbertje na.

Ding blijft gewoon een underdog met status. Maar knetterduur als dingen stukgaan. Een echt leuke upgrade voor de RS mochten de turbo's er een keer uitknallen is overgaan op RS6 turbo's. Dat is serieuze power ook voor in high-range. En een mindere kans dat ze er zo snel uitklappen omdat die van een RS6 een stuk robuuster zijn. Maar ja. Voorlopig eerst de auto gewoon in orde krijgen.
Maar ja, een auto is zo goed voor je als dat jij voor de auto bent. Dat heb ik wel geleerd met de A3. In een half jaar tijd 60k aan km's gemaakt en geen greintje pijn, op een gescheurd rubbertje na.

Ding blijft gewoon een underdog met status. Maar knetterduur als dingen stukgaan. Een echt leuke upgrade voor de RS mochten de turbo's er een keer uitknallen is overgaan op RS6 turbo's. Dat is serieuze power ook voor in high-range. En een mindere kans dat ze er zo snel uitklappen omdat die van een RS6 een stuk robuuster zijn. Maar ja. Voorlopig eerst de auto gewoon in orde krijgen.
Gewoon je eigen ding doen. Zo te zien komt er een betere koppeling in dan standaard. Het is en blijft een gave bak. Eentje die ik nooit zal kunnen veroorloven. Ik moet het met een A1tje doen
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Verwijderd
Ik geloof iets van 55 euro per maand. Dat is dus WA-plus inclusief 35% bovenop de dagwaarde.xares schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:57:
Wat betaal je nu aan verzekering voor die auto Jism?
Zodra GPS erop zit gaat deze naar allrisk en laat ik 'm opnieuw taxeren. Dan ga ik naar 90 euro per maand geloof ik. 6 jaar schadevrije jaren.
Ik moet er niet aan denken m'n auto ooit bij de supermarkt te parkeren, en dat iemand de deur of karretje langs m'n auto veegt.
Het duurt wel lang voor die gozer door heeft dat de koppeling er de brui aan geeft
Dus, je wordt binnenkort vader?Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:55:
Ik verwacht ook niet dat ik ernstige problemen ga krijgen met de RS.... De turbo's zijn een knelpunt, die gaan er zowiezo een keer aan. En dan heb je de kettingspanners nog, de nokkenassen, de in dit geval koppeling dus, en mischien wel iets heel anders dat de geest kan geven.
[afbeelding]
[afbeelding]
Maargoed, als ik zo hoor wat er aan kapot gaan en wat dat potentieel kost om te fixen, dan ben ik een beetje bang dat je hier ook weer een hoop geld in moet gaan steken op termijn. Maar wie dan leeft dan zorgt uiteraard
Qua zelf goed zijn voor je auto: snap ik helemaal, krasjes zonder afzender op het parkeerterrein zijn gewoon zuur. Maar het blijft natuurlijk wel een auto voor werk ook. Ik wil serieus niet weten wat jij op dat ding moet gaan afschrijven in een jaar tijd
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Klopt, helder verhaal.Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 05:23:
[...]
De auto schijnt er onrustiger van te lopen op een enkel massavliegwiel. Een dubbel massa vliegwiel vangt de klappen ook iets beter op dan een enkele.
Succes met sleutelen dit weekend dan maar.
Verwijderd
Je kunt serieus hokken op de achterbank in de RS, zonder dat men je ziet. 
En als je het goed doet, beslaan de ramen vanzelf wel voorin
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:54:
Even oververbruik, ik heb sinds vorige week een nieuwe A3 SB 1.4 TFSI Stronic. Eerste keer moeten tanken op 460km op een volle tank, gisteren net aan 510 gehaald. Vanmorgen de stand even gezet op effeciency dan loopt ie op 1/16, maar normaal met dynamic loopt ie dus een stuk minder. Niet dat het erg is met tankpas, maar in vergelijking met mijn vorige bmw 1 serie heb ik het gevoel dat ik een dag eerder aan de pomp sta.
Laatst 759 km op 45 liter gedaan... Ook met een nieuwe A3 SB 1.4 (122 pk) TFSI Stronic. Er is dus nog wel meer mogelijk maar ik kan het me wel voorstellen die eerste weken, inrijden is belangrijkVerwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:23:
[...]
eigenlijk heb je dus helemaal geen privacy glass nodig als je het goed doet
![]()
Even oververbruik, ik heb sinds vorige week een nieuwe A3 SB 1.4 TFSI Stronic. Eerste keer moeten tanken op 460km op een volle tank, gisteren net aan 510 gehaald. Vanmorgen de stand even gezet op effeciency dan loopt ie op 1/16, maar normaal met dynamic loopt ie dus een stuk minder. Niet dat het erg is met tankpas, maar in vergelijking met mijn vorige bmw 1 serie heb ik het gevoel dat ik een dag eerder aan de pomp sta.
Ohja, was in Noorwegen en gedeelte Deense snelweg, dus maxV = 80 km/h in NO, zal een hoop geholpen hebben...
www.youtube.com/DerOllie
Ik hoor het al. Binnenkort dus deze sleutelhanger bestellen:Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:54:

Mjah, lekker je ding doen met dat hok. Dat het niet zo slim was is nu wel duidelijk. Vind je het erg als ik jou niet in mijn auto laat rijden? Hoewel het gewone RWD is kan hij er niet tegen om in zijn 4 weg te trekken. Ik ben echt benieuwd wat je denkende was 
Maak je wel pics tijdens het beunen? Blijft interessante techniek
Maak je wel pics tijdens het beunen? Blijft interessante techniek
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
De "oude" 1.4 of de nieuwe COD? heb zelf de COd en in het begin was het bij mij gecombineerde ritjes na 650km wel gedaan met de afstand. Nu bijna een jaar verder kom ik uit op 750km of meer per keer. heb al vaker gelezen dat het verbruik in het begin wat hoger ligt.Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:23:
[...]
eigenlijk heb je dus helemaal geen privacy glass nodig als je het goed doet
![]()
Of je moet wel een hele zware voet hebben
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Verwijderd
De nieuwe, heb hem sinds vorige week. Kan inderdaad ook te maken hebben met een zware voet. Maar met efficiency modus heb ik net 200 km gereden en zou ik volgens de boardcomputer nog 480 moeten kunnen rijden.... we zullen zien.Wicked-Game schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:21:
[...]
De "oude" 1.4 of de nieuwe COD? heb zelf de COd en in het begin was het bij mij gecombineerde ritjes na 650km wel gedaan met de afstand. Nu bijna een jaar verder kom ik uit op 750km of meer per keer. heb al vaker gelezen dat het verbruik in het begin wat hoger ligt.
Of je moet wel een hele zware voet hebben
Dat is hij al, iets met een ongelukje en een tweeling IIRC ...
Jism: turbo's waren toch al vervangen voor je hem kocht?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Ik heb een A4 b7 maar ik mis blijkbaar een afdekplaat boven de accu e.d. Tegen de voorruit aan. Waar kan ik zo'n ding origineel en niet al te duur (evt 2ehands) vinden?
Zonder die plaat wordt de accu nogal vochtig
Zonder die plaat wordt de accu nogal vochtig
Bij een "eenvoudige" (lees geen S/RS) B7 is het normaal dat daar niks zit. Kostenbesparing je weet toch. 
Ze zijn wel te krijgen, maar bestaan uit 2 delen. Zie hier voor partnummers + uitleg. Spullen kosten ook de wereld niet, dus ik zou gewoon naar de dealer gaan.
http://www.seat-online.nl...ls-voor-onder-de-motorkap
Ze zijn wel te krijgen, maar bestaan uit 2 delen. Zie hier voor partnummers + uitleg. Spullen kosten ook de wereld niet, dus ik zou gewoon naar de dealer gaan.
[ Voor 11% gewijzigd door max op 15-08-2014 10:37 ]
Verwijderd
Ik had al zoiets gelezen maar omdat alles zo nat was leek me dat niet te kloppen. De prijzen die daar genoemd worden staan me beter aan dan wat ik op eBay tegenkommax schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:37:
Bij een "eenvoudige" (lees geen S/RS) B7 is het normaal dat daar niks zit. Kostenbesparing je weet toch.
Binnenkort maar eens een dealer bellen dus
Tja, op eBay kun je heel vaak je slag slaan omdat er soms ontzettend goedkoop spullen te vinden zijn. Maar ik heb mezelf aangeleerd om hoe dan ook altijd even bij de dealer te informeren wat de spullen daar kosten.
Kan best zijn dat de dealer een paar euro duurder is dan de prijzen die op seat-online staan, maar meestal scheelt het niet veel.
Kan best zijn dat de dealer een paar euro duurder is dan de prijzen die op seat-online staan, maar meestal scheelt het niet veel.
Daar doelde ik niet op, maar werd er via via ook al op geattendeerd idd. Opmerking kan misschien vrij lomp geinterpreteerd worden maar was zeker niet zo bedoeldArfman schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:21:
[...]
Dat is hij al, iets met een ongelukje en een tweeling IIRC ...
Jism: turbo's waren toch al vervangen voor je hem kocht?
Die efficiency modus is echt heel engVerwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:45:
[...]
De nieuwe, heb hem sinds vorige week. Kan inderdaad ook te maken hebben met een zware voet. Maar met efficiency modus heb ik net 200 km gereden en zou ik volgens de boardcomputer nog 480 moeten kunnen rijden.... we zullen zien.
Zelf rijd ik altijd in individual. En dan gas op sport stand (Dynamic) en stuur in comfort. Stuur in dynamic, stuurt mij iets te zwaar.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Oeh 

Airbrake

* The Eagle wants
Bron: http://www.autoblog.nl/ni...tro-concept-is-heet-67549
De Audi A3 Clubsport Quattro Concept is gebaseerd op de S3 en heeft een zieke 525 pk aan boord.

Airbrake

* The Eagle wants
Bron: http://www.autoblog.nl/ni...tro-concept-is-heet-67549
Komt Autoblog wel lekker laat mee.
Top Gear had een maand geleden dit nieuws al.
http://www.topgear.com/uk...ro-first-drive-2014-06-27
lol die Autoblog post is ook van meiJoostk schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:11:
Komt Autoblog wel lekker laat mee.
It's All In The "Mix"
Vandaag gereden in de 1.4TFSi CoD motor (140Pk) in een A3 limousine. Wat een mooie auto is dat toch, jammer dat die flink duurder is in de lease. De motor heeft voor mij 2 gezichten. Tot ca 100 Km/h is het een fijne motor met veel trekkracht, zeker onder de 80 Km/h en boven de 2000 tpm. Maar op de snelweg viel de trekkracht toch erg tegen. Ik kreeg niet de indruk dat hij sneller is dan mijn 1.4 TFSI van 100->130 Km/h. Jammer. Terug schakelen naar 5 helpt dan wel een beetje, maar nog verder terug naar 4de versnelling maakte niet heel erg veel verschil. Het had net voor de proefrit wat geregend en ik had echt moeite om een beetje vlot weg te komen bij stoplichten. Veel wielspin, zelfs in z'n 3. Toch gek dat daar niks van overblijft op de snelweg. En ik moet weer leren schakelen na 4 jaar in een Stronic
Ik was telkens net te laat met koppelen, dus mijn vriendin werd goed door elkaar geschud.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
De testauto had geen Stronic. Maar ik wil ook geen automaat meer. Er valt alleen sportief mee te rijden als je op de flippers rijdt. En dan heb je nog ergernissen (maar niet zoveel). Jammer dat de CoD motor niet echt punch had boven de 100 Km/h anders was het een serieuze kandidaat. Is dat iets wat bekend klinkt?
Verwijderd
Op de achterbank heb ik het middengedeelte dat uitklapbaar is als een armsteun. Daarachter, zit een luikje/vakje met daarin een soort plastic. Dat kan ik eruit halen en als het ware spannen. Is dat een afschermding ofzo tussen de passagiers? Het kan er niet uit, alleen in de lengte gespannen worden tot op hoogte van stoelen bestuurder / passagier.
Wel nog een EHBO-kitje en brandblusser in de vakjes achterin weten te proppen. Daar waar CD wisselaar en dergelijk in zit.
Wel nog een EHBO-kitje en brandblusser in de vakjes achterin weten te proppen. Daar waar CD wisselaar en dergelijk in zit.
Is dat niet om ski's in op te bergen in de lengte vanuit je bagageruim? Lijkt me stug dat Audi daar een scheidingsnet voor je koters monteert namelijk.
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
Doorlaadopening idd. Is als optie verkrijgbaar op vrijwel alle Audi's. Vragen ze nog een paar honderd euro voor ook als je niet uitkijkt
Verwijderd
Alleen op de foto's zit er geen zak. Nu wordt je interieur nog nat. Ik heb ook zo'n zak. Ideaal voor lang gereedschap
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2014 21:06 ]
Verwijderd
Episch. Ik dacht een scheidingsnet ofzo. 
Niet dat ik ooit een skie aan zal raken, maar wel handig om te weten. Keertje hengel erin proppen vanaf achterbak.
Niet dat ik ooit een skie aan zal raken, maar wel handig om te weten. Keertje hengel erin proppen vanaf achterbak.
Voor hengels heb je foudralen he
Verwijderd
Ik ben geen pro-visser ofzo, soms gewoon lekker om een lijntje ergens uit te werpen met een biertje erbij.
Met sportvakantie ben ik naar de lokale viswinkel gegaan en daar 2 hengels weggetrokken voor mij en m'n broer. Een uur later lag de eerste hengel al in stukken, iets met draad dat verstrengeld zat in het riet enzo....
Vond nog een RS4 label in de kofferbak, die moet ik nog een keer op de achterklep vastzetten. Het is eraf gehaald om nieuwsgierigen in ieder geval weg te houden. RS4 logo zit wel vooraan.
Ben erg happy met de auto.
http://www.loba-motorspor...-2-clutch-kit-600-nm?c=29 > Dat wordt de kit trouwens.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2014 01:58 ]
Stond hij niet toevallig in de efficiënt stand??zonoskar schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 18:20:
Vandaag gereden in de 1.4TFSi CoD motor (140Pk) in een A3 limousine. Wat een mooie auto is dat toch, jammer dat die flink duurder is in de lease. De motor heeft voor mij 2 gezichten. Tot ca 100 Km/h is het een fijne motor met veel trekkracht, zeker onder de 80 Km/h en boven de 2000 tpm. Maar op de snelweg viel de trekkracht toch erg tegen. Ik kreeg niet de indruk dat hij sneller is dan mijn 1.4 TFSI van 100->130 Km/h. Jammer. Terug schakelen naar 5 helpt dan wel een beetje, maar nog verder terug naar 4de versnelling maakte niet heel erg veel verschil. Het had net voor de proefrit wat geregend en ik had echt moeite om een beetje vlot weg te komen bij stoplichten. Veel wielspin, zelfs in z'n 3. Toch gek dat daar niks van overblijft op de snelweg. En ik moet weer leren schakelen na 4 jaar in een StronicIk was telkens net te laat met koppelen, dus mijn vriendin werd goed door elkaar geschud.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Zou hij er dan nog zo aan sleuren onder de 100 km/h? Ik heb iig niet gezien of de efficiënt stand aan stond. Toen ik mijn verhaal tegen de verkoper vertelde kwam deze stand ook niet ter sprake. Dus ik denk van niet.Tylen schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 09:17:
[...]
Stond hij niet toevallig in de efficiënt stand??
De a1 moet over 1600km/27dagen een olieverversing krijgen en over 8400km/100+ dagen een long-life servicebeurt (LLS). Nu zegt de dealer dat ik mijn olie moet laten verversen om mijn mobiliteitsgarantie te behouden. De medewerker kon mij geen duidelijk antwoord geven op mijn vraag welke servicemelding leidend is voor mobiliteitsgarantie (olie of service).
Nu geven zij het advies dat ik mijn olie moet verversen en tegelijk de long-life service beurt moet laten uitvoeren om de intervallen weer gelijk te stellen aan elkaar. Ik wilde oorspronkelijk wachten totdat ik de LLS moest laten uitvoeren, maar nu twijfel ik.
Wat is wijsheid? Probeert de dealer mij nu voor de gek te houden of moet ik hun advies opvolgen?
Ik ga trouwens vooraf ook gelijk zo een tfsi-reiniging laten uitvoeren in zoetermeer. Kost 130 euro en alle rotzooi/koolstofaanslag zijn dan verdwenen. Zou mooi zijn als de auto direct daarna een beurt krijgt.
Nu geven zij het advies dat ik mijn olie moet verversen en tegelijk de long-life service beurt moet laten uitvoeren om de intervallen weer gelijk te stellen aan elkaar. Ik wilde oorspronkelijk wachten totdat ik de LLS moest laten uitvoeren, maar nu twijfel ik.
Wat is wijsheid? Probeert de dealer mij nu voor de gek te houden of moet ik hun advies opvolgen?
Ik ga trouwens vooraf ook gelijk zo een tfsi-reiniging laten uitvoeren in zoetermeer. Kost 130 euro en alle rotzooi/koolstofaanslag zijn dan verdwenen. Zou mooi zijn als de auto direct daarna een beurt krijgt.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Wijsheid (naar mijn mening) is tegelijk laten uitvoeren.
Als je dan een keer problemen hebt, dan zullen ze meteen kijken of je alle onderhoud goed hebt laten doen. Indien die olie dan niet is gedaan kan er wel eens discussie ontstaan dunkt me...
instant update: ik heb echter ook even DealerXtranet (dealer intranet van Pon) er op na geslagen, en die geeft de volgende tekst aan:
Als je dan een keer problemen hebt, dan zullen ze meteen kijken of je alle onderhoud goed hebt laten doen. Indien die olie dan niet is gedaan kan er wel eens discussie ontstaan dunkt me...
instant update: ik heb echter ook even DealerXtranet (dealer intranet van Pon) er op na geslagen, en die geeft de volgende tekst aan:
In andere woorden, is dit een vrij nieuwe A1, heb je sowieso mobiliteitsgarantie tot de eerste LLS, en daarna als je naast de LLS ook regulier onderhoud laat doen.Wanneer recht op Mobiliteitsgarantie
De Mobiliteitsgarantie geldt in ieder geval tot de eerste grote of longlife onderhoudsbeurt die volgens fabrieksvoorschrift moet plaatsvinden. (Het recht op mobiliteitsgarantie kan dus binnen fabrieksgarantie verlopen). In de daaropvolgende jaren kan er een beroep gedaan worden op de Mobiliteitsgarantie indien de klant het regulier onderhoud op tijd en door een officiële servicepartner heeft laten uitvoeren, evenals de geadviseerde onderhouds- en reparatiewerkzaamheden. De klant toont dit aan met de stempels die u na onderhouds- en reparatiewerkzaamheden in het serviceboekje zet.
www.youtube.com/DerOllie
Lijkt me sterk, mijn A4 B5, A3 SB, beide gewone 1.9tdi's hadden daar altijd een afdekking op zitten, zelfs mijn Octavia en huidige Passat hebben dat.max schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:37:
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik heb het dan ook over de A4 B7, niet over een B5, A3 of Passat B7 of Octavia.Chaoss schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:07:
[...]
Lijkt me sterk, mijn A4 B5, A3 SB, beide gewone 1.9tdi's hadden daar altijd een afdekking op zitten, zelfs mijn Octavia en huidige Passat hebben dat.
Duidelijk verhaal! Dan wordt het gewoon tegelijk, denk deze maand dan ff een afspraak maken. Heb nu nog vakantieDerOllie schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:03:
[...]
http://www.seat-online.nl...igen-Preventief-Onderhoud
Ik herken het totaal niet, en al helemaal niet omdat je in het verhaal hebt over dat je terug geschakeld heb naar zijn 5 en zelfs zijn 4. In zijn 6 is het ander verhaal, maar dat is ook meer een cruise versnelling. Enige wat ik mij kan voorstellen, en dat is wat Tylen ook meld, is dat je efficiency hebt gereden ipv bijv. Dinamic.zonoskar schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 19:48:
De testauto had geen Stronic. Maar ik wil ook geen automaat meer. Er valt alleen sportief mee te rijden als je op de flippers rijdt. En dan heb je nog ergernissen (maar niet zoveel). Jammer dat de CoD motor niet echt punch had boven de 100 Km/h anders was het een serieuze kandidaat. Is dat iets wat bekend klinkt?
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Ik zal nog eens navragen dan. Ik merkte ook dat er een kick-down switch onder het gaspedaal zat. Ik dacht dat dat alleen in automaten voorkwam. Maar ook dat ding deed niet veel. Hebben jullie die kick-down ook? En doet dat wat.
dus iets wat er altijd op heeft gezeten, en er in goedkopere modellen en andere auto's van goedkopere merken wel opzit , zit er op de A4 B7 niet (meer) op?max schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 11:02:
[...]
Ik heb het dan ook over de A4 B7, niet over een B5, A3 of Passat B7 of Octavia.
hoi
Bij de A6 van mijn pa is onlangs een kleine kortsluiting gebeurt in de sigarettenaansteker (deze vanvoor). Deze werkt niet meer en ik heb dus de zekeringen nagekeken.
Dit zijn toch de 2 van 20A?

met de zekeringen lijkt niks mis te zijn. zou iemand nog een idee hebben wat ik hier verder kan aan doen?
Bij de A6 van mijn pa is onlangs een kleine kortsluiting gebeurt in de sigarettenaansteker (deze vanvoor). Deze werkt niet meer en ik heb dus de zekeringen nagekeken.

met de zekeringen lijkt niks mis te zijn. zou iemand nog een idee hebben wat ik hier verder kan aan doen?
Financials, they're a funny thing.Chaoss schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 13:45:
[...]
dus iets wat er altijd op heeft gezeten, en er in goedkopere modellen en andere auto's van goedkopere merken wel opzit , zit er op de A4 B7 niet (meer) op?
Ik vind het net zo vaag als jij, maar kan me best voorstellen dat er ergens een nummerneuker zit bij Audi die eens wil proberen of ze er mee weg komen en geld kunnen besparen.
Is de zekering in het apparaat dat je aansluit nog wel heel?The_Engineer schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 13:48:
hoi
[afbeelding]
Het betreft een Gsm ladder (micro USB) die de kortsluiting veroorzaakt heeft, was een op zn minst rare situatie te noemen, maar deze lijkt nog te werken als ik deze achteraan insteek.SChief schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 13:58:
[...]
Is de zekering in het apparaat dat je aansluit nog wel heel?
Wie doet dat in Zoetermeer?Rainesh schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 23:53:
www.tuningparts.nl (industrieweg 3s zoetermeer)
Op seat-online forum (link vorige post) zijn er al een aantal mensen die bij hem geweest zijn. Maakt ook gebruik van de BG-fuel cleaning systeem. Ik ga ze morgen bellen voor een afspraak. Afspraak gemaakt voor aanstaande vrijdag om 13.00u.
KappeNou, als je wilt, kun je gelijk langskomen. Kun je zien hoe het te werk gaat.
Op seat-online forum (link vorige post) zijn er al een aantal mensen die bij hem geweest zijn. Maakt ook gebruik van de BG-fuel cleaning systeem. Ik ga ze morgen bellen voor een afspraak. Afspraak gemaakt voor aanstaande vrijdag om 13.00u.
KappeNou, als je wilt, kun je gelijk langskomen. Kun je zien hoe het te werk gaat.
[ Voor 23% gewijzigd door Rainesh op 18-08-2014 15:16 ]
Ben benieuwd. Misschien rij ik wel even langs.
Verwijderd
Kijk eens bij dashboard, links. Zit een kapje die je eraf kunt wippen met platte schroevendraaier:The_Engineer schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 13:48:
hoi
[afbeelding]
Daar dus. Grote kans dat je 'm daar gesprongen vind. Is geen 20A, eerder 10 of zelfs 5A.
In je boekje staat ook welke zekering voor wat is, ik denk ook dat ie eerder 10A of 5A zal zijn.
Nu zegt mijn auto ook een tijdje dat ie service nodig heeft.
Echter is +/- 15k km's geleden alles vervangen aan filters en olie en bougies en al.
Kijk ik in me boekje en staat er dat er bij 30k km's pas olie + filters vervangen hoeft te worden.
Nu wou ik dat zelf doen, maar om dat nu al na 15k te doen is dat nodig?
Het gaat om een Audi A3 8P met 2.0 FSI motor.
En de garage heeft er 5W30 Longlife olie ingedaan. Maar het is een universele garage dus weet ik niet hoe die het onderhoudsinterval heeft gereset.
Echter is +/- 15k km's geleden alles vervangen aan filters en olie en bougies en al.
Kijk ik in me boekje en staat er dat er bij 30k km's pas olie + filters vervangen hoeft te worden.
Nu wou ik dat zelf doen, maar om dat nu al na 15k te doen is dat nodig?
Het gaat om een Audi A3 8P met 2.0 FSI motor.
En de garage heeft er 5W30 Longlife olie ingedaan. Maar het is een universele garage dus weet ik niet hoe die het onderhoudsinterval heeft gereset.
Verwijderd
Zit verschil tussen grote en kleine beurt.
Als de garage de serviceinterval juist heeft gereset (Via dash, met drukpinnetjes, op youtube vind je hoe je dat doet) dan heb je vermoedelijk nu een kleine beurt ipv grote beurt.
Qua olie kan je het beste castrol erin doen. Maar dat is ieder z'n voorkeur. Castrol geeft het minste soort wrijving-slijtage af qua olie.
Als de garage de serviceinterval juist heeft gereset (Via dash, met drukpinnetjes, op youtube vind je hoe je dat doet) dan heb je vermoedelijk nu een kleine beurt ipv grote beurt.
Qua olie kan je het beste castrol erin doen. Maar dat is ieder z'n voorkeur. Castrol geeft het minste soort wrijving-slijtage af qua olie.
Dus alleen olie vervangen en dan is het prima?
Kan namelijk nog goedkoop 5l 5W30 Mobil 1 olie krijgen. Filter hoeft ook pas bij 30k kms.
Kan namelijk nog goedkoop 5l 5W30 Mobil 1 olie krijgen. Filter hoeft ook pas bij 30k kms.
castrol edge 5w30 bij oliehandel bestellen voor €40
[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 18-08-2014 20:46 ]
Verwijderd
Als je een oliewissel doet moet je meteen het filter meenemen... Ik ken niemand die een oliewissel doet en niet z'n filter vervangt.
Ik was vandaag bij de dealer, informeerde even naar de levertijden van de A3 limo. Vandaag bestellen is in feb 2015 geleverd krijgen 
Toen ik daar aankwam werd overigens net een RS4 sedan naar binnen gereden. Lekker geluidje
Toen ik daar aankwam werd overigens net een RS4 sedan naar binnen gereden. Lekker geluidje
Verwijderd
Ik heb elke dag inmiddels een 'lekker' geluidje gaande, precies zoals deze video:
Het is de secundairy airpump die aanslaat bij een koud blok, om zo emissie op gang te krijgen. Wat het is is tegenstrijdig, de ene schrijft dat er een slangetje mogelijk los is, de ander weer dat de schoepen binnen de luchtpomp niet lekker meer zijn.
Aangezien het blok er van de week toch uitligt, check ik de pomp meteen. Klinkt alsof er een 747 een cold-boot heeft ofzo.
Het kan verder weinig kwaad... De motor loopt er niet anders van en qua storingen zijn er geen aanwezig. Overigens hulde aan het aantal 12V stekkers in de RS4. Ik heb er 4 geteld.
Het is de secundairy airpump die aanslaat bij een koud blok, om zo emissie op gang te krijgen. Wat het is is tegenstrijdig, de ene schrijft dat er een slangetje mogelijk los is, de ander weer dat de schoepen binnen de luchtpomp niet lekker meer zijn.
Aangezien het blok er van de week toch uitligt, check ik de pomp meteen. Klinkt alsof er een 747 een cold-boot heeft ofzo.
Het kan verder weinig kwaad... De motor loopt er niet anders van en qua storingen zijn er geen aanwezig. Overigens hulde aan het aantal 12V stekkers in de RS4. Ik heb er 4 geteld.
Verwijderd
Iemand ervaring met een laser detector ?
Ik zit te denken namelijk aan Beltronics RX65. Echter ik wil graag weten of ik hem alleen kan programmeren voor alleen laser signaal. Voor de rest gebruik ik namelijk flitsmeister.
Hier is een link op Amazon : http://www.amazon.com/Bel...es-Detector/dp/B0009204RI
Maar op Banggood is hij te verkrijgen voor $42... http://www.banggood.com/R...Ykm5qd_220513_1045057_373
Ik zit te denken namelijk aan Beltronics RX65. Echter ik wil graag weten of ik hem alleen kan programmeren voor alleen laser signaal. Voor de rest gebruik ik namelijk flitsmeister.
Hier is een link op Amazon : http://www.amazon.com/Bel...es-Detector/dp/B0009204RI
Maar op Banggood is hij te verkrijgen voor $42... http://www.banggood.com/R...Ykm5qd_220513_1045057_373
heb daarom een SB besteld, duurde me te lang.The Eagle schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 21:00:
Ik was vandaag bij de dealer, informeerde even naar de levertijden van de A3 limo. Vandaag bestellen is in feb 2015 geleverd krijgen
no comment
Wat is de levertijd voor een SB dan? Vaak hangt het ook wel af van de uitvoering en stronic ja/nee
Lekker zeg, had om 10.15 een afspraak bij de dealer om mijn ruitenwisserarmen te vervangen (stuiteren over ruit heen) bellen ze net pas op dat onderdelen nog niet binnen zijn.
Ik blijf er echt bij dat dat gewoon triestig is bij Audi. Kom op zeg, schaal je productie eens wat. Dit is al het derde model A3 waar ze de wachttijden weer zo lang laten oplopen. Fijn als je met een lease rijdt en wilt vervangen. Ik rij mijn wagen er op 2 jaar en 8 maanden uit. Ik dacht wel op tijd te zijn 4 maanden op voorhand en dan 3 maanden voor de eindtijd te bestellen.The Eagle schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 21:00:
Volgende keer ga ik na 1 jaar en 8 maanden al naar de wagenparkbeheerder, 3 maanden kiezen en 9 maanden levertijd.
19/06 besteld en ik zou 'm op 9 oktober moeten krijgen... Net voor de grote drukte besteld denk ik dan.
HyperBart schreef op zondag 15 juni 2014 @ 01:20:
Schaamteloze crosspost, maar verdikkeme, Audi heeft zijn dingen goed op orde, behalve hun levertermijnen die oplopen tot 6 maanden tegenwoordig.Je zou g*dver toch eens denken dat die gasten hun productielijnen en aantallen opschroeven, dit is al de 3de keer dat het model A3 of een variant daar op zo een lange levertermijnen heeft.
[ Voor 24% gewijzigd door HyperBart op 19-08-2014 10:44 ]
Verwijderd
ik had twee maanden levertijd (eind mei was dat) op mijn SB, en voor de limo was het 5 maanden..
Weet iemand zou het verschil tussen een 'hot country' en een 'not hot country' uitvoering?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Volgens mij een verschil in radiator als ik het goed lees.
Dus de hoeveelheid hitte die de airco kwijt kan?
Wat zou het voor 'ons' uitmaken dan?
Mijn huidige A6 Limo is een 'hot country' terwijl de A6 Avant Allroad die ik op het oog heb een 'not hot country' is.
Wat zou het voor 'ons' uitmaken dan?
Mijn huidige A6 Limo is een 'hot country' terwijl de A6 Avant Allroad die ik op het oog heb een 'not hot country' is.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Die link vond ik ook maar is niet echt behulpzaam.
De accu's in beide auto's hebben hetzelfde vermogen en zitten op dezelfde plaats (achterin).
Het start/stop system komt hier niet eens ter sprake want geen van beide auto's hebben dit systeem.
De vraag blijft dus nog steeds wat het verschil is tussen een auto met met designatie 'Hot country' en een auto met designatie 'Not hot country'.
De accu's in beide auto's hebben hetzelfde vermogen en zitten op dezelfde plaats (achterin).
Het start/stop system komt hier niet eens ter sprake want geen van beide auto's hebben dit systeem.
De vraag blijft dus nog steeds wat het verschil is tussen een auto met met designatie 'Hot country' en een auto met designatie 'Not hot country'.
Best eens bellen met een dealer dan lijkt mij...
Hij doet toch moeite voor je? Beetje ondankbare reactie dan, vind je niet?
[ Voor 75% gewijzigd door Grrrrrene op 23-08-2014 08:30 ]
Waarom wil je het uberhaupt weten? Aankoop / gebruik buitenland ofzo
We wonen niet in een heet land dus wat boeit het, beetje vreemd dat je hier verwacht een antwoord te.krijgen terwijl die uitvoeringen hier waarschijnlijk niet eens te krijgen zijn?
Verschil in koelsysteem voor warme landen blijkbaar.
hoe een hot country auto uitpakt in nl. Geen idee.
hoe een hot country auto uitpakt in nl. Geen idee.
Dit topic is gesloten.
![]()