http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Verwijderd
Inmiddels de derde dag de auto in bezit, 4x staan tanken. Het gaat echt hard. Ritje van 200 KM ~ 50 euro aan benzine. Denk dat ik maar wat matigen ga en meer in 1 keer pak vanaf heden.

Verradelijke aan die auto is is dat je zonder dat je het doorhebt zo op de 190kmph zit. Kleine note, mijn antenne ontbreekt ineens. Of het is door snotapen eraf gehaald, of het is eraf geknald ofzo. Ben de wasstraat niet ingeweest, dat kan het niet zijn. Radioontvangst is wel verder goed. Mischien een miniantenne ergens vandaan halen.
even optrekken,ff gas lossen...*plek* terug met koud zweet word je tegen de zetel gedrukt
super auto met een tijdloos design!
Verwijderd
Ben overigens wezen kijken voor velgen, inclusief Michelin Y type banden (Snelheidsindex van 300KMPH). Zijn verchroomde / zwarte, 19 inch velgen, samen inclusief monteren en een gratis setje slotbouten zoals gebruikelijk voor 1560 euro.
Vooral de banden bepalen zo'n beetje de prijs.
Ga ze naar vermoeden met volgende maand ophalen.
@hierboven, jup. De 2.7 liter bi-turbo wordt onderschat bij velen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2014 15:13 ]
Alles gelijk blijven kan niet. Misschien reed je lichtjes bergop zonder CC en vlak, of lichtjes omlaag met CC.Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:13:
Hoe komt het trouwens dat wanneer ik met m'n voet, constant 80 aanhou, het verbruik hoger is dan wanneer ik dat laat doen met cruisecontrol? Zit verschil in van 2/100l ondanks dat alles gelijk blijft.
Mooie auto overigens!
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
CC is altijd zuiniger dan met de voet, omdat het systeem intern alles regelt en vastzet.
[ Voor 10% gewijzigd door Rainesh op 08-08-2014 16:09 ]
Dude no!Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:13:
Ben overigens wezen kijken voor velgen, inclusief Michelin Y type banden (Snelheidsindex van 300KMPH). Zijn verchroomde / zwarte, 19 inch velgen, samen inclusief monteren en een gratis setje slotbouten zoals gebruikelijk voor 1560 euro.
Vooral de banden bepalen zo'n beetje de prijs.![]()
Ga ze naar vermoeden met volgende maand ophalen.
Ga dat ding nou niet ver-sjonnie-en! Gewoon die 17"ers met OEM velgen houden, staat 1000x beter dan een of andere aftermarket chrome whatever troep velg.
Chrome op een moderne velg.....
Pak anders dezelfde velg (old RS4), maar dan in een grotere maat.
/edit:
Kijk hier: http://link.marktplaats.nl/m833213141
Voor 350 euro ben je de man (kan best wat van de prijs af). Heb je nog 1200,- over om ze te laten spuiten en banden te kopen. Trap je de oude banden voor 100,- op marktplaats, ben je daar ook van af.
[ Voor 18% gewijzigd door max op 08-08-2014 16:51 ]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Verwijderd
Stond de auto namelijk niet verkeerd hoor:

Verkoper heeft de velg heel even voor de audi gehouden, absoluut niet sjonny, gewoon dik en toch zakelijk.
Maar als je zoals zovelen een of andere "bling bling kijk mij eens een dikke patser zijn met mijn velg die totaal niet bij de auto past"-velg er onder legt....
[ Voor 11% gewijzigd door max op 08-08-2014 16:59 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Geen idee dat ding hebben wij niet meer
Normale scooterwieltjes wel natuurlijk
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Verwijderd
Dat valt wel mee man. Wanneer heb je ooit een auto van mij gezien op dit forum met velgen die totaal niet bij de auto hoorde?max schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 16:54:
Maar als je zoals zovelen een of andere "bling bling kijk mij eens een dikke patser zijn met mijn velg die totaal niet bij de auto past"-velg er onder legt....
De oude velgen kunnen wat mij betreft gewoon in de schuur, en eruit wanneer er weer sneeuw op het wegdek ligt. Winterbanden bestel ik tegen eind november aan als de auto er dan nog is. De runflats kunnen de verkoop in.
Gisteren de banden nog opgepompt. Van 1.9 Bar naar 2.5 Bar per band. Geloof dat ik wat wrijvingsverlies had
K to the KillaZ
Maar goed die sticker achterop is ook al sjonnie
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Nou, ik kan me zelfs nog herinneren, dat jij een auto waarvan de auto zelf vond dat de velgen er niet bij hoordeVerwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 17:08:
[...]
Dat valt wel mee man. Wanneer heb je ooit een auto van mij gezien op dit forum met velgen die totaal niet bij de auto hoorde?
had
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Verwijderd
Deze bedoelde je ?ThunderNet schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 09:47:
[...]
Nou, ik kan me zelfs nog herinneren, dat jij een auto waarvan de auto zelf vond dat de velgen er niet bij hoorde

Beter dat het daar gebeurde, dan later op de snelweg.
Ik heb gisteren een stukje gereden op de duitse snelweg... Bij 270 stopte ik maar even. Het werd angstaanjagend snel. Verbruik steeg naar 1 liter op 1.5km...en kon ik gelijk verderop al tanken.
Mijn Passat kan er op topsnelheid (240 op de teller) ook wat van....1 op 3 ofzo
Hard rijden betekent veel toeren en dus een hoog verbruik. Simple as that.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Volgens mij blijft het aantal omwentellingen per km gelijk. Als je tenminste in dezelfde versnelling rijd. Of je nu snel rijdt of niet.The Eagle schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 00:02:
Ach, met mijn Altea (2.0 TDI) zat ik bij 200 km/u ook al op 1:4
Hard rijden betekent veel toeren en dus een hoog verbruik. Simple as that.
Ik heb ook wel eens een mkIV gezien die 1:0.5 deed met 260.
Was wel leuk, redde net tankstation naar tankstation.
Verwijderd
Je hebt wel een enorm vermogen onder je voet zitten. Als je zuinig wilt rijden dan moet je met een RS4 constant de cruisecontrol waar nodig gebruiken. Het meest zuinige wat ik voorbij komen zag op teller was 4.4/100l met 40kmph in z'n 6de versnelling ....
Boven de 100 gaat het boven de 10/100l. Met airco aan vol tot 220 rijden schiet verbruik omhoog naar 60/100l. Toen ik 270 ging stond het op 1 op anderhalve kilometer... Das een shitload aan benzine per gereden meter ofzo.
Aankomende week e.a doen aan de auto. CD Wisselaar volgepropt met CD's. Heel erg belangrijk dat je nog een langzamere snelheid kiest met het branden van audiocd's. Hij kan ook mp3's aan, maar nog niet geprobeerd. Lekker muziek luisteren zo.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2014 21:46 ]
Vooral bij 19" moet je wel wat verlagen. Anders krijg je zo'n hummer/traktor look als die A3.
Als je over de prijzen in zit zou ik max 18" nemen. Verschil per band tussen 18" en 19" zit ongeveer op €50 a €60 per band.

[ Voor 26% gewijzigd door KappeNou op 11-08-2014 10:48 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
40 op wat voor breedte maat?zonoskar schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:57:
Persoonlijk zou ik geen lagere wang willen hebben dan 40 serie banden.
Dit getal is het percentage van de breedte van de band. Je kan dit dus niet zomaar voor elke auto toepassen.
Het plan is nu om met de ICE te gaan (50€ vanaf Adam) en dan terug lekker nieuwe auto inrijden. Alleen als het echt een gedoe wordt, dan heb ik er geen zin in.
Het ophalen ansicht betekend dat je auto daar klaarstaat in de afhaalruimte/hal en dat je persoonlijk door iemand van Audi uitleg over je auto etc krijgt.
Ik weet dat het een percentage is. Voor een bepaald model heb je de standaard wielen (van de instapper dus). Meestal kom je bij een 40 of 45 serie band uit als je daar 2" grotere wielen op zet. Natuurlijk zijn er 40 serie banden met een flinke wang, maar die wang is dan meestal ook erg stug ivm de breedte.KappeNou schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:24:
40 op wat voor breedte maat?
Dit getal is het percentage van de breedte van de band. Je kan dit dus niet zomaar voor elke auto toepassen.
Zelf geen ervaring mee, maar ik was een paar jaar geleden in Neckarsulm, waar ze (destijds) alles vanaf de A4L en hoger in elkaar zetten. Geweldig om te zien, erg geoliede machine daar. De ontvangsthal waar jij je auto dan op zou komen halen is erg mooi, je naam staat op een bord met je auto ernaast. Het heeft wel iets. Neem aan dat het in Ingolstadt ongeveer hetzelfde gaat.BlauweFles schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:51:
Heeft iemand ervaring met het zelf ophalen van een nieuwe Audi in Ingolstadt? Ben benieuwd hoe zoiets in z'n werk gaat en of het de moeite waard is?
Het plan is nu om met de ICE te gaan (50€ vanaf Adam) en dan terug lekker nieuwe auto inrijden. Alleen als het echt een gedoe wordt, dan heb ik er geen zin in.
Grappig weetje (zeker de tour doen, kom je nog veel meer leuke dingen te weten!): Ingolstadt is het bekendste Audi bolwerk, maar in Neckarsulm worden dus 1) de grotere auto's gebouwd en 2) zit Quattro GmbH gevestigd. Honderden TT's en R8's blijft een indrukwekkend gezicht.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dat komt meer doordat tegenwoordig een 17" en 18" velg met de maten 225 t/m 245 vrij standaard zijn geworden.zonoskar schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:29:
[...]
Ik weet dat het een percentage is. Voor een bepaald model heb je de standaard wielen (van de instapper dus). Meestal kom je bij een 40 of 45 serie band uit als je daar 2" grotere wielen op zet. Natuurlijk zijn er 40 serie banden met een flinke wang, maar die wang is dan meestal ook erg stug ivm de breedte.
Een aantal jaren geleden zag je meer wang maten tussen de 50 en 60.
Bijvoorbeeld 205/55/16 is een periode van jaren bijna de meest voorkomende maat geweest. Helemaal bij VAG.
Ik snap niet wat een flinke wang met meer stugheid te maken heeft. Eerder minder. Daarbij is het heel afhankelijk van welk merk en type band. Sommige merken hebben een hele stugge wang. Helemaal de dunlop sportmaxx TT met kevlar in de wang.
Een nieuwe Audi in moeten rijden op de Autobahn. En dan rustig aan moeten doen. Nee dank je, dan rij ik hem liever in NL in en ga ik daarna naar onze zuiderburenBlauweFles schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:51:
Heeft iemand ervaring met het zelf ophalen van een nieuwe Audi in Ingolstadt? Ben benieuwd hoe zoiets in z'n werk gaat en of het de moeite waard is?
Verwijderd
Koppeling zit voor m'n gevoel als ik het pedaal intrap, een stukje hoger. Verder niets bijzonders mee gedaan. Kan het zelfstellende koppelingskabel zijn? Vast niet.
Als er een standaard koppeling inzit en geen versterkte dan kan ik de oorzaak wel raden ja. De RS4 nu doet meer dan 550nm. Meer als dat de stock koppeling aankan.

Om alsnog ontopic te blijven: Dit moet je gemerkt hebben met de testrit. Het is niet zo dat jij hem met 4 dagen naar de klote helpt. Ik zou even contact opnemen met Hartog, misschien dat zij iets voor je kunnen betekenen.
http://www.hartogtuning.nl/
K to the KillaZ
Verwijderd
en inbouw is
Ahem. Maar je rijdt wel een RS4.
Ik heb ook gezegd, ploft het blok in elkaar binnen een half jaar, dan gaan we het slopen. Alles in delen verkopen. Deze auto kan echt explosief duur zijn.
Heb je de remmen wel getest?
Verwijderd
Niemand durft garantie op een RS4 te geven
Verwijderd
Helaas maar waar.KappeNou schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:24:
[...]
Niemand durft garantie op een RS4 te gevenJa dan is hij 10k duurder.
Verwijderd
Alles was toch top aan die auto Jism? Dat wist je toch zeker? Hij kwam bij een garagist weg toch? Die ene die alles had vervangen? Toch?
Hoelang heb je dat ding? 1,5 week ofzo? Je bent genaaid. Zo zou het bij mij voelen in ieder geval.
Wat wil je precies weten? Ik reed hiervoor een Audi A3 8P met de 1.4 TFSI 125pk en nu de 8V met de 1.4 COD.zonoskar schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:12:
Ik zoek ervaringen met de 1.4 TFSi CoD motor. Bij voorkeur van iemand die hem kan vergelijken met de 1.4 TFSi met 122Pk (die heb ik nu).
Qua motor vind ik de COD rustiger, en is er niks te merken van de cilinderschakeling. Ik zie het alleen in mijn display dat die op 2 cilinders rijdt. Qua vermogen is het een prima blok en trekt de auto flink vooruit, heb nergens het gevoel dat ik wat tekort kom. Trekkracht van 250Nm is voor normaal nederlands wegverkeer dan ook prima.
Wel heb je net als bij de 125pk versie dat onder de 1500rpm er niet veel gebeurd, maar goed dat is een kleinigheidje.
Qua verbruik zat ik met de 125pk rondt de 1 op 14 gemiddeld, met de COD zit ik nu op een gemiddelde van 1 op 16,2 en vaak met rustige ritjes zit ik het vaak oplopen richting 1 op 18. Erg nette waardes voor een klein benzineblokje die dan in mijn geval nog eens op 18" staat (Proline S).
[ Voor 14% gewijzigd door Wicked-Game op 12-08-2014 11:31 ]
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Wat wil je weten, ik rij er nu 7 maanden mee 140pk CoD S Tronic (met flippers :-)zonoskar schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:12:
Ik zoek ervaringen met de 1.4 TFSi CoD motor. Bij voorkeur van iemand die hem kan vergelijken met de 1.4 TFSi met 122Pk (die heb ik nu).
Dus hoe is de acceleratie van 100-120 Km/h in z'n 6 of 5? Kun je op koppel rijden ipv toeren? @Wicked zegt al dat er onderin niet veel gebeurt, dat is overigens ook zo bij mijn 1.4. Maar gebeurt er wel iets meer?
Acceleratie van 100-120 is snel. Welke versnelling hij dat doet zou ik niet weten. Ik heb een S-Tronic.
1.4COD schopt harder in je rug dan de 1.4 TFSI 125pk deed. Hij leurt er ook harder aan, en daarnaast heeft het gewichtsreductie van de huidige 8V tegenover de 8P ook voordelen. 100/120km/h en in zijn 5/6 acceleren doet die uitstekend, je hoeft niet terug te schakelen. Ik doe het alleen soms van 6 naar 5 als ik even heel snel er langs wil. Ik vind namelijk de 6 meer een cruise versnelling.zonoskar schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:58:
Thanks! Ik zou graag weten of het vermogen dermate meer is dat het de meerprijs waard isNou is dat voor iedereen anders natuurlijk. Ik vind mijn 1.4 niet echt slecht, zeker niet nadat ik proefgereden heb ik een aantal 1.6 diesels. Maarja, die diesels hebben 14% bijtelling, de 1.4 CoD zit in 20%.
Dus hoe is de acceleratie van 100-120 Km/h in z'n 6 of 5? Kun je op koppel rijden ipv toeren? @Wicked zegt al dat er onderin niet veel gebeurt, dat is overigens ook zo bij mijn 1.4. Maar gebeurt er wel iets meer?
Hij is best gretig over het gehele bereik. En het koppel is over een groot bereik beschikbaar. Heb in iedergeval nooit het idee echt wat te missen behalve dan onder de 1500rpm, maar daarna knalt hij erin. En tja hoe vaak rij je nu onder de 1500? Ik in iedergeval vrijwel nooit.
Al met al vind ik het blok veel fijner, rustiger maar ook veel gretiger en ik kreeg er voor mijn gevoel een veel sterker blok eronder te hebben dan het werkelijk is. 1.6TDI heb ik ook even gereden, maar is meer een cruiser motor. Qua sportiviteit legt die het af tegen de 1.4COD. De 2.0TDI had nog wel een interessante optie geweest maar was voor mij in de lease minder interessant.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Ik heb mijn 0-100 sprintje geupload: YouTube: Audi A3 Limousine - 1.4 TFSI CoD 140pk S-Tronic
Daarnaast zie ik dat ik op mijn kanaal de 125pk tfsi van de 8P ook nog heb staan met een stronic: YouTube: Audi a3 0 tot 150 1.4tsi 125pk stronic
De A3 Sedan is auto van het jaar van de wereld gekozen en is ook 1 van de stilste autos. Die motor hoor je niet binnen hoor.
Erg constructief, not.Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:22:
Dus dat ding is opgefokt naar, wat was het, 420pk en dan word de koppeling niet vervangen? Wat voor kneus ben je dan?
Alles was toch top aan die auto Jism? Dat wist je toch zeker? Hij kwam bij een garagist weg toch? Die ene die alles had vervangen? Toch?
Hoelang heb je dat ding? 1,5 week ofzo? Je bent genaaid. Zo zou het bij mij voelen in ieder geval.
Jism is iemand die 'gewoon' iets wil hebben. Dan is er geen argument wat hem op een andere gedachten kan brengen. Zelf vind ik het aardig om zijn ervaringen te lezen. Al zal hij deze auto waarschijnlijk niet langer dan 1-2 maanden houden en weer terug gaan naar iets betrouwbaarders.
U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
Waarom brandt je EPC lampje?Tylen schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:12:
De Stronic heeft overigens een 7 bak.
Ik heb mijn 0-100 sprintje geupload: YouTube: Audi A3 Limousine - 1.4 TFSI CoD 140pk S-Tronic
Daarnaast zie ik dat ik op mijn kanaal de 125pk tfsi van de 8P ook nog heb staan met een stronic: YouTube: Audi a3 0 tot 150 1.4tsi 125pk stronic
Verwijderd
Het moet allemaal constructief zijn begrijp ik?utbone schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:18:
[...]
Erg constructief, not.
Jism is iemand die 'gewoon' iets wil hebben. Dan is er geen argument wat hem op een andere gedachten kan brengen. Zelf vind ik het aardig om zijn ervaringen te lezen. Al zal hij deze auto waarschijnlijk niet langer dan 1-2 maanden houden en weer terug gaan naar iets betrouwbaarders.
Hij doet er ontzettend laconiek over en dat verbaast mij. zou hij dat ding nu een half jaar hebben ok. Maar na een week zou ik met of zonder garantie toch echt aankloppen bij de verkoper. Die heeft dat ding verkocht met specs die dus helemaal niet kunnen. Dat het kapot gaat heeft dan niets met garantie te maken. Vervolgens laat ie dat ding dan ook nog maken voor een klein vermogen bij diezelfde garage? Dan heb je echt een plaat voor je hoofd denk ik dan.
"Het EPC lampje is een typisch VAG (Volkswagen/Audi/Seat/Skoda) onderdeel. EPC staat voor Electronic Powertrain Control. Zodra de computer, die de werking van de motor regelt, een storing in de aandrijving (Powertrain) ontdekt, stuurt deze het EPC lampje aan. Omdat het meestal een motorstoring is, gaat vaak ook het motorstoringslampje (MIL) branden. Gebeurt dit, ga dan zo snel mogelijk met je auto langs een BOVAG autobedrijf om het een en ander te laten controleren"
Ik heb nu een A1, daarin hoor je de motor welTylen schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:18:
Klinkt niet fijn????
De A3 Sedan is auto van het jaar van de wereld gekozen en is ook 1 van de stilste autos. Die motor hoor je niet binnen hoor.
Stop/Start systeem was stuk. Dan gaat dit lampje ook branden. Er is een nieuwe ECU in gekomen. Ik vond het niet erg dat het stuk was. Maar het lampje was wel irri
[ Voor 12% gewijzigd door Tylen op 12-08-2014 12:54 ]
Assumptions are the mother of all fuckups.zonoskar schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:51:
[...]
Ik heb nu een A1, daarin hoor je de motor wel
Bij de 2.0tfsi welke ik nu ook rij merk je toch wel dat het maar een 2 litertje is. Maar voor wat het is prima! Wel lekker dat turbo koppel.
[ Voor 11% gewijzigd door KappeNou op 12-08-2014 13:18 ]
http://www.volkswagen.nl/...e-techniek-van-volkswagen
Verwijderd
Nee hoor. Ik ben niet helemaal helder geweest in mn berichten. 2 dagen terug heb ik ESP uitgezet, en haalde het in m'n hoofd met een volle burnout over de straatstenen weg te trekken. Iets dat ik dus niet had moeten doen, want de koppeling van een RS4 is daar dus echt niet voor gemaakt.Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:43:
[...]
Het moet allemaal constructief zijn begrijp ik?![]()
Hij doet er ontzettend laconiek over en dat verbaast mij. zou hij dat ding nu een half jaar hebben ok. Maar na een week zou ik met of zonder garantie toch echt aankloppen bij de verkoper. Die heeft dat ding verkocht met specs die dus helemaal niet kunnen. Dat het kapot gaat heeft dan niets met garantie te maken. Vervolgens laat ie dat ding dan ook nog maken voor een klein vermogen bij diezelfde garage? Dan heb je echt een plaat voor je hoofd denk ik dan.
In eerste instantie leek er niets aan de hand, rook wat verbrand rubber, maar dat krijg je als je met gierende banden wegtrekt. 2 dagen later, komt ineens het geslip in de koppeling. Zie hier de oorzaak.
Overal wordt afgeraden, of om teminste met een echt supersterke koppeling pas te gaan trekken. Het is m'n eigen schuld die nu een prijskaartje heeft ter waarde van ~ 2000 euro.
Goed. De auto is verder gewoon nog rijbaar, en doe ik m'n dingen er gewoon nog mee. Gas wat dieper intrappen zit er eventjes niet bij. Mooi moment om wel gelijk een verstevigde set in huis te kunnen halen. De standaard RS4 koppeling moet het vermogen makkelijk kunnen houden. Er zijn zelfs modellen met meer dan 480PK die er prima mee knallen.
Ik ben op internet nog aan het speuren voor *goed* en *betrouwbaar* materiaal. Zodra dat binnen is, gaat de auto met 2 man tegelijk een volle dag gewerkt worden. Is niet anders. Is ook geen golf, even de bak eraf krikken en vervangen. Heel blok inclusief bak moet eruit.
Godfuckingdammit!Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 05:28:
Kut. Koppeling slipt van de RS4. Zodra de turbo's opspinnen slipt het als een gek![]()
Koppeling zit voor m'n gevoel als ik het pedaal intrap, een stukje hoger. Verder niets bijzonders mee gedaan. Kan het zelfstellende koppelingskabel zijn? Vast niet.
Als er een standaard koppeling inzit en geen versterkte dan kan ik de oorzaak wel raden ja. De RS4 nu doet meer dan 550nm. Meer als dat de stock koppeling aankan.
Kut man. Wel mooie aanleiding om leuke Sachs spullekes eronder te knopen!
http://www.ebay.de/itm/221500669305#ht_0wt_0
Succes ermee!
Een burnout met een quattro?Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:48:
[...]
Nee hoor. Ik ben niet helemaal helder geweest in mn berichten. 2 dagen terug heb ik ESP uitgezet, en haalde het in m'n hoofd met een volle burnout over de straatstenen weg te trekken. Iets dat ik dus niet had moeten doen, want de koppeling van een RS4 is daar dus echt niet voor gemaakt.
zo hou je het topic ook een beetje in leven, kan iedereen weer 'wtf' 'rofl' of soortgelijke opmerking maken.
Wanneer ga je weer een alfa kopen? 't is nogal rustig bij ons..
Of hij verlaat op een gegeven moment dit topic omdat ie een groot Rolls. Royce topic heeft geopendthijszor schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:59:
wel mooi dat je geen schaamte kent Jism, om hier op tweakers te zeggen dat je een burnout met je RS4 hebt gedaan en nu 2 dagen later de koppeling er niet zoveel zin meer in heeft.
zo hou je het topic ook een beetje in leven, kan iedereen weer 'wtf' 'rofl' of soortgelijke opmerking maken.
Wanneer ga je weer een alfa kopen? 't is nogal rustig bij ons..
Klinkt meer als een 'burn out' op de koppeling, zonder wielspin dus... High performance auto's wagens met veel grip (dus elke quattro, m5 e39) zijn berucht om eerst volledig de koppeling aan te laten grijpen voordat de power erop kan, met name wagens met koppel onderin het toerenbereik.Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:48:
[...]
Nee hoor. Ik ben niet helemaal helder geweest in mn berichten. 2 dagen terug heb ik ESP uitgezet, en haalde het in m'n hoofd met een volle burnout over de straatstenen weg te trekken. Iets dat ik dus niet had moeten doen, want de koppeling van een RS4 is daar dus echt niet voor gemaakt.
In eerste instantie leek er niets aan de hand, rook wat verbrand rubber, maar dat krijg je als je met gierende banden wegtrekt. 2 dagen later, komt ineens het geslip in de koppeling. Zie hier de oorzaak.
Overal wordt afgeraden, of om teminste met een echt supersterke koppeling pas te gaan trekken. Het is m'n eigen schuld die nu een prijskaartje heeft ter waarde van ~ 2000 euro.
Goed. De auto is verder gewoon nog rijbaar, en doe ik m'n dingen er gewoon nog mee. Gas wat dieper intrappen zit er eventjes niet bij. Mooi moment om wel gelijk een verstevigde set in huis te kunnen halen. De standaard RS4 koppeling moet het vermogen makkelijk kunnen houden. Er zijn zelfs modellen met meer dan 480PK die er prima mee knallen.
Ik ben op internet nog aan het speuren voor *goed* en *betrouwbaar* materiaal. Zodra dat binnen is, gaat de auto met 2 man tegelijk een volle dag gewerkt worden. Is niet anders. Is ook geen golf, even de bak eraf krikken en vervangen. Heel blok inclusief bak moet eruit.
Divide and conquer.
Lol ik dacht hetzelfde.
YouTube: corvette clutch burnout
[ Voor 19% gewijzigd door Stefke op 12-08-2014 21:25 ]
Het kan wel met 4WD natuurlijk maar ook hier zie je, eerst rollen en dan het gas erop. Niet gas opbouwen en dan clutch dump, dat werkt gewoon niet omdat je teveel grip en teveel vermogen hebt. En ik gok dat het 4WD systeem hier ook anders werkt dan bij audi maar dat weet ik niet zeker.
Nu heeft een Quattro een vloeistofkoppeling tussen de voor- en achterwielen, maar dan nog lijkt het me nagenoeg onmogelijk omdat die geen volledige slip toelaat.
[ Voor 78% gewijzigd door Maasluip op 12-08-2014 21:45 ]
Signatures zijn voor boomers.
[ Voor 79% gewijzigd door Stefke op 12-08-2014 22:07 ]
Eerst heb je er heilig niets mee gedaan en nu heb je er een burnout mee gedaan?Thanks. De meer ik er mee rij, des te beter ik de auto ook waarderen ga.
Echter, koppeling slipt nu als een malle. Niks bijzonders mee gedaan, gewoon wanneer turbo's inkomen slipt ie. Koppeling zit bij het pedaal ook ineens een stuk hoger. Heeft een Rs4 B5 een zelfstellende kabel zoals VW dat heeft met hun versnellingsbakken? Vast niet ....
Ik weet dat de auto meer dan 560nm heeft. Wellicht dat het wegtrekken vanuit z'n derde versnelling niet echt gewaardeerd wordt door de koppeling. Ik zit er aan te denken gelijk een stevigere in huis te halen, en deze in te laten bouwen.
De quattro in de RS4 die Jism heeft maakt gebruik van een torsen centerdifferentieel. Daar zit geen vloeistof in zoals bij een haldex koppeling. En een van de nadelen is dus dat die wel een volledige slip toe laat als er helemaal geen grip op een as is.Maasluip schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 21:43:
Nu heeft een Quattro een vloeistofkoppeling tussen de voor- en achterwielen, maar dan nog lijkt het me nagenoeg onmogelijk omdat die geen volledige slip toelaat.
Verwijderd
Zoiets als dit dus. Maar een stock RS4 koppeling is daar niet voor gemaakt.
Ben op het moment aan het zoeken voor een goede set. Zodra die er is gaat de auto op de brug.
Krijg wel 'support' van vrienden, dat het een pijnlijke reparatie is maar echt de moeite waard is. Ik heb tot nu toe veel plezier gehad van de RS4.
Vreemd genoeg zie je genoeg auto's die dit wel kunnen. Youtube is your friendMaasluip schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 21:43:
Maar dat is dan weer geen burnout. Dat is een donut. De grap is dat je met een 4WD auto geen burnout kunt doen omdat je op 2 wielen moet remmen en de andere twee wielen moeten draaien. En bij een 4WD aangedreven auto (bij een vaste koppeling) is dat onmogelijk.
Het zijn dan natuurlijk geen standaard auto's. Maar met een flinke clutch dump kan het vaak een heel klein beetje. Met de TT-rs en R8 V10 heb ik dit ook wel is gedaan. Maar de burnout is dan maar 1 meter lang aangezien er geen 800+ pk in zit
Wat jij omschrijft is wat JC zo mooi "elevenses" noemt.
Hoe dan ook, succes met de reparatie. Mooie wagen verder zo'n RS4.
Kom bijna dagelijks een RS6 tegen, tijdje het vorig model, maar blijkbaar had de eigenaar nog een sok gevonden met genoeg voor het nieuwe model. Erg mooi.
@Jism...misschien moet je een normaal gaan (leren) rijden..Wegtrekken in de 3, natuurlijk is dat niet goed. Je kunt het best een paar keer doen, maar structureel? Wat denk je dat die koppeling voor zijn sokken krijgt elke keer.
Nu lach je misschien (als een boer met kiespijn) nog bij deze reparatie, bij de volgende ga je je op hoofd krabben, daarna kan je auto naar de sloop. Zonde,... sommige mensen
Had een achterwielaandrijver gekocht, die hebben deze "problemen" niet?
[ Voor 6% gewijzigd door Stefke op 13-08-2014 11:14 ]
Verwijderd
Het is ook geen materiaal van porselein ofzo dat absoluut niet tegen een stootje kan.
Reparatie doen we vermoedelijk aankomend weekend. Dan is de auto met een werkdag klaar. Meteen een beurtje erbij, 6 liter castrol olie, filter(s), knalboegies x6 (
Hoeveel ben je kwijt voor zo een beurtje?
Verwijderd
Aangezien het blok er dan toch uitligt gelijk de turbo's nalopen, alles schoonmaken wat schoongemaakt kan worden, auto poetsen, de hele rotzooi. Leer in poets zetten etc.
Better make it right. Koppeling wordt compleet versterkte set van ongeveer 1200 euro. Das druklager, dubbel massa vliegwiel en koppeling. Qua manuren zit je ongeveer op 30 tot 40 uur werk (motor moet eruit
Alles was toch al gedaan en goed?Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:48:
Olie is geloof ik 15 euro de liter, x6 dus. Filtertje(s) kosten niet zoveel, bougies 12,50 per stuk, uurtje werk, om en nabij de 250 euro. Dit is nog een kleine beurt overigens.
Aangezien het blok er dan toch uitligt gelijk de turbo's nalopen, alles schoonmaken wat schoongemaakt kan worden, auto poetsen, de hele rotzooi. Leer in poets zetten etc.
Better make it right. Koppeling wordt compleet versterkte set van ongeveer 1200 euro. Das druklager, dubbel massa vliegwiel en koppeling. Qua manuren zit je ongeveer op 30 tot 40 uur werk (motor moet eruit) wat uitkomt op 800 euro. Om en nabij de 2250 € dus. En dan help ik zelf nog zachtgezegd mee.
Ik bestel altijd bij oliehandel.nl castrol edge 5w30 voor 5L €40 en €10 per losse liter erbij.
Ik zou voor je leer wel eerst een cleaner gebruiken en hierna voeden en des nood nog een verzegelaar.
Dit topic is gesloten.
![]()