Het grote Audi topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 58 Laatste
Acties:
  • 385.499 views

Onderwerpen

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-12 22:59
Tomatoman schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 23:34:
[...]

Sommige mensen begrijpen inderdaad niets van DSG-bakken. Laatst las ik nog een verhaal van iemand die na maanden nog steeds niet wist dat je met de pook in de +/- stand handmatig kon schakelen, mafkees :')
:D B)

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-12 20:59

vhal

ಠ_ಠ

[...]

Sommige mensen begrijpen inderdaad niets van DSG-bakken. Laatst las ik nog een verhaal van iemand die na maanden nog steeds niet wist dat je met de pook in de +/- stand handmatig kon schakelen, mafkees :')
Au.... :D

Strava

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11 00:35
[...]

Die weten waarschijnlijk ook niet dat je de toerenbegrenzer met een S en RS met DSG wel kan opzoeken O-)

>PC specs<

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-12 22:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dr bestaan ook self propelled toerenbegrenzers voor Audi trouwens. Vaak komen die in de vorm van een Alfa, met een bordje "Stop Politie" op de hoedenplank verborgen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

bord4kop schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:41:
Vraagje: ik las op een USA audi forum in een post dat deze mr. zijn aircondition aan zijn sleutel had gekoppeld.
Dus met zijn sleutel stond de airco op 20 en bij zijn vrouw op 23.. automatisch.

Ik had zoiets ook op mijn BMW, spiegels die automatsich naar ´mijn´ stand, gingen etc. Dat is verotte handig!

Maar ik kan er niets over vinden in de handleiding :(

A3 van 2006 trouwens.
Mijn A3 SB van 2007 had dit ook, ging automatisch valt ook niets aan in te stellen, de clima + radio instellingen worden opgeslagen per sleutel.

Stand van spiegels zat hier overigens niet bij.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

[...]

Ja, waarom zou je aan je +/- pook zitten als je flippers op het stuur hebt :z

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f6OoDv9sUDRDURn7pz2bWPmL/full.png

Na het weekend is ie van mij ! :)

Audi A4 Avant RS4, Quattro 2.7 Biturbo, 420+ Pk, full-options.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Full options??? Ik zie geen koplampsproeiers, heb je wel xenon???

Maar gefeliciteerd, sneller dan dat je hem eerst zou krijgen toch?

[ Voor 35% gewijzigd door Tylen op 31-07-2014 19:14 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

Met full-options bedoel ik dat alles wat in een RS4 Avant te verkrijgen is, erin zit.

Staat van interieur is subliem. Alles glanst, het leer is in goede conditie, het ruikt lekker, belangrijker; er is niet in gerookt.

De audi gaat toch voor inruil. De koper wou op afbetaling de auto overnemen. Doe ik niet aan.

• The Eagle

The Eagle

En toch: het front vind ik gewoon niet mooi.
Then again: de meeste mensen zullen toch alleen je achterlichten zien, dus /care :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

En toch issie niet full option, dingen als xenon, standkachel etc. waren gewoon als optie leverbaar. Geeft verder ook niet, bijna geen enkele Audi is full option...

Verder leuke bak, toch wel een klassieker in wording, hopelijk gaan je onderhoudskosten wat meevallen.

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-12 20:37
Tylen schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:13:
Full options??? Ik zie geen koplampsproeiers, heb je wel xenon???

Maar gefeliciteerd, sneller dan dat je hem eerst zou krijgen toch?
Zo te zien heeft ie wel koplampsproeiers, beetje inzoomen en dan zie je de naden van de sproeiers. :)

Maar proficiat! Ga je em nog een detailbeurt geven? Want leder hoort niet te glimmen he......

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Verwijderd

Audi belde gisteren, volgende week donderdag kan ik hem ophalen :)

Ga zo maar even een 32 GB Sd kaart halen voor mijn muziek en een lighting>30 pins connector halen voor de telefoon...

Weet iemand trouwens of het mogelijk is video te streamen naar de MMI ?

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-12 20:30

Convoy

g44p

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:29:
Met full-options bedoel ik dat alles wat in een RS4 Avant te verkrijgen is, erin zit.

Staat van interieur is subliem. Alles glanst, het leer is in goede conditie, het ruikt lekker, belangrijker; er is niet in gerookt.

De audi gaat toch voor inruil. De koper wou op afbetaling de auto overnemen. Doe ik niet aan.
Glanst :X Tis geen woonwagen :+

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-12 14:39
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 09:07:

Ga zo maar even een 32 GB Sd kaart halen voor mijn muziek en een lighting>30 pins connector halen voor de telefoon...

Video streamen naar de MMI? Daar doen ze niet aan hoor bij Audi lol :+
Sowieso is het MMI systeem erg gelimiteerd als je het vergelijkt met BMW of MB bijvoorbeeld.

It's All In The "Mix"

Verwijderd

Mixpower schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:35:
[...]

Sowieso is het MMI systeem erg gelimiteerd als je het vergelijkt met BMW of MB bijvoorbeeld.
Ha en donderdag laat ik met plezier mijn voorloop auto (BMW 1 1.6) achter :D
Ondertussen heb ik dit filmpje gevonden op youtube en ik denk dat ik dit ga overwegen.
YouTube: Audi A3 8V Smartphone Mirroring Miracast MMI AMI 2
Altijd leuk voor de meerijders...vooral op lange ritten.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Rainesh schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:45:
[...]

Zo te zien heeft ie wel koplampsproeiers, beetje inzoomen en dan zie je de naden van de sproeiers. :)

Maar proficiat! Ga je em nog een detailbeurt geven? Want leder hoort niet te glimmen he......
Convoy schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 09:21:
[...]

Glanst :X Tis geen woonwagen :+
Volgens mij staat er dat alles glanst en dat het leer in goede conditie is, niet dat het leer glanst.

Het lijkt me dat met "glanst" Jism bedoelt dat alles netjes schoon is. Niet dat er een grote lensflare/glitterbende in het interieur zit.

Man wat een gezeur op de posts van Jism zeg. Smaken en inzichten verschillen. Laat hem er plezier mee hebben en loop eens niet op elke technicality te zeiken.

For fuck's sake zeg. :/

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-12 17:02
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 09:07:

Er is voor de Audi A3 8V een VIM vrijschakeling nodig. Anders gaat het sowieso niet werken. Die vrijschakeling kan alleen bijv worden gedaan door Audiwereld.

Helaas kan het niet met een iPhone5, maar zal het gedaan moeten worden met een iPhone4/4S of een Ipod. Mirrorcasting vergt volgens mij ook de vrijschakeling, maar ik vond het nogal omslachig. En zoveel ga je de functie denk ik niet gebruiken.

Mocht je MMI+ hebben dan is VIM ook mogelijk via SD-Card.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Mixpower schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:35:
[...]

Wat doe je nou populair. Dit kan gewoon standaard met een MMI+.

Verwijderd

Ze vragen bij de Ohra dat wanneer ik de RS4 all-risk wil verzekeren, een klasse 4 volgsysteem ingebouwd wordt (GPS dus). Waar dit gebeurd of hoe dat maakt niet uit, zolang het maar werkt.

De premie voor wa-plus zakt van 60 naar 4 tientjes per maand voor de RS4. Bij all-risk wordt het 90 euro per maand.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2014 11:43 ]

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-12 16:59

Arfman

Drome!

Persoonlijk zou ik zo'n auto altijd, altijd all-risk verzekeren. Persoonlijk.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Tylen
  • Nu online

Tylen

O dat is best netjes toch. Prijs is best cheap.

Verwijderd

Tylen schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:50:
O dat is best netjes toch. Prijs is best cheap.
Komt door het aantal schadevrije jaren. De TDI kost nu 61 euro per maand. Ik ga iets goedkoper uit dus.

De wens met GPS kan ik me voorstellen. Immers zijn gewilde auto's en gestolen worden ze snel.

Het staat hier enigzins beschermd op prive parkeerplaats, maar het kan zomaar ook in amsterdam gebeuren.

Ik vertelde haar al dat GPS niet failsafe is. Een klant van mij had ooit ook zo'n chrysler voor de deur van een hotel gejat zien worden. Op camerabeelden was de auto binnen een minuut gestart en weg en met 10 minuten het hele GPS signaal verdwenen. Gewoon een jammer in de auto geplaatst dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2014 12:02 ]

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Een (r)s4 moet je echt aan alle kanten beveiligen tegenwoordig, is het niet voor de verzekering dan toch wel om er zelf zeker van te zijn dat je auto er nog staat.

Zou er persoonlijk dan ook een bearlock in laten plaatsen, een gps stelt helaas weinig meer voor omdat ze die idd zo kunnen blokkeren.

• The Eagle

The Eagle

Wicked-Game schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:08:
[...]

Er is voor de Audi A3 8V een VIM vrijschakeling nodig. Anders gaat het sowieso niet werken. Die vrijschakeling kan alleen bijv worden gedaan door Audiwereld.

Helaas kan het niet met een iPhone5, maar zal het gedaan moeten worden met een iPhone4/4S of een Ipod. Mirrorcasting vergt volgens mij ook de vrijschakeling, maar ik vond het nogal omslachig. En zoveel ga je de functie denk ik niet gebruiken.

Mocht je MMI+ hebben dan is VIM ook mogelijk via SD-Card.
Volgens mij moet je die VIM vrijschakeling ook zelf kunnen doen met een ODB kitje. Meen dat hier in het topic iemand het e.e.a. Van wist :)

• KappeNou
Chaoss schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:25:
[...]

Mijn A3 SB van 2007 had dit ook, ging automatisch valt ook niets aan in te stellen, de clima + radio instellingen worden opgeslagen per sleutel.

Stand van spiegels zat hier overigens niet bij.
Ja bij Audi heb je altijd opties die er niet op zitten ;) Dingen zoals een verwarmde achterbank op een A1.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:43:
Ze vragen bij de Ohra dat wanneer ik de RS4 all-risk wil verzekeren, een klasse 4 volgsysteem ingebouwd wordt (GPS dus). Waar dit gebeurd of hoe dat maakt niet uit, zolang het maar werkt.

De premie voor wa-plus zakt van 60 naar 4 tientjes per maand voor de RS4. Bij all-risk wordt het 90 euro per maand.
Wat heeft een volgsysteem met All risk te maken? Bij WA+ heb je toch al diefstal verzekering?

Heb je independer al gebeld waar dit niet hoeft? Bij de cabrio moest dit toen der tijd ook, maar via audi zelf verzekeren weer niet.

[ Voor 24% gewijzigd door KappeNou op 01-08-2014 14:48 ]

>PC specs<

Verwijderd

KappeNou schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:46:
[...]

Ja bij Audi heb je altijd opties die er niet op zitten ;) Dingen zoals een verwarmde achterbank op een A1.

[...]

Wat heeft een volgsysteem met All risk te maken? Bij WA+ heb je toch al diefstal verzekering?

Heb je independer al gebeld waar dit niet hoeft? Bij de cabrio moest dit toen der tijd ook, maar via audi zelf verzekeren weer niet.
Ze riep iets over een cataloguswaarde van meer dan een ton, en dat het een vrij diefstal gevoelige auto zou zijn. All-risk was mogelijk met diefstal / joyriding maar dan uitsluitend met een volgsysteem.

Ohra zal dan net iets andere regels hanteren dan bijv centraal achmea, waar die nu verzekerd is. Aan de andere kant zou het ook geen overbodige optie zijn. Zie ook RS4 gestolen ramkraak

• The Eagle

The Eagle

KappeNou schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:46:
[...]

[...]
Een butler en een chauffeur missen helaas ook maar al te vaak :P

• sorted.bits
  • Laatst online: 21-12 19:19
Ik zal wel geen 'echte' Audi lover zijn als ik zeg dat ik die auto's zonder zo'n enkele gril helemaal niet mooi vind. Ik rij nu pas een jaar of 5 Audi, daar zal het vast aan liggen.

Verder vraag ik me af hoe diefstalgevoelig een oude RS4 is? Er zijn er genoeg die nieuwer zijn, die meer opleveren en ook waarschijnlijk sneller van hun plek komen?

Of hoe zit dat eigenlijk. Is een 10 jaar oude RS4 echt sneller dan een nieuwe S3 bijvoorbeeld?

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Hahaha ik ben het volkomen met je eens hoor ;) Vind het single-grile-frame-blabla-concept ook veel mooier.

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Ach sinds de jaren 80 is het alleen maar achteruit gegaan met Audi :P

Design is een smaakding maar Audi onderscheid zich steeds minder ten opzicht van merken als BMW, Mercedes en qua interieur zelfs met VW.

Een B5 vindt ik een stijlicoon, een moderne A4 veel minder.

• JeroenV_
  • Nu online
sorted.bits schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 21:23:
Verder vraag ik me af hoe diefstalgevoelig een oude RS4 is? Er zijn er genoeg die nieuwer zijn, die meer opleveren en ook waarschijnlijk sneller van hun plek komen?
Voor wegkomen bij een overval, ramkraak etc zijn de helaas nog steeds perfect :|

• Rainesh
Je zou aan Ohra kunnen vragen of je ook korting op je premie krijgt als je alternatieven laat inbouwen zoals een bearlock of iets dergelijks. En uiteraard gewoon via independer ff kijken welke verzekeringsmaatschappij het voordeligst is.

+1 voor niet-single-frame-grill = niet mooi. Sinds de volledige singleframe grill zijn de audi's stukken mooier geworden. Enige die ik wel erg mooi vind is een audi Coupe:)

Qua interieur vind ik BMW dus echt niks....en interieur van de lagere MB's (a-klasse etc...) vind ik ook niet mooi afgewerkt. VW daar in tegen heeft wel een flinke stap vooruit gemaakt met de nieuwe Golf.

• sorted.bits
Chaoss schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 21:37:
Ach sinds de jaren 80 is het alleen maar achteruit gegaan met Audi :P

Design is een smaakding maar Audi onderscheid zich steeds minder ten opzicht van merken als BMW, Mercedes en qua interieur zelfs met VW.

Nou de Mercedes A en CLS kunnen mij van binnen helemaal niet warm maken, van buiten zijn het ook prachtige auto's. Maar dat vind ik van de nieuwe modellen van Audi ook (behalve de MPV's, die vind ik van geen enkel merk mooi... ok, behalve de X6 ;)

BMW is zeker mooi, maar de 1 serie is te klein en de 3 te duur.

VW's zijn gewoon mooie degelijke auto's, maar aan de buitenkant niets speciaals. Kreeg hier laatst nog de opmerking 'Audi's zijn gewoon te dure VW's', maar daar ben ik het qua afwerking en styling niet mee eens. Ik vind VW's meer de goedkope Audi's ;)

[ Voor 15% gewijzigd door sorted.bits op 02-08-2014 08:15 ]

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:44

MrN

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 18:36:
[...]

Ja, waarom zou je aan je +/- pook zitten als je flippers op het stuur hebt :z

[afbeelding]

Na het weekend is ie van mij ! :)

Audi A4 Avant RS4, Quattro 2.7 Biturbo, 420+ Pk, full-options.
Bouwjaar en km stand?

Verwijderd

Chaoss schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 21:37:

Reason i buy. En omdat het ding bloedsnel is.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 14:23:
[...]

Reason i buy. En omdat het ding bloedsnel is.
en heb je hem al...?

Strava

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Good point. Het weekend is voorbij. Jism, waar blijven de onboard filmpjes??? :P

• The Eagle

The Eagle

Onboard of onboom? :P

Sorry, kon het niet laten, die was te makkelijk :+

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Strava

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:52
JeroenV_ schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 22:01:
[...]

Voor wegkomen bij een overval, ramkraak etc zijn de helaas nog steeds perfect :|
Vooruitziende blik, wel erg zuur als het idd de RS4 voor Jism was :'( :X

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• JeroenV_
  • Nu online
Dit is een nieuwer type, zal m dus niet zijn ;)

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Jism heeft/krijgt een B5, dit is een B7.

Verwijderd

Ik heb een B5 inderdaad.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10325288_511731518972806_1748472848514501412_n.jpg?oh=0d3125c55df5872fe55b072759befcdc&oe=545997F1

Daar issie dan O+ Ik heb een stukje gereden, ik moet wel even wennen aan benzine-meter die sneller terugloopt dan dat mijn A3 kon doen. Angstaanwekkend en een kick tegelijk, voorbij de 4000 toeren te rijden. :X :D

Rustig mee rijden is heerlijk. Cruisebak. Helemaal geen behoefte om snel te rijden (voorlopig :+ ). Alles zit erop en eraan, een 6 cd wisselaar in de achterbak met mp3 ondersteuning. Alleen schijnt hij bepaalde cd's niet te pakken met daarop MP3's. Is dat nog de oude manier op waarop cd's worden gebrand?

Defecten? Geen. Alles werkt. Prima zo.

Ik heb serieus een half uur aan de lijn gehangen met verzekeraar. Die hadden wat moeite met het verzekeren van een RS4 met een cataloguswaarde van over de 110.000 euro. Het is inmiddels gelukt.

Ik heb overigens, bonnen bij postkantoor gekregen ipv traditionele groene papieren. Welke bon moet ik nu bij me houden? :D

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2014 18:11 ]

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Kom ff langs voor een proefritje O-)

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:25
Bonnen? Tegenwoordig krijg je toch een pas?

Verwijderd

GioStyle schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 18:23:
Bonnen? Tegenwoordig krijg je toch een pas?
Weet ik veel. Hij zei je ontvangt een bon en daarop moet je de meldcode opschrijven, en die 'goed' bewaren.

Een bon, notabene....

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Als je de auto op het postkantoor hebt overgeschreven krijg je daar inderdaad het eerste deel (4 cijfers) van de overschrijf code. Na een paar werkdagen krijg je het nieuwe kenteken in pasje formaat thuis gestuurd, daarbij zit een brief met het 2'de deel van de overschrijf code, ook weer 4 cijfer. Op deze brief kun je de cijfers noteren die je op het postkantoor hebt gekregen, doe je dit niet dan ben je zuur want dat is van dat thermo papier wat na verloop van tijd vervaagt.

Je hebt tegenwoordig dus alleen maar een kenteken in creditcard formaat en een code van 8 cijfers die je thuis bewaard om de auto in de toekomst weer over te kunnen schrijven.

Verwijderd

Okay, thanks. :)

Net alarm staan testen..... Sick. :P Bult herrie in de straat....

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/X60x4bpmPIRdzjzlYuDS5Y2f/full.jpg

Fresh :*)

Echter, rij nooit met je airco aan, sportief op de snelweg. Verbruik steeg naar 62,4/100L :X Ding is machtig snel... 2x staan tanken al vandaag... Voor meer dan 90 euro erin. :F

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2014 00:11 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 19:03:

Echter, rij nooit met je airco aan, sportief op de snelweg. Verbruik steeg naar 62,4/100L :X Ding is machtig snel... 2x staan tanken al vandaag... Voor meer dan 90 euro erin. :F
Mooie bak ! Mijn nieuwe a3 sb mag ik morgen om 09.00 ophalen _/-\o_

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

[afbeelding]

Gave bak! Ken het gevoel... m'n 328i tikt ook altijd net niet de € 100,- per tank aan, en 350 km verder sta ik er weer. :X

Divide and conquer.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Dikke. Porno. Met. Geile. Wijven. Is. Er. Niks. Bij. !.

:P

Goed bezig man! d:)b

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-12 23:03
Geen audi bezitter(rij VW), wel een auto-topics-lurker, maar: wat een vette bak!
Het verbruik is belachelijk, en waarschijnlijk loop je leeg op onderhoud zodra er iets stuk is, maar zo'n RS4 is toch wel fantastisch om in te rijden rijden! :).

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:27
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 10:03:
[...]

Mooie bak ! Mijn nieuwe a3 sb mag ik morgen om 09.00 ophalen _/-\o_
Foto, specs...

• KappeNou
Dikke bak hoor zo'n RS4! meer foto's

>PC specs<

• Rainesh
Jism, een uberdikke bak!

Uiteraard vraagt dit om filmpjes en foto's! Wel grappig...van petjes-tdi naar snelste bak in deze topic:p

Verwijderd

Terrz schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 11:56:
Geen audi bezitter(rij VW), wel een auto-topics-lurker, maar: wat een vette bak!
Het verbruik is belachelijk, en waarschijnlijk loop je leeg op onderhoud zodra er iets stuk is, maar zo'n RS4 is toch wel fantastisch om in te rijden rijden! :).
Setje remmen zeg maar 700 euro.

Kleine beurt, alles x2 :X

Setje turbo's a 1500 plus manuren (Blok moet eruit :X ) zo 2250 tot 2750 euro.

Maar, je rijdt wel een RS4 ! . :P Moet nog even langs de dealer, kijken of ik de originele DVD's (en actueele) nog van de navigatie vinden kan.

• Rainesh
Als het goed is kun je die voor de B5 gewoon op het net vinden :p

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik geef het een maand of 3 voordat Jism zat is van het verbruik :P

Maar gave bak hoor, ook nog de "oude" VAG techniek dus niet zo fragiel als de nieuwere shizzle.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:45
Niet zo fragiel?

Die turbo's werden zo heet dan ze sneller stuk gingen dan jouw VAG ;)

K to the KillaZ

• Arfman

Arfman

Drome!

Lijkt me toch dat met de juiste manier van berijden dat wel meevalt? En anders zijn het in ieder geval mechanische issues die je kunt verhelpen, beter als een hele kerstboom die om de zoveel tijd oplicht in de tellers of met een haperende auto stil komen te staan op zeer ongelukkige momenten :P

Verwijderd

KillaZ schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:34:
Niet zo fragiel?

Die turbo's werden zo heet dan ze sneller stuk gingen dan jouw VAG ;)
Een stukje planken met de RS brengt wel knalrode turbo's met zich mee ja.

Daarom is het altijd af te raden, ondanks watergekoelde turbo's om bij het stoppen langs de snelweg je motor direct uit te zetten. Dat is zo ontzettend slecht voor die turbo's.... Rustig uitrijden, af laten koelen, leven je turbo's langer van.

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Met loeihete turbo's gelijk stoppen is nooit goed, maar de waterkoeling draait wel door toch? als je stopt en zelfs als je de motor uitzet?

• The Eagle

The Eagle

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:45:
[...]

Maar, je rijdt wel een RS4 ! . :P Moet nog even langs de dealer, kijken of ik de originele DVD's (en actueele) nog van de navigatie vinden kan.
Ik hoor het al. Over een half jaartje mag deze er uit en komt er een 911 GT3 :P

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-12 15:14

Sick Nick

Drop the top!

Airco aan of uit zal het verschil denk ik niet maken ;)

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-12 19:12
Heb sinds twee weken een A3 uit '98 met drie ton op de teller en 178xxx op het motorblok, de wagen rijd echt heerlijk.
Wat een leuk speelgoed is dat zeg, de 1.8 20VT motor wil wel lekker brullen en het is heerlijk om er gewoon rustig mee te cruisen.
Ik mis helaas alleen wel de bekerhouders die ik wel in mijn VW Bora daarvoor had, ook uit '98.

Na wat ge-emmer met verzekeringen heb ik nu gelukkig een gevonden die mij wel accepteert en daarbij een normale premie hanteert, meeste verzekeraars vinden het op de een of andere manier niet leuk wanneer een persoon onder de 25 een A3 1.8t of golf GTI op naam hebben staan, vooral de Ohra helaas niet (Terwijl ik daar dan wel weer een Saab 900 2.0t op eigen naam kon verzekeren :S)

Overigens ook maar meteen een kleine beurt laten doen en de distributieriem vervangen, voor een schappelijke prijs :)

• Rainesh
1.8t 20VT is echt een geweldige motorblok! Een vriend van me had een Leon met de 1.8T 20VT blok erin + chip = 220pk. Ijzersterk blok zeg!

Foto's van je a3?:)

• Terrz
  • Laatst online: 20-12 23:03
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:45:
[...]

Die turbo's zijn al nieuw toch, dus dat hoeft niet meer toch? :P
Ach als je dr zat van bent, doe je m weer weg.

• sorted.bits
Chaoss schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 18:19:
Met loeihete turbo's gelijk stoppen is nooit goed, maar de waterkoeling draait wel door toch? als je stopt en zelfs als je de motor uitzet?
Schijnbaar is dat nogal dodelijk voor turbo's. Eergisteren reed ik terug met mijn A3 vanaf Venetië naar Nederland. Na ongeveer 300 KM wilde ik even op een Rastplatz stoppen in Oostenrijk, daar begaf op dat moment direct de turbo het. De motor begon te fluiten en er was geen vermogen meer.

De dealer vertelde toen dat je na zo'n stuk de motor gewoon nog een seconde of 10 moet laten nadraaien, stationair, zodat de turbo even tot rust kon komen.

Wel ontzettend goede service van Audi in Oostenrijk moet ik zeggen. Ze hebben een hotel voor ons geboekt, ons er naar toe gebracht en gezorgt dat de auto de volgende dag weer klaar stond.

• Rainesh
Dat is balen, maar wel ontzettend logisch.....Er zijn ook mensen die een turbo-timer laten inbouwen, deze zorgt ervoor dat alles nog even door blijft draaien als je contact uitzet. Jij had toch een nieuwe a3?

• sorted.bits
Rainesh schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:33:
Dat is balen, maar wel ontzettend logisch.....Er zijn ook mensen die een turbo-timer laten inbouwen, deze zorgt ervoor dat alles nog even door blijft draaien als je contact uitzet. Jij had toch een nieuwe a3?
Yup, van November 2013. Dus op zich nog redelijk nieuw. Wel raar hoor dat dit niet automatisch gebeurd als dit zo 'dodelijk' is.

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 13:12
Wordt de Start-Stop werking eigenlijk onderbroken in een dergelijke situatie?

• wimpie
  • Niet online
Zelfde min of meer voor toerenbegrenzer bij koude motor (olie). Dit zit ook niet in auto's. BMW M3 E46 had een dynamisch rood gebied op de teller, dat is wel een mooi voorbeeld hoe het eigenlijk zou moeten.

Motor niet warmrijden voor flink planken is echt killing voor turbo, pakkingen, etc.

Dus altijd eerst rustig warmrijden (eerste 10 km / 10 minuten), en bij aankomst de laatste km's rustig rijden en 30 seconden stationair laten draaien. Dan gaat je blok en turbo het langst mee.

Divide and conquer.

• wimpie
  • Niet online
dj_raoul schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:51:
Wordt de Start-Stop werking eigenlijk onderbroken in een dergelijke situatie?
Nee, nog een reden om die 'feature' na starten gelijk uit te zetten... ;)

Divide and conquer.

• Rainesh
Ik maak vaak genoeg mee dat als ik een lange rit maak en daarna bij een stoplicht sta (afslag) dat mijn blok stil valt (start/stop) in het begin had ik echt zoiets van dat kan nooit goed zijn. Maar keertje mijn ramen open gehad en toen hoorde ik dat er van alles nog draaide behalve mijn motor. Dus wellicht blijft de turbo wel rustig draaien/afkoelen.

• sorted.bits
Sowieso vind ik het raar dat zoiets kan voorkomen, als ik de auto van het slot haal hoor je de auto al allerlei dingen doen (brandstofpomp?), waarom dan na het van het contact draaien niet netjes de turbo etc uit laten draaien.

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Een A3 zal wat simpeler in elkaar zitten maar bij een high-end auto als een RS4 ga ik er wel vanuit dat die een automatisch na koel systeem heeft. Dit heeft mijn 25 jaar oude 200TQ zelfs al, daar kon ik altijd gewoon de motor helemaal uitzetten en indien nodig ging er dan een na koel systeem lopen die koelwater door de turbo bleef pompen.

Ik denk niet dat een gemiddeld 1.6/1.9/2.0 TDI of 1.4TSI zo'n systeem heeft, en dat het daar gewoon op gezond verstand van de bestuurder aankomt.

[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 07-08-2014 12:52 ]

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-12 19:12
Rainesh schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 00:38:
1.8t 20VT is echt een geweldige motorblok! Een vriend van me had een Leon met de 1.8T 20VT blok erin + chip = 220pk. Ijzersterk blok zeg!

Foto's van je a3?:)
Helaas nog geen foto's, ik zal ze vanmiddag eens maken wanneer ik de auto wat heb opgepoetst :)

En betreft het blok, je moet er zeker heel slecht mee omgaan wil je ze kapot krijgen.
Helaas heb ik ook te horen gekregen dat mijn turbo een kleine lekkage heeft, deze is wellicht tijdelijk opgelost maar mij word aangeraden binnen het jaar nog te vervangen uit voorzorg. (Monteur zij dat die wellicht ook nog wel 20 jaar mee kon)
Gelukkig is daar nog het een en ander voor te regelen haha.

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-12 15:01
sorted.bits schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 12:35:
Sowieso vind ik het raar dat zoiets kan voorkomen, als ik de auto van het slot haal hoor je de auto al allerlei dingen doen (brandstofpomp?), waarom dan na het van het contact draaien niet netjes de turbo etc uit laten draaien.
Nog al moeilijk om een turbo te laten (uit)draaien met een motor die niet draait. :+

• FastFred
  • Laatst online: 21-12 21:10
AndRo555 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 13:20:
Nog al moeilijk om een turbo te laten (uit)draaien met een motor die niet draait. :+
Een turbo draait onder belasting meerdere tienduizenden toeren, die draait nog wel even door als de motor uitstaat. Echter wat juist slecht is voor de turbo is dat er geen smering en koeling meer is als de motor uitgezet wordt (oliedruk en koelvloeistof toevoer valt weg) en de turbo nog draait.

Verwijderd

Ola,

ik ben aan het kijken voor een audi a4 avant (b7) ter vervanging voor mijn bmw E46 sedan. Met de recente familie uitbreiding heb ik een praktischere auto nodig.

Nu ben ik laatst wezen kijken en heb proefgereden in een auto uit 2006. een 2 liter met automaat. er stond 7 op het scherm dus ik meen dat het dan een multitronic bak is? Ik weet dat dit niet de meest spannende auto is maar gebruik en minder verbruik zijn op dit moment belangrijker. Waar moet ik op letten bij een model met +150k op de teller? Ik ga sowieso nog een keer testrijden samen met iemand die zo'n versnellingsbak gewend is en nogal audi-gek is.

iemand tips en/of wijsheden?

Verwijderd

eindelijk opgehaald...

daar stond ie...

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2rz77f4.jpg

En dat is hem uitgepakt :)

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/8zfa51.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/11v7l0m.jpg

Super blij mee, rij ervaring echt fantastisch zeker als je uit een bmw 1 komt :*)

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:31
wimpie schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:53:
[...]

Nee, nog een reden om die 'feature' na starten gelijk uit te zetten... ;)
Of bij voorkeur helemaal er uit te coderen:
http://www.stemei.de/page...funktion-deaktivieren.php

Ik heb mijn shortlist al samengesteld die aangepast moet worden. oOo
Tyf toch op zeg asjeblief Audi, dat ze dingen zoals deze zooi niet standaard aanzetten op een wagen begrijp ik al helemaal niet:

http://www.stemei.de/page...ahrerspiegelabsenkung.php
http://www.stemei.de/page...arstellung-aktivieren.php

Oh zo kleine dingen, geen extra kost, kan je zelfs technisch gezien niet als betalende optie nemen, maar iedere auto kan het wel. Ja, doet dat dan ook even! -O-
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 15:29:
eindelijk opgehaald...

daar stond ie...

[afbeelding]

En dat is hem uitgepakt :)

[afbeelding]
[afbeelding]

Super blij mee, rij ervaring echt fantastisch zeker als je uit een bmw 1 komt :*)
Mooie wagen, congrats! Ik blijf dat Daytona grijs ook wel een streepje pittiger en mooier vinden dat het donkergrijs van mijn BMW 1 F20 nu.

Kwam je van de oude 1 reeks of de nieuwe? Ik zit binnenkort met dezelfde wissel, wel van een F20 naar een A3 Berline (of limousine noemen ze dat dan weer bij jullie in Nederland, daar moet het altijd wat pompeuzer klinken :)F }) )

Ik zie dat je mistlichten genomen hebt (vermoedelijk onder invloed van de Ambition-uitvoering). Kan je eens foto's maken met je Xenon headlights aan samen met de mistlichten? Ik heb specifiek niet voor de mistlichten gekozen wegens het kleurverschil tussen halogeen mistlichten en de Xenon koplampen.

[ Voor 42% gewijzigd door HyperBart op 07-08-2014 16:35 ]

• sorted.bits
Het kleurverschil tussen Xenon en mistlampen is voor 20 euro en 5 minuten werk opgelost. Ik heb mijn mistlampen vervangen door de LED variant en dat ziet er bij Coming/Leaving Home super uit.

• zonoskar
  • Laatst online: 21-12 21:25

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 15:29:
Als ik die zo zie begin ik toch weer te twijfelen of ik wel een Volvo V40 D4 wil leasen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• GioStyle
sorted.bits schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 16:45:
Het kleurverschil tussen Xenon en mistlampen is voor 20 euro en 5 minuten werk opgelost. Ik heb mijn mistlampen vervangen door de LED variant en dat ziet er bij Coming/Leaving Home super uit.
Voor een Audi A3? Welke leds heb je gebruikt? En je krijgt geen foutmelding? :)

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-12 15:01
FastFred schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 13:37:
[...]

Een turbo draait onder belasting meerdere tienduizenden toeren, die draait nog wel even door als de motor uitstaat. Echter wat juist slecht is voor de turbo is dat er geen smering en koeling meer is als de motor uitgezet wordt (oliedruk en koelvloeistof toevoer valt weg) en de turbo nog draait.
Een seconde of twee misschien, maar meer niet, dat draait misschien snel, maar het heeft niet veel impuls en blijft wel lucht verzetten als die draait.

En die smering en koeling valt sowieso weg als de motor uitgezet wordt, Maar de turbo draait sowieso als de motor aan staat. Dus volgens jouw maakt elke turbo zich (beetje bij beejte) kapot als je de motor uit zet?

• HyperBart
sorted.bits schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:42:
[...]

Yup, van November 2013. Dus op zich nog redelijk nieuw. Wel raar hoor dat dit niet automatisch gebeurd als dit zo 'dodelijk' is.
Als ik dit soort dingen hoor bekruipt mij toch altijd weer zo een gevoel van: "hmmmm, allemaal goed en wel maar dit soort ongein hoorde ik toch niet (zo vaak) bij BMW". Nog erger, hierdoor krijg ik zo een gevoel van, tja, je betaalt zoveel meer, maar eigenlijk krijg je dezelfde technische zut als bij VW, Seat en Skoda (niet dat ik dat slechte auto's an sich vindt, maar dan valt bij mij het hele kwaliteitsgevoel wat ik nu net een beetje begon te krijgen bij Audi helemaal weg)
sorted.bits schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 16:45:
Pic's or it didn't happen :9 . Ben benieuwd, want daar had ik ook een tijdje over gedacht ja. Coming/Leaving home is toch niet gerelateerd aan mistlampen op zich? (maar kan wel geloven dat als die bij-schijnen dat dat pretty stylish is)
zonoskar schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 16:53:
[...]

Als ik die zo zie begin ik toch weer te twijfelen of ik wel een Volvo V40 D4 wil leasen.
Die D4 is qua motorisatie wel geweldig, maar in Belgie was die niet zo interessant dacht ik.

[ Voor 30% gewijzigd door HyperBart op 07-08-2014 18:25 ]

• Arfman

Arfman

Drome!

Een Audi bestaat nu eenmaal uit vw/skoda/seat onderdelen. Je zult dus ook dezelfde problemen tegenkomen als bij die modellen. Turbo problemen ga je ook krijgen bij Audi, zeker als je hem zo mishandelt.

• Rainesh
Bij coming home/leaving home gaan je ledbalken en mistlichten aan.

Bij de a3 8v modellen passen deze mistlampen zonder weerstanden te gebruiken en geven ook geen foutmeldingen.

https://www.xenonlamp.nl/mistlicht-led-vervangingslamp-50w

• sorted.bits
HyperBart schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 17:26:

Pic's or it didn't happen :9 . Ben benieuwd, want daar had ik ook een tijdje over gedacht ja. Coming/Leaving home is toch niet gerelateerd aan mistlampen op zich? (maar kan wel geloven dat als die bij-schijnen dat dat pretty stylish is)
Afbeeldingslocatie: http://sortedbits.com/images/audi/LED_Mist.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door sorted.bits op 07-08-2014 19:31 ]

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-12 20:30

Convoy

g44p

• sorted.bits
Sorry, aangepast. Blijkbaar houdt het AudiForum direct linking tegen :P

• GioStyle
Nice! Ik snap werkelijk ook niet waarom Audi dat niet standaard doet. Als je je dagrijverlichting aan hebt inclusief je xenon en mistlampen, dan zie je toch dat het niet staat ivm kleurverschil. ;(

Hopelijk werken die mistlamp leds ook op een Audi A3 8P.

Verwijderd

Huh ik snap even de hele discussie niet. Welk kleur verschil zou ik moeten hebben met de lampen ? :')

Over die 1-Serie ik had een 116 benzine uit 2014 als 'voorloop' auto. Maar wat een verschil zeg met de audi! Het scheelt natuurlijk in prijs, zit ruim 10k catalogus prijs tussen. Maar toch.... Na een dagje ritjes te hebben gemaakt (ik twijfel nog steeds om er vanacht in te overnachten ;) )
S-tronic echt geniaal! Rijdt echt zoals verwacht en die flippers op het stuur is mooi meegenomen. Zit alleen helaas audi audio in en geen andere dure boxen, maar toch super geluid helemaal als je uit een 1 serie komt. Ruimte prima, stoelen s-line met leer/stof combo zit echt als een troon.

Rij ervaring moet wel nog wennen aan de strakke veering, maar echt géén ergenis.

Mmi + sdkaartje 32 gb aan muziek = top

Enige minpuntje is die sleutel. Gewoon jammer dat audi er niet voor gekozen heeft standaard die deluxe 'hou hem in je broekzak' sleutel erbij te doen.. Maar ach.. Je kan niet alles hebben :P

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6vFwOOwv7JHyEuZ1Rvf7zF6p/full.jpg

Jaloers op hoe schoon die auto op het moment is ... :P Hij gaat de verkoop in waar ik 'm ingeruild heb.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9TjnoSIPOIH2OwCn8vduAZyi/full.jpg

Dat hele ding is in het duits ... niet zo erg opzich maar bij navigatie volgens mij storend. Moet ik de firmware flashen of een heel nieuw apparaat inbouwen? Hardware / Software revision zegt PNS 4.1 / 0015.

Voor de rest, blijft een machtig dikke auto gewoon. :*)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RHdNfQbTi3xmYkQYk0GwKMKD/full.jpg

• GioStyle
Bij een Audi A3 8P heb je gewoon halogeenlampen als mistlampen. Als je dus alles aanzet heb je led dagrijverlichting plus Xenon (mooi wit licht) en vervolgens halogeenlampen (gelig) als mistlampen, dus kleurverschil. ;)

• HyperBart
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 20:05:
Huh ik snap even de hele discussie niet. Welk kleur verschil zou ik moeten hebben met de lampen ? :')
Het is niet ZO spectaculair hoor. Maar je moet eens bij schemer/donker al je lichten aan doen. Dan zie je toch dat die mistlampen "geel" licht uitstralen terwijl je Xenon koplampen (en bijhorende LED streepjes, je zogenaamde DRL of dagrijlichten) veel "witter"/koeler zijn.

Ik, persoonlijk (!) vind (!) dat bijzonder jammer dat Audi die kleurtemperaturen van de lichten niet gelijk getrokken heeft. Daarom dat hierboven iemand al linkte en iemand anders vertelde over LED-lampjes die je in de mistlampbehuizing kan prikken, zo krijgt je auto een uniformere licht temperatuur.
Over die 1-Serie ik had een 116 benzine uit 2014 als 'voorloop' auto. Maar wat een verschil zeg met de audi! Het scheelt natuurlijk in prijs, zit ruim 10k catalogus prijs tussen. Maar toch.... Na een dagje ritjes te hebben gemaakt (ik twijfel nog steeds om er vanacht in te overnachten ;) )
S-tronic echt geniaal! Rijdt echt zoals verwacht en die flippers op het stuur is mooi meegenomen. Zit alleen helaas audi audio in en geen andere dure boxen,
Heb je het gewone geluidssysteem of het uitegebreidere Audi Sound System? Want dat laatste zou normaal toch wel wat meerwaarde moeten bieden ten opzichte van default luidsprekers (voornamelijk door het toevoegen van een sub in de koffer of hoedenplank bij de berline)
maar toch super geluid helemaal als je uit een 1 serie komt. Ruimte prima, stoelen s-line met leer/stof combo zit echt als een troon.

Rij ervaring moet wel nog wennen aan de strakke veering, maar echt géén ergenis.

Mmi + sdkaartje 32 gb aan muziek = top

Enige minpuntje is die sleutel. Gewoon jammer dat audi er niet voor gekozen heeft standaard die deluxe 'hou hem in je broekzak' sleutel erbij te doen.. Maar ach.. Je kan niet alles hebben :P
Ik heb de flippertjes laten vallen en voor die comfort-sleutel gekozen ;) . S-line ging al helemaal niet meer, maar dat ga ik ook niet missen, voor het uiterlijk wat aan te kleden heb ik aluminium/chrome raamstijltjes en de alu-look in het interieur aangevinkt. :)

• Rainesh
En er is ook een simpele reden waarom ze gele mistlampen gebruiken ipv witte. Geel breekt beter mist door.

@ Jism

heb je geen language dvd/cd gehad? Daarop staan taal-bestanden die je in kunt laden zodat je menu in het Nederlands is. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Rainesh op 07-08-2014 21:10 ]

Verwijderd

Rainesh schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 21:08:
@ Jism

heb je geen language dvd/cd gehad? Daarop staan taal-bestanden die je in kunt laden zodat je menu in het Nederlands is. :)
Zat er niet bij nee. Wel handleiding, originele boekjes enz. Nergens een Navi dvd te herkennen. Auto zelf is import uit duitsland. Logisch dat alles in het duits staat.

Nou ja. Vind wel wat, anders bij de dealer langs als het echt niet anders kan. Wil de navi namelijk graag gebruiken. Mischien nog een play apparaat waarmee ik de TV functie gebruiken kan met m'n mobiele telefoon ofzo (Xperia).
Pagina: 1 ... 25 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.