Jism je hebt zo'n knop in je hoofd zitten, fuck the money. Draai die om en heb plezier van zo'n dikke RS4.
While it lasts
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
^^ Wat ik ook doen ga.Joostk schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 21:29:
Jism je hebt zo'n knop in je hoofd zitten, fuck the money. Draai die om en heb plezier van zo'n dikke RS4.
Pics later. De Audi A3 ruil ik in voor ongeveer 7000 euro. Das inclusief wintervelgen + banden.
ProLine is een andere uitvoering dan de ProLine S. ProLine S is eigenlijk de meeste opties (Inclusief S-Line) op een hoop voor iets minder geldHyperBart schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 17:20:
[...]
Alleen zund dat die ProLine dus gewoonweg niet bestaat in Belgie. Jullie Audi's zijn doorgaans allemaal S-lines of een samenraapsel icm S-line. Dat krijg je bijna nooit er in qua leasing in België.
Heeft dat ook niet te maken met het feit dat de ProLine een editie/versie is van een wagen bij jullie zodat dit geen afzonderlijke opties zijn voor de belastingen?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ja eigenlijk wel, want over 3 maanden is het of klagen dat het onderhoud zoveel geld kost, of klagen dat de benzine zo duur is in vergelijking met je A3. Begrijp mij niet verkeerd, ik heb heerlijk gereden in een S6, maar na een paar dagen woon-werk verkeer geloofde ik het wel met een ding wat 1:7 rijdt als je je best doet. Weekendje touren? Hoppa, 1:3,7.Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:23:
[...]
Nee eigenlijk niet.
De aanschaf van die Audi A3 heeft me wel genezen, in vele opzichten. Ik heb meer dan 50.000KM ermee gereden, geen serieuze issues gehad, werkt altijd, en hoe ik het voertuig ook behandel, je merkt dat bij Audi het een stuk beter voor elkaar is dan bij Volkswagen bijv. Ik ben er erg tevreden over en het was de juiste aankoop, zeker voor dat geld.
Maak iemand maar eens wijs die into z'n auto is er afstand van te doen; je zal merken dat je iemand vaak niet van gedachten veranderen kunt. Het zit gewoon tussen de oren en het verdwijnt niet eerdat het gedaan is, *insert wat dan ook*. Het was een snelle overweging bij mij geweest, of een revisie van het VR6 blok inclusief turbo, rolkooi, en dummy NOS flessen () achterin, of een andere auto. De bewuste nacht dat ik met een vriend in zijn audi gereden had had me ertoe gezet te kijken voor een Audi A3.
En inderdaad, het was de beste stap op het juiste moment. 3 weken later na verkoop van die VR6 klapte er een josti bovenop waardoor beide inzittende er relatief goed vanaf kwamen. Kneuzing en een gebroken sleutelbeen. Hadden wij die auto toen niet gelast (Lees, kuipstoelen, dorpels en gaten in de auto) dan waren zij er slechter vanaf gekomen. In dat opzicht met oog op verantwoordelijkheid hebben we er wel juist aan gedaan.
We willen in ieder geval gezamelijk, nog een goedkope VR6 aanschaffen, en deze klaarmaken voor gebruik op de ring. Inclusief kooi, turbo en alles eruit wat gewicht heeft. Toch nog een keer beleven hoe het is. En het beste is dat het voor ons weinig kost, want we kunnen enorm veel al vanuit eigen garage inclusief brug.
De RS4 staat naar verwachting volgende maand hier op de oprit. You bet your ass. En als het niets is, nou ja, het levert bij de juiste koper nog altijd 16 tot 20k op.
[video]
Sick. Ook die flessen die omdonderen...
Een (R)S model kan een heerlijke cruiser zijn, als je maar in je achterhoofd houdt dat het klauwen met geld gaat kosten. Heb je dat er voor over? Be my guest, maar ga alsjeblieft hier dan niet klagen over hoeveel geld het allemaal niet kost en hoeveel het tegenzit, zoals vaak voorbij kwam met de VR6. Gewoon, puur uit zelfbescherming......
K to the KillaZ
En vooral met een RS4 B5, die bereiken nu een leeftijd dat het allemaal weer net wat fragieler wordt dan het al was. Ik heb een poosje een A4 B6 3.0 avant gehad en daar voelde ik de pijn al mee. Dat ik een auto niet boven de 1 op 10 kan krijgen begon mij op den duur tegen te staan. En dan was dat eigenlijk nog niet eens een heel gek verbruik maar met zo'n RS gaat het nog veel harder. Ritjes met 1 op 4/5 zullen dan geen uitzondering zijn. Volgens mij heeft Hartog tuning in Alkmaar ooit een post gedaan over de pot met geld die je klaar moet hebben liggen per jaar voor onderhoud. Als je dat niet hebt dan moet je er in hun optiek niet aan beginnen. Uit m'n hoofd was dat 6000,- per jaar (ex vaste kosten zoals brandstof).
Als je dat allemaal hebt liggen dan heb je wel echt een geweldige auto. Twee weken terug reed er een avus zilveren RS4 over dat circruit bij Lelystad en die had dik 560 pk. Ongelofelijk mooi geluid en het model blijft prachtig om te zien.
Als je dat allemaal hebt liggen dan heb je wel echt een geweldige auto. Twee weken terug reed er een avus zilveren RS4 over dat circruit bij Lelystad en die had dik 560 pk. Ongelofelijk mooi geluid en het model blijft prachtig om te zien.
[ Voor 78% gewijzigd door DypFrys op 11-07-2014 13:43 ]
Verwijderd
Ik heb het voordeel dat ik niet bij de dealer de boel onderhouden laat, maar bij iemand die de auto langer dan een jaar in het bezit heeft. De kosten qua onderhoud zullen voor mij dus ook een stuk lager uitvallen dan dat er gedacht wordt.
Dure reparaties zoals turbo(s), koppeling, vliegwiel, rubbers, motorsteunen enz zijn al gedaan. Ook draait de motor op het moment top omdat het de nodige onderhoud (en zelfs eerder dan aangegeven bij Audi zelf) gehad heeft.
De auto is een import vanuit Duitsland geweest in nare toestand. Maar in een jaar tijd is het grofweg verbeterd en visueel ook netter geworden. Ik weet dat het een dure auto is, 1 op 7 a 9 doet, en met onderhoud vervelende verassingen kan brengen, maar ik vind het gewoon een fucking vette auto die ik onder de kont moet hebben.
Het is geen huwelijk, als het niet meer bevalt, kan ik het altijd wegdoen, en een ander voertuig voor in huis halen. RS4, je moet het geprobeerd hebben, vind ik.
Dure reparaties zoals turbo(s), koppeling, vliegwiel, rubbers, motorsteunen enz zijn al gedaan. Ook draait de motor op het moment top omdat het de nodige onderhoud (en zelfs eerder dan aangegeven bij Audi zelf) gehad heeft.
De auto is een import vanuit Duitsland geweest in nare toestand. Maar in een jaar tijd is het grofweg verbeterd en visueel ook netter geworden. Ik weet dat het een dure auto is, 1 op 7 a 9 doet, en met onderhoud vervelende verassingen kan brengen, maar ik vind het gewoon een fucking vette auto die ik onder de kont moet hebben.
Het is geen huwelijk, als het niet meer bevalt, kan ik het altijd wegdoen, en een ander voertuig voor in huis halen. RS4, je moet het geprobeerd hebben, vind ik.
Ook nog import uit DLD? Weet je dan wel iets van de historie? Die teller kan zo een ton teruggedraaid zijn en je kunt er gif op innemen dat hij in DLD hard heeft moeten werken (okee, voor een auto die 450 pk produceert is dat natuurlijk relatief).
Maar je praat wel alsof je geld hebt als water. Dan zeg ik: doen.
Maar je praat wel alsof je geld hebt als water. Dan zeg ik: doen.
Signatures zijn voor boomers.
Waarom kom je elk keer met argumenten terwijl je voor jezelf al hebt besloten om dat ding te kopen. 
Zolang je hem niet tegen een boom parkeer en genoeg € apart houdt, moet het wel goedkomen.
Zolang je hem niet tegen een boom parkeer en genoeg € apart houdt, moet het wel goedkomen.
Jup, kopen dat ding en houdt ons vooral op de hoogte!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Koop dat hok dan gewoon en kap met beargumenterenVerwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 06:41:
En zo is het maar net! Om die reden moest ik ook een keer iets met een dikke V6 of V8 hebben en dat is uiteindelijk die 3.0 V6 geworden. Heerlijk blok, geen echte racer maar wel een super geluid bovenin de toeren en een lekkere brom bij het starten. Heb er een klein jaar van genoten en toen kwam de kans om een nieuwe Audi te leasen en was hij binnen een paar weken verkocht.Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 06:41:
Dus doen! Maar volgens mij is dat hier nu wel gezegd
Verwijderd
Verkoopcontract wordt opgesteld, begin van de maand gaan 'we' het doen. 
Mijn audi doe ik nu niets meer aan, kleine beurt moet eraan komen met kleine 4000 km. Haal de winterbanden een keer op en trek de sub met versterker eruit. De rest mag blijven zoals het is.

Heil RS4 2.7 Bi-turbo.
Wordt wel afgeleverd met een beurt plus tank plus wasbeurt. Kan er dan gelijk mee rijden!
Mijn audi doe ik nu niets meer aan, kleine beurt moet eraan komen met kleine 4000 km. Haal de winterbanden een keer op en trek de sub met versterker eruit. De rest mag blijven zoals het is.

Wordt wel afgeleverd met een beurt plus tank plus wasbeurt. Kan er dan gelijk mee rijden!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2014 20:07 ]
Nice! Goed bezig! 
/edit: win ik het qua motorinhoud toch nog van je, peekaa's heb ik toch wat minder.
/edit: win ik het qua motorinhoud toch nog van je, peekaa's heb ik toch wat minder.
[ Voor 66% gewijzigd door max op 14-07-2014 20:12 ]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Verwijderd
It's not about the size, it's what you do with itmax schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:11:
Nice! Goed bezig!
Nice! Succes ermee. Blijft een droom auto
Verwijderd
Crap. Zitten uitrekenen wat een kleine rit van ongeveer 160km kost met de RS4. Waar ik nog geen 11,60 kwijt ben voor de A3 / Diesel ben ik met de RS gemiddeld 35 euro kwijt.
Das bekant 2/3de meer dan dat mijn A3 nu doet.
Ik zit er ook aan te denken mocht ik meer gaan rijden dan nodig een tweede auto erbij te nemen. In de winter de RS te schorsen, stallen en in de zomer alleen gebruiken.
Einde van de maand haal ik 'm op. Kan niet wachten.
Moet de A3 compleet gaan maken, winterbanden erbij stoppen, particulier verkopen nu heeft geen zin. Mensen hebben gewoon geen geld, willen voor een dubbeltje op de eerste rij of willen de auto ruilen tegen een BMW met extra motorblok ofzo
Inruilen, mooi 7k voor vangen, klaar.
Ik zit er ook aan te denken mocht ik meer gaan rijden dan nodig een tweede auto erbij te nemen. In de winter de RS te schorsen, stallen en in de zomer alleen gebruiken.
Moet de A3 compleet gaan maken, winterbanden erbij stoppen, particulier verkopen nu heeft geen zin. Mensen hebben gewoon geen geld, willen voor een dubbeltje op de eerste rij of willen de auto ruilen tegen een BMW met extra motorblok ofzo
Nu al bezuinigen op het gebruik? Dat belooft wat....
Paar dagen verder al beetje wezen kijken. De Pro Line S in de Daytona kleur staat nu boven aan. Met paar extra opties zit ik al wel bijna aan het eind van mn budget. Diesel verplicht. Toch gek dat automatisch dimmende binnenspiegel nog een optie is op zo'n autoTylen schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:48:
Daytona Grey.![]()
En ja, als je erop let zie je hem vaak. Maar ik vind het een geweldige kleur.
disgunbgood.jpgVerwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 19:09:
Crap. Zitten uitrekenen wat een kleine rit van ongeveer 160km kost met de RS4. Waar ik nog geen 11,60 kwijt ben voor de A3 / Diesel ben ik met de RS gemiddeld 35 euro kwijt.![]()
* Arfman pakt de popcorn
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Woon je in de buurt van zeewolde? Je mag altijd komen kijken hoorPannekoek81 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 09:21:
[...]
Paar dagen verder al beetje wezen kijken. De Pro Line S in de Daytona kleur staat nu boven aan. Met paar extra opties zit ik al wel bijna aan het eind van mn budget. Diesel verplicht. Toch gek dat automatisch dimmende binnenspiegel nog een optie is op zo'n auto.
Ik ken nog iemand die zijn A3 kwijt wil. Mooie auto, rood, diesel, winterbanden erbij. Kost niet veel, 7k of zo.Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 19:09:
Crap. Zitten uitrekenen wat een kleine rit van ongeveer 160km kost met de RS4. Waar ik nog geen 11,60 kwijt ben voor de A3 / Diesel ben ik met de RS gemiddeld 35 euro kwijt.![]()
Maar als je blijkbaar zo denkt, reken je dan niet voordat je een auto koopt even door wat een auto kost, en wat twee auto's die je beide 6 maanden van het jaar rijdt kosten?
@Jism: met welk verbruik reken jij? Ga maar uit van 1op8 gemiddeld en met flink door rijden 1op6
1:8 bij een benzineprijs van 1,90 (super98, GLA) is 23,75 ct/km. 35 euro voor 160 km is 21,875 ct/km.
Ermelo. Je zit ook bij dezelfde dealer. Audi Flevo. Topic wat doorgelezenTylen schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 10:32:
[...]
Woon je in de buurt van zeewolde? Je mag altijd komen kijken hoor
Dat had iedereen je ook wel kunnen vertellen dat het verbruik van een RS hoger ligt dan een diesel. Lijkt mij dat je bij je keus/beslissing dit al van te voren had berekend. Zo niet, dan ben ik erg benieuwd hoelang je de RS gaat behouden. Zie het niet als aanval, want ik snap je enthousiasme voor een RS! Het blijft een soort van Holy Grail om zoiets ooit te bezitten. Maar zoals met alle snelle modellen komen hier ook kosten bij.Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 19:09:
Zo heb ik ooit een kostenplaatje gemaakt voor een BMW Z4 en een Porsche Boxter, en uiteindelijk op basis van spritzmonitor en kosten voor reparaties/verzekering etc. overwogen om het niet te doen.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Ahh die heeft genoeg staan om je goed tePannekoek81 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:11:
[...]
Ermelo. Je zit ook bij dezelfde dealer. Audi Flevo. Topic wat doorgelezen
Kunnen orienterne. Top dealer.
Ja ben heel tevreden over Audi Flevo. Binnenkort moet de huidige A3 voor een beurt. Dan eens kijken of ik een limo als vervangende auto kan regelen. Ze hadden het al keer erover. Moet vast lukkenTylen schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 12:51:
[...]
Ahh die heeft genoeg staan om je goed te
Kunnen orienterne. Top dealer.
Vandaar dat ik voor een TT ben gegaan met een 2.0TFSI. Door de motor en doordat hij maar 1230kg weegt is hij toch een stuk zuiniger dan een Z4 2.5/3.0 en een boxter(s). Daarbij is de 2.0tfsi in zoveel vag modellen geleverd dat het allemaal bij elkaar wel een slimme keuze is geweest.Wicked-Game schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 12:00:
[...]
Dat had iedereen je ook wel kunnen vertellen dat het verbruik van een RS hoger ligt dan een diesel. Lijkt mij dat je bij je keus/beslissing dit al van te voren had berekend. Zo niet, dan ben ik erg benieuwd hoelang je de RS gaat behouden. Zie het niet als aanval, want ik snap je enthousiasme voor een RS! Het blijft een soort van Holy Grail om zoiets ooit te bezitten. Maar zoals met alle snelle modellen komen hier ook kosten bij.
Zo heb ik ooit een kostenplaatje gemaakt voor een BMW Z4 en een Porsche Boxter, en uiteindelijk op basis van spritzmonitor en kosten voor reparaties/verzekering etc. overwogen om het niet te doen.
Misschien is een Z4 3.0 of en boxter leuker/anders rijden. Maar ik moet zeggen dat de TT ook best leuk is. Had ik niet verwacht! over een weekje gaat hij ook nog wat omlaag, dus zal het nog wel wat leuker sturen.
[ Voor 9% gewijzigd door KappeNou op 17-07-2014 15:03 ]
Snap je keus volkomen. heb zelf de 2.5 van BMW gereden en dat was gaaf, maar helaas waren de kosten/onderhoud minder gaaf. En tja Porsche... heel gaaf! Maar daar praten we maar helemaal niet over de kostenKappeNou schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 15:01:
[...]
Vandaar dat ik voor een TT ben gegaan met een 2.0TFSI. Door de motor en doordat hij maar 1230kg weegt is hij toch een stuk zuiniger dan een Z4 2.5/3.0 en een boxter(s). Daarbij is de 2.0tfsi in zoveel vag modellen geleverd dat het allemaal bij elkaar wel een slimme keuze is geweest.
Misschien is een Z4 3.0 of en boxter leuker/anders rijden. Maar ik moet zeggen dat de TT ook best leuk is. Had ik niet verwacht! over een weekje gaat hij ook nog wat omlaag, dus zal het nog wel wat leuker sturen.
Wie weet ooit nog eens...
Ik denk dat een boxter en een Z4 3.0 niet veel uit elkaar liggen. Zo duur zijn porsche's ook al weer niet in onderhoud. Je kan natuurlijk altijd pech hebben.
Het is meer in combinatie van onderhoud en verbruik tegenover de TT 2.0tfsi (3.2 quattro natuurlijk ander verhaal). Daarentegen is de TT nog een redelijk praktische auto en een Z4/boxter zeker niet.
Het is meer in combinatie van onderhoud en verbruik tegenover de TT 2.0tfsi (3.2 quattro natuurlijk ander verhaal). Daarentegen is de TT nog een redelijk praktische auto en een Z4/boxter zeker niet.
[ Voor 7% gewijzigd door KappeNou op 18-07-2014 14:50 ]
Dat waren ook de grootste redenen van mij om de TT te nemen. Stukje zuiniger en stuk praktischer. Onderhoudskosten zover vallen mee en er passen genoeg boodschappen achterin
Vandaag de A3 op 225 gehad
Had een sleepie van een Merc op de Autobahn
Verwijderd
Nee, ik ben impulsief met aankoop van auto's. Het bevangt me, en meestal wil ik het dan ook hebben ook.Maasluip schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 10:32:
[...]
Ik ken nog iemand die zijn A3 kwijt wil. Mooie auto, rood, diesel, winterbanden erbij. Kost niet veel, 7k of zo.
Maar als je blijkbaar zo denkt, reken je dan niet voordat je een auto koopt even door wat een auto kost, en wat twee auto's die je beide 6 maanden van het jaar rijdt kosten?
De auto staat op dit moment in de stalling en wordt klaargemaakt, gepoetst, gewassen, stukje service alvorens ik 'm ophaal. Ik heb erg veel plezier van de A3 gehad en nog nooit een moment gehad dat ik stil kwam te staan. 1 keer een motor die op noodloop sloeg, maar dat kwam omdat ik vanuit polen constant 220 aan het rijden was, en daar schijnt o.a de druksensor niet tegen te kunnen.
Voor de rest ondanks de vele slechte berichtgeving over de BKD motoren in een Audi A3, prima auto's. Motorisch ook niks aan de hand geweest, EGR zat na 35k ook helemaal niet vies / vol en was de inlaat gewoon 'schoon'. Qua lak zie je op sommige zwakke punten bij de A3 dat blanke lak loslaat. Is dus echt oppassen met hoge drukreiniger en / of wasstraten. Roest ? Nauwelijks. Hier en daar een hoesje vervangen dat dreigde te scheuren ivm droogte.
Chippen heb ik altijd uit m'n hoofd gelaten, omdat ik meer problemen ermee zag bij anderen dan dat het goed deed. De DSG bak is prettig, maar soms irritant. De kwalen kan je ook teruglezen op de website van DSG dokter. Vooral het rijden op een rotonde, afslaan en gas geven. DSG bak heeft altijd even nodig om op te schakelen. Irritant.
Voor de RS4 wil ik minder rijden. En als ik het echt nodig denk te hebben een tweede auto.
Enough bullshit....

Porno!

Meest geweldige "kleine" blok dat Audi gemaakt heeft.
Meest geweldige "kleine" blok dat Audi gemaakt heeft.
[ Voor 70% gewijzigd door max op 18-07-2014 22:23 ]
Verwijderd
1 op 4 is ook nog wel te doen als je boven de 200 rijden gaat. Bij elke audi boven een bepaalde snelheid ga je efficientie voorbij en echt ernstig hard verbruiken.KappeNou schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 10:46:
@Jism: met welk verbruik reken jij? Ga maar uit van 1op8 gemiddeld en met flink door rijden 1op6
100 a 120 met mijn A3 TDI met cruise control is meer dan 1200 km op een volle tank. Een kleine 10 tot 15 minuten harder dan 140 rijden zorgt al voor een halve tank minder. Met de RS4 vrees ik dat het 5x zo hard zal gaan, maar goed......
Quattro aandrijving is ideaal. 60/40 verhouding als ik me niet vergis (Voor / achter) inclusief ESP. De ESP in mijn A3 zorgt bij bijv maken van een scherpe bocht met hoge snelheid, de wielen onderling kan laten remmen om 'grip' te behouden. Ik heb dat vorige week gehad, ergens bij splitsing A35 / A1 die samenkomen voelde ik dat de A3 linksvoor zachtjes aan het remmen was terwijl ik de bocht met 160 maakte.
Echter.... de vorige keer was dat niet zo'n succes....

Er valt nog mee te leven gelukkig ... hopelijk blijft me die ellende ook bespaard met de RS4.
Normale b5 is 60/40 ja dat is niet zo fijn. Een rs heeft normaal meer naar achter dan zijn gewone broertje. De b7 a4 heeft 50/50 maar de b7 rs heeft standaard 40/60 en kan dacht ik maximaal iets van 25/75 schakelen
Oei, das een minder leuke boete.
Maar blijkbaar heb je ff niet goed op de flitsmeldingen gelet, hij stond er al even.
Maar blijkbaar heb je ff niet goed op de flitsmeldingen gelet, hij stond er al even.
quote: flitsserviceradar ov a35 almelo ri enschede thv hmp 51.6 bij knpt azelo (vw-driver) 05/07/14 09:43:18
ja dat is altijd standaard bij een audi automaat. Als je geen flippers hebt kan je alleen daar mee zelf de automaat bedienen
Serieus????
Waar denk je anders dat die +/- voor is?
lol dat heeft Audi echt al meer dan 10 jaar ofzoVerwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 17:38:
[afbeelding]
Kwam er sinds vandaag achter, dat wanneer je de drive stand een tikje naar rechts doet (+ / - ) je met de pook schakelen kunt door naar boven en onderen te duwen. Hetzelfde als de flippers dus, maar dan via de pook.A3 rijdt eigenlijk barstens fijn.
It's All In The "Mix"
Hahaha ik wilde dezelfde reactie plaatsen maar je was net voor me!Tylen schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:20:
Serieus????
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Verwijderd
Aanduiding dat je met flippers schakelen kuntTylen schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:20:
Serieus????
Maar niet elke automaat heeft natuurlijk flippers aan het stuur.
Verwijderd
Afgelopen dagen veel zitten lezen over de RS4 B5.
Kortom; if you have the money, it will be a brilliant ride. Running costs op jaarbasis teminste 11.000 euro zonder verzekering, wb of benzine. Elke 500km met zo'n auto kost je in principe 1000 euro. Nu is die stelling wel met een korrel zout te nemen, het is niet alsof na elke rit er wel iets kapot gaat, maar slijten doet het zeker, vooral met een hoogtoerige 2.7 bi-turbo blok.
Ik heb modellen voorbij zien komen die meer dan 400.000km hebben gereden en nog steeds prima rijden. Dat het blok robuust is geloof ik wel. Zijn eerdere de dingen erom heen die sneller stuk kunnen gaan.
Heb de audi tekoop gezet; http://www.speurders.nl/o...-2006-rood-143259235.html
De vraagprijs is enigzins op z'n plek wegens dure rotors en onderhoud dat uitgevoerd is. Met die TDI haal je makkelijk de 4 ton nog. Ik ga in de tussentijd ook kijken voor een andere daily, iets kleins, efficients en voor op de zaak. Iets dat gewoon heel weinig kost, miniscuul gebakje dat europa op 1 tank doen kan ofzo.
Zaterdag een wat betere proefrit gaan doen met de RS4 B5. Zeg maar stukje toeren in duitsland. Is in het laatste jaar aantoonbaar voor meer dan 11.000 euro aan nieuw spul in gekomen. Turbo's waren het duurst. Die B5 kan voorlopig dus ook nog wel even mee.
Kortom; if you have the money, it will be a brilliant ride. Running costs op jaarbasis teminste 11.000 euro zonder verzekering, wb of benzine. Elke 500km met zo'n auto kost je in principe 1000 euro. Nu is die stelling wel met een korrel zout te nemen, het is niet alsof na elke rit er wel iets kapot gaat, maar slijten doet het zeker, vooral met een hoogtoerige 2.7 bi-turbo blok.
Ik heb modellen voorbij zien komen die meer dan 400.000km hebben gereden en nog steeds prima rijden. Dat het blok robuust is geloof ik wel. Zijn eerdere de dingen erom heen die sneller stuk kunnen gaan.
De vraagprijs is enigzins op z'n plek wegens dure rotors en onderhoud dat uitgevoerd is. Met die TDI haal je makkelijk de 4 ton nog. Ik ga in de tussentijd ook kijken voor een andere daily, iets kleins, efficients en voor op de zaak. Iets dat gewoon heel weinig kost, miniscuul gebakje dat europa op 1 tank doen kan ofzo.
Zaterdag een wat betere proefrit gaan doen met de RS4 B5. Zeg maar stukje toeren in duitsland. Is in het laatste jaar aantoonbaar voor meer dan 11.000 euro aan nieuw spul in gekomen. Turbo's waren het duurst. Die B5 kan voorlopig dus ook nog wel even mee.
Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 09:40:
Elke 500km met zo'n auto kost je in principe 1000 euro. Nu is die stelling wel met een korrel zout te nemen, het is niet alsof na elke rit er wel iets kapot gaat, maar slijten doet het zeker, vooral met een hoogtoerige 2.7 bi-turbo blok.
Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 09:40:
Zaterdag een wat betere proefrit gaan doen met de RS4 B5. Zeg maar stukje toeren in duitsland. Is in het laatste jaar aantoonbaar voor meer dan 11.000 euro aan nieuw spul in gekomen.
Je hebt dus (als je deze rekensom aanhoudt, en je het geluk hebt dat de som klopt) zo'n beetje 5.500 kilometer geen kosten. Je geeft op 10 juli in dit topic aan dat je 50k kilometer met je A3 gemaakt hebt, die je sinds november 2013 hebt. Dat maakt dat je 67k per jaar rijdt.Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 09:40:
Die B5 kan voorlopig dus ook nog wel even mee.
Kortom: die 5.500 kilometer verrijd je binnen één maand.
Hoe langer je rekent hoe onverstandiger het overkomt om eerlijk te zijn...
Er is het laatste jaar voor 11.000 euro aan nieuw spul in gekomen, maar die kosten zijn niet ontstaan in datzelfde jaar en moet je dus (met een slag om de arm natuurlijk) uitsmeren over de huidige levensduur van de auto.
Als zo'n ding elk jaar voor minimaal 11.000 euro (want jaarlijkse runningcosts minimaal 11.000 euro zeg je) aan onderhoud nodig heeft, dan doet geen enkele RS4 eigenaar meer aan onderhoud, maar koopt gewoon een nieuwe(re) om de 2 jaar.
Volgens mij klopt je rekensom niet, en valt in je voordeel uit (lagere jaarlijkse kosten namelijk).
Als zo'n ding elk jaar voor minimaal 11.000 euro (want jaarlijkse runningcosts minimaal 11.000 euro zeg je) aan onderhoud nodig heeft, dan doet geen enkele RS4 eigenaar meer aan onderhoud, maar koopt gewoon een nieuwe(re) om de 2 jaar.
Volgens mij klopt je rekensom niet, en valt in je voordeel uit (lagere jaarlijkse kosten namelijk).
Verwijderd
De auto was overgenomen van een duitser, op waarop allerlei problemen mee waren. Deze zijn in dat jaar opgelost, heel veel uren in gestoken, en voornamelijk prive gereden de auto.
Nu neem ik 'm dus over, met enige betrouwbaarheid dat die auto daadwerkelijk ook goed onderhouden is, de meeste kwalen eruit gehaald zijn, en nieuwe onderdelen heeft.
Over running costs; een set remmen voor / achter, banden x4, kleine / grote beurt, olie, filters, rubbertje hier / mogelijke lekkage daar (ik noem maar wat) tikt aan hoor.... Ik schrijf ook dat het met een korrel zout genomen kan worden maar in het ergste geval de RS4 gewoon 10k op jaarbasis kost.
Ik ga er ook absoluut geen 60k mee rijden in een jaar (
) dat kost een godsvermogen aan benzine eerlijk gezegd. De TDI knal ik een keer 2 tientjes in en ik rij amsterdam heen en terug makkelijk. Zeeland lukt ook nog wel zelfs. 
Het is een auto puur voor de hobby, fun, toeren, jongens met petjes op hun plek zetten enz ....
Nu neem ik 'm dus over, met enige betrouwbaarheid dat die auto daadwerkelijk ook goed onderhouden is, de meeste kwalen eruit gehaald zijn, en nieuwe onderdelen heeft.
Over running costs; een set remmen voor / achter, banden x4, kleine / grote beurt, olie, filters, rubbertje hier / mogelijke lekkage daar (ik noem maar wat) tikt aan hoor.... Ik schrijf ook dat het met een korrel zout genomen kan worden maar in het ergste geval de RS4 gewoon 10k op jaarbasis kost.
Ik ga er ook absoluut geen 60k mee rijden in een jaar (
Het is een auto puur voor de hobby, fun, toeren, jongens met petjes op hun plek zetten enz ....
Nofi, maar hoe lang geleden kon jij zelf nog onder de categorie "petje" geschaard worden?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Interessante topic over onderhoud/reiniging van tfsi motoren.
http://www.seat-online.nl...igen-Preventief-Onderhoud
En ben er dusdanig van overtuigd dat dit noodzakelijk is, ga ik de a1 vlak voor zijn 1ste 30k beurt laten reinigen. Mede omdat er veel korte ritjes mee gereden wordt. Afentoe op de snelweg blazen heeft niet zoveel effect als laten reinigen. Kosten: 125 - 150 euro inc btw dus valt reuze mee.
En ben er dusdanig van overtuigd dat dit noodzakelijk is, ga ik de a1 vlak voor zijn 1ste 30k beurt laten reinigen. Mede omdat er veel korte ritjes mee gereden wordt. Afentoe op de snelweg blazen heeft niet zoveel effect als laten reinigen. Kosten: 125 - 150 euro inc btw dus valt reuze mee.
Verwijderd
Zelden eerlijk gezegd.The Eagle schreef op zondag 27 juli 2014 @ 16:53:
Nofi, maar hoe lang geleden kon jij zelf nog onder de categorie "petje" geschaard worden?
Dat het rijden van een Golf VR6 andere asociaties met zich meebrengt kan ik weinig aan doen.
Vond het een leuke hobby-auto. Was de eerste op de planeet met een Beamer op de hoedenplank die porn kon broadcasten bij de mcdonalds. Beat that.
Ik heb daar geen auto voor nodig 
Then again: die van jou zul je vermoedelijk zelf geschoten hebben. Daar kan ik idd niet aan tippen. Je wilt niet weten wat dat voor ruzie op zou leveren
Then again: die van jou zul je vermoedelijk zelf geschoten hebben. Daar kan ik idd niet aan tippen. Je wilt niet weten wat dat voor ruzie op zou leveren
[ Voor 71% gewijzigd door The Eagle op 27-07-2014 18:59 ]
Dacht dat je die zou inruilen, kreeg je er te weinig voor terug?Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 09:40:
Euh dat deden wij toen ik 19 was ook. Dat was dus in euhh 1998. Ik weet niet hoe oud jij bent???Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 18:50:
[...]
Zelden eerlijk gezegd.
Dat het rijden van een Golf VR6 andere asociaties met zich meebrengt kan ik weinig aan doen.
Vond het een leuke hobby-auto. Was de eerste op de planeet met een Beamer op de hoedenplank die porn kon broadcasten bij de mcdonalds. Beat that.
Het wagenpark op kantoor is compleet. Ik zou mijn A5 (een - mooie - dweil op wielen) haast inwisselen voor die heerlijke A1's. Stuurt goed, zit goed, rijd goed, voelt als kwaliteit, top.
Is de kleur van de auto's uitgezocht met het gebouw waar ze voor staan in gedachten of andersom?
Zo had ik het nog niet bekeken, maar het past goed
Waarom meer grijs op de weg en niet een rood of een blauw?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Geen idee. Iedereen mocht zelf de kleur kiezen en toen kwam er 5 maal daytona en 1 keer grijs/zwart uitTouchdomex schreef op zondag 27 juli 2014 @ 22:28:
Waarom meer grijs op de weg en niet een rood of een blauw?
Daytona is ook een heel mooie kleur! Mijn vrouw wilde de a1 echt in misano rood, maar we hebben echt overal gezocht 
dakspoiler van de a1 sportback vind ik toch beter uitzien dan de 3deurs!
Trouwens is er geen nieuwe firmware uit voor de a5? Als ik het goed op AF gelezen heb, is het toch opgelost?
http://www.audiforum.nl/f...-sportback-2012-a-75.html
dakspoiler van de a1 sportback vind ik toch beter uitzien dan de 3deurs!
Trouwens is er geen nieuwe firmware uit voor de a5? Als ik het goed op AF gelezen heb, is het toch opgelost?
[ Voor 25% gewijzigd door Rainesh op 27-07-2014 23:05 ]
Wat, knippert ie nou eindelijk automatisch met zijn grootlicht als er iemand niet snel genoeg naar rechts gaat?
Het stuurgevoel is nu eindelijk goed, maar de wegligging blijft vrij slecht. Da's echter een design ding. Als ik na een rotonde een dot gas geef (wel veel koppel maar 'slechts' een 1.8 TFSI) dan is hij echt niet recht te houden en zwabber je vooruit. Dat geeft een onveilig gevoel.Rainesh schreef op zondag 27 juli 2014 @ 22:55:
Ik had juist gelezen dat dat ook verholpen was. Het zwabberen kwam ook door de software en stuurhuis. Maar wel balen dat je dan zo een bak hebt maar voor geen meter rijdt.
Bij mijn A5 zijn de problemen gelukkig opgelost maar er zijn idd zeer hardnekkige gevallen bekend. Het vervelendste is dat alles afgehandeld wordt door PON die de garantie heeft overgenomen van Audi en de eigenaren soms erg lang moeten wachten of zelfs aan het lijntje gehouden worden.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Weet jij waar dit is gedaan? Best interessant voor die prijs. Die van mij heeft nu ook al 87K gelopen.Rainesh schreef op zondag 27 juli 2014 @ 18:15:
Interessante topic over onderhoud/reiniging van tfsi motoren.
Afgelopen zaterdag een eibach setje 25/20mm laten monteren. Stuurt een stuk strakker, maar comfort en ziet er een stuk netter uit!
Op naar de volgende update

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 28-07-2014 14:13 ]
Wat een heerlijke wagen! Elektrische spoiler is erg vet!
Dat motor cleaning is gedaan bij Hans Sloot, maar Vagtechniek doet het ook (zij zijn wat goedkoper, 150 euro inc btw). Je hebt verschillende adressen die het doen.
- Hans Sloot (lochem)
- Vagtechniek (Nuenen)
- Garage Out (Amstelveen?)
- Celtemp (Ridderkerk)
- Tuningparts (zoetermeer)
Het is allemaal tussen de 125 en 200 euro. Verschilt per zaak. Ik ga het sowieso een keer doen.
Dat motor cleaning is gedaan bij Hans Sloot, maar Vagtechniek doet het ook (zij zijn wat goedkoper, 150 euro inc btw). Je hebt verschillende adressen die het doen.
- Hans Sloot (lochem)
- Vagtechniek (Nuenen)
- Garage Out (Amstelveen?)
- Celtemp (Ridderkerk)
- Tuningparts (zoetermeer)
Het is allemaal tussen de 125 en 200 euro. Verschilt per zaak. Ik ga het sowieso een keer doen.
[ Voor 5% gewijzigd door Rainesh op 28-07-2014 16:26 ]
Thnx!
laat ik nou net die in Zoetermeer willen weten
Ik twijfel nog waar ik hem wil chippen. Ik zat te denken aan Vagtechniek aangezien ik JD te duur vind voor wat het is. Dus kan hem dan wel meteen daar schoon laten maken.
laat ik nou net die in Zoetermeer willen weten
Ik twijfel nog waar ik hem wil chippen. Ik zat te denken aan Vagtechniek aangezien ik JD te duur vind voor wat het is. Dus kan hem dan wel meteen daar schoon laten maken.
JD te duur voor wat het is???? Kan je dat onderbouwen? Ik hoor alleen maar lovende geluiden over JD.
JD te duur??? Ik betaal liever iets meer voor JD dan een ala ziptuning achtig iets wat 99 van de 100 gevallen rotzooi is.
Vagtechniek is volgens mij JD dealer...tuningparts (zoetermeer) werkt ook met JD.
Vagtechniek is volgens mij JD dealer...tuningparts (zoetermeer) werkt ook met JD.
[ Voor 25% gewijzigd door Rainesh op 28-07-2014 16:24 ]
Vagtechniek is ook prima.. JD is gewoon duur. Ik snap het wel...
Ze zijn ook goed. Maar heb je die prijzen gezien voor wat standaard en op maat software?Tylen schreef op maandag 28 juli 2014 @ 16:21:
JD te duur voor wat het is???? Kan je dat onderbouwen? Ik hoor alleen maar lovende geluiden over JD.
Gaat imo nergens over.. VVT 1 van de beste diesel VAG tuners in het land is goedkoper met op maat chip dan een standaard JD chip.
Ik vind persoonlijk voor een standaard chip rond de €400 en een chip op maat rond de €600 een mooie prijs.. JD zit er zo €300 boven.
Ja omdat JD juist de beste is in het land.
Een chip op maat is alleen noodzakelijk als er hardwarematige aanpassingen gedaan zijn zoals uitlaatsysteem, intercoolers, andere turbo's etc.
Een standaard chip voldoet in de meeste gevallen, omdat die ook binnen de tolerantie niveaus blijft van "standaard" blokken.
Conditie van je blok is ook hartstikke belangrijk, zo halen sommige 1.2tfsi makkelijk de 143pk en andere slechts 135pk.
Ook voor een standaard chip zou ik naar JD of JD dealer gaan. Betaal liever iets meer voor kwaliteit...:)
Een standaard chip voldoet in de meeste gevallen, omdat die ook binnen de tolerantie niveaus blijft van "standaard" blokken.
Conditie van je blok is ook hartstikke belangrijk, zo halen sommige 1.2tfsi makkelijk de 143pk en andere slechts 135pk.
Ook voor een standaard chip zou ik naar JD of JD dealer gaan. Betaal liever iets meer voor kwaliteit...:)
Met benzine over het algemeen wel ja. Dat is dan ook het probleem dat ze die naam hebben. Ze vragen hierdoor veeel meer. Ik vind het iets te gek voor wat je krijgt. Dus ik zoek naar een alternatief. Vag techniek ziet er naar mijn inziens ook goed uit. Mooi koppel verloop.Tylen schreef op maandag 28 juli 2014 @ 17:18:
Ja omdat JD juist de beste is in het land.
[ Voor 9% gewijzigd door KappeNou op 28-07-2014 18:31 ]
599 euro voor een half uur werk. Dat is iets te overdreven als je het aan mij vraagt.
Verwijderd
Inruil is 7. Kan ik 'm particulier verkopen voor het gevraagde bedrag dan is dat altijd beter.StrayDog schreef op zondag 27 juli 2014 @ 19:35:
[...]
Dacht dat je die zou inruilen, kreeg je er te weinig voor terug?
Er is inmiddels iemand geweest, heeft een stukje gereden, was van de kleur en voertuig in het algemeen helemaal te spreken. Begreep alleen geen reet van hoe een DSG bak nu precies werkte, en dat dacht die met de flippers wel even de rev-limiter op kon zoeken, mafkees.
Morgen komt ie terug, financieele plaatje bespreken. Ik fluisterde 'm wel in dat ik echt niet voor minder akkoord ga, en dat ie echt een goede auto onder z'n kont hebben kan.
Gisteren nog de auto grondig gewassen, met een kleine glimlach ga ik gedag zeggen.
Lol nog iemand die niet weet hoe een automaat werkt?
Maar dat is wel mooi om te horen, lekker snel ook! Een a3 tdi is een best gewilde wagen, vooral in de randstad zie je vaak a3 tdi's rijden.
Maar dat is wel mooi om te horen, lekker snel ook! Een a3 tdi is een best gewilde wagen, vooral in de randstad zie je vaak a3 tdi's rijden.
* bord4kop zich meldt!
A3 2.0 TDI automaat 2006
En dan te bedenken dat ik voor een C220 CDI ging
Heerlijke kar, net terug van 120Km rijden, gewoon normaal uitgestapt. Het zit en rijdt heerlijk!
A3 2.0 TDI automaat 2006
En dan te bedenken dat ik voor een C220 CDI ging
Heerlijke kar, net terug van 120Km rijden, gewoon normaal uitgestapt. Het zit en rijdt heerlijk!
[ Voor 7% gewijzigd door bord4kop op 28-07-2014 22:04 ]
| Security Management |
Diesel? In het rood?bord4kop schreef op maandag 28 juli 2014 @ 22:03:
* bord4kop zich meldt!
A3 2.0 TDI automaat 2006
En dan te bedenken dat ik voor een C220 CDI ging![]()
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Verwijderd
Komt omdat ze betaalbaar worden.Rainesh schreef op maandag 28 juli 2014 @ 21:40:
Lol nog iemand die niet weet hoe een automaat werkt?
Je ziet overal ook dat men in steeds nieuwere uitvoeringen van auto's rijdt.
Een beetje A3 heb je al vanaf 5000 ofzo. De betere varianten, uitvoeringen of met lage (teruggedraaide
Audi is gewoon het betere merk. Feit. Veel rubuuster en duurzamer. Rij een VW en rij een Audi en je kunt het verschil in kwaliteit merken.
Heb wel gekeken naar die auto, maar ik had een inruiler..
| Security Management |
Verwijderd
Vandaag bericht gehad mijn nieuwe A3 S-line Stronic TFSI 1.4 staat in de planning om uitgeleverd te worden
Congrats! Let the sleepness nights begin!:p
Specs? Kleur?
Specs? Kleur?
Verwijderd
Dank je wel, ben echt aan het aftellen
Dit is hem
Audi A3 (A3) Pro Line S Sportback 1.4 92 KW / 125 PK TSI 7 versn. S-tronic
Kleur : Daytonagrijs pareleffect
Bekleding : Qf zwart/zilver st (s line)
Bijleveringen :
2PK Mf sportstuur, afgevlakt+p
2Z0 Zonder type-aanduiding
4ZB Blanke sierlijsten
5MY Inleg 3-d look zwart
CL3 Lm velgenpakket cl3
VW1 Glas getint vanaf b stijl
Dit is hem
Audi A3 (A3) Pro Line S Sportback 1.4 92 KW / 125 PK TSI 7 versn. S-tronic
Kleur : Daytonagrijs pareleffect
Bekleding : Qf zwart/zilver st (s line)
Bijleveringen :
2PK Mf sportstuur, afgevlakt+p
2Z0 Zonder type-aanduiding
4ZB Blanke sierlijsten
5MY Inleg 3-d look zwart
CL3 Lm velgenpakket cl3
VW1 Glas getint vanaf b stijl
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2014 14:11 ]
Ze zijn de blanke sierlijsten vergeten
Mooie auto hoor.
Mooie auto hoor.
Ik weet t niet zwarte rotor velgen onder een grijze auto.
Voor de rest ziet er strak uit.
Maareh je link naar je afbeelding werkt niet.
Voor de rest ziet er strak uit.
Maareh je link naar je afbeelding werkt niet.
Achteraf gezien ben ik blij dat ik geen rotors heb genomen. Begin het onderhand de sloerie van de Audi velgen te vinden. Iedereen rijdt erop
De rotors hadden gewoon echt Audi Exclusive moeten blijven.
Je hebt "grijze" en zwarte rotors. Onder Daytona moeten de "grijze" variant.
(Ik weet dat het niet echt grijs is, vandaar de "")
(Ik weet dat het niet echt grijs is, vandaar de "")
O ik zie trouwens dat dit fotootje helemaal geen PLS is. Hij heeft een witte achteruitkijkspiegel.
Weet je zeker dat dit die van jou is????
Edit: Het is ook geen SB. Nevermind. Zal wel een andere auto zijn
Weet je zeker dat dit die van jou is????
Edit: Het is ook geen SB. Nevermind. Zal wel een andere auto zijn
[ Voor 20% gewijzigd door Tylen op 29-07-2014 15:54 ]
Zelfde als de New RS4's en A8 velgen. Elke malloot rijdt met een replica set rond.Wicked-Game schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:21:
Achteraf gezien ben ik blij dat ik geen rotors heb genomen. Begin het onderhand de sloerie van de Audi velgen te vinden. Iedereen rijdt erop
Daytona met zwarte rotors....nee ook niet mijn ding. Liever de titaan-kleurige!
Maar wel vette wagen, volgens mij een van de weinige 3deurs PLS hier op het forum.
Maar wel vette wagen, volgens mij een van de weinige 3deurs PLS hier op het forum.
Vraagje: ik las op een USA audi forum in een post dat deze mr. zijn aircondition aan zijn sleutel had gekoppeld.
Dus met zijn sleutel stond de airco op 20 en bij zijn vrouw op 23.. automatisch.
Ik had zoiets ook op mijn BMW, spiegels die automatsich naar ´mijn´ stand, gingen etc. Dat is verotte handig!
Maar ik kan er niets over vinden in de handleiding
A3 van 2006 trouwens.
Dus met zijn sleutel stond de airco op 20 en bij zijn vrouw op 23.. automatisch.
Ik had zoiets ook op mijn BMW, spiegels die automatsich naar ´mijn´ stand, gingen etc. Dat is verotte handig!
Maar ik kan er niets over vinden in de handleiding
A3 van 2006 trouwens.
| Security Management |
Denk niet dat het zijn auto is. Hij heeft een SB besteld staat erRainesh schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 17:12:
Daytona met zwarte rotors....nee ook niet mijn ding. Liever de titaan-kleurige!
lol inderdaad! Niet goed gelezen
Sommige mensen begrijpen inderdaad niets van DSG-bakken. Laatst las ik nog een verhaal van iemand die na maanden nog steeds niet wist dat je met de pook in de +/- stand handmatig kon schakelen, mafkeesVerwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 19:05:
[...]
Er is inmiddels iemand geweest, heeft een stukje gereden, was van de kleur en voertuig in het algemeen helemaal te spreken. Begreep alleen geen reet van hoe een DSG bak nu precies werkte, en dat dacht die met de flippers wel even de rev-limiter op kon zoeken, mafkees.
Een goede grap mag vrienden kosten.
Dit topic is gesloten.
![]()