sorted.bits schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 21:06:
Vandaag de auto maar weer eens even gewassen. De reacties op de kleur zijn nog steeds erg leuk, mensen vinden het een verbetering ten opzichte van de 99% grijze/zwarte Audi's die er rond rijden en ik ben het met ze eens.
Ik had overigens niet verwacht dat een schuif/kantel-dak zo fijn zou zijn. Mijn vrouw wil nu ook in haar volgende auto zo'n dak.
[afbeelding]
[afbeelding]
Sorry voor de lage res pics, even snel een paar foto's gemaakt met mijn telefoon.
Standkachel is denk ik ook aangesloten op de multiriem. Maar dit mag er zeker niet zomaar afvallen, zelfs niet bij VAG. Ik zou er absoluut niet mee gaan rijden, gewoon de garage bellen.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
absoluut niet mee rijden! Heb je mobiliteitsgarantie? Direct bellen...dit kan niet zomaar gebeuren.
@depl0y
erg dikke bak! Op een of een andere manier ben ik niet zo een fan van die zwarte rotors. Titaan versie blijf ik mooier vinden.
@depl0y
erg dikke bak! Op een of een andere manier ben ik niet zo een fan van die zwarte rotors. Titaan versie blijf ik mooier vinden.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Mijn A3 had gisteren ook weer eens wat.. Ik kwam thuis en de ventilator (of hoe dat ding aan de voorkant ook genoemd wordt
) bleef draaien, geen aandacht aan besteed aangezien dat wel eens vaker 5-10sec duurt voor ie stopt. Een half uur later ging ik weer weg, draait ie nog
(en nee, auto stond niet op contact).
Mee naar de garage hier in de buurt (geen Audi-garage), konden het ook zo snel niet vinden (2 sensoren al even los gehaald maar dat was het niet) dus accu er maar afgehaald en mijn auto daar achtergelaten.
Ben benieuwd wat dit geintje me weer gaat kosten, de laatste jaren is het al genoeg geweest eigenlijk
.
@depl0y: Kun je eens een foto van de zijkant maken? Persoonlijk vond ik de SB's nooit echt geweldig (voornamelijk van de zijkant bekeken) maar met deze kleur lijkt het een stuk beter heb ik het idee.
Mee naar de garage hier in de buurt (geen Audi-garage), konden het ook zo snel niet vinden (2 sensoren al even los gehaald maar dat was het niet) dus accu er maar afgehaald en mijn auto daar achtergelaten.
Ben benieuwd wat dit geintje me weer gaat kosten, de laatste jaren is het al genoeg geweest eigenlijk
@depl0y: Kun je eens een foto van de zijkant maken? Persoonlijk vond ik de SB's nooit echt geweldig (voornamelijk van de zijkant bekeken) maar met deze kleur lijkt het een stuk beter heb ik het idee.
[ Voor 14% gewijzigd door FlipFluitketel op 26-06-2014 08:59 ]
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Garage ruilt vandaag de A5 bij mij thuis om. Ben wel benieuwd of dit door een fout van installatie van de standkachel kan komen.. Standkachel is nog onder bovag garantie vervangen, garantie is inmiddels afegelopen.
Ik zal er dit weekend even 1 recht van de zijkant maken, op dit moment heb ik alleen deze, welke iets van de zijkant toont.FlipFluitketel schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 08:56:
Mijn A3 had gisteren ook weer eens wat.. Ik kwam thuis en de ventilator (of hoe dat ding aan de voorkant ook genoemd wordt) bleef draaien, geen aandacht aan besteed aangezien dat wel eens vaker 5-10sec duurt voor ie stopt. Een half uur later ging ik weer weg, draait ie nog
Ben benieuwd wat dit geintje me weer gaat kosten, de laatste jaren is het al genoeg geweest eigenlijk.

@ChiefXL: Wat een ontzettend mooie auto.
Verwijderd
Er zit een sensor in je radiator die 'open' gaat staan zodra de temperatuur te hoog wordt. Als dit gebeurd schiet je ventilator dus aan. Als ie stuk is of half functioneerd, krijg je dus kuren zoals bovenstaand.FlipFluitketel schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 08:56:
Mijn A3 had gisteren ook weer eens wat.. Ik kwam thuis en de ventilator (of hoe dat ding aan de voorkant ook genoemd wordt) bleef draaien, geen aandacht aan besteed aangezien dat wel eens vaker 5-10sec duurt voor ie stopt. Een half uur later ging ik weer weg, draait ie nog
Ben benieuwd wat dit geintje me weer gaat kosten, de laatste jaren is het al genoeg geweest eigenlijk.
Reparatie is sensor vervangen, en KVS bijvullen. Dat moet omdat de sensor tegelijk een plug is onderin je radiator als ik me niet vergis. Afhankelijk van welke garage of dealer kan het veel schelen in de prijs ja.
Na het weekend de auto uitvoerig wassen, en in de was zetten.
En dat was het dus niet. Sensoren waren goed maar er zat sluiting in de ventilator(s).Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 00:50:
[...]
Er zit een sensor in je radiator die 'open' gaat staan zodra de temperatuur te hoog wordt. Als dit gebeurd schiet je ventilator dus aan. Als ie stuk is of half functioneerd, krijg je dus kuren zoals bovenstaand.
Reparatie is sensor vervangen, en KVS bijvullen. Dat moet omdat de sensor tegelijk een plug is onderin je radiator als ik me niet vergis. Afhankelijk van welke garage of dealer kan het veel schelen in de prijs ja.
Na het weekend de auto uitvoerig wassen, en in de was zetten.
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Hier zie je het een stuk beter. Op foto is het wel wat feller, maar je kan de sterkte dus per % instellen.Rainesh schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:12:
Armsteun zal vast en zeker wel te retrofitten zijn. Mooie wagen!
Velgen zeker sealen, anders blijf je je suf schoonmaken haha
Vraagje: waarom DLR uit en wat bedoel je met knippers @ 30%?

2 velgen nu buiten en binnenkant in die quartz sealent gezet. Pokke werk maar zal straks een hoop werk schelen. Even er naast gezet, gaat denk ik wel leuk staan. Van het weekend denk ik even een eibach veren setje bestellen.
Even een vraag voor de Audi kenners hier.
Voor mijn trouwerij wil ik graag een Audi A4 huren, maar nu kan ik kiezen tussen twee kleuren: Lavagrijs en moessongrijs (of was het monsoongrijs?) Onze voorkeur gaat sterk uit naar een luxe donkergrijze kleur (lichtgrijs zoals hierboven vinden wij dus minder mooi).
Ik kan wel Googlen, maar ik weet ook niet welke kleur waar nou precies klopt. Bij deze dus de vraag of iemand twee duidelijke foto's van de verschillende kleuren weet te vinden of een website waar ik die kleuren kan zien? Op de website van Audi zelf gaat het alweer om een nieuwe kleurlijn.
Dit vind ik opzich wel mooi, maar dat is dan weer Dokata grijs ofzo.

Waarom zijn er toch zoveel mogelijkheden
Voor mijn trouwerij wil ik graag een Audi A4 huren, maar nu kan ik kiezen tussen twee kleuren: Lavagrijs en moessongrijs (of was het monsoongrijs?) Onze voorkeur gaat sterk uit naar een luxe donkergrijze kleur (lichtgrijs zoals hierboven vinden wij dus minder mooi).
Ik kan wel Googlen, maar ik weet ook niet welke kleur waar nou precies klopt. Bij deze dus de vraag of iemand twee duidelijke foto's van de verschillende kleuren weet te vinden of een website waar ik die kleuren kan zien? Op de website van Audi zelf gaat het alweer om een nieuwe kleurlijn.
Dit vind ik opzich wel mooi, maar dat is dan weer Dokata grijs ofzo.

Waarom zijn er toch zoveel mogelijkheden
[ Voor 16% gewijzigd door Aloys op 27-06-2014 14:43 ]
Die S3 is daytona grijs.
Lavagrijs is meer zwart/bruin
Mijn oude A4 was Lavagrijs
Lavagrijs is meer zwart/bruin
Mijn oude A4 was Lavagrijs
[ Voor 49% gewijzigd door Tylen op 27-06-2014 15:13 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
"luxe" donkergrijs is inderdaad daytona grijs. Audi heeft zn eigen "50 tinten" grijs
Gewoon een dealer instappen en kijken welke je mooi vindt.

@ kappenou, ziet er goed uit! Maar hou je je DRL oranje of ga je het nog veranderen naar "wit"?
@ kappenou, ziet er goed uit! Maar hou je je DRL oranje of ga je het nog veranderen naar "wit"?
[ Voor 58% gewijzigd door Rainesh op 27-06-2014 15:17 ]
Dit is niet de DRL. Die staat uitRainesh schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:13:
De knippers ga ik wel oranje houden ja
Speciale reden dat je een A4 wil huren? A5/S/RS/cabrio, RS7, R8, S8 kan ik nog begrijpen.Aloys schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 14:35:
Even een vraag voor de Audi kenners hier.
[ Voor 47% gewijzigd door KappeNou op 27-06-2014 15:51 ]
De jurk van de vrouw moet er in passen.KappeNou schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:47:
[...]
Speciale reden dat je een A4 wil huren? A5/S/RS/cabrio, RS7, R8, S8 kan ik nog begrijpen.
Ik zat eigenlijk wel met dezelfde verbazing/vraag. A4 is toch niet zo heel spannend dat ik zo'n ding voor een trouwerij zou willen huren. Een RS4/5/6 kan ik me inderdaad nog iets bij voorstellen.
[ Voor 9% gewijzigd door max op 27-06-2014 16:00 ]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Begrijp ik het nu goed dat er mensen zijn die de DRL's uitzetten? Met die LED DRL's wil je die toch net altijd aan? Of is dat dan bij de modellen met gewone DRL's dat mensen die uit willen?
Ik heb geen LED DRL. Gewoon ouderwetse "stadslichten". Vind ik er niet mooi uit zien naast de xenon lampen
Oh, ik vind die stadslicht DRL's in sommige Audi modellen ook wel fraai ogen hoor, de A4 en A6 hadden een tijd geleden ook dit principe toegepast voordat de LED-mania begon, zoals dit:
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Inderdaad, een A4 is misschien via via nog wel te regelen. Voor mijn bruiloft had ik een A5 Cabrio, mooi grote auto en de jurk van mijn vrouw paste er prima in hoor. Deze auto had ik gewoon via de dealer waar mijn A3 toen vandaan kwam 'gehuurd'. Symbolisch bedrag van 25 euro voor het hele weekend.max schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:59:
[...]
De jurk van de vrouw moet er in passen.
Ik zat eigenlijk wel met dezelfde verbazing/vraag. A4 is toch niet zo heel spannend dat ik zo'n ding voor een trouwerij zou willen huren. Een RS4/5/6 kan ik me inderdaad nog iets bij voorstellen.

Ja dit was wel in 2010 al...
De reden dat we een A4 huren (nja ik niet eigenlijk, we krijgen een A4) is omdat de S7 die we zouden lenen niet meer uitgeleend wordt. Toen hadden we opeens geen trouwauto meer.
Ik zou graag een luxere bak hebben, maar over het algemeen kan je niet makkelijk luxer huren dan een A6 (welke in Zwolle idioot genoeg meer dan 2x zo duur is als een A4). Daarnaast was die A6 lichtgrijs en dat vind ik niet mooi.
Dus als iemand op 25 juli ons een mooie bak te leen wil aanbieden mag dat hoor
!
Edit: En de reden voor een A4-achtige non-cabrio auto willen is omdat we rondgereden worden en ook stukken snelweg hebben. Dat is niet echt fijn voor het haar van m'n aanstaande.
En voor de mensen die het dan nog niet snappen: Wij hebben zelf een Toyota Yaris en kennen verder geen mensen met een dikke auto. Naja, Johan Kappelhof, maar die wil z'n helemaal nieuwe Audi denk ik niet even lenen
.
Ik zou graag een luxere bak hebben, maar over het algemeen kan je niet makkelijk luxer huren dan een A6 (welke in Zwolle idioot genoeg meer dan 2x zo duur is als een A4). Daarnaast was die A6 lichtgrijs en dat vind ik niet mooi.
Dus als iemand op 25 juli ons een mooie bak te leen wil aanbieden mag dat hoor
Edit: En de reden voor een A4-achtige non-cabrio auto willen is omdat we rondgereden worden en ook stukken snelweg hebben. Dat is niet echt fijn voor het haar van m'n aanstaande.
En voor de mensen die het dan nog niet snappen: Wij hebben zelf een Toyota Yaris en kennen verder geen mensen met een dikke auto. Naja, Johan Kappelhof, maar die wil z'n helemaal nieuwe Audi denk ik niet even lenen
[ Voor 29% gewijzigd door Aloys op 28-06-2014 10:42 ]
Ik weet niet wat je betaalde voor de A7, maar een oud-collega van mij verhuurt nu een aantal exlusieve auto's, waaronder een S5, Quattroporte, A8 en een DBS.
Misschien is die S8 iets voor jou? Prijzen vind ik (!) nog schappelijk, zeker voor iets waar "Bruiloft" bij staat.
Aangezien spam hier niet gewaardeerd wordt, kan je even een DM sturen
Misschien is die S8 iets voor jou? Prijzen vind ik (!) nog schappelijk, zeker voor iets waar "Bruiloft" bij staat.
Aangezien spam hier niet gewaardeerd wordt, kan je even een DM sturen
K to the KillaZ
das een dag na de europese thuiswedstrijd.... dan heeft die helemaal geen tijd om auto te rijden..Aloys schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 10:26:
Naja, Johan Kappelhof, maar die wil z'n helemaal nieuwe Audi denk ik niet even lenen.
no comment
Een A4 is echt heel krap achterin, dan hoop ik dat je een klein mannetje hebt als chauffeur!Aloys schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 10:26:
De reden dat we een A4 huren (nja ik niet eigenlijk, we krijgen een A4) is omdat de S7 die we zouden lenen niet meer uitgeleend wordt. Toen hadden we opeens geen trouwauto meer.
Dus als iemand op 25 juli ons een mooie bak te leen wil aanbieden mag dat hoor!
En voor de mensen die het dan nog niet snappen: Wij hebben zelf een Toyota Yaris en kennen verder geen mensen met een dikke auto. Naja, Johan Kappelhof, maar die wil z'n helemaal nieuwe Audi denk ik niet even lenen.
Ik heb ook getrouwd in inze A4 avant. Mijn vrouw paste gemakkelijk achterin met der jurk.
Ik denk dat dat natuurlijk ook een beetje hangt van wat je gewend bent? Daarnaast is onze chauffeur niet erg lang, dus dat scheelt ook wel weer. Bovendien, als wij te weinig ruimte hebben mag de chauffeur wat minder comfortabel gaan zittenBrilsmurfffje schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 11:52:
[...]
Een A4 is echt heel krap achterin, dan hoop ik dat je een klein mannetje hebt als chauffeur!
Er zijn steeds meer mensen die overdag met normale verlichting rijden. Zo ook ik.HyperBart schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 16:33:
Begrijp ik het nu goed dat er mensen zijn die de DRL's uitzetten? Met die LED DRL's wil je die toch net altijd aan? Of is dat dan bij de modellen met gewone DRL's dat mensen die uit willen?
En als ik iets irritant vind zijn het mensen die bij mist of regen alleen met DRL rijden. Nadenken lul, bij DRL heb je geen achterlichten en zien ze je dus niet
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
En daarom staan mijn achterlichten altijd aan. "Led tail lights as DRL"
Ja, ik snap oprecht niet dat fabrikanten bij DRL niet ook gewoon de achterlichten laten branden. Hoe moeilijk kan het zijn om die ff bij te schakelen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
+1
Dat kan je met software aanpassen en ik geloof dat het vanaf 2015 verplicht is bij nieuwe auto's om met DRL de achterlampen ook te laten branden.
Als mijn vrouw paste met een flinke trouwjurk in een Megane RS (overigens niet de trouwauto maar de auto van mijn zwager), dan moet het wel heel erg gek lopen als het niet past in een A4 AvantTylen schreef op zondag 29 juni 2014 @ 08:33:
Ik heb ook getrouwd in inze A4 avant. Mijn vrouw paste gemakkelijk achterin met der jurk.
* HyperBart voegt dit toe aan lijstje met VCDS mods voor de toekomstige wagenRainesh schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 19:37:
En daarom staan mijn achterlichten altijd aan. "Led tail lights as DRL"
Dat is deze setting? http://www.stemei.de/page...cht-mit-rueckleuchten.php
Ik heb echt veel te weinig kennis van Duits
[ Voor 29% gewijzigd door HyperBart op 06-07-2014 20:42 ]
Jap dat is die setting:)
In principe zal met flinke regen of mist wel de lampen aan moeten gaan.The Eagle schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 17:39:
[...]
Er zijn steeds meer mensen die overdag met normale verlichting rijden. Zo ook ik.
En als ik iets irritant vind zijn het mensen die bij mist of regen alleen met DRL rijden. Nadenken lul, bij DRL heb je geen achterlichten en zien ze je dus niet
Ik heb daarom ook het volgende aangepast: Wanneer de lichten uit staan (met of zonder DRL aan en wel of niet in automatische stand) zijn de wijzers gewoon nog rood verlicht en de cijfers en de rest zijn niet verlicht. Dan weet ik altijd wanneer de xenon lampen aan of uit staan.
VCDS is ook in het engels, dus je kan het zo uitvogelen.HyperBart schreef op zondag 06 juli 2014 @ 20:40:
[...]
* HyperBart voegt dit toe aan lijstje met VCDS mods voor de toekomstige wagen
Dat is deze setting? http://www.stemei.de/page...cht-mit-rueckleuchten.php
Ik heb echt veel te weinig kennis van Duits. En de gare vertaling van Google is nu ook niet echt bijzonder helpend.
[ Voor 26% gewijzigd door KappeNou op 07-07-2014 16:27 ]
Ja ja, ik weet wel dat VCDS op zich in het Engels kan zijn, dat is de software, maar je moet nog wel weten WELKE instelling je moet veranderen he... En die tweaks/namen/parameters moet je opzoeken en Stemei is nu toevallig een van de meest volledige die ik gevonden had, maar in het Duits.
Verwijderd
RS4 met net nieuwe turbo's, uitstekend onderhouden, 280k op teller voor 12k, doen?
Belachelijk 420PK op dyno....
Belachelijk 420PK op dyno....
http://www.carhelpbox.com...ification-list_39887.htmlHyperBart schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:22:
Ja ja, ik weet wel dat VCDS op zich in het Engels kan zijn, dat is de software, maar je moet nog wel weten WELKE instelling je moet veranderen he... En die tweaks/namen/parameters moet je opzoeken en Stemei is nu toevallig een van de meest volledige die ik gevonden had, maar in het Duits.
Welk bouwjaar? Opties? Kleur?
Verwijderd
2001, full options, zwart.Danielson schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:33:
Heb je wat meer info? Bouwjaar enz?
Net nieuwe turbo's (BI-turbo), zijkant gespoten, velgen die aangepakt zijn. Interieur ziet er goed uit, niet in gerookt.
Dit monster dus:
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2014 11:36 ]
Hou er wel rekening mee dat het zwaar aan te raden is om zo'n auto binnen te stallen!
Tevens is alles schrikbarend duur aan deze auto! Nieuwe remmen rondom? Reken maar op vele duizenden euro's en zo is het eigenlijk met alles bij een RS.
Het neemt niet weg dat het geweldige auto's zijn!
Tevens is alles schrikbarend duur aan deze auto! Nieuwe remmen rondom? Reken maar op vele duizenden euro's en zo is het eigenlijk met alles bij een RS.
[ Voor 55% gewijzigd door Danielson op 09-07-2014 11:38 ]
Verwijderd
Parkeerplaats bij mij is overdekt. En er is het e.a gedaan om 'snelle' diefstal te voorkomen.
@hierboven, ja bij de dealer. Je wil niet weten voor welke bedragen ik mijn A3 heb kunnen onderhouden. En dat ding is perfect.
@hierboven, ja bij de dealer. Je wil niet weten voor welke bedragen ik mijn A3 heb kunnen onderhouden. En dat ding is perfect.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2014 11:39 ]
Ik bedoel niet overdekt, maar echt in een afgesloten ruimte. Mocht je dat niet doet, dan kun je er eigenlijk bijna vanuit gaan dat hij word gestolen en dat je hem een aantal dagen later op het nieuws ziet.
280K op de teller en alleen maar turbo's gedaan? Ik zou dan zeker een blok revisie doen. Of wachten of hij in de soep loopt..
Verder is onderhoud aan een RS4 vrij duur ja. Moet je niet vergelijken met een A3.
Ik ken iemand die had eerst een goede RS4 en erna een MK4 R32 turbo met 420pk. Hij vertelde dat de R32 turbo ongeveer de helft koste aan onderhoud
Verder is onderhoud aan een RS4 vrij duur ja. Moet je niet vergelijken met een A3.
Ik ken iemand die had eerst een goede RS4 en erna een MK4 R32 turbo met 420pk. Hij vertelde dat de R32 turbo ongeveer de helft koste aan onderhoud
Verwijderd
Blok is goed, koppeling en vliegwiel net vervangen. Er is heel veel aan gedaan. De reden van verkoop is omdat ie een ander voertuig wil. Dat ding draint 'm qua verbruik (Je mag blij zijn 250km te kunnen rijden op een tank benzine
).
Ik ben tevreden met mijn A3 maar wil iets snellers, stoerders en vooral baas. Meetings of races enzo doe ik niet meer. Rij puur zakelijk nog op het moment. Maar dat zou ik willen verminderen. Qua kosten ga ik qua WB wel vooruit met een RS4 maar achteruit op onderhoud en brandstof (En niet zo'n klein beetje ook).
Het is wel een auto waar je echt een kick van krijgt.
deze vid is met 'maar' 265pk ...
Ik ben tevreden met mijn A3 maar wil iets snellers, stoerders en vooral baas. Meetings of races enzo doe ik niet meer. Rij puur zakelijk nog op het moment. Maar dat zou ik willen verminderen. Qua kosten ga ik qua WB wel vooruit met een RS4 maar achteruit op onderhoud en brandstof (En niet zo'n klein beetje ook).
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2014 11:54 ]
Ik ben me de laatste tijd serieus aan het inlezen over een C5 RS6 Avant. En ik ben er eigenlijk wel over uit dat dat voor de normale beurs gewoon niet haalbaar is qua onderhoud. Nieuwe set schijven en blokken 3k ofzo. Turbos vervangen 4k makkelijk. Koppeling vervangen ook 2k, als het niet meer is.
In RS6-onderhoudsland wordt er alleen maar gesproken in superlatieven van 1000 lijkt het wel.
In RS6-onderhoudsland wordt er alleen maar gesproken in superlatieven van 1000 lijkt het wel.
Doe het gewoon niet, dat wordt weer een VR6 verhaal.Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:52:
Blok is goed, koppeling en vliegwiel net vervangen. Er is heel veel aan gedaan. De reden van verkoop is omdat ie een ander voertuig wil. Dat ding draint 'm qua verbruik (Je mag blij zijn 250km te kunnen rijden op een tank benzine![]()
).
[video]
Als je hem wel koopt voorzie ik weer allerlei klaagzang over hoe duur alles wel niet is. Als je toch alleen zakelijk rijdt, wat is dan het nut van 420Pk onder je kont? Waarom zou je dan in godsnaam zo'n duur ding rijden op de zaak?
Je loopt leeg op onderhoud en benzine, aangezien hij naar alle waarschijnlijkheid alleen op 98 goed rijdt.
Ik had 4 dagen een S6 V10 mee naar mijn werk, heb in 4 dagen tijd met alleen woon-werk verkeer en wat korte ritjes een gemiddelde van 1:5 gereden. Dat zal die RS4 niet veel beter doen.
K to the KillaZ
@Jism: kun je niet beter een Octavia vRS kopen dan?
Idd koop gewoon iets goedkoops inplaats van een RS4 met 260K op de teller. Koppeling en vliegwiel was te verwachten ja. Maar je hebt een complete engine rebuild nodig.. Die loopt na 2 jaar in de soep.
Voor 13K kan je beter iets met een 2.0TFSI kopen. Nieuwer, betrouwbaarder, goedkoper onderhoud.
Voor 13K kan je beter iets met een 2.0TFSI kopen. Nieuwer, betrouwbaarder, goedkoper onderhoud.
[ Voor 19% gewijzigd door KappeNou op 09-07-2014 14:30 ]
Ik zie al een boel mensen hem dit afraden.
Ik wacht op de pics van je aanschaf Jism!
Ik wacht op de pics van je aanschaf Jism!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Een Octavia RS is toch niks vergeleken bij een Audi RS? Een vriend van me heeft zo'n Octavia RS gehad en daarmee kon je niet fatsoenlijk door de bocht omdat het chassis niet stijf genoeg is voor het vermogen. En je hebt maar de helft van het vermogen.
Ik zou nooit een RS kopen, maar ik vind het wel gave bakken. Als ik het geld ervoor zou hebben (en voor het onderhoud en benzine) dan wist ik het wel. Gewoon een nieuw blok incalculeren
Ik zou nooit een RS kopen, maar ik vind het wel gave bakken. Als ik het geld ervoor zou hebben (en voor het onderhoud en benzine) dan wist ik het wel. Gewoon een nieuw blok incalculeren
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik zou voor max een S-model gaan (s3 ofzo) OF een echt dik aangeklede A-model. Veel goedkoper in onderhoud en veel plezier!:D
Gaat het om bochtenwerk?zonoskar schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:24:
Een Octavia RS is toch niks vergeleken bij een Audi RS? Een vriend van me heeft zo'n Octavia RS gehad en daarmee kon je niet fatsoenlijk door de bocht omdat het chassis niet stijf genoeg is voor het vermogen. En je hebt maar de helft van het vermogen.
Een Octavia RS uit 2013 gaat in 8:30 de ring over, de S4 uit 03 doet er 1 seconde sneller over....de RS4 "maar" 5 seconden.
[ Voor 13% gewijzigd door KillaZ op 09-07-2014 15:40 ]
K to the KillaZ
Kopen!! Je leeft maar een keer en wij zien graag je foto's en sprintverhalen.Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:36:
[...]
2001, full options, zwart.
Net nieuwe turbo's (BI-turbo), zijkant gespoten, velgen die aangepakt zijn. Interieur ziet er goed uit, niet in gerookt.
Dit monster dus:
[afbeelding]
Divide and conquer.
0 - blut in 5.8 seconde
Verwijderd
Dat filmpje is van een standaard S4 geloof ik. Het gaat hier om een 420PK RS4, vriendenprijsje.
Ik heb er 1 voordeel bij, en dat is dat ik 'm goedkoop kan laten onderhouden bij hem. Hij heeft namelijk zelf een garage. En omdat er 4 auto's prive op zijn naam staan wil hij er 3 uit hebben. De RS4 is er eentje van.
voor 12.000 vind je ongetwijfeld geen RS4 in die klasse, en met die status. Dat geef ik je zwart op wit mee. Nadeel is dat benzine erdoorheen vliegt, een keertje remmen vervangen of een onderhoudsbeurt niet goedkoop zal zijn (qua materiaal alleen al) en blokrevisisies al helemaal in de duizenden euro's op kunnen lopen.
Vraag elke RS4 kenner en hij zal je alleen al voor sentiment van zo'n auto gelijk vertellen dat het m waard is.
De turbo's los alleen al kosten 1500 ex. Los van uurwerk, en vaak moet het hele blok er nog eens uitgetrokken worden. Aandrijving is Quattro, das wel gunstig. Zo kom je ook fatsoenlijk weg.
De KM-stand is echt en niet teruggedraaid, een goed onderhouden RS4 wil ook de 4 ton doen, makkelijk. En eerder ik de 4 ton met zo'n auto gereden heb .....
Wellicht hou ik 'm voor een maand of 3 tot 6, en verkoop ik 'm weer. Altijd plezier van gehad. En al gaat ie echt stuk, er zijn voldoende liefhebbers voor in ieder geval de onderdelen. In delen kan een RS4 ruim 16k opleveren, nogmaals, vriendenprijs voor de RS4.
We hebben het er vanavond over, en voor september moet het e.a rondzijn.
Ik heb er 1 voordeel bij, en dat is dat ik 'm goedkoop kan laten onderhouden bij hem. Hij heeft namelijk zelf een garage. En omdat er 4 auto's prive op zijn naam staan wil hij er 3 uit hebben. De RS4 is er eentje van.
voor 12.000 vind je ongetwijfeld geen RS4 in die klasse, en met die status. Dat geef ik je zwart op wit mee. Nadeel is dat benzine erdoorheen vliegt, een keertje remmen vervangen of een onderhoudsbeurt niet goedkoop zal zijn (qua materiaal alleen al) en blokrevisisies al helemaal in de duizenden euro's op kunnen lopen.
Vraag elke RS4 kenner en hij zal je alleen al voor sentiment van zo'n auto gelijk vertellen dat het m waard is.
De turbo's los alleen al kosten 1500 ex. Los van uurwerk, en vaak moet het hele blok er nog eens uitgetrokken worden. Aandrijving is Quattro, das wel gunstig. Zo kom je ook fatsoenlijk weg.
De KM-stand is echt en niet teruggedraaid, een goed onderhouden RS4 wil ook de 4 ton doen, makkelijk. En eerder ik de 4 ton met zo'n auto gereden heb .....
Wellicht hou ik 'm voor een maand of 3 tot 6, en verkoop ik 'm weer. Altijd plezier van gehad. En al gaat ie echt stuk, er zijn voldoende liefhebbers voor in ieder geval de onderdelen. In delen kan een RS4 ruim 16k opleveren, nogmaals, vriendenprijs voor de RS4.
Verwijderd
Heel frappant hoe jij altijd dit soort zaken voor jezelf goed praat ongeacht met welk argument men komt.
Inderdaad, je hebt al lang beslist zo te horen 
Veel plezier ermee en ik hoop echt dat hij die 6 maand heelblijft, anders wordt het een duur grapje, zelfs voor een vriendenprijs.
Veel plezier ermee en ik hoop echt dat hij die 6 maand heelblijft, anders wordt het een duur grapje, zelfs voor een vriendenprijs.
Dit soort uitspraken snap ik nooit zo goed. Als die gast zelf een garage heeft, moet er ook gewoon geld verdient worden. Als die aan jouw auto aan het sleutelen is (voor weinig/minder), kan die niet aan andere auto's sleutelen en komt er dus minder/geen geld binnen.Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 20:19:
Ik heb er 1 voordeel bij, en dat is dat ik 'm goedkoop kan laten onderhouden bij hem. Hij heeft namelijk zelf een garage.
Parts kosten ook gewoon wat ze kosten. Wellicht dat je daar een minimale korting op krijgt, maar het lijkt me dat dat het dan ook is. Misschien dat hij een keer over zijn hart strijkt als er wat met het ding is, juist omdat hij hem ook aan je verkocht heeft. Maar ook dat zal een keer stoppen.
Ik blijf er bij, als je alles (of het meeste) zelf kunt doen aan zo'n apparaat. En je hebt bij voorkeur een auto er naast zodat er ook geen druk is als het ding eens een keer 3 weken stil staat omdat je op parts wacht of geen tijd hebt, dan lijkt het me mogelijk.
En wat bedoel je met voor september moet e.a. rond zijn? Als je die centen hebt liggen is het toch een kwestie van kenteken overschrijven? Zeker als hij inderdaad 4 auto's heeft, uitwijkmogelijkheden genoeg. Je gaat dat ding toch niet financieren of zo?
Verwijderd
Nee hoor. Maar met september willen We het rondhebben. Het moet niet nu weg.
Ik ga er verder geen details over geven maar ik heb mijn auto's voor een mooie prijs kunnen laten doen.
Ik ga er verder geen details over geven maar ik heb mijn auto's voor een mooie prijs kunnen laten doen.
De schijven worden ook nog eens gewogen, als het gewicht onder een norm komt zijn ze versleten terwijl de schijven voor het oog nog goed zijn. En inderdaad de schijven en remblokkken zijn stervensduur, alles is keramish bij een RS.Danielson schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:37:
Hou er wel rekening mee dat het zwaar aan te raden is om zo'n auto binnen te stallen!
Formerly known as Ragdoll
VR6 all over again.....Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 20:19:
Dat filmpje is van een standaard S4 geloof ik. Het gaat hier om een 420PK RS4, vriendenprijsje.
K to the KillaZ
Ah joh, dan krijgen we ook weer eens nieuwe foto's.
Tylen en andere a3 sedan rijders
hoe bevalt de a3 sedan? Pluspuntjes/minpuntjes?
hoe bevalt de a3 sedan? Pluspuntjes/minpuntjes?
Hij bevalt perfect. Veel beter dan de A4 avant. Deze zit zoveel beter in elkaar. Dat merk je echt aan alles. Daarnaast is hij ruim zat. Ik heb een dochtertje van 17 maanden en kan alles met gemak kwijt in de kofferbak. En dan is de achterbank nog leeg (behalve kinderzitje). Daarnaast is de auto heel stil en behoorlijk rap voor een 1.4 TFSI (140pk cod). 0-100 doet hij volgens de boekjes in 8.4 ik heb het 1 keer getest met de AIM Solo (mijn motor laptimer, waar je dit ook mee kan meten) en kwam op 8.5 uit.
Pluspunten:
- Looks (Daytona Grey in pro line s).
- S-Tronic
- Rij geluid (nihil)
- De stoelen
- B&O (PORNOOOO)
- DAB+ (Zie B&O)
- etc
Minpunten
- Stop/Start systeem ging stuk na 50 kilometer, er moest een nieuwe ECU in. (Kan gebeuren).
- Ik heb een rammeltje in de rechterdeur, hier moet ik nog even voor naar de dealer (Kan ook gebeuren).
- Hoofdruimte achterin is niet zo heel veel. Maar wanneer heb je nou volwassen personen achterin. En als het wel zo is, het is wel te doen
- Standaard geen parkeersensoren
Ik krijg ook alleen maar positieve reacties op de auto, iedereen denkt dat het een A4 is hahaha. Maar deze ziet er zoveel sportiever uit.
Pluspunten:
- S-Tronic
- Rij geluid (nihil)
- De stoelen
- B&O (PORNOOOO)
- DAB+ (Zie B&O)
- etc
Minpunten
- Stop/Start systeem ging stuk na 50 kilometer, er moest een nieuwe ECU in. (Kan gebeuren).
- Ik heb een rammeltje in de rechterdeur, hier moet ik nog even voor naar de dealer (Kan ook gebeuren).
- Hoofdruimte achterin is niet zo heel veel. Maar wanneer heb je nou volwassen personen achterin. En als het wel zo is, het is wel te doen
Ik krijg ook alleen maar positieve reacties op de auto, iedereen denkt dat het een A4 is hahaha. Maar deze ziet er zoveel sportiever uit.
Heeey u hier ook!
Dat is toch niet eens in dezelfde leaque......dat is zoiets als een suzuki alto vs een mini cooper, beiden compact maar rijd wel andersThe Eagle schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:44:
@Jism: kun je niet beter een Octavia vRS kopen dan?
vRS doet 200pk ofzo..dat is de helft.
Ik kan/mag eind dit jaar weer een nieuwe auto bestellen. Voorkeur A3 limo. Enige minpunt wat kan worden is de kofferbak, maar dat word testen. Hoe is het audio systeem ? Dan met name de subwoofer. Locatie hoedenplank??? Las ik ergens. Kost dit bagage ruimte? Daarnaast overheerst deze niet?Tylen schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:08:
Hij bevalt perfect. Veel beter dan de A4 avant. Deze zit zoveel beter in elkaar. Dat merk je echt aan alles. Daarnaast is hij ruim zat. Ik heb een dochtertje van 17 maanden en kan alles met gemak kwijt in de kofferbak. En dan is de achterbank nog leeg (behalve kinderzitje). Daarnaast is de auto heel stil en behoorlijk rap voor een 1.4 TFSI (140pk cod). 0-100 doet hij volgens de boekjes in 8.4 ik heb het 1 keer getest met de AIM Solo (mijn motor laptimer, waar je dit ook mee kan meten) en kwam op 8.5 uit.
Pluspunten:
- S-Tronic
- Rij geluid (nihil)
- De stoelen
- B&O (PORNOOOO)
- DAB+ (Zie B&O)
- etc
Minpunten
- Hoofdruimte achterin is niet zo heel veel. Maar wanneer heb je nou volwassen personen achterin. En als het wel zo is, het is wel te doen![]()
Wil je dat ik een paar foto's maak? Ik zit nu toevallig bij een Audi dealer 
Audi Sound System is wel aan te raden als je een beetje om geluid geeft. Subwoofer wordt onder in de koffer gelegd, dus geen last van de hoedenplank. B&O systeem heb ik de indruk dat je daar veel meer geld voor veel minder plus-value betaald dan wanneer je van stock audio naar ASS upgraded...
Ik heb een ook A3 "limo" (god, Nederlanders doen het toch zo pompeus klinken, hier heet het gewoon een Berline
) besteld, met ASS weliswaar. Paar extra speakers + de sub maakt het toch net wat interessanter.
Audi Sound System is wel aan te raden als je een beetje om geluid geeft. Subwoofer wordt onder in de koffer gelegd, dus geen last van de hoedenplank. B&O systeem heb ik de indruk dat je daar veel meer geld voor veel minder plus-value betaald dan wanneer je van stock audio naar ASS upgraded...
Ik heb een ook A3 "limo" (god, Nederlanders doen het toch zo pompeus klinken, hier heet het gewoon een Berline
[ Voor 83% gewijzigd door HyperBart op 10-07-2014 12:05 ]
Over audio systeem gesproken... Rij een jaar met de A3 SB en het "Audi Sound System". Klonk boven verwachting goed, maar sinds een poosje kraken de speakers(een heel klein beetje) bij bepaalde tonen.
Is dat misschien garantie werk?
Is dat misschien garantie werk?
Ik heb nu ook het audi sound system omdat de bose (ja ja toen nog bose) ervoor zorgde dat de levertijd 3 maanden toe nam. Uh, laat maar. Een vriend van me heeft de nieuwe sportback met B&O, erg mooi geluid. ASS nog niet gehoord in de nieuwe. De limo spreekt mij meer aan dan de SB. Enige punt is gewoon de kofferbak. Ruimte op de foto weleens gezien, prima. Maar de ingang (klep) is klein. De vrouw roept al: ach kinderwagen is dan toch niet meer nodig. Zij is ook fanHyperBart schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:02:
Wil je dat ik een paar foto's maak? Ik zit nu toevallig bij een Audi dealer
Audi Sound System is wel aan te raden als je een beetje om geluid geeft. Subwoofer wordt onder in de koffer gelegd, dus geen last van de hoedenplank.
Ik heb een ook A3 "limo" (god, Nederlanders doen het toch zo pompeus klinken, hier heet het gewoon een Berline) besteld, met ASS weliswaar. Paar extra speakers + de sub maakt het toch net wat interessanter.
Maar de sub zit dus wel gewoon onder in de koffer.
Klopt, maar de Berline heeft wel de grootste kofferbak als ik het goed had, die is groter dan de kofferbak van de SB. Je geeft dan idd ten opzichte van die SB wel een grotere kofferopening op...
ASS en B&O zijn niet met elkaar te vergelijken. De ASS heeft ten eerste een paar speakers minder (B&O heeft aparte speakers voor mid range). Daarnaast heeft B&O veel meer instel mogelijkheden. Als je op audiforum leest over ASS hoor je dat de versterker de bass minder zet als de radio harder gaat. Dit heb ik totaal niet bij de B&O.
De sub zit wel degelijk in de hoedenplank bij de limo. Maar daar heb je geen last van, hij is redelijk klein.
Je mag best wel even komen luisteren hoor
Dan ben je verkocht. Mensen die ASS hebben weten niet wat ze missen. Al met al het geld dubbel en dwars waard. O en vergeet niet dan je bij B&O witte LED strips krijgt op de voor speakers
Het oog wilt ook wat 
Edit: O en ik had hiervoor ASS in de A4 Avant, dus weet waar ik het over heb
De sub zit wel degelijk in de hoedenplank bij de limo. Maar daar heb je geen last van, hij is redelijk klein.
Je mag best wel even komen luisteren hoor
[ Voor 5% gewijzigd door Tylen op 10-07-2014 12:52 ]
Ik ben blij dat ik geen B&O heb op mijn A1. Dat ding rammelt zo erg (armsteun, dash, stoel en al 3x bij de dealer geweest) dat muziek luisteren niet leuk meer is. En als je daar dan 1800 euro extra voor betaald had....
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Zet alles eens even in goed perspectief!Tylen schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:43:
ASS en B&O zijn niet met elkaar te vergelijken. De ASS heeft ten eerste een paar speakers minder (B&O heeft aparte speakers voor mid range). Daarnaast heeft B&O veel meer instel mogelijkheden. Als je op audiforum leest over ASS hoor je dat de versterker de bass minder zet als de radio harder gaat. Dit heb ik totaal niet bij de B&O.
Je mag best wel even komen luisteren hoorDan ben je verkocht. Mensen die ASS hebben weten niet wat ze missen. Al met al het geld dubbel en dwars waard. O en vergeet niet dan je bij B&O witte LED strips krijgt op de voor speakers
Het oog wilt ook wat
ASS in de nieuwe Audi A3 schroeft het pas terug bij belachelijke instellingen. Nu lijkt het net of ASS altijd terug schroeft en dat is totaal niet het geval. Alleen als en een overmaat aan bass toevoegd aan je geluidsinstellingen komt die beperking erin. B&O heeft dat inderdaad niet, omdat daar de versterker toereikender is.
B&O vs ASS is geen mega verschil, ja er is verschil maar het is niet zo dat het een dag/nacht verschil is. Grootste verschillen zijn wat detaillering en laag weergave. B&O is iets strakker/gecontroleerder (logisch vanwege de AMP) en het detail is wat sprankelender. Je moet je als koper alleen afvragen is het je de meerprijs waard. Ik vond het bedrag zelf net wat teveel van het goede, en het verschil te klein.
Daarnaast ASS van een A4 vergelijke is helemaal appels en peren. ASS van de A4 was beroerd, zo niet gewoon BAGGER
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Dat van de A4 heb je gelijk in 
Maar daarnaast is de B&O van de A3 geen 1800 euro maar iets van 700 ofzo (Zonokar kwam daarmee).
Vergelijk de huidige ASS en B&O in de A3 met elkaar en je zal zelf ook kiezen voor B&O, muziek is zoveel gedetailleerder. En als ik hem richting max draai dan kraakt er niets. De speakers kunnen zoveel hebben. Perfect systeem.
Ik hoef niets anders meer iig
Heb daarnaast ook DAB+ erin. Want, wat heb ik aan een premium soundsystem met een gare fm radio
Maar daarnaast is de B&O van de A3 geen 1800 euro maar iets van 700 ofzo (Zonokar kwam daarmee).
Vergelijk de huidige ASS en B&O in de A3 met elkaar en je zal zelf ook kiezen voor B&O, muziek is zoveel gedetailleerder. En als ik hem richting max draai dan kraakt er niets. De speakers kunnen zoveel hebben. Perfect systeem.
Ik hoef niets anders meer iig
Ik zie nu dat het op de A1 ook 'maar '973' euro kost. Ik kon zweren dat die optie toen ik de A1 kocht (2010) echt 1800 euro was, ook omdat je dan de 119g CO versie niet kon nemen en daar door fiscaal voordeel mis liep.
B&O is alleen als een Proline S kiest 749,- euro extra. Bij de andere varianten is het 1106,- euro extra.Tylen schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:19:
Dat van de A4 heb je gelijk in
Ik hoef niets anders meer iigHeb daarnaast ook DAB+ erin. Want, wat heb ik aan een premium soundsystem met een gare fm radio
Gedetailleerder correct dat is het zeker. Maar dat kraken, dat doet ASS ook niet. B&O is een mooi systeem, dat zeker. En heb je de ruimte en wil je ervoor betalen gewoon doen. Maar er wordt nogal een verhaal geschetst dat ASS bagger is en B&O the way 2 go! En daar ga ik tegenin, omdat het in de praktijk dichterbij elkaar ligt dan er beweerd word.
Overigens mee eens dat DAB+ wel een must is als je toch bezig bent ;-) Niet dat ik vaak radio beluister, maar toch.
En vergeet niet dat je met B&O automatisch ook de Navi Pro oid moet nemen... Bij mij ging dat er echt niet meer in, dat is het enige "jammere" aan mijn wagen... Luxe problemen!
Oke oke nog 1 post erover
ASS:
8 Speakers
1 Center Speaker
1 Subwoofer
Versterker van 180 watt.
B&O:
12 Speakers (B&O)
1 Center Speaker (B&O)
1 Subwoofer, 2 kanaals (B&O)
Versterker van 705 watt (B&O)
LED Strips en B&O Logo's.

@Wicked-Game: Wie koopt er nou een A3 minder dan Pro Line S
ASS kraakt zeker niet, omdat het niet zo hard kan
(Lol) Moet ook bekennen dat ik veel waarde hecht aan een top systeem. Geloof best dat ASS dichterbij B&O zit dan standaard. Maar als iemand de keuze hebt, beveel ik aan om B&O te kiezen.
Zullen we het nu weer over die nutteloze RS4 van Jism hebben?
ASS:
8 Speakers
1 Center Speaker
1 Subwoofer
Versterker van 180 watt.
B&O:
12 Speakers (B&O)
1 Center Speaker (B&O)
1 Subwoofer, 2 kanaals (B&O)
Versterker van 705 watt (B&O)
LED Strips en B&O Logo's.

Zullen we het nu weer over die nutteloze RS4 van Jism hebben?
Op papier groter maar ze meten de Sportback met de hoedenplank erin. Nadeel van de Limo is dat je niet omhoog kan stapelen en dat kan bij de SB wel dus uiteindelijk past daar meer in. Dit was een weekendje weg:HyperBart schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:11:
Klopt, maar de Berline heeft wel de grootste kofferbak als ik het goed had, die is groter dan de kofferbak van de SB. Je geeft dan idd ten opzichte van die SB wel een grotere kofferopening op...

Succes om dat in een Limo te krijgen, gaat je niet lukken.
Wat betreft de discussie over ASS ben ik het helemaal met WickedGame eens. Het probleem wat veel mensen schetsen klopt niet, het ASS kan echt heel hard zonder dat het dan slecht klinkt. Ook bas genoeg, hangt af van je settings en bron. B&O is absoluut beter maar ik heb beide beluisterd en vond het verschil minder groot dan ik had verwacht.
Vorige week even m'n vakantie setup getest die ik nieuw had gekocht (dragers + koffer) en dat is me erg goed bevallen. Combi is een stuk stiller dan de auto en koffer die ik vorig jaar mee had naar Italie (Passat CC met een Thule Excellence). Verbaasde me echt want de Thule van vorig jaar was een koffer van 1200,- (!!) en deze kost 4x minder. Ik denk dat het te maken heeft met de lucht stromen die onder de koffer komen. Bij die Passat was misschien de vorm van de auto een soort trechter waard de lucht door moest. De Sportback is een station achtige auto waarbij het dak dus recht loopt en dit genereert een andere luchtstroom. Ook had de Thule een grotere overhang (zie foto) wat volgens mij voor meer geruis zorgt. Hoe dan ook, ik ben er erg tevreden over!

Tijdelijke Passat die ik vorig jaar mee had:
Lol, heerlijke die cross posts
Tjonge even in overleg en aantal posts verder.
Wij (de vrouw heeft ergens blijkbaar zeggenschap gekregen), kijken naar de ambition pro line plus in eerste instantie. Waarom geen S? Stugger, mogelijk te stug(?)
Ik ken het B&O systeem uit de SB. ASS ken ik dan niet in de nieuwe A3. Daarnaast zal het mogelijk in de limo toch anders klinken. Het is inderdaad een optie van zo'n 1100 euro. Maar goed, t.z.t. ook een proefrit regelen. Mogelijk vervangende auto als mn huidige SB voor onderhoud moet
Wij (de vrouw heeft ergens blijkbaar zeggenschap gekregen), kijken naar de ambition pro line plus in eerste instantie. Waarom geen S? Stugger, mogelijk te stug(?)
Ik ken het B&O systeem uit de SB. ASS ken ik dan niet in de nieuwe A3. Daarnaast zal het mogelijk in de limo toch anders klinken. Het is inderdaad een optie van zo'n 1100 euro. Maar goed, t.z.t. ook een proefrit regelen. Mogelijk vervangende auto als mn huidige SB voor onderhoud moet
Verwijderd
Nee eigenlijk niet.
De aanschaf van die Audi A3 heeft me wel genezen, in vele opzichten. Ik heb meer dan 50.000KM ermee gereden, geen serieuze issues gehad, werkt altijd, en hoe ik het voertuig ook behandel, je merkt dat bij Audi het een stuk beter voor elkaar is dan bij Volkswagen bijv. Ik ben er erg tevreden over en het was de juiste aankoop, zeker voor dat geld.
Maak iemand maar eens wijs die into z'n auto is er afstand van te doen; je zal merken dat je iemand vaak niet van gedachten veranderen kunt. Het zit gewoon tussen de oren en het verdwijnt niet eerdat het gedaan is, *insert wat dan ook*. Het was een snelle overweging bij mij geweest, of een revisie van het VR6 blok inclusief turbo, rolkooi, en dummy NOS flessen (
En inderdaad, het was de beste stap op het juiste moment. 3 weken later na verkoop van die VR6 klapte er een josti bovenop waardoor beide inzittende er relatief goed vanaf kwamen. Kneuzing en een gebroken sleutelbeen. Hadden wij die auto toen niet gelast (Lees, kuipstoelen, dorpels en gaten in de auto) dan waren zij er slechter vanaf gekomen. In dat opzicht met oog op verantwoordelijkheid hebben we er wel juist aan gedaan.
We willen in ieder geval gezamelijk, nog een goedkope VR6 aanschaffen, en deze klaarmaken voor gebruik op de ring. Inclusief kooi, turbo en alles eruit wat gewicht heeft. Toch nog een keer beleven hoe het is. En het beste is dat het voor ons weinig kost, want we kunnen enorm veel al vanuit eigen garage inclusief brug.
De RS4 staat naar verwachting volgende maand hier op de oprit. You bet your ass. En als het niets is, nou ja, het levert bij de juiste koper nog altijd 16 tot 20k op.
Sick. Ook die flessen die omdonderen...
Waarom dan geen Proline S met schrappen van het S-Line onderstel? Dan heb je hetzelfde sportonderstel als de Ambition.Pannekoek81 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:19:
Tjonge even in overleg en aantal posts verder.
Goed punt Wicked.
Bij de Pro Line S zit eigenlijk alles wat je wilt. En ziet er erg gelikt uit met S-Exterieur/Interieur.

Bij de Pro Line S zit eigenlijk alles wat je wilt. En ziet er erg gelikt uit met S-Exterieur/Interieur.

Daytona Grey.
En ja, als je erop let zie je hem vaak. Maar ik vind het een geweldige kleur.
En ja, als je erop let zie je hem vaak. Maar ik vind het een geweldige kleur.
Moet je eens kijken hoe snel de benzine meter van 200 naar 80km gaatVerwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:23:
[...]
Nee eigenlijk niet.
....
[video]
Sick. Ook die flessen die omdonderen...
Alleen zund dat die ProLine dus gewoonweg niet bestaat in Belgie. Jullie Audi's zijn doorgaans allemaal S-lines of een samenraapsel icm S-line. Dat krijg je bijna nooit er in qua leasing in België.Tylen schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:44:
Heeft dat ook niet te maken met het feit dat de ProLine een editie/versie is van een wagen bij jullie zodat dit geen afzonderlijke opties zijn voor de belastingen?
Verwijderd
Das bij elke auto als je het gas eens flink intrapt.Tylen schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:03:
[...]
Moet je eens kijken hoe snel de benzine meter van 200 naar 80km gaatAls je keertje polen heen en weer gaat gaat je dat heeeeeeeeeeeeeeel veel kosten
Ik heb een stuk gereden met de RS4. Fucking sick. Hele rustige, fijne en comfertabele auto. Je zou niet zeggen dat je voor je 420 pk liggen hebt. Totdat je het gas intrapt en voorbij de 2000 toeren komt....
Interieur ziet er verzorgd en strak uit. Alles werkt ook. Autoalarm aanwezig. Nooit in gerookt. Banden zijn runflats. Motorisch helemaal in orde. Enige nadeel is dat bij mijn huidige audi, de stuurbekrachtiging electrisch wordt verzorgd, en bij de RS4 nog met een servopomp. Het toerental is dus afhankelijk van hoeveel kracht de stuurbekrachtiging je geven kan. Stuurt een stuk zwaarder als mijn audi, die je met je pink kunt doen.
Ruimte zat, 5 deurs, bose speaker-set inclusief navigatie, eigenlijk alles wat je voor die auto kon wensen zit er wel in.

Prettige (brute) auto.
Rs4 is dik, maar echt zoooooo diefstal gevoelig. Op audiforum lees je vaak genoeg dat er weer een (R)S-model gestolen is. Ik zou je op zijn minst een Bearlock adviseren...
Verwijderd
Uhuh... en bij elke keer dat je boodschappen doet je bearlock erop / eraf ...Rainesh schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 18:24:
Rs4 is dik, maar echt zoooooo diefstal gevoelig. Op audiforum lees je vaak genoeg dat er weer een (R)S-model gestolen is. Ik zou je op zijn minst een Bearlock adviseren...
De meeste audi's worden gestolen aan de hand van een apparaat dat de OBD connector ingaat.
Als je dat al blokkeren kunt (er zijn eenvoudige middelen) dan stop je 80% van de diefstallen al.
Een Abus slot over je OBD connector heen, dus met de metalen ring dwars door de draden, voorkomt dat iemand wat op je OBD connector schroeven kunt. En als je 'm uit wilt laten lezen haal je 'm eraf.
Wat doet zo'n ding bij 'normaal' gebruik ? 1 op 7, Euro 98 ofzo ?
Verder zou ik zeggen: gewoon doen. Alle valkuilen die hier worden aangedragen lijk je al over nagedacht te hebben. Dan kan je weinig meer gebeuren toch ?
Verder zou ik zeggen: gewoon doen. Alle valkuilen die hier worden aangedragen lijk je al over nagedacht te hebben. Dan kan je weinig meer gebeuren toch ?
Verwijderd
Auto is goed onderhouden. Nodige dure reparaties zijn uitgevoerd. 2 nieuwe turbo's, koppeling, vliegwiel, steunen en rubbers, alles is er wel aan gedaan. Op de roller doet het meer dan 420 PK. Je kunt stellen dat het voorlopig goed is voor de eerste 60.000KM.
Je kunt met een RS4 dus wel meer dan 500Km op een volle tank rijden. Dat is in ieder geval beter dan die VR6
Het hangt echt af van je rijgedrag, en hoevaak je met gierende wielen wegknalt.
Ik heb er wel vertrouwen in.
Je kunt met een RS4 dus wel meer dan 500Km op een volle tank rijden. Dat is in ieder geval beter dan die VR6
Ik heb er wel vertrouwen in.
Jism,
ik denk dat je een keer A-forum moet lezen over bearlock. Zij hebben alles al geprobeerd, zelfs verplaatsen van OBD-poort. Toch zijn er een aantal gestolen, maar een aantal hebben geluk gehad mede door de Bearlock. Die kun je trouwens in je versnellingsbak "inbouwen".
http://www.bearlock.nl/Autoblokkade/Personenautos.html
ik denk dat je een keer A-forum moet lezen over bearlock. Zij hebben alles al geprobeerd, zelfs verplaatsen van OBD-poort. Toch zijn er een aantal gestolen, maar een aantal hebben geluk gehad mede door de Bearlock. Die kun je trouwens in je versnellingsbak "inbouwen".
http://www.bearlock.nl/Autoblokkade/Personenautos.html
[ Voor 9% gewijzigd door Rainesh op 10-07-2014 21:43 ]
Dit topic is gesloten.
![]()