Het grote Audi topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 58 Laatste
Acties:
  • 385.488 views

Onderwerpen

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:59

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 11:51:
[...]
De meeste sjonny's rijden geen 60k per jaar en kunnen een TDI ook niet betalen. Laat staan fatsoenlijk in onderhoud niet?
Als ik een op een dergelijke manier bestickerde, redelijk recente A3 zie rijden denk ik "Goh, een Sjonnie met geld".

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat mag.

Dan vraag ik je zit: Ik rij een witte A3 Sportsback van de zaak. Zelfde model als Jism. Dubbele uitlaatpijpen achter, TFSI logo. Gewoon een 1.4. Lichtmetalen velgen, muziek (meestal house) goed hard aan, raampje met dit weer open voor de wind. iedereen kan meegenieten. Ik draag alleen geen petje. Maakt mij dat een Johnny?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:09

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Nee jij niet. Want jij hebt geen stickers erop :P Alhoewel ik mij afvraag waarom je een auto koopt/leased zonder airco ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-12 03:45
Soms is rijden met ramen open ipv airco gewoon lekkerder. Kans dat er in die A3 geen airco zit acht ik zeer klein.

Ik heb gewoon airco maar soms wil ik wind voelen en gaan mijn ramen open.

Nu we het toch over Sjonnies hebben. Ik rijd een witte 2012 A5 SB van de zaak. Geen logo's. Pijp links en rechts (standaard bij de TFSI). Ik heb WEL 2 Woezel en Pip zonneschermen op de achterraam. Ben ik nu een Sjonnie? :D

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
met petje?: beslist
zonder petje, maar met house? van die hak-house (de juiste term schiet me even niet te binnen, van die GHB-house zeg maar), dan beslist

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

• Tylen

Tylen

Haha ik reed gisteren vanuit Brussel naar Zeewolde met de kap open en een kinderstoel op de achterbank. Voelde mij geen sjonny maar meer een ouwe lul. Komt misschien ook mien kale bats :P

Vanmorgen de A5 op 250 gehad op de Autobahn ;)

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
Tylen schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:43:
... met de kap open en een kinderstoel op de achterbank. Voelde mij geen sjonny maar meer een ouwe lul. Komt misschien ook mien kale bats :P
moet je es een petje op vanwege je zon & kale bats, wordt je weer ten onrechte voor sjonny versleten :+

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

• Chief
CynicRelief schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:45:
[...]

moet je es een petje op vanwege je zon & kale bats, wordt je weer ten onrechte voor sjonny versleten :+
LOL!!! Kaal zijn is niet altijd even leuk ;)

@ Tylen: Met de A5 haal je 250 km/h? Ik heb een 1.8TFSI met 210pk (tuned) maar 250km/u haal ik niet op teller

• The Eagle

The Eagle

Geen petje, wel psytrance. Dus hard genoeg :+

En wel airco uiteraard, individueel en temperatuur gestuurd zelfs. Maar raampje open en wind door je haren is ook wel lekker, en bovendien krijg ik daar niet zulke droge ogen / lenzen van als va de airco :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tylen

Tylen

CynicRelief schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:45:
[...]

Daarom maar een verbrande bats ;)
Chief-XL schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:49:
[...]

@ Tylen: Met de A5 haal je 250 km/h? Ik heb een 1.8TFSI met 210pk (tuned) maar 250km/u haal ik niet op teller
Dit is een 2.0 TFSI Quattro met 225pk.

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1402661386.png
Is overigens een screenshot uit filmpje. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Tylen op 13-06-2014 14:11 ]

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-12 20:37
Ik heb in beide auto's climate control, maar in de a1 staat ie toch vaak uit. Waarom? Dat ding blaast altijd te koud en te hard! Ookal zet ik mijn temp op 25graden, hij blaast nog steeds te koud....in de a4 werkt het wel perfect! Mijn voorkeur gaat daarom ook uit naar raampje open.

Net reed een SQ5 naast mij, wel een vette bak.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:15
[...]

Ik heb een A3 2.0TFSI gechipt naar 245PK, maar ik haal ook met gemak 250 op de teller! :)

• Chief
Die A3 is significant lichter dan mijn A5 dus niet echt een vergelijking he

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:15
Dat valt wel mee toch? Mijn A3 weegt kaal ruim 1400KG :X

• Tylen

Tylen

De a5 kaal 1710 ;)

De A3 is dus 80% van de A5.

Dus gewicht pk verhouding van jou auto met de A5. Zou betekenen dat de A5 306pk zou hebben ;)

[ Voor 79% gewijzigd door Tylen op 13-06-2014 14:46 ]

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:16
Tylen schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 14:10:
[...]

Dit is een 2.0 TFSI Quattro met 225pk.

[afbeelding]
Is overigens een screenshot uit filmpje. ;)
Stomme vraag, maar heeft iemand anders er ook last van dat deze afbeelding niet laadt? Of anders idee waar het aan ligt?

Verwijderd

Schijt. Ik vind een sticker in ongeveer, dezelfde stijl, zonder al te uitdagend proberen te zijn, mischien wel leuk / vet / mooi. Dat ik erover fantaseer is wat anders als direct naar de tuningboer en daar je TOO HARD TO HANDLE / NO FEAR sticker in huis te halen.

Aangezien ik maandag voor 5 dagen op sportvakantie ga heb ik de auto laten checken weer, ding is brilliant in orde. Ik kan met een gerust hart over de grens weer :*)

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t31.0-8/10476119_481132565366035_5183956105119352478_o.jpg

• Arfman
  • Laatst online: 16:59

Arfman

Drome!

The Eagle schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:27:
Dat mag.

Dan vraag ik je zit: Ik rij een witte A3 Sportsback van de zaak. Zelfde model als Jism. Dubbele uitlaatpijpen achter, TFSI logo. Gewoon een 1.4. Lichtmetalen velgen, muziek (meestal house) goed hard aan, raampje met dit weer open voor de wind. iedereen kan meegenieten. Ik draag alleen geen petje. Maakt mij dat een Johnny?
Nee. Zolang je geen lelijke stickers op je raam (REVO EVOM :')) plakt, verlanglijstje onder je knipperlicht (NOS/TURBO/ENKEI/VEILSIDE), net zoveel uitlaatpijpen als cilinders hebt valt het allemaal nog wel mee.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• The Eagle

The Eagle

Ach, het is lease, dus wat ik evt sticker moet er ook weer af kunnen, en ik moet er mee bij een klant voor de dag kunnen komen.

Dat gezegd hebbend: REVO EVOM sticker zou ik best kunnen gebruiken eigenlijk. Maar dan met name in normaal schrift ipv spiegelbeeld, en op de achterkant. Uitermate geschikt voor langzaam verkeer dat teveel links houdt. Voorkant is niet nodig, daar heb ik claxon en grootlicht en vier ringen voor, die combi werkt best goed :)

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:01
[...]

:? Met een VW Touran met een 1.4TSI 170pk haal je 245km/u op de teller met een serieuze aanloop. En dat is nu niet bepaald aerodynamisch of echt krachtig.

Maar VAG tellers zijn nu niet bepaald nauwkeurig, makkelijk 10 a 15km/u meer dan GPS.

• Tylen

Tylen

Jij rijd zeker geen audi?

Die tellers kloppen juist wel. Oke natuurlijk een afwijking. Maar die was/is bij mijn A4 en A3 maar 4 km per uur. Bij 140 op teller. De seats en vw's die ik gereden heb hadden idd zo'n 10 kmph afwijking.

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
[...]

Mijn A5 SB PLS 1.8 TFSI haalt standaard al 240+, maar ben nog niet voluit gegaan, zat zeker meer in...

Divide and conquer.

• AndRo555
Tylen schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 22:31:
Jij rijd zeker geen audi?

Die tellers kloppen juist wel. Oke natuurlijk een afwijking. Maar die was/is bij mijn A4 en A3 maar 4 km per uur. Bij 140 op teller. De seats en vw's die ik gereden heb hadden idd zo'n 10 kmph afwijking.
Alleen met een aantal VW's, een skoda en een seat echt getest met een GPS ernaast, ik vermoedde dan maar dat dat over heel VAG zo zou zijn, blijkbaar niet dus.
Bij de VW was, dat 118/119 GPS, 125CC, 130 teller en op 228GPS, 245 teller.

Verwijderd

Audi is redelijk accuraat. 130 op teller is 126 op GPS.

Maar nu dat ik iets grotere slag velgen heb is die afwijking ook iets meer.

200kmph op de teller is op GPS 192 geloof ik.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BqDh8Q6CIAAO2Zm.jpg:large

O+

Heel mischien toch de achterruiten laten tinten .... 8)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2014 04:21 ]

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:40
Schaamteloze crosspost, maar verdikkeme, Audi heeft zijn dingen goed op orde, behalve hun levertermijnen die oplopen tot 6 maanden tegenwoordig. :( Je zou g*dver toch eens denken dat die gasten hun productielijnen en aantallen opschroeven, dit is al de 3de keer dat het model A3 of een variant daar op zo een lange levertermijnen heeft.
AndRo555 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 23:42:
[...]

Brussel en Antwerpen? ;)
http://www.forbes.com/pic...igm/1-brussels-belgium-2/

En wat wordt de volgende? Nu ben ik wel benieuwd, ACC, 6 maanden levertijd,...
Jup... Ik kan het je het verzekeren: om vanuit de regio van Lummen te komen en dan naar Antwerpen of Brussel iedere dag is om mottig van te worden als je telkens manueel moet optrekken, remmen, ontkoppelen, koppeling lichtjes laten slepen, stoppen, neutraal schakelen, koppelen, 1ste, ontkoppelen halvelings....

Ik ben zonet nog eens 2 x zo blij geworden want je kan nu vanaf het stuur echt de auto zelf laten starten, dat wist ik niet (zie verderop)

Ik heb nog even getwijfeld om Xenon koplampen te laten vallen en voor een assistentie pack te gaan (parkeersensoren erbij vooran ipv alleen achteraan en lane assist), die Lane Assist vond ik ook wel ok-ish werken, maar bij ACC ligt die "werkt schitterend" ratio veel hoger dan Lane Assist. Plus ik heb me 2.5 jaar geïrriteerd aan het feit dat ik geen xenon had op de bimmer (zowel qua looks als functioneel rijden in schemerlicht) dat ik die nu echt NOOIT meer laat vallen.
HTT-Thalan schreef op zondag 15 juni 2014 @ 00:01:
Je kunt geen automaat krijgen op een 1-serie? Da's nieuw voor mij.
Grapjas. :+

De ACC is niet te krijgen op een 1-serie.

Het is een A3 Berline geworden.

YouTube: cartechnical | Audi safety track test

Waar ik vandaag ook pas achter kwam is dat je gewoon met het hendeltje de wagen voor 15 seconden de toestemming kan geven om vanzelf te vertrekken. Ik dacht (en zo heb ik het ook getest) dat je altijd even de gas moest aantikken en dat ie dan netjes de auto voor hem volgde.

Ik ben fan *O* .

Wat ik dan bv bij BMW een heel stuk fijner vond is dat als je daar op CC aan het rijden bent en je duwt 2 10+km/h intervallen er bij, dat de wagen dan echt VOL op de gas gaat, de Audi doet dat niet zo...

• Rainesh
+10km/h interval en dan VOL gas doen de audi's ook. Zowel bij mijn a1 als a4 doen ze dat.

Wat ik me eigenlijk afvraag is als je -10km/h interval doet, dan voel je de auto echt stevig afremmen...maar branden je remlichten dan ook? Hoop namelijk van wel als ie bijv van 120 naar 100 toe gaat.

• HyperBart
Ja hoor, bij zowel BMW als Audi gaan je remlichten dan ook aan, aangezien de rem-logica een signaal krijgt van "ga es op de rem staan".

Vreemd, ik had met cruise control gespeeld, en volgens mij was dat dan wel niet de ACC en die ging volgens mij niet vol in de gas... Volgende keer nog eens proberen bij een collega.

Ik tel wel echt af... Ik sla mezelf voor mijn kop dat ik niet sneller naar HR/receptie ben gelopen om te bestellen. Anders had ik 'm al in augustus, kon ik er ten minste in de zomermaanden van genieten.

Ik heb zonet een filmpje gezien van een A8 in de mist, daar werkt het ook prima (duh, radar door mist/vocht geen probleem) maar het is toch bijzonder dat we op dit moment gearriveerd zijn op een punt waarbij auto's meer zien dan wij en dat het relatief bereikbaar is voor Jan Modaal.

Waar ik nog meer van verschoot: bij een Golf 7 zit ACC tegenwoordig standaard? _/-\o_

EDIT: en dat niet alleen blijkbaar, damn: http://www.techradar.com/...the-new-vw-golf-7-1103700

[ Voor 81% gewijzigd door HyperBart op 15-06-2014 01:51 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Tylen schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 14:42:
De a5 kaal 1710 ;)

De A3 is dus 80% van de A5.

Dus gewicht pk verhouding van jou auto met de A5. Zou betekenen dat de A5 306pk zou hebben ;)
Gewicht is irrelevant voor de topsnelheid op een vlakke weg.

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Rainesh
HyperBart schreef op zondag 15 juni 2014 @ 01:47:
Waar ik nog meer van verschoot: bij een Golf 7 zit ACC tegenwoordig standaard? _/-\o_

EDIT: en dat niet alleen blijkbaar, damn: http://www.techradar.com/...the-new-vw-golf-7-1103700
Ah mooi om te weten dan, want ik gebruik het best vaak.

Net op vw configurator gekeken en ACC is bij highline business uitvoering een optie van 500+ euro. Misschien voor bepaalde markten standaard, want zo heb je in engeland standaard DAB voor de a1.

• Tylen

Tylen

GoldenSample schreef op zondag 15 juni 2014 @ 03:28:
[...]

Gewicht is irrelevant voor de topsnelheid op een vlakke weg.
PK ook ;)

• HyperBart
Rainesh schreef op zondag 15 juni 2014 @ 12:19:
[...]

Ah mooi om te weten dan, want ik gebruik het best vaak.

Net op vw configurator gekeken en ACC is bij highline business uitvoering een optie van 500+ euro. Misschien voor bepaalde markten standaard, want zo heb je in engeland standaard DAB voor de a1.
In België bevat zowel de trendline als de highline ACC.

Verschil moet er zijn he ;)

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-12 09:16

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

HyperBart schreef op zondag 15 juni 2014 @ 01:47:

Engeland is geen Nederland, dat kun je hier wel vergeten...

www.youtube.com/DerOllie

• AndRo555
HyperBart schreef op zondag 15 juni 2014 @ 15:55:
[...]

In België bevat zowel de trendline als de highline ACC.

Verschil moet er zijn he ;)
Alleen in de 1.2 TSI 85 pk niet, die dient om een lage vanaf prijs te hebben. ;)

• HyperBart
DerOllie schreef op zondag 15 juni 2014 @ 19:01:
[...]

Engeland is geen Nederland, dat kun je hier wel vergeten...
Belgie heeft het dan wel weer >:)

• Universal Creations
  • Laatst online: 20:58
Nee. Vermogen, frontaaloppervlak en stroomlijn (Cw-waarde) zijn van belang. Rolwrijving doet ook een klein beetje mee, maar is op bepaalde snelheden bijna te verwaarlozen (zeker als het om verschillen tussen auto's gaat). Bij een motor is het frontaaloppervlak enorm klein vergeleken met een auto, de stroomlijn een stuk slechter en het vermogen relatief groot, dus dan heb je een stuk hogere topsnelheid.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Chief
Yes, weerstand wordt steeds groter naarmate je harder rijdt en dan heb je dus steeds meer vermogen nodig om 1 km/u harder te kunnen. Ik zal nog eens proberen flat out te gaan met mijn auto en kijken wat de naald zegt al weet ik vrij zeker dat de naald de snelheid overschat.

• Tylen

Tylen

Ik denk dat je het meeste kan winnen met de versnellingsbak verhoudingen ;) Kan je het vermogen gelijk houden, maar toch gaat de 1 sneller dan de ander ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-12 22:54
Tylen schreef op maandag 16 juni 2014 @ 09:04:
Ik denk dat je het meeste kan winnen met de versnellingsbak verhoudingen ;) Kan je het vermogen gelijk houden, maar toch gaat de 1 sneller dan de ander ;)
Dat neigt naar een perpetuum mobile :P Nee, vermogen en cw-waarde zijn bepalend voor je topsnelheid, met dien verstande dat de eindoverbrenging niet zo kort is dat dat een beperkende factor wordt (maar daar heeft geen enkele auto last van).
Je hebt in theorie ook ca. 8 maal zoveel power nodig om je snelheid te verdubbelen. De praktijk bevestigt dit: een Veyron heeft 1200pk nodig om 431km/h te gaan, dat is precies 8 maal zoveel power als mijn auto die de helft van die topsnelheid haalt. En beide auto's hebben een gelijkwaardige Cw-waarde.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Universal Creations
  • Laatst online: 20:58
Tylen schreef op maandag 16 juni 2014 @ 09:04:
Het vermogen van je motor is niet bij alle toerentallen gelijk (zou heel raar zijn, als dat wel is) en daar is je versnellingsbak handig voor. Maar dan blijft het punt staan dat vermogen (mede) bepalend is.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Martinus
  • Laatst online: 20-12 21:38
iemand nog recentelijk, laatste maand zeg maar, een a3 limo besteld? en zo ja, wat waren de levertijden?

no comment

• Rainesh
levertijden zijn nu best lang, reken op 6 maanden. Maar als je geluk hebt (zoals Tylen) dan heb je een dealer die al wat plekjes ingekocht heeft en dus met geluk een en ander kan aanpassen en snel kan leveren.

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:02
Martinus schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:34:
iemand nog recentelijk, laatste maand zeg maar, een a3 limo besteld? en zo ja, wat waren de levertijden?
2 Weken geleden een pro-line s limo besteld. Wordt december/januari.

• HyperBart
Zelfde hier, vandaag besteld, vorige week levertijden opgevraagd en die gaan al naar begin December... Ik blijf dat echt triestig vinden bij Audi. Derde iteratie van een A3 model wat alweer zo lang op zich laat wachten. Je zou denken dat ze er van bijgeleerd hebben...

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-12 22:04
Zojuist bericht gehad dat mijn a3 in Leusden is aangekomen :) volgende week is ie klaar om opgehaald te worden. Levertijd was slechts 6.5 week.

Betreft een Audi a3 ultra met de volgende opties:

- Prolineplus pakket
- Sportstoelen
-Leder alcantara
-Aluminium optiek
-Blanke sierlijsten
- Opbergpakket
- 16inch LM velgen

En waarschijnlijk zie ik nog 1 a 2 opties over het hoofd.

De 16inch worden ingeruild bij aflevering voor de 17inch LMV van de a3 ambition uitvoering..

Kon vanuit de fabriek niet vanwege de bijtelling denk.

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:04

Joostk

Barkrukprofeet

Verdorie de A3 moet weer naar de garage.
Lekt koelvloeistof, je ziet het liggen op de grond en in de bodemplaat aan de kant van de multiriem.
Ook brand het lampje van motormanagement weer. Dus die katalysator is misschien wel echt stuk nu.
Blok temperatuur bleef wel gewoon op 90 graden hangen. Toch voor de zekerheid maar een beetje KVS erin gedaan. Iets van 0.2 l kon erbij. Vind persoonlijk het vat ervoor aan de kleine kant. Past maar 0.5 l maximaal in.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:17
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 02:41:
Audi is redelijk accuraat. 130 op teller is 126 op GPS.

Maar nu dat ik iets grotere slag velgen heb is die afwijking ook iets meer.

200kmph op de teller is op GPS 192 geloof ik.

[afbeelding]

O+

Heel mischien toch de achterruiten laten tinten .... 8)
Denk dat we jouw auto genoeg hebben gezien,elke bericht met een dezelfde foto 8)7 zo speciaal is die ook weer niet.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Martinus
PhuSioN schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:08:
[...]

2 Weken geleden een pro-line s limo besteld. Wordt december/januari.
oi oi dat gaat nergens over, leasemij levert ook nog eens niet in dec dus word zeker januari.... dan besteld ik mss gewoon een ander merk... is genoeg leuks.

no comment

• Tylen

Tylen

Gelijk heb je Martinus. Toen ik te horen had gekregen dat mijn auto van week 16 terug de queue ingezet werd (dus week 30) heb ik ook gezegd dat het dan een showstopper was voor mij en ik toch naar de nieuwe MB C80 Prestige (was een aanbieding bij leaseplan) ga overstopper. Einde van de dag kreeg ik een mailtje terug dat de auto op week 18 was gezet ;)

• Tylen

Tylen

Amaze86 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 19:45:
[...]

Denk dat we jouw auto genoeg hebben gezien,elke bericht met een dezelfde foto 8)7 zo speciaal is die ook weer niet.
+1

13 in een dozijn ;)

• sorted.bits
  • Laatst online: 19:19
Levertijden zijn inderdaad niet normaal meer. Ik zou zeggen dat Audi er toch ondertussen wel grip op kan krijgen.

Verder, laat Jism toch lekker z'n plaatjes posten. Ik ben niet dol op de oude types, maar misschien iemand anders wel? Sowieso, voor een Audi thread, zijn er wel erg weinig plaatjes te vinden ;).

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:56
Ik denk dat ze de vraag naar de A3 limo vanuit Europa nogal hebben onderschat, aangezien Europeanen toch eerder voor een hatchback kiezen in dit segment. De VW Golf doet het hier immers ook veel beter dan de Jetta. Maar als Audi dan met zo'n stijlvolle sedan op de proppen komt, dan is de keuze natuurlijk snel gemaakt :P

De mijne staat nu exact 3 maanden in bestelling, volgens de leasemaatschappij komt hij nog steeds in week 34. Dat is in totaal 5 maanden. Ik had achteraf misschien beter een voorraadauto kunnen nemen. Ach ja, nu wordt het in ieder geval wel een MY2015 auto met +10 pk :)

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Martinus schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:34:
Levertijden zoals ik ze kan inzien voor week 25, is productie in week 49 en 52 als aanleverweek. Dus klopt wel aardig met de berichten zoals ze hier boven lees. Populair modelletje :)

www.youtube.com/DerOllie

• Chief
Weet iemand hoe ik de kofferbak van een A5 SB via een touw half open kan houden (moet fiets vervoeren en weet niet zeker of die in zijn gehaal in de auto past, zelfs met achterbank omlaag). Ik zie geen bevestigingsmogelijkheid aan de kofferbak deksel :(

• HyperBart
Is er iemand eigenlijk al eens in geslaagd om zonder te breken of de auto permanent aan te passen (boren etc) om een USB kabel in de dashboard regio uit te laten komen voor een GSM-houder?

Ik had/heb voor mijn F20 volgend ideetje, maar die rijdt nog maar een half jaar.
http://f20.1addicts.com/forums/showthread.php?t=702457 (maar ipv de stroom daar in de middensteun af te tappen wou ik het ergens in de auto zelf af tappen of via de zekeringsdoos)

• Tylen

Tylen

Chief-XL schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:59:
Weet iemand hoe ik de kofferbak van een A5 SB via een touw half open kan houden (moet fiets vervoeren en weet niet zeker of die in zijn gehaal in de auto past, zelfs met achterbank omlaag). Ik zie geen bevestigingsmogelijkheid aan de kofferbak deksel :(
Kan je het touwtje niet aan de bagage ogen in de kofferbak vast zetten? En dan op de klep euhh ook ergens ;)

Als je een trekhaak hebt, heb ik nog wel een fietsendrager liggen. Maar dat zal wel niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Tylen op 17-06-2014 13:12 ]

• Chief
De klep is het probleem. Daar heb ik dus geen bevestigingspunt. Helaas geen trekhaak :(

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 09:14
Chief-XL schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:28:
De klep is het probleem. Daar heb ik dus geen bevestigingspunt. Helaas geen trekhaak :(
Lelijke oplossing maar werkt wel: Touwtje aan de ruitenwisser?

• Chief
Geen ruitenwisser aan de achterkant op de SB. Neem tenminste aan dat je niet suggereert om het aan de ruitenwissers vooraan vast te knopen :D. Bah, simpel probleem, lastig antwoord

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Chief-XL schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:48:
Geen ruitenwisser aan de achterkant op de SB. Neem tenminste aan dat je niet suggereert om het aan de ruitenwissers vooraan vast te knopen :D. Bah, simpel probleem, lastig antwoord
Sportback bij jou heeft geen ruitenwisser? Bedoel je niet dat je een sedan hebt? Een SB heeft toch altijd wel een ruitenwisser (aangezien een hatchback altijd smeriger wordt dan een sedan) of is dit iets nieuws?
laat maar, ik redeneerde vanuit het oogpunt van een A3, maar het is een A5. Die heeft inderdaad geen ruitenwisser daarzitten. Game on |:(

[ Voor 12% gewijzigd door DerOllie op 17-06-2014 14:20 ]

www.youtube.com/DerOllie

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-12 06:35
Ik heb bij de fietsenmaker (? dacht ik) een elastisch touw met haken gekocht die speciaal gemaakt is om de kofferbak half open te houden (aan een kant zo'n haak en aan de andere kant klikt deze in de slot van de klep. Zit zo'n vlaggetje tussen dat het ook opvalt.

[5 min zoeken op de interwebz later]
Deze bedoel ik!
http://www.marskramer.nl/nl/mknl/kofferbak-vastzetsysteem

Edit: Iets vastmaken aan de ruitenwisserarm is echt een :N idee - maar als je de boel graag wilt slopen.

[ Voor 12% gewijzigd door JottemJ op 17-06-2014 14:20 ]

• Chief
Ah! Dat zal wel werken! Lijkt erop dat die gaat passen! Thanks!

@ DerOIlie: Geen enkele A5 SB/Coupe heeft naar mijn weten ruitenwissers achter.... niet standaard iig

• Tylen

Tylen

A3 Sedan ook niet.
@JottemJ: Hahaha mooie oplossing veel nog eens heel weinig geld :)

• Chief
Ah, heb een bevestiging aan mijn kofferbak klep gevonden. Ik moet de klep handmatig locken. Dan valt het in het slot en kan ik daar touw doorheen leiden. Kan het slot dan vervolgens handmatig van het slot halen door een klepje in de kofferbak klep te openen! Overigens JottemJ, bedank voor de tip. Heb dat ding besteld. Vanavond moet ik al een fiets ophalen dus vanaaf nog ff met touw.

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

:/ voor diegene die nog moeten bestellen...
Hoorde net dat de A3 (alle modellen) per 1 september 1.00% in prijs omhoog gaat...

[ Voor 3% gewijzigd door DerOllie op 17-06-2014 16:20 ]

www.youtube.com/DerOllie

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
DerOllie schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:19:
:/ voor diegene die nog moeten bestellen...
Hoorde net dat de A3 (alle modellen) per 1 september 1.00% in prijs omhoog gaat...
Alweer? Ik schreef laatst dat de prijzen sinds vorig jaar ook al zo zijn gestegen...

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

RomeoJ schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:31:
[...]

Alweer? Ik schreef laatst dat de prijzen sinds vorig jaar ook al zo zijn gestegen...
Elke januari en september is het volgens mij weer raak...

www.youtube.com/DerOllie

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:09

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Chief-XL schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 15:16:
Ah, heb een bevestiging aan mijn kofferbak klep gevonden. Ik moet de klep handmatig locken. Dan valt het in het slot en kan ik daar touw doorheen leiden. Kan het slot dan vervolgens handmatig van het slot halen door een klepje in de kofferbak klep te openen! Overigens JottemJ, bedank voor de tip. Heb dat ding besteld. Vanavond moet ik al een fiets ophalen dus vanaaf nog ff met touw.
De echte oplossing is een grotere auto zodat die fiets erin past met de kofferbak klep dicht :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Wanneer moet de distributieriem van een Audi A3 8P vervangen worden? Sommige dealers vertellen 120 dkm en andere op 150dkm. Bij de VW Polo, Golf, Jetta weet ik dat het op max 120 dkm moet

Heb zelf geen audi a3 maar ga morgen eentje bekijken dan ik er morgen rekening mee houden.

Het gaat om een A3 uit 2010 met 2.0 TDI 140 pk.

[ Voor 8% gewijzigd door MrJames op 18-06-2014 22:12 ]

• Martinus
robpol schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:53:
Ik denk dat ze de vraag naar de A3 limo vanuit Europa nogal hebben onderschat, aangezien Europeanen toch eerder voor een hatchback kiezen in dit segment. De VW Golf doet het hier immers ook veel beter dan de Jetta. Maar als Audi dan met zo'n stijlvolle sedan op de proppen komt, dan is de keuze natuurlijk snel gemaakt :P

De mijne staat nu exact 3 maanden in bestelling, volgens de leasemaatschappij komt hij nog steeds in week 34. Dat is in totaal 5 maanden. Ik had achteraf misschien beter een voorraadauto kunnen nemen. Ach ja, nu wordt het in ieder geval wel een MY2015 auto met +10 pk :)
das id. nog geen gekke gedacht, voorraad model. Vertik het weer7 maand te wachten op de auto. Dan maar geen audi.

no comment

• The Eagle

The Eagle

MrJames schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:12:
Wanneer moet de distributieriem van een Audi A3 8P vervangen worden? Sommige dealers vertellen 120 dkm en andere op 150dkm. Bij de VW Polo, Golf, Jetta weet ik dat het op max 120 dkm moet

Heb zelf geen audi a3 maar ga morgen eentje bekijken dan ik er morgen rekening mee houden.

Dat zal voor diesel of benzine vermoedelijk verschillend zijn.
Maar als het goed is moet een dealer dat gewoon op basis van het serienummer kunnen zien :)

• Chief
Verrek, die fiets pastte ook nog met deksel dicht toen ik het stuur op laagste stand op het frame zette :D.

Verwijderd

MrJames schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:12:

150k

Maar ik heb dan ook een model uit 2006 en niet 2010. Als de motor hetzelfde is dan maakt het niets uit.

Bij distributieriem altijd waterpomp of spanrol meevervangen he.

• HyperBart
HyperBart schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:44:
Is er iemand eigenlijk al eens in geslaagd om zonder te breken of de auto permanent aan te passen (boren etc) om een USB kabel in de dashboard regio uit te laten komen voor een GSM-houder?

Ik had/heb voor mijn F20 volgend ideetje, maar die rijdt nog maar een half jaar.
http://f20.1addicts.com/forums/showthread.php?t=702457 (maar ipv de stroom daar in de middensteun af te tappen wou ik het ergens in de auto zelf af tappen of via de zekeringsdoos)
Heeft iemand hier nog een idee over?

• DypFrys
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-01 21:04
Dacht laat ik mijn Audi hier ook maar eens posten. Misschien dat er hier ook mensen zitten van het Audi forum, die zullen hem wel snel herkennen. Moet ook wel met zo'n nickname :) Hiervoor had ik een A3 Sportback 8P Ambition en dat is de eerste lease auto die ik helemaal heb opgereden. Deze heeft plaats moeten maken voor deze:
Afbeeldingslocatie: http://i102.photobucket.com/albums/m82/centoriun/Audi%20A3%202013/null_zpsbb186771.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i102.photobucket.com/albums/m82/centoriun/Audi%20A3%202013/null_zps30cab772.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i102.photobucket.com/albums/m82/centoriun/Audi%20A3%202013/null_zps6fdf8849.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i102.photobucket.com/albums/m82/centoriun/Audi%20A3%202013/null_zps040b80d3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i102.photobucket.com/albums/m82/centoriun/Audi%20A3%202013/null_zpsf3c317e2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i102.photobucket.com/albums/m82/centoriun/Audi%20A3%202013/17B9E497-21AA-4721-8675-EE1D0E34B27C_zps8qyz4vu0.jpg
MMI + met video in motion geunlocked. Geweldig om live concerten in je auto te horen en zien :)
Afbeeldingslocatie: http://i102.photobucket.com/albums/m82/centoriun/Audi%20A3%202013/null_zpse3188e3a.jpg

De kleur is Beluga bruin. Vooraf een gokje maar achteraf super blij mee. Ik heb altijd zwarte auto's gehad en dit is soms zwart en soms zie je een mooie chocolade gloed wanneer het zonnetje er vol op staat.
Afbeeldingslocatie: http://i102.photobucket.com/albums/m82/centoriun/Audi%20A3%202013/null_zps4a720803.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i102.photobucket.com/albums/m82/centoriun/Audi%20A3%202013/null_zps6654fb2d.jpg

Nog even de specs. Het is een zakelijke auto en ik wilde graag weer automaat. Gekozen voor de 1.6 TDI icm s-tronic. Niet de snelste maar het valt me helemaal niet tegen icm de s-tronic die hem snel van z'n plek krijgt.

• Rainesh
Vette bak! Mooie kleur ook!

• wvkreg
  • Laatst online: 15-12 15:52
Mooie bak inderdaad, over die kleur had ik ook nog getwijfeld. Dacht dat het alleen zou passen op een a4 of groter. Maar nee dus :-)

• DypFrys
Thanks! Ik wou eens wat anders na 4 zwarte Audi's. En dan ga je over alle kleuren twijfelen en wordt het ineens erg lastig. Eigenlijk is alles wel mooi maar het moet je wel HET gevoel geven. En toen dacht ik ineens aan een sjieke kleur icm sportieve uiterlijk en kwam ik bij Beluga uit. Daytona wou ik ook wel een keer maar helaas denkt 8 van de 10 Audi rijders hetzelfde en heb ik besloten dat toch maar niet te doen.

• HyperBart
Aaaaw yeah :D

Die kleur heb ik ook gekozen en als ik die van jou zie ga ik daar geen spijt van hebben.

Ik ben voor de Berline gegaan minus S-line en MMI+ maar wel S-tronic icm ACC. Ik hoop dat die gewone MMI me niet gaat tegenvallen, want de resolutie van zo een gewone MMI vind ik eigenlijk maar magertjes in verhouding tot het crisp-clear scherm van een BMW iDrive...

• ls789
zaterdag m'n a3 ophalen :)) ben benieuwd hoe de kleur is (dakota grey..) nog niet eerder in het echt gezien. Zijn er nog specifieke zaken waar ik op moet letten tijdens de aflevering? Mooie bos bloemen etc? ;) :P

• DypFrys
HyperBart schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:46:
Aaaaw yeah :D

Die kleur heb ik ook gekozen en als ik die van jou zie ga ik daar geen spijt van hebben.

Ik ben voor de Berline gegaan minus S-line en MMI+ maar wel S-tronic icm ACC. Ik hoop dat die gewone MMI me niet gaat tegenvallen, want de resolutie van zo een gewone MMI vind ik eigenlijk maar magertjes in verhouding tot het crisp-clear scherm van een BMW iDrive...
Ja? Gaaf! Ik ben nog altijd niet een andere A3 in Beluga tegen gekomen dus het lijkt lekker uniek te blijven.

ACC is fijn als je veel op de snelweg zit maar ik heb het niet gekozen. Kom dit jaar maar op zo'n 30-35K uit.

MMI vind ik persoonlijk een tegenvaller. MMI + is wel prijzig maar omdat het zo'n eyecather is in het verder vrij strakke interieur ben ik echt blij dat ik het gekozen heb. VIM vind ik wel grote meerwaarde.
zaterdag m'n a3 ophalen :)) ben benieuwd hoe de kleur is (dakota grey..) nog niet eerder in het echt gezien. Zijn er nog specifieke zaken waar ik op moet letten tijdens de aflevering? Mooie bos bloemen etc? ;) :P
Ook een kleur waar ik over getwijfeld heb. M'n directeur had hiervoor een A6 s-line sedan in Dakota. Ook een fraai kleurtje die je zelden ziet. Heb je s-line?

Bij de aflevering zou ik alleen goed opletten of je ook beschadigingen ziet. Zo was ik tijdje terug mee met aflevering van de V40 van m'n collega en ik spotte meteen dat de deur ergens tegen aan geslagen was want de lak miste van de hoek. Deur is volledig opnieuw gespoten. Kom je daar na 4 weken nog mee dan doen ze denk ik minder makkelijk want dan heb je het waarschijnlijk zelf gedaan.

• HyperBart
peteraudi schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:21:
[...]

Ja? Gaaf! Ik ben nog altijd niet een andere A3 in Beluga tegen gekomen dus het lijkt lekker uniek te blijven.

ACC is fijn als je veel op de snelweg zit maar ik heb het niet gekozen. Kom dit jaar maar op zo'n 30-35K uit.

MMI vind ik persoonlijk een tegenvaller. MMI + is wel prijzig maar omdat het zo'n eyecather is in het verder vrij strakke interieur ben ik echt blij dat ik het gekozen heb. VIM vind ik wel grote meerwaarde.
Ja, ik rij vanuit de regio van Hasselt iedere dag naar Antwerpen of Brussel. Dat is echt bijzonder veel stop'n'go traffic en wat ik tot nu toe gezien heb van ACC icm een S-Tronic lijkt voor mij HET walhalla qua autorijden. Op de autosnelweg tegen 120 à 150 houdt hij wel een stevige afstand, maar niet meer dan de wettelijk voorgeschreven afstand bij jullie in NL (ruimte tss snelwegstreepjes - snelwegstreepjes - ruimte tss snelwegstreepjes - streepje - en nog een beetje ruimte).

Ik hoop dat ik wat kan leven met de gewone MMI. MMI+ is ook wel echt ineens een smak geld er bij die in leasing geen restwaarde op levert... (2740 EUR vs 1200 EUR)

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29

• Rainesh
Ik vind het schandalig dat de normale MMI van een a3 een veel kleiner scherm heeft dan bijv een a1. Alleen MMI+ heeft volgens mij een groter of even groot scherm.

• ls789
[...]

[...]

Ook een kleur waar ik over getwijfeld heb. M'n directeur had hiervoor een A6 s-line sedan in Dakota. Ook een fraai kleurtje die je zelden ziet. Heb je s-line?

Bij de aflevering zou ik alleen goed opletten of je ook beschadigingen ziet. Zo was ik tijdje terug mee met aflevering van de V40 van m'n collega en ik spotte meteen dat de deur ergens tegen aan geslagen was want de lak miste van de hoek. Deur is volledig opnieuw gespoten. Kom je daar na 4 weken nog mee dan doen ze denk ik minder makkelijk want dan heb je het waarschijnlijk zelf gedaan.
Heb de Ultra editie, wel met 17 inch velgen ipv 16 inch. Zal idd goed letten op evt schade, had ik zelf niet aan gedacht. Leek mij dat dit normaal wel snor zit

• HyperBart
Ik kom nu van een donkergrijze BMW 1 F20 en het was tijd voor wat anders. Ook niet mis dat dakota, dat wel. Jammer genoeg geen S-line. Dat betekende automatisch een Ambition terwijl ik voor de Ambiente ben gegaan.
Goed plan!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11 00:35
Tijdje hier niet geweest, zal maar is wat posten!

Weer een Audi erbij. Let niet op de paarse vlekjes, is stof op de lens van me telefoon ;)
Hij is nu nog standaard. Binnenkort banden binnen en dan de OEM A4 DTM velgen erop.
Wel met VCDS al wat software dingetjes aangepast zoals bv knippers 30% laten branden en DRL uit.
Eibach verlaging, uitlaat voor naar achteren, inlaat en chip moet nog gebeuren.
Verder nog wat dingetjes doen. Leuk projectje.

Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/21o1sf8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/2qdrapw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/2qi9yjm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/21vh2g.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door KappeNou op 25-06-2014 14:04 ]

>PC specs<

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Eén woord: niiiiiiiiice! :)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:35
Leuk ding!

A4 de deur uit?

K to the KillaZ

• KappeNou
Nee
De golf gaat eruit. Kopuh? ;)

>PC specs<

• Tylen

Tylen

Moet nog een armleuning in ge-retrofit worden ;) Of is dat standaard, zo op de handrem?

Voor de rest.. nice :)

[ Voor 20% gewijzigd door Tylen op 25-06-2014 14:35 ]

• KappeNou
Geen idee eigenlijk! er achter zit ook een ruimte voor een OEM telefoon ofzo. Geen idee hoe ik dat opvul of een armsteun daar krijg.

>PC specs<

• Rainesh
Armsteun zal vast en zeker wel te retrofitten zijn. Mooie wagen!

Velgen zeker sealen, anders blijf je je suf schoonmaken haha

Vraagje: waarom DLR uit en wat bedoel je met knippers @ 30%?

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12 14:43

Ravefiend

Carpe diem!

peteraudi schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:41:
Thanks! Ik wou eens wat anders na 4 zwarte Audi's. En dan ga je over alle kleuren twijfelen en wordt het ineens erg lastig. Eigenlijk is alles wel mooi maar het moet je wel HET gevoel geven. En toen dacht ik ineens aan een sjieke kleur icm sportieve uiterlijk en kwam ik bij Beluga uit. Daytona wou ik ook wel een keer maar helaas denkt 8 van de 10 Audi rijders hetzelfde en heb ik besloten dat toch maar niet te doen.
Is die Beluga kleur dan vergelijkbaar met het lavagrijs dat ik heb op het vorige model van de A3?

Ravefiend in "Het Grote Audi-topic Deel 3"

Verwijderd

Aankomende week ruitjes laten tinten, plus parking sensor voor als ik achteruit-in parkeer.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BqDh8Q6CIAAO2Zm.jpg:large

Niet dat ik het nodig heb, maar het is wel handig, ofzo.

• KappeNou
Rainesh schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:12:
Armsteun zal vast en zeker wel te retrofitten zijn. Mooie wagen!

Velgen zeker sealen, anders blijf je je suf schoonmaken haha

Vraagje: waarom DLR uit en wat bedoel je met knippers @ 30%?
Velgen ga ik zeker sealen met quartz.

De knipper balk onder de xenon unit staat op 30% branden. Als de knipper aan staat gaat hij vervolgens gewoon normaal op 100% knipperen.

Overdag zie je het niet super goed. Ik zal nog is een foto maken met schemer en donker. Ziet er wel mooi uit. Hij loopt namelijk iets verder door dan je op de foto ziet. USA style ;)

Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/r8t5j7.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 25-06-2014 15:48 ]

>PC specs<

• sorted.bits
  • Laatst online: 19:19
Vandaag de auto maar weer eens even gewassen. De reacties op de kleur zijn nog steeds erg leuk, mensen vinden het een verbetering ten opzichte van de 99% grijze/zwarte Audi's die er rond rijden en ik ben het met ze eens.

Ik had overigens niet verwacht dat een schuif/kantel-dak zo fijn zou zijn. Mijn vrouw wil nu ook in haar volgende auto zo'n dak.

Afbeeldingslocatie: http://sortedbits.com/images/audi/audi_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://sortedbits.com/images/audi/audi_2.jpg

Sorry voor de lage res pics, even snel een paar foto's gemaakt met mijn telefoon.

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12 14:38
probleem met m'n A5. Dagje weggeweest, niks aan de hand, half uur later stuur doet het niet na starten en systeem geeft een accu probleem aan. Doe ik de motorkap open zie ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://www.reclameland.nl/WP_000671.jpg

1 Wiel ligt los onderin de auto en de band bungelt los. Is het een groot probleem? Heb er echt 0 verstand van.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:35
Zo te zien ligt je multiriem er af, die drijft waarschijnlijk je dynamo (accu probleem) en stuurpomp (geen stuurbekrachtiging) aan.

Nieuwe multiriem is niet zozeer het probleem, ik zou mij afvragen hoe hij eraf gelopen is. :)

K to the KillaZ

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:10
Stuur doet het niet? Hij doet het wel, maar heel zwaar waarschijnlijk. Die riem drijft namelijk je dynamo, aircocompressor en stuurbekrachtigingspomp aan.

Dat 'wiel' mag er niet maar zo af donderen, die hoort vast te zitten.

Ik zou er wel ff mee naar de garage gaan, ik zou er alleen niet zelf heen rijden, het aangedreven 'wiel' zal gewoon blijven draaien als de motor draait en kan mogelijk de boel nog verder kapot maken

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12 14:38
laatste wat er gedaan is is een nieuwe standkachel erin zetten, maandje geleden ongeveer. Zit dat ook daarop aangesloten?

Vreemde is half uur ervoor zette ik de auto op de oprit en functioneerde alles nog. stuur draait idd heel zwaar. er ligt echt gewoon zo'n metalen ding op de onderplaat en je kunt ook wel zie waar hij hoort te zitten
Pagina: 1 ... 22 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.