DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dan vraag ik je zit: Ik rij een witte A3 Sportsback van de zaak. Zelfde model als Jism. Dubbele uitlaatpijpen achter, TFSI logo. Gewoon een 1.4. Lichtmetalen velgen, muziek (meestal house) goed hard aan, raampje met dit weer open voor de wind. iedereen kan meegenieten. Ik draag alleen geen petje. Maakt mij dat een Johnny?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik heb gewoon airco maar soms wil ik wind voelen en gaan mijn ramen open.
Nu we het toch over Sjonnies hebben. Ik rijd een witte 2012 A5 SB van de zaak. Geen logo's. Pijp links en rechts (standaard bij de TFSI). Ik heb WEL 2 Woezel en Pip zonneschermen op de achterraam. Ben ik nu een Sjonnie?
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
zonder petje, maar met house? van die hak-house (de juiste term schiet me even niet te binnen, van die GHB-house zeg maar), dan beslist
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Vanmorgen de A5 op 250 gehad op de Autobahn
moet je es een petje op vanwege je zon & kale bats, wordt je weer ten onrechte voor sjonny versletenTylen schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:43:
... met de kap open en een kinderstoel op de achterbank. Voelde mij geen sjonny maar meer een ouwe lul. Komt misschien ook mien kale bats
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
LOL!!! Kaal zijn is niet altijd even leukCynicRelief schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:45:
[...]
moet je es een petje op vanwege je zon & kale bats, wordt je weer ten onrechte voor sjonny versleten
@ Tylen: Met de A5 haal je 250 km/h? Ik heb een 1.8TFSI met 210pk (tuned) maar 250km/u haal ik niet op teller
En wel airco uiteraard, individueel en temperatuur gestuurd zelfs. Maar raampje open en wind door je haren is ook wel lekker, en bovendien krijg ik daar niet zulke droge ogen / lenzen van als va de airco
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Daarom maar een verbrande batsCynicRelief schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:45:
[...]
moet je es een petje op vanwege je zon & kale bats, wordt je weer ten onrechte voor sjonny versleten
Dit is een 2.0 TFSI Quattro met 225pk.Chief-XL schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:49:
[...]
LOL!!! Kaal zijn is niet altijd even leuk
@ Tylen: Met de A5 haal je 250 km/h? Ik heb een 1.8TFSI met 210pk (tuned) maar 250km/u haal ik niet op teller

Is overigens een screenshot uit filmpje.
[ Voor 24% gewijzigd door Tylen op 13-06-2014 14:11 ]
Net reed een SQ5 naast mij, wel een vette bak.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Ik heb een A3 2.0TFSI gechipt naar 245PK, maar ik haal ook met gemak 250 op de teller!Chief-XL schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:49:
[...]
De A3 is dus 80% van de A5.
Dus gewicht pk verhouding van jou auto met de A5. Zou betekenen dat de A5 306pk zou hebben
[ Voor 79% gewijzigd door Tylen op 13-06-2014 14:46 ]
Stomme vraag, maar heeft iemand anders er ook last van dat deze afbeelding niet laadt? Of anders idee waar het aan ligt?Tylen schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 14:10:
[...]
Dit is een 2.0 TFSI Quattro met 225pk.
[afbeelding]
Is overigens een screenshot uit filmpje.
Verwijderd
Aangezien ik maandag voor 5 dagen op sportvakantie ga heb ik de auto laten checken weer, ding is brilliant in orde. Ik kan met een gerust hart over de grens weer
Nee. Zolang je geen lelijke stickers op je raam (REVO EVOMThe Eagle schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:27:
Dat mag.
Dan vraag ik je zit: Ik rij een witte A3 Sportsback van de zaak. Zelfde model als Jism. Dubbele uitlaatpijpen achter, TFSI logo. Gewoon een 1.4. Lichtmetalen velgen, muziek (meestal house) goed hard aan, raampje met dit weer open voor de wind. iedereen kan meegenieten. Ik draag alleen geen petje. Maakt mij dat een Johnny?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dat gezegd hebbend: REVO EVOM sticker zou ik best kunnen gebruiken eigenlijk. Maar dan met name in normaal schrift ipv spiegelbeeld, en op de achterkant. Uitermate geschikt voor langzaam verkeer dat teveel links houdt. Voorkant is niet nodig, daar heb ik claxon en grootlicht en vier ringen voor, die combi werkt best goed
Chief-XL schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:49:
[...]
Maar VAG tellers zijn nu niet bepaald nauwkeurig, makkelijk 10 a 15km/u meer dan GPS.
Die tellers kloppen juist wel. Oke natuurlijk een afwijking. Maar die was/is bij mijn A4 en A3 maar 4 km per uur. Bij 140 op teller. De seats en vw's die ik gereden heb hadden idd zo'n 10 kmph afwijking.
Mijn A5 SB PLS 1.8 TFSI haalt standaard al 240+, maar ben nog niet voluit gegaan, zat zeker meer in...Chief-XL schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:49:
[...]
Divide and conquer.
Alleen met een aantal VW's, een skoda en een seat echt getest met een GPS ernaast, ik vermoedde dan maar dat dat over heel VAG zo zou zijn, blijkbaar niet dus.Tylen schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 22:31:
Jij rijd zeker geen audi?
Die tellers kloppen juist wel. Oke natuurlijk een afwijking. Maar die was/is bij mijn A4 en A3 maar 4 km per uur. Bij 140 op teller. De seats en vw's die ik gereden heb hadden idd zo'n 10 kmph afwijking.
Bij de VW was, dat 118/119 GPS, 125CC, 130 teller en op 228GPS, 245 teller.
Verwijderd
Maar nu dat ik iets grotere slag velgen heb is die afwijking ook iets meer.
200kmph op de teller is op GPS 192 geloof ik.

Heel mischien toch de achterruiten laten tinten ....
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2014 04:21 ]
Jup... Ik kan het je het verzekeren: om vanuit de regio van Lummen te komen en dan naar Antwerpen of Brussel iedere dag is om mottig van te worden als je telkens manueel moet optrekken, remmen, ontkoppelen, koppeling lichtjes laten slepen, stoppen, neutraal schakelen, koppelen, 1ste, ontkoppelen halvelings....AndRo555 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 23:42:
[...]
Brussel en Antwerpen?![]()
http://www.forbes.com/pic...igm/1-brussels-belgium-2/
En wat wordt de volgende? Nu ben ik wel benieuwd, ACC, 6 maanden levertijd,...
Ik ben zonet nog eens 2 x zo blij geworden want je kan nu vanaf het stuur echt de auto zelf laten starten, dat wist ik niet (zie verderop)
Ik heb nog even getwijfeld om Xenon koplampen te laten vallen en voor een assistentie pack te gaan (parkeersensoren erbij vooran ipv alleen achteraan en lane assist), die Lane Assist vond ik ook wel ok-ish werken, maar bij ACC ligt die "werkt schitterend" ratio veel hoger dan Lane Assist. Plus ik heb me 2.5 jaar geïrriteerd aan het feit dat ik geen xenon had op de bimmer (zowel qua looks als functioneel rijden in schemerlicht) dat ik die nu echt NOOIT meer laat vallen.
Grapjas.HTT-Thalan schreef op zondag 15 juni 2014 @ 00:01:
Je kunt geen automaat krijgen op een 1-serie? Da's nieuw voor mij.
De ACC is niet te krijgen op een 1-serie.
Het is een A3 Berline geworden.
YouTube: cartechnical | Audi safety track test
Waar ik vandaag ook pas achter kwam is dat je gewoon met het hendeltje de wagen voor 15 seconden de toestemming kan geven om vanzelf te vertrekken. Ik dacht (en zo heb ik het ook getest) dat je altijd even de gas moest aantikken en dat ie dan netjes de auto voor hem volgde.
Ik ben fan
Wat ik dan bv bij BMW een heel stuk fijner vond is dat als je daar op CC aan het rijden bent en je duwt 2 10+km/h intervallen er bij, dat de wagen dan echt VOL op de gas gaat, de Audi doet dat niet zo...
Wat ik me eigenlijk afvraag is als je -10km/h interval doet, dan voel je de auto echt stevig afremmen...maar branden je remlichten dan ook? Hoop namelijk van wel als ie bijv van 120 naar 100 toe gaat.
Vreemd, ik had met cruise control gespeeld, en volgens mij was dat dan wel niet de ACC en die ging volgens mij niet vol in de gas... Volgende keer nog eens proberen bij een collega.
Ik tel wel echt af... Ik sla mezelf voor mijn kop dat ik niet sneller naar HR/receptie ben gelopen om te bestellen. Anders had ik 'm al in augustus, kon ik er ten minste in de zomermaanden van genieten.
Ik heb zonet een filmpje gezien van een A8 in de mist, daar werkt het ook prima (duh, radar door mist/vocht geen probleem) maar het is toch bijzonder dat we op dit moment gearriveerd zijn op een punt waarbij auto's meer zien dan wij en dat het relatief bereikbaar is voor Jan Modaal.
Waar ik nog meer van verschoot: bij een Golf 7 zit ACC tegenwoordig standaard?
EDIT: en dat niet alleen blijkbaar, damn: http://www.techradar.com/...the-new-vw-golf-7-1103700
[ Voor 81% gewijzigd door HyperBart op 15-06-2014 01:51 ]
Gewicht is irrelevant voor de topsnelheid op een vlakke weg.Tylen schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 14:42:
De a5 kaal 1710
De A3 is dus 80% van de A5.
Dus gewicht pk verhouding van jou auto met de A5. Zou betekenen dat de A5 306pk zou hebben
Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.
Ah mooi om te weten dan, want ik gebruik het best vaak.HyperBart schreef op zondag 15 juni 2014 @ 01:47:
EDIT: en dat niet alleen blijkbaar, damn: http://www.techradar.com/...the-new-vw-golf-7-1103700
Net op vw configurator gekeken en ACC is bij highline business uitvoering een optie van 500+ euro. Misschien voor bepaalde markten standaard, want zo heb je in engeland standaard DAB voor de a1.
PK ookGoldenSample schreef op zondag 15 juni 2014 @ 03:28:
[...]
Gewicht is irrelevant voor de topsnelheid op een vlakke weg.
In België bevat zowel de trendline als de highline ACC.Rainesh schreef op zondag 15 juni 2014 @ 12:19:
[...]
Ah mooi om te weten dan, want ik gebruik het best vaak.
Net op vw configurator gekeken en ACC is bij highline business uitvoering een optie van 500+ euro. Misschien voor bepaalde markten standaard, want zo heb je in engeland standaard DAB voor de a1.
Verschil moet er zijn he
Engeland is geen Nederland, dat kun je hier wel vergeten...HyperBart schreef op zondag 15 juni 2014 @ 01:47:
www.youtube.com/DerOllie
Alleen in de 1.2 TSI 85 pk niet, die dient om een lage vanaf prijs te hebben.HyperBart schreef op zondag 15 juni 2014 @ 15:55:
[...]
In België bevat zowel de trendline als de highline ACC.
Verschil moet er zijn he
Belgie heeft het dan wel weerDerOllie schreef op zondag 15 juni 2014 @ 19:01:
[...]
Engeland is geen Nederland, dat kun je hier wel vergeten...
Nee. Vermogen, frontaaloppervlak en stroomlijn (Cw-waarde) zijn van belang. Rolwrijving doet ook een klein beetje mee, maar is op bepaalde snelheden bijna te verwaarlozen (zeker als het om verschillen tussen auto's gaat). Bij een motor is het frontaaloppervlak enorm klein vergeleken met een auto, de stroomlijn een stuk slechter en het vermogen relatief groot, dus dan heb je een stuk hogere topsnelheid.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Dat neigt naar een perpetuum mobileTylen schreef op maandag 16 juni 2014 @ 09:04:
Ik denk dat je het meeste kan winnen met de versnellingsbak verhoudingenKan je het vermogen gelijk houden, maar toch gaat de 1 sneller dan de ander
Je hebt in theorie ook ca. 8 maal zoveel power nodig om je snelheid te verdubbelen. De praktijk bevestigt dit: een Veyron heeft 1200pk nodig om 431km/h te gaan, dat is precies 8 maal zoveel power als mijn auto die de helft van die topsnelheid haalt. En beide auto's hebben een gelijkwaardige Cw-waarde.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Het vermogen van je motor is niet bij alle toerentallen gelijk (zou heel raar zijn, als dat wel is) en daar is je versnellingsbak handig voor. Maar dan blijft het punt staan dat vermogen (mede) bepalend is.Tylen schreef op maandag 16 juni 2014 @ 09:04:
Ik denk dat je het meeste kan winnen met de versnellingsbak verhoudingenKan je het vermogen gelijk houden, maar toch gaat de 1 sneller dan de ander
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
no comment
2 Weken geleden een pro-line s limo besteld. Wordt december/januari.Martinus schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:34:
iemand nog recentelijk, laatste maand zeg maar, een a3 limo besteld? en zo ja, wat waren de levertijden?
Betreft een Audi a3 ultra met de volgende opties:
- Prolineplus pakket
- Sportstoelen
-Leder alcantara
-Aluminium optiek
-Blanke sierlijsten
- Opbergpakket
- 16inch LM velgen
En waarschijnlijk zie ik nog 1 a 2 opties over het hoofd.
De 16inch worden ingeruild bij aflevering voor de 17inch LMV van de a3 ambition uitvoering..
Kon vanuit de fabriek niet vanwege de bijtelling denk.
Lekt koelvloeistof, je ziet het liggen op de grond en in de bodemplaat aan de kant van de multiriem.
Ook brand het lampje van motormanagement weer. Dus die katalysator is misschien wel echt stuk nu.
Blok temperatuur bleef wel gewoon op 90 graden hangen. Toch voor de zekerheid maar een beetje KVS erin gedaan. Iets van 0.2 l kon erbij. Vind persoonlijk het vat ervoor aan de kleine kant. Past maar 0.5 l maximaal in.
Denk dat we jouw auto genoeg hebben gezien,elke bericht met een dezelfde fotoVerwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 02:41:
Audi is redelijk accuraat. 130 op teller is 126 op GPS.
Maar nu dat ik iets grotere slag velgen heb is die afwijking ook iets meer.
200kmph op de teller is op GPS 192 geloof ik.
[afbeelding]
Heel mischien toch de achterruiten laten tinten ....
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
oi oi dat gaat nergens over, leasemij levert ook nog eens niet in dec dus word zeker januari.... dan besteld ik mss gewoon een ander merk... is genoeg leuks.PhuSioN schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:08:
[...]
2 Weken geleden een pro-line s limo besteld. Wordt december/januari.
no comment
+1Amaze86 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 19:45:
[...]
Denk dat we jouw auto genoeg hebben gezien,elke bericht met een dezelfde fotozo speciaal is die ook weer niet.
13 in een dozijn
Verder, laat Jism toch lekker z'n plaatjes posten. Ik ben niet dol op de oude types, maar misschien iemand anders wel? Sowieso, voor een Audi thread, zijn er wel erg weinig plaatjes te vinden
De mijne staat nu exact 3 maanden in bestelling, volgens de leasemaatschappij komt hij nog steeds in week 34. Dat is in totaal 5 maanden. Ik had achteraf misschien beter een voorraadauto kunnen nemen. Ach ja, nu wordt het in ieder geval wel een MY2015 auto met +10 pk
Levertijden zoals ik ze kan inzien voor week 25, is productie in week 49 en 52 als aanleverweek. Dus klopt wel aardig met de berichten zoals ze hier boven lees. Populair modelletjeMartinus schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:34:
iemand nog recentelijk, laatste maand zeg maar, een a3 limo besteld? en zo ja, wat waren de levertijden?
www.youtube.com/DerOllie
Ik had/heb voor mijn F20 volgend ideetje, maar die rijdt nog maar een half jaar.
http://f20.1addicts.com/forums/showthread.php?t=702457 (maar ipv de stroom daar in de middensteun af te tappen wou ik het ergens in de auto zelf af tappen of via de zekeringsdoos)
Kan je het touwtje niet aan de bagage ogen in de kofferbak vast zetten? En dan op de klep euhh ook ergensChief-XL schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:59:
Weet iemand hoe ik de kofferbak van een A5 SB via een touw half open kan houden (moet fiets vervoeren en weet niet zeker of die in zijn gehaal in de auto past, zelfs met achterbank omlaag). Ik zie geen bevestigingsmogelijkheid aan de kofferbak deksel
Als je een trekhaak hebt, heb ik nog wel een fietsendrager liggen. Maar dat zal wel niet.
[ Voor 8% gewijzigd door Tylen op 17-06-2014 13:12 ]
Lelijke oplossing maar werkt wel: Touwtje aan de ruitenwisser?Chief-XL schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:28:
De klep is het probleem. Daar heb ik dus geen bevestigingspunt. Helaas geen trekhaak
Sportback bij jou heeft geen ruitenwisser? Bedoel je niet dat je een sedan hebt? Een SB heeft toch altijd wel een ruitenwisser (aangezien een hatchback altijd smeriger wordt dan een sedan) of is dit iets nieuws?Chief-XL schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:48:
Geen ruitenwisser aan de achterkant op de SB. Neem tenminste aan dat je niet suggereert om het aan de ruitenwissers vooraan vast te knopen. Bah, simpel probleem, lastig antwoord
laat maar, ik redeneerde vanuit het oogpunt van een A3, maar het is een A5. Die heeft inderdaad geen ruitenwisser daarzitten. Game on
[ Voor 12% gewijzigd door DerOllie op 17-06-2014 14:20 ]
www.youtube.com/DerOllie
[5 min zoeken op de interwebz later]
Deze bedoel ik!
http://www.marskramer.nl/nl/mknl/kofferbak-vastzetsysteem
Edit: Iets vastmaken aan de ruitenwisserarm is echt een
[ Voor 12% gewijzigd door JottemJ op 17-06-2014 14:20 ]
@ DerOIlie: Geen enkele A5 SB/Coupe heeft naar mijn weten ruitenwissers achter.... niet standaard iig
@JottemJ: Hahaha mooie oplossing veel nog eens heel weinig geld
Hoorde net dat de A3 (alle modellen) per 1 september 1.00% in prijs omhoog gaat...
[ Voor 3% gewijzigd door DerOllie op 17-06-2014 16:20 ]
www.youtube.com/DerOllie
Alweer? Ik schreef laatst dat de prijzen sinds vorig jaar ook al zo zijn gestegen...DerOllie schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:19:
voor diegene die nog moeten bestellen...
Hoorde net dat de A3 (alle modellen) per 1 september 1.00% in prijs omhoog gaat...
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Elke januari en september is het volgens mij weer raak...RomeoJ schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:31:
[...]
Alweer? Ik schreef laatst dat de prijzen sinds vorig jaar ook al zo zijn gestegen...
www.youtube.com/DerOllie
De echte oplossing is een grotere auto zodat die fiets erin past met de kofferbak klep dichtChief-XL schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 15:16:
Ah, heb een bevestiging aan mijn kofferbak klep gevonden. Ik moet de klep handmatig locken. Dan valt het in het slot en kan ik daar touw doorheen leiden. Kan het slot dan vervolgens handmatig van het slot halen door een klepje in de kofferbak klep te openen! Overigens JottemJ, bedank voor de tip. Heb dat ding besteld. Vanavond moet ik al een fiets ophalen dus vanaaf nog ff met touw.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Heb zelf geen audi a3 maar ga morgen eentje bekijken dan ik er morgen rekening mee houden.
Het gaat om een A3 uit 2010 met 2.0 TDI 140 pk.
[ Voor 8% gewijzigd door MrJames op 18-06-2014 22:12 ]
das id. nog geen gekke gedacht, voorraad model. Vertik het weer7 maand te wachten op de auto. Dan maar geen audi.robpol schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:53:
Ik denk dat ze de vraag naar de A3 limo vanuit Europa nogal hebben onderschat, aangezien Europeanen toch eerder voor een hatchback kiezen in dit segment. De VW Golf doet het hier immers ook veel beter dan de Jetta. Maar als Audi dan met zo'n stijlvolle sedan op de proppen komt, dan is de keuze natuurlijk snel gemaakt
De mijne staat nu exact 3 maanden in bestelling, volgens de leasemaatschappij komt hij nog steeds in week 34. Dat is in totaal 5 maanden. Ik had achteraf misschien beter een voorraadauto kunnen nemen. Ach ja, nu wordt het in ieder geval wel een MY2015 auto met +10 pk
no comment
Dat zal voor diesel of benzine vermoedelijk verschillend zijn.MrJames schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:12:
Wanneer moet de distributieriem van een Audi A3 8P vervangen worden? Sommige dealers vertellen 120 dkm en andere op 150dkm. Bij de VW Polo, Golf, Jetta weet ik dat het op max 120 dkm moet
Heb zelf geen audi a3 maar ga morgen eentje bekijken dan ik er morgen rekening mee houden.
Maar als het goed is moet een dealer dat gewoon op basis van het serienummer kunnen zien
Verwijderd
150kMrJames schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:12:
Wanneer moet de distributieriem van een Audi A3 8P vervangen worden? Sommige dealers vertellen 120 dkm en andere op 150dkm. Bij de VW Polo, Golf, Jetta weet ik dat het op max 120 dkm moet
Maar ik heb dan ook een model uit 2006 en niet 2010. Als de motor hetzelfde is dan maakt het niets uit.
Bij distributieriem altijd waterpomp of spanrol meevervangen he.
Heeft iemand hier nog een idee over?HyperBart schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:44:
Is er iemand eigenlijk al eens in geslaagd om zonder te breken of de auto permanent aan te passen (boren etc) om een USB kabel in de dashboard regio uit te laten komen voor een GSM-houder?
Ik had/heb voor mijn F20 volgend ideetje, maar die rijdt nog maar een half jaar.
http://f20.1addicts.com/forums/showthread.php?t=702457 (maar ipv de stroom daar in de middensteun af te tappen wou ik het ergens in de auto zelf af tappen of via de zekeringsdoos)

MMI + met video in motion geunlocked. Geweldig om live concerten in je auto te horen en zien

De kleur is Beluga bruin. Vooraf een gokje maar achteraf super blij mee. Ik heb altijd zwarte auto's gehad en dit is soms zwart en soms zie je een mooie chocolade gloed wanneer het zonnetje er vol op staat.

Nog even de specs. Het is een zakelijke auto en ik wilde graag weer automaat. Gekozen voor de 1.6 TDI icm s-tronic. Niet de snelste maar het valt me helemaal niet tegen icm de s-tronic die hem snel van z'n plek krijgt.
Die kleur heb ik ook gekozen en als ik die van jou zie ga ik daar geen spijt van hebben.
Ik ben voor de Berline gegaan minus S-line en MMI+ maar wel S-tronic icm ACC. Ik hoop dat die gewone MMI me niet gaat tegenvallen, want de resolutie van zo een gewone MMI vind ik eigenlijk maar magertjes in verhouding tot het crisp-clear scherm van een BMW iDrive...
Ja? Gaaf! Ik ben nog altijd niet een andere A3 in Beluga tegen gekomen dus het lijkt lekker uniek te blijven.HyperBart schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:46:
Aaaaw yeah![]()
Die kleur heb ik ook gekozen en als ik die van jou zie ga ik daar geen spijt van hebben.
Ik ben voor de Berline gegaan minus S-line en MMI+ maar wel S-tronic icm ACC. Ik hoop dat die gewone MMI me niet gaat tegenvallen, want de resolutie van zo een gewone MMI vind ik eigenlijk maar magertjes in verhouding tot het crisp-clear scherm van een BMW iDrive...
ACC is fijn als je veel op de snelweg zit maar ik heb het niet gekozen. Kom dit jaar maar op zo'n 30-35K uit.
MMI vind ik persoonlijk een tegenvaller. MMI + is wel prijzig maar omdat het zo'n eyecather is in het verder vrij strakke interieur ben ik echt blij dat ik het gekozen heb. VIM vind ik wel grote meerwaarde.
Ook een kleur waar ik over getwijfeld heb. M'n directeur had hiervoor een A6 s-line sedan in Dakota. Ook een fraai kleurtje die je zelden ziet. Heb je s-line?zaterdag m'n a3 ophalen) ben benieuwd hoe de kleur is (dakota grey..) nog niet eerder in het echt gezien. Zijn er nog specifieke zaken waar ik op moet letten tijdens de aflevering? Mooie bos bloemen etc?
![]()
Bij de aflevering zou ik alleen goed opletten of je ook beschadigingen ziet. Zo was ik tijdje terug mee met aflevering van de V40 van m'n collega en ik spotte meteen dat de deur ergens tegen aan geslagen was want de lak miste van de hoek. Deur is volledig opnieuw gespoten. Kom je daar na 4 weken nog mee dan doen ze denk ik minder makkelijk want dan heb je het waarschijnlijk zelf gedaan.
Ja, ik rij vanuit de regio van Hasselt iedere dag naar Antwerpen of Brussel. Dat is echt bijzonder veel stop'n'go traffic en wat ik tot nu toe gezien heb van ACC icm een S-Tronic lijkt voor mij HET walhalla qua autorijden. Op de autosnelweg tegen 120 à 150 houdt hij wel een stevige afstand, maar niet meer dan de wettelijk voorgeschreven afstand bij jullie in NL (ruimte tss snelwegstreepjes - snelwegstreepjes - ruimte tss snelwegstreepjes - streepje - en nog een beetje ruimte).peteraudi schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:21:
[...]
Ja? Gaaf! Ik ben nog altijd niet een andere A3 in Beluga tegen gekomen dus het lijkt lekker uniek te blijven.
ACC is fijn als je veel op de snelweg zit maar ik heb het niet gekozen. Kom dit jaar maar op zo'n 30-35K uit.
MMI vind ik persoonlijk een tegenvaller. MMI + is wel prijzig maar omdat het zo'n eyecather is in het verder vrij strakke interieur ben ik echt blij dat ik het gekozen heb. VIM vind ik wel grote meerwaarde.
Ik hoop dat ik wat kan leven met de gewone MMI. MMI+ is ook wel echt ineens een smak geld er bij die in leasing geen restwaarde op levert... (2740 EUR vs 1200 EUR)
Heb de Ultra editie, wel met 17 inch velgen ipv 16 inch. Zal idd goed letten op evt schade, had ik zelf niet aan gedacht. Leek mij dat dit normaal wel snor zitpeteraudi schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:21:
[...]
Ja? Gaaf! Ik ben nog altijd niet een andere A3 in Beluga tegen gekomen dus het lijkt lekker uniek te blijven.
[...]
Ook een kleur waar ik over getwijfeld heb. M'n directeur had hiervoor een A6 s-line sedan in Dakota. Ook een fraai kleurtje die je zelden ziet. Heb je s-line?
Bij de aflevering zou ik alleen goed opletten of je ook beschadigingen ziet. Zo was ik tijdje terug mee met aflevering van de V40 van m'n collega en ik spotte meteen dat de deur ergens tegen aan geslagen was want de lak miste van de hoek. Deur is volledig opnieuw gespoten. Kom je daar na 4 weken nog mee dan doen ze denk ik minder makkelijk want dan heb je het waarschijnlijk zelf gedaan.
Ik kom nu van een donkergrijze BMW 1 F20 en het was tijd voor wat anders. Ook niet mis dat dakota, dat wel. Jammer genoeg geen S-line. Dat betekende automatisch een Ambition terwijl ik voor de Ambiente ben gegaan.peteraudi schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:21:
Ook een kleur waar ik over getwijfeld heb. M'n directeur had hiervoor een A6 s-line sedan in Dakota. Ook een fraai kleurtje die je zelden ziet. Heb je s-line?
Goed plan!Bij de aflevering zou ik alleen goed opletten of je ook beschadigingen ziet. Zo was ik tijdje terug mee met aflevering van de V40 van m'n collega en ik spotte meteen dat de deur ergens tegen aan geslagen was want de lak miste van de hoek. Deur is volledig opnieuw gespoten. Kom je daar na 4 weken nog mee dan doen ze denk ik minder makkelijk want dan heb je het waarschijnlijk zelf gedaan.
Weer een Audi erbij. Let niet op de paarse vlekjes, is stof op de lens van me telefoon
Hij is nu nog standaard. Binnenkort banden binnen en dan de OEM A4 DTM velgen erop.
Wel met VCDS al wat software dingetjes aangepast zoals bv knippers 30% laten branden en DRL uit.
Eibach verlaging, uitlaat voor naar achteren, inlaat en chip moet nog gebeuren.
Verder nog wat dingetjes doen. Leuk projectje.

[ Voor 14% gewijzigd door KappeNou op 25-06-2014 14:04 ]
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Voor de rest.. nice
[ Voor 20% gewijzigd door Tylen op 25-06-2014 14:35 ]
Velgen zeker sealen, anders blijf je je suf schoonmaken haha
Vraagje: waarom DLR uit en wat bedoel je met knippers @ 30%?
Is die Beluga kleur dan vergelijkbaar met het lavagrijs dat ik heb op het vorige model van de A3?peteraudi schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:41:
Thanks! Ik wou eens wat anders na 4 zwarte Audi's. En dan ga je over alle kleuren twijfelen en wordt het ineens erg lastig. Eigenlijk is alles wel mooi maar het moet je wel HET gevoel geven. En toen dacht ik ineens aan een sjieke kleur icm sportieve uiterlijk en kwam ik bij Beluga uit. Daytona wou ik ook wel een keer maar helaas denkt 8 van de 10 Audi rijders hetzelfde en heb ik besloten dat toch maar niet te doen.
Ravefiend in "Het Grote Audi-topic Deel 3"
Verwijderd

Niet dat ik het nodig heb, maar het is wel handig, ofzo.
Velgen ga ik zeker sealen met quartz.Rainesh schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:12:
Armsteun zal vast en zeker wel te retrofitten zijn. Mooie wagen!
Velgen zeker sealen, anders blijf je je suf schoonmaken haha
Vraagje: waarom DLR uit en wat bedoel je met knippers @ 30%?
De knipper balk onder de xenon unit staat op 30% branden. Als de knipper aan staat gaat hij vervolgens gewoon normaal op 100% knipperen.
Overdag zie je het niet super goed. Ik zal nog is een foto maken met schemer en donker. Ziet er wel mooi uit. Hij loopt namelijk iets verder door dan je op de foto ziet. USA style
[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 25-06-2014 15:48 ]
Ik had overigens niet verwacht dat een schuif/kantel-dak zo fijn zou zijn. Mijn vrouw wil nu ook in haar volgende auto zo'n dak.

Sorry voor de lage res pics, even snel een paar foto's gemaakt met mijn telefoon.

1 Wiel ligt los onderin de auto en de band bungelt los. Is het een groot probleem? Heb er echt 0 verstand van.
Nieuwe multiriem is niet zozeer het probleem, ik zou mij afvragen hoe hij eraf gelopen is.
K to the KillaZ
Dat 'wiel' mag er niet maar zo af donderen, die hoort vast te zitten.
Ik zou er wel ff mee naar de garage gaan, ik zou er alleen niet zelf heen rijden, het aangedreven 'wiel' zal gewoon blijven draaien als de motor draait en kan mogelijk de boel nog verder kapot maken
Vreemde is half uur ervoor zette ik de auto op de oprit en functioneerde alles nog. stuur draait idd heel zwaar. er ligt echt gewoon zo'n metalen ding op de onderplaat en je kunt ook wel zie waar hij hoort te zitten
Dit topic is gesloten.
![]()