Het grote Audi topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 58 Laatste
Acties:
  • 385.482 views

Onderwerpen

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12 15:52
Klopt, maar heb geen PLS maar een Pro Line met S Line exterieur :)

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12 11:59
Vanmorgen een record in m'n 15 kilo G-tron CNG tank gekregen: 15,6 kilo

heb zowieso nog weinig logica ontdekt, soms gaat er ook maar 12 kilo in terwijl ik 'm altijd leeg rij.

Verwijderd

Temperatuurverschil. :)

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-12 09:16

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Vrijdag een nieuwe Nikon D5300 gehaald, vandaag was de dag om enkele mooie plaatjes te schieten, en wat is een mooier onderwerp dan je eigen Audi in het Groninger landschap... :)

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/famoldenburger/Foto/DSC_0033.JPG

[ Voor 5% gewijzigd door DerOllie op 31-05-2014 23:20 ]

www.youtube.com/DerOllie

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-12 20:37
Prachtplaatje! Vandaag ritje eindhoven - den haag gemaakt, ben best wat a3 SB's tegengekomen. Slechts 1 sedan versie, derest allemaal SB's. Wel mooie wagens, alleen allemaal grijs of zwart....

Pluspuntje: vrouw vind een a3 sedan in misanorood nu wel aantrekkelijk worden :D

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12 14:43

Ravefiend

Carpe diem!

DerOllie schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 23:14:
Vrijdag een nieuwe Nikon D5300 gehaald, vandaag was de dag om enkele mooie plaatjes te schieten, en wat is een mooier onderwerp dan je eigen Audi in het Groninger landschap... :)

[afbeelding]
Schitterende auto zonder twijfel! 8) ... Is dit nou de sedan of SB? :+

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:15

vhal

ಠ_ಠ

mooie auto :)

offtopic:
even uit fotografisch oogpunt, er groeit een boom uit je dak van je auto, daarnaast is het beter om harde slagschaduwen te vermijden door een ander standpunt te kiezen

Strava

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-12 09:16

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

vhal schreef op zondag 01 juni 2014 @ 21:08:
mooie auto :)

offtopic:
even uit fotografisch oogpunt, er groeit een boom uit je dak van je auto, daarnaast is het beter om harde slagschaduwen te vermijden door een ander standpunt te kiezen
offtopic:
Net andersom parkeren was voor de schaduw mooier geweest idd, zie ik ook, maar qua achtergrond niet: nieuwbouw wijk vol met rommel. Ik had achteraf de auto wellicht nog naar links of rechts kunnen zetten, dus precies op rijbaan, wellicht had ik dan wel wat irritatie bij mensen veroorzaakt omdat ik de weg blokkeerde ;)

www.youtube.com/DerOllie

Verwijderd

wat vinden jullie van de nieuwe look van de tt? Ik zou wel eens willen zien hoe dit eruit komt te zien mochten ze dit doortrekken naar de andere modellen.

tt quattro sport (concept)
Afbeeldingslocatie: http://images.thecarconnection.com/lrg/audi_100458833_l.jpg

tts (2014)
Afbeeldingslocatie: http://fotos.autozeitung.de/938x704/images/bildergalerie/2014/02/Audi-TTS-2014-Genfer-Autosalon-Premiere-Sport-Coupe-4.jpg

• The Eagle
  • Laatst online: 19:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Moet er enigszins aan wennen. Als je het mij vraagt net iets teveel design geleend bij Lamborghini. Dat mag dan ook van VAG zijn, maar toch. Beetje originaliteit mag wel natuurlijk.

What's next, een hoekige Octavia met dito luchthappers? :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 09:14
[b][message=42338345,noline]
[afbeelding]
Ik vind 'm helemaal gaaf! Wel jammer dat we in nederland zo'n lelijk geel nummer over die prachtige grille heen moeten plakken. Wat dat betreft kan je beter in de USA wonen...

Verwijderd

synthdood schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 23:56:
[...]

Ik vind 'm helemaal gaaf! Wel jammer dat we in nederland zo'n lelijk geel nummer over die prachtige grille heen moeten plakken. Wat dat betreft kan je beter in de USA wonen...
Hier in belgië valt dit ook nog mee :D

• wvkreg
Vraag: is het technisch mogelijk om een Pro Line te upgraden naar Pro Line Plus? Dus dan denk ik aan xenon i.p.v. std lampen en automatische airco i.p.v. handmatig?

Evt. licht en regensensor, maar dat is niet mogelijk geloof ik. Gaat om een A3 SB model 2014. Zie bovenstaande posts voor foto e.d.

• The Eagle

The Eagle

Ik ben bang dat je dat niet zomaar gaat lukken. Iets met CanBus, onboard computer en kabelbomen die mogelijk vervangen moeten worden.
Maar je zou het eens bij de dealer kunnen vragen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-12 17:02
Xenon is mogelijk als retrofit:

http://www.kufatec.co.uk/...-with-daylight-audi-a3-8v

Alleen had je volgens mij beter Pro Line Plus kunnen bestellen als je de prijs ziet ;)

Automatische Airco is volgens mij niet mogelijk te retrofitten.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• Rainesh
Xenonkoplampen is mogelijk, gasten van audiwereld.nl weten er aardig wat van af.

Retrofit van climate control kan niet omdat je dan echt veeeeeel moet ombouwen zoals je kleppen van je ventilatieroosters etc.

Licht/regensensor is wel mogelijk alleen je moet dan wat kabels doortrekken. Kun je ook bij gasten van audiwereld terecht.

• wvkreg
Wicked-Game schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 15:37:
Xenon is mogelijk als retrofit:

http://www.kufatec.co.uk/...-with-daylight-audi-a3-8v

Alleen had je volgens mij beter Pro Line Plus kunnen bestellen als je de prijs ziet ;)

Automatische Airco is volgens mij niet mogelijk te retrofitten.
Ja duh te laat hè :)

• wvkreg
Zo, die onderdelen op audiwereld zijn niet bepaald goedkoop :-)

• Wicked-Game
wvkreg schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 16:40:
OEM onderdelen kosten helaas veel geld... doe je vrij weinig aan. Audiwereld is wel het prefecte adres ervoor. Goede service en kwaliteit.

• The Eagle

The Eagle

wvkreg schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 16:40:
Zeker nooit eerder Audi gereden? ;)
You want, you pay. Big bucks. Deutschmarken wirden auch acceptiert :P

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:00

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Als je geen koplampsproeiers en automatische hoogte stelling hebt is het niet meer legaal om achteraf xenon in te bouwen.

[ Voor 15% gewijzigd door Tylen op 04-06-2014 19:33 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12 17:14

psy

wvkreg schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:28:
Vraag: is het technisch mogelijk om een Pro Line te upgraden naar Pro Line Plus? Dus dan denk ik aan xenon i.p.v. std lampen en automatische airco i.p.v. handmatig?

Evt. licht en regensensor, maar dat is niet mogelijk geloof ik. Gaat om een A3 SB model 2014. Zie bovenstaande posts voor foto e.d.
Is automatische airco onderhand niet standaard bij een Audi...?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:56
psy schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 20:03:
[...]

Is automatische airco onderhand niet standaard bij een Audi...?
Nope... niet op een A3 in ieder geval.

• Rainesh
Tylen schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 19:33:
Als je geen koplampsproeiers en automatische hoogte stelling hebt is het niet meer legaal om achteraf xenon in te bouwen.
Dat klopt niet meer, wet is veranderd vanaf 1 april 2012

Aanpassing in de wetgeving voor Xenon verlichting - achteraf inbouwen is weer toegestaan!

Vanaf 1 april 2012 hoeft bij het achteraf monteren van gasontladingslampen, zoals Xenon, bij moderne voertuigen niet langer een koplampreinigingsinstallatie en/of een automatische hoogteverstelling gemonteerd te worden.

Deze twee permanente eisen werden na enige discussie in 2006 geïntroduceerd, maar worden nu weer geschrapt, omdat ze niet langer in alle gevallen van toepassing zijn bij de typegoedkeuring.
Om te voorkomen dat voertuigen met een typegoedkeuring aangepast zouden moeten worden, worden beide permanente eisen geschrapt uit de Regeling Voertuigen. Daarmee is tevens de achteraf inbouw van Xenon-dimlicht bij voertuigen, die na 31 december 2006 in gebruik zijn genomen, weer toegestaan.

Lees het volledige artikel op:

http://www.raivereniging....en-wordt-makkelijker.aspx

• Tylen

Tylen

Ah oke.. Dat wist ik niet. Thanks for the update.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:19
Oftewel, yeuh. Mensen zonder Xenon gaan een setje inbouwen zonder ze fatsoenlijk af te stellen. Altijd leuk als je die auto's tegenkomt.

• Tylen

Tylen

Daarom was ik ook erg blij met die regel ;)

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-12 03:45
LoL. De nav update nu in aanbieding: van 299 voor 99. Godsamme, update van VW kost standaard 199, da's al 100 euro verschil LoL!!

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• The Eagle

The Eagle

sorted.bits schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 06:46:
Oftewel, yeuh. Mensen zonder Xenon gaan een setje inbouwen zonder ze fatsoenlijk af te stellen. Altijd leuk als je die auto's tegenkomt.
Idd, ik hoop dat het gemiddelde petje dit niet leest.

• Rainesh
Chief-XL schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:02:
LoL. De nav update nu in aanbieding: van 299 voor 99. Godsamme, update van VW kost standaard 199, da's al 100 euro verschil LoL!!
Ah NICE! de a4 moet dringend geupdate worden heb volgens mij een kaart van 2010.

• Chief
Mijn Audi heeft volgende week beurt en dan laat ik de navi ook updaten ;D

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:02

Joostk

Barkrukprofeet

Als ik dat zo lees betekend het dat auto's die na 31-12-2006 zijn gebouwd zomaar Xenon mogen inbouwen en auto's voor die datum nog wel hoogteregeling en al moeten hebben?

• Rainesh
Klopt.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

The Eagle schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:27:
[...]

Idd, ik hoop dat het gemiddelde petje dit niet leest.
Je moet wellicht toch eens wat vaker s'avonds gaan rijden. Petjes rijden al jaren met 8000K xenon in hun auto met reflectorunits

Strava

• Tylen

Tylen

En totaal verkeerd afgesteld. Van mij krijgen ze iig altijd groot licht te zien.

• jmderonde
Vraagje over de G-tron:
Ik heb de laatste tijd als ik m'n gastank helemaal leeg rij dat er nog maar 10 tot 12kg in kan, inplaats van de maximale 15.
Hebben meer mensen die ervaring?

• Tylen

Tylen

Dan rijd je hem niet genoeg leeg ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-12 22:54
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:08:
wat vinden jullie van de nieuwe look van de tt? Ik zou wel eens willen zien hoe dit eruit komt te zien mochten ze dit doortrekken naar de andere modellen.

[afbeelding]

tts (2014)
[afbeelding]
Ik vind het wel mooi. De afgelopen jaren zijn de Audi-neuzen steeds scherper en strakker geworden en dat vind ik erg goed uitpakken.
Audi's zijn imo over het algemeen elegant vormgegeven auto's maar ook erg ingetogen en zonder verrassingen in hun design, zo'n scherp gesneden single frame grill geeft ze net datgene wat ze nodig hebben (want anders worden ze te duf).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• jmderonde
Tylen schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:41:
Dan rijd je hem niet genoeg leeg ;)
tsjah, als het groene lampje uit is zou ie toch in theorie leeg moeten zijn ;)
Heb trouwens gemerkt dat een lege CNG tank na een volgende keer starten toch weer een paar minuten een groen lampje laat zien.

Verwijderd

Abbadon schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:35:
[...]

Ik vind het wel mooi. De afgelopen jaren zijn de Audi-neuzen steeds scherper en strakker geworden en dat vind ik erg goed uitpakken.
Audi's zijn imo over het algemeen elegant vormgegeven auto's maar ook erg ingetogen en zonder verrassingen in hun design, zo'n scherp gesneden single frame grill geeft ze net datgene wat ze nodig hebben (want anders worden ze te duf).
Als ik in mijn achteruitkijkspiegel kijk en een audi zie denk ik aan dit ...

Afbeeldingslocatie: http://www.zuid-afrika.nl/addimages/21035.jpg

Opzij dus. :P

Van de winter wil ik de net nieuwe velg rechtsvoor laten polijsten ivm schade die ik gereden had in polen helaas....
Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/10170723_446165268862765_6961512103331238006_n.jpg

Een vriend van mij heeft zijn velgen ook laten behandelen door die polijster... kwamen er vet strak uit als je de schade ervoor namelijk zag. De schade is gelukkig niet op het verchroomde gedeelte zeg maar ... Dus terwijl de winterbanden erop zitten heb ik van het voorjaar een nieuw ogende velg weer.

Voor nu is de audi gewoon een blijver. Fijne, stevige en nette auto.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 23:09:
[...]

Als ik in mijn achteruitkijkspiegel kijk en een audi zie denk ik aan dit ...

[afbeelding]

Opzij dus. :P
ben 18 en mag dus juist maand of 2 in auto rijden en onlangs heeft men pa me de a6 toevertrouwd. Nou moet ik zeggen dat dit wel een beaming is om mee te rijden (ookal is de andere auto een degelijke volkswagen). Alles voelt gewoon dat iets extra aan. En ja ik merk wel dat de mensen sneller aan de kant gaan als ze een audi in hun achteruitkijkspiegel zien :+

• The Eagle

The Eagle

En zo te horen ben je Belg en daarvan is sindskort bewezen dat het de slechtste chauffeurs ter wereld zijn.
Nofi, maar als ik je pa was zou ik je de A6 niet meegeven.

Having said that: A3 rijder meldt, en die 4 ringen op de neus helpen idd.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Helpt voor wat? Mensen die je express snijden in het verkeer of andere toeren uithalen omdat je 4 ringen hebt? Jammer, de A3 is een nette wagen, zeker als sedan. Zag laatst nog een rode, echt mooi. Helaas gedraagt het gros (gelukkig niet iedereen) zich zo horkerig op de wegen omdat ze Audi rijden en andere mensen laten zich vervolgens kennen omdat hun ego net iets groter is dan de audirijder.

Gek genoeg zie je het zelden bij een A2, A7 of A8. De A1 en de eerste gen A3 daarentegen...man o man... ;(

[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 08-06-2014 12:01 ]

Strava

Verwijderd

Het is niet dat ik nu overdreven sportief rijdt of toeren uithaal hoor, ook rijdt ik zelden boven de limiet. Het was gewoon iets die me opviel.
The Eagle schreef op zondag 08 juni 2014 @ 11:50:
En zo te horen ben je Belg en daarvan is sindskort bewezen dat het de slechtste chauffeurs ter wereld zijn.

http://plazilla.com/page/...echtste-chauffeurs-europa

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2014 12:04 ]

• The Eagle

The Eagle

Das 2012 en een onderzoek van zoover. No offense, maar dat kan ik niet serieus nemen als bron. Die gasten beoordelen vakantiebestemmingen.

@vhal: mbt die A2, A7 en A8: dan noem je ook auto's die niet zoveel verkocht worden. Het is volgens mij toch meer de senior die daar in rijdt, al dan niet met chauffeur. Maar kijk nar de A3, A4 en A5 (om over de S'en maar te zwijgen) en je ziet duidelijk een lijn.

• Abbadon
Ik heb wel eens het idee dat automobilisten, fietsers en voetgangers soms oprecht verbaasd zijn als ik ze voorlaat of anderszins hoffelijk gedrag vertoon in mijn OOOO :+

• Rainesh
Gisteren de a1 een verwenbeurt gegeven.

- wassen (PB S&S)
- kleien (PB clay)
- waxen (Collinite 845)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xl5XSpxFsrDzClRSyrTfjtBb/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oboD5sFo0sIcCcegNDpGTTBB/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pjSDD4DG2fyVyH9CGGT0zi85/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zDiBuaMBiycfuF01EcQmIbiD/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Q8iyH5ZtF8eiPhoTGatMH74i/full.jpg

Denk volgende week de a4 ff goed wassen, maar moet eerst Reload kopen.

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:21
Pff, waar je zin in kunt hebben met 30 graden :P
Het resultaat is echter wel top!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

GEK! :D

Ik heb gisteren binnen (met alle ramen en deuren dicht) even gestofzuigd en gedweild en mijn voorhoofd was na 10 minuten natter dan de dweil.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• The Eagle

The Eagle

Mja, wat dat betreft ben ik stiekem best blij met de Neato robotstofzuiger die we laatst gekocht hebben :P

• Rainesh
haha was rond half 5 gaan wassen en het is een overdekte wasbox. Dus had gelukkig niet veel last van de zon:) Maar vind wel dat het veel beter kan, want had namelijk geen polish gebruikt.

Binnenkort wel even deze twee handpads kopen, blauw voor polish en geel voor wax.

http://www.webshop.carfem...&path=70_64&product_id=78

Afbeeldingslocatie: http://detailing-store.be/image/cache/data/producten/Adams/adams-blue_applicator-500x500.jpg

http://www.webshop.carfem...&path=70_64&product_id=79

Afbeeldingslocatie: http://www.bulldogcarcare.com/wp-content/uploads/2011/11/Yellow-Hex-Grip-Hand-Polish-Applicator.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Rainesh op 10-06-2014 20:22 ]

• The Eagle

The Eagle

Als ik de locatie van die wasbox moest gokken zou ik zeggen de Fruitweg of de Waldorpstraat ;)

• Rainesh
Nope! Kerketuinen naast de mcdonalds, echt heel goede wasboxen.....ook mogelijkheid om emmers met warm water te vullen en ook echt osmose water (tot nu toe haast geen waterspots kunnen ontdekken).

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:13
Wat een mooie bak! Echt precies zoals ik hem ook zou willen! :)

• Rainesh
Vriend van me heeft ook een a1 met echt bijna alles erop en dr aan....hij heeft showroom auto van PON gekocht!

A1 3deurs, 1.4tfsi, Pro Line S, daytona grijs, 18inch rotors, supersport stoelen, bose audio, stoelverwarming, parkeersensoren voor/achter, bandenspanning systeem, alarm, elektrisch inklapbare spiegels, getinte ramen, panorama dak, climate control, licht pakket, opbergpakket, volledig leder, alu-inleg...you name it..

Echt bizar en dan nog eens flinke korting gekregen omdat hij daar een verkoper kende!

Ga ze nu langzaam retrofitten bij mij haha, ben nu op zoek naar een dimmende binnenspiegel.

• The Eagle

The Eagle

Over retrofitten gesproken: iemand enig idee wat het retrofitten van raamtint kost voor een A3 limousine? Wil hem wel in de lease, maar probeer de kosten een beetje te drukken ;)

• Wicked-Game
The Eagle schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 23:42:
Over retrofitten gesproken: iemand enig idee wat het retrofitten van raamtint kost voor een A3 limousine? Wil hem wel in de lease, maar probeer de kosten een beetje te drukken ;)
Weet niet of je dit onder retrofitten moet scharen, aangezien Audi er echt getint glas in zet, en volgens mij achteraf in de lease als accesoires raamtinting word toegepast dmv folie.

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
The Eagle schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:19:
Mja, wat dat betreft ben ik stiekem best blij met de Neato robotstofzuiger die we laatst gekocht hebben :P
Kunnen die dingen ook al auto's schoonmaken? :+

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Chief
Heeft weggedrag met het merk Audi te maken? Zal wel voor meer merken gelden :). Mensen gaan makkelijker uit de weg als ze een Beamer, Audi e.d. in de spiegel zien dan een Toyota Scarlet zou ik zeggen.

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:38
The Eagle schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 23:42:
Sonniboy geen oplossing anders? Onder de 200 klaar en past goed. Ik heb ze in de A3 SB (vorig modelletje nog)

• Tylen

Tylen

Inderdaad is achteraf ramen tinten niet hetzelfde als af fabriek privacy glas. Ik neem altijd origineel (dus af fabriek) privacy glas. Het achteraf tinten met behulp van folie ziet er niet uit. Aan de randen bij de achterramen zie je altijd bubbeltjes, en als je je raam naar beneden doet zie je een rand. Niet mooi dus ;)

• Rainesh
+1 voor Sonniboys

• Ubahnub
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-02 14:43
The Eagle schreef op zondag 08 juni 2014 @ 11:50:

Waar baseer jij op dat sinds kort is bewezen dat Belgen de slechtste chauffeurs ter wereld zijn?

En ben jij bekend met de rijstijl van deze jongen? Waar baseer je dan op dat als jij zijn vader was, jij de A6 niet zou meegeven?

Ik ken genoeg 18 jarigen die voortreffelijk rijden. Ik ken ook genoeg mensen die al jarenlang een rijbewijs hebben die enorm slecht rijden. Dat kan je alleen beoordelen als je bij iemand in de auto zit, niet naar aanleiding van een post op een forum. Je opmerking was overbodig agressief en mogelijk beledigend.

• Chief
Dude, chill :) Het is nog te vroeg om elkaar zo in de haren te zitten :)

• Rainesh
Ik kwam dit tegen op audiforum...wellicht wel interessant voor ramen tinten

http://www.audiforum.nl/f...ofits-32.html#post1534327

• The Eagle

The Eagle

Ubahnub schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 10:13:
[...]

Waar baseer jij op dat sinds kort is bewezen dat Belgen de slechtste chauffeurs ter wereld zijn?
Laatst ergens gelezen, kan het alleen zo 123 niet terugvinden.
En ben jij bekend met de rijstijl van deze jongen? Waar baseer je dan op dat als jij zijn vader was, jij de A6 niet zou meegeven?

Ik ken genoeg 18 jarigen die voortreffelijk rijden. Ik ken ook genoeg mensen die al jarenlang een rijbewijs hebben die enorm slecht rijden. Dat kan je alleen beoordelen als je bij iemand in de auto zit, niet naar aanleiding van een post op een forum. Je opmerking was overbodig agressief en mogelijk beledigend.
Ik zou sowieso mijn A6 niet aan een 18jarige zoon meegeven, zeker niet als ie nog niet zo lang zijn rijbewijs had. Staat los van een rijstijl. Een rijbewijs net hebben betekent nog geen ervaring, en als ik een dikke A6 mee geef dan is enige ervaring wel gewenst. Nofi, maar als je net je rijbewijs hebt kun je nog niet rijden. Je kunt een auto besturen. Dat zijn twee verschillende dingen.
En daarom zeg ik: ik zou als ik die pa was mijn A6 niet meegeven :)

• Tylen

Tylen

Ik juist wel. Want de A6 zal allrisk zijn en die van moeders niet. En zo speciaal is een A6 niet.

Verwijderd

En de premie die gelijk omhoog schiet op het moment dat er iets gebeurd met die A6. ;)

All-risk en de behorende premie hangt ook af van aantal schade-vrije jaren volgens mij. Op het moment dat er iets mee gebeurd en de verzekering moet een grote reparatie betalen, dan krijg je dat op je bord terug.

Sick. Een 140PK BKD motor opgekrikt naar 287PK klik

Alles op injectoren, turbo, intercooler en koppeling na stock. O+

• Chief
"En zo speciaal is een A6 niet". Mwha, ik weet niet wat jou budget is maar ben er redelijk van overtuigd dat het grootste gedeelte van de bevolking die auto niet kan betalen

• Rainesh
@ Jism

Nice! Heb ook een 2.0tdi 140pk gehad, ding was wel erg rap....alleen veel motorische problemen (stationair schokken, turbo die bij belasting uitviel, trillen etc)

Een a6 vind ik ook niet zo speciaal.....ik koop liever een jonge + dik aangeklede a1/2/3/4 dan een kale a6....Kijk stel het gaat om het meeste recente model in Pro Lin S uitvoering met een 3.0tdi en 20inch rotors...ja..dat kost wel wat. Maar hoe vaak zie je een echt "dure" a6? Vriend van me heeft een leuke a6, bw2004 met veel opties en 120k op de teller, duur? Nee totaal niet. Ligt er dus net aan.

[ Voor 16% gewijzigd door Rainesh op 12-06-2014 09:49 ]

• Chief
Idem. Hoe vaak zie je een echt "dure" A1/A2/A3/A4/A5?? Zonder onderbouwing kan je alles roepen. Ik zie bv voldoende non S-line A4/A5 met 17" rijden. Aan de buitenkant kan ik niet zien of het een Pro Line betreft of niet. Jij wel?

• The Eagle

The Eagle

Het kan wel, maar dan moet je het optieboekje uit je hoodfd kennen en weten welke opties wel en niet samen met elkaar kunnen. Dan weet je bij de A3 dat een PLS enkel een zwarte hemel heeft en de 1.6TDI maar 1 uitlaatpijp, die bij de PL en hoger verchroomd is. Dat soort dingen.

Maar in de praktijk dus niet erg nee :+
Geloof ook niet dat het Audi daar om te doen is trouwens. Van premium hoef je het er niet meer bovenop te leggen dat het premium is natuurlijk.

• Chief
Van de buitenkant herken ik de S-lines wel, ook zonder badges maar de PL dus echt niet :) Ik kan me ook niet herinneren dat de PL die ik op mijn A5 heb dingen aan de buitenkant toevoegd..... S-line pack well obv :)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:09

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Chief-XL schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:28:
"En zo speciaal is een A6 niet". Mwha, ik weet niet wat jou budget is maar ben er redelijk van overtuigd dat het grootste gedeelte van de bevolking die auto niet kan betalen
Valt wel mee denk ik. Ik kan genoeg A6'en vinden voor minder dan 5k.

Het hoeft niet altijd een nieuwe te zijn he?

Het zal hier wel geen patsfactor zijn, maar toen ik 18 was mocht ik ook de "nieuwe" (tweedehands paar jaar oud) Volvo 240 voor pa op gaan halen. En dat was in die tijd van hetzelfde formaat als een Audi 100.

[ Voor 20% gewijzigd door Maasluip op 12-06-2014 11:27 ]

Signatures zijn voor boomers.

• Tylen

Tylen

Chief-XL schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:28:
Mijn buurman rijd in een nieuwe. kost wel een dikke 100K. Maar op te zeggen dat het speciaal is.. Vind het wel meevallen.

Ik rijd nu tijdelijk in een nieuwe A5 Cabrio Pro Line S Quattro S-tronic 225pk. Speciaal? Absoluut niet.

• Rainesh
@ Tylen

eh pics?:D

• Abbadon
Tylen schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 18:00:
[...]

Ik rijd nu tijdelijk in een nieuwe A5 Cabrio Pro Line S Quattro S-tronic 225pk. Speciaal? Absoluut niet.
Nee, zeker met dit weer is het nogal een cliché. Gelukkig voor je is het tijdelijk :)

Verwijderd

Rainesh schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:47:
@ Jism

Nice! Heb ook een 2.0tdi 140pk gehad, ding was wel erg rap....alleen veel motorische problemen (stationair schokken, turbo die bij belasting uitviel, trillen etc)
Volgens mij is dat eerder een kwaal van diesel(s) die op stationair behoorlijk aan het shaken zijn. Bij trillen ligt het vaak aan de rubbers die mogelijk versleten zijn.

Niet zo'n last van. Ik blijf me verbazen over de "100%" tune op die blokken. Bewijst maar weer eens hoe sterk audi z'n blokken maakt.

De TDI is rap inderdaad. Maar in de hogere toeren is het feest zo'n beetje over. Ik heb nu in de 6 maanden tijdsbestek meer dan 40k gereden ermee. Ik heb de kosten van o.a wegenbelasting er al uit vergeleken met mijn vorige auto. Daar haalde ik net 1 op 10 a 11 mee. En met hevig gescheur 1 op 6 ofzo.

Keertje polen heen en terug doe je ook in 2 volle tanks (1600km). Auto maakt geen kik.

• Tylen

Tylen

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1402605895.jpg

Vandaag mee naar Brussel geweest. En de terugreis lekker met dak open.

Morgen Naar Ratingen, dus even uitlaten op de autobahn.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Lijkt meer op Australië

:+

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Je bent onderweg er niet uit gevallen? :D

• Tylen

Tylen

Lol.. Op de telefoon is hij goed ;) Op de laptop ook op z'n kop. ;) Hij haalde overigens 250 op de teller vanmorgen :P

• Orion84
  • Laatst online: 19:20

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat had ik laatst ook ja, heel fijn, die orientation tag die niet door alle browsers wordt opgevolgd. En dan draai je 'm in Paint of zo om, post 'm opnieuw en dan is ie in browsers die die tag wel opvolgen weer verkeerd, tenzij je ook die tag er uit stript :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/En4G2dtZWckkD4i8nBiptzM2/full.jpg

:Y)

Ik zit te denken om de ruit te stickeren. Gewoon een logo of woord van onder naar boven op voorscherm.

• Chief
Vraagje: weet iemand of de A5 Sportback (Facelift) 1.8 TFSI met multitronic eerder in de 20% bijtelling heeft gevallen? Ik weet dat de A5 Sportback 1.8 TFSI handgeschakeld tot medio 2012 in de 20% bijtelling viel

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:05:
[afbeelding]

:Y)

Ik zit te denken om de ruit te stickeren. Gewoon een logo of woord van onder naar boven op voorscherm.
Het was al een beetje een jonny bak, maar dan helemaal :F

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Chief-XL schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:14:
Vraagje: weet iemand of de A5 Sportback (Facelift) 1.8 TFSI met multitronic eerder in de 20% bijtelling heeft gevallen? Ik weet dat de A5 Sportback 1.8 TFSI handgeschakeld tot medio 2012 in de 20% bijtelling viel
Bij mijn weten heeft de Multitronic nooit 20% gehad, ook niet in de A4.

• Chief
Dat dacht ik ook. Alleen de handbak. Dat is nu ook nu zo met de Ultra uitvoering.
Mijn A5 vandaag voor onderhoud naar garage. Krijg ik een A6 multi mee. Multitronic is stuk minder dan de 8-bak automaat van BMW. Ik vind de MTT beetje traag reageren, mn als je gas loslaat en dan vol op gas gaat. Misschien is dat wel generieke nadeel van een CVT. De S-tronic vond ik vele malen fijner maar is ook een slag duurder :)

Verwijderd

Tylen schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:25:
[...]

Het was al een beetje een jonny bak, maar dan helemaal :F
Gast ... wat is dat nou voor een reactie.

Die Audi A3 is helemaal standaard met wat grotere velgen.

Als je de auto niet bevalt, je hoeft niet te reageren.

Verwijderd

Gast, je vraagt er toch een beetje om.........met je stickers. :X

• Rainesh
haha ik vind het niet echt een jonny bak, het is een mooie auto...maar stickers...nee, dat maakt hem wel jonny. Schreeuwt trouwens wel om een schroefsetje!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:59

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:05:
Gewoon ... nee.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Chief
How to fuck up an Audi A3.......

• Tylen

Tylen

Lol. :)

Verwijderd

Rainesh schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:38:
haha ik vind het niet echt een jonny bak, het is een mooie auto...maar stickers...nee, dat maakt hem wel jonny. Schreeuwt trouwens wel om een schroefsetje!
De meeste sjonny's rijden geen 60k per jaar en kunnen een TDI ook niet betalen. Laat staan fatsoenlijk in onderhoud niet?

Volgens mij snap jij of die andere knaap maar half wat ik bedoel. Ik heb het niet over tuningsstickers ofzo.

Ik koop geen verlagingsset. Ik steek er op onderhoud na weinig meer in. Dit omdat ik een RS3 hebben wil.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:52
@ Jism; uit nieuwsgierigheid, maar heb een linkje of foto's met voorbeelden van datgene wat je met je A3 wilt gaan doen?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Bospa01 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 12:08:
@ Jism; uit nieuwsgierigheid, maar heb een linkje of foto's met voorbeelden van datgene wat je met je A3 wilt gaan doen?
Ik vond dit wel wat hebben:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t31.0-8/1397093_180031752191345_933630065_o.jpg

Maar dan iets wat ik zelf bedacht heb, los van straat gebeuren enzo. Mischien bedrijfsnaam, mischien iets compleet willekeurigs. Wel 100% een ander lettertype.

Ik twijfel erover... ik doe nog helemaal niks

• Chief
Als dit de scene is waar jij je thuis voelt, by all means maar zo'n auto met stickers en dan m.n. zoals hierboven roept bij mij toch echt Sjonnie gevoelens op and not in a good way :). Ik kan me wel voorstellen dat als je into tuning bent dat die stickers er toch wel bij horen

• Maasluip
  • Laatst online: 11:09

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 11:51:
[...]

De meeste sjonny's rijden geen 60k per jaar en kunnen een TDI ook niet betalen. Laat staan fatsoenlijk in onderhoud niet?
En je denkt dat iedereen die jou ziet rijden jouw achtergrond kent?

Ik zie op jouw foto een VR6 en twee GTI's. Volgens jouw redenatie geen auto's die door Sjonnies bereden worden, maar alledrie volledig sjonnie.
Het is gewoon een feit: als je dat soort stickers op je auto plakt dan val je onder het kopje Sjonnie.

Signatures zijn voor boomers.

• The Eagle

The Eagle

Ach, Jism is gewoon Jism.
Is er een tijdje terug achter gekomen dat ie idd teveel geld in die VR6 had gestoken, en tegelijkertijd ook dat als ie zoiets met zijn A3 wil doen, het hem voor het zelfde effect nog meer geld gaat kosten dan bij die VR6 het geval was.
Iedereen rijd graag een auto die hem persoonlijk past. Dus ik kan me bij die stickers wel iets voorstellen. En iedereen mag daarvan uiteraard vinden wat ie wil lijkt me - we leven in een vrij land.

Kan ie met die stickers door voor een Johnny? Misschien wel. Is ie dat ook? Geen idee, zo goed ken ik hem niet. Maar zo te horen wil ie niet de indruk wekken dat ie het zou zijn.

Pagina: 1 ... 21 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.