“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Verwijderd
Volgens mij was het een polo uit 2013 ... Nog geen 63k op de teller.Tylen schreef op zondag 27 april 2014 @ 16:15:
Rijd liever in een nieuwe polo dan in dat ouwe hok van jou
Ik vind het gewoon een afschuwelijke auto. Typisch volkswagen.
Maar ik begrijp dat er mensen zijn die een Polo wel ruim voldoende vinden om van A naar B te komen.
Verwijderd
Over de 120 tot 160 euro als ik me niet vergis. Mijn diesel is echt goedkoper hoor voor 1000km.
Het rijdt ook veels te krakkig vooral in een stad zoals lissabon. Goedkoop interieur, niet echt het idee gehad dat ik in een nette auto zat. Mischien dat het verhuursbedrijf me een auto gegeven heeft zonder opties of comfort, maar was er niet echt weg van.
Was blij dat ik mijn audi op airport brussel weer in bezit had.
Verwijderd
Een 1.2 in de bergen is trouwens ook niet echt bevorderlijk

Ik merk echt verschil in comfort, verbruik en snelheid vergeleken met mijn A3'tje. We gaan de volgende keer dan ook gewoon met de auto naar Portugal toe (2400KM).
psssst... niet doorvertellen maar audi en volkswagen is 1 concern. allemaal 1 pot nat.Verwijderd schreef op zondag 27 april 2014 @ 16:39:
[...]
Volgens mij was het een polo uit 2013 ... Nog geen 63k op de teller.
Ik vind het gewoon een afschuwelijke auto. Typisch volkswagen.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Verwijderd
Ja, maar bij het rijden van een polo krijg ik het idee dat ik gewoon een goedkopere auto onder m'n kont heb.martijn_tje schreef op woensdag 30 april 2014 @ 07:36:
[...]
psssst... niet doorvertellen maar audi en volkswagen is 1 concern. allemaal 1 pot nat.
Zelfde als passat. Het interieur blijft lelijk plastic, totaal niets 'passat' aan.
Pa-ss-at. Wie verzint nou zoiets.
Audi heeft het op dat front dan ook beter voor elkaar.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Ook al zijn VW en Audi beide lid van hetzelfde concern VAG, bij VW worden er andere materialen gebruikt in het interieur dan bij Audi. En daar is de prijs ook naar.
Ik kijk net naar de nieuwe Polo. Ik vind het interieur behoorlijk druk en totaal niet mijn smaak. Kijk je naar naar bijvoorbeeld een Up, dan is het interieur helemaal om te huilen. Zelf rijd ik een VW Lupo, maar mijn interieur is mooier dan de Up en Polo al zeg ik het zelf terwijl het al een semi-bejaarde auto is.
Verwijderd
Over onderhoud gesproken, kleine beurt laten doen weer 1 deze dagen.

Moet 'm nog een keer goed poetsen en in de was zetten, nog geen tijd voor gehad.
zo ja welke uitvoering ?
ben zelf aan het kijken naaar een parelmoerwitte 2011 pro line s 1.8
[ Voor 38% gewijzigd door SonyEricsson op 01-05-2014 22:04 ]
dat dacht ik ook al.IceOnFire schreef op zondag 04 mei 2014 @ 09:48:
Ja, ik heb een 2.0 gehad en ook in de 1.8 gereden. De TT is een fijne auto om in te rijden, maar ik heb wel bewust voor de 2.0 gekozen uiteindelijk, de 1.8 vond ik persoonlijk net ietsje ondergemotoriseerd. Niet dat hij dan heel sloom is, maar ietsje sportiever past toch meer bij het model.
maar ik ga wel eerst proefrijden met de 1.8. het is meer voor korte afstanden woon werk. meer dan 8000km ga ik er hoogstwaarschijnlijk niet mee rijden dus een wat benzine hongerige 2.0 kan eventueel ook wel
Het verbruik van de 1.8TFSI en de 2.0TFSI ontloopt elkaar nauwelijks. Fabrieksopgave heeft nog wel iets verschil, maar in de praktijk zullen ze bij hetzelfde rijgedrag identiek zijn.SonyEricsson schreef op zondag 04 mei 2014 @ 20:36: meer dan 8000km ga ik er hoogstwaarschijnlijk niet mee rijden dus een wat benzine hongerige 2.0 kan eventueel ook wel
aan hoeveel moet ik denkenPWM schreef op zondag 04 mei 2014 @ 21:04:
[...]
Het verbruik van de 1.8TFSI en de 2.0TFSI ontloopt elkaar nauwelijks. Fabrieksopgave heeft nog wel iets verschil, maar in de praktijk zullen ze bij hetzelfde rijgedrag identiek zijn.
snelweg 1op12? en stads 1op 8? ongeveer?
But correct me if im wrong.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Ik had de 1.8 in mijn A4 avant, gemiddeld 1 op 12.Op www.werkelijkverbruik.nl kan je wil een goed idee krijgen.SonyEricsson schreef op zondag 04 mei 2014 @ 21:39:
[...]
aan hoeveel moet ik denken
snelweg 1op12? en stads 1op 8? ongeveer?
Hij rijdt een Audi A2 van ongeveer 8 jaar oud en er altijd zonder problemen mee gereden. Nu staat zijn auto sinds februari stil en we wilden vandaag even een stukje rijden. Nadat hij de sleutel omdraaide gebeurde er helemaal niks. Helemaal niks reageerde.
Toen hebben we een taxi gebeld en gevraagd of hij met startkabels de auto kon starten, zo gezegd zo gedaan. Terwijl de auto aan de kabels hangt lijkt het ook alsof alles weer normaal is, zodra hij echter van de kabels af ging kwamen er meerdere waarschuwingslampjes (abs? een stuurtje? en nog 1) en wegrijden lukte niet. Nadat hij een tijd lang gas had gegeven en nogmaals probeerde weg te rijden viel de hele auto weer uit.
Ik gok erop dat de accu gewoon is overleden (alhoewel ik dat wel snel vind na 2.5 maand stil staan), maar online vind ik niet of de hele accu vervangen zou moeten worden, of dat hij gewoon een hele tijd aan een andere auto zou moeten hangen om het weer normaal te doen. Of wellicht zelfs een ander bekend Audi probleem?
Is hier iemand die hier ervaring mee heeft?
Do what you love, do it often
[ Voor 53% gewijzigd door Rainesh op 05-05-2014 20:01 ]
Verwijderd
Als je de kabels eraf haalt en allerlei storingen treden op is het zo goed als de lege accu. Je moet gewoon een goed stuk rijden om 'm een beetje weer op te laden.
En wat kost een merkaccu nu, 60A / 8 tientjes?
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Verwijderd
Premium accu's ja.
Verwijderd
Schijnt vaker te gebeuren dat pompverstuiver intern lekken gaat. Diesel komt dan mee in olie en heb je bij extreme gevallen nauwelijks smering in motor meer.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Zo'n beetje elk nieuw afgeleverde Audi staat onder een doek. Ik gok een aflevering.zonoskar schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 10:42:
Ik was net bij d Audi dealer in Eindhoven en daar stond een Audi onder het doek ter grootte van een A3. Zou dat een nieuw model zijn, of gewoon een aflevering voor een klant. Ik zal vanmiddag even vragen als ik mijn A1 weer ophaal, vanmorgen was het een beetje te druk.
Dat was trouwens wel enig lichtpuntje van de Audi garage waar ik klant van was (Amsterdam Zuidoost). Ik kreeg daar echt het gevoel dat ik verdomme blij mocht zijn dat ik uberhaubt daar een auto mocht bestellen..... Het is dat ik precies wist dat ik wilde maar als ik zou twijfelen tussen auto's dan zou ik om die reden niet naar Audi gaan. Bij volgende auto ga ik naar andere dealer
[ Voor 83% gewijzigd door Chief op 14-05-2014 11:10 ]
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Sommige dealers vinden zichzelf erg "geweldig" en uiten dat helaas op een negatieve manier.
En vrijdag ochtend heb ik een afspraak daar, dan staat er ook een A3 Limousine onder een doek te wachten
Inderdaad een top dealer, is helaas wel een stukje rijden voor mij (den haag - harderwijk) maar zeker de moeite waard.
[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 14-05-2014 22:57 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Overigens ook erg goede ervaringen met de dealer hier in Den Bosch, is geloof ik zelfde bedrijf als die in Eindhoven
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd

Bijna brandschoon.... enigzins stevig met een diesel rijden heeft voordeel. Te zuinig rijden verstopt de boel namelijk. EGR blijft er gewoon op na het zien van dit.

Tevreden audi rijder
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2014 16:56 ]

Metallic wit is ie mooi, maar dit ziet er ook erg goed uit
Welke kleur is dat ook alweer?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Daytona grijs.The Eagle schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 19:44:
Oeh, dat grijs staat hem wel heel strak eigenlijk
Metallic wit is ie mooi, maar dit ziet er ook erg goed uit
Welke kleur is dat ook alweer?
www.youtube.com/DerOllie
Wat bedoel je met kwaliteit? Sound quality? Want dat is in de a4 inderdaad erg slecht....irriteer me er nog steeds aan!
Tip: neem contact op met Kilometervreter op het audiforum, die tovert met je lak! Wist echt niet dat een nieuwe auto nog zoveel mooier kon worden. Neem vooral een glascoating om het goed te beschermen, heb ik op de a4 ook gedaan.
[ Voor 42% gewijzigd door Rainesh op 17-05-2014 01:01 ]
En in het echt zien ze er goed geproportioneerd uit, z'n trendy concurrent CLA vind ik er nml. in het echt wat minder goed geproportioneerd uitzien.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
www.youtube.com/DerOllie
Hoe zit het qua ruimte. Je komt van een a4 geef je aan. Lever je veel in? Of merk je er weinig van?
Kofferbak is erg ruim. Afgelopen weekend heeft dochtertje lief gelogeerd bij tante. En in de kofferbak lag:
- 1 Grote tas met speelgoed;
- 1 Grote tas met kleren/luiers etc;
- 1 Opklapbaar ledikantje;
- 1 Matrasje;
- 1 Opklapbare buggy;
- 1 Ikea kinderstoeltje.
Goed genoeg dus
Zit er zelf ook naar te kijken, eind dit jaar, begin volgend jaar nieuwe bestellen. Rij nu nog vorig model A3 sportback. Sedan alleen wat prijziger, eens kijken of die in het budget gaat passen tzt.
Sportstoelen vóór met lengterichting, rugleuning, zithoogte en hoofdsteunen handmatig verstelbaar
Velgen, lichtmetaal 6,5J x 16 ''10-spaak''-design
Audi soundsystem (
Zonder type- en motoraanduiding
Bekleding, leder/alcantara
Licht- en regensensor
Metallic/ pareleffect-lak Phantom Zwart
Blanke sierlijsten
Opberg- en bagageruimtepakket
Pro Line Plus (WFP)
Hiervoor reed ik een Lexus CT200H Luxury Line. Heb wat in moeten leveren op de opties, maar qua rijbeleving is het een hele stap vooruit
Foto's van de Audi: http://1drv.ms/SieVGo
het is een a3 sportback Pro Line Plus G-tron geworden.
14% en een automaat welke geen CVT is, waar ik erg blij mee ben
Morgen ga ik even langs bij de dealer om foto's te maken
[ Voor 21% gewijzigd door secury op 22-05-2014 09:23 ]
wvkreg schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 08:32:
Tylen, kun je eens de specs posten van je a3l? Of kijk ik eroverheen?
Tylen schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:18:
Yes vandaag is de Audi goedgekeurd. De bestelling gaat nu van leaseplan naar de dealer![]()
Audi A3 Limousine Pro-Line S 1.4TFSI (140pk) CoD S-Tronic:
- Daytona Grijs;
- Leder/Stof Biathlon Zwart/Zilver;
- Aluminium optiek in het interieur;
- Zonder type- en motoraanduiding;
- Bang & Olufsen Sound System;
- Digitale radio-ontvagngst (DAB/DAB+);
- Licht- en regensensor inclusief automatisch dimmende binnenspiegel;
- Sportstuurwiel multifunctioneel in leder, driespaaks afgevlakt met schakelpaddles;
- Verwarmbare voorstoelen;
- Privacy glas;
- Afneembare trekhaak;
- Niet rokersuitvoering.
Hij word week 16 gemaakt (jaja week 16) en dan kan ik week 18 ofzo rijden. Duurt langgggg
[afbeelding]
[afbeelding]
(maar dan met donderen ramen)
Ik moet beter op de datum letten
[ Voor 21% gewijzigd door zonoskar op 22-05-2014 09:46 ]
Ik heb het broerje/zusje sinds vorige week van hem, echt precies hetzelfde alleen heb ik geen rails op het dak. Vind zowel de sedan en sportback echt mooi, je ziet ze trouwens ook steeds meer rijden. Het leuke daarvan vind ik dan weer dat ze toch vaak net weer wat anders zijn.DerOllie schreef op zondag 18 mei 2014 @ 14:03:
Begin die sedan steeds mooier te vinden, de verhoudingen lijken lekker sportief. Ik ben des-al-niettemin erg blij met mijn Sportback uitvoering, hij stond er vandeweek even erg mooi voor, klein shotje:
[afbeelding]
Tot op heden, echt een wereld auto - zeer tevreden mee.
| I've got permission to color outside the lines |
Topper
Bedoel je met 'hem' de Sedan die daarvoor werd genoemd (en dus al geen dakrails had, red) of bedoel je de foto die je quote, wat de mijne is, en dus wel dakrails heeft...?BenJoep schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 09:49:
[...]
Ik heb het broerje/zusje sinds vorige week van hem, echt precies hetzelfde alleen heb ik geen rails op het dak. Vind zowel de sedan en sportback echt mooi, je ziet ze trouwens ook steeds meer rijden. Het leuke daarvan vind ik dan weer dat ze toch vaak net weer wat anders zijn.
Tot op heden, echt een wereld auto - zeer tevreden mee.
Je ziet ze inderdaad steeds meer. Afgelopen dagen naar Gent op en neer geweest, en ben best wel wat A3 ledjes tegen gekomen.
www.youtube.com/DerOllie
[ Voor 36% gewijzigd door DerOllie op 22-05-2014 21:37 ]
www.youtube.com/DerOllie
Wel een beetje sneu die opmerking op het laatst: "een A1 met een dikke V6 of V8 erin". Van een liefhebber had ik toch verwacht dat ze weet dat een A1 er niet in die smaken is (helaas).
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Hem = De foto van de sportback..DerOllie schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 20:56:
[...]
Bedoel je met 'hem' de Sedan die daarvoor werd genoemd (en dus al geen dakrails had, red) of bedoel je de foto die je quote, wat de mijne is, en dus wel dakrails heeft...?
Je ziet ze inderdaad steeds meer. Afgelopen dagen naar Gent op en neer geweest, en ben best wel wat A3 ledjes tegen gekomen.
Check, goeie keus!
www.youtube.com/DerOllie
Verwijderd
Nice.
3.2 VR6 N/a
Ook een favoriet hier. Upgrade kost wel alleen 12.000 euro.
Verwijderd
Beetje laatPannekoek81 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:13:
Mooie wagen die sedan. (audi flevo trouwens??)
Zit er zelf ook naar te kijken, eind dit jaar, begin volgend jaar nieuwe bestellen. Rij nu nog vorig model A3 sportback. Sedan alleen wat prijziger, eens kijken of die in het budget gaat passen tzt.
Mooie Auto, maar op het eerste gezicht dacht ik een AR 159 te ziensecury schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 14:02:
[afbeelding]
Gisteren even wezen kijken!op 6 Juni in de ochtend ophalen.

Vind het erg veel van hebben.
Haha, dan was je niet de enige.seninha schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 14:30:
[...]
Mooie Auto, maar op het eerste gezicht dacht ik een AR 159 te zien
Ook ik moest even 2x kijken wat een AR in het Audi topic deed
Mooi ding!secury schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 14:02:
[afbeelding]
[afbeelding]
Gisteren even wezen kijken!op 6 Juni in de ochtend ophalen.
Zou wel even een stuk zwarte folie of plastidip scoren. What is up met die B-stijlen en dat driehoekje op de C-stijl.
/edit
Dumbass, dat is beschermfolie
[ Voor 6% gewijzigd door max op 24-05-2014 17:51 ]
Het is er niet minder doh! om, maar ja
Net andersom: S-Line is verlaagd tov normale/G-tron uitvoering.sorted.bits schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 19:47:
Ik vind het zonder de S-line afwerking en deze velgen wel een tamme auto, moet ik eerlijk zeggen. Staat een g-tron ook hoger op z'n poten dan een normale S-line?
Zie de specificatie boekjes...
www.youtube.com/DerOllie
@secury: waren die velgen eigen keuze of de standaard? Ik zou er persoonlijk post aflevering iets van 5 spaaks onder hebben laten zetten en miss wat verlagen. Of was je dat nog van plan?
Overigens was ik vrijdag op Barcelona Airport, waar ik deze tegenkwam:

Ik dacht dat ik een A3 limo PLS in het wit wilde, maar rood met die rotors er onder is het wel een heel gaaf apparaat. Heeft dan echt de sportwagenlooks
Bedankt, ik vind de AR159 een tijdloos mooie auto!seninha schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 14:30:
[...]
Mooie Auto, maar op het eerste gezicht dacht ik een AR 159 te zien![]()
Vind het erg veel van hebben.
De g-tron staat hoger op zn poten, ook als PLS. De gastank zorg daarvoor, samen met de starre achteras is verlaging er lastig zonder zwaar op comfort in te leveren.sorted.bits schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 19:47:
Ik vind het zonder de S-line afwerking en deze velgen wel een tamme auto, moet ik eerlijk zeggen. Staat een g-tron ook hoger op z'n poten dan een normale S-line?
Tevens wilde ik in eerste instantie ook een PLS, maar voor een g-tron bied die mijn inziens te weinig meerwaarde voor de hogere lease prijs.
Je krijg namelijk geen verlaging, geen andere achterbumper, geen pls instaplijsten, en ik dacht ook geen andere sideskirts.
de velgen zijn een bewuste keuze, waar ik heel erg blij mee ben. De normale ambition pro line plus velgen vind ik niet zo mooi en 18" t.o.v. 17" maakt de leaseprijs hoger.The Eagle schreef op zondag 25 mei 2014 @ 12:18:
En de standaard 16" tov 17/18" PLS velgen doet ook wel iets vermoed ik
@secury: waren die velgen eigen keuze of de standaard? Ik zou er persoonlijk post aflevering iets van 5 spaaks onder hebben laten zetten en miss wat verlagen. Of was je dat nog van plan?
Je gaat alleen niet zo blij worden als je ze schoon moet maken. Wat dat betreft is vijfspaaks een stukje makkelijker
Kwam al bekend voor.
Zie de Sedan/Limo steeds meer rijden, toch wel hele mooie auto. De vrouw begint er ook wat aan te wennen. Eind van het jaar eens kijken of die in het lease budget gaat passen.
Dit zijn geen rotors hoorThe Eagle schreef op zondag 25 mei 2014 @ 12:18:
En de standaard 16" tov 17/18" PLS velgen doet ook wel iets vermoed ik
Overigens was ik vrijdag op Barcelona Airport, waar ik deze tegenkwam:
[afbeelding]
Ik dacht dat ik een A3 limo PLS in het wit wilde, maar rood met die rotors er onder is het wel een heel gaaf apparaat. Heeft dan echt de sportwagenlooks
Rotors zijn idd nog mooier. En duurder
Verwijderd

Ze doen naar mijn mening niet onder aan originele rotors. Deze set inclusief merk/sportbanden, montage en een slotboutsetje net 1200 euro. De banden waren eigenlijk nog duurder als de velgen.
Maar die grip is echt super. Ik heb meer dan 35k in 5 maanden gereden inmiddels, geen spijt van. Tweedehands banden en shit heb ik heel lang onder mijn vorige auto (VR6) gestuwd totdat ik een keer in de regen een noodstop maken moest ... Nooit meer gebruikte banden...
Zowiezo, gebruikte banden, hebben meer nadelen dan tijdelijk een goedkope prijs. Het zijn vaak buitenlandse (chinese) merken met 0 grip. Ze slijten veel harder dan een goede merkband. Als je vooral in regen nogal bochtwerk maakt dan breek je gewoon uit, en bij noodstop glij je ondanks je ABS / EPS / XYZ gewoon vrolijk door. Enige voordeel bij gebruikte banden is dat je bijv winterbanden met merk enigzins voor een goedkopere prijs kunt scoren.
Maar die heb ik al niet (meer) nodig omdat ik mijn vorige velgenset, die bij de auto hoorde al met nieuwe winterbanden zitten heb in de stalling. Deze gaan er met sneeuw of vorst dan gewoon weer onder.
@ hieronder, ik heb ze inderdaad ook van een goede leverancier af, zeer betrouwbaar en vooral goede service. Bestaat al een jaar of 15 inclusief flinke garage.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2014 21:36 . Reden: Andere foto ^^ ]
Imitaties kunnen goed zijn, maar zorg er wel voor dat je echt een betrouwbare leverancier hebt, die je ook helpt bij problemen.
OEM velgen zijn duurder om het logo, maar ook zeker om kwaliteit.
Je merkt ook dat er best wat gewichtsverschillen in kunnen zitten. Zo weegt 18inch rotor van de a1 bijna net zoveel als zijn 19inch rs6 imitatie velg van hem. De 18inch van de a4 is weer stukken zwaarder dan die van hem :\
[ Voor 10% gewijzigd door Rainesh op 26-05-2014 22:55 ]
https://onedrive.live.com...Y&v=3&ithint=photo%2c.jpg
Ben op zoek naar een wat meer ´stoere´´ velg, zoiets± http://www.online-velgen.nl/velgen/51362-platin-p53-zilver/
Ik hoor graag jullie ideeën...
http://www.audiforum.nl/f...banden-and-ophanging.html
Volgens mij is dit Pro Line S he, daar kun je toch standaard 18" onder laten zetten?wvkreg schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 09:36:
Iemand een goed idee voor 17 inch velgen voor mijn A3 SB? Ik heb nu deze:
https://onedrive.live.com...Y&v=3&ithint=photo%2c.jpg
Ben op zoek naar een wat meer ´stoere´´ velg, zoiets± http://www.online-velgen.nl/velgen/51362-platin-p53-zilver/
Ik hoor graag jullie ideeën...
Verwijderd
Er zijn gelukkig ook goede imitatievelgen, ondanks gewichtsverschillen.Rainesh schreef op maandag 26 mei 2014 @ 22:54:
Kwaliteitsverschillen onder de imitaties zijn echt enorm. Zo heeft een vriend van mij imitatie audi rs6 velgen gehad, nou hij heeft ze al paar keer moeten laten lassen...rond maken etc. Maar zijn vader heeft ook imitatie rs6 velgen en die zijn weer stukken sterker/degelijker.
Je merkt ook dat er best wat gewichtsverschillen in kunnen zitten. Zo weegt 18inch rotor van de a1 bijna net zoveel als zijn 19inch rs6 imitatie velg van hem. De 18inch van de a4 is weer stukken zwaarder dan die van hem :\
Je moet ze gewoon bij een goede handelaar in huis halen en niet bij een schimmige / goedkope velgendealer... sorry maar ook voor imitatie moet je niet goedkoop gaan zitten.
Kijk hier eens: http://www.petersbandenservice.nl/velgen.html
Die hebben daar namelijk prima imitatievelgen met gewoon kapjes van elk willekeurig merk (Dus Audi logo op je velg zeg maar). Ze hebben het voor mij netjes voor de auto gehouden, we hebben een band gekozen (sportieve) en werd het gelijk ingebouwd. Gratis slotboutenset bij, alleen al voor de banden heb ik het al gedaan, deze hebben echt uitstekend contact op wegdek. Ook in regen.
Dit topic is gesloten.
![]()