Het grote Audi topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 58 Laatste
Acties:
  • 385.482 views

Onderwerpen

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Rijd liever in een nieuwe polo dan in dat ouwe hok van jou ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

Tylen schreef op zondag 27 april 2014 @ 16:15:
Rijd liever in een nieuwe polo dan in dat ouwe hok van jou ;)
Volgens mij was het een polo uit 2013 ... Nog geen 63k op de teller.

Ik vind het gewoon een afschuwelijke auto. Typisch volkswagen.

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-12 13:35

MrN

Mooie zuinige auto de Polo vind ik en nee ik rijd hem zelf ook niet om de gelijke redenen als Jism.
Maar ik begrijp dat er mensen zijn die een Polo wel ruim voldoende vinden om van A naar B te komen.

Verwijderd

Ik heb voor ongeveer 1000km in 5 dagen tijd dat ik ermee gereden heb meerdere malen staan tanken.

Over de 120 tot 160 euro als ik me niet vergis. Mijn diesel is echt goedkoper hoor voor 1000km.

Het rijdt ook veels te krakkig vooral in een stad zoals lissabon. Goedkoop interieur, niet echt het idee gehad dat ik in een nette auto zat. Mischien dat het verhuursbedrijf me een auto gegeven heeft zonder opties of comfort, maar was er niet echt weg van.

Was blij dat ik mijn audi op airport brussel weer in bezit had.

• Tylen

Tylen

Ik zeg niet dat ik erin kan rijden (Ben een 2012 A4 avant Pro Line S gewent). Maar je kan niet zeggen dat een 2006 A3 beter is/rijd dan een 2013 Polo. Daar zit toch wel een beetje een groot leeftijds verschil in. En als je meerdere keren getankt moet hebben met 1000 kilometer weet ik wel hoe je gereden hebt. Net zoals ieder ander die die huur polo heeft meegekregen. ;)

Verwijderd

Lissabon en setubal zit vol met bergen. Zuinig rijden maakt nog niet dat je auto gewoon meer verbruikt. Ook is verkeer vaak chaos daar, veel remmen, stoppen, optrekken etc. Uitrollen zoals NL zit er gewoon niet bij.

Een 1.2 in de bergen is trouwens ook niet echt bevorderlijk :P

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t31.0-8/10272733_451593514986607_8458971752386612234_o.jpg

Ik merk echt verschil in comfort, verbruik en snelheid vergeleken met mijn A3'tje. We gaan de volgende keer dan ook gewoon met de auto naar Portugal toe (2400KM).

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-12 22:42
Verwijderd schreef op zondag 27 april 2014 @ 16:39:
[...]

Volgens mij was het een polo uit 2013 ... Nog geen 63k op de teller.

Ik vind het gewoon een afschuwelijke auto. Typisch volkswagen.
psssst... niet doorvertellen maar audi en volkswagen is 1 concern. allemaal 1 pot nat. :X

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

martijn_tje schreef op woensdag 30 april 2014 @ 07:36:
[...]

psssst... niet doorvertellen maar audi en volkswagen is 1 concern. allemaal 1 pot nat. :X
Ja, maar bij het rijden van een polo krijg ik het idee dat ik gewoon een goedkopere auto onder m'n kont heb.

Zelfde als passat. Het interieur blijft lelijk plastic, totaal niets 'passat' aan.

Pa-ss-at. Wie verzint nou zoiets. :P

Audi heeft het op dat front dan ook beter voor elkaar.

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:09
Wat voor uitvoering had je mee? Basis Trendline stelt vind ik ook niet zo veel voor. Maar een Highline vind ik wel prima. Zit nogal verschil tussen.

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-12 16:24
De Polo ziet er van buiten wel een stuk degelijker uit dan dat ie van binnen aanvoelt. Dat ben ik wel met Jism eens, het stuur is veel te licht en heeft helemaal geen gevoel. Bovendien klinkt het nog steeds allemaal wat mager, ik zal niet zeggen "blik" maar je merkt wel dat je met een kleine klasse onderweg bent. De Golf is daarentegen meteen een stuk degelijker en meer te vergelijken met een A3.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:02

Joostk

Barkrukprofeet

Komt ook deels omdat de Golf in hetzelfde segment zit als een A3, beide op hetzelfde platform (onderstel) en al.
Ook al zijn VW en Audi beide lid van hetzelfde concern VAG, bij VW worden er andere materialen gebruikt in het interieur dan bij Audi. En daar is de prijs ook naar.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:01
Volkswagen schijnt een beetje de 'hippe' kant op te gaan. Het moet allemaal zo druk en opvallend mogelijk (qua interieur) voor een concurrerende prijs terwijl Audi het juist moet hebben van het minimalistische inclusief kwaliteitsafwerking met bijhorende prijskaartje.

Ik kijk net naar de nieuwe Polo. Ik vind het interieur behoorlijk druk en totaal niet mijn smaak. Kijk je naar naar bijvoorbeeld een Up, dan is het interieur helemaal om te huilen. Zelf rijd ik een VW Lupo, maar mijn interieur is mooier dan de Up en Polo al zeg ik het zelf terwijl het al een semi-bejaarde auto is. :P

Verwijderd

Ik heb nu ruim 30k gereden sinds aanschaf van mijn audi. Best ziek in 5 maanden tijd. Tot op heden probleemloos gehad. Je leest veel ellende met BKD motoren en de behorende turbo's > niets aan het handje. Denk merendeels dat onderhoud plus hoe je de auto behandeld het meest belangrijkste is.

Over onderhoud gesproken, kleine beurt laten doen weer 1 deze dagen.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/t1.0-9/10003422_444266915719267_8176493438704009194_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1.0-9/10247293_444266835719275_8129205308193464734_n.jpg

Moet 'm nog een keer goed poetsen en in de was zetten, nog geen tijd voor gehad.

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:21
iemand ervaring hier met een TT 2010-2011 ?
zo ja welke uitvoering ?

ben zelf aan het kijken naaar een parelmoerwitte 2011 pro line s 1.8

[ Voor 38% gewijzigd door SonyEricsson op 01-05-2014 22:04 ]

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Oooeeeh parelmoer wit das mooi.

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ja, ik heb een 2.0 gehad en ook in de 1.8 gereden. De TT is een fijne auto om in te rijden, maar ik heb wel bewust voor de 2.0 gekozen uiteindelijk, de 1.8 vond ik persoonlijk net ietsje ondergemotoriseerd. Niet dat hij dan heel sloom is, maar ietsje sportiever past toch meer bij het model.

• SonyEricsson
IceOnFire schreef op zondag 04 mei 2014 @ 09:48:
Ja, ik heb een 2.0 gehad en ook in de 1.8 gereden. De TT is een fijne auto om in te rijden, maar ik heb wel bewust voor de 2.0 gekozen uiteindelijk, de 1.8 vond ik persoonlijk net ietsje ondergemotoriseerd. Niet dat hij dan heel sloom is, maar ietsje sportiever past toch meer bij het model.
dat dacht ik ook al.
maar ik ga wel eerst proefrijden met de 1.8. het is meer voor korte afstanden woon werk. meer dan 8000km ga ik er hoogstwaarschijnlijk niet mee rijden dus een wat benzine hongerige 2.0 kan eventueel ook wel

• PWM
  • Niet online
SonyEricsson schreef op zondag 04 mei 2014 @ 20:36: meer dan 8000km ga ik er hoogstwaarschijnlijk niet mee rijden dus een wat benzine hongerige 2.0 kan eventueel ook wel
Het verbruik van de 1.8TFSI en de 2.0TFSI ontloopt elkaar nauwelijks. Fabrieksopgave heeft nog wel iets verschil, maar in de praktijk zullen ze bij hetzelfde rijgedrag identiek zijn.

• SonyEricsson
PWM schreef op zondag 04 mei 2014 @ 21:04:
[...]

Het verbruik van de 1.8TFSI en de 2.0TFSI ontloopt elkaar nauwelijks. Fabrieksopgave heeft nog wel iets verschil, maar in de praktijk zullen ze bij hetzelfde rijgedrag identiek zijn.
aan hoeveel moet ik denken
snelweg 1op12? en stads 1op 8? ongeveer?

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-12 20:37
Nou als ik me nog goed kan herinneren dan was de 2.0T juist zuiniger dan de 1.8T! Want de 1.8t die ze rond 2010/2011 leverden was nog een best oud blok vergeleken met de 2.0t. Althans dat was bij de a4 zo, maar denk dat het niet veel met de TT zal verschillen.

But correct me if im wrong.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• PWM
  • Niet online
SonyEricsson schreef op zondag 04 mei 2014 @ 21:39:
[...]

aan hoeveel moet ik denken
snelweg 1op12? en stads 1op 8? ongeveer?
Ik had de 1.8 in mijn A4 avant, gemiddeld 1 op 12.Op www.werkelijkverbruik.nl kan je wil een goed idee krijgen.

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Even een vraag voor een vriend van me;
Hij rijdt een Audi A2 van ongeveer 8 jaar oud en er altijd zonder problemen mee gereden. Nu staat zijn auto sinds februari stil en we wilden vandaag even een stukje rijden. Nadat hij de sleutel omdraaide gebeurde er helemaal niks. Helemaal niks reageerde.
Toen hebben we een taxi gebeld en gevraagd of hij met startkabels de auto kon starten, zo gezegd zo gedaan. Terwijl de auto aan de kabels hangt lijkt het ook alsof alles weer normaal is, zodra hij echter van de kabels af ging kwamen er meerdere waarschuwingslampjes (abs? een stuurtje? en nog 1) en wegrijden lukte niet. Nadat hij een tijd lang gas had gegeven en nogmaals probeerde weg te rijden viel de hele auto weer uit.

Ik gok erop dat de accu gewoon is overleden (alhoewel ik dat wel snel vind na 2.5 maand stil staan), maar online vind ik niet of de hele accu vervangen zou moeten worden, of dat hij gewoon een hele tijd aan een andere auto zou moeten hangen om het weer normaal te doen. Of wellicht zelfs een ander bekend Audi probleem?

Is hier iemand die hier ervaring mee heeft?

Do what you love, do it often

• Rainesh
Moderne accu's vinden het niet zo leuk om "leeg" te zijn. Dus afhankelijk wat voor accu erin zit kan dat een reden zijn. Probeer eens audiforum.nl en dan specifiek A2 gedeelte.

[ Voor 53% gewijzigd door Rainesh op 05-05-2014 20:01 ]

Verwijderd

Goede accu gaat ongeveer 5 jaar mee. Na 5 jaar takelt het opgenomen vermogen namelijk aanzienlijk af.

Als je de kabels eraf haalt en allerlei storingen treden op is het zo goed als de lege accu. Je moet gewoon een goed stuk rijden om 'm een beetje weer op te laden.

En wat kost een merkaccu nu, 60A / 8 tientjes? :)

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 09:14
Heb afgelopen najaar de accu in m'n A3 vervangen. Het was nog de originele accu, dat ding was ruim 8 jaar oud en het leek me verstandig om 'm voor de winter maar 's te vervangen. De garage kon bijna niet geloven dat ie het nog deed. _/-\o_

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-12 16:24
8 Jaar is toch niet zo extreem? Dit jaar heb ik mijn accu ook vervangen die er sinds 2005 inzat. Deed het nog perfect maar ik wilde het risico niet lopen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Verwijderd

De mijnes zit er vermoedelijk ook al in sinds 2006. Merk je wel omdat het soms moeizaam starten wil. Dash valt er soms volledig uit maar start wel.

Premium accu's ja.

Verwijderd

Nieuwe olie en filters, maar er komt iets gemeens aan. De pompverstuiver lekt vermoedelijk, hele kleine, bijna niet te merken diesel geur in de olie die afgetapt was.

Schijnt vaker te gebeuren dat pompverstuiver intern lekken gaat. Diesel komt dan mee in olie en heb je bij extreme gevallen nauwelijks smering in motor meer.

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12 21:22

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ook wat leuks: auto (A6 4F) net terug van de grote beurt, geven mijn koplampen een week later sporadisch een 'Adaptive Light Defect' melding. De koplampen zijn wel afgesteld tijdens de beurt... Toeval?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:18

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik was net bij d Audi dealer in Eindhoven en daar stond een Audi onder het doek ter grootte van een A3. Zou dat een nieuw model zijn, of gewoon een aflevering voor een klant. Ik zal vanmiddag even vragen als ik mijn A1 weer ophaal, vanmorgen was het een beetje te druk.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• sorted.bits
  • Laatst online: 20-12 06:04
zonoskar schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 10:42:
Ik was net bij d Audi dealer in Eindhoven en daar stond een Audi onder het doek ter grootte van een A3. Zou dat een nieuw model zijn, of gewoon een aflevering voor een klant. Ik zal vanmiddag even vragen als ik mijn A1 weer ophaal, vanmorgen was het een beetje te druk.
Zo'n beetje elk nieuw afgeleverde Audi staat onder een doek. Ik gok een aflevering.

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-12 03:45
Yep. Nieuwe aflevering is standaard onder een doek. Wel aardig van de verkoper: vroeg of hij een foto moest maken van de unveiling toen ik auto ging ophalen:). Niet gedaan overigens.
Dat was trouwens wel enig lichtpuntje van de Audi garage waar ik klant van was (Amsterdam Zuidoost). Ik kreeg daar echt het gevoel dat ik verdomme blij mocht zijn dat ik uberhaubt daar een auto mocht bestellen..... Het is dat ik precies wist dat ik wilde maar als ik zou twijfelen tussen auto's dan zou ik om die reden niet naar Audi gaan. Bij volgende auto ga ik naar andere dealer

[ Voor 83% gewijzigd door Chief op 14-05-2014 11:10 ]

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Rainesh
Toen ik mijn a4 bij Wittebrug wilde kopen kreeg ik echt een gevoel dat ik te min was om een Audi te kopen, terwijl ik bij Kamsteeg echt met open armen werd ontvangen en een super service kreeg. Zelfde ook toen ik mijn a1 bij auto Flevo kocht, echt een super behandeling en service.

Sommige dealers vinden zichzelf erg "geweldig" en uiten dat helaas op een negatieve manier.

• Tylen

Tylen

Mijn Audi's komen ook bij Auto Flevo vandaan. Top dealer en doet echt alles voor je.

En vrijdag ochtend heb ik een afspraak daar, dan staat er ook een A3 Limousine onder een doek te wachten ;)

• Rainesh
VET! Uiteraard wel een uitgebreide fotosessie toch :)

Inderdaad een top dealer, is helaas wel een stukje rijden voor mij (den haag - harderwijk) maar zeker de moeite waard.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Er stond een A3 sportback onder zag ik. Ik heb dit toendertijd helaas moeten missen omdat ik de auto heb laten afleveren bij mij thuis. Stom, dat doe ik nooit meer.

[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 14-05-2014 22:57 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kleed is leuk. Toen ik mijn Seat Altea kreeg, was er geen doek beschikbaar (2 afleveringen die dag en maar 1 doek :P ). In plaats daarvan kreeg ik een slagroomtaart met een foto van mijn auto er op :D

Overigens ook erg goede ervaringen met de dealer hier in Den Bosch, is geloof ik zelfde bedrijf als die in Eindhoven :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Auto weer bij garage geweest voor o.a ashoes. Ding gaf smeer af. Inmiddels vervangen. Ook de gasklephuis aangepakt, omdat ik vermoedens had dat deze vol begon te raken met EGR-troep. Niets minder waar, zo ziet het eruit na 35.000 KM:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rfodd5FL8LJ3BSeXq8nQgjrW/full.jpg

Bijna brandschoon.... enigzins stevig met een diesel rijden heeft voordeel. Te zuinig rijden verstopt de boel namelijk. EGR blijft er gewoon op na het zien van dit.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1.0-9/10314768_460322580780367_3999601073942161420_n.jpg

Tevreden audi rijder :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2014 16:56 ]

• Tylen

Tylen

Wat een bak. En de combinatie B&O met DAB+ is heel lekker. Kwaliteit ligt veel hoger dan de A4 welke ik hiervoor reed. Ik ben erg blij :)

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1400256276.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1400256296.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1400256309.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1400256320.jpg

• The Eagle

The Eagle

Oeh, dat grijs staat hem wel heel strak eigenlijk :9
Metallic wit is ie mooi, maar dit ziet er ook erg goed uit :)
Welke kleur is dat ook alweer?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:56
The Eagle schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 19:44:
Oeh, dat grijs staat hem wel heel strak eigenlijk :9
Metallic wit is ie mooi, maar dit ziet er ook erg goed uit :)
Welke kleur is dat ook alweer?
Daytona grijs.

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-12 09:16

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Mooi kleur icm de A3 sedan. Veel plezierige Km's!

www.youtube.com/DerOllie

• Rainesh
Wat een g-a-v-e bak! Echt super mooi!

Wat bedoel je met kwaliteit? Sound quality? Want dat is in de a4 inderdaad erg slecht....irriteer me er nog steeds aan!

Tip: neem contact op met Kilometervreter op het audiforum, die tovert met je lak! Wist echt niet dat een nieuwe auto nog zoveel mooier kon worden. Neem vooral een glascoating om het goed te beschermen, heb ik op de a4 ook gedaan.

[ Voor 42% gewijzigd door Rainesh op 17-05-2014 01:01 ]

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:21
Schitterend zo in het Daytona! _/-\o_

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:15

vhal

ಠ_ಠ

Blijft een mooie Audi ja...wel jammer dat er relatief weinig sedans in NL rondrijden (in zijn algemeenheid)

Strava

• Tylen

Tylen

Vind ik juist een pluspunt. Tot nu toe alleen maar positieve reacties gehad op de auto. En ooooo wat is het stil van binnen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-12 22:54
Prachtig :P Dame waar ik begin dit jaar wat mee had, had er zo-eentje in het zwart, erg mooie auto. Zeker bij de sedan pakt dat S-line exterieur goed uit, met name omdat sedans anders ook een beetje belegen zijn (op de 5-deurs SB vind ik het allemaal optisch net iets te druk worden).

En in het echt zien ze er goed geproportioneerd uit, z'n trendy concurrent CLA vind ik er nml. in het echt wat minder goed geproportioneerd uitzien.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Begin die sedan steeds mooier te vinden, de verhoudingen lijken lekker sportief. Ik ben des-al-niettemin erg blij met mijn Sportback uitvoering, hij stond er vandeweek even erg mooi voor, klein shotje:

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/famoldenburger/Foto/20140515_192641.jpg

www.youtube.com/DerOllie

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-11 19:52

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Wow, wat een strakke bak. Ik vind de nieuwe a3 errrg geslaagd. Als ik volgend jaar de a5 mag inruilen kan het zo zeer een a3 sedan worden.

Hoe zit het qua ruimte. Je komt van een a4 geef je aan. Lever je veel in? Of merk je er weinig van?

• Tylen

Tylen

A4 Avant zelfs ;) Dus ja, lever heel veel in. Ruimte voorin is oké. Achter is goed te doen. Maar daarin is de A4 ook geen topper. Als ik een volwassen persoon achter mij heb zitten met ik iets met de stoel naar voren. Maar dat gebeurd haast nooit. Ik ben 1,96 en heb achterin een beetje dat mijn hoofd het plafond schaaft ;) Maar dat is logisch met zo'n daklijn. En ik ben lang, dus kan er niet zo mee zitten.
Kofferbak is erg ruim. Afgelopen weekend heeft dochtertje lief gelogeerd bij tante. En in de kofferbak lag:

- 1 Grote tas met speelgoed;
- 1 Grote tas met kleren/luiers etc;
- 1 Opklapbaar ledikantje;
- 1 Matrasje;
- 1 Opklapbare buggy;
- 1 Ikea kinderstoeltje.

Goed genoeg dus ;)

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:35
Mooie wagen die sedan. (audi flevo trouwens??)

Zit er zelf ook naar te kijken, eind dit jaar, begin volgend jaar nieuwe bestellen. Rij nu nog vorig model A3 sportback. Sedan alleen wat prijziger, eens kijken of die in het budget gaat passen tzt.

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-12 13:37
Ik ben sinds een klein maandje ook in het bezit van een Audi. Een A3 Ultra Pro Line + met wat extra opties, waaronder:

Sportstoelen vóór met lengterichting, rugleuning, zithoogte en hoofdsteunen handmatig verstelbaar
Velgen, lichtmetaal 6,5J x 16 ''10-spaak''-design
Audi soundsystem (
Zonder type- en motoraanduiding
Bekleding, leder/alcantara
Licht- en regensensor
Metallic/ pareleffect-lak Phantom Zwart
Blanke sierlijsten
Opberg- en bagageruimtepakket
Pro Line Plus (WFP)

Hiervoor reed ik een Lexus CT200H Luxury Line. Heb wat in moeten leveren op de opties, maar qua rijbeleving is het een hele stap vooruit :)

Foto's van de Audi: http://1drv.ms/SieVGo

• wvkreg
  • Laatst online: 15-12 15:52
Tylen, kun je eens de specs posten van je a3l? Of kijk ik eroverheen?

• secury
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 15:28
op 5 Juni haal ik mijn a3 op bij de dealer!
het is een a3 sportback Pro Line Plus G-tron geworden.
14% en een automaat welke geen CVT is, waar ik erg blij mee ben :D
Morgen ga ik even langs bij de dealer om foto's te maken

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/29zq8pi.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door secury op 22-05-2014 09:23 ]

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:16
wvkreg schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 08:32:
Tylen, kun je eens de specs posten van je a3l? Of kijk ik eroverheen?
Tylen schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:18:
Yes vandaag is de Audi goedgekeurd. De bestelling gaat nu van leaseplan naar de dealer :)

Audi A3 Limousine Pro-Line S 1.4TFSI (140pk) CoD S-Tronic:
- Daytona Grijs;
- Leder/Stof Biathlon Zwart/Zilver;
- Aluminium optiek in het interieur;
- Zonder type- en motoraanduiding;
- Bang & Olufsen Sound System;
- Digitale radio-ontvagngst (DAB/DAB+);
- Licht- en regensensor inclusief automatisch dimmende binnenspiegel;
- Sportstuurwiel multifunctioneel in leder, driespaaks afgevlakt met schakelpaddles;
- Verwarmbare voorstoelen;
- Privacy glas;
- Afneembare trekhaak;
- Niet rokersuitvoering.

Hij word week 16 gemaakt (jaja week 16) en dan kan ik week 18 ofzo rijden. Duurt langgggg

[afbeelding]

[afbeelding]
(maar dan met donderen ramen)
:)

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Euh, week 16 is al lang geweest :) Moet je echt bijna een jaar wachten op die auto?
Ik moet beter op de datum letten :X

[ Voor 21% gewijzigd door zonoskar op 22-05-2014 09:46 ]

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-12 20:03
DerOllie schreef op zondag 18 mei 2014 @ 14:03:
Begin die sedan steeds mooier te vinden, de verhoudingen lijken lekker sportief. Ik ben des-al-niettemin erg blij met mijn Sportback uitvoering, hij stond er vandeweek even erg mooi voor, klein shotje:

[afbeelding]
Ik heb het broerje/zusje sinds vorige week van hem, echt precies hetzelfde alleen heb ik geen rails op het dak. Vind zowel de sedan en sportback echt mooi, je ziet ze trouwens ook steeds meer rijden. Het leuke daarvan vind ik dan weer dat ze toch vaak net weer wat anders zijn.

Tot op heden, echt een wereld auto - zeer tevreden mee. :*)

| I've got permission to color outside the lines |

• Tylen

Tylen

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

BenJoep schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 09:49:
[...]

Ik heb het broerje/zusje sinds vorige week van hem, echt precies hetzelfde alleen heb ik geen rails op het dak. Vind zowel de sedan en sportback echt mooi, je ziet ze trouwens ook steeds meer rijden. Het leuke daarvan vind ik dan weer dat ze toch vaak net weer wat anders zijn.

Tot op heden, echt een wereld auto - zeer tevreden mee. :*)
Bedoel je met 'hem' de Sedan die daarvoor werd genoemd (en dus al geen dakrails had, red) of bedoel je de foto die je quote, wat de mijne is, en dus wel dakrails heeft...?

Je ziet ze inderdaad steeds meer. Afgelopen dagen naar Gent op en neer geweest, en ben best wel wat A3 ledjes tegen gekomen.

www.youtube.com/DerOllie

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

[ Voor 36% gewijzigd door DerOllie op 22-05-2014 21:37 ]

www.youtube.com/DerOllie

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Das best een mooie prestatie, -3pk na 125.000km.

Wel een beetje sneu die opmerking op het laatst: "een A1 met een dikke V6 of V8 erin". Van een liefhebber had ik toch verwacht dat ze weet dat een A1 er niet in die smaken is (helaas).

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• BenJoep
DerOllie schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 20:56:
[...]

Bedoel je met 'hem' de Sedan die daarvoor werd genoemd (en dus al geen dakrails had, red) of bedoel je de foto die je quote, wat de mijne is, en dus wel dakrails heeft...?

Je ziet ze inderdaad steeds meer. Afgelopen dagen naar Gent op en neer geweest, en ben best wel wat A3 ledjes tegen gekomen.
Hem = De foto van de sportback..

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

BenJoep schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 22:21:
[...]

Hem = De foto van de sportback..
Check, goeie keus! ;) Ik heb vandaag de 10.000 km erop gezet na ongeveer 5 maanden, dus gaat lekker alweer. Binnenkort ga ik er mee naar Noorwegen op vakantie, denk wel 3000km te gaan halen in die 3 weken, maar ik weet nu al dat het fijne en comfortabele kms worden. Ik had in mn vorige auto (Scirocco) na 1.5 uur erg last van mn knieen, maar vandeweek van Amersfoort naar Gent en terug zonder problemen een 2.5 uur gezeten. Hoera voor adaptive cruise control en S-tronic :)

www.youtube.com/DerOllie

• Tylen

Tylen

Vanmorgen even de A3 getest op de Autobahn. Netjes de 220 aangetikt daarna weer cruise op 160 gezet. Hij kroop nog wel verder meer veel meer zit er denk ik niet in. Misschien 224. Hard zat.

Verwijderd

Nice.

3.2 VR6 N/a :) Blijven superblokken.

Ook een favoriet hier. Upgrade kost wel alleen 12.000 euro. :P

• The Eagle

The Eagle

Tsja, die had je eigenlijk wel natuurlijk. Maar dat is in een gare VR6 gaan zitten :P

Verwijderd

Toegegeven, als ik tegenwoordig een VR6 zie staan denk ik bij mezelf... Heb ik daar 1.5 jaar in gezeten? :P

• The Eagle

The Eagle

With age comes wisdom ;)

• secury
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mCTou3x.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/R5qQ58F.jpg

Gisteren even wezen kijken! :) op 6 Juni in de ochtend ophalen.

• Tylen

Tylen

Pannekoek81 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:13:
Mooie wagen die sedan. (audi flevo trouwens??)

Zit er zelf ook naar te kijken, eind dit jaar, begin volgend jaar nieuwe bestellen. Rij nu nog vorig model A3 sportback. Sedan alleen wat prijziger, eens kijken of die in het budget gaat passen tzt.
Beetje laat ;) Maar idd Audi Flevo ;)

• seninha
  • Laatst online: 17-12 20:56

seninha

god's right foot

secury schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 14:02:
[afbeelding]
Mooie Auto, maar op het eerste gezicht dacht ik een AR 159 te zien :P

Afbeeldingslocatie: http://imganuncios.mitula.net/alfa_romeo_159_sportwagon_1_8_mpi_140pk_distinctive_99959823483561848.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mCTou3x.jpg

Vind het erg veel van hebben.

iRacing Profile Flickr

• BenJoep
mooie g-tron..

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:21
seninha schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 14:30:
[...]
Haha, dan was je niet de enige.
Ook ik moest even 2x kijken wat een AR in het Audi topic deed

• Tylen

Tylen

Komt denk ik ook door de velgen..

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

secury schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 14:02:
[afbeelding]
[afbeelding]

Mooi ding!

Zou wel even een stuk zwarte folie of plastidip scoren. What is up met die B-stijlen en dat driehoekje op de C-stijl. :X

/edit

Dumbass, dat is beschermfolie 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door max op 24-05-2014 17:51 ]

• Rainesh
Dumbass :D

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik had nog niet op de foto geklikt om te vergroten. Dacht dat het een of ander "kijk dit is een G-Tron"-ding was net als de zijscoops op een R8 bijvoorbeeld.

Het is er niet minder doh! om, maar ja :+

• sorted.bits
  • Laatst online: 20-12 06:04
Ik vind het zonder de S-line afwerking en deze velgen wel een tamme auto, moet ik eerlijk zeggen. Staat een g-tron ook hoger op z'n poten dan een normale S-line?

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

sorted.bits schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 19:47:
Ik vind het zonder de S-line afwerking en deze velgen wel een tamme auto, moet ik eerlijk zeggen. Staat een g-tron ook hoger op z'n poten dan een normale S-line?
Net andersom: S-Line is verlaagd tov normale/G-tron uitvoering.
Zie de specificatie boekjes...

www.youtube.com/DerOllie

• The Eagle

The Eagle

En de standaard 16" tov 17/18" PLS velgen doet ook wel iets vermoed ik ;)

@secury: waren die velgen eigen keuze of de standaard? Ik zou er persoonlijk post aflevering iets van 5 spaaks onder hebben laten zetten en miss wat verlagen. Of was je dat nog van plan?

Overigens was ik vrijdag op Barcelona Airport, waar ik deze tegenkwam:
Afbeeldingslocatie: http://www.misslopez.se/wp-content/uploads/2013/09/sedan-1024x576.jpg

Ik dacht dat ik een A3 limo PLS in het wit wilde, maar rood met die rotors er onder is het wel een heel gaaf apparaat. Heeft dan echt de sportwagenlooks :)

• secury
seninha schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 14:30:
[...]

Vind het erg veel van hebben.
Bedankt, ik vind de AR159 een tijdloos mooie auto!
sorted.bits schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 19:47:
De g-tron staat hoger op zn poten, ook als PLS. De gastank zorg daarvoor, samen met de starre achteras is verlaging er lastig zonder zwaar op comfort in te leveren.
Tevens wilde ik in eerste instantie ook een PLS, maar voor een g-tron bied die mijn inziens te weinig meerwaarde voor de hogere lease prijs.
Je krijg namelijk geen verlaging, geen andere achterbumper, geen pls instaplijsten, en ik dacht ook geen andere sideskirts.
The Eagle schreef op zondag 25 mei 2014 @ 12:18:

@secury: waren die velgen eigen keuze of de standaard? Ik zou er persoonlijk post aflevering iets van 5 spaaks onder hebben laten zetten en miss wat verlagen. Of was je dat nog van plan?
de velgen zijn een bewuste keuze, waar ik heel erg blij mee ben. De normale ambition pro line plus velgen vind ik niet zo mooi en 18" t.o.v. 17" maakt de leaseprijs hoger.

• The Eagle

The Eagle

Ieder zijn meug zeggen we dan, maar goed gekozen dus :)
Je gaat alleen niet zo blij worden als je ze schoon moet maken. Wat dat betreft is vijfspaaks een stukje makkelijker ;)

Verwijderd

Van te voren inspuiten... even laten intrekken.. boenen en afspoelen maar. ^^

• Rainesh
Monello Non-Ferro icm PB Spray & Rinse vind ik een ideale combinatie om velgen schoon te maken :D

• secury
Ja veelspaaks is wat lastiger in onderhoud, maar velgenwax moet me daar bij gaan helpen!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:35
Tylen schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 14:11:
[...]

Beetje laat ;) Maar idd Audi Flevo ;)
Kwam al bekend voor.

Zie de Sedan/Limo steeds meer rijden, toch wel hele mooie auto. De vrouw begint er ook wat aan te wennen. Eind van het jaar eens kijken of die in het lease budget gaat passen.

• Tylen

Tylen

The Eagle schreef op zondag 25 mei 2014 @ 12:18:

Overigens was ik vrijdag op Barcelona Airport, waar ik deze tegenkwam:
[afbeelding]

Ik dacht dat ik een A3 limo PLS in het wit wilde, maar rood met die rotors er onder is het wel een heel gaaf apparaat. Heeft dan echt de sportwagenlooks :)
Dit zijn geen rotors hoor ;). Ik vind dit juist erg lelijke velgen. De rotors daarintegen zijn wel mooi. ;)

• The Eagle

The Eagle

Ik vergistte me idd zag ik later. Maar geen zin om mijn post aan te passen. Plaatje zegt toch meer dan 1000 woorden ;)
Rotors zijn idd nog mooier. En duurder :(

Verwijderd

Je kunt ook gewoon imitatie-rotors in huis halen, 150 euro per stuk.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t31.0-8/1782287_445008015645157_6903356010411280975_o.jpg

Ze doen naar mijn mening niet onder aan originele rotors. Deze set inclusief merk/sportbanden, montage en een slotboutsetje net 1200 euro. De banden waren eigenlijk nog duurder als de velgen.

Maar die grip is echt super. Ik heb meer dan 35k in 5 maanden gereden inmiddels, geen spijt van. Tweedehands banden en shit heb ik heel lang onder mijn vorige auto (VR6) gestuwd totdat ik een keer in de regen een noodstop maken moest ... Nooit meer gebruikte banden... :')

Zowiezo, gebruikte banden, hebben meer nadelen dan tijdelijk een goedkope prijs. Het zijn vaak buitenlandse (chinese) merken met 0 grip. Ze slijten veel harder dan een goede merkband. Als je vooral in regen nogal bochtwerk maakt dan breek je gewoon uit, en bij noodstop glij je ondanks je ABS / EPS / XYZ gewoon vrolijk door. Enige voordeel bij gebruikte banden is dat je bijv winterbanden met merk enigzins voor een goedkopere prijs kunt scoren.

Maar die heb ik al niet (meer) nodig omdat ik mijn vorige velgenset, die bij de auto hoorde al met nieuwe winterbanden zitten heb in de stalling. Deze gaan er met sneeuw of vorst dan gewoon weer onder.

@ hieronder, ik heb ze inderdaad ook van een goede leverancier af, zeer betrouwbaar en vooral goede service. Bestaat al een jaar of 15 inclusief flinke garage.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2014 21:36 . Reden: Andere foto ^^ ]

• PWM
  • Niet online
Gewicht is vaak een probleem met imitaties. Onafgeveerd gewicht maakt uit, zelfs een paar kilo. Ook verschil in gewicht tussen de velgen of (nog erger) een ongelijk gewicht binnen de velg zelf zijn flinke problemen.

Imitaties kunnen goed zijn, maar zorg er wel voor dat je echt een betrouwbare leverancier hebt, die je ook helpt bij problemen.

OEM velgen zijn duurder om het logo, maar ook zeker om kwaliteit.

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Wordt het met al die nieuwe Audi's erbij de laatste tijd niet tijd om de start post eens up te daten daarmee?

• The Eagle

The Eagle

Imitatie zou hem bij mij sowieso niet worden. Geloof niet dat de leasemij dat leuk zou vinden ;)

• Rainesh
Kwaliteitsverschillen onder de imitaties zijn echt enorm. Zo heeft een vriend van mij imitatie audi rs6 velgen gehad, nou hij heeft ze al paar keer moeten laten lassen...rond maken etc. Maar zijn vader heeft ook imitatie rs6 velgen en die zijn weer stukken sterker/degelijker.

Je merkt ook dat er best wat gewichtsverschillen in kunnen zitten. Zo weegt 18inch rotor van de a1 bijna net zoveel als zijn 19inch rs6 imitatie velg van hem. De 18inch van de a4 is weer stukken zwaarder dan die van hem :\

[ Voor 10% gewijzigd door Rainesh op 26-05-2014 22:55 ]

• wvkreg
Iemand een goed idee voor 17 inch velgen voor mijn A3 SB? Ik heb nu deze:
https://onedrive.live.com...Y&v=3&ithint=photo%2c.jpg

Ben op zoek naar een wat meer ´stoere´´ velg, zoiets± http://www.online-velgen.nl/velgen/51362-platin-p53-zilver/

Ik hoor graag jullie ideeën...

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:15

vhal

ಠ_ಠ

lekker laten houden imho, zulk aftermarketspul is het allemaal net niet tenzij je echt naar de dure merken gaat kijken.

[ Voor 66% gewijzigd door vhal op 28-05-2014 10:09 ]

Strava

• Rainesh
Ik zou het ook zo laten of andere OEM velgen onder plaatsen. Bijv 19inch rotors of 18inch new rs6 velgen.

• wvkreg
Linkjes? En waarom zou houden?

• Rainesh
Misschien handig om deze topic door te bladeren, staan veel pics in van a3 8v's met andere velgen.

http://www.audiforum.nl/f...banden-and-ophanging.html

• secury
wvkreg schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 09:36:
Iemand een goed idee voor 17 inch velgen voor mijn A3 SB? Ik heb nu deze:
https://onedrive.live.com...Y&v=3&ithint=photo%2c.jpg

Ben op zoek naar een wat meer ´stoere´´ velg, zoiets± http://www.online-velgen.nl/velgen/51362-platin-p53-zilver/

Ik hoor graag jullie ideeën...
Volgens mij is dit Pro Line S he, daar kun je toch standaard 18" onder laten zetten?

Verwijderd

Rainesh schreef op maandag 26 mei 2014 @ 22:54:
Kwaliteitsverschillen onder de imitaties zijn echt enorm. Zo heeft een vriend van mij imitatie audi rs6 velgen gehad, nou hij heeft ze al paar keer moeten laten lassen...rond maken etc. Maar zijn vader heeft ook imitatie rs6 velgen en die zijn weer stukken sterker/degelijker.

Je merkt ook dat er best wat gewichtsverschillen in kunnen zitten. Zo weegt 18inch rotor van de a1 bijna net zoveel als zijn 19inch rs6 imitatie velg van hem. De 18inch van de a4 is weer stukken zwaarder dan die van hem :\
Er zijn gelukkig ook goede imitatievelgen, ondanks gewichtsverschillen.

Je moet ze gewoon bij een goede handelaar in huis halen en niet bij een schimmige / goedkope velgendealer... sorry maar ook voor imitatie moet je niet goedkoop gaan zitten.

Kijk hier eens: http://www.petersbandenservice.nl/velgen.html

Die hebben daar namelijk prima imitatievelgen met gewoon kapjes van elk willekeurig merk (Dus Audi logo op je velg zeg maar). Ze hebben het voor mij netjes voor de auto gehouden, we hebben een band gekozen (sportieve) en werd het gelijk ingebouwd. Gratis slotboutenset bij, alleen al voor de banden heb ik het al gedaan, deze hebben echt uitstekend contact op wegdek. Ook in regen.
Pagina: 1 ... 20 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.