De A3 hier had laatst weer iets raars. Oliedruppels op de oprit, net na het laatste onderhoud.
Elke dag weer een drupje erbij -> niet goed. Ik terug naar de garage (Audi service) bleek dat de kopdekselpakking lekte. Hoe kan dat nou opeens vroeg ik? Tsja, ouderdom, door de nieuwe olie die dunner is kan die "opeens" gaan lekken. Allright de auto is van 2003 dus zulke dingen kunnen inderdaad gebeuren.
Echter het vervangen kostte een whopping 200 euro. Waarom was dat zoveel? Kreeg een verhaal te horen dat daarvoor het inlaatspruitstuk er af moest? Ik zei we hebben het hier toch niet over een grote V8 ofzo, het is een simpel 1.6 blokje van 100pk. Bij mijn eigen auto kan ik dat ding bij wijze van spreken zelf nog vervangen. Tja dat is nu eenmaal het ontwerp meneer.
Voorsprong door te ingewikkelde techniek
Enfin dat gebeurt. Tijdens demontage brak iets af moesten nog een dag langer wachten nieuw onderdeel moest besteld worden (hoefde we niet te betalen, top). Alles doet het weer, geen lek meer.
Een dag later gaat het motormanagement lampje branden.
Weer terug, uitgelezen, bleek een vaccuum slangetje niet vastgemaakt te zijn.
Sorry meneer dit was wel vervelend voor u blah blah. Jammer hoor.
Het is allemaal...hoe zal ik het zeggen...niet heel erg premium, dit.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)