DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Het merk weet ik niet meer, 18 inch'es met naafdopjes van Audi erbij. Qua band bridgestone (nieuw) en geschikt voor zomer / sportief rijden.Arfman schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:29:
Da's neit duur. Welke banden en velgen precies? Ben wel benieuwd.
Ik heb specifiek gevraagd om velgen die dik zouden staan bij die A3. Niet te opvallend / tuning troep maar gewoon zakelijk.
Hij heeft een velg laten zien, even voor de auto gehouden en het zag er al gelijk vet uit.
Aangezien ik donderdag weer smeer voor een lang weekend kan ik pas na volgende week velgen laten doen. Slotboutset kreeg ik er gratis bij (geen zin in dat mijn auto op een dag op 4 bakstenen staat).
En zie dat de Audi A3 8P (die vanaf 2004) ook wel redelijk in mijn budget valt tot €6000. En er staan veel op met een 2.0 FSI blok en een 1.6 FSI blok.
Wat zijn de grote verschillen hier tussen behalve natuurlijk cilinder inhoud, vermogen en het verbruik.
En hoe zit het met onderhoud van deze auto's? Want de meeste met 2.0 FSI blok zijn goedkoper dan met 1.6 FSI blok terwijl het gewicht in dezelfde categorie valt voor MRB.
Ohja het liefst koop ik een 3-deurs en al helemaal geen Sportback.
[ Voor 6% gewijzigd door Joostk op 04-03-2014 11:54 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Verwijderd
Ik denk dat ik serieus nog geen 300 ml na 5000km erin gemikt heb.Chevy454 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:34:
Hoe zit het met het olieverbruik van die 2.0 liter blokken? of was dat de 2.0 TFSI?
Alleen bij lange afstanden kijk ik vooraf het pijl.. maar die blijft nagenoeg gelijk (2.0 TDI).
Grotendeels hoe een blok eraan toe is hangt af van rijstijl en onderhoudsintervallen.
Mijn audi rijdt het 'lekkerst' voor m'n gevoel wanneer die goed op temperatuur is.
Misschien heb je gemist dat ik 11 bobines heb vervangen? 2 zijn er vervangen toen ik de auto kocht, daarna is er een terugroepactie geweest (4 vervangen), daarna zijn er nog 5 kapotgegaan, ook de types die het probleem niet zouden hebben.synthdood schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:17:
Die bobines is inderdaad een bekend probleem maar daar is een terugroepactie voor geweest. Waren er bij mij ook twee gesneuveld voordat ze via audi allemaal zijn vervangen met nieuwere types. Daarna geen probleem meer. Laat je niet gek maken. Ben zelf nog steeds erg content met m'n 2.0FSI. Je hebt weliswaar geen duw in de rug van een turbo maar het is wel een heerlijk rustige, soepele motor en niet onbelangrijk, heel zuinig voor een twee liter! Lange afstanden rij ik met gemak 1:17 met dat ding.
Soepele motor, vlot zeker, maar zuinig? Ik haalde 1:11 met wat gemixt snelweg/stadsverkeer. Lange afstanden 1:13.
En bobines hoeveel zitten er per blok? Gewoon 1 toch of is dit voor die FSI blokken anders?
Verwijderd
Volgens mij per cilinder gewoon 1 bobine, met een totaal van 4 dus.
Audi A3 Limousine Pro-Line S 1.4TFSI (140pk) CoD S-Tronic:
- Daytona Grijs;
- Leder/Stof Biathlon Zwart/Zilver;
- Aluminium optiek in het interieur;
- Zonder type- en motoraanduiding;
- Bang & Olufsen Sound System;
- Digitale radio-ontvagngst (DAB/DAB+);
- Licht- en regensensor inclusief automatisch dimmende binnenspiegel;
- Sportstuurwiel multifunctioneel in leder, driespaaks afgevlakt met schakelpaddles;
- Verwarmbare voorstoelen;
- Privacy glas;
- Afneembare trekhaak;
- Niet rokersuitvoering.
Hij word week 16 gemaakt (jaja week 16) en dan kan ik week 18 ofzo rijden. Duurt langgggg

(maar dan met donderen ramen)
[ Voor 9% gewijzigd door Tylen op 07-03-2014 14:56 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
(Je mist in de lijstje nog dat het een Pro-line S wordt, neem ik aan tenminste gezien de foto's)
www.youtube.com/DerOllie
Ja echt mooie auto is he geworden. Heb mmi+ weggelaten omdat dat 40 euro per maand kostte alleen voor een klein beetje meer functionalieit. De huidige proline s wordt standaard met ami geleverd en heeft ook bluetooth streaming en coverflow (via kabel). Dus voor mij geen meerwaarde.
Vandaag ook de a4 naar de spuiterij gebracht, hele neus wordt opnieuw gedaan omdat de vorige spuiter het verprutst had! Enorme sinasappelschil, lak was gaan zakken en dof geslagen..daarnaast ook kleurverschil! Echt verschrikkelijk om te zien, vooral als ie naast de a1 stond. Daytona Grey is ook een kleur waar je dit soort dingen heel gauw kunt gaan zien.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Ik ben ook van een diesel a4 avant nu naar een kleine a3 benzine gegaan. Hopelijk krijg ik er geen spijt van. DAMN wat een mooie bak haha.
In Roosendaal staat een rode a3 sedan in de showroom die ik vorige week ff goed heb bekeken.
Die kleur staat hem ook erg goed icm de zwarte velgen die ze eronder hadden gedaan.
Maar goed, ik moet nog ruim een jaar met de a1 rijden. Ook geen straf, maar ik zou hem toch zo ruilen voor de a3 sedan
Details config:
1.4 COD Misano rood Pro Line S, optiek zwart, rotors en dan dezelfde opties die Tylen heeft
Ik hoop ook dat de a4 er weer spik en span uit komt te zien.
nice , 1 van de weinige Audi's die niet saai zijn en waar ik toch even > 1 sec naar kijk. Goede keuze om voor de L te gaanTylen schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:18:
Yes vandaag is de Audi goedgekeurd. De bestelling gaat nu van leaseplan naar de dealer![]()
[ Voor 6% gewijzigd door vhal op 07-03-2014 18:26 ]
Het model waar ik in reed was uitgerust met remassistent. Nou kan ik iedereen die een s-tronic bak kiest deze optie van harte aanbevelen. Geen gehannes meer met voet op de rem houden bij verkeerslichten.
Deze optie had ik nog niet voor ogen voordat ik ging rijden, maar na de proefrit is dit naar mijn mening a-must-have.
Rijdt ie wel redelijk vlot door? Het is niet de snelste wagen dat snap ik, maar kun je goed met het verkeer mee en een keer leuk optrekken in de eerste twee versnellingen? Mooie wagen in ieder geval! (Wel een overkill aan g-tron embleempjes..)Adze15021979 schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 15:57:
Ik heb gisteren mogen proefrijden met de A3 g-tron. Dit was een erg aangename rit, hoewel je goed merkt dat de motor en aandrijflijn gemaakt zijn op zuinigheid.
Het model waar ik in reed was uitgerust met remassistent. Nou kan ik iedereen die een s-tronic bak kiest deze optie van harte aanbevelen. Geen gehannes meer met voet op de rem houden bij verkeerslichten.
Deze optie had ik nog niet voor ogen voordat ik ging rijden, maar na de proefrit is dit naar mijn mening a-must-have.
1 op 5000
1 op 7100
1 op 9000
Dat zijn de standen tot nu toe. Geen afgrijselijke afstanden (we hadden een 2.0TFSI die 1 op 2500 deed), maar wel weer vervelend dat je steeds moet bijvullen. Meer mensen met deze ervaring?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Heb het in het begin in de gaten gehouden, omdat mijn ervaring was dat zeker nieuwe auto's wel ff kunnen verbruiken, maar ook toen heb ik tot aan de eerste beurt bij 30K niet hoeven bijvullen.
Ik heb geen verstand van wat veel of weinig is maar mijn olielampje begon naar mijn gevoel al vrij snel te knipperen, ergens rond de 26-28K km, dat leek mij wel vlot? Gelijk olie laten bijvullen. Betreft een 2.0TDI.PWM schreef op maandag 10 maart 2014 @ 10:26:
Wij hebben hier op de zaak een paar van die 14% Audi A3's met 1.6TDI. Nu zijn we wel wat gewend van Audi/VW motoren, maar deze zuipen wel weer heel veel. Geen diesel, wel olie.
1 op 5000
1 op 7100
1 op 9000
Dat zijn de standen tot nu toe. Geen afgrijselijke afstanden (we hadden een 2.0TFSI die 1 op 2500 deed), maar wel weer vervelend dat je steeds moet bijvullen. Meer mensen met deze ervaring?
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Erg vreemd PWM.
www.google.nl
Nou droom ik al jaren van een "4" station (a4, s4, rs4) en de vraagprijzen vallen reuze mee; voor 10K heb je al een mooie van 2005/2006.
Nu staan er ook 2. TFSI Avant a4 quattro e.d. op MP.
Enige wat ik zeker weet ik dat ik het nieuwe model gril wil, niet die oude vierkante dus.
Kortom ik zoek a4 station jonger dan 2004, max 10K en bezine.
De vraag aan jullie; is dat een goede auto? Zijn er valkuilen? (bepaalde km standen, bepaalde uitvoeringen?)
Lees je even in op audiforum, daar kun je veel info vinden.
@ PWM
Wat ik weet is dat de nieuwe blokken de eerste paar (15k) duizend km's veel olie verbruiken en daarna amper wat.
Verwijderd

Zo, wegmisbruikers duitsland ook weer gehaald ....
Audi heeft rit naar polen prima overleefd. Oliepijl voor en na gemeten, geen druppeltje (en toch ruim 1900 km gereden).
Heb iets te gretig gereden op een 130kmph stuk, uiteindelijk gemeten snelheid was iets van 163 kmph. Ik moest direct 110 euro betalen ..
Edit: In NL kost ie je 308,-
[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 10-03-2014 22:34 ]
Verwijderd
Had ook helemaal niets door. Ze hebben me voor 3KM ofzo zitten volgens, ineens achter me blauw licht, sirene en groot licht, ik denk oops even opzij gaan, vervolgens duiken ze recht voor me met "Polizei, volgen ..." > Eerste beste afrit gestopt... ze maakte zich al snel kenbaar en maakte duidelijk dat ik te hard gereden had. In m'n gebrekkige duits excuses aangeboden en dat ik niet wist dat er een snelheidslimiet hier was (Dus wel) ... en moest direct 110 euro betalen.
Had alleen pinpas bij me, dus moest naar dichtsbijzijnste pinautomaat. Heb gevraagd om de videobeelden en zodoende die foto. In duitsland moet je voor een overtreding waarbij een videowagen je actie geregistreerd heeft direct voldoen, net zoals een toerist in NL.
Ik rij sinds kort op navi via mijn telefoon ipv tom tom, dat laatste laat de huidige toegestane snelheid nog zien ... Aangezien mijn tomtom maar tot aan de grens van duitsland reikt .. moest ik wel.
Auto van polizei was gewoon een BMW burgerauto .. zowat onopvallend totdat ze met lichten seinen gaan.
Maar wat dat betreft kan NL wel een voorbeeld nemen aan DE; daar zijn de boetes tenminste nog enigszins in verhouding. Die is hier vaak compleet zoek.
US systeem mag ik btw ook wel. het is het woord van de agent tegen het jouwe. En dat verlies je geheid, van die kerel trekt zonder pardon zijn pistool of zijn taser. Tegenstribbelen is simpelwel cel, en in kleine dorpjes langs de highway is de lokale diender mar in zijn uppie en vermaakt zich de hele dag met het zoeken naar speeders. Geloof me als ik zeg dat daar echt niet te hard gereden wordt. Fines zijn ook niet mals btw; heb wel eens 500 USD voor speeding gezien op een bordje langs de weg
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
Beide overigens net betaald.. Ik moet wat beter op gaan letten op borden met een maximale snelheid en wanneer dat voorbij is. Pas dan kan ik wat meer op het gas hangen.
Audi heeft zich prima gehouden. Rij ook niet harder dan 200 vanaf heden.. Olieverbruik is nul geweest. Deze week een nieuwe set velgen plus banden ophalen ... Rijden in warm weer met winterband geeft volgens mij een veel hoger verbruik dan normaal.
Velgen gaan de schuur in tot de winter weer aanbreekt.. maar tegen die tijd staat de auto te koop en wil ik voor een RS3 gaan.
Overigens kan je het voorbeeld aan DE nemen wel op je buik schrijven. Overheid heeft allang geproefd en is verslaafd aan het verstrekken van verkeersboetes. Enerzijds ben ik voor dat wanneer je hard rijdt je ook hiervoor betaald als je gesnapt wordt, anderzijds misselijkmakend voor kleine overtredingen (Bijv 20km te hard) al gelijk 200 euro te rekenen. Slaat kant noch wal.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2014 00:02 ]
Vandaag bijna hetzelfde besteld:Tylen schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:18:
Yes vandaag is de Audi goedgekeurd. De bestelling gaat nu van leaseplan naar de dealer![]()
- Daytona Grijs;
- Leder/Stof Biathlon Zwart/Zilver;
- Aluminium optiek in het interieur;
- Zonder type- en motoraanduiding;
- Bang & Olufsen Sound System;
- Digitale radio-ontvagngst (DAB/DAB+);
- Licht- en regensensor inclusief automatisch dimmende binnenspiegel;
- Sportstuurwiel multifunctioneel in leder, driespaaks afgevlakt met schakelpaddles;
- Verwarmbare voorstoelen;
- Privacy glas;
- Afneembare trekhaak;
- Niet rokersuitvoering.
Hij word week 16 gemaakt (jaja week 16) en dan kan ik week 18 ofzo rijden. Duurt langgggg
- Audi A3 Limousine Pro-Line S 1.4TFSI (140pk) CoD S-Tronic
- Misanorood
- Leder/Stof Biathlon Zwart/Zilver
- Aluminium optiek in het interieur
- Zonder type- en motoraanduiding
- Licht- en regensensor inclusief automatisch dimmende binnenspiegel
- Niet rokersuitvoering
- Panoramadak
- Parkeerhulp Achter
- Adaptive Cruise Control met Pre Sense
- Telefoonhouder in asbak
- Doorlaadopening
- Audi Hold Assist
In eerste instantie was het een pro line plus met opties als audi sound system en opbergpakket. Tot ik er achter kwam dat die dingen standaard in Pro Line S zaten. Voor letterlijk 200 euro extra het hele S pakket erbij
Levering? Dat is een beetje pijnlijk. Dat wordt pas 1 oktober. Ivm huidige auto die nog even moet.

Pas in oktober???? Brr...dat is lang zeg!
Ik kan er zo snel geen mooi plaatje van vinden. Maar in de configurator van Audi is die zo te vinden.
Lang wachten
Verwijderd

Staat nog wel een beetje op hoge poten. Alleen ruitjes nog blinderen en deze audi is 'fertig'. Vorige velgen nu lekker de schuur in, komen er pas weer uit als het winter is.
Sowieso een stukje lager en misschien een goede poetsbeurt? Zijn het originele rotors of replica's?
Verwijderd
Ik wil 'm niet verlagen .... ik wil 'm namelijk einde van het jaar wegdoen. Elke cent die er nu teveel aan gegeven wordt zijn er al teveel.
Diegene die ruitjes tint zit in Oldenzaal en doet met name ook bestickering. Ik heb zijn werk gezien op een Audi RS4 B5, heel erg netjes!
[ Voor 25% gewijzigd door Rainesh op 11-03-2014 17:05 ]
Verwijderd
Ik heb een jaar gereden op een VR6 op cheap ass verlaagd setje. Na een jaar kon ik die dingen weggooien omdat ze gewoon op waren. Gasveren compleet ingedrukt... lek aan alle kanten.
Inderdaad de vaillantlaan:) Had net ff de wissel laten doen en geparkeerd. Staat normaal in de garage.
Heb wat mods klaar staan voor de a1, maar ga misschien ook de a4 opvrolijken. Dacht aan de s-line sideskirts (soort van lange strip) en s-line diffuser. Dan lijken de twee auto's steeds meer op elkaar
[ Voor 34% gewijzigd door Rainesh op 11-03-2014 17:19 ]
Hier is een A3 1.2 TFSI van 105 naar 130pk gegaan en dat verschil was al enorm.
- Phantomzwart;
- Stof biatlon/leder parelnappa;
- Sportstuurwiel multifunctioneel in leder, driespaaks afgevlakt;
- Blanke sierlijsten;
- Parkeerhulp achter;
- Met type- en motoraanduiding;
[ Voor 4% gewijzigd door BenJoep op 11-03-2014 21:05 ]
| I've got permission to color outside the lines |
Oef, nouVerwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 21:01:
Nog eentje dan maar ....
[afbeelding]
Schreeuwt wel weer om verlaging ...
Verwijderd

Zou best kunnen. Stock veertjes nog, en men roept al dat er mogelijke afwijking in daadwerkelijke snelheid nu zit. Morgen even terug naar garage overigens met momentsleutel volledig aandraaien.
Alles wat nieuw is kan beetje gaan verdraaien, verspringen en dergelijk.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2014 21:08 ]
Wat is er gedaan:
- achterbumper
- zijschermen
- motorkap
- Voorbumper (heeft ie als extraatje meegenomen)
Kosten: 180 euro inc btw (hoefde alleen voor achterbumper te betalen) en gewoon standaard 4 jaar garantie op lak.
Binnenkort gaat de auto in een glascoating en daarna ga ik pics maken
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Ik heb gekeken naar een schroefset; die beginnen vanaf 700 euro ex
Ik heb geen idee wat voor een grill dat is. Kwam met de auto mee. Is verder stock.
En dan nog iets; is voor 1596,- de MMI-navigatie plus met touch een waardevolle toevoeging t.o.v. de standaard navigatie?
Het grootste voordeel is dat je een hogere resolutiescherm krijgt, en dat is aan jezelf of je daar het geld voor over hebt.
[ Voor 3% gewijzigd door RomeoJ op 16-03-2014 21:43 ]
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Ik heb het niet aangevinkt, standaard MMI navigatie werkt prima, en scherm daarmee ook, maar dat vind ik.remzor schreef op zondag 16 maart 2014 @ 20:14:
En dan nog iets; is voor 1596,- de MMI-navigatie plus met touch een waardevolle toevoeging t.o.v. de standaard navigatie?
www.youtube.com/DerOllie
Daarom heb ik hem ook niet aangevinkt. Vind het het geld niet waard voor wat je ervoor krijgt.
Als het goed is dan is de mijne rond deze tijd van de band gerold!remzor schreef op zondag 16 maart 2014 @ 20:14:
Mensen hier die al hebben gereden in de A3 g-tron? Wat zijn de bevindingen? En weet er iemand meer over de actuele levertijden?
Afleveren in paar weken.
Heb er nog niet in gereden, wel vorige week bij de audi dealer in utrecht even in gezeten.
'k Heb de ProLine S besteld met o.a. mmi+ in de uitvoering zoals ie in de advertenties staat.
Oke thanks. Mij lijkt de stembesturing, touch en het grotere display opzicht toch wel erg fijn.. moeilijkDerOllie schreef op maandag 17 maart 2014 @ 10:19:
[...]
Ik heb het niet aangevinkt, standaard MMI navigatie werkt prima, en scherm daarmee ook, maar dat vind ik.Als je eenmaal MMI Plus hebt gehad, wil je niet terug denk ik...
Nice! Wij kwamen uit bij de Attraction ProLine Plus met o.a. parkeersensoren met optische weergave, elektrisch inklapbare spiegels, Audi soundsystem, Hemel in stof zwart, opbergpakket, stoelverwarming en dus misschien de MMI+ touch upgrade a 1600,-.jmderonde schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:07:
[...]
Als het goed is dan is de mijne rond deze tijd van de band gerold!
Afleveren in paar weken.
Heb er nog niet in gereden, wel vorige week bij de audi dealer in utrecht even in gezeten.
'k Heb de ProLine S besteld met o.a. mmi+ in de uitvoering zoals ie in de advertenties staat.
In elk geval een mooie auto imo. De V40 is ook mooi, ik verwacht dat het tussen die twee zal gaan
Stembediening is dus echt wel enorm verbeterd ten opzichte van een paar jaar geleden. Dit gebruik ik nu ook namelijk standaard om mensen te bellen of te navigeren.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Ook hier een toekomstige A3 limousine bezitter. Mijn auto is vandaag besteld door Leaseplan:BlauweFles schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:14:
[...]
Vandaag bijna hetzelfde besteld:Anders
- Audi A3 Limousine Pro-Line S 1.4TFSI (140pk) CoD S-Tronic
- Misanorood
- Aluminium optiek in het interieur
- Licht- en regensensor inclusief automatisch dimmende binnenspiegel
- Niet rokersuitvoering
Maar geen DAB of B&O, voor mij dus het panoramadak en ACC.
- Panoramadak
- Parkeerhulp Achter
- Adaptive Cruise Control met Pre Sense
- Telefoonhouder in asbak
- Doorlaadopening
- Audi Hold Assist
In eerste instantie was het een pro line plus met opties als audi sound system en opbergpakket. Tot ik er achter kwam dat die dingen standaard in Pro Line S zaten. Voor letterlijk 200 euro extra het hele S pakket erbij
Levering? Dat is een beetje pijnlijk. Dat wordt pas 1 oktober. Ivm huidige auto die nog even moet.
[afbeelding]
[afbeelding]
Audi A3 Limousine Pro Line S 1.4TFSI (140pk) COD
- Misanorood
- Blanke sierlijsten
Verder geen opties, het budget was wel ongeveer op
De leasemaatschappij geeft week 33 aan als indicatie leverweek, dat is wel erg lang moet ik zeggen. En waarschijnlijk ben ik in die week nog op vakantie ook
De V40 heb ik al gehadremzor schreef op maandag 17 maart 2014 @ 20:46:
[...]
Oke thanks. Mij lijkt de stembesturing, touch en het grotere display opzicht toch wel erg fijn.. moeilijk
[...]
Nice! Wij kwamen uit bij de Attraction ProLine Plus met o.a. parkeersensoren met optische weergave, elektrisch inklapbare spiegels, Audi soundsystem, Hemel in stof zwart, opbergpakket, stoelverwarming en dus misschien de MMI+ touch upgrade a 1600,-.
In elk geval een mooie auto imo. De V40 is ook mooi, ik verwacht dat het tussen die twee zal gaan
Anyway: gisteren goed nieuws van de dealer. Auto is gemaakt en staat op transport naar NL. Aflevering waarschijnlijk volgende week. Volgens mij een van de eerste G-trons in NL!
ik ga over +/- 5 weken een nieuwe leaseauto bestellen en zit te denken aan de Gtron A3.
Wat is nu precies het verschil tussen Ambition/Attraction... ik kan de attraction nemen met pro line plus pakket en het S line pakket (exterieur). Stel ik doe dit met de ambition ook, wat is dan precies het verschil tussen de twee auto's
Attraction = de basis pakket van de auto, normale bekleding, 10 spaaks 16 inch velgen, monochroom bestuurderinformatie scherm.ls789 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:16:
hallo allemaal
ik ga over +/- 5 weken een nieuwe leaseauto bestellen en zit te denken aan de Gtron A3.
Wat is nu precies het verschil tussen Ambition/Attraction... ik kan de attraction nemen met pro line plus pakket en het S line pakket (exterieur). Stel ik doe dit met de ambition ook, wat is dan precies het verschil tussen de twee auto's
Ambition = Sportieve variant, met andere velgen, andere bekleding, Mistlampen extra, Drive Select extra, instap sierlijsten extra 3-spaaks stuurwiel ipv 4 spaaks, Sport onderstel ipv normaal onderstel, verchroomde sieruitlaten ipv zwart
(TIP: dit staat op pagina 72 van de Brochure voor de A3 Sportback)
S-line exterieur heeft geen S-line velgen, die zitten bij het interieur Sline pakket. Sline exterieur moet je dus optellen bij de eigenschappen die de Ambition heeft, en op plekken vervangen waar Sline andere zaken heeft.
Bekijk ook de folders goed, daar kun je dit soort dingen ook gewoon uithalen.
Maak een configuratie van beide auto's en plak de opties en eigenschappen in Excel, en ga dan vergelijken.
www.youtube.com/DerOllie
Thanks! ik ga inderdaad nog wel even een aantal folders halen zodat ik de juiste keuze kan makenDerOllie schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:27:
[...]
Attraction = de basis pakket van de auto, normale bekleding, 10 spaaks 16 inch velgen, monochroom bestuurderinformatie scherm.
Ambition = Sportieve variant, met andere velgen, andere bekleding, Mistlampen extra, Drive Select extra, instap sierlijsten extra 3-spaaks stuurwiel ipv 4 spaaks, Sport onderstel ipv normaal onderstel, verchroomde sieruitlaten ipv zwart
(TIP: dit staat op pagina 72 van de Brochure voor de A3 Sportback)
S-line exterieur heeft geen S-line velgen, die zitten bij het interieur Sline pakket. Sline exterieur moet je dus optellen bij de eigenschappen die de Ambition heeft, en op plekken vervangen waar Sline andere zaken heeft.
Bekijk ook de folders goed, daar kun je dit soort dingen ook gewoon uithalen.
Maak een configuratie van beide auto's en plak de opties en eigenschappen in Excel, en ga dan vergelijken.
Tip: http://www.audi.nl/nl/bra...al/brochure_aanvraag.htmlls789 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:15:
[...]
Thanks! ik ga inderdaad nog wel even een aantal folders halen zodat ik de juiste keuze kan maken
Nog makkelijker en actueler. Gewoon even op de knop Download klikken en het model kiezen.
www.youtube.com/DerOllie
Bij Volvo is Optiepakket2 bijvoorbeeld: standaarduitvoering + optiepakket1 + optiepakket2.
Bij Audi zitten opties uit de attraction niet op de ambition of andersom, dus de keuze is moeilijker.
Als ik deze bijvoorbeeld zie, dan lijkt het alsof de stalen klem op de deur rand/kozijn, tegen de lak aan kan komen? Heeft iemand ervaringen met soortgelijke dragers?
[ Voor 14% gewijzigd door Jozzle op 18-03-2014 11:55 ]
Nou voor audi niet helemaal gelijk, als ik kijk naar de Attraction zitten daar zilveren decoratielijsten in, en die zitten ook gewoon op de Ambition, net als een lederen versnellingspook.jmderonde schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:44:
Vervelend bij de optiepakketten is dat het verschillende "stromen" zijn.
Bij Volvo is Optiepakket2 bijvoorbeeld: standaarduitvoering + optiepakket1 + optiepakket2.
Bij Audi zitten opties uit de attraction niet op de ambition of andersom, dus de keuze is moeilijker.
www.youtube.com/DerOllie
Wil de orginele subwoofer eruithalen en een eigen sub inbouwen zoals je veelal ziet in 1 van de panelen achterin. Ben nu op zoek naar info waar de orginele versterker zit en welke kabel ik de sub audio kan aftakken.
Voor zover ik begrepen heb heeft de orginele sub een eigen versterker(tje) achterin maar heb deze nog niet gevonden (of zit deze in/op de sub zelf?)
De stalen klem waar je het over hebt dat is juist het punt waarop die dakdragers vastgeklemd zitten.Jozzle schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:54:
Heeft er iemand suggesties voor dakdragers voor een A3 sportback van 2013-heden, zonder dakrail?
Als ik deze bijvoorbeeld zie, dan lijkt het alsof de stalen klem op de deur rand/kozijn, tegen de lak aan kan komen? Heeft iemand ervaringen met soortgelijke dragers?
Ik heb wel ervaring met dit soort dakdragers maar niet op een Audi, dit werkte overigens prima en zonder (lak)problemen.
Dat soort dakdragers (die je inklemt tussen twee portieren) zijn over het algemeen wel zo ontworpen dat ze geen schade aan de auto veroorzaken, maar heb zelf geen ervaring met die Farad-dakdragers.
Een maat van mij heeft Thule dakdragers op zijn A3 uit 2001. En daar zit zo'n vergelijkbaar klem systeem op.Jozzle schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:54:
Heeft er iemand suggesties voor dakdragers voor een A3 sportback van 2013-heden, zonder dakrail?
De klem zit in de rand van het portier tussen de deur. Zit echt goed vast en veroorzaakt geen lak schade of iets anders. Het is niet dat de deur de dakdrager klemt, de dakdrager zit zelf geklemd met de beugel aan de auto.
Mijn mening... beetje een oude lullen kleur (no offense). Staat op een A3 niet echt mooi, een A7 kan het nog wel hebben. Ik zou dan eerder voor Belugabruin gaan. Die zie je ook niet veel en zit vrij dicht tegen zwart aan, maar in de zon komt het bruine er mooi uit, erg chique. Zelf heb ik voor Misanorood gekozen, maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen dat niet mooi vinden. Smaken verschillenls789 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 22:49:
zaterdag staat er een proefrit gepland in de GTRONben benieuwd. Misanorood is wel echt een mooie kleur.. twijfel tussen zwart en misanorood. De een zie je bijna niet
. MacBook Pro 13" iPad (2017) iPhone XS AirPods
Je moet maar zo denken: 'Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak'
Nog 20 weken te gaan...
http://www.hoelangnog.nl/maakcountdown/
Dit heeft me geholpen toen ik van half oktober tot 3 januari moest wachten. Gewoon een timer aanmaken voor jezelf
[ Voor 9% gewijzigd door DerOllie op 20-03-2014 16:51 ]
www.youtube.com/DerOllie
Mijne staat op week 18robpol schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:29:
[...]
Je moet maar zo denken: 'Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak'
Nog 20 weken te gaan...
Bovenstaande productiegegevens blijken toch wat pessimistisch te zijn.DerOllie schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 17:22:
[...]
Ik had al eens een update gegeven, maar de allerlaatste informatie is week 21 productie week, week 23 aanleverweek.
Dus halverwege Mei start productie, eerste week Juni worden de eerste hier verwacht.
Gisteren werd ik door de dealer gebeld. m'n auto is binnen en wanneer ik deze op wilde halen!
Ja blijkbaar inderdaad, waarschijnlijk heb je gewoon op tijd hem besteld, en ben je daardoor voor de grote meute aan. Veel plezier met de auto in dat geval, we lezen en zien hier de foto's wel voorbij komen...jmderonde schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 09:22:
[...]
Bovenstaande productiegegevens blijken toch wat pessimistisch te zijn.
Gisteren werd ik door de dealer gebeld. m'n auto is binnen en wanneer ik deze op wilde halen!
www.youtube.com/DerOllie
Dit topic is gesloten.
![]()