Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 20:53
AW_Bos schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:54:
[...]

Heeft het niet met Zon op Toon te maken? Ik kan me indenken dat die ook een bak aan data verzamelt, en aggregeert met het gevolg dat die 512MB erg aan de krappe kant is. Bij mij zijn toen de problemen met un-rooted Toon 1 begonnen. Bij Eneco konden ze toen wel op afstand een clean-up uitvoeren (ik vermoed dat die data aggregeert ofzo), maar uiteindelijk werd hij na verloop van tijd toch trager dat we maar Toon 2 hebben gekregen. We hebben gewoon tegen Eneco gezegd dat Toon erg vaak traag was. Uiteindelijk kwamen hun met Toon 2 aanzetten nadat er twee keer een monteur (uiteraard tevergeefs) langskwam.

Ook deze is heel af en toe traag, maar een reboot helpt dan.
Nee want ook een test toon1 die op mijn kantoortje hangt zonder enige app of zonoptoon is traag en zie ik spontaan overdag rebooten (GUI restart). De data die voor zonoptoon wordt opgehaald wordt (netjes) bewaard in een RRD database want met de dagen/weken steeds minder hoeft op te slaan.

Misschien eens proberen de flash chip te vervangen ofzo.. ach eigenlijk is het gewoon een afgeschreven apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 17:15

megaleo

Special member

AW_Bos schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:54:
[...]

Heeft het niet met Zon op Toon te maken? Ik kan me indenken dat die ook een bak aan data verzamelt, en aggregeert met het gevolg dat die 512MB erg aan de krappe kant is. Bij mij zijn toen de problemen met un-rooted Toon 1 begonnen. Bij Eneco konden ze toen wel op afstand een clean-up uitvoeren (ik vermoed dat die data aggregeert ofzo), maar uiteindelijk werd hij na verloop van tijd toch trager dat we maar Toon 2 hebben gekregen. We hebben gewoon tegen Eneco gezegd dat Toon erg vaak traag was. Uiteindelijk kwamen hun met Toon 2 aanzetten nadat er twee keer een monteur (uiteraard tevergeefs) langskwam.

Ook deze is heel af en toe traag, maar een reboot helpt dan.
Heb je dan nog wel je historische data behouden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:35

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

megaleo schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:04:
[...]

Heb je dan nog wel je historische data behouden?
Ja, dat is gewoon behouden. Mogelijk hebben ze het een en ander geaggregeerd, maar dat heb ik niet gecheckt met de uitvoer van de data uit een zipfile die hij via een tijdelijke webserver even openzet. Dat blijft een vermoeden.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 16:19
Heb nu een maandje een Toon 2 in gebruik, tot dusver geen problemen maar van de een op de andere dag is het stookgedrag veranderd, ik vermoed dat het 'zelflerend' algoritme de boosdoener is.

Wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mgr7TVSaVDxMs3mNGb6m4vkGFCE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IpyojAwYqzGqKgAknFA9TqAs.png?f=user_large
*rond 9 uur was douchen, vandaar even geen verwarming.

Toon blijft maar verwarmen ook al is de doeltemperatuur bereikt, eerder deze week had ik nauwelijks overshoots, hij bleef meestal iets onder de doeltemperatuur, maar nu blijft hij stug doorstoken met een overshoot van +1 graad |:(
Dit ligt niet aan de boiler, ik zie dat het setpoint wat Toon van de boiler vraagt onverminderd hoog blijft, ook na het bereiken van de doeltemperatuur. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik snap dat een harde reset of een andere truukje wat de zelflerende parameters reset, het probleem mogelijk zou oplossen, maar ik wil nog even afwachten of hij zichzelf herstelt. Anders is het jammer maar dan gaat hij terug, ga niet om de zoveel tijd de thermostaat resetten omdat hij zichzelf wat verkeerds heeft aangeleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
soganta schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 10:44:
Heb nu een maandje een Toon 2 in gebruik, tot dusver geen problemen maar van de een op de andere dag is het stookgedrag veranderd, ik vermoed dat het 'zelflerend' algoritme de boosdoener is.

Wat ik bedoel:
[Afbeelding]
*rond 9 uur was douchen, vandaar even geen verwarming.

Toon blijft maar verwarmen ook al is de doeltemperatuur bereikt, eerder deze week had ik nauwelijks overshoots, hij bleef meestal iets onder de doeltemperatuur, maar nu blijft hij stug doorstoken met een overshoot van +1 graad |:(
Dit ligt niet aan de boiler, ik zie dat het setpoint wat Toon van de boiler vraagt onverminderd hoog blijft, ook na het bereiken van de doeltemperatuur. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik snap dat een harde reset of een andere truukje wat de zelflerende parameters reset, het probleem mogelijk zou oplossen, maar ik wil nog even afwachten of hij zichzelf herstelt. Anders is het jammer maar dan gaat hij terug, ga niet om de zoveel tijd de thermostaat resetten omdat hij zichzelf wat verkeerds heeft aangeleerd.
Plot ook even uit de volgende url
http://toonip/happ_thermstat?action=getThermostatInfo de gegevens currentInternalBoilerSetpoint, burnerInfo, currentModulationLevel. Dat geeft meer informatie over de keuzes van de toon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
soganta schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 10:44:
Heb ik ook wel eens gehad. Niks helpt behalve een tijdje setpoint 1 graad lager zetten. Na een tijdje is het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
jobr schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 18:56:
[...]

Heb ik ook wel eens gehad. Niks helpt behalve een tijdje setpoint 1 graad lager zetten. Na een tijdje is het weer goed.
Hij heeft zich vanmiddag op miraculeuze wijze hersteld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OEAdkR-lvyMFoblLoDWP3lu4PkI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4p8DeoPdjZQQQYUJ0b0DoJM9.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xMyMneaFr4Ymto6zVZg0WGJc9og=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/p1EOxNjrkmkaCwHdW8dwGItd.png?f=user_large
thehog schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 11:09:
[...]

Plot ook even uit de volgende url
http://toonip/happ_thermstat?action=getThermostatInfo de gegevens currentInternalBoilerSetpoint, burnerInfo, currentModulationLevel. Dat geeft meer informatie over de keuzes van de toon.
Zoals te zien bleef het (CV) setpoint vanaf vanmorgen op 65 graden, ondanks dat het al bijna 20 graden was. Daarna ging het setpoint wel iets naar beneden maar nog steeds te hoog, toen om 14:45 Toon ineens het inzicht kreeg dat de boiler uit moest (CV setpoint naar 6), daarna kwam het oude stookgedrag weer terug. Zeer vreemd allemaal, heb zelf niets gedaan om die tijd, was niet thuis.

[ Voor 13% gewijzigd door soganta op 11-02-2023 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
Beetje lastig in tijd te schatten maar rond 9u zie je dat hij heel even richting de 80 graden schoot omdat de woonkamer temp kort ineens een tiende graad zakte en de 'toon verwarming' even uit stond. Zou de toon daar spontaan gereboot zijn? Zou kunnen. Dat verklaard wel het gedraag een uur lang er na en ook de periode er na waar hij weer probeert voorzichtig de kamertemp omlaag te krijgen maar het niet wil laten overschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
Klinkt aannemelijk, feit blijft dat het zelflerende deel weinig transparant is maar blijkbaar wel een grote rol speelt. Misschien dat ik de variabelen in config_happ_thermstat.xml een tijdje ga loggen om te kijken wat daar gebeurt. Mijn Honeywell thermostaat was qua zelflerend vermogen wel robuuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:16
Sinds kort heeft m'n Toon2 (5.49.19) moeite met het behouden van z'n internetverbinding (zo lijkt het)

In het scherm staat geregeld 'ophalen kalenders' en ook de verbinding met Home Assistant hapert.
Zelf aanroepen van de URLs in de browser geeft geen sjoege.
In m'n router staat wel netjes een DHCP-lease, maar via ssh kom ik er niet op en ook ping wil niet (100% loss).

Wat gisteren even hielp is verbinding maken met een ander SSID en vervolgens weer terug naar het oorspronkelijke, maar dat effect was van korte duur.
Iemand suggesties?

Edit: Kan te maken hebben met een ical-link naar een server die grote delen van de dag onbereikbaar is?

[ Voor 8% gewijzigd door RudolfR op 14-02-2023 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 14:59
Ik heb het probleem dat mijn geroote Toon 1 zijn ip-adres niet meer altijd vasthoud waardoor ik van buiten- en binnen mijn Wifi netwerk dan geen verbinding met hem kan krijgen.

Dit komt zeer waarschijnlijk doordat ik dit weekend ben overgestapt op een andere internet provider en een ander modem heb gekregen. Hier heb ik de poort geforward (?) zodat ik de Toon ook buiten mijn netwerk kan benaderen en dat werkt.

Toch heb ik nu al 2x gemerkt dat de Toon zijn IP-adres kwijt is en nadat ik de Toon opnieuw heb opgestart werkt het weer.

Ik weet niet wat de reden is dat hij zijn IP-adres verliest maar zou dit kunnen komen doordat mijn modem opnieuw opstart? Maar dan zou hij toch weer gewoon zijn ip-adres moeten krijgen en niet pas nadat ik de Toon opnieuw opstart?

Wat zou dit kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

bruce the boss schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 13:34:
Ik heb het probleem dat mijn geroote Toon 1 zijn ip-adres niet meer altijd vasthoud waardoor ik van buiten- en binnen mijn Wifi netwerk dan geen verbinding met hem kan krijgen.Wat zou dit kunnen zijn?
geef je toon een fixed ip via dhcp/mac-address? problem solved

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
@bruce the boss

Dat hangt ook af van de duur van de dhcp-lease, als deze lang is zal het lang duren voordat de Toon z'n ip-adres wil verversen en tot die tijd weet je router (na herstart) niet meer dat de Toon dat ip-adres nog heeft.

offtopic:
Toon direct met het internet verbinden vind ik een akelig idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Van de week gaf de Toon 1 aan dat er een update was van de app autoreboot.

Ik heb deze update gedaan maar hij blijft de melding geven. Heb de app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar de melding blijft maar komen.

Hoe kan ik dit oplossen?

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:53
bruce the boss schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:25:
Van de week gaf de Toon 1 aan dat er een update was van de app autoreboot.

Ik heb deze update gedaan maar hij blijft de melding geven. Heb de app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar de melding blijft maar komen.

Hoe kan ik dit oplossen?
Als je de update doet, blijft blijkbaar de oude versie ook staan. Als je de oude versie verwijderd, dan verdwijnt de melding

who put a "stop payment" on my reality check

• bruce the boss
Ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dan blijft het probleem........

• DaRk PoIsOn
bruce the boss schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 06:40:
Ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dan blijft het probleem........
Nee, als je goed kijkt, staat de app er 2x geïnstalleerd in. De oude moet je verwijderen, de nieuwste kun je gewoon laten staan

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:48

Pierre

Van nature lui!

Heb een gewone Toon daar kan ik een update ook niet op installeren, zal wel iets bij Eneco zijn.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• bruce the boss
Ik ga vanavond kijken of ik nog een geinstalleerde versie zie.

@Pierre Mijn Toon is geroot ........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:48

Pierre

Van nature lui!

bruce the boss schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:14:
Ik ga vanavond kijken of ik nog een geinstalleerde versie zie.

@Pierre Mijn Toon is geroot ........
I know

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• bruce the boss
DaRk PoIsOn schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:11:
[...]

Nee, als je goed kijkt, staat de app er 2x geïnstalleerd in. De oude moet je verwijderen, de nieuwste kun je gewoon laten staan
Het klopt idd dat er twee versies zijn maar wat is het verschil hierin dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
bruce the boss schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 19:02:
[...]

Het klopt idd dat er twee versies zijn maar wat is het verschil hierin dan?
De ene versie is als ik het goed heb, 0.2, de andere 0.3.
Die 0.2 is de oude, die moet je verwijderen en de meldingen zijn weg!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oepi-loepi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 22:14
Sorry, foutje gemaakt. Er komt een update van de toonstore repo om te herstellen.

Edit : OPGELOST

[ Voor 10% gewijzigd door oepi-loepi op 01-03-2023 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 15:27
Hier ivm nieuwe woning ook een Toon2 aangekocht en met rooten begonnen.

Nu na 3 dagen prutsen toch even een verzoek om hulp. (Ik heb oprecht spierpijn van het opstaan, naar de toon lopen, resetten, en dit 400x herhalen :+ )

De toon2 geprobeerd met zowel Kali USB als met RBP te rooten.
Met Kali kom ik het verste:

- Toon recoveren naar 4.9.124
- Test root werkt (ik zie meldingen)
- Ik krijg het rootscript gestart tot de melding Installing Dropbear.
- Vervolgens heb ik hetzelfde probleem als Martjah https://toonforum.nl/d/14...oon1-software-rooting/24:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Upgrading update-alternatives-opkg from 0.1.8+git0+53274f0875-r1 to 0.1.8+git0+53274f0875-r2 on root.
Downloading http://feed.hae.int/feeds/nxt/oe/angelica-1.7.7-master-zgw-7.14/cortexa9hf-vfp-neon/update-alternatives-opkg_0.1.8+git0+53274f0875-r2_cortexa9hf-vfp-neon.ipk.
Collected errors:

opkg_download: Failed to download http://feed.hae.int/feeds/nxt/oe/angelica-1.7.7-master-zgw-7.14/cortexa9hf-vfp-neon/update-alternatives-opkg_0.1.8+git0+53274f0875-r2_cortexa9hf-vfp-neon.ipk: Couldn't connect to server.
    opkg_install_pkg: Failed to download update-alternatives-opkg. Perhaps you need to run 'opkg update'?
    opkg_install_cmd: Cannot install package dropbear.
    Flushing iptables: iptables.
    Loading iptables settings: iptables.

- Hierna wordt het update-root script gedraaid echter ik krijg geen ip adres te zien. SSH naar het 10.x.x.x adres werkt niet en naar het 192.168.x.x adres ook niet.
Ik kan dus de oplossing zoals genoemd in de div. topics, namelijk root toegang verkrijgen, ssh'en naar versie 5.5.7 en dan vandaar verder, niet uitvoeren want ik krijg geen ssh toegang.

Ik heb geprobeerd de payload en root-toon bestanden naar mijn nextcloud server te laten verwijzen om de twee dropbear bestanden op te halen, waar het volgens mij misloopt. Dit werkt nog niet, ik ben niet bedreven genoeg met linux.

De Toon2 is geactiveerd vanuit Eneco dus dat script gebruik ik niet. Voor deze reden ben ik ook huiverig de fabrieksinstellingen te resetten.

Voer ik een normale update uit pakt hij een 6.x.xxx en komt er geen software update scherm. (Ref naar thehog: https://toonforum.nl/d/14...oon1-software-rooting/101)
Iemand ideeen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oepi-loepi
Ja, je was goed op weg. Dus eerst de update naar 6.1.x en dan met heel veel geduld te werk gaan en meerdere keren proberen te updaten terwijl het script draait. Het gaat hier om timing wat nogal nauw komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:31
Ik wil graag een Toon 2 gaan proberen.
Heeft iemand er nog 1 liggen voor een schappelijke prijs?
Of weet iemand waar deze te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
LogiZ5500 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 21:22:
Ik wil graag een Toon 2 gaan proberen.
Heeft iemand er nog 1 liggen voor een schappelijke prijs?
Of weet iemand waar deze te koop is?
Op Marktplaats staat het vol met ze.
Ze zijn wel duurder geworden dan een jaar geleden
Zoeken op Toon 2 en dan categorie: Thermostaten

[ Voor 6% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 30-03-2023 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
DaRk PoIsOn schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 21:34:
[...]

Op Marktplaats staat het vol met ze.
Ze zijn wel duurder geworden dan een jaar geleden
Zoeken op Toon 2 en dan categorie: Thermostaten
Ja deze zag ik inderdaad voorbij komen op MP.
Is de Toon 2 de meerprijs waard?
Ben er nog niet mee bekend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
LogiZ5500 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 22:32:
Ja, de Toon1 is veel trager. Toon2 is een stuk sneller dus daar kun je ook wat meer apps op draaien (als deze geroot is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Laatst online: 16-09 15:27
LogiZ5500 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 22:32:
[...]

Ter info ik heb 100 betaald voor mijn toon2 ongeroot. Maar je moet er wel snel bij zijn heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:09
FitTiv schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 22:01:
[...]

Ter info ik heb 100 betaald voor mijn toon2 ongeroot. Maar je moet er wel snel bij zijn heb ik gemerkt.
Ze zijn geroot niet veel duurder (PM maar )

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:33
Alleen toon2 heeft toch dat temperatuur meet probleem? Als het scherm aan staat beïnvloed dat de meting.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
Snowhite0901 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 22:52:
Alleen toon2 heeft toch dat temperatuur meet probleem? Als het scherm aan staat beïnvloed dat de meting.
Klopt helaas wel ja. Zodra hij op full color staat en full brightness schiet de temperatuur zo een graad omhoog. Daarom gaat hij ook graag na 30 seconden weer in dim en grijswaarden.

De makers waren zo trots op hun anti-warmte invloed design weet ik nog. Maar het heeft niet echt geholpen. Althans hoe erg zou het zijn zonder die speciale aanpassingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:56

Winkiller

De Mopperpot

Ik begin mij te storen aan de vele waarschuwingsbalken van Toon 1, is daar iets aan te doen ?
Behalve Rooten, mijn Toon is niet meer geregistreerd bij Eneco sinds dat update verhaal.
Dagelijks die balken, dat was voorheen ongeveer 1x per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Winkiller schreef op maandag 3 april 2023 @ 16:31:
Ik begin mij te storen aan de vele waarschuwingsbalken van Toon 1, is daar iets aan te doen ?
Behalve Rooten, mijn Toon is niet meer geregistreerd bij Eneco sinds dat update verhaal.
Dagelijks die balken, dat was voorheen ongeveer 1x per week.
Valt wel mee toch? Ik krijg ze alleen de eerste/tweede van de maand en als er een update van een app is.

Correctie, die van mij is aan het flippen. Heb 241 nieuwe notificaties.....

[ Voor 7% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 03-04-2023 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 16-09-2024
Goedemorgen,

Sinds gisteren in het bezit van een rooted toon, echter loop ik tegen een probleem aan dat mijn Ip dynamisch is. Het probleem is dus dat ik gisteren wel mijn toon op afstand kon bedienen maar vandaag niet meer omdat de toon een ander IP adres gekregen heeft.

Weet iemand hoe ik het IP adres van de toon vast kan zetten?

mvg
Max1m

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Max1m1608 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:11:
Goedemorgen,

Sinds gisteren in het bezit van een rooted toon, echter loop ik tegen een probleem aan dat mijn Ip dynamisch is. Het probleem is dus dat ik gisteren wel mijn toon op afstand kon bedienen maar vandaag niet meer omdat de toon een ander IP adres gekregen heeft.

Weet iemand hoe ik het IP adres van de toon vast kan zetten?

mvg
Max1m
in je router op mac-address?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Max1m1608
himlims_ schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:28:
[...]

in je router op mac-address?
Klopt heb er een statisch ip adres van gemaakt. Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
Ik ga komende maand een nieuwe cv laten installeren, Remeha Tzerra Ace 28c CW4 .
Op dat moment ga ik over naar een rooted Toon 2. Deze wil ik laten samenwerken met mijn Pi4 Home Assistant. Nu krijgt HA vanuit de meterkast info uit de SlimmeLezer.

Ik zag dat er een addon is in de Toon store om te praten met HA. Kan je deze gebruiken om alles te bedienen in huis of alleen Hue?
Kan Toon de gevens van verbruik uit HA halen?
Of moet ik Toon's eigen meter in de meterkast doen? Kan Toon dan die gegevens aan HA doorgeven?

[ Voor 7% gewijzigd door LogiZ5500 op 07-05-2023 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 19:00

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Ik heb sinds enkele weken een rooted Toon2. Ik wil daar actief applicaties voor gaan ontwikkelen, maar hij hangt aan de muur en afaik is er geen emulator voor de applicaties nog. Om te voorkomen dat ik elke keer heen en weer moet lopen hoe t eruit ziet heb ik x11vnc geïnstalleerd. Dat werkt wel, maar voor Toon2 alleen in read only modus, omdat multi touch nodig is.

Nu is er iemand die een patch gemaakt heeft blijkbaar, die zou ik graag willen uitproberen, want ik denk dat dat gaat werken: https://github.com/LibVNC/x11vnc/pull/218

Echter heb ik geen idee hoe ik de x11vnc code moet compilen voor Toon als ik de patch applied heb op de code. Is er iemand hier die weet hoe je code compiled voor cortexa9hf-vfp-neon?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oepi-loepi
LogiZ5500 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:01:
Ik ga komende maand een nieuwe cv laten installeren, Remeha Tzerra Ace 28c CW4 .
Op dat moment ga ik over naar een rooted Toon 2. Deze wil ik laten samenwerken met mijn Pi4 Home Assistant. Nu krijgt HA vanuit de meterkast info uit de SlimmeLezer.

Ik zag dat er een addon is in de Toon store om te praten met HA. Kan je deze gebruiken om alles te bedienen in huis of alleen Hue?
Kan Toon de gevens van verbruik uit HA halen?
Of moet ik Toon's eigen meter in de meterkast doen? Kan Toon dan die gegevens aan HA doorgeven?
Je kunt ook een splitter op de p1 port zetten dan kun je parallel de toon en ha uitlezen.

Andere optie is de toon laten uitlezen. Ha kan met een plugin (cyberjunkie) de toon uitlezen en bedienen inclusief electra, gas en eventueel water

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudolfR
@LogiZ5500

Toon2 kan via de HA-app voor Toon met HA praten en diverse dingen uitlezen en aansturen.
Ook kun je Toon met HA laten praten via (emulated) Hue. Alleen lampen/schakelaars, geen scenes.
De z-wave pluggen gekoppeld aan Toon kunnen ook door HA worden bediend.

Toon2 hangt bij mij aan de slimme meter zodat ik daar de statistieken heb.

Met een aantal custom components:
https://github.com/cyberjunky/home-assistant-toon_smartmeter (verbruiksmeter)
https://github.com/cyberj...sistant-toon_boilerstatus (opentherm gegevens)
https://github.com/cyberjunky/home-assistant-toon_climate (temperatuur en programma instellen)

Laatst ook gezien dat gegevens van de omvormer ook door Toon van Home Assistant kunnen worden opgehaald en in de database worden weggeschreven.
Misschien komt er op termijn ook een integratie met DSMR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Iemand tips hoe te debuggen waarom toon zo freaking traag reageert?

Eerste week ging super goed (na rooten) veel sneller dan stock-eneco software. Maar naar een week reageert het scherm zo freaking traag

Ergens optie gevonden voor periodiek herstarten van de toon (3x per dag) maar dan nog blijft/is de reactie tijd van touchscreen om te janken.

Ik krijg de indruk dat eoa plugin of extensie het probleem is. (Mem leak?)

Hoe ga ik dat troubleshooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
@himlims_
Extensies verwijderen en kijken wanneer het probleem verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

himlims_ schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 23:08:

Eerste week ging super goed (na rooten) veel sneller dan stock-eneco software. Maar naar een week reageert het scherm zo freaking traag

Ergens optie gevonden voor periodiek herstarten van de toon (3x per dag) maar dan nog blijft/is de reactie tijd van touchscreen om te janken.

Ik heb het nooit kunnen vinden waar het in zat, erger me er nog steeds rot op na al die jaren... Al hoef ik 'm nu niet zo vaak te bedienen nu de verwarming toch uit blijft.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonz
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 16:44
[b]
Wat je kan proberen is een voor een apps verwijderen vanuit de ToonStore. Meestal is traagheid een gevolg van een tekort aan RAM geheugen op een Toon 1.
De Kalender app uit de ToonStore met name slurpt veel geheuden, vooral als de getoonde kalenders nooit zijn opgeschoond en jaren historie bevatten van oude afspraken.

member of the Toon Software Collective

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
Eerste week ging super goed (na rooten) veel sneller dan stock-eneco software.
Na rooten heb je de identieke stock eneco software, daar zit het verschil niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:04

JME

zeg maar Jamie

Ik heb hier een tijdje Boilerstatus aan gehad om de actuele cv parameters af te lezen. Lukte overigens niet, maar daar leek de boel ook bepaald niet sneller van te worden..

[ Voor 9% gewijzigd door JME op 26-05-2023 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Niet online

Geen tips voor debuggen, maar het is een bekend probleem. Had zelf ook al een app geprobeerd die elke week de toon herstart, maar dit gaf geen verbetering. Het enige wat helpt is de stroom eraf. Dus ik heb maar een schakelaar op de voeding gezet. Daarmee schakel ik 'm om de ~2 weken een nachtje uit. Niet ideaal, maar voor nu voldoende. Ik verwacht de toon niet lang meer in gebruik te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

jobr schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 19:23:
[...]

Na rooten heb je de identieke stock eneco software, daar zit het verschil niet.
Qua reactie met touchscreen was weeeeerrld van verschil merkbaar. En de originele (niet Root) herstartte ik regelmatig (ontkoppel stroom)

Na rooten van toon had echt zo iets van “yeah” het werkt eindelijk.

Maar na 2-3wk zelfde trage interface van paneel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608
Goedemiddag,

Misschien een vreemde vraag, maar wij gaan per morgen over op een dynamisch contract van ANWB.
Hierbij veranderen de prijzen van energie per uur.

Is er iemand die weet of het mogelijk is de ANWB prijzen in de toon te zetten?
Ik heb een app van ANWB waar ik elke dag die prijzen kan zien, maar ik zou het zo fijn vinden als ik die prijzen ook gewoon op de toon kan aflezen.

mvg

Maxim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thehog
Max1m1608 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 12:46:
Goedemiddag,

Misschien een vreemde vraag, maar wij gaan per morgen over op een dynamisch contract van ANWB.
Hierbij veranderen de prijzen van energie per uur.

Is er iemand die weet of het mogelijk is de ANWB prijzen in de toon te zetten?
Ik heb een app van ANWB waar ik elke dag die prijzen kan zien, maar ik zou het zo fijn vinden als ik die prijzen ook gewoon op de toon kan aflezen.

mvg

Maxim
Ja die heet spotenergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608
thehog schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:23:
[...]

Ja die heet spotenergy
Weet u ook hoe ik deze app op de toon krijg? Hij staat namelijk niet in mijn toon store

Groet Maxim

Excuus ik keek met de neus, hij staat er wel tussen. Danm voor de tip

[ Voor 13% gewijzigd door Max1m1608 op 28-05-2023 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 21:27

Vos

AFCA

Vos schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:38:
[...]

Thnx, ben benieuwd :)

Zou mooi zijn als je een externe temperatuur sensor aan de Toon2 kan hangen, maar naar mijn weten is dat niet mogelijk.
Kleine schopje, weet iemand of je intussen een externe temperatuur sensor kan hangen aan een Toon 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Vos schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 17:10:
[...]

Kleine schopje, weet iemand of je intussen een externe temperatuur sensor kan hangen aan een Toon 2?
Nee dat kan niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

OK helaas. Dan moet ik maar op zoek naar wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-07 21:49
Vos schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 17:10:
[...]

Als je een rooted Toon heb kan dit wel. Er is een app in de ToonStore die heet ToonTemp.

https://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?t=13555

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

mAiden88 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:55:
[...]

Als je een rooted Toon heb kan dit wel. Er is een app in de ToonStore die heet ToonTemp.

https://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?t=13555
Is dat niet voor de Toon 1? Ik heb een rooted Toon 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mAiden88
Vos schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:02:
[...]

Is dat niet voor de Toon 1? Ik heb een rooted Toon 2.
Kan voor beiden. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonz
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 16:44
Let wel dat je op een Toon 2 die externe temperatuursensor niet kan gebruiken voor de thermostaat functie. Die zal altijd de interne temperatuursensors gebruiken

member of the Toon Software Collective

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
Iemand een idee hoe je lampen kan besturen via Toon?

Ik heb uit de Toon Store de Home Assistant app geïnstalleerd. Alleen krijg ik de lamp niet toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Heb nog even beter gekeken. Het is puur om temperatuur sensor waardes te tonen. Dat zoek ik niet, gaat mij indd om aansturing van thermostat met andere sensor. Dat kan met toon 1 meen ik wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mAiden88
Vos schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 13:17:
[...]

Heb nog even beter gekeken. Het is puur om temperatuur sensor waardes te tonen. Dat zoek ik niet, gaat mij indd om aansturing van thermostat met andere sensor. Dat kan met toon 1 meen ik wel.
Dan heb ik je verkeerd begrepen. Met Toon1 kan je dit wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Komt er nou een beetje stroom uit de USB-poort van de Toon2? 500mA, of meer?

Ik zat eraan te denken om een magsafe charging mount eronder te maken, voor een tablet of een telefoon.
Maar als ik mijn telefoon(s) aansluit gebeurt er eigenlijk niets. Snel hoeft het niet te zijn, maar dit is het andere uiterste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Afgelopen dondernacht schrok ik mij het leplazerus, ik kreeg 's nachts een Telegram van Uptime-Kuma. Toon (geroot) lag er al een half uur uit. Aangezien ik in de horeca werk, ik in de middag tot nacht werk en in de flat echt geen verwarming nodig heb nu, heb ik er net pas naar gekeken. Ik heb totaal geen wifi netwerken meer, na 2 factory resets helemaal niets. Ik kan verder gewoon de cv aansturen, maar dus geen wifi. Ik weet niet of het relevant is, maar ik heb al sinds maart, dat hij op de 1ste/2de het statusverbruik wil aangeven (geen meters aangesloten) en dat ik dus sinds maart de melding krijg dat er rond de 348 nieuwe meldingen zijn. Heeft iemand dit ook meegemaakt? Moet ik een nieuwe wifi chip kopen? Of zal ik meteen voor een Toon2 of andere thermostaat gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 20:46
Toen ik mijn geroote Toon kocht op Marktplaats bleek deze ook geen WiFi te hebben. Voor mij was de oplossing de exact zelfde WiFi kaart te kopen op AliExpress voor een euro of 7. Deze functioneert nu al een jaar of 2 naar behoren...

Of het verstandig is je Toon te fixen of over te stappen, tja ligt eraan wat het je waard is :)

Het is volgens mij een WiFi over USB kaartje, de AW-NU168A. In mijn bestelhistorie vind ik deze link:
https://nl.aliexpress.com/item/32328401187.html

[ Voor 24% gewijzigd door Thomas H op 10-07-2023 08:41 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco000tje
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-09 22:16
Hi, newbie mbt Toon hier....
Ik heb een vreemd iets bij een kennis van me, deze heeft een Toon v1 (denk dat deze origineel is) geeft uit de P1 wél het gasverbruik weer, maar geen stroomverbruik.
nu heb ik aan mijn eigen Kaifa een P1 meter hangen en lees via HA alles netjes uit, dus ook gas, maar zeker ook de 220 meter.

kan dit?

de foutmelding die ie geeft is geen verbinding met Eneco servicecenter, maar heeft wél verbinding met het internet.

een P1 (of Toon) is toch niet selectief mbt gas en 220?

ben benieuwd
gr. Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 13:50
Iemand tips? Ik probeer de methode van root-a-toon-usb maar geen enkel device (dus ook toon niet) kan verbinding maken met het SSID 'ToonRouter'...... Ik neig een beetje naar een IP / DHCP conflict in het locale netwerk misschien? Iemand ideeen?

Bovenstaand is gelukt inmiddels...

Echterrr, het root'en lukt niet nu. De output van het script gaat goed, maar ik denk dat de laatste stap niet lukt. De melding is:

Now waiting for the Toon to pick up the payload
...please wait
Response payload was not sent. Please try again.

Ik zit op een oude toon 1, met firmware 6.0.9...

[ Voor 41% gewijzigd door mikkelnl op 08-09-2023 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oepi-loepi
Blijven proberen. Uiteindelijk zal het lukken.

• niekdejong
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:27
Hey allen,

Sinds een jaartje eigenaar van een Toon2 (zat bij nieuwe huis). Vrijwel direct geroot zodat ik van de extra functies kon genieten (zonder te betalen :9). Nu zou ik graag meer knutselen met dit ding, maar feeds.hae.int is al een tijdje niet meer beschikbaar. Ten tijden van het rooten kreeg ik hier al een foutmelding op. Ik weet dat het Domoticaforum.eu een aantal van deze packages gemirror'ed heeft.

Mijn vraag is; heeft iemand toevallig een complete kopie van deze feed met packages voor de Toon2? Ik heb me nog niet verdiept in het cross-compilen van de binaries voor Angelica1.7.7 op 32-bits, mocht niemand een kopie hebben dan zal dit denk ik de enige optie zjin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:49
Sinds gisteren ook in het bezit en gebruik van een rooted Toon.
Heb mijn Toon IP / Poort geforward in mijn modem en kan de app voor rooted toon nu binnen en buitenshuis gebruiken.
Erg fijn allemaal. Maar nu kan iedereen die mijn IP adres weet en deze app gebruikt mijn thermostaat bijstellen.

Weet iemand of dit ook nog eens te beveiligen is?
Het rare is dat er niet eens om een wqavhtwoord of gebruikersnaam wodt gevraagd.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oepi-loepi
Heb je wel een zelfgekozen gebruikersnaam en wachtwoord in gegeven in het menu

Instellen-TSC-mobile login ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
oepi-loepi schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:02:
Heb je wel een zelfgekozen gebruikersnaam en wachtwoord in gegeven in het menu

Instellen-TSC-mobile login ?
Ja dat heb ik gedaan.

Als ik inlog via ipadres/mobile dan vraagt hij daar ook om.
Maar als ik inlog via een toon app die ik heb gevonden via het internet dan vraagt hij er totaal niet om en laat alles zien en instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Welke Toon app? Die is er toch niet (meer)?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04:28
bruce the boss schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 03:39:
Welke Toon app? Die is er toch niet (meer)?
Je kan online wel ergens nog de 1.2 versie vinden, en de (apk) installeren. Werkt gewoon ok.
Yamy_Daffy schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 22:50:
[...]

Ja dat heb ik gedaan.

Als ik inlog via ipadres/mobile dan vraagt hij daar ook om.
Maar als ik inlog via een toon app die ik heb gevonden via het internet dan vraagt hij er totaal niet om en laat alles zien en instellen.
Een verstandigere oplossing zou zijn om de Toon app te gebruiken via je lokale netwerk, en dus eerst een vpn op te zetten. Daarmee inloggen en je app gebruiken op je telefoon. Ikzelf gebruik een domotica oplossing, en bedien daarmee de Toon 2.

Ik zou je in iedergeval sterk afraden om poorten open te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Yamy_Daffy schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:57:
Sinds gisteren ook in het bezit en gebruik van een rooted Toon.
Heb mijn Toon IP / Poort geforward in mijn modem en kan de app voor rooted toon nu binnen en buitenshuis gebruiken.
Is niet nodig als je deze app op de toon gebruikt: https://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?t=12734

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
ppeterr schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 07:57:
[...]

Je kan online wel ergens nog de 1.2 versie vinden, en de (apk) installeren. Werkt gewoon ok.

[...]

Een verstandigere oplossing zou zijn om de Toon app te gebruiken via je lokale netwerk, en dus eerst een vpn op te zetten. Daarmee inloggen en je app gebruiken op je telefoon. Ikzelf gebruik een domotica oplossing, en bedien daarmee de Toon 2.

Ik zou je in iedergeval sterk afraden om poorten open te gooien.
Ik heb nu de toon.bot in gebruik.
En thuis gebruik ik dan wel de app. Aangezien de app sneller reageert en overzichtelijker is.

Poort gaat weer dicht en dan is alles weer veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickrebr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:10
Heeft iemand ook het probleem dat je niet meer kan inloggen op de toon app?
Wanneer ik probeer in te loggen gaat deze rechtstreeks weer terug naar de beginpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-01-2024
Rickrebr schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:52:
Heeft iemand ook het probleem dat je niet meer kan inloggen op de toon app?
Wanneer ik probeer in te loggen gaat deze rechtstreeks weer terug naar de beginpagina.
Ja, en als ik een keer in kan loggen dan geeft de Toon thermostaat aan de muur zelf andere waardes weer dan de Toon app, dus ik heb even niets aan de app. Toon herstarten, app verwijderen, cache leegmaken en opnieuw installeren hielp ook niet.
Er schijnen meer mensen met problemen te zijn. Ik heb iig een mail naar Eneco klantenservice gestuurd. Ik bedoel, ik betaal niet voor niets EUR 4,50 per maand toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Gisteravond even met de toon.Bot wezen spelen.
Op mijn andere mobiel telgram geïnstalleerd, en gekeken of mijn bot beveiligd was.

Gelukkig zit de mijne dicht voor andere. Want ik kwam er wel een aantal tegen die niet dicht zitten.
Daar kan ik dus de gegevens opvragen en dus ook de thermostaat veranderen van programma en/of temperatuur instelling.

leuke en goede app, maar als je hem niet goed gebruikt ook erg gevaarlijk voor inbreuk door anderen.

Voor zover ik zag kan je zo iemand niet waarschuwen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rickrebr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:10
gr1542 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:46:
[...]

Ja, en als ik een keer in kan loggen dan geeft de Toon thermostaat aan de muur zelf andere waardes weer dan de Toon app, dus ik heb even niets aan de app. Toon herstarten, app verwijderen, cache leegmaken en opnieuw installeren hielp ook niet.
Er schijnen meer mensen met problemen te zijn. Ik heb iig een mail naar Eneco klantenservice gestuurd. Ik bedoel, ik betaal niet voor niets EUR 4,50 per maand toch :P
Ja echt schandalig, de toon app is ook nog eens heel erg sloom. Houd me op de hoogte als je wilt als Eneco terug heeft gemaild. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Yamy_Daffy schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 20:07:
leuke en goede app, maar als je hem niet goed gebruikt ook erg gevaarlijk voor inbreuk door anderen.
Ik heb het er nog even wat duidelijker bij gezet op de pagina

Niet geprobeerd maar je kunt misschien een boodschap als commando sturen naar die onbeveiligde Toonbot. Moeten ze wel op het scherm kijken van die bot.

[ Voor 18% gewijzigd door jobr op 24-10-2023 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
Rickrebr schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 22:20:
[...]

Ja echt schandalig, de toon app is ook nog eens heel erg sloom. Houd me op de hoogte als je wilt als Eneco terug heeft gemaild. :)
Hartelijk dank voor uw email. U geeft aan dat uw de app van Toon niet optimaal kunt gebruiken.

Vervelend dat u de app niet kunt gebruiken. Het klopt dat de app van Toon een storing heeft. Ook kan het zijn dat u een probleem heeft met de Toon zelf (of beiden),hierdoor worden we overspoeld door telefoontjes en kampen we met enorme wachttijden. Mijn wel gemeende excuus hiervoor. Onze ICT afdeling is hard opzoek naar een oplossing. Het advies is regelmatig te proberen om in te loggen. Zet uw Programma uit om Toon handmatig te bedienen en onverwacht stoken te voorkomen. Helaas heb ik geen inzicht over hoe lang de storing zal duren. Hartelijk dank voor uw geduld.

Ik vertrouw er op u zo voldoende te hebben geïnformeerd, heeft u nog vragen en/of opmerkingen, reageer gerust op deze email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Onze Toon (Toon 1, geroot, geen gekke apps) heb ik de afgelopen dagen al 2x betrapt op spontaan opnieuw opstarten overdag. Bovendien lijkt ie (nog) trager te reageren dan anders. Bekend fenomeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

JME schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 23:03:
Onze Toon (Toon 1, geroot, geen gekke apps) heb ik de afgelopen dagen al 2x betrapt op spontaan opnieuw opstarten overdag. Bovendien lijkt ie (nog) trager te reageren dan anders. Bekend fenomeen?
Yep, is hier al vaker gemeld ook. Het gebeurt bij mij ook steeds vaker lijkt het, al kan het zomaar een week of langer goed gaan, maar het kan ook een keer of vijf per dag gebeuren. Meestal trek ik 'm dan even van de muur zodat hij van de stroom is, dan houdt ie het daarna weer even vol meestal.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

@Metalfreak dank voor de tip. Vind het vooral zo gek dat dit plotseling ontstaat. Ik heb niets veranderd of zo. Maar goed, we zullen de boel eens van de muur halen. Of de voeding aan ketelzijde uit het stopcontact trekken. Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

JME schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:32:
@Metalfreak dank voor de tip. Vind het vooral zo gek dat dit plotseling ontstaat. Ik heb niets veranderd of zo. Maar goed, we zullen de boel eens van de muur halen. Of de voeding aan ketelzijde uit het stopcontact trekken. Thanx!
Dat laatste kan natuurlijk ook, maar dan moet ik twee trappen op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oepi-loepi
@Metalfreak @JME Voor de geroote toon is een oplossing tegen het spontaan herstarten!

Eerst een korte uitleg. Het spontaan herstarten komt door het vollopen van het geheugen van de toon. Dat is bij de toon 1 beperkt. Bij ee volledige reset is het geheugen weer geheel vrijgemaakt.

De app ‘AutoReboot’ uit de toonStore zorgt ervoor dat de toon 3x per week midden in de nacht automatisch volledig wordt herstart. De toon is dan overdag gewoon weer lekker vlot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

@oepi-loepi Dank je voor de tip, maar AutoReboot staat al aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

oepi-loepi schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 04:39:
@Metalfreak @JME Voor de geroote toon is een oplossing tegen het spontaan herstarten!

Eerst een korte uitleg. Het spontaan herstarten komt door het vollopen van het geheugen van de toon. Dat is bij de toon 1 beperkt. Bij ee volledige reset is het geheugen weer geheel vrijgemaakt.

De app ‘AutoReboot’ uit de toonStore zorgt ervoor dat de toon 3x per week midden in de nacht automatisch volledig wordt herstart. De toon is dan overdag gewoon weer lekker vlot.
Die staat er al een hele tijd op, maar het gebeurt nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Hier dus ook. Zie wel net dat ik nog op versie 1.0.3 zat terwijl 1.0.4 beschikbaar is. Meteen maar even bijgewerkt, kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oepi-loepi
Er zat een foutje in de app. Inderdaad even de laatste versie installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
Rickrebr schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 22:20:
[...]

Ik ben niet teruggemaild verder, maar het lijkt erop dat de officiële Toon app inmiddels weer werkt. Ik heb niet alle functies bekeken, maar de belangrijkste voor mij (de juiste temperatuur zien en regelen via de app) doen het sinds gisteren weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Nieuwsgierig: op welk netwerk zit jullie Toon? Rechtstreeks op je hoofdnetwerk, gescheiden op een gastnetwerk, heb je een iot-netwerk? En wat zijn je overwegingen? Hoe risicovol is een (al dan niet geroote) Toon op het netwerk waar ook je pc en nas aan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oepi-loepi
oepi-loepi schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:34:
Er zat een foutje in de app. Inderdaad even de laatste versie installeren.
@Metalfreak @JME gaat het met de nieuwe versie nu wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

oepi-loepi schreef op donderdag 2 november 2023 @ 22:17:
[...]

Nou, ik zag eergisteren inderdaad dat de laatste versie er nog niet op stond. Maar vanmorgen zat 'ie vast in een boot loop waarbij 'ie ongeveer elke 10 minuten bleef herstarten. Dus helaas lijkt er nog weinig verbetering in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

oepi-loepi schreef op donderdag 2 november 2023 @ 22:17:
Hier gaat het sinds de update goed! Maar voor de update heb ik inderdaad ook een keer zo’n bootloop gehad, die heb ik toen handmatig onderbroken met de resetknop aan de onderkant en daarna startte hij weer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
Iemand ervaring met een Rooted Toon en een bepaalde HACS pluging binnen Home Assistant?

Ik gebruik de volgende Plugin om de Toon uit te lezen in Home Assistant:
https://github.com/cyberj...sistant-toon_boilerstatus

Dit werkt naar behoren en ik krijg netjes alle waarden binnen.
Vooral de Toon Boiler Pressure ben ik in geïnteresseerd.
Hiervan wil ik de logging raadplegen om te zien of er drukverval in het systeem optreed.
Ik krijg via de logging alleen de laatste week te zien.
Iemand een idee hoe je de logging kan uitbreiden of terughalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudolfR
@LogiZ5500

Dat lijkt me een beperking van de recorder in Home Assistant, die kun je configureren:
https://www.home-assistan...recorder/#purge_keep_days

Volgens mij bewaart Toon geen historie van die meetwaarden.

[ Voor 15% gewijzigd door RudolfR op 07-11-2023 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Thomas H schreef op maandag 10 juli 2023 @ 08:37:
Toen ik mijn geroote Toon kocht op Marktplaats bleek deze ook geen WiFi te hebben. Voor mij was de oplossing de exact zelfde WiFi kaart te kopen op AliExpress voor een euro of 7. Deze functioneert nu al een jaar of 2 naar behoren...

Of het verstandig is je Toon te fixen of over te stappen, tja ligt eraan wat het je waard is :)

Het is volgens mij een WiFi over USB kaartje, de AW-NU168A. In mijn bestelhistorie vind ik deze link:
https://nl.aliexpress.com/item/32328401187.html
Ik heb er de afgelopen tijd niets mee gedaan, maar vanmorgen werd ik wakker, stroom van de Toon gehaald en na 5 minuten er weer op en et voila. Er is weer wifi!

Pagina: 1 ... 23 ... 25 Laatste