Nee want ook een test toon1 die op mijn kantoortje hangt zonder enige app of zonoptoon is traag en zie ik spontaan overdag rebooten (GUI restart). De data die voor zonoptoon wordt opgehaald wordt (netjes) bewaard in een RRD database want met de dagen/weken steeds minder hoeft op te slaan.AW_Bos schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:54:
[...]
Heeft het niet met Zon op Toon te maken? Ik kan me indenken dat die ook een bak aan data verzamelt, en aggregeert met het gevolg dat die 512MB erg aan de krappe kant is. Bij mij zijn toen de problemen met un-rooted Toon 1 begonnen. Bij Eneco konden ze toen wel op afstand een clean-up uitvoeren (ik vermoed dat die data aggregeert ofzo), maar uiteindelijk werd hij na verloop van tijd toch trager dat we maar Toon 2 hebben gekregen. We hebben gewoon tegen Eneco gezegd dat Toon erg vaak traag was. Uiteindelijk kwamen hun met Toon 2 aanzetten nadat er twee keer een monteur (uiteraard tevergeefs) langskwam.
Ook deze is heel af en toe traag, maar een reboot helpt dan.
Misschien eens proberen de flash chip te vervangen ofzo.. ach eigenlijk is het gewoon een afgeschreven apparaat.