Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Rival24
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:25

Rival24

I'll Be Back

Ik heb een vreemd probleem met mijn geroote toon. Na een lange tijd geen verwarming aan gehad te hebben, merkte ik deze week dat ik niet meer de temperatuur kon bedienen vanuit Domoticz. Na heel wat zoekwerk, blijkt dat ik mijn Toon niet meer kan benaderen via b.v.: TOONIP/happ_thermstat?action=getThermostatInfo. Dat lukt wel wanneer ik lokale toegang inschakel op mijn Toon, maar deze setting blijft slechts 2 uur bewaard.

Iemand enig idee wat ik moet doen om deze lokale toegang permanent in te schakelen?

• Nivida_intel
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 22:56

Nivida_intel

In future permantly offline

Even nergens kunnen vinden, maar ben klant bij Eneco.....
En nu wil ik graag overstappen, naar Toon, maar ik kan nergens dus iets toevoegen aan diensten via mijn Eneco..... Heb nu een 3 jarig contract.... :+

One day you'll leave this world behind, so live a life you will remember

• RudolfR
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 19:24
Rival24 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 00:04:
Ik heb een vreemd probleem met mijn geroote toon. Na een lange tijd geen verwarming aan gehad te hebben, merkte ik deze week dat ik niet meer de temperatuur kon bedienen vanuit Domoticz. Na heel wat zoekwerk, blijkt dat ik mijn Toon niet meer kan benaderen via b.v.: TOONIP/happ_thermstat?action=getThermostatInfo. Dat lukt wel wanneer ik lokale toegang inschakel op mijn Toon, maar deze setting blijft slechts 2 uur bewaard.

Iemand enig idee wat ik moet doen om deze lokale toegang permanent in te schakelen?
Zit je wel op de goede poort? Ik heb die dienst op een andere poort dan 80.

• Rival24
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:25

Rival24

I'll Be Back

RudolfR schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:27:
[...]

Zit je wel op de goede poort? Ik heb die dienst op een andere poort dan 80.
Oh wow, je hebt gelijk, schijnbaar moet ik poort 10080 hebben... Wat dom 8)7

• JME
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:35

JME

zeg maar Jamie

Eergisteren een nieuwe Nefit Trendline laten installeren en daarop een openthermconverter aangesloten. Waar mijn Toon de oude ketel domweg aan/uit schakelde, kan ik de boel nu modulerend aansturen. Woepie!
Als ik Toon op "opentherm" instel, kan ik vervolgens kiezen uit 4 configuraties:
- Radiatoren (90 gr, max. 3 gr/uur)
- Vloerverwarming (55 gr, max. 1 gr/uur)
- Convector (90 gr, max. 4 gr/uur)
- Handmatig (instelbaar, standaard op 80 gr, max. 3 gr/uur)

Is dat standaard voor Toon of geeft Toon de opties van de ketel door?

Nu heb ik een convectorput in de woonkamer waar de Toon hangt, maar in de rest van het huis hangen radiatoren. Ga ik dan voor Radiatoren of voor Convector? Of kan ik beter voor Handmatig gaan en welke waarden vul ik daar dan het beste in?

• SpoekGTi
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 14-10 07:48

SpoekGTi

wat nou 30 tekens..verdulleme

Ik heb een ding ontdekt in Toon. Ik heb mijn Hue er aangekoppeld met ongeveer 27 lampen :) En nu als ik de woonkamer en keuken (11 lampen) mee laat doen met een disco app qua verlichting, dan crashed Toon omdat hij de wijzingen allemaal niet zo vlot kan verwerken.

Hij blijft dan ook boot-loopen tot ik de lampen uit zet.

Enige remedie die ik heb gevonden is dan daadwerkelijk Hue te ontkoppelen in Toon.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
JME schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:04:
Eergisteren een nieuwe Nefit Trendline laten installeren en daarop een openthermconverter aangesloten. Waar mijn Toon de oude ketel domweg aan/uit schakelde, kan ik de boel nu modulerend aansturen. Woepie!
Als ik Toon op "opentherm" instel, kan ik vervolgens kiezen uit 4 configuraties:
- Radiatoren (90 gr, max. 3 gr/uur)
- Vloerverwarming (55 gr, max. 1 gr/uur)
- Convector (90 gr, max. 4 gr/uur)
- Handmatig (instelbaar, standaard op 80 gr, max. 3 gr/uur)

Is dat standaard voor Toon of geeft Toon de opties van de ketel door?

Nu heb ik een convectorput in de woonkamer waar de Toon hangt, maar in de rest van het huis hangen radiatoren. Ga ik dan voor Radiatoren of voor Convector? Of kan ik beter voor Handmatig gaan en welke waarden vul ik daar dan het beste in?
Probeer minder hoog te stoken. En als je geen vloerverwarming hebt komt het allemaal niet zo nauw.
Ik zit op 65°C en max 3°C per uur geloof ik, met alleen radiatoren.

• JME

JME

zeg maar Jamie

Dus daarmee zeg je optie Handmatig?
En als ik dat dan instel op Toon, stel ik dan iets op Toon zelf in of geeft Toon dat gewoon door aan de ketel en stel ik dus eigenlijk de ketel in via Toon? Reden voor die vraag is dat ik ook op de ketel zelf de maximale stand kan instellen. Op de ketel kan ik trouwens niet de graden per uur instellen, op de Toon wel. Hoe zit dat? Vragen...

• Jeltel
  • Niet online
@JME dat is nu het leuke van een thermosstaat.
De max temperatuur wordt ingesteld in je ketel via het OpenTherm Protocol. Hoe hard er gestookt wordt doet de thermosstaat. En die zal ook een max temp aanhouden, om niet te snel op te warmen (en zo dingen misschien kapot te maken). En ook die gebruikt een max temperatuur.
Waar de ketel de aanvoertemperatuur niet boven de ingestelde max temperatuur laat komen, regelt de thermosstaat de aanvoertemperatuur door te meten. Via OpenTherm komen namelijk ook de aanvoer en retourtemperaturen binnen. De thermostaat stuurt een regelwaared naar de ketel hoever de brander aan mag. Wordt de aanvoertemperatuur te hoog bij deze regelwaarde? Dan zet de Thermosstaat deze iets naar beneden.

Ik vermoed dat de max temp in Toon niet de max temperatuur van de ketel zelf is.

• JME

JME

zeg maar Jamie

Complex hoor. Maar ik zet Toon dus op Handmatig met een temperatuur van ergens rond de 70 of lager (poosje proberen wat nog aangenaam voelt) en een max. van 3 gr/uur. Klopt dan mijn aanname dat ik moet zorgen dat de max. aanvoertemperatuur in het ketelmenu hoger dan of gelijk als Toon moet staan? Om te voorkomen dat Toon de ketel wil opjagen tot een temperatuur waar de ketel niet heen mag?

• marcelr!
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 31-05 16:50
De thermostaat is normaal gezien de baas. Die bepaalt wat de maximale stooktemperatuur van de ketel is, tenzij je de keteltemperatuur te ver afknijpt. Als je op je toon een maximale temperatuur van 60 graden instelt, en de ketel op 90 graden laat staan, dan zal de ketel evengoed nooit boven de 60 graden komen.

Andersom, als je de thermostaat op maximaal 90 graden aanvooertemperatuur zet, en de ketel op 75 graden instelt, dan komt de temperatuur niet boven de 75 graden uit.

• JME

JME

zeg maar Jamie

Dank allemaal. Zit op dit moment op een dT van 23,5 bij een aanvoer van 62,5. Best netjes volgens mij!

JME wijzigde deze reactie 23-11-2018 19:22 (28%)

• hansgrave
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 13-10 17:54
marcelr! schreef op donderdag 22 november 2018 @ 18:59:
De thermostaat is normaal gezien de baas. Die bepaalt wat de maximale stooktemperatuur van de ketel is, tenzij je de keteltemperatuur te ver afknijpt. Als je op je toon een maximale temperatuur van 60 graden instelt, en de ketel op 90 graden laat staan, dan zal de ketel evengoed nooit boven de 60 graden komen.

Andersom, als je de thermostaat op maximaal 90 graden aanvooertemperatuur zet, en de ketel op 75 graden instelt, dan komt de temperatuur niet boven de 75 graden uit.
Zo werkt het inderdaad, super handig bij 2 zones. Beneden wordt de vloerverwarming aangestuurd door Toon met maximaal 45 graden, boven is de max 65 graden door de ketelinstelling.

• Jeltel
  • Niet online
@hansgrave hoe heb je dat geregeld? Toon heeft geen ondersteuning voor meerdere zones toch?

• hansgrave
Jeltel schreef op zondag 25 november 2018 @ 09:59:
@hansgrave hoe heb je dat geregeld? Toon heeft geen ondersteuning voor meerdere zones toch?
Ik heb een Intergas ketel die kan een tweede zone aansturen met een aan/uit thermostaat en een driewegklep. Dus boven en zone op een thermostaat en beneden vloerverwarming op de Toon. Bij warmtevraag door Toon regelt Toon een lagere watertemperatuur.

• Jeltel
  • Niet online
Ah, dat kan mijn Remeha avanta niet.

• Jeltel
  • Niet online
Ik heb Home assistant geinstalleerd en kan mijn geroote Toon vanuit hier bedienen. Maar aan Toon hangen ook twee zwave stekkers die schakelbaar zijn én energiehoeveelheid weergeven. Het schakelen lukt via een url:
http://toonip/hdrv_zwave?action=basicCommand&uuid=UUID&state=1

Maar dan weet home Assistant de status en het elektraverbruik van de meter nog niet. Weet iemand hoe ik die uit de geroote Toon kan krijgen?

• Toonz
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 10-10 07:34
kijk hier voor meer info: https://www.domoticaforum...9&t=11671&start=30#p84364

alle verbruiksdata staan in de rra databases, zelf even in de config xml de juiste naam van de rra database opzoeken voor de stekkers

member of the Toon Software Collective

• FunFair
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 14-10 15:00
Rival24 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 00:04:

Zoek op het domotica forum eens op error 443. Sinds een bepaalde update moet er iets aangepast worden. Je zou ook met het updatescript de laatste versie erop zetten en de fixes doorvoeren waar het script om vraagt. Dan zou het ook weer moeten werken.

• EquiNox
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11-10 14:46

EquiNox

Speed plz.

Misschien een domme vraag; maar hoe kom ik achter de U-boot versie van mijn Toon? Ik heb software 4.22.7 en een serie-nummer wat begint op 14-25-xxx-xx.

Ik zou deze graag willen rooten, maar weet even niet welke route ik moet volgen qua JTAG/Serial cables etc. Een zetje in de goede richting zou helpen :)

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22:25
EquiNox schreef op zondag 9 december 2018 @ 22:51:
Misschien een domme vraag; maar hoe kom ik achter de U-boot versie van mijn Toon? Ik heb software 4.22.7 en een serie-nummer wat begint op 14-25-xxx-xx.

Ik zou deze graag willen rooten, maar weet even niet welke route ik moet volgen qua JTAG/Serial cables etc. Een zetje in de goede richting zou helpen :)
gewoon de serial kabel eraan en dan toon opstarten. Dan komt het wel voorbij.
Aangezien van jouw uit 2014 is grote kans dat je geen jtag nodig hebt

jobr wijzigde deze reactie 10-12-2018 18:45 (6%)

• TerrorSource
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22:18
EquiNox schreef op zondag 9 december 2018 @ 22:51:

Serial zou genoeg moeten zijn.

Toon1:
11-x tot 15-x = serial / JTAG
16-x tot 17-x = JTAG

Toon2:
18-x tot .... = Andere manier >:)

Tweakers V&A Ads
oa. Raspberry Pi 3b + 7Inch Touch Screen & Domotica

• EquiNox
  • Laatst online: 11-10 14:46

EquiNox

Speed plz.

Dank jobr en TerrorSource, de betreffende serial cable komt morgen binnen!

• Jeltel
  • Niet online
Toonz schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 21:24:
kijk hier voor meer info: https://www.domoticaforum...9&t=11671&start=30#p84364

alle verbruiksdata staan in de rra databases, zelf even in de config xml de juiste naam van de rra database opzoeken voor de stekkers
Uiteindelijk het op een andere manier gevonden om de status uit te lezen:
http://toon-ip:10080/hdrv_zwave?action=GetBasic&waitForReponse=1&timeout=120&nodeID=6

En dan krijg je een JSON terug ala:

code:
1
2
3
4
5
{
"value":"0x00",
"nodeId":"6"
,"result":"ok"
}

Waarbij de value 0x00 (uit) of 0xFF (aan) is.

Nu het nog fatsoenlijk verwerken in Home Assistant zelf.

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 21:15

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik heb thuis een geroote Toon en gebruik daarnaast Domoticz. Ik zou graag de uitgelezen energie waarde uit de toon halen, is dat mogelijk?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Tomba schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 09:18:
Ik heb thuis een geroote Toon en gebruik daarnaast Domoticz. Ik zou graag de uitgelezen energie waarde uit de toon halen, is dat mogelijk?
Jahoor.
Hier is zat over te vinden op de domoticz website...
https://www.domoticz.com/wiki/Toon

Als je hem als hardware toevoegt krijg je een aantal devices erbij met allerlei interessante data

TripleQ wijzigde deze reactie 21-12-2018 09:25 (12%)

• Tomba

Tomba

TripleQ schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 09:24:
[...]

Jahoor.
Hier is zat over te vinden op de domoticz website...
https://www.domoticz.com/wiki/Toon

Als je hem als hardware toevoegt krijg je een aantal devices erbij met allerlei interessante data
Zo heb ik m dus al draaien maar dan krijg je alleen CV info en geen electriciteit ;)
ik wil mijn zonnepanelen monitoren via S0, idealiter via de Toon zodat ik er geen YouLess bij hoef te kopen :)

Tomba wijzigde deze reactie 21-12-2018 10:52 (12%)

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 23:04
Heb een toon hangen, en kreeg van Eneco een brief of ik 3 maanden gratis het Toon abonnement wilde proberen.
Dus aangevraagd. Na het ontvangen van de bevestiging mail is de eerste handeling : Reset naar fabrieksinstellingen, voordat je hem kan activeren. 8)7

Nou, meteen weer opgezegd, nadat ik aan de telefoon geverifieerd had dat dit echt de enige manier is.
Je gaat toch niet je zorgvuldig ingestelde programma's en instellingen in de prullenbak gooien? :|

• TerrorSource
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 14:07:
Heb een toon hangen, en kreeg van Eneco een brief of ik 3 maanden gratis het Toon abonnement wilde proberen.
Dus aangevraagd. Na het ontvangen van de bevestiging mail is de eerste handeling : Reset naar fabrieksinstellingen, voordat je hem kan activeren. 8)7

Nou, meteen weer opgezegd, nadat ik aan de telefoon geverifieerd had dat dit echt de enige manier is.
Je gaat toch niet je zorgvuldig ingestelde programma's en instellingen in de prullenbak gooien? :|
Mooi he :) Activatiecode kan alleen gebruikt worden na een factory reset.
Hebben ze goed over nagedacht..NOT |:(

Tweakers V&A Ads

• jobr
Tomba schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 09:18:
Ja hoor. Dit even doorspitten en deze.

jobr wijzigde deze reactie 21-12-2018 20:52 (13%)

• Tomba

Tomba

jobr schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 20:51:
[...]

Ja hoor. Dit even doorspitten en deze.
Dank je! Helaas lijken deze links niet te werken;
General Error
SQL ERROR [ mysqli ]

No such file or directory [2002]

An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists.

• jobr
Tomba schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 07:35:
[...]

Dank je! Helaas lijken deze links niet te werken;

[...]
Tijdelijk dan denk ik. Doet het nu bij mij wel.

• brandon
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20:00
Heb mijn toon opgezegd vanwege extra investering die ik moest doen voor mijn zonnepanelen en het inzicht in verbruik en terugleveren hiervan.
Nu heb ik de Toon gerooted.
Ik heb stadsverwarming maar dat kan ik nergens meer vinden. Bij mijn abbo had ik dus ook inzicht in mijn warmteverbruik
Weet iemans raad

• Toonz
brandon schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 19:34:
Heb mijn toon opgezegd vanwege extra investering die ik moest doen voor mijn zonnepanelen en het inzicht in verbruik en terugleveren hiervan.
Nu heb ik de Toon gerooted.
Ik heb stadsverwarming maar dat kan ik nergens meer vinden. Bij mijn abbo had ik dus ook inzicht in mijn warmteverbruik
Weet iemans raad
staat HeatDisplay op 1 in de file config_happ_scsync.xml? (check alle andere settings in die file ook even , met name de enddate (voor details zie domoticaforum.eu))

Toonz wijzigde deze reactie 23-12-2018 11:57 (9%)

• BoschR
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 12-10 08:21
Ik heb zelf (nog) geen ervaring met Toon. Ik heb een Anna thuis hangen die ik wil vervangen voor iets zonder een abonnement.

Ik weet dat die mogelijk is met de Toon als je hem root. Maar zie ook dat er een versie 2 uit is. Is deze ook te rooten? Ik kan er zelf niet wat over vinden.

PVOutput live - 3060wp

• hansgrave
Toon 2 is ook te rooten echter een stuk lastiger dan Toon 1. Zie dit topic op domoticaforum.eu:
https://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=101&t=12162

• Uberprutser
  • Laatst online: 20:09
Ik heb nog een toon 1 in een van mijn opbergdozen, maar ben wat lui om deze uit te graven. (Lees: in elke doos zit de toon, in welke de ketel module en in welke de muurbeugel). Wat ik zou willen nazien is als ik het verwarmingtype instel op handmatig, wat de minimale temperatuur is die kan worden ingesteld. De reden dat ik dit wil weten is dat mij ketel nu continue de CV aanvoer op 35 graden houdt, maar in deze modus ik geen tapwater heb. Mijn Spider thermostaat (zat gratis bij de ventilatie box) stuurt het CV water direct naar 80 graden bij warmte vraag waardoor mijn verdeler gelijk de boel afknijpt waardoor de ketel heel erg gaat pendelen; wil max 23 graden de vloer in hebben namelijk.

Oplossing zou dus voor mij zijn wanneer ik de Toon kan instellen op die 35 graden zodat ik ook tapwater heb, een ketel die rustig stookt en een vloer die netjes op temperatuur wordt gehouden (is 10 kuub beton wat traag opwarmt en afkoelt).

Andere optie is een aan/uit thermostaat op de muur te schroeven en de ketel op max 35 CV in te stellen maar dat is voor mij een last resort optie. Eigenlijk wil ik de Toon ook opnemen in mijn Domoticz omgeving...

Uberprutser wijzigde deze reactie 18-01-2019 07:30 (19%)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• hansgrave
Ballebek schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 07:26:
Wat ik zou willen nazien is als ik het verwarmingtype instel op handmatig, wat de minimale temperatuur is die kan worden ingesteld.
Ik kan de temperatuur op Toon tot aan 0 terugzetten... Zelf heb ik de temperatuur handmatig op 45 graden staan voor de vloerverwarming.

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 09-10 02:35
Ballebek schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 07:26:
Ik heb nog een toon 1 in een van mijn opbergdozen, maar ben wat lui om deze uit te graven. (Lees: in elke doos zit de toon, in welke de ketel module en in welke de muurbeugel). Wat ik zou willen nazien is als ik het verwarmingtype instel op handmatig, wat de minimale temperatuur is die kan worden ingesteld. De reden dat ik dit wil weten is dat mij ketel nu continue de CV aanvoer op 35 graden houdt, maar in deze modus ik geen tapwater heb. Mijn Spider thermostaat (zat gratis bij de ventilatie box) stuurt het CV water direct naar 80 graden bij warmte vraag waardoor mijn verdeler gelijk de boel afknijpt waardoor de ketel heel erg gaat pendelen; wil max 23 graden de vloer in hebben namelijk.

Oplossing zou dus voor mij zijn wanneer ik de Toon kan instellen op die 35 graden zodat ik ook tapwater heb, een ketel die rustig stookt en een vloer die netjes op temperatuur wordt gehouden (is 10 kuub beton wat traag opwarmt en afkoelt).

Andere optie is een aan/uit thermostaat op de muur te schroeven en de ketel op max 35 CV in te stellen maar dat is voor mij een last resort optie. Eigenlijk wil ik de Toon ook opnemen in mijn Domoticz omgeving...
Ligt aan je CV denk ik.
Ik kan de temperatuur voor tapwater en CV water apart instellen op de CV en op de toon. Maar volgens mij negeert de CV ketel wat ik in Toon instel.
Maar ik heb even gekeken. Ik kan de CV temp in de stand handmatig terugschroeven tot 6 graden. En de tapwater temperatuur is een aparte instelling. Voor die optie moet je wel opentherm aan hebben staan.

TheS4ndm4n#1919

• hansgrave
RocketKoen schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:03:
[...]
Maar volgens mij negeert de CV ketel wat ik in Toon instel.
Mijn CV ketel luistert keurig naar de ingestelde temperatuur op Toon: hij stuurt de vloerverwarming aan in de woonkamer op 45 graden. Bij warmtevraag boven levert de ketel water volgens de ketelinstelling (60 graden).

• Uberprutser
  • Laatst online: 20:09
Ik had 'm vrijdag al onder het stof vandaan getrokken; in de eerste en tweede doos die ik in m'n handen had zat alles verstopt. Half uurtje later hing alles aan de muur, laatste update geinstalleerd en staat ie op handmatig 35 graden / 1 graad per uur.

Helaas is de verwarming niet meer zo constant als eerst toen ik de ketel op handmatig had staan en stookt ie de vloer ook aardig hoog op. Ik hoop dat Toon het wat meer gaat begrijpen, alhoewel ik al kortere runs begin te zien om het constanter te houden tov de eeste dag. Thermostaat staat op 20 graden, dag en nacht.

Tapwater staat op 55 en die staat op de ketel op 78 als er wordt gedouched; die lijkt te worden genegeerd.
CV Aanvoer meet ik wel ergens tussen de 25 en 30 graden dus de 35 graden lijkt te worden geaccepteerd.

Onderstaande is sensor op de woonkamervloer.

Uberprutser wijzigde deze reactie 20-01-2019 15:57 (16%)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• iBlunt
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 01-10 00:54
Kan je de toon ook op afstand gebruiken, dus via je app temp instellen, als je geen abo hebt op de toon?

• TerrorSource
iBlunt schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:02:
Kan je de toon ook op afstand gebruiken, dus via je app temp instellen, als je geen abo hebt op de toon?
Alleen als de Toon geroot is kan dat. Zelf heb ik de Toon gekoppeld aan Domoticz via LUA-script.

Dit is volgens mij al meerdere keren besproken in deze topic.

Tweakers V&A Ads

• James25
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 19:54
Beste mede-tweakers,

Ik heb zojuist homebridge geïnstalleerd op een RPI 3+. Ik kan m'n lampen bedienen, m'n TV aan/uit.. top!
Waar ik alleen tegenaan loop is als volgt, om de temperatuur in te stellen van m'n toon heb ik de plug-in gedownload voor homebridge, config aangepast en op de Toon lokale toegang aangezet (max 2 uur) zodra de lokale toegang verloopt kan ik de Toon niet meer besturen via HomeKit. Is iemand hier al eens tegenaan gelopen? Of weet iemand hoe ik via SSH de lokale toegang voor altijd kan aan zetten?

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 14-10 10:21
Aangezien de ondersteuning voor de Essent E-thermostaat stopt tenzij je gaat betalen ben ik wat om mij heen aan het kijken naar alternatieven. Een geroote toon lijkt mij interessant ivm de koppeling met domoticz en de mogelijkheden tot "apps". Waar ik echter het meeste benieuwd naar ben is de koppeling met Domoticz zodat deze vanaf de toon te bedienen is. Helaas kan ik hier nergens foto's of filmpjes van vinden. Iemand die er wat wil maken?

• jobr
Robbie T schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:32:
Aangezien de ondersteuning voor de Essent E-thermostaat stopt tenzij je gaat betalen ben ik wat om mij heen aan het kijken naar alternatieven. Een geroote toon lijkt mij interessant ivm de koppeling met domoticz en de mogelijkheden tot "apps". Waar ik echter het meeste benieuwd naar ben is de koppeling met Domoticz zodat deze vanaf de toon te bedienen is. Helaas kan ik hier nergens foto's of filmpjes van vinden. Iemand die er wat wil maken?
Hier vindt je wel wat voorbeelden denk ik.
James25 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:22:
Of weet iemand hoe ik via SSH de lokale toegang voor altijd kan aan zetten?
Dan heb je een Toon nodig die geroot is (en dus geen Eneco abbo meer nodig).

jobr wijzigde deze reactie 28-01-2019 19:20 (16%)

• James25
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 19:54
jobr in "[Toon] Ervaringen"jobr schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:19

Dan heb je een Toon nodig die geroot is (en dus geen Eneco abbo meer nodig).
De Toon is iig al geroot. Ik kan ook inloggen via SSH. Ik kan alleen nergens iets vinden om lokale toegang standaard aan te laten.

• Robbie T
jobr schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:19:
[...]

Hier vindt je wel wat voorbeelden denk ik.
Thanks. Alleen gaat dit voornamelijk om domoticz te laten met Toon en niet om Domoticz te bedienen vanaf Toom. Heb wel een linkje gevonden naar een topic over "domoticzboard" maar helaas staan daar ook maar 1 of 2 halve screenshots in.

• jobr
Robbie T schreef op maandag 28 januari 2019 @ 20:01:
[...]

Thanks. Alleen gaat dit voornamelijk om domoticz te laten met Toon en niet om Domoticz te bedienen vanaf Toom. Heb wel een linkje gevonden naar een topic over "domoticzboard" maar helaas staan daar ook maar 1 of 2 halve screenshots in.
Je wilt net anders om. Heb niet goed gelezen :-)

Dit ook gezien?

Anders even verder zoeken in dat forum.

• TerrorSource
Robbie T schreef op maandag 28 januari 2019 @ 20:01:
[...]

DomoticzBoard werkt prima :) Is alleen een app die niet in de ToonStore staat.
De schrijver van de app (aka ikzelf :) ) moet de app nog updaten.

Als je de Toon vanaf Domoticz wilt bedienen dan zijn daar ook mogelijkheden voor:
https://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=102&t=12097

Tweakers V&A Ads

• hansgrave
TerrorSource schreef op maandag 28 januari 2019 @ 21:36:
[...]

DomoticzBoard werkt prima :) Is alleen een app die niet in de ToonStore staat.
De schrijver van de app (aka ikzelf :) ) moet de app nog updaten.
Ja daar kwam ik zondag achter na het updaten van de firmware.. DomoticzBoard zorgt voor een mooi bedieningsdisplay voor je domotica in huis! Vooral makkelijk voor je niet zo domotica onderlegde huisgenoten.

• Robbie T
Er zijn inmiddels meerdere versies van de Toon zover ik heb begrepen. Een toon 1 en 2. Ik kan alleen niet echt vinden wat het verschil is tussen beide. Daarnaast ben ik benieuwd of het nog uitmaakt voor het rooten van de toon of je een V1 of V2 hebt.

• RudolfR
@Robbie T

V1 kun je zeer waarschijnlijk zelf rooten.
De methode voor het rooten van V2 is niet publiekelijk bekend, maar kun je laten doen.
Op domoticaforum.eu kunnen ze je verder helpen als je 't lief vraagt.

De hardware van V2 is superieur; Toon reageert daardoor veel sneller.
Bovendien zit er een Zigbee-router in (die nu nog niet wordt gebruikt) en heeft het systeem een vochtigheidsmeter.
Hier meer info:
https://www.domoticaforum...10f80fcf7cbcb59fca525f964

Ik heb mijn V1 onlangs vervangen door V2 en dat bevalt goed.
Alleen VNC werkt (nog) niet op V2, maar ik kan prima zonder.

• TerrorSource
Robbie T schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:10:
Er zijn inmiddels meerdere versies van de Toon zover ik heb begrepen. Een toon 1 en 2. Ik kan alleen niet echt vinden wat het verschil is tussen beide. Daarnaast ben ik benieuwd of het nog uitmaakt voor het rooten van de toon of je een V1 of V2 hebt.
V2 heeft 1,33x hogere resolutie, helderheid is beter.
V2 heeft een 4x snellere CPU, meer RAM en memory aan boord
V2 heeft een probleem met de berekening van de temperatuur, ondanks de 2 temperatuursensoren zit er een verkeerde berekening in.
V2 heeft meer sensors, zoals Zigbee(HA en LL), presence-detection(of je er voor staat of niet) en nog wat meer.

V2 is NIET zelf te rooten.

Qua functionaliteit scheelt het op dit moment niks.

V1 kost zo rond de 50-60euro, V2 gaan voor 150+ vanwege de lage beschikbaarheid.

Tweakers V&A Ads

• Robbie T
TerrorSource schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:46:
[...]

V2 heeft 1,33x hogere resolutie, helderheid is beter.
V2 heeft een 4x snellere CPU, meer RAM en memory aan boord
V2 heeft een probleem met de berekening van de temperatuur, ondanks de 2 temperatuursensoren zit er een verkeerde berekening in.
V2 heeft meer sensors, zoals Zigbee(HA en LL), presence-detection(of je er voor staat of niet) en nog wat meer.

V2 is NIET zelf te rooten.

Qua functionaliteit scheelt het op dit moment niks.

V1 kost zo rond de 50-60euro, V2 gaan voor 150+ vanwege de lage beschikbaarheid.
RudolfR schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:20:
@Robbie T

V1 kun je zeer waarschijnlijk zelf rooten.
De methode voor het rooten van V2 is niet publiekelijk bekend, maar kun je laten doen.
Op domoticaforum.eu kunnen ze je verder helpen als je 't lief vraagt.

De hardware van V2 is superieur; Toon reageert daardoor veel sneller.
Bovendien zit er een Zigbee-router in (die nu nog niet wordt gebruikt) en heeft het systeem een vochtigheidsmeter.
Hier meer info:
https://www.domoticaforum...10f80fcf7cbcb59fca525f964

Ik heb mijn V1 onlangs vervangen door V2 en dat bevalt goed.
Alleen VNC werkt (nog) niet op V2, maar ik kan prima zonder.
Dank.

Een V1 moet ik hebben dan :-) ivm rooten. Wat filmpjes op internet bekeken en snelheid lijkt prima genoeg!

• TerrorSource
Robbie T schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:06:
[...]

[...]

Dank.

Een V1 moet ik hebben dan :-) ivm rooten. Wat filmpjes op internet bekeken en snelheid lijkt prima genoeg!
Je kan ook al geroote sets kopen (check mijn signature ;) )

Tweakers V&A Ads

• Robbie T
TerrorSource schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:37:
[...]

Je kan ook al geroote sets kopen (check mijn signature ;) )
Thanks ;-). MAar das me een +- 40 euro te duur ;-) en het zelf rooten vind ik dan ook wel weer leuk :-)

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:45
Toontje gekocht van mp en gelijk geroot. Succesvol. Nu hangt ie aan de muur, maar stap 2 (activeren) lukt niet. Ik heb natuurlijk al wel dingen aangepast door de root. Moet ik die nu weer terugdraaien om te kunnen activeren, of is er een makkelijkerder optie?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• TerrorSource
rimave schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:22:
Toontje gekocht van mp en gelijk geroot. Succesvol. Nu hangt ie aan de muur, maar stap 2 (activeren) lukt niet. Ik heb natuurlijk al wel dingen aangepast door de root. Moet ik die nu weer terugdraaien om te kunnen activeren, of is er een makkelijkerder optie?
Update script gebruikt? zo ja, de -a parameter zorgt voor de activatie.

Tweakers V&A Ads

• rimave
Er staat een filmpje op Youtube van een uur. Daarin doet die persoon allemaal handelingen en scripts aan het einde die niet te lezen zijn. Ik heb deze handleiding gevolgd: https://ehoco.nl/rooten-van-enecos-toon-thermostaat/.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• TerrorSource
rimave schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 07:37:
Er staat een filmpje op Youtube van een uur. Daarin doet die persoon allemaal handelingen en scripts aan het einde die niet te lezen zijn. Ik heb deze handleiding gevolgd: https://ehoco.nl/rooten-van-enecos-toon-thermostaat/.
Ehoco website heeft zijn gegevens weer van https://www.domoticaforum.eu/viewforum.php?f=94 gehaald zonder enige nette verwijzingen :(

Youtube filmpje is het soms ook net-net. Als je bij de bron zoekt (domoticaforum.eu dus!) vind je veel meer informatie en een hele community er om heen :)

Tweakers V&A Ads

• rimave
TerrorSource schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 23:01:
[...]

Update script gebruikt? zo ja, de -a parameter zorgt voor de activatie.
Je doelt op het script van martenjacobs?
Ik heb geen Raspberry Pi en alleen de serial usb kabel. Volgens mij is het script daarmee niet te gebruiken.
Maar ja, ik was er ook al bijna, dus ik ga liever op deze goede voet verder. Ik heb open vpn uitgezet en Toegang tot time.quby.nl geblokkeert. Welke stapjes zijn daarna nog nodig?

• TerrorSource
rimave schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:49:
[...]

Je doelt op het script van martenjacobs?
Ik heb geen Raspberry Pi en alleen de serial usb kabel. Volgens mij is het script daarmee niet te gebruiken.
Maar ja, ik was er ook al bijna, dus ik ga liever op deze goede voet verder. Ik heb open vpn uitgezet en Toegang tot time.quby.nl geblokkeert. Welke stapjes zijn daarna nog nodig?
Heb je uberhaupt wel ingelezen op het domoticaforum zoals ik zei?
Daar is echt een schat aan informatie te vinden, waaronder de manual en het update-script waar je precies kan vinden wat je zoekt ;)

Tweakers V&A Ads

• Maxieboy40
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 22:16
wat raden jullie aan, ik kan een geroote toon kopen voor €85,- of een normale voor €60,-. Ik wol hem graag wel op afstand kunnen besturen. Maar met een geroote toon kan dit niet via olisto/ifttt (als ik het goed had begrepen). Nu kan het dus wel via domoticz. Ik ben redelijk softwarematig technisch aangelegd.

Maar raden jullie het aan om hier aan te beginnen? zijn er door het rooten echt veel meer opties? Of gewoon een normale aanschaffen met een abbonement a €4,50 per maand en lekker safe blijven dus?

• FunFair
  • Laatst online: 14-10 15:00
Rooten is interessant als je geen abonnementskosten wilt hebben, maar toch op afstand het e.e.a. wilt bedienen. Heb je daar geen zin in en maakt je die 4,50 per maand niet uit neem dan een normale en maak je gebruik van de mogelijkheden die Eneco zelf aanbiedt. Ik heb geen idee wat ze tegenwoordig toestaan, gezien ik al een ruime tijd geen abonnement meer heb.

Je kunt altijd nog zelf rooten als je toch via Domoticz e.d. iets wilt doen.

• TerrorSource
Maxieboy40 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 23:07:
wat raden jullie aan, ik kan een geroote toon kopen voor €85,- of een normale voor €60,-. Ik wol hem graag wel op afstand kunnen besturen. Maar met een geroote toon kan dit niet via olisto/ifttt (als ik het goed had begrepen). Nu kan het dus wel via domoticz. Ik ben redelijk softwarematig technisch aangelegd.

Maar raden jullie het aan om hier aan te beginnen? zijn er door het rooten echt veel meer opties? Of gewoon een normale aanschaffen met een abbonement a €4,50 per maand en lekker safe blijven dus?
85euro is wel goedkoop, bij mijn ads staan ze voor 100euro. Je moet je wel afvragen of diegene wel support levert achteraf en tot wel moment/niveau. ;)

Zelf heb ik ooit een Toon gekocht om te kijken wat er mogelijk was zonder abonnement, kwam op het rooten uit en dat maakt het wel een stuk leuker. Zeker op gebied van domotica :P

Tweakers V&A Ads

• jobr
Maxieboy40 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 23:07:
Ik wol hem graag wel op afstand kunnen besturen. Maar met een geroote toon kan dit niet via olisto/ifttt (als ik het goed had begrepen).
Kan wel hoor via IFTTT. Moet je wel je router openzetten. Vraag is of je dat wel wil.
Het is tenslotte gewoon een url die je aanroept.
Met Domoticz in principe hetzelfde verhaal als je daar met IFTTT bij wil.

• Maxieboy40
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 22:16
jobr schreef op maandag 11 februari 2019 @ 20:07:
[...]

Kan wel hoor via IFTTT. Moet je wel je router openzetten. Vraag is of je dat wel wil.
Het is tenslotte gewoon een url die je aanroept.
Met Domoticz in principe hetzelfde verhaal als je daar met IFTTT bij wil.
je bedoelt met openzetten dat het voor iedereen toegankelijk is? dus zonder wachtwoord?

• jobr
Maxieboy40 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 22:37:
[...]

je bedoelt met openzetten dat het voor iedereen toegankelijk is? dus zonder wachtwoord?
Ja. Maar je zou intern een reverse proxy (op een raspberry pi bijv) ervoor kunnen zetten die wel een wachtwoord vereist.

• Phoolie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 14-10 11:36
TerrorSource schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:32:
[...]

85euro is wel goedkoop, bij mijn ads staan ze voor 100euro. Je moet je wel afvragen of diegene wel support levert achteraf en tot wel moment/niveau. ;)

Zelf heb ik ooit een Toon gekocht om te kijken wat er mogelijk was zonder abonnement, kwam op het rooten uit en dat maakt het wel een stuk leuker. Zeker op gebied van domotica :P
En ik kan bevestigen dat bij jou de support perfect is. Het ding is de 100 euro nu al meer dan waard.

Komend van een ICY (Essent) e-thermostaat is ook de WAF er op vooruit gegaan :)

• Imperial Guard
  • Laatst online: 02:21
Ik heb mijn Toon geroot, voor het rooten stond er al versie 5.0.4 op.

Alleen krijg ik de ToonStore niet aan de praat, die mist de globals.qml, enig idee hoe ik die aan de praat prijg?

Opgelost door het update script te draaien zonder update maar met een fix.

sh /root/update-rooted.sh - f

Imperial Guard wijzigde deze reactie 12-02-2019 18:15 (23%)

• YMGV4LIFE
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 08-10 13:49
Weet iemand of er ook foto's beschikbaar zijn van het aansluiten van de Toon op bv een rapsberry om Toonroot te kunnen draaien?
Het is mij nog niet geheel duidelijk wat voor stekker / adapter / kabels ik moet hebben en hoe ik deze zou moeten aansluiten.

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

• TerrorSource
YMGV4LIFE schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:33:
Weet iemand of er ook foto's beschikbaar zijn van het aansluiten van de Toon op bv een rapsberry om Toonroot te kunnen draaien?
Het is mij nog niet geheel duidelijk wat voor stekker / adapter / kabels ik moet hebben en hoe ik deze zou moeten aansluiten.
JTAG kabel moet je zelf maken(kan ook met losse dupont wires), Serial kan je kopen (22-23euro bij Antratek of 5-6euro bij AliExpress).
pin lay-out staat op domoticaforum :)

Tweakers V&A Ads

• YMGV4LIFE
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 08-10 13:49
TerrorSource schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 16:26:
[...]

JTAG kabel moet je zelf maken(kan ook met losse dupont wires), Serial kan je kopen (22-23euro bij Antratek of 5-6euro bij AliExpress).
pin lay-out staat op domoticaforum :)
de genoemde pinlayout van de serial komen ook voor op de gpio van de raspberry, maar deze kunnen daar niet voor gebruikt worden?

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

• TerrorSource
YMGV4LIFE schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 16:49:
[...]

de genoemde pinlayout van de serial komen ook voor op de gpio van de raspberry, maar deze kunnen daar niet voor gebruikt worden?
Geen idee, nog nooit gebruikt op die manier :)

Tweakers V&A Ads

• Toonz
YMGV4LIFE schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 16:49:
[...]

ja, dat kan wel

• JME

JME

zeg maar Jamie

Meer mensen bij wie Toon sinds de update naar firmware 5.0.4 trager reageert? Bij mij staat het scherm standaard op zwart en als ik het nu aantik moet ik 2-3 seconden wachten op beeld. Voorheen was dat direct. Eenmaal beeld werkt alles wel gewoon redelijk snel.

• TerrorSource
JME schreef op zondag 17 februari 2019 @ 11:00:
Meer mensen bij wie Toon sinds de update naar firmware 5.0.4 trager reageert? Bij mij staat het scherm standaard op zwart en als ik het nu aantik moet ik 2-3 seconden wachten op beeld. Voorheen was dat direct. Eenmaal beeld werkt alles wel gewoon redelijk snel.
firmware 5.0.4 is juist sneller en stabieler geworden. Geheugenverbruik is ook minder.
Is de Toon geroot of niet?

Tweakers V&A Ads

• JME

JME

zeg maar Jamie

Niet geroot. Maar ik merk dat ie trager ontwaakt. Als ie eenmaal wakker is, dan werkt alles soepel.

JME wijzigde deze reactie 17-02-2019 15:09 (33%)

• harmpie21
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 13-10 22:35
Goedemiddag,

Iemand idee hoe ik onderstaande kan oplossen om toon te rooten? @TerrorSource

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
/ # opkg install http://files.domoticaforum.eu/uploads/Toon/apps/busybox-1.27.2-

r4/busybox_1.27.2-r4_qb2.ipk

Downloading http://files.domoticaforum.eu/uploads/Toon/apps/busybox-1.27.2-r4/busybox_1.27.2-r4_qb2.ipk.

Upgrading busybox on root from 1.27.2-r1 to 1.27.2-r4...

Installing libc6 (2.21-r0) to root...

Downloading http://feed.hae.int/feeds/qb2/oe/angelica-1.4.0-master-qt5112-ssl102-aws/armv5e/libc6_2.21-r0_armv5e.ipk.

Configuring dropbear.

Collected errors:

* opkg_download: Failed to download http://feed.hae.int/feeds/qb2/oe/angelica-1.4.0-master-qt5112-ssl102-aws/armv5e/libc6_2.21-r0_armv5e.ipk: Couldn't connect to server.

* opkg_install_pkg: Failed to download libc6. Perhaps you need to run 'opkg update'?

* opkg_install_cmd: Cannot install package busybox.

* pkg_run_script: package "dropbear" postinst script returned status 255.

* opkg_configure: dropbear.postinst returned 255.

Heb dus nog de libc6_2.21-r0_armv5e.ipk nodig. Of heb ik dit mis? Of heb ik een recentere versie van busybox nodig?

harmpie21 wijzigde deze reactie 17-02-2019 15:59 (5%)

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

• RudolfR
@harmpie21

Heb je 'opkg update' geprobeerd zoals wordt aangegeven?
Werkt de VPN met eneco? Kun je het pakket met de hand wel downloaden, bijv met:
'wget http://feed.hae.int/feeds.../libc6_2.21-r0_armv5e.ipk'?

• TerrorSource
harmpie21 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 15:55:
Goedemiddag,

Iemand idee hoe ik onderstaande kan oplossen om toon te rooten? @TerrorSource

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
/ # opkg install http://files.domoticaforum.eu/uploads/Toon/apps/busybox-1.27.2-

r4/busybox_1.27.2-r4_qb2.ipk

Downloading http://files.domoticaforum.eu/uploads/Toon/apps/busybox-1.27.2-r4/busybox_1.27.2-r4_qb2.ipk.

Upgrading busybox on root from 1.27.2-r1 to 1.27.2-r4...

Installing libc6 (2.21-r0) to root...

Downloading http://feed.hae.int/feeds/qb2/oe/angelica-1.4.0-master-qt5112-ssl102-aws/armv5e/libc6_2.21-r0_armv5e.ipk.

Configuring dropbear.

Collected errors:

* opkg_download: Failed to download http://feed.hae.int/feeds/qb2/oe/angelica-1.4.0-master-qt5112-ssl102-aws/armv5e/libc6_2.21-r0_armv5e.ipk: Couldn't connect to server.

* opkg_install_pkg: Failed to download libc6. Perhaps you need to run 'opkg update'?

* opkg_install_cmd: Cannot install package busybox.

* pkg_run_script: package "dropbear" postinst script returned status 255.

* opkg_configure: dropbear.postinst returned 255.

Heb dus nog de libc6_2.21-r0_armv5e.ipk nodig. Of heb ik dit mis? Of heb ik een recentere versie van busybox nodig?
Lees eens goed de foutmelding door ;)

ik neem aan dat "Couldn't connect to server." wel genoeg moet zeggen lijkt mij... :X

Tweakers V&A Ads

• imdos
  • Laatst online: 21:58

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

TerrorSource schreef op zondag 17 februari 2019 @ 11:26:
[...]

firmware 5.0.4 is juist sneller en stabieler geworden. Geheugenverbruik is ook minder.
Is de Toon geroot of niet?
Is het ondertussen al veilig om naar 5.0.4. te upgraden dan? Ik las dat er problemen zijn met de servers en toen ik ./update-rooted.sh heb uitgevoerd gaf deze zoiets aan als dat
"er een verschil was met de server en dat het misschien niet verstandig was om door te gaan".

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• rimave
Moet ik nog wat speciaals doen om Hue op een gerootte Toon werkend te krijgen?
Via het menu op de Toon wordt de Hue bridge nu namelijk niet gevonden.
Ik heb niet de laatste software op de Toon staan. Het Hue plaatje op de Toon toont ook een oude bridge. Ik mag aannemen dat Toon ook met de nieuwe Hue bridge werkt?

• Phoolie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 14-10 11:36
JME schreef op zondag 17 februari 2019 @ 11:00:
Ik heb een geroote Toon met 5.0.4 en dit herken ik wel. Eenmaal uit de "standby" werkt het inderdaad prima.

• TerrorSource
imdos schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:28:
[...]

Is het ondertussen al veilig om naar 5.0.4. te upgraden dan? Ik las dat er problemen zijn met de servers en toen ik ./update-rooted.sh heb uitgevoerd gaf deze zoiets aan als dat
"er een verschil was met de server en dat het misschien niet verstandig was om door te gaan".
Problemen zijn deels opgelost.
Kan nog wel zijn dat de bestanden niet goed binnen komen. 1 van de 4 servers heeft nog issues maar opnieuw starten van het update script en opnieuw proberen is een goede oplossing

Tweakers V&A Ads

• rimave
Vreemd dat er niets te vinden is over een gerootte Toon icm Hue?
Er zijn toch meer mensen die dit gebruiken lijkt me?

• TerrorSource
rimave schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 17:23:
Vreemd dat er niets te vinden is over een gerootte Toon icm Hue?
Er zijn toch meer mensen die dit gebruiken lijkt me?
Wat wil je weten? Wat je laatste bericht in de topic is? Geef men ook de tijd om met een antwoord te komen ;)

Als je een geroote Toon hebt dan is er een oplossing. Even op domoticaforum zoeken zou ik zeggen ;)

Tweakers V&A Ads

• rimave
TerrorSource schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 17:34:
[...]

Wat wil je weten? Wat je laatste bericht in de topic is? Geef men ook de tijd om met een antwoord te komen ;)

Als je een geroote Toon hebt dan is er een oplossing. Even op domoticaforum zoeken zou ik zeggen ;)
Daar was ik al geweest, maar kan daar niets speciaals vinden wat ik nog in zou moeten stellen.
Vandaar mijn vraag hier.

• Jeltel
  • Niet online
rimave schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:58:
Moet ik nog wat speciaals doen om Hue op een gerootte Toon werkend te krijgen?
Via het menu op de Toon wordt de Hue bridge nu namelijk niet gevonden.
Ik heb niet de laatste software op de Toon staan. Het Hue plaatje op de Toon toont ook een oude bridge. Ik mag aannemen dat Toon ook met de nieuwe Hue bridge werkt?
Ja dat werkt. Maar het heeft schijnbaar te maken met dat de Toon alleen kijkt naar het ip adres waar de oude hue bridge op zat. De nieuwe zit waarschijnlijk op een ander IP. Schijnbaar staat er ergens een bestand op de hue waar dat IP vast instaat.
Ik had hetzelfde probleem eerder, maar kan nu even niet meer vinden welk bestand het is.

Inderdaad zoeken op domoticaform is denk ik het slimst.

• TerrorSource
Jeltel schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 18:56:
[...]
Ja dat werkt. Maar het heeft schijnbaar te maken met dat de Toon alleen kijkt naar het ip adres waar de oude hue bridge op zat. De nieuwe zit waarschijnlijk op een ander IP. Schijnbaar staat er ergens een bestand op de hue waar dat IP vast instaat.
Ik had hetzelfde probleem eerder, maar kan nu even niet meer vinden welk bestand het is.

Inderdaad zoeken op domoticaform is denk ik het slimst.
Klopt helemaal! Er staat een oplossing hiervoor op het domoticaforum, dat weet ik zeker. Ik heb het namelijk zelf er op gezet :X

Tweakers V&A Ads

• Robbie T
Om verbinding te maken met mijn netwerk is het handig om een QR code te kunnen scannen. Is er een mogelijkheid om deze ergens op de toon te zetten zodat als mensen verbinding willen maken de code simpelweg daar vandaan gehaald kan worden?

• Toonz
Robbie T schreef op zondag 24 februari 2019 @ 16:54:
Om verbinding te maken met mijn netwerk is het handig om een QR code te kunnen scannen. Is er een mogelijkheid om deze ergens op de toon te zetten zodat als mensen verbinding willen maken de code simpelweg daar vandaan gehaald kan worden?
Op een gerootte Toon kan je daar wel een simpele app voor maken : 1 tegel met daarop 1 afbeelding (de QR code).
Op een standaard Toon kan dit niet.

• Robbie T
Toonz schreef op zondag 24 februari 2019 @ 20:12:
[...]

Op een gerootte Toon kan je daar wel een simpele app voor maken : 1 tegel met daarop 1 afbeelding (de QR code).
Op een standaard Toon kan dit niet.
Ik krijg met een weekje de spullen in huis om mijn Toon te rooten. Is dat iets wat vanuit de Toon kan die app/tegel of is dat allemaal vet ingewikkeld ;-)?

• Toonz
Ik krijg met een weekje de spullen in huis om mijn Toon te rooten. Is dat iets wat vanuit de Toon kan die app/tegel of is dat allemaal vet ingewikkeld ;-)?
Als de toon eenmaal geroot is, kan je zelf die app malen in de qml taal.
Op zich niet moeilijk maar wel even een learning curve.

Dit helpt je misschien op weg: https://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=99&t=12349

• rimave
Ok. Wegens het niet kunnen vinden van een oplossing zelf maar aan het prutsen gegaan.
De Toon draait nu op firmware 5.0.4 en dan werkt hue dus WEL.

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:34
Aangezien ik sinds kort ook een (rooted) Toon V2 heb, en gebruik maak van Homey (Pro) dacht ik even te delen dat er een (niet in de appstore helaas), maar plugin is voor Homey: https://github.com/StefanPostma/nl.vinceste.open-toon

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

• TerrorSource
rimave schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:10:
Ok. Wegens het niet kunnen vinden van een oplossing zelf maar aan het prutsen gegaan.
De Toon draait nu op firmware 5.0.4 en dan werkt hue dus WEL.
Probleem van Hue is echt NIET firmware gerelateerd hoor.

Ik heb naar aanleiding van je post dat je het niet kon vinden toch echt op 24-feb een duidelijkere handleiding op domoticaforum gezet...
Zie: https://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=100&t=12352

Tweakers V&A Ads

• hansgrave
tcviper schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 18:24:
Aangezien ik sinds kort ook een (rooted) Toon V2 heb, en gebruik maak van Homey (Pro) dacht ik even te delen dat er een (niet in de appstore helaas), maar plugin is voor Homey: https://github.com/StefanPostma/nl.vinceste.open-toon
Lukt het jou die te installeren? Ik krijg een validation error.

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:34
hansgrave schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 20:58:
[...]

Lukt het jou die te installeren? Ik krijg een validation error.
Stable versie pakken, dan installeert ie wel.

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Autosport

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True