Hallo,
Ik heb zojuist kakulib v2.0 afgerond. Even ter herinnering: kakulib is een eenvoudig te gebruiken software library, waarmee je kaku apparaten vanuit een computer kunt bedienen (gebruik makend van een ICS-1000).
Deze nieuwe versie is wat robuuster (bijv retry als een commando onverhoopt niet overkomt) en er is een functie nu, om schakelaars met symbolische namen te bedienen.
Voorbeeld
code:
1
2
| kaku_switch("woonkamer", "schemerlamp", ON);
kaku_switch("studeerkamer", "", ALLOFF); |
Je kamers en apparaten kun je in een config file zetten, zodat alle programma's die je met kakulib maakt, met die symbolische namen uit de voeten kunnen..
De lib komt met uitgebreide documentatie (incl uitleg hoe mobiele app, ICS-1000 e.d. nou samenhangen) en met een handvol eenvoudige voorbeeldprogramma om makkelijk van start te kunnen.
Stuur mail naar spm at fambruijne.nl als je een kopie wilt. Ik zet deze niet op een fileserver. Mogelijk publiceert Klikaanklikuit deze distributie op hun site.
Groet, wizzje
PS: er zijn nog geen commando's voor dimmers, zonneschermen en de Wattmeter, want die heb ik niet. Mogeljik krijg ik een setje te leen van kaku, dan bouw ik die functies ook.
Je kunt WEL met de functie kaku_send_raw() alle andere apparaten alvast aansturen. De communicatie, commandonummers, enz. wordt dan al voor je afgehandeld.
[
Voor 13% gewijzigd door
Verwijderd op 22-02-2015 16:51
]