Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvK68
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-09 14:42
Voor XBMC:

Kijk maar eens op http://www.raspbmc.com, werkt bij mij al ruim 1,5 jaar!

Ik ben nu ook aan het kijken naar domoticz http://www.domoticz.com/w...omoticz_on_a_Raspberry_PI voor op de Pi. Is ook zeer interessant i.c.m. een RfxTrx433E. Of misschien http://pihome.harkemedia.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:49

DukeBox

loves wheat smoothies

zaadstra schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:21:
Zijn er eigenlijk betaalbare alternatieven voor die RfxTrx433E?
Niet kant en klaar.. Vergeet niet dat in tegenstelling tot je ICS de RFXCom ook een reciever is. Je kan er véél meer mee. Uiteraard betaal je ook voor de (zeer goede) software ondersteuning.

[ Voor 10% gewijzigd door DukeBox op 09-09-2014 14:46 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:33
Ik zit met een dilemma, ik wil graag de ICS-1000 aanschaffen alleen lees ik erg veel negatieve ervaringen. Ik wil simpel lampen met mijn telefoon/tablet en automatisch schakelen. Mooi alternatief is de home-wizard. Een stuk duurder maar wel veeeel uitgebreider, maar die functionaliteiten heb ik (nu?) niet nodig. Zonde lijkt me om 240 euro te investeren in het schakelen van lampen terwijl de ICS het ook kan voor 120 euro...

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 17:06
jongetje schreef op woensdag 10 september 2014 @ 11:10:
Ik zit met een dilemma, ik wil graag de ICS-1000 aanschaffen alleen lees ik erg veel negatieve ervaringen. Ik wil simpel lampen met mijn telefoon/tablet en automatisch schakelen. Mooi alternatief is de home-wizard. Een stuk duurder maar wel veeeel uitgebreider, maar die functionaliteiten heb ik (nu?) niet nodig. Zonde lijkt me om 240 euro te investeren in het schakelen van lampen terwijl de ICS het ook kan voor 120 euro...
Op zich is de ICS geen verkeerd product! Ik heb al verschillende maanden goed met dit product kunnen werken, alleen afgelopen week waren er wat problemen met een firmware update.

Ik merk wel dat het product steeds meer volwassener wordt. Het is een basic product wat doet wat ie moet doen!
Je kan er alleen mee schakelen, timers maken, scenes maken en het werkt alleen maar klikaan klikuit spullen.

Homewizard kan idd wel meer en kan ook met meerdere merken overweg. Tevens hebben ze allemaal uitbreisingsmogelijkheiden voor o.a. Een slimme meter, opentherm protocol, webcams etc.

Een andere optie is ook een raapberry met domotivaz en een rfccom module. Hier ben je voor ongeveer 150 euro klaar en dan kun je standaard klikaan klikuit bedienen + vele andere merken, tevens kan je hier veel meer op aansluiten zoals thermometers, etc!

Een ics 1000 kan alleen maar verzenden en de hw en domonicaz met de rfccom kunnen. Verzenden EN ontvangen. Dus de mogelijkheden zijn veel groter!

PVoutput

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

schmm schreef op woensdag 10 september 2014 @ 11:22:
Een andere optie is ook een raapberry met domotivaz en een rfccom module.
Mogelijk heten ze zo in het zuiden, maar voor de zekerheid even de vertaal tabel:
raapberry = raspberry pi
domotivaz = domoticz
rfccom = rfxcom en dan met name de rfxtrx433(e).

• schmm
DukeBox schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:59:
[...]

Mogelijk heten ze zo in het zuiden, maar voor de zekerheid even de vertaal tabel:
raapberry = raspberry pi
domotivaz = domoticz
rfccom = rfxcom en dan met name de rfxtrx433(e).
hmm... het blijft toch lastig om lange verhalen te typen op mijn phone... Ik blijf er ruzie mee houden!

Volgende keer toch maar even mijn laptop pakken :S

Thnx voor het vertalen DukeBox :)

PVoutput

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

;)

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 10:12

Mindwalker

zappen is zinloos

schmm schreef op maandag 08 september 2014 @ 21:51:
[...]

Ik had binnen 30 minuten een antwoord van hun terug dat ze morgen voor 1700 uur de nieuwe firmware zouden gaan inspoelen.
Men reageert inderdaad snel op de mail. Gisteren is voor 17.00 de nieuwe firmware opgehaald en ik kreeg een vervolgmail om na 21.00 nog eens de settings weg te schrijven en weer op te halen.

Vanavond de volledige test, sommige scenes worden bij mij al eerder dan 21.00 uitgevoerd dus heb het gisteravond niet allemaal kunnen testen. Er gaan in elk geval geen lampen meer ongewenst aan en uit.

Ik heb:
- half uur voor zonsondergang de woonkamerverlichting aan
- bij zonsondergang volledige tuinverlichting aan (spots, palen en wandverlichting).
- om 00:30 deel van de sierverlichting in de tuin uit. Alleen de functionele tuinverlichting blijft aan.
- half uur voor zonsopkomst functionele tuinverlichting uit.

Ben benieuwd :)

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

• schmm
Mindwalker schreef op woensdag 10 september 2014 @ 16:48:
[...]

Men reageert inderdaad snel op de mail. Gisteren is voor 17.00 de nieuwe firmware opgehaald en ik kreeg een vervolgmail om na 21.00 nog eens de settings weg te schrijven en weer op te halen.

Vanavond de volledige test, sommige scenes worden bij mij al eerder uitgevoerd dus heb het gisteravond niet allemaal kunnen testen. Er gaan in elk geval geen lampen meer ongewenst aan en uit.

Ik heb:
- half uur voor zonsondergang de woonkamerverlichting aan
- bij zonsondergang volledige tuinverlichting aan (spots, palen en wandverlichting).
- om 00:30 deel van de sierverlichting in de tuin uit. Alleen de functionele tuinverlichting blijft aan.
- half uur voor zonsopkomst functionele tuinverlichting uit.

Ben benieuwd :)
Hier lijkt alles te werken. Het blijft even afwachten of morgen nog alles uit is, maar ik zie geen reboots meer op mijn ICS. Dus ik heb goede hoop!

PVoutput

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
De timers werken weer prima. Alleen gaat het schakelen met de app via het eigen wifi netwerk bijzonder traag. Een rolluik half dicht doen is niet meer mogelijk, het is al dicht voor het tweede signaal reactie geeft.
Het duurt zeker 15 a 20 seconden eer de ICS iets uitzend na het bedienen van een "knop" in de app.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

• schmm
Oxellaar schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:03:
De timers werken weer prima. Alleen gaat het schakelen met de app via het eigen wifi netwerk bijzonder traag. Een rolluik half dicht doen is niet meer mogelijk, het is al dicht voor het tweede signaal reactie geeft.
Het duurt zeker 15 a 20 seconden eer de ICS iets uitzend na het bedienen van een "knop" in de app.
Met de losse lichtschakelingen die ik in huis heb. (bijvoorbeeld aquarium) welke ik vanmiddag enkele keren geschakeld heb, heb ik bovenstaande niet gemerkt. Hij werkte vrijwel direct. (binnen 2 sec).

PVoutput

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

Oxellaar schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:03:
Dat is vervelend. Ik heb dat hier met de nieuwe firmware (2.85) niet. Een ontvanger reageert binnen een seconde. Je zou het in reactie op de mail van KlikAanKlikUit kunnen voorleggen als (nieuw) probleem na je update.

Ik ga er vanuit dat je de luiken schakelt met de ASUN-650? Ik lees op de site van KAKU wel dat je deze moet definiëren als aan/uit schakelaar in plaats van open/close omdat het anders niet goed werkt.

Wat bij mij wel veranderd is: bij een scene met meerdere acties werden deze standaard met een seconde tussenpauze achter elkaar uitgevoerd. Nu gaat bij mij alles exact tegelijk. Ik vind dat prima, want je kunt daarbij ook zelf een wachttijd instellen tussen de acties als het niet gewenst is.

Verwijderd

Als je de ics-1000 timers niet vertrouwt en je hebt toevallig een linux servertje, kun je overwegen toch een ICS-1000 te kopen en die aan te sturen vanuit linux. Met kakulib gaat dat gemakkelijk en tot nu toe bij mij zonder problemen. Die lib biedt echter alleen ondersteuning voor het bedienen van de devices, timers programmeer je zelf.
Ik heb wel een spreadsheet gemaakt, waarin je schakelmomenten op gebruikersvriendelijke wijze speciiceert. Het sheet genereert dan crontab entries voor je linux machine. Die crontabentries gebruiken dan weer een simpel kakulib programmaatje.

• ruudvee
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02 00:58
Als je app traag schakelt, dan weet ie niet dat hij binnen je eigen LAN zit.
Vink "thuis" aan als je thuis bent en de app schakelt voortaan direct.

• MvK68
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-09 14:42
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 23:17:
Als je de ics-1000 timers niet vertrouwt en je hebt toevallig een linux servertje, kun je overwegen toch een ICS-1000 te kopen en die aan te sturen vanuit linux. Met kakulib gaat dat gemakkelijk en tot nu toe bij mij zonder problemen. Die lib biedt echter alleen ondersteuning voor het bedienen van de devices, timers programmeer je zelf.
Ik heb wel een spreadsheet gemaakt, waarin je schakelmomenten op gebruikersvriendelijke wijze speciiceert. Het sheet genereert dan crontab entries voor je linux machine. Die crontabentries gebruiken dan weer een simpel kakulib programmaatje.
Interessant!

Heb net een Pi ingericht met een kale Raspbian (Jessie) en daarop sunwait gezet.

http://www.risacher.org/sunwait/

Kan dus al via de crontab en sunwait acties laten uitvoeren op zonsondergang op mijn lokatie.
Echter ben dus nog op zoek naar de Kakulib, waar heb je die vandaan?

Oke, even gezocht in dit topic. Jij bent de ontwikkelaar dus van de Kakulib. _/-\o_
Ik zie misschien iets over het hoofd, maar ik kan hem echt niet vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door MvK68 op 11-09-2014 10:14 ]

• jongetje
Ik ben nu ook trotse eigenaar van een ICS-1000. Zojuist geïnstalleerd, ging meteen updaten en werkt eigenlijk best handig. Alleen jammer dat mijn oudere klik aan klik uit ontvangers met draaischijfje (At/mD -1t/m3) niet ondersteund worden. Gelukkig had ik meteen een setje van 3 ontvangers voor 21euro mee besteld.

Edit: Nu heb ik een lamp die elke keer aangaat :? zonder dat ik iets doe. Begint al goed... als dit probleem volgende week nog voordoet dan is het helaas retour afzender. Terwijl ik dit type gaat ie weer aan. En ze pretenderen juist ecologisch te zijn omdat je lampen niet onnodig aanstaan maar op deze manier gebeurd het tegenover gestelde.

Update: Super snelle reactie van KAKU, vanavond even instellingen opnieuw inladen en dan zou het opgelost moeten zijn (snap niet dat ik die firmware niet automagisch had gekregen bij installatie...)

[ Voor 49% gewijzigd door jongetje op 11-09-2014 17:15 ]

• Oxellaar
  • Niet online
ruudvee schreef op woensdag 10 september 2014 @ 23:18:
Als je app traag schakelt, dan weet ie niet dat hij binnen je eigen LAN zit.
Vink "thuis" aan als je thuis bent en de app schakelt voortaan direct.
Klopt helemaal, alleen wel vreemd dat het na de update opnieuw ingesteld moet worden.
Voor de update had ik namelijk nergens last van.

Verwijderd

MvK68 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 09:46:
[...]

Interessant!

Heb net een Pi ingericht met een kale Raspbian (Jessie) en daarop sunwait gezet.

http://www.risacher.org/sunwait/

Kan dus al via de crontab en sunwait acties laten uitvoeren op zonsondergang op mijn lokatie.
Echter ben dus nog op zoek naar de Kakulib, waar heb je die vandaan?

Oke, even gezocht in dit topic. Jij bent de ontwikkelaar dus van de Kakulib. _/-\o_
Ik zie misschien iets over het hoofd, maar ik kan hem echt niet vinden.
Dat klopt. Stuur even een mailtje naar spm at fambruijne.nl en ik stuur de boel op. Ik kan hier geen zip files attachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Is het niet een beter idee om voor de raspberry PI een apart topic te maken, dat hoort niet in het klikaanklikuit topic thuis lijkt me.

Weet iemand trouwens of je stopcontacten die nog met de hand op een code moet zetten kunt instellen op de ICS-1000? Ik kan hier nergens iets over vinden (ben bang dat het niet kan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
jongetje schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 16:15:
Weet iemand trouwens of je stopcontacten die nog met de hand op een code moet zetten kunt instellen op de ICS-1000? Ik kan hier nergens iets over vinden (ben bang dat het niet kan?)
Als ik me niet vergis gaat dit niet! Zie ook een paar Posts hierboven. Daar wordt ook aangegeven dat het niet werkt.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

jongetje schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 16:15:
Is het niet een beter idee om voor de raspberry PI een apart topic te maken, dat hoort niet in het klikaanklikuit topic thuis lijkt me.

Op deze pagina zie je precies welke ontvangers worden ondersteund door de ICS-1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Gewoon alles beginnend met een A.. (oftewel, het ARC protocol).
offtopic:
De AC wordt bijv. wel door de homewizard en rfxcom ondersteund

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb zojuist kakulib v2.0 afgerond. Even ter herinnering: kakulib is een eenvoudig te gebruiken software library, waarmee je kaku apparaten vanuit een computer kunt bedienen (gebruik makend van een ICS-1000).

Deze nieuwe versie is wat robuuster (bijv retry als een commando onverhoopt niet overkomt) en er is een functie nu, om schakelaars met symbolische namen te bedienen.
Voorbeeld
code:
1
2
kaku_switch("woonkamer", "schemerlamp", ON);
kaku_switch("studeerkamer", "", ALLOFF);

Je kamers en apparaten kun je in een config file zetten, zodat alle programma's die je met kakulib maakt, met die symbolische namen uit de voeten kunnen..

De lib komt met uitgebreide documentatie (incl uitleg hoe mobiele app, ICS-1000 e.d. nou samenhangen) en met een handvol eenvoudige voorbeeldprogramma om makkelijk van start te kunnen.

Stuur mail naar spm at fambruijne.nl als je een kopie wilt. Ik zet deze niet op een fileserver. Mogelijk publiceert Klikaanklikuit deze distributie op hun site.

Groet, wizzje

PS: er zijn nog geen commando's voor dimmers, zonneschermen en de Wattmeter, want die heb ik niet. Mogeljik krijg ik een setje te leen van kaku, dan bouw ik die functies ook.
Je kunt WEL met de functie kaku_send_raw() alle andere apparaten alvast aansturen. De communicatie, commandonummers, enz. wordt dan al voor je afgehandeld.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 22:24

zaadstra

Überprutser

Zo, ik ben nu wel even klaar met die ICS-1000, vanavond een reboot-loop onderbroken, afgewisseld met de netwerkswitch volbraken op alle poorten. Vrijdagavond ook al een ware discotheek in die meterkast.
Wie is er in staat om de eerste homebrew firmware te bakken? Hoeft niet heel veel te kunnen, als het maar stabiel is, werkt zonder 'de server' en mijn netwerk met rust laat.

P.S. Goed bezig, Wizzje, op naar betere sturing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, bij nader inzien wil ik toch wel even kijken naar de communicatie van mobiel device naar de KAKU website, Heeft iemand daar de sniffer al eens opgezet? Ik doel specifiek op de communicatie om de ruimte/devices configuratie te backup-en en restore-en.
Het zou immers wel comfortabel zijn als je de configuratie vanaf de site kon downloaden voor kakulib... of vice versa! Dan kun je een config file eenmalig intypen en die naar de KAKU server pushen. Dan heb je je eigen backup ook meteen :-).

Ow, een andere verbetering die ik op het oog is, om een sema op te nemen in kakulib. Dan voorkom je dat twee processen toevallig tegelijkertijd wilde plannen hebben met de verlichting.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2014 21:45 ]

• Oxellaar
  • Niet online
Het is weer zover.....kom vanmorgen beneden, brand er weer een aantal lampen ongewenst :(
Ach ja, het ging ook al bijna een week goed :X

Ik ga de ICS er zeker uit gooien, ben het redelijk beu

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Hmm.. met dit soort negatieve berichten wacht ook ook nog maar even met hem op marktplaats te gooien ;)

• ruudvee
Bij mij ook nog steeds een reboot circus, met "server-retrying".
Gisteren gemaild met KAKU, geen antwoord gekregen maar geen reboots meer.
Toeval of opgelost ?

Wordt vervolgt...

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Oxellaar schreef op woensdag 17 september 2014 @ 06:56:
Het is weer zover.....kom vanmorgen beneden, brand er weer een aantal lampen ongewenst :(
Ach ja, het ging ook al bijna een week goed :X

Ik ga de ICS er zeker uit gooien, ben het redelijk beu
Ook hier het reboot circus, waarbij lampen niet alleen ongewenst aan gaan, maar sommige timers doen het gewoon niet en moet ik alsnog handmatig bedienen.
Enige maanden geleden ook al het x minuten voor en na zonsopgang probleem gehad. Het lijkt er toch op dat KAKU het gewoon niet voor elkaar krijgt om het product stabiel te laten werken.

Zijn er firmwares in omloop die het probleem niet hebben?

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

• jongetje
Na de laatste upgrade heb ik geen problemen meer...

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Wanneer was de laatste én welk versie nummer is dat ?

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Ben ik ook benieuwd naar ..... Hier stuitert het maar door. 2.78.

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:48

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Dat is 2.85
Mocht iemand problemen hebben mail dan MAC en accountgegevens naar info@klikaanklikuit.nl

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Verwijderd

Volgens mij kun je zelf geen andere firmware plaatsen.
Ik zou even stoppen met zonsondergangtijden. Die lijken we de gemeenschappelijke factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Als je geen 2.85 hebt, mail dan naar klikaanklik uit. Die reageren super snel. Ik had namelijk ook problemen met die zonsondergang schakeling.

[ Voor 29% gewijzigd door jongetje op 19-09-2014 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

jongetje schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 06:45:
Als je geen 2.85 hebt, mail dan naar klikaanklik uit. Die reageren super snel. Ik had namelijk ook problemen met die zonsondergang schakeling.
Ik vraag me dan af waarom ze 2.85 niet naar iedereen uitrollen als het zo goed is.
Mijn vermoeden is dat het de zoveelste beta release is en 2.85 gebruikers proefkonijnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
Ik krijg net mail van KAKU dat ik firmware 2.90 heb gekregen. Ben nu op mijn werk, maar vanavond test ik hem even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

ruudvee schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 09:37:
Ik krijg net mail van KAKU dat ik firmware 2.90 heb gekregen. Ben nu op mijn werk, maar vanavond test ik hem even.
Ik ben benieuwd.

En in aanvulling op mijn opmerking hierboven: kaku melding laatste firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
V2.90 staat er op en tussen de S en de L> staat nu 0.00Kw ;-)
Nu reboots in de gaten houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Same here. Ik ben benieuwd of de problemen nu opgelost zijn.

• ruudvee
Het lijkt er wel op, geen reboots of server-retrying meer gehad sinds gisteravond 18:00 uur

• jongetje
Ik heb nog de "oude" 2.85 en is nu lekker de hele dag mijn netwerk aan het verstoppen... Hopelijk ook snel de laatste versie. Heb ze in ieder geval even een mail gestuurd (als ze vandaag reageren...)

Edit: Zoals gewend snel reactie gehad d:)b , ik heb nu ook de 2,90 versie gekregen. Snap alleen niet dat ze die niet pro actief uitrollen, blijkbaar zitten ze in test fase aangezien de nummers erg snel gaan.

[ Voor 34% gewijzigd door jongetje op 20-09-2014 15:02 ]

• ruudvee
Kan mij voorstellen dat KAKU niet 100% zeker weet of de 2.90 goed werkt en dus mondjesmaat uit rolt.
Ik ben er blij mee, geen geknipper meer :-)

Verwijderd

Vandaag ook de nieuwe firmware V2.90 op mijn ICS-1000 gekregen. Alle Timers en Scenes werden keurig meegenomen in de nieuwe configuratie.
Nu maar afwachten of die oneindige "Reset Router" nog weer terugkomt.......

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

Bij aanschaf van de ICS-1000 stond hier firmwareversie 2.78 erop, en die gaf de bekende resetproblemen en ongecontroleerde aan/uit-signalen. Na melding kreeg ik versie 2.85 en die werkt prima. Ik vraag me nu af wat de veranderingen zijn in versie 2.90 (behalve de toevoeging van kWh in het display). De site zelf heeft het nog steeds over v2.78.
zaadstra schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 09:13:
[...]

Ik vraag me dan af waarom ze 2.85 niet naar iedereen uitrollen als het zo goed is.
Mijn vermoeden is dat het de zoveelste beta release is en 2.85 gebruikers proefkonijnen zijn.
Ja, daar lijkt het wel op. Maar zelf heb ik na de update geen contact meet gehad of nog iets van hen zelf gehoord. Dat lijkt me juist wel fijn als je met een beperkt aantal gebruikers gaat testen. Zullen ze dat doen op basis van "geen bericht, goed bericht" :)

• ruudvee
2.85 was bij mij niet goed, net zo veel reboots, 2.90 loste dit op voor mij.

Alleen de zon onder timer schakelt op 20:00 uur hier, terwijl het 19:45 moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne zit op versie 2.78. Ik heb twee timers voor 2 lampen 30 min voor zon onder en een zeker tijdstip weer uit. Nu stond vanmorgen er een lamp aan en nu net een uur of wat na de uitschakeling stond er ook weer een lamp aan.. Wanneer wordt de nieuwere versie regulier vrijgegeven?

Overigens is de randomize tijd functie mij ontgaan bij het instellen in de Android App 1.6.35-98?
Daarnaast als je een bestaande 30 min voor zon onder timer aanpast, in het scherm na "stel starttijd in" staat de bullit in "tijd" en "voor zon onder" ipv "zon onder" en "voor zon onder".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
Als je info@klikaanklikuit.nl mailt dat je problemen hebt met de ICS, dan pushen ze de 2.90 binnen 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister gemaild en de update gehad naar 2.90. So far so good! Top ondersteuning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel dom van mij natuurlijk. Ik had firmware 2.32 al dik 1,5 jaar en de Experiabox V8 van KPN en alles werkte goed. Ik het apparaat mee naar het werk en daar op een rechtstreekse lijn laten updaten.... fout.... gewoon hartstikke VAUD ....

Heb vandaag firmware 2.90 gekregen en nog steeds werkt niets zoals het moet. Erg jammer. Veel reset en server retry ...

Voorheen was ik gewoon tevreden, maar dit is toch wel erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2014 @ 23:12:

Heb vandaag firmware 2.90 gekregen en nog steeds werkt niets zoals het moet. Erg jammer. Veel reset en server retry ...

Voorheen was ik gewoon tevreden, maar dit is toch wel erg slecht.
Ik heb helaas ook nog geen verbetering gezien na de push van 2.90. Reboots en niet werkende timers.
Ik ga de support verder benaderen

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 20 september toen versie 2.90 is geplaatst heb ik geen problemen meer gehad. Geen enkele reset van de ICS meer gezien !!!
ICS schakelt nu alle geprogrammeerde ontvangers duidelijk beter en zonder fouten. Ook ingestelde vertragingen werken nu naar behoren, inclusief "Zon onder" opties.
(Heb als router een Ziggo modem/router, type Cisco EPC3925 EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway)

Tot zover dus dik tevreden !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:33:
Sinds 20 september toen versie 2.90 is geplaatst heb ik geen problemen meer gehad. Geen enkele reset van de ICS meer gezien !!!
ICS schakelt nu alle geprogrammeerde ontvangers duidelijk beter en zonder fouten. Ook ingestelde vertragingen werken nu naar behoren, inclusief "Zon onder" opties.
(Heb als router een Ziggo modem/router, type Cisco EPC3925 EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway)

Tot zover dus dik tevreden !!
Voor mij hetzelfde. Echter heb ik de 2.85 versie. Ik heb ook bovenstaande Cisco met een asus router erachter.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naajschap
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-08 17:23
Ook hier geen problemen meer na de upgrade naar 2.90. Zon op/onder timers functioneren weer naar behoren als ook het schakelen via wifi.
Modem is (helaas) de Experiabox V8 van KPN met daarachter een D-Link router DIR-868L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Vandaag weer reactie gekregen op mijn vraag om de laatste firmware te pushen....

We willen u bij deze graag informeren dat we een nieuwe firmware (versie 2.90) op uw ICS-1000 hebben geplaatst welke uw huidige situatie zal verbeteren.

Zou u aub de volgende stappen willen uitvoeren:

1) Kies in de app voor “Schrijf settings weg naar de server”

2) Kies vervolgens voor “Laad settings vanaf de server”, waardoor op het display van de ICS zichtbaar is dat de timers worden ingeladen

3) Zodra de ICS weer een datum en tijd laat zien, kies op je ICS-1000 voor de groene toets rechtsboven tot je bij de optie SYSTEM komt

4) Kies voor INFO en controleer of het aantal timers (waarde T) en het aantal scenes (waarde E) overeenkomt met het aantal timers en scenes in uw app

Mocht u onverhoopt toch problemen ondervinden na de aanpassing, dan horen we dat graag.

Het lijkt nu weer goed te werken, maar ik juch niet te vroeg.

Verwijderd

Op de twittersite van KaKu zie ik mensen die hun enthousiasme niet onder stoelen of banken stoppen.
Ik ben het na een jaar meer dan zat, al die updates en fouten doubleures...

• Oxellaar
  • Niet online
Niet 1 negatieve reactie erbij, echt ongelooflijk!
Volgens mij filteren ze daarop

• Olrac.Srednjim
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-10-2022
Dat viel mij ook al op..... voordat ik de ICS-1000 kocht even gezocht op storingen maar niet veel hits...
Maar na een week gebruiken weet ik wel anders, gelukkig terug gebracht binnen 2 weken.

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:24:
Op de twittersite van KaKu zie ik mensen die hun enthousiasme niet onder stoelen of banken stoppen.
Ik ben het na een jaar meer dan zat, al die updates en fouten doubleures...
Oxellaar schreef op woensdag 24 september 2014 @ 17:49:
Niet 1 negatieve reactie erbij, echt ongelooflijk!
Volgens mij filteren ze daarop
Carlo.Mijnders schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:51:
Dat viel mij ook al op..... voordat ik de ICS-1000 kocht even gezocht op storingen maar niet veel hits...
Maar na een week gebruiken weet ik wel anders, gelukkig terug gebracht binnen 2 weken.
Ja, hun eigen feed bestaat louter uit geretweette complimentjes. Maar als je zoekt op alle tweets waar @KlikAanKlikUit in wordt genoemd krijg je een genuanceerder beeld. Mensen die vragen stellen, en iemand die klaagt dat zijn deurbel gaat als iemand zijn auto draadloos ontgrendelt :P

Ik heb mijn iPhone en iPad naar IOS 8 geüpgrade. Nu wil ik een nieuwe ontvanger toevoegen en dan zie ik op beide apparaten na het drukken op de "+" niets meer dan een grijs vlakje. Iemand anders al die ervaring opgedaan met de app onder IOS 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een wit vlakje dat niet weggaat en waar niets ingevoerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0yk3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-01-2016
Hier ook iOS 8 op een 5s.
Als ik een actie verwijder uit scenes dan crasht de app hier ook. Hopelijk komt er snel een update, met vernieuwde GUI :)
de structuur van de app kan zeker beter!

Sinds de nieuwe firmware update geen problemen meer gehad hier met spontane resets of lampen die spontaan aan gaan.

De klantenservice is super! Snel reactie op je vragen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

r0yk3 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 06:44:
Hier ook iOS 8 op een 5s.
Als ik een actie verwijder uit scenes dan crasht de app hier ook. Hopelijk komt er snel een update, met vernieuwde GUI :)
de structuur van de app kan zeker beter!

Sinds de nieuwe firmware update geen problemen meer gehad hier met spontane resets of lampen die spontaan aan gaan.

De klantenservice is super! Snel reactie op je vragen trouwens.
Ik heb de klantenservice gemaild over de ondersteuning op IOS 8. Er is een beta-versie beschikbaar, ze mailden me een link om die te installeren. Het aanmaken van ontvangers gaat dan weer prima. Geen idee wat de uitrolplanning van die versie is eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0yk3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-01-2016
Hier nu ook de beta draaien van de KAKU app.
Nu geen crashes meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

De nieuwe app is uitgerold naar IOS.

Het tonen van de firmware versie zit er niet (meer?) in en het stupide gedrag van het resetten van de ICS-1000 bij het laden vAn de settings van server zit er nog steeds in 😫 - je ziet op de ics vrolijk "verwijderen alle settings" voorbijkomen. Met de App op meerdere apparaten moet ik dit doen na aanpassen van instellingen, en het schakelen gaat nog wel eens de soep in na zo'n actie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Het zal mij morgen benieuwen of we dit keer zonder problemen de tijdwisseling doorkomen.
Als dat goed gaat denk ik dat KaKu/CoCo de beloofde nieuwe app zullen uitbrengen.

Dat de maandlijst dan wel werkt.
De reden dat die niet wordt gevolg door een timer komt alleen door het niet juist coderen naar de ICS-1000.
Ook het 1x per jaar iets schakelen werkt door dezelfde reden niet.
Eigenlijk geen idee of de weeklijst dat probleem ook heeft. Hier geen aparte weekeinde schakeling nodig. ;)

De grote stappen van 30 min bij zon-op/onder.
Hier is het een ontwerpkeuze, die naar mijn gevoel niet de juiste is.
Het verschil in schemertijd tussen zomer en winter maakt ander instellingen soms nodig.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

KroontjesPen schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 09:31:
Het zal mij morgen benieuwen of we dit keer zonder problemen de tijdwisseling doorkomen.
Als dat goed gaat denk ik dat KaKu/CoCo de beloofde nieuwe app zullen uitbrengen.

Dat de maandlijst dan wel werkt.
De reden dat die niet wordt gevolg door een timer komt alleen door het niet juist coderen naar de ICS-1000.
Ook het 1x per jaar iets schakelen werkt door dezelfde reden niet.
Eigenlijk geen idee of de weeklijst dat probleem ook heeft. Hier geen aparte weekeinde schakeling nodig. ;)

De grote stappen van 30 min bij zon-op/onder.
Hier is het een ontwerpkeuze, die naar mijn gevoel niet de juiste is.
Het verschil in schemertijd tussen zomer en winter maakt ander instellingen soms nodig.
Waar vind ik precies informatie over het principe achter die zon op/onder instellingen? Ik wist bijvoorbeeld niet dat dat met stappen van een half uur gaat. Hoe werkt bijvoorbeeld het bepalen van de geologische locatie?

Het werkte bij mij tot enkele weken geleden prima, maar van het één op het andere moment worden de timers die getriggerd worden door een "zon onder" anderhalf uur te laat uitgevoerd. Gisteravond was dat zonder enige aanpassing ineens weer een uur te vroeg. Ben al bezig met de helpdesk om bijvoorbeeld de plaatsbepaling juist te krijgen (die wijkt af, ik woon in Birmingham volgens de coördinaten). Andere zaken staan allemaal goed ingesteld, zoals KlikAanKlikUit-app die lcoatiebepaling mag gebruiken, de tijd op de ICS-1000 etc.

Is er iemand die via de IOS-app (versie 1.07) wil proberen de locatie aan te passen (Settings -> verander locatie van uw ICS-1000)? Hier loopt de app dan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Het bepalen van de geologische locatie ligt aan de instellingen van je mobiel.
Op een android kun je GPS en de zendmasten laten gebruiken. De GPS ontvangst moet dan wel goed zijn.

Die stappen van 30 minuten is een keuze van hogerhand bij KaKu/CoCo geweest. Dat was uit de codes te halen die o.a. uit gelezen zijn bij data overdracht. Iets wat ook boven mijn pet uitgaat. :)
Als ik het goed heb begrepen gaat, o.a. dit, met een grote update in 2015 aangepast worden.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polke66
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06 21:50
Heeft iemand er wel eens aan gedacht, dat de essentie van lampen is dat ze licht geven, en dat het liefst als het donker wordt?
Het is dus heel omslachtig om ze aan te laten gaan op een bepaald tijdstip omdat dat door het jaar heen nogal varieert of met zonsondergang, omdat het tijdstip dat het donker wordt ook hiermee niet precies te bepalen is. Mijn rolluiken gaan al jaren dicht dmv een fotocel icm een tijdklok, werkt perfect. Ik zou graag met het relais dat dit aanstuurt een scene aansturen, iemand enig idee of dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo even in de gauwigheid kan ik bedenken dat je een lichtgevoelige cel aansluit op een Raspberry Pi en dat je dan kakulib gebruikt op die Pi, om de lampen te schakelen. Dan gebruik je de ICS-1000 dus alleen al IP-interface. Er zijn al mensen van dit forum die kakulib op Raspberry gebruiken.
Voor info over kakulib: check eerder in deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...met een grote update in 2015 aangepast worden.
Hou m'n hart al weer vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Ik ben/was ook van plan om KlikaanKlikuit te gaan gebruiken, draadloze dimmers icm met de ICS-1000. Ik schrik alleen een beetje van alle negatieve ervaringen. Hoe staat het er nu voor, nog steeds veel problemen of is het stabieler geworden?

Zouden jullie KlikaanKlikuit icm de ICS-1000 aanraden of niet? Is HomeWizard een betere optie dan ICS-1000?

Overigens jammer dat je niet achter een fysieke dimmer een draadloze dimmer kunt zetten. Zijn er andere systemen die dat wel kunnen?

Aanvullende vraag: ik wil draadloze dimmers, dat kan helaas alleen achter een enkelvoudige schakelaar. Kan ik die schakelaar dan wel standaard op een bepaald percentage dim zetten, zodat je met de enkelvoudige schakelaar wel gedimd licht hebt wanneer je die aan zet?

[ Voor 26% gewijzigd door .GoO op 05-12-2014 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

De ICS werkt prima, het is geen slecht product echter zijn er veel betere mogelijkheden voor ongeveer hetzelfde bedrag. Wil je niet zelf hobbyen dan is de homewizard ook een mooi product met veel ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
DukeBox schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 09:29:
De ICS werkt prima, het is geen slecht product echter zijn er veel betere mogelijkheden voor ongeveer hetzelfde bedrag. Wil je niet zelf hobbyen dan is de homewizard ook een mooi product met veel ontwikkeling.
Homewizard ipv ICS met KlikaanKlikuit draadloze dimmers. Beter idee?

Jammer dat ze die Homewizard niet los verkopen en alleen in sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 13:23
Sinds kort heb ik deze ook gekocht! Wat een pracht apparaat!
Ik heb alleen nog niet voor elkaar dat ik hem op 4G kan aansturen maar dat komt nog wel denk ik :)!.

Ik twijfel om de EML-1000 te kopen, om ook het stroomverbruik te meten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
.GoO schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 23:23:
Ik ben/was ook van plan om KlikaanKlikuit te gaan gebruiken, draadloze dimmers icm met de ICS-1000. Ik schrik alleen een beetje van alle negatieve ervaringen. Hoe staat het er nu voor, nog steeds veel problemen of is het stabieler geworden?

Zouden jullie KlikaanKlikuit icm de ICS-1000 aanraden of niet? Is HomeWizard een betere optie dan ICS-1000?

Overigens jammer dat je niet achter een fysieke dimmer een draadloze dimmer kunt zetten. Zijn er andere systemen die dat wel kunnen?

Aanvullende vraag: ik wil draadloze dimmers, dat kan helaas alleen achter een enkelvoudige schakelaar. Kan ik die schakelaar dan wel standaard op een bepaald percentage dim zetten, zodat je met de enkelvoudige schakelaar wel gedimd licht hebt wanneer je die aan zet?
Hoe dat nu gaat is alsvolgt.

1x AAN is gewoon AAN.
1x UIT is gewoon UIT
1x AAN is veller/lichter.
1x UIT is gewoon UIT.
1x AAN is op vorige lichtstand :)

Het is even wennen, maar je went er snel aan om de verlichting snel aan en uit te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Spookie schreef op maandag 08 december 2014 @ 17:18:
1x AAN is gewoon AAN.
1x UIT is gewoon UIT
1x AAN is veller/lichter.
1x UIT is gewoon UIT.
1x AAN is op vorige lichtstand :)
:?
Bedoel je niet
AAN = aan in de stand waarin deze is uitgegaan
UIT&AAN = start dimmodus
UIT&AAN = stop dimmodus
UIT = uit
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Problemen met de android app? Hangt/is traag op tablet en foon. Herstart foon en ICS hebben niet geholpen.....
Meldt offline, geen reactie op aanraken. Heb al een berg crash reports naar google mogen verzenden.
Morgen nieuwe kans.... Flutzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

's Ochtends was het weer normaal. Zou die app dan nog zwaar op die 'server' leunen, en daar problemen geweest zijn?

• KroontjesPen

KroontjesPen

Helaas ging het gisteravond hier mis. Een scene werd niet verder uitgevoerd.
Omdat het van morgen ook fout ging met een 'zon op' timer - 08:06 ipv 08:45 - meld ik het hier even.
Data ge up- en down-load. Wacht nu op 08:45 om te zien of die timer nu wel goed gaat.

O ja, zag gisteren wel dat er een herstart moest zijn geweest.
Dim instellen stond hoog want lampje brandde fel.

Helaas geen schakeling rond 08:45. Mis wel Kwh melding op display ook na reset.

De 2e en laatste ochtendtimer is (nog) niet te vroeg uitgegaan. Wachten is nu tot rond 09:45.

Helaas die werkt niet meer. :-(

[ Voor 39% gewijzigd door KroontjesPen op 18-12-2014 09:53 ]

Stem blanco!

• Naajschap
Gisteren een firmware update ontvangen; E3.02B
Hierdoor schakelt de ICS de zon op / zon onder timers zelf op basis van ingestelde locatie. Schakeltijd zon onder is nu op het daadwerkelijke moment dat de zon onder is i.p.v onder gaat. Dit is voor mijn locatie (Lingewaard) +/- 40 minuten later dan met de vorige situatie; even de timers aanpassen.

• KroontjesPen

KroontjesPen

In overleg met KaKu opnieuw data ingeladen. Nu zijn de T=00 E=04 R=00 weer goed n.l. T=07 E=07 R=00.

Hier werkte de zon op / zon onder timers prima. Als dat in dezelfde verhouding is aangepast gaat het vanavond hier weer fout net als vanmorgen en ~40 min te vroeg.

Uit mijn Excel berekeningen op basis van:

' Calculation of local times of sunrise, solar noon, and sunset
' based on the calculation procedure by NOAA in the javascript in
' http://www.srrb.noaa.gov/highlights/sunrise/sunrise.html and
' http://www.srrb.noaa.gov/highlights/sunrise/azel.html

Breedte 51,838282 GMT +/- 1
Lengte 4,316188

2014
12
18
0
06:40:27
07:21:33
08:05:05
08:45:47 zon op
12:39:19
16:32:46 zon onder
17:13:29
17:57:01
18:38:07
07:46:58

[ Voor 48% gewijzigd door KroontjesPen op 18-12-2014 12:30 ]

Stem blanco!

• Naajschap
Voor mijn locatie (Lingewaard 51,94 / 5,94) is de zon onder trigger in de ICS vandaag 17.07. Gisteren functioneerde dat stipt.

[ Voor 4% gewijzigd door Naajschap op 18-12-2014 14:26 ]

• KroontjesPen

KroontjesPen

Volgens mijn berekening kom ik in Excel voor (Lingewaard 51,94 / 5,94) uit op 08:39:49 zon op en 16:25:44 zon onder.
Morgen is dat 08:40:29 en 16:26:04

In PHP kom ik voor Spijkenisse uit op 08:43 en 16:35.

[ Voor 19% gewijzigd door KroontjesPen op 18-12-2014 14:42 ]

Stem blanco!

• Naajschap
De ICS schakelt op basis van www.suncalc.net

De ICS heeft hier zojuist de timer 120 voor zon onder correct geschakeld.

[ Voor 46% gewijzigd door Naajschap op 18-12-2014 15:12 ]

• KroontjesPen

KroontjesPen

Dat zit hier binnen de marges.
Zie nu ook waar ons misverstand ligt. Jij wil het einde van de civiele schemering gebruiken die 17:07.
Het verschil tussen zon onder en einde schemering (dusk in SunCalc) is in de winter veel kleiner dan in de zomer.
Zie over 1 uur wel of ze de zon onder data gebruiken of die van de civiele schemering wat dan niet juist is.

Nu twijfel ik wel of KaKu SunCalc wel kan gebruiken omdat je er geen data van kan ontvang in mijn ogen.
Meende ergens gelezen te hebben dat ze juist die van de NASA gebruikte.

Stem blanco!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Helaas de zon onder timer is te vroeg.
Weet niet precies hoeveel maar 15 min is reëel om te denken. Over 1 uur weet ik hopelijk meer.

Stem blanco!

• Spookie
DukeBox schreef op maandag 08 december 2014 @ 19:07:
[...]

:?
Bedoel je niet
AAN = aan in de stand waarin deze is uitgegaan
UIT&AAN = start dimmodus
UIT&AAN = stop dimmodus
UIT = uit
?
Sorry ik sliep! Correct 8)

• Spookie
KroontjesPen schreef op donderdag 18 december 2014 @ 16:24:
Helaas de zon onder timer is te vroeg.
Weet niet precies hoeveel maar 15 min is reëel om te denken. Over 1 uur weet ik hopelijk meer.
Wat gebruiken jullie om dit te regelen? Een scriptje? of hoe en/of wat/

• KroontjesPen

KroontjesPen

@Spookie
Via de KaKu app. In plaats van een vaste tijd.
De zon op / onder mogelijkheid is wat beperkt. Daarom start ik er een scene mee die daarna schakelpunten in en uit zet na een ruimere en nauwkeurig aantal minuten pauze.

Stem blanco!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Oeps, hier een foutje gemaakt. De timer was niet te vroeg maar te laat. Nu het donker wordt is de verlichting van precies zon onder nog niet aan. Dat is nu bijna 30 min te laat.

Het is 40 min. geworden. Weer balen dus.

[ Voor 11% gewijzigd door KroontjesPen op 18-12-2014 17:18 ]

Stem blanco!

• Naajschap
Dat is in de benadering van deze firmware de tijd dat de zon onder IS ipv onder GAAT

• KroontjesPen

KroontjesPen

Lees nu inderdaad de wijziging via twitter op KaKu. Ben daar helemaal niet blij mee.
Dan moeten ze het ook zo in de app gaan vermelden.

Stem blanco!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Altijd fijn zo'n fabrikant die zelf maar bepaald wat zijn gebruikers nodig hebben.

Verwijderd

Fijn, zo'n fabrikant die zonder communicatie vooraf de functies van een apparaat eigenhandig wijzigt!!!

• KroontjesPen

KroontjesPen

In een mailtje aangeven dat ik er helemaal niet blij mee ben.
Ook aangegeven dat ze waarschijnlijk zelf niet snappen wat er gebeurt gezien hun tekst op de site.

Niets aan de hand alles zou later gebeuren. Helaas in de ochtend is het juist eerder.
De tijd compensatie zou makkelijk te doen zijn. Oeps, in de winter is het 's avonds 40 en in de zomer 50 minuten verschil.
Die, nu schemer, tijden kunnen enkel in stappen van 30 minuten gebeuren. Lekker bijstellen zo.
Ook controleren of het systeem nog goed werkt is lastig. Moet ik nu tijd optellen of aftrekken en hoeveel ook al weer.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Wanneer de communicatie niet goed is krijg je ernstige misverstanden.
Soms worden oorzaak en gevolg omgekeerd.

De reden voor het veranderen blijkt het gevolg te zijn van, aan de ene kant het onafhankelijk worden van de server en aan de andere kant de beperkingen in het aansturen van de ICS-1000 daarin.

Het onafhankelijk worden van de server voor zon afhankelijke schakelingen is toe te juichen.
Als de server down is of je i-net verbinding ligt eruit dan heb je met lokale sturing geen problemen meer.

De beperkingen met de ICS-1000 voor die zon afhankelijke schakelingen zijn de nu beschikbare codes om dat te doen.
Die zijn er alleen voor de schemertijden dawn en dusk.
      96:xx                 97:xx                98:xx                 99:xx
Dawn-xx * 30 minutes. Dawn+xx * 30 minutes Dusk-xx * 30 minutes. Dusk+xx * 30 minutes.

Hier zie je ook waar die grote stappen van 30 minuten vandaan komen.

Hopelijk kunnen ze nieuwe codes maken voor de echte zon op/onder tijden in de grote wijziging in de app die in het volgend jaar komt. Dan worden o.a. ook die stappen van 30 minuten verkleind

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je nu in de app kan zien of de KAKU schakelaar aan of uit is. Bij HomeWizard kan je de status van de schakelaar wel zien. Hier lees ik veel negatief reactie over de ICS-1000. Kan iemand mij vertellen of ik de ICS-1000 moet aanschaffen of moet ik toch voor de HomeWizard gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

De status kan je prima zien mits je alles maar via je ics schakelt. Er zit immers geen ontvanger in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

@XaviChak
@DukeBox

Helaas kan je met KaKu niet echt zien of een schakelaar aan of uit is. Ook niet met de ICS-1000.
Zelf de % bij een dimmer wil niet zeggen of de dimmer het commando wel heeft ontvangen.

De AWMT-230 wordt weleens gebruikt als controle alleen die moet dan ook wel ontvangen worden.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Dat schrijf ik toch ?

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste