Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:34
Dat kan, de vorige keer duurde het alleen 5 weken voordat ik een antwoord kreeg, vandaar dat ik het hier even probeer. Er zijn vast mensen hier die dit eerder gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Anoniem: 610246 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:33:
Nou moe, tijdje druk geweest, zie ik dat KAKU testers zocht voor ICS-2000. Ik heb uitgebreid contact met ze gehad over kakulib en heb zelfs enkele schakelaars gekregen o mde ondersteuning in kakulib toe te voegen.
Toen de geruchten van de ICS-2000 kwamen, heb ik meteen gezegd dat ik wel belangstelling had ivm kakulib: heel positieve reactie.
Daarna nooit meer wat gehoord. Maf hoor. Ik voel me *zeker* niet gepasseerd (er zijn genoeg andere dingen om je over op te winden), maar het is eigenlijk wel vreemd.

Na mijn experimenteerwerk met Arduino en goedkope zendertjes / ontvangers voor 433MHz denk ik dat ik op termijn over ga naar een oplossing helemaal zonder ICS. Dan heb je geen gedoe meer met firmware die niet doet wat je verwacht, minder kosten en energieverbruik en meer flexibiliteit.
Domoticz icm RFXCom. Nooit gelazer mee. (En een illegaal lekker sterk antennetje). Alles schakelt hier volledig automatisch en kan middels app ook op smartphone/tablet en webbrowser op pc handmatig schakelen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Anoniem: 577373 schreef op zondag 29 november 2015 @ 07:20:
Alle KaKu schakelingen zitten in Domoticz.
Moet alleen nog een App zien te vinden om ook de scenes aan te sturen via m'n tablet. Voorlopig doe ik dat nog met de ICS App. Alle tijdschakelaars gaan via Domoticz.
M'n Davis weerstation werkt nu ook via Domoticz.
Hier zit een gelukkig Mensch!
Die staan gewoon in de appstore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:05
rinkel schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:15:
Dat kan, de vorige keer duurde het alleen 5 weken voordat ik een antwoord kreeg, vandaar dat ik het hier even probeer. Er zijn vast mensen hier die dit eerder gedaan hebben.
Ik heb meestal binnen een paar uur antwoord. Heb mijn oude ook ontkoppeld, was zo geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:34
jongetje schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:12:
[...]

Ik heb meestal binnen een paar uur antwoord. Heb mijn oude ook ontkoppeld, was zo geregeld.
Net een reactie gehad idd. Voor het ontkoppelen moet je idd een email sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0wl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-04 20:00
Heren... Een vraagje.
Mijn excuus als dit al een keer gesteld is, maar ik kan het helaas nergens terug vinden.

Is het mogelijk en ics1000 via een domotixz applicatie (die op een synology nas draait) aan te kunnen sturen (ip)?

De ics1000 werkt dan eigenlijk alleen als een gateway om het 4333mHz signaal naar de kaki producten te versturen.

Ik heb namelijk een ics1000 maar wil mijn volledige systeem(inclusief veel hue producten) vanuit domotixz besturen.

Of is de enige oplossing een aparte USB 433 transceiver te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:54

TommyGun

Stik er maar in!

Ik weet niet zeker of dit het juiste topic is, maar een vraagje over KlikAanKlikUit;

Momenteel beschik ik over 1 dimmer, 1 stekkerdoos schakelaar en 1 afstandsbediening, te weten;

pricewatch: KlikAanKlikUit ACD-3500
pricewatch: KlikAanKlikUit Afstandsbediening + Stekkerdoos Dimmer ACD-200R

Zowel de dimmer als schakelaar kan ik probleemloos afzonderlijk bedienen via de AB, maar de groep-functie werkt niet. kan een stekkerdoos schakelaar geen onderdeel uitmaken van een groep? En is het normaal dat laatstgenoemde een vrij harde klik geeft bij het inschakelen?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 22:23

zaadstra

Überprutser

Wat zijn jullie ervaringen nu met zon-op en zon-onder timers? Ik zie de laatste week dat af en toe de buitenlampen 's ochtends niet uit en 's avonds niet aan gaan. Firmware E3.06 (is dat nieuw, en dus weer verse problemen? grrr)

Het is weer :'( met de lamp aan (of uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:05
@zaadstra Bij mij werkt het wel goed. (heb wel de ICS-2000). Maar gewoon melden bij Trust, ze zijn meestal ook wel snel met oplossen van problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dns-323
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-06-2018
Ik heb een ICS-2000, met daarop aangesloten enkele zenders en ontvangers.
Alles werkt zoals het moet.
Ik heb 1 buitensensor, die kijkt naar beweging op het terras.
Daarvoor heb ik een regel aangemaakt; als er beweging is, dan de tuinlamp aanzetten en een notificatie sturen. Als er geen beweging meer is dan de tuinlamp uitzetten.

Dit werkte perfect tot 2 a 3 weken geleden en er is niets veranderd verder aan de locatie van de sensor of de regel. Sindsdien krijg ik namelijk twee of soms drie notificiaties tegelijkertijd binnen als er beweging wordt geconstateerd.

Ik heb de regel al eens op nieuw aangemaakt, snesor en lamp opnieuw aangemeld,
app en mobiel meermaals herstart en ook de ICS2000 al een paar keer opnieuw opgestart.

Iemand enig idee waar die dubbele notificaties opeens vandaan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LazAnja
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-04 15:33
Ik ben in het bezit van een ICS-1000 i.c.m. een aantal klikaanklikuit schakelaars/dimmers. Dat werkt allemaal uitstekend via de officiële klikaanklikuit-app.

Echter, ik zou de klikaanklikuit schakelaars graag willen bedienen met behulp van Home Assistant (https://home-assistant.io).

Ik heb een Raspberry Pi aan het netwerk hangen met HomeAassistant erop geïnstalleerd, maar ik weet dus niet zo goed hoe ik de ICS-1000 aan kan sturen via Home Assistant.

Ik ben ervan op de hoogte dat ik een rfxcom kan kopen, maar voor mij is het juist de uitdaging om mijn huidige setup aan de praat te krijgen. Het is me gelukt om via een Mac de ICS-1000 (en daarmee de klikaanklikuit schakelaars) aan te sturen met behulp van een .php bestandje zoals beschreven in de eerste post. Echter lukt het me niet om diezelfde/soortgelijke commando’s te versturen vanaf de Raspberry Pi met HomeAssistant.

Iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

De bediening op de website voor ICS-1000 is gesloopt als je Firefox gebruikt. Je krijgt bij elke schakelactie een error dat je sessie een time out heeft, en het werkt dus niet meer. Chrome blijkt nog wel te werken.
Heeft iemand een idee wat je aan Firefox kan aanpassen om het werkend te krijgen? Safe mode (zonder plugins e.d.) maakt niet uit. Ik heb nergens Chrome staan (en hou dat ook graag zo :) ) Blijkbaar vindt Trust dat het niet meer gesupport hoeft te worden.

Link naar de pagina: https://www.klikaanklikuit.nl/mijn-ics-1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:31
Voor de mensen die willen overstappen naar de ICS 2000, die is nu in de aanbieding bij de Karwei voor 75 euro.

Mocht er iemand nog een ISC 1000 zoeken, ik heb een gebruikte over nu.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 16:16

gjs

Scoobydoobydoo

Ik heb voor 5 euro bij de kringloop een ICS-1000 opgepkit, ik dacht deze te gebruiken met een oud klik aan klik uit setje (met draaiwieltjes), helaas werkt dat niet.
Kan iemand bevestigen of de Action schakelaarset Flamingo SF-501 met de ICS-1000 bedienbaar is ?
In dit topic op Pepper.nl zegt iemand dat ze waarschijnlijk wel werken met de ICS-2000 maar niet met de ICS-1000. https://nl.pepper.com/aan...digit-vanaf-maandag-93028

[ Voor 19% gewijzigd door gjs op 07-07-2019 13:32 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Heeft iemand nog een ICS-1000 draaien?

Ik dus wel, en merk dat er het nodige niet meer werkt bij klikaanklikuit. De webpagina waarmee je kon schakelen en instellingen wijzigen, geeft een 404.
Verder lijkt settings naar server vanuit de app niet meer te werken. Haal je settings op dat krijg je oude settings terug. Dus er lijkt nog contact maar je heb er niks aan, want zo kan je niet je gedefinieerde schakelaars e.d. delen met andere telefoons en tablets.

Heeft iemand het protocol van de app naar de server wel eens gesnift? Is dit na te maken?

• Bjorn123456
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-11-2020
zaadstra schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 17:33:
Heeft iemand nog een ICS-1000 draaien?

Ik dus wel, en merk dat er het nodige niet meer werkt bij klikaanklikuit. De webpagina waarmee je kon schakelen en instellingen wijzigen, geeft een 404.
Verder lijkt settings naar server vanuit de app niet meer te werken. Haal je settings op dat krijg je oude settings terug. Dus er lijkt nog contact maar je heb er niks aan, want zo kan je niet je gedefinieerde schakelaars e.d. delen met andere telefoons en tablets.

Heeft iemand het protocol van de app naar de server wel eens gesnift? Is dit na te maken?
Ik zou overtappen naar een ICS-2000. Die werk wel gewoon goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Ik zou overstappen naar een ICS-2000. Die werk wel gewoon goed.
Dat vind ik raar. Ik heb een werkend apparaat staan met een dubieuze cloudstructuur, die door de fabrikant wordt gesloopt. Ik zou helemaal niks meer kopen bij die fabrikant.

Maar Kaku/Trust heeft bevestigd dat ze de stekker uit de webbediening hebben gehaald. Jammer dat ze geen alternatief hebben bedacht.

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:08
Wellicht een wat rare vraag, maar de webservice van de ICS-1000 is niet langer bruikbaar. Kan ik deze nog wel aansluiten op Homebridge met een RaspBerry?

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Ik bestuur de ISC-1000 al jaren met de kaku scripts / C progjes van Remco (zie -ver- naar boven). Dat doe ik met een Pi en Domoticz, dit gaat over het interne netwerk dus geen externe server nodig. Hiervoor moet je even in Linux aan de gang en Homebridge moet dan shell commando's kunnen sturen als je een knop bedient.

Het werkt zo goed dat ik die vreselijke en onbetrouwbare timers van de ICS met pensioen heb gestuurd, en Domoticz dat allemaal laat regelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thomas H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-05 19:33
Zoals wellicht meer mensen hier heb ik een KaKu ICS-1000, die steeds verder wordt gekortwiekt en steeds brakker functioneert. Ik wil dus graag over naar iets als Home Assistant.

Op mijn ICS-1000 heb ik nogal wat KaKu verlichting zitten, die ik niet in één keer wil vervangen door een moderner communicerend spulletje. Dus ik zou iets als een RFXCom kunnen kopen, maar da’s een pittige uitgave voor de oude KaKu spullen die ik heb. En ik heb al een ICS-1000, beetje zonde geld. Aangespoord door de openingsposts van DJSmiley ben ik wat gaan klooien zodat ik de ICS-1000 kan gebruiken als hub tussen een Home Assistant bak en de KaKu verlichting.

Ik dacht, ik leg de hele reis even vast voor mijzelf en misschien voor andere geïnteresseerden.

Babbelen met de ICS-1000

Zoals DJSmiley uitlegt, is het redelijk eenvoudig te babbelen met de ICS-1000. Aangezien mijn server Linux praat ben ik aangewezen op netcat. Ik heb nogal even nodig gehad succesvol een verbinding te leggen omdat netcat standaard via TCP praat, en de ICS-1000 graag via UDP praat. Daarnaast moest ik direct met het IP van de ICS-1000 praten, een broadcast over 192.168.255.255 wilde niet.

Je opent dus de communicatie met de ICS-1000 met het volgende commando:
code:
1
nc -u 192.168.xxx.yyy 9760

met de switch -u geef je aan dat het een UDP pakketje moet zijn. Het IP-adres is het adres van de ICS-1000, 9760 is het poortnummer waarop de ICS-1000 luistert naar pakketjes. Vergeet niet om naast de ICS-1000 te gaan zitten zodat je de pairing met de Home Assistant server kan bevestigen!

Vervolgens zie je een lege regel, waar je commando’s in kan tikken. Dit heeft DJSmiley goed uitgelegd, dus ik verwijs naar de tweede post in dit topic.

Je kan de reeds in de ICS-1000 geprogrammeerde scenes gebruiken, maar ik vond het prettiger alle intelligentie in Home Assistant te bakken. Als je dan een moderne lamp toe wilt voegen aan een bestaande scene, dan kan dat.

Deze acties werkten. Nu de volgende uitdaging: ik wilde als eerste stap proberen vanuit CRON commando’s af te vuren. Daartoe moet je het openen van de connectie én het versturen van het bericht in 1 commando vangen. Na wat gegoogle kwam ik op de volgende syntax uit:
code:
1
echo -n '001,!R1D2F0|Set Lamp 2 voor|to Uit|' | nc -u -w 1 192.168.xxx.yyy 9760

De switch -w 1 is ervoor om de communicatie met de ICS-1000 na 1 seconde te verbreken, anders blijft deze open staan.

Lang verhaal kort, deze syntax werkte in CRON, er werden netjes lampen in- en uitgeschakeld op de juiste tijden. Nu Home Assistant zo ver krijgen!

Home Assistant - tests

Home Assistant - Supervised geïnstalleerd in een Docker container op mijn servertje. Beetje steile leercurve, zeker als je meteen begint met allerlei niet-standaard wensen, zoals het afvuren van shell commando’s om lampen aan te zetten 😊 Ook vervelend dat de Supervisor niet lekker werkt, maar goed, ik bleek het niet echt nodig te hebben.

Ik ben begonnen de shell commando’s te verwerken in een bestand ‘shell_commands.yaml’. In ‘configuration.yaml’ moet je dus deze regel toevoegen:
YAML:
1
shell_command: !include shell_commands.yaml

Inhoud van het bestand ‘shell_commands.yaml’:
YAML:
1
2
kamer1_lamp1_aan: echo -n '001,!R1D1F1|Set Lamp 1 voor|to Aan|' | nc -u -w 1 192.168.1.3 9760
kamer1_lamp2_aan: echo -n '001,!R1D2F1|Set Lamp 2 voor|to Aan|' | nc -u -w 1 192.168.1.3 9760

et cetera. Nu kun je via de Ontwikkelhulpmiddelen - Services testen of het e.e.a. werkt.

Ik heb gedurende wat troubleshooting (ik snap de ballen van docker) dit commando uitgevoerd:
code:
1
sudo iptables -A INPUT -i docker0 -j ACCEPT

Met als reden het mogelijk te maken van communciatie met mijn lokale netwerk. Ik weet niet zeker of dit nodig is, maar aangezien ik dit heb uitgevoerd wil ik het vermelden.

Home assistant – switches toevoegen

Ik heb vervolgens al mijn lampjes toegevoegd als ‘switches’, voornamelijk omdat ik daarvoor een redelijk leesbaar tutorial voor kon vinden 😊
Ik heb deze regel aan ‘configuration.yaml’ toegevoegd:
YAML:
1
switch: !include switch.yaml

En de inhoud van switch.yaml is:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
- platform: command_line
    switches:
      voor_lamp_1:
        command_on: "echo -n '001,!R1D1F1|Set Lamp 1 voor|to Aan|' | nc -u -w 1 192.168.xxx.yyy 9760"
        command_off: "echo -n '001,!R1D1F0|Set Lamp 1 voor|to Uit|' | nc -u -w 1 192.168.xxx.yyy 9760"
        friendly_name: Eerste lamp voorkamer
      voor_lamp_2:
        command_on: "echo -n '001,!R1D2F1|Set Lamp 2 voor|to Aan|' | nc -u -w 1 192.168.xxx.yyy 9760"
        command_off: "echo -n '001,!R1D2F0|Set Lamp 2 voor|to Uit|' | nc -u -w 1 192.168.xxx.yyy 9760"
        friendly_name: Tweede lamp voorkamer

Et cetera.

Verder…

Nu zitten de lichtschakelaars dus als schakelaars in Home Assistant en kun je deze via de GUI, Automations en wat niet meer benaderen. Ik heb mijn bestaande scenes nagemaakt in Home Assistant en (na wat gedoe) werkte het ongeveer als tevoren, met uitzondering dat de timers nu wel betrouwbaar zijn 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-05 22:30
vraagje; onlangs een ICS1000 gekocht icm 2 originele KAKU ontvangers. Wanneer ik deze toevoeg via de app verloopt de koppeling snel en direct. Echter wanneer ik via de app schakel gebeurt er niets. Ik zie wel in het lcd dat ie het signaal geeft maar er gebeurt niets. Hoor ook niet klikken. Via de afstandsbediening werkt het wel. Andere ontvangers werken overigens prima met de ICS1000. Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Had je bij het toevoegen in de app de ontvangers ook in de 'koppelstand' gezet? Anders is er geen koppeling tussen de ICS-1000 en de ontvanger. In feite leert de ontvanger van welke zenders hij commando's accepteert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjanski
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 15:15
Thomas H schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:18:
Zoals wellicht meer mensen hier heb ik een KaKu ICS-1000, die steeds verder wordt gekortwiekt en steeds brakker functioneert. Ik wil dus graag over naar iets als Home Assistant.

Op mijn ICS-1000 heb ik nogal wat KaKu verlichting zitten, die ik niet in één keer wil vervangen door een moderner communicerend spulletje. Dus ik zou iets als een RFXCom kunnen kopen, maar da’s een pittige uitgave voor de oude KaKu spullen die ik heb. En ik heb al een ICS-1000, beetje zonde geld. Aangespoord door de openingsposts van DJSmiley ben ik wat gaan klooien zodat ik de ICS-1000 kan gebruiken als hub tussen een Home Assistant bak en de KaKu verlichting.

Ik dacht, ik leg de hele reis even vast voor mijzelf en misschien voor andere geïnteresseerden.

Babbelen met de ICS-1000

Zoals DJSmiley uitlegt, is het redelijk eenvoudig te babbelen met de ICS-1000. Aangezien mijn server Linux praat ben ik aangewezen op netcat. Ik heb nogal even nodig gehad succesvol een verbinding te leggen omdat netcat standaard via TCP praat, en de ICS-1000 graag via UDP praat. Daarnaast moest ik direct met het IP van de ICS-1000 praten, een broadcast over 192.168.255.255 wilde niet.

code:
1

met de switch -u geef je aan dat het een UDP pakketje moet zijn. Het IP-adres is het adres van de ICS-1000, 9760 is het poortnummer waarop de ICS-1000 luistert naar pakketjes. Vergeet niet om naast de ICS-1000 te gaan zitten zodat je de pairing met de Home Assistant server kan bevestigen!

Vervolgens zie je een lege regel, waar je commando’s in kan tikken. Dit heeft DJSmiley goed uitgelegd, dus ik verwijs naar de tweede post in dit topic.

Je kan de reeds in de ICS-1000 geprogrammeerde scenes gebruiken, maar ik vond het prettiger alle intelligentie in Home Assistant te bakken. Als je dan een moderne lamp toe wilt voegen aan een bestaande scene, dan kan dat.

Deze acties werkten. Nu de volgende uitdaging: ik wilde als eerste stap proberen vanuit CRON commando’s af te vuren. Daartoe moet je het openen van de connectie én het versturen van het bericht in 1 commando vangen. Na wat gegoogle kwam ik op de volgende syntax uit:
code:
1

De switch -w 1 is ervoor om de communicatie met de ICS-1000 na 1 seconde te verbreken, anders blijft deze open staan.

Lang verhaal kort, deze syntax werkte in CRON, er werden netjes lampen in- en uitgeschakeld op de juiste tijden. Nu Home Assistant zo ver krijgen!

Home Assistant - tests

Home Assistant - Supervised geïnstalleerd in een Docker container op mijn servertje. Beetje steile leercurve, zeker als je meteen begint met allerlei niet-standaard wensen, zoals het afvuren van shell commando’s om lampen aan te zetten 😊 Ook vervelend dat de Supervisor niet lekker werkt, maar goed, ik bleek het niet echt nodig te hebben.

Ik ben begonnen de shell commando’s te verwerken in een bestand ‘shell_commands.yaml’. In ‘configuration.yaml’ moet je dus deze regel toevoegen:
YAML:
1

YAML:
1
2
kamer1_lamp1_aan: echo -n '001,!R1D1F1|Set Lamp 1 voor|to Aan|' | nc -u -w 1 192.168.1.3 9760
kamer1_lamp2_aan: echo -n '001,!R1D2F1|Set Lamp 2 voor|to Aan|' | nc -u -w 1 192.168.1.3 9760

et cetera. Nu kun je via de Ontwikkelhulpmiddelen - Services testen of het e.e.a. werkt.

Ik heb gedurende wat troubleshooting (ik snap de ballen van docker) dit commando uitgevoerd:
code:
1

Met als reden het mogelijk te maken van communciatie met mijn lokale netwerk. Ik weet niet zeker of dit nodig is, maar aangezien ik dit heb uitgevoerd wil ik het vermelden.

Ik heb vervolgens al mijn lampjes toegevoegd als ‘switches’, voornamelijk omdat ik daarvoor een redelijk leesbaar tutorial voor kon vinden 😊
YAML:
1

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
    switches:
      voor_lamp_1:
        command_on: "echo -n '001,!R1D1F1|Set Lamp 1 voor|to Aan|' | nc -u -w 1 192.168.xxx.yyy 9760"
        command_off: "echo -n '001,!R1D1F0|Set Lamp 1 voor|to Uit|' | nc -u -w 1 192.168.xxx.yyy 9760"
      voor_lamp_2:
        command_on: "echo -n '001,!R1D2F1|Set Lamp 2 voor|to Aan|' | nc -u -w 1 192.168.xxx.yyy 9760"
        command_off: "echo -n '001,!R1D2F0|Set Lamp 2 voor|to Uit|' | nc -u -w 1 192.168.xxx.yyy 9760"

Et cetera.

Verder…

Nu zitten de lichtschakelaars dus als schakelaars in Home Assistant en kun je deze via de GUI, Automations en wat niet meer benaderen. Ik heb mijn bestaande scenes nagemaakt in Home Assistant en (na wat gedoe) werkte het ongeveer als tevoren, met uitzondering dat de timers nu wel betrouwbaar zijn 😉
toon volledige bericht
Echt geweldig hoe je het beschrijft, dit snap ik tenminste een beetje hahahahaha
Tenminste ik had eerst iets anders gevonden maar dan gaat Home assistent zeiken over ID's. Daar snap ik niks van.

Ik denk dat het met jou beschrijving nu ook bij mij gaat lukken :D

TNX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanski
Thomas H schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:18:

Babbelen met de ICS-1000

code:
1

code:
1

Home Assistant - tests

YAML:
1

YAML:
1
2

code:
1

YAML:
1

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
    switches:
      voor_lamp_1:
      voor_lamp_2:

Et cetera.

Verder…

toon volledige bericht
Ik heb heel jou kookboekje gevolgd. Echter bij netcat snap ik het niet helemaal. Als ik in de terminal dat uitvoer gebeurd er niks. Ik heb het juiste ip adres.

Maar ik denk niet dat daar het probleem zit.

Ik krijg namelijk (zoals zo vaak) een melding

code:
1
Deze entiteit ("switch.voor_lamp_1") heeft geen unieke ID, daarom kunnen de instellingen ervan niet worden beheerd vanuit de gebruikersinterface. Zie documentatie voor meer details.

Ik wordt totaal niet wijzer van de documentatie. Een voorbeeld met een how to, nee allemaal stom geleuter hahahaha

Ik google mij helemaal gek maar ik snap er niks van met die unieke ID's. Ik programeer veel, ben een techneut maar ik loop iedere keer vast als ik deze melding krijg.

Ik hoop dat iemand mij stap voor stap kan uitleggen hoe je dit nu kan oplossen. Want daar vind ik echt geen goede pagina over. Ik heb misschien een te nieuwe versie van Home Assistent (drie dagen geleden geïnstalleerd) waarbij ik steeds op een oudere versie kom waar het uitgelegd wordt, tenminste echt uitleg... ik snap het gewoon niet.

Mijn dank zal gigantisch zijn wie mij kan vertellen, hoe je dit probleem nu oplost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjanski
Oww wacht...

Als ik bij de kaarten kijk zie ik hem. En nu krijg ik een melding op de ics1000.
Aha ben nu iets verder. Was bij het vele kopieren ook vergeten het ip adres goed te zetten... bloos.

Nu testen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjanski
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA WOEEHOEEEEEEEEEE

Maar ik snap nog steeds niks van die unieke ID's maar dit gaat werken nu lalalala

Nogmaals dank Thomas H!

Ik ga nu die kaarten beter begrijpen :D

[ Voor 11% gewijzigd door Arjanski op 28-01-2023 10:37 ]

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-05 22:30
Ik realiseer me dat dit een vrij oud topic is maar ik heb toch een vraag over de ics1000

Ik heb een ics1000 staan met ca 10 klikaanklikuit schakelaars

Ik heb er een toegevoegd maar deze lijkt elke keer te worden vergeten. Ik koppel hm, kan dan gewoon aan uit doen. Vervolgens een timer erop, gaat de volgende ochtend wel aan maar in namiddag niet meer uit al staat de timer wel zo ingesteld. Als ik dan handmatig uit wil doen reageer de schakelaar nergens op en moet ik deze eerst resetten en opnieuw koppelen waarna ie het pas weer gaat doen

Waar kan dit aan liggen?
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste