• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:07

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Na weer eens een tweet gestuurd te hebben een tweet terug dat er een nieuwe firmware uit komt.
http://www.klikaanklikuit.nl/contact/
Precies vandaag daar neer gezet.

De nieuwe app komt ......... ja ja, weer begin volgend jaar.

Edit.
Firmware hier binnen.
Kleine test gedaan en de maandlijst schijnt weer te werken. Is tenminste iets.
Een test met '0 min voor zon onder' nu ingesteld. --*Is nog niet terug naar echt zon onder*--

[ Voor 30% gewijzigd door KroontjesPen op 28-11-2015 07:55 ]

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 610246

Is allemaal wel vermoeiend, dat ze die firmware niet werkend krijgen. Als ze de boel nou gewoon open source maken. Dan zoeken wij de fouten er wel even uit :-). Iedereen blij.
Benieuwd of die ICS-2000 wat wordt!
Toch ga ik Domoticz ook maar eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 577373

Anoniem: 610246 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 00:53:
Is allemaal wel vermoeiend, dat ze die firmware niet werkend krijgen. Als ze de boel nou gewoon open source maken. Dan zoeken wij de fouten er wel even uit :-). Iedereen blij.
Benieuwd of die ICS-2000 wat wordt!
Toch ga ik Domoticz ook maar eens bekijken.
Ben vandaag eens bezig geweest met Domoticz en dat heeft wel wat voeten in de aarde.
Alle KaKu schakelingen worden sowieso herkent door de RFXCOM RFXtrx433E transponder en kan daarmee met Domoticz geconfigureerd worden (da's nog een puist werk en heb ik nog niet af).
Zon op en zon onder kan OP DE MINUUT geregeld worden (KaKu; let daar eens op!)
Maar voorlopig houd ik de scenes van KaKu nog wel even(totdat alles, ook de scenes, op Domoticz geregeld is).
Verder is het nog stoeien met Elro schakelaars, die worden niet zondermeer herkent door de transponder.
Maar ik heb nog de hele winter om er aan te werken.
Ik heb ook nog een Davis weerstation, die zit ook gekoppeld aan Domoticz. Daar moet ik nog zien hoe eea werkt.
Conclusie: de ICS gaat er gaandeweg uit ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:23
Ik heb de Ics nu een aantal dagen in gebruik.
Ik had voorheen een printje aan de computer hangen waarmee ik alles bediende (zie klikaanklikuit-computer topic) wat goed werkte maar wou nu eens een compleet werkend systeem.
Deze ga ik echter niet houden. Alleen al het feit dat dit ding niet ziet dat ik thuis ben en altijd extern schakelt irriteert me mateloos.
Gewoon een slecht ontwerp.
Ik ga op zoek naar een ander systeem.

[ Voor 4% gewijzigd door rinkel op 28-11-2015 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alle KaKu schakelingen zitten in Domoticz.
Moet alleen nog een App zien te vinden om ook de scenes aan te sturen via m'n tablet. Voorlopig doe ik dat nog met de ICS App. Alle tijdschakelaars gaan via Domoticz.
M'n Davis weerstation werkt nu ook via Domoticz.
Hier zit een gelukkig Mensch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had voorheen een printje aan de computer hangen waarmee ik alles bediende (zie klikaanklikuit-computer topic) wat goed werkte maar wou nu eens een compleet werkend systeem.
Agrippa, welk topic bedoel je? Of kun je wat meer over die oplossing zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die quote is niet van mij.
Rinkel de kinkel: kom er maar in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Dat was dit topic.
Idee was een extern printje (velleman IC) wat met wat standaard sw (winlirc) werd aangestuurd. Vervolgens gingen wat mensen los met PHP.

Ik had zelf een vertaalslag gemaakt naar C# en een Webservice gemaakt.
Het is alweer een tijdje geleden echter.

Edit:
Zie nu dat ik nog wat vragen had moeten antwoorden in 2013 iod... uhhmmm

[ Voor 69% gewijzigd door rinkel op 30-11-2015 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dankjewel, Rinkel (en Agrippa, sorry dat ik de quotes door elkaar haalde).

Een heel aardig projectje zou kunnen zijn om en raspberry pi te gebruiken met een RF ontvangertje en een zendertje. Die kun je rechtstreeks op de i/o-poorten aansluiten (mogelijk met een drivertransistor, maar waarschijnlijk hoeft dat niet eens). Je kunt dan met software een afstandbediening inleren en de codes ook weer uitzenden.
Diezelfde pi kun je dan ook gebruiken voor IR. Je kunt dan een webpagina maken om je verlichting en gordijnen te bedienen, maar ook je home cinema systeem. Zo zou je een ICS-1000 kunnen vervangen.

Een ander alternatief is, om een Arduino in te zetten. Die is lekker low power. Je kunt dan bijvoorbeeld je home server o.i.d. kunnen gebruiken voor de besturing en je Arduino als interface voor die zender/ontvangertjes.
Mogelijk ga ik er eens een afstandbedieninkje voor openmaken, aan de PI hangen en kijken of t werkt :-).

In feite ben je dan wel met stap 1 van Homewizard nabouwen bezig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Het leuke van dat projectje is dat de hardware supersimpel is en je vervolgens alle vrijheid geeft om zelf software te schrijven.
Ik heb er een tijdje een hoop lol van gehad en werkte ook prima. Alleen heb ik nu geen servertje meer draaien en wou ik een kant en klare oplossing.
Op zich sta ik nog wel open voor een oplossing via een Raspberry, alleen vind ik die rfxcom erg duur.

Ik heb ook nog zitten denken aan dit of dit ding (tpc-300)
Daar kun je ook prima zelf iets mee maken (software), alleen zit je dan wel vast aan KlikaanKlikuit.

Femme heeft overigens een erg leuk stuk geschreven

[ Voor 38% gewijzigd door rinkel op 01-12-2015 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze is wel leuk: http://www.hobbyelectroni...-rf-ontvanger-zender-set/

Kost niks, direct te koppelen aan een Arduino, maar ik zou denken dan ook direct aan een Pi. Volgens mij moet het niet idioot moeilijk zijn een Arduino Uno als enige taak te geven het ontvangen en zenden van die codes. Je start de ontvangroutine na het drukken op een knop. De Arduina neemt dan het binnenkomende signaal op van de afstandbediening waar je op drukt en kan in het vervolg die code dus herkennen. Dan kun je de Arduino dus *van alles* laten doen als je de knop van die afstandbediening indrukt.Ofwel: je kunt vrij scenario's programmeren, veel flexibeler dan met een ICS-1000 mogelijk is, vooral, omdat je de knopdruk ZELF binnenkrijgt en kan gebruiken.
Ik vermoed dat je de Arduino niet vele meer moet laten doen, omdat je dan timing issues en cpu-capaciteitsissues krijgt.
Daarom de suggestie om alleen de knopdrukken door de Arduino af te laten handelen.

Ergo: als de Arduino een knopdruk ziet, kan deze dan doorgeven aan een Pi of een Linux server. Die kan dan leuke dingetjes doen, waaronder het verzenden van codes via de Arduino.

Nog maar eens over nadenken. Het programmeermodel v die Arduino zag er in elk geval niet al te moeiljik uit. Mogelijk kun je de DATA lijn van de ontvanger op een interrupt zetten, dan kun je mooi een precieze opname maken van de binnenkomende code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LOL, Arduino, met zender en ontvanger, alsmede display besteld. Nu nog tijd zien te vinden. Ik meld me natuurlijk als ik een bericht (=knopdruk) van een KAKU afstandbediening heb kunnen detecteren. Dan is de stap naar het uitzenden van berichten naar KAKU apparaten nog maar klein natuurlijk.
Dan kun je opeens ALLE aansturing van je KAKU-apparaten via de computer (Arduino) doen. En dan kun je dus op allerlei fantasievolle manieren combinatiebesturing doen, want na het opvangen van een knopdruk kun je doen wat je wilt. En je kunt vrijwel precies dezelfde software ook infrarood integreren, zodat je al makkelijk je hele thuisbioscoop met een knopdruk in gereedheid kan brengen. Ik fantaseer nog even door en komt volgende week terug met een ICS-1000 emulator. Nee, grapje.
Ik denk eerder aan een Arduino puur voor de real time dingen. Die Arduino heeft dan een simpele netwerk-API (zoals de ICS-1000, maar dan twee kanten op), zodat je de meer complexe logica op een wat potentere machine kunt draaien. Een RasPi, of Linux box (danwel een NAS, wat ook Linux is).
Het is dan overigens erg simpel om een deel van de API van de ICS-1000 meteen ook even mee te programmeren, dan kun je kakulib gebruiken met een Arduina als commando-server :-).

Ik neem aan dat niemand hier nog volgt wat ik zit te brabbelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Zorg er wel voor dat je belangrijke zaken ook buiten de computer kunt blijven schakelen.
Anders zal je bij een computerstoring lelijk op je neus kijken.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerardwr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-02-2024
Ik fantaseer nog even door en komt volgende week terug met een ICS-1000 emulator. Nee, grapje.

Ik neem aan dat niemand hier nog volgt wat ik zit te brabbelen?
Jawel, ik kan het nog wel volgen ;-)

Ik heb een tijdje geleden een ICS-1000 emulator gemaakt met NodeJS op een Raspberry met zo'n 433Mhz zender. Werkte zo goed dat ik het niet 100% heb afgemaakt, en met een Homewizard emulator ben gestart. Hiervoor gebruik ik de RPi i.c.m. een Arduino-Nano die het zenden/ontvangen van 433Mhz signalen voor zijn rekening neemt.

Voor de Arduino kan ik je volgende 433Mhz library aanbevelen. Werkt op interrupt basis, en er zitten ook goede Examples bij:
https://bitbucket.org/fuzzillogic/433mhzforarduino/overview

Als je wilt kan ik mijn source "as is" naar je opsturen. Deze ontvangt KakuNew, KakuOld en stuurt de code naar de seriele poort, en accepteert zendopdrachten via de seriele poort voor KaKu, Blokker en Somfy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey gerardwr,

Als je jouw code wilt sturen, graag (naar de afzender van kakulib) ! Ik had die library al gezien, maar ga 'm zeker proberen. Ik had een klein experimentje gedaan met eigen code. Ik kon handmatig de zender enen en nullen laten verzenden (dat afwisselend op VCC en GND) en de ontvanger zag dat.
Maar zodra ik niks meer stuur, krijgt de ontvanger last van ruis, lijkt wel. Daarom een loopje gemaakt om te zien of een HIGH voltage een spike is of een echter HIGH.
Ik slaagde er echter nog niet in om de KAKU zender zo even vlug uit te lezen, alhoewel bij herhaald indrukken van de knopjes wel mijn ruisfilter werkte.

Dit was echter slechts even een vlugge hack, want ik ben ziek en had geen energie om er echt in te duiken.

Die library ga ik eerst bestuderen, want ik wil die ontvanger natuurlijk wel echt snappen :-).

Alvast dank voor het sturen :-). naar aanleiding van jouw idee had ik ook al bedacht dat een Arduino de basiscommando's van de ICS-1000 best kan emuleren. Ik was van plan om de Arduino als KAKU-command-server voor mijn Linuxmachine te gebruiken. Dus een simpele API voor zenden, een simpele API voor ontvangen. Dan kun je met al je schakelaars volstaan met het slechts pairen met de Arduino. De afstandbedieningen pair je ook met de Arduino (die dan als ontvanger werkt). Dan kun je met een webpagina op je server bepalen welke knop van welke afstandbediening wat doet.
En tegelijkertijd kun je dan vanzelf ook alle devices bedienen via diezelfde webpage.

Heb je ook geen APP meer nodig :-)

Plus... Als die Arduino (of een tweede exemplaar) ook infrarood snapt en kan zenden (paar euro aan spulletjes), kun je je hele hom theatre met één knopdruk klaarzetten. Mijn videobeamer kan ik met RS232 aansturen en dat kan ook met een Arduino :-).

Ik kom de winterse avonden dus wel door.

Binnenkort een nieuwe domoticaproject als open source :-).

PS: ja ik weet dat Domoticz er is, maar zelf prutsen is leuker.
PPS: Die Arduino is er oorspronkelijk voor uitlezen van de slimme meter en mijn zonnepanelen. Het zou mogelijk moeten zijn om, op grond van locatie, datum, tijd, opbrengst van de zonnepanelen te bepalen of de zon schijnt. Daarmee kun je dan je zonneschermen automatisch bedienen en zelfs bepalen hoe hoog ze moeten staan opdat ze de panelen niet in de schaduw brengen. Hoe cool is het, als je zonnescherm automatisch 20 cm omhoog gaat :-)

• gerardwr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-02-2024
@wizzje

Je hebt mail!

De ontvanger gebruikt een Automatic Gain Circuit, als er geen signaal ontvangen wordt schroeft ie de versterking op en dan krijg je inderdaad.... ruis.

Ik zie dat je voldoende inspiratie hebt voor het vullen van de "winterse avonden", waarschijnlijk wel voor enkele jaren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Op twitter worden ze KaKu al weer opgewonden omdat ze "opnieuw genomineerd voor 'beste smarthomeplatform'! "

Sorry hoor maar voor de problemen met de ICS-1000, die al jaren duurt, zouden ze niet moeten winnen.
Een goede app die alle mogelijkheden van de ICS-1000 volledig benut is er na zeker 3 jaar nog steeds niet.
Van dit najaar weer naar volgend voorjaar verschoven net als verleden jaar.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:05
Ik stel deze vraag maar even hier:
Ik heb hier een Elro AB440R 433.92 MHz setje. Zie deze link

Kan ik de afstandbediening hiervan koppelen aan een Klik aan Klik uit setje? Klopt het dat de oude KlikaanKlikuit setjes anders zijn dan de nu verkrijgbare? Die waren nog niet te koppelen geloof ik?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54
Nee, je moet echt klik aan klik uit setjes hebben. Ik had ook nog oude met een code die je moest instellen (met draai wieltjes) maar die kun je ook niet koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Ik lees hier dat de nieuwe setjes van de Action wel van het zelflerende type zijn. Iemand een idee of deze wel werken met de huidige klik aan klik uit setjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Nee. KAKU werkt niet met 3rd party devices.. andersom wel.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Andersom wel zeg je. Dus ik kan met de action Afstandsbediening KAKU ontvangers schakelen? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Blackouts op 22-12-2015 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Nee, denk aan homewizard, domoticx+rfxcom, homie etc.. action is geen 3rd party.

[ Voor 19% gewijzigd door DukeBox op 22-12-2015 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phanatique
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-08-2022
Ik ben wel geïnteresseerd in gebruik van de fraaie LightwaveRF app voor de ICS-1000. Maar ik heb er niet zoveel zin in om alle ontvangers weer opnieuw te koppelen en timers opnieuw te programmeren. Ik zou graag de huidige KlikAanKlikUit instellingen willen importeren of zoiets. Heeft iemand hier ervaring mee?

Met dank en groet,
Phanatique

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

@Phanatique
De LightwaveRF app gebruikt een eigen server heb ik gemerkt. Zelf heb ik daar verder nog geen account aangemaakt. Zo op het oog te zien zijn de browseraansturing en app wel gelijk aan die van KaKu.

Wat er gedaan zou kunnen worden.
Zorg dat je een 2e apparaat hebt waar je de ICS-1000 met LightwaveRF app kan benaderen.
- Dit om de veiligheid van het niet in de war raken. Het kan ook op één apparaat. -

Je meldt je op één apparaat aan bij LightwaveRF. Hopelijk zie je ook daar de mogelijkheid om de inhoudt van de ICS-1000 naar de LightwaveRF server te sturen.
Daarna weer terug naar de ICS-1000 en kijk wat ervan overkomt in de app.

Mocht het niet lukken dan zou je met het ander apparaat de ICS-1000 weer kunnen herstel.
Op de KaKu server blijft namelijk alles nog staan.

\/\/\/\/

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Phanatique schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:05:
Ik zou graag de huidige KlikAanKlikUit instellingen willen importeren of zoiets. Heeft iemand hier ervaring mee?
Weet niet hoe dat met andere applicaties werkt, maar met domoticz kun je bestaande signalen gewoon klonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

LightwaveRF app accepteert hier de code van KaKu niet die onder de ICS-1000 staat. [74:0A:BC:xx:xx:xx]

Dat merk je pas als de app al werkt dus niet bij het aanmelden.
Misschien moet je de ICS-1000 resetten maar dat probeerde ik juist te voorkomen.

Edit:
Nog net kunnen zien dat er wel al wat zichtbaar was van wat er op de ICS-1000 staat. Dat was niet echt veel.
De app nu verwijderd.

[ Voor 21% gewijzigd door KroontjesPen op 23-12-2015 11:33 ]

Stem blanco!

• gbonny
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-05 18:14
Hoe kan het nou dat ik nog op firmware versie U2.78 zit? Recent is de ICS1000 nog uit en aan geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05-2021
Hallo, hoe stel ik de ICS1000 in als ik een tuin verlichting om 21 uur aan wilt hebben en om 23.00uur uitschakelt? Ik kan deze instelling nergens vinden op de ios app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Dan moet je timers instellen. 1 voor aan om 21uur, en 1 uit om 23uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Mijn buurvrouw heeft er eentje aangeschaft, in het weekend gaat ze naar haar vriend en dan moet scene ''weg'' zich afspelen.

Scene weg moet het volgende doen: 18:00 lamp 1 aan, 22:30 lamp 1 uit 22:00 lamp 2 aan 23:00 lamp 2 uit.
En dit dan voor vrijdag zaterdag en zondag tot dat ze de scene weer uitzet.
Ik heb van alles geprobeerd met timers en vertragingen in het aanzetten maar ik krijg het niet voor elkaar. De helpdesk kon mij evenmin helpen want zodra ik op scene ''weg'' drukte sprong lamp 1 aan terwijl dat dus pas om 18:00 moest gebeuren. Iemand die mij kan helpen? Graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:01
Je moet 4 aparte timers instellen.

Timer 1. Lamp 1 aan 18.00 uur
Timer 2 Lamp 1 uit 22.30 uur
Timer 3 lamp 2 aan 2200 uur
timer 4 lamp 2 uit 2300uur

Je zou eventueel Timer 1 en 2 of 3 en 4 "weg" kunnen noemen... Dan hoef je maar een keer "weg" in te stellen en 2 timers. Bovenste lijkt me makkelijkste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0wl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-04 20:00
Wij gebruiken al jaren het Klikaanklikuit systeem in een demoruimte op ons werk.
We maken gebruik van de ACD modules om via een afstandbediening onze demo’s aan en uit te kunnen zetten.

Nu lopen we tegen het probleem aan dat men niet altijd de demo’s uitzet na gebruik.
Dit zorgt ervoor dat de demo’s ook savonds (als er niemand aanwezig is) actief zijn.
Wegens veiligheids redenen is dit niet toegestaan.

Ik heb een ICS-1000 internet control station aangeschaft om gebruik te maken van een timer functie.
Het is de bedoeling om in de ochtend alle apparaten in te schakelen.. en savonds alles automatisch af te schakelen.

Nu ondersteund de ICS-1000 deze optie maar loop ik tegen het volgende probleem aan:

In de demoruimte (ICS-1000) heb ik geen internet toegang.
Ik heb hier een router met apart netwerk, maar deze kan ik niet aan het bedrijfsnetwerk verbinden.

Kan de ICS correct functioneren zonder een internet verbinding?
Werken de ingestelde timers, of is dit niet mogelijk omdat de interne klok niet correct loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Je hebt zover ik weet wel een internet verbinding nodig, anders kun je hem volgens mij al niet registreren. Kun je hem niet in een netwerk prikken met internet toegang? Misschien een kabeltje trekken maar dan is het wel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0wl
Ik heb hem wel geregisteerd en kunnen linken aan de app.
Dit heb ik op een andere lokatie gedaan waar ik wel internet toegang had.

Maar in de kamer zelf heb ik dus geen internet toegang ( en kan dat vrij onmogelijk daar regelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Kun je hem misschien in een ruimte vlakbij hangen? Misschien is het bereik groot genoeg om van een afstand het alsnog te kunnen bedienen. Als dat niet kan zou ik kijken naar de :
http://www.klikaanklikuit.nl/shop/nl/producten/atmt-502/
Dat is een afstandbediening met ingebouwde timer die je in de ruimte kunt leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
pr0wl schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:07:
Ik heb hem wel geregisteerd en kunnen linken aan de app.
Dit heb ik op een andere lokatie gedaan waar ik wel internet toegang had.

Maar in de kamer zelf heb ik dus geen internet toegang ( en kan dat vrij onmogelijk daar regelen).
Kan je hier misschien iets mee?

pricewatch: ZyXEL PLA5206 Kit

Of anders dicht in de buurt hangen. Bij ons wordt er een afstand van 20m overbrugd. En dat werkt probleemloos. (Inclusief muren deuren vloeren etc.)

EDIT: Of iedere andere willekeurige powerline adapter...

[ Voor 4% gewijzigd door wienesroa op 19-02-2016 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0wl
Goed idee heren!
Bedankt voor de input.. ik ga het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

pr0wl schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:07:
Goed idee heren!
Bedankt voor de input.. ik ga het eens proberen.
Was een ATMT-502 of desnoods een TPC-300 dan niet veel logischer geweest ? Eenmalig instellen en verder stand-alone verder werken.

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 19-02-2016 13:24 ]

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:14
Iemand snel het verschil of de verschillen gezien tussen de HW en de ICS2000?

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

• jongetje
De ICS-2000 is nog niet uit... Dus daar valt nog niet zoveel over te vertellen.

• wienesroa
[ADV] Testers gezocht voor Octopus Internet Control Station!

Aangezien er een geheimhoudverklaring is getekend denk ik dat je weinig los gaat (mogen) krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ger213
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-01-2023
ICS-2000 vanaf 29 februari te koop bij Gamma voor €97.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjil
  • Laatst online: 22-04 07:15
Deze week zijn de apps (OIS & Android) voor o.a het aansturen van de ICS-1000 geüpdatet. Ook de firmware in de ICS-1000 is geüpdatet naar 3.06. Sinds die tijd heb ik alleen maar problemen met het programmeren en aansturen van de ICS-1000. De programmering om het licht een bepaalde tijd voor zonsondergang te starten werkt niet meer.
Bijvoorbeeld:
Als ik de instelling (Aan 30min voor zonsondergang) via de IPAD doe, dan gaat de timer vanzelf weer op "uit" staan.

De Android app: via mijn mobiel vraagt als ik de gewijzigde instellingen wil opslaan, steeds om mijn gegevens (E-mail,wachtwoord en MAC adres) met als resultaat dat de gewijzigde gegevens niet worden opgeslagen in de ICS-1000, terwijl ik gewoon ben ingelogd.

Het werkte in de oude situatie prima, maar nu ben ik al twee dagen bezig en het werkt nog niet naar behoren. Heeft iemand dezelfde ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooiopdevork
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-05-2023
Heeft de ICS-2000 ook ondersteuning voor de Hue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ger213
  • Laatst online: 30-01-2023
O dit moment kan de ICS-2000 niets meer dan de ICS-1000. Nieuwe functionaliteit moet nog gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 744091

edjil schreef op zondag 28 februari 2016 @ 09:38:
Deze week zijn de apps (OIS & Android) voor o.a het aansturen van de ICS-1000 geüpdatet. Ook de firmware in de ICS-1000 is geüpdatet naar 3.06. Sinds die tijd heb ik alleen maar problemen met het programmeren en aansturen van de ICS-1000. De programmering om het licht een bepaalde tijd voor zonsondergang te starten werkt niet meer.
Bijvoorbeeld:
Als ik de instelling (Aan 30min voor zonsondergang) via de IPAD doe, dan gaat de timer vanzelf weer op "uit" staan.

De Android app: via mijn mobiel vraagt als ik de gewijzigde instellingen wil opslaan, steeds om mijn gegevens (E-mail,wachtwoord en MAC adres) met als resultaat dat de gewijzigde gegevens niet worden opgeslagen in de ICS-1000, terwijl ik gewoon ben ingelogd.

Het werkte in de oude situatie prima, maar nu ben ik al twee dagen bezig en het werkt nog niet naar behoren. Heeft iemand dezelfde ervaringen?
Ik heb hetzelfde met timers (zowel met zonsondergang/zonsopgang als met normale timers) sinds een paar dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

ger213 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:28:
O dit moment kan de ICS-2000 niets meer dan de ICS-1000. Nieuwe functionaliteit moet nog gaan komen.
Hoe ? Hardware is niet noemenswaardig anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edjil
  • Laatst online: 22-04 07:15
Anoniem: 744091 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:40:
[...]

Ik heb hetzelfde met timers (zowel met zonsondergang/zonsopgang als met normale timers) sinds een paar dagen...
Het wordt een zooitje, vanaf een extern adres kan ik de ICS ook niet meer bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ik durf de app niet meer te updaten. Komt nu bijna elke dag een update van, is wel een rommeltje. Ik was ook opeens timers kwijt na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 744091

Zouden deze problemen alleen voor de ICS-1000 gelden, of ook voor de ICS-2000? Anders bestel ik meteen een ICS-2000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Anoniem: 744091 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 14:10:
Zouden deze problemen alleen voor de ICS-1000 gelden, of ook voor de ICS-2000? Anders bestel ik meteen een ICS-2000.
Ik zou hoe dan ook niet kijken naar de ICS maar naar een andere oplossing. Zoals een homewizard of rfxcom met domoticz .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:17
nvm. Verplaatst

[ Voor 95% gewijzigd door Webgnome op 20-03-2016 18:55 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriszz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-05 07:53
ger213 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:28:
Dat is niet waar. Ik heb jaren de ICS-1000 gehad en mijn grote ergenis(hoewel die 99% goed werkte alleen af en toe het euvel met sunset schakelingen offsets aanpassingen) was dat ik niet mijn 20+ wandschakelaars kon connecten met de ICS om daarmee scenes ed te activeren. Met de ICS-1000 moest ik elke schakelaar direct op elke ontvanger koppelen en die hebben weer beperking tot een max van 7 schakelaars.
Ook het 'klonen' van signalen is een verademing. Vooral voor de mini's, Asuns en andere stekkers die op moeilijk bereikbare plekken(ingebouwd) zitten.

GROOT nadeel van de ics-2000 is bij mij alleen dat ie vreselijk traag schakelt! Vooral bij de zonwering is dit onbruikbaar. Hij is zo traag, dat als je na 'open' command direct weer 'open' of 'stop' command geeft(zodat ie zou moeten stoppen) de zonwering al volledig uit is alvorens het commando ontvangen wordt.(zinloos dus). Gelukkig hebben we ook nog wat directe schakelaars op de ASUNS....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:09
floriszz schreef op maandag 11 april 2016 @ 08:55:
[...]

GROOT nadeel van de ics-2000 is bij mij alleen dat ie vreselijk traag schakelt! Vooral bij de zonwering is dit onbruikbaar. Hij is zo traag, dat als je na 'open' command direct weer 'open' of 'stop' command geeft(zodat ie zou moeten stoppen) de zonwering al volledig uit is alvorens het commando ontvangen wordt.(zinloos dus). Gelukkig hebben we ook nog wat directe schakelaars op de ASUNS....
Dat vertragingsprobleem is met de nieuwe app/firmware van KAKU icm de ICS-1000 in ieder geval opgelost. Er zit nu bijna geen vertraging meer in. Ze kunnen dus wel iets goed daar. ;)
Maar goed, ik begrijp dat nu de ICS-2000 weer traag is. Dat zouden ze toch zsm moeten fixen.

[ Voor 6% gewijzigd door dirkjesdirk op 11-04-2016 18:45 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Nu online
Is er misschien iemand die mijn Kakulib Vx.x door zou kunnen sturen, helaas krijg ik bij wizzje geen gehoor meer.

Zou graag via mij Pi de ICS-1000 aansturen maar beschik zelf niet over genoeg programeer kennis om zelf de scriptjes te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou moe, tijdje druk geweest, zie ik dat KAKU testers zocht voor ICS-2000. Ik heb uitgebreid contact met ze gehad over kakulib en heb zelfs enkele schakelaars gekregen o mde ondersteuning in kakulib toe te voegen.
Toen de geruchten van de ICS-2000 kwamen, heb ik meteen gezegd dat ik wel belangstelling had ivm kakulib: heel positieve reactie.
Daarna nooit meer wat gehoord. Maf hoor. Ik voel me *zeker* niet gepasseerd (er zijn genoeg andere dingen om je over op te winden), maar het is eigenlijk wel vreemd.

Na mijn experimenteerwerk met Arduino en goedkope zendertjes / ontvangers voor 433MHz denk ik dat ik op termijn over ga naar een oplossing helemaal zonder ICS. Dan heb je geen gedoe meer met firmware die niet doet wat je verwacht, minder kosten en energieverbruik en meer flexibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:06
Omdat ik geen topic zie van het controlstation ICS 2000 post ik het even hier.

Gisteren heb ik een app update gekregen op mijn android gsm. Er is nu de optie toegevoegd voor Ip camera's. Enkel IP cameras van klik aan klik uit zijn compitabel. Na wat zoekwerk blijkt dit de IPCAM-2000 te zijn, welke helaas nog niet online te vinden is.

Hopelijk komen ze ook snel met RGB LED lampen : )

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Application Video - Trust Smart Home IPCAM-2000 WiFi IP Camera with Night Vision

Edit;

camera gevonden;
http://www.trust.com/nl/smarthome/ip-cameras

[ Voor 15% gewijzigd door Galaxis op 13-07-2016 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Ik stel mijn vraag maar even hier. Ik heb een KlikAan-KlikUit AWS-3500 mini inbouw schakelaar welke een magneetventiel schakelt zoals deze. Hiermee kan ik de tuinberegening inschakelen.

Ik heb nu al de 2de schakelaar in gebruik omdat de eerste ineens niet meer reageerde. Ook de tweede doet het ineens niet meer. Het lampje brandt nog wel als ik het knopje indruk, maar ik krijg 'm niet geschakeld en ook geen nieuwe zender ingeleerd. Lijkt kapot dus? Ook resetten bied geen soelaas.
Is dit 2x pech door een slechte schakelaar of kan dit komen door het magneetventiel?

[ Voor 5% gewijzigd door Blackouts op 27-07-2016 20:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aegle
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-05 23:13
Mijn ervaring met een niet werkende KaKu bediening:
Na een jaar tevreden de lampen te hebben geschakeld met een KaKu setje deed de afstandsbediening het niet meer. Op geen van de ontvangers.

Eerst maar eens de batterijen vervangen. Zonder positief resultaat. Alleen als ik de zender vlakbij, tegen een ontvanger aan, hield dan wilde die schakelen. De leverancier was zo coulant om mij een nieuwe zender te verstrekken. Die deed het echter ook niet! Vreemd :?

Nu heb ik beroepshalve redelijke kennis van RF-techniek, dus ben maar met grof geschut het probleem aan gaan pakken: met een spectrumanalyzer van de zaak eens gaan sniffen op het bandje rond 433MHz. Wat bleek? Een dijk van een signaal op precies die frequentie! Nader onderzoek leerde dat mijn buiten temperatuursensor niet meer weergegeven werd op de binnenunit. Na het verwijden van de batterijen uit de buitenunit was het stoorsignaal ook weg en de KaKu werkte weer als vanouds :) . Het bleek dat de buitenunit continu stond te zenden.

Moraal: check eerst eens storingsbronnen in de buurt voordat je je eigen spullen verdenkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Aegle op 27-07-2016 22:31 ]

33 x ET Solar 270Wp = 8910Wp @ SMA Sunny TriPower STP 8000TL-20 Live: PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
KaKu is eindelijk wakker geschrokken en heeft nu de http://www.klikaanklikuit...cm-2300h-built-in-switch/ in zijn assortiment opgenomen.

Helaas heb ik al door het hele huis extra draden getrokken om met de oude ontvangers een hotelschakeling te kunnen blijven gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:51
wienesroa schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:08:
KaKu is eindelijk wakker geschrokken en heeft nu de http://www.klikaanklikuit...cm-2300h-built-in-switch/ in zijn assortiment opgenomen.

Helaas heb ik al door het hele huis extra draden getrokken om met de oude ontvangers een hotelschakeling te kunnen blijven gebruiken....
Zou die ACM-2300H dan ook een RF message versturen als je schakelt met de normale schakelaar?
Dus: kun je de status van de lamp bijhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-03 12:08
DRAFTER86 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 20:02:
[...]

Zou die ACM-2300H dan ook een RF message versturen als je schakelt met de normale schakelaar?
Dus: kun je de status van de lamp bijhouden?
KAKU kennende waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duc848
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-05 14:32
Vraag:

Ik heb in verschillende verlaagde plafonds al dimbare led verlichting zitten die zijn aangesloten op de bijbehorende trafo's.

Ik kan hier niet echt meer bij (of eigenlijk echt niet meer bij..)

Is het mogelijk om achter de lichtschakelaar, een kaku led dimmer (acm-100) te plaatsen, en deze dan met dat nieuwe octupus ding allemaal te gaan bedienen/dimmen met mijn iphone.

• Galaxis
Ze zijn nu gestaag hun verlichtingsassortiment aan het uitbreiden. Behalve een e27 dimbare lamp hebben ze nu ook GU10 lampen. :)

Hopelijk komt er ook nog een RGBW versie.

http://www.klikaanklikuit...ten/led-lampen-led-spots/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-05 06:48
Is de ics-1000 in ieder geval weer bruikbaar met de meest recente firmware? Qua timers e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
Vraagje, weet iemand welke inbouw schakelaar kan gebruiken voor de schakelaar buiten? Kan de AWMR-300 dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Isane schreef op woensdag 02 november 2016 @ 07:52:
Vraagje, weet iemand welke inbouw schakelaar kan gebruiken voor de schakelaar buiten? Kan de AWMR-300 dit aan?
Ik heb deze ook buiten in gebruik, echter heb ik deze wel in een Ip66 kabeldoos gedaan met de correcte wartels. Dit functioneerd al een behoorlijke tijd naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
Galaxis schreef op woensdag 02 november 2016 @ 07:54:
[...]

Ik heb deze ook buiten in gebruik, echter heb ik deze wel in een Ip66 kabeldoos gedaan met de correcte wartels. Dit functioneerd al een behoorlijke tijd naar behoren.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
bfrqrv schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 13:57:
Is de ics-1000 in ieder geval weer bruikbaar met de meest recente firmware? Qua timers e.d.?
Ik heb dat ding nu ruim 2 jaar en het heeft nog nooit stabiel gewerkt.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik zit er aan te denken de hele boel te verkopen. Weet iemand of het resetten van de ics-1000 voldoende is om voor een nieuwe eigenaar opnieuw te beginnen ? Er zit immers een account aan gekoppeld, maar ik kan daar niets vinden om deze te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
rinkel schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:57:
Ik zit er aan te denken de hele boel te verkopen. Weet iemand of het resetten van de ics-1000 voldoende is om voor een nieuwe eigenaar opnieuw te beginnen ? Er zit immers een account aan gekoppeld, maar ik kan daar niets vinden om deze te verwijderen.
Dan moet je klikaanklikuit even een mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Dat kan, de vorige keer duurde het alleen 5 weken voordat ik een antwoord kreeg, vandaar dat ik het hier even probeer. Er zijn vast mensen hier die dit eerder gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Anoniem: 610246 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:33:
Nou moe, tijdje druk geweest, zie ik dat KAKU testers zocht voor ICS-2000. Ik heb uitgebreid contact met ze gehad over kakulib en heb zelfs enkele schakelaars gekregen o mde ondersteuning in kakulib toe te voegen.
Toen de geruchten van de ICS-2000 kwamen, heb ik meteen gezegd dat ik wel belangstelling had ivm kakulib: heel positieve reactie.
Daarna nooit meer wat gehoord. Maf hoor. Ik voel me *zeker* niet gepasseerd (er zijn genoeg andere dingen om je over op te winden), maar het is eigenlijk wel vreemd.

Na mijn experimenteerwerk met Arduino en goedkope zendertjes / ontvangers voor 433MHz denk ik dat ik op termijn over ga naar een oplossing helemaal zonder ICS. Dan heb je geen gedoe meer met firmware die niet doet wat je verwacht, minder kosten en energieverbruik en meer flexibiliteit.
Domoticz icm RFXCom. Nooit gelazer mee. (En een illegaal lekker sterk antennetje). Alles schakelt hier volledig automatisch en kan middels app ook op smartphone/tablet en webbrowser op pc handmatig schakelen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Anoniem: 577373 schreef op zondag 29 november 2015 @ 07:20:
Alle KaKu schakelingen zitten in Domoticz.
Moet alleen nog een App zien te vinden om ook de scenes aan te sturen via m'n tablet. Voorlopig doe ik dat nog met de ICS App. Alle tijdschakelaars gaan via Domoticz.
M'n Davis weerstation werkt nu ook via Domoticz.
Hier zit een gelukkig Mensch!
Die staan gewoon in de appstore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
rinkel schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:15:
Dat kan, de vorige keer duurde het alleen 5 weken voordat ik een antwoord kreeg, vandaar dat ik het hier even probeer. Er zijn vast mensen hier die dit eerder gedaan hebben.
Ik heb meestal binnen een paar uur antwoord. Heb mijn oude ook ontkoppeld, was zo geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
jongetje schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:12:
[...]

Ik heb meestal binnen een paar uur antwoord. Heb mijn oude ook ontkoppeld, was zo geregeld.
Net een reactie gehad idd. Voor het ontkoppelen moet je idd een email sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0wl
Heren... Een vraagje.
Mijn excuus als dit al een keer gesteld is, maar ik kan het helaas nergens terug vinden.

Is het mogelijk en ics1000 via een domotixz applicatie (die op een synology nas draait) aan te kunnen sturen (ip)?

De ics1000 werkt dan eigenlijk alleen als een gateway om het 4333mHz signaal naar de kaki producten te versturen.

Ik heb namelijk een ics1000 maar wil mijn volledige systeem(inclusief veel hue producten) vanuit domotixz besturen.

Of is de enige oplossing een aparte USB 433 transceiver te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-05 12:54

TommyGun

Stik er maar in!

Ik weet niet zeker of dit het juiste topic is, maar een vraagje over KlikAanKlikUit;

Momenteel beschik ik over 1 dimmer, 1 stekkerdoos schakelaar en 1 afstandsbediening, te weten;

pricewatch: KlikAanKlikUit ACD-3500
pricewatch: KlikAanKlikUit Afstandsbediening + Stekkerdoos Dimmer ACD-200R

Zowel de dimmer als schakelaar kan ik probleemloos afzonderlijk bedienen via de AB, maar de groep-functie werkt niet. kan een stekkerdoos schakelaar geen onderdeel uitmaken van een groep? En is het normaal dat laatstgenoemde een vrij harde klik geeft bij het inschakelen?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 22:37

zaadstra

Überprutser

Wat zijn jullie ervaringen nu met zon-op en zon-onder timers? Ik zie de laatste week dat af en toe de buitenlampen 's ochtends niet uit en 's avonds niet aan gaan. Firmware E3.06 (is dat nieuw, en dus weer verse problemen? grrr)

Het is weer :'( met de lamp aan (of uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@zaadstra Bij mij werkt het wel goed. (heb wel de ICS-2000). Maar gewoon melden bij Trust, ze zijn meestal ook wel snel met oplossen van problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dns-323
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-06-2018
Ik heb een ICS-2000, met daarop aangesloten enkele zenders en ontvangers.
Alles werkt zoals het moet.
Ik heb 1 buitensensor, die kijkt naar beweging op het terras.
Daarvoor heb ik een regel aangemaakt; als er beweging is, dan de tuinlamp aanzetten en een notificatie sturen. Als er geen beweging meer is dan de tuinlamp uitzetten.

Dit werkte perfect tot 2 a 3 weken geleden en er is niets veranderd verder aan de locatie van de sensor of de regel. Sindsdien krijg ik namelijk twee of soms drie notificiaties tegelijkertijd binnen als er beweging wordt geconstateerd.

Ik heb de regel al eens op nieuw aangemaakt, snesor en lamp opnieuw aangemeld,
app en mobiel meermaals herstart en ook de ICS2000 al een paar keer opnieuw opgestart.

Iemand enig idee waar die dubbele notificaties opeens vandaan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LazAnja
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-04 15:33
Ik ben in het bezit van een ICS-1000 i.c.m. een aantal klikaanklikuit schakelaars/dimmers. Dat werkt allemaal uitstekend via de officiële klikaanklikuit-app.

Echter, ik zou de klikaanklikuit schakelaars graag willen bedienen met behulp van Home Assistant (https://home-assistant.io).

Ik heb een Raspberry Pi aan het netwerk hangen met HomeAassistant erop geïnstalleerd, maar ik weet dus niet zo goed hoe ik de ICS-1000 aan kan sturen via Home Assistant.

Ik ben ervan op de hoogte dat ik een rfxcom kan kopen, maar voor mij is het juist de uitdaging om mijn huidige setup aan de praat te krijgen. Het is me gelukt om via een Mac de ICS-1000 (en daarmee de klikaanklikuit schakelaars) aan te sturen met behulp van een .php bestandje zoals beschreven in de eerste post. Echter lukt het me niet om diezelfde/soortgelijke commando’s te versturen vanaf de Raspberry Pi met HomeAssistant.

Iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

De bediening op de website voor ICS-1000 is gesloopt als je Firefox gebruikt. Je krijgt bij elke schakelactie een error dat je sessie een time out heeft, en het werkt dus niet meer. Chrome blijkt nog wel te werken.
Heeft iemand een idee wat je aan Firefox kan aanpassen om het werkend te krijgen? Safe mode (zonder plugins e.d.) maakt niet uit. Ik heb nergens Chrome staan (en hou dat ook graag zo :) ) Blijkbaar vindt Trust dat het niet meer gesupport hoeft te worden.

Link naar de pagina: https://www.klikaanklikuit.nl/mijn-ics-1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:38
Voor de mensen die willen overstappen naar de ICS 2000, die is nu in de aanbieding bij de Karwei voor 75 euro.

Mocht er iemand nog een ISC 1000 zoeken, ik heb een gebruikte over nu.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 16:16

gjs

Scoobydoobydoo

Ik heb voor 5 euro bij de kringloop een ICS-1000 opgepkit, ik dacht deze te gebruiken met een oud klik aan klik uit setje (met draaiwieltjes), helaas werkt dat niet.
Kan iemand bevestigen of de Action schakelaarset Flamingo SF-501 met de ICS-1000 bedienbaar is ?
In dit topic op Pepper.nl zegt iemand dat ze waarschijnlijk wel werken met de ICS-2000 maar niet met de ICS-1000. https://nl.pepper.com/aan...digit-vanaf-maandag-93028

[ Voor 19% gewijzigd door gjs op 07-07-2019 13:32 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Heeft iemand nog een ICS-1000 draaien?

Ik dus wel, en merk dat er het nodige niet meer werkt bij klikaanklikuit. De webpagina waarmee je kon schakelen en instellingen wijzigen, geeft een 404.
Verder lijkt settings naar server vanuit de app niet meer te werken. Haal je settings op dat krijg je oude settings terug. Dus er lijkt nog contact maar je heb er niks aan, want zo kan je niet je gedefinieerde schakelaars e.d. delen met andere telefoons en tablets.

Heeft iemand het protocol van de app naar de server wel eens gesnift? Is dit na te maken?

• Bjorn123456
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-11-2020
zaadstra schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 17:33:
Heeft iemand nog een ICS-1000 draaien?

Ik dus wel, en merk dat er het nodige niet meer werkt bij klikaanklikuit. De webpagina waarmee je kon schakelen en instellingen wijzigen, geeft een 404.
Verder lijkt settings naar server vanuit de app niet meer te werken. Haal je settings op dat krijg je oude settings terug. Dus er lijkt nog contact maar je heb er niks aan, want zo kan je niet je gedefinieerde schakelaars e.d. delen met andere telefoons en tablets.

Heeft iemand het protocol van de app naar de server wel eens gesnift? Is dit na te maken?
Ik zou overtappen naar een ICS-2000. Die werk wel gewoon goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Ik zou overstappen naar een ICS-2000. Die werk wel gewoon goed.
Dat vind ik raar. Ik heb een werkend apparaat staan met een dubieuze cloudstructuur, die door de fabrikant wordt gesloopt. Ik zou helemaal niks meer kopen bij die fabrikant.

Maar Kaku/Trust heeft bevestigd dat ze de stekker uit de webbediening hebben gehaald. Jammer dat ze geen alternatief hebben bedacht.

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:16
Wellicht een wat rare vraag, maar de webservice van de ICS-1000 is niet langer bruikbaar. Kan ik deze nog wel aansluiten op Homebridge met een RaspBerry?

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Ik bestuur de ISC-1000 al jaren met de kaku scripts / C progjes van Remco (zie -ver- naar boven). Dat doe ik met een Pi en Domoticz, dit gaat over het interne netwerk dus geen externe server nodig. Hiervoor moet je even in Linux aan de gang en Homebridge moet dan shell commando's kunnen sturen als je een knop bedient.

Het werkt zo goed dat ik die vreselijke en onbetrouwbare timers van de ICS met pensioen heb gestuurd, en Domoticz dat allemaal laat regelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thomas H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-05 16:49
Zoals wellicht meer mensen hier heb ik een KaKu ICS-1000, die steeds verder wordt gekortwiekt en steeds brakker functioneert. Ik wil dus graag over naar iets als Home Assistant.

Op mijn ICS-1000 heb ik nogal wat KaKu verlichting zitten, die ik niet in één keer wil vervangen door een moderner communicerend spulletje. Dus ik zou iets als een RFXCom kunnen kopen, maar da’s een pittige uitgave voor de oude KaKu spullen die ik heb. En ik heb al een ICS-1000, beetje zonde geld. Aangespoord door de openingsposts van DJSmiley ben ik wat gaan klooien zodat ik de ICS-1000 kan gebruiken als hub tussen een Home Assistant bak en de KaKu verlichting.

Ik dacht, ik leg de hele reis even vast voor mijzelf en misschien voor andere geïnteresseerden.

Babbelen met de ICS-1000

Zoals DJSmiley uitlegt, is het redelijk eenvoudig te babbelen met de ICS-1000. Aangezien mijn server Linux praat ben ik aangewezen op netcat. Ik heb nogal even nodig gehad succesvol een verbinding te leggen omdat netcat standaard via TCP praat, en de ICS-1000 graag via UDP praat. Daarnaast moest ik direct met het IP van de ICS-1000 praten, een broadcast over 192.168.255.255 wilde niet.

Je opent dus de communicatie met de ICS-1000 met het volgende commando:
code:
1
nc -u 192.168.xxx.yyy 9760

met de switch -u geef je aan dat het een UDP pakketje moet zijn. Het IP-adres is het adres van de ICS-1000, 9760 is het poortnummer waarop de ICS-1000 luistert naar pakketjes. Vergeet niet om naast de ICS-1000 te gaan zitten zodat je de pairing met de Home Assistant server kan bevestigen!

Vervolgens zie je een lege regel, waar je commando’s in kan tikken. Dit heeft DJSmiley goed uitgelegd, dus ik verwijs naar de tweede post in dit topic.

Je kan de reeds in de ICS-1000 geprogrammeerde scenes gebruiken, maar ik vond het prettiger alle intelligentie in Home Assistant te bakken. Als je dan een moderne lamp toe wilt voegen aan een bestaande scene, dan kan dat.

Deze acties werkten. Nu de volgende uitdaging: ik wilde als eerste stap proberen vanuit CRON commando’s af te vuren. Daartoe moet je het openen van de connectie én het versturen van het bericht in 1 commando vangen. Na wat gegoogle kwam ik op de volgende syntax uit:
code:
1
echo -n '001,!R1D2F0|Set Lamp 2 voor|to Uit|' | nc -u -w 1 192.168.xxx.yyy 9760

De switch -w 1 is ervoor om de communicatie met de ICS-1000 na 1 seconde te verbreken, anders blijft deze open staan.

Lang verhaal kort, deze syntax werkte in CRON, er werden netjes lampen in- en uitgeschakeld op de juiste tijden. Nu Home Assistant zo ver krijgen!

Home Assistant - tests

Home Assistant - Supervised geïnstalleerd in een Docker container op mijn servertje. Beetje steile leercurve, zeker als je meteen begint met allerlei niet-standaard wensen, zoals het afvuren van shell commando’s om lampen aan te zetten 😊 Ook vervelend dat de Supervisor niet lekker werkt, maar goed, ik bleek het niet echt nodig te hebben.

Ik ben begonnen de shell commando’s te verwerken in een bestand ‘shell_commands.yaml’. In ‘configuration.yaml’ moet je dus deze regel toevoegen:
YAML:
1
shell_command: !include shell_commands.yaml

Inhoud van het bestand ‘shell_commands.yaml’:
YAML:
1
2
kamer1_lamp1_aan: echo -n '001,!R1D1F1|Set Lamp 1 voor|to Aan|' | nc -u -w 1 192.168.1.3 9760
kamer1_lamp2_aan: echo -n '001,!R1D2F1|Set Lamp 2 voor|to Aan|' | nc -u -w 1 192.168.1.3 9760

et cetera. Nu kun je via de Ontwikkelhulpmiddelen - Services testen of het e.e.a. werkt.

Ik heb gedurende wat troubleshooting (ik snap de ballen van docker) dit commando uitgevoerd:
code:
1
sudo iptables -A INPUT -i docker0 -j ACCEPT

Met als reden het mogelijk te maken van communciatie met mijn lokale netwerk. Ik weet niet zeker of dit nodig is, maar aangezien ik dit heb uitgevoerd wil ik het vermelden.

Home assistant – switches toevoegen

Ik heb vervolgens al mijn lampjes toegevoegd als ‘switches’, voornamelijk omdat ik daarvoor een redelijk leesbaar tutorial voor kon vinden 😊
Ik heb deze regel aan ‘configuration.yaml’ toegevoegd:
YAML:
1
switch: !include switch.yaml

En de inhoud van switch.yaml is:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
- platform: command_line
    switches:
      voor_lamp_1:
        command_on: "echo -n '001,!R1D1F1|Set Lamp 1 voor|to Aan|' | nc -u -w 1 192.168.xxx.yyy 9760"
        command_off: "echo -n '001,!R1D1F0|Set Lamp 1 voor|to Uit|' | nc -u -w 1 192.168.xxx.yyy 9760"
        friendly_name: Eerste lamp voorkamer
      voor_lamp_2:
        command_on: "echo -n '001,!R1D2F1|Set Lamp 2 voor|to Aan|' | nc -u -w 1 192.168.xxx.yyy 9760"
        command_off: "echo -n '001,!R1D2F0|Set Lamp 2 voor|to Uit|' | nc -u -w 1 192.168.xxx.yyy 9760"
        friendly_name: Tweede lamp voorkamer

Et cetera.

Verder…

Nu zitten de lichtschakelaars dus als schakelaars in Home Assistant en kun je deze via de GUI, Automations en wat niet meer benaderen. Ik heb mijn bestaande scenes nagemaakt in Home Assistant en (na wat gedoe) werkte het ongeveer als tevoren, met uitzondering dat de timers nu wel betrouwbaar zijn 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:46
vraagje; onlangs een ICS1000 gekocht icm 2 originele KAKU ontvangers. Wanneer ik deze toevoeg via de app verloopt de koppeling snel en direct. Echter wanneer ik via de app schakel gebeurt er niets. Ik zie wel in het lcd dat ie het signaal geeft maar er gebeurt niets. Hoor ook niet klikken. Via de afstandsbediening werkt het wel. Andere ontvangers werken overigens prima met de ICS1000. Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Had je bij het toevoegen in de app de ontvangers ook in de 'koppelstand' gezet? Anders is er geen koppeling tussen de ICS-1000 en de ontvanger. In feite leert de ontvanger van welke zenders hij commando's accepteert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjanski
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07-05 09:02
Thomas H schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:18:
Zoals wellicht meer mensen hier heb ik een KaKu ICS-1000, die steeds verder wordt gekortwiekt en steeds brakker functioneert. Ik wil dus graag over naar iets als Home Assistant.

Op mijn ICS-1000 heb ik nogal wat KaKu verlichting zitten, die ik niet in één keer wil vervangen door een moderner communicerend spulletje. Dus ik zou iets als een RFXCom kunnen kopen, maar da’s een pittige uitgave voor de oude KaKu spullen die ik heb. En ik heb al een ICS-1000, beetje zonde geld. Aangespoord door de openingsposts van DJSmiley ben ik wat gaan klooien zodat ik de ICS-1000 kan gebruiken als hub tussen een Home Assistant bak en de KaKu verlichting.

Ik dacht, ik leg de hele reis even vast voor mijzelf en misschien voor andere geïnteresseerden.

Babbelen met de ICS-1000

Zoals DJSmiley uitlegt, is het redelijk eenvoudig te babbelen met de ICS-1000. Aangezien mijn server Linux praat ben ik aangewezen op netcat. Ik heb nogal even nodig gehad succesvol een verbinding te leggen omdat netcat standaard via TCP praat, en de ICS-1000 graag via UDP praat. Daarnaast moest ik direct met het IP van de ICS-1000 praten, een broadcast over 192.168.255.255 wilde niet.

code:
1

met de switch -u geef je aan dat het een UDP pakketje moet zijn. Het IP-adres is het adres van de ICS-1000, 9760 is het poortnummer waarop de ICS-1000 luistert naar pakketjes. Vergeet niet om naast de ICS-1000 te gaan zitten zodat je de pairing met de Home Assistant server kan bevestigen!

Vervolgens zie je een lege regel, waar je commando’s in kan tikken. Dit heeft DJSmiley goed uitgelegd, dus ik verwijs naar de tweede post in dit topic.

Je kan de reeds in de ICS-1000 geprogrammeerde scenes gebruiken, maar ik vond het prettiger alle intelligentie in Home Assistant te bakken. Als je dan een moderne lamp toe wilt voegen aan een bestaande scene, dan kan dat.

Deze acties werkten. Nu de volgende uitdaging: ik wilde als eerste stap proberen vanuit CRON commando’s af te vuren. Daartoe moet je het openen van de connectie én het versturen van het bericht in 1 commando vangen. Na wat gegoogle kwam ik op de volgende syntax uit:
code:
1

De switch -w 1 is ervoor om de communicatie met de ICS-1000 na 1 seconde te verbreken, anders blijft deze open staan.

Lang verhaal kort, deze syntax werkte in CRON, er werden netjes lampen in- en uitgeschakeld op de juiste tijden. Nu Home Assistant zo ver krijgen!

Home Assistant - tests

Home Assistant - Supervised geïnstalleerd in een Docker container op mijn servertje. Beetje steile leercurve, zeker als je meteen begint met allerlei niet-standaard wensen, zoals het afvuren van shell commando’s om lampen aan te zetten 😊 Ook vervelend dat de Supervisor niet lekker werkt, maar goed, ik bleek het niet echt nodig te hebben.

Ik ben begonnen de shell commando’s te verwerken in een bestand ‘shell_commands.yaml’. In ‘configuration.yaml’ moet je dus deze regel toevoegen:
YAML:
1

YAML:
1
2
kamer1_lamp1_aan: echo -n '001,!R1D1F1|Set Lamp 1 voor|to Aan|' | nc -u -w 1 192.168.1.3 9760
kamer1_lamp2_aan: echo -n '001,!R1D2F1|Set Lamp 2 voor|to Aan|' | nc -u -w 1 192.168.1.3 9760

et cetera. Nu kun je via de Ontwikkelhulpmiddelen - Services testen of het e.e.a. werkt.

Ik heb gedurende wat troubleshooting (ik snap de ballen van docker) dit commando uitgevoerd:
code:
1

Met als reden het mogelijk te maken van communciatie met mijn lokale netwerk. Ik weet niet zeker of dit nodig is, maar aangezien ik dit heb uitgevoerd wil ik het vermelden.

Ik heb vervolgens al mijn lampjes toegevoegd als ‘switches’, voornamelijk omdat ik daarvoor een redelijk leesbaar tutorial voor kon vinden 😊
YAML:
1

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
    switches:
      voor_lamp_1:
        command_on: "echo -n '001,!R1D1F1|Set Lamp 1 voor|to Aan|' | nc -u -w 1 192.168.xxx.yyy 9760"
        command_off: "echo -n '001,!R1D1F0|Set Lamp 1 voor|to Uit|' | nc -u -w 1 192.168.xxx.yyy 9760"
      voor_lamp_2:
        command_on: "echo -n '001,!R1D2F1|Set Lamp 2 voor|to Aan|' | nc -u -w 1 192.168.xxx.yyy 9760"
        command_off: "echo -n '001,!R1D2F0|Set Lamp 2 voor|to Uit|' | nc -u -w 1 192.168.xxx.yyy 9760"

Et cetera.

Verder…

Nu zitten de lichtschakelaars dus als schakelaars in Home Assistant en kun je deze via de GUI, Automations en wat niet meer benaderen. Ik heb mijn bestaande scenes nagemaakt in Home Assistant en (na wat gedoe) werkte het ongeveer als tevoren, met uitzondering dat de timers nu wel betrouwbaar zijn 😉
toon volledige bericht
Echt geweldig hoe je het beschrijft, dit snap ik tenminste een beetje hahahahaha
Tenminste ik had eerst iets anders gevonden maar dan gaat Home assistent zeiken over ID's. Daar snap ik niks van.

Ik denk dat het met jou beschrijving nu ook bij mij gaat lukken :D

TNX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanski
Thomas H schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:18:

Babbelen met de ICS-1000

code:
1

code:
1

Home Assistant - tests

YAML:
1

YAML:
1
2

code:
1

YAML:
1

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
    switches:
      voor_lamp_1:
      voor_lamp_2:

Et cetera.

Verder…

toon volledige bericht
Ik heb heel jou kookboekje gevolgd. Echter bij netcat snap ik het niet helemaal. Als ik in de terminal dat uitvoer gebeurd er niks. Ik heb het juiste ip adres.

Maar ik denk niet dat daar het probleem zit.

Ik krijg namelijk (zoals zo vaak) een melding

code:
1
Deze entiteit ("switch.voor_lamp_1") heeft geen unieke ID, daarom kunnen de instellingen ervan niet worden beheerd vanuit de gebruikersinterface. Zie documentatie voor meer details.

Ik wordt totaal niet wijzer van de documentatie. Een voorbeeld met een how to, nee allemaal stom geleuter hahahaha

Ik google mij helemaal gek maar ik snap er niks van met die unieke ID's. Ik programeer veel, ben een techneut maar ik loop iedere keer vast als ik deze melding krijg.

Ik hoop dat iemand mij stap voor stap kan uitleggen hoe je dit nu kan oplossen. Want daar vind ik echt geen goede pagina over. Ik heb misschien een te nieuwe versie van Home Assistent (drie dagen geleden geïnstalleerd) waarbij ik steeds op een oudere versie kom waar het uitgelegd wordt, tenminste echt uitleg... ik snap het gewoon niet.

Mijn dank zal gigantisch zijn wie mij kan vertellen, hoe je dit probleem nu oplost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjanski
Oww wacht...

Als ik bij de kaarten kijk zie ik hem. En nu krijg ik een melding op de ics1000.
Aha ben nu iets verder. Was bij het vele kopieren ook vergeten het ip adres goed te zetten... bloos.

Nu testen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjanski
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA WOEEHOEEEEEEEEEE

Maar ik snap nog steeds niks van die unieke ID's maar dit gaat werken nu lalalala

Nogmaals dank Thomas H!

Ik ga nu die kaarten beter begrijpen :D

[ Voor 11% gewijzigd door Arjanski op 28-01-2023 10:37 ]

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:46
Ik realiseer me dat dit een vrij oud topic is maar ik heb toch een vraag over de ics1000

Ik heb een ics1000 staan met ca 10 klikaanklikuit schakelaars

Ik heb er een toegevoegd maar deze lijkt elke keer te worden vergeten. Ik koppel hm, kan dan gewoon aan uit doen. Vervolgens een timer erop, gaat de volgende ochtend wel aan maar in namiddag niet meer uit al staat de timer wel zo ingesteld. Als ik dan handmatig uit wil doen reageer de schakelaar nergens op en moet ik deze eerst resetten en opnieuw koppelen waarna ie het pas weer gaat doen

Waar kan dit aan liggen?
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste