Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05 23:02
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/TFkutTxUxwzlvMDhz1nZNonJ/full.jpg

De ontwikkelingen in de wereld van domotica en smarthome hebben niet stil gestaan. KlikAanKlikUit heeft een nieuwe controller ontwikkeld en die willen ze graag door jullie laten testen. De Octopus Internet Control Station ICS2000. Wij tweakers zijn over 't algemeen kritisch en nieuwsgierig naar nieuwe toepassingen van technologie. We halen graag het uiterste uit producten waar een normale consument met 50% vaak al tevreden is. Zowel de hardware als het gebruiksgemak moet uitgebreid getest worden voor een optimale uitrol. Wie kan de Octopus Internet Control Station ICS2000 het beste testen? Inderdaad, een testpanel met tweakers!

Veel van jullie zijn ooit begonnen met domotica door de producten van KlikAanKlikUit. Een simpele en goedkope manier om van alles en nog wat aan te sturen in je huis, kamer of mancave. KlikAanKlikUit heeft een nieuwe controller gemaakt, de ICS2000. Wat er nieuw aan is? De ICS2000 is met recht een flinke stap voorwaarts. Alle KlikAanKlikUit producten worden natuurlijk ondersteund. Via de apps is je huis volledig op afstand te monitoren en te besturen. De ICS2000 is toekomstbestendig ontworpen door de ondersteuning van meerdere technologieën: niet alleen KlikAanKlikUit 433/868 MHz maar bijvoorbeeld ook Zigbee HA/LL.

Om voor een solide basis te zorgen zal de functionaliteit in de test zich richten op de 433 MHz toepassing, waarbij leuke toevoegingen zijn doorgevoerd. Zo is het niet meer nodig om de leermodus op een ontvanger in het plafond te activeren, maar kan je het signaal van een reeds gekoppelde zender klonen. Verder is er een slimme rules editor toegevoegd om acties in te stellen, worden settings automatisch geback-upt en kunnen er meer apparaten worden toegevoegd per ruimte en in totaal. Naast die punten zijn er nog wat leuke toevoegingen gedaan die op het gebied van functionaliteit grondig getest dienen te worden alvorens de overige technologieën in de nabije toekomst toegevoegd zullen worden

Voor de lancering wil KlikAanKlikUit de ICS2000 nog een keer uitgebreid laten testen door jullie. Je krijgt 'm dus voordat de ICS2000 in de winkel ligt! Om een goed beeld te krijgen zoeken we alle soorten eindgebruikers. Mensen die nu al een ICS1000 gebruikers, domotica beginners en natuurlijk de domotica experts. De geselecteerde testers gaan aan de slag met de ICS2000 en geven feedback aan KlikAanKlikUit. Jullie feedback wordt daar waar mogelijk en relevant nog pre-launch gebruikt voor updates en fixes. En natuurlijk ook na de lancering. Want de testers mogen na het geven van hun uitgebreide feedback de ICS-2000 houden!

Dus waar wacht je nog op? Vul de poll in en doe mee!

ICS2000 testers gezocht!

Je gebruikt een adblocker en daarom kun jij niet meedoen aan deze actie. Lees over ons verdienmodel en waarom jouw steun voor ons belangrijk is.

Aantal stemmen: 860. Deelname gesloten op 20-01-2016 23:59. Stemmen is niet meer mogelijk.

Spelregels:
  • Meedoen kan tot en met 20 januari 2016 via de poll.
  • Alleen ingelogde bezoekers kunnen deelnemen.
  • De winnaars krijgen uiterlijk 21 januari bericht via e-mail. Niet-winnaars krijgen geen bericht.
  • Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd.
  • Minderjarigen mogen pas meedoen na voorafgaande toestemming van hun ouders of verzorgers.
  • Werknemers en crew van KlikAanKlikUit en Tweakers zijn uitgesloten van deelname.

[ Voor 16% gewijzigd door zeef op 15-01-2016 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janvl1234
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-03 09:16
Lijkt me gaaf om deze te testen. Ben erg benieuwd naar alle extra mogelijkheden. Ik heb het altijd jammer gevonden dat in de ICS 1000 maar 6 apparaten in kamer kunnen. Ik heb voor veel kamers in tweeen gesplits in de app omdat het anders niet past. Ik ben ook erg benieuwd naar welke extra apparaten je hierop kan aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-03 07:47
Lijkt me interssant. Wil op korte termijn sowieso beginnen met Domotica, dus dit zou een mooie start zijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 726229

Ik was al op zoek naar vervanging van mijn ICS1000 door een bredere Domotica Hub. Wellicht is de ICS2000 een goede kandidaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:57
He, dat is interessant! Ik gebruik nu een ICS-1000 met goede ervaringen met schakelaars, dimmers en inbouwdimmers. Daarnaast een hele set programma's ingesteld, zodat het lichtbeeld dagelijks verandert. Flink aan het hobbyen geweest. Erg leuk en ook nuttig en nodig: na enkele mislukte inbraakpogingen was dat over toen ik deze gekocht en ingeregeld had. Ook wie niet mee mag doen: de 1000 is al een aanrader. Met name omdat er ook zonsopgang en zonsondergang gekozen kan worden om scenes te activeren. In Philips Hue ontbreekt dat bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roywall.e
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-02 12:25
Gewoon geweldig, al die spullen van Klikaanklikuit. Werkt zo fijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 691473

En als je geen producten hebt van klikaanklikuit en je wilt wel meedoen, zie poll, dan moet je zelf investeren of krijg je die erbij(onlogisch maar..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphels
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-12-2024
Lijkt me erg leuk om de ICS-2000 te testen. Heb momenteel de ICS-1000 met verschillende sensoren, dimmers en schakelaars. Erg benieuwd naar de nieuwe mogelijkheden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeef
Anoniem: 691473 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 21:38:
En als je geen producten hebt van klikaanklikuit en je wilt wel meedoen, zie poll, dan moet je zelf investeren of krijg je die erbij(onlogisch maar..)
Ga ik voor je navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremere
  • Laatst online: 10-04 22:10
Ik heb nu een TPC-300 met een aantal KAKU Stekkerdoos stekkers. Ben heel benieuwd naar de ICS-2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57175

Ik zou graag deze controller onderhanden nemen.
Op het moment gebruik ik voornamelijk Z-wave en Zigbee producten.
In het verleden wel KAKU producten gehad en ik was daar altijd erg tevreden over.
Ik ben dan ook erg benieuwd hoe goed deze controller werkt, Bied de controller de features voor een tweaker? of zal de controller uiteindelijk een van mijn vrienden blij maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

ucsdcom schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 21:25:
He, dat is interessant! Ik gebruik nu een ICS-1000 met goede ervaringen met schakelaars, dimmers en inbouwdimmers. Daarnaast een hele set programma's ingesteld, zodat het lichtbeeld dagelijks verandert. Flink aan het hobbyen geweest. Erg leuk en ook nuttig en nodig: na enkele mislukte inbraakpogingen was dat over toen ik deze gekocht en ingeregeld had. Ook wie niet mee mag doen: de 1000 is al een aanrader. Met name omdat er ook zonsopgang en zonsondergang gekozen kan worden om scenes te activeren. In Philips Hue ontbreekt dat bijvoorbeeld.
De HUE hub ondersteund de zonsopgang en zonsondergang functie, enkel is er in de HUE app hier niets over te vinden. je zal je coördinaten in moeten stellen en het aantal minuten dat je voor/na zonsopgang en zonsondergang een actie wil activeren
Via de API heb ik het zelf ingesteld, Ik kan me niet voorstellen dat er geen 3rd party app is die het ook kan.

Info voor de API is te vinden op http://www.developers.meethue.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455886

Heb zelf de ICS 1000, die werkt als naar behoren! Ga ook nog homey bestellen om integratie van de verschillende componenten te bevorden. Mogelijk dat de ICS 2000 dat makkelijker laat verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Net begonnen met Domoticz op een Raspberry Pi met twee KaKu-schakelaars. En vrijwel meteen zit ik naar de electrische rolluiken te kijken (die met deze setup niet bediend kunnen worden want 868 MHz)... Ik ben benieuwd of die wel met de ICS2000 bediend kunnen worden (net als wat andere dingen waar ik nu over zit te denken) :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels.68
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-08-2024
Ja, ik heb ook KAKU. Wel 2 zenders (schakelaars) en 2 ontvangers waarvan 1 met dimfunctie. Is dit wel uitgebreid genoeg om te testen?

Edit: Is er al bekend met welke telefoons (Apple/Android/Windows) deze werkt?

[ Voor 23% gewijzigd door Niels.68 op 16-01-2016 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 17:27
Oh dat lijkt me wel wat. Ik heb al jaren het KAKU systeem in huis en alsmaar uitgebreid. Inmiddels heb ik m'n hele huis onder de KAKU zitten met de ICS-1000 en zo'n 30 ontvangers met en zonder dimfunctie.

Alleen loop ik nu aan tegen limieten van de ICS-1000 en de kosten voor het vervangen van m'n setup. Wellicht is de ICS-2000 een welkome stap als uitbreiding en vervanging op lange termijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hier ook een beginnende klikaanklikuit gebruiker. Nu nog 3 schakelaars op 1 AB.
Maar in ons nieuwe huis wil ik dit wat uitbreiden, eventueel met domoticz op de Pie, maar via dit apperaat is natuurlijk ook van alles in te stellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desron
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-03 14:03
Ik heb een aantal losse schakelaars en dimmers op 1 afstandsbediening en een acm3500 voor het schakelen van de verlichting buiten op een 2e afstandsbediening. Ik zit al een tijdje met de gedachte om een ics1000 aan te schaffen. In plaats van de ics1000, testen met de ics2000 is natuurlijk een geweldig leuke kans om de domotica hier eens op een hoger niveau te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 09:53

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Het lijkt mij ook wel wat, redelijk wat kaku in huis wat ik helaas niet via een app kan doen, zou mooi zijn om dat met ios te sturen.
Zou ook een leuk verjaardags cadeau zijn op de 20e :)

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-04 23:49
Is dit ook compatible met enige vorm van Windows? Computer, tablet of telefoon?

Om er speciaal een goedkope Android voor te halen zou misschien kunnen, maar lijkt me niet handig...

Edit: Bij de ICS 1000 staat er specifiek bij dat er een web interface is, zie ik, ik hoop dat deze dat ook heeft... Wordt niet genoemd, maar ik zou het maf vinden als deze minder ondersteuning biedt dan z'n voorganger.

[ Voor 36% gewijzigd door Twam op 16-01-2016 15:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdongen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-05 18:00
Binnenkort ga ik een zolderverdieping helemaal verbouwen, overweeg serieus om daar KAKU voor te gaan gebruiken. Heb nu een paar verspreide zenders en ontvangers (naar tevredenheid) en ben zeer benieuwd naar de uitkomst van deze test. Wil hem hier ook wel zelf voor testen, maar weet alleen niet of mijn verbouwing op tijd gaat komen. Wanneer verwachten jullie de testrapporten?

Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satriani
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:20
Veel KlikAanKlikUit producten maar mijn vrouw wordt er gek van dat ze soms niet direct reageren vooral de dimmers, dus wellicht biedt dit verbetering en kan ze volledig over op een app op haar telefoon :-)

Dan zijn we eindelijk allebei blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokian95dude
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-04 22:51

Nokian95dude

I'll be back!!

ja dat wil ik ook wel weten...

Those you can't see are more present than you'll imagine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-05 18:47
Interessant. Ik ben de laatste tijd ook aan het nadenken over domotica. Ik doe graag mee.
En ik ben ook benieuwd naar bovenstaande vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:01
Ik heb het hele huis voorzien van dimmers, aan uit schakelaars, etc icm ics1000. Een upgrade zou mooi zijn, want de ics1000 is helaas niet echt 'smart' en zelf tweaken zie ik (nog) niet zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collector1212
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-12-2024
Ofschoon ik niet ontevreden ben met de ics1000 overweeg ik over te schakelen naar een alternatief systeem om alle domotica aan te sturen. Wellicht is de ics2000 al dusdanig geavanceerd dat dit de logische stap is.
Daarom zou een test apparaat perfect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrolddegroot
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-01 20:56
Ben heel erg benieuwd naar dit nieuwe kastje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmlk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-04 22:23
Belangrijk om te testen is "human interface", hoe gemakkelijk is het om Klikaanklikuit te installeren, aan te passen en zo doelmatig mogelijk te gebruiken. Met ICS2000 lijkt er meer mogelijk te zijn. Key is de documenatie, het 'instappen' voor nieuwe gebruikers (consumenten) moet gemakkelijk zijn. Verder echt toegevoegde, onderscheidende toepassingen in vergelijking met andere soortgelijke systemen. ICS2000 lijkt de goede kant op te gaan. Ik heb ICS1000 leren kennen als een betrouwbaar, gemakkelijk te installeren systeem hoewel ik de Helpdesk heb moeten bellen omdat iets in de documenatie mij niet duidelijk was. Uiteraard moet je als leverancier voorkomen dat consumenten hulp nodig hebben, je kunt ervan uitgaan dat iedere hulpvraag 6 Euro kost.

[ Voor 36% gewijzigd door jmlk op 17-01-2016 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:44
Cool! Ik heb overal schakelaars en dimmers zitten. Nu bestuurd door ics1000.
De beperking van aantal apparaten per ruimte loop ik nu vaak tegenaan.
Zou hem graag testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscha
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:23
Het hele huis hangt hier aan elkaar van KlikAanKlikUit spullen. Vrijwel alle lampen en veel stopcontacten zijn te bedienen via de afstandsbedieningen, maar ook via mijn eigen app op Android en een webinterface op mijn server. De server hanteert ook tijdschema's zodat allerlei dingen automatisch op bepaalde tijden aan/uit gezet worden.

Op dit moment gebruik ik een RFXCom transceiver om alles aan te sturen. Het zou leuk zijn om het met een ander apparaat te proberen en te kijken of het beter/slechter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05 08:45

Kiswum

Gadget reviewer

Wat dat betreft ben ik een n00b, maar ik ben er ook wel benieuwd naar. Dit zou voor mij een mooie eerste stap zijn in de domotica wereld.
Keep us posted.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Laatst online: 07-05 11:15
Toffe actie, maak nu gebruik van een doe-het-zelf oplossing met Domoticz. Maar zou qua betrouwbaarheid graag eens de ICS2000 in gebruik willen nemen.
De combinatie Domoticz icm KlikAanKlikUit werkt aardig, maar is duidelijk niet op elkaar afgestemd. Ben benieuwd naar de voordelen van volledige KlikAanKlikUit compatibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:54

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Alle lampen in de woonkamer hangen achter KAKU kastjes. Waarvan sommigen nog met een extra handmatige dimmer er bij achter. Ik woon nog bij mijn ouders in, en deze zijn nog niet zo happig om alles aan te passen naar inbouw. Ik wil er best aan investeren. en een degelijk control station zal er zeker voor zorgen dat ik mijn ouders makkelijk overhaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

jeuh .. aangemeld,

Ik heb al een paar lampjes inc gedimde, ben benieuwd

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:36

BoAC

Memento mori

Dat vroeg ik mij ook af. Het lijkt me leuk om ermee te beginnen, maar dan begin ik ook echt from-scratch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:23
Ik draai al geruime tijd met KlikAanKlikUit schakelaars en afstandsbedieningen en ben ook in het bezit van een HomeWizard. Ben dus benieuwd of deze nieuwe ICS2000 een echte concurrent voor de HomeWizard is of een alleen een vervanger van de afstandsbedieningen door middel van een App op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter Koopman
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-03 16:08
Ben benieuwd of de leermodes ook werkt voor de producten van concurrenten (Elro, Blokker, Action). Die gebruiken een vergelijkbaar 433 MHz signaal. Zou dus moeten kunnen werken als ze dat willen bij KAKU. In ieder geval eenvooruitgang dat je niet je plafonddoos hoeft te openen als je een nieuwe controller hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Pieter Koopman schreef op maandag 18 januari 2016 @ 10:54:
Ben benieuwd of de leermodes ook werkt voor de producten van concurrenten (Elro, Blokker, Action). Die gebruiken een vergelijkbaar 433 MHz signaal. Zou dus moeten kunnen werken als ze dat willen bij KAKU. In ieder geval eenvooruitgang dat je niet je plafonddoos hoeft te openen als je een nieuwe controller hebt.
Precies dit. Ik heb ook een ander setje wat op 433MHz werkt, ben benieuwd of het compatible is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Dotwood
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-04 22:11
Ik heb zelf klikaanklikuit apparatuur in een mix met Smartwares en onder aansturing van een Homewizard. Ik ben vooral benieuwd wat de ICS-2000 te bieden heeft in beheer en control panels aangezien de homewizard nu wordt aangestuurd door een aantal tablets die strategisch in het huis zijn opgehangen en de gui niet heel erg customizable is en ook niet heel flashy is.
Daarnaast ben ik benieuwd hoe de samenwerking is met de verschillende merken die ik in gebruik heb mbt sensors en controls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jckw
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:48
Lijkt me top om te testen, ik heb nu al veel KaKu schakelaars voor mijn binnen en buiten verlichting. Ik ben aan het pielen om Pilight aan de praat te krijgen, maar wellicht is dit een veel makkelijker optie!

There are two types of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:28
Lijkt mij meer dan interessant. Wij hebben thuis (nu via de Homewizard maar alleen KaKu) 5 verschillende scenes met in totaal 9 (en met kerst 10) ingebouwde en/of stekkerdoos schakelaars met ook dimmers. Homewizard is top maar soms net wat traag en minder stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RinuX
  • Laatst online: 18-10-2021
Zou gaaf zijn als hij ook de philips hue kan aansturen, ik heb boven kaku dimmers en schakelaars en in de woonkamer hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-05 09:09

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Deze ICS2000 wil ik wel eens proberen. Mijn hele huis hangt vol met klik aan klik uit en gebruik nu nog de afstandbedieningen. Mijn vader heeft de ICS1000 gehad maar was daar niet echt te tevreden over, hij is nu over op de HomeWizard. Ik mocht de ICS1000 overnemen maar heb dit niet gedaan. Ik wil deze 2000 versie wel een kans geven. Voor wat ik lees klinkt het veel belovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:45

Gaitman

The Real One

Ik ook KaKu en nog een ander systeem op 433 MHz in huis. Lijkt me een leuk ding om te testen. Ook of die toevallig op de andere systemen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextnext
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-05 22:16
Anoniem: 57175 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 00:10:
[...]

De HUE hub ondersteund de zonsopgang en zonsondergang functie, enkel is er in de HUE app hier niets over te vinden. je zal je coördinaten in moeten stellen en het aantal minuten dat je voor/na zonsopgang en zonsondergang een actie wil activeren
Via de API heb ik het zelf ingesteld, Ik kan me niet voorstellen dat er geen 3rd party app is die het ook kan.

Info voor de API is te vinden op http://www.developers.meethue.com
https://ifttt.com/recipes/search?q=sunset+hue
Hier al bekend mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabbie_86
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-04 08:37
Het lijkt mij ook interessant om deze te testen. Ga binnenkort verhuizen naar een nieuwbouw huis. Een goede start dus om met Domotica te beginnen!

PVOutput 7900Wp zuid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
Als je geen producten van KaKu hebt, dan krijg je er een paar in bruikleen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb een tpc300 klikaanklikuit kastje het nadeel is dat je deze onder Windows moet instellen. Verder werkt het allemaal wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uiteraard, Ik wil mijn verlichting alleen eerder aan hebben dan het sunset punt.
Met de HUE bridge kan je dat netjes instellen. Ik ben dus ook blij met de oplossing welke ik nu gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highcity
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:10
Lijkt mij top om mee te doen. Ben al een poos bezig om uit te zoeken welk apparaat het zou worden. Twijfelde tussen de ics-1000 en homewizzard. Gewacht met aanschaffen omdat ik zag dat de ics-2000 gelanceerd zou worden. Inmiddels een hoop kaku aanwezig in huis. Dimmers, schakelaars, deurbel en bediening rolluiken en zonnescherm. Ik schakel verlichting en de rolluken nu nog met de programmeerbare afstandsbediening.

[ Voor 11% gewijzigd door highcity op 19-01-2016 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-05 22:48
Mocht ik hem krijgen ga ik hem vergelijken met domoticz.

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 16:07

Roeligan

Feyenoord

zeef schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 11:45:
[...]

Als je geen producten van KaKu hebt, dan krijg je er een paar in bruikleen bij.
Thx voor de opheldering. Dat is wel zo handig, kijken of het systeem aan de verwachtingen voldoet alvorens een (grote) investering te doen :)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Goeie shit. Ik ben fan van Kaku en heb in ons huidige huis al het nodige van Kaku geïnstalleerd zitten, maar voor ons nieuwe huis (op te leveren in juni) zit ik te twijfelen tussen Fibaro-modules of voortborduren op KaKu. Zou fijn zijn als dit apparaat stabiel functioneert en ook macros snapt.

[ Voor 13% gewijzigd door Kaj. op 19-01-2016 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroSaft
  • Laatst online: 03-05 14:06
Lijkt me cool! Hopelijk word ik geselecteerd en kan ik voor het eerst aan de slag met domotica :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-05 09:48
Ik ben dan wel een beginner met klikaanklikuit, toch lijkt het me leuk om dit product te testen. Ik ben vooral benieuwd naar de leer modus. Zeker gezien het klikaanklikuit systeem bij ons in huis op bijna altijd vaste tijden aan/uit gaat ben ik benieuwd of dit systeem het volledig over kan nemen. Ook benieuwd of het bereik daarbij nog voldoende is gezien 1 ontvanger in de schuur buiten staat ivm de tuin verlichting. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als ik even ongezouten mijn mening mag geven over de ICS1000. Deze werkt bij ons voor geen ene meter. Tijdsschakeling die steeds de mist in gaat. Zonsondergang is totaal niet stabiel en gaat zelfs overdag nog aan of de andere apparaten gaan niet aan. Nu doen we steeds maar de lampen zelf aan. Er was zelfs al een gedachtegang naar een HomeWizard. Ook de app crasht steeds en dan de instellingen ingeven zijn echt een drama. Eigenlijk durven we niet verder de boel uit te breiden omdat deze ICS1000 zo instabiel is. Dat was echt weggegooid geld voor € 125,--.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervd70
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09-2024
Ben benieuwd hoe dit werkt icm domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Ben benieuwd heb al enkele klikaanklikuit maar niet gekoppeld via internet/app
Heb nu via klikaanklikuit

Diverse lampen ook dimbare
Zonnescherm
Deurbel
Waterval vijver
Tuin verlichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-05 15:08
Ik doe het maar niet,ben bang dat ik op de 433 Mhz de verlichting van mijn buurman aan en uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04 11:23
Heb KAKU in mijn woonkamer, slaapkamer en zelfs in de vouwwagen :P Deze wil ik ook wel testen :)

Dat dan weer wel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-03 23:32

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik heb een draadloze deurbel van KlikAan KlikUit en heb van Elro de Home Easy afstandsbedienbare schakelaars voor stopcontacten. Zou mooi zijn om die hier ook mee te kunnen bedienen en kijken of en hoe dat functioneert. Dus ik doe graag mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05 15:35

key

Onlangs pas ondekt dat ze meer hebben dan de standaard aan/uit schakelaars voor het stopcontact.

Net mijn eerste huis gekocht. Meteen als test een klik aan klik uit dimmer gekocht voor in de woonkamer.
Ook de extra schakelaars voor de garage komen eraan. Ideaal, scheelt mooi leidingen trekken in de muren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Laatst online: 19-01 12:48

marrik

Live long and prosper

Toffe actie! Ik heb wel wat domotica maar helaas nog geen gecombineerde systemen. Mooi om hiermee te proberen! _/-\o_

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-05 09:08
Tof, lijkt me ook leuk om mee te doen! nu nog maar 2 stekkerdozen vd action via mn pi, maar dit lijkt me ook wel erg handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472778

Ben zeer benieuwd :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appels
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-05-2024
Ik heb al veel losse stekkers van KAKU en een aantal inbouwdimmers. Het lijkt me super om deze te mogen testen, precies goede timing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eefje91
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-04 13:42
Ik heb nog helemaal niks van domotica maar ik ga over een paar weken verhuizen... en dit klinkt wel erg gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Mmm... dit eens in de gaten houden. Heb het nodige kaku spul in huis en was al aan het rondkijken voor een controller.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:49

iMars

Full time prutser

Ik heb inmiddels al het een en ander aan domotica thuis (domoticz, kaku, esp8266's etc) ben wel erg benieuwd naar dit product :)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-04 13:46
Ha leuk, en voor mij persoonlijk goed getimed, want ik was net aan het kijken om onze kaku installatie te upgraden. We lopen toch wat tegen de beperkingen van de AYCT-102 remote aan, en keken naar een app (tablet/smartphone) oplossing.

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:07
Inderdaad leuke actie!
was al bezig om een arduino met zender / ontvanger om te toveren tot zo iets. alleen dan heb je een pc nodig die altijd draait. Had het allemaal wel werkend (via html aansturen). Maar heb nu een synolgie, en hebt het daar nog niet draaiend op.
Nu met deze actie zou ik weer verder kunnen!

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeldenijs
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-03 19:04
Laatste tijd steeds meer geinteresseerd in de mogelijkheden van domotica, dus zeker wil ik hier mee testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASF86
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-04 15:20
Ik ben benieuwd naar de mogelijkheden in de praktijk van deze nieuwe control station. Zelf heb ik veel klikaanklikuit producten (van verschillende generaties) in en zelfs buitenshuis, verspreid over drie verdiepingen. Wordt interessant hoe ook bijvoorbeeld het bereik van de andere protocollen zal zijn. Met de Philips hue lukt het niet om de bovenste verdieping te bereiken door de vloerverwarming (op alle verdiepingen). Idem met wifi, daar hebben we gelukkig een repeater voor. Kortom; een leuke omgeving om mee te testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidy60
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-02-2023
ik heb gebuik al jaren klik aan klik uit alleen heb het nog nooit getest met een contol station ik laat op mijn slaap kamer vaak het licht branden de en het studio apratuur staat ook nog vaak aan bij terug komst.
ja ik maak als hobby internet radio.
en heb nu een klik aan klik uit zender tussen de computer staan zodat mijn computer automaties opstart rond 10 uur.
zodat dan de computer de stream kan over nemen van de nacht radio server.

als ik een ker wg ben en savonds laat nog terug kom dan zie ik wel eens dat ik het mengpaneel aan heb laten staan. wat niet handig is want brand gevaar en energie rekeing.

en wat het leuke is aan een control station is je kunt je lichten om de zoveel tijd aan en uit laten gaan als je zelf een paar dagen weg bent zo lijkt het net of er iemand thuis is.

ik had vroeger buren die dat deden was soms best een raar gezicht

[ Voor 91% gewijzigd door spidy60 op 20-01-2016 20:21 . Reden: meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.strampel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-02-2021
Zie dit net te laat, zit te wachten op dit kastje en had graag mee willen doen...
Ben ook benieuwd hoe lang het nu nog duurt voordat het op de markt komt...

[ Voor 31% gewijzigd door b.strampel op 22-01-2016 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
Ik ben benieuwd of er al testers geselecteerd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Laatst online: 07-05 06:06
wesley2004 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 17:15:
Ik ben benieuwd of er al testers geselecteerd zijn?
* Marco meldt zich. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Laatst online: 08-05 00:07

Illusion

(the art of)

* Present

[ Voor 4% gewijzigd door Illusion op 22-01-2016 21:47 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
Jammer dan weet ik dat ik er helaas niet bijzit! Succes met testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wesley2004 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 22:40:
Jammer dan weet ik dat ik er helaas niet bijzit! Succes met testen!
De winnaars krijgen uiterlijk 21 januari bericht via e-mail. Niet-winnaars krijgen geen bericht.
idd

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
De winnaars krijgen uiterlijk 21 januari bericht via e-mail.
Klopt niet helemaal, want ik kreeg het mailtje vandaag pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Laatst online: 07-05 08:45

Kiswum

Gadget reviewer

Marco schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 23:37:
[...]

Klopt niet helemaal, want ik kreeg het mailtje vandaag pas.
Misschien heeft iemand afgezegd en had je alsnog geluk :)

Veel plezier met testen allemaal!

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Heeft iemand al het mailtje gehad met die link naar de app?

Sowieso vind ik dat er erg weinig tijd overblijft om te testen, aangezien uiterlijk 1 februari de feedback al ingeleverd moet worden.
Ik heb het pakketje vandaag pas ontvangen en vervolgens kan ik er nog niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Marco schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:18:
Heeft iemand al het mailtje gehad met die link naar de app?

Sowieso vind ik dat er erg weinig tijd overblijft om te testen, aangezien uiterlijk 1 februari de feedback al ingeleverd moet worden.
Ik heb het pakketje vandaag pas ontvangen en vervolgens kan ik er nog niks mee.
Als het goed is heb je een mail met een uitnodiging voor google groups. Die join je. Daarna kan je in de groep zien hoe je aan de app komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Illusion schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:05:
[...]

Als het goed is heb je een mail met een uitnodiging voor google groups. Die join je. Daarna kan je in de groep zien hoe je aan de app komt.
Helaas, die heb ik dus niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Marco schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:25:
[...]

Helaas, die heb ik dus niet gehad.
Dat is raar. Heb je wel al een keer een mail van maartje gehad, en daarop gereageerd met ios of android en het daarbij horende e-mailadres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Illusion schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:36:
[...]

Dat is raar. Heb je wel al een keer een mail van maartje gehad, en daarop gereageerd met ios of android en het daarbij horende e-mailadres?
Ja, en die heb ik net nogmaals maar beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Marco schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:38:
[...]

Ja, en die heb ik net nogmaals maar beantwoord.
Ik heb pakket helaas gisteren niet kunnen aannemen, dus dat wordt vandaag na 1500uur opgehaald :(.
En inderdaad nog geen mail terug. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
En ik heb nog steeds geen mailtje gekregen... |:(
Erg amateuristisch allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Ondertussen mailtje terug bij mij.
Trust is geïnformeerd en ik heb de instructies opnieuw ontvangen, wederom zonder login gegevens. Mijn review tot dusver. Mooi zwart kastje met felle groene verlichting. En tot nog toe geen enkele bug kunnen ontdekken. Hopelijk krijg ik de inloggegevens morgen. Anders gaat de apparatuur als maagd retour.... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
wienesroa schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 22:11:
Ondertussen mailtje terug bij mij.
Trust is geïnformeerd en ik heb de instructies opnieuw ontvangen, wederom zonder login gegevens. Mijn review tot dusver. Mooi zwart kastje met felle groene verlichting. En tot nog toe geen enkele bug kunnen ontdekken. Hopelijk krijg ik de inloggegevens morgen. Anders gaat de apparatuur als maagd retour.... :-(
Tja, hier dus ook. 8)7
Als er nou 300 deelnemers zijn kan ik me nog voorstellen dat er iets mis gaat, maar het zijn er maar 8... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Ondertussen heb ik nu zo'n 3,5 A4tje met feedback.. Maar weet eigenlijk niet of ze dat in het Nederlands of Engels willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoaWah
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-04 09:57
Dat is jammer nou, ik lees het artikel nu pas, had graag meegedaan. Mijn ICS-1000 heeft regelmatig kuren, wordt tijd voor een update of upgrade naar de ICS-2000. Er is al in december contact vanuit KAKU geweest om de ICS1000 in te ruilen op de nieuwe ICS2000, jammer dat er toen niet over de test gerept is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 21:49

Tarin

Just plain weird.

Marco schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 22:57:
[...]

Tja, hier dus ook. 8)7
Als er nou 300 deelnemers zijn kan ik me nog voorstellen dat er iets mis gaat, maar het zijn er maar 8... :X
Bedoel je met inloggegevens die, die je nodig hebt als je de app start en het device selecteert? Daar kan je nl. ook een nieuwe gebruikersaccount aanmaken (zoals in de meegeleverde papieren snelstarthandleiding beschreven staat) :).
Illusion schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 15:36:
Ondertussen heb ik nu zo'n 3,5 A4tje met feedback.. Maar weet eigenlijk niet of ze dat in het Nederlands of Engels willen?
Daarover was ik ook in de war, omdat een deel van de communicatie (de richlijnen en de google-groep) Engelstalig was, maar ik heb deze vraag in de google-groep gesteld en daar werd aangegeven dan Nederlands prima is.

Ik heb ook wat feedback verzameld en hoop dat ik alles op tijd overzichtelijk en bruikbaar op papier krijg :).

[ Voor 30% gewijzigd door Tarin op 30-01-2016 19:41 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Tarin schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:35:
Bedoel je met inloggegevens die, die je nodig hebt als je de app start en het device selecteert? Daar kan je nl. ook een nieuwe gebruikersaccount aanmaken (zoals in de meegeleverde papieren snelstarthandleiding beschreven staat) :).
Ik heb die app niet eens, want daar zou je speciaal toegang voor moeten krijgen in de Playstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 21:49

Tarin

Just plain weird.

Marco schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 23:24:
[...]

Ik heb die app niet eens, want daar zou je speciaal toegang voor moeten krijgen in de Playstore.
Crap.. en ik wil niet zomaar linkjes rond gaan strooien in verband met de NDA... Je zit dus ook nog niet in de Google-groep? Ik vond het daar al zo rustig...

[ Voor 11% gewijzigd door Tarin op 31-01-2016 08:53 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Tarin schreef op zondag 31 januari 2016 @ 08:52:
[...]

Crap.. en ik wil niet zomaar linkjes rond gaan strooien in verband met de NDA... Je zit dus ook nog niet in de Google-groep? Ik vond het daar al zo rustig...
Precies.

Maar het is inmiddels zondag, dus ik zal 'em zo weer inpakken en dan kan 'ie ongebruikt retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Marco schreef op zondag 31 januari 2016 @ 09:04:
[...]

Precies.

Maar het is inmiddels zondag, dus ik zal 'em zo weer inpakken en dan kan 'ie ongebruikt retour.
Lol.. Hier hetzelfde. Ik wacht rustig verdere instructies af. Wellicht krijgen we nog week extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Zonet de .pdf met mijn feedback verstuurd. Nu afwachten op retour-instructie inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-05 00:09
Gisteren ook mijn PDF verstuurd, in het Engels. Maartje gevraagd om retourlabel, maar nog niets gehoord.

[ Voor 37% gewijzigd door Muyz op 01-02-2016 09:34 ]

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Pagina: 1 2 3 Laatste