[ADV] Testers gezocht voor Octopus Internet Control Station!

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 15:02
De App die bij de ICS2000 'hoort' is simpel (er zijn er 3 voor de iphone: 2 van COCO international, 1 verder identieke van Trust). En zo te zien geen verandering t.o.v. de ICS-1000. Ik vermoed dat complexe IF's dus niet kunnen, het is meer 'als een trigger apparaat iets afgeeft, dan apparaat actie'. Wat mij opvalt is dat er geen PC versie van de software is. Alles MOET dus vanaf een smartphone, ook het programmeren. Wat mij verder opvalt is dat de 'doos' erg op de Philips Hue brige lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:07

Illusion

(the art of)

Ondertussen staat de officiele handleiding gewoon op de publieke website:
http://www.klikaanklikuit.nl/shop/nl/producten/ics-2000/

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-04 20:34
Wanneer worden de testen gepubliceerd? ondertussen liggen ze in de winkel en ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat mensen er van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-05 15:13
Ik ben ook erg benieuwd wat de nieuwe meer kan ten opzichte van de vorige.

Iemand een link naar de testresultaten of iemand die al ervaringen heeft met de ICS.

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
Helaas heb ik geen ICS-1000 en kan de ICS-2000 dus niet vergelijken. Maar als je specifieke vragen hebt kan proberen ze te beantwoorden. Ik heb inmiddels getest of de 2000 ook zonder Internet verbinding werkt. Dat is zo, alleen bij het instellen van timers etc heb je internet nodig. En ook bij de bediening vanaf mijn iPhone (zie mijn latere post), hoewel er ergens iets staat over 'lokaal'.
Het lijkt erop dat alle communicatie versleuteld is. Ik zie geen TCP naar de 2000, alleen UDP, kan dus niet zien wat voor versleuteling het is. Als de 2000 verbonden is maakt deze elke 3 seconden contact met de server! Misschien om een goede reactie tijd te krijgen, zonder dat je een poort opent.

De gebruiksmogelijkheden tot nu toe lijken mij de zelfde als die van de 1000, de IOS App is namelijk gelijk. Misschien dat er extra apparaten worden ondersteund? Er is nog geen uitgebreide handleiding, wel de beknopte waarin gezegd wordt dat er een uitgebreide zou bestaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Dick99999 op 05-03-2016 09:51 . Reden: Spelling en latere post over bediening ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437872

Dick99999 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:49:
Helaas heb ik geen ICS-1000 en kan de ICS-2000 dus niet vergelijken. Maar als je specifieke vragen hebt kan proberen ze te beantwoorden. Ik heb inmiddels getest of de 2000 ook zonder Internet verbindng werkt. Dat is zo, alleen bij het instellen van timers etc heb je internet nodig. En ook bij de bediening vanaf mijn iPhone, hoewel er ergens iets staat over 'lokaal'.
Het lijkt erop dat alle communicatie versleuteld is. Ik zie geen TCP naar de 2000, alleen UDP, kan dus niet zien wat voor versleuteling het is. Als de 2000 verbonden is maakt deze elke 3 seconden contact met de server! Misschien om een goede reactie tijd te krijgen, zonder dat je een poort opent.

De gebruiksmogelijkheden tot nu toe lijken mij de zelfde als die van de 1000, de IOS App is namelijk gelijk. Misschien dat er extra apparaten worden ondersteund? Er is nog geen uitgebreide handleiding, wel de beknopte waarin gezegd wordt dat er een uitgebreide zou bestaan.
Kan de ICS-2000 ook schakelen op temperatuur? Zijn er meerdere IFTTT regels mogelijk zoals bijvoorbeeld als 15 graden en sensor open, dan schakelaar uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-05 15:13
Dick99999 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:49:
Helaas heb ik geen ICS-1000 en kan de ICS-2000 dus niet vergelijken. Maar als je specifieke vragen hebt kan proberen ze te beantwoorden. Ik heb inmiddels getest of de 2000 ook zonder Internet verbindng werkt. Dat is zo, alleen bij het instellen van timers etc heb je internet nodig. En ook bij de bediening vanaf mijn iPhone, hoewel er ergens iets staat over 'lokaal'.

Is voor het instellen van de timers enkel een internet verbinding nodig? of is het ook nodig als de timer afloopt (oftewel wordt de timer lokaal opgeslagen).

[ Voor 7% gewijzigd door Sandertje03 op 03-03-2016 20:50 ]

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
Anoniem: 437872 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:57:
[...]
Kan de ICS-2000 ook schakelen op temperatuur? Zijn er meerdere IFTTT regels mogelijk zoals bijvoorbeeld als 15 graden en sensor open, dan schakelaar uit?
Helaas kan ik niet zien of zo'n temperatuur sensor ondersteund wordt. Je kan alleen klassen van apparaten aanwijzen zoals dimmer, on/off, chime, motion,dusk/dawn. En dan volgt onmiddellijk inleren, er komt dus geen info over ondersteunde apparaten.
IFTTT? Als je de echte Internet Service bedoelt, daar zie ik niets van terug. Ik zie ook geen mogelijkheden voor 'EN' bij de trigger. Het geheel lijkt trigger gestuurd, worden 'sensor open' (een toestand, geen trigger) dan niet erg moeilijk?
Toegevoegd: je kan wel meerdere triggers opgeven, ik neem aan een OF situatie, maar dat kan ik helaas niet testen.
Sandertje03 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 20:23:
[...]
Is voor het instellen van de timers enkel een internet verbinding nodig? of is het ook nodig als de timer afloopt (oftewel wordt de timer lokaal opgeslagen).

Het is met de 1000 mogelijk om het verkeer vanaf de app te reproduceren door een ander device (andere domotica aansturing). Is dit bij de 2000 dan niet meer mogelijk door versleuteld verkeer?
De box kan zelfstandig zonder Internet verbinding reeds ingestelde timers en acties uitvoeren. Ik heb dit slechts eenvoudig getest, het lijkt erop dat ze inderdaad lokaal worden opgeslagen. Die vraag zouden ze bij KAKU in de FAQ moeten opnemen lijkt mij. Ook de besturing vanaf een smartphone lijkt te werken zonder Internet.

Zo'n reproductie App mogelijkheid staat niet vermeld. Misschien komt dat in de uitgebreide handleiding. Het UDP poort nummer is 9760, lijkt encrypted. Misschien dat ze een zeer eenvoudige statische encryptie doen waardoor een replay voor 'aan' zou kunnen werken. Een soort pass-the-hash aanpak.

[ Voor 3% gewijzigd door Dick99999 op 07-03-2016 12:14 . Reden: "OF" bij triggers toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 708725

[quote]Dick99999 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 21:22:

De box kan zelfstandig zonder Internet verbinding reeds ingestelde timers en acties uitvoeren. Ik heb dit slechts eenvoudig getest, het lijkt erop dat ze inderdaad lokaal worden opgeslagen. Die vraag zouden ze bij KAKU in de FAQ moeten opnemen lijkt mij. Ook de besturing vanaf een smartphone lijkt te werken zonder Internet.
[unquote]

Mooi!
Vraag me alleen af hoe de ingestelde tijden worden bewaakt bij de overgaan van winter naar zomertijd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dick99999
Het bedienen via de smartphone en de relatie met Internet (de cloud) is mij nu ook duidelijk. Als de smartphone verbinding heeft met het LAN/WiFi, waarop de 2000 staat aangesloten, werkt de bediening lokaal. Je hebt dus geen Internet verbinding nodig.
Als ik op Internet zit buiten mijn LAN om, gaat het inloggen via de KAKU server. Voorkeuren geeft dan 'cloud' i,p,v 'lokaal' aan bij verbinding. Dan heb je natuurlijk wel een Internet verbinding op de ICS-2000 nodig. Dit werkt zonder port forwarding, ik neem aan omdat de 2000 zeer regelmatig (elke 3 sec) de server bevraagt.

Voor mij is die bediening vanaf een smartphone meer een gadget, maar misschien verkoopt het goed. Ik zou eerder willen dat ze bijvoorbeeld z-wave aanzetten. En dat de schemersensor 's ochtends de lampen wel aan/uit zet in de woonkamer, en 's avonds alleen aan (de EN functie, met trigger en toestand variabelen in de regels, zie Loek001)

[ Voor 1% gewijzigd door Dick99999 op 05-03-2016 09:47 . Reden: spelling, verduidelijking bevraagt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:09

Tarin

Just plain weird.

Koen87 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 21:28:
Wanneer worden de testen gepubliceerd? ondertussen liggen ze in de winkel en ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat mensen er van vinden.
We hebben als testers de opdracht gekregen het systeem (flink) aan de tand te voelen en daarover een rapport te schrijven, waarbij onze bevindingen meegenomen worden in de verdere ontwikkeling (zowel korte termijn richting release als langere termijn qua extra features). Het was een soort beta-test. Aan onze uitkomst heb je niet zoveel, bovendien hebben we een NDA (geldig tot 10 maart) getekend.

Als we de definitieve versie ontvangen zal ik zeker een user review schrijven.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
Op de KlikAanKlikUit Facebook pagina staat dat er in de toekomst naast triggers, ook een conditie mogelijkheid komt in de trigger-regels. Het staat alvast wel als mogelijkheid in de vergelijking tussen de ICS-1000 en de ICS-2000! Zie http://www.klikaanklikuit.nl/service-page/overzicht/
Zigbee staat wel onder toekomstige toevoegingen.

Als ik deze plannen en de ervaring met plannen voor uitbreidingen voor de ICS-1000 vergelijk, denk ik dat ik de 2000 'iets' te vroeg gekocht heb. Maar KAKU kan mij verrassen door volgende maand alles beschikbaar te hebben. Zo moeilijk zijn dat soort software uitbreidingen toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

10 maart: Check!
Product geintroduceerd: Check!

Mogen we dan al zeggen wat we ervan vonden? Iemand al iets gehoord over wanneer we het eindproduct mogen ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 22:17

rik

Kom maar op met die info :)
Prijsverschil met de Homewizard is ook flink, ben benieuwd naar de verschillen.
Hoop stiekem op IF state AND otherstate THEN actie mogelijkheden, en dan niet alleen tijdstip zoals bij HW. En dat je een variabele kunt zetten, waarop je vervolgens ook kunt toetsen (zo kan je een state bijhouden obv triggers).
Hoop ook op IFTTT en Pushover (evt via mail).

[ Voor 61% gewijzigd door rik op 12-03-2016 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Ding dan zelf maar aangeschaft. Installatie verloopt soepel, even pairen met een druk op de ICS-knop en je kunt aan de slag (wel een account aanmaken). Vreemd dat de handleiding van Klik Aan Klik Uit zegt dat je een Trust app moet downloaden, maar goed die werkt wel.

De functionaliteit is zeer beperkt. Het is meer een afstandsbediening dan dat je erin kan programmeren. Op basis van triggers kan je een (1) actie uitvoeren, dus de lamp aan als de deurbel gaat. Complexer dan dat is helaas niet mogelijk, dus niet als de deurbel gaat terwijl apparaat X uit staat een lamp inschakelen, tussen 23u en 3u, ofzo. Ook een melding op je telefoon als iemand aanbelt is niet mogelijk, zoals dat bij homewizard bijvoorbeeld ook kan.
Er is geen logging van triggers helaas.

De doos spreekt over IFTTT maar dat is helemaal niet mogelijk. Ook Zigbee spreekt de doos over, totaal niks over te vinden. Wellicht later? Er zit een P1 poort en kabel bij, om mee te verbinden met je Slimme Meter. Maar in de app komt dit nergens terug.
Ergens voelt het nu als beloftes die niet worden nagekomen. Hoe zeker is het dat die functionaliteit nog komt? Het zal in ieder geval allemaal software zijn, maar Trust heeft bij mij geen sterke naam in langdurige ondersteuning.
Ik heb iig 30 dagen om hem terug te brengen naar Gamma.

[ Voor 16% gewijzigd door rik op 12-03-2016 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

rik schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 13:26:
Ding dan zelf maar aangeschaft. Installatie verloopt soepel, even pairen met een druk op de ICS-knop en je kunt aan de slag (wel een account aanmaken). Vreemd dat de handleiding van Klik Aan Klik Uit zegt dat je een Trust app moet downloaden, maar goed die werkt wel.

De functionaliteit is zeer beperkt. Het is meer een afstandsbediening dan dat je erin kan programmeren. Op basis van triggers kan je een (1) actie uitvoeren, dus de lamp aan als de deurbel gaat. Complexer dan dat is helaas niet mogelijk, dus niet als de deurbel gaat terwijl apparaat X uit staat een lamp inschakelen, tussen 23u en 3u, ofzo. Ook een melding op je telefoon als iemand aanbelt is niet mogelijk, zoals dat bij homewizard bijvoorbeeld ook kan.
Er is geen logging van triggers helaas.
Je kan wel een scene aanmaken met meedere ontvangers, en dat aan een regel of zender koppelen.
Complexer, bijvoorbeeld 's nachts de dimmer minder fel aanzetten als er beweging gedetecteerd wordt, was helaas toen we aan het testen waren ook nog niet mogelijk, maar dat was een van de punten die ik aangedragen heb.
De doos spreekt over IFTTT maar dat is helemaal niet mogelijk. Ook Zigbee spreekt de doos over, totaal niks over te vinden. Wellicht later? Er zit een P1 poort en kabel bij, om mee te verbinden met je Slimme Meter. Maar in de app komt dit nergens terug.
Ergens voelt het nu als beloftes die niet worden nagekomen. Hoe zeker is het dat die functionaliteit nog komt? Het zal in ieder geval allemaal software zijn, maar Trust heeft bij mij geen sterke naam in langdurige ondersteuning.
Ik heb iig 30 dagen om hem terug te brengen naar Gamma.
Ik vermoed dat er nog veel aan het systeem gesleuteld wordt en heb stiekem het idee dat ze verder hadden willen zijn dan dit voor de release. Ik ben benieuwd wat er verschilt de beta-versie die wij hadden, maar wat ik zo van je lees was ook grofweg de stand qua features toen we het systeem testten.

In principe is het een mooi systeem, zeer eenvoudig te installeren en makkelijk in gebruik, maar er kan in theorie zoveel mee, ik hoop dat het dat ook waar gaat maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriszz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-05 07:53
Heb alle posts en de FAQ doorgelopen, maar wat ik niet kan vinden is of de ics2000 ook kaku senders kan ontvangen. Met zo'n 35 ontvangers en 30senders(druk schakelaars) in huis is het een kriem om daarmee meerdere ontvangers door 1 schakelaar te bedienen. Ik zou dit graag via de centrale unit(misschien de ics 2000) willen kunnen regelen.
Wel lees ik iets over 'klonen van ontvanger codes'... Hoe werkt dat in de praktijk?

Oh en de Alecto temperatuur/vocht meters op 868Mhz, kunnen die ontvangen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
Heb je ook de uitgebreide handleiding gezien? (Google pdf octopus site:klikaanklikuit.nl )
Daarin staan 'regels' beschreven. De trigger voor zo'n regel kan een tijd of een KAKU-zender zijn. Het resultaat van zo'n regel is dat 1 apparaat aan/uit gezet wordt. Je kan meerdere triggers voor dat apparaat instellen. Ik vermoed dat het dan een 'of' wordt tussen de triggers,

De 886MHz staat wel in de folders, maar ik zie dat nu nog niet terug in de 2000.Genoemd wordt 433/868 MHz en Zigbee HA/LL. Je zou het op facebook kunnen vragen, KAKU antwoordt daar als je een vraag stelt op hun pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

floriszz schreef op zondag 13 maart 2016 @ 09:27:
Heb alle posts en de FAQ doorgelopen, maar wat ik niet kan vinden is of de ics2000 ook kaku senders kan ontvangen. Met zo'n 35 ontvangers en 30senders(druk schakelaars) in huis is het een kriem om daarmee meerdere ontvangers door 1 schakelaar te bedienen. Ik zou dit graag via de centrale unit(misschien de ics 2000) willen kunnen regelen.
Dat kan inderdaad, je kan niet alleen devices (dimmer, switch, zonwering), maar ook schakelaars (deurschakelaar, bewegingssensor, afstandsbediening, ...) installeren. Die kan je vervolgens met een regel aan een of meerdere devices plakken.
[/q]
Wel lees ik iets over 'klonen van ontvanger codes'... Hoe werkt dat in de praktijk?
[/]
Je kan de aanstuurcode van een bestaande schakelaar (bijvoorbeeld de wandschakelaar) clonen, zodat je geen nieuwe aanstuurcode aan je reeds ingebouwde plafondverlichting hoeft te knopen (waarvoor je het ding uit zou moeten bouwen). In plaats van de ontvanger een nieuwe code te leren, kloon je dus de oude (bestaande) zender. Werkt super :). Enige nadeel is dat je daarmee dus ook eventuele bestaande groepen meeneemt. Als je met 1 schakelaar meerdere ontvangers aanstuurt zal die groep ook in het ICS als 1 groep gezien worden, als je elk ding apart aan wil sturen moet je ze uiteraard stuk voor stuk inleren.
Oh en de Alecto temperatuur/vocht meters op 868Mhz, kunnen die ontvangen worden?
Weet ik niet. Wij hebben alleen met 433MHz-spul van KiKu getest; ik kreeg wat bestaand spul van Elro/HomeWizard niet aan de praat, maar dat zou eigenlijk wel moeten gaan werken volgens de info die we hadden. Ik ben benieuwd wanneer wij de definitieve versie kunnen verwachten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Tarin schreef op maandag 14 maart 2016 @ 08:18:
[...]

Ik ben benieuwd wanneer wij de definitieve versie kunnen verwachten :).
Het apparaat is gewoon al in de winkel verkrijgbaar (ik heb hem zelf bij Gamma gekocht) dus in mijn ogen is dít al de definitieve versie? Het is verder ook geen bèta software o.i.d., er mist alleen heel veel functionaliteit die ik wel verwacht had. Mij is onduidelijk of die ooit gaat komen.

Weet iemand of hier beloftes over zijn gedaan door Trust? Voor mij wel interessant namelijk, anders moet ik toch echt gebruik maken van de retourmogelijkheden (time's ticking ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

rik schreef op maandag 14 maart 2016 @ 18:37:
[...]

Het apparaat is gewoon al in de winkel verkrijgbaar (ik heb hem zelf bij Gamma gekocht) dus in mijn ogen is dít al de definitieve versie? Het is verder ook geen bèta software o.i.d., er mist alleen heel veel functionaliteit die ik wel verwacht had. Mij is onduidelijk of die ooit gaat komen.
Klopt inderdaad; wij hadden anderhalve maand geleden de beschikking over een beta-versie (zowel het kastje als de software), met als opdracht een aantal specifieke dingen te testen (voor zover ik kan zien de functionaliteit waarmee het systeem nu in de winkel ligt) en daarnaast feedback te geven op het geheel.
Er miste op dat moment nog het een en ander aan functionaliteit die wel genoemd werd in de omschrijving, en ik vermoed dat er nog van alles toegevoegd gaat worden, maar het is natuurlijk jammer als je een product koopt wat nog niet alles kan wat op het doosje staat.
Weet iemand of hier beloftes over zijn gedaan door Trust? Voor mij wel interessant namelijk, anders moet ik toch echt gebruik maken van de retourmogelijkheden (time's ticking ;) ).
Ik weet niet wat de planning is. Omdat het ook buiten NL onder de naam Trust op de markt komt, vermoed ik dat ze nog wel het een en ander in petto hebben, maar een roadmap zou leuk zijn, zeker gezien het systeem al in de winkel ligt. Zou in ieder geval wat extra vertrouwen wekken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Zojuist een mail gekregen dat de definitieve control stations begin komende week verstuurd worden. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

De software bedoel je dan lijkt me? Wat de ics2000 ligt al lang in de winkels

Overigens is de kaku app van een update voorzien. De trust verder niet volgens mij. De kaku app is nu versie 3.x en biedt verder geen extra functionaliteit.

[ Voor 50% gewijzigd door rik op 19-03-2016 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

rik schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 18:38:
De software bedoel je dan lijkt me? Wat de ics2000 ligt al lang in de winkels
Nee de control stations. De testers hebben een beta-device gehad, wat daarna teruggestuurd is. De definitieve versie zouden we dan krijgen als het uiteindelijke product op de markt gezet werd.
Overigens is de kaku app van een update voorzien. De trust verder niet volgens mij. De kaku app is nu versie 3.x en biedt verder geen extra functionaliteit.
Ik ben benieuwd. Momeneel draait er hier een kastje van HomeEasy wat aardig werkt, maar de ICS2000 werkte toch een stukje mooier (reageerde sneller en was overzichtelijker. Ik ben benieuwd hoe die werkt als ik hem actief in ga zetten (deurschakelaar + bewegingsdetector om de lamp in de hal aan te laten gaan, in de toekomst icm een dimmer zodat hij 's nachts minder fel aan gaat dan overdag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Mooie beloning dan :)
Vooralsnog zie ik geen mogelijkheden om in de nacht een andere dimstand te gebruiken ten opzichte van overdag, hoop idd dat zoiets mogelijk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-05 10:29
Hoi,
Ik sta op het punt om de Homewizard aan te schaffen of de ICS2000. Iemand al een vergelijk wat nu de verschillen zijn tussen deze 2. Kan het zo 123 niet vinden na veel lezen en googlen.
Wat ik ermee wil doen; dimmen en schakelen van lampen, schemerschakeling, 5 rolluiken op timer, misschien een cam voor bewaking en nog misschien ooit de slimmer meter uitlezen... :)

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:49
Illusion schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:33:
Zojuist een mail gekregen dat de definitieve control stations begin komende week verstuurd worden. Ik ben benieuwd!
Ik heb twee weken geleden een mail gestuurd maar nog niets gehoord (behalve dat ze het gaat uitzoeken), heb jij hem al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Nog niet binnen, maar zojuist wel weer mail ontvangen dat ze nu toch echt binnenkort verstuurd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littleartfx
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-04 12:22
Ik heb hem vorige week gekocht en ik dacht sluit ook gelijk ff 833 mhz aan maar helaas, contact opgenomen en ze kunnen niet vermelden wanneer dit gaat werken.....toch wel een minpunt. Temeer dit wel op de doos staat. Jammerrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
Jammerrrrr? Laten we er geen doekjes om winden. Het is gewoon een beta release. Daarnaast wel erg veel beloften op zowel de doos als op de FAQ en in de vergelijking tussen 1000 en 2000. Ik hoop dat ze bij Kaku, Trust en LightwaveRF de uitdrukking "belofte maakt schuld" kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Zojuist als voormalig betatester de normale retailversie van de ICS2000 ontvangen, en het installeren gaat gelijk mis:
  • Als ik met mijn bestaande account inlog, vindt hij de ICS2000 niet, want het MAC-adres is veranderd
  • Ik kan nergens een nieuw device koppelen aan mijn account (op Iphone, trust app v3008)
  • Als ik een nieuw account wil aanmaken krijg ik de foutmelding dat mijn email-adres al in gebruik is
Dat gaat lekker. Je zou maar een nieuwe gekocht/gekregen hebben omdat de vorige ICS defect is: nieuw emailadres verzinnen, alle instellingen kwijt, en nergens mogelijkheid tot backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Die van mij is ook net aangekomen. Volgens de site van Klikaanklikuit kan je met hun contact opnemen als je je wachtwoord vergeten bent (info@klikaanklikuit.nl), wellicht kunnen ze ook het beta-apparaat van je email-adres ontkoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Ik vrees dat dat de enige mogelijkheid is. Dus mailtje verstuurd.
Op basis van MAC-adres lijken er overigens ca 1000 units tussen mijn beta en retail device te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:20
Tarin schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:37:
Die van mij is ook net aangekomen. Volgens de site van Klikaanklikuit kan je met hun contact opnemen als je je wachtwoord vergeten bent (info@klikaanklikuit.nl), wellicht kunnen ze ook het beta-apparaat van je email-adres ontkoppelen.
Die van mij is aangekomen bij een PostNL service punt. Zo te zien is het wellicht raadzaam om hem daar nog maar even te laten rijpen, om ergernissen te voorkomen. :9

Maar ik ben wel blij dat ze in ieder geval de beloofde unit hebben opgestuurd, ik zal dit draadje maar even in de gaten houden, hoe en wat ik moet doen om alles te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Toch leuk van Trust of is het nu Kaku? Ik heb iig 2 pakketjes gekregen 1 via DHL en 1 via PostNL. Zoek de verschillen:

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/9gl5nlzzf/421909455_98173.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Hier ook. Grappige is dat die van PostNL een stickertje 'Aangetekend' had, maar bezorgd werd door Hermes en bij de buren afgegeven werd. Die via DHL werd ook daadwerkelijk door DHL bezorgd, en daarvoor moest wel getekend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Bij mij was die postnl aangetekend en de DHL werd gewoon afgegeven :-)
Toch aardig dat we er 2 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Ik begrijp dat 866 spullen het nog niet doen? Meen dat Somfy RTS op 866 zit, dus dan heb ik er niks aan. Toch maar de HW bestellen...

edit: 868, laat maar, en t zit op 433 O-)

[ Voor 14% gewijzigd door PCJR op 31-03-2016 11:51 ]

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanoman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024
Lijkt me leuk voor mijn kaku en Home essy spullen. Mijn alarm (868 MHz) zal wel niet werken, maar dat komt misschien nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 13:59
Wat nu met die twee controllers? Moeten we er nog een terugsturen? Iemand iets gehoord?

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ik heb een mail gestuurd, maar (nog) niet gehoord. Anders gaat de 2e gewoon op marktplaats/ vraag & aanbod

[ Voor 8% gewijzigd door jongetje op 04-04-2016 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 15:07
Muyz schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:06:
Wat nu met die twee controllers? Moeten we er nog een terugsturen? Iemand iets gehoord?
jongetje schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:18:
Ik heb een mail gestuurd, maar (nog) niet gehoord. Anders gaat de 2e gewoon op marktplaats/ vraag & aanbod
We zoeken het uit, kom erop terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Zit er in de ics2000 ook een MY knop functie voor de Somfy rolluiken, zoals dit ook is bij de HomeWizard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Iemand al tijd gehad om hem te installeren. Hoe makkelijk is de plug and play factor?
Ik kan me tijdens de test herinneren dat ik de ontvangers wel over kon nemen. Maar dat ik dan wel alles opnieuw moest invoeren via een soort van copy functie...? (met 20+ kaku apparaten wel PEEEP veel werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 13:59
zeef schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:28:
[...]

[...]

We zoeken het uit, kom erop terug.
Wanneer?

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Zo snel ik iets weet horen jullie het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Ik snap dat jullie er ook niets aan kunnen doen, maar ik durf ze nu ook niet uit te pakken omdat ik 2 verschillende modellen heb gekregen. Een engelse en een nederlandse en welke moet ik eventueel terug sturen?

De communicatie vanuit Trust / KlikAanKlikUit is echt onder de maat als je wilt dat we input leveren. Ik heb nog een mail na gestuurd met extra bevindingen maar heb totaal geen feedback op 1 van mijn bevindingen gekregen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben erg blij met mijn (twee :-) ) ICS-2000's maar meer betrokkenheid levert Trust / KlikAanKlikUit ook veel meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ah, als het nog uitgezocht wordt wacht ik ook nog even met het uitpakken. Wilde binnenkort het een en ander definitief gaan installeren hier (inbouwdimmer enzo) en dan meteen een user review schrijven.
Wellicht is het ook een idee om een product-topic te starten? Dit topic is inmiddels een beetje een warboel van vragen over de actie en vragen over het ICS-2000 zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
ICS2000 weer naar de winkel gebracht. Had geen MY-knop voor Somfy rolluiken. Ook koppelen was niet 123 te doen. HomeWizard gapakt, binnen half uurtje alle 5 de rolluiken werkend met MY stand. Tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
Grappig, ieder zo zijn voorkeur. Ik heb mijn HomeWizard teruggebracht. Kon alleen op b/g wifi werken en b/g heb ik uitgeschakeld. Duurde wel even voordat ik dat vond. Staat namelijk niet op de doos.

[ Voor 21% gewijzigd door Dick99999 op 08-04-2016 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanoman
Ik heb er 1 gekocht. Installatie gaat makkelijk, stekker er in, app opstarten en hij wordt vanzelf gevonden. Dan registreren en klaar. Vervolgens een afstandsbediening toegevoegd en voor de lampen in de woonkamer de afstandsbediening gekloond. Werkt prima, ook bij een stekker van Home easy.
Schemer sensor toegevoegd en in de slaapkamer ook de afstandsbediening gekloond. Hij geeft aan dat het gelukt is, maar hij werkt niet, maar deze is ook van Home easy. Daarom maar de learn functie gebruikt, werkt ook niet. Stekker meegenomen naar een plek dich bij de ICS en toen ging het wel. Stekker weer naar boven gebracht en hij blijft werken.

Toen heb ik een scène gemaakt, dat is simpel een aantal acties achter elkaar, evt met een vertraging er tussen of er voor.

Als laatste heb ik een regel gemaakt. Wat ik wilde was mijn schemerschakelaar als trigger gebruiken om een aantal lampen aan te zetten, maar de schemerschakelaar was niet zichtbaar als trigger. Ik heb toen maar de zonsondergang met een vertraging gebruikt.

Ik heb nog even geprobeerd of ik een afstandsbediening van mijn alarm kon klonen, maar dat is nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Wat bij mij nog niet werkt:
- scene alles uit met +-20 ontvangers (werkt in ics1000 wel)
- magneet schakelaar en bewegingssensor en wandschakelaar krijg ik niet ingelezen
- garage chamberlain wordt niet herkent
- ik heb me via ander email moeten registreren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanoman
Ik heb ook nog een Ikea dimmer, die werkt ook niet. En ik zie de beveiligingshardware van Kaku ook niet terug in de menu's.

[ Voor 41% gewijzigd door hanoman op 08-04-2016 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Tijdens het beta-testen werkte mijn magneetschakelaar (deur/raamcontact AMST-606) direct. De bewegingsmelder (AWST-6000) kreeg ik dan weer niet aan de praat - die werkte wel direct aan een aan/uit-stekker, dus het apparaat werkte wel. Kon hem wel in de app inleren, maar het basisstation reageerde daarna niet op beweging.

Ik ga er vandaag toch maar eentje uitpakken (die van KIKA, die kwam als eerste) en installeren, want we hebben er een mooie toepassing voor bedacht (de vier knoppen op een afstandsbediening als dimmer-presets / scenes). Dan meteen kijken of ik er nu wel een paar HomeEasy / Elro-schakelstekkers aan kan knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanoman
Ze hebben nu ook een alarmsysteem, dat werkt op 868 MHz. De sensoren die daarbij horen, bijvoorbeeld de ALMST2000 zie ik niet. Zal nog wel komen. Home easy lukte wel bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
hanoman schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 22:13:
[....]
Werkt prima, ook bij een stekker van Home easy.
Schemer sensor toegevoegd en in de slaapkamer ook de afstandsbediening gekloond. Hij geeft aan dat het gelukt is, maar hij werkt niet, maar deze is ook van Home easy. Daarom maar de learn functie gebruikt, werkt ook niet. Stekker meegenomen naar een plek dich bij de ICS en toen ging het wel. Stekker weer naar boven gebracht en hij blijft werken.
[...]
Dat van HomeEasy zou fantastisch zijn. Wat heb je precies gedaan? Een learn? Welk type schakelaar van HomeEasy ?
Was de schemer sensor ook van HomeEasy ?

[ Voor 4% gewijzigd door Dick99999 op 09-04-2016 10:56 . Reden: betere vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ik heb het systeem net geinstalleerd en voor de eerste toepassing werkt het alvast prima: ik heb twee dimmers (een voor de plafondlampen en een voor een staande lamp) die ik nu aanstuur met deze afstandsbediening (AYCT-108). Kanaal 1 en 2 zijn plafondlamp (25%, 60%, 100%, uit) en kanaal 3 en 4 zijn staande lamp (25%, 60%, 100%, uit), via regels. Je kan de afstandsbediening toevoegen en dan zijn direct alle 16 kanalen beschikbaar, dus 32 programmeerbare knoppen (1-16, aan en uit).

Nu kunnen we dus ook zonder smartphone de gewenste dim-stand kiezen (zonder dat hij gaat auto-dimmen en je bij de gewenste stand op de knop moet drukken). Okee, de stappen zijn wat grover, maar met een beetje tweaken krijgen we er wel de 3 meest handige standen uit denk ik.
Ik heb voor elke voorkeursstand een regel gemaakt (trigger: remote kanaal x aan of uit, action: dimmer op gewenste stand).

Het Smartphone-deel is voor ons niet het belangrijkste, het gaat er vooral om dat het makkelijk te bedienen is, en eerst je telefoon opzoeken, ontgrendelen en vervolgens een app starten om het licht een beetje meer te dimmen is niet altijd de oplossing ;).

Wat ik wel mis is de mogelijkheid het ding vanaf m'n pc te programmeren. Een Windows 10-app zou leuk zijn, die zijn toch universeel te maken (zowel voor de smartphone als voor de laptop/tablet)?

Daarna heb ik de HomeEasy / Elro-schakelaars opnieuw geprobeerd te koppelen, maar helaas, geen resultaat. Mijn oude schakelaars (HE874) moet je in de learn-stand zetten (knopje tussen de 2 en 6 seconden indrukken en loslaten), maar ze reageren niet op een 'connect' vanuit de app. De nieuwere schakelaars (FA500S) gaan in de learn-stand zodra je ze inplugt. Ook hier gebeurde niets bij een 'connect'-actie vanuit de app.
Ook het clonen vanaf de bestaande afstandsbediening gaf geen resultaat - hij gaf wel aan een signaal gekloond te hebben, maar hierop reageerde de FA500S dan weer niet.

De FA500S is van Flamingo geloof ik, maar werd met mijn HomeEasy-basisstation (de HE840IP, als je de ICS2000 niet uitgebreid genoeg vindt, moet je voor de gein dat ding eens uitproberen :P) meegeleverd.
hanoman schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 10:21:
Ze hebben nu ook een alarmsysteem, dat werkt op 868 MHz. De sensoren die daarbij horen, bijvoorbeeld de ALMST2000 zie ik niet. Zal nog wel komen. Home easy lukte wel bij mij.
Wat voor HomeEasy schakelmateriaal heb jij, hanoman?

[ Voor 8% gewijzigd door Tarin op 09-04-2016 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanoman
Ik heb zo'n eenvoudige set van 4 waarvan 1 dimmer. Ik zie geen typenummer, maar er staat wel dat het werkt met de AB600 serie.
1 daarvan bediende ik met een kaku afstandsbediening (apa2-2300r), die heb ik gekloond. De andere heb ik via learn verbonden, maar ik moest hem wel dicht bij de ICS zetten anders ging het niet.
@Dick, de schemerschakelaar is van kaku.
Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Hm, ik zal er nog eens mee spelen. Ik merk wel dat de ontvangers van HE niet zo blij zijn als er een adapter in de buurt is (zal de ontvangst storen).

De typenummers staat overigens achterop, daar staat het een en ander in relief in de behuizing. Is erg slecht leesbaar bij weinig licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanoman
Ik heb nog eens gekeken, volgens mij is het type HE874

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ik merkte dat de dimbare LED-lamp van Pharox (die de Postcode Loterij een paar jaar geleden weggaf) niet aangaat als je hem vanuit uit-stand direct op minder dan 65% aanstuurt (dimt), dus ik heb een Scene gemaakt die de lamp eerst op 70% aanzet en na een seconde op de lagere gewenste waarde dimt. Werkt leuk zo.
hanoman schreef op zondag 10 april 2016 @ 20:46:
Ik heb nog eens gekeken, volgens mij is het type HE874
Dus via Clone werkte het niet, maar via Learn (dicht bij het ICS2000) wel? Dan speel ik er vanvond nog even mee :).
Anders bestel ik dit setje binnenkort nog even via m'n ouders, die wonen daar in de buurt en komen eind v/d maand hier langs :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanoman
Een kaku afstandsbediening gebruiken voor HE en die vervolgens klonen werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Helaas. Ik heb net alles nog een keer geprobeerd met beide HE-stekkers in de buurt van het ICS2000, maar zowel de FA500S als de HE874 kreeg ik niet aan de praat vanuit de app.
hanoman schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 20:06:
Een kaku afstandsbediening gebruiken voor HE en die vervolgens klonen werkt ook.
Dat lukte helaas ook niet: ze reageren beiden niet op de KAKU-afstandsbediening. Dat komt me opzich ook wel logisch voor, want (evt.) ander protocol enzo, maar daarom had ik gehoopt dat het clonen zou functioneren.
Wie weet, in een toekomstige firmware-update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dick99999
Ik heb de ICS-2000 nu een tijdje 'werkend'. Het is een wel erg simpel apparaat, met alleen basis mogelijkheden. Maar positief is: ja, je kan schakelen, op tijd, bij zon op/ondergang en na een sensor trigger. De zon trigger is nieuw, de rest kan mijn afstandbediening met timers en wandschakelaars ook zo ongeveer.

Wat mij zo opgevallen is:
- Ik kan geen vertraging in de acties na en trigger zetten. Dat kan wel bij scenes, maar die kunnen weer niet met een trigger gestart worden. (zie reactie Illusion)
- Edit mogelijkheden zijn uitermate beperkt, meestal moet ik een apparaat wegdoen en er opnieuw in zetten. Ook een tijd trigger bijstellen kan niet, trigger weg en opnieuw doen.
- Vaak kan je de volgorde van apparaten en acties verschuiven, maar juist bij triggers gaat dat niet.
- Mijn schemersensor kan ik wel koppelen (pairen), maar niet gebruiken. "Komt in de volgende versie"
- Geen virtuele apparaten, of toestand variabelen
- Geen ANDs of Ors in regels. Een regel (rule) is gewoon een trigger!
- Ik heb de productie film van Trust (zij hebben het merk coco verkregen), goed bekeken. De doos zit met plastic popnagels vast, openschroeven kan dus niet. Maar op die film zie je dat er erg weinig chips op de print zitten. Zouden zij een enkelchips processor met weinig geheugen hebben gebruikt?
- Dat zou verklaren waarom je in het megabit tijdperk slechts 100 timers kan instellen. Op zich voldoende, maar ook voor ingewikkelde schakel regels?

Dit alles samen met alle beloftes, die al eerder gemeld zijn voor zaken die op de doos en in de Faq staan, maar niet in de huidige versie zitten, vraagt om een grote (beter dagelijkse) software updates. Bij de huidige staat zou ik verwachten dat de updates mij om de oren vliegen, maar niks daarvan. Wat zou de alfa release voor de testers geweest zijn?

Zorgen maak ik mij om de backup van mijn schakelplan en apparaat definities. Ik kan die niet zelf veiligstellen. Waar staat dat plan? Is het veilig opgeslagen? Kan ik daarbij?

Wat zou het toch fijn zijn als de software werd opengegooid en er een PC versie van komt. Kaku en Trust zouden daar veel profijt bij hebben, denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Dick99999 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:34:
Ik heb de ICS-2000 nu een tijdje 'werkend'. Het is een wel erg simpel apparaat, met alleen basis mogelijkheden. Maar positief is: ja, je kan schakelen, op tijd, bij zon op/ondergang en na een sensor trigger. De zon trigger is nieuw, de rest kan mijn afstandbediening met timers en wandschakelaars ook zo ongeveer.

- Ik kan geen vertraging in de acties na en trigger zetten. Dat kan wel bij scenes, maar die kunnen weer niet met een trigger gestart worden.
Op mijn Iphone app kan ik gewoon scenes triggeren met een knop van de afstandsbediening. Maak een trigger aan, die als actie een scene heeft.
- Edit mogelijkheden zijn uitermate beperkt, meestal moet ik een apparaat wegdoen en er opnieuw in zetten. Ook een tijd trigger bijstellen kan niet, trigger weg en opnieuw doen.
- Vaak kan je de volgorde van apparaten en acties verschuiven, maar juist bij triggers gaat dat niet.
Alledrie bijzonder onhandig, volkomen mee eens! Ook tijdens betatest al over geklaagd, maar helaas (nog) niks aan gedaan.
- Mijn schemersensor kan ik wel koppelen (pairen), maar niet gebruiken. "Komt in de volgende versie"
Het hebben van toestand-variabelen zou handig zijn, maar doordat het KaKu systeem inherent onbetrouwbaar is door gebrek aan feedback, is de toegevoegde waarde minder groot dan je hoopt.
- Ik heb de productie film van Trust (zij hebben het merk coco verkregen), goed bekeken. De doos zit met plastic popnagels vast, openschroeven kan dus niet. Maar op die film zie je dat er erg weinig chips op de print zitten. Zouden zij een enkelchips processor met weinig geheugen hebben gebruikt?
- Dat zou verklaren waarom je in het megabit tijdperk slechts 100 timers kan instellen. Op zich voldoende, maar ook voor ingewikkelde schakel regels?

Dit alles samen met alle beloftes, die al eerder gemeld zijn voor zaken die op de doos en in de Faq staan, maar niet in de huidige versie zitten, vraagt om een grote (beter dagelijkse) software updates. Bij de huidige staat zou ik verwachten dat de updates mij om de oren vliegen, maar niks daarvan. Wat zou de alfa release voor de testers geweest zijn?
Volkomen mee eens.
Zorgen maak ik mij om de backup van mijn schakelplan en apparaat definities. Ik kan die niet zelf veiligstellen. Waar staat dat plan? Is het veilig opgeslagen? Kan ik daarbij?

Wat zou het toch fijn zijn als de software werd opengegooid en er een PC versie van komt. Kaku en Trust zouden daar veel profijt bij hebben, denk ik.
Een backup maken van je schakelplan is niet mogelijk. Nadat ik mijn beta-exemplaar had opgestuurd en een nieuwe kreeg, was het onmogelijk deze aan mijn oude account te koppelen. Ook opnieuw registreren met hetzelfde emailadres was niet mogelijk. Een mail naar de klantenservice werd vlot beantwoord met de strekking: "we hebben je account verwijderd, je kan nu met je oude emailadres een nieuw account aanmaken. We kunnen je oude instellingen helaas niet overzetten"
En dat laatste is een dusdanig groot probleem dat ik dit systeem nooit in zal zetten voor een groot systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dick99999
Inderdaad scenes kunnen gestart worden met een trigger, ik heb dat doorgestreept, dank je, ga ik nu gebruiken.

Toestand variabelen zijn toch wel goed te gebruiken met de beloofde Zigbee ondersteuning? En zolang dat er niet is zou ik graag 's ochtends bij het opstaan (tijd trigger) de lichten aan hebben als het donker is (toestand, na schemer trigger). Dat lijkt mij betrouwbaar genoeg te doen met Kaku.

En ook nu al betrouwbaar zou zijn een toestand 'vandaag feest' op een trigger van de AB. Dan blijven de lichten langer aan 's avonds (tijd trigger 'lichten uit' niet laten werken als het feest is (toestand))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Wat voor mij (ons) een groot voordeel is, is dat we vanaf een afstandsbediening verschillende dim-standen kunnen kiezen (in plaats van op het juiste moment op de knop drukken terwijl hij aan- en uitdimt of de smartphone erbij pakken). Verder is het inderdaad nog niet veel meer dan een veredelde tijdschakelaar.
Maar wel een die heel eenvoudig in installeren is. Beheer en aanpassen is een ander verhaal, maar initiele setup is echt mooi simpel.
[...]
Heb ik tijdens de beta-test ook aangegeven, maakt het beheer inderdaad vervelender.
[...]
Dat probleem had ik bij de bewegingssensor. Heb ik nog niet opnieuw uitgeprobeerd, zal ik vanavond eens naar kijken.
Ik had ook wat meer (semi-)geavanceerde logica verwacht eigenlijk. De verlichting in de gang is met een bewegingsmelder geschakeld, en die zou ik graag 's nachts gedimd aan willen doen.
Zo nauwkeurig heb ik hem niet bekeken, maar ik vond het inderdaad ook jammer dat hij dichtgesmolten is. Schroefjes zijn altijd +1 maar duurder in productie.
Er zijn zeker verbeteringen. En er zit een mooi doosje omheen nu. Ik weet niet hoe KAKU/Trust het een en ander ziet, maar wat openheid (een forum oid) met inzicht op de plannen en de mogelijkheid vragen te stellen zou leuk zijn. Momenteel is erg onduidelijk wat de toekomstplannen zijn. Komen er nog een aantal hippe functies? Hoe zit dat met Zigbee? En andere third-party spullen? Een signaaltje clonen zou met de huidige hardware best haalbaar moeten zijn, toch? Er zijn alternatieven die dit ook doen volgens mij.

Een backup-optie zou erg fijn zijn. Het afschermen van de instellingen met een wachtwoord, of een use-only versie van de app voor de rest van het huishouden ook, en widgets die scenes en apparaten aansturen. Is ook door mij en anderen tijdens de beta aangestipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanoman
Ik heb hierover antwoord gehad van Kaku. Ze zijn er van op de hoogte en het moet met een volgende update verholpen zijn.
Verder heb ik gisteren de kabels e.d. in de meterkast opgeruimd en daarbij de stroom van de ICS afgehaald. Vervolgens kon ik een deel van de verlichting niet meer bedienen. Alles staat er nog wel in, maar het werkt niet meer. Vanavond de afstandbediening maar opnieuw klonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
Ik heb ook een paar keer gehad dat de ICS-2000 verschillend reageerde. Ik heb bijvoorbeeld (bijna) zeker een Flamingo FA500D (Elro Dimmer) kunnen koppelen en laten werken (de FA500S werkte niet). Volgende dag werkte het niet meer, koppelen ook niet. Ook een Kaku schakelaar (APA3-1500R, werkte niet meer. Soms wil het koppelen niet lukken, dan haal ik de stroom en Internet van de 2000 af. Wacht 15 min of een nacht, en dan lukt het koppelen wel.

Moeilijk om te reproduceren, maar volgens mij komt de 2000 soms in een mode die koppelen /schakelen op sommige apparaten onmogelijk maakt.

Overigens werk ik nu met de HE877 (HomeEasy) schakelaars en Kaku door elkaar. Van die HE877 heb ik 2 types Beide zonder letter er achter. De een van Smartwares werkt wel met Kaku, de ander van Roos niet. Verder uiterlijk identiek.
Er bestaat ook nog een HE877-HW (ik vermoed 'Home Wizard'), Heeft iemand die en werkt die met de 2000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
zeef schreef op donderdag 07 april 2016 @ 00:02:
Zo snel ik iets weet horen jullie het.
Inmiddels weer anderhalve week verder. Ik heb die van mij inmiddels uitgepakt en geinstalleerd en ga er vanuit dat de andere gewoon een extraatje is, waarvoor mijn dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
jongetje schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:22:
[...]

Inmiddels weer anderhalve week verder. Ik heb die van mij inmiddels uitgepakt en geinstalleerd en ga er vanuit dat de andere gewoon een extraatje is, waarvoor mijn dank!
Ik kan je geen ongelijk geven. Wij hebben ook niets meer gehoord, dus: Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:38

Gaitman

The Real One

Mocht iemand de andere ICS2000 over hebben. Ik hou me graag aanbevolen! (via prive bericht of Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/emailadres/?UserID=43703) Ik had me ook ingeschreven voor deze test maar was helaas niet uitgeloot. Ik heb al KaKu schakelaars, etc. Dus zou een mooie aanvulling zijn!

[ Voor 26% gewijzigd door Gaitman op 19-04-2016 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neggs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-05 14:00
Ik heb de ics 2000 sinds een paar weken in gebruik maar heb een probleem na updaten van de app: het ww blijkt niet te kloppen en ww reset gaat via email en/of telefoon. Iemand een idee hoe ik het ww kan achterhalen of resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Kaku app lijkt bij mij ook het wachtwoord niet te accepteren na de update. De trust smarthome app werkt nog wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
Bij mij werkte het oude wachtwoord wel, maar ik moest wel opnieuw inloggen in de App. Ik gebruik de Kaku versie , niet de Trust versie. Ik weet alleen hoe je het op een iPhone kan achterhalen.

Daarvoor moet je de laatste backup nemen/maken van je iPhone op je PC. Dan kan je in de backup kijken met iExplorer en de Kaku deel heeft het WW leesbaar opgeslagen.

Overigens vraag ik mij af waarom ze het WW niet in the iChain opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neggs
Mmm trust app heeft idd gewerkt maar is nu ook update van, zelfde probleem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
Ook met nieuwe Trust versie werkt mijn WW. Misschien toch WW vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neggs
Dacht ik ook aan maar ww vergeten proces is via email of telefoon en alleen binnen kantooruren te bellen.....beetje erg ouderwets dus......ook op de FB pagina wordt niet gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Blijkt dat de oude trust- app het wachtwoord helemaal niet controleerde. Kan met elk random wachtwoord inloggen.
Nieuwe KaKu app checht het wel, maar log dus al weken met een verkeerd wachtwoord in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
Bij de iPhone heb ik aangegeven dat je het wachtwoord kan achterhalen. Is er ook zoiets op Android? Dus kijken in de files van de Kaku App. Of op de telefoon zelf of in de backup. Het wachtwoord staat daar, misschien bij Android ook in leesbare text?
Dit zou natuurlijk een hash van het wachtwoord moeten zijn. Ben eigenlijk heel benieuwd hoe ze dat op de server doen. Daar gaat het wachtwoord toch ook naar toe?

[ Voor 14% gewijzigd door Dick99999 op 02-05-2016 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ik moest inderdaad ook opnieuw inloggen; ik gebruik alleen de KiKa-app.
M'n ouders waren dit weekeinde op bezoek en vonden het een leuk systeem. Zij willen iets eenvoudigs, eigenlijk alleen een tijdklok die zich gedurende het jaar aan de zonsondergangstijd aanpast met een random offset en daarvoor is het ICS2000 op dit moment in ieder geval prima geschikt. Dus m'n pa krijgt m'n tweede station voor z'n verjaardag met een startsetje stekkers :).

Hebben jullie al met Push-messages gespeeld? Ik kan ze op het moment in ieder geval niet in de app vinden.. zit er aan te denken een mailtje aan de deurschakelaar te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neggs
Nou ik kan weer inloggen hoor - wat een gedoe. Moet je MAC adres en SN mailen alsmede het wachtwoord wat je wilt! Dit is echt zo enorm omslachtig......gelukkig wel snel geholpen na het weekend, dat dan weer wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dick99999
Neggs schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:01:
Nou ik kan weer inloggen hoor - wat een gedoe. Moet je MAC adres en SN mailen alsmede het wachtwoord wat je wilt! Dit is echt zo enorm omslachtig......gelukkig wel snel geholpen na het weekend, dat dan weer wel.
Dat kan echt niet. Een organisatie die beveiliging serieus neemt, vraagt de gebruiker niet om wachtwoorden! Dit is weer een bijdrage aan de slechte naam die de beveiliging van het Internet of Things (IoT) heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanoman
Na de update is de schemerschakelaar zichtbaar en is ook de beveiliging toegevoegd. Ik moest ook opnieuw inloggen, maar verder geen probleem. Ik moet de schemerschakelaar nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
Er is een interessant antwoord van Kaku op Facebook. Als ik het goed lees beweren ze dat de schemersensor blind gemaakt kan worden door in de bijbehorende actie(s) een vertraging te zetten. Dit is zeer bruikbaar voor schemersensoren die klapperen (aan,uit,aan,uit, bijvoorbeeld ochtend licht, dan een wolk, dus weer donker, wolk weg weer licht etc.).

Dat zou betekenen dat acties bijbehorende triggers blokkeren, zolang de acties niet afgelopen zijn. Hiermee zou je de blinde tijd voor de schemersensor in minuten kunnen instellen i.p.v. alleen meer dan 2 uur. Dat zou een mooi voordeel van de 2000 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neggs
Ik ben er nog niet erg enthousiast over: timer regel werkt niet altijd (bijv bij aanbellen licht aan doet ie niet) en de verbinding met internet is regelmatig weg. Meest rechter led is dan rood, internetverbinding is dan wel actief. Alleen door de spanning er even af te halen komt ie weer online.....
Daarnaast ben ik het eens met Dick9999: wachtwoorden mailen kan niet meer in deze tijd. Ik gok dat ze plein text in een databaseje van KAKU zitten....ready to be released into the wild 😭😭😭
Het alarmsysteem laat ik dan voorlopig dan ook maar voor wat het is.....laat ze eerst maar eens bewijzen dat ze e.e.a. beter georganiseerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-05 06:06
Dick99999 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 16:35:
Er is een interessant antwoord van Kaku op Facebook. Als ik het goed lees beweren ze dat de schemersensor blind gemaakt kan worden door in de bijbehorende actie(s) een vertraging te zetten. Dit is zeer bruikbaar voor schemersensoren die klapperen (aan,uit,aan,uit, bijvoorbeeld ochtend licht, dan een wolk, dus weer donker, wolk weg weer licht etc.).

Dat zou betekenen dat acties bijbehorende triggers blokkeren, zolang de acties niet afgelopen zijn. Hiermee zou je de blinde tijd voor de schemersensor in minuten kunnen instellen i.p.v. alleen meer dan 2 uur. Dat zou een mooi voordeel van de 2000 zijn.
Lijkt me stug.
Het 'klapperen' moeten je tegengaan op de schemerschakelaar zelf en niet door middel van vertragingen op het control station.
Het control station kan namelijk niet ruiken of er even een wolkje voorbij komt of dat het echt donker is.

Zelf gebruik ik gewoon de dusk/dawn schakeltijden om mijn verlichting te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
Marco schreef op zondag 08 mei 2016 @ 23:54:
[...]

Lijkt me stug.
Het 'klapperen' moeten je tegengaan op de schemerschakelaar zelf en niet door middel van vertragingen op het control station.
Het control station kan namelijk niet ruiken of er even een wolkje voorbij komt of dat het echt donker is.

Zelf gebruik ik gewoon de dusk/dawn schakeltijden om mijn verlichting te schakelen.
Ik heb een bevestigend antwoord gekregen. Mijn vraag was:
[.......]Begrijp ik nu goed dat een trigger (in het algemeen) niet meer aanslaat zolang de bijbehorende actie actief is? Dat zou een geweldig feature van de ICS 2000 zijn en een die in de handleiding thuishoort.
KlikAanKlikUit op facebook
Ja klopt, de trigger zal niet meer aanslaan zolang de bijbehorende actie actief is. Dit is enkel met combinatie van ons tweeweg apparaten zoals ALMST-2000 for ALMDT-2000.
Overigens vind ik dat wel dat het goede optie is 'klapperen' in het control station tegen te gaan. Daarvoor hoeft deze niet te 'ruiken', maar nu, met het bovenstaande antwoord, heeft een [loze] vertraging van bijvoorbeeld 3-5 min, aan het einde van een actie dat anti klapper effect (hysteresis). Zeker als de sensor voor mij onbruikbare blind-tijden heeft van N*2 uur of langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Via de Trust smarthome app krijg ik nog steeds geen magneetsensoren, bewegingssensors of wandschakelaars toegevoegd. Nu zag ik dat de 'oude' kaku app ook nog op google play staat. Werkt dat hiermee wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyMoody
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-05 16:04
wienesroa schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 23:59:
Via de Trust smarthome app krijg ik nog steeds geen magneetsensoren, bewegingssensors of wandschakelaars toegevoegd. Nu zag ik dat de 'oude' kaku app ook nog op google play staat. Werkt dat hiermee wel?
Ik kon in ieder geval een bewegingssensor toevoegen in de klikaanklikuit app...
En het werkt ook nog.

PVOutput Limelight 6750Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Als ik dit probeer, kom ik op een gegeven moment op het punt dat ik de deur waaraan de kaku magneetsensor (AMST-606) moet openen, om de koppeling te maken. Ik kan dan met de deur smijten tot ik een ons weeg, maar er gebeurd niets. Dit alles met behulp van smarthome app van Trust.
Ik zal straks een die andere app erop zetten en kijken of dat wel werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Die ICS-2000 is op dit moment nog een product dat in ontwikkeling is. Veel van de functionaliteiten die op de site en folder staan werken (nog) niet zoals IFTTT. Heb idee dat ze graag al eerder het op de markt willen brengen en zo een cashflow willen genereren om dit verder te ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
wienesroa schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:34:
Als ik dit probeer, kom ik op een gegeven moment op het punt dat ik de deur waaraan de kaku magneetsensor (AMST-606) moet openen, om de koppeling te maken. Ik kan dan met de deur smijten tot ik een ons weeg, maar er gebeurd niets. Dit alles met behulp van smarthome app van Trust.
Ik zal straks een die andere app erop zetten en kijken of dat wel werkt
Het maakt niet uit welke app ik gebruik. Ik Ben er nu achter dat de magneet niet sterk genoeg signaal uitzend. De lamp in de berging is geen probleem, maar de ics200, die 2 deuren en hemelsbreed 3m verder hangt, is te ver....
Ik kan hem wel koppelen door het naast de ics2000 te activeren.

Kan ik op 1 of andere manier een soort van kaku repeater opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanoman
Dick99999 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:12:
[...]

Overigens vind ik dat wel dat het goede optie is 'klapperen' in het control station tegen te gaan. Daarvoor hoeft deze niet te 'ruiken', maar nu, met het bovenstaande antwoord, heeft een [loze] vertraging van bijvoorbeeld 3-5 min, aan het einde van een actie dat anti klapper effect (hysteresis). Zeker als de sensor voor mij onbruikbare blind-tijden heeft van N*2 uur of langer.
Er staat voor de 2-weg apparaten, daar hoort de schemersensor niet bij, volgens mij alleen de nieuwe beveiligingsapparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
hanoman schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:08:
[...]
Er staat voor de 2-weg apparaten, daar hoort de schemersensor niet bij, volgens mij alleen de nieuwe beveiligingsapparaten.
Nee, dat staat er niet. Wat er wel staat is namelijk op 2 manieren uit te leggen.

Ik heb het getest en mijn uitleg lijkt de juiste. Dus een actie wordt niet opnieuw gestart als die actie nog loopt vanuit een vorige trigger. Maar het is moeilijk te testen Elke keer als iets niet werkt, kan het namelijk zijn dat de schakelaar of de 2000 iets niet ontvangen heeft. Er zou een log file moeten zijn, dat zou helpen.

Maar ja, er 'zou zoveel' en er gebeurt qua updates bijna niets volgens mij. Ik heb de 2000 nu sinds eind feb. Eigenlijk zijn er geen functionele updates uitgekomen. Wel is 1x ondersteuning voor een vergeten apparaat toegevoegd, een werkje van hoogstens een paar uur als een firma ook echt aan software ontwikkeling doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
Schemersensor en ICS 2000. Verplaatst naar Domotica. Ervaringen en vragen.

[ Voor 95% gewijzigd door Dick99999 op 05-06-2016 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriszz
Ik vond via een link op internet de mogelijkheid via de app Triggi om echte IFTTT toe te kunnen voegen aan mn ICS-2000. Dus was even helemaal happy.
Echter na instellen van 2 IFTTT rules met het Weer, Sunset, Time en aanwezigheid was de app ineens mn account kwijt en kon ik niet meer inloggen.(er is geen weblogin/portal ofzo)
Nu draaien de rules echter door, terwijl ze niet goed zijn.(midden in de nacht gaan alle lichten aan...)

Nu de vraag:
Weet iemand waar je voor de ics-2000 de 'Connected apps'(api's) oid kan instellen(verwijderen)?
Ik heb al in de app gekeken(Android) en op het portaal zie ik t ook niet(ook niet in de help gevonden)

Floris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Het was een veel belovende start maar echt innoverend is het tot op heden niet geworden. 3rth party dingen aansturen, ifttt etc. werkt allemaal nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ger213
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-01-2023
floriszz schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:46:
Ik vond via een link op internet de mogelijkheid via de app Triggi om echte IFTTT toe te kunnen voegen aan mn ICS-2000. Dus was even helemaal happy.
Echter na instellen van 2 IFTTT rules met het Weer, Sunset, Time en aanwezigheid was de app ineens mn account kwijt en kon ik niet meer inloggen.(er is geen weblogin/portal ofzo)
Nu draaien de rules echter door, terwijl ze niet goed zijn.(midden in de nacht gaan alle lichten aan...)

Nu de vraag:
Weet iemand waar je voor de ics-2000 de 'Connected apps'(api's) oid kan instellen(verwijderen)?
Ik heb al in de app gekeken(Android) en op het portaal zie ik t ook niet(ook niet in de help gevonden)

Floris
Kijk eens op www.Triggi.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• floriszz
Ik kan inmiddels weer inloggen. Triggi heeft wat opstart problemen. Blijkbaar is de activerings mail nooit verstuurd en werd mn account na 2 dagen dus geblokkeerd.

Klikaanklikuit heeft ook in een email laten weten dat ze de app gaan uitbreiden met de mogelijkheid om 3rd party connected apps (oauth(2)) te kunnen beheren! Dus das ook positief.

Inmiddels al een aantal IFTTT Triggi's aangemaakt icm de ics-2000 en vind dit zeker wel een waardevolle toevoeging. Bijvoorbeeld de triggers icm het weer en aanwezigheid.
Pagina: 1 2 3 Laatste