• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:46

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Ook hier valt het op dat de ICS-1000 veel vaker knippert en om reset vraagt.
Na een aantal seconden komt de verbindingen vanzelf terug al dan niet met het hele opstart verhaal in het scherm.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 22:23

zaadstra

Überprutser

Wat een vage problemen .... Ik denk dat we de gemene deler moeten vinden en getroffen gebruikers dit moeten inventarisen:
- firmware versie ICS-1000 (is in de app te vinden en op de ICS, zie manual)
- type router of ding van provider
- provider

IP adres is ook op te vragen in de ICS-1000, zie manual. Maar als de ICS geen IP heeft dan kan je niks, ook niet over wifi dus dat valt ook op.

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 19:28
Zonet mijn ics van de stroom gehaald. Na de herstart kreeg ik een firmware update. Sindsdien lijkt het goed. Geen router reset melding meer. Draai nu 2.78...

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-03 12:08
Ook even de ics herstart, zo te zien draaide deze al 2.78.
Schijnbaar ergens vanzelf geüpdate.

• pierw
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-05 11:42
Voor de liefhebber, Bij de Gamma is tot zaterdag het Internet control station in de aanbieding voor slechts € 99

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:09

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Krishly schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 07:50:
Denk dat het aan de server van kika ligt.
kaku (of coco) bedoel je neem ik aan ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-10-2022
Bij mij is hij ook geupdate...
heb de poorten geopend zoals omschreven in de handleiding, extern inloggen werkt nu ook goed.

Enige vraag;

Op het moment dat je de optie om het extern gebruik toegestaan heb aangevinkt werkt het niet meer over de wifi? klopt dit?

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyboy123
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-05-2022
Sinds gisteren ook dit probleem. Krijg de volgende meldingen: "Check cable" en " reset router". Ik gebruik de Netgear Wndr3700 router. Ik heb de kabel vernieuwd en de router gereset maar het probleem blijft bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Carlo.Mijnders schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:17:

Enige vraag;

Op het moment dat je de optie om het extern gebruik toegestaan heb aangevinkt werkt het niet meer over de wifi? klopt dit?
Nee het werkt tegelijkertijd. Ik heb die optie uit staan. Ben ik binnen het bereik van wifi, dan schakelt hij over wifi, ben ik buiten bereik dan pakt hij het gsm data netwerk. Ik neem aan dat je met die knop dat kan forceren, maar dat lukt natuurlijk ook als je op de foon de wifi uit zet ;-)

[ Voor 31% gewijzigd door zaadstra op 29-08-2014 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 610246

Wat is het doel van die port forwarding? Mijn ICS-1000 handleiding zegt er niets over en ik heb ook geen port forwarding (in die range 2011-->) staan...
Het staat me bij dat de ICS-1000 naar buiten pollt, in welk geval een port forward niet nodig is.

Ik zou me kunnen voorstellen dat die port forwarding *directe* bediening mogeljik maakt, maar of je dat open wilt zetten....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

OK hierbij even een status update van de bouw van mijn kakulib.c, een bibliotheek om de ICS-1000 eenvoudig aan te sturen vanuit een C programma.
Ik heb code om de configuratiefile in te lezen en controleren, om de communicatie op te zetten, en om 'raw' commando's te verzenden en de bijbehorende acknowledgeberichten terug te lezen en controleren.

Dat lijkt feilloos te werken.
Een programma kan er als volgt uitzien (zonder error checking, die bied ik wel; lees de documentatie):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
#include "kakudefs"
#include "kakuxdefs"
main()
{
    kaku_read_conf("./my_kaku_conf");
    kaku_init_comms();
    kaku_send_cmd("001,!R8D1F1"); /* lamp 1 in kamer 8 gaat aan */
    sleep(1);
    kaku_send_cmd("002,!R8D1F0"); /* lamp 1 in kamer 8 gaat weer uit */
}

Verder is er een fatsoenlijk stuk documentatie van het principe van de opzet, van alle functies incl returncodes, enz.

De volgende stap is het maken van functies die met symbolische namen werken:
kaku_switch("woonkamer", "schemerlamp", AAN);

Ik maak de code onder GPL beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Anoniem: 610246 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:31:
Wat is het doel van die port forwarding?
Dat is o.a. voor gebruik van andere aps dan kaku eigen.
er is een edit knop b.t.w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-02 16:35

shoney24

The Dude Abides!

Sinds gisteren heb ik ook het Reset Router probleem.
Zelf heb ik een aparte UPC modem welke aan een Netgear router hangt. Tot gisteravond heeft dit altijd prima gewerkt. De ICS heeft firmware 2.78.
Ik heb poortforwarding op mijn netgear aangezet. Dit had geen resultaat.
Daarnaast heb ik de ICS rechtstreeks op de modem gehangen. Hij krijgt inderdaad dan een nieuw IP adres maar geeft nog steeds de melding Reset router.
Ik kan de ICS wel aansturen via mijn Iphone.

Eerlijk gezegd wordt ik erg moe en verdrietig van dit product.
Nu maar even het stroom van de ICS af gehaald want zodra de ICS geen verbinding krijgt met de server geeft deze een signaal naar een aantal van mijn lampen. Hierdoor hebben ze al midden in de nacht aan gestaan. :(
Dat is op zich niet leuk maar ik ben bang dat ook mijn zonwering welke op KaKu draait ook naar buiten komt.

[ Voor 27% gewijzigd door shoney24 op 30-08-2014 10:43 ]

If at first you don't succeed.... Skydiving isn't for you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Hmmm, interessante observatie. Het bleef me dwarszitten, dat ik niet echt snapte hoe een device in je iPad nou gekoppeld wordt aan een device in je ICS-1000.
Ik vermoedde, dat de ICS-1000 helemaal niks snapt van kamernamen en device namen en dat blijkt te kloppen.

De ICS kent alleen NUMMERS van kamers en NUMMERS van devices.

Dus, je iPad en Android-apps hebben ZELF een tabelletje (wat via de knoppen wordt gerepresenteerd) en dat tabelletje kunnen ze uploaden naar je account op de kaku site. Zo kun je de configuratie van je huis tussen meerdere devices uitwisselen.

Zoiets vermoedde ik al. Waar nog een gat zat, was HOE je iPad de ICS-1000 nou aangaf dat een apparaat gekoppeld moet worden. Zonet maar eens wat op het LAN gaan sniffen en het was al snel duidelijk: er IS helemaal geen apart commando om een device in te leren op de ICS-1000. Wat gebeurt er nl in je app?
  1. Als je een nieuwe kamer maakt, wordt dat ALLEEN geregistreerd in je app. Ofwel: er wordt in het tabelletje van je app een kamer bijgeplaatst en dat zie je o pje scherm met een button voor die kamer.
  2. Als je in het scherm van die kamer o p+ drukt, maakt de app een nieuw device aan, eerst ALLEEN in de tabel en de knop voor het device komt op het scherm.
  3. Pas dan ga je koppelen en DAT doet de app gewoon, door kort na het indrukken van de learn-knop een LAMP-AAN commando te sturen. (en 'ont-leren' op dezelfde wijze met een LAMP-UIT).
Eigenlijk logisch, want inleren op een gewone afstandbediening gebeurt ook door domweg een AAN commando te sturen.

werken zonder app
Met deze gewaarwording is het dus mogelijk, om de ICS-1000 zonder app te gebruiken. Je zou bijvoorbeeld het volgende kunnen doen.
Je maakt een configfile voor kakulib (zie eerder artikel van mijn hand in deze thread), met daarin de gewenste kamers met kamernamen en met de gewenste devices.
Je zou dan een simpel scriptje kunnen maken, dat, gebruik makend van die config file, één voor één de devices inleert. De dialoog zou zijn:
- configuring "woonkamer", device "schemerlamp". Push learn button on device and hit ENTER.
- vervolgens stuurt het script een LAMP ON naar het device.
- presto.

Vervolgens kun je de devices met kakulib via de kamernamen en devicenamen aansturen. OK die laatste functies moet ik nog maken, maar dat is triviale code.

De volgende uitdaging is te zien, hoe je de device tabel kan uitwisselen met de kaku site. Dan hoef je dat gehannes op de iPad app niet meer te hebben, maar kun je gewoon de ASCII devicetabel uploaden naar de site en uitlezen met je app. Ik denk niet dat ik daar zelf tijd in ga steken, maar als iemand dat up/downloaden uitzoekt, wil ik best wat code opnemen in kakulib om de zaak mooi compleet te maken.

Trouwens, zoals in de interface specificatie te lezen is, kan de ICS-1000 maar liefst 16 kamers met elk 16 devices aan. Nu het bovenstaande duidelijk is, kunnen we die devices ook daadwerkelijk definieren. De apps kunnen dat niet, die gaan maar tot 8.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 610246 op 30-08-2014 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

DukeBox schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:41:
[...]

Dat is o.a. voor gebruik van andere aps dan kaku eigen.
er is een edit knop b.t.w.
Ik ben wel nieuwsgierig welke apps dat dan zijn, hoe ze bevallen en wat de voor- en nadelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Begin toch wel erg veel 'router reset' of ander meldingen te krijgen. Het vanavond zelf héél erg.
Blijkbaar heeft daar de zon op en zon onder tijden ook last vast.
Zon onder blijft nu al een aantal dagen op 20:47 staan.

Het is lastig te bepalen waaraan het nu ligt: de KaKu (CoCo) server of mijn i-net verbinding.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 19:28
De afgelopen uren zijn de router resets ook weer terug. De ICS reboots nu zelfs continue...
KroontjesPen schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 20:55:
Begin toch wel erg veel 'router reset' of ander meldingen te krijgen. Het vanavond zelf héél erg.
Blijkbaar heeft daar de zon op en zon onder tijden ook last vast.
Zon onder blijft nu al een aantal dagen op 20:47 staan.

Het is lastig te bepalen waaraan het nu ligt: de KaKu (CoCo) server of mijn i-net verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vineurocent
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-04 11:43
Ik kreeg vandaag deze reactie van klik aan klik uit:

OPLOSSING

De structurele oplossing is een nieuwe Firmware die we aan het ontwikkelen zijn om te anticiperen op de update van uw Internetprovider. Deze gaan we als die klaar is automatisch op uw ICS-1000 zetten. Wij zijn druk bezig met de ontwikkeling hiervan en streven ernaar om deze van het week-end of begin volgende week te hebben gedaan.

[ Voor 68% gewijzigd door Vineurocent op 30-08-2014 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 577373

Rendier2710 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 23:11:
De afgelopen uren zijn de router resets ook weer terug. De ICS reboots nu zelfs continue...

[...]
Hier ook continue reboots en router resets op een Ziggo Ubee modem/router.
Als die nieuwe firmware maar niet zo lang gaat duren als de zon op/onder fix...
Van de week beloven ze dus :/

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 577373 op 30-08-2014 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Overigens wel weer het zoveelste punt waarin blijkt dat de ICS onbetrouwbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0yk3
  • Laatst online: 20-01-2016
Gisteren mooi zo'n apparaat aangeschaft.
Aanbieding van de Gamma, nu voor 100 euro. Vandaag de laatste dag volgens mij.

Meteen aangesloten, werkt in een paar tellen.
Alleen heb ik heel veel last van reboot problemen. Dan staat er *ROUTER RESET* op het display, en start hij opnieuw op. Alles werkt wel heb ik het idee, ook via de website of vanaf buitenaf (dus zonder wifi verbinding).

Maar wat ik wel heel apart vind, is dat gisteren avond automatisch 1 lamp aanging.
(Heb 4 apparaten verbonden). Dit gebeurden tijdens de reboot! Tot wel 3 toe. Heel erg vervelend. Heb de stekker er ook maar uitgetrokken toen ik ben gaan slapen.

Hebben meer mensen last van dit probleem?

Mijn eerste ondervinding is dan ook: Erg buggy!! Wel jammer, mijn verwachtingen waren erg hoog. (Vind de iPhone app ook niet echt up-to-date eruit zien, maar dat kan aan mij liggen).

Edit: de ICS1000 hangt aan een switch, deze hangt aan een Ubee modem van Ziggo.
Heb de stekker zojuist weer in het stopcontact gedaan... en alweer gaat er spontaan een lamp aan!

Wat een rommel zeg!! :X

[ Voor 11% gewijzigd door r0yk3 op 31-08-2014 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naajschap
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-05 06:08
Ook hier regelmatig RESET ROUTER en volledig opnieuw opstarten. Modem/router is KPN Experia Box V8. Verwacht van KAKU dit keer wel een snellere oplossing dan dat gedonder met zon op/onder timers.

[ Voor 32% gewijzigd door Naajschap op 31-08-2014 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Vineurocent schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 23:14:
Ik kreeg vandaag deze reactie van klik aan klik uit:

OPLOSSING

De structurele oplossing is een nieuwe Firmware die we aan het ontwikkelen zijn om te anticiperen op de update van uw Internetprovider. Deze gaan we als die klaar is automatisch op uw ICS-1000 zetten. Wij zijn druk bezig met de ontwikkeling hiervan en streven ernaar om deze van het week-end of begin volgende week te hebben gedaan.
Ik ben dan wel retebenieuwd wat Kaku dan gaat aanpassen in die firmware. Ik heb nl. geen reset router problemen. Gezien ervaringen met het verleden ben ik bang dat er met een update bij mij dat weer iets stuk wat nog wel werkte. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjo.han
  • Laatst online: 18-03 20:19
Sinds afgelopen week ook veel last van "Reset Router" en ook probleem met bediening vi de web-app. Ik heb het vermoeden dat het probleem bij de server/cloudoplossing van KaKu zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

r0yk3 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 11:28:
Gisteren mooi zo'n apparaat aangeschaft.
[..]
Wat een rommel zeg!! :X
Ik zou hem terugbrengen en voor een homewizard (helaas 2x zo duur) of rpi oplossing (pi kost < €35 + rf module zoals rfxcom) gaan. Bij staat de ICS1000 stof te happen sinds ik domoticz draai op mijn pi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

kakulib v1.0 is NU beschikbaar. Check ook https://www.facebook.com/klikaanklikuit?fref=ts.

[mbr]kan je je post ietsje uitbreiden? Alleen een linkdumpje is echt te mager[/mbr]
OK, OK :-). Ik had al eerder hierover gepost, maar goed:

De inleiding van de documentatie:

Dit document beschrijft een software libary, oorspronkelijk voor Linux ontwikkeld, om op gemakkelijke wijze klikaanklikuit apparaten aan te sturen vanuit zelfgemaakte software. Dit document beschrijft de functies van de library en van de configuratiefile, waarmee je je apparaten thuis kunt beschrijven.

Daarnaast zijn er enkele voorbeelden onderdeel van de distributie; deze voorbeelden worden eveneens beknopt besproken.

Van de gebruiker van deze software wordt een algemeen begrip verondersteld wat IP communicatie inhoudt (het verschil tussen UDP en TCP hoef je niet eens te kennen. Verder wordt de gebruiker geacht de C programmeertaal te begrijpen en ga ik er vanuit dat het vertalen en linken tot een executable programma (onder Linux) bekend is. Als je de library zelf wilt aanpassen moet je goede kennis hebben van C en moet je ook iets begrijpen van UDP communicatie.

Ik heb getracht het gebruik van de library zo simpel mogelijk te maken door de communicatie-aspecten voor de gebruiker zoveel mogelijk buiten beeld te houden. Dat betekent dat echt complexe toepassingen wel aanpassing van de library vergen, maar voor 95% van de toepassingen werkt dit prima.

enz...

De eerste formele distributie bevat alleen now "raw" commando's, maar het werkt vlekkeloos. De eerste functies die schakelen op basis van kamernamen en devicenamen werkt inmiddels ook al, dus er zal spoedig een meer complete library komen.

[ Voor 118% gewijzigd door Anoniem: 610246 op 05-09-2014 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvK68
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-04 15:03
Gisteren voor het eerst aangesloten en ook RESET ROUTER in mijn scherm en steeds opnieuw opstarten.
Ik dacht zelf omdat hij alle updates kon vinden, dat hij een goede verbinding had met het internet. Niet dus!!!

1 keer de instructie gevolgd zoals in de handleiding:

ICS-1000 uitzetten, router resetten, wachten tot die weer is opgestart en daarna weer de ICS-1000 aan.
Maar bleek toch niet goed door de router heen te gaan. Is overigens een Cisco (Ziggo).

De volgende instructie uitgevoerd die te vinden is op:

http://www.klikaanklikuit...y-uitgelegd/reset-router/

Uiteraard moet je er hierbij voor zorgen dat hij altijd hetzelfde IP adres krijgt d.m.v. een IP lease in de router of DHCP server. Is nodig voor de Port forwarding.

Daarna tot nu toe geen problemen meer!

[ Voor 50% gewijzigd door MvK68 op 01-09-2014 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Tijdens het rebooten van Win7 i.v.m. update ook eens mijn Netgear router gereset.
Daarna ICS1000 weer aangezet. Na de 1e cyclus kwam direct 2x weer RESET ROUTER.
Deze meldingen vielen gelijk weer weg zonder verdere meldingen. Standaard scherm dus weer direct terug.

Nu is het overdag lastiger te zien dat de led knippert vandaar dat ik niet kan hard maken dat ik het 's avonds vaker gebeurd.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Excuses voor de korte tijd tussen m'n posts.

Op de site van Kaku staat:
Momenteel ondervinden wij complicaties met de server-verbinding van de ICS-1000. Wij zijn hiervan op de hoogte en werken hier hard aan om dit op te lossen en verwachten hier zeer spoedig een oplossing voor uit te rollen.

Onze excuses voor het ongemak,
Daaronder een heel verhaal voor het weer resetten en setten van verlichting die spontaan aan gaan door dit probleem.
http://www.klikaanklikuit.nl/contact/

Tjeempie, wat ben ik blij dat ik daar géén last van heb.
Als dat goed fout was gegaan dan moest ik zo'n 18 punten herstellen.
In de tuin is dat dozen open en dicht schroeven.
Zowel voor de ICS-1000 als voor de handschakelaars en/of AB.

Op dit moment helemaal geen verbinding met de server. Laten we hopen dat dit de herstelwerkzaamheden zijn.
Een goed en redelijk snel back-upsysteem zou langzamerhand zinvol worden.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02 00:58
Door dit gedoe heb ik mijn ICS omgeruild, maar hoe zet ik nu de timers terug naar de ICS. Ze staan wel in de app maar op de ICS staat T=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

ruudvee schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:57:
Door dit gedoe heb ik mijn ICS omgeruild, maar hoe zet ik nu de timers terug naar de ICS. Ze staan wel in de app maar op de ICS staat T=0
Schrijf in settings in de app de instellingen naar de server. Laad ze daarna weer terug van de server, dan wordt de ics ook bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Zo te zien is het vandaag niet gelukt. Jammer.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KroontjesPen schreef op maandag 01 september 2014 @ 23:47:
Zo te zien is het vandaag niet gelukt. Jammer.
Jammer?
Ik heb net alle stekkers er LETTERLIJK uitgetrokken.
THNX KaKu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0yk3
Na het resetten van alle ontvangers geen last meer van het automatisch aanschakelen van de verlichting (tenminste niet gisterenavond), wel nog af en toe een reset.

Ik had trouwens al de desbetreffende poorten ge-forward. Weet niet of ik het goed heb gedaan (Ziggo Ubee router). Maar nu lees ik hierboven iets over "IP lease", is dit iets wat ik handmatig in moet stellen? Zo ja, kan iemand mij vertellen waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Bij stond ie al minder in gebruik maar was nu helemaal de reden om hem weg te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Op zich is het toch vreemd dat een product bedoeld voor gewone mensen een vast ip adres en poort gepruts moet hebben.
Dat heb ik trouwens niet meegekregen toen ik mijn ICS aansloot bijna een jaar geleden. Het werkte gelijk.

Omdat ik wel een klein beetje in mijn Netgear router de weg weet de ICS wel een vast adres gegeven.
Deze een bepaalde poort geven heb ik nog niet gedaan. Daar moet ik mij ook nog in verdiepen.

Een vast ip adres geven doe je meestal op de pagina van de DHCP-server van de router.
Hoe precies hangt van je router af.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Idd, een jaar geleden werkte het prima. Het begon met die zon opkomst/ondergang.. sindsdien heb ik het opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Het is opzich een goed werkend systeem, alleen jammer dat je afhankelijk bent van de kaku srever bent...
Of zie ik dat verkeerd?
Ik wil dat het systeem geen verbinding maakt met het internet maar wel via de wifi schakelt op mijn telefoon.
Enige idee of dit kan?

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvK68
r0yk3 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 07:53:
Na het resetten van alle ontvangers geen last meer van het automatisch aanschakelen van de verlichting (tenminste niet gisterenavond), wel nog af en toe een reset.

Ik had trouwens al de desbetreffende poorten ge-forward. Weet niet of ik het goed heb gedaan (Ziggo Ubee router). Maar nu lees ik hierboven iets over "IP lease", is dit iets wat ik handmatig in moet stellen? Zo ja, kan iemand mij vertellen waar?
Een IP Lease is een middel om via de DHCP server altijd hetzelfde IP adres aan een netwerkapparaat te geven. Hiervoor zet je het MAC adres van het apparaat in een tabel van de DHCP server en geeft je aan dat dit apparaat altijd IP adres x.x.x.x (een vrij IP adres in je eigen netwerk, bijvoorbeeld 192.168.100.25) moet krijgen. Het MAC adres is uniek en per apparaat verschillend. Voor de ICS-1000 staat dit aan de onderkant van het apparaat of in het menu. Hierdoor hoef je dus niet voor je hele netwerk de poorten 2011-2020 vrij te geven (onveilig), maar alleen voor het IP adres van de ICS-1000. Als je dit niet doet, heb je kans dat de ICS-1000 altijd een ander IP adres krijgt na een reset/herstart.

Ik weet niet hoe dat er op de Ubee uitziet, maar ik verwacht dat er iets staat van IP reservation waar je dan een MAC adres kan invoeren of selecteren en daarachter een IP adres in kan vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Carlo.Mijnders schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:46:
Het is opzich een goed werkend systeem, alleen jammer dat je afhankelijk bent van de kaku srever bent...
Of zie ik dat verkeerd?
Ik wil dat het systeem geen verbinding maakt met het internet maar wel via de wifi schakelt op mijn telefoon.
Enige idee of dit kan?
Het zon op/onder gedeelte zou niet via die server moeten lopen.
Moet ook nog kijken of de maanden lijst nu wel werkt. Die had ik uit mijn timers gesloopt omdat die in de niet aangevinkte maanden toch mee deden.
Wat er voor de rest dan nog overblijft werkt de goed.

Hier werkt wifi thuis prima op 2,4 GHz. Hoe ik dat gedaan heb weet ik niet meer. Kijk even bij de settings.

Aanvulling.
Timer gemaakt die alleen in de winter mag aan gaan.
Helaas nog steeds de veel te grote stappen van 30 min bij keuze zon op/onder.

[ Voor 8% gewijzigd door KroontjesPen op 02-09-2014 10:23 ]

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
KroontjesPen schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:07:
Op zich is het toch vreemd dat een product bedoeld voor gewone mensen een vast ip adres en poort gepruts moet hebben.
Dat hoeft ook helemaal niet.
Je ip adres is niet interressant want daar vraagt je app niet om en poorten hoef je ook niet te openen.

Normaal is het plug n play, behalve nu met die kaku storing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Gelukkig hier nog niet van die ellende, alleen de gewone kommer en kwel. De timers waren weer eens leeg in de ics-1000.

Na laden settings ( en dus timers) zag ik fraaie teksten voorbij komen als "alles verwijderen/commando" e.d. Het lijkt dus bij elke keer laden settings dat je ics leeggegooid wordt. Heel handig (not) want ik het de app lopen op 4 toestellen. Maar ook een hoop rommel kwam voorbij als in dit screenshot:
https://mobile.twitter.co...06829744957313024/photo/1

Kijk ik een paar tellen later nog eens, zie ik de firmware en het mac adres voorbijkomen, dan wat tekst met een half IP adres, onbekend, en daarna weer zo'n gevuld display met rommel en het woord "test". Het gaat erg lekker achter mijn rug om :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

De beloftes dat de timers nu echt per maand(en) kunnen worden ingesteld en die voor de kleinere tijden voor/na zon op/onder zijn nog niet nagekomen.
Doe daar het server probleem van nu erbij dan hoop ik dat Homey de ICS-1000 helemaal kan overnemen.

Voorlopig even geen nieuwe aanschaf van KaKu spullen. Zelfs niet als vervanging van defect spul.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Hier gaat het ook niet lekker. Gisteren een rolluikschakeling toegevoegd, gaat er opeens een lamp mee aan en uit in de woonkamer als ik het rolluik bedien.
Sinds een paar dagen brand er elke morgen een lamp in de woonkamer, die schijnt snachts opeens aan te springen.
Vaag verhaal weer......

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

KroontjesPen schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 22:49:
...dan hoop ik dat Homey de ICS-1000 helemaal kan overnemen.
Er zijn veel andere (goedkopere) alternatieven dan de homey.

[ Voor 8% gewijzigd door DukeBox op 03-09-2014 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

@DukeBox
Die komt hier met de 1e Kickstarter batch. :)

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
Anoniem: 577373 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 00:49:
[...]

Ik heb net alle stekkers er LETTERLIJK uitgetrokken.
THNX KaKu!
Dat is helemaal niet nodig, gewoon de ICS spanningsloos maken en wachten op de fix.
Maar wel balen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

KroontjesPen schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:12:
@DukeBox
Die komt hier met de 1e Kickstarter batch. :)
Ben benieuwd.. zag zo 123 nog niet echt voordelen boven iets als een raspberry pi met de modules die je nodig hebt (incl. voice control).

[ Voor 25% gewijzigd door DukeBox op 03-09-2014 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

@ruudvee

Mijn ICS schakel nog wel goed. Alleen de zon op/onder blijft staan op die van ongeveer 10 dagen geleden.

Dat wachten is nou juist het probleem. We doen dat al 6 maanden geloof ik op de nieuwe app die de maanden in timers nu wel goed meeneemt bij schakeltijden.
Ook de kleinere tijdstappen bij zon op/onder zou worden meegenomen
Op ander plekken zijn er 2 tijdwielen die van minuten en seconden. Die seconden hoeft hier niet.
Uren wiel van 0 - 9 en voor minuten stappen van 5, lijkt mij prima.

@DukeBox
Dat bij 1e batch in 2015 er een mijn kant op komt.
http://athom.nl/

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Ik heb de ics-1000 nu een week gebruikt en heb hem net terug gebracht bij de Gamma.

Ik ben toch wel teleurgesteld in het apparaat.

Het werkt soms wel soms niet, reboots, lichten die aanstaan als ik overdag thuis kom, tijdschakelingen die niet werken bij zon opkomst en ondergang.

Daarnaast vindt ik het niets dat kaku zelf de firmware kan doorpushen zonder dat de gebruiker akkoord hoeft te geven.

Opzoek naar een ander alternatief, het idee is goed van kaku alleen de uitwerking laat het te wensen over!

Het systeem moet te vertrouwen zijn als ik er een zonnescherm van 1800,- op aan gaat sluiten en in mijn ogen zou het ook een stroom besparing moeten opbrengen maar met de onregelmatigheden is dit het tegenovergestelde.

Kan iemand nog een andere systeem adviezeren?

gr. Carlo

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:25
Carlo.Mijnders schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:20:

Kan iemand nog een andere systeem adviezeren?

gr. Carlo
Na de Homewizzard gebruikt te hebben (was best wel redelijk) over gestapt op de Raspberry Pi met Domoticz en RFXcom.

Hier mee kan ik alles, somfy, X20, Kaku, energie,gas, zon etc etc. O-)

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

bing69 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:31:
Na de Homewizzard gebruikt te hebben (was best wel redelijk) over gestapt op de Raspberry Pi met Domoticz en RFXcom.
Idem.. als ik het eerder had geweten had ik nooit de ICS gekocht.
KroontjesPen schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:04:
@DukeBox
Dat bij 1e batch in 2015 er een mijn kant op komt.
http://athom.nl/
Ben reuze benieuwd.. qua design e.d. ziet het er wel über gelikt uit. Hoop dat de achitectuur open is/blijft zodat je zelf kan bouwen als iets er (nog) niet is.

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 03-09-2014 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Hoe zit zo'n set er dan uit?

Tips welke onderdelen het dan zouden moeten worden?

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-04 13:36
bing69 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:31:
[...]

Hier mee kan ik alles, somfy, X20, Kaku, energie,gas, zon etc etc. O-)
Zou hier ook wel mee willen spelen, is dit te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Ja, super simpel..

Je hebt nodig:
Raspberry Pi Model B(+) (512MB)
Micro USB voeding (1A)
2GB Micro SD (minimaal)
voor KAKU: RFXCOM RFXtrx433(E)

Kant en klare Domoticz Image op SD zetten (of zelf installeren), booten en gaan.

Met een beetje shoppen is alles voor < €150 incl. raspberry behuizing te doen.

Wat al een direct voordeel t.o.v. de ICS is, is dat je hier ook mee kan ontvangen. Je kan dus ook de status bijhouden en daarop reageren. Ik zelf gebruik hem ook als alarm systeem en er hangen zon/regen sensoren aan vast om licht en zonnescherm/rolluiken te regelen.

Daarnaast is de pi snel genoeg om er ook andere dingen op te draaien, het is een volledige linux install.

[ Voor 58% gewijzigd door DukeBox op 03-09-2014 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Zou opzich een mooie oplossing zijn, maar dan heb je geen app meer neem ik aan?
Ik bedien eigenlijk alles via de app van KaKu, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Er zijn app's van 3e partijen maar de standaard web interface is mobile webapp compattible.

• Olrac.Srednjim
Ziet er idd leuk uit.. gaan is even googlen en verder in verdiepen.

Dell XPS 15 9550 FHD

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-03 12:08
Vreemd verhaal hier, ik heb 2 timers ingesteld staan.
1. om de verlichting van het aquarium 's ochtends aan te zetten +
2. om deze 's avonds weer uit te zetten.

Als ik 's avonds naar bed ga, is de verlichting uit en als ik dan weer wakker wordt staat deze opeens aan. Terwijl de timer ingesteld staat op half 11.

Iemand enig idee hoe dit kan?

• DukeBox

DukeBox

Je vergeet toch wel enige cruciale info te geven.. hoe laat ga je naar bed / wordt je wakker, de timer van half 11 is dat aan of uit ('s avonds of 's ochtends) ? En wat is dan de andere timer ?

[ Voor 7% gewijzigd door DukeBox op 04-09-2014 10:50 ]

• Olrac.Srednjim
Het gezeik met de timers was ook bij mij het probleem...

Dell XPS 15 9550 FHD

• r0yk3
Fonta schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:02:
Vreemd verhaal hier, ik heb 2 timers ingesteld staan.
1. om de verlichting van het aquarium 's ochtends aan te zetten +
2. om deze 's avonds weer uit te zetten.

Als ik 's avonds naar bed ga, is de verlichting uit en als ik dan weer wakker wordt staat deze opeens aan. Terwijl de timer ingesteld staat op half 11.

Iemand enig idee hoe dit kan?
******** MELDING RESET ROUTER (ICS-1000) ********
Momenteel ondervinden wij complicaties met de server-verbinding van de ICS-1000. Hierdoor kunnen bepaalde ontvangers aan/uit geschakeld worden op tijden die u niet heeft ingesteld. Wij zijn hiervan op de hoogte en werken hier hard aan om dit op te lossen en verwachten dat dit vanavond (4-9-2014) verholpen is. We verzoeken u dan ook om vanavond rond 20 uur uw ICS van de stroom te halen en deze er daarna opnieuw op te zetten.

• r0yk3
MvK68 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:52:
[...]

Een IP Lease is een middel om via de DHCP server altijd hetzelfde IP adres aan een netwerkapparaat te geven. Hiervoor zet je het MAC adres van het apparaat in een tabel van de DHCP server en geeft je aan dat dit apparaat altijd IP adres x.x.x.x (een vrij IP adres in je eigen netwerk, bijvoorbeeld 192.168.100.25) moet krijgen. Het MAC adres is uniek en per apparaat verschillend. Voor de ICS-1000 staat dit aan de onderkant van het apparaat of in het menu. Hierdoor hoef je dus niet voor je hele netwerk de poorten 2011-2020 vrij te geven (onveilig), maar alleen voor het IP adres van de ICS-1000. Als je dit niet doet, heb je kans dat de ICS-1000 altijd een ander IP adres krijgt na een reset/herstart.

Ik weet niet hoe dat er op de Ubee uitziet, maar ik verwacht dat er iets staat van IP reservation waar je dan een MAC adres kan invoeren of selecteren en daarachter een IP adres in kan vullen.
Nog bedankt voor de uitleg, ik ga het e.e.a. proberen.

• KroontjesPen

KroontjesPen

Helaas, hier al 2x ICS opnieuw gestar,t beide keren tenminste 1x RESET ROUTER daarna gehad.
Zal het straks nog een keer doen.

Zon op/onder tijden nog steeds niet actueel. Wordt nu wel hinderlijk.

Stem blanco!

• DukeBox

DukeBox

Het grootste probleem is dat je afhankelijk bent.. als je gewoon poorten zou kunnen mappen en direct verbinding maken zonder tussenkomst van de kaku/coco servers kun je tenminste nog je eigen gang gaan.

• ruudvee
Mee eens met Dukebox, jammer dat er in de ICS geen webserver zit die je zelf kan configgen.
Maar dan wordt het weer een tweakers-toy en dat is niet wat KAKU voor ogen had bij de ontwikkeling er van.

Bij mij werkt het rebootvrij sinds een uur of 10 (22:00)

• KroontjesPen

KroontjesPen

Die server zou je eigenlijk alleen nodig hebben om buiten je wifi te kunnen schakelen.
Alle timers moeten vanuit de ICS gegeven worden. Ook die met zon op/onder werken.

Ga zo slapen en geef mijn ICS nog een schop.

O ja. Merk ook nu pas dat ik de L> rechtsonder mis.

[ Voor 11% gewijzigd door KroontjesPen op 04-09-2014 22:56 ]

Stem blanco!

• DukeBox

DukeBox

^ Ja, of maak het optioneel.. dan kan de geavanceerde tweaker wel zelf aan de slag.

• KroontjesPen

KroontjesPen

Bummer.
Na schopje al 4 x router melding waarvan de laatste een volledige reset op scherm liet zien.

Tot morgen.

Stem blanco!

• ruudvee
Ja, hier ook weer reboots, niet opgelost dus.
Op Facebook zegt KAKU dat je dan je emailadres, pin, MAC en provider moet doorgeven aan info@klikaanklikuit.nl en dan lossen ze het remote op.
Heb ik dus maar gedaan.

Wordt vervolgt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
KroontjesPen schreef op donderdag 04 september 2014 @ 22:55:
O ja. Merk ook nu pas dat ik de L> rechtsonder mis.
Die is bij mij ook weg. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Die is toch om de energiemeter te linken? Waarom is die dan verdwenen .... 8)7

Is de firmware nu hoger dan 2.78?

En heb je de releasenotes ontvangen in je mail van Kaku? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
Firmware is gewoon 2.78 bij mij.

Releasenotes heb ik niet gehad, vertel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Overdag is het lastig te zien of de led mijn ICS knippert.
Vanavond kan ik dat beter volgen.

De zon op timer die als test stond ging ~20 min te vroeg werken. Ben benieuwd straks met zon onder.

Firmware is ook 2.78 hier.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Door 2x 3 router meldingen de upgrade van 19:46 naar 2.85 gezien. De L> melding is terug.
De 30 min voor zon onder schakeling schijnt gewerkt te hebben.

Met edit meld ik wel wanneer de 0 min zon onder schakelde.
20:20 zon onder.
d:)b

[ Voor 8% gewijzigd door KroontjesPen op 05-09-2014 20:22 ]

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naajschap
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-05 06:08
De RESET ROUTER meldingen en volledige restarts vliegen me hier nog om de oren....... Er lijkt dus niets te zijn veranderd. Ook geen update van de firmware dan wel een melding dat er nieuwe firmware beschikbaar is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gewoon nog versie 2.78 hier en foute zon op/onder.
Ik heb wel nog, tegen beter weten in, een paar resets gedaan van zowel router als ICS. Nog steeds RESET ROUTER meldingen hier, wat ik net kon zien.
Verder heb ik nog (of weer) de 'ouderwetse' S en niet de L> in de onderste regel v/h display.
Kennelijk zijn een paar onder ons proefkonijn met versie 2.85.
Lekker hoor, dat gerommel van KaKu.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 577373 op 06-09-2014 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Het gekke is hier dat 30 minuten voor zon onder wel zeer dicht in de buurt van werkelijk zit, misschien een paar minuten te vroeg.
Maar de timer gelijk met zonsondergang doet het voor geen meter, die doe ik elke keer handmatig omdat het veel de donker wordt binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Hoewel hier dus wel de 2.85 binnen is ben ik wat voorzichtiger met de zon op/onder tijd geworden.
Die van vanavond was gelijk aan gisteren en dat zo niet moeten.
We zitten toch op 2 min verschuiving 's morgens en 's avonds?

Ook nog een keer de led zien knipperen buiten schakelcommando's om.
Was te laat voor de eventuele melding op het scherm.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
Nog geen reboots gehad sinds de nieuwe firmware.
Ik wacht nog even met feesten maar het ziet er goed uit.

Timers nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-03 12:24
Ben benieuwd, Net voordat we op vakantie gingen waren s'ochtends de lampen weer aan. Geen tijd om uitgebreid onderzoek te doen. Zag alleen dat er een nieuwe firmware update geweest was

Eenmaal aangekomen op bestemming toch maar een internet verbinding opgezocht en de "zon's ondergang" timer op vast gezet.

Dit lijkt wel een tijdelijke oplossing geweest te zijn aangezien de personen welke op ons huis paste geen klachten hebben gegeven over de verlichting.

Morgen zijn we thuis en dan kunnen we weer kijken of we de nieuwe fw hebben.

Na ook dit euvel overstappen op de domoticz met rfxcomm. Volgende week maar eens aanschaffen.

[ Voor 11% gewijzigd door schmm op 07-09-2014 17:09 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Nog even terug komen op de zon tijden. Deze was voor zon onder vanavond 20:18. :)

Even een quote van KaKu op twitter,
Mocht iemand problemen hebben mail dan MAC en accountgegevens naar info@klikaanklikuit.nl

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Ik heb dus vanmiddag een mail gestuurd, met als antwoord :

We willen u bij deze graag informeren dat we voor 17:00 nieuwe firmware (versie 2.85) op uw ICS-1000 gaan plaatsen, die uw huidige situatie zal verbeteren. Mocht u onverhoopt toch problemen ondervinden na de aanpassing, dan horen we dat graag. Wij zouden u voor nu willen verzoeken om de ICS-1000 aan te sluiten en de cloud server inschakelen, u zult vanavond bericht krijgen wanneer de firmware is aangepast.

Met vriendelijke groet,

Met vriendelijke groet / kind regards
Coco International BV
Afd. Klantenservice

Edit :
Hier heb ik idd de nieuwe firmware binnen gekregen.

[ Voor 5% gewijzigd door Oxellaar op 08-09-2014 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-04 15:08

Mindwalker

zappen is zinloos

Die problemen met de ICS-1000 hebben me hoofdbrekens en een hoop werk bezorgd. Ik heb het apparaat een maandje en zocht de fout vooral in een verkeerde configuratie.

Zie ik nu pas dat er een melding staat op de contactpagina: het is bekend is en er wordt aan gewerkt. Helaas een beetje weggestopt. Straks maar even mijn gegevens doorgeven. Had men de geregistreerde gebruikers niet actief kunnen informeren? Men heeft immers je emailadres bij registratie ontvangen.

Symptomen bij mij zijn willekeurige resets met aan- of uitschakelende ontvangers en timers die niet worden uitgevoerd. En ik miste ook de L> in het display. Die spontane reset is ook apart om te zien: de blauwe LED gedraagt zich als een stroboscoop.

Ik merk sinds een week of twee dat mijn mediaspelers af en toe beginnen te hikken. Daar heb ik de afgelopen jaren geen enkele last mee gehad, maar nu ineens wel. Ik vermoed dat dit komt door een reset van de ICS-1000. Hebben jullie ook die ervaring?

De ICS is nu even waardeloos (staat ook permanent uit) maar vertrouw er op dat er een oplossing (nieuwe gefixte firmware) komt als ik mijn gegevens doorgeef.

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:01
Hallo iedereen,

Hier heb ik de laatste 2 weken veel problemen gehad met mijn ICS-1000.

Mijn ICS-1000 stuurt eigenlijk enkel mijn rolluiken. 4 in de living, 1 in de keuken, 1 in het waskot en 2 in de badkamer. Deze gaan mee met de zonnetijden

Nu kwam het tot enkele dagen geleden voor dat om 00.00h mijn rolluiken beneden (living, keuken en waskot ) een beetje omhoog gingen, en dit ongeveer 10x na elkaar met een interval tussen van 7-8 minuten. Heel erg ambetant dus daar dit redelijk veel lawaai maakt als snachts plots de volledige benedenverdieping omhoog gaat in stukjes. Direct contact opgenomen met kaku, en ze hebben me aangeraden de cloud service op Off te zetten. Zo gezegd zo gedaan en de problemen waren opgelost, al is het wel de bedoeling dat de cloud op On staat. Na enkele dagen ook die mail van firmware 2.85 gehad.

Nu was mijn 1 rolluik in de living eens niet naar boven gegaan in de living, dus heb ik de ICS-1000 even zonder stroom gezet en dat had ik beter niet gedaan... Bij het opstarten zag ik firmware update en beta firmware voorbij komen en plots was het scherm leeg, en bleef het leeg. De blauwe achtergrondverlichting werkt niet meer (buiten het beetje pinken bovenaan) en op de bovenste rij staan er witte blokjes op het scherm. Mijn ICS-1000 is rijp voor de vuilbak :-(.

Wederom contact opgenomen met KAKU ze gaan me een nieuwe toesturen, goede service, is het niet dat de verbindingen met de ontvangers (de rolluiken) niet opgeslaan worden op de server van KAKU en dat ik die nu allemaal kwijt ben! Ik kan wel huilen! Ik moet al mijn rolluikkasten opnieuw open maken, mijn zorgvuldig afgeplakte isolatie weg trekken op op dat knopje te drukken om de nieuwe ICS-1000 dan in te leren. Ik begrijp echt niet waarom die verbindingen niet opgeslaan worden voor deze gevallen. Dat kost me minstens 4h werken om de 8 rolluikkasten open te maken en alles weer in te leren. Ik heb het bijna gehad met KAKU. Zijn er andere manieren die me werk kunnen besparen? Ik heb wel nog de KAKU afstandsbediening die ook elke rolluik apart kan bedienen die wel nog werkt uiteraard.

Alle tips zijn welkom!!
TX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Waarom heb je de ASUN ontvanger in je kasten van de rolluiken gebouwd?
Ik heb ze hier binnen in de inbouwdoos geplaatst waar normaal de schakelaar zat.
Om de inbouwdoos af te werken plaats ik een blindplaat in het afdekraam van de oude schakelaar. Op die blindplaat plak je dan bijvoorbeeld de draadloze wandschakelaar van KaKu. Je kunt die ook direct op de inbouwdoos plaatsen.

Zender en ontvanger zitten dan wel vrij dicht op elkaar, dat raadt KaKu af, maar geeft hier bij vier rolluiken geen enkel probleem. Voor je ICS is het sowieso geen probleem.

o ja, niet onbelangrijk, de zon onder timer werkt hier weer op de goede tijd.
Als de verlichting vannacht niet ongevraagd aan gaat is het probleem voor mij verholpen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Oxellaar op 08-09-2014 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

^ Ik heb ze ook achter een blindplaat.. waar oorspronkelijk de 'normale' schakelaar bedoeld was. Ook met het zicht op dat opnieuw programmeren mogelijk nodig was..
Yargo schreef op maandag 08 september 2014 @ 19:54:
Ik heb wel nog de KAKU afstandsbediening die ook elke rolluik apart kan bedienen die wel nog werkt uiteraard.
Neem een raspberry met domoticz, die kan de AB kopieren.Kost je natuurlijk wel wat geld maar scheelt je dus 4 uur werk + reparatie kosten.

Andere optie, om werk in het vervolg te voorkomen, vervang ze door deze: http://www.nuonenergiewin...k-aan-klik-uit-schakelaar die hebben een vaste code.

[ Voor 31% gewijzigd door DukeBox op 08-09-2014 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-03 12:24
Net thuis gekomen. Heb nog steeds de oude firmware. Na op de contact pagina van klikaanklikuit gekeken te hebben moet je een mail sturen naar hun met je mail adres en mac adres.

Ik had binnen 30 minuten een antwoord van hun terug dat ze morgen voor 1700 uur de nieuwe firmware zouden gaan inspoelen.

Nu maar hopen dat het met de nieuwe firmware goed gaat.

Ik heb nu nog geen zons ondergang schakeling gemaakt welke tijdens de zons ondergang uit gaat..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
Ik heb nog wel af en toe een reboot, een paar keer per dag als ik het toevallig zie.
Niet meer die 2 x per minuut als voor de nieuwe firmware.
Het is dus verbeterd, maar niet verholpen.

Gelukkig schakelt er bij de reboot niets meer, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Ik heb nog nooit een reboot gezien en toch werd er elke keer op dezelfde verkeerde tijd een schakelaar bediend.
Volgens mij is het probleem bij iedereen anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
Die ongewilde schakeling IS de reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvK68
ICS-1000 zit nog op 2.78, gisteravond 1 keer een reset router gezien.

Ik snap de zon op en zon onder timers niet meer!!! En dat is nou net, waar ik de ICS voor gekocht heb.

30 minuten na zonsondergang -> Lamp schakelt rond 20:30
0 minuten na zonsondergang -> Lamp schakelt helemaal niet aan
30 minuten voor zonsondergang -> Lamp schakelt rond 20:30

Mijn lokatie van de ICS-1000 staat goed en is op Midden Europese Tijd (CEST) ingesteld.

Hebben jullie deze problemen ook?

Misschien moet ik eens proberen om met die kakulib de lampen proberen te schakelen vanaf mijn Pi. Die berekend namelijk met sunwait wel de exacte tijd voor zonsondergang op mijn lokatie. Maar ja, dan had ik net zo goed een RfxTrx433E kunnen kopen en die aansluiten op mijn Pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Oxellaar schreef op maandag 08 september 2014 @ 20:59:
Waarom heb je de ASUN ontvanger in je kasten van de rolluiken gebouwd?
Ik heb ze hier binnen in de inbouwdoos geplaatst waar normaal de schakelaar zat.
Om de inbouwdoos af te werken plaats ik een blindplaat in het afdekraam van de oude schakelaar. Op die blindplaat plak je dan bijvoorbeeld de draadloze wandschakelaar van KaKu. Je kunt die ook direct op de inbouwdoos plaatsen.

Zender en ontvanger zitten dan wel vrij dicht op elkaar, dat raadt KaKu af, maar geeft hier bij vier rolluiken geen enkel probleem. Voor je ICS is het sowieso geen probleem.

o ja, niet onbelangrijk, de zon onder timer werkt hier weer op de goede tijd.
Als de verlichting vannacht niet ongevraagd aan gaat is het probleem voor mij verholpen :)
Omdat ik onmogelijk 4 zenders in dat potje krijg:

http://www.catalog.bticin...2534_image_obj200x200.jpg

Hierin zaten de schakelaars voor de rolluiken. 4 Stuks. De Asun neemt minstens 2 modules in beslag. Onmogelijk dus ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
DukeBox schreef op maandag 08 september 2014 @ 21:44:
^ Ik heb ze ook achter een blindplaat.. waar oorspronkelijk de 'normale' schakelaar bedoeld was. Ook met het zicht op dat opnieuw programmeren mogelijk nodig was..

[...]

Neem een raspberry met domoticz, die kan de AB kopieren.Kost je natuurlijk wel wat geld maar scheelt je dus 4 uur werk + reparatie kosten.

Andere optie, om werk in het vervolg te voorkomen, vervang ze door deze: http://www.nuonenergiewin...k-aan-klik-uit-schakelaar die hebben een vaste code.
Ik had al iets gelezen dat je de codes kan kopieren, maar wist niet meer hoe, tx. Maar hoe kan die nieuwe ICS-1000 die codes dan inlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Niet.. de ICS gooi je dan in de kliko.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Is dat makkelijk te configureren zo een Raspberry? Ik ken namelijk niets van Linux :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Ik zou zeggen bekijk de wiki eens.. voor installatie kan je kiezen voor kant en klare images of het zelf installeren (verschil is voornamelijk in tijd want beide is helemaal voorgekauwd). De rest werkt via een webbrowser en spreekt voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
DukeBox schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:06:
Ik zou zeggen bekijk de wiki eens.. voor installatie kan je kiezen voor kant en klare images of het zelf installeren (verschil is voornamelijk in tijd want beide is helemaal voorgekauwd). De rest werkt via een webbrowser en spreekt voor zich.
Aha, tx. Ik zit al langer te kijken om mijn grote htpc met XBMC te vervangen door een kleiner model, maar is die Pi nu krachtig genoeg om vloeiend zonder 1 stotter 1080p af te spelen? FIlms staan op een nas.

Dan zou ik eens zo een voorgeinstalleerde XBMC config kunnen kopen en daarmee aan de slag gaan. Tenzij dat niet mogelijk is met die voorgeinstalleerde XBMC setups?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Speelt met gemak 1080p x264 af, je zou daar domoticz op kunnen proberen maar in 'productie' zou ik daar een losse Pi voor nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Zijn er eigenlijk betaalbare alternatieven voor die RfxTrx433E? Ik heb geen zin om nog eens 95 euro te investeren naast die ICS-1000 van kika.
Ik heb ook net een Pi met Domoticz en Zwave gebouwd en de uitbreiding naar kaku protocol zou leuk zijn.
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste