Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 577373

Heb de nieuwsbrief ook gelezen en ga vanmiddag eea opnieuw instellen.
Ik ben ook benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 20:44
Zijn er problemen bekend met de ics 1000 en updaten van de firmware via een telfort verbinding? De firewall op zijn Zyxel modem/router staat al uit, maar het tftp verkeer lijkt er niet door te komen. Op een Ziggo verbinding met een Ubee modem werkt de update prima.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Taigu schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 19:31:
Zijn er problemen bekend met de ics 1000 en updaten van de firmware via een telfort verbinding? De firewall op zijn Zyxel modem/router staat al uit, maar het tftp verkeer lijkt er niet door te komen. Op een Ziggo verbinding met een Ubee modem werkt de update prima.
Ik had wel wat problemen met inloggen. In eerste instantie kreeg ik een window(tje) om in te signen bij KaKu en toen ik op "inloggen" klikte kwam ik op de algemene Google sign-in. Ik zit bij Ziggo (met firewall en Ubee modem).
Ik weet niet meer precies hoe de app ge-opdate is, maar uiteindelijk heb ik de nieuwe app.
Tot dusver geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
De app is het probleem niet, de ics1000 zelf wil niet updaten.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aha, nou zie ik het...
Alle andere updates kwamen wel door op de ICS (via Telfort)?
Normaal gaat dat automatisch (iets wat ik liever niet heb, dus wat dat betreft ben ik een beetje jaloers...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 07:58
@Taigu, ik heb wel eens begrepen dat het updaten van de firmware in batches gebeurt dus het kan soms even duren. Anders gewoon contact opnemen met kaku en het mac-address van je ics doorgeven, dan kunnen ze de nieuwe firmware er voor je opzetten.

--[SPECS]--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu, een paar dagen later valt me iets op:
De stappen van 30 minuten tussen na/voor zonsop/ondergang zijn wel erg(te) groot.
Zeker als het de ene dag zonnig is en de andere bewolkt.
Stappen van 10 minuten zou wenselijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
De verlichting in de woonkamer gaat hier met helder weer ook te vroeg aan.
Zou mooi zijn als je hier een schermer sensor voor zou kunnen gebruiken.
Je moet dan wel aan kunnen geven binnen welke tijden hij zou mogen schakelen

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:33

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Gisteren hier nu ook een ICS1000 aan geschaft. Na een aantal schakelpunten te hebben ingevuld gekeken of hetzelfde PHP probeersel van mij hier ook werkt.
Zie KroontjesPen in "Klik aan Klik uit schakelen met TPC-200 / TPC-300 via CLI"

Na wat prutsen is het gelukt.
Waar je moet aanpassen:
MyHttpRequest.open('POST', 'schakelen.php?kanaal=011&actie=aan&optie=0');

In wat:
MyHttpRequest.open('POST', 'stuur.php?opdracht=R2D1F1&tekstregel1=PC schakelt&tekstregel2= aan');

Die stuur.php staat boven in de startpost. Net als de diverse mogelijke opdrachten.

Nu je veel flexibel kan schakelen ga ik toch eens kijken of een RFXtrx433 USB 433.92MHz Transceiver een zinvolle aankoop is. Dan zou je die schemersensor kunnen begrenzen in de schakeltijd. Ook het snel weer geven van een uit commando kan je dan ondervangen door een vertraging. Routine staat al in het TPC-300 progje.

Als het weer wat droger wordt mijn 5 schakeldozen in de tuin openen en daar alle punten in laten lezen in de ICS1000. Gaat wel makkelijk met je mobieltje hoor.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Anoniem: 577373 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 17:32:
Aha, nou zie ik het...
Alle andere updates kwamen wel door op de ICS (via Telfort)?
Normaal gaat dat automatisch (iets wat ik liever niet heb, dus wat dat betreft ben ik een beetje jaloers...)
Beiden bedankt voor de antwoorden. Geen enkele ICS update komt door via de verbinding.
Ottie schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 12:16:
@Taigu, ik heb wel eens begrepen dat het updaten van de firmware in batches gebeurt dus het kan soms even duren. Anders gewoon contact opnemen met kaku en het mac-address van je ics doorgeven, dan kunnen ze de nieuwe firmware er voor je opzetten.
Op het moment dat we ca. 5 minuten later de ICS op de andere internetverbinding aansluiten, dan komt de update direct door. Dus de batch update lijkt in dit geval niet het probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Anoniem: 577373 schreef op zondag 16 maart 2014 @ 17:49:
Nu, een paar dagen later valt me iets op:
De stappen van 30 minuten tussen na/voor zonsop/ondergang zijn wel erg(te) groot.
Zeker als het de ene dag zonnig is en de andere bewolkt.
Stappen van 10 minuten zou wenselijk zijn...
Als je ziet hoe nauwkeurig je pauzes kan instellen, uren-minuten-seconden, zou hier uren-minuten schijven op zijn plaats zijn.
Ook bij schakeltijden zit iets vreemds. Waarom daar jaartallen bij moeten snap ik niet.
Geen idee wat ik in 2016 ineens niet meer wil schakelen. Met de maanden optie kom je al een heel eind.
Als anderen wel een reden zien voor die jaartallen dan lees ik dat graag. ;)

Wat wel moet komen is gewoon van maand-dag-tijd tot maand-dag-tijd zonder jaartal.
Voorbeelden hier:
     Op 4 mei van 20:00 t/m 20:02 een tuinlamp aan/uit zetten.
      In de kerstweek 'n iets andere lichtschema in je tuin dus dat niet de hele maand december.

Met de TPC-300 kon ik met 2 scenes de 4 mei schakeling wel maken.
Als je in de ICS-1000 op maand-dag-tijd zou kunnen schakelen kan je dat met 1 scene regelen door een 2 minuten pauze tussen aan en uit te gebruiken.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Hoewel ik pas 3 metingen heb lijkt mij dat de zon onder tijd niet juist te werkt. Zon op is te vroeg voor mij. ;)
Een lichtpunt in de kamer hoor ik schakelen vandaar weet ik wanneer ik de lichten in de tuin kan verwachten.
Deze schakelen met deze afwijking.

Voor maandag, dinsdag en vandaag waren de zon onder tijden 19:10, 19:10 en 19:09.
Normaal voor dit jaargetijde gaat de zon gemiddeld 2 min per dag later onder.
Zal proberen het nog wat dagen in de gaten te houden.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:48

zaadstra

Überprutser

KroontjesPen schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 20:42:
Hoewel ik pas 3 metingen heb lijkt mij dat de zon onder tijd niet juist te werkt. Zon op is te vroeg voor mij. ;)
Een lichtpunt in de kamer hoor ik schakelen vandaar weet ik wanneer ik de lichten in de tuin kan verwachten.
Deze schakelen met deze afwijking.

Voor maandag, dinsdag en vandaag waren de zon onder tijden 19:10, 19:10 en 19:09.
Normaal voor dit jaargetijde gaat de zon gemiddeld 2 min per dag later onder.
Zal proberen het nog wat dagen in de gaten te houden.
Heb je de juiste lokatie in settings staan? Bij mij stond daar eerst een verkeerde plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

De account locatie had ik maandag overdag op Spijkenisse kunnen zetten.
Neem aan dat deze daarna altijd wordt gebruikt. Deze zou dus voor de drie tijden gelijk moeten zijn.
Voor zondag was de zon onder tijd nog 19:07. Dus met een andere plaats. Amsterdam meende ik.

Het gaat er dus om dat de tijden de verkeerde kant op gaat. Eerder i.p.v. later.

[ Voor 95% gewijzigd door KroontjesPen op 29-03-2014 08:46 . Reden: Edits naar nieuwe post ]

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Hier de edits van de vorige post.

edit donderdag
Zon op vanmorgen was ~30 min te laat.
Toch maar even gebeld. Kon namelijk mijn huidige zonetijd niet aanpassen.
Huidige was goed. Account was fout. Aanpassing alleen naar fout mogelijk, dat maar niet gedaan. Door KaKu nu goed gezet.
Berekeningen omtrent zon-op/onder worden om middernacht gemaakt.
Morgen dus pas het resultaat zichtbaar.

Edit 2 vrijdag 28
Helaas. Zon op schakeling nog steeds te laat. Werkelijke rond de 06:25, ICS-100 07:02. :/ onder 19:09

Voor de zaterdag is de start ook niet anders: zon op 07:02. Zal het vanavond ook wel weer 19:09 worden.

Die zon op is dus ~35 minuten te laat. De zon onder moet naar 09:11 gaan vanavond.
Kijk het dit weekeinde nog even verder zien we gelijk of de omzetting naar zomertijd goed gaat.
Ga dan maandag maar weer eens mailen en stuur de coördinaten van Spijkcity eens naar ze op.
Denk dat daar de fout zit.

Weekeinde schakeltijden zet in edits hier wel neer en maak er maandag een nieuwe post van.

zaterdag op 07:02 onder 19:09 :(

zomertijd
zondag   op 08:01 onder 20:08 :(
maandag op 08:01 zou 07:20 moeten zijn hier.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De laatste 2 dagen weer problemen met "zon onder".
Donderdag 3 april ging de zon volgens de ICS om 21:21 onder...
Vrijdag 4 april om 21:23.
In beide gevallen 1 uur te laat. Lijkt wel een beetje op het eerdere probleem.
Hoe moeilijk kan het zijn een tabelletje met zon onder/op tijden te maken? Of werkt de ICS op rakettechnologie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Klopt. Ben ook al op twitter met ze bezig.
Zo juist ging een timer die 30 min n.z. onder uit moet pas om 09:30 uit.
Ook kunnen ze niet de op mijn plaats gelden zon-op/-onder tijden goed krijgen.
Advies om een nieuwe timer aan te maken hielp ook niet.

Wat data die ik op 4 april naar KaKu op twitter stuurde.
60 min v.z. op aan 08:00
30 min v.z. op aan 08:30
Zon op dan hier om 09:00? Is 07:11.

Hebben ze de klok dan 1 uur terug gezet?

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Verwacht vanavond maar geen goede timer schakeling op basis van 'zon onder'.
De eerste timer op verzoek van KaKu nieuw ingesteld gaat al mis. Zal de rest later er bij zetten.
Zon onder zou op die eerste tijd om 21:06 zijn. Dat moet voor Spijkenisse zijn rond 20:23.

60 min v. z. onder om 20:06
30 min v. z. onder om 20:36
00 min is z. onder om 21:06
30 min n. z. onder om 21:36 Mag alleen in jan, feb, mar, nov, dec.
90 min n. z. onder om 22:36

Problemen hier zijn dus:
1) Zomertijd.
2) Coördinaten voor Spijkenisse voor de juiste zon-op/-onder tijden.
3) Timers die schakelen in een maand die niet in hun maanden lijst staat.

Zondag 6 april.
60 min v. z. op om 07:59 Mag alleen in jan, feb, nov, dec.
30 min v. z. op om 08:29
00 min is z. op om 08:59
30 min n. z. op om 09:29
opm. dat de timers nu de juist volgorde in tijd hebben is niet altijd vanzelfsprekend.
Op 3 april waren de eerste 3 tijden 07:37, 07:36 en 08:07.

Avond timers aangepast. Met maar 30 min i.v.m coördinaten woonplaats.
Waren er nu maar kleinere stappen mogelijk geweest. >:)
90 min v. z. onder om 19:36
60 min v. z. onder om 20:06
30 min v. z. onder om 20:36
00 min is z. onder om 21:06 Mag alleen in jan, feb, mar, nov, dec.
60 min n. z. onder om 22:06

Einde verslag.

[ Voor 57% gewijzigd door KroontjesPen op 08-04-2014 14:24 ]

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij is het niet het probleem van de zomertijd, want tot 3 april ging het goed. Na 3 april een uur te laat. (zoals bij de vorige release, tijdens wintertijd). Gister trouwens weer, dus zet ik m'n times maar weer een uur vroeger...
Nogmaals; hoe moeilijk kan het zijn, zo'n zon op/onder tabelletje...
Ik heb het idee dat KaKu te veel hangt aan de software van CoCo (dat Engelse tijd aanhoudt). Ik denk dat het te veel werk is om dat Engelse tabelletje in de CoCo software op een goede manier een uur later te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb trouwens de tweets van KaKu net ff bekeken.
Ze komen zelf ook al met het advies de times een uur eerder te zetten.
Ze komen ook met het onlogische excuus dat het aan de zomertijd ligt (alsof de aarde weet dat het haar draaiing moet aanpassen aan onze zomertijd...)
Voor de duidelijkheid: met wintertijd wordt het eerder donker, met zomertijd een uur later. Nu gaat de ICS nòg een uur later (alsof we in de Engelse zomertijd zitten).

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 577373 op 06-04-2014 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Zomer- en winter-tijd kunnen volgens mij het beste berekend worden in GMT in de Juliaanse dag notatie.
De uitvoer wordt door middel van een variabele op de lokale tijd gezet.

Waarom je GMT moet nemen voor de berekening is het niet veranderen van die tijd.
Het terug gaan naar normale tijd hier zorgt voor 2x het zelfde uur, 03:00 wordt weer 02:00.
In GMT tijd zijn beide tijden gelijk: 02:00. Zo krijg je twee getallen waar tussen het zomertijd is.
Je kan dan bepalen of het einde maand en dan verder per week, dag en uur, er de tijd verandering aan komt.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mee eens!
GMT (of UTC) is de basis. Daarnaast bepalen datum, beedte- en lengtegraad het tijdstip waarop de zon onder/opgaat. Als je voor Nederland een aantal belangrijke plaatsen aanwijst als ijkpunt (en ik geloof niet dat dat Spijkcity is, maar eerder R'dam) dan is daar heel eenvoudig een spreadsheetje van te maken waarop de ICS reageert.
Helaas geldt dat laatste niet voor KaKu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Mijn account staat nu op Spijkenisse. Probeerde dat gisteren nog naar R'dam te krijgen toen ik er was.
Helaas lukte dat niet. Kwam een melding dat er geen verbinding kon maken en mijn mobiel opnieuw moest opstarten. Had daar nu net niet genoeg de tijd voor.
Kan het morgen nog eens proberen als ik in de buurt ben.

Beter is het om dat echt handmatig te kunnen doen. Evenals de zone tijd. Moest KaKu ook voor mij al doen.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uit de gebruiksaanwijzing van de TPC-300:

Timer (pagina 14-17)
Programmeer verschillende tijdschakelmomenten om een
apparaat of scene automatisch te activeren of deactiveren. Het
is ook mogelijk om deze tijdschakelmomenten af te stemmen
op de zonsopkomst/-ondergang van uw woonplaats (of de
dichtsbijzijnde stad).

Dat was toch een stuk makkelijker dan hoe krom het nu gaat met de ICS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Weet ik ja, dat ging daar makkelijker. Evenals de betere tijdsintervallen van zon-op/-onder.

Aan de ander kant vind ik het kunnen instellen van de maanden een vooruitgang.
Je kunt nu met veel minder timers werken. Als het werkt. :X zie boven

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Gisteren is het mij geluk om mijn account locatie op Rotterdam te zetten.
Lees nu op twitter dat het vanavond weer op tijd moet werken.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteravond was de ICS weer "bij de tijd".
Eigenlijk een uur te vroeg, omdat ik 'm zo (voorlopig) had ingesteld :+
Heb ook bericht van KaKu gehad. Ze hebben inderdaad de tijden in UTC op de server verwerkt.
Nu maar hopen dat er geen tikfouten in de tabellen zitten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beunhaasje
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-12-2024

beunhaasje

vul hier je ondertitel in

Ik ben mij aan het oriënteren om ook wat te gaan doen met domotica.
Dit jaar gaan we de tuin opnieuw laten aanleggen en daarbij wordt direct de nodige verlichting aangelegd.
Omdat het erg lastig wordt om alles te bedraden en het ook niet de wereld mag kosten, zat ik aan klikaanklikuit te denken.
KNX of LON wordt onbetaalbaar en zit je nog steeds met een bedradingsprobleem (bus).
Zwave, zigbee en X10 ook naar gekeken maar dat gaat ook al snel in de papieren lopen.

Nu heb ik redelijk wat gelezen en het systeem is me wel duidelijk en heel diepgaande domotica met koppelingen naar mijn CV of energiemonitoring zit ik niet op te wachten.
Ik heb alleen wel een vraag of het volgende mogelijk is met de ICS-1000 of eventueel de homewizard.

Ik wil graag de verlichting in de voortuin, welke bestaat uit dimbare led verlichting in de oprit en dimbare led spots in een overkapping, op de volgende manier schakelen:
Bij zonsondergang inschakelen, dit gaat met de ingebouwde zon op en onder functie die, zo ik lees, niet altijd even geweldig werkt.
Nu wil ik graag dat om bijvoorbeeld 00:00 de verlichting dimt naar de laagst mogelijke stand en bij zonsopgang weer uitschakelt.
Dit lijkt mij allemaal te programmeren door middel van verschillende opvolgende scenes met timers.
Nu zou ik alleen door middel van een bewegingsmelder, bij detectie, de verlichting voor X minuten 100% willen laten branden (bijvoorbeeld als ik met mijn auto de oprit oprijdt).
Na het verstrijken van die X minuten moet hij dan weer terug gaan naar de laagste dimstand waarna hij na zonsopkomst weer uitschakelt.
Dat is wat ik in de gebruiksaanwijzing niet kan vinden en zou graag willen weten of dat mogelijk is.
Bij detectie van de bewegingsmelder zal de verlichting wel aangaan voor X minuten, echter vraag ik me af of hij dan weer terug gaat naar de laagste dimstand (dus de eerder ingeschakelde scene).

Ben benieuwd of iemand weet of dit mogelijk is met de ICS-1000 of eventueel een ander systeem.

amd XP 1800+, 512 mb ddr cas2, geforce 4 TI4200 128mb ,sblaster audigy, ibm 120XP 120gig , maxtor D740X 65Gig 21" LG Flatron 795FT, Canon Eos 10D met wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

@beunhaasje
Helaas heeft de ICS-1000 geen ontvanger. Daarom kan een zend signaal van een afstandsbediening, lichtsensor, bewegingsmelder niet gebruikt worden om een timer te starten.

Een dimmer kan je procentueel instellen en gaat dan bij een aan commando naar die stand.
Zou nog wel moeten kijken of je met 2 timers van max naar min kan gaan. Denk het wel.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

De ICS-1000 heeft wel een ontvanger, op 866 MHz. De enige toepassing daarvoor op dit moment is de energiemeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@KroontjesPen:
Heb je tweets ff gelezen en heb hier nu ook die vreemde zon onder setting: 20:05 (lokale tijd).
Dus toch weer iets fout in de KaKu berekeningen.
Ik zet de timers maar op 00:30 n.z. en wacht het wel af.
Bijzonder amateuristisch allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:08

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

beunhaasje schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:53:
Ben benieuwd of iemand weet of dit mogelijk is met de ICS-1000 of eventueel een ander systeem.
De bewegings sensor kan wel de verlichting weer op 100% zetten maar het terugkrijgen op (bijv.) 10% is niet zondermeer mogelijk denk ik.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

@zaadstra
Daar heb ik geen erg in gehad. Misschien dat die getweekt kan worden voor ander zaken. ;)

@Agrippa
Van morgen was de puinhoop hier groter. Stappen van 30 min werden niet zo uitgevoerd.
Een correctie werkt dan voor geen meter.
Ga vanavond weer voor waakhond spelen. Het ergste is dat ik geen flauw idee heb wanneer ik moet opletten.

[ Voor 0% gewijzigd door KroontjesPen op 10-04-2014 16:04 . Reden: taalkundig iets ]

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed, dan laat ik alles voorlopig op 0 min staan en dan maar kijken wat er vanavond gebeurt...
Denk wel dat ik ff de stroom eraf haal (zoals KaKu nu adviseert) en dan ff kijken of datum/tijd goed staat.
Evt de timers opnieuw up- en downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

De eerste timer is nog steeds fout. 30 min v. z. onder 19:35. :(
Zon onder zou volgens TPC-300 20:31 zijn.
Tweet weer in de maak.

Als lijst.
30 min v. ☼↓ onder 19:35
00 min v. ☼↓ onder 20:12 Dat is wel 37 minuten later.
60 min n. ☼↓ onder 21:05
90 min n. ☼↓ onder 21:35

[ Voor 123% gewijzigd door KroontjesPen op 11-04-2014 09:05 ]

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alle voorzorgsmaatregelen ten spijt: hier ging ook alles aan om 20:05 (net als gister en eergister).
Word er een beetje moedeloos van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Mee eens. De TPC-300 kan het wel.

60 min v. ☼↑ 07:12
30 min v. ☼↑ gemist. Pas om 07:28 gezien
00 min v. ☼↑ 07:58
30 min v. ☼↑ 08:42
60 min v. ☼↑ 08:58

Wat een logica :N

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En die TPC-300 werkt gewoon op een eenvoudig PC-progje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Bericht terug gehad. Server gegevens in app geladen. Weer afwachten dus.

[ Voor 52% gewijzigd door KroontjesPen op 11-04-2014 21:47 ]

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beloftes, beloftes...
Is het nu de bedoeling dat je de (nieuwe?) gegevens van hun server op je smartphone/tablet download?
Het wordt steeds doller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Het irritante is dat het tot de firmware update ergens rond de jaarwisseling allemaal wel redelijk goed werkte. Van mij mag die oude firmware er in maar blijkbaar heb je bij dit product niks over je eigen spullen te zeggen. Ik was dan ook best boos toen de fouten zich begonnen te openbaren, en inderdaad ondanks alle beloftes en "het is nu gefixt" , werkt het nog steeds niet goed. Hoe moeilijk kan het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Er staat een update (1.6.27) online in de "Playstore".

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

11-04 ☼↓

30 min v. 20:03
00 min v. 20:42 Dat is 9 min te laat. :(
60 min n. 21:42
90 min n. 22:03 Niet leuk 21 min i.p.v 30

TPC-300 20:33

Het begon zo mooi.
Hierna ga ik mijn app ook updaten.

Morgenochtend wordt wel lastig met de zon op om ~06:55.
Ook weet ik niet wat de app doet na update. Of de maanden tabel fout eruit is.
Dan werken een aantal timers niet meer. Moet ik tijdelijk andere maken of de maand april toevoegen.

Morgenavond geen data. Moet me echt op iets anders concentreren en kan dan niet de klok van 20:00 tot 22:00 in de gaten houden.

[ Voor 149% gewijzigd door KroontjesPen op 11-04-2014 22:11 ]

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier ging-ie helemaal niet af...
Weer iets nieuws...
Heb m'n timers opnieuw ge-up- en download. Wacht het wel af morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

12 april ☼↑
Zelf op om 06:35

60min v. al actief
30min v. al actief
00min v. 06:51 *
30min n. 07:42 Weer die 42?
60min n. 07:51

* TPC-300 06:53

Niet echt last ervan Agrippa. Moest naar een zekere plaats en ben er toen uitgebleven. ;)
Was blijkbaar nog niet echt wakker met de verkeerde uren in de tijden. :O

Mensen, ook die vanKaKu, dit is voorlopige de laatste data van mij.
Kost heel veel tijd en 't is best vermoeiend.
Om 2 uur de klok te moeten volgen om de juiste tijden te noteren met zo'n onvoorspelbare volgorde.

[ Voor 70% gewijzigd door KroontjesPen op 12-04-2014 07:55 ]

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kon je er niet van slapen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Nou hehe.... Voor het eerst in weken werkte de timer weer goed met de zonsondergang!
Als klikaanklikuit voor elke bug zo lang moet zoeken naar een oplossing, dan komt het wel goed :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Voor wat ik heb aan en uit zien gaan bij op en onder is het hier nog een zooitje.

Als tijden niet op het verwachte tijdstip werken dan wordt het zeer vaak xx:12 of xx:42 erna.
Zo juist die van 00 min v ↑ 07:12. Dat punt is in de kamer en dat merk ik dan nog wel.
TPC-300 geeft 06:49.
Die van 30 min n ↑ was tot 07:15 iig aan. Ga echt niet constant meer op een klok turen voor de juiste tijden.
Oeps, daar is die van 60 n ↑ en ja hoor 08:12.

De tweets van gisteren naar KaKu

Zonder moeite gezien:
30 na 07:19
60 na 08:12
Opm.: eerst xx:42 nu xx:12

TPC-300 20:36
30 v was iig aan om 20:24
00 v 21:12
60 n 21:37 enige goede tijd dus
90 n 22:42

[ Voor 24% gewijzigd door KroontjesPen op 14-04-2014 08:15 ]

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier ging de ICS om 21:12 af (licht aan). Aan de getallen van de TPC van Kroontjespen zou dat goed moeten zijn, maar ik vond het al aardig donker op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Nee Agrippa die 21:12 is beslist niet goed hoor. Ook niet bij mij.
Die 21:37 is 1 uur na zon onder en was toen de enige tijd die goed is waargenomen.
Die van 90 min na om 22:42, had om 22:07 moeten komen en miste daarna ook mijn verwachte 22:12.

Nu ik toch bezig ben kunnen hier de laatste tijden van vanavond er wel bij.
30 v ↓ 20:09 wat goed is.
00 v ↓ 20:42 is fout
60 n ↓ 21:39, 21:42, 22:09 en 22:12 gemist. (Deze wisselt tuinverlichten.)
90 n ↓ 22:09 en 22:12 gemist.(Zet tuin uit.)

Help, zag de ICS zender werken om 22:42. Er gebeurde in de tuin helemaal niets.
Blijkbaar is er een conflict ontstaan tussen de timers. Ga hier verder niet meer op wachten.
Zet de tuin wel uit met de schakelaar. Kunnen de timers niet gaan spoken.

Het gebruikelijk uitschakelen via de PC met alles uit in die tuingroep werkte niet.
Daarna lukte het ook niet via de app op alles uit daar.
Ook ander groep acties gaven problemen zoals "Thuis" en "Weg".
ICS even van de spanning gehaald en ook app uit en ingelogd.
Alles lijkt te werken.
Ai, nu zou een simpele vaste timer van 23:45 moeten gaan maar nee.
Die even aangepast en werkte. Nu die van 00:00 afwachten dat kan er ook nog wel bij.
Ook niet gewerkt. Twee minuten later gezet en toen wel.
Kijk morgen wel weer verder.
Kaku: Dit kan bij andere gebruikers ook gebeuren.

[ Voor 98% gewijzigd door KroontjesPen op 15-04-2014 00:05 ]

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naajschap
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-05 15:33
Instelling: 0 minuten na zo'n onder
Op 14/4 gaat lamp om 21.31 aan: minus de 25 minuten vertragingscorrectie in de scène is dit 21.06
Volgens de tabellen zou dit 20.36 moeten zijn.
Dus: Kaku schakelt in Lingewaard 30 minuten te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Helaas kan je dat niet zo stellen Naajschap. Zie edit in post hierboven.
Er zijn timers hier die wel op hun tijd voor of na zon op of onder werken.
Andere zijn enkele tot meer dan 60 min te laat.

TPC-300 geeft voor Rotterdam 20:38.

[ Voor 6% gewijzigd door KroontjesPen op 14-04-2014 22:03 ]

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naajschap
Ga ik uit praktische overweging de timer op 30 min voor zon onder zetten (deze gaat kennelijk goed) en zet ik de vertragingscorrectie in de scène op 55 min.
Gaat de verlichting toch op de gewenste tijd aan........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Dat zou je kunnen doen ja. Zie daar de logica wel van in.
KaKu weet van dit draadje omdat ik soms aan een tweet niet genoeg heb en de lay-out extra tekens snoept.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Nasleep van gisteren avond/ vannacht,
Bij een nachtelijke sanitaire stop aan lichtschijnsel kunnen zien dat de vaste tijd timer van 01:00 niet had gewerkt.
Vanmorgen bij het van de trap afkomen net de timer 60 n ↑ 07:45 zien werken. Dit is wel weer goed.
Verder was alle ander verlichting zoals ze zouden moeten zijn.
Ook die hierboven aan was gebleven was nu uit door z'n zonafhankelijke timer.
Weet even niet wat ik moet doen met de timers. Alle een keer opnieuw vernieuwen of nu afwachten.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteravond ging het licht om 21:04 aan, 8 min eerder dan de dag ervoor (en ik maar denken dat de dagen lengen. Maar niet bij KaKu...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naajschap
Zie vandaag dat de startdatum van m'n zon op en onder timers opeens op 16/4 staat. Heeft Kaku iets aangepast? Begint nu echt onbetrouwbaar te worden........ :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Met schrik en beven weer afwachten.
Mocht er een conflict dreigen dan gooi ik direct alle variabele timers om naar vaste.
TPC-300 ↓ 20:40

30 v ↓ 20:10 Deze zelfs prima.
00 v ↓ 20:54 Dat is nieuw. Conflictdreiging even weg.
60 n ↓ 21:?? Vast gezet om 22:01 op 21:45. Werkt dus niet meer.
90 n ↓ Vast gezet op 22:15. Heeft gewerkt.

[ Voor 35% gewijzigd door KroontjesPen op 15-04-2014 22:16 ]

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanavond: 21:00, 4 minuten eerder dan gister....
Sjef van Oekel: IK WOR NIE GOED!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

De 20:54 van gisteren wordt met de vanmorgen geziene 07:24 zijn zeker de nieuwe vreemde xx:12 en xx:42 geworden.

30 n ↑ 07:24
60 n ↑ 07:43 en die is weer wel goed. :?

De risico van een conflict en de gevolgen ervan zijn voor mij te hoog geworden.
Wanneer ik bijvoorbeeld een keer na de zon onder timers thuis kom en dan pas na zon op timers opsta.

Zet nu alle variabele timers uit of op vast.
Het wachten is nu op de mensen van KaKu.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:08

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Lijkt me verstandiger dat ze dat hele schedule stuk opnieuw onder de loep nemen (lees: programmeren).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij hebben we sinds gisteren weer een nieuwe Android versie.
Ik kan niet goed zien of het (gunstige?) gevolgen heeft voor zon onder (heb nl avonddiensten en ben niet thuis). Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Bij mij ongunstig..... Het werkte twee dagen voor de update prima, nu werkt de timer weer niet goed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu klopt er werkelijk niets meer van de zon op/onder instellingen.
Op twitter lees ik dat KaKu snel een oplossing zoekt. Ik begrijp daar niets van, Alleen al de uitleg dat het aan de zomertijd zou liggen: waarom werkt het een paar dagen tijdens de zomertijd wel en nu ineens niet meer?
Zou CoCo dezelfde problemen in Engeland hebben?
Zo niet, geef mij dan die soft- of firmware maar. Zoek ik zelf wel uit hoe m'n tijdsinstelling moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Hier geen zon gerelateerde timers meer dus.
Kan ze op dit moment ook een tijdje niet testen als er nieuws zou zijn van KaKu.
Even wat andere prioriteiten.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Het vreemde is dat het hier met de timer nu al een paar dagen prima gaat :?
Zon onder timer dan, zon op gebruik ik niet.
Of het exact tot op de minuut klopt weet ik niet, maar zal er niet ver naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Gisteren voor het eerst weer 1 timer op zon onder ingeschakeld en dat ging goed.
Vandaag een 2e op 30 voor zon onder en ook dat werkte.

Laat het even maar zo. Kan later nog een 3e zinvol inzetten.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Typisch. Het lijkt wel of ze per MAC address de verbeterde firmware aan het 'uitrollen' zijn.
Toevallig heb ik gister m'n zon op/onder timers vernieuwd (dus alle timers van m'n tablet, ICS spanningsloos, nieuwe timers aangemaakt en ge-up/downloaded naar de server en weer spanning op de ICS gezet).
Gisterenavond om 20:04 (dacht ik, kan wat later/eerder zijn geweest) ging de boel aan (op "zon onder")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Hier was zon onder gisteren om 20:07 Agrippa.

edit:
Oeps. Dat was een tik fout, moest 21:07 zijn. :$

[ Voor 53% gewijzigd door KroontjesPen op 05-05-2014 22:34 ]

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En dat vind jij goed gaan?
Half september misschien, maar niet begin mei....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Een vaste timer (07:30) heeft het vandaag ook laten afweten. En ik heb de boel al lange tijd niet meer aangeraakt. Nieuwe feature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag bericht van KaKu gehad dat ze met een nieuwe App bezig zijn, die "binnenkort" als update wordt geleverd. Waarom ze dat niet op facebook en twitter zetten wordt niet verteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:40

JB

Cédric roelt!

Anoniem: 577373 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 17:33:
Vandaag bericht van KaKu gehad dat ze met een nieuwe App bezig zijn, die "binnenkort" als update wordt geleverd. Waarom ze dat niet op facebook en twitter zetten wordt niet verteld...
Omdat binnenkort een ruim begrip is bij KaKu ;) Zij zijn afhankelijk van een andere partij zover ik weet.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Vreemd op mijn Samsung S5 kreeg ik bericht dat de app was ge-updatet. 1.6.31 - 94

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KroontjesPen schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:30:
Vreemd op mijn Samsung S5 kreeg ik bericht dat de app was ge-updatet. 1.6.31 - 94
Dat is kennelijk niet de update (ik heb 'm ook) waar we allemaal op zitten te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02 00:58
Is het mogelijk om spullen van LightwaveRF te gebruiken met een ICS-1000 ?
Ik wil namelijk wel eens mijn verwarming kunnen regelen op afstand. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

ruudvee schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:51:
Is het mogelijk om spullen van LightwaveRF te gebruiken met een ICS-1000 ?
Ik wil namelijk wel eens mijn verwarming kunnen regelen op afstand. :P
Het lijkt me van wel, de kaku app is afgeleid van de lwrf app. Je kan ze naast elkaar draaien. Je moet even kijken of het er in zit, het lijkt alsof de kaku app wat begint te verschillen van lwrf. In het verleden liep het alleen maar een paar versies achter en werd de fijne frisse groene kleur vervangen door de saaie sombere zwartgrijze tint.
Ik heb al voor je gekeken, en de lwrf app biedt meer, 3 mood functies en een radiator als je een nieuw object wil koppelen. Je zal die app dus moeten gebruiken en/of kaku vragen of ze de optie er bij bakken.
De ICS stuurt simpele codes, die maakt het niet uit. Zie het tweakblog van Weejewel.

[ Voor 5% gewijzigd door zaadstra op 11-07-2014 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 610246

Hey allemaal,

Misschien is het volgende leuk voor de doehetzelvers. Noot: het is eigenlijk ALLEEN relevant voor Linux gebruikers.

Ik heb een simpel C-programma geschreven (klikaanklikuit), dat KAKU commando's kan verzenden. Het draait onder linux en doet eigenlijk niets anders dan het commando-argument via UDP naar het IP adres van de ICS-1000 sturen.
Dat zijn de commando's die DJ Smiley zo vriendelijk voor ons heeft uitgezocht. Dus, bijvoorbeeld:
> klikaanklikuit '001,!R2D3F1'

Om Ruimte 2, Device 3 aan te schakelen.

Nou is zo'n C-progje nogal flauw (want simpel), maar ik heb het even snel geschreven als eerste speeldingetje, gebruik makend van wat oude stukjes code. Dat bleek niet alleen erg makkelijk te gaan maar ook prima te werken. Toen leek het me handig om een vakantieschakelprogramma te kunnen maken. Ik vond de programmeerwijze via iPad of Android nameljik nogal onoverzichtelijk en veel gehannes.

Om snel klaar te zijn heb ik daarom een Excel-sheet gemaakt waarin je een aantal schakelregels kan specificeren: tijdstip, de dagen waarop het moet gebeuren (dus geen datums, alleen weekdagen), de ruimte en het device en tenslotte of het aan of uit moet (ik doe geen dimmers, maar dat voeg je natuurlijk zo toe).
Het sheet genereert daar kant en klare regels uit voor crontab.

Werkt als een trein. Ik ga wel uit van een vast IP adres van de ICS-1000, ik heb zelf een DHCP-reserved adres ingesteld. Da's altijd het makkelijkst werken :-).

Dus, om hiermee aan de slag te kunnen:
  1. progje pakken, de klikaanklik.c aanpassen voor jouw IP adres (staat bovenin) en 'make klikaanklikuit roepen'.
  2. de executable in /usr/local/bin plaatsen (of waar je maar wilt).
  3. een voorbeeldcommando geven, bijvoorbeeld: klikaanklikuit '001,!R1D1F1' (ik ga ervan uit dat room 1, device 1 bestaat) en dan op je ICS-1000 het MAC adres van je linux doos accepteren door de knop rechtsonder in te drukken als de ICS-1000 daarom vraagt.
    De linuxmachine kan nu je lampen schakelen als alles goed gaat.
  4. De excel invoeren. Daarvoor eerst even onder het tabje 'schakelaars' jouw ruimtes en schakelaars in de juiste volgorde invullen (zoals je ze met je iPad in de ICS-1000 hebt gezet). Dan kun je vervolgens op het hoofdsheet de kamers en devices met dropdown menu's selecteren. Het wijst zich vanzelf.
  5. De gegenereerde crontab-info copy-en op je Windows PC
  6. Op Linux je crontab editen (crontab -e) en de excelregels in die file pasten.
Als je vakantie voorbij is, wel even die regels eruit halen.

OK, OK, nogal houtje, touwtje, maar het werkt eigenlijk best lekker zo en was in een uurtje klaar.

Een ander handigheidje wat je met het c-programma kado krijgt: je kunt vanuit je server alles nu aansturen. Ik ga dat gebruiken om een klein lampje aan te laten gaan als de backup van mijn server klaar is (tape, duurt lang...), maar je kunt ook een lamp aan laten gaan als er ergens op je server iets niet OK is (disk vol, whatever).

Het volgende project wordt het definieren van een simpele architectuur waarbinnen je een definitiefile hebt voor al je kamers en devices en dat dan enkele programma's leuke dingen kunnen doen.
Een tool zou dan kunnen doen:
> klikaanklikuit woonkamer schemerlamp AAN

of

> klikaanklikuit alarmen lamp1 AAN (alarmen is dan een fictieve ruimte waarin je signaallampen opneemt).

Het enige wat ik graag zou willen, is dat de server de commando's van mijn KAKU afstandbediening kan zien. Er bestaat wel iets voor, maar ik meen dat dit via een ontvangertje aan RS232 werkt en die poort heb ik niet. Je zou natuurlijk het liefst met IP in die ICS-1000 kunnen kijken of zo.
Mogelijk kan een PI daar iets mee. Dan kun je eigenljik elke afstandbediening gebruiken die op de juiste frequentie werkt. Je kunt dan alle commando's opvangen en ermee doen wat je wilt.

Later meer.

Laat even weten of je belangstelling hebt voor mijn brouwsels. Ik moet nu weg en heb nog niet gezien hoe ik mijn bestanden kan uploaden hier....

Cheers,

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 610246 op 24-07-2014 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ow, ik zie dat intussen pilight is opgekomen. Ziet er interessant uit, zeker nu pilight ook een ontvanger ondersteunt. De vraag is, wat de lol van een ICS-1000 dan nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Hey wizzje, dat klinkt cool en lijkt me zeker leuk om mee te spelen! Uploaden kan zowat overal, van dropbox, mega tot uploaded e.d.

Ik neem aan dat wel eerst de c compiler aan boord moet zijn? De raspberry pi lijkt me een geschikte kandidaat voor dit regelwerk.

Tja die ics-1000 heb ik ook, die blijft nog wel even hangen zolang de pi niet alles overneemt en daar een top control app voor is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, je hebt inderdaad een C compiler nodig. Als je me een PM stuurt met je email-adres, stuur ik de code en de Excel.
En een PI kan dit natuurlijk met gemak aan.

Ik zit erover te denken om een soort lookup tabel te definieren, zodat programma's 'WOONKAMER' kunnen opzoeken en dan bijvoorbeeld '1' terugkrijgen. Als er dan wijzigingen zijn in je ICS-1000, hoef je dat maar op 1 plaats te veranderen en blijven alle scripts en programma's werken.

Ik meld me hier zodra dat gedaan is.

Overigens heb ik een heel lekkere toepassing bedacht. Ik heb een ruimte aangemaakt met de naam 'SIGNALERING' en daarbinnen 'LAMP1' (later eventueel meer). Dat is een schakelaar met een 0.3W nachtlampje. Ik maak wekelijks twee tape backups (een bewaar ik op mijn werk, de andere gaat mee in een rotatischema). Die backups duren enkele uren en de tapeunit staat bij de server in een kleine computerruimte, dus je hoort niet als de backup klaar is (dit is gewoon een thuissituatie 8)7 ). Nu schakelt mijn backup routine LAMP1 aan, zodra de backup is gedaan. Dan weet ik dat ik even tape moet wisselen.

Dat principe van de waarschuwingslamp kun je natuurlijk ook breder gebruiken: als een disk volloopt, als een essentieel proces niet loopt, enz. Ik heb een script gemaakt (ook linux natuurlijk), dat elke 15 min de systeemstatus checkt (processen, disken, virussen, enz). Als daar iets gebeurt zou ik de waarschuwingslamp aan kunnen zetten.

Liefhebbers kunnen mijn scripts gewoon krijgen:
  • check systeemstatus en plaatst deze op een website (je kijkt dus niet in de server, maar controleert een web page)
  • backup systeem voor backups naar tape (robot), hard disk en zoeksoftware om files terug te kunnen plaatsen zonder zoeken.
  • klikaanklikuit spul
cheers

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 610246 op 11-08-2014 11:55 . Reden: tekst uitgebreid ]

Nice! Ik had klikaanklikuit aangeschreven met het verzoek of ik de interface specificatie kon krijgen. En ja hoor... per kerende post de PDF. Er staat op dat doc dat ik het niet mag verspreiden, maar ik heb toestemming gevraagd of ik het mag delen.
Interessant documentje, je kunt o.a. timers definieren, na een command een antwoord lezen om te zien of het commando geaccepteerd is, je kunt je kWh meter uitlezen... Ik kom erop terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, PDF mag gedeeld worden. De liefhebber kan me berichten, dan stuur ik hem op.

Ben van plan om een wat breder opgezette software-bibliotheek te maken, zodat je gemakkelijk met kaku kan werken vanuit scripts of programma's. Dat zal wel linux based worden, maar ik kan me voorstellen dat je onder Windows voor een groot deel dezelfde code gebruikt.

En op MacOSX zal het waarschijnlijk gewooon werken....

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 610246 op 17-08-2014 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trouwens leuke aanbieding NU bij de Gamma: 3x schakelaar +AB voor 14,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-03 12:08
@Wizzje: misschien een idee om de pdf op een upload site te zetten en hier de link te delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 616054

Ik ben blij dat het forum hier over de ICS-1000 nog steeds actief is! Ik heb nu al een tijdje met plezier deze aanvulling. Helaas sinds de verhuizing naar onze nieuwe woning knippert de ICS alleen nog maar een aantal keer een verder doet hij niets, nu vraag ik me af wat daar de oorzaak van kan zijn. Hij is zeker niet gevallen oid, daar ben ik zeker van. Het enige wat ik bedenken kan is een verkeerde voeding adapter. De waardes van de adapter die ik gebruik zijn:
12V 620mA. Al vraagt het ICS kastje om een voeding van 0.65mA.
Ik heb verder zo ver ik weet geen andere adapters die hier bij in de buurt komen. Dus ik ben er van overtuigd dat ik de goede heb. Wie kan voor mij kijken op zijn voeding adapter om te controleren of ik de goede heb?

Bij voorbaat dank
Dave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

12V 620mA Min pool buitenkant.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

...

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 616054 op 23-08-2014 13:55 . Reden: dubbele post, excuus. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor het antwoord!
Ik heb mijn Vraag ook al uitgezet bij KAKU zelf en heb na 1 dag een nieuwe voeding thuis gekregen. Dit getuigd van een hele goede service in mijn ogen.
Helaas doet mijn ICS het nog niet. :(
Ik heb ze nu onderstaande mail gestuurd:
Hallo,
Allereerst; zéér bedankt voor het snelle reageren door de voeding adapter zo snel te verzenden! Ik heb hem inmiddels binnen gekregen en aangesloten op mijn ICS-1000. Helaas doet hij nog niet veel dus ik vermoed dat het niet aan de oplader ligt. Ik heb hiervan een video gemaakt. Defect ICS-1000:
http://youtu.be/xWA__MqG5NY

Ook heb ik een foto van de gegevens van mijn ICS bij deze mail toegevoegd.
Kunt u mij vertellen wat ik nu het beste kan doen? En wilt u dat ik de oplader weer terug stuur? Zo ja; waar mag hij naar toe?
Nogmaals erg bedankt voor het reageren!

Hij knippert 10 keer, stopt even en knippert weer 10 keer, dit doet hij onophoudelijk, heb maar
de stekker eruit getrokken. Wie kan aan het knipperen van het LEDje zien wat het defect is?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 616054 op 23-08-2014 14:23 . Reden: post overzichtelijk gemaakt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK, kijken of dit werkt en hoe lang :-)

http://www.filedropper.com/coco-api

Als het goed is, blijft de file nog 30 dagen na de laatste download staan...

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 610246 op 24-08-2014 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ow, nog even een update. Ik ben een bibliotheek aan het maken voor linux (maar dat gaat op een PI ook wel werken). Die bibliotheek maakt het erg makkelijk om vanuit een C-programma je KAKU spul aan te sturen.

Het gaat uit van een config file die op een centrale plaats staat. Die file bevat een specificatie van jouw kamers en devices. Alle software die je maakt, kan via de library gebruik maken van die config file, zodat je niet met kamernummertjes en device nummertjes hoeft te gaan werken.

Die config file heb ik, ik kan hem inlezen en controleren op fouten (voorbeeld-output van het testprogramma hieronder). Verder kan ik de communicatie initialiseren en RAW commando's sturen (dat zijn dus de directe commando's zoals ze in de specificatie staan.
De nu te nemen stappen: Teruglezen van het antwoord van de ICS1000 en het maken van gebruikersvriendelijke functies, zoals:

- kaku_switch("woonkamer", "schemerlamp", AAN);
- kaku_blinds("slaapkamer", "zonnescherm", NEER);

Nu moet je het nog even doen met: kaku_send_cmd("001,!R1D1F1"), maar het werkt al wel.

Zoals beloofd, de output van het testprgramma dat de configuratiefile leest, checkt en de device-tabel weergeeft:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
[rb@zon kaku]$ ./kaku_testconf
kaku_testconf: Cannot open configuration file '/usr/local/etc/kaku.conf'
[rb@zon kaku]$ ./kaku_testconf ./conf
kaku_testconf: config file correct
ROOM 1, NAME: woonkamer
- DEV 1, TYPE: SWITCH, NAME: schemerlamp
- DEV 2, TYPE: DIMMER, NAME: tvlamp
- DEV 6, TYPE: SWITCH, NAME: tafellamp
-----------------
ROOM 2, NAME: ouderslaapkamer
- DEV 1, TYPE: DIMMER, NAME: nachtlamp-1
- DEV 2, TYPE: DIMMER, NAME: nachtlamp-2
- DEV 3, TYPE: BLINDS, NAME: zonnescherm
-----------------
ROOM 8, NAME: signalering
- DEV 1, TYPE: SWITCH, NAME: backup
- DEV 2, TYPE: SWITCH, NAME: server
-----------------
[rb@zon kaku]$

Laat even weten of hier belangstelling voor is, dan weet ik of het de moeite waard is om dit voort te zetten.
Alles wat ik tot nu toe gemaakt heb, is netjes gedocumenteerd: de algemene werking, de functies (inclusief prototypes, aanroep, return-codes en voorbeelden), alsmede enkele voorbeeldprogramma's en een Makefile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Deze week is de ICS-1000 bij de Gamma te scoren voor 99 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, ik zag het ook. Goedkoper had ik hem niet gezien. Ik had m zelf ook voor die prijs. Een garantie voor veel speelplezier. Ik bedoel: erg nuttig apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-10-2022
Goedemorgen,

Ik heb sinds gisteren ook de ics1000 netjes alles aangesloten en werkt via wifi voortreffelijk.

Ics1000 aangemeldt en geregisteerd, maar op de ics1000 blijft de melding staan ***reset router ***?

Enig idee wat ik hiermee moet doen? De ics1000 heeft al een aantal keer 10 sec zonder stroom gereset maard e melding blijft bestaan?

Tevens de vraag hoe ik met een verbinding van buiten af de ics1000 kan bedienen (iphone 5s)?

Hoop dat jullie me iets meer kunnen vertellen.

Gr. Carlo

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Carlo.Mijnders schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:13:
Goedemorgen,

Ik heb sinds gisteren ook de ics1000 netjes alles aangesloten en werkt via wifi voortreffelijk.

Ics1000 aangemeldt en geregisteerd, maar op de ics1000 blijft de melding staan ***reset router ***?

Enig idee wat ik hiermee moet doen? De ics1000 heeft al een aantal keer 10 sec zonder stroom gereset maard e melding blijft bestaan?

Tevens de vraag hoe ik met een verbinding van buiten af de ics1000 kan bedienen (iphone 5s)?

Hoop dat jullie me iets meer kunnen vertellen.

Gr. Carlo
Krijgt je ICS-1000 wel een IP adres van de router? Deelt hij die uit met een DHCP server?
Trouwens, heb je deze via Wifi aangesloten? Of heb je de netwerkkabel ingeprikt en aan de andere kant in de router. Zie je netwerklampjes oplichten e.d. als je 'm inprikt of aansluit?
En *reset router* vertelt dat je de Internet router moet resetten, niet de ICS-1000.

Je ziet waarschijnlijk nu ook de ICS niet met je ifoon op je interne netwerk?

Om vanaf het Internet de ICS te bedienen met de app moet je bij de eerste keer een account aanmaken. Dit account kan je ook gebruiken op Mijn ICS.De commando's gaan dan via een vage server naar je ICS thuis. Voorwaarde natuurlijk wel dat hij goed in het netwerk hangt >:)

[ Voor 10% gewijzigd door zaadstra op 27-08-2014 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Zaadstra,

Interne aansturen met de iphone gaat goed via de wifi...

Op het moment dat ik dus de wifi uitzet op mijn telefoon en de 3g/4g verbinding gebruik van de iphone gebeurd er niets.

De ics-1000 is aangesloten op het upc modem via een kabel, ics-1000 geeft dit ook goed aan.

Hoe kan ik controleren of de ics-1000 een ip adres krijgt met een dhcp server?

Bedankt alvast

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor wie het interesseert .... :-)
Ik heb net een e-mail gehad van KlikAanKlikUit met de melding dat ze mij een nieuwe ICS opsturen en ik de oude mag retourneren.

Men kan zeggen wat ze willen....
KlikAanKlikUit kent in ieder geval goede service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:26
Ik heb sinds vandaag een ICS-1000 in de meterkast hangen. Ook ik krijg de melding "reset router". Conform de handleiding heb ik een port forward aangemaakt op de experiabox en de poorten UDP 2011-2020 doorgezet naar het interne ip adres (reservering via DHCP).

Heeft iemand de ICS-1000 goed draaien met een experiabox v9 van KPN?

Vanochtend heeft het wel even gewerkt en kon ik ook schakelen. Via het LAN lukt dit nu ook prima, maar niet via internet. Hopelijk heeft iemand een tip in deze...

:'(
Carlo.Mijnders schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 12:58:
Zaadstra,

Interne aansturen met de iphone gaat goed via de wifi...

Op het moment dat ik dus de wifi uitzet op mijn telefoon en de 3g/4g verbinding gebruik van de iphone gebeurd er niets.

De ics-1000 is aangesloten op het upc modem via een kabel, ics-1000 geeft dit ook goed aan.

Hoe kan ik controleren of de ics-1000 een ip adres krijgt met een dhcp server?

Bedankt alvast

• Krishly
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-04 20:24
Hier sinds gisteren hetzelfde probleem. Heeft altijd gewerkt. Ik gebruik ziggo. Denk dat het aan de server van kika ligt.

• Olrac.Srednjim
Helaas heb ik een cisco router van UPC.... niemand met een idee?

Dell XPS 15 9550 FHD

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste