Nou ja goed, maar dat SFR schema lijkt me eerder voor de SFR firmwareCyleo schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:16:
[...]
Hij komt er aan hoor, volgens mij had ik laatst een bericht gelezen dat bij een franse provider de datum op mei stond op hun release schedule.
Verwijderd
Als ik wifi inschakel en meteen door homescreens blader stottert het heel lichtjes, op mijn vorig toestel een ZTE Blade was het 3x zo erg. Moet wel erbij zeggen dat ik een SL op stock rom heb, mss dat die 200Mhz extra het verschil uitmaakt?speedme schreef op donderdag 18 april 2013 @ 22:01:
even ander vraagje tussendoor, heeft iemand er ook last van dat het systeem erg traag wordt als wifi wordt aangeschakeld ?
Ik haat het altijd als mensen zo ongeduldig zijn... Maar aangezien mijn SXS momenteel zo stroperig is als wat (ik heb een factory reset overwogen om te kijken of dat helpt, maar besloten de update af te wachten) word ik zelf ook wel wat ongeduldig.
Regelmatig als ik ergens in een tekstveld tik, duurt het een seconde of 5 voordat ik kan beginnen met typen.
Soms als ik uit een app kom, moet ik wachten (seconde of 3-5) tot alle icoontjes van alle apps zijn ingeladen voordat ik naar de app-lijst kan gaan en de apps op alfabet gesorteerd kan bekijken.
Soms hangt een app, waarna ik uit ongeduld op bijvoorbeeld de power-knop druk. Dan gaat na een seconde of wat het scherm op zwart, dan moet ik dus weer op de power-knop drukken om het scherm weer te activeren, maar dat gaat dan erg 'laggy'. Heel vervelend in het gebruik dus. Mijn vriendin heeft sinds een kleine maand een SXS en die is echt vele malen sneller dan de mijne.
Regelmatig als ik ergens in een tekstveld tik, duurt het een seconde of 5 voordat ik kan beginnen met typen.
Soms als ik uit een app kom, moet ik wachten (seconde of 3-5) tot alle icoontjes van alle apps zijn ingeladen voordat ik naar de app-lijst kan gaan en de apps op alfabet gesorteerd kan bekijken.
Soms hangt een app, waarna ik uit ongeduld op bijvoorbeeld de power-knop druk. Dan gaat na een seconde of wat het scherm op zwart, dan moet ik dus weer op de power-knop drukken om het scherm weer te activeren, maar dat gaat dan erg 'laggy'. Heel vervelend in het gebruik dus. Mijn vriendin heeft sinds een kleine maand een SXS en die is echt vele malen sneller dan de mijne.
PSN: ButsMG
Misschien een idee om via de pc een backup te maken via de sony companion tool en dan een system recovery te doen?Masegate schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 12:41:
Ik haat het altijd als mensen zo ongeduldig zijn... Maar aangezien mijn SXS momenteel zo stroperig is als wat (ik heb een factory reset overwogen om te kijken of dat helpt, maar besloten de update af te wachten) word ik zelf ook wel wat ongeduldig.
Dan raak je in ieder geval niet je bestanden kwijt en kun je op korte termijn weer genieten van een soepel werkende SXS.
ik heb weer 50% drain van android system... en helaas zonder root kun je veel minder zien.
vanmorgen bleef ook de browser hangen de hele tijd (Dolphin) en zelfs na een restart bleef hij hangen.
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Wel ik heb aan ongeduldig volk normaal ook de pest. Maar als de update ondertussen al bijna een maand geleden beloofd was dan heb je toch wel een kleine reden tot ongeduld. Maar ik sta het nog steeds niet uit dat op elke newspost over een sony update gezaagd wordt over die stomme update..
Ja, misschien toch nog maar een keer doen ja... Thanks voor de tip.avec_style schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 13:26:
[...]
Misschien een idee om via de pc een backup te maken via de sony companion tool en dan een system recovery te doen?
Dan raak je in ieder geval niet je bestanden kwijt en kun je op korte termijn weer genieten van een soepel werkende SXS.
[ Voor 16% gewijzigd door ButsMG op 19-04-2013 14:42 ]
PSN: ButsMG
De update is dan ook bijna een jaar te laat... we zitten al bijna op 5.0 en 4.1.1, 4.1.2, 4.2.1, 4.2.2 zijn ook al uitgekomen ondertussen... en september was de laatste ICS update.Tomskii5 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:37:
Wel ik heb aan ongeduldig volk normaal ook de pest. Maar als de update ondertussen al bijna een maand geleden beloofd was dan heb je toch wel een kleine reden tot ongeduld. Maar ik sta het nog steeds niet uit dat op elke newspost over een sony update gezaagd wordt over die stomme update..
En in september bestond 4.1 al....ArcticWolf schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 15:01:
[...]
De update is dan ook bijna een jaar te laat... we zitten al bijna op 5.0 en 4.1.1, 4.1.2, 4.2.1, 4.2.2 zijn ook al uitgekomen ondertussen... en september was de laatste ICS update.
pff ik moet ook maar restoren denk ik, kon haak er niet op gooien na gesprek, scherm wou ff niet meer aan omdat die aan het laggen was -_-
blij als ik volgende maand de S4 heb
blij als ik volgende maand de S4 heb
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Hier ook in afwachting van de update, heb sinds een paar weken last van battery drain (ga al jullie tips eens proberen) en idd ook het wegvallende 3G. Soms baal ik wel van mijn SXS, wil gewoon een telefoon die het doet, niet eentje waarvan de batterij halverwege de dag op is en het internet niet werkt...
Verwijderd
Jelly Bean update is heel dichtbij gok ik, want vanochtend mijn foon aangesloten op mijn laptop en meteen een update van PC companion. Voor PCC update was er geen Software update information link, nu kun je hem aanklikken.

Verwijderd
ik heb de laptop al aangezet voor de update.Verwijderd schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 13:11:
Jelly Bean update is heel dichtbij gok ik, want vanochtend mijn foon aangesloten op mijn laptop en meteen een update van PC companion. Voor PCC update was er geen Software update information link, nu kun je hem aanklikken.
Ja ik heb het gisteren ook gezien dat de PC companion upgedatet werd. Nuja die boodschap is zo vaag dat het ook gewoon een standaardboodschap kan zijn.
Ha mooi, dat werd ook tijd! Ik ben benieuwd vanavond, ook maar eens updaten.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
er valt niks te updaten hoor...Joopieboy schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 16:47:
Ha mooi, dat werd ook tijd! Ik ben benieuwd vanavond, ook maar eens updaten.
wel een update van sony:
http://www.gsmarena.com/s...final_stage-news-5892.php
[ Voor 22% gewijzigd door ArcticWolf op 20-04-2013 17:18 ]
Ik snap ook niet helemaal waarom een PC Companion update wordt gekoppeld aan een firmware update?
Zit volgens mij geen enkel verband tussen.
Het ding is wel dat sinds die update je info krijgt dat de update voor je smartphone niet overal tegelijkertijd beschikbaar is afhankelijk van taal en locatie.Emiel_ schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 18:19:
Ik snap ook niet helemaal waarom een PC Companion update wordt gekoppeld aan een firmware update?
Maar dat kan natuurlijk ook volledig ongerelateerd en toeval zijn.
Verwijderd
Eerlijk gezegd zie ik ook geen verband, ware het niet dat er na de update een extra optie verschenen is over "software update information" In de vorige versie van PCC was die hyperlink er 100% niet.
nja de update komt naar mijn weten toch als eerste uit op de developer versie en zolang die daar nog niet uit is...
"Developer versie"? Die zijn er niet...ArcticWolf schreef op zondag 21 april 2013 @ 11:23:
nja de update komt naar mijn weten toch als eerste uit op de developer versie en zolang die daar nog niet uit is...
je hebt toch de pro versie van SUS oid?
(sorry was niet helemaal duidelijk... nogal last van kater

[ Voor 14% gewijzigd door ArcticWolf op 21-04-2013 12:20 ]
Yup, maar tenzij je prototype-hardware en high-level EMMA access hebt op je account kom je daarmee ook geen byte dichter bij de updates.ArcticWolf schreef op zondag 21 april 2013 @ 12:20:
[...]
je hebt toch de pro versie van SUS oid?
(sorry was niet helemaal duidelijk... nogal last van kater)
Hoop ook snel op een update
- vastlopers
- 3 g probleem
- bij typen pakt hij met momenten helemaal geen spaties meer, verwijderd ie spontaan woorden
- apps zijn traag
- over het algemeen erg traag
- camera focust niet lekker
- apps crashen laatste tijd steeds vaker
- hij slurpt energie
een update is dus wel welkom
- vastlopers
- 3 g probleem
- bij typen pakt hij met momenten helemaal geen spaties meer, verwijderd ie spontaan woorden
- apps zijn traag
- hij slurpt energie
Haha dat hadden ze bij het feature lijstje van de SXS mogen zetten (of in de topicstart). Dat lijkt mijn telefoon wel.dirk- schreef op zondag 21 april 2013 @ 17:36:
- vastlopers
- 3 g probleem
- apps zijn traag
- hij slurpt energie
ik heb dat ook hoor....
ik moet mijn SXS elke 2 a 3 dagen minstens een keer rebooten omdat er weer iets fucked up is. ICS heeft ook niet echt een zelf herstellende functie, JB trouwens ook niet, maar die werkt wel een stuk beter en de kans op fuck ups zijn daar een stuk kleiner.

Dat heb ik persoonlijk niet, soms is ie wel iets trager en dan reboot ik best.
Battery drain onstaat in veel gevallen door wake-locks: procesen die in de achtergrond draaien en je telefoon uit slaap-stand houden.psyy138 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 21:10:
[...]
ik erger me meer kapot aan de battery drain, maar daar lijkt nu een patroon in te zitten.
Via wifi (3g niks) heeft mijn telefoon van 19 feb - 19 maart 221MB aan Android-besturingssysteem gedownload en van 19 maart tot 16 april al 492MB. en dit bevind zich allemaal op de dagen dat ik hier last van heb, maar soms doet hij het ook totaal niet zoals vandaag.
wat ik me ook afvraag is wanneer JB voor T-Mobile op mijn SXS komt.
Een zeer handige app, waarmee je kunt zien welke apps er wakelocks veroorzaken is:
Google Play: Wake lock detector
wel handig
en toch kan ik de source niet achterhalen.... 4000 wakes door de AlarmManager ><
Het lijkt erop alsof de xperia s zich verstikt in te weinig geheugen ofzo. Als ik hem net gereboot heb, zit ik op 250-300mb vrij geheugen. Telkens als hij erg traag wordt of half begint te hangen zit dat ongeveer op 90-100mb. En op de een of andere manier (ookal kill je alle apps) krijg je gewoon amper meer vrije ruimte. Dus ik heb het idee dat een of ander system ding het geheugen volgooit.
ik heb precies het zelfde daaromArcticWolf schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:36:
wel handigen toch kan ik de source niet achterhalen.... 4000 wakes door de AlarmManager ><
O.R.C. Black Bulls Rugby
1h 29m 29s 2399
heb je trouwens ook last van veel mb downloaden via wifi? en dan heb ik het over android besturingsysteem
O.R.C. Black Bulls Rugby
Verwijderd
die reboots komen dat geheugen vol raakt, probably slechte memory management, of memory leak.
dat is probably reden ook van meeste bugs, omdat steeds minder geheugen is gaan bepaalde functies ook crashen.
dat is probably reden ook van meeste bugs, omdat steeds minder geheugen is gaan bepaalde functies ook crashen.
En een trage SXS kan komen doordat je even een spelletje doet. Dan wordt 'ie warm en uiteindelijk erg traag. De SXS is dus duidelijk niet bedoeld om vaak spelletjes op te doen. (verschilt uiteraard per spel, hoe meer processorkracht nodig, hoe warmer die wordt)
hij clockt zichzelf terug naar 1134mhz als hij te warm wordt (boven de 40C)jroz2001 schreef op maandag 22 april 2013 @ 17:16:
En een trage SXS kan komen doordat je even een spelletje doet. Dan wordt 'ie warm en uiteindelijk erg traag. De SXS is dus duidelijk niet bedoeld om vaak spelletjes op te doen. (verschilt uiteraard per spel, hoe meer processorkracht nodig, hoe warmer die wordt)
2u 7m 21s 6031 wakelocks

12h 24m en nog 31% over.
ik vraag me toch echt af waar het aan ligt, veel hebben er last van maar er is niet echt een oplossing.ArcticWolf schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:00:
[...]
hij clockt zichzelf terug naar 1134mhz als hij te warm wordt (boven de 40C)
2u 7m 21s 6031 wakelocks![]()
12h 24m en nog 31% over.
O.R.C. Black Bulls Rugby
ik heb met root geprobeerd het probleem te vinden, maar zelfs met de advanced functies van BBS lukt het niet om het te ontdekken...psyy138 schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:09:
[...]
ik vraag me toch echt af waar het aan ligt, veel hebben er last van maar er is niet echt een oplossing.

Verwijderd
Heb al log collector probeert ?
Stuur je zelf log zoek dan op woord error kom meestal wel ver.
http://deadly-silence.org...ollector%2023-04-2013.txtVerwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 00:43:
Heb al log collector probeert ?
succes
maar goed, dat programma kan helaas niet de AlarmManager log uitlezen... daar heb je root voor nodig.
edit:
zo te zien is het:
04-23 08:36:14.155 D/fast-dormancy( 664): FastDormancyWakeupServer intent received. com.sonyericsson.android.wakeup.FastDormancyWakeupServer
maar waarom die dat doet is mij een raadsel..

[ Voor 22% gewijzigd door ArcticWolf op 23-04-2013 08:54 ]
- Vastlopers heb ik nog nooit gehad. kan me niet herinneren tenminste.dirk- schreef op zondag 21 april 2013 @ 17:36:
- vastlopers
- 3 g probleem
- apps zijn traag
- hij slurpt energie
- Geen problemen met typen. Heb wel auto correcties uit staan.
- Telefoon is wel trager sinds de ICS update. GB draaide veel beter.
- Camera focus is soms niet helemaal goed, maar 9 van de 10 keer geen probleem mits belichting goed is.
- Apps die crashen heb ik geen last van, alleen buienradar wil niet goed werken.
- Accu is voor mij goed genoeg. Echt zuinig is hij inderdaad niet maar gelukkig laadt hij snel op.
Misschien een idee om met SUS alles opnieuw te installeren.
Alarm Manager is een systeem proces van android. Dat wordt door andere processen aangeroepen om bv getimede zaken uit te voeren (bv het update van een weer widget, dat soort dingen).ArcticWolf schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:36:
wel handigen toch kan ik de source niet achterhalen.... 4000 wakes door de AlarmManager ><
Je kunt de logfile van Alarm Manger bekijken. Als je adb kunt gebruiken op je pc (Android SDK installeren), dan kun je met het volgende commande de alarm manager log inzien:
code:
1
| adb shell dumpsys alarm |
of wegschrijven naar een bestand:
code:
1
| adb shell dumpsys alarm > logfile.txt |
Dan moet je wel kunnen achterhalen welk proces de wakelocks veroorzaakt.
Dat kan dus wel zonder root met bovenstaande methodeArcticWolf schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 08:52:
[...]
maar goed, dat programma kan helaas niet de AlarmManager log uitlezen... daar heb je root voor nodig.
[ Voor 15% gewijzigd door riotrick op 23-04-2013 09:50 ]
Dat weet ik. Maar ben van mening dat dat een grote fail is, dat dit nodig is. Als die door blijft draaien op volle snelheid wordt de telefoon dus waarschijnlijk te warm, waardoor er defecten kunnen ontstaan. Waarom hebben andere merken dit probleem niet? Designfout naar mijn mening.ArcticWolf schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:00:
[...]
hij clockt zichzelf terug naar 1134mhz als hij te warm wordt (boven de 40C)
2u 7m 21s 6031 wakelocks![]()
12h 24m en nog 31% over.
Gelukkig heb ik met custom ROM (4.2.2) geen last van wakelocks...
oki ik probeer het zo wel ff.riotrick schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:46:
[...]
Alarm Manager is een systeem proces van android. Dat wordt door andere processen aangeroepen om bv getimede zaken uit te voeren (bv het update van een weer widget, dat soort dingen).
Je kunt de logfile van Alarm Manger bekijken. Als je adb kunt gebruiken op je pc (Android SDK installeren), dan kun je met het volgende commande de alarm manager log inzien:
code:
1 adb shell dumpsys alarm
of wegschrijven naar een bestand:
code:
1 adb shell dumpsys alarm > logfile.txt
Dan moet je wel kunnen achterhalen welk proces de wakelocks veroorzaakt.
[...]
Dat kan dus wel zonder root met bovenstaande methode
@jroz2001
en volgens mij heeft alleen de Snapdragon S3 dit probleem
edit:
woesj, het werkte idd zonder root
http://deadly-silence.org/XZX/AlarmManager.txt
ik gebruik hdmi niet eens... en die FastDormancyWakeupServer wordt door iets getriggered... maar goedcom.sonyericsson.hdmi.controlservice
3551ms running, 129 wakeups
129 alarms: act=interval flg=0x4 cmp=com.sonyericsson.hdmi.controlservice/com.sonyericsson.tvout.TvOutControlService
com.sonyericsson.android.wakeup
266952ms running, 8266 wakeups
8266 alarms: act=com.sonyericsson.android.wakeup.FastDormancyWakeupServer flg=0x14
[ Voor 24% gewijzigd door ArcticWolf op 23-04-2013 10:02 ]
Op het moment kan ik wel een update gebruiken. Sinds ik me muziek speler gebruik als ik fiets, krijg soms (steeds om de 10+ nr) stoters en hangers, daarna lijkt het wel versneld te gaan en als het nummer afgelopen is dan doet ie normaal. Gaar ding
Johann Sebastian Bach
dus blijkbaar is de baseband niet helemaal correct voor het NL netwerk...The aim of Fast Dormancy (when supported by the network) is to reduce protocol messages during packet sessions as well as reduce the battery consumption rates.
dit probleem heeft een AOSP/CM niet, aangezien deze geen Fast Dormacy ondersteund #sigh... hopelijk is het in JB opgelost.
[ Voor 19% gewijzigd door ArcticWolf op 23-04-2013 10:23 ]
da moet maar opgelost zijn door sonyArcticWolf schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:05:
[...]
dus blijkbaar is de baseband niet helemaal correct voor het NL netwerk...
dit probleem heeft een AOSP/CM niet, aangezien deze geen Fast Dormacy ondersteund #sigh... hopelijk is het in JB opgelost.

O.R.C. Black Bulls Rugby
Verwijderd
Kan ik .55 ook nog rooten op een of andere manier?
gelukt
gelukt
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2013 15:18 ]
Verwijderd
Dat is probably wakelock issue.ArcticWolf schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 08:52:
[...]
http://deadly-silence.org...ollector%2023-04-2013.txt
succes
edit:
zo te zien is het:
04-23 08:36:14.155 D/fast-dormancy( 664): FastDormancyWakeupServer intent received. com.sonyericsson.android.wakeup.FastDormancyWakeupServer
maar waarom die dat doet is mij een raadsel..
lees me andere reply
maar goed, dit probleem is door sony erkent, en teniet gedaan helaas... staat ook op het Sony forum. Ff snel vertaald "dit probleem ligt aan de stats die android bij houdt" /done.
blijkbaar door com.sony.blabla.wakeup te disablen valt het te verhelpen, maar dan kan het zijn dat je 3g verbinding trager wordt (zoiets stond er).
je kan het proberen iig
Is die JB update er al een keer ? Of wordt dit net zo kansloos als dat de uitrol van ICS verliep ?
Tegen de tijd dat iedere samsung van 2 tientjes android 5 draaid komt er weer een half brakke update van
Sony uit.... Pfff
Heb nu SxS nauwelijks een jaar... De "back" toets zit los en kraakt... Werkt ook nauwelijks.
Inmiddels is het apparaat rondom van latex look voorzien... Lees: hoogglans zwart geworden.
Het scherm is zo geel als zeik, maar de nieuwe blauw als een tientje, dus ook geen vooruitgang.
Dat stuk plastic onderin heeft besloten vanzelf maar is los te komen.
En tot overmaat van ramp zijn alle updates vanaf het originele GB android een regelrechte flater geweest.
Niks is ook maar iets beter geworden.... Sterker nog, de camera en aanwezigheid sensor hebben leiden inmiddels een heel eigen leven.
Ik voel me echt f*cked by Sony. Heb bijna 500 euro uitgegeven aan een toestel dat zich nauwelijks kan meten met de pre paid samsung van me moeder..... Die nog vloeiender werkt dat mijn baggership from sony ook.
Tegen de tijd dat iedere samsung van 2 tientjes android 5 draaid komt er weer een half brakke update van
Sony uit.... Pfff
Heb nu SxS nauwelijks een jaar... De "back" toets zit los en kraakt... Werkt ook nauwelijks.
Inmiddels is het apparaat rondom van latex look voorzien... Lees: hoogglans zwart geworden.
Het scherm is zo geel als zeik, maar de nieuwe blauw als een tientje, dus ook geen vooruitgang.
Dat stuk plastic onderin heeft besloten vanzelf maar is los te komen.
En tot overmaat van ramp zijn alle updates vanaf het originele GB android een regelrechte flater geweest.
Niks is ook maar iets beter geworden.... Sterker nog, de camera en aanwezigheid sensor hebben leiden inmiddels een heel eigen leven.
Ik voel me echt f*cked by Sony. Heb bijna 500 euro uitgegeven aan een toestel dat zich nauwelijks kan meten met de pre paid samsung van me moeder..... Die nog vloeiender werkt dat mijn baggership from sony ook.
Goh toch bijzonder dat geklaag over de xperia s.
De mijne heb ik van af maart 2012 , hij is bij dagelijks gebruik nog steeds kras vrij , het onderste blokje zit vast de toetsen werken prima , hij werkt soepel en vlot,
Navigatie van sygic werkt prima.
De buitenkant ziet er ook als nieuw uit.
Ik heb heb wel na een week gebruik debranded , ik was de tmobile meuk zat, verder prima toestel absoluut geen spijt van !
En na meer dan een jaar komen er nog steeds update's uit om hem bij te werken naar een nog betere versie.
mooi toch?
De mijne heb ik van af maart 2012 , hij is bij dagelijks gebruik nog steeds kras vrij , het onderste blokje zit vast de toetsen werken prima , hij werkt soepel en vlot,
Navigatie van sygic werkt prima.
De buitenkant ziet er ook als nieuw uit.
Ik heb heb wel na een week gebruik debranded , ik was de tmobile meuk zat, verder prima toestel absoluut geen spijt van !
En na meer dan een jaar komen er nog steeds update's uit om hem bij te werken naar een nog betere versie.
mooi toch?
Hoe de fuck kan je SXS back knop los zitten als dat niet echt een fysieke knop is -_-
@gai... Niet nog steeds updates. De sxs had in eerste instantie al met ics moeten uitkomen, dus dit is de inprincipe de eerste update. Men liep echter toen al achter de feiten aan.
En de "back" toets kan wel degelijk los. Het transparante kunststof heeft los gelaten van het onderste deel ... Ik vermoed het scherm zelf. Bij het drukken hoor je nu die bovenste laag klikken. Als die al werkt moet je er echt met alle kracht in de duim op drukken en als extratje gaat hij dan niet terug maar na de geschiedenis van de browser.
En de "back" toets kan wel degelijk los. Het transparante kunststof heeft los gelaten van het onderste deel ... Ik vermoed het scherm zelf. Bij het drukken hoor je nu die bovenste laag klikken. Als die al werkt moet je er echt met alle kracht in de duim op drukken en als extratje gaat hij dan niet terug maar na de geschiedenis van de browser.
heheh ... wtf
er ging iets goed mis net... ik zette de telefoon uit, maar plugde hem al in de lader... ding liep vast, ik doe de plug eruit en forceer een reboot. Ding start op, batterij: 0%.... ding is van 1 klap van 35% naar 0% gegaan
nog een keer gereboot... nog steeds 0%.
Hij laadt nu gelukkig wel op, maar schrok toch ff
er ging iets goed mis net... ik zette de telefoon uit, maar plugde hem al in de lader... ding liep vast, ik doe de plug eruit en forceer een reboot. Ding start op, batterij: 0%.... ding is van 1 klap van 35% naar 0% gegaan
nog een keer gereboot... nog steeds 0%.
Hij laadt nu gelukkig wel op, maar schrok toch ff

Ik ben niet de zuinigste op m'n spullen, maar alles zit er nog op en aan. Ik ben het ermee eens dat de bouwkwaliteit zeer matig is (dat onderste plastic kan ik er ook afhalen, maar als ik die er weer op zet, zit die ook gewoon vast. Die klepjes voor USB en HDMI zijn kwetsbaar, en de achterkant sluit niet naadloos aan op de rest van de telefoon (bij mijn witte valt dat op, bij een zwarte niet)Turbo-Puppy schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 19:37:
@gai... Niet nog steeds updates. De sxs had in eerste instantie al met ics moeten uitkomen, dus dit is de inprincipe de eerste update. Men liep echter toen al achter de feiten aan.
Ik vraag me dus echt af wat jij doet met je telefoon. Daarnaast zit in die doorzichtige balk de antenne, en niet de knoppen, die zitten erboven. Ook zijn het tiptoetsen, dus moet je ze aanraken, en er dus niet op drukken.
En als dit allemaal buiten jou schuld om is gegaan, dan heb je nog gewoon recht op garantie. Ik heb bijna zin om kinderachtig te doen richting Sony, door te zeggen dat mijn USB-klepje niet meer goed sluit. Een telefoon hoort minimaal 2 jaar mee te gaan, en niet alleen delen ervan. Die klepjes hadden ze dus ook kwalitatief zo moeten maken dat die zonder problemen 2 jaar mee zouden gaan.
4.2.2 slimbean draait bij mij soepel en stabiel.
Verwijderd
En hoe zit het met de batterij? Heb nu die PAC erop staan, maar nu in 5uur, 22% verloren.
http://blogs.sonymobile.c...eria-e-dual/?k=1366796196
We’ve heard your questions and know you guys are keen to hear about updates for Xperia S, Xperia SL, Xperia ion and Xperia acro S – these smartphones are next in line to start receiving Sony’s Android 4.1 software from the end of May.
Eind Mei

Geen idee, speel regelmatig een spel, en heb m vrij veel aan m'n pc hangen.Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:22:
En hoe zit het met de batterij? Heb nu die PAC erop staan, maar nu in 5uur, 22% verloren.
dat kan nog tot eind juli durenWe’ve heard your questions and know you guys are keen to hear about updates for Xperia S, Xperia SL, Xperia ion and Xperia acro S – these smartphones are next in line to start receiving Sony’s Android 4.1 software from the end of May.
ffs, als ik m'n vakantiegeld heb zoek ik wel iets anders
[ Voor 50% gewijzigd door ArcticWolf op 24-04-2013 11:46 ]
Hmm.... Wat zei ik een week geleden ook alweer?
jroz2001 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 09:04:
[...]
Met andere woorden: Ze blijven het uitstellen en beslissen uiteindelijk dat de SXS EOL is.
Ben blij met m'n custom ROM. Maar voortaan geen Sony meer voor mij.
Ok, ik was aan het wachten op de update, maar dan wordt het toch echt een custom rom voor mij.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Idd ook voor mij, ik zit nu op KAsspeed, maar die loopt vaak vast en is niet lekker snel.. ik wachtte op de officiele release om daar naar over te gaan, maar in de tussentijd ga ik dan gewoon een andere custom rom installeren..
CM10 is een stabiele ROMLieuwe15 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:18:
Idd ook voor mij, ik zit nu op KAsspeed, maar die loopt vaak vast en is niet lekker snel.. ik wachtte op de officiele release om daar naar over te gaan, maar in de tussentijd ga ik dan gewoon een andere custom rom installeren..
http://freexperiaproject.com/ (jelly bean 4.1.2)
4.2.2 based ROMs vind ik persoonlijk toch echt minder draaien en heeft last van de 3g bug... CM10 dropped weleens (1x per 2 a 3 dagen) de verbinding maar verbindt wel meteen opnieuw.
Ik stap ook over op een custom rom... Jij raad de cm10 aan. Als ik op je link klink zie ik er een heleboel. Welke raad je aan en werkt alles dan wel gewoon zoals de camera/radio enz enz ?
Console Guy
De Xperia S = Nozomi (deze site is sneller: http://unrestrict.li/FXP )basmaaks schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:54:
Ik stap ook over op een custom rom... Jij raad de cm10 aan. Als ik op je link klink zie ik er een heleboel. Welke raad je aan en werkt alles dan wel gewoon zoals de camera/radio enz enz ?
yea alles werkt gewoon goed, niet schrikken van de smoothness he
en deze gapps flashen:
http://goo.im/gapps/gapps-jb-20121011-signed.zip
dus eerst cm10 en dan de gapps.
als je hulp nodig hebt moet je maar ff pm'en (je bent wel ff bezig namelijk als je ook je apps/data/sms wilt behouden).
[ Voor 21% gewijzigd door ArcticWolf op 24-04-2013 21:03 ]
Ik heb toevallig ook vandaag geprobeerd om de SXS te rooten, maar ik krijg de flashtool drivers niet geinstalleerd op windows 8 en ik kom niet in de bootmenu van mijn telefoon via volume up, ik voel de telefoon wel een paar keer trillen maar meer gebeurd er niet.
( deze heb ik gebruikt http://androxyde.github.io/index.html?1366831282000 )
[ Voor 12% gewijzigd door psyy138 op 24-04-2013 21:50 ]
O.R.C. Black Bulls Rugby
hier staat hoe je de drivers kan installerenpsyy138 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 21:50:
Ik heb toevallig ook vandaag geprobeerd om de SXS te rooten, maar ik krijg de flashtool drivers niet geinstalleerd op windows 8 en ik kom niet in de bootmenu van mijn telefoon via volume up, ik voel de telefoon wel een paar keer trillen maar meer gebeurd er niet.
http://www.muhamadasyraaf...-installation-failed.html
nu dat werkt kom ik alleen niet in de fastboot modus. w8 vraagt niet op drivers wat eigenlijk wel moet.ArcticWolf schreef op woensdag 24 april 2013 @ 22:10:
[...]
hier staat hoe je de drivers kan installeren
http://www.muhamadasyraaf...-installation-failed.html
debudding staat aan en heb ook verschillende forums gelezen alleen kom er niet uit, heb wel gehoord van xp maar daar heb ik geen beschikking over.
O.R.C. Black Bulls Rugby
Met VirtualBox XP draaien will do the trick.
Heb je alle drivers geinstalleerd? Je moet 3 vinkjes selecteren...psyy138 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 13:53:
[...]
nu dat werkt kom ik alleen niet in de fastboot modus. w8 vraagt niet op drivers wat eigenlijk wel moet.![]()
debudding staat aan en heb ook verschillende forums gelezen alleen kom er niet uit, heb wel gehoord van xp maar daar heb ik geen beschikking over.
flashtool driver package he?
ik heb gewoon 1 gepakt, xperia s voor ICS maar ben het nu aan het proberen op een w7 computerArcticWolf schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:23:
[...]
Heb je alle drivers geinstalleerd? Je moet 3 vinkjes selecteren...
Volgens mij is het gelukt met een of andere chinese programma (eroot) , heb superuser app op mijn telefoon staan.
ik heb wel root ervaring gehad met HTC legend en HTC HD2 maar hoe kom ik hier in recovery modus om een rom te installeren?
via de flashtool geeft die overigens ook aan dat ik root acces heb.
[ Voor 32% gewijzigd door psyy138 op 25-04-2013 15:17 ]
O.R.C. Black Bulls Rugby
Ik kreeg fastboot onder W8 ook niet aan de praat, gelukkig had ik nog een W7 pc.ArcticWolf schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:23:
[...]
Heb je alle drivers geinstalleerd? Je moet 3 vinkjes selecteren...
mij is het inmiddels ook gelukt op een w7 pc maar hoe heb recovery geïnstalleerd?jroz2001 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:55:
[...]
Ik kreeg fastboot onder W8 ook niet aan de praat, gelukkig had ik nog een W7 pc.
O.R.C. Black Bulls Rugby
Naar de folder waar je fastboot en de recovery image hebt staan gaan in je verkenner, dan shift + rechtermuisknop en 'Opdrachtvenster hier openen'. Dan in het Opdrachtvenster 'fastboot flash boot recovery-nozomi.img' typen en enter. (moet je image natuurlijk wel recovery-nozomi.img heten, en je SXS met fastboot verbonden zijn)
Verwijderd
Doomlord@Xda heeft een nieuwe leak bemachtigd 6.2.B.0.197
Link naar de ROM kan je hier vinden http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2252940Hello friends,
so finally we have a version which works almost perfect!
i present to you leaked Sony JellyBean Firmware 6.2.B.0.197 for the Xperia S (LT26i)...
this firmware was ment for developer (brown) devices but i was able to get it to boot on production devices...
eindelijk!Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 12:25:
Doomlord@Xda heeft een nieuwe leak bemachtigd 6.2.B.0.197
[...]
Link naar de ROM kan je hier vinden http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2252940
edit:
tering... dat draait smooth

[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 27-04-2013 14:02 ]
Verwijderd
hoi articwolf
kan je even in het nederlands vertellen hoe je te werk bent gegaan?
mijn engels is niet zo goed
kan je even in het nederlands vertellen hoe je te werk bent gegaan?
mijn engels is niet zo goed
Alleen als je, je bootloader geunlocked hebt en al een keer een custom ROM hebt gedraaid... anders kan ik het je niet aanraden 
en er is een apart topic voor:
[Sony Xperia S] Rooten en Custom ROM's
[ Voor 28% gewijzigd door ArcticWolf op 27-04-2013 16:35 ]
Als JB officeel uit is voor de SXS kan ik dan nog steeds updaten?ArcticWolf schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 16:34:
Alleen als je, je bootloader geunlocked hebt en al een keer een custom ROM hebt gedraaid... anders kan ik het je niet aanraden
ik heb mijn tel wel geroot maar ik draai nog steeds de stock ics firmware (t-mobile brand btw)
O.R.C. Black Bulls Rugby
ja, bootloader weer relocken. (je bent alleen je DRM keys kwijt)psyy138 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 18:15:
[...]
Als JB officeel uit is voor de SXS kan ik dan nog steeds updaten?
ik heb mijn tel wel geroot maar ik draai nog steeds de stock ics firmware (t-mobile brand btw)
edit:
heb hem nu zo'n 6 uur op m'n tel en ik moet zeggen: I'm impressed.
Hij voelt zelfs beter dan een CM-based ROM...
Mijn bevindingen:
-Batterij gebruik kan ik nog niet veel over zeggen, maar ziet er voorlopig een stuk beter uit.
-Auto brightness is een stuk beter afgesteld
-Smoothnessssssss
Extre features:
-Powermanagement
-NFC betalingen via google wallet en NFC-simkaart ondersteuning
-Media server via wifi
Updated apps:
-Calendar widget werkt eindelijk helemaal goed
-Email app heeft meer functies
-Nieuwe thema's
-Nieuw lockscreen
-Nieuwe audio instellingen.
Er zullen vast wel meer dingen zijn, maar dit zijn de dingen die mij zijn opgevallen.
[ Voor 49% gewijzigd door ArcticWolf op 27-04-2013 21:56 ]
ik kreeg een of andere error tijdens flashen, met stomme kop reboot device gekozen en nu zie ik alleen het sony logo
recovery kom ik niet in krijg blauwe lampje en de strip licht wel op maar daarna alleen SONY
Even tien minuten wachten dan maar misschien een wonder dat die dan boot?
edit: Ben nu in recovery menu... alleen nu heb ik geen flauw idee hoe ik die shit fix haha, dat word nachtje googlen
Even tien minuten wachten dan maar misschien een wonder dat die dan boot?
edit: Ben nu in recovery menu... alleen nu heb ik geen flauw idee hoe ik die shit fix haha, dat word nachtje googlen
[ Voor 17% gewijzigd door Tiduz op 27-04-2013 23:29 ]
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
leuk he custom ROM's
maar goed.. flashtool installeren en een stock ROM flashen.
http://www.xdafileserver....+%28LT26i%29%2FSTOCK+ROMS
daar staat flashtool en de stock rom voor .55
daarna deze kernel flashen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1729280
opstarten... ff alles instellen en daarna kun je vanuit de recovery die JB leak installeren.
suc6.
haha ik zit nu maar weer op .55
die kernel had ik al, maar welke rom ik ook probeerde ik kreeg deze error:
https://www.dropbox.com/s...-04-13%2000%2003%2040.jpg
heel raar.
denk dat ik het beste gewoon op de ftf kan wachten haha
die kernel had ik al, maar welke rom ik ook probeerde ik kreeg deze error:
https://www.dropbox.com/s...-04-13%2000%2003%2040.jpg
heel raar.
denk dat ik het beste gewoon op de ftf kan wachten haha
[ Voor 12% gewijzigd door Tiduz op 28-04-2013 08:37 ]
oh een status 7 
gewoon de zip file in een directory plaatsen en niet in de root van de sdcard...
gewoon de zip file in een directory plaatsen en niet in de root van de sdcard...
wow... ik had 3 uur zittne kloten ofzo maarja nu zit ik alweer op stock ik wacht wel op de FTF hahaArcticWolf schreef op zondag 28 april 2013 @ 11:05:
oh een status 7
Hoop toch dat we sneller dan verwacht de officiele ROM krijgen. Is nu toch wel al lang genoeg bezig dat verhaaltje.
Nou zet dat maar uit je hoofd want dat gaat echt niet gebeuren...Tomskii5 schreef op zondag 28 april 2013 @ 14:17:
Hoop toch dat we sneller dan verwacht de officiele ROM krijgen. Is nu toch wel al lang genoeg bezig dat verhaaltje.
Ik denk dat ik het nog een keer waag, gewoon in een map en niet in de root van de SD.
ben me telefoonnummers toch al kwijt dus ik heb niks meer te verliezen
(Google sync had ze niet goed gesynced blijkbaar)
ik zit nu op LT26i_6.1.A.2.55_SG_Generic_(1257-6921), van daaruit kan ik flashen?
van t vakantiegeld werd t toch al een S4, maar dit als tweede telefoon vind ik handig.
ben me telefoonnummers toch al kwijt dus ik heb niks meer te verliezen
ik zit nu op LT26i_6.1.A.2.55_SG_Generic_(1257-6921), van daaruit kan ik flashen?
van t vakantiegeld werd t toch al een S4, maar dit als tweede telefoon vind ik handig.
[ Voor 29% gewijzigd door Tiduz op 28-04-2013 14:46 ]
Jelly bean draaid heel goed hier. Lijkt nu sprekend de Xperia z. Top!
yep die .55 is goedTiduz schreef op zondag 28 april 2013 @ 14:42:
Ik denk dat ik het nog een keer waag, gewoon in een map en niet in de root van de SD.
ben me telefoonnummers toch al kwijt dus ik heb niks meer te verliezen(Google sync had ze niet goed gesynced blijkbaar)
en ik heb met gemak 22 uur gehaald (en had nog 28% over)
[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 28-04-2013 16:05 ]
het is idd gelukt, bedankt voor de hulp! 
wel lekker smooth weer hij was echt extreem langzaam de laatste tijd
wel lekker smooth weer hij was echt extreem langzaam de laatste tijd
Heb wel een probleem met filmen. Beeld is erg schokkerig bij afspelen en heb een paar keer gehad dat de camera app ermee stopte.
Let op dit is met de leaked JellyBean rom
Let op dit is met de leaked JellyBean rom
hm ik krijg geen 3G meer. toen ik het aanzette kreeg ik die window dat je uit twee kon kiezen maar drukte perongeluk op home... en nu weet ik niet meer waar ik die provider selectie kan kiezen, wel geregistreerd op telfort netwerk.
heb hem maar handmatig toegevoegd, normaal hoefde dit nooit
heb hem maar handmatig toegevoegd, normaal hoefde dit nooit
[ Voor 12% gewijzigd door Tiduz op 28-04-2013 18:49 ]