Ik zit nu op 4.2.1 alpha 2. Werkt best goed!
(HDMI en FM doen het niet)
https://www.google.com/se...hdmi&oq=xperia+s+cap+hdmisolidjustus schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 20:38:
hallo,
Ik heb een vraag;
Het klepje wat voor de HDMI ingang is er af.
het begon los te raken en ben het kwijtgeraakt.
Is er iemand hier die het netjes eraf gehaald had en het niet meer gebruikt?
Zo ja, zou ik die van jou over kunnen nemen.
Bij voorbaat dank,
Solid
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
[ Voor 29% gewijzigd door Lieuwe15 op 06-02-2013 10:15 ]
Daarvoor heb je mijLieuwe15 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:14:
http://mirrorstar.com/USB...LT26i-Black-P2834046.aspx
$4,- incl free shipping
Of misschien contact opnemen met Sony zelf? Misschien willen ze zo'n klein dingetje wel als service opsturen.
Welke rom als ik vragen mag?Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 21:14:
Ik zit nu op 4.2.1 alpha 2. Werkt best goed!
Hop,hop,hop!
Verwijderd
Deze: JB AOSP 4.2.1 alpha 2 by LeTama
[ Voor 88% gewijzigd door seapip op 06-02-2013 18:16 ]
[Sony Xperia S] Rooten en Custom ROM's Daar is dit topic voorVerwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:15:
[...]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2121941
Een JB rom die zoveel mogelijk op de originele source gebaseerd is.
Niet liegen heVerwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:15:
[...]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2121941
Een JB rom die zoveel mogelijk op de originele source gebaseerd is.
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Verwijderd
Ik neem aan dat je dat opzetstuk onderaan bedoelt? Ik heb hem een keer zo hard laten stuiteren dat die gewoon gescheurd was. Die kan je gewoon op internet bestellen, hoewel ik nu hetzelfde als jij heb dat die hoek ietsjes omhoog komt wat ik geen ramp vind...binnen 4 maanden toch een Xperia zfranssnarf schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:20:
Heey even een vraagje, ik heb nu al tijdje deze mooie telefoon enkel heeft ie al helaas 2x de grond mogen voelen wat minder is.
Nu is het probleem dat rechts onder en rechts boven de hoekjes ingedeukt zijn.
Die van rechtsboven is niet erg, maar die van onder is naar voren gekomen en ingedeukt waardoor er nu een klein hobeltje is ontstaan.
Kan hier wat aan gedaan worden denken jullie, beetje opwarmen en trug duwen of heel voorzichtig afsnijden.
Of moet ik er maar mee leven, heb voor achterkant/zijkant al een hoesje maar die kwam net te laat.
Plus nog de vraag hebben jullie ook dat de balk onderaan dof wordt door het vrijven (om de knopen te bedienen).
Dat heb ik ook rechts boven! Ik kon wel janken. Ik heb met m'n nagel de ergste bobbel weggehaald en het zo een beetje "afgeschuurd", maar mijn vader raadde me af om verder iets te doen, want als het fout gaat ben je verder van huisfranssnarf schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:20:
Heey even een vraagje, ik heb nu al tijdje deze mooie telefoon enkel heeft ie al helaas 2x de grond mogen voelen wat minder is.
Nu is het probleem dat rechts onder en rechts boven de hoekjes ingedeukt zijn.
Die van rechtsboven is niet erg, maar die van onder is naar voren gekomen en ingedeukt waardoor er nu een klein hobeltje is ontstaan.
Kan hier wat aan gedaan worden denken jullie, beetje opwarmen en trug duwen of heel voorzichtig afsnijden.
Of moet ik er maar mee leven, heb voor achterkant/zijkant al een hoesje maar die kwam net te laat.
Plus nog de vraag hebben jullie ook dat de balk onderaan dof wordt door het vrijven (om de knopen te bedienen).
Nope, helaas, maximaal 14.4 mbps http://www.gsmarena.com/sony_xperia_s-4369.phpTHEALPHA schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:02:
Hallo allemaal,
Is deze techniek ook ondersteund voor de xperia s? Zit zelf bij vodafone dus zou wel een leuke bijkomstigheid zijn.
nieuws: Vodafone begint met uitrol dual carrier-hsdpa+
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren
Kan niet, dit is een beperking in de modem van de Snapdragon S3. Die modem vervangen zou willen zeggen dat je de SoC moet vervangen, wat wil zeggen dat je het mainboard moet vervangen, wat wil zeggen dat je een nieuwe telefoon moet kopen. Geen oplossing dusakbslayer schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 22:58:
je kan je anthenne veranderen maar dat kost meer moeite dan dat het loont denk ik.
[ Voor 15% gewijzigd door ArcticWolf op 08-02-2013 07:39 ]
[ Voor 26% gewijzigd door basset op 08-02-2013 09:21 ]
Hop,hop,hop!
zal .55 wel zijn, minor update van ICSD_ennis schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 10:13:
Ik krijg net bij het aansluiten van mij Xperia S op mijn laptop de melding dat er een firmware update is, hij zit nu op 6.1.A.2.45. Ik weet zo gauw ff niet meer wat het build nummer van de update was. Maar is dit een kleine update of gaat het om de update naar JB? Ik dacht dat die later pas zou komen....
XZXperience (ICS)AmbroosV schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 02:05:
Jelly Bean op je S? Custom ROM?
[ Voor 3% gewijzigd door ny-hardcore op 08-02-2013 10:50 ]
cd /pub && more beer
denk het niet, aangezien die ROM soft buttons heeftny-hardcore schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 10:49:
[...]
XZXperience (ICS)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2137561
denk ik
Verwijderd
Was dat maar zo, het is inderdaad XZXperience. De beste rom die ik ken vor de S als je van de stock Sony houdt en graag de Sony UI wilt met de nieuwste Sony JB apps en niet kunt wachten op de officiele JB voor de S omdat je dan de Z al hebtAmbroosV schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 02:05:
Jelly Bean op je S? Custom ROM?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2013 12:26 ]
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:21:
[...]
Was dat maar zo, het is inderdaad XZXperience. De beste rom die ik ken vor de S als je van de stock Sony houdt en graag de Sony UI wilt met de nieuwste Sony JB apps en niet kunt wachten op de officiele JB voor de S omdat je dan de Z al hebt.
Snap wel wat je bedoeltmet die lichte kleuren in bepaalde apps en de rest donker, ik vid die verschillende accenten zeer geslaagd eigenlijk! ( zit wel een bug in inderdaad dat de softbuttons verschijnen in bepaalde apps).
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En de T dan?Boneka schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 19:00:
De S is nergens meer te verkrijgen voor 200 euro. Wageningen, Boxmeer, Arnhem, Apeldoorn, Nijmegen...ZERO. Het is hard gegaan zei de verkoper me.
Ik denk dat ik dan toch maar overstap naar de P...........
Verwijderd
Dit is echt voor 'noobs' ook prima te doen maar dan moet je de instructies in de OP even lezen of verder in het Root en custom rom topic. In deze rom zitten alleen kleine bugs met de softwarematige knoppen van de Xperia T die af en toe verschijnen terwijl dat bij de S niet nodig is. Voor de rest werkt alles omdat het gebaseerd is op de .55 stock en er officiele Sony apps uit JB in verwerkt zittenMM51_Mini schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 17:56:
Je ROM ziet er echt super uit !!
Hoe zit het met de stabiliteit? Werkt alles zoals het moet?
Jammer dat ik echt niet into the "ROMMEN" van smartphones ben
Kan al bijna niet meer wachten op JB :-)
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door ros1978 op 10-02-2013 22:15 ]
Hop,hop,hop!
Verwijderd
Ik heb gewoon de stock kernel van Sony denk ik. Ben van XTX9 naar XZX1 gegaan met wipe data, dalvik cache enzo. En hier draait hij wel veel strakker dan XTX9...ros1978 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 22:13:
Echt een hele strakke rom!
Naar aanleiding van jou post heb ik hem ook geinstalleerd en een avond aan het draaien maar hij loopt niet zo soepel als de XTX van de zelfde maker. Welke Kernel heb jij in gebruik?
500 mb heb ik ook en is wel goed te doen. Vorige maand voor het eerst een waarschuwing van T-mobile gehad nadat ik 1 maand thuis geen wifi gebruikte. Dus als je thuis gewoon wifi aanzet moet het wel haalbaar zijn.basset schreef op maandag 11 februari 2013 @ 15:51:
Hij is binnen
Net met Bump mn accounts over gezet. Nu gaan uitzoeken hoe en wat.
Wat me wel opvalt (en wat ik altijd al het grote nadeel vond van de vorige android versies) is dat de UI toch een beetje rommelig blijft. Maar das ook een kwestie van wennen hoop ik.
Mooi toestel. Kijkhoek is idd wat minder, maar dat is alleen bij hele contrastrijke vlakken. Het is minder erg dan ik bang voor was.
Hopelijk val ik niet in een bak ellende. Ik ga van een onbeperkt inet abbo naar 500MB/mnd, dus ff opletten voor mn nieuwe sim er in gaat, dat ik niet verborgen instellingen/apps heb die data gebruiken. Dat wordt denk ik nog de grootste uitdaging
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2013 16:17 ]
Ik heb nu ook hetzelfde probleem! Heb het toestel bijna vanaf het begin en had er nooit last van, maar sinds. 55 wel. Echt heel vervelend.. Weet iemand een oplossing?bramv82 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 19:29:
Sinds ik mijn Xperia S heb ge-update naar .55 heb ik weer last van de wegvallende data verbinding :-S
Alleen op te lossen door 'm te rebooten. Met de vorige versie had ik hier geen last van...
Is hier een oplossing voor?
Kom ik aan met m'n 11GBVerwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:15:
[...]
Ik heb gewoon de stock kernel van Sony denk ik. Ben van XTX9 naar XZX1 gegaan met wipe data, dalvik cache enzo. En hier draait hij wel veel strakker dan XTX9...
[afbeelding]
[...]
500 mb heb ik ook en is wel goed te doen. Vorige maand voor het eerst een waarschuwing van T-mobile gehad nadat ik 1 maand thuis geen wifi gebruikte. Dus als je thuis gewoon wifi aanzet moet het wel haalbaar zijn.
Geniet van je prachtige toestel! Ook met zijn kleine minpuntjes wel een prachtig toestel die heerlijk werkt en tenminste geen grijze muis op de markt is!
Ik hou het voorlopig gewoon bij de S. Die bevalt me verder erg goed.drav91 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 18:18:
[...]
Ik heb nu ook hetzelfde probleem! Heb het toestel bijna vanaf het begin en had er nooit last van, maar sinds. 55 wel. Echt heel vervelend.. Weet iemand een oplossing?
elukkig komt de Xperia Z binnenkort uit!
Verwijderd
Uiteraard, je kan alles wat op de stock kan maar dan meer en beterMM51_Mini schreef op maandag 11 februari 2013 @ 19:07:
@ Antraxbomb : betreffende uw gebruikte ROM ... kan je daar ook de kleurenschema's kiezen ... nu heb ik op m'n SXS het zwarte kleurenschema actief staan. Kan dit ook op deze ROM?
Verwijderd
Je hebt de apps van de Jelly Bean rom van de Xperia T? Daar zitten standaard fouten in ja, je moet even op XDA kijken of er al nieuwe versies zijn. Die ik in mijn XZX rom heb werken zonder problemen namelijk ( en ik zou niet meer terug kunnen naar de ICS apps van Sonyakbslayer schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 19:21:
ik heb sinds ik die berichtjes en contacten app (van ambroos) zn post steeds dat mijn scherm zoals in whatsapp ineens icoontjes gaat aanklikken of text probeert te selecteren terwijl ik het scherm niet eens aanraak
en bij contacten kan ik ineens nietmand meer toevoegen of nummers veranderen dan kapt de app er mee.
erg vervelend ik denk dat ik ze er bijde maar weer afgooi, dan maar even wachten..
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Nog steeds hetzelfde verhaal als in november, december en januariDamian schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 09:47:
Jongens, houd het custom rom verhaal even in het andere topic!
Hoe zit het met de mogelijke release van een OFFICIELE JB rom voor de S?
Nee het is nu behoorlijk officieel dat het ergens eind maart word.ArcticWolf schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 09:59:
[...]
Nog steeds hetzelfde verhaal als in november, december en januari
Installeer gemini app manager en better battery stats. Met gemini app manager kun je, als je expert mode gebruikt, zien welke apps autorun functies aan hebben staan. Zo kun je zien welke apps de wakelocks veroorzaken. Je kunt dit ook veranderen, echter heb je daar wel root voor nodig. Hierna kun je met better battery stats controleren of de wakelocks nogsteeds zo vaak voorkomen.ArcticWolf schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:38:
ik heb trouwens weer m'n bootloader gelocked en de originele firmware erop gezet, maar nu zit ik met het probleem dat ik extreem veel wakelocks heb... maar die komen allemaal van "android systeem". Heeft iemand hetzelfde probleem of hoe los ik dit op? Want de drain is wel ernstig hoog zo
[ Voor 47% gewijzigd door saintgein op 13-02-2013 13:04 ]
ja ding heeft 95% wakelock ofzosaintgein schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:04:
System heeft ook een aantal apps/processen/services lopen, volgens mij valt dat binnen de normale battery stats onder 1 noemer.
thanks, had die thread nog niet gevonden!saintgein schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:25:
Daarom betterbatterystats. Laat die je batterijverbruik van 100% tot 10% ofzo monitoren en dump de log. Daarna kun je lezen wat nou precies die wakelocks veroorzaakt.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179809
[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 13-02-2013 14:09 ]
Verwijderd
Ligt er aan wat je met je telefoon wilt. Eigenlijk is in 95% van de gevallen stock beter. Alleen als je wilt spelen/k*tten met je toestel is het flashen leuk, of je echt klem gaat op vloeiendheid ten koste van stabiliteit en Sony features (dus CM)Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:20:
Heb sinds een klein maandje dit toestel of eigenlijk de Xperia SL. Mijn vorig toestel was een ZTE Blade, dus custom ROMs flashen is niet nieuw voor mij. Echter ben ik verrast dat de standaard ROM zo vlot werkt dat ik niet de moeite genomen heb om een custom ROM uit te proberen. Standaard ROM draait op 4.0.4 en ik heb gelezen dat 4.1.2 binnen enkele maanden uitkomt. Is het waard om nu een custom ROM er op te zetten of kan ik beter wachten tot de JB update er is?
FXP206a is erg stabiel te noemen. Heb hem nu al een paar dagen draaien, zonder enige reboot ofzo. Het grootste voordeel tov stock is dan ook de accuduur. Die gaat met grote stappen vooruit.Cyleo schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:37:
[...]
Ligt er aan wat je met je telefoon wilt. Eigenlijk is in 95% van de gevallen stock beter. Alleen als je wilt spelen/k*tten met je toestel is het flashen leuk, of je echt klem gaat op vloeiendheid ten koste van stabiliteit en Sony features (dus CM)
SL??? Die is helemaal niet leverbaar in EuropaVerwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:20:
Heb sinds een klein maandje dit toestel of eigenlijk de Xperia SL. Mijn vorig toestel was een ZTE Blade, dus custom ROMs flashen is niet nieuw voor mij. Echter ben ik verrast dat de standaard ROM zo vlot werkt dat ik niet de moeite genomen heb om een custom ROM uit te proberen. Standaard ROM draait op 4.0.4 en ik heb gelezen dat 4.1.2 binnen enkele maanden uitkomt. Is het waard om nu een custom ROM er op te zetten of kan ik beter wachten tot de JB update er is?
Hop,hop,hop!
Er is, naar mijn weten, nooit echt wat anders ge zegt?saintgein schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 21:17:
Eind april/begin mei dus. Begint wel sneu te worden zo.
Verwijderd
Vergeet niet dat je ongeveer alle nieuwe functies die de Z heeft ook krijgt he, erg knap van Sony om dat nog naar de S te brengen.saintgein schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 21:17:
Eind april/begin mei dus. Begint wel sneu te worden zo.
Doen ze al een tijdje eigenlijk. Vrijwel alle Sony's hebben met een update een grote hoeveelheid nieuwe features gekregen, voor de Xperia S gaat Jelly Bean al de tweede grote update zijn, ICS heeft ook heel wat nieuwe dingen meegebracht (Walkman en Album bijvoorbeeld, toch twee belangrijke verbeteringen).Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 23:41:
[...]
Vergeet niet dat je ongeveer alle nieuwe functies die de Z heeft ook krijgt he, erg knap van Sony om dat nog naar de S te brengen.
Verwijderd
Ik wist niet dat die in NL niet te koop is. In Hong Kong is dit toestel overal verkrijgbaar, heb hem hier gekocht.akbslayer schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 20:06:
misschien heeft ie hem ook niet in europa gekocht?
ik keek net even op marktplaats daar staan er ook 2 te koop.
en via google kun je vast meer verkopers vinden.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Verwijderd
Hier niks aan de hand.Turbo-Puppy schreef op zondag 17 februari 2013 @ 18:14:
De download link werkt niet helemaal.
Volgens de omschrijving 2,9MB , echter download hij maar 2.76kb en geeft uiteraard
Fouten bij het openen van het bestand
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2013 18:32 ]
Turbo-Puppy schreef op zondag 17 februari 2013 @ 18:14:
De download link werkt niet helemaal.
Volgens de omschrijving 2,9MB , echter download hij maar 2.76kb en geeft uiteraard
Fouten bij het openen van het bestand
Hier ging het in één keer goed.Joopieboy schreef op zondag 17 februari 2013 @ 18:26:
Klopt idd, die fout krijg ik ook. Maar iig bedankt voor de tip!
[ Voor 14% gewijzigd door S_Chief op 17-02-2013 19:08 ]
[ Voor 71% gewijzigd door S_Chief op 17-02-2013 21:12 ]
Heb even een edit gedaan.AmbroosV schreef op zondag 17 februari 2013 @ 21:13:
Echt? Da's niet de bedoeling.
Hier op Jelly Bean lijkt alles in ieder geval goed te werken...
[ Voor 20% gewijzigd door S_Chief op 17-02-2013 21:23 ]
Verwijderd
Volgens mij wacht iedereen nog op toestemming van Sony, maar ik denk niet dat die er ooit komt...Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:47:
Weet iemand hoe het trouwens zit met het project om van de Xperia S een "Nexus" te maken?
Verwijderd
Werkt hier ook goed op ICS XZX1. Toch een extra beveiliging op je telefoonAmbroosV schreef op zondag 17 februari 2013 @ 21:13:
Echt? Da's niet de bedoeling.
Hier op Jelly Bean lijkt alles in ieder geval goed te werken...
Hop,hop,hop!
Verwijderd
Nee, klopt:ArcticWolf schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 06:33:
Netwerk doet het niet in die leak toch...?
Ik denk dat je niet alleen naar het vermogen moet kijken. Snelladers hebben vaak 2 pins van USB doorverbonden, zodat de smartphone in snellaadmodus kan schakelen, Zonder dat kun je een lader van 100W hebben, maar blijft de smartphone maar 500mA trekken.Stidge schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:21:
Mijn oplader is kaduuk. Dat blokje geeft gewoon geen stroom meer...
1) heb je daar ook garantie op?
2) weet iemand een oplader van 7.5W (deze oplader is 5V~1.5A)? Want de meesten zijn 2.5W en dan duurt het opladen 4 uur...
_██_
(ಠ_ృ)
_██_
(ಠ_ృ)
[ Voor 20% gewijzigd door AmbroosV op 19-02-2013 22:49 ]
Heeft dat nou geen invloed op de levensduur? Lijkt me sowieso niet verstandig om te gebruiken in warme omgevingen (>30c).AmbroosV schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 22:47:
Dit is de 'echte' snellader van Sony, inclusief kabel (gewone datakabel): http://shop.sonymobile.co...er-ep881-black/1268-1635/
Er zit wat beheer op. Boven een bepaalde temperatuur en boven 90% gaat het laden aanzienlijk trager om de levensduur van de batterij niet te verkorten.MistaDevine schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 00:29:
[...]
Heeft dat nou geen invloed op de levensduur? Lijkt me sowieso niet verstandig om te gebruiken in warme omgevingen (>30c).
Niet om jouw zaken in te kegelen, maar eBay duitsland, een tientje.AmbroosV schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 22:47:
Dit is de 'echte' snellader van Sony, inclusief kabel (gewone datakabel): http://shop.sonymobile.co...er-ep881-black/1268-1635/
Vroeger was er de EP850 (sommige landen kregen die bij hun Z, zat ook altijd bij de P), de EP881 is een nieuwe veel kleinere versie daarvan.
Je hebt er normaal wel garantie op. Kan je me even een PM sturen met je mailadres? Kan ik zien of ik wat voor je kan doen.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik heb met mijn S nog geen porblemen gehad met de ontvangst, is wat beter dan mijn vorige telefoon (HTC Desire)dirk- schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:16:
Vraagje, zijn er problemen met het bereik van de xperia s. Wanneer ik op dezelfde plaats was met zowel de xperia p als xperia s, had de p bereik en mijn s liet het afweten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq