Verwijderd

ik heb sinds een paar dagen problemen met mijn batterij... :(
wanneer ik mijn sxs s'avonds oplaad, kan ik hem ongeveer 10 uren gebruiken!dan is hij volledig leeg!
ik gebruik mijn telefoon nu ongeveer een jaar op dezelfde manier.
ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet oplossen.
wat mij wel opvalt,is dat de batterij erg warm word.is er nog iemand die een gelijkaardig probleem heeft gehad?
alvast bedankt voor de reactie.

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:36
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:49:
wanneer ik mijn sxs s'avonds oplaad, kan ik hem ongeveer 10 uren gebruiken!dan is hij volledig leeg!
wat mij wel opvalt,is dat de batterij erg warm word.is er nog iemand die een gelijkaardig probleem heeft gehad?
Toevallig geen GPS/WiFi op de achtergrond aan staan o.i.d. Als je kijkt naar je batterijgebruik in de instellingen zijn er dan applicaties die overmatig veel accu gebruiken of zijn er tijden dat de accuduur harder achteruit gaat dan normaal?

Als ik GPS/WiFi de hele dag aan heb op mijn Xperia S dan is deze s' avonds ook leeg. Nu met alleen 3G aan haal ik zo'n 18-20 uur voordat hij echt helemaal leeg is.

HD4Life @ Full-HD

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:25
Stidge schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:21:
Mijn oplader is kaduuk. Dat blokje geeft gewoon geen stroom meer...
1) heb je daar ook garantie op?
2) weet iemand een oplader van 7.5W (deze oplader is 5V~1.5A)? Want de meesten zijn 2.5W en dan duurt het opladen 4 uur...
Bij Sony weet ik niet hoe het werkt, maar bij HTC had ik binnen een week nadat ik gebeld had een nieuwe lader in de bus. Je kan het op zijn minst proberen, toch?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Verwijderd

ik gebruik mijn telefoon zoals de eerste dag toen ik hem had.
wifi staat altijd aan en ook 3g.
gps staat altijd uit.
normaal doe ik een ganse dag met de batterij,maar sinds dinsdag gaat het niet meer.
toch vreemd dat de batterij erg warm word.
momenteel is hij opnieuw aan het laden.als de batterij terug voor 100% geladen is,zal ik eens zien bij de instellingen.al moet ik zeggen dat ik niet goed weet waar ik die verbruikers moet gaan zoeken...
mvg.

• EnzymeNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-06 01:12

EnzymeNL

Dat ken in Utereg!

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:49:
Dit probleem heb ik ook sinds gister. Op de achtergrond staat wel altijd wi-fi aan maar die staat al aan vanaf de eerste dag dat ik de telefoon heb. Verder draaien er geen apps en staat de telefoon bijna de hele tijd in stand-by :?. De batterij lijkt zich vooral leeg te trekken tussen 5 en 8 uur 's morgens.

PSN ID: Enzyme-NL

• Marzullad
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:46
Bij mij kan er in de navigatie app geen routebeschrijving worden gevonden als er geen wifi netwerk beschikbaar is. Met alleen GPS moet dit toch ook kunnen lukken? (Positie bepalen lukt wel)

Iemand tips?

• Emiel_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 14:12
Welke navigatie app heb je? Sommige apps halen de routebeschrijvingen van een server, waar anderen deze op het apparaat zelf berekenen. Ik vermoed dat je een app uit de eerste categorie hebt?

• Marzullad
Geen idee, ik heb de standaard meegeleverde navigatie app. Volgens mij gaat deze samen met de google maps app.

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 17:16
Je moet een data verbinding hebben wil je de Google Nav gebruiken. Zij het via Wifi of 3G.

• Marzullad
Zijn er gratis alternatieven die dat niet nodig hebben?
je kan de kaart ook cachen thuis via wifi, maar je kan niet heel Nederland cachen bijvoorbeeld.

• saintgein
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-01-2023
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 16:01:
gps staat altijd uit.
normaal doe ik een ganse dag met de batterij,maar sinds dinsdag gaat het niet meer.
momenteel is hij opnieuw aan het laden.als de batterij terug voor 100% geladen is,zal ik eens zien bij de instellingen.al moet ik zeggen dat ik niet goed weet waar ik die verbruikers moet gaan zoeken...
mvg.
Gooi maps en facebook eraf, en kijk dan nog eens.

En anders better battery stats bekijken.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179809

Enneh een alternatief voor maps:
Google Play: MapsWithMe Lite, Offline Maps

Deze heeft ook nog navigatie erbij, al is die volgens mij wel wat zwaarder.
Google Play: MapFactor Navigator (beta)

[ Voor 25% gewijzigd door saintgein op 21-02-2013 19:28 ]

Verwijderd

mijn sxs is opgeladen voor de 2de x vandaag.
dit is nu geleden van 17u00.mijn batterij status is nu al weer 55%!
als ik kijk bij gegevens van de batterij,dan staat er bij scherm 54% en bij android besturingssysteem 14%
en voor android systeem 10%.
mediaserver 10%.
is dat normaal?facebook gebruik ik niet...
heb je nog een alternatief voor mjn batterij te controleren?ik heb geen visa om apps te betalen...
mvg.

• saintgein
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 19:53:
mijn sxs is opgeladen voor de 2de x vandaag.
dit is nu geleden van 17u00.mijn batterij status is nu al weer 55%!
als ik kijk bij gegevens van de batterij,dan staat er bij scherm 54% en bij android besturingssysteem 14%
en voor android systeem 10%.
mediaserver 10%.
is dat normaal?facebook gebruik ik niet...
heb je nog een alternatief voor mjn batterij te controleren?ik heb geen visa om apps te betalen...
mvg.
Zoals ik al zei:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179809

In de 2de post staan de links.

Verwijderd

sorry...ik ben niet zo thuis in die dingen...
maakt het uit welke link ik pak?

ondertussen toch gelukt...
heb het voor elkaar gekregen met neoreader.
nu maar hopen dat ik er wijzer van word 8)7
alvast bedankt om me te helpen!

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2013 20:11 ]

• saintgein
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 20:05:
sorry...ik ben niet zo thuis in die dingen...
maakt het uit welke link ik pak?

ondertussen toch gelukt...
heb het voor elkaar gekregen met neoreader.
nu maar hopen dat ik er wijzer van word 8)7
alvast bedankt om me te helpen!
De accu eerst goed opladen en tot 10% ofoz leeg laten lopen, daarna even kijken en eventueel een log uitdraaien. Daaraan kun je zien welke processen en dus welke apps het meest batterij gebruiken.

http://asksven.github.com...Knowledge-Base/howto.html
Hier staan nog wat tips.

http://www.androidworld.n...en-het-meest-van-je-accu/
Een nederlandse uitleg, voor het geval engels lastig is.

[ Voor 11% gewijzigd door saintgein op 21-02-2013 20:17 ]

Verwijderd

ok bedankt voor de moeite!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Oke, rare vraag, maar ziet iemand misschien of er hier een screen protector opzit?Ik heb het toestel 2e hands gekocht en het scherm is redelijk bekrast,maar aan de randen lijkt het of er een screen protector op zit. Ik heb even geprobeerd het eraf te halen,maar dat gaf ik na een paar seconden al op omdat het leek of er direct nog meer krassen op kwamen!

http://i.imgur.com/MlDuNSo.jpg
http://i.imgur.com/IDGFvHL.jpg
http://i.imgur.com/VXwZ9G9.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door thefal op 21-02-2013 21:59 ]

• ronaldva
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 23:24
@thefal Er zit nog een standaard screenprotector op volgens mij. (die er op zit je hem nieuw koopt)
Ik heb in ieder geval hetzelfde randje op mijn net nieuwe Xperia S.
yup zo te zien zit hij er nog op.

• thefal
Alswe er dan inderdaad maar vanuit gaan dat het een screenprotector is, dan zie die er wel goed op zeg! Volgens mij gaan al mijn nagels nog kapot voor ik dat ding eraf heb! tips misschien?

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:02

Zeror

Ik Henk 'm!

Davidshadow13 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:01:
[...]

Toevallig geen GPS/WiFi op de achtergrond aan staan o.i.d. Als je kijkt naar je batterijgebruik in de instellingen zijn er dan applicaties die overmatig veel accu gebruiken of zijn er tijden dat de accuduur harder achteruit gaat dan normaal?

Als ik GPS/WiFi de hele dag aan heb op mijn Xperia S dan is deze s' avonds ook leeg. Nu met alleen 3G aan haal ik zo'n 18-20 uur voordat hij echt helemaal leeg is.
Met name die GPS is een killer voor de batterijduur. Wifi valt wel mee.

Ik kan met gemak 2 tot 2,5 dag met mijn batterij doen met wifi, data enzo altijd aan. De grote truuk is eigenlijk datgene wat het meeste stroom verbruikt zo min mogelijk te belasten, oftewel je scherm. Zet brightness op 25%. Kies voor een donkere achtergrond in je homescreen. Doe hetzelfde met apps die een thema keuze hebben etc.. etc... In die 2,5 dag kijk ook youtube en speel ik een spelletje btw. Niet heel lang, maar om gewoon ff een paar minuutjes te vermaken enzo. En verder normaal gebruik. Af en toe een whatsappje sturen, mail checken, soms een telefoontje plegen.Middel/laag gebruik eigenlijk.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:40
thefal schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 22:33:
Alswe er dan inderdaad maar vanuit gaan dat het een screenprotector is, dan zie die er wel goed op zeg! Volgens mij gaan al mijn nagels nog kapot voor ik dat ding eraf heb! tips misschien?
Probeer het eens links-onder. Dat werkte voor mij- en een collega van me perfect. Het is een behoorlijk stug, dik ding.

Nog geen moment spijt gehad trouwens, had het eerder moeten doen.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gps staat altijd uit.
mvg.
eens alle apps die je sindsdien hebt geïnstalleerd verwijderen, de SXS heropstarten en kijken of het beter is.
heb ook al meegemaakt dat bepaalde app veel van de resources slurpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_hc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:00
gps staat altijd uit.
mvg.
Mijn broer klaagt sinds een week er over dat zijn accu duur flink is afgenomen, we kwamen tot de conclusie dat dit is ontstaan na de laatste update. Omdat ik er verder op het internet niks over kon vinden vraag ik mij af of er meer mensen zijn met een probleem. Ik ga in ieder geval even de app betterbatterystats proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
mir4dor schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 23:16:
[...]

Probeer het eens links-onder. Dat werkte voor mij- en een collega van me perfect. Het is een behoorlijk stug, dik ding.

Nog geen moment spijt gehad trouwens, had het eerder moeten doen.
Ik heb echt 2 uur langs geprobeerd en het is me niet gelukt. Toen vroeg ik het aan een collega en hem lukte het in 10 seconden :) toen ik het toestel kocht dacht ik "waar ben ik aan begonnen" omdat het scherm zo bekrast was, maar nu geen krasje meer te bekennen. So Happy!

5 min later: OMG vingerafdrukken :+

[ Voor 3% gewijzigd door thefal op 22-02-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morality®
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-03-2023
@Michiel_hc

Ik ook ervaar een verslechterde batterijduur na de .55 update, eveneens is het wifi/3g probleem niet opgelost. Achteraf spijt dat ik die update heb doorgevoerd.
Ik raad de .55 update af, geen significante merkbare verbeteringen opgemerkt verders na de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thefal schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 14:58:
[...]

5 min later: OMG vingerafdrukken :+
:D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Laatst online: 18:57

W84

Iemand een idee waar je onderdelen (cover etc.) voor de Dark Silver versie kan krijgen? Overal wit en zwart helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Heb de screenprotector er net ook maar eens afgepeuterd
De originele zag er behoorlijk gehavend uit, maar kennelijk toch zijn werk gedaan.
Scherm er onder is nog als nieuw.

De onderste 3 toetsen werken nu wel na behoren.
Dat is sinds ik dit toestel heb mijn grootste ergenis geweest.

Maar er moet natuurlijk wel weer een SP op nu.
Zijn er aan te raden merken of type's die net zo goed of beter zijn dan de originele ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Turbo-Puppy schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 21:12:
Heb de screenprotector er net ook maar eens afgepeuterd
De originele zag er behoorlijk gehavend uit, maar kennelijk toch zijn werk gedaan.
Scherm er onder is nog als nieuw.

De onderste 3 toetsen werken nu wel na behoren.
Dat is sinds ik dit toestel heb mijn grootste ergenis geweest.

Maar er moet natuurlijk wel weer een SP op nu.
Zijn er aan te raden merken of type's die net zo goed of beter zijn dan de originele ?
Brando of MartinField zijn het beste wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Ik heb er niks meer opgeplakt, want 't glas is sterk zat en je zegt het zelf al... de toetsen werken veel beter en dat klopt. Met SP blijft het vaak een gekut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidjustus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-08 18:06
Helaas toen ik de protector eraf had gehaald en hem van een meter hoogte liet vallen op een betonnen vloer, ie er een barst in mijn scherm gekomen.

Toen ik het met screenprotector liet vallen op de stoep van anderhalve meter hoogte was er niks aan de hand.

Waarschijnlijk is dat de screenprotector het scherm sterker maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

solidjustus schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 00:34:
Helaas toen ik de protector eraf had gehaald en hem van een meter hoogte liet vallen op een betonnen vloer, ie er een barst in mijn scherm gekomen.

Toen ik het met screenprotector liet vallen op de stoep van anderhalve meter hoogte was er niks aan de hand.

Dat is de Shatter proof laag inderdaad die het scherm veel sterker maakt dan zonder. Pech helaas, is die barst erg of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidjustus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-08 18:06
Aangezien de Z er aan komt, gaat deze naar mijn vader die nu de x10 heeft. Maar ik had hem graag een heel toestel gegeven, helaas.

De HDMI cover is er af, de coating is op veel plekken glanzend ipv mat, het achterklepje is met een tikje los te krijgen, de coating op de knopjes ia er veelal afgesleten en er zitten al veel deukjes in. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik bij dit toestel een stuk slordiger was dan met de x10.

Dat alles terwijl er een Nillkin bumper op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk-
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-09-2024
Ik merk dat het typen steeds slechter gaat bij mijn s. Hij reageert vaak niet goed, door bijvoorbeeld bij een spatie een 0 in te vullen. Heel traag of niet te reageren. Dit doet hij met namen wanneer de oplader eraan zit maar had het vanmorgen ook zonder oplader. Zowel op standaard berichten app als whatsapp.

Meer mensen die dit hebben? Zoja, is er iets aan te doen?

[ Voor 9% gewijzigd door dirk- op 23-02-2013 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

solidjustus schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 00:34:

Heel erg balen maar ligt dat ook niet een beetje aan de hiek waarin die gevallen is?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch123
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
dirk- schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 10:26:
Ik merk dat het typen steeds slechter gaat bij mijn s. Hij reageert vaak niet goed, door bijvoorbeeld bij een spatie een 0 in te vullen. Heel traag of niet te reageren. Dit doet hij met namen wanneer de oplader eraan zit maar had het vanmorgen ook zonder oplader. Zowel op standaard berichten app als whatsapp.

Meer mensen die dit hebben? Zoja, is er iets aan te doen?
Ja daar heb ik ook last van ook vooral als de lader aangesloten is en ook af-en toe zonder de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 23:05
solidjustus schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 06:46:
Aangezien de Z er aan komt, gaat deze naar mijn vader die nu de x10 heeft. Maar ik had hem graag een heel toestel gegeven, helaas.

De HDMI cover is er af, de coating is op veel plekken glanzend ipv mat, het achterklepje is met een tikje los te krijgen, de coating op de knopjes ia er veelal afgesleten en er zitten al veel deukjes in. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik bij dit toestel een stuk slordiger was dan met de x10.

Ik heb hetzelfde. Heb ik al een paar keer gezegd in dit topic. Ik vind de bouwkwaliteit belabberd voor een flagship telefoon. Dit moet niet mogen neem ik aan. Ik heb hem hiervoor al een keer ter reparatie aangeboden en kreeg toen een nieuwe. Maar was het toestel wel 6 weken kwijt. Ik heb geen zin om dit weer te doen omdat ik geen reserve toestel heb om te gebruiken. Mijn vriendin heeft hetzelfde maar dan met een witte. Daar valt het minder op door de kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik heb ook een witte en daar zie je de slijtage een stuk minder inderdaad :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk-
De bouw kwaliteit is zeker dramatisch! Ik heb een zwarte. Hij glanst helemaal omdat één jaar een valenta pocket heb gebruikt. Door het in en uit halen van mijn telefoon nu grote glanzende strepen op de achterkant. In mijn broekzak schuift de achterklep er regelmatig af, zelfs in mijn hand als ik niet op let. Het zit allemaal erg los. Ik snap niet waarom ze dit niet met een druk bevestiging hebben gemaakt net zoals bijvoorbeeld bij samsung. Gebruik mijn valenta pocket niet meer aangezien deze de strepen veroorzaakt. Maar een telefoon heeft er bij nog nooit zo slecht uitgezien na een jaar gebruik. En dan ben ik er nog erg zuinig op! Ook veel speling op het stukje onder de doorzichtige balk en de achterklep. Een simkaartje slotje in de zijkant en een dichte telefoon had al veel goed gemaakt.

[ Voor 11% gewijzigd door dirk- op 23-02-2013 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat van het achterkapje van mij valt na 2 maanden ook al wel op ja, wordt langzaamaan glad en je voelt een kraakje daarin als je de telefoon vasthoudt. Verder een heel fijn en degelijk toestel, ik moet nog kijken of die achterkant los te krijgen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dit zo lees vraag ik mij af hoe sommige hier met hun toestel omgaan en welke batch ze hebben.
solidjustus schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 06:46:

Hoe doe jij dat?

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk-
12w13

Loszittende achterklep, coating van de achterklep eraf, speling op achterklep en stukje onder doorzichtige rand. Klepje van USB is gammel geworden door veelvuldig gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Die van mij uit de eerste lichting ziet er echt nog prima uit. Zelfs het usb klepje heeft mijn dronken escapadse overleeft. Misschien heb ik geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Die van mij is ook al aardig glanzend geworden en steeds meer kraakjes. Daarom wilde ik graag een aantal onderdelen vervangen door Dark Silver, maar die onderdelen zijn gewoon niet te vinden...

Afbeeldingslocatie: http://images.androidworld.nl/wp-content/uploads/DarkSilver-590x603.png

[ Voor 19% gewijzigd door W84 op 23-02-2013 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 23:05
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 14:28:
Als ik dit zo lees vraag ik mij af hoe sommige hier met hun toestel omgaan en welke batch ze hebben.

[...]

Hoe doe jij dat?
Ik ben erg zuinig op alle toestellen die ik gehad heb. De meeste zagen er na een jaar nog als nieuw uit. Dat kan ik van deze xperia niet zeggen. Ik leg hem altijd netjes op tafel/bank. In de broekzak waar alleen de telefoon in zit. Geen sleutels oid. Het is gewoon jammer want voor de rest ben ik super tevreden met dit geweldige apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:27
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 14:28:

[...]

Hoe doe jij dat?
Inmiddels de S al bjina een jaar en ik ga er voorzichtig mee om zonder hoesje of bumper. Zit eigenlijk altijd alleen in mijn broekzak of ligt hij op het bureau of in de autohouder.

Dat heb ik hier ook, dat de coating van de hoekjes van de volumeknop en cameraknop er al wat afgesleten is.
Glanzende plekken op de hoekranden van de behuizing. Achterklep zit een klein beetje losser, niet echt los ofzo. En het balkje onder het scherm zit nog gewoon goed vast.
Usb klepje is iets slapper dan in het begin, maar dat is geen ramp.

Bouwkwaliteit is mij wel een beetje tegengevallen, vooral als je vergelijkt dat mijn desire er na 2 jaar nog perfect uit zag!! En deze telefoon gebruik ik niet veel meer of minder dan dat ik de desire gebruikte. Wel iets meer foto's, maar dat komt door de prima kwaliteit foto's en de cameraknop ;).

[ Voor 4% gewijzigd door Lieuwe15 op 25-02-2013 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 20:49
Ik zit nu mijn telefoon op te laden en ik zie dat er steeds wat dataverkeer over mijn wifi plaats vind. Wat vreemd is, want ik heb alle synchronisatie uit staan (Volgens de instellingen dan)

Bij het wifi signaal, zie ik steeds de pijltjes ernaast even oplichten en weer uit gaan.

Mn batterij gaat ook vrij snel moet ik zeggen.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:27
Kijk eens bij het dataverkeer in de instellingen. Daar kun je zien welk programma data verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:55
Guide na guide doorgelezen en eindelijk zo ver gekomen als dat ik nu ben.

1. Geroot
2. Flashtool werkend gekregen
3. Bootloader unlocked
4. Nu wil ik, volgens mijn huidige guide, CyanogenMod installeren. Ik zou boot.img naar de /sdcard moeten verplaatsen en via command fastboot -i 0xfce flash boot boot.img zou dat dan moeten gebeuren.

Hoe kan ik /sdcard bereiken met een Xperia S? Ik zie in Windows 7 (32 bit) alleen maar Internal Storage als ik de telefoon aankoppel.

USB debugging geactiveerd en de guide die ik gebruik is http://wiki.cyanogenmod.o...anogenMod_on_Sony_Devices

Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De interne storage is gemount als /sdcard omwille van compatibiliteit met oudere apps. Gewoon daarop gooien dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Muldert schreef op maandag 25 februari 2013 @ 22:10:
Guide na guide doorgelezen en eindelijk zo ver gekomen als dat ik nu ben.

1. Geroot
2. Flashtool werkend gekregen
3. Bootloader unlocked
4. Nu wil ik, volgens mijn huidige guide, CyanogenMod installeren. Ik zou boot.img naar de /sdcard moeten verplaatsen en via command fastboot -i 0xfce flash boot boot.img zou dat dan moeten gebeuren.

Hoe kan ik /sdcard bereiken met een Xperia S? Ik zie in Windows 7 (32 bit) alleen maar Internal Storage als ik de telefoon aankoppel.

USB debugging geactiveerd en de guide die ik gebruik is http://wiki.cyanogenmod.o...anogenMod_on_Sony_Devices

Iemand ervaring?
Uhhh? Dat is wel een heel verouderde guide 8)7

Deze kernel flashen via fastboot:
http://dl.dropbox.com/u/12943198/XPS_Kernels/ics17.elf

commando:
fastboot flash boot ics17.elf

daarna gewoon aanzetten, tijdens het Sony bootscreen gaat het ledje blauw branden, volume up ingedrukt houden.
dan krijg je het CWM menu, met de vol toetsen browsen en power = enter, back = back.
mount > mount usb storage

http://freexperiaproject.com/

FXP 208 (Nozomi) downloaden en op de telefoon zetten,

deze Gapps downloaden en @ telefoon zetten
http://goo.im/gapps/gapps-jb-20121011-signed.zip

wipe data/factory reset
advanced > wipe dalvik
mount > format system

en dan install from sdcard.
eerst FXP 208 en daarna gapps.

suc6 :>

(en volgende keer in de juiste thread posten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:55
AmbroosV schreef op maandag 25 februari 2013 @ 22:20:
De interne storage is gemount als /sdcard omwille van compatibiliteit met oudere apps. Gewoon daarop gooien dus.
Internal Storage is dus hetzelfde als /sdcard? Dus boot.img in de root van Internal Storage zetten zou moeten werken? Ik krijg dan echter een error: cannot load 'boot.img' uit command prompt..
ArcticWolf schreef op maandag 25 februari 2013 @ 22:26:
[...]

Uhhh? Dat is wel een heel verouderde guide 8)7

Deze kernel flashen via fastboot:
http://dl.dropbox.com/u/12943198/XPS_Kernels/ics17.elf

commando:
fastboot flash boot ics17.elf

daarna gewoon aanzetten, tijdens het Sony bootscreen gaat het ledje blauw branden, volume up ingedrukt houden.
dan krijg je het CWM menu, met de vol toetsen browsen en power = enter, back = back.
mount > mount usb storage

http://freexperiaproject.com/

FXP 208 (Nozomi) downloaden en op de telefoon zetten,

deze Gapps downloaden en @ telefoon zetten
http://goo.im/gapps/gapps-jb-20121011-signed.zip

wipe data/factory reset
advanced > wipe dalvik
mount > format system

en dan install from sdcard.
eerst FXP 208 en daarna gapps.

suc6 :>

(en volgende keer in de juiste thread posten ;) )
1. Dit gaat toch om de Xperia S? Excuses als het verkeerd staat..
2. Je hebt het over het CWM menu, komt dat 'mee' met die kernel? (n00balert :+ ) of moet ik CWM zelf downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Lieuwe15 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 09:25:
[...]

Inmiddels de S al bjina een jaar en ik ga er voorzichtig mee om zonder hoesje of bumper. Zit eigenlijk altijd alleen in mijn broekzak of ligt hij op het bureau of in de autohouder.

Dat heb ik hier ook, dat de coating van de hoekjes van de volumeknop en cameraknop er al wat afgesleten is.
Glanzende plekken op de hoekranden van de behuizing. Achterklep zit een klein beetje losser, niet echt los ofzo. En het balkje onder het scherm zit nog gewoon goed vast.
Usb klepje is iets slapper dan in het begin, maar dat is geen ramp.

Bouwkwaliteit is mij wel een beetje tegengevallen, vooral als je vergelijkt dat mijn desire er na 2 jaar nog perfect uit zag!! En deze telefoon gebruik ik niet veel meer of minder dan dat ik de desire gebruikte. Wel iets meer foto's, maar dat komt door de prima kwaliteit foto's en de cameraknop ;).
Mwah valt wel mee, dat ding meerdere keren laten vallen (niet met opzet) bouwkwaliteit is echt wel goed. >:)

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Muldert schreef op maandag 25 februari 2013 @ 22:30:
[...]

Internal Storage is dus hetzelfde als /sdcard? Dus boot.img in de root van Internal Storage zetten zou moeten werken? Ik krijg dan echter een error: cannot load 'boot.img' uit command prompt..

[...]

1. Dit gaat toch om de Xperia S? Excuses als het verkeerd staat..
2. Je hebt het over het CWM menu, komt dat 'mee' met die kernel? (n00balert :+ ) of moet ik CWM zelf downloaden?
Klopt maar er is een custom rom thread voor de xperia S ;)
[Sony Xperia S] Rooten en Custom ROM's

En ja Cwm zit in die kernel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Stel dat ik mijn Xperia wil Un-t-mobilen, Dan moet ik een generic rom installeren (zoals in de OP, waarbij ze de NL .45 aanhalen)

Echter op XDA zie ik de SG-Generic .55 als laatste staan. Kan ik deze gewoon gebruiken, of kan ik beter in de custom roms thread zoeken voor betere ROM's? (Ik wil niet teveel klooien)

Daarnaast vind ik dat de achterklep niet helemaal lekker sluit. Rechtsboven achter zit ie perfect dicht. Linksboven blijft ie maar kraken. Ik wordt er helemaal gek van. Het is ook net of hij niet lekker sluit aan de bovenkant bij de camera.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
basset schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 16:17:
Stel dat ik mijn Xperia wil Un-t-mobilen, Dan moet ik een generic rom installeren (zoals in de OP, waarbij ze de NL .45 aanhalen)

Echter op XDA zie ik de SG-Generic .55 als laatste staan. Kan ik deze gewoon gebruiken, of kan ik beter in de custom roms thread zoeken voor betere ROM's? (Ik wil niet teveel klooien)

Daarnaast vind ik dat de achterklep niet helemaal lekker sluit. Rechtsboven achter zit ie perfect dicht. Linksboven blijft ie maar kraken. Ik wordt er helemaal gek van. Het is ook net of hij niet lekker sluit aan de bovenkant bij de camera.
Die generic rom is prima (.55). Als je ander roms wilt moet je echt gaan klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Hmmm druk op volume omlaag en steek de usb kabel er in....

Bij mij geeft flash tool dan meteen een error in rood :( :
6/045/2013 16:45:02 - ERROR -
26/045/2013 16:45:02 - ERROR - Error flashing. Aborted
26/045/2013 16:45:03 - ERROR - Drivers need to be installed for connected device.
26/045/2013 16:45:03 - ERROR - You can find them in the drivers folder of Flashtool.

Zowel met als zonder usb-debugging aan. Hebben ze die knop veranderd?

Hmmm hij loopt nu........ vingers gekruist.....

Ahhh

Gelukt. Geen T-mobile rommel meer en hij lijkt te werken.....we merken het wel.

Nu nog dat batterijgebruik omlaag.

[ Voor 16% gewijzigd door basset op 26-02-2013 17:10 ]

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Ik ben binnenkort ook eigenaar van een Xperia S, maar welke kan ik dan beter nemen? De zwarte of de zilver grijze? Welke is mooier?

Nog iets anders waar ik op moet letten?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
Serieus? Je kunt niet zelf bepalen wat je mooier vindt? :) Bekijk ze even in de winkel zou ik zeggen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Atomsk schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 23:52:
Serieus? Je kunt niet zelf bepalen wat je mooier vindt? :) Bekijk ze even in de winkel zou ik zeggen.
Dat is nou net het probleem, de winkels waar ik geweest ben hebben ze niet alle 3.
Sterker nog, alleen de zwarte en/of witte versie.
De grijze versie ben ik nog niet in het echt tegen gekomen, maar kan ik wel bestellen online.

Misschien dat iemand, vandaar mijn vraag, ze wel alle 3 heeft kunnen vergelijken en mij een antwoord kan geven vanuit zijn/haar persoonlijke vindingen.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:07

psyy138

blackbulls.nl

ik ben er ook 1 die sinds vorige week dinsdag een slechte accu heeft. (niet geroot, helemaal origneel gwn)
heb vandaag wat testen gedaan.
met of zonder wifi geen verschil
met of zonder 3g geen verschil
vliegtuig modus aan, batterij doet het weer perfect, afgelopen nacht 3% eraf.
daarna gewoon weer 3g wifi aangezet zoals voorheen altijd, batterij gaat weer meteen snel leeg ( ongeveer 7-9 uur totaal ).
beetje tussen app verbruik enz gekeken, elke keer zie ik Android-systeem ver boven aan staan met minstens de helft van verbruikte batterij.

RAAAR.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een van mijn kennissen bij Sony in Japan werkt op het Xperia S-team (hij coördineerde de uitrol van ICS en de maintenance release daarna) en heeft ze dus allemaal gehad. Volgens hem had de zilveren editie net dat beetje extra klasse. Als ik zelf bij de release had kunnen kiezen had ik niet voor een zwarte gegaan maar voor de zilveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Thanks AmbroosV, ik denk dat ik dan ook voor de zilveren ga (op goed geluk dan, want die heb ik helaas nog niet in het echt gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedme schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 17:08:
Thanks AmbroosV, ik denk dat ik dan ook voor de zilveren ga (op goed geluk dan, want die heb ik helaas nog niet in het echt gezien).
Je kan natuurlijk wel in de winkel kijken naar de Xperia P die vaak wel in het zilver is. Vergelijkbaar ontwerpop het formaat en de verhoudingen na.

Ik zou nu ook voor een zilveren S gaan denk ik hoewel de zwarte die doorzichtige balk wel heel mooi eruit laat steken ( bij een witte S vervalt die in het wit ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

psyy138 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:32:
ik ben er ook 1 die sinds vorige week dinsdag een slechte accu heeft. (niet geroot, helemaal origneel gwn)
daarna gewoon weer 3g wifi aangezet zoals voorheen altijd, batterij gaat weer meteen snel leeg ( ongeveer 7-9 uur totaal ).
beetje tussen app verbruik enz gekeken, elke keer zie ik Android-systeem ver boven aan staan met minstens de helft van verbruikte batterij.

RAAAR.
dus heeft niemand enig idee? reset heb ik overigens ook al geprobeerd :(

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk-
psyy138 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 18:31:
[...]

dus heeft niemand enig idee? reset heb ik overigens ook al geprobeerd :(
Ik had sinds afgelopen vrijdag een enorme daling. 30 procent in 2 uur zonder gebruik. Bleek achteraf de hotmail app te zijn. Verder heb ik op het moment geen problemen met de accu 6.1.a.2.55

• IngamerX
  • Laatst online: 18-09 22:33
Ik kan deze telefoon nemen icm abbo van 21,95 de maand 250 mins, 250 sms en 500 mb internet. Ik maak me alleen nogal zorgen om de accu.

Is deze telefoon geschikt om twee jaar mee te doen?

Ik wil er muziek mee luisteren, films op kijken, whatsappen en mee browsen.

Ik zit te twijfelen tussen deze telefoon en de Galaxy S advance. De S advance is een mindere telefoon in hardware opzicht, maar heeft een veel betere accuduur en is goedkoper.

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

IngamerX schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 14:40:
Ik kan deze telefoon nemen icm abbo van 21,95 de maand 250 mins, 250 sms en 500 mb internet. Ik maak me alleen nogal zorgen om de accu.

Ik zit te twijfelen tussen deze telefoon en de Galaxy S advance. De S advance is een mindere telefoon in hardware opzicht, maar heeft een veel betere accuduur en is goedkoper.
accu zit zeker goed, kon (kan) er een andere halve dag (tot de volgende dag savonds) mee vooruit.
heb waarschijnlijk de bug opgelost met de accu. je moet com.sonyericson.android.wakeup uitschakelen.

O.R.C. Black Bulls Rugby

• dirk-
Ligt hier thuis zowel een galaxy advance als een xperia s. Ik kan geen een reden verzinnen om voor de advance te gaan. Qua uiterlijk, software, camera, geluid is het gewoon alleen al een stuk beter. De accu van de advance gaat niet veel langer mee als bij de s, je moet toch iedere dag je telefoon opladen.

• speedme
Zojuist mijn Xperia S besteld en zit nu met smart te wachten op de bevestigings email :)

Het is toch de zwarte geworden, omdat deze mij toch mooier lijkt (het scherm is zwart en dus valt deze mooier "in" de behuizing).
Bij de grijze/zilveren versie steekt dat zwarte scherm wat af en valt daardoor meer op.
En de notificatie-LED lijkt me mooier uit te komen met een zwarte behuizing.

Me happy :P

• Cyleo
IngamerX schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 14:40:

Ik zou voor de S gaan, al was het alleen maar voor de softwareupdates. De S advance is daarmee echt klaar.
Nog wat over de zilver/grijze versie, er zat net een meid tegenover mij die die kleur Xperia S had! Ik vond hem eigenlijk best wel nice, in het licht leek hij wat wit in het donker zilverachtig O+ (heb zelf de witte)

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 28-02-2013 17:39 ]

• WhiteKnight
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-08 22:28
Vandaag is Jelly Bean uitgekomen voor de, in mijn ogen toch al wat oudere, Samsung Galaxy S2. Hoop nu toch echt dat het lange wachten op Sony de moeite waard gaat zijn. Of is een puur strategische manier van verkopen, aangezien er net een aantal nieuwe Xperia's geïntroduceerd zijn...
Qualcomm was wat laat met het uitbrengen van Jelly Bean libraries voor de Xperia S. In vergelijking met sommige andere chipsets van Qc is de Snapdragon S3 in héél weinig telefoons gebruikt. Komt er wel aan, is voor zover ik weet bijna af en gaat binnenkort de finale testing in.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

speedme schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 17:00:
Zojuist mijn Xperia S besteld en zit nu met smart te wachten op de bevestigings email :)

Het is toch de zwarte geworden, omdat deze mij toch mooier lijkt (het scherm is zwart en dus valt deze mooier "in" de behuizing).
Bij de grijze/zilveren versie steekt dat zwarte scherm wat af en valt daardoor meer op.
En de notificatie-LED lijkt me mooier uit te komen met een zwarte behuizing.

Me happy :P
Feli, ik heb voor dezelfde reden ook de zwarte genomen, geen moment spijt van. :)

En als ik je een tip mag geven: Illumination Bar _O_

• Jeffrey-W
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-07 19:26
Iemand die mij op weg kan helpen met het voor mij hinderlijk probleem?

- Ik heb een map met videos op mijn PC geshared zodat ik deze via mijn telefoon kan benaderen.
- Naderhand deze map op mijn PC toch maar verwijderd.
- Echter mijn telefoon blijft deze map bij verbonden apparaten nog steeds weergeven
- Hoe kan ik dit "verwijderen"?

Heb de topics al doorzocht maar geen oplossing kunnen vinden.

• IngamerX
  • Laatst online: 18-09 22:33
De Xperia S versus de LG 4x HD, doet de Xperia S onder aan de LG? Of is de gebruikerservaring (uitstekende scherm en camera) echt een plus punt voor de sony?

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Camera is gewoon goed!

Johann Sebastian Bach

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:08
psyy138 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:32:

RAAAR.
Ik heb precies hetzelfde probleem, ook al ruim een week.
Eerst ging de batterij makkelijk een dag mee nu haalt hij dat echt niet, ook als ik de telefoon nauwelijks gebruik
Als ik kijk naar het verbruik van de batterij staat Android-systeem bovenaan, zelfs meer dan het scherm.
Hebben misschien meer mensen hier ook last van?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

IngamerX schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 19:38:
De Xperia S versus de LG 4x HD, doet de Xperia S onder aan de LG? Of is de gebruikerservaring (uitstekende scherm en camera) echt een plus punt voor de sony?
Bouwkwaliteit van de LG is een heel stuk minder, sowieso looks vind ik persoonlijk een absoluut pluspunt voor de Sony, scherm is echt heel mooi. Hoewel ik voor energie zuinigheid hem behoorlijk heb gedimd, maar kijkt prettig. En camera is gewoon goed. Soms met moeilijk licht of juist fel licht dat ie het niet altijd even goed pakt, maar voor een kleine telefoon camera echt geen klagen!

mensen met batterij problemen: check google maps.

onder location settings:
location reporting.

die moet staan op "Your location is not updated"

(heb mijn toestel @ engels dus weet niet wat er bij de NL versie staat).

[ Voor 85% gewijzigd door ArcticWolf op 28-02-2013 22:07 ]

• speedme
IngamerX schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 19:38:
Ik heb nu nog een Optimus 2X en ben echt helemaal klaar met LG.
De software updates duren echt ontzettend lang, zo heeft de Optimus 2X pas onlangs officieel ICS gekregen.
Dit terwijl Jelly Bean (4.1.2) al lang uit was.

Alleen dankzij de actieve community op XDA was er nog wat lol uit te halen, anders had ik hem waarschijnlijk al lang door een raam gegooid.

Ik zal trouwens zowiezo niet snel meer een telefoon kopen waar geen actieve community achter zit.

Voordat ik besloten heb de Xperia S te kopen, heb ik natuurlijk gekeken of er een grote en actieve groep mensen op XDA zit, wat het geval is.
Ook Modaco heeft een sectie voor onze telefoon.

Die LG mag dan wel een quadcore CPU hebben, de software haalt toch niet het beste uit deze kracht.
Ik durf er bijna om te wedden dat de Xperia S net zo snel is met zijn 1,5 Ghz dualcore als de LG met zijn quadcore.

En ik weet ook wel zeker dat het scherm van de S mooier is en de camera al helemaal.

• Arjantje72
ArcticWolf schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:05:

onder location settings:
location reporting.

Bedankt, ik heb hem nu ook zo ingesteld. Hopelijk is het nu opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEALPHA
  • Laatst online: 09-04 22:04
Ik heb een probleem met (waarschijnlijk) de batterij van mijn Xperia S. Vorige week op vakantie geweest en halverwege de vakantie weigerde de telefoon om af en toe op te laden en stopte terwijl de lader er nog inzit. Een andere lader van HTC laad de telefoon wel op maar dan met lage snelheid (vergelijkbaar met usb aan computer). Er is die week wel een paar keer sprake geweest van kortsluiting misschien dat dit er mee te maken heeft.

Draai een custom rom op deze telefoon, maar switchen naar een andere rom maakt geen verschil dus denk dat het aan de hardware ligt.

De rode led knippert ook vaak wanneer de telefoon opgeladen wordt, het lijkt er dus op de dat de verbinding constant verbroken wordt.

Iemand enig idee wat er aan de hand is en wat de oplossing kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
speedme schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:07:
[...]

Ik heb nu nog een Optimus 2X en ben echt helemaal klaar met LG.
De software updates duren echt ontzettend lang, zo heeft de Optimus 2X pas onlangs officieel ICS gekregen.
Dit terwijl Jelly Bean (4.1.2) al lang uit was.

Alleen dankzij de actieve community op XDA was er nog wat lol uit te halen, anders had ik hem waarschijnlijk al lang door een raam gegooid.

Ik zal trouwens zowiezo niet snel meer een telefoon kopen waar geen actieve community achter zit.

Voordat ik besloten heb de Xperia S te kopen, heb ik natuurlijk gekeken of er een grote en actieve groep mensen op XDA zit, wat het geval is.
Ook Modaco heeft een sectie voor onze telefoon.

Die LG mag dan wel een quadcore CPU hebben, de software haalt toch niet het beste uit deze kracht.
Ik durf er bijna om te wedden dat de Xperia S net zo snel is met zijn 1,5 Ghz dualcore als de LG met zijn quadcore.

En ik weet ook wel zeker dat het scherm van de S mooier is en de camera al helemaal.
Van het scherm ben ik niet met je eens. Het zijn beide mooie schermen, maar de kijkhoek van de LG is vele malen beter. Kleurweergave is wel gelijk als je er recht voor blijf.

Camera op de xperia vind ik tegevallen, maar wellicht gebruik ik henm niet goed of heb ik een bug.

Traag, wazige foto's etc.

Overigens is de accuduur nu wel goed. Je moet alleen wifi en G uit zetten als je het niet gebruikt. Jammer dat android dat niet zelf regeld. Zo moeilijk is dat volgens mij niet.

[ Voor 6% gewijzigd door basset op 01-03-2013 20:25 ]

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72

onder location settings:
location reporting.

Deze tip heeft veel geholpen, maar de batterij gaat nog wel sneller leeg dan eerst, bij de batterij-status staat het android-systeem nu zelfs helemaal bovenaan op 37%, daarna komt het scherm(33%).
Voorheen stond het android-systeem veel en veel lager.blijft raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
basset schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 20:21:
[...]

Van het scherm ben ik niet met je eens. Het zijn beide mooie schermen, maar de kijkhoek van de LG is vele malen beter. Kleurweergave is wel gelijk als je er recht voor blijf.

Camera op de xperia vind ik tegevallen, maar wellicht gebruik ik henm niet goed of heb ik een bug.

Traag, wazige foto's etc.

Overigens is de accuduur nu wel goed. Je moet alleen wifi en G uit zetten als je het niet gebruikt. Jammer dat android dat niet zelf regeld. Zo moeilijk is dat volgens mij niet.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nu nog geen Xperia S heb, maar nog een LG Optimus 2X.

Ik heb beiden toestellen bij de MediaMarkt in mijn hand gehad en vond de Xperia S op veel fronten beter dan de LG Optimus 4x, waardoor ik echt voor de Xperia S ben gegaan (komt komende week binnen).

Daarbij spreek het design van de Xperia S mij veel meer aan dan die van de LG.

En uit ervaring, zoals al eerder vermeld, weet ik dat LG op zijn zachst gezegt erg traag is met het updaten van zijn toestellen naar een nieuwere versie van Android.
(lees maar eens de perikelen over de Optimus 2x op verschillende sites).

Het erg grote voordeel van de Xperia S vind ik toch wel dat de camera direkt is op te starten door op de camera toets (aan de zijkant van de telefoon) te drukken en er dan gelijk een foto genomen kan worden.
Er hoeft dus niet eerst ontwaakt en ontgrendelt te worden, wat enorm tijdbeparend is.

Als ik reviews mag geloven, is de camera van de Xperia S ook echt goed buitenshuis.
Alleen in donkere omstandigheden is de camera wat minder, omdat er meer ruis optreedt.

Ik raad je aan, mocht je nog geen beslissing hebben genomen, om eens langs de MM te gaan en beide toestellen uitproberen. Zo heb ik dat ook gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
onder location settings:
location reporting.
Ik heb dat altijd aan staan vanwege Latitude. Het gebruikt batterij maar het is echt niet de oorzaak van de drain sinds de laatste update. Het uitzetten als je het niet gebruikt zal je wel wat besparen, maar de oorzaak van de drain moet je toch echt ergens anders zoeken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

psyy138 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 15:23:
[...]

accu zit zeker goed, kon (kan) er een andere halve dag (tot de volgende dag savonds) mee vooruit.
heb waarschijnlijk de bug opgelost met de accu. je moet com.sonyericson.android.wakeup uitschakelen.
zoals ik al zei, dit heeft bij mij het probleem opgelost
deze app is te vinden tussen apps -> alles ->

[ Voor 5% gewijzigd door psyy138 op 02-03-2013 13:46 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MistaDevine schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 13:23:
[...]

Ik heb dat altijd aan staan vanwege Latitude. Het gebruikt batterij maar het is echt niet de oorzaak van de drain sinds de laatste update. Het uitzetten als je het niet gebruikt zal je wel wat besparen, maar de oorzaak van de drain moet je toch echt ergens anders zoeken :).
Nja, sinds de update zoop m'n toestel opeens 10% batterij/uur @ idle, toen deed ik een deepscan (kan alleen met root) en kwam erachter dat maps 400 wakelocks had en de rest <30.
Maps eraf gegooid en toen ging m'n toestel weer normaal mee, hij verbruikt minder met location updates uit, maar hij gaat pas weer normaal mee als je hem er helemaal af gooit. Misschien helpt een cache/data wipe ook wel.

.wakeup disablen is beetje gaar... dat proces regelt alarms, push notifictions en de exchange services. Je moet uitvinden welk proces .wakeup steeds aanspreekt (waarschijnlijk maps oid).

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 02-03-2013 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Ik heb maps er niet helemaal afgegooid, dus dat weet ik niet. Maar ik merk zelf geen verschil tussen het batterijverbruik met het wel/niet gebruiken van locations zowel voor als na de update. Ik merk wel dat mijn batterij sneller leegraakt sinds de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 14:12
Ik heb de oplossing van psyy138 maar eens geprobeerd, com.sonyericsson.android.wakeup is uitgeschakeld dus nu afwachten of er wat veranderd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Google+ settings app die er laatst bij is gekomen is de boosdoener volgens mij... ik heb hem eraf gegooid en nu heb ik geen wakelocks meer (iig geen rare).

wat ik weet:
-het is een app die haywire gaat op de location wakeup functie
-het maakt gebruik van google system en is lastig traceerbaar

ik had in het afgelopen uur 46 wakelocks op de location functie (+-1100 /dag :P)
en ik heb enkele clean installs gehad maar de rare drain bleef terugkomen sinds die app erop stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

ArcticWolf schreef op zondag 03 maart 2013 @ 19:37:
Google+ settings app die er laatst bij is gekomen is de boosdoener volgens mij... ik heb hem eraf gegooid en nu heb ik geen wakelocks meer (iig geen rare).

wat ik weet:
-het is een app die haywire gaat op de location wakeup functie
-het maakt gebruik van google system en is lastig traceerbaar

ik had in het afgelopen uur 46 wakelocks op de location functie (+-1100 /dag :P)
en ik heb enkele clean installs gehad maar de rare drain bleef terugkomen sinds die app erop stond.
zoiets kan ik dus niet controleren omdat ik niet geroot heb.
maar die app/service die ik heb gedisabeld zorgt dat mijn telefoon niet elke keer wakeup doet :).
dus zo zou het ook kunnen denk ik.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:32
Vraagje, ik heb sinds een paar dagen mijn nieuwe Xperia S en ik stoor me aan een cirkel links van het logo van Sony. Schijnt een bubbel te zijn in de beschermfolie maar ik vroeg me af als ik dat eraf haal, verdwijnt het logo dan niet want dat is wel zo bij de Xperia Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
D. Ninjai schreef op zondag 03 maart 2013 @ 22:18:
Vraagje, ik heb sinds een paar dagen mijn nieuwe Xperia S en ik stoor me aan een cirkel links van het logo van Sony. Schijnt een bubbel te zijn in de beschermfolie maar ik vroeg me af als ik dat eraf haal, verdwijnt het logo dan niet want dat is wel zo bij de Xperia Z.
Bij de S blijft die zitten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:32
Cyleo schreef op zondag 03 maart 2013 @ 22:27:
[...]

Bij de S blijft die zitten :-)
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psyy138 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 21:25:
[...]

zoiets kan ik dus niet controleren omdat ik niet geroot heb.
maar die app/service die ik heb gedisabeld zorgt dat mijn telefoon niet elke keer wakeup doet :).
dus zo zou het ook kunnen denk ik.
daarom doe ik het voor je ;)

maar ik kan wel concluderen dat het die google+ settings app is....
nu deze gedisabled/frozen is zijn er geen wakelocks meer geweest. Je kan hem namelijk wel eraf gooien maar hij wordt door de playstore automatisch weer geinstalleerd 8)7
Pagina: 1 ... 34 ... 49 Laatste