• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 19:26
Zelfs ook als je het OS helemaal niks vind?? Dat vind ik persoonlijk nogal vaag, mja ieder zo zijn keuze :)

Zelf maakte ik gebruik van gchat toen whatsapp nog niet uit was en dat werkte in mijn ogen gewoon goed.

[ Voor 33% gewijzigd door vali op 26-09-2012 23:56 ]

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:38
vali schreef op woensdag 26 september 2012 @ 23:54:
Zelfs ook als je het OS helemaal niks vind?? Dat vind ik persoonlijk nogal vaag, mja ieder zo zijn keuze :)
wie zegt dat ik het os niets vind? Ik zeg dat het een overweging is die ik meeneem. Ja ik ga niet wp8 links laten liggen als een of andere torch app het niet doet. Maar whatsapp of gchat vind ik fundamentele apps die wel goed moeten werken.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• vali
Voor de mensen die al een wp7 bezitten en een gok willen wagen met de wp8 interface, er zijn flink wat custom roms te vinden op xda developers voor verschillende toestellen. Draai nu sinds vandaag 1 op mijn omnia 7 en ik moet zeggen dat het er echt mooi uit ziet. Sommige apps moeten nog aangepast worden (qua lengte tekst) bij een grote live title.

Mag jammer genoeg niet linken naar de custom roms, maar een beetje tweaker kan deze zelf vinden :+

Afbeeldingslocatie: http://i1064.photobucket.com/albums/u380/xuantunt/ScreenCapture4_zps28377623.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door vali op 27-09-2012 20:22 ]

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-10 23:37
Samsung heeft op 24 oktober een The Next Big Thing event. Zou dit een nieuwe Windows Phone Note tablet of Phone kunnen zijn? Of blijft het voorlopig bij de ATIV S?

GoT, You have to love it!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 22:57
vali schreef op donderdag 27 september 2012 @ 20:18:
Voor de mensen die al een wp7 bezitten en een gok willen wagen met de wp8 interface, er zijn flink wat custom roms te vinden op xda developers voor verschillende toestellen. Draai nu sinds vandaag 1 op mijn omnia 7 en ik moet zeggen dat het er echt mooi uit ziet. Sommige apps moeten nog aangepast worden (qua lengte tekst) bij een grote live title.

Mag jammer genoeg niet linken naar de custom roms, maar een beetje tweaker kan deze zelf vinden :+

[afbeelding]
Euh.. wat heb jij voor vage hardware revisie?

• vali
spNk schreef op donderdag 27 september 2012 @ 20:37:
[...]

Euh.. wat heb jij voor vage hardware revisie?
Dit is niet een screenshot van mijn phone, maar ik draai wel een custom rom op basis van een lumia 800. Ik zet wel wat screenshots op de omnia 7 afdeling :-)

[ Voor 8% gewijzigd door vali op 27-09-2012 20:47 ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:43
vali schreef op donderdag 27 september 2012 @ 20:18:

[afbeelding]
Hoe is de algemene performance, stabiliteit en compatibility?

Klopt het overigens dat het alleen het startmenu is of zit er meer in en werkt dat startmenu dan met alle apps al?

Vind het op zich wel interessant om te switchen, maar heb geen zin om vervolgens weer terug te moeten als het niet goed werkt of niet stabiel is.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• spNk
vali schreef op donderdag 27 september 2012 @ 20:44:
[...]

Dit is niet een screenshot van mijn phone, maar ik draai wel een custom rom op basis van een lumia 800. Ik zet wel wat screenshots op de omnia 7 afdeling :-)
Oh op die manier. Ik bedoelde er mee dat er naar mijn weten maar 2 hardware revisies zijn van de L800, en ik heb de gene welke niet unlockbaar is helaas :-( .

• vali
Martinspire schreef op donderdag 27 september 2012 @ 21:30:
[...]

Hoe is de algemene performance, stabiliteit en compatibility?

Klopt het overigens dat het alleen het startmenu is of zit er meer in en werkt dat startmenu dan met alle apps al?

Vind het op zich wel interessant om te switchen, maar heb geen zin om vervolgens weer terug te moeten als het niet goed werkt of niet stabiel is.
Het draait zeer stabiel! Alle apps openen zoals je op wp7.5 gewent bent, moet alleen wel alle kleuren weer toevoegen.

Apps zoals je hier op het plaatje ziet zoals whatsapp zijn alleen niet aangepast voor het kleinste icoontje, maar verder werkt het gewoon goed. Pijltje is weg in je main scherm en ook waar je apps van a t/m z. Je kan alles groot maken of heel klein en echt overal op je scherm plaatsen.

Om verhaal kort te maken, ben er zeer tevreden over.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img195/9529/screencapturep.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door vali op 27-09-2012 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
vali schreef op donderdag 27 september 2012 @ 23:12:
[...]

Het draait zeer stabiel! Alle apps openen zoals je op wp7.5 gewent bent, moet alleen wel alle kleuren weer toevoegen.

Apps zoals je hier op het plaatje ziet zoals whatsapp zijn alleen niet aangepast voor het kleinste icoontje, maar verder werkt het gewoon goed. Pijltje is weg in je main scherm en ook waar je apps van a t/m z. Je kan alles groot maken of heel klein en echt overal op je scherm plaatsen.

Om verhaal kort te maken, ben er zeer tevreden over.

[afbeelding]
is dit niet iets voor het wp7 topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Het is seven to eight, dus het hangt er tussenin :p
Kan je nu ook een notificatie icoon van Whatsapp op je lock screen krijgen? Of moet dan eerst Whatsapp geupdate worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
spNk schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:16:
Het is seven to eight, dus het hangt er tussenin :p
Kan je nu ook een notificatie icoon van Whatsapp op je lock screen krijgen? Of moet dan eerst Whatsapp geupdate worden.
ook daar is een topic voor:

[WP7] Windows Phone 7.5 'Refresh' update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:11
En dat is dan weer een ander iets dan WP 7.8, waar nog geen topic voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:23

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Caelorum schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:41:
En dat is dan weer een ander iets dan WP 7.8, waar nog geen topic voor is.
Maar meer 7 dan 8, zo makkelijk is dat dan ook wel weer.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Jullie bedoelen eigenlijk [WP7] Windows Phone 7.8 - OS Discussie en ervaringen

En voor de babbel over custom roms enz... hebben we Unlocked Windows Phone

[ Voor 33% gewijzigd door PaT op 28-09-2012 10:46 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 21:11
Hoe zit het met (pseudo)-multitasking op het WP8 platform? Kan ik bijvoorbeeld navigeren, muziek streamen over bluetooth en telefoon ontvangen tegelijk?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:16
drvinnie schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 12:37:
Hoe zit het met (pseudo)-multitasking op het WP8 platform? Kan ik bijvoorbeeld navigeren, muziek streamen over bluetooth en telefoon ontvangen tegelijk?
Ik denk eigenlijk dat je muziek op stil gaat als je een gesprek aan het voeren bent :+ dus nee dat zal wel niet kunnen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• drvinnie
Ramon schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 12:41:
[...]

Ik denk eigenlijk dat je muziek op stil gaat als je een gesprek aan het voeren bent :+ dus nee dat zal wel niet kunnen.
Het geluid mag wel gepauzeerd/gemute worden - als de apps maar tegelijk kunnen draaien. Zoals een flitsmelder er ook nog tussendoor. Dat zijn zo al 3 apps tegelijk op je vakantietripje.

• Ramon
Hm maar dat kan met WP7.5 toch ook al? Lijkt me sterk als dat op WP8 ineens niet meer kan....

• drvinnie
Ramon schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 12:44:
Hm maar dat kan met WP7.5 toch ook al? Lijkt me sterk als dat op WP8 ineens niet meer kan....
Dat kan, sorry als de vraag overbodig lijkt.

Ik ben zelf niet bekend met WP, ik weet alleen dat een vriend van mij een iPhone heeft en vaak van alles niet kan, wat op mijn Android wel mogelijk is. WP8 lijkt me nu aantrekkelijk (en dan met name de nieuwe Lumia), alleen wil ik natuurlijk geen voor mij belangrijke functionaliteit verliezen.

• Caelorum
drvinnie schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 12:47:
[...] Ik ben zelf niet bekend met WP, ik weet alleen dat een vriend van mij een iPhone heeft en vaak van alles niet kan, wat op mijn Android wel mogelijk is. WP8 lijkt me nu aantrekkelijk (en dan met name de nieuwe Lumia), alleen wil ik natuurlijk geen voor mij belangrijke functionaliteit verliezen.
Mja, navigeren en muziek luisteren zal nog wel tegelijkertijd kunnen op WP7, maar ik vermoed dat beiden zullen pauzeren op het moment dat je een telefoontje ontvangt. Wellicht wat minder optimaal, maar tja. zelfs handsfree bellen is niet echt veilig voor de meeste mensen (bedoel minder dan 5% van de wereldbevolking kan echt multitasken) dus is het wel zo verstandig even te stoppen langs de weg :P

Voor WP8 ligt het een en ander wat anders omdat ze hier background multitasking hebben toegevoegd. Wat het precies inhoud is nog onbekend, maar het lijkt erop dat er een soort tussenweg tussen het iPhone en Android scenario wordt gezocht. Iets dat MS wel vaker doet met WP. Beperkingen zul je dus uiteindelijk denk ik wel tegenkomen. De vraag is alleen of de gebruiker er erg last van zal hebben. Naast wat er in de volgende quote staat is er zviw. nog niet zo veel bekend over deze aangepaste multitasking.
Well, Microsoft has officially left Apple as the only player in the Mobile field to not support real multitasking. With the next version of Windows Phone, background multitasking will be opened up to all devs, thanks to libraries provided directly by Redmond. During today's presentation two different background tasks were demoed, VoIP and location. The VoIP integration allows users to have calls come in, preferably via Skype if Microsoft has its way, without having the app running in the foreground and have them appear the same as a standard phone call. While watching for incoming calls is nice, a more commonly used feature is location monitoring. Now apps will be able to monitor location in the background while you perform other tasks. One by one, Microsoft is checking off boxes on our list of complaints about Windows Phone.

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 29-09-2012 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.theverge.com/2...surprises-ms-has-in-store
Veel info over de de Qualcomm Snapdragon S4 die in alle WP8 telefoons zit.
En veel info over wat kunnen verwachten over Windows Phone 8 en gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows Phone groeit dik 30% in Europa in één jaar tijd. Is op zich een mooi groeipercentage. Totaal komt nu uit op een marktaandeel van 5,0% in de vijf grootste Europese landen.

Italië is het eerste land waar het platform over de 10% marktaandeel gaat. Vorig jaar was het 3,8%, nu 10,4%. Een groei dus van +173%. Vooral de Lumia 610 zorgt voor dit succes.

Goed om te zien, hoewel het natuurlijk beter kan. In Italië lijkt de doorbraak al geforceerd. Hopelijk kan WP8 vanaf dit najaar echt doorbreken!

Bron: http://www.kantarworldpan...-makes-progress-in-Europe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:03
Klopt, ook in Nederland, in mindere mate, is de Lumia 610 erg populair onder jongeren. Hij is namelijk goedkoop maar heeft niet de problemen die goedkope android toestellen vaak wel hebben, namelijk geheugen- en snelheidsproblemen. En de facebookintergratie is ook erg handig voor ze natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Vind de daling in de US en Duitsland wel opvallend. Waren daar dan zoveel WM6 toestellen nog in omgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het vooral met een soort omslagpunt te maken heeft. Zodra een OS een bepaalde hoeveelheid gebruikers krijgt, trekt het meteen veel extra nieuwe gebruikers aan. Het is een kantelpunt tussen 'onbekend en raar' en mainstream. In Italië is dat al gebeurd, in andere landen gebeurt dat hopelijk met Windows Phone 8. Goede marketing speelt daar zeker een grote rol bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:30:
Ik denk dat het vooral met een soort omslagpunt te maken heeft. Zodra een OS een bepaalde hoeveelheid gebruikers krijgt, trekt het meteen veel extra nieuwe gebruikers aan. Het is een kantelpunt tussen 'onbekend en raar' en mainstream. In Italië is dat al gebeurd, in andere landen gebeurt dat hopelijk met Windows Phone 8. Goede marketing speelt daar zeker een grote rol bij.
het omslagpunt komt er bij nu aan richting android. Zit nu steeds meer te denken om toch maar een note 2 te halen. Zeker omdat er gewoon niets gezegd wordt over release. Mijn schatting is dat het in december pas beschikbaar is (release eind oktober en dan beschikbaar maken wat een maand duurt).

Dat met het feit dat het android platform wat meer proven is dan windows phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

De Lumia 800 was ook relatief snel verkrijgbaar. Ik gok echt dat het maar zo'n twee weken gaat duren tussen release van WP8 en de beschikbaarheid van de nieuwe toestellen.

Ik was eigenlijk al all-in voor de 920, maar als ik dit dan lees, dan ga ik toch weer twijfelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
justice strike schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 00:59:
[...]

het omslagpunt komt er bij nu aan richting android. Zit nu steeds meer te denken om toch maar een note 2 te halen. Zeker omdat er gewoon niets gezegd wordt over release. Mijn schatting is dat het in december pas beschikbaar is (release eind oktober en dan beschikbaar maken wat een maand duurt).

Dat met het feit dat het android platform wat meer proven is dan windows phone.
Moet je binnenkort verlengen dan dat je zo'n haast hebt?

Mijn eigen contract loopt op 2 november af, dus hoop dan wel een toestel te kunnen bemachtigen, maar heb dus nog wel effe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ik ben een beetje klaar met Android... misschien dat JB daar verandering in kan brengen, maar ICS Is log en buggy. Tis al een stuk minder dan GB maar toch...

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:53

FoggyFreek

I'm a llama again!

PaT schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 07:39:
De Lumia 800 was ook relatief snel verkrijgbaar. Ik gok echt dat het maar zo'n twee weken gaat duren tussen release van WP8 en de beschikbaarheid van de nieuwe toestellen.

Ik was eigenlijk al all-in voor de 920, maar als ik dit dan lees, dan ga ik toch weer twijfelen..
Ik totaal niet. Allereerst is het een gerucht dat er ergens in 2013 wellicht een telefoon wordt aangekondigd. Punt is, wat willen ze gaan doen? Nokia biedt je het beste van het beste op optisch gebied. Met felle kleuren Dolby (equalizer eindelijk!), Super sensitive high refresh scherm en wireless charging is het echt wat anders tussen het gros van smartphones. Nokia is bovendien all-in qua software; zie wat ze met die lenzen doen bijvoorbeeld. Daarnaast lokatie apps als City lens, transport, etc. Nokia is bovendien een europees en tof bedrijf (subjectief I know) en ik wil dat het blijft bestaan.

Daarom ga ik geen telfoon kopen van een software reus die z'n eigen OEM's buiten spel zet.

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 16:57
ArcticWolf schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 08:23:
ik ben een beetje klaar met Android... misschien dat JB daar verandering in kan brengen, maar ICS Is log en buggy. Tis al een stuk minder dan GB maar toch...
Welke telefoon heb je? ICS draaide als een trein op mijn Note namelijk. Heb nu een Lumia (Note heeft waterschade, helaas, dom). Mijn pijnpunten zoals ik die op Fok! heb opgesomd:
- geen rotation lock en het OS en apps zijn maar half in landscape beschikbaar
- apps k-traag
- notifications zijn ronduit kak
- Sharen is bagger ivm android
- Browser is klote
- Whatsapp slaat helemaal nergens op
- Weinig apps (niet eens een youtube app? lulz)
- Multitasken werkt alleen via de backknop, anders moet elke app CONSTANT opnieuw starten met de lag die daarbij komt kijken
- Accuduur teleurstellend
- Algeheel traag.
(ook op de fokmanier geschreven ;) )

Ik overweeg WP8 zeker, maar ben wel kritisch, want ik erger me in de dagelijkse praktijk dood aan WP7.5. Niet allemaal MS' schuld, maar dit is de algehele gebruikservaring die ik heb. WP8 is veelbelovend; maar ik zou nooit blind een WP8 telefoon kopen, zoals ik dat wel zou doen met een Android telefoon.

We zitten hier niet op Fok!, dus ik heb het een klein beetje aangepast

[ Voor 3% gewijzigd door PaT op 03-10-2012 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

418O2 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:29:
[...]

Welke telefoon heb je? ICS draaide als een trein op mijn Note namelijk. Heb nu een Lumia (Note heeft waterschade, helaas, dom). Mijn pijnpunten zoals ik die op Fok! heb opgesomd:

[...]

Ik overweeg WP8 zeker, maar ben wel kritisch, want ik erger me in de dagelijkse praktijk dood aan WP7.5. Niet allemaal MS' schuld, maar dit is de algehele gebruikservaring die ik heb. WP8 is veelbelovend; maar ik zou nooit blind een WP8 telefoon kopen, zoals ik dat wel zou doen met een Android telefoon.

We zitten hier niet op Fok!, dus ik heb het een klein beetje aangepast
Echt, bij de helft van je lijst vraag ik mij oprecht af wat je met je toestel uitspookt en wat je verwachtingspatroon is. Hoeze algeheel traag? Hoezo geen YouTube app, 100.000+ apps noem jij weining? Ga ze voor de lol eens ALLEMAAL installeren!

Je hebt best valide punten over traagheid en performance van apps, maar noem dan ook alleen datgeen wat echt aan de hand is en haal niet allemaal onzin erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:30
[quote]418O2 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:29:
- apps k-traag
- Browser is klote
- Multitasken werkt alleen via de backknop, anders moet elke app CONSTANT opnieuw starten met de lag die daarbij komt kijken
- Algeheel traag.

Er zijn verschillende gradaties natuurlijk hoe de één en de ander het ervaart. Maar ik zou je toch willen vragen een paar punten te verduidelijken: Algeheel traag en het sharen want mijn ervaring is juist dat het os snel reageert en dat de manier van sharen ontzettend makkelijk en snel is. Wat probeer je dan te sharen?

Verder ben ik met je eens dat WP8 zich duidelijk moet verbeteren op gebied van applicaties. Whatsapp moet een zeer goede app worden en multitasking mag beter. Ook zou het ideaal zijn als je apps niet steeds opnieuw hoeft op te starten omdat het multitasking menu gewoon te traag werkt. Lang indrukken is geen lekkere manier om naar dat gedeelte van het menu te gaan. Dat is meer iets voor opties en niet iets wat je 5x per minuut wilt doen. Voor je ervaring wacht je dan erg lang terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo hoeft te zijn.

Browser is ontzettend verbeterd in WP8, schijnt het. Notifications zouden beter worden doordat je die op je lockscherm zou kunnen zien. Wellicht is het dan nog steeds niet goed maar ik verwacht wel dat het duidelijker en overzichtelijker word. Zoiets als bij android of ios zou toch wel erg handig zijn.

Wat ik nog heel fijn zou vinden is multitouch gestures. Hiermee komen gewoon een boel nieuwe mogelijkheden in beeld en zijn zeker voor de 'power user' handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 16:15
418O2 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:29:
[...]
- apps k-traag
- Browser is klote
- Algeheel traag.
-Sommige slecht geprogrammeerde apps zijn traag, genoeg snelle apps. Vooral met Windows Phone 8 word dat opgelost.
-Wat wil je sharen? Foto maken en direct kunnen sharen met facebook, twitter, whatsapp, mail, skydrive, sms. Is dat bagger?
-Browser is wat onhandig door het ontbreken van een back-forward knop, voor de rest is er niks mis mee.
-Geen youtube app? Vanaf dit moment neem ik je niet meer serieus. Een app zoals Metrotube heb ik op android nog niet gezien
-Multitasken werkt goed genoeg, op Android doe je niets anders dan taskmanagers installeren of een shitlading aan geheugen volstoppen. Of dat de ideale manier is?
-Accu gaat makkelijk een volle dat mee bij intensief gebruik
-Algeheel traag, juist het OS is algeheel supersnel. Het zijn een paar apps die niet lekker werken (whatsapp is wat traag, facebook is traag maar dat is het op android ook).

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
-Sommige slecht geprogrammeerde apps zijn traag, genoeg snelle apps. Vooral met Windows Phone 8 word dat opgelost.

Oke. Daar kan MS niets aan doen; maar het stoort mij mateloos

-Wat wil je sharen? Foto maken en direct kunnen sharen met facebook, twitter, whatsapp, mail, skydrive,
sms. Is dat bagger?

Een foto die ik via whatsapp krijg gelijk doorgooien op de mail, of anders...

-Browser is wat onhandig door het ontbreken van een back-forward knop, voor de rest is er niks mis mee.

dat vind ik bijzonder irritant

-Geen youtube app? Vanaf dit moment neem ik je niet meer serieus. Een app zoals Metrotube heb ik op android nog niet gezien

Die app ken ik niet... Ik gebruik meestal geen niet-officiele apps. Zal hem proberen.

-Multitasken werkt goed genoeg, op Android doe je niets anders dan taskmanagers installeren of een
shitlading aan geheugen volstoppen. Of dat de ideale manier is?

Waarom niet? geheugen is er om gebruikt te worden; als het maar wordt vrijgegeven als een andere app het nodig heeft. Als ik een whatsapp notificatiebalk krijg en ik er op druk, duurt het best lang voor ik het bericht zie. Multitasken werkt ook alleen via dat multitaskmenu, als ik naar home ga en een "draaiende" app aandruk dan start hij opnieuw.

-Accu gaat makkelijk een volle dat mee bij intensief gebruik

Bij mij is dat niet het geval. Als ik hem weinig gebruik is hij om half 10 's avonds leeg. Op een werkdag druk ik hem nog geen 10x op een dag aan om even te whatsappen, dus ik doe echt niets.

-Algeheel traag, juist het OS is algeheel supersnel. Het zijn een paar apps die niet lekker werken (whatsapp is wat traag, facebook is traag maar dat is het op android ook).

De apps starten traag en dat zorgt ervoor dat ik het sloom aan vindt voelen. Als ik een foto open in Whatsapp duurt dat zeker 10 seconden.

Ik heb wel het idee dat het app-bouwers geen reet kan schelen hoe hun WP-app is. De twitterapp is log en stuurt 5-6 notificatieberichten voor 1 mention. Als iemand bij whatsapp meerdere berichten achterelkaar stuurt krijg ik heel lang die notificatiebalkjes in beeld (Voor elk bericht en de eerste nog vaker dan de rest, waarom weet ik niet).

Het voelt gewoon allemaal niet zo geintegreerd en soepel als Android...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

PaT schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 07:39:

Elop beweert iig dat daar niets van waar is... Mja, MS ligt tegenwoordig ook graag in bed met HTC, so who knows...?
Tsja, ik ben het met veel van je punten niet eens, dat sommige (lang niet alle) Apps traag zijn ligt niet aan het platform maar gewoon aan de dev's van die Apps. Er zijn legio Apps die super snel en retestabiel zijn. Je ziet ook ene enorm verschil in games, sommige zijn prachtig en zeer soepel terwijl andere mwah zijn. Ligt gewoon aan de ontwikkelaar. Dat het systeem traag is? Geen idee wat je ermee gedaan hebt, maar dan klopt er toch iets niet. Kijk eens om je heen, al zijn mensen nog zo negatief over WP, het enige waar iedereen het over eens is is dat het retesnel werkt.

Een Youtube app/plugin was alreeds vanaf het begin beschikbaar. Ja, tis geen echte App, maar het handelt wel alles in een keer af. (via de browser, maar soit) Wil je een 'App', dan pak je toch een van die andere Apps? Kun je zelfs de filmpjes downloaden voor offline gebruik. Beetje geval van, lekker ranten maar niet teveel moeite doen om überhaupt iets uit te zoeken.

Maar dit lijstje komt me bekend voor, is dit niet al eens een (half) jaar geleden voorbij gekomen?
Ik ben het met je eens qua notifications, (ik ben nu ook tevreden) maar er zijn blijkbaar veel mensen die wel behoefte hebben aan een soort van centraal punt voor alles. Zo ook Catch22. I respect that, en verwijs hem naar een ander OS. :+ Ik hoop namelijk oprecht dat ze zoiets nooit in WP gaan bouwen; het is namelijk tegendraads met de ideeën van het OS. (Tiles met daar de info op)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb mijn lijstje net geformuleerd :)

Ik gebruik eigenlijk alleen de browser (waarin ik de back/forwardknoppen mis), whatsapp (erg traag, slecht met de notificatiebalk, erg traag (10sec+ over het openen van een foto o.a.)), Twitter (slecht met notificaties, verder wel oke) en Facebook (ook wel oke).

Ik wou gewoon graag Windows Phone proberen, maar ik ben gewoon helemaal Ver-Android denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Rowdy.nl schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:11:
[...]
Ik ben het met je eens qua notifications, (ik ben nu ook tevreden) maar er zijn blijkbaar veel mensen die wel behoefte hebben aan een soort van centraal punt voor alles. Zo ook Catch22. I respect that, en verwijs hem naar een ander OS. :+ Ik hoop namelijk oprecht dat ze zoiets nooit in WP gaan bouwen; het is namelijk tegendraads met de ideeën van het OS. (Tiles met daar de info op)
Ik vind de notificaties zoals het nu is redelijk werken. Ik gebruik gewoon mijn tiles daarvoor. Het punt is dat het overweldigend kan worden en dan zou een overzichtelijke lijst nuttiger zijn. Naar mijn mening zouden ze het prima aan de linkerkant toe kunnen voegen. Naar rechts swipen voor je apps naar links swipen voor alle notificaties en favoriete instellingen. Dat je een idee achter een systeem hebt begrijp ik maar je moet het ook evalueren en dan zouden dingen wel eens minder effectief kunnen zijn dan een andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
In x aantal van je voorbeelden kom je steeds met whatsapp aan, ja dat dat een slechte app was wisten we al. En dat dat opgelost gaat worden met WP8 valt ook te verwachten (Nokia werkt met Whatsapp aan een goede versie)

Voor de rest vind ik het geen halsbrekende dingen, ja wel eens vervelend, maar wegen voor mij niet op tegen de soepelheid en de eenvoud van Windows Phone.

Hoevaak moest ik op Android niet in de instellingen menu's lopen rotzooien en doen. Overal stond wel ergens een vinkje wat aan of uit stond. Met mijn Lumia hoef ik nooit meer gps aan of uit te zetten, of bluetoorh aan of uit of wifi aan of uit. Het gaat gewoon vanzelf goed zonder gezeik.

Dat apps trouwens wel snel kunnen zijn laat Pathe goed zien, hun app start practisch gelijk op, net als bvb treinplanner ook doet. Alleen ja dat whatsapp.

[ Voor 53% gewijzigd door Devian op 03-10-2012 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dat vind ik nog niet zo erg; maar die balkjes zijn niet echt user-friendly imo, worden gauw erg zenuwachtig
Devian schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:18:
[...]

In x aantal van je voorbeelden kom je steeds met whatsapp aan, ja dat dat een slechte app was wisten we al. En dat dat opgelost gaat worden met WP8 valt ook te verwachten (Nokia werkt met Whatsapp aan een goede versie)

Voor de rest vind ik het geen halsbrekende dingen, ja wel eens vervelend, maar wegen voor mij niet op tegen de soepelheid en de eenvoud van Windows Phone.

Hoevaak moest ik op Android niet in de instellingen menu's lopen rotzooien en doen. Overal stond wel ergens een vinkje wat aan of uit stond. Met mijn Lumia hoef ik nooit meer gps aan of uit te zetten, of bluetoorh aan of uit of wifi aan of uit. Het gaat gewoon vanzelf goed zonder gezeik.

Dat apps trouwens wel snel kunnen zijn laat Pathe goed zien, hun app start practisch gelijk op, net als bvb treinplanner ook doet. Alleen ja dat whatsapp.
Whatsapp gebruik ik gewoon erg vaak. Ik leg daarvoor ook geen schuld bij MS, maar het stoort me nu wel. Het platform kan nog zo goed zijn; als de apps brak zijn leidt de ervaring daaronder.

Maargoed; ieder zijn ding. Ik mag in december verlengen en dan leg ik de opties naastelkaar (S3, Note2, Lumia 920 en Xperia T) :)

[ Voor 85% gewijzigd door 418O2 op 03-10-2012 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
418O2 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:14:
Ik heb mijn lijstje net geformuleerd :)

Ik gebruik eigenlijk alleen de browser (waarin ik de back/forwardknoppen mis), whatsapp (erg traag, slecht met de notificatiebalk, erg traag (10sec+ over het openen van een foto o.a.)), Twitter (slecht met notificaties, verder wel oke) en Facebook (ook wel oke).

Ik wou gewoon graag Windows Phone proberen, maar ik ben gewoon helemaal Ver-Android denk ik ;)
Voor twitter kan ik je trouwens Mehdoh aanraden. Erg goede app, notificaties ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Ik merkte idd ook in dat laatste voorbeeld dat Catch22 eigenlijk alleen over WhatsApp klaagt... :+
Dus misschien dattie WP8 (waar het hier over gaat) wel kan waarderen omdat WhatsApp daar hopelijk beter geregeld wordt? (MS pushte dit toch wat meer?)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik hoop het :) Vind het idee achter het OS wel mooi en het OS zelf loopt wel redelijk lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Sony Xperia S met de nieuwste firmware (beste firmware tot nu toe).
Grootste issue: Geheugen wordt na een paar dagen helemaal volgepropt en nooit echt geleegd, interface gaat haperen, apps openen langzaam etc.

En ik heb echt maar een paar apps en games (games sluiten wel).

[ Voor 12% gewijzigd door ArcticWolf op 03-10-2012 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ArcticWolf schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:27:
Sony Xperia S met de nieuwste firmware (beste firmware tot nu toe).
Grootste issue: Geheugen wordt na een paar dagen helemaal volgepropt en nooit echt geleegd, interface gaat haperen, apps openen langzaam etc.

En ik heb echt maar een paar apps en games (games sluiten wel).
android die cached toch veel. Volgens mij was het motto: empty memory is wasted memory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
nja ;) dan kan ik niet verklaren waarom hij na een tijd "sluggish" wordt.
ding heeft ook gewoon 1gb ram en een snapdragon S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
ArcticWolf schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:46:
nja ;) dan kan ik niet verklaren waarom hij na een tijd "sluggish" wordt.
ding heeft ook gewoon 1gb ram en een snapdragon S3.
Nogal offtopic, maar is dit niet standaard met android?? Elke phone en tablet (tab2)die ik mijn handen heb gehad (s3 bijvoorbeeld ook) heeft dit probleem probleem. Eigenlijk ook de reden waarom ik ver weg blijf van dit OS.

[ Voor 6% gewijzigd door vali op 03-10-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
vali schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:48:
[...]

Nogal offtopic, maar is dit niet standaard met android?? Elke phone en tablet (tab2)die ik mijn handen heb gehad (s3 bijvoorbeeld ook) heeft dit probleem probleem. Eigenlijk ook de reden waarom ik ver weg blijf van dit OS.
Ja daarom word ik ook zo "moe" van Android. Als zelfs de S3/tab2 dit probleem al heeft... Maar ik heb een alpha build van CM10 op m'n telefoon gehad en die had dat probleem niet... eind oktober released sony JB voor de SXS, dus ik ben benieuwd.

Maar anders wordt WP8 een realistische optie, aangezien ik geen 700 euro ga neertellen voor een iphone :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:41
@Catch22: Whatsapp vreet trouwens ook echt achtelijk veel accu op door o.a. WiFi open te houden. Die app mag zometeen echt goed herschreven worden want het is de grootste dooddoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Robkazoe schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:12:
@Catch22: Whatsapp vreet trouwens ook echt achtelijk veel accu op door o.a. WiFi open te houden. Die app mag zometeen echt goed herschreven worden want het is de grootste dooddoener.
Ja dat vind ik echt bruut zonde. Helaas gebruik ik het veel en daardoor red mijn accu het nooit een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:41
Hier hetzelfde probleem. Als ik thuis ben Whatsapp ik vaak met vriendin. Zit ik rond 9 uur ook aan de lader te hangen waardoor ik totaal niet mobiel meer ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Je ziet hopelijk dat het een Deviant art brouwsel is dat waarschijnlijk niet eens in de buurt komt van het echte apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
PaT schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:03:
[...]

Je ziet hopelijk dat het een Deviant art brouwsel is dat waarschijnlijk niet eens in de buurt komt van het echte apparaat?
yeah :p
hopelijk komt het een beetje in de buurt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
misschien dwaze vraag, maar bestaat er kans dat een fabrikant een Windows 8 phone maakt met toetsenbordje? Of is dit softwarematig sowieso uitgesloten met Windows 8?

Heb momenteel een desire Z (HTC) en zou evt wel overstap naar windows 8 willen overwegen, maar ben beetje huiverachtig om fysiek toetsenbordje in de steek te laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Leffunk schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:39:
misschien dwaze vraag, maar bestaat er kans dat een fabrikant een Windows 8 phone maakt met toetsenbordje? Of is dit softwarematig sowieso uitgesloten met Windows 8?

Heb momenteel een desire Z (HTC) en zou evt wel overstap naar windows 8 willen overwegen, maar ben beetje huiverachtig om fysiek toetsenbordje in de steek te laten...
Grote kans dat er bij de 2e generatie wel iets aankomt. Maar het marktaandeel voor zulke toestellen is gewoon veel lager en het onscreen toetsenbord is niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Hmz, geen restricties in Dubai? :P
Windows Phone 8 Visual Tour On HTC Windows Phone 8X
Microsoft didn’t allow its hardware OEMs to reveal anything other than the new Start screen in the upcoming Windows Phone 8 OS. In GITEX Computer Shopper show held in Dubai, HTC showcased its Windows Phone 8X devices and even allowed people for hands-on videos revealing Windows Phone 8 stuff.

The above video shows the new lock screen background options with HTC offering their own backgrounds through a service. It also shows the ability to download new keyboard languages, download offline maps, Office 2013 and Family Room option in people hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Rowdy.nl schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 23:23:

[...]
Bij WP Central melden ze al dat de build lager is dan die van de gelekte SDK en er dus niet echt iets anders opstaat. Enige verschil is dat het dan op een device draait, maar dat is dan ook alles. Geen nieuwe dingen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Rowdy.nl schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 23:23:

[...]
Ik vind dat groen ledje achter de speaker grill trouwens echt stoer!!! Erg leuk detail.

Overigens valt me steeds die witte tekst op die licht gekleurde tiles zoals geel of cyan op. In de videos ziet het er totaal niet leesbaar uit en uit mijn eigen ervaring met grafisch ontwerpen weet ik dat het bijna niet leesbaar te krijgen is zonder een schaduw of randje rond de tekst. Is dit nou echt leesbaar in het echt? Snap er echt niets van.

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:46
Ik heb nog weinig van de gelekte SDK gezien, maar deze vond ik wel interessant:

Afbeeldingslocatie: http://www.maupa.nl/tweakers/wp8.jpg

Wat meer info over het lockscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Kun je trouwens een foto achter je Tiles plaatsen of blijft dat altijd Zwart?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Donstil schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 08:50:
Kun je trouwens een foto achter je Tiles plaatsen of blijft dat altijd Zwart?
Volgens mij is dat nog steeds zwart of wit. Maar dat lijkt me ook helemaal niet overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Martinspire schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 23:44:
[...]

Bij WP Central melden ze al dat de build lager is dan die van de gelekte SDK en er dus niet echt iets anders opstaat. Enige verschil is dat het dan op een device draait, maar dat is dan ook alles. Geen nieuwe dingen dus.
True, maar het is een real life example, dat dan weer wel. Prutser van een cameraman, dat wel (ga aan de andere kant staan, dan staat die duim er niet op :P)

Wat ik me niet kan herinneren van de SDK; letter-popups in accentkleur. En inderdaad interessant; notificatieledjes, die mis ik nu namelijk best wel op m'n WP toestellen.

Afbeeldingslocatie: http://wmpoweruser.com/wp-content/uploads/2012/10/image2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:30

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Maandag 29 oktober is het zover: Microsoft to reveal Windows Phone 8 on October 29th

http://www.wpcentral.com/...dows-phone-8-october-29th

*O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Martinspire schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:37:
[...]

Volgens mij is dat nog steeds zwart of wit. Maar dat lijkt me ook helemaal niet overzichtelijk.
Ooh wat 2005 zeg. Een mooie (Nier drukke) plaat op de achtergrond zou er juist wat moois van kunnen maken.
Kijk naar ios. Dat was ook zwart omdat een foto onoverzichtelijk zou zijn maar nu het er is kan het prima en voegt het toch wat toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Donstil schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:02:
[...]

Ooh wat 2005 zeg. Een mooie (Nier drukke) plaat op de achtergrond zou er juist wat moois van kunnen maken.
Kijk naar ios. Dat was ook zwart omdat een foto onoverzichtelijk zou zijn maar nu het er is kan het prima en voegt het toch wat toe.
Je vergelijkt een systeem wat geen interactieve icoontjes heeft met enorme tussenruimte, met dynamische icoontjes zonder veel tussenruimte. Dat het op iOS kan, dat ziet een slechtziende olifant nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Geef de gebruiker gewoon de keuze. Als ik het dan onoverzichtelijk vind kan ik altijd weer zwart kiezen.
Ik heb een hoop fotos welke er perfect achter zouden kunnen
, ook met interactieve tiles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Donstil schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 01:15:
Geef de gebruiker gewoon de keuze. Als ik het dan onoverzichtelijk vind kan ik altijd weer zwart kiezen.
iOS heft bewezen dat veel keuze voor de gebruiker helemaal niet nodig is om succes te hebben...

Dus ik snap wel dat je het wilt, maar dat wil nog niet zeggen dat ze het ook zouden moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Donstil schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 01:15:
Gebruik eens een screenshot en zet daar je eigen foto achter. Het ziet er gewoon niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Martinspire schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:00:
[...]

Gebruik eens een screenshot en zet daar je eigen foto achter. Het ziet er gewoon niet uit...
Dan ben ik het eigenlijk niet met je eens. Ja het maakt het drukker en zou voor marketing niet heel handig zijn. Maar als je naar pictures hub of music hub opent dan zie je dat het best werkt. Daar zijn wel minder andere icoontjes dus het is nog steeds persoonlijke voorkeur of je het mooi vind. Maar als je naar rechts swiped vanaf het hoofdmenu krijg je je achtergrondafbeelding al veel beter te zien en zeker als je door je lijst met apps bladert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
walletje-w schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:02:
[...]

Dan ben ik het eigenlijk niet met je eens. Ja het maakt het drukker en zou voor marketing niet heel handig zijn. Maar als je naar pictures hub of music hub opent dan zie je dat het best werkt. Daar zijn wel minder andere icoontjes dus het is nog steeds persoonlijke voorkeur of je het mooi vind. Maar als je naar rechts swiped vanaf het hoofdmenu krijg je je achtergrondafbeelding al veel beter te zien en zeker als je door je lijst met apps bladert.
Bewijs me dan het tegendeel?

Er zijn een aantal redenen waarom dat gewoon niet zal worden toegevoegd
1) Het maakt het geheel er niet duidelijker op
Je zult namelijk minder contrast hebben tussen achtergrond + inhoud. De interface is al levendig genoeg om daar al een prima visuele ervaring aan over te houden
2) Scrollen maakt het geheel niet duidelijker
Wat doe je met het scrollen van de pagina? Scroll je hem mee dan moet je hem herhalen en dat is gewoon altijd erg lelijk, laat je hem staan dan is dat erg raar omdat je de inhoud wel scrollt. Je ogen worden dan voor de gek gehouden.
3) Slecht contrast
De verhouding tussen gekleurde tile en donkere/lichte achtergrond zorgt voor een duidelijk contrast. Als je even snel op je telefoon wilt kijken is dat gewoon niet handig als je allemaal bewegingen hebt met kleuren die niet veel van elkaar afwijken.

Bij een rustige achtergrond zou het nog kunnen (bv ala Windows 8 Metro achtergrond), maar voor eigen foto's e.d. is het gewoon niet handig en ik denk dat het ook een bewuste keuze van MS is om het niet te doen. Ik vind het op iOS ook niet echt fijn werken (vooral met foto's is het gewoon helemaal niet meer duidelijk)

Maar goed, als je geen bewijs wilt aanhalen, dan gaat deze discussie toch al nergens heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Kijk je moet natuurlijk niet je hond achter je Tiles gaan plakken maar een mooie vertikale foto moet toch wel kunnen. Of een patroontje erin ofz.

Edit: Ik ben op dit gebied geen ster met Photoshop dus het wint geen schoonheidsprijs maar geeft wel een goed beeld. Mijn zelfgemaakte foto kan hier prima achter.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img594/8756/voorbeeld2.jpg

Of deze wederom zelf gemaakte foto:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img96/3997/lumia820.jpg

Ziet er toch wel cool uit, is erg afhankelijk van de foto hoor maar dat is een kwestie van selectie en/of persoonlijke smaak.

Ik zou zeggen de foto vast op de achtergrond en dan de Tiles eroverheen "swipen"
Maar goed het zal wel als "Nieuwe feature" in WP8.5 of later komen 8)7
Martinspire schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:18:
[...]

Alstublieft.
zonoskar schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:41:
En dit laat weer zien dat er verschillende meningen zijn. Waarom niet de mogelijkheid inbouwen en de gebruiker zelf laten kiezen? Dit was vroeger een reden voor mij om mijn iPhone te jailbreaken.
Ja precies, dat zei ik eerder ook al. Waarom de beperking opleggen als het helemaal niet nodig hoeft te zijn.

[ Voor 104% gewijzigd door Donstil op 05-10-2012 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:48

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

En dit laat weer zien dat er verschillende meningen zijn. Waarom niet de mogelijkheid inbouwen en de gebruiker zelf laten kiezen? Dit was vroeger een reden voor mij om mijn iPhone te jailbreaken.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Martinspire schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:18:
[...]

Lijst met redenen waarom niet

Bij een rustige achtergrond zou het nog kunnen (bv ala Windows 8 Metro achtergrond), maar voor eigen foto's e.d. is het gewoon niet handig en ik denk dat het ook een bewuste keuze van MS is om het niet te doen. Ik vind het op iOS ook niet echt fijn werken (vooral met foto's is het gewoon helemaal niet meer duidelijk)

Maar goed, als je geen bewijs wilt aanhalen, dan gaat deze discussie toch al nergens heen.
Ik zou niet zien waarom ik het moet bewijzen? Ik zeg toch niet dat het mooier is? Of dat het betere functionaliteit heeft? Ik zeg alleen dat het best een mogelijkheid zou kunnen zijn en waarom de afbeelding toch tot zijn recht kan komen omdat er op andere plekken de afbeelding sneller te zien is en dat mensen dit wel mooi kunnen vinden. Ook zeg ik dat dit vanuit marketing perspectief niet slim is omdat het inderdaad visueel drukker wordt en dat communiceert niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Het past gewoon niet in de filosofie van Windows Phone. Gewoon eenvoud, strak, niet teveel druk maken over instellingen of dingen aanpassen. Daar hebben we Android al voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Denk je dat "new york" in die afbeelding nog leesbaar is als je buiten in de zon staat? Ik zou er niet op rekenen....

Dan zie ik meer in een afbeelding "over" de tiles leggen, zoals bij unlocked devices al kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 11:49
Donstil schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:34:
Kijk je moet natuurlijk niet je hond achter je Tiles gaan plakken maar een mooie vertikale foto moet toch wel kunnen. Of een patroontje erin ofz.
Edit: Ik ben op dit gebied geen ster met Photoshop dus het wint geen schoonheidsprijs maar geeft wel een goed beeld. Mijn zelfgemaakte foto kan hier prima achter.
[afbeelding]
Ik vind die foto echt niet relaxed. Geef mij dan maar een zwarte achtergrond.
MS zal er ongetwijfeld test-panels voor hebben gehad die de verschillende opties hebben getest. Ongetwijfeld kwam er uit dat mensen een egaal witte of zwarte achtergrond beter vonden dan een eigen achtergrond.
Als je mensen alsnog de keuze geeft zullen mensen alsnog een achtergrond kiezen, en vervolgens het onbewust niet relaxed vinden, waardoor de user experience achteruit gaat (mensen zijn nou eenmaal idioten). Vanuit het MS perspectief is het niet anders dan logisch dat ze het zo doen. Klopt dit ongeveer?
Ik ben zelf ook een groot voorstander voor keuzevrijheid trouwens, ik vind mezelf geen idioot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
De meningen liggen dus wel verdeeld, de consument laten kiezen lijkt me toch het beste.

Vooral de eerste foto vind ik prima gaan dus waarom niet.
spNk schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:35:
Denk je dat "new york" in die afbeelding nog leesbaar is als je buiten in de zon staat? Ik zou er niet op rekenen....

Dan zie ik meer in een afbeelding "over" de tiles leggen, zoals bij unlocked devices al kan.
Ja daar zou je idd wel gelijk in kunnen hebben, maar goed wat is er wel goed leesbaar in het zonlicht? Tot nu toe geen 1 mobiel die ik gehad heb.
Devian schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:19:
Het past gewoon niet in de filosofie van Windows Phone. Gewoon eenvoud, strak, niet teveel druk maken over instellingen of dingen aanpassen. Daar hebben we Android al voor.
Ja want we zijn tweakers dus willen graag dat de keuzes voor ons gemaakt worden.
Als Apple het doet dan is het belachelijk maar als ze microsoft het doet is het "eenvoud en strak" 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Mijn Lumia 800 (mits het scherm schoon is) is goed leesbaar in zonlicht hoor, beter dan welke telefoon ik tot nu toe gezien heb :).

Maar je laatste opmerking, tja als je echt zoveel keuze wil is een "open" OS a la Android misschien meer voor je..

Ik zou iig niet anders meer willen dan WP, als ik mijn kennissen zie martelen met Android...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Donstil schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 21:43:
[...] Ja want we zijn tweakers dus willen graag dat de keuzes voor ons gemaakt worden.
Als Apple het doet dan is het belachelijk maar als ze microsoft het doet is het "eenvoud en strak" 8)7 .
Dat verschil komt door de gedachte erachter: Apple wil het OS gebruiksvriendelijk maken, Microsoft wil zich graag aan zijn eigen design language houden. Bij Apple kan je nog discussiëren over wat gebruiksvriendelijk is, bij Microsoft houd het gewoon op. Overbodige graphics zoals afbeeldingen als achtergrond passen gewoon niet in de stijl. Dat is ook waarom je in Windows 8 op het startscreen niet iedere willekeurige afbeelding als achtergrond kan plaatsen. Daar zit je aan een paar uiterst minimalistische voor gedefinieerde achtergronden vast, omdat andere afbeelding gewoon niet passen binnen de stijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 21:43:
De meningen liggen dus wel verdeeld, de consument laten kiezen lijkt me toch het beste.

Vooral de eerste foto vind ik prima gaan dus waarom niet.

[...]

Ja daar zou je idd wel gelijk in kunnen hebben, maar goed wat is er wel goed leesbaar in het zonlicht? Tot nu toe geen 1 mobiel die ik gehad heb.

[...]

Ja want we zijn tweakers dus willen graag dat de keuzes voor ons gemaakt worden.
Mijn Sony Xperia S is echt prima leesbaar vol in de zon ;) (eerste mobiel die dat goed kan maar toch :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 23:34:
[...]
Mijn Sony Xperia S is echt prima leesbaar vol in de zon ;) (eerste mobiel die dat goed kan maar toch :+ )
En een Lumia 800/900 nog een stuk beter door het CBD scherm. Heb ze naast elkaar kunnen vergelijken.
"Prima leesbaar" krijgt dan voor je een andere betekenis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Laatst online: 13:58
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 23:44:
[...]

En een Lumia 800/900 nog een stuk beter door het CBD scherm. Heb ze naast elkaar kunnen vergelijken.
"Prima leesbaar" krijgt dan voor je een andere betekenis ;)
Ik heb een Lumia 800 gehad en ik kan je vertellen dat het CBD scherm echt niet lekker leest in zonlicht. Sterker nog ik vind het scherm helemaal niet lekker lezen, zeker niet vergeleken met telefoons met LCD schermen.

De interface van windows komt er wel mooi uit op amoled schermen (fijne)teksten en foto's zien er niet zo goed uit.

Ik ga er wel vanuit dat de nieuwe generatie Lumia's hierin verbetert worden.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Mijn Palm Pre had veel betere leesbaarheid in de zon dan mijn Lumia 800 inderdaad. Scherm van de 800 is ook kut met de subpixel pentile crap. Liever een normale LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Laatst online: 13:58
Precies mijn gedachte, maar verder is het wel een prachtige telefoon en beloofd wat voor in de toekomst.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 23:24:
[...]

Dat verschil komt door de gedachte erachter: Apple wil het OS gebruiksvriendelijk maken, Microsoft wil zich graag aan zijn eigen design language houden. Bij Apple kan je nog discussiëren over wat gebruiksvriendelijk is, bij Microsoft houd het gewoon op. Overbodige graphics zoals afbeeldingen als achtergrond passen gewoon niet in de stijl. Dat is ook waarom je in Windows 8 op het startscreen niet iedere willekeurige afbeelding als achtergrond kan plaatsen. Daar zit je aan een paar uiterst minimalistische voor gedefinieerde achtergronden vast, omdat andere afbeelding gewoon niet passen binnen de stijl
Ah, want achtergronden = gebruiksvriendelijkheid? Ben ik blij dat jij geen UX/UI-design doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:29
Even een vraag van een complete leek op WP8 gebied: ik heb nu een Android telefoon (Desire Z), maar ben erg gecharmeerd van de Lumia 920. Op Android maak ik stevig gebruik van Tasker. Gaat een dergelijke applicatie mogelijk zijn op WP8?

Als dat zo is ben ik definitief over de streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Volgens mij is Tasker alles wat WP niet wil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Zou niet weten wat je daar mee moet op WP iig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:35
autje schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 09:27:
Even een vraag van een complete leek op WP8 gebied: ik heb nu een Android telefoon (Desire Z), maar ben erg gecharmeerd van de Lumia 920. Op Android maak ik stevig gebruik van Tasker. Gaat een dergelijke applicatie mogelijk zijn op WP8?

Als dat zo is ben ik definitief over de streep.
Een taskmanager is volkomen nutteloos op het Windows Phone platform, alle applicaties die open staan maar niet in beeld zijn worden 'gefreezed', oftewel smart multitasking.
In the pause and resume states, the application is given a chance to save and load data to give the user the impression that the application is never stopped.
Bron: cametoofar.com
Afbeeldingslocatie: http://blogs.cametoofar.com/image.axd?picture=image_thumb.png
Voorbeeld multitasking in Windows Phone 7.5

[ Voor 38% gewijzigd door Wietsee. op 06-10-2012 11:10 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Interessant grafiek, thanks!

Maar ik zal een voorbeeld geven ter illustratie: ik gebruik een aantal Minimalistic Text widgets om verschillende statussen weer te geven (Zit ik op wifi of 3G? Hoeveel batterij heb ik nog over? Staat de telefoon op 'stil' of niet? Etcetera). Tasker past de inhoud van deze widgets aan op basis van events (nl. de verandering van de betreffende status).

Microsoft zelf kan de inhoud van de Me tile (zo heet ie toch?) aanpassen om bijvoorbeeld het aantal binnengekomen emails weer te geven. Mijn vermoeden is dat ze hiervoor een service draaien die, op basis van de notificaties die de verschillende applicaties zelf naar het OS sturen, de inhoud van die tile updaten (de tellertjes ophogen). Hetzelfde geldt voor de kleur van de tiles als je het thema verandert. Ik vermoed dat er dus ook een API is die je in staat stelt bepaalde aspecten van de tile te laten veranderen (kleur, maar bijv. niet vorm uiteraard).

Nogmaals, allemaal vermoedens, vandaar ook dat ik de vraag stel. Maar als die vermoedens kloppen, dan moet het ook mogelijk zijn om a) een Minimalistic Text-achtige tile te maken, en b) zelf een service te maken die inhaakt op events en op basis daarvan de tile API aanspreekt. Als Microsoft het zelf zo doet, dat moet een third party dat (theoretisch) ook kunnen. De vraag is: staat Microsoft dat toe?

Nogmaals, ik ben een leek op het gebied van de 'inner workings' van WP8 (als iemand links heeft met meer info daarover, zoals bijv. het plaatje hierboven: graag!), dus vandaar dat ik het vraag. Misschien vraag ik wel iets heel geks, dat zou kunnen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:39
autje, om eerlijk te zijn is WP8 nog niet uit. Dus niemand heeft er ervaring mee, we praten vanuit het gene wat door websites naar buiten wordt gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Er zijn bergen apps die live/dynamisch allerlei informatie in hun eigen tile laten zien.
Dus ja, dat is ondersteund in WP.

Sterker nog, het is een van de fundamentele pilaren van het Windows Phone platform :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
badluckboy schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 11:22:
autje, om eerlijk te zijn is WP8 nog niet uit. Dus niemand heeft er ervaring mee, we praten vanuit het gene wat door websites naar buiten wordt gebracht.
Begrijp ik. Was er niet al een Developer Kit beschikbaar?
EgMaf schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 11:22:
Er zijn bergen apps die live/dynamisch allerlei informatie in hun eigen tile laten zien.
Dus ja, dat is ondersteund in WP.

Sterker nog, het is een van de fundamentele pilaren van het Windows Phone platform :)
Hun eigen tile begrijp ik. Maar tiles van andere applicaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:40

McBoom

Broem

autje schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 11:30:
Hun eigen tile begrijp ik. Maar tiles van andere applicaties?
Ook, de meeste 3rd party apps die ik heb hebben een livetile, waarvan ik de meest nuttige (o.a. Weerplaza) op m'n homescreen heb staan.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Ik bedoel: kan 3rd party applicatie X de livetile van applicatie Y beïnvloeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
autje schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 11:50:
Ik bedoel: kan 3rd party applicatie X de livetile van applicatie Y beïnvloeden?
volgens mij niet. ik d8 dat wp8 redelijk het sandbox model volgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Dat zou jammer zijn. Als je in applicatie X als gebruiker zou kunnen aangeven dat applicatie Y dat mag (dat gaat niet om het sandbox model heen, de gebruiker geeft zelf toestemming), dan zou dat mooie mogelijkheden bieden.

Hmm, zelf maar eens in WP8 development duiken als de Developer Kit voor iedereen beschikbaar is (ben een .NET ontwikkelaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Autje, jij verward een hoop Android dingen met die van WP. Live tiles kunnen altijd updaten, of het programma draait of niet. Ze hebben geen invloed op elkaar (hoogstens op notificaties en bij WP8 op het icoon van de lock-screen). Maar de apps kunnen niet met elkaar communiceren of bepaalde zaken beïnvloeden. Ik zou ook niet weten waarom je dat zou willen, want het maakt het systeem er niet stabieler op.

Die text widgets hoef je dus niet via een andere app te laten verwisselen. Dat doen ze namelijk zelf al. Komt er een mail binnen, dan telt de counter een mailtje erbij. Komt een bericht voor Kik of Whatsapp binnen, dan zal die applicatie de tile bijwerken. Geen 3rd party tool nodig dus.

Het enige wat constant op de achtergrond mag draaien in WP8 is de audioplayer, de telefoon of voip gesprekken (ook alleen als ze dus echt een gesprek voeren) en applicaties die GPS benutten (zoals navigatie). Je kunt wel andere applicaties opstarten, maar zodra je switched naar een andere app, zal die eerste suspended worden. Ga je weer terug, dan heeft ie weer even nodig om aan te springen. Niet elke app ondersteund het, maar meestal kun je gewoon weer verder waar je was gebleven.

Ik hoop dat het zo duidelijk is voor je en dat je inziet dat je dus ook geen fluit aan een taskswitcher hebt want het systeem regelt dat soort zaken zelf al af.

Pagina: 1 ... 7 ... 46 Laatste