Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-10 23:18
[quote]Martinspire schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 12:38:
Autje, jij verward een hoop Android dingen met die van WP. Live tiles kunnen altijd updaten, of het programma draait of niet. Ze hebben geen invloed op elkaar (hoogstens op notificaties en bij WP8 op het icoon van de lock-screen). Maar de apps kunnen niet met elkaar communiceren of bepaalde zaken beïnvloeden. Ik zou ook niet weten waarom je dat zou willen, want het maakt het systeem er niet stabieler op.[/quoute]
volgens mij kunnen sandboxes in wp8 wel communicaten. Dat was nu een van de major nadelen van wp7.5 waar developers over klagen en microsoft had opgepakt voor wp8. Of dat bij de release al meteen erin zit weet ik niet.
Die text widgets hoef je dus niet via een andere app te laten verwisselen. Dat doen ze namelijk zelf al. Komt er een mail binnen, dan telt de counter een mailtje erbij. Komt een bericht voor Kik of Whatsapp binnen, dan zal die applicatie de tile bijwerken. Geen 3rd party tool nodig dus.
nee maar zou wel handig zijn als je een tile hebt voor alle messaging services.
Het enige wat constant op de achtergrond mag draaien in WP8 is de audioplayer, de telefoon of voip gesprekken (ook alleen als ze dus echt een gesprek voeren) en applicaties die GPS benutten (zoals navigatie). Je kunt wel andere applicaties opstarten, maar zodra je switched naar een andere app, zal die eerste suspended worden. Ga je weer terug, dan heeft ie weer even nodig om aan te springen. Niet elke app ondersteund het, maar meestal kun je gewoon weer verder waar je was gebleven.

Ik hoop dat het zo duidelijk is voor je en dat je inziet dat je dus ook geen fluit aan een taskswitcher hebt want het systeem regelt dat soort zaken zelf al af.
ik denk dat je nu zelf wp7.5 door elkaar haalt met wp8. Daar is wel true multitask en dat is niet alleen de audioplayer.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:29
Let wel: Tasker op Android is geen taskswitcher, het is een service die op de achtergrond draait en tasks uitvoert. Een ander voorbeeld: als ik een afspraak in mijn agenda zet, en in de omschrijving een (door mij bepaalde) tag zet, in mijn geval !stil!, dan zal Tasker op het moment dat die afspraak begint de telefoon automatisch op 'stil' zetten. Handig voor bijv. een vergadering of een bioscoopbezoekje. Dat soort tasks dus. En dan update hij ook meteen een text widget op mijn scherm die weergeeft of de telefoon op 'stil' staat of niet. Dat moet ook wel, want die text widget kan niet zelf 'aanvoelen' of de telefoon op 'stil' staat.

Nogmaals, de vraag was of zoiets op WP8 mogelijk was of niet. Zo niet, geen man overboord. Dit zou zo ongeveer het enige zijn wat ik zou missen van Android. De aanpasbaarheid natuurlijk ook, maar ik vind het uiterlijk van WP8 eigenlijk behoorlijk mooi (redelijk minimalistisch, precies mijn smaak).

Edit: justice strike's post geeft mij weer hoop :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:43
justice strike schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 12:56:
[...]nee maar zou wel handig zijn als je een tile hebt voor alle messaging services.
Je wil gewoon een verzamelbox van notificaties, zeg dat dan?
Het is nog de vraag of dat dus mogelijk gaat zijn, maar dan moeten de apps dat waarschijnlijk zelf ook ondersteunen en ik zie dat de meesten niet zo snel doen. Ga er maar niet vanuit dus.
[...]

ik denk dat je nu zelf wp7.5 door elkaar haalt met wp8. Daar is wel true multitask en dat is niet alleen de audioplayer.
Volgens mij was die multi-task alleen voor de gemelde VoiP en GPS applicaties. Pin me er niet op vast, maar voor alle applicaties gaat dat niet mogelijk zijn omdat ze niet zoals Android gekut willen hebben met taskmanagers. Ik blijf het overbodig vinden en zoals het in WP7.5 werkt gaat het prima. Ik heb zelf dan nog een registersleutel veranderd die apps forceert om verder te gaan. Zo kan ik nu bv bij Angry Birds weer gewoon verder met het level ipv dat ie de applicatie opnieuw opstart. De verwachting is dat het ook in WP8 zo zal zijn, maar dat is dan ook omdat die processors krachtiger zijn en meer geheugen bieden.
autje schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 12:57:
Let wel: Tasker op Android is geen taskswitcher, het is een service die op de achtergrond draait en tasks uitvoert. Een ander voorbeeld: als ik een afspraak in mijn agenda zet, en in de omschrijving een (door mij bepaalde) tag zet, in mijn geval !stil!, dan zal Tasker op het moment dat die afspraak begint de telefoon automatisch op 'stil' zetten. Handig voor bijv. een vergadering of een bioscoopbezoekje. Dat soort tasks dus. En dan update hij ook meteen een text widget op mijn scherm die weergeeft of de telefoon op 'stil' staat of niet. Dat moet ook wel, want die text widget kan niet zelf 'aanvoelen' of de telefoon op 'stil' staat.

Nogmaals, de vraag was of zoiets op WP8 mogelijk was of niet. Zo niet, geen man overboord. Dit zou zo ongeveer het enige zijn wat ik zou missen van Android. De aanpasbaarheid natuurlijk ook, maar ik vind het uiterlijk van WP8 eigenlijk behoorlijk mooi (redelijk minimalistisch, precies mijn smaak).

Edit: justice strike's post geeft mij weer hoop :).
Het is nog afwachten of er uberhaupt profiles in komen te zitten en of je invloed kunt uitoefenen op het volume, ringtone of bluetooth/wifi. Met NFC zou een boel mogelijk kunnen zijn (en natuurlijk ook veel makkelijker als je bv de vergaderruimte binnenkomt en je gaat met je telefoon over de nfc sticker heen ofzo), maar het is nog even afwachten wat MS gaat ondersteunen.

Ik denk echter dat je teleurgesteld gaat worden, dus als je zo afhankelijk van die app bent, kun je beter bij Android blijven, of in ieder geval wat meer onderzoek doen voor je wensen.

[ Voor 26% gewijzigd door Martinspire op 06-10-2012 13:16 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-08 20:24
Weet iemand of er ook een "classic look" mogelijkheid komt? Ik vind persoonlijk 7.5 stukken strakker qua design dan 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 18:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Als jij alle tiles dezelfde grootte wilt laten zijn dan kun je daar voor kiezen. Alleen dat pijltje naar rechts zal niet getoond worden.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
  • Laatst online: 18-08 20:24
CAP-Team schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 18:04:
Als jij alle tiles dezelfde grootte wilt laten zijn dan kun je daar voor kiezen. Alleen dat pijltje naar rechts zal niet getoond worden.
De verhoudingen zijn niet hetzelfde. Bij 7.5 vind ik het mooi dat er +/- 1/4 ruimte overblijft aan de zijkant (waar dus idd het pijltje zich bevindt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:30
Je zou dan de middelste grootte en kleinste grootte naast elkaar kunnen zetten om dat effect een klein beetje te benaderen. Hetzelfde gaat helaas denk ik niet meer lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
@autje, tasker is toch iets anders dan een taskmanager?
O.o

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:29
Correct, Tasker is geen taskmanager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:11
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 02:50:
[...]
Ah, want achtergronden = gebruiksvriendelijkheid? Ben ik blij dat jij geen UX/UI-design doet.
Jezus zeg. De arrogantie spat er vanaf bij die zogenaamde UX 'experts'. Ben ik ff blij dat jij nu niet blij bent.

Overigens ga eerst maar eens even lezen wat ik precies heb gezegd voordat je van onkunde gaat betichten. Ik heb in mijn tekst nooit gezegd dat achtergronden gelijk staat aan gebruiksvriendelijkheid, maar wel dat het dit zo kan worden ervaren.

Overigens al die mensen die tegenwoordig lopen af te geven op anderen als hun mening van UX niet perfect overeenkomt met het droom wereldje waarin zij leven zijn echt te grappig. Want een hoop kul zeg.

[ Voor 42% gewijzigd door Caelorum op 06-10-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hoe gaat het delen van foto's eigenlijk in Wp8?
Op Android nu druk ik op het "deel" symbool en al de AppS die eventuele foto publicatie en/of transfer ondersteunen staan er dan bij (Facebook/mail/Twitter/whatsapp/instagram/enz) wat ik persoonlijk erg handig vind.

Is dit op WP8 ook zo? Vroeger op iOS moest ik dan helemaal eerste naar de app en dan de foto weer opnieuw opzoeken, delen enz enz. Omslagtig en onnodig.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 11:41
Donstil schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 01:34:
Hoe gaat het delen van foto's eigenlijk in Wp8?
Op Android nu druk ik op het "deel" symbool en al de AppS die eventuele foto publicatie en/of transfer ondersteunen staan er dan bij (Facebook/mail/Twitter/whatsapp/instagram/enz) wat ik persoonlijk erg handig vind.

Is dit op WP8 ook zo?
Ja. Tenminste in WP7.5
Je kan trouwens heel veel videos op YouTube vinden hoe Windows Phone werkt oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
oveirgens. Wat belangrijk zal worden voor mij, i het kunnen lezen van boeken en het zien van video's. Aangezien het niet echt een vrij platform is, weet iemand hoe makkelijk het is om video's af te spelen zonder te transcoden? Hetzelfde voor boeken. Ik heb een legio aan boeken, maar die zijn niet allemaal in hetzelfde formaat (ie pdf, epub etc...).

Hoeveel zal ik gaan missen als ik met wp8 (even uitgaande van wp7.5 functionaliteit). Want het is wel een van de zaken die mij op dit moment nog een beetje voorzichtig houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
@justice strike: ondersteunde video & music codecs en containers:

http://www.windowsphone.c...music/music-and-video-faq

boeken: DRM vrije epubs (verschillende apps, Bookviser, Nokia Reading, etc), PDF: Adobe Reader, mobi en Amazon met DRM: Amazon Kindle app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
shyblue schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 13:51:
@justice strike: ondersteunde video & music codecs en containers:

http://www.windowsphone.c...music/music-and-video-faq

boeken: DRM vrije epubs (verschillende apps, Bookviser, Nokia Reading, etc), PDF: Adobe Reader, mobi en Amazon met DRM: Amazon Kindle app.
maar ik begrijp goed dat zoiets als videolan nog niet bestaat of wel?

ah en podcasts moeten via zune gaan? want het zou makkelijker zijn als dat gewoon via de telefoon geregeld kan worden als je wifi hebt.

overigens is de link die je me stuurt niet de link met video containers en containers die ondersteund worden. (staat er nergens)

[ Voor 22% gewijzigd door justice strike op 07-10-2012 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 19:26
justice strike schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 13:56:
[...]

ah en podcasts moeten via zune gaan? want het zou makkelijker zijn als dat gewoon via de telefoon geregeld kan worden als je wifi hebt.
bedoel je dit ? Als het goed is moet wp8 daar veranderingen in brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
justice strike schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 13:56:
[...]

overigens is de link die je me stuurt niet de link met video containers en containers die ondersteund worden. (staat er nergens)
zune zit in WP7.5
Nog vragen?
http://www.windowsphone.com/en-gb/how-to/wp7
in het NL:
http://www.windowsphone.com/nl-nl/how-to/wp7

(heeft ook een zoekfunctie, try 'podcasts' :+ )

de link werkt wel --> klik op 'What kinds of music and video files can Zune play?'

[ Voor 3% gewijzigd door shyblue op 07-10-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
shyblue schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 14:04:
[...]

zune zit in WP7.5
Nog vragen?
http://www.windowsphone.com/en-gb/how-to/wp7
in het NL:
http://www.windowsphone.com/nl-nl/how-to/wp7

(heeft ook een zoekfunctie, try 'podcasts' :+ )

de link werkt wel --> klik op 'What kinds of music and video files can Zune play?'
ugh... geen avi geen mkv. Dat is wel ruk, had nog gekeken naar videoplayers maar ik kon er niet zo 123 een vinden op de market place.

en podcasts kunnen alleen als ze beschikbaar zijn op marketplace.... Dit is wel ontzettend ruk. Met BB had je ook zoiets. Podcast applicatie van RIM die niet gebruikt kon worden buiten canada... en geen fatsoenlijk alternatief. Ik vind het heel jammer dat je niet gewoon kun subscriben naar een podcast van bijvoorbeeld NOS.

[ Voor 23% gewijzigd door justice strike op 07-10-2012 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
xvid - avi is vorige eeuw, wil je niet (meer)
mkv - probleem, gewoon de x264/aac/mp4 downloaden, is inmiddels ook standaard ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
shyblue schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 14:13:
[...]

xvid - avi is vorige eeuw, wil je niet (meer)
mkv - probleem, gewoon de x264/aac/mp4 downloaden, is inmiddels ook standaard ;-)
Ik bepaal niet altijd hoe lesmateriaal aangeleverd wordt. En avi wordt nog veel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
justice strike schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 14:08:
[...]
en podcasts kunnen alleen als ze beschikbaar zijn op marketplace.... Dit is wel ontzettend ruk. Met BB had je ook zoiets. Podcast applicatie van RIM die niet gebruikt kon worden buiten canada... en geen fatsoenlijk alternatief. Ik vind het heel jammer dat je niet gewoon kun subscriben naar een podcast van bijvoorbeeld NOS.
Je kan echt niet lezen of zoeken, of? LOL.
Ik doe nog een keer je werk voor je:

http://conversations.noki...asts-on-your-nokia-lumia/

http://conversations.noki...nokia-lumia-podcast-apps/

[ Voor 5% gewijzigd door shyblue op 07-10-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
de link die je me eerst stuurde was heel duidelijk. Gaat alleen via marketplace. En dan alleen als je regio marketplace ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:53
justice strike schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 15:05:
[...]

de link die je me eerst stuurde was heel duidelijk. Gaat alleen via marketplace. En dan alleen als je regio marketplace ondersteund.
Ik lees wat anders. Ik lees dat je gewoon de url van iedere willekeurige podcast kan invoeren in Zune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
coenox schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 15:09:
[...]

Ik lees wat anders. Ik lees dat je gewoon de url van iedere willekeurige podcast kan invoeren in Zune.
En dat heb ik in de praktijk ook gaan met bijvoorbeeld TED-Talks, programma's van de Nederlandse omroepen (audio & video), Best Of Youtube, Channel 9, enz enz.

Dus wat de links ook vertellen, het werkt zodra de (vod/pod)casts als RSS feed beschikbaar zijn.
En ik ben nog geen cast tegen gekomen die dat niet was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Aangezien Windows Media Player in Win8 en lager ook nooit MKV of andere formaten heeft ondersteund die in de illegale scene populair waren, gok ik dat dit met WP8 niet anders zal zijn. Wat ik me nog wel afvraag is of het uberhaupt mogelijk gaat zijn om een alternatieve speler te maken die dat wel kan. Het lijkt me namelijk dat je ook wel wat hardware, en uiteraard andere bestanden, moet kunnen aanspreken en volgens mij heb je als app die toegang niet.

Maar mocht je het zo belangrijk vinden, dan kun je ze beter effe op je pc converteren om ze vervolgens naar je telefoon te zetten. Of laat ze uploaden naar youtube (wie zend in hemelsnaam nog videobestanden door)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Martinspire schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 17:35:
Aangezien Windows Media Player in Win8 en lager ook nooit MKV of andere formaten heeft ondersteund die in de illegale scene populair waren, gok ik dat dit met WP8 niet anders zal zijn. Wat ik me nog wel afvraag is of het uberhaupt mogelijk gaat zijn om een alternatieve speler te maken die dat wel kan. Het lijkt me namelijk dat je ook wel wat hardware, en uiteraard andere bestanden, moet kunnen aanspreken en volgens mij heb je als app die toegang niet.

Maar mocht je het zo belangrijk vinden, dan kun je ze beter effe op je pc converteren om ze vervolgens naar je telefoon te zetten. Of laat ze uploaden naar youtube (wie zend in hemelsnaam nog videobestanden door)
nou ik heb het dan specifiek over avi en met name omdat ik lesmateriaal heb in avi. MKV is minder van belang. Ik ben inderdaad wel bang dat er geen andere video players beschikbaar zullen zijn. En dat is een beetje mijn grootste angst. Namelijk dat het een nogal gesloten systeem is waar je niet echt de vrijheid hebt die je bijv op een windows desktop wel hebt (en ook op android)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Met de mogelijkheid tot native code zou het ook mogelijk moeten zijn om codecs te kunnen runnen dus een app als vlc of MPC-HC zou dan in theorie kunnen. Echter heb je ook nog de hardware chips om bijv 1080p materiaal te decoden, geen idee of het mogelijk gaat worden om die aan te spreken. Maar als jij gewoon SD materiaal hebt zou er geen probleem moeten zijn.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Ramon schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 18:13:
Met de mogelijkheid tot native code zou het ook mogelijk moeten zijn om codecs te kunnen runnen dus een app als vlc of MPC-HC zou dan in theorie kunnen. Echter heb je ook nog de hardware chips om bijv 1080p materiaal te decoden, geen idee of het mogelijk gaat worden om die aan te spreken. Maar als jij gewoon SD materiaal hebt zou er geen probleem moeten zijn.
Als er een app is, maar volgens mij bestaat die niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
justice strike schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 18:16:
[...]

Als er een app is, maar volgens mij bestaat die niet
Windows Phone 8 is ook nog niet uit, dus dat is logisch. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Ramon schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 18:29:
[...]

Windows Phone 8 is ook nog niet uit, dus dat is logisch. |:(
je snapt wat ik bedoel. Op windows phone 7.5 is er ook geen vidplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Omdat er op WP7.5 geen native code mogelijk is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Ramon schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 20:00:
Omdat er op WP7.5 geen native code mogelijk is.....
in wp8 ook niet, De conclusie is dan dat er geen vidplayer voor wp8 komt.

[ Voor 14% gewijzigd door justice strike op 07-10-2012 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
justice strike schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 20:05:
[...]

in wp8 ook niet, De conclusie is dan dat er geen vidplayer voor wp8 komt.
In WP8 wel en er zijn meer programmeertalen mogelijk. Native code is niet hetzelfde als het benaderen van hardware of specifieke bestanden overigens. Maar in principe zou het wel kunnen denk ik. We zullen zien, maar ik ga er niet wakker om liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Martinspire schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 20:08:
[...]

In WP8 wel en er zijn meer programmeertalen mogelijk. Native code is niet hetzelfde als het benaderen van hardware of specifieke bestanden overigens. Maar in principe zou het wel kunnen denk ik. We zullen zien, maar ik ga er niet wakker om liggen
het wordt ook wel native development op "common platform" genoemt. Dus geen native code op een processor. Maargoed, Het grootste probleem in het vlc project was dat ze de hardware niet konden benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Met native code wordt zover ik weet code bedoeld die niet nog geinterpreteerd moet worden (zoals JS, silverlight e.d. die pas op het laatste moment geparsed worden) en daardoor heel snel kan zijn. Net zoals dat games vaak in C++ geschreven worden is dat afaik met codecs ook het geval, daardoor kan je als je iets naar WP8 wil porten de code die je nodig hebt voor je codec gewoon hergebruiken. Een codec opnieuw schrijven in C# alleen voor Silverlight doen alleen gekken.

Nou zegt dit nog niets over de hardware-acceleratie van video, daarvoor zal er wel iets extra's gedaan moeten worden. Maar wie weet komt door de uitgebreidere DirectX mogelijkheden DirectX Video Acceleration ook wel beschikbaar voor developers. Op die manier hoeft MS geen directe hardware toegang te geven (veilig) en kunnen we toch 1080p kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramon op 07-10-2012 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Ramon schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 20:22:
Met native code wordt zover ik weet code bedoeld die niet nog geinterpreteerd moet worden (zoals JS, silverlight e.d. die pas op het laatste moment geparsed worden) en daardoor heel snel kan zijn. Net zoals dat games vaak in C++ geschreven worden is dat afaik met codecs ook het geval, daardoor kan je als je iets naar WP8 wil porten de code die je nodig hebt voor je codec gewoon hergebruiken. Een codec opnieuw schrijven in C# alleen voor Silverlight doen alleen gekken.

Nou zegt dit nog niets over de hardware-acceleratie van video, daarvoor zal er wel iets extra's gedaan moeten worden. Maar wie weet komt door de uitgebreidere DirectX mogelijkheden DirectX Video Acceleration ook wel beschikbaar voor developers. Op die manier hoeft MS geen directe hardware toegang te geven (veilig) en kunnen we toch 1080p kijken.
even nagelezen. Maar de enige wat niet interpreted is (dus geen c#) "C++ & D3D for Windows Phone games"

Dat draait bovenop windows rt framework. Dus dat betekent dat je je spul bovenop d3d moet gaan bouwen wil je iets van acceleratie hebben.

Ik denk dat het best mogelijk is hoor. Games moeten ook een stuk beter worden en zelfs een counterpart zijn van de tablet en de pc games. Ik vraag mij alleen af of er een goede videoplayer op komt en dat het platform niet gehinderd gaat worden door het niet toelaten van apps van derden. Windows is daar veel vrijer in dan het op windows phone is. Ik zie overigens ook geen reden waarom dit zo gesloten zou moeten zijn.

Naast de enterprise hub zou er best een consumer hub kunnen komen waar je je applicaties in kunt sideloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 17:35:

Je kan het beter gewoon remuxen naar een andere container (mp4 of iets dergelijks) dan converteren. Een stuk sneller en je verliest geen kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 22:32:
[...]

Je kan het beter gewoon remuxen naar een andere container (mp4 of iets dergelijks) dan converteren. Een stuk sneller en je verliest geen kwaliteit.
moet het wel de juiste codec zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
justice strike schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 20:38:
[...]

even nagelezen. Maar de enige wat niet interpreted is (dus geen c#) "C++ & D3D for Windows Phone games"

Dat draait bovenop windows rt framework. Dus dat betekent dat je je spul bovenop d3d moet gaan bouwen wil je iets van acceleratie hebben.

Ik denk dat het best mogelijk is hoor. Games moeten ook een stuk beter worden en zelfs een counterpart zijn van de tablet en de pc games. Ik vraag mij alleen af of er een goede videoplayer op komt en dat het platform niet gehinderd gaat worden door het niet toelaten van apps van derden. Windows is daar veel vrijer in dan het op windows phone is. Ik zie overigens ook geen reden waarom dit zo gesloten zou moeten zijn.

Naast de enterprise hub zou er best een consumer hub kunnen komen waar je je applicaties in kunt sideloaden.
Ik ga er niet vanuit dat er een consumer hub komt wat het makkelijk maakt om dingen illegaal te installeren. Wat ik nog wel zie gebeuren is dat er iemand een enterprise hub neerzet waar je lid van kunt worden en daar dingen kunt sideloaden, maar het zou zo maar kunnen dat ze apps op een bepaalde manier gaan beveiligen waardoor dat niet kan. We zullen zien, maar ik ga er niet vanuit dat ik iets illegaal kan gebruiken op een WP8 toestel. Of dat nou via roms, hubs, rooten of jailbraken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Martinspire schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 00:23:
[...]
Ik ga er niet vanuit dat er een consumer hub komt wat het makkelijk maakt om dingen illegaal te installeren. Wat ik nog wel zie gebeuren is dat er iemand een enterprise hub neerzet waar je lid van kunt worden en daar dingen kunt sideloaden, maar het zou zo maar kunnen dat ze apps op een bepaalde manier gaan beveiligen waardoor dat niet kan. We zullen zien, maar ik ga er niet vanuit dat ik iets illegaal kan gebruiken op een WP8 toestel. Of dat nou via roms, hubs, rooten of jailbraken is.
wie praat er over illegaal? Ik heb het gewoon over handige applicaties die vrij verspreid worden. Ik noem een torch app of een video app etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:14
Daar heb je toch de Marketplace (Store) voor :?

[ Voor 9% gewijzigd door Manuel op 08-10-2012 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Manuel schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 00:37:
Daar heb je toch de Marketplace (Store) voor :?
waarom zou alles via Marketplace moeten gaan? Waarom moet microsoft eerst keuren wat ik op mijn telefoon wil hebben. Als ik een GNU notepadd++ op mijn telefoon wil hebben of een VLC player dan moet ik dat toch gewoon kunnen doen?

Waarom zou het wel kunnen op windows 8 en moet windows phone 8 helemaal dicht getimmerd worden. Ik denk dat als ze dit concept voor w8 gaan aanhouden dat hun marketshare heel erg snel zal dalen.

[ Voor 20% gewijzigd door justice strike op 08-10-2012 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
justice strike schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 00:40:
[...]

waarom zou alles via Marketplace moeten gaan? Waarom moet microsoft eerst keuren wat ik op mijn telefoon wil hebben. Als ik een GNU notepadd++ op mijn telefoon wil hebben of een VLC player dan moet ik dat toch gewoon kunnen doen?

Waarom zou het wel kunnen op windows 8 en moet windows phone 8 helemaal dicht getimmerd worden. Ik denk dat als ze dit concept voor w8 gaan aanhouden dat hun marketshare heel erg snel zal dalen.
Om de stabiliteit en veiligheid te garanderen. Niet zo heel raar toch? Als je kijkt naar hoe onstabiel WM6 e.d. wel niet waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Martinspire schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 00:41:
[...]
Om de stabiliteit en veiligheid te garanderen. Niet zo heel raar toch? Als je kijkt naar hoe onstabiel WM6 e.d. wel niet waren?
Je argument slaat echt kant nog wal. Windows 7 en xp zijn ook super stabiel en hoeven ook geen applicatie acceptatie te hebben zoals dat bij wp8 is

stabiliteit kun je ook garanderen door alles sandboxed te houden. Dan crashed de applicatie maar niet het os (en dat hebben ze ook gedaan).

[ Voor 27% gewijzigd door justice strike op 08-10-2012 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
[...]

Omdat je dan de zekerheid hebt dat er geen gekke dingen met je telefoon kunnen worden gedaan waardoor die instabiel wordt. Wil je graag sideloaden kan je een ontwikkelaarslicentie bij Microsoft halen en anders heb je de mogelijkheid niet.

Ik snap het gezeur niet dat iedereen zo graag zou willen sideloaden. Wil je een vrije markt hebben stap dan a.u.b. over naar het Android / gejailbreakte iPhone platform en gebruik dat. Je weet dat de mogelijkheid er niet is en dat Microsoft het niet gaat veranderen, zie het resultaat van het ChevronWP7 experiment maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Manuel schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 00:47:
[...]

Omdat je dan de zekerheid hebt dat er geen gekke dingen met je telefoon kunnen worden gedaan waardoor die instabiel wordt. Wil je graag sideloaden kan je een ontwikkelaarslicentie bij Microsoft halen en anders heb je de mogelijkheid niet.
ik geef net aan dat dat echt geen argument is. Een os is prima te ontwikkelen zodat een applicatie niet het os neer trekt. Het feit dat win8 dezelfde kernel als wp8 gebruikt zou dit nog eens extra moeten bevestigen.
Ik snap het gezeur niet dat iedereen zo graag zou willen sideloaden. Wil je een vrije markt hebben stap dan a.u.b. over naar het Android / gejailbreakte iPhone platform en gebruik dat. Je weet dat de mogelijkheid er niet is en dat Microsoft het niet gaat veranderen, zie het resultaat van het ChevronWP7 experiment maar eens.
nou ik begrijp het niet omdat windows 8 wel gewoon vrij is. Het argument dat je telefoon instabiel wordt is dus geen argument daarvoor.

Deze aanpak zorgt ervoor dat mensen geld neer moeten leggen voor een developer licentie... iets wat in principe niet hoeft voor windows 8 en dat is wel jammer.

[ Voor 19% gewijzigd door justice strike op 08-10-2012 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
justice strike schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 00:49:
[...]

nou ik begrijp het niet omdat windows 8 wel gewoon vrij is. Het argument dat je telefoon instabiel wordt is dus geen argument daarvoor.
Windows 8 is wat dat betreft net wat geavanceerder dan Windows Phone 8.
justice strike schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 00:44:
[...]

Je argument slaat echt kant nog wal. Windows 7 en xp zijn ook super stabiel en hoeven ook geen applicatie acceptatie te hebben zoals dat bij wp8 is

stabiliteit kun je ook garanderen door alles sandboxed te houden. Dan crashed de applicatie maar niet het os (en dat hebben ze ook gedaan).
Deze vergelijking slaat als een tang op een varken, ik hoop dat jij dat ook realiseert. Een desktop OS is anders als een mobiel besturingssysteem zelfs als de basis API's worden gedeeld.

Stabiliteit kan je alleen maar garanderen door alles extra goed af te schermen. Microsoft heeft besloten hier een extra drempel aan toe te voegen door middel van een licentie.
justice strike schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 00:49:
[...]

Deze aanpak zorgt ervoor dat mensen geld neer moeten leggen voor een developer licentie... iets wat in principe niet hoeft voor windows 8 en dat is wel jammer.
Als jij je applicatie in de Windows Store wilt aanbieden moet je toch echt een developerslicentie hebben.

Edit:
Wat mij telkens weer opvalt is dat als Apple het doet men het ermee eens is en als Microsoft hetzelfde doet is de wereld te klein.
Ik vind als je het er niet mee eens bent kijk dan naar een alternatief in plaats van lopen te zagen dat het niet mogelijk is, daar schiet niemand wat mee op.

[ Voor 22% gewijzigd door Manuel op 08-10-2012 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Manuel schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 00:52:
[...]

Windows 8 is wat dat betreft net wat geavanceerder dan Windows Phone 8.
volgens mij is het dezelfde kernel. Sterker nog, windows phone 8 is beter aangezien veel legacy niet aanwezig is.
[...]

Deze vergelijking slaat als een tang op een varken, ik hoop dat jij dat ook realiseert. Een desktop OS is anders als een mobiel besturingssysteem zelfs als de basis API's worden gedeeld.
Dit is gewoon klinkklare onzin. beide windows 8 als wp8 gebruiken dezelfde win8 microkernel. De api's zijn juist niet hetzelfde (windows 8 heeft legacy api's)

Verder maakt het weinig uit of je het os voor een telefoon een computer of een tablet maakt? je hebt gewoon te maken met eenzelfde system architectuur namelijk cpu/memory/video.

Je maakt alleen andere design keuzes voor ui en wellicht powermanagement. Maar het betreft gewoon een microkernel.

zou je praten over multi pc, multi location operating systems dan zou ik je wel gelijk geven maar een telefoon en een desktop zijn kwa architectuur vrij identiek.
Stabiliteit kan je alleen maar garanderen door alles extra goed af te schermen. Microsoft heeft besloten hier een extra drempel aan toe te voegen door middel van een licentie.
Onzin, een goede OS architectuur garandeerd stabiliteit. Al scherm je nog de hele wereld af, als de architectuur eronder gewoon crap is maakt het niets uit. Je kunt geen wolkenkrabber bouwen op drijfzand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
justice strike schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 01:00:
[...]

Dit is gewoon klinkklare onzin. beide windows 8 als wp8 gebruiken dezelfde win8 microkernel. De api's zijn juist niet hetzelfde (windows 8 heeft legacy api's)

Verder maakt het weinig uit of je het os voor een telefoon een computer of een tablet maakt? je hebt gewoon te maken met eenzelfde system architectuur namelijk cpu/memory/video.
Een groot aantal API's worden gewoon gedeeld, hoe denk je anders dat drivers portable zijn? In WP8 zitten tevens de legacy API's anders kunnen ze geen backwardscompatibiliteit aanbieden.

Als het zo weinig uit zou maken waarom zijn andere bedrijven Microsoft dan niet voor zou gaan? Net alsof een OS maken zo makkelijk is, je moest eens weten met hoeveel factoren je te maken krijgt.
justice strike schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 01:00:
[...]

Onzin, een goede OS architectuur garandeerd stabiliteit. Al scherm je nog de hele wereld af, als de architectuur eronder gewoon crap is maakt het niets uit. Je kunt geen wolkenkrabber bouwen op drijfzand.
Alleen als jij de fundering gaat proberen te slopen en jan en alleman hebben een handig neefje is het kwaad alweer geschied.

Ik wil aan deze discussie ook geen tijd meer verspillen, accepteer dat het niet mogelijk gaat zijn en neem het mee in je overweging. WP8 is geen OS voor Tweakers / gepruts, het mooie van WP is dat het gewoon werkt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Manuel schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 01:20:
[...]

Een groot aantal API's worden gewoon gedeeld, hoe denk je anders dat drivers portable zijn? In WP8 zitten tevens de legacy API's anders kunnen ze geen backwardscompatibiliteit aanbieden.
dus de api's zijn anders. Ik weet dat windows rt api hetzelfde is, maar de microkernel is exact hetzelfde.
Als het zo weinig uit zou maken waarom zijn andere bedrijven Microsoft dan niet voor zou gaan? Net alsof een OS maken zo makkelijk is, je moest eens weten met hoeveel factoren je te maken krijgt.
andere bedrijven zijn ook voorgegaan. Linux is een goed voorbeeld, maar ook Minix is volgens mij gewoon geport naar een telefoon.
[...]

Alleen als jij de fundering gaat proberen te slopen en jan en alleman hebben een handig neefje is het kwaad alweer geschied.
applicaites zijn eerder kamers die je zelf in kunt richten. Ik heb niet veel mensen gezien die de fundering aantasten om hun kamer in te richten.
Ik wil aan deze discussie ook geen tijd meer verspillen, accepteer dat het niet mogelijk gaat zijn en neem het mee in je overweging. WP8 is geen OS voor Tweakers / gepruts, het mooie van WP is dat het gewoon werkt zonder problemen.
Uiteraard, ik ga ook niet verder hiermee. Het is zoals het is, en dat is in sommige opzichten wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
justice strike schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 00:44:
[...]

Windows 7 en XP zijn superstabiel als je weet hoe je ermee om moet gaan. Ik durf te wedden dat jij ook wel een familielid hebt wat toch vaak problemen heeft met de pc. Of dat nou is omdat ze een programma van internet hebben gedownload of omdat ze het op een andere manier om zeep hebben geholpen, maar echt stabiel kun je alle pc's niet noemen. Ik kan me niet voorstellen dat jij niet iets doet om hem stabieler te houden. Bv niet alle mailtjes te openen of bepaalde taken uit te voeren om hem stabiel en veilig te houden.

Een programma als Photoshop kun je meestal wel installeren, maar ook die kan problemen opleveren (vaak gerelateerd aan OS instellingen of slechte driver). Dus het is maar net hoe goed jij met pc's bent hoe stabiel en veilig je systeem is. Dat is dus een enorm nadeel van zo'n open systeem.
De andere kant is dan weer een stabiel systeem wat gesloten is en maar met beperkte mate wijzigingen toelaat. Wat ze nu dus met WP8 hebben gedaan. Het is een mooi en uitgebreid OS, maar ook erg stabiel en vloeiend. Dat komt met een prijs en dat kan voor de 1 een voordeel zijn. Wil je dat echter niet, dan kun je voor Android kiezen, maar je merkt daar al wat voor problemen dat het oplevert. Dat je een andere Rom erop moet zetten om hem nog enigszins werkbaar te maken of de problemen die je hebt met de snelheid van het systeem (zelfs met quadcores zie je in veel reviews toch nog de opmerking dat het niet vloeiend gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ik krijg het zelfs voor elkaar om Linux te laten crashen :Y) dus ik vind het persoonlijk niet stabiel (ook deels te danken aan de niet aanwezige drivers voor m'n laptop hw) XD windows 7 werkt daarentegen wel zeer stabiel.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Hoe je het ook bekijkt, een mobiel OS is anders dan een desktop OS en consumenten verwachten andere dingen ervan. Dat het technisch mogelijk is om een open Windows Phone te maken doordat de kernel gedeeld wordt is daarbij niet relevant.

Waarom MS WP gesloten heeft gemaakt:
  • Veiligheid; trojans, virussen, malware e.d. hebben geen kans.
  • Developers; als developers weten dat er geen (of weinig) mogelijkheid is om illegaal hun apps te installeren, zullen ze eerder instappen omdat hun inkomsten dan beter gegarandeerd worden. Dit is een belangrijk punt, kijk maar naar alle game-developers die klagen over piracy op de PC (en daardoor de PC overslaan of pas laat een port maken).
  • Batterijtijd; Als je alles kan installeren wat je wil, is de batterijtijd niet te garanderen. Kijk hiervoor naar webOS (waar ik door alle tweaks het voor elkaar had om slechts 2 uur batterijtijd te hebben) of naar Android met zijn task killers.
  • Stabiliteit; Zoals gezegd kan men stabiliteit garanderen doordat apps gecontroleerd zijn en in een sandbox draaien. Stabiliteit is iets wat gebruikers verwachten van een telefoon. Het is erger als een telefoon crashed dan als een desktop PC crashed (vind ik...)
  • Ervaring; valt samen met de eerdere punten, maar MS kan op deze manier de totaal-ervaring van de gebruiker garanderen; hij is zoals MS deze bedoelt heeft. Dit is met Android en zijn skins totaal niet het geval, dan moet je eerst een speciale Nexus telefoon kopen.
  • Gemak; Wil je iets installeren, dan ga je naar de Store. Je hoeft niet het hele internet af te struinen naar de app (of hack) die je wil.
  • Inkomsten; MS verdient naast licenties op het OS, ook nog wat aan apps die verkocht worden.
  • Aan de kant van de fabrikant; doordat MS slechts enkele chipsets support, kunnen ze ook dáár stabiliteit garanderen, de time-to-market verkorten en het makkelijker maken voor fabrikanten om een telefoon uit te brengen (ze hoeven immers geen drivers meer te schrijven). Als een Android-maker een andere chipset wil gebruiken moeten ze zelf drivers schrijven wat veel tijd en geld kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar waar ze bij zulke zaken de 'plusjes' hebben, hebben ze dit op andere aspecten van het OS, in iedergeval nog in WP7, bizar matig uitgewerkt. Hoe moeilijk is het om vanuit een email een bestand te kunnen opslaan, om deze als ringtone te gebruiken?

Inmiddels heb ik een hele waslijst van dingen in WP7 die ik bijna als 'eis' ga zien in WP8, voordat ik uberhaubt nog na ga denken om nog over te stappen. Ik ben nog steeds niet happy met Android, maar als MS deze lijn doortrekt, blijft er weinig anders nog over.

[ Voor 34% gewijzigd door SinergyX op 08-10-2012 08:49 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 22:57
Ringtones :') .

Maar ben het wel eens dat sommige dingen wel toegelaten moeten worden, o.a. opslaan van pdfjes e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

spNk schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 09:55:
Ringtones :') .

Maar ben het wel eens dat sommige dingen wel toegelaten moeten worden, o.a. opslaan van pdfjes e.d.
Al waren het gewoon PDF's of word-doc's van je werk, het principe blijft hetzelfde, je kan gewoon niets.

En om nu mijn databundel erdoorheen te blazen omdat alles zo nodig via skydrive moet, nee dank je.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
spNk schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 09:55:
[...] Maar ben het wel eens dat sommige dingen wel toegelaten moeten worden, o.a. opslaan van pdfjes e.d.
Als jij een pdf opent met de adobe pdf reader dan wordt die gewoon opgeslagen in die applicatie hoor :)
Hetzelfde geld voor word documenten. Als jij er een per mail krijgt toegestuurd en je opent die blijft die gewoon in je mail app staan bij dat bericht.

Maar in WP8 zou de opslag sowieso al anders gaan dan in WP7. Dat is ook waarom je nu ineens wel SD-kaartjes kan gebruiken in een toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
SinergyX schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:00:
[...]

Al waren het gewoon PDF's of word-doc's van je werk, het principe blijft hetzelfde, je kan gewoon niets.

En om nu mijn databundel erdoorheen te blazen omdat alles zo nodig via skydrive moet, nee dank je.
Of je je bestand nou van skydrive of van je email download maakt geen verschil voor je databundel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ramon schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:54:
[...] Of je je bestand nou van skydrive of van je email download maakt geen verschil voor je databundel :p
Ik vermoed natuurlijk dat hij het via wifi of usb kabel wil doen. Gelukkig voor hem gaat dit met WP8 mogelijk zijn: WPCentral: Does Windows Phone 8 have USB mass storage support? Of course it does.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 22:57
Caelorum schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:09:
[...]

Als jij een pdf opent met de adobe pdf reader dan wordt die gewoon opgeslagen in die applicatie hoor :)
Hetzelfde geld voor word documenten. Als jij er een per mail krijgt toegestuurd en je opent die blijft die gewoon in je mail app staan bij dat bericht.
Maar je kan daarna niet meer een PDF doormailen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
spNk schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:28:
[...]

Je wilde toch juist niet mailen, vanwege de databundel kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
spNk schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:28:
[...]

Dat is een gebrek van Adobe Reader. Office kan het namelijk wel.

In een mailtje kan ik de PDF gewoon openen en vervolgens de mail doorsturen.
Via Skydrive kun je ook gewoon bestanden delen (hou je vinger er maar eens op bij de skydrive app).

Dat geld eigenlijk voor alle bestanden in je skydrive. Enige wat je niet kunt doen is een mp3 als ringtone instellen. Maar als je het volgens de WP7 standaarden maakt (wma bestand, niet langer dan 30 seconden, song categorie ringtone e.d.) dan kun je hem volgens mij wel gewoon opslaan. Het probleem ligt dan ook niet zozeer in de mail maar dat het bestand gewoon niet correct is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ramon schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:54:
[...]

Of je je bestand nou van skydrive of van je email download maakt geen verschil voor je databundel :p
Het gaat om het geheel, ook vanuit bluetooth, wifi, usb, geheugenkaart (gevalletje apart op het moment), of zelfs offline skydrive, je kan niets lokaal opslaan om te gebruiken. Zelfs via Wifi kan dit enkel als je internet hebt, lokaal kan je niet via wifi werken (skydrive, Zune is heeeeel ander verhaal).

Maar dan een leuke, als we toch met databundel werken, hoe zet je een niet-ondersteund bestand vanuit je email over naar skydrive? (een exe of raw bestand bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Manuel schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:40:
[...]

Het enige wat jij in de Windows Phone topics doet is zagen dat Windows Phone toch niet jouw ding is. De basis is niet goed, Microsoft pakt het verkeert aan en zo is er een lijstje van te maken wat er allemaal volgens jou niet aan klopt.

Daarom vind ik ook dat je niet meer verder hoeft te kijken naar een Windows Phone.
Het is toch een discussie forum? of wil je alleen maar ja en amen horen. Ik schrijf wp8 niet af, maar ik heb wel vraagtekens ja. Maar jij bent zeker voor vrijheid van meningsuiting als die mening overeenkomt met je eigen mening.
[...]

Exchange is heel wat uitgebreider als dat, de basisfuncties zijn echter realtime e-mail en agenda synchronisatie.
[...]
imho wordt er met exchange specifiek over de microsoft specifieke implementatie gesproken. Want voorheen was er ook integratie met gmail ed. What dat betreft zie ik geen toegevoegde waarde met exchange. Maargoed als er duidelijke vooruitgangen zijn (non corporate related) met bijvoorbeeld gmail dan hoor ik dat graag.
Je kan de personalisatie zelf ook toevoegen mocht je niets te maken willen hebben met Facebook, Twitter, en dergelijke. Alleen moet je dan alles handmatig ingeven, dus iedereen vragen even te lachen en ze op de foto zetten en zo de nummers koppelen. ;)
dus als je dit niet wil doen, dan ben je op faceboek aangewezen of een "16 kleur" interface
Waarom is Android of iOS dan wel een aantrekkelijk OS omdat je gewend bent dat het er kaal uitziet of dat ze er niet prominent mee adverteren? Met elke telefoon die je koopt moet je toch echt zelf inrichten, ik vind het dan ook een kul-argument waar je mee komt opdraven.
Je legt echt woorden in mijn mond die ik niet geuit heb. Ik zeg niet dat android of ios aantrekkelijk is. Ik zeg dat wp8 mager is zonder facebook. Dat is een groot verschil. Het feit is gewoon dat wp8 gewoon content heavy is en dat is ios en android niet. Ik sta ook geen android te verdedigen, alleen ben ik het het dillemma uiteenzetten
[...]

Grote bedrijven zeggen niet van de een op andere dag dat ze de API gaan veranderen. Twitter ondersteunde tot voor kort de oude API van 2008 alleen was het deprecated. Elke ontwikkelaar die ingeschreven is bij het dev-platform van FB / Twitter krijgt eens in de zoveel tijd een mailtje met een reminder dat de oude API eruit gaat.
true, maar een telefoon koop je ook niet elke maand.
[...]

Niet helemaal, ik heb mij erbij neergelegd. Het is heus niet zo dat ik een MS-fanboy o.i.d. ben en dat alles wat MS maakt goed is, alleen vind ik dat je het een kans moet geven.
begrijp me niet verkeerd, maar je vat elke vorm van kritiek op wp8 als slecht op en er mag dan ook niets besproken worden over de gebreken van het platform. Ik wil graag mijn ongelijk horen, maar dat hoor je niet als alles gewoon afgedaan wordt als irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nou. ik ben niet uit op jouw ongelijk te bevestigen, dat mag je namelijk wel zelf uitmaken. Als mensen met argumenten komen, zoals bijv. de exchange functionaliteit, dan wimpel je dat af met "ik heb geen exchange server, dus boeiend". Ja, dat hoeft voor jou geen key-feature te zijn, maar voor personen zoals ik met een mail account van het bedrijf dat via exchange gaat is dat ZEER boeiend. Ik heb nog nooit zo makkelijk mijn mails binnen gekregen op een telefoon en deze ook makkelijk verstuurd..

Voordat ik met WP begon had ik ook geen Facebook of Twitter account. Maar juist op de manier zoals het in WP verwerkt zit, zo simpel en intuitief heeft mij over de streep getrokken om dat wel te gaan gebruiken. Twitteren doe ik nog steeds zelden, maar Facebook bleek toch wel een leuke bezigheid.

Of een OS aansluit op jouw behoeften kan alleen jij bepalen. Wij geven aan waarom het voor ons een prettig OS is. Als dat voor jou niet van toepassing is, neem dan vooral een ander toestel met iOS, Android, Bada of desnoods Meego.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
justice strike schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:58:
[...]

Het is toch een discussie forum? of wil je alleen maar ja en amen horen. Ik schrijf wp8 niet af, maar ik heb wel vraagtekens ja. Maar jij bent zeker voor vrijheid van meningsuiting als die mening overeenkomt met je eigen mening.
Kritiek mag alleen beargumenteer het dan wel en doe a.u.b. eerst onderzoek voordat je begint te toeteren.
[...]

dus als je dit niet wil doen, dan ben je op faceboek aangewezen of een "16 kleur" interface
Ja, allemaal om het zo simpel mogelijk te houden. Je hebt zelf de keuze om gebruik te maken van FB / Twitter / ......, het hoeft namelijk niet.
[...]

Je legt echt woorden in mijn mond die ik niet geuit heb. Ik zeg niet dat android of ios aantrekkelijk is. Ik zeg dat wp8 mager is zonder facebook. Dat is een groot verschil. Het feit is gewoon dat wp8 gewoon content heavy is en dat is ios en android niet. Ik sta ook geen android te verdedigen, alleen ben ik het het dillemma uiteenzetten
Dan zou ik graag willen weten waarom de andere OS'en wel aantrekkelijk willen zijn, daar doel ik al de hele tijd op.
[...]

true, maar een telefoon koop je ook niet elke maand.
En je verandert een API die door miljoenen mensen wordt gebruikt wel elke maand. 8)7 Zoals ik al eerder zei; wees eens reëel en denk eens door, nu loop je alleen te roepen dat het een probleem kan opleveren als de API wordt verandert.
[...]

begrijp me niet verkeerd, maar je vat elke vorm van kritiek op wp8 als slecht op en er mag dan ook niets besproken worden over de gebreken van het platform. Ik wil graag mijn ongelijk horen, maar dat hoor je niet als alles gewoon afgedaan wordt als irrelevant.
Het platform heeft gebreken genoeg zoals de slechte Nederlandse integratie, beperkte Bing Maps en slechte IE-versie met enkele gebreken maar dat is in mijn ogen niet zo erg. Voordat ik de telefoon kocht wist ik dat het kinderziektes zou hebben en heb ermee leren leven. Het komt op mij over alsof het glas bij jou altijd half-leeg is. Altijd van het negatieve uitgaan en daar word ik erg moe van.

Je mag wat mij betreft kritiek hebben op Windows Phone maar zorg er dan voor dat het terechte kritiek is en geen 'ik heb slecht onderzoek gedaan en ik geef Microsoft de schuld'-kritiek, dat is gewoon kinderachtig.

[ Voor 0% gewijzigd door Manuel op 09-10-2012 11:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
@Justice strike: Ik ben eigenlijk wel met je eens dat je een valide punt hebt. Ja windows phone word minder interessant en makkelijk als je geen facebook eraan koppelt. Maar zodra je die dus fulltime gaat gebruiken zul je zien dat die flaws wel opgevangen worden enkel neemt het meer tijd.

Ook heb je wel threades messages in email. (Als je hiermee bedoeld dat je een email conversatie hebt met mensen en die conversatie in één thread gelezen kan worden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Manuel schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:15:
[...] En je verandert een API die door miljoenen mensen wordt gebruikt wel elke maand. 8)7 Zoals ik al eerder zei; wees eens reëel en denk eens door, nu loop je alleen te roepen dat het een probleem kan opleveren als de API wordt verandert. [...]
Ik quote mijzelf maar even uit het andere topic:
Caelorum schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:35:
Overigens zover ik heb begrepen wordt het Facebook, linkedin en Twitter account gekoppeld aan het Microsoft account. Je geeft MS bij die koppeling toestemming om gegevens te verwerken. Zover ik weet gaan dan ook alle gegevens via MS servers (moet ook wel voor de live tiles). Mocht er dus iets veranderen bij Facebook verandert het voor iedere WP7, WP8, Windows 8, Skype en outlook.com gebruiker en kunnen ze (MS) het op hun server weer fixen.

@vali. Outlook.com werkt met Exchange ActiveSync net als Google voor wp7 en Windows 8. Google heeft heel royaal een activesync server beschikbaar gesteld :P waarschijnlijk ook voor de iPhone btw.
@All die op facebook blijven hameren: Foto's en dergelijke worden ook van twitter en linkedin gehaald. Als iemand dus een foto heeft op twitter, linkedin of facebook wordt die gebruikt. Verder als jij bij je contacten in Google mail of outlook.com oid een foto hebt staan wordt die gebruikt. Uiteraard kan je zelf kiezen welke je wilt gebruiken.
Facebook heeft binnen WP geen speciale betekenis. Het OS aggregeert gewoon over een hoop data van netwerken en pakt overal wat informatie vandaan. Of die foto of naam nou op facebook, twitter, linkedin of in je eigen Exchange-achtige server staan of desnoods op je simkaart maakt niet uit.

@Manuel: we hebben het hier over WP8 niet over WP7. Slechte Bing maps zijn dus ook geen issue meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Caelorum schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:34:
@All die op facebook blijven hameren: Foto's en dergelijke worden ook van twitter en linkedin gehaald. Als iemand dus een foto heeft op twitter, linkedin of facebook wordt die gebruikt. Verder als jij bij je contacten in Google mail of outlook.com oid een foto hebt staan wordt die gebruikt. Uiteraard kan je zelf kiezen welke je wilt gebruiken.
Facebook heeft binnen WP geen speciale betekenis. Het OS aggregeert gewoon over een hoop data van netwerken en pakt overal wat informatie vandaan. Of die foto of naam nou op facebook, twitter, linkedin of in je eigen Exchange-achtige server staan of desnoods op je simkaart maakt niet uit.
facebook was een voorbeeld. Mijn punt was, meer dan de weergave van de data bied wp8 niet boven android. Het heeft een prachtige integratie met je data en ik vind het heel mooi hoe alles rondom mensen is gefocused (en ik hoop dat ze dit verder uitbreiden waardoor je geen apparte apps nodig hebt voor whatsapp, maar gewoon plugins die je kunt accessen via de people hub).

Echter haal je dat weg blijft er weinig over van wp8. Dat is alles wat ik zeg. Geen kritiek, gewoon een constatering. Ik heb namelijk nog eens gekeken naar de live tiles, maar ik wind alleen de people en de Photo live tile interessant. De andere tiles zijn veredelde widgets. Ik ben beniewd naar de eerste originele tile van een 3th party developer die wat meer doet dan alleen ongelezen messages of temperatuur laat zien.

Ik moet ook eerlijk zeggen, ik wilde een applicatie gaan developen, maar ik vond het nog knap lastig om te bedenken wat je nou voor nuttige info wil tonen aan een gebruiker op het home screen en kwam eigenlijk tot de conclusie dat een tile zoals amazon oid (wat ik op een demo gezien heb) eigenlijk niet thuishoort daar op het startscherm. Het is statisch en de enige info die het je kan tonen is voor deals oid, wat totaal niet relevant is voor een gebruiker (althans ik wil geen reclame op mijn startscreen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:29
Zullen we zowel hier als in het Lumia 920 topic de ellenlange discussie met 1 persoon laten voor wat het is en het weer gewoon over de inhoud hebben? justice strike valt niet over te halen, snap ook niet wat hij in de Windows Phone topics zoekt. Ga lekker naar android en pas daar alles aan naar je wens.

Kom al dagen in de hoop van meer nieuws in deze topics om continu een welles-nietus spelletje tegen te komen.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-10 23:16
Iemand een idee of apps die in de Nokia Ovi (Symbia OS) store gekocht zijn, nog beschikbaar zijn op een Nokia windows phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
DenHond schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:55:
Iemand een idee of apps die in de Nokia Ovi (Symbia OS) store gekocht zijn, nog beschikbaar zijn op een Nokia windows phone?
Aangezien Symbian en Windows Phone niet compatible met elkaar zijn lijkt het me zeer aannemelijk van niet.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Devian schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:29:
[...] Kom al dagen in de hoop van meer nieuws in deze topics om continu een welles-nietus spelletje tegen te komen.
Het is toch (ook) een discussietopic? Voor het vinden van nieuws is er de frontpage dacht ik zo. Als je er over wilt discussiëren kan je weer hier terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-10 23:16
BM schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:03:
[...]

Aangezien Symbian en Windows Phone niet compatible met elkaar zijn lijkt het me zeer aannemelijk van niet.
Ik nam aan dat er de mogelijkheid was dat Nokia de aankoopgegevens kon overdragen op andere Nokia WP toestellen/accounts om indien mogelijk dezelfde apps gratis terug te downloaden indien deze ook beschikbaar zijn in de WP store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Vraag me af wanneer ze hier in Nederland nou gaan aankondigen wie wat wanneer krijgt mbt WP8 toestellen. Zal deze 920 ook nog een provider exclusive zijn in Nederland of gaat ie wel gewoon overal verkrijgbaar zijn. Wat denken jullie?

justice strike schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:55:
[...]

facebook was een voorbeeld. Mijn punt was, meer dan de weergave van de data bied wp8 niet boven android. Het heeft een prachtige integratie met je data en ik vind het heel mooi hoe alles rondom mensen is gefocused (en ik hoop dat ze dit verder uitbreiden waardoor je geen apparte apps nodig hebt voor whatsapp, maar gewoon plugins die je kunt accessen via de people hub).

Echter haal je dat weg blijft er weinig over van wp8. Dat is alles wat ik zeg. Geen kritiek, gewoon een constatering. Ik heb namelijk nog eens gekeken naar de live tiles, maar ik wind alleen de people en de Photo live tile interessant. De andere tiles zijn veredelde widgets. Ik ben beniewd naar de eerste originele tile van een 3th party developer die wat meer doet dan alleen ongelezen messages of temperatuur laat zien.

Ik moet ook eerlijk zeggen, ik wilde een applicatie gaan developen, maar ik vond het nog knap lastig om te bedenken wat je nou voor nuttige info wil tonen aan een gebruiker op het home screen en kwam eigenlijk tot de conclusie dat een tile zoals amazon oid (wat ik op een demo gezien heb) eigenlijk niet thuishoort daar op het startscherm. Het is statisch en de enige info die het je kan tonen is voor deals oid, wat totaal niet relevant is voor een gebruiker (althans ik wil geen reclame op mijn startscreen)
Het niet gebruiken van Facebook e.d. geeft net zo'n lege indruk als dat het op Android doet. Ja je hebt minder informatie bij je contacten staan en dus ook geen foto's, maar het heeft verder weinig invloed op de rest van de functies.
Het is een beetje alsof je de radio/stereo uit een auto haalt. Je gaat het wel merken, maar je kunt ook zonder.

De live-tiles van de meeste apps zijn op dit moment ook niet echt boeiend. Zo worden er bij de messaging ook geen previews getoond of is het niet meer dan het updaten van een tellertje (of temperatuur).

Toch zijn er wel degelijk apps die wat meer doen. Zo kan ik mn bluetooth status zien, bij een app de buienradar zien of te weten komen of een paraplu een goed idee is (WeatherFlow). Je calendertile geeft de laatste afspraken weer, games geven wat info over de game zelf of kunnen bv aangeven dat jij aan de beurt bent. Een andere weertile flipt weer tussen verschillende steden. Mn Navigatie (Navigon) laat de eindbestemming zien en ik heb er zo nog wel wat.

Maar goed, dat kan met WP8 nog wel wat uitgebreid worden vanwege de 3 weergaven. Niet alleen is de normale tile wat groter (dus meer inhoud mogelijk) ook kun je daardoor meer personaliseren en dus een unieker toestel krijgen. Mijn Omnia 7 leeft nu al prima op door de vele applicaties met notificaties, achtergronden en informatie. Maar ook zonder deze aanpassingen zou ik het geen leeg karkas noemen, daar zitten er al teveel opties voor op de telefoon.

Maar goed, de discussie lijkt eindeloos te zijn. Je wilt geen argumenten accepteren en jij legt je argumenten erg slap uit. Dus laten we het nu maar zitten en overgaan tot het bespreken van de nieuwe features of beschikbaarheid?

[ Voor 87% gewijzigd door Martinspire op 09-10-2012 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
justice strike schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:55:
[...]

(Tiles verhaal)
Heb je mijn reactie gelezen hierboven? Daarin benadruk ik dus dat de ervaring niet afhankelijk is van facebook of een andere dienst. Doordat je zelf met je telefoon gaat leven komen er ook afbeeldingen op. Je zult ook van mensen die je vaak contracteert een profiel foto instellen en voor muziek zijn er ook automatisch afbeeldingen aanwezig. Je zult inderdaad iets meer moeite moeten doen of meer geduld hebben maar de telefoon zal steeds persoonlijker worden.

Tiles is inderdaad een ander verhaal.
Daar zijn verschillende dingen mee te doen. Je hebt er zelf ook al over nagedacht. Maar in mijn mening zijn ze voornamelijk voor twee dingen.
1. Snel basic informatie weergeven waardoor je een keuze kunt maken om de app te openen of dat blijkt dat het niet nodig is. Dus de tile is dan niet ingesteld om de content (zoals een widget) te leveren maar levert informatie om de beslissing te maken om de app te openen ja of nee.

2. Toegangspoort die er visueel aantrekkelijk uitziet. Er kan informatie weergeven worden die niet nuttig is maar wel een toegevoegde waarde heeft voor de ervaring. Dit speelt onbewust mee in de ervaring van het hele besturings systeem en maakt het meer persoonlijk.

De designers die WP hebben ontworpen letten heel erg op de ervaring, ze hebben waarschijnlijk een visie en als je die accepteert of weigert is aan jou maar naar mijn mening zijn het goede designers omdat ze erg goed letten op de ervaring in plaats van de precieze mogelijkheden (die natuurlijk ook hun bijdrage leveren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverAqua
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-10-2022
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=6e5jp73qJNc&feature=player_embedded]

In deze video wat meer informatie ook over WP8, dus niet alleen over de Ativ S. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Martinspire schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:36:
Vraag me af wanneer ze hier in Nederland nou gaan aankondigen wie wat wanneer krijgt mbt WP8 toestellen. Zal deze 920 ook nog een provider exclusive zijn in Nederland of gaat ie wel gewoon overal verkrijgbaar zijn. Wat denken jullie?

[...]

Het niet gebruiken van Facebook e.d. geeft net zo'n lege indruk als dat het op Android doet. Ja je hebt minder informatie bij je contacten staan en dus ook geen foto's, maar het heeft verder weinig invloed op de rest van de functies.
Het is een beetje alsof je de radio/stereo uit een auto haalt. Je gaat het wel merken, maar je kunt ook zonder.
bij android blijven de icoontjes icoontjes. De face van windows (namelijk de live tiles) krijgen hun leven van die foto's maargoed. Ik leg het blijkbaar niet goed uit want volgens mij gaan jullie voorbij aan wat ik bedoel.
De live-tiles van de meeste apps zijn op dit moment ook niet echt boeiend. Zo worden er bij de messaging ook geen previews getoond of is het niet meer dan het updaten van een tellertje (of temperatuur).
WP8 zal het toch moeten gaan hebben hiervan. maar het is echt lastig iets goeds te bedenken. Met een weer app zou je nog wat goeds kunnen bedenken. Maar wat zou nou handig zijn om te laten zien op een livetile van een app voor het bestellen van artikelen bij AH (bijvoorbeeld)/
Toch zijn er wel degelijk apps die wat meer doen. Zo kan ik mn bluetooth status zien, bij een app de buienradar zien of te weten komen of een paraplu een goed idee is (WeatherFlow). Je calendertile geeft de laatste afspraken weer, games geven wat info over de game zelf of kunnen bv aangeven dat jij aan de beurt bent. Een andere weertile flipt weer tussen verschillende steden. Mn Navigatie (Navigon) laat de eindbestemming zien en ik heb er zo nog wel wat.
ik denk dat je dan altijd wel wat apps zult houden die je uit de applijst moet kiezen omdat ze hun plaats op de startscherm niet kunnen vinden.
Maar goed, de discussie lijkt eindeloos te zijn. Je wilt geen argumenten accepteren en jij legt je argumenten erg slap uit. Dus laten we het nu maar zitten en overgaan tot het bespreken van de nieuwe features of beschikbaarheid?
ik accepteer argumenten, en volgens mij had ik geen argumenten opzij geschoven. Enkel will ik mijn punt verduidelijken aangezien deze toch niet goed overkomt (je geeft het zelf aan). Ik weet nu nog steeds niet of er begrepen wordt wat ik nu precies bedoel want veel meer dan dat ik uit mijn nek lul krijg ik ook niet echt te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Nee je gaat steeds een heenen weer discussie aan die nu al eindeloos doorloopt over steeds dezelfde punten.

Weerapp is er al die gebruikt maakt van de livetile. Kan in 1 oogopslag zien waar de buien hangen. Youtube app die omflipt zodra 1 van mijn geabbonneerde kanalen een nieuwe video heeft geplaatst. Trailer app (tile) die omdraait zodra er nieuwe trailers zijn. Mail, SMS, Me vriendin aan het startscherm zodat ik gelijk zien kan als zij iets heeft geupdate. Maar ik heb al helemaal geen zin meer om dit keer op keer te moeten antwoorden want je weet toch wel met een 'maar' te komen. niet doen

[ Voor 7% gewijzigd door PaT op 10-10-2012 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:36

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Devian schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:19:
Nee je gaat steeds een heenen weer discussie aan die nu al eindeloos doorloopt over steeds dezelfde punten.

Weerapp is er al die gebruikt maakt van de livetile. Kan in 1 oogopslag zien waar de buien hangen. Youtube app die omflipt zodra 1 van mijn geabbonneerde kanalen een nieuwe video heeft geplaatst. Trailer app (tile) die omdraait zodra er nieuwe trailers zijn. Mail, SMS, Me vriendin aan het startscherm zodat ik gelijk zien kan als zij iets heeft geupdate. Maar ik heb al helemaal geen zin meer om dit keer op keer te moeten antwoorden want je weet toch wel met een 'maar' te komen. [mbr]niet doen[/mbr]
Welke Youtube app is dat dan ? Ik heb zowel Supertube als PrimeTube, maar ik zie geen live tile bij nieuwe filmpjes waar ik een abo op heb.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
MRELynx schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:46:
[...]

Welke Youtube app is dat dan ? Ik heb zowel Supertube als PrimeTube, maar ik zie geen live tile bij nieuwe filmpjes waar ik een abo op heb.
Heb je MetroTube al geprobeerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

MetroTube had ik nog niet, effe geinstalleerd. Zie alleen geen mogelijkheid om op full screen het geluid zachter te zetten van de video. Wel met de hardware knoppen, maar Supertube heeft gewoon de pinch to zoom functie om het geluid harder/zachter te zetten. Net iets makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
MetroTube kan dat inderdaad. Erg fijne app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
mja Youtube is ook niet echt een webapp die zich goed leent voor livetiles... tenzij je echt "podcasts" volgt oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
justice strike schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 17:28:
mja Youtube is ook niet echt een webapp die zich goed leent voor livetiles... tenzij je echt "podcasts" volgt oid.
??? Waarom zou youtube dat niet zijn?? Als je iemand volgt en die heeft een nieuw filmpje geposted krijg ik daar op mijn livetitel een bericht over. Makkelijker kan bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
justice strike schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 17:28:
Je hebt er weer iets negatiefs van gemaakt he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
vali schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 19:15:
[...]

??? Waarom zou youtube dat niet zijn?? Als je iemand volgt en die heeft een nieuw filmpje geposted krijg ik daar op mijn livetitel een bericht over. Makkelijker kan bijna niet.
Al is het natuurlijk wat onhandig als je wel veel kanalen volgt, die meerdere filmpjes per dag opleveren (zoals bv IGN). Maar het is wel een optie inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Devian schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 19:37:
[...]

Je hebt er weer iets negatiefs van gemaakt he.
Pardon? mag ik niet zeggen dat een applicatie zich niet leent voor een bepaald concept? Jij wil gewoon negatieve dingen zien.
Martinspire schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 19:46:
[...]

Al is het natuurlijk wat onhandig als je wel veel kanalen volgt, die meerdere filmpjes per dag opleveren (zoals bv IGN). Maar het is wel een optie inderdaad
idd dat bedoelde ik met "podcasts" ik had eigenlijk channels moeten zeggen.

[ Voor 38% gewijzigd door justice strike op 10-10-2012 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
justice strike schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:45:
[...] mag ik niet zeggen dat een applicatie zich niet leent voor een bepaald concept? [...]
Je kan best gelijk hebben, maar dat jij het niet ziet wil niet meteen zeggen dat het niet kan. Ik kan mij bijv. ook wel goed indenken dat op basis van je kijkgeschiedenis de livetile je meest bekeken video laat ziet. Of dat wanneer iemand een reply geeft op je reactie bij een video dat dit op de livetile komt te staan. Wat ik mij ook kan indenken is dat op basis van je kijkgeschiedenis mogelijk interessante video's op de livetile kunnen komen te staan.
En dit zijn nog maar dingen die ik zo ff neerzet zonder er echt goed over na te denken :P

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 10-10-2012 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Caelorum schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:58:
[...]

Je kan best gelijk hebben, maar dat jij het niet ziet wil niet meteen zeggen dat het niet kan. Ik kan mij bijv. ook wel goed indenken dat op basis van je kijkgeschiedenis de livetile je meest bekeken video laat ziet. Of dat wanneer iemand een reply geeft op je reactie bij een video dat dit op de livetile komt te staan. Wat ik mij ook kan indenken is dat op basis van je kijkgeschiedenis mogelijk interessante video's op de livetile kunnen komen te staan.
En dit zijn nog maar dingen die ik zo ff neerzet zonder er echt goed over na te denken :P
mijn punt was niet dat je geen oplossingen kunt vinden ervoor, maar dat youtube niet het schoolvoorbeeld is van een livetile. Een messaging app is dat beter en de people app is helemaal een goed voorbeeld.

Ik denk ook dat je livetiles goed kunt gebruiken in situaties waar je regelmatig maar niet te vaak info updates krijgt.

Krijg je 120 emails per uur dan zal je email livetile ook een stuk minder nuttig zijn dan als je er 1 per uur krijgt... maar dat geld volgens mij voor elke widget op elk platform.

enfin, zie het maar zo, sommige apps zijn goed te gebruiken als livetile en sommige echt niet (een google search live tile? of een google maps live tile?)

iemand enig idee of er een google talk video app bestaat of een google hangout applicatie? Dat zal waarschijnlijk wel belangrijk worden voor mij (naast skype)

[ Voor 11% gewijzigd door justice strike op 11-10-2012 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
justice strike schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 23:10:
[...]

iemand enig idee of er een google talk video app bestaat of een google hangout applicatie? Dat zal waarschijnlijk wel belangrijk worden voor mij (naast skype)
Ik snap niet waaorm mensen google talk gebruiken, maar er zijn wel degelijk paar apps te vinden in de market. Kleine search en je zult je apps vinden :+

[ Voor 18% gewijzigd door vali op 11-10-2012 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
SilverAqua schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:33:
[video]

In deze video wat meer informatie ook over WP8, dus niet alleen over de Ativ S. :)
Ik vind de Childrens Corner wel leuk werken, sommige mensen denken eraan om het als tweede homescreen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:39
wat ik jammer vind aan de videos die ik heb gezien over WP8 is dat het niet mogelijk is om in de applijst rechts een groepering te maken. De lange lijst apps vind ik lelijk en onoverzichtelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door badluckboy op 11-10-2012 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
De interface ziet er wel er gaaf uit zo met al die overgangen enz. Wist wel dat het in WP7 zat maar valt me nu pas echt op.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
badluckboy schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:07:
wat ik jammer vind aan de videos die ik heb gezien over WP8 is dat het niet mogelijk is om in de applijst rechts een groepering te maken. De lange lijst apps vind ik lelijk en onoverzichtelijk.
We zullen zien, de filmpjes zijn allemaal nog van oude builds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:39
Martinspire schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:44:
[...]

We zullen zien, de filmpjes zijn allemaal nog van oude builds
ik hoop het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
vali schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:18:
[...]

Ik snap niet waaorm mensen google talk gebruiken, maar er zijn wel degelijk paar apps te vinden in de market. Kleine search en je zult je apps vinden :+
google talk kan ik wel vinden. Maar de video extensie daarvoor (of google hangout) heb ik nog nergens kunnen vinden. Dus ben benieuwd of dat bestaat of in de planning staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

badluckboy schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:07:
Mjah, vind er niks onoverzichtelijks aan. Gewoon op een letter klikken en je hebt de apps die je wilt gegroepeerd bij elkaar staan ongeveer. Dat mapjes gedoen van iOS vind ik maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:49
Donstil schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:31:
De interface ziet er wel er gaaf uit zo met al die overgangen enz. Wist wel dat het in WP7 zat maar valt me nu pas echt op.
Ik had het eerder ook op filmpjes gezien, maar pas toen ik het in het echt zag was ik verkocht. Hebbuh Hebbuh Hebbuh is het enige wat ik nu nog denk :) *Waiting for the Lumia 920*.
Pagina: 1 ... 8 ... 46 Laatste