• SilverAqua
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-10-2022
The Verge vind ik echt een verschrikkelijke website...

WPcentral en zelfs HTC zelf brengen ook verslag uit. ;)

Edit: specs zouden gelekt zijn van twee toestellen van HTC.
Windows Phone 8X (HTC Accord) is set to sport a 720p resolution 4.3-inch HD screen,
built-in a Qualcomm Krait Framework 1.5GHz processor, 16GB storage, 1GB RAM ,
8 megapixels rear camera , and supports 1080P HD video.

The Windows Phone 8S (HTC Rio) will have a Qualcomm Snapdragon S4 Plus MSM8227 Krait framework 1GHz processor,
Adreno 305 GPU , a 4 inch WVGA resolution (800*480 pixels) screen, carrying a 5 megapixel camera
which supports HD video 720p.

[ Voor 49% gewijzigd door SilverAqua op 19-09-2012 11:34 ]

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-10 14:41
Vind zelf The Verge overzichtelijker dan Engadget. En als de specs echt zijn, dan wordt de 8X wel een leuke telefoon. Had wel wat meer van de 8S verwacht om eerlijk te zijn aangezien de One S nu al betere specs heeft en al veel eerder is uitgebracht. Nu vind ik langzamere processor niet heel storend, maar een 4" 800*480 scherm + 5MP camera wel storend.

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-10 19:32
EgMaf schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 20:58:
Nou, ik weet al wat ik wil, nu nog een fabrikant die het maakt:
- Ong 4,5" gorilla scherm
- mSD slot
- flinke batterij

Al de rest is standard (WP8 included) of extra, en zeker ook welkom, maar niet noodzakelijk (voor mij), zoals handschoen-bediening, draadloos laden, Nokia Drive (ik heb Navigon al :) ), felle kleuren/hip design enz...
Ja dat is ook het enige puntje wat ik op de Lumia heb aan te merken. Ik vind het echt prachtige telefoons maar die kleurtjes... Van mij mag een telefoon wel wat zakelijker zijn, zeker omdat je er weer een tijd meer vooruit moet. Maar van een plaatje is natuurlijk niet zo heel veel af te leiden, eerst een keer in de hand hebben, en hij is er ook in het wit/grijs/zwart.

Ik hoop zelf op een WP8 telefoon van het formaat Galaxy S2, dat vind ik kwa grootte echt de perfecte telefoon. Scherm formaat is nog net te doen met een hand en weinig ruimte tussen scherm en rand telefoon (S2 is praktisch evengroot als S1). Maar iedereen zal wel weer met schermen groter dan 4,5 inch komen... En Nokia maakt het met hun extra apps je wel lastig om voor een andere fabrikant te kiezen, dus HTC zal ook met iets goeds moeten komen. Vind hun design in ieder geval nu al mooier als dat van de ATIV S, terwijl ik nog maar een hoekje gezien heb. En je ziet dat de rand van het scherm van de HTC heel dicht bij de rand van de telefoon zit, oppervlak wordt dus maximaal benut, ideaal als je het mij vraagt.

[ Voor 10% gewijzigd door Mr Ton op 19-09-2012 13:27 ]

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:14
Robkazoe schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:31:
Vind zelf The Verge overzichtelijker dan Engadget. En als de specs echt zijn, dan wordt de 8X wel een leuke telefoon. Had wel wat meer van de 8S verwacht om eerlijk te zijn aangezien de One S nu al betere specs heeft en al veel eerder is uitgebracht. Nu vind ik langzamere processor niet heel storend, maar een 4" 800*480 scherm + 5MP camera wel storend.
Al vind ik het wel weer logisch want nu zitten ze met 2 modellen niet naast de One X. Dus erboven en eronder. Lijkt me voor een bedrijf veel logischer dan direct met zichzelf te concurreren.

Benieuwd of de specs waar zijn, al hoop ik toch vooral op OS en applicatie-gebied wat meer nieuws en ondersteuning. Nokia heeft indrukwekkende hardware, maar de software en ondersteuning is juist hetgeen wat voor mij het verschil maakt.

Ander nieuws:
Rumour: XBox Music to include Scan and Match music service

[...]

If true it appears the service will offer a Spotify-like free ad-supported streaming music service, a paid for service without ads, the ability to “upload” your own music and stream high quality versions from the internet and of course the usual traditional DRM-free purchase system.

The full service would make Xbox Music competitive with the various other services available on the market, but the key of course will be its availability outside of US, where the bulk of Windows Phone users are, a feat Microsoft never really achieved with Zune.
Klinkt erg tof en is natuurlijk veel fijner dan een 3rd party app. Integratie met het OS zou in ieder geval een positief punt zijn.

Ander nieuwsbericht:
Mogelijk Bluetooth 4.0 in de Lumia 920/820 aangezien ze bt4.0 certificatie hebben gekregen. Staat nu nog 3.1 op de website, maar 4.0 is natuurlijk veel mooier!

Overigens jammer dat er geen livestream komt van de HTC presentatie. Ik hoop nog wel op 1 die achteraf beschikbaar is (zoals bij Apple al vond ik het debiel dat die ook niet live was), maar dan maar de liveblogs volgen.

[ Voor 42% gewijzigd door Martinspire op 19-09-2012 13:24 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 18:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Wat is precies het voordeel van BT4.0 ten opzichte van BT3.1?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Robkazoe
CAP-Team schreef op woensdag 19 september 2012 @ 15:00:
Wat is precies het voordeel van BT4.0 ten opzichte van BT3.1?
In addition to these main features each revision has improved upon power consumption, data rate, security, pairing reliability, ease and speed etc. aldus http://www.quora.com/What...Bluetooth-4-0-3-0-and-2-0

Volgens The Verge begint het event om 5 uur NL tijd.

[ Voor 6% gewijzigd door Robkazoe op 19-09-2012 15:33 ]

• justdowner
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-10 13:56
Wat ik me af vraag met betrekking tot de verschillende resoluties: wat is het voordeel van 768 x 1280 van de Lumia 920 ten opzichte van 720 x 1280 in bijvoorbeeld de Ativ S en waarschijnlijk de HTC's?

Ik neem aan dat apps automatisch geschaald gaan worden en dus niet van de extra pixels in de breedte gaan profiteren. Video's geschoten in 16:9, gaan die zwarte balken vertonen? Als dat zo is zullen de extra pixels alleen een voordeel opleveren bij het browsen lijkt mij.

Hoe denken jullie hier over?

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 14:12

defcon84

Multipass?

Mr Ton schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:13:
[...]

Ja dat is ook het enige puntje wat ik op de Lumia heb aan te merken. Ik vind het echt prachtige telefoons maar die kleurtjes... Van mij mag een telefoon wel wat zakelijker zijn, zeker omdat je er weer een tijd meer vooruit moet. Maar van een plaatje is natuurlijk niet zo heel veel af te leiden, eerst een keer in de hand hebben, en hij is er ook in het wit/grijs/zwart.
deze zou ik idd ook best mooi vinden. :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EdDRZ.jpg

• Mr Ton
defcon84 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 16:52:
[...]

deze zou ik idd ook best mooi vinden. :)
[afbeelding]
Dat zijn wel brute kleuren ja! Zonde dat ze niet een van die kleurtjes er bij hebben gedaan...

Ik zie nu pas die gelekte specs van de HTC:
Windows Phone 8X (HTC Accord) is set to sport a 720p resolution 4.3-inch HD screen,
built-in a Qualcomm Krait Framework 1.5GHz processor, 16GB storage, 1GB RAM ,
8 megapixels rear camera , and supports 1080P HD video.
4.3 inch vind ik ideaal, zeker als je het combineert met de kleine afstand tussen het scherm en de rand die je in de tease afbeelding van HTC ziet. Ben erg benieuwd naar deze telefoon morgen!

• Martinspire
Jammer dat er geen live-streams zijn, beetje foto's en tweets lezen vind ik nog altijd erg 1999. Maar goed, zit niets anders op. Ben benieuwd.

Mobile Nations heeft al wel een liveblog lopen bij:
http://live.mobilenations...nouncement?ShowComments=0

The Verge moet nog wakker worden

Engadget is zojuist hier begonnen:
http://www.engadget.com/2...rom-htcs-nyc-press-event/

Evenement heeft wat vertraging, dus nog effe geduld

• Robkazoe
http://live.theverge.com/htc-event-live-blog/

En we zijn begonnen met 15 minuten vertraging en een hele grote leugen:

EDIT1:
"We have more experience with WIndows Phone than anyone. We have sold more Windows Phone than anyone. We know Windows Phone."

EDIT2: BALLMER IS ER!

EDIT3: "We're opening the next chapter in our relationship with HTC."

Gaan ze ook HTC overnemen? :O

[ Voor 89% gewijzigd door Robkazoe op 19-09-2012 17:20 ]

• Robkazoe
Afbeeldingslocatie: http://d35lb3dl296zwu.cloudfront.net/uploads/photo/image/8497/htc-event-2012-_1641.jpg

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10 21:44
Lijken zo op het eerste gezicht wel een beetje op de lumia's.

• Robkazoe
Ook HTC had minstens 4 verschillende kleuren in petto, lijkt dus iets te worden wat WP moet promoten.

Afbeeldingslocatie: http://d35lb3dl296zwu.cloudfront.net/uploads/photo/image/8506/htc-event-2012-_1684.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Robkazoe op 19-09-2012 17:27 ]

• Martinspire
HTC announces the 8X with Windows Phone 8

Afbeeldingslocatie: http://cdn.wpcentral.com/sites/wpcentral.com/files/imagecache/large/postimages/4213/Blue%20X%20hero_1131x911_0.png

Today, September 19th, HTC finally took the veil of their 8X device featuring Windows Phone 8. The device features an array of various technologies, including a 4.3” Super LCD2 display with Gorilla Glass2 at 720P resolution. In addition, the 8X features a 1.5GHz dual-core Qualcomm S4 CPU, 1GB of RAM and 16GB of non-expandable storage.
But perhaps the most interesting feature besides the included NFC and 8MP BSI camera, is the Beats audio software and hardware. The software features some advanced DSP and signal correction technology but the 8X also features a 2.55v amplifier to greatly increase sound output.
And just as important, the HTC 8X will be coming to AT&T (US) for an estimated price of $199...

Likewise, the phone features a 2MP front-facing camera with an F2 aperture and 88 degree wide-angle view, geared for better self-shots when out with friends. The camera also features HTC’s dedicated image processor for fast image rendering.
In addition to the new internal hardware, the 8X comes in four vibrant colors including California Blue, Limelight Yellow, Charcoal Black and Fire Red.

The 8X was built from the ground up as a request to HTC by Microsoft to make a whole new experience and exciting design that builds off of the Windows Phone tile system. In that sense, the phone is the first of its type and brings and exciting new look to HTC’s Windows Phone 8 series.

Full specifications:

SIZE: 132.35 x 66.2 x 10.12mm

WEIGHT: 130 grams with battery

DISPLAY: 341ppi super LCD 2 display, with Gorilla® Glass for greater durability. Optical lamination for superior sharpness & clarity plus reduced light reflection

SCREEN: 4.3-inch touch screen with HD 720p (1280x720) resolution

CPU SPEED - Qualcomm® S4 1.5 GHz dual-core processor

PLATFORM - Windows® Phone 8

SIM - Micro SIM

MEMORY

Total storage: 16 GB
RAM: 1 GB

NETWORK - HSPA/WCDM ( 850/900/1900/2100 MHz); GSM/GPRS/EDGE (850/900/1800/1900 MHz)

SENSORS

Proximity sensor
Ambient light sensor
Digital compass
G-Sensor

CONNECTIVITY

3.5 mm stereo audio jack: plug any headphones with a standard-sized 3.5mm connector
Bluetooth® 2.1 + EDR
Wi-Fi®: IEEE 802.11 a/b/g/n (2.4 & 5GHz)
micro-USB 2.0 (5-pin) port
NFC capable

MAIN CAMERA

8 megapixel camera with auto focus, LED flash and BSI sensor (for better low-light captures)
f/2.0 aperture and 28mm lens
1080p HD video recording with stereo sound
Dedicated HTC ImageChipTM for fast focus speed and clearer, sharper shots
Dedicated camera button

FRONT CAMERA

2.1 megapixel camera
f/2.0 aperture and ultra-wide-angle lens
1080p HD video recording
Dedicated HTC ImageChipTM for fast focus speed and clearer, sharper shots

SOUND ENHANCEMENT

Studio-quality sound with Beats Audio™ built in
Enjoy bigger sound and superior fidelity with exclusive built-in Amplifiers

BATTERY - Capacity: 1,800 mAh

HTC Announces the 8S with Windows Phone 8

Afbeeldingslocatie: http://cdn.wpcentral.com/sites/wpcentral.com/files/imagecache/large/postimages/4213/Domino%20S%20Front_1207x1080.png

Just after announcing the HTC 8X, a high-end Windows Phone from the famous smartphone OEM, the 8S comes hot on its heels for the more budget-conscious crowd.
The 8S, much like its bigger brother, features a whole new redesign for HTC in part due to the influence of the Windows Phone 8 Tile system. Featuring bold, two tone colors and a curved, rounded back, the 8S series certainly stands out from the crowd.

While the specs may not impress our enthusiast readers, the phones due still pack a nice punch and more importantly, a great experience.
The 8S features a 4” WVGA (800x480) display with slightly curved Gorilla Glass and Super LCD2. The phone weighs in at an ultra-light 113 grams, comes with Beats Audio (software, no amplifier) and a 5MP shooter and front facing camera. The phone does lack NFC and some more advanced features, but does have expandable memory on board for those who need a little extra space in addition to the 4GB of included storage. The device tops of with 512MB of RAM.

From our brief experience with it, we loved the color schemes and to be honest, we barely noticed the 800x480 screen, partially due to the Super LCD2 screen quality. Once again, for our enthusiast crowd, the 8X is the better choice, but don’t knock the 8S until you’ve seen it…it’s quite the looker and should do well for those look for a more casual smartphone experience.

Full specifications:

SIZE: 120.5 x 63 x 10.28mm

WEIGHT: 113 grams with battery

DISPLAY: super LCD display, with Gorilla® Glass for greater durability

SCREEN: 4-inch touch screen with WVGA (800x 480) resolution

CPU SPEED - Qualcomm® S4 1 GHz dual-core

PLATFORM - Windows® Phone 8

SIM –MicroSIM

MEMORY

Total storage: 4 GB
RAM: 512 MB

EXPANSION SLOT

MicroSD card

NETWORK - HSPA/WCDMA (Europe/Asia: 900/2100 MHz); GSM/GPRS/EDGE (850/900/1800/1900 MHz)

SENSORS

Proximity sensor
Ambient light sensor
G-Sensor
GPS - Internal GPS antenna with GLONASS

CONNECTIVITY

3.5 mm stereo audio jack : plug any headphones with a standard-sized 3.5mm connector
Bluetooth® 2.1 + EDR
Wi-Fi®: IEEE 802.11 b/g/n (2.4GHz)

CAMERA

5 megapixel camera with auto focus and LED flash
f/2.8 aperture and 35mm lens
720p HD video recording with stereo sound
Dedicated camera button

SOUND ENHANCEMENT - Studio-quality sound with Beats Audio™ built in

BATTERY - Capacity: 1,700 mAh

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 19-09-2012 17:30 ]

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Jammer dat er maar een 4,3" scherm in het top toestel zit,

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Robkazoe
200 dollar met AT en T, das 600 dollar winkelprijs?

En ik ben het eens met de persoon hierboven. Slechts 16GB, geen SD kaart uitbreiding, slechts 4,3" en dat voor een toptoestel.

[ Voor 56% gewijzigd door Robkazoe op 19-09-2012 17:31 ]

Verwijderd

Eindelijk weer kleur in de foonwereld! :)

Ben benieuwd naar de uiteindelijke prijzen, temeer daar Samsung in de winkel waarschijnlijk wel op 499 euro uit zal komen.

Scherm had inderdaad iets groter gemogen, had toch wel op 4,5" minimaal gehoopt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2012 17:32 ]

• Martinspire
Wel weer hele felle kleuren (al vind ik de blauwe dan wel weer erg netjes).
Vooral die gele is echt fel.

Hier nog een handson:

Heb overigens zo'n donkerbruin vermoeden dat we weer niet veel van WP8 gaan zien. Al vind ik dat ook niet zo heel erg, want ik zie liever zo'n presentatie live dan dat ik het van vage screenshots moet gaan opnemen

[ Voor 41% gewijzigd door Martinspire op 19-09-2012 17:35 ]

• Robkazoe
Overigens wel een mooi scherm gok ik zo. 720p met 4,3". Maar ben benieuwd waarmee ze aan komen zetten bij Android zometeen.

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik vind de klok-tile wel erg cool, ik hoop dat die ook op andere WP8 toestellen beschikbaar komt.

• Martinspire
Robkazoe schreef op woensdag 19 september 2012 @ 17:34:
Overigens wel een mooi scherm gok ik zo. 720p met 4,3". Maar ben benieuwd waarmee ze aan komen zetten bij Android zometeen.
Is nog maar de vraag of Android er uberhaupt besproken wordt. In de intro ging het al over wat HTC en Microsoft in petto hebben. (oid)

Verwijderd

Wel jammer dat het maar een 1800 mAh batterij is en de 920 heeft 32 ipv 16 Gb opslag op de telefoon.

• Martinspire
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 17:36:
Wel jammer dat het maar een 1800 mAh batterij is en de 920 heeft 32 ipv 16 Gb opslag op de telefoon.
Dat viel mij ook al op, net als Bluetooth 2.1?

• Robkazoe
1800mah is misschien wel voldoende voor een 4,3". Scherm vreet het meeste van allemaal dus als die kleiner is, kan het toestel ook wel met minder grote batterij door het leven.

"The same technology that was in the One X is in the 8X. Same chip, sensor, f/2.0 lens."

Dit vind ik dan toch wel een kleine domper altijd. Toestel moet in november komen, dat is een half jaar na de One X ofzo? Maar er zit wel dezelfde hardware in. Ja die ondertussen alweer een half jaar oud is. Dat blijf ik toch altijd wel vervelend vinden.

Moet wel zeggen dat ik na het WPCentral filmpje wel een stuk blijer wordt. Toestel ziet er wel heel gelikt uit, maar qua specs of features is de 920 een heel stuk beter.

[ Voor 14% gewijzigd door Robkazoe op 19-09-2012 17:41 ]

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10 14:03

Metian

Snert is vies

exclusive behind-the-scenes video over 8X en 8S

Moet zeggen, ze zien er wel stijlvol uit.

[ Voor 17% gewijzigd door Metian op 19-09-2012 17:41 ]

Rupsen, Rapsen.

• Donstil
  • Niet online
Robkazoe schreef op woensdag 19 september 2012 @ 17:38:
1800mah is misschien wel voldoende voor een 4,3". Scherm vreet het meeste van allemaal dus als die kleiner is, kan het toestel ook wel met minder grote batterij door het leven.

"The same technology that was in the One X is in the 8X. Same chip, sensor, f/2.0 lens."

Dit vind ik dan toch wel een kleine domper altijd. Toestel moet in november komen, dat is een half jaar na de One X ofzo? Maar er zit wel dezelfde hardware in. Ja die ondertussen alweer een half jaar oud is. Dat blijf ik toch altijd wel vervelend vinden.

Moet wel zeggen dat ik na het WPCentral filmpje wel een stuk blijer wordt. Toestel ziet er wel heel gelikt uit, maar qua specs of features is de 920 een heel stuk beter.
En dan te bedenken dat de HTC One X camera helemaal zo goed niet is als ze bij HTC doen beweren.
Ik heb een hox en de camera valt regelmatig vies tegen.

• Robkazoe
Begin november wordt alles dus beschikbaar. Ben blij dat Windows wel veel mobiele providers en landen meteen gaat ondersteunen. Ook blij dat ze HTC er wel goed bij betrokken hebben, want ze hebben HTC nodig. Het lijkt erop dat het klaar is voor Windows Phone.

Verwijderd

Robkazoe schreef op woensdag 19 september 2012 @ 17:38:

Ik heb in mijn Sensation een vervangingsbatterij van 1900 mAh die exact even groot is als de originele van HTC die 1475 mAh is. En de batterij was ook nog 30% van de prijs die de originele batterij kost. Er moet dus zonder problemen een batterij met meer capaciteit in kunnen aangezien deze telefoon groter is dan de Sensation.

• Martinspire
Wat? Nu alweer afgelopen? Hmm, had toch wel wat meer verwacht dan dit. Geen onaardige toestellen, maar ik denk dat ze het nog knap lastig met Nokia gaan hebben.

Verwijderd

Martinspire schreef op woensdag 19 september 2012 @ 17:45:
Wat? Nu alweer afgelopen? Hmm, had toch wel wat meer verwacht dan dit. Geen onaardige toestellen, maar ik denk dat ze het nog knap lastig met Nokia gaan hebben.
Als ze hetzelfde prijsniveau als Nokia aan gaan houden leggen ze het af tegen Nokia. Want zo bijzonder vind ik deze toestellen niet. De Lumia 920 is tot nu toe het enige toestel wat er voor zorgt dat het straks geen Nexus wordt maar een WP8 foon.

• Robkazoe
Even een verhouding:
De nieuwe iPhone 16GB kost met AT&T 200 dollar. Hetzelfde als de HTC 8X. Dat zou betekenen dat deze HTC 8X 600 euro zal gaan kosten los in de winkel. Met alle respect voor HTC, maar dat zou echt belachelijk duur zijn.

EDIT: Dit staat op Tweakers:
De 8X is vanaf november in Nederland verkrijgbaar en krijgt een adviesprijs van 549 euro, terwijl de 8S in december uit zal komen en 329 euro moet gaan kosten.

Zat ik er dus niet veel naast.

[ Voor 32% gewijzigd door Robkazoe op 19-09-2012 17:55 ]

Verwijderd

Robkazoe schreef op woensdag 19 september 2012 @ 17:53:
Even een verhouding:
De nieuwe iPhone 16GB kost met AT&T 200 dollar. Hetzelfde als de HTC 8X. Dat zou betekenen dat deze HTC 8X 600 euro zal gaan kosten los in de winkel. Met alle respect voor HTC, maar dat zou echt belachelijk duur zijn.
De One X zit ruim onder 500 Euro dus lijkt het me niet slim om met deze op 600 euro te gaan zitten maar gezien de prijs in dollars zou het kunnen.

• Robkazoe
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 17:56:
[...]

De One X zit ruim onder 500 Euro dus lijkt het me niet slim om met deze op 600 euro te gaan zitten maar gezien de prijs in dollars zou het kunnen.
Het wordt dus 550 euro. Het is een adviesprijs, maar om dit een interessant toestel te maken moet hij toch echt 400/450 euro gaan kosten want anders loopt iedereen naar Android of Nokia toe.

• Donstil
  • Niet online
75,- a 100,- euro onder de adviesprijs is meestal geen uitzondering. Verwacht dus wel dat je dit toestel kunt kopen voor de prijs van een HTC One X.

Maar ja wat gaat de consument dan doen? Kiest de consument voor een kleiner toestel met mindere specs en windowsPhone 8 of kiest de consument voor de rijker uitgeruste One X met Android.

• Robkazoe
Tja, ik zou het wel weten. Ik zou niet zo snel voor de 8X gaan iig.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Leuk al die funky kleurtjes, mooie hardware ook (doelend op 4,3" 720P scherm) maar 16GB en geen MicroSD :F

I love mobiles en ken Windows Mobile nog van de 2003 versie, Windows Phone 7 heb ik 'n paar keer gezien
en kon me niet bekoren, Windows Phone 8 heb ik nog maar weinig van gezien, maar trekt me 1,2,3 ook niet...

Desalniettemin moet je natuurlijk geen 'flagship' uitrusten met slechts 16GB geheugen, kom op zeg, WTF :')

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• CAP-Team

CAP-Team

Htc moet naast met interessante hardware ook met interessante software komen, iets dat nokia beter voor elkaar heeft.

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Geen mSD is een flinkt tegenvaller voor me, die wordt het dus (ook al) niet.

Maar het belangrijkste van de hele aankondiging vind ik toch wel:
Micro-USB midden-onder, net al alle andere (tot nu toe) officieel voorgestelde WP8 toestellen!

Ik denk dat dat en gigantisch verschil gaat maken voor de accessories, en dus voor de markt-penetratie, en een absoluut voordeel t.o.v. de Android opties.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
AT&T is zozo al duur 8)7 dat zegt niks over de winkelprijs

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik heb bijna twee topicstarts af voor de HTC 8X en de 8S, gaan over 'n kwartiertje online ofzo...
Vind het nog niet erg bijzonder de twee toestellen, maarja misschien doet WP8 me in reallife wel wat!

Here they are: [WP8] Ervaringen met de HTC 8X & [WP8] Ervaringen met de HTC 8S

[ Voor 24% gewijzigd door CLB op 19-09-2012 20:01 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:38
aangezien de htc 8s ook 512 mb geheugen heeft. Kunnen we nu wel stellen dat het grootste struikelblok om w8 niet te porten toch niet het geheugen kan zijn. Wat ik me afvraag is of de 8s met 512mb ram nu de tango gaat worden van de w8 foons.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:24
EgMaf schreef op woensdag 19 september 2012 @ 18:36:
Geen mSD is een flinkt tegenvaller voor me, die wordt het dus (ook al) niet.

Maar het belangrijkste van de hele aankondiging vind ik toch wel:
Micro-USB midden-onder, net al alle andere (tot nu toe) officieel voorgestelde WP8 toestellen!

Ik denk dat dat en gigantisch verschil gaat maken voor de accessories, en dus voor de markt-penetratie, en een absoluut voordeel t.o.v. de Android opties.
De 8x heeft toch gewoon een Micro USB in het midden onder?

https://wren.co/join/Devian

• justice strike
Devian schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:08:
[...]

De 8x heeft toch gewoon een Micro USB in het midden onder?
dat zegt hij toch?

• Devian
Dan zeggen we beide hetzelfde :+

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 19:26
Plaatje gevonden wat weergeeft wat de verschillenen zijn van de mobiele maps tussen ios/wp8 en android.

Geeft in mijn ogen sterk aan dat Nokia leider is op gebied van navigatie :)

• EgMaf
Devian schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:47:
[...]

Dan zeggen we beide hetzelfde :+
Precies :)

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

vali schreef op donderdag 20 september 2012 @ 18:43:
Plaatje gevonden wat weergeeft wat de verschillenen zijn van de mobiele maps tussen ios/wp8 en android.

Geeft in mijn ogen sterk aan dat Nokia leider is op gebied van navigatie :)
Schijnt ook dat er nogal een hoop data mist bij de nieuwe iOS versie, vooral buiten de states... (complete dorpjes die missen, sattelietfoto's met wolken, verkeerde zoekresultaten)

However, ontopic; custom notifications en ook erg gaaf; custom backgrounds op je lockscreen. I like! :) (je kunt dus een app schrijven die automagisch je lockscreen voorziet van een nieuwe foto)
You Can Choose Lock Screen Background From Various Services In Windows Phone 8
With Windows Phone 8 launch around the corner, it’s time to know about some upcoming features in Windows Phone 8. We earlier reported that Windows Phone 8 will allow users to choose Bing as their Lock Screen background provider, but now its has been confirmed that any developer can write an app that provides similar functionality. For example, you can subscribe to NatGeo photos that will automatically change lockscreen background after a period of time.

Also the whole notifications area in the lockscreen in available for the developers. Apps can have their icon, a counter and a text on the lockscreen.

The lock screen’s app icon, count, and text are pulled directly from the app’s primary tile – the secondary tile does not have an impact on this feature. Information is only displayed in the lock screen if the tile contains the information – for example, a count will only display on the lock screen if the tile displays it.

Afbeeldingslocatie: http://wmpoweruser.com/wp-content/uploads/2012/09/Windows-Phone-8-Lockscreen.jpg
Edit: moar! :+
Windows Phone 8 Will Support Custom Contact Store For 3rd Party Apps
Windows Phone 8 will allow developers create their own custom contact store for their apps. When a user adds a new contact through the app, it will appear on the Windows Phone People hub, integrated with the user’s other contacts. Along with standard properties such as phone number, name, etc, developers can also store custom properties for each contact. Developers can also take advantage of Contact Store APIs to sync their user’s contact list with the cloud. Apart from the Custom Contact Store APIs, regular APIs for accessing user contacts, calendar items are still present.
Afbeeldingslocatie: http://wmpoweruser.com/wp-content/uploads/2012/07/windowsphone8-7.png

[ Voor 17% gewijzigd door Rowdy.nl op 20-09-2012 20:05 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• Robkazoe
Vooral het aanpassen van het startscherm is een welkome uitbreiding. Nu kun je meteen rechtstreeks zien hoeveel Whatsapp berichten je hebt ipv het lockscreen de hele tijd te verwijderen.

• vali
Rowdy.nl schreef op donderdag 20 september 2012 @ 19:49:
[...]

Schijnt ook dat er nogal een hoop data mist bij de nieuwe iOS versie, vooral buiten de states... (complete dorpjes die missen, sattelietfoto's met wolken, verkeerde zoekresultaten)

However, ontopic; custom notifications en ook erg gaaf; custom backgrounds op je lockscreen. I like! :) (je kunt dus een app schrijven die automagisch je lockscreen voorziet van een nieuwe foto)

[...]

Edit: moar! :+

[...]
Dat ziet er echt heel nice uit!!! Kan eigenlijk niet wachten tot ik de lumia 920 in mijn bezit heb :9~ :9~

[ Voor 5% gewijzigd door vali op 20-09-2012 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@Hierboven, Hier nog een :P Wel eerst even mijn HTC One X verkopen want anders vind ik het net te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Donstil schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 07:59:
@Hierboven, Hier nog een :P Wel eerst even mijn HTC One X verkopen want anders vind ik het net te duur.
Al die software goodies krijg je ook bij een goedkope 8S of een 820 hoor... })

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Rowdy.nl schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 08:35:
[...]

Al die software goodies krijg je ook bij een goedkope 8S of een 820 hoor... })
Lees: "Eerst mijn Htc One X verkopen want anders heeft mijn vriendin weer een reden om ook iets duurs te kopen" >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Hoe werkt Facebook op de Windows Phone 7.5 toestellen? Aangezien de app als nog slechter wordt beschouwd dan die van IOS en Android standaarden. Klopt dit? Zo ja, dan denk ik nog even na over de Lumia 920

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
alwaysleft schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:17:
Hoe werkt Facebook op de Windows Phone 7.5 toestellen? Aangezien de app als nog slechter wordt beschouwd dan die van IOS en Android standaarden. Klopt dit? Zo ja, dan denk ik nog even na over de Lumia 920
je hebt de app ansich ook niet nodig om met facebook dingen te doen. Dat is ook ingebouwd in wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Slechter??? Ik vind dat echt reuze meevallen.. Ik vind de design en mogelijkheden van de iphone en android zeer karig qua design. Daarnaast als ik de snelheid vergelijk van die op de iphone 4s zie ik alleen dat hij sneller opstart, maar in gebruik niet veel anders in snelheid.

[ Voor 14% gewijzigd door vali op 21-09-2012 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Hij is, net als op alle andere OSsen enorm traag. Het voordeel is echter dat je 'm alleen voor specifieke zaken nodig hebt; Facebook is geïntegreerd in je OS:
[list]• Contacts (gegevens, foto's etc)
• Berichten (maken/lezen/liken/reageren)
• Spul delen (foto's, links etc)
• Taggen van personen/gezichten
• Messaging
• Inchecken

Ik gebruik de facebook App alleen voor specifieke zaken zoals het liken van een specifieke reactie op een post, of het inchecken op een plek en daar vrienden of een locatie aan toevoegen.
Donstil schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:02:
[...]
Lees: "Eerst mijn Htc One X verkopen want anders heeft mijn vriendin weer een reden om ook iets duurs te kopen" >:)
In Honkong issie heel goedkoop blijkbaar, ($512) hopelijk heeft dat ook (voor ons) positieve invloed op de Europese prijzen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Ligt eraan wat je wilt gaan doen.

Facebook berichten lezen/posten, foto's op FB plaatsen, etc is Windows Phone gewoon keihard de beste in.
Wat meer geavanceerdere dingen (in een FB bericht aangeven dat je met persoon x ergens bent) heb je de app voor nodig, en dat is niet de meest snelle app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 22:57
De app opzich is wel snel (ofja vloeiend), maar het opstarten duurt wel aardig lang, wat ook gedeeltelijk afhankelijk is van je verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Devian schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:41:
[...]

Ligt eraan wat je wilt gaan doen.

Facebook berichten lezen/posten, foto's op FB plaatsen, etc is Windows Phone gewoon keihard de beste in.
Wat meer geavanceerdere dingen (in een FB bericht aangeven dat je met persoon x ergens bent) heb je de app voor nodig, en dat is niet de meest snelle app.
Hoe werkt m.facebook.com in de browser? Dus de mobiele pagina van Facebook? Lees daar ook verschillende verhalen over...HTML 5 weergave zou minder zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
De app is niet verkeerd. Bekijken van berichten gaat prima (al mis je wel het filter van de desktop en krijgt dus alle berichten te zien) en messaging werkt volgens mij ook prima. Wat ik alleen als negatief heb ervaren is dat de notificaties niet goed worden verwerkt. Ik had vaak last dat iemand een reactie gaf en dat ik daardoor een 1 op mn livetile kreeg die niet meteen weer weg ging als ik het bekeken had. Dus ik heb inmiddels die notificaties uitgezet en dan werkt het prima. Opstarten duurt ook wel effe, maar is ook weer niet super hinderlijk.
Al kun je voor het lezen/liken/reageren van berichten beter via windows phone zelf werken. Waarbij messaging ook in de messaging van WP7 zit verwerkt (net als Windows Live Messenger dus, gewoon online gaan en berichten versturen)

Mobiele site werkt overigens prima, maar is gewoon minder mooi of geavanceerd als de app of integratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Gewoon de voor iPhone(?) geoptimaliseerde versie gebruiken; http://touch.facebook.com
Ik gebruik overigens af en toe de volledige desktop versie met de 'desktop modus' van de WP7 browser, gaat ook prima.

Maar, dit is allemaal erg leuk, integratie zal in WP8 ongeveer hetzelfde blijven (muv dat je in WP8 kunt bepalen wie kan zien wat post)
Over de facebook App kun je betrekkelijk weinig zeggen. De huidige zal ook werken op WP8, maar wat doen ze specifiek voor WP8? Komen die icoontjes op je lockscreen direct uit de People Hub, of is er al een aangepaste versie van de App voor WP8 die dat via de nieuwe SDK doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Wel mooi om te zien dat WP8 en de toestellen nu echt beginnen te leven op het forum. Het moment van de die-hards is er dus, hopelijk zal het nu eindelijk ook eens overslaan op de mainstream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als MS er voor zorgt dat er ruim voldoende aan marketing gedaan wordt (en niet alleen in de VS) dan kan WP8 samen met de nieuwe telefoons MS weer terug in de markt zetten. Er zijn leuke kleuren en met redelijke prijzen moet de jeugd ook wel te bereiken zijn, zeker als er een mooie combo met de Xbox gemaakt wordt.

Of ik nu voor een WP8 toestel ga of voor de nieuwe Nexus, ik hoop dat WP8 een succes wordt want dat is alleen maar goed voor de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Wat zijn een beetje de sites die jullie volgen omtrent de Windows Phone nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Robkazoe schreef op zondag 23 september 2012 @ 20:39:
Wat zijn een beetje de sites die jullie volgen omtrent de Windows Phone nieuws?
wmpoweruser.com. engadget, wpcentral.com, zdnet.com en 1800pocketpc.com haal ik de meeste informatie vandaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:49
Die allemaal en af en toe waag ik even te kijken bij http://www.theverge.com/microsoft <- gewoon om ook eens de andere kant van het verhaal te horen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Caelorum schreef op zondag 23 september 2012 @ 20:55:
Die allemaal en af en toe waag ik even te kijken bij http://www.theverge.com/microsoft <- gewoon om ook eens de andere kant van het verhaal te horen :P
Die probeer ik te vermijden.... Ik vind dat echt een soort van telegraaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de NL sites WP7.nl en Pocketinfo.nl
.
.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2012 21:36 . Reden: URL's gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

De meesten zijn wel genoemd. Een site die nog wel eens wil verrassen is wpsauce.com.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Damn die was ik vergeten :P Gebruik eigenlijk een app op mijn wp7. Daar komen van veel verschillende sites de nieuwste info rond windows phone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Ik vind Neowin.net ook een leuke site.

Wordt WP8 straks in één keynote samen met Windows 8 gepresenteerd of wordt dat een aparte happening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
CAP-Team schreef op maandag 24 september 2012 @ 08:43:
Ik vind Neowin.net ook een leuke site.

Wordt WP8 straks in één keynote samen met Windows 8 gepresenteerd of wordt dat een aparte happening?
Dat is moeilijk te zeggen. Ik vermoed apart. Als ze het samen doen lopen ze het risico dat of Win8 of WP8 ondergesneeuwd raakt door het andere product in de media. Als ze het samen doen kunnen ze wel mooi de wisselwerking tussen de twee laten zien zover ze dit hebben gedaan. Daarmee kunnen ze beide producten versterken met de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Dan de vervolgvraag, staat er nog ergens een launchevent of een pressevent op de planning om de laatste details te bespreken met de journalisten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-10 09:10
Heb nu al een paar presentatiefilmpjes gezien van WP8. Op het eerste zicht ziet het er allemaal knap uit maar wel wat onoverzichtelijk met al die dynamische iconen (live tiles)
bv
YouTube: Introducing the New Windows Phone Start Screen

Check van 35 seconden.

Ok het ziet er allemaal knap uit maar overzichtelijk kan je dit toch niet noemen ? Alles staat door elkaar en flikkert maar door elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:39

BM

Moderator Spielerij
Rebbelx schreef op maandag 24 september 2012 @ 09:26:
Heb nu al een paar presentatiefilmpjes gezien van WP8. Op het eerste zicht ziet het er allemaal knap uit maar wel wat onoverzichtelijk met al die dynamische iconen (live tiles)
bv

Check van 35 seconden.

Ok het ziet er allemaal knap uit maar overzichtelijk kan je dit toch niet noemen ? Alles staat door elkaar en flikkert maar door elkaar...
Dat is toch ook maar net hoe je het zelf inricht? Je weet zelf wat je waar neerzet, en wat er op die tiles te zien is. Niemand verplicht je om heel je scherm vol te zetten ;)

Maar ik kan me ook best voorstellen dat dit niet 'je ding' is, en je meer houd van de wat klassiekere indeling die Android en iOs er op na houden. Als dat het geval is moet je vooral niet naar WP overstappen, maar een ander soort telefoon kopen.

Verder denk ik dat het meerendeel van de livetiles niet zo druk zal zijn als wat ze in dat filmpje laten zien. Op WP7 heb ik er namelijk amper die zo druk animeren, alleen de people tile is wat druk, verder is het allemaal vrij rustig, met hooguit een tellertje wat ophoogt als ik wat berichten gemist heb. Nu heb ik verder ook weinig software op mijn startscreen gepinned staan, dus misschien ben ik wel niet helemaal representatief :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
bv

Check van 35 seconden.

De sterkte van Windows Phone 8 zal denk ik wel worden dat ook jij je UI kan aanpassen naar jouw smaak. Jij vindt die van de filmpjes er onoverzichtelijk uit zien? Prima, pak je toch de basic WP7 uiterlijk met enkel grote tiles (het 2x4 formaat). Vind je dat je er dan te weinig hebt? Dan maak je er 16x16 formaat van. Wil je het rommelig, of juist niet. Jij kan het aanpassen naar je eigen wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Robkazoe schreef op maandag 24 september 2012 @ 09:34:
[...]

De sterkte van Windows Phone 8 zal denk ik wel worden dat ook jij je UI kan aanpassen naar jouw smaak. Jij vindt die van de filmpjes er onoverzichtelijk uit zien? Prima, pak je toch de basic WP7 uiterlijk met enkel grote tiles (het 2x4 formaat). Vind je dat je er dan te weinig hebt? Dan maak je er 16x16 formaat van. Wil je het rommelig, of juist niet. Jij kan het aanpassen naar je eigen wens.
ik wil gewoon de icoontjes zoals op android en ios met 24 bit kleur. Is dat ook mogelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
justice strike schreef op maandag 24 september 2012 @ 09:57:
[...]

ik wil gewoon de icoontjes zoals op android en ios met 24 bit kleur. Is dat ook mogelijk :P
Ja, dan koop je een Android ipv WP8 toestel.

Maar alle gekheid op een stokje: die animaties lijken misschien wat onrustiger omdat het een demonstratie is hoe het allemaal werkt. Ze zullen niet constant nieuwe berichten binnenkrijgen waardoor die teller omhoog gaat.
Daarnaast kun je het zo druk of rustig maken als je zelf wilt.

Ik zou bv een aantal hubs kleiner maken dan nu (people, sms, phone, mail,store, snel bluetooth/wifi aan/uit), enkele dingen even groot laten (xbox, games, navigatie) en enkele zaken groter zetten (kalender, whatsapp, kik, weerbericht). Dat is voor mij het overzichtelijkst en vind ik persoonlijk het snelst een indruk geven of er nieuwe info is. Wil je meer rust dan zul je meer tiles wat groter moeten zetten en mogelijk wat tiles toevoegen die gewoon niet animeren (waarschijnlijk de live-tile uitzetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
[...] Ok het ziet er allemaal knap uit maar overzichtelijk kan je dit toch niet noemen ? Alles staat door elkaar en flikkert maar door elkaar...
Dat valt bij echt gebruik wel mee. Ik zie zelden zelf een tellertje oplopen en de enige tile die constant verandert is de People-tile waarbij elke seconde een foto'tje van een half bij een half cm verandert. De Me-tile verandert grofweg elke 5 sec. De andere tiles zijn allemaal vrij statisch op een eventueel cijfertje dat er op staat dat van tijd tot tijd een ander cijfer is. Het geheel bij mij is dus best rustig.

[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 24-09-2012 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
http://www.engadget.com/2...thing-nokia-stephen-elop/

Engadget gaat binnenkort een interview met Elop aan. Hopelijk laat hij al wat vallen over de prijs of releasedatum. Al is het maar een kleine indicatie of een hint. En als mensen nog hele specifieke vragen hebben, misschien een idee om @engadget te twitteren.

[ Voor 16% gewijzigd door Robkazoe op 24-09-2012 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Robkazoe schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:29:
http://www.engadget.com/2...thing-nokia-stephen-elop/

Engadget gaat binnenkort een interview met Elop aan. Hopelijk laat hij al wat vallen over de prijs of releasedatum. Al is het maar een kleine indicatie of een hint. En als mensen nog hele specifieke vragen hebben, misschien een idee om @engadget te twitteren.
Je moet @engadgetlive twitteren :o

Alhoewel hij natuurlijk niets specifieks gaat loslaten over WP8, kunnen we het wel proberen met gerichte vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Martinspire schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:03:
[...]

Ja, dan koop je een Android ipv WP8 toestel.

Maar alle gekheid op een stokje: die animaties lijken misschien wat onrustiger omdat het een demonstratie is hoe het allemaal werkt. Ze zullen niet constant nieuwe berichten binnenkrijgen waardoor die teller omhoog gaat.
Daarnaast kun je het zo druk of rustig maken als je zelf wilt.

Ik zou bv een aantal hubs kleiner maken dan nu (people, sms, phone, mail,store, snel bluetooth/wifi aan/uit), enkele dingen even groot laten (xbox, games, navigatie) en enkele zaken groter zetten (kalender, whatsapp, kik, weerbericht). Dat is voor mij het overzichtelijkst en vind ik persoonlijk het snelst een indruk geven of er nieuwe info is. Wil je meer rust dan zul je meer tiles wat groter moeten zetten en mogelijk wat tiles toevoegen die gewoon niet animeren (waarschijnlijk de live-tile uitzetten).
er is toch een unified berichtenbox waarvan je zowel facebook, sms en msn kunt gebruiken? waarom zou er niet gewoon een live tile zijn voor het geval je een bericht krijgt. Ongeacht of het kik, whatsapp gchat oid is. Dat wilde ze nu heel erg promoten en ik zie dat ook echt wel zitten. Maakt me tegenwoordig echt weinig uit waar berichten vandaan komen maar ik heb geen zin meer om specifiek naar whatsapp of naar facebook te gaan.

ik hoop ook echt dat whatsapp in het unified messaging ingeplugged wordt tzt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred-Erik
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 18:51
justice strike schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:22:
[...]

er is toch een unified berichtenbox waarvan je zowel facebook, sms en msn kunt gebruiken? waarom zou er niet gewoon een live tile zijn voor het geval je een bericht krijgt. Ongeacht of het kik, whatsapp gchat oid is. Dat wilde ze nu heel erg promoten en ik zie dat ook echt wel zitten. Maakt me tegenwoordig echt weinig uit waar berichten vandaan komen maar ik heb geen zin meer om specifiek naar whatsapp of naar facebook te gaan.

ik hoop ook echt dat whatsapp in het unified messaging ingeplugged wordt tzt
De mooiste oplossing zou zijn als ze de Messaging-hub openstellen voor third-party apps, vergelijkbaar met wat ze met VoIP gaan doen. Dit zou de gebruikerservaring voor andere chatdiensten dan Facebook of MSN significant verbeteren, want dat is m.i. nu een van de zwakste punten van Windows Phone. WhatsApp mag dan wel een slechte app zijn, maar de hele infrastructuur is ook niet erg geschikt voor deze apps. Elke keer als je op een Toast drukt wordt de app gerestart, de inhoud van de toast en live tiles moeten opnieuw opgehaald worden voor gebruik in de app, etc. Een app als Gchat+, die itt Whatsapp wel goed in elkaar zit, werkt hierdoor nog steeds veel minder fijn dan de ingebouwde chatnetwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
http://www.engadget.com/2...h-nokia-ceo-stephen-elop/

Het interview is voorbij. Zitten wel een paar grappige vragen bij. Zo schijnt er een groene boot te liggen voor het HQ van Nokia. Deze ligt er al jaren en zelfs als de zee bevriest, ligt hij er nog. Niemand weet waarom hij er ligt en Elop denkt (gekscherend?) dat het een boot van Motorola is. :D

Rest is allemaal niet zo heel boeiend. Geen SD kaart vanwege de vormgeving en sommige banden die blijkbaar ergens anders gebruikt worden, zijn vanwege afwegingen er niet in gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-10 22:02
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 23:27:
Als MS er voor zorgt dat er ruim voldoende aan marketing gedaan wordt (en niet alleen in de VS) dan kan WP8 samen met de nieuwe telefoons MS weer terug in de markt zetten. Er zijn leuke kleuren en met redelijke prijzen moet de jeugd ook wel te bereiken zijn, zeker als er een mooie combo met de Xbox gemaakt wordt.

Of ik nu voor een WP8 toestel ga of voor de nieuwe Nexus, ik hoop dat WP8 een succes wordt want dat is alleen maar goed voor de consument.
Dat is precies wat er twee jaar geleden ook gezegd werd bij de launch van WP7. En een jaar later bij 7.5, toen Nokia erin stapje... Vorig jaar heeft Nokia ook echt wel flink met geld gesmeten mbt marketing, met name de Lumia 800 en 900. Maar om nou te zeggen dat die echt hard zijn aangeslagen..
Dus ik ben daarom nog vrij sceptisch.
Bovendien moet MS "gewoon" zorgen dat het OS en de third-party apps een _stuk_ beter worden. Anders red je het nooit niet.

• vali
HyperioN schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 23:55:
[...]

Dat is precies wat er twee jaar geleden ook gezegd werd bij de launch van WP7. En een jaar later bij 7.5, toen Nokia erin stapje... Vorig jaar heeft Nokia ook echt wel flink met geld gesmeten mbt marketing, met name de Lumia 800 en 900. Maar om nou te zeggen dat die echt hard zijn aangeslagen..
Bovendien moet MS "gewoon" zorgen dat het OS en de third-party apps een _stuk_ beter worden. Anders red je het nooit niet.
Zo slecht gaat het toch niet met de wp7 market? Sinds Nokia erbij is gekomen zijn we naar 4 + % marktaandeel gegaan en hebben ze meer marktaandeel dan blackberry. Als ze net als jij aangeeft dat third party apps sneller gaan draaien op wp8, dan zal dat nog meer aandacht trekken.

• Caelorum
[...] Vorig jaar heeft Nokia ook echt wel flink met geld gesmeten mbt marketing, met name de Lumia 800 en 900. Maar om nou te zeggen dat die echt hard zijn aangeslagen.. [...]
Dat is echt gigantisch goed aangeslagen. Voordat Nokia die reclamecampagne deed kende echt vrijwel niemand in Nederland WP7. Nu kennen sommige mensen het. Toch al een hele verbetering.
Het is wel zo dat zonder een reclamecampagne door MS en andere OEMS dan Nokia het niet echt heel hard opschiet.

• Mr Ton
[...]

Denk dat dit het belangrijkste punt is. Ik heb zelf geen ervaring met WP maar lees nog steeds vaak dat Whatsapp niet lekker er op werkt. Ja, als zulke apps niet lekker draaien dan ga je de massa niet meekrijgen op je OS.

• CAP-Team

CAP-Team

Maar goed ligt dat aan de telefoon/WP7 of aan die specifieke app..

• justice strike
CAP-Team schreef op woensdag 26 september 2012 @ 01:00:
Maar goed ligt dat aan de telefoon/WP7 of aan die specifieke app..
maakt dat uit? als gebruiker zie ik alleen een slechte app opeen wp7 telefoon. Ergo wp7 is slecht.

mijn broertje klaagt steen en been over android en dat die batterij zosnel leeg is en vaak crashed. lag uiteindelijk aan een app... maar hij wil nu desondanks terug naar iphone.

gewoon eisen stellen voor opname in de appstore. Zo doet apple dat ook.

• Caelorum
justice strike schreef op woensdag 26 september 2012 @ 01:02:
[...] gewoon eisen stellen voor opname in de appstore. Zo doet apple dat ook.
I present to you the Application Certification Requirements for Windows Phone. Daar :)

Overigens wordt WhatsApp dus al aangepakt voor WP8. Ze zullen waarschijnlijk ook wel moeten, want naar alle waarschijnlijkheid zal WP8 de Windows 8 infrastructuur gebruiken voor push messages en niet de WP7 infrastructuur (MPNS).

• vali
Mr Ton schreef op woensdag 26 september 2012 @ 00:43:
[...]

Denk dat dit het belangrijkste punt is. Ik heb zelf geen ervaring met WP maar lees nog steeds vaak dat Whatsapp niet lekker er op werkt. Ja, als zulke apps niet lekker draaien dan ga je de massa niet meekrijgen op je OS.
Dat valt tegenwoordig wel mee... Daarnaast zoals ik hierboven al heb aangegeven werkt de facebook app op andere platformen (ios en android) in mijn eigen trager dan de wp7 versie... De android versie is zelfs toegegeven dat deze gewoon dramatisch werkte... Nog steeds zie ik het ze gewoon gebruiken terwijl het niet vooruit te branden is..

Zulke argumenten dat 1 app niet goed werkt dus mensen willen het heel het OS niet gebruiken slaat in mijn ogen kant nog wal..

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:20
vali schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:07:
[...]
Zulke argumenten dat 1 app niet goed werkt dus mensen willen het heel het OS niet gebruiken slaat in mijn ogen kant nog wal..
Vind ik niet, mijn smartphone gebruik ik voor 95% voor WhatsApp. Als dat slecht is geïmplementeerd, is dat platform voor mij dus minder interessant. Immers, 95% van mijn beleving met de telefoon, is slecht. Ik zou graag de nieuwe Nokia Lumia 920 direct kopen, echter wacht ik even tot de eerste ervaringen met de WP8 versie van WhatsApp.

• justice strike
vali schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:07:
[...]
als de email app niet werkt dan zal je ook niet zo heel blij zijn en hoogstwaarschijnlijk het os links laten.

• EgMaf
Roet schreef op woensdag 26 september 2012 @ 15:35:
[...]

echter wacht ik even tot de eerste ervaringen

[...]
DAT zouden meer mensen moeten doen (ongeacht welke app, welke foon, welk OS of wat dan ook het gaat... Early adopting is alleen goed voor early adopters, die de nadelen en risicos bewust nemen.

• vali
justice strike schreef op woensdag 26 september 2012 @ 15:39:
[...]

als de email app niet werkt dan zal je ook niet zo heel blij zijn en hoogstwaarschijnlijk het os links laten.
Dat een app dat standaard geintregeerd is in het OS niet goed naar behoren werkt vind ik totaal iets anders dan 1 van een developer tird party app zoals whatsapp..

[ Voor 13% gewijzigd door vali op 26-09-2012 22:21 ]

• justice strike
vali schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:18:
[...]

Dat een app dat standaard geintregeerd is in het OS niet goed naar behoren werkt vind ik totaal iets anders dan 1 van een developer tird party app zoals whatsapp..
ten eerste, een email app hoeft niet geintegreerd te zijn. Kijk maar naar de gmail app (voor ios, android en bbos)
Overigens meen ik mij te herinneren dat de email functie niet geintegreerd is in android maar een aparte app

Ten tweede, als je zegt dat 3rd party apps niet uitmaken, waarom neem je dan geen symbian (nokia 808). Want 3rd party apps maken niets uit.

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik laat platformen waar geen gchat, gtalk, skype, whatsapp etc... goed op werken toch echt links.

[ Voor 7% gewijzigd door justice strike op 26-09-2012 22:53 ]

• vali
justice strike schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:49:
[...]

ten eerste, een email app hoeft niet geintegreerd te zijn. Kijk maar naar de gmail app (voor ios, android en bbos)
Overigens meen ik mij te herinneren dat de email functie niet geintegreerd is in android maar een aparte app

Ten tweede, als je zegt dat 3rd party apps niet uitmaken, waarom neem je dan geen symbian (nokia 808). Want 3rd party apps maken niets uit.

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik laat platformen waar geen gchat, gtalk, skype, whatsapp etc... goed op werken toch echt links.
Mij maakt een 3th party app wel degelijk uit, alleen probeer ik duidelijk te maken dat het nergens op slaat dat je een OS totaal links laat liggen door 1 developer die zijn zaken niet goed op orde heeft. Developers zoals Kik messenger werkt namelijk stukken beter, hoezo kan whatsapp dit niet?? Sinds de 2.8.1.1 update werkt het wel stukken beter, maar ze hebben hier wel lang over gedaan tbh

Daarnaast heb ik wp7 gekozen voor zijn stabiele en snelle ervaring en vooral dat alles geïntrigeerd is in het OS. Dat de andere platformen iets simpels als een mail app nog steeds niet geïntrigeerd hebben vind ik alleen maar raar en niet meer van deze tijd.

Niks is makkelijker om snel iemand een contacten lijst aan te klikken en daarna de keuze krijgen van welkemail adres je gebruik van wilt maken (sync zelf met 4 email adressen) Andere Osen bekijken dit concept van Microsoft af en je ziet nu ook opeens BlackBerry dit toepassen in bb10..

[ Voor 18% gewijzigd door vali op 26-09-2012 23:11 ]

• justice strike
vali schreef op woensdag 26 september 2012 @ 23:03:
[...]

Mij maakt een 3th party app wel degelijk uit, alleen probeer ik duidelijk te maken dat het nergens op slaat dat je een OS totaal links laat liggen door 1 developer die zijn zaken niet goed op orde heeft. Developers zoals Kik messenger werkt namelijk stukken beter, hoezo kan whatsapp dit niet?? Sinds de 2.8.1.1 update werkt het wel stukken beter, maar ze hebben hier wel lang over gedaan tbh

Daarnaast heb ik wp7 gekozen voor zijn stabiele en snelle ervaring en vooral dat alles geïntrigeerd is in het OS. Dat de andere platformen iets simpels als een mail app nog steeds niet geïntrigeerd hebben vind ik alleen maar raar en niet meer van deze tijd.

Niks is makkelijker om snel iemand een contacten lijst aan te klikken en daarna de keuze krijgen van welkemail adres je gebruik van wilt maken (sync zelf met 4 email adressen) Andere Osen bekijken dit concept van Microsoft af en je ziet nu ook opeens BlackBerry dit toepassen in bb10..
Voor mij is het wel een punt als die ene developer een grote invloed heeft. Als gchat niet naar behoren werkt op wp8 dan zou ik nog best wel eens kunnen overwegen een android te nemen. Gchat is zo ongeveer het medium wat ik gebruik (naast whatsapp). Gewoon, omdat ik het bijna exclusief gebruikt en de mensen om mij heen ook (en die stappen niet over)

Pagina: 1 ... 6 ... 46 Laatste