T.net heeft de Dualcore en de Quadcore al eens met elkaar vergeleken:kippengaas schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:15:
Ook al is WP8 er nog niet, vroeg ik mij af hoe goed wp 7.x telefoons WP8 kunnen (?) gaan draaien door middel van een jailbreak. Ik bezit nu een van de snellere wp 7 phones (omnia W) en ben teleurgesteld dat ik WP8 ga missen. Het klopt wel degelijk dat ik nu plezier heb van mijn telefoon, maar ben bang dat ontwikkelaars geen aandacht meer zullen hebben voor WP7 apps. Dan blijven er 2 mogelijkheden over: of een nieuwe telefoon kopen (terwijl ik mijn oude toestel nog geen 4 maanden heb) of jailbreaken (als dat mogelijk is).
Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom de Lumia 920 een dualcore krijgt? WP7 was gemaakt voor single cores, maar nu multicores worden ondersteund snap ik niet helemaal waarom nokia met zijn nieuwe top toestel niet meteen een quadcore erin stopt. WP8 zal soepel werken op een dualcore, maar elke fabrikant die nu een high end toestel uitbrengt voor €600 stopt er een quadcore in (de prijs is nog niet bekend van de 920, maar ik ben bang dat deze niet veel goedkoper zal zijn dan €600). Een deel van de potentiele klanten kijkt ook naar de specs van een telefoon en laat hier zijn keuze van afhangen. Dan snijdt Nokia op deze manier toch in zijn eigen vingers?
reviews: Smartphone-shootout: twee tegen vier cores
De dualcore wint het hier van de Quadcore Tegra3.
Dus een dualcore kan best, niet altijd, sneller zijn dan een quadcore. Per core is hij ook sneller, en het energieverbruik ligt lager.De grote troefkaart van de S4 blijkt het werken met Java-code. Bij Caffeinemark, CFBench en Linpack weet Qualcomms nieuwste chip de Tegra 3 heel ver achter zich te laten. In Linpack weet de S4 zelfs de multicoretests te winnen, ook al heeft de Tegra 3 meer cores. Voor Android-apparaten, waarvoor het gros van de apps in Java wordt geschreven, heeft de S4 dus een flinke streep voor.
...blablabla....
Dat is echter nog toekomstmuziek; we hebben nu te maken met de S4 en Tegra 3. En als we die vergelijken, zouden we S4 als winnaar aanwijzen - maar tegelijkertijd moeten we constateren dat beide chips zo goed presteren, dat we de keuze van een smartphone of tablet er niet van zouden laten afhangen.
[ Voor 8% gewijzigd door Devian op 12-09-2012 15:54 ]
https://wren.co/join/Devian