• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
kippengaas schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:15:
Ook al is WP8 er nog niet, vroeg ik mij af hoe goed wp 7.x telefoons WP8 kunnen (?) gaan draaien door middel van een jailbreak. Ik bezit nu een van de snellere wp 7 phones (omnia W) en ben teleurgesteld dat ik WP8 ga missen. Het klopt wel degelijk dat ik nu plezier heb van mijn telefoon, maar ben bang dat ontwikkelaars geen aandacht meer zullen hebben voor WP7 apps. Dan blijven er 2 mogelijkheden over: of een nieuwe telefoon kopen (terwijl ik mijn oude toestel nog geen 4 maanden heb) of jailbreaken (als dat mogelijk is).

Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom de Lumia 920 een dualcore krijgt? WP7 was gemaakt voor single cores, maar nu multicores worden ondersteund snap ik niet helemaal waarom nokia met zijn nieuwe top toestel niet meteen een quadcore erin stopt. WP8 zal soepel werken op een dualcore, maar elke fabrikant die nu een high end toestel uitbrengt voor €600 stopt er een quadcore in (de prijs is nog niet bekend van de 920, maar ik ben bang dat deze niet veel goedkoper zal zijn dan €600). Een deel van de potentiele klanten kijkt ook naar de specs van een telefoon en laat hier zijn keuze van afhangen. Dan snijdt Nokia op deze manier toch in zijn eigen vingers?
T.net heeft de Dualcore en de Quadcore al eens met elkaar vergeleken:
reviews: Smartphone-shootout: twee tegen vier cores
De dualcore wint het hier van de Quadcore Tegra3.
De grote troefkaart van de S4 blijkt het werken met Java-code. Bij Caffeinemark, CFBench en Linpack weet Qualcomms nieuwste chip de Tegra 3 heel ver achter zich te laten. In Linpack weet de S4 zelfs de multicoretests te winnen, ook al heeft de Tegra 3 meer cores. Voor Android-apparaten, waarvoor het gros van de apps in Java wordt geschreven, heeft de S4 dus een flinke streep voor.

...blablabla....

Dat is echter nog toekomstmuziek; we hebben nu te maken met de S4 en Tegra 3. En als we die vergelijken, zouden we S4 als winnaar aanwijzen - maar tegelijkertijd moeten we constateren dat beide chips zo goed presteren, dat we de keuze van een smartphone of tablet er niet van zouden laten afhangen.
Dus een dualcore kan best, niet altijd, sneller zijn dan een quadcore. Per core is hij ook sneller, en het energieverbruik ligt lager.

[ Voor 8% gewijzigd door Devian op 12-09-2012 15:54 ]

https://wren.co/join/Devian

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 21:29
Zelf heb ik ook niet echt behoefte aan een quadcore.... (hell ik zit nu met een single core wp en vind het snel genoeg, behalve opstarten van 3rd party apps), maar ik denk dat sommige consumenten zich hier wel blind op staren. Als dan HTC, Samsung, LG en (waarschijnlijk binnenkort) apple wél een quad core erin hebben zitten, zal dit sommige consumenten over de streep trekken om daarvoor te kiezen in plaats van een telefoon die "maar" dual core heeft.

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:38
McBoom schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:33:
[...]

Wordt dat zo ervaren of zijn er ook benchmarks van?
er zijn ook benchmarks die nagenoeg 2 keer zo hoge score laten zien.
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:46:
[...]

of afhankelijk van welke versie je hebt een 1.5 Ghz dual core Quallcom

De dual core quallcom S4 chip kan het makkelijk bolwerken tegen de quadcore tegra en exynos processor.
ik vergelijk natuurlijk wel 2 exynos processoren om de vergelijking eerlijk te maken (dwz dual vs quad)

[ Voor 45% gewijzigd door justice strike op 12-09-2012 16:46 ]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:40

McBoom

Broem

justice strike schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:45:
[...]

ik vergelijk natuurlijk wel 2 exynos processoren om de vergelijking eerlijk te maken (dwz dual vs quad)
Maar de doorsnee smartphone-koper zal dat allemaal een worst zijn. Die ziet alleen dualcore/quadcore staan, wat voor chippies het zijn zal ze aan hun anus oxideren. Feit blijft gewoon dat een quadcore niet perse sneller hoeft te zijn dan een dualcore.

The ramblings of an idiot

Verwijderd

Windows Phone 8 SDK: http://windowsteamblog.co...-program-is-now-open.aspx
.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2012 22:16 ]

• justice strike
McBoom schreef op woensdag 12 september 2012 @ 17:55:
[...]
Maar de doorsnee smartphone-koper zal dat allemaal een worst zijn. Die ziet alleen dualcore/quadcore staan, wat voor chippies het zijn zal ze aan hun anus oxideren. Feit blijft gewoon dat een quadcore niet perse sneller hoeft te zijn dan een dualcore.
als het je aan je reet kan roesten dan kunnen we wel stellen dat quad core in meeste gevallen wel minstens even snel dan niet sneller is. Zelfs dan de dual core krait! Dus dan is de doorsnee smartphone koper toch goed bezig.

[ Voor 56% gewijzigd door justice strike op 13-09-2012 10:37 ]

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:40

McBoom

Broem

justice strike schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:37:
[...]

als het je aan je reet kan roesten dan kunnen we wel stellen dat quad core in meeste gevallen wel minstens even snel dan niet sneller is. Zelfs dan de dual core krait! Dus dan is de doorsnee smartphone koper toch goed bezig.
Ik zeg toch niet dat het mij niet uitmaakt? :? Zoals je in de quadcore vs. dualcore review op T.net kan lezen is met de ene benchmark de quadcore sneller en bij een andere de dualcore, dus onder de streep maakt dat niet uit. Zelf zou ik eerder kiezen voor een goede dualcore, hell, ik heb nu zelfs een singlecore WP7 telefoon en daar ben ik meer dan tevreden over, ik zou niet weten waarom er een dualcore in zou moeten zitten. Ik vind het veel leuker om te zeggen dat mijn telefoon meer dan soepel draait op maar één processor tegen iemand die zit te 'patsen' met een quadcore :P

The ramblings of an idiot

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:14
justice strike schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:37:
[...]

Ik denk zelfs dat ze dingen als NFC of 60hz als displayframerate dan wel weer opvallend vinden. De hardware kan zich in ieder geval meten en dat is toch wel belangrijk, daarnaast heb je toch al een verschil in gebruik van de telefoon waardoor je het minder goed kunt vergelijken (al gok ik dat de 2e generatie van WP8 dat toch wel zal hebben).

Wat WP8 echt kan helpen is dat men reclame gaat maken voor applicaties die erop draaien. Dus niet alleen de berichten van "nu verkrijgbaar op iOS, Android en Windows Phone), maar ook gewoon "Probeer de nieuwe Whatsapp op de Lumia 920" e.d. Als ze dat niet doen, blijven mensen denken dat ze maar beter bij Apple of Google kunnen blijven voor hun apps.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• justice strike
Martinspire schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:29:
[...]

Ik denk zelfs dat ze dingen als NFC of 60hz als displayframerate dan wel weer opvallend vinden. De hardware kan zich in ieder geval meten en dat is toch wel belangrijk, daarnaast heb je toch al een verschil in gebruik van de telefoon waardoor je het minder goed kunt vergelijken (al gok ik dat de 2e generatie van WP8 dat toch wel zal hebben).

Wat WP8 echt kan helpen is dat men reclame gaat maken voor applicaties die erop draaien. Dus niet alleen de berichten van "nu verkrijgbaar op iOS, Android en Windows Phone), maar ook gewoon "Probeer de nieuwe Whatsapp op de Lumia 920" e.d. Als ze dat niet doen, blijven mensen denken dat ze maar beter bij Apple of Google kunnen blijven voor hun apps.
Ik ben niet aan het promoten voor dual of quad. Maar de stelling dat quadcore geen toegevoegde waarde heeft is natuurlijk ook onzin. Dat is een stelling die toentertijd ook de ronden deden op de pc toen ze net over gingen van single naar multi core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:57
justice strike schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:57:
[...]

Ik ben niet aan het promoten voor dual of quad. Maar de stelling dat quadcore geen toegevoegde waarde heeft is natuurlijk ook onzin. Dat is een stelling die toentertijd ook de ronden deden op de pc toen ze net over gingen van single naar multi core.
De quad-cores die momenteel terug te vinden zijn in de One X en de SGS3 zijn beide gebasseerd op een verouderde Cortex A9 instructie set. De nieuwe dual-core S4 is een hybrid soc waarbij nieuwere instructie set Cortex A15 is toegevoegd.
Samengevat: de dual-core S4 kan per kloktik nagenoeg dezelfde informatie verwerken als quad-core met een A9 instructie set. Doordat je ook minder kernen hoeft aan te sturen is de soc ook nog eens zuiniger. Het is dus niet zo gek Microsoft heeft gekozen om deze soc te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Miki schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 08:38:
[...]

De quad-cores die momenteel terug te vinden zijn in de One X en de SGS3 zijn beide gebasseerd op een verouderde Cortex A9 instructie set. De nieuwe dual-core S4 is een hybrid soc waarbij nieuwere instructie set Cortex A15 is toegevoegd.
Samengevat: de dual-core S4 kan per kloktik nagenoeg dezelfde informatie verwerken als quad-core met een A9 instructie set. Doordat je ook minder kernen hoeft aan te sturen is de soc ook nog eens zuiniger. Het is dus niet zo gek Microsoft heeft gekozen om deze soc te ondersteunen.
Daarnaast moet de software ook van al die cores gebruik kunnen maken. Laatst zei Intel nog dat Android bijvoorbeeld helemaal niet zo geschikt is voor multi-core. Daarnaast zie je ook in benchmarks dat de dual core S4 vaak sneller is dan de Tegra 3. Dus inderdaad, quadcore vs dualcore is geen zinnige vergelijking. Er komen veel meer factoren bij kijken.

De S4 heeft overigens een Krait-core ;) Is welliswaar gebaseerd op ARM, maar wel door Qualcomm aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Heeft deze krait core ook de Adreno 320 GPU?

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
RoD schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 08:41:
De S4 heeft overigens een Krait-core ;) Is welliswaar gebaseerd op ARM, maar wel door Qualcomm aangepast.
Yupp, vandaar dat ik aangaf dat het een hybride soc is, het is dus geen volledige soc gebasseerd op de Cortex A15 instructie set. Als de geruchten kloppen is nieuwe iPhone 5 de eerste met de nieuwe Cortex 15 dual-core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
ArcticWolf schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 08:45:
Heeft deze krait core ook de Adreno 320 GPU?
Dat verschilt natuurlijk welke versie van de S4 is gebruikt, er zijn er een aantal in omloop namelijk :)
De Lumia 920 gebruikt de MSM8960 waar een Adreno 225 in meegebakken zit.

Mooi overzicht: Wikipedia: Snapdragon (system on chip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
In ander nieuws: met de nieuwe beta van Skype (desktop) kun je ook inloggen met je facebook en microsoft account. Daarnaast kun je voortaan ook chatten op die netwerken, wat meteen Skype weer interessanter kan maken dan andere messaging apps omdat het zowel diensten combineert als videobellen mogelijk maakt. Hoe dat met groepsgesprekken zit weet ik niet, maar als die ook wat verbeteren zie ik een goede toekomst.

Logische stap en het was volgens mij dan ook eerder de vraag wanneer ipv of het er kwam, maar nu is het er dus.
Had er ook al een nieuwssubmit van gemaakt, maar blijkbaar is het niet belangrijk genoeg ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Miki schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 08:55:
[...]

Dat verschilt natuurlijk welke versie van de S4 is gebruikt, er zijn er een aantal in omloop namelijk :)
De Lumia 920 gebruikt de MSM8960 waar een Adreno 225 in meegebakken zit.

Mooi overzicht: Wikipedia: Snapdragon (system on chip)
mm.. Ik heb nu een S3 met de Adreno 225, hij is snel zat voor mij nu en je kan er Tegra 3 spellen op spelen met wat frameloss soms.
Maar wel jammer dat de 320 niet is gebruikt. Voor applicaties zal de S4 snel genoeg zijn, voor nieuwe games wordt het lastiger.

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Tadaaa! Klaar. :+
Windows Phone 8 has been signed off for RTM
LiveSino.net reports that a Microsoft team member has tweeted these pictures on Weibo of the Windows Phone team signing off the RTM Signature Edition of Windows Phone 8 (the top picture shows Terry Myerson, Corporate Vice President, Windows Phone Division), meaning the software is finally ready for final integration by OEMs.

There is no way of knowing if this is on time or late, but it does mean the software is now feature complete, with no further feature additions likely except by OEMs, and that OEMs only have 5-6 weeks left before the rumoured launch date to complete the final integration with hardware and get phones flashed with the completed OS out of the door.

Afbeeldingslocatie: http://wmpoweruser.com/wp-content/uploads/2012/09/windows-phone-8-rtm_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://wmpoweruser.com/wp-content/uploads/2012/09/windows-phone-8-rtm-2_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://wmpoweruser.com/wp-content/uploads/2012/09/windows-phone-8-rtm-3_thumb.jpg

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 19:26
haha je was mij net voor :+

Ik hoop echt dat we snel een demo zien van wp8 en dat ze alles laten zien@

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 18:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Zodra de sdk uit is zullen we wel meer te horen krijgen

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Narathan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-10 14:33
Ben echt super benieuwd! Heb een Windows Phone 7.5 gehad en dat beviel me al heel goed (Dell Venue Pro) maar door waterschade moeten vervangen door een HTC Desire C.

Ik hoop stiekem wel dat je in WP8 ook aparte music players kan downloaden (of op z'n minst een EQ optie hebt binnen WP8) en een Swype keyboard. Kan eigenlijk niet meer zonder Swype nu ik dat gewend ben

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:16
Aparte music players zijn er al voor WP7 en als je een equalizer wil moet je een HTC kopen, daar zit een equalizer app bij.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Epic patent van Microsoft, super handig! _O-

http://www.wpcentral.com/...-mobile-phone-whacking-it

• vali
j/k... I actually like this idea. It gives me a reason to smack a girl on her booty if I hear a phone ringing.. ;)
"What you doing?!"
"Ohh, I was trying to turn your phone off"
Dit brengt mij op ideeen haha :+

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

vali schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 09:39:
haha je was mij net voor :+

Ik hoop echt dat we snel een demo zien van wp8 en dat ze alles laten zien@
Was jij eerder met de nieuwssubmit? Daar was ik te laat... :P

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• vali
Rowdy.nl schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 17:13:
[...]

Was jij eerder met de nieuwssubmit? Daar was ik te laat... :P
Ik wilde een posted maken vanmorgen voordat ik naar mijn werk ging dat wp8 uit was, had iets teveel haast dus wilde het later op mijn phone doen.. Zag toen al dat het geposted was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverAqua
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-10-2022
Nog 3 dagen dan weten we waar HTC mee gaat komen voor WP8. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.wpcentral.com/sites/wpcentral.com/files/postimages/4213/htcinvite2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Zal Fujitsu zijn wp8 telefoons ook uitbrengen in europa? (en aankondingen?)
}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Ik ben altijd slecht met tijdzones.. hoe laat is dat Nederlandse tijd? En is er ook een live stream?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 22:57
EST is -5 en wij hebben +1, 6 uur tijdsverschil dus.
Zal bij ons rond 16.30 beginnen dus.
(Lang leve de extra klok in Windows 7 :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

We hoeven niet meer te wachten... :P
HTC Elation Windows Phone 8 Device Leaked, Includes Quad-Core Processor
HTC has accidentally posted its upcoming Windows Phone 8 device called HTC Elation on its website. HTC Elation will be the flagship Windows Phone 8 device with specs better than HTC One X. It features Quad core processor, 8MP camera, 32 GB Storage, 2000mAh battery, Beats Audio and 4.7inch SLCD display as well.

Afbeeldingslocatie: http://wmpoweruser.com/wp-content/uploads/2012/09/HTC-Elation-Windows-Phone-8-Device.jpg
Afbeeldingslocatie: http://wmpoweruser.com/wp-content/uploads/2012/09/HTC-Elation-Specs.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
:o een quad core!
jammer van de 4,7"... vind ik toch wel erg groot persoonlijk.

[ Voor 63% gewijzigd door ArcticWolf op 17-09-2012 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Hij schijnt fake te zijn vanwege de usb poort aan de zijkant. hoort aan de onder kant te zijn bij WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Emrulez schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:55:
Hij schijnt fake te zijn vanwege de usb poort aan de zijkant. hoort aan de onder kant te zijn bij WP
Dat is anders gewoon een gerucht geweest. Is niets door MS bevestigd op dat vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:06
Als het fake is hebben ze tenminste wel de moeite genomen om het juiste Windows-logo te gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Wie zegt dat dat een USB poort is? Kan ook best de foto-knop zijn..

Ik mis alleen een mSD slot..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
SilverAqua schreef op zondag 16 september 2012 @ 23:12:
Nog 3 dagen dan weten we waar HTC mee gaat komen voor WP8. :)

[afbeelding]
wat is het nu Iedere keer met de woensdag. Kunnen ze niet gewoon maandag introduceren (of vrijdag voor het weekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Afbeeldingslocatie: http://phandroid.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2012/02/htc-one-x-ICS-phandroid-550x415.jpg
HTC One X

Afbeeldingslocatie: http://www.wp7.nl/wp-content/uploads/2012/09/HTC-Elation-Windows-Phone-8-Device.jpg
HTC Elevation / 8X

Kijk en vergelijk :+
Micro USB lijkt wel iets te hard gekrompen op de Elevation :D

[ Voor 29% gewijzigd door PaT op 17-09-2012 13:49 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:39

BM

Moderator Spielerij
Dat Windows Phone op de backcover is wel knap lelijk trouwens :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

BM schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:50:
Dat Windows Phone op de backcover is wel knap lelijk trouwens :)
Deed HTC bij de Radar ook al
Afbeeldingslocatie: http://cdn.arstechnica.net/11-21-2011/htc_radar_back.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

microusb poort zit niet middenonder.
Dat zou toch door Microsoft opgelegd zijn voor Windows Phone 8 toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverAqua
Volgens mij heeft elke Windows Phone het logo achterop hoor ;) Op mijn HD7 staat zelfs nog het eerste logo van WP7.

En die HTC Elation is nep, er staan zelfs plaatjes van Android tussen, en een Nokia Drive op een HTC toestel? Not gonna happen...

[ Voor 36% gewijzigd door SilverAqua op 17-09-2012 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-10 19:32
Leuke telefoon maar als je het dan vergelijkt met de Lumia 920 valt hij volledig in het niets naar mijn mening. En dan heb ik het niet zozeer over de specs maar vooral het design. En aangezien de One X een hele mooie telefoon is zegt dat niet zozeer iets over het design van de Elation maar vooral over dat van de Lumia.

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las net dat het een hele goede photoshop is.

Edit: http://www.wp7.nl/21263/h...er-ongeluk-op-site-gezet/
.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2012 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:45

Shunt

Boe

niks heel goed heel slecht zelfs. Usb poort staat nog gewoon op de zijkant verkeerde icoontjes enz enz enz.
Ik geloof best dat ze op een OneX based design WP8 toestel gaan uit brengen maar niet zoals je hier ziet een klakkeloos copy pasta.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
SilverAqua schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:53:
Volgens mij heeft elke Windows Phone het logo achterop hoor ;) Op mijn HD7 staat zelfs nog het eerste logo van WP7.

En die HTC Elation is nep, er staan zelfs plaatjes van Android tussen, en een Nokia Drive op een HTC toestel? Not gonna happen...
ik dacht dat microsoft nokia drive ging integreren in het os.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Waarom heeft iedereen het erover dat de USB verkeerd zit.

MS heeft nog nergens aangegeven dat daar een standaard in zit. Als er een nieuwsbericht van verschijnt prima, maar die op tweakers was ook een dik onbevestigd gerucht!!

Dat die op de HTC WP8 telefoon kleiner is, komt ook omdat ie toch een groter formaat scherm en behuizing heeft? Dan is ie toch in verhouding kleiner?

[ Voor 24% gewijzigd door Martinspire op 17-09-2012 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverAqua
justice strike schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:27:
[...]

ik dacht dat microsoft nokia drive ging integreren in het os.
Nee je hebt gelijk, Nokia Drive komt ook naar andere brands. Alleen nog steeds een slechte Photoshop net als alle andere (gelekte) HTC WP8 toestellen of HTC moet echt geen vernieuwing willen geven en willen concurreren met Nokia. Fantasieloze designs van HTC... dus ik hoop maar dat ze de 19de met wat beters komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
Martinspire schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:36:
Waarom heeft iedereen het erover dat de USB verkeerd zit.

MS heeft nog nergens aangegeven dat daar een standaard in zit. Als er een nieuwsbericht van verschijnt prima, maar die op tweakers was ook een dik onbevestigd gerucht!!

Dat die op de HTC WP8 telefoon kleiner is, komt ook omdat ie toch een groter formaat scherm en behuizing heeft? Dan is ie toch in verhouding kleiner?
Omdat het een aanwijzing is om te denken dat dit een photoshop is? Tel daarbij de exact zelfde variant van de HTC One X, de aanwezigheid van Nokia apps en de zeer kleine ruimte tussen tiles en rand scherm bij op en dan kom ik tot de conclusie dat dit waarschijnlijk een photoshop is. Los zijn het zwakke punten maar bij elkaar opgeteld toch wel een aardige aanwijzing lijkt me.

Ik denk zelf dat HTC niet de One X in een nieuw jasje gaat lanceren als WP8 topmodel; ze komen vaak in de herfst/winter met nieuwe variant van het topmodel van de vorige lente. Ik denk dat ze van dat model twee varianten zullen maken die kwa uiterlijk veel van elkaar weg hebben en waarvan er een op WP8 en een op Jelly Bean draait. Er waren al geruchten dat ze met een update kwamen voor de One X, dat toch niet het verkoop succes bracht dat verwacht was.

En ze zullen goed in willen haken in WP8, vooral omdat ze bij Android de strijdt een beetje verloren hebben van de Galaxy serie van Samsung. De ATIV S van Samsung heeft, naar mijn mening, maar een duf design en een nog duffere naam (niks voor Samsung, die altijd met 'super', 'HD' en 'plus' strooien); Op de WP8 markt liggen dus kansen voor HTC. Bij WP telefoons zal de strijdt toch ook veel uitgevochten worden op design gebied want de telefoons hebben kwa hardware toch erg veel van elkaar weg.

Ik ben zelf voor het eerst aan het kijken naar een WP8 model en ben erg benieuwd naar de definitieve mogelijkheden van het OS. Maar nog belangrijker ga ik vinden of mijn belangrijke apps goed draaien op WP8: Whatsapp, facebook, goede twitter client, Nu, Spotify, anders ga ik nooit die switch maken.

Danku PaT

[ Voor 23% gewijzigd door Mr Ton op 17-09-2012 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

psssttt, WM was tot 6.5, sindsdien korten we Windows Phone af met WP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:41
Ben zelf ook wel benieuwd naar HTC. Die kan nog wel eens met iets leuks komen. Hopelijk een mooi design-toestel zoals de One S en een topmodel ala One X. En hopelijk doen zij ook mee met leuke innovaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Mr Ton schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:15:
[...]

Omdat het een aanwijzing is om te denken dat dit een photoshop is? Tel daarbij de exact zelfde variant van de HTC One X, de aanwezigheid van Nokia apps en de zeer kleine ruimte tussen tiles en rand scherm bij op en dan kom ik tot de conclusie dat dit waarschijnlijk een photoshop is. Los zijn het zwakke punten maar bij elkaar opgeteld toch wel een aardige aanwijzing lijkt me.

Ik denk zelf dat HTC niet de One X in een nieuw jasje gaat lanceren als WP8 topmodel; ze komen vaak in de herfst/winter met nieuwe variant van het topmodel van de vorige lente. Ik denk dat ze van dat model twee varianten zullen maken die kwa uiterlijk veel van elkaar weg hebben en waarvan er een op WP8 en een op Jelly Bean draait. Er waren al geruchten dat ze met een update kwamen voor de One X, dat toch niet het verkoop succes bracht dat verwacht was.

En ze zullen goed in willen haken in WP8, vooral omdat ze bij Android de strijdt een beetje verloren hebben van de Galaxy serie van Samsung. De ATIV S van Samsung heeft, naar mijn mening, maar een duf design en een nog duffere naam (niks voor Samsung, die altijd met 'super', 'HD' en 'plus' strooien); Op de WP8 markt liggen dus kansen voor HTC. Bij WP telefoons zal de strijdt toch ook veel uitgevochten worden op design gebied want de telefoons hebben kwa hardware toch erg veel van elkaar weg.

Ik ben zelf voor het eerst aan het kijken naar een WP8 model en ben erg benieuwd naar de definitieve mogelijkheden van het OS. Maar nog belangrijker ga ik vinden of mijn belangrijke apps goed draaien op WP8: Whatsapp, facebook, goede twitter client, Nu, Spotify, anders ga ik nooit die switch maken.

Danku PaT
Sorry hoor, maar een aantal dingen zijn snel te debunken die jij als aanwijzingen neemt:
Micro-usb zit op verkeerde plek
-Er is niets bevestigd of vastgelegd dat er daadwerkelijk een standaard gaat komen. Samsung hanteerd al langer een usbaansluiting aan de onderkant en Nokia is daar ook niet onbekend mee. Alleen HTC heeft dat volgens mij nooit gehad, waardoor dat nog best kan kloppen.
Micro usb is te klein
-Het scherm en de behuizing zijn groter dan de One X, waarom zou die USB aansluiting dan mee moeten groeien? Dat lijkt mij juist een slechte fotosoep
Nokia Apps
-Er staat alleen een drive icoontje en het kan best zijn dat die nu hetzelfde gaat zijn als Nokia Drive omdat Nokia nu de leverancier is. Dat Bing Maps mogelijk wel blijft, maar dat Nokia voor de navigatie gaat.
Kleine rand
Icoontjes lijken niet
-Het is zeker nog nooit gebeurd dat er een stock-image op een ontwerp voor de website wordt geplakt? Aangezien WP8 nog niet klaar was ten tijde van het maken van de pagina (denk ik zo) of de telefoon, acht ik de kans groot dat het gewoon een tijdelijke afbeelding is geweest.
-Voor zover ik kon zien is dat bij de Lumia ook wel, maar je ziet dat het bij de One X ook wel is. Waardoor het opvalt is omdat er bij Android nog wat meer zwart aan de boven en onderkant zit, maar dat is gewoon de GUI al.
Hij lijkt op de One X
-En de ATIV S lijk niet op een mix van huidige WP toestellen en de Galaxy? En Nokia 920/820 lijken niet op 900/800? iPhone 5 niet op de 4S? Sorry hoor, maar dat vind ik juist helemaal niet gek. Ik had ook graag een wat unieker ontwerp gezien, maar HTC staat nou niet echt bekend om zijn baanbrekende design.

Ik sta er dadelijk niet van te kijken als dit model in de buurt zal komen. Er zitten wat haken en ogen aan het ontwerp, maar is nog niet zo heel schokkend erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
SilverAqua schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:53:
Nee hoor, de Lumia serie iig niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:11

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Mr Ton schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:15:
[...]

Maar nog belangrijker ga ik vinden of mijn belangrijke apps goed draaien op WP8: Whatsapp, facebook, goede twitter client, Nu, Spotify, anders ga ik nooit die switch maken.

Danku PaT
Nou wees gerust. Whatsapp draait redelijk, facebook zit grotendeels geintegreerd, goede twitter clients genoeg en Spotify werkt ook goed. Verdere must have apps zoals bankieren van ABN, SNS en Rabo werken perfect. Aangezien Nokia ook nog een soort van deal met Whatsapp heeft gesloten, lijkt het mij dat de WA versie die op WP8 komt ook wel goed uit de verf zal komen.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 11:49
MRELynx schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:06:
[...]
Aangezien Nokia ook nog een soort van deal met Whatsapp heeft gesloten, lijkt het mij dat de WA versie die op WP8 komt ook wel goed uit de verf zal komen.
Op de lumia's iig. Of misschien komt er een WA premium die elke Lumia gebruiker gratis krijgt?
Ik blaat nu wat in het rond hoor.
Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt bij een HTC (wat voor OS ook) dat ik dacht 'die lijkt me interessant'. Hier ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Ik denk toch dat die HTC Elation fake is, of tenminste het plaatje ervan... Ik mis namelijk de cameraknop. Die is wel verplicht door MS en dat is geen gerucht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 11:41
Het scherm met de tiles is 100% fake. Links van Nokia Drive is Nokia Creative Studio, links van IE is Nokia Music, allebei blijven exklusiv Nokia. Of HTC gaat Nokia betalen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ook de specs-sheet zit best krom in elkaar. Als je bij battery kijkt, dan staat 2000mah wel heel dicht achter de ":". Daarnaast zijn er in de korte tijd dat dit online heeft gestaan 3 reviews geweest en zijn er 10 tweets op Twitter te vinden over het toestel. Ben benieuwd of iemand die 10 tweets echt kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:57

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ramon schreef op maandag 17 september 2012 @ 18:57:
Ik mis namelijk de cameraknop. Die is wel verplicht door MS en dat is geen gerucht ;)
Cameraknop zit normaal aan de andere kant.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

zonoskar schreef op maandag 17 september 2012 @ 21:04:
[...]

In het vooraanzicht zie je wel de volumeknopen zitten, maar geen cameraknop. Alleen dat al is genoeg om het als nep aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
zonoskar schreef op maandag 17 september 2012 @ 21:04:
[...]

Ik snap dat het ingewikkeld is, heb het even getekend voor je:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lqRxN.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ramon schreef op maandag 17 september 2012 @ 21:24:
[...]

Ik snap dat het ingewikkeld is, heb het even getekend voor je:

[afbeelding]
_/-\o_ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Die volumeknoppen zie je bij de one x ook aan de linkerkant van de afbeelding zitten, maar bij de elevation dus niet. En het gebrek aan cameraknop is ook wel erg raar, al kan ie natuurlijk nog verzonken liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Als de hardware zo erg lijkt op de HTC One X zou het dan niet mogelijk zijn dat ik daar straks Windows Phone 8 op kan installeren? Moet toch een XDA dev voor elkaar kunnen krijgen zou je zeggen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 01:51:
Als de hardware zo erg lijkt op de HTC One X zou het dan niet mogelijk zijn dat ik daar straks Windows Phone 8 op kan installeren? Moet toch een XDA dev voor elkaar kunnen krijgen zou je zeggen.
alleen als er binaries voor zijn, anders kan het wel maar dan ben je een paar jaar verder voordat je de drivers hebt geschreven :+ en aangezien op enkele fabriekanten na niemand de binaries vrijgeeft...

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 18-09-2012 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
ArcticWolf schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 06:29:
[...]

alleen als er binaries voor zijn, anders kan het wel maar dan ben je een paar jaar verder voordat je de drivers hebt geschreven :+ en aangezien op enkele fabriekanten na niemand de binaries vrijgeeft...
Zelfs dan is het onmogelijk want WP8 kijkt naar een speciale chip op je telefoon die een bepaalde code moet bevatten die hetzelfde is als in het OS verwerkt is. Die heb je dan allebei niet, waardoor dat niet gaat lukken. Roms gebruiken zal vrijwel uitsterven op WP8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
MRELynx schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:06:
[...]

Nou wees gerust. Whatsapp draait redelijk, facebook zit grotendeels geintegreerd, goede twitter clients genoeg en Spotify werkt ook goed. Verdere must have apps zoals bankieren van ABN, SNS en Rabo werken perfect. Aangezien Nokia ook nog een soort van deal met Whatsapp heeft gesloten, lijkt het mij dat de WA versie die op WP8 komt ook wel goed uit de verf zal komen.
Dit kan wel eens belangrijk worden. Geen idee wat ze willen toevoegen, misschien wat andere kleurtjes en emoticons, zolang het maar goed en stabiel draait. Maar die exclusieve apps zien er tenminste nuttig uit, beter als die zooi die ik bij mn Galaxy standaard geinstalleerd kreeg.

Ik zat trouwens te denken, als Microsoft (of Nokia zelf voor mijn part) echt nog een stapje voor wilt komen op Android en iOS moeten ze SwiftKey overnemen. Dat is een bedrijf dat 3rd party toetsenbord software maakt voor Android en is echt met afstand het beste virtuele toetsenbord waar ik ooit mee getypt heb. Als ze dat overnemen, in het OS verwerken en dus exclusief voor WP hebben is dat echt een voordeel tov de concurrentie, een fatsoenlijk toetsenbord is toch wel een van de belangrijkste onderdelen van een telefoon, en Microsoft en Nokia hebben geld zat. Nu weet ik niet hoe goed WP toetsenbord nu is, die van Apple is wel redelijk maar kan echt niet tegen SwiftKey op. Zou wel beroerd zijn voor Android gebruikers, al heel lang de best verkochte betaalde app in de Play store, maar zou voor mij een key selling point kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Als je nog nooit met een WP phone gespeeld hebt weet je ook niet dat het toetsenbord van WP erg goed is. Lijkt zelfs erg op SwiftKey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
CAP-Team schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 12:05:
Als je nog nooit met een WP phone gespeeld hebt weet je ook niet dat het toetsenbord van WP erg goed is. Lijkt zelfs erg op SwiftKey.
Fijn dat je je opmerking zo goed beargumenteerd ;)

Heb een keer een berichtje getypt met WP7 en ken het toetsenbord van filmpjes; ja het is een goed toetsenbord met woordvoorspelling net zoals elk toetsenbord van Samsung, HTC en Apple. Maar het valt niet te vergelijken met Swiftkey, ja misschien kwa uiterlijk want wie haalt nou de spatiebalk weg bij Swiftkey, ik nog niet. Maar het kan niet woorden verbeteren, voorspellen, woorden splitsen en zich volledig aanpassen aan jou manier van typen en woordgebruik. Ik ram zelf altijd op de 'B' in plaats van de spatiebalk, heerlijk toch als hij dan van 'Heyballesbgoef' maakt 'Hey alles goed'. Dat kan een WP toetsenbord niet, dat kan geen enkel ander toetsenbord dan SwiftKey. Volgens de stats typ ik 34% efficienter door die app. En toen ik even googlede kwamen er meer mensen met het idee.

Het is maar een idee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Windows Phone heeft ook dat soort aanpassingen. Wat jij met de B hebt, heb ik met de V nog wel eens (als vervanging van de spatie). Dan splitst Windows Phone 7.5 gewoon de woorden op in losse woorden. Enige wat ik nog wel eens vervelend vindt is:
- het woord "OK" wordt altijd als "ik" herkend.
- als je de backspace gebruikt, wil ik nog wel eens per ongeluk de p indrukken.

Dat zijn eigenlijk de enige frustraties, want qua woordherkenning gaat het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
En random hoofdletters komt bij mij ook vaak voor. Verder is het idd een fijn keyboard, vele malen beter dan het standaard android keyboard iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Mr Ton schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 12:20:
[...]

Heb een keer een berichtje getypt met WP7 en ken het toetsenbord van filmpjes; ja het is een goed toetsenbord met woordvoorspelling net zoals elk toetsenbord van Samsung, HTC en Apple. Maar het valt niet te vergelijken met Swiftkey, ja misschien kwa uiterlijk want wie haalt nou de spatiebalk weg bij Swiftkey, ik nog niet. Maar het kan niet woorden verbeteren, voorspellen, woorden splitsen en zich volledig aanpassen aan jou manier van typen en woordgebruik. Ik ram zelf altijd op de 'B' in plaats van de spatiebalk, heerlijk toch als hij dan van 'Heyballesbgoef' maakt 'Hey alles goed'. Dat kan een WP toetsenbord niet, dat kan geen enkel ander toetsenbord dan SwiftKey. Volgens de stats typ ik 34% efficienter door die app. En toen ik even googlede kwamen er meer mensen met het idee.
Verbeteren: Check
Voorspellen: Check
Splitsen: Check

Dus ik denk dat je het WP virtuele toetsenbord best lekker gaat vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Voorspellen van de volgende woorden kan WP7.5 ook nog niet, maar in WP8 moet dat wel kunnen (zo is al uitgelekt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:11

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ik mis wel een toetsenboard ala Swipe. Dat heb ik veel gebruikt op android en als je er eenmaal aan gewend bent, typt het echt veel sneller. Dat Swiftkey ziet er iig wel goed uit. Overigens is het WP7.5 toetsenboard ook wel goed. Heb zelden dat ik de backspace moet gebruiken omdat ik iets verkeerds heb getypt.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:18

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

MRELynx schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 13:07:
Ik mis wel een toetsenboard ala Swipe. Dat heb ik veel gebruikt op android en als je er eenmaal aan gewend bent, typt het echt veel sneller. Dat Swiftkey ziet er iig wel goed uit. Overigens is het WP7.5 toetsenboard ook wel goed. Heb zelden dat ik de backspace moet gebruiken omdat ik iets verkeerds heb getypt.
Swype is inderdaad het enige dat ik van mijn Android foon beter vond dan mijn Lumia 800 (en de werking van WhatsApp mja das een app daar kan MS verder weinig aan doen...) Daarmee kun je je telefoon heerlijk met 1 hand bedienen; met het (toch wel heerlijke) toetsenbord van WP7 kan (ik) dat niet....

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverAqua
Misschien nog wel twee dingen die wel leuk zijn om in de gaten te houden, op 25 september zou Huawei een nieuw toestel (of toestellen) met WP8 aan gaan kondigen. En hieronder is ook naar alle waarschijnlijkheid een ZTE WP8 toestel te zien zijn, en een W8 tablet. Morgen weten we in ieder geval waar HTC mee gaat komen. :)

Afbeeldingslocatie: http://assets.sbnation.com/assets/1390471/ztetablet.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:01

HollovVpo1nt

I like gadgets

Misschien een gek idee, maar ik zou een Windows 8 Tablet + Windows Phone 8 Toestel Bundel als 1 abonnement wel leuk vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ik was ze idd toch wel van plan om te gaan halen. Maar zou niet te betalen zijn voor een gemiddeld persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:01

HollovVpo1nt

I like gadgets

Klopt, de voornaamste reden dat ik nog mijn oude HD2 rock is dat ik een nieuw toestel gewoon niet kan betalen : ( Ik kan niet 50 euro neerleggen per maand voor een high end toestel. Jammer dat de prijzen zo zijn gestegen trouwens, want ik mijn HD2 rond zijn launch - toen hij het aller high endste van de high endste was - voor 25 euro per maand, 2 jaar lang weten te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 14:12

defcon84

Multipass?

HollovVpo1nt schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:48:
Misschien een gek idee, maar ik zou een Windows 8 Tablet + Windows Phone 8 Toestel Bundel als 1 abonnement wel leuk vinden!
zou idd wel interessant zijn.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 15:00:
Klopt, de voornaamste reden dat ik nog mijn oude HD2 rock is dat ik een nieuw toestel gewoon niet kan betalen : ( Ik kan niet 50 euro neerleggen per maand voor een high end toestel. Jammer dat de prijzen zo zijn gestegen trouwens, want ik mijn HD2 rond zijn launch - toen hij het aller high endste van de high endste was - voor 25 euro per maand, 2 jaar lang weten te vangen.
Ik heb mijn HD2 vorig jaar voor 150eur weggedaan. En bij een Lumia800 met 30eur abbo +/- 150eur bijbetaald. Was een jaar abonnement, met 2 jaar was het nog voordeliger geweest.

Het kan dus wel, goedkoop een goed toestel

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Daarom koop ik dus een los toestel. Is misschien wel een hoop geld in één keer maar daarna ben je voor 20 euro per maand klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:47
Ik koop het toestel ook. Hoop cash, maar stop met mijn prive abbo en ga verder met werk simkaart. Geen tel kosten meer, en ik heb dan nog het voordeel dat ik de telefoon bruto netto kan uit laten keren op mijn werk. Dus .. 42% krijg ik terug?
Kan niet wachten tot de 920 uit komt. Wordt voor mij de 1e keer WP. Altijd Android gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:00
Afbeeldingslocatie: http://cdn.wpcentral.com/sites/wpcentral.com/files/imagecache/large/postimages/4213/HTC%20Tease.jpeg
Tipje van de sluier van een nieuwe HTC? (met WP8?)
Is denk ik de HTC 8X...

[ Voor 61% gewijzigd door ikmattie op 19-09-2012 10:48 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hoofd editor van WPCentral heeft de nieuwe HTC WP8 modellen al gezien en zegt:
Well I can tell you I've seen the HTC devices that will be coming with Windows Phone 8, and they are stunning. Get excited about them, because HTC are rising to Nokia's challenge and have produced some seriously beautiful designs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Nou, ik weet al wat ik wil, nu nog een fabrikant die het maakt:
- Ong 4,5" gorilla scherm
- mSD slot
- flinke batterij

Al de rest is standard (WP8 included) of extra, en zeker ook welkom, maar niet noodzakelijk (voor mij), zoals handschoen-bediening, draadloos laden, Nokia Drive (ik heb Navigon al :) ), felle kleuren/hip design enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:11
[...]

Interessant voor jou om te lezen is: http://research.microsoft...s/wp7keyboard-042811.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
[...]

Ik heb nog nooit met swiftkey getypt maar WP kent wel degelijk woordverbeteringen en voorspellen. WP voorspelt daarnaast o.a. welke lekker statistisch gezien na je vorige letter zou komen en maakt die ene letter op het toetsenbord onzichtbaar iets groter zodat het makkelijker in te drukken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 11:41
EgMaf schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 20:58:
Nou, ik weet al wat ik wil, nu nog een fabrikant die het maakt:
- Ong 4,5" gorilla scherm
- mSD slot
- flinke batterij
Heb er net eentje voor je gebouwd, volgend jaar in Garage Sale bij AH, adviesprijs ???, precies jouw specs:

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-YHY0rZKXaVc/UFjrh-kwl0I/AAAAAAAAIFo/em3VSieYzTY/s590/htc-bloed4.jpg

• EgMaf
hahaha, thnx. Helaas woon ik niet in (of vlakbij) NL :)

• Donstil
  • Niet online
ArcticWolf schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 06:29:
[...]

Martinspire schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 09:53:
[...]

Zelfs dan is het onmogelijk want WP8 kijkt naar een speciale chip op je telefoon die een bepaalde code moet bevatten die hetzelfde is als in het OS verwerkt is. Die heb je dan allebei niet, waardoor dat niet gaat lukken. Roms gebruiken zal vrijwel uitsterven op WP8
Jammer, had graag wp8 geïnstalleerd om het uit te proberen voordat ik een hele wp8 telefoon zou kopen.

• Martinspire
Donstil schreef op woensdag 19 september 2012 @ 06:10:
[...]

[...]

Jammer, had graag wp8 geïnstalleerd om het uit te proberen voordat ik een hele wp8 telefoon zou kopen.
Dan probeer je het toch uit in de winkels? Denk overigens dat het gevoel wel hetzelfde blijft als je bij WP7 hebt, ook een boel animaties zullen hetzelfde zijn, maar je krijgt mogelijk een andere layout en wat extra's, naast updates voor applicaties

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 20:40:
De hoofd editor van WPCentral heeft de nieuwe HTC WP8 modellen al gezien en zegt:
Well I can tell you I've seen the HTC devices that will be coming with Windows Phone 8, and they are stunning. Get excited about them, because HTC are rising to Nokia's challenge and have produced some seriously beautiful designs.
Maar als het weer van die saaie zwarte en grijze kleuren zijn sla ik HTC over.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Het grootste probleem wat HTC en Samsung hebben is dat Nokia een partnerschap met Microsoft heeft en daardoor een hele sloot aan exclusieve apps heeft die niet op HTC of Samsung draaien. Ik heb daar nu al 'last' van met mijn Omnia W. Ik hoop dat dit met WP8 een beetje afgezwakt gaat worden en dat Nokia een bepaalde tijd exclusief recht heeft, maar dat deze apps ook voor de andere fabrikanten beschikbaar worden. Ik vind die Lumia's wel erg mooi, maar zo enorm groot, de bezels zijn echt huge, waardoor het toestel gewoon veel te groot wordt voor het scherm. Maar door die exclusieve apps wil ik toch gewoon een Nokia ipv iets anders.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik denk dat het gewoon laksheid is/was van Samsung/HTC? MS heeft een groot aandeel in Nokia maar dat wil niet zeggen dat het andere fabrikanten links laat liggen.

• Donstil
  • Niet online
Martinspire schreef op woensdag 19 september 2012 @ 07:51:
[...]

Dan probeer je het toch uit in de winkels? Denk overigens dat het gevoel wel hetzelfde blijft als je bij WP7 hebt, ook een boel animaties zullen hetzelfde zijn, maar je krijgt mogelijk een andere layout en wat extra's, naast updates voor applicaties
Ff uitproberen in de winkel vind ik meestal niet voldoende, zou er graag ff een weekje mee werken.
Maar goed dat neemt niet weg dat ik enthousiast ben geworden over wp toestellen en er daarom wel eentje zal aanschaffen. (Ik ben drie maandjes geleden naar Android overgestapt na 5 jaar iPhoneOS/iOS en dat heeft me wel positief verrast, met contacten in gmail zit je nergens echt aan vast tegenwoordig dus ik stap zo weer over)

Het liefst die gele Lumia maar ik kijk de nieuwe modellen van HTC nog even aan die morgen aangekondigd worden.

Edit: ik zit in gmt-8 dus als ik wakker wordt zie ik ze wel online staan hier.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 19-09-2012 08:53 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:11
@zonoskar, die exclusiviteit heeft echt niets te maken met de parterschap. Nokia heeft gewoon in tegenstelling tot htc en Samsung geld betaald voor die exclusiviteit. Je ziet echt in alles terug dat tot nu toe Nokia de enige grote fabrikant is die echt serieus met WP bezig is. Samsung zit te ver in het android kamp om dat te doen. HTC tot voor kort ook, maar die zijn wat minder gelukkig met het succes van Samsung en hebben nu aangegeven ook wat te zien in WP. Dat deden ze tot WP8 namelijk niet.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Nouja, waardoor het komt vind ik niet zo belangrijk. Stom (voor de gebruiker!) is dat Nokia hun apps alleen laat werken op hun telefoons. Ze kunnen ook kiezen om de apps te verkopen aan gebruikers van andere telefoons en gratis aan te bieden aan Nokia gebruikers, maar dat doen ze niet. Ik vind dat dit het platform schaadt, het is iig niet goed. Als je de HTC telefoon mooier vind moet je maar hopen dat HTC of een andere 3rd party developer een soortgelijke app gaat aanbieden.

Verwijderd

zonoskar schreef op woensdag 19 september 2012 @ 09:35:
Nouja, waardoor het komt vind ik niet zo belangrijk. Stom (voor de gebruiker!) is dat Nokia hun apps alleen laat werken op hun telefoons. Ze kunnen ook kiezen om de apps te verkopen aan gebruikers van andere telefoons en gratis aan te bieden aan Nokia gebruikers, maar dat doen ze niet. Ik vind dat dit het platform schaadt, het is iig niet goed. Als je de HTC telefoon mooier vind moet je maar hopen dat HTC of een andere 3rd party developer een soortgelijke app gaat aanbieden.
Het is een manier van een fabrikant om klanten aan zich te binden en dat staat iedere fabrikant vrij. Vergelijk het met Android waar fabrikanten denken door een schil toe te voegen net wat meer te bieden dan de concurrent.
De navigatie komt nu overigens op elk WP8 toestel terwijl het eerst van Nokia was.

Als Nokia standaard goede eigen apps op hun eigen toestellen plaatst is het een mooie uitdaging voor Samsung en HTC om dat ook te gaan doen.

• Robkazoe
Ik kijk eigenlijk wel uit naar de HTC-conferentie van vanavond. Is deze net als Nokia en Apple ook ergens live te volgen (The Verge ofzo)?

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Er schijnen maar een beperkt aantal mensen op de stream te kunnen inloggen. Exacte details weet ik verder ook niet, maar het wordt dus niet zo'n open event als bij Nokia. The Verge of Engadget zullen wel aanwezig zijn, dus ik verwacht niet anders dan dat die een live verslag doen.

Pagina: 1 ... 5 ... 46 Laatste