Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 22:57
lucash schreef op maandag 03 september 2012 @ 22:22:
[...]

*mompelt iets over nokia 3310, stevigheid en verwisselbare covers*
Dat kan wel zijn, maar een 3310 was veel lichter dan welke Lumia dan ook. Verder waren de schermen des tijds ook veel simpeler en minder gevoelig, zeker omdat daar de cover er overheen viel wat me nu dus totaal niet het geval lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-10 22:28

The_Scarabial

MTB for life!

Damn wat zijn die nokia toestellen lelijk met die kleurtjes, maar het werkt denk ik wel goed voor op straat, al die iphone usertjes zien die felle kleuren en gaan zich afvragen wat het is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 18:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Is dat Nokia event morgen ook ergens via een stream te volgen? En zo ja, waar en hoe laat?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-10 19:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

CAP-Team schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 22:22:
Is dat Nokia event morgen ook ergens via een stream te volgen? En zo ja, waar en hoe laat?
Ja, hier als het niet overbelast raakt: http://www.nokia.com/global/about-nokia/webcast/live/

Om 16:00 Nederlandse tijd. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door mkrmr op 04-09-2012 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
FoggyFreek schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 20:29:
[...]

Smaken verschillen. Van de Accord hebben we alleen een voorkant gezien, schematisch. We zullen het zien! Leuke tijden voor de WP fan in ieder geval. Morgen meer!
True , maar als de Accord er net zo uit ziet als de schematische opbouw dan ben ik er erg fan van in ieder geval. Een aluminium unibody zoals ze eerder deden of meer zoals het in de One serie nu gebruikt word is ook fancy.

Leuke tijden zeker en ik denk dat Nokia ook mooie onthulling gaat doen morgen! En misschien verassen ze me wel compleet en is er wel een "nieuw" model. Time will tell :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

In de US daalt het aandeel WP gebruikers; terwijl het in Finland juist stijgt...

Android 36%
WP7 32%
iOS <30%
Italehti.fi notes IDC predicts similar numbers for Windows Phone in 2016, making Finland not just an outlier, but a prototype for what the whole world will be like in just a few years.
Ben benieuwd of men het gaat halen, alhoewel veel analisten dat verwachten... Ik moet het iig nog zien, alhoewel ik er op de een of andere manier wel vertrouwen in heb, geen idee why...;)

Van het Nokia front nog wat filmpjes....(ivm geen tegenbericht of specifiek Nokia algemeen Topique lekker hier :P)

Hinten op Wireless charging...?

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=R9NkXwTZQT4]

Nog wat nieuws over PureView, dat het beslist niet alleen over het aantal megapixels gaat volgens Nokia's Pureview guru... Size doesn't matter... :+

Nokia’s camera guru Damian Dinning however is making it clear the Pureview name means more than just 41 million pixels, but, in his words, is about “is about blending optics, pixels and image processing in new and different ways to allow you to do things you otherwise cannot”.
...en meer kleurtjes! :)

Afbeeldingslocatie: http://wmpoweruser.com/wp-content/uploads/2012/09/20129421461.jpg
Afbeeldingslocatie: http://wmpoweruser.com/wp-content/uploads/2012/09/20129421411.jpg

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

gauchov6 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 22:29:
[...]

Ja, hier als het niet overbelast raakt: http://www.nokia.com/global/about-nokia/webcast/live/

hmm niet zo'n handige tijd (kids, etenstijd enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:00

HollovVpo1nt

I like gadgets

gauchov6 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 22:29:
[...]

15.30 Nederlandse tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:14
Dan gaan de deuren open, maar het begint echt pas om 16.00 ;)
Dus tenzij ze zo'n vage goochelaar hebben als bij Samsung, denk ik dat je ook pas dan hoeft te gaan kijken.

[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 05-09-2012 00:37 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Jammer, de stream is niet met een Windows Phone te bekijken (geen silverlight)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-10 22:02
Ik zit dat PaT hier stilletjes heeft toegestaan dat we het over hardware hebben, maar eigenlijk gaat dit topic natuurlijk over het Windows Phone 8-OS (de software dus).

Hoewel aansprekende hardware natuurlijk belangrijk is, en ik ook zeer benieuwd ben naar de Nokia-presentatie morgen, ben ik eigenlijk veel meer benieuwd naar WP8 als OS. En ik vind het jammer dat we daar eigenlijk niet echt veel meer van gehoord hebben na de eerste presentatie in juni.

Ik ben WP7 gebruiker van het eerste uur.. en hoewel ik nog steeds gecharmeerd ben van het de "look en feel" van het OS, zijn er naar mijn mening echt veel punten die nog verbeterd kunnen (en moeten) worden ten opzichte van 7.5. Voornamelijk qua "usability" en "interaction design". Wat doet een bepaalde knop of handeling, en is dit logisch?

Ik heb een flink aantal punten in mijn hoofd..maar ik ben meestal vrij lang van stof dus zal niet alles tegelijk erin gooien, maar elke dag een punt ofzo. Ben ook erg benieuwd naar wat jullie ervan vinden, hopelijk kunnen we zo de discussie weer wat meer de software-kant op gooien.

Vandaag op het menu:
Multitasking en de onvoorspelbare "back"-knop.
De terugknop op mijn WP-toestel lijkt echt nóóit te doen wat ik wil. Terwijl je in dezelfde applicatie zit, doet deze in verschillende situaties iets geheel anders. Dit is inconsequent en contra-intuitief, en wekt daardoor irritatie op.

Voorbeeld. In Internet Explorer open ik eerst Nu.nl en dan Tweakers.net.
Druk ik nu op de terug-toets, dan keer ik terug naar Nu.nl. Prima, uitstekend. Dat is de logische actie die je verwacht bij het drukken op de "terug"-toets in een browser. Net als de terug-button in de browser op je pc, je vierde/vijfde muisknop of je backspace-toets op je toetsenbord.

Dezelfde situatie: ik open IE, Nu.nl en dan T.net. Maar dan ga ik naar het homescreen via de windows-knop.
Dan open ik IE weer, via de IE-tile. IE multitasket, zie ik, want T.net staat weer netjes voor mijn neus. Als ik nu echter weer op de terug-knop duw, keer ik weer terug naar het homescreen. Waarom? Ik wil terug naar nu.nl, net zoals voorheen! Erg inconsequent en totáál contra-intuitief.
Ik heb nu op dat moment bovendien twee knoppen om terug naar het homescreen te gaan, de windows-toets en de terug-toets. Maar geen één knop op terug naar de vorige pagina te gaan? Das toch vreemd of niet?
De windows-toets haalt mij altijd terug naar het homescreen, dus waarom ook die actie "binden" aan de terug-toets in dit geval?

Maar het wordt nog gekker.. Want als ik vanuit het homescreen terugkeer naar IE door kort of lang op de terug-toets te drukken, en dan in IE de terug-toets weer gebruik, werkt hij wel zoals verwacht: vorige pagina.

Oftewel: Van de 4 situaties doet de toets 3 keer hetzelfde, en 1 keer wat anders.
Gruwelijk irritant vind ik dat. Jullie hebben dat vast wel ook gemerkt.

Het argument dat het gebruiken van de tile de app opnieuw opstart, waardoor je dus je "actie-historie" verliest, gaat naar mijn menig absoluut niet op. De pagina waarmee ik de browser verliet, staat namelijk weer voor mijn neus. Daarmee wordt dus de schijn van multitasking gewekt, waardoor je dus verwacht terug te keren precies naar hoe het was toen je uit de app ging. Jarenlange gewenning aan multitasking op pc's heeft ons dat geleerd.
Als ik in Windows (op PC) terugschakel naar IE, maakt het toch ook niet uit op wat voor manier ik dat doe?
Via alt-tab, de taskbar, windows-tab, of door alle andere vensters te minimaliseren.. in alle gevallen is de IE die ik terugkrijg exact dezelfde.

Bovendien: de actie achter een knop (hardware of software) in een bepaalde app, moet gewoon altijd hetzelfde zijn. Mensen wennen aan bepaalde handelingen en associeren knoppen bij een bepaald iets. Als die knop dan in één situatie ineens wat anders doet, is dat gruwelijk vervelend. In een browser wordt een terug-knop geassocieerd met "vorige pagina". Zorg dan ook alsjeblieft dat dat altijd zo is.
In de auto.. is het middenste pedaal ook altijd remmen. Zou mooi zijn: midden is remmen. Behalve voor het stoplicht, dan is midden gasgeven! Mooie boel zou dat worden.

Kort samengevat.. Wat hoop ik voor Windows Phone 8?
1) Een knop doet, binnen een app, altijd hetzelfde. Drukken op de terug-toets binnen Internet Explorer; is áltijd "Vorige pagina". Ongeacht de manier waarop ik die app binnen ben gekomen.
2) Het onderscheid tussen fast-app-switching en het "gewoon" opstarten van een app is contra-intuitief en verwarrend. Als ik terugkeer naar een app verwacht ik hetzelfde, of dat nu met een druk op een tile is, via de back-toets of via de multitask-lijst.

Eens? Niet eens? Shoot!

[ Voor 9% gewijzigd door HyperioN op 05-09-2012 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

HyperioN schreef op woensdag 05 september 2012 @ 01:45:
Ik zit dat PaT hier stilletjes heeft toegestaan dat we het over hardware hebben, maar eigenlijk gaat dit topic natuurlijk over het Windows Phone 8-OS (de software dus).
Alleen totdat er serieus wat te melden is. Zodra we vanmiddag hebben gehad, wil ik hier geen nieuwe Nokia meer besproken zien worden ;)

Er wordt al gesleuteld aan een 920 of 820 topic (of misschien wel beiden) Wie voelt zich geroepen een Ativ S topic te maken?
Kort samengevat.. Wat hoop ik voor Windows Phone 8?
1) Een knop doet, binnen een app, altijd hetzelfde. Drukken op de terug-toets binnen Internet Explorer; is áltijd "Vorige pagina". Ongeacht de manier waarop ik die app binnen ben gekomen.
2) Het onderscheid tussen fast-app-switching en het "gewoon" opstarten van een app is contra-intuitief en verwarrend. Als ik terugkeer naar een app verwacht ik hetzelfde, of dat nu met een druk op een tile is, via de back-toets of via de multitask-lijst.

Eens? Niet eens? Shoot!
Ik ben het helemaal met je eens, maar ik denk dat het lastig is om die interactie te verbeteren. Dat zou betekenen dat de back toets NOOIT terug naar het homescreen kan leiden. Dat zal ongetwijfeld weer vragen op gaan roepen.
Maar Multitasking is toch juist op de schop gegaan? Dus wellicht vallen we vanmiddag van onze stoel van wat Microsoft ons gaat vertellen (vast niet, maar je mag blijven hopen).

[ Voor 45% gewijzigd door PaT op 05-09-2012 07:28 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:12
2) eens
1) oneens. De knop is juist uitermate consistent waardoor het huist soms vervelend wordt. De terugknop zorgt er altijd voor dat je terug in de navigation history gaat. Als jij een app opent dan naar de homescreen gaat en dezelfde app weer opent hoort die naar de homescreen te gaan. Het is juist inconsistent als die dan ineens een back in de app zou doen al is dat wellicht wel wenselijk.
Wat betreft je associatieverhaal: het punt is dat de terugknop opereert op telefoon niveau niet op app niveau. Dat hadden ze duidelijker kunnen maken, maar als je met dat in gedachte de knop gebruikt is het juist bijzonder intuïtief wat de knop doet. De zoekknop echter.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Leuk, weer hetzelfde WP7 verhaaltje in een WP8 topic... :+

Je laatste pagina wordt onthouden, niks multitasking. Zou het overigens knap vinden om dit netjes te doen zonder rare trucjes; je navigation stack is gewoon leeg/gereset als je 'm opnieuw opstart. Gewoon met je back knop teruggaan. Je omschrijft ook alleen IE, wat een slecht voorbeeld is. Alle Apps zouden min of meer hetzelfde moeten reageren omdat dit afgedwongen wordt; MS test hier ook op bij certificatie. (Hiero, sectie 5.2.5) Niet altijd even goed, maar toch.

Lees voor de grap afgelopen pagina's eens door; er staat wel iets meer in dan slechts hardware; oa backup opties, kids control, kleuren, secure boot... Dat wordt natuurlijk wel overschaduwd door al die eyecandy... ;)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:18
nu ik gezien heb hoe ze het boot process hebben opgezet (secure boot etc..) ben ik uitermate voorzichtig om een win8 telefoon te nemen.

Je bent namelijk echt overgeleverd aan microsoft en als die besluit niet verder te ontwikkelen dan is het echt wel zuur, je kunt namelijk niet op een rom wachten die door een ander gemaakt is (ala android) en zelfs de hacks die op apple iphone werken zullen dan niet meer werken.

Ik vind android zeker niet goed, maar ik had wel een model ala wm6 graag gezien (wat ik nog steeds als een bijzonder goed os beschouw als je het vergelijkt met wat er nu op de markt is.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Caelorum schreef op woensdag 05 september 2012 @ 07:32:
2) eens
1) oneens. De knop is juist uitermate consistent waardoor het huist soms vervelend wordt. De terugknop zorgt er altijd voor dat je terug in de navigation history gaat. Als jij een app opent dan naar de homescreen gaat en dezelfde app weer opent hoort die naar de homescreen te gaan. Het is juist inconsistent als die dan ineens een back in de app zou doen al is dat wellicht wel wenselijk.
Waarom? Zoals ik zei: als ik een app "open" heb staan, en ik krijg de pagina waar ik vandaan kom te zien, dan verwacht je toch dat die app hetzelfde is? Je wekt immers de indruk van multitasking.
Als ik in Windows 7 op pc hetzelfde doe.. Of nu ik via de taskbar IE weer aanklik, of via alt-tab, het blijft precies dezelfde browser in dezelfde staat.

Ik vind het juist lastig dat een app anders reageert op de manier waarop ik erin kom.

En je hebt áltijd een "terug naar homescreen"-knop, nl. de windows-toets. Als af en toe dan ook nog de terug-toets dat doel dient, is dat overbodig naar mijn mening.
Rowdy.nl schreef op woensdag 05 september 2012 @ 09:05:
Leuk, weer hetzelfde WP7 verhaaltje in een WP8 topic... :+

Je laatste pagina wordt onthouden, niks multitasking. Zou het overigens knap vinden om dit netjes te doen zonder rare trucjes; je navigation stack is gewoon leeg/gereset als je 'm opnieuw opstart.
Wat dacht je van niet opnieuw opstarten als je app al loopt (dus in je app-history staat). Lijkt me niet zo moeilijk, wenselijk zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
justice strike schreef op woensdag 05 september 2012 @ 09:17:
nu ik gezien heb hoe ze het boot process hebben opgezet (secure boot etc..) ben ik uitermate voorzichtig om een win8 telefoon te nemen.

Je bent namelijk echt overgeleverd aan microsoft en als die besluit niet verder te ontwikkelen dan is het echt wel zuur, je kunt namelijk niet op een rom wachten die door een ander gemaakt is (ala android) en zelfs de hacks die op apple iphone werken zullen dan niet meer werken.

Ik vind android zeker niet goed, maar ik had wel een model ala wm6 graag gezien (wat ik nog steeds als een bijzonder goed os beschouw als je het vergelijkt met wat er nu op de markt is.
Is het 100% zeker dat de secure boot aan staat? Ik bedoel Windows RT krijgt dat geintje ook... maar volgens mij was het aan de OEM om te bepalen of deze wel aanstaat.

Daarbij heeft het z'n voor en nadelen.
Zolang MS de software stabiel houdt en genoeg opties houdt om zelf een beetje te customizen kan je namelijk zelf nooit de telefoon bricken of virussen binnen krijgen.

Daarnaast heb je wel gelijk dat je dan 100% gebonden bent aan MS, zoals Apple doet, wat ik persoonlijk ook geen fijn "gevoel" vindt.
Wat ik wel moet zeggen is, is dat ik Android wel een beetje beu ben. Zowel de OEM/Vanilla ROMs en Custom ROMs hebben altijd wel problemen in de software zitten.

Bij de ene ROM werkt die optie wel en bij de andere niet... en een verkeerde app kan je hele telefoon verkloten 8)7

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Mwoah, ik heb het idee dat MS prima aan het OS werkt, maar waar je bij Android de meeste fixes voor hebt zijn de implementaties van de hardware fabrikanten en wat registertweaks. Die schil van bv HTC (Sense) krijgt toch aardig wat updates, maar helaas worden er veel te weinig nieuwe updates naar buiten gebracht, waardoor mensen vaak een half jaar moeten wachten op dat soort updates terwijl ze dus al wel beschikbaar zijn.
Nou weet ik niet precies hoe dat updaten dadelijk gaat, maar MS is over het algemeen wel aardig bezig geweest met de patches en je krijgt ook wel gegarandeerd de laatste versie (tenminste, dat is wat ik als indruk krijg van het laatste nieuws en de nieuwe patch opzet, waar ook een plaats is voor de echte liefhebbers om buiten de officiële updates te kunnen patchen)
Bij Android heb je ook vaak nieuwe updates die niet of laat naar een platform komen, dat is bij Windows nog niet voorgekomen (ok, je gaat niet naar WP8 toe, maar krijgt wel allemaal (!) WP7.8). Het toestel van mijn moeder draait nog op de oude Android, maar daarvoor zijn ook roms te verkrijgen die hem mee naar de nieuwere roms trekken, dat probleem heb je gewoon niet.

Over de back discussie heb ik inderdaad ook al vaak afgevraagd waar die grote verschillen toch vaak vandaan komen. De meeste native apps gaan prima, maar veel 3rd party apps gaan vaak de mist in. Dat er een andere manier is om terug te gaan e.d. Ik zou dan ook graag de toevoeging van gestures in apps willen zien zodat ik daarmee snel terug naar een andere pagina ga. Ik ben er namelijk fan van om met de back knop mijn applicaties af te sluiten ipv weer de hometoets te gebruiken.
Ook vind ik het soms jammer dat hij niet goed reageert. Met mijn Omnia 7 heb ik er al wat minder last van dan mijn vader met zijn Lumia 900, maar soms druk je en dan reageert ie gewoon niet (lampje gaat ook niet branden). Dat komt volgens mij omdat ie dan de vinger nog niet geregistreerd heeft of de toets in slaapstand heeft gezet ofzo. Mijn Home-toets doet het wat dat betreft ook beter dan bij de Lumia 900, die is hardware-matig en doet het dus altijd meteen en geeft me de mogelijkheid om het lockscherm te laten zien (waarvoor mijn vader altijd de powerknop in moet drukken). Daarnaast geeft de Lumia van mn vader te vaak het multitaskingscherm, ook al raakte je de knop erg licht aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 21:07
Om heel eerlijk te zijn vind ik jouw punt niet echt interessant WP8-discussiemateriaal. Ten eerste had je beter de moeite kunnen nemen om dit als "bug"-report in te sturen naar MS zelf. Grotere kans dat er dan wat mee gedaan wordt dan er hier op GoT over te discussiëren. Daarnaast kan je over alle software wel dit soort punten bediscussiëren, dus dat is ook niet echt WP8-specifiek (immers het gaat zelfs nog over WP7). En als je het dan echt over user usability wilt hebben, dan ben je meer opzoek naar echte inconsistentie van bijvoorbeeld een terug-knop. Dus in scherm A/applicatie A doet een terug-knop actie A, terwijl in scherm B/applicatieB de terug-knop voor iets totaal anders wordt gebruikt. Dan heb je namelijk echt een punt dat de gebruiker zijn verwachtingen niet kan projecteren op de terug-knop.

Ik bekijk het juist weer andersom. Ik vind het juist voor WP8 spreken dat er geen ROM opgedraaid kan worden. Grotere kans dat MS daarmee aangeeft te willen investeren in een goed OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

HyperioN schreef op woensdag 05 september 2012 @ 09:20:
[...]
Wat dacht je van niet opnieuw opstarten als je app al loopt (dus in je app-history staat). Lijkt me niet zo moeilijk, wenselijk zelfs.
En hoe start je je App dan opnieuw op? Of kill je 'm?

Ik kan me idd situaties voorstellen dat het wenselijk is om terug te gaan waar je gebleven was maar niet zonder een fatsoenlijke manier om iets opnieuw op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ArcticWolf schreef op woensdag 05 september 2012 @ 09:26:
[...]

Is het 100% zeker dat de secure boot aan staat? Ik bedoel Windows RT krijgt dat geintje ook... maar volgens mij was het aan de OEM om te bepalen of deze wel aanstaat.
dat is alleen voor win x86. Voor ARM moet het aanstaan en is dit een hardware eis vanuit microsoft.
Daarbij heeft het z'n voor en nadelen.
Zolang MS de software stabiel houdt en genoeg opties houdt om zelf een beetje te customizen kan je namelijk zelf nooit de telefoon bricken of virussen binnen krijgen.
mja bricken is je eigen verantwoordelijkheid. Virussen zijn idd wel een goed punt. Die zul je dan niet makkelijk kunnen krijgen. Maar daarmee geef je wel de vrijheid van je hardware op. Ik had graag gezien dat een telefoon toch meer wordt zoals een laptop. Je koopt de hardware en je kunt er zelf software op zetten. Dat wordt met deze toepassing dus omzeep geholpen. wat dat betreft is win8 pro toch wel beter met een user controlled tpm
Daarnaast heb je wel gelijk dat je dan 100% gebonden bent aan MS, zoals Apple doet, wat ik persoonlijk ook geen fijn "gevoel" vindt.
Wat ik wel moet zeggen is, is dat ik Android wel een beetje beu ben. Zowel de OEM/Vanilla ROMs en Custom ROMs hebben altijd wel problemen in de software zitten.
bij apple zijn er nog wel wat mogelijkheden, bij windows zijn die mogelijkheden helemaal uitgebannen (kijk maar naar wp7
Bij de ene ROM werkt die optie wel en bij de andere niet... en een verkeerde app kan je hele telefoon verkloten 8)7
mja, dat moet wat meer gestroomlijnt worden. Maar imho is dat niet anders dan windows xp of windows 7. Daar werkt ook niet altijd alles zoals jev erwacht, maar iedereen is wel blij dat ze nog iets anders op hun pc kunnen gooien.
Martinspire schreef op woensdag 05 september 2012 @ 09:29:
[...]

Mwoah, ik heb het idee dat MS prima aan het OS werkt, maar waar je bij Android de meeste fixes voor hebt zijn de implementaties van de hardware fabrikanten en wat registertweaks. Die schil van bv HTC (Sense) krijgt toch aardig wat updates, maar helaas worden er veel te weinig nieuwe updates naar buiten gebracht, waardoor mensen vaak een half jaar moeten wachten op dat soort updates terwijl ze dus al wel beschikbaar zijn.
mijn punt was niet zozeer de updates die gepushed worden vanuit microsoft. Maar meer dat je ervoor kunt kiezen bij android om een stock rom oid erop te draaien. Dat is imho een groot goed. Je hoeft dan niet perse een half jaar te wachten. En laten we wel wezen, ik zou graag ook wel iets willen developen voor wp8 en makkelijk erop kunnen zetten. Tenslotte is het wel mijn telefoon en als ik daar hello world op wil draaien vind ik niet dat microsoft mag zeggen dat ik dat niet mag.
Nou weet ik niet precies hoe dat updaten dadelijk gaat, maar MS is over het algemeen wel aardig bezig geweest met de patches en je krijgt ook wel gegarandeerd de laatste versie (tenminste, dat is wat ik als indruk krijg van het laatste nieuws en de nieuwe patch opzet, waar ook een plaats is voor de echte liefhebbers om buiten de officiële updates te kunnen patchen)
Bij Android heb je ook vaak nieuwe updates die niet of laat naar een platform komen, dat is bij Windows nog niet voorgekomen (ok, je gaat niet naar WP8 toe, maar krijgt wel allemaal (!) WP7.8). Het toestel van mijn moeder draait nog op de oude Android, maar daarvoor zijn ook roms te verkrijgen die hem mee naar de nieuwere roms trekken, dat probleem heb je gewoon niet.
dat zijn vendor specific versies, de nexus is dan weer heel snel met updates en daarbij heb je dus wel de custom roms die geport worden. De keuze is er om bij de vendor te blijven en/of weg te stappen.

Je ziet nu heel duidelijk dat microsoft kiest om oude hardware niet te ondersteunen. Dat kan heel goed een economische keuze zijn. Als er dan een stel vakidioten een rom hadden kunnen maken van wp8 die op wp7 hardware draait, dan kun je daar zelf nog voor kiezen om dat te draaien. Maar dat is in deze situatie niet mogelijk.

[ Voor 38% gewijzigd door justice strike op 05-09-2012 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
HyperioN schreef op woensdag 05 september 2012 @ 09:20:
[...]En je hebt áltijd een "terug naar homescreen"-knop, nl. de windows-toets. Als af en toe dan ook nog de terug-toets dat doel dient, is dat overbodig naar mijn mening. [...]
Mijn punt is dat je aan de ene kant zegt dat inconsistentie vervelend is, maar aan de andere kant juist aangeeft dat je dat wilt. De functie van de backknop is om terug te gaan in de navigatiegeschiedenis van het toestel, niet de app. Daar hoort dus ook het navigeren van de homescreen naar een applicatie (en dus app naar homescreen bij teruggaan).
Dat het onhandig is ben ik met je eens of het een usability issue is valt nog te bezien. Ik heb nog geen usability onderzoek gezien of gedaan daarover, dus kan ik er vrij wenig zinnigs over zeggen behalve dat de huidige manier juist consistent is. Iets waarvan jij de indruk wekt dat het usability bevordert en waar ik het overigens niet mee eens ben.
Ik vermoed in ieder geval dat het in dit geval voornamelijk een usability probleem is, omdat de functie van de knop niet geheel duidelijk is. Mensen verwachten dat het werkt zoals de backspace knop in een browser (applicatiespecifiek, een knop die al helemaal inconsistent is btw. deleten en backbutton really?) terwijl het functioneert als een backbutton voor de telefoon en juist niet applicatie specifiek is. Net als de zoekbutton. Oorspronkelijk was die applicatiespecifiek en hebben ze het verandert. Alle hardwareknoppen werken op de telefoon niet op een applicatie specifiek.

Ik wijk nu teveel af van het punt denk ik. Waar dat idee dat van alle knoppen op een telefoon er 1 applicatiespecifiek is en de rest niet vandaan komt is mij echt een raadsel, maar mensen he :) altijd raar :P

Hoe dan ook:
TLDR: knop is juist consistent en waarschijnlijk wel een usability probleem, maar dat laatste moet je met een degelijk onderzoek vaststellen voordat je dat kan zeggen. Want ik kan ook wel roepen dat de maan van mars bestaat en vierkant is (bewijs het tegendeel maar :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 21:07
Er is een apart topic voor de Nokia WP8 presentatie :)

Nokia Windows Phone 8 presentatie - live en discussie

En een direct link naar echte foto's van de Nokia Lumia 920 en 820 (met daar uiteraard WP8 op :+):
Engadget Nokia Lumia 920 gallery

[ Voor 42% gewijzigd door Robino op 05-09-2012 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
WP8 wordt steeds mooier. Custom hubs en custom colors zijn bevestigd of beter gezegd: gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 11:49
Ik vind het niet zo netjes. Impliceert dat er maar 1 feauture bijkomt.
Zie ander topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:14
fruitbakje schreef op zondag 09 september 2012 @ 15:52:
Ik vind het niet zo netjes. Impliceert dat er maar 1 feauture bijkomt.
Zie ander topic
Windows Phone heeft al heel lang een account op user voice.

Overigens staat er:
BUT we care deeply about our existing customers and would like to know SPECIFICALLY what features you would like to see on 7.8 and vote INDIVIDUALLY for the one that you want most (vs. one large grab bag of features).
Dus het impliceert helemaal niets.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Wat het wel suggereert is dat WP7.8 nog wel een tijdje verwijderd is en ik die eigenlijk niet meer voor december verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ramon schreef op zondag 09 september 2012 @ 17:27:
[...]

Windows Phone heeft al heel lang een account op user voice.

Overigens staat er:
[...]
Dus het impliceert helemaal niets.
het kunnen idd veel meer features worden. Mij zegt het eerder dat ze wat features pakken die veel users belangrijk vinden. Ik zag heel vaak "sms backup" voorbij komen.

trouwens er zijn veel froyo toestellen die nooit gingerbread/ics/jb gaan krijgen. Ik heb 1 van de weinige toestellen die van gingerbread naar ics is gegaan en ook een update naar jb en misschien nog wel 1 hoger gaat krijgen (sony xperia S).
wp 7.0 is naar wp 7.5 gegaan en krijgt nu ook een update naar 7.8.

ik vind het persoonlijk gezien netjes van MS dat ze ook nog naar user requests gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
Ik had het inderdaad wat verkeerd opgevat. Maar goed.
Mijn Omnia W heeft geen enkele major update gehad volgens mij. En nú, met WP8 8 op de stoep (die er waarschijnlijk eerder is dan WP7.8), gaan ze kijken welke features het meest gewild zijn... Wat hebben ze sinds Mango, bijna een jaar geleden, precies gedaan dan voor WP7?
Ik vind het hartstikke logisch dat je als bedrijf al je aandacht aan WP8 wil schenken! Dat heeft toekomst, WP7 niet. En dat heeft zo'n klein marktaandeel, als je dat laat vallen zijn er maar weinig mensen die daar om geven (wij zijn nógal in de minderheid). Kut voor mij, maar ik snap het.
Maar een zin als "we care deeply about our existing customers" trek ik niet zo goed. Ik heb daar weinig van gemerkt sinds ik mijn telefoon heb. Brabantse en Limburgse praktijken, a zeggen en b doen (ja, in mijn ervaring is dat stereotype meerdere keren bevestigd ;))

<olie op het vuur gooien>Had ik maar een Lumia, Nokia heeft veel gedaan voor haar WP7 user-base.</olie op het vuur gooien>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Je Omnia W heeft de WP7.5 Refresh a.k. Tango gehad, maar die was niet zo indrukwekkend nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
Martinspire schreef op zondag 09 september 2012 @ 18:42:
Je Omnia W heeft de WP7.5 Refresh a.k. Tango gehad, maar die was niet zo indrukwekkend nee.
UFKAT, wie kent hem niet! Die gaf zo weinig extra's, dat er geeneens een changelog was te vinden! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
fruitbakje schreef op zondag 09 september 2012 @ 18:45:
[...]

UFKAT, wie kent hem niet! Die gaf zo weinig extra's, dat er geeneens een changelog was te vinden! :*)
Die was er wel, want hij was gewoon gelijk aan de normale update:
http://www.microsoft.com/...asics/update-history.aspx

Maar mogelijk zat er ook iets van firmware bij en dat staat dan weer wel nergens. Maar daar is de Omnia W voor samsung niet de enige in hoor. Feit blijft dat dat wel een patch was, dus helemaal niets is natuurlijk niet waar.

Maar 7.8 ga je in ieder geval ook krijgen, al zou ik die niet voor december verwachten.
Toen ik mijn telefoon heb gekocht, was de Omnia W ook bijna uit, maar heb toch voor een Omnia 7 gekozen om aan een goedkoop 1 jarig contract te komen en daarna de switch naar WP8 te maken. Ik vond zelf namelijk dat de W niet echt veel toevoegde, dus was de kans groot dat er een jaar later wel wat boeiends uit zou komen.

[ Voor 18% gewijzigd door Martinspire op 09-09-2012 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb tijdelijk een paar Windows Phones mogen gebruiken en was daar vrij content mee. Aan Apple's zit ik zelden, dus mijn vergelijking is daarmee blijven steken bij mijn thuis OS: Android. Bellen en adresboek spelen voor mij niet; een phone is vooral een MID (Mobile Internet Device).

De ervaring met WP7.5 was prettig. Soepel, een eigen smoel en idee. Voor een eerste rentree op de telefoonmarkt een prima start, maar allang een Android telefoon in mijn zak met een lopende abonnement.

Met spanning keek ik naar de Nokia presentatie uit, hopend dat meer features van WP8 bekend zouden worden gemaakt. Dat viel nogal tegen. Puike telefoons met prima specs (en een veelbelovende camera), maar het belangrijke instrument onderhuids - het OS - kende nauwelijks aandacht. Met nog een paar maanden voor de boeg had ik graag wat meer gezien van het nieuwe OS.

Telefoonspecs lijken erg op elkaar. Beeldscherm, geheugen, CPU snelheden/cores, het ligt al met al dicht bij elkaar. Snelheid en een mooi beeldscherm zijn fijn, maar het zijn geen onderscheidende features meer. De ontwikkelingen op dat gebied zijn evolutionair terwijl ik juist wacht op Revolutionair. Daarom zit die Android telefoon nog steeds in mijn zak met een vrij contract, wachtend op iets echt verfrissends.

Wat ik tot nu toe heb gezien van WP8 is het niveau van de markt. Allemaal prettig dat SD card mogelijk wordt, HD schermen en dual cores. Wat extra mogelijkheden met Tiles op het startscherm vullen pagina na pagina, maar het zijn geen zaken die echt iets nieuws betreffen. Evolutie in plaats van revolutie. Bovendien stel ik mij altijd deze praktische vraag: "Ik zit op mijn werk, wil een PDF lezen op weg naar huis en deze PDF moet dus op mijn telefoon komen. Dropbox is geen optie (afgeschermd), e-mailen ook niet (PDF te groot), software installeren mag niet (kan ook niet). Krijg ik deze PDF mee op mijn phone of niet...". Tot nu toe wist alleen Android deze super-super simpele feature waar te maken :o

Anyway, WP8 in het vooruitzicht. Er doemt een gedachte op, waarbij er fusie plaatsvindt van Windows 8 op de PC en (nieuw) tablets - al dan niet met ARM CPU - en Windows Phone 8 op phones. Een fusie die de barriere slecht tussen werk OS en mobiel OS. Een ecosysteem waarin je bij wijze van spreken thuis een PDF-binder aan het maken bent met Adobe Acrobat, het huis verlaat en dat naadloos verder kan zetten met de mobiel.

Nu is dat natuurlijk wel erg ver gedacht, maar met termen als het 'delen van de Windows 8 core' in WP8 verwacht ik toch wel mooie zaken op gebied van software uitwisseling en (mooie droom) naadloze flow van werk/leisure activiteiten op al die electronische apparaten.

Daar blijft de informatie over WP8 precies haken naar mijn idee. De verbinding met Windows 8 die nadrukkleijk wordt gemaakt, wordt niet waargemaakt met concrete voorbeelden van deze verbinding. Voor mijn part is het een feature waarbij je een WP8 telefoon op een monitor aansluit en een soort Windows RT (maar dan WP8) kan draaien met muis/toetsenbord en al. Het blijft in mijn ogen hangen in onbelangrijke of standaard zaken.

Of het nou cloud is, symbiose van software tussen PC en phone of multimedia, ik zie niet de killer feature (de Revolutie) die mobiele devices een grote stap verder gaat brengen.

We hebben nog niet alles gezien van WP8. Er zijn nog een aantal weken/maanden te gaan voor launch en het is niet gezegd dat er niet veel meer mooie aankondigingen komen. De veelbelovende cameraprestaties van de Nokia 920 hebben mijn interesse zeker gewekt. Als WP8 daar nog echt iets vernieuwends aan kan toevoegen, gaat MS echt punten scoren op mobiel gebied. Als iemand de integratie van PC en phone klaar kan spelen, zie ik dat MS wel doen. En o ja, ook graag die simpele feature mogelijk maken (je weet wel, juist waarom zo'n mobiel apparaat toegevoegde waarde heeft :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Wat doet Android nu met je pdfjes precies? Want dat haal ik er niet echt uit. Als je hem niet mag mailen, niet via applicaties als dropbox wilt/mag gebruiken, hoe wil je het dan doen? Bedoel je het dan via e-reader insteek of hoe?

Verder is het inderdaad jammer dat we nog niet veel gezien hebben en ik vind het ook wel raar dat ze er zo gigantisch geheimzinnig over doen. Wat moet dat dan wel niet wezen? Ik vraag me af of ze dat waar kunnen maken dat het dan ook daadwerkelijk speciaal is, ik verwacht van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 11:41
Ik zit op mijn werk, wil een PDF lezen op weg naar huis en deze PDF moet dus op mijn telefoon komen. Dropbox is geen optie (afgeschermd), e-mailen ook niet (PDF te groot), software installeren mag niet (kan ook niet). Krijg ik deze PDF mee op mijn phone of niet...[/i]". Tot nu toe wist alleen Android deze super-super simpele feature waar te maken :o
Lol. Je hebt op je wp7.5 phone: skydrive en Adobe Reader geinstalleerd. Je upload op je werk, in elk willekeurige browser, met je hotmail of outlook.com account, je pdf bestand naar skydrive, ik heb het trouwens net op mijn Linux desktop met Opera getest :p
Op je phone: de app skydrive openen, tap op het bestand, Adobe Reader (net vernieuwd met meer functies) en gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Wekkel schreef op zondag 09 september 2012 @ 21:02:
Wat ik tot nu toe heb gezien van WP8 is het niveau van de markt. Allemaal prettig dat SD card mogelijk wordt, HD schermen en dual cores. Wat extra mogelijkheden met Tiles op het startscherm vullen pagina na pagina, maar het zijn geen zaken die echt iets nieuws betreffen. Evolutie in plaats van revolutie. Bovendien stel ik mij altijd deze praktische vraag: "Ik zit op mijn werk, wil een PDF lezen op weg naar huis en deze PDF moet dus op mijn telefoon komen. Dropbox is geen optie (afgeschermd), e-mailen ook niet (PDF te groot), software installeren mag niet (kan ook niet). Krijg ik deze PDF mee op mijn phone of niet...". Tot nu toe wist alleen Android deze super-super simpele feature waar te maken :o
Skydrive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Stel dat al die mooie share functies via websites af zijn geblocked (ja dus). Dan ga je een 20 mb file niet via 3g downen via een e-mail. Niet iedere desktop pc kan SC cards slikken (laat staan mini), dus dit blijft een soort historisch relikwie voor mij. Domweg een file op je device mikken of files kunnen bekijken/verschuiven met een PC.

Dat neemt niet weg dat de barriere steeds minder belangrijk wordt door cloud ontwikkelingen. Nogmaals, we hebben het beste van WP8 nog lang niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Ik heb tijdelijk een paar Windows Phones mogen gebruiken en was daar vrij content mee. Aan Apple's zit ik zelden, dus mijn vergelijking is daarmee blijven steken bij mijn thuis OS: Android. Bellen en adresboek spelen voor mij niet; een phone is vooral een MID (Mobile Internet Device).

De ervaring met WP7.5 was prettig. Soepel, een eigen smoel en idee. Voor een eerste rentree op de telefoonmarkt een prima start, maar allang een Android telefoon in mijn zak met een lopende abonnement.

Met spanning keek ik naar de Nokia presentatie uit, hopend dat meer features van WP8 bekend zouden worden gemaakt. Dat viel nogal tegen. Puike telefoons met prima specs (en een veelbelovende camera), maar het belangrijke instrument onderhuids - het OS - kende nauwelijks aandacht. Met nog een paar maanden voor de boeg had ik graag wat meer gezien van het nieuwe OS.

Telefoonspecs lijken erg op elkaar. Beeldscherm, geheugen, CPU snelheden/cores, het ligt al met al dicht bij elkaar. Snelheid en een mooi beeldscherm zijn fijn, maar het zijn geen onderscheidende features meer. De ontwikkelingen op dat gebied zijn evolutionair terwijl ik juist wacht op Revolutionair. Daarom zit die Android telefoon nog steeds in mijn zak met een vrij contract, wachtend op iets echt verfrissends.

Anyway, WP8 in het vooruitzicht. Er doemt een gedachte op, waarbij er fusie plaatsvindt van Windows 8 op de PC en (nieuw) tablets - al dan niet met ARM CPU - en Windows Phone 8 op phones. Een fusie die de barriere slecht tussen werk OS en mobiel OS. Een ecosysteem waarin je bij wijze van spreken thuis een PDF-binder aan het maken bent met Adobe Acrobat, het huis verlaat en dat naadloos verder kan zetten met de mobiel.

Nu is dat natuurlijk wel erg ver gedacht, maar met termen als het 'delen van de Windows 8 core' in WP8 verwacht ik toch wel mooie zaken op gebied van software uitwisseling en (mooie droom) naadloze flow van werk/leisure activiteiten op al die electronische apparaten.

Daar blijft de informatie over WP8 precies haken naar mijn idee. De verbinding met Windows 8 die nadrukkleijk wordt gemaakt, wordt niet waargemaakt met concrete voorbeelden van deze verbinding. Voor mijn part is het een feature waarbij je een WP8 telefoon op een monitor aansluit en een soort Windows RT (maar dan WP8) kan draaien met muis/toetsenbord en al. Het blijft in mijn ogen hangen in onbelangrijke of standaard zaken.

Of het nou cloud is, symbiose van software tussen PC en phone of multimedia, ik zie niet de killer feature (de Revolutie) die mobiele devices een grote stap verder gaat brengen.

We hebben nog niet alles gezien van WP8. Er zijn nog een aantal weken/maanden te gaan voor launch en het is niet gezegd dat er niet veel meer mooie aankondigingen komen. De veelbelovende cameraprestaties van de Nokia 920 hebben mijn interesse zeker gewekt. Als WP8 daar nog echt iets vernieuwends aan kan toevoegen, gaat MS echt punten scoren op mobiel gebied. Als iemand de integratie van PC en phone klaar kan spelen, zie ik dat MS wel doen. En o ja, ook graag die simpele feature mogelijk maken (je weet wel, juist waarom zo'n mobiel apparaat toegevoegde waarde heeft :P ).
Je kan overal waar je MS/WP neerzetten ook vervangen voor Apple/iOS of Google/Android. Beide zijn al jaren niet meer bezig met nieuwe dingen en alleen nog maar kleine verbeteringen.

Betreft het verzenden van PDF naar je telefoon, doe je dat met een kabeltje dan? Dat vind ik pas ouderwets :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
Van wat ik nu al heb gezien van WP8 vind ik juist dat er wel vooruitgang revolutie inzit. Kijk wat ze doen met de company hub, de kinderen interface, de voip hub integratie.

En dan het meest mistrieuze "de mogelijkheid om bestands extensies aan apps toe te wijzen" >:) jaja hier verwacht ik véél van! Dit kan wel eens het gene zijn dat je beschrijft met je .pdf. Ik kijk er niet vanuit dat je mappen van je skydrive kunt laten syncen met je telefoon zoals de skydrive app voor Windows doet! Of te wel, we krijgen misschien wel een bestandssysteem ala windows explorer!

En op de vraag waarom Microsoft nog steeds niks loslaat? De vorige keer deden ze dat ook en toen bracht Android al véél nieuwe Mango features uit voordat Mango werd uitgerold, ideaal hoor |:( Daarom pakken ze het nu zo aan, voordat iemand anders features kan kopiëren zijn we een kwartaal tot half jaar verder en met iOS een jaar verder!!

Ik denk dat de zakelijke markt WP8 op de kaart zal zetten! Ik denk dat de consument het komende jaar WP nog links zal laten liggen, en dat vind ik niet eens onverstandig van ze want WP mist gewoon nog véél apps, kan alleen maar een teleurstelling worden! Maar als zakelijk WP véél gebruikt gaat worden zal het vacuum in apps naar een jaar ook wel opgevuld zijn. Héél misschien als de camera van de 920 echt geweldig blijkt te zijn (ik ben nogal sceptisch, lijkt maar iets beter dan die van de S3 en iPhone5 moeten we nog zien) dan zou de consument daar nogwel eens vol op willen springen! Bij de introductie van de 808 wisten opeens heel veel mensen dat die er aankwam, en velen wouden die opeens hebben, totdat ik ze vertelde dat 808 géén WP was. Ik keek er echt vanop welke mensen naar me toe kwamen en ik had daarvan nooit van verwacht dat ze zoiets in het nieuws zouden oppikken. Dus ja er zijn kanssen!!!

Ps. stuur die rode 920 maar hier héén _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Wekkel schreef op zondag 09 september 2012 @ 22:05:
Stel dat al die mooie share functies via websites af zijn geblocked (ja dus). Dan ga je een 20 mb file niet via 3g downen via een e-mail. Niet iedere desktop pc kan SC cards slikken (laat staan mini), dus dit blijft een soort historisch relikwie voor mij. Domweg een file op je device mikken of files kunnen bekijken/verschuiven met een PC.

Dat neemt niet weg dat de barriere steeds minder belangrijk wordt door cloud ontwikkelingen. Nogmaals, we hebben het beste van WP8 nog lang niet gezien.
Geweldig zo'n bedrijven, alles tot op het panische toe afschermen maar tegelijkertijd wèl toelaten om meuk zomaar op een USB device te mikken... Gebeurd namelijk nooit iets mee. :P

Maar serieus, ik hoor inderdaad vaker dat men hun spul op hun telefoon wilt mikken, dus dat het ding zich als een USB stick gedraagd. Kan me inderdaad voorstellen dat dat voor sommigen wel eens handig kan zijn, bv mensen die vaker zo wat spul mee moeten slepen tussen (niet eigen) systemen, mensen die dat gewoon prettiger vinden dan de (enge?) cloud of iemand die er gewoon PDF's op wilt mikken... ;)
Voor mij persoonlijk niet, USB sticks zijn voor mij alleen nog installatiemediums, de rest -> SkyDrive... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
Hoe krijgt android dat pdf'je op je telefoon dan? (ik heb bijzonder weinig ervaring met android)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

fruitbakje schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:05:
Hoe krijgt android dat pdf'je op je telefoon dan? (ik heb bijzonder weinig ervaring met android)
USB kabelke tussen PC en telefoon en je krijgt meestal een popup met de vraag wat je wilt doen. Even de goede kiezen en je telefoon identiciceert zich gewoon als een draagbare harde schijf. (vb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rowdy.nl schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:11:
[...]
USB kabelke tussen PC en telefoon en je krijgt meestal een popup met de vraag wat je wilt doen. Even de goede kiezen en je telefoon identiciceert zich gewoon als een draagbare harde schijf. (vb)
Kan dat niet bij WP dan? Lijkt me toch een basisfunctionaliteit van een smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:28:
[...]
Kan dat niet bij WP dan? Lijkt me toch een basisfunctionaliteit van een smartphone.
Nee dat heeft het nooit gekunnen. Als je je telefoon aan de USB hangt, start als het goed is Zune automatisch op om te synchroniseren. Maar er is een kans dat WP8 dat wel gewoon kan (volgens mij kunnen Windows 8 tablets dat namelijk wel gewoon).

Maar nog geen ramp, je moet gewoon via skydrive werken. Als je dat niet mag van je baas, moet je misschien een gesprek houden hoe alles in het 2e decenium van de 21e eeuw nou eigenlijk allemaal werkt.
Het lijkt me overigens niet onmogelijk om gewoon het pdfje via de skydrive website erop te zetten. Zal waarschijnlijk nog via drag&drop gaan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
nieuws: Nokia bevestigt 'rich recording' in Lumia 920

2x kwijl :9~ :9~
die scherm techniek lijkt me ook super nice _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 10-09-2012 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op maandag 10 september 2012 @ 14:23:
[...]

Nee dat heeft het nooit gekunnen. Als je je telefoon aan de USB hangt, start als het goed is Zune automatisch op om te synchroniseren. Maar er is een kans dat WP8 dat wel gewoon kan (volgens mij kunnen Windows 8 tablets dat namelijk wel gewoon).

Maar nog geen ramp, je moet gewoon via skydrive werken. Als je dat niet mag van je baas, moet je misschien een gesprek houden hoe alles in het 2e decenium van de 21e eeuw nou eigenlijk allemaal werkt.
Het lijkt me overigens niet onmogelijk om gewoon het pdfje via de skydrive website erop te zetten. Zal waarschijnlijk nog via drag&drop gaan ook.
Hopelijk kan het gewoon via een USB kabeltje. Ik heb nu een Sensation en heb daar wat PDF's opstaan die ik er zelf op heb gezet om wat handige informatie bij de hand te hebben zonder elke keer van mijn werkplek naar de bedrijfsauto te moeten als ik bv procedures of materiaal samenstellingen moet hebben.
Ben we wat aan het oriënteren op WP8 sinds ik de Lumia 920 zag. Het zal of een Lumia 920 of een nieuwe Nexus als opvolger van mijn Sensation worden, maar sowieso niets meer waar een schilletje omheen zit want die voegen niets toe behalve lag.
Valt me wel op dat ik op diverse fora vaker mensen tegenkom die nooit meer een Android of iOS willen dan mensen die nooit meer een WP willen, ondanks dat er nog steeds apps ontbreken of slecht functioneren (zoals bv whatsapp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
Martinspire schreef op maandag 10 september 2012 @ 14:23:
[...]
Tsjah, soms kan je het ze ook niet kwalijk nemen dat sommige mensen 'niet mee gaan met hun tijd' om het zo maar te zeggen. Niet iedereen is zo innovatief of creatief als de meeste mensen hier wat ICT betreft.
Bovendien ben je in principe dan ook afhankelijk van de TOS van Skydrive. In 99,9% van de gevallen gaat dat goed, maar ergens hier is een topic over een geval dat dat niet helemaal goed ging geloof ik... En om je eigen cloud te maken is weer een hele investering enzo (afhankelijk van de groote van het bedrijf natuurlijk).
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:10:
[...]
Hopelijk kan het gewoon via een USB kabeltje. Ik heb nu een Sensation en heb daar wat PDF's opstaan die ik er zelf op heb gezet om wat handige informatie bij de hand te hebben zonder elke keer van mijn werkplek naar de bedrijfsauto te moeten als ik bv procedures of materiaal samenstellingen moet hebben.
Zune houdt op te bestaan, ik dacht dat toekomstige WP8 telefoons inderdaad als storage device zullen worden herkend (maar pin me er niet op vast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Wat er in ieder geval in komt te zitten is kopieren via bluetooth. Nou weet ik niet of dat dan wel mogelijk is voor de vraag hierboven, maar het is in ieder geval iets. Al lijkt het erop dat het er wel in komt (google er maar effe op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan in 3 zinnen vertellen waarom iemand een Windows 8 telefoon zou willen ipv Android of IoS?

En dan bedoel ik geen hardware verschillen, maar sterke punten van de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 19:00:
Wie kan in 3 zinnen vertellen waarom iemand een Windows 8 telefoon zou willen ipv Android of IoS?

Neem de tijd om 10 - 30 minuten met een Nokia Lumia (niet in de winkel, maar van een vriend of kennis) te spelen. Dat is alles.

Ik ben een diehard en exklusive Linux gebruiker van meer dan 10 jaar op mijn desktop. Ik heb een Lumia WP7 toestel gezien en wist: ik ga de volgende jaren geen Android of iOS troep meer serieus gebruiken op en smartphone,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:46
3 woorden ook goed?

Sense and simplicity.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 19:26
[...]

Lijkt mij als je beetje had opgelet de afgelopen jaren dat wp7 gerand staat voor een stabiele en een snelle mobiele ervaring. Wp8 brengt eindelijk de NT kernel van Windows8 met zich mee wat ervoor zorgt dat alle apps van windows 8 gemakkelijk geport kunnen worden naar wp8.

Zelf heb ik alleen de developer wp8 in de emulator gezien en daar was ik erg van te spreken. Vele opties die niet zich bevonden in wp7 hebben ze geïmplementeerd. Heb daarnaast sinds dag 1 een omnia 7 en mijn ervaring is daarbij zeer goed en persoonlijk zou ik voor geen goud willen over stappen naar een ander platform. Ik zal dan ook gelijk de lumia 920 kopen als deze gereleased wordt in Nederland.

Welke voordelen wp8 met zich meebrengt kun je natuurlijk ook zelf opzoeken ;)

[ Voor 17% gewijzigd door vali op 10-09-2012 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet zo dat deze of volgende week meer bekend wordt van WP8 want er was toch iets met de developerskit die vrijgegeven werd of zoiets?
Heb wel iets gelezen maar weet niet meer waar (iets met klok en klepel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
Garant is toch niet echt een exotisch woord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 19:57:
Is het niet zo dat deze of volgende week meer bekend wordt van WP8 want er was toch iets met de developerskit die vrijgegeven werd of zoiets?
Heb wel iets gelezen maar weet niet meer waar (iets met klok en klepel).
12 september komt de SDK voor WP8 beschikbaar. Voor Windows 8 is Visual Studio 2012 al wel uit dacht ik, waar ook de Win8 SDK in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Vergeet die software :p

Kijk naar de verschillen van de camera en hoor het. Sorry, maar zo gaat mijn Android mobieltje toch echt richting het bejaardentehuis in ruil voor een Nokia.

Qua software is het kennelijk nog afwachten wat WP8 gaat brengen (mijn verbeelding laat mij tot nu toe in de steek). Ik hoop heel erg op een docking concept, waarbij je je phone ook als een soort mini-PC kan inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op maandag 10 september 2012 @ 20:54:
[...]

12 september komt de SDK voor WP8 beschikbaar. Voor Windows 8 is Visual Studio 2012 al wel uit dacht ik, waar ook de Win8 SDK in zit.
Worden dan ook de nieuwtjes van WP8 bekend of blijven die nog verborgen? Ik ben niet thuis in SDK's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:23
shyblue schreef op maandag 10 september 2012 @ 19:11:
[...]

Ik ben een diehard en exklusive Linux gebruiker van meer dan 10 jaar op mijn desktop. Ik heb een Lumia WP7 toestel gezien en wist: ik ga de volgende jaren geen Android of iOS troep meer serieus gebruiken op en smartphone,.
Hoe ga je Linux en WP8 combineren? Wine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
coenox schreef op maandag 10 september 2012 @ 23:25:
Hoe ga je Linux en WP8 combineren? Wine?
Ik gebruik geen Wine en geen MS programmas.

Ik kan mijn foon prima gebruiken zonder Zune, helemaal niet nodig. Behalve: de OS en firmware updates. We hebben (nog steeds) een MacBook in huis. Er is een Mac OS X programma van Microsoft voor Windows Phone. Werkt goed. Heb ik dus 2x gebruikt.

Met de opkomst van WP8 is dat dan ook overbodig omdat OS en firmware updates/upgrades dan OTA kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 21:45:
[...]

Worden dan ook de nieuwtjes van WP8 bekend of blijven die nog verborgen? Ik ben niet thuis in SDK's.
In de SDK zit vooral alles wat de ontwikkelaar moet weten en dat is volgens mij wel grotendeels bekend gemaakt. Er zit ook altijd een emulator in, maar die bevat nooit het nieuwste OS (mogelijk komt er dan nog wel een update voor uit). Het meeste was in ieder geval al wel gelekt, al is er een kans dat ze er een mooie presentatie omheen breiden, al ga ik er niet echt vanuit (niets over gehoord in ieder geval).

Er zullen nog wel wat dingen in WP8 zitten die voor de ontwikkelaars niet nodig zijn om te weten. Bv veranderingen in de weergave van emails of enkele nieuwe settings erbij. Api's die ze moeten aanspreken en hoe de code is opgebouwd is eigenlijk het enige wat voor hun van belang is, dus ik denk niet dat er veel nieuws bij komt. Hoogstens hoe bepaalde api's met informatie omgaan en hoe dat effect kan hebben op de rest van het systeem (wat voor applicaties mogelijk zijn bv). Maar we zullen zien, is bijna zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:45
Techno Overlord schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:56:
Ben ook zeer benieuwd wanneer ik deze in mijn handen kan houden.. Ik heb al ervaring met WIndows Phone 7.5 doordat ik een HTC HD7 had. Dat vond ik al heeeel fijn werken alleen waren de killerapps zoals Whatsapp en een goed werkende facebook nog niet beschikbaar. Toch heb ik het 5 maanden vol gehouden met die HTC. Daarna werd het gebrek aan Whatsapp me toch teveel en heb ik m verkocht en een Samsung Galaxy S2 aangeschaft. Mijn eerste keer Android. Wat een warboel was dat vergeleken met het strakke WP7. Achteraf gezien vind ik het enige goede aan de Galaxy S2 (eerst met android 2.3.3 en daarna met 4.0.3) zijn afmetingen en de Google Play Store. iPhone is me veel te klein. Heb zelf koleschoppenhanden (en voeten :X ) dus ik heb een lekker groot scherm nodig.

Al die nieuwe hardware innovaties icm WP8 maakt dit echt de meest gewilde telefoon voor mij persoonlijk...
Dat is nu dus waar ik ook een beetje mee zit. Ik mis het toch wel dat veel applicaties er simpelweg niet zijn of er wel zijn maar gewoon klote zijn. Het OS is super, maar de apps nog niet. Zou zo mooi zijn als WP8 aan populariteit wint en betere apps krijgt. En daarom zit ik zelf ook stiekem naar de One S (goede prijs/kwaliteitverhouding met Android) en de iPhone 5 (komende woensdag) te kijken. Alle opties op een rij.

[ Voor 6% gewijzigd door Robkazoe op 11-09-2012 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Laatst online: 12-10 21:56

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Mij maakt het niet zo heel veel uit. Als de killerapps maar aanwezig zijn zoals Facebook, Whatsapp, Flitsmeister, Youtube, Skype en populaire games zoals WordFeud en Songpop. Ik hoef echt geen fartapp, bierleegdrikapp, shotgunapp of Arnold Schwarzenegger Soundboard ofzoiets.. Ik denk, mede door het al langer uitzijnde WP7, dat het met die killerapps wel goed komt..

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Je moet wel onthouden dat bijvoorbeeld WordFeud, erg lang duurde voordat deze op WP was, zo lang dat de hype eigenlijk alweer voorbij was. Dat is wel een nadeel. WP staat pas als derde in de rij, met iOS en Android voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Wordfeud duurde te lang, Songpop is er nog niet eens en zo is er altijd wel wat. Maar wanneer iets hot is, dan is het er niet en wanneer het uit de gratie raakt, komt het voor Windows Phone. En ik hoef ook niet alle fart-apps te hebben, maar je mist nu wel gewoon een hoop op Windows Phone en dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Wat wellicht ook leuk is voor je om te weten is dat in de komende update van Gnome ze Skydrive en Exchange ActiveSync support inbouwen zoals Google Drive nu al is ingebouwd.

[ Voor 21% gewijzigd door Caelorum op 11-09-2012 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Dat is dan ook het grootste probleem van WP8. Het OS is top, alleen de apps is het enige, maar ook zéér grote struikelblok. Zonder apps heb je eigen een dumbphone in plaats van een smartphone. Overdreven natuurlijk om dit zo te stellen omdat er tegenwoordig legio apps zijn, maar in de basis komt het daar op neer.

Consumenten blijven afwachten tot er genoeg apps zijn, developers blijven afwachten tot er genoeg consumenten zijn. Deadlock :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roet schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:50:
Consumenten blijven afwachten tot er genoeg apps zijn, developers blijven afwachten tot er genoeg consumenten zijn.
Volgens mij is dit erg gechageerd en alleen van toepassing voor degene die app-geil zijn.

Afijn, met WP8 zal er verdere verbetering zijn doordat WP8 ondersteuning voor native code heeft.
Ik zou niet raar staan te kijken dat het aantal apps in een paar maanden een nog grotere vlucht gaat nemen, met menig port van apps uit de Android en iOS winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-10 14:52
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:31:
[...]

Volgens mij is dit erg gechageerd en alleen van toepassing voor degene die app-geil zijn.

Afijn, met WP8 zal er verdere verbetering zijn doordat WP8 ondersteuning voor native code heeft.
Ik zou niet raar staan te kijken dat het aantal apps in een paar maanden een nog grotere vlucht gaat nemen, met menig port van apps uit de Android en iOS winkels.
hopelijk veranderd dat ook extra met Windows 8 erbij, gezien W8 minder concurentie heeft bij de doorsnee consument. Alleen Windows 7 en Mac OS, en die laatste heeft al een specificiekere doelgroep naar mijn mening.

Dus windows 8 zal WP8 flinke boost geven, althans laten we het hopen.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:22

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:31:
[...]

Ik snap het ook niet zo. Volgens mij zijn de meeste grote apps nu wel geport, en verder is er keuze zat uit diverse andere applicaties. Hoeweel twitter clients wil je om uit te kiezen? 100?1000? Hoeveel meewaarde heeft een platform met 500K apps tov een platform met 100K apps? Volgens mij is het nihil.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-10 17:12

Woembah

YNWA

BM schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:00:
[...]

Ik snap het ook niet zo. Volgens mij zijn de meeste grote apps nu wel geport, en verder is er keuze zat uit diverse andere applicaties. Hoeweel twitter clients wil je om uit te kiezen? 100?1000? Hoeveel meewaarde heeft een platform met 500K apps tov een platform met 100K apps? Volgens mij is het nihil.
WP blijft vooral achter op het gebied van cross-platform games en lokale apps. De echte basics zijn er allemaal wel, maar het is vervelend voor gebruikers dat ze niet mee kunnen doen met de drawsomething, songpop, rumble etc. hype. Als die titels dan eindelijk uitkomen is het al niet meer 'in'. Instagram is volgens mij tegenwoordig ook een must voor een aantal gebruikers (al lijkt deze app er wel aan te komen). Er ontbreken ook nog steeds een paar grote Nederlandse namen zoals ING en appie. En bijna elke keer als je iets hoort/ziet/leest over een nieuwe app staat erbij: "Nu beschikbaar voor iPhone en Android" en dat is gewoon irritant (maar wel begrijpelijk). Enige lichtpuntje was de NOS app, die meteen voor WP uitkwam en veel later pas voor android ;).

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ik hoef geen duizenden apps, maar de apps laten gewoon op zich wachten. Songpop was retepopulair 2 a 3 maanden geleden. De hype is dood, maar een Windows Phone variant ontbreekt nogsteeds. Dus je kunt het wel wegbecijferen maar zolang dat niet goed, wordt je platform niet serieus genomen en kun je ook geen extra klanten achter je binden. Het hoeft geen pluspunt te zijn om 1000K apps te hebben, maar bijblijven is belangrijk.

Wat mijn bovenbuurman dus zegt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:22

BM

Moderator Spielerij
Ah, ok. Ik ben niet zo van de gehypete software, dus die had ik inderdaad gemist :) Dat is idd het jammere aan een platform wat nog steeds 'in de marge' opereert. Ik denk dat dat met WP8 wel fors gaat verbeteren. Ontwikkelen voor WP8 betekend dan namelijk ook dat je heel snel op W8 kunt uitrollen, iets wat volgens mij iedereen wel een fijne bijkomstigheid vind ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Wat jullie misschien vergeten is dat er al wel gemeld is dat er enkele WP8 apps aankomen en dat Nokia nu een overeenkomst met onder andere Rovio en andere ontwikkelaars heeft om dingen wel sneller op het platform uit te brengen (zie de Angry Birds Roost die moet verschijnen bij launch). Wat ze echter op dit moment tegen houd is de mogelijkheid om snel apps te porten. Al vermoed ik dat als Win8 eenmaal uit is, het wel voor WP8 zal groeien, omdat Win8 gewoon een hele interessante markt is en ze dus ook sneller bewust voor WP8 gaan ontwikkelen (nu beginnen ze met android en iphone in het achterhoofd en komen er dan achter dat WP7 ook nog bestaat).
Overigens is het inderdaad met de games nog wat mager op het platform, maar als je ziet wat eraan gaat komen voor mogelijkheden (Unity en UE3) dan zie ik wel wat beters verschijnen.

Qua applicaties zit het echter wel snor. Veel applicaties die ik voorbij zie komen in het nieuws of bepaalde functionaliteiten zijn er nu wel. Misschien niet dezelfde naam als op andere platformen, maar gelijkwaardige alternatieven. Al kan de kwaliteit soms nog wel wat verschillen, maar het is in ieder geval beschikbaar.
Van sommige grote namen is het erg jammer dat ze er niet zijn, zoals ING maar dat is dan ook meteen 1 van de weinige bank-apps die er nog niet is. TomTom is ook jammer, al is Nokia Drive of Navigon ook voldoende. Appie ken ik niet, maar er zijn nu al andere boodschappen apps, bv boodschappie.

Ik vond het overigens wel apart om te zien dat Wordament toch wel een game was die snel op Android en iOS is uitgekomen, al is het daarbij wel weer jammer dat het dus een andere fabrikant is en er dus geen crossplatform mogelijk is. Wat ik overigens wel vind is dat Wordament iets beter in elkaar zit en daar boeiendere woorden mee te maken zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Techno Overlord schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:22:
Mij maakt het niet zo heel veel uit. Als de killerapps maar aanwezig zijn zoals Facebook, Whatsapp, Flitsmeister, Youtube, Skype en populaire games zoals WordFeud en Songpop. Ik hoef echt geen fartapp, bierleegdrikapp, shotgunapp of Arnold Schwarzenegger Soundboard ofzoiets.. Ik denk, mede door het al langer uitzijnde WP7, dat het met die killerapps wel goed komt..
Dat probleem zit ik ook een beetje mee, ik heb sinds de eerste iPhone al de iPhone modellen gehad en dus sinds de iphone 3g flink geïnvesteerd in een App library (waar ik er een handje vol dagelijks van gebruik), daarom was de Stap naar android best groot en heb ik daar eerst heel goed uitgezocht welke apps er wel waren en voor welke een vervangend alternatief beschikbaar was. Viel allemaal best mee maar als ik dat nu voor WP7.x doe kom ik niet echt veel verder dan de hele grote bekende Apps (Facebook, twitter enz) en dat is best jammer. Zou graag naar de Lumia 920 overstappen maar wil wel bepaalde apps blijven gebruiken. Ik zie dat met de komst van WP8 niet echt veranderen helaas.

Edit: Arnold Schwarzenegger Soundboard is natuurlijk wel kick.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 22:57
Welke (alternatieve) apps mis (= dagelijks gebruik) je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
Aanbod van games is voor mij echt 0,0 reden om voor een bepaald platform te kiezen. Het lijkt (volgens een aantal van jullie) dat dat echt doorslaggevend is voor het succes van een OS, maar volgens mij interesseert het meer dan de helft van de gebruikers echt geen reet (zeker als je even 5 seconden nadenkt over hoe oud iedereen is die een smartphone heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 14:42:
[...]
Ik zie dat met de komst van WP8 niet echt veranderen helaas.
Des te meer telefoons, des te sneller verandert dat. Nog niet zo lang geleden waren er geen officiele NL bank apps. Nu zijn ze er allemaal (SNS, ABN/AMRO, Rabobank) behalve die van de ING.

Met WP8 zie ik dat zeker sneller gaan. Ze kunnen dan 1. hun Android/iOS C/C++ app gewoon porten gezien WP8 C/C++ ook ondersteund en 2. met tools zoals Unity3D apps overzetten via het "build once, deploy many". En daarbij komt bovendien Windows 8/RT. Het kan m.a.w. niet anders dan dat de app development voor Windows Phone nog weer sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
spNk schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 15:04:
Welke (alternatieve) apps mis (= dagelijks gebruik) je dan?
Ik moet het allemaal nog echt uitzoeken ( De 920 is er toch nog niet dus nog niet gedaan) maar ik gebruik veel IntoNow, Een fatsoenlijke Trakt.tv app, een fatsoenlijke Sickbeard/couchpotato app, instagram, flipboard,

Helaas zijn die niet allemaal beschikbaar.
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 15:14:
[...]

Des te meer telefoons, des te sneller verandert dat. Nog niet zo lang geleden waren er geen officiele NL bank apps. Nu zijn ze er allemaal (SNS, ABN/AMRO, Rabobank) behalve die van de ING.

Met WP8 zie ik dat zeker sneller gaan. Ze kunnen dan 1. hun Android/iOS C/C++ app gewoon porten gezien WP8 C/C++ ook ondersteund en 2. met tools zoals Unity3D apps overzetten via het "build once, deploy many". En daarbij komt bovendien Windows 8/RT. Het kan m.a.w. niet anders dan dat de app development voor Windows Phone nog weer sneller gaat.
Ooh dat van C/C++ Klinkt goed, dan zouden er idd een hoop apps overgezet kunnen worden.
fruitbakje schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 15:13:
Aanbod van games is voor mij echt 0,0 reden om voor een bepaald platform te kiezen. Het lijkt (volgens een aantal van jullie) dat dat echt doorslaggevend is voor het succes van een OS, maar volgens mij interesseert het meer dan de helft van de gebruikers echt geen reet (zeker als je even 5 seconden nadenkt over hoe oud iedereen is die een smartphone heeft).
Een leuk uitdagende puzzle game op zijn tijd kan ik wel waarderen maar ik zou er absoluut niet een bepaald os voor kiezen.

[ Voor 66% gewijzigd door Donstil op 11-09-2012 15:55 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Ik hoop dat er een soort plugin systeem komt voor de people hub. Zo kunnen third parties plugins maken voor andere social media sites en/of messaging systemen. Ik zou het prettig vinden als gtalk geen aparte applicatie was maar in je people hub tevoorschijn komt. Zodat je echt van media naar media kunt schakelen (zoals die demo dat men van facbook seamless overschakeld naar sms en naar msn

Of dat ze in iedergeval google+ implementeren. Verder hoop ik ook dat er iets van googlechat googletalk google video en google hangout worden geimplementeerd. Dat zijn toch wel zo'n beetje de meest gebruikte applicaties. Gvideo heeft skype al in zijn volledigheid vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-10 14:52
fruitbakje schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 15:13:
Ik denk dat je daar wel eens in kan vergissen, de doorsnee gebruiker waaronder veel jeugd speeld vaak angry birds/songpop/drawsomething veel van zynga games zijn populair en niet voor WP7.5 verkrijgbaar.

Ik raad vaak mensen aan om WP7.5 te proberen maar krijg ook de vraag draaid daar bijvoorbeeld Songpop op. En dan blijft het antwoord nee.

Maar dat zal met W8 en WP8 wel veranderen.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het meeste wat ik gebruik aan apps is voor WP beschikbaar heb ik al gezien. Dat zal mij dus niet tegenhouden om over te stappen.
Ik moet echter wel een fatsoenlijke WP8 telefoon kunnen kopen en dat is tot nu toe alleen de 920. Ik weet niet waar HTC mee komt maar anders blijf ik nog even bij mijn Sensation of wordt het toch een Nexus. Want Samsung presteert het om een 3GS met WP8 uit te brengen en daar zit ik niet op te wachten.

Ik hoop niet dat Nokia hier in Nederland ook een exclusiviteitscontract met een provider af gaat sluiten want dat gaat WP8 niet helpen bij het opbouwen van marktaandeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
justice strike schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:03:
Ik hoop dat er een soort plugin systeem komt voor de people hub. Zo kunnen third parties plugins maken voor andere social media sites en/of messaging systemen. Ik zou het prettig vinden als gtalk geen aparte applicatie was maar in je people hub tevoorschijn komt. Zodat je echt van media naar media kunt schakelen (zoals die demo dat men van facbook seamless overschakeld naar sms en naar msn
[...]
Ik zou het vreemd vinden als ze dit niet zouden implementeren. Het is namelijk één van de meest gevraagde feature vanuit developers en gebruikers van WP7. Ze zullen zelf ook wel inzien dat het idee van hubs niet echt standhoud als je alsnog allerlei apps moet gaan gebruiken. Er was al wel gezegd dat custom hubs mogelijk gaan zijn (wat dat dan ook mag betekenen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Caelorum schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 17:13:
[...]

Ik zou het vreemd vinden als ze dit niet zouden implementeren. Het is namelijk één van de meest gevraagde feature vanuit developers en gebruikers van WP7. Ze zullen zelf ook wel inzien dat het idee van hubs niet echt standhoud als je alsnog allerlei apps moet gaan gebruiken. Er was al wel gezegd dat custom hubs mogelijk gaan zijn (wat dat dan ook mag betekenen).
Custom hub is gewoon een extra sectie die een developer zelf kan invullen. Dat kan je idd al. Maar je eigen functionaliteit toevoegen aan een van de core systemen zou wel mooi zijn... ik heb nog geen stappen daartoe gezien vanuit mickeysoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 09:33
Ik heb zelf een tijdje wp7.5 gehad os draaide goed maar miste echt het multitasken van android. Ook waren dr een aantal apps die er wel waren maar niet goed functioneerde zoals FB en whatsapp die waren gewoon dramatisch slecht ( nog steeds trouwens ) Voor mij was dit dus de reden om over te stappen op de SIII en zie mij voorlopig ook niet meer terug gaan naar wp8

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
Cyrus The Virus schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:32:
[...]
Ik denk dat je daar wel eens in kan vergissen, de doorsnee gebruiker waaronder veel jeugd speeld vaak angry birds/songpop/drawsomething veel van zynga games zijn populair en niet voor WP7.5 verkrijgbaar.
Van de groep Nederlandsers onder de 15 hebben er denk ik maar weinig een smartphone (klopt dat?). Ergo, deze groep boeit het niet of ze hun OS keuze af laten hangen van games.
Van de groep tussen de 15 en de 19 jaar hebben er veel een smartphone (klopt?). Deze groep zal (blijkbaar) zijn keuze wel laten afhangen van de beschikbaarheid van games.
Van de groep 20-24 is dat alweer een stuk minder (persoonlijk zou ik je een treurig persoon vinden, maar a la, ze zitten erbij ;) ).
Groepen 25-29, 30-34, 35-39, 40-44, 45-49, 50+ boeit het allemaal geen kont.
Van alle mensen die een smartphone moeten kiezen, welke groep is groter, de groep van 25- of van 25+ ? (maw, zijn er meer mensen die de keuze wel van games laat afhangen, of niet?).
Klantenbinding is een ander verhaal. Maar volgens mij zijn we weer een paar jaartjes verder voordat Apple, Google en MS dat goed voor elkaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Cyrus The Virus schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:32:
[...]

Ik raad vaak mensen aan om WP7.5 te proberen maar krijg ook de vraag draaid daar bijvoorbeeld Songpop op. En dan blijft het antwoord nee.
Mee eens.
Ik heb een halfjaar geleden mijn zus aangeraden een Lumia 800 aan te schaffen, na haar HTC Desire (Android).
Hoewel ze het een fijn toestel vindt, was ze zwaar teleurgesteld om het feit dat ze geen Draw Something meer kon spelen, terwijl "iedereen" dat ongeveer kon. Ik gebruik zelf mijn telefoon niet voor spelletjes, dus had er niet bij stilgestaan..

Tweede is dat Whatsapp mega prut is. Ze maakte een goed punt toen ze zei dat haar Desire het veel opstartte, veel beter de notificaties weergaf, en meer features had.
Hetzelfde geld voor de Facebook en Twitter-app, zij het in mindere mate. Zijn stuk trager omdat ze telkens opnieuw moeten opstarten, terwijl ze op Android lekker blijven lopen en dus direct weer voor je neus staan. Natuurlijk is er de People-hub, maar daar mis je toch een aantal belangrijke/handige features in, zoals het taggen van mensen in een post (fb), auto-complete van @usernames (twitter).

Je verwacht toch als je een nieuw toestel koopt, dat je er dan qua performance en functionaliteit op vooruit gaat. En dat is dus niet op alle vlakken het geval.

Ik begrijp dat Microsoft er weinig aan kan doen dat het Whatsapp-team rommel aflevert (al zijn sommige problemen ook inherent aan de opzet van het OS).
Maar voor veel mensen is Whatsapp de meest gebruikte functionaliteit van hun telefoon - zelfs veel meer dan bellen, sms'en of internetten. Het is daarom ook lastig te verkopen als je qua performance en functionaliteit achteruitgaat als je je 2-jaar oude Android-toestel wil vervangen met een WP7-variant.

Dus als er nu aan iemand vraagt wat voor smartphone hij/zij moet aanschaffen, vraag ik: gebruik je veel Whatsapp? Wil je de nieuwste games? Dan geen Windows Phone..

Dus ik hoop ten zeerste dat dit met WP8 dit gaat veranderen. De eerste vooruitzichten zijn echter teleurstellend:
Clicking an App from Start Screen still Relaunches It
I’m sure the final version of WP8 won’t be like this, but their current version still does a full relaunch of apps, making it feel painfully slow.

Apps Still Load Slow
Even apps that are apparently compiled for WP8 seem to load just as slow as before. I would hope they fix this because Windows Phone apps are definitely far behind Android and iPhone when it comes to launch speeds!
Hoewel de schrijver van dit artikeltje denkt/hoopt dat dit nog gefixt wordt in de definitieve versie, kijk ik hier nog even de kat uit de boom. Lijkt mij toch dat dit hoog op het prioriteitenlijstje zou moeten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
fruitbakje schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 17:29:
[...] Van de groep Nederlandsers onder de 15 hebben er denk ik maar weinig een smartphone (klopt dat?). Ergo, deze groep boeit het niet of ze hun OS keuze af laten hangen van games.
[...]
Nee, een korte blik op een schoolplein laat al genoeg zien. Ik zie zelfs al 8jarigen met een smartphone rondlopen (wel een oude) :s
HyperioN schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 17:54:
[...][...]
Hoewel de schrijver van dit artikeltje denkt/hoopt dat dit nog gefixt wordt in de definitieve versie, kijk ik hier nog even de kat uit de boom. Lijkt mij toch dat dit hoog op het prioriteitenlijstje zou moeten staan...
Ik denk eigenlijk dat de full relaunch niet gaat worden aangepakt. De laadtijden denk ik wel. Veel van de huidige laadtijden van apps zijn overigens ook deels de schuld van de ontwikkelaars. Die doen van alles tijdens de startup en krijgen die 15sec wel vol.
Zelf zou ik het fijn vinden als MS een eis van 5sec maximale laadtijd in zou stellen. Dus fors naar beneden dat limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Als ik kijk hoe snel apps bij Windows 8 weer vanuit hun standby worden opgestart, gok ik dat WP8 ook wel een stuk sneller zal worden. Toch denk ik dat je wel wat overdrijft met Whatsapp. Tuurlijk, het is een belangrijke app, maar hij werkt ook weer niet gigantisch brak (gewoon redelijk brak). Maar aangezien Nokia een deal heeft met Whatsapp, gok ik dat er wel een goede versie aankomt (ik hoop de beste van alle 3 de platformen). Ik gok bovendien dat veel messaging apps zich als voip app zullen gaan gedragen om constant aan te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Volgens mij is full relaunch vanaf de homescreen by design, je hebt toch een manier nodig om een app te herstarten wanneer deze gecrashed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:13
Na het gebruik van een iphone 3gs, samsung galaxy en een samsung galaxy s2 is het voor mij duidelijk. Volgende telefoon bevat weer ios of windows8. Vandaag in de winkel even met win 7.5 gespeeld en ik ben blij verrast over de snelheid en de opzet. Nu ben ik het grotendeels eens met bovenstaande dat het aanbod in apps toch wel het os maakt of breekt. Nu is het voor iedereen een andere situatie en zal iedereen zijn telefoon anders gebruiken. Maar als het aanbod er is komt de rest vanzelf. Persoonlijk geef ik meer om een snel, stabiel os en een stevige telefoon dan een bepaalde app. De meest gebruikte apps zijn er volgens mij op alle platformen en een spelletje is leuk maar als je omgeving er weinig tot geen gebruik van maakt mis je niks ;) daarnaast zijn er op android ook genoeg apps die er vaak uitklappen met een fout en heeft whatsapp af en toe ook zijn eigen leven. Laat staan de automatische reboots of shut downs van de toestellen zelf.

Verder hoop ik dat er genoeg support komt kwa developers voor het win8 platform en dan kan het denk ik goed uitpakken voor microsoft en partners. Multitasking hoor ik vaak mensen over klagen volgens mij was dat op de palm pre met web os pas goed doorgevoerd. Maar ik vraag me altijd wat je mist of wat je niet kan. Muziek afspelen en browsen ging altijd al. Evenals mailen en browsen, etc.

Hopelijk komen er meerdere toestellen zoals de nokia 920 en dan ben ik waarschijnlijk snel in het bezit van windows phone 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ramon schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 19:43:
Volgens mij is full relaunch vanaf de homescreen by design, je hebt toch een manier nodig om een app te herstarten wanneer deze gecrashed is.
Niet als die is gecrashed dat is prima af te handelen. Een gecrashte app is namelijk een app die door het system wordt afgesloten (gebeurt nu al). Probleem is dat je een applicatie die hangt, maar wel invoer accepteert, moet kunnen herstarten. Ook dat is wel op te lossen op een manier, maar of dat beter is dan de huidige is de vraag.

• kippengaas
  • Laatst online: 02-10 21:29
Ook al is WP8 er nog niet, vroeg ik mij af hoe goed wp 7.x telefoons WP8 kunnen (?) gaan draaien door middel van een jailbreak. Ik bezit nu een van de snellere wp 7 phones (omnia W) en ben teleurgesteld dat ik WP8 ga missen. Het klopt wel degelijk dat ik nu plezier heb van mijn telefoon, maar ben bang dat ontwikkelaars geen aandacht meer zullen hebben voor WP7 apps. Dan blijven er 2 mogelijkheden over: of een nieuwe telefoon kopen (terwijl ik mijn oude toestel nog geen 4 maanden heb) of jailbreaken (als dat mogelijk is).

Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom de Lumia 920 een dualcore krijgt? WP7 was gemaakt voor single cores, maar nu multicores worden ondersteund snap ik niet helemaal waarom nokia met zijn nieuwe top toestel niet meteen een quadcore erin stopt. WP8 zal soepel werken op een dualcore, maar elke fabrikant die nu een high end toestel uitbrengt voor €600 stopt er een quadcore in (de prijs is nog niet bekend van de 920, maar ik ben bang dat deze niet veel goedkoper zal zijn dan €600). Een deel van de potentiele klanten kijkt ook naar de specs van een telefoon en laat hier zijn keuze van afhangen. Dan snijdt Nokia op deze manier toch in zijn eigen vingers?

Verwijderd

kippengaas schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:15:
Ook al is WP8 er nog niet, vroeg ik mij af hoe goed wp 7.x telefoons WP8 kunnen (?) gaan draaien door middel van een jailbreak. Ik bezit nu een van de snellere wp 7 phones (omnia W) en ben teleurgesteld dat ik WP8 ga missen. Het klopt wel degelijk dat ik nu plezier heb van mijn telefoon, maar ben bang dat ontwikkelaars geen aandacht meer zullen hebben voor WP7 apps. Dan blijven er 2 mogelijkheden over: of een nieuwe telefoon kopen (terwijl ik mijn oude toestel nog geen 4 maanden heb) of jailbreaken (als dat mogelijk is).

Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom de Lumia 920 een dualcore krijgt? WP7 was gemaakt voor single cores, maar nu multicores worden ondersteund snap ik niet helemaal waarom nokia met zijn nieuwe top toestel niet meteen een quadcore erin stopt. WP8 zal soepel werken op een dualcore, maar elke fabrikant die nu een high end toestel uitbrengt voor €600 stopt er een quadcore in (de prijs is nog niet bekend van de 920, maar ik ben bang dat deze niet veel goedkoper zal zijn dan €600). Een deel van de potentiele klanten kijkt ook naar de specs van een telefoon en laat hier zijn keuze van afhangen. Dan snijdt Nokia op deze manier toch in zijn eigen vingers?
De dual core die in de Nokia zit bevat ook 4G zodat je daar geen aparte chip voor nodig hebt. Daarnaast is deze dual core gelijkwaardig aan een quadcore.

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 19:26

Ik denk dat het heel moeilijk gaat worden om wp8 op een wp7 toestel te krijgen. Ik had een heel stuk gelezen op een site(bron kan ik niet meer vinden) waarin beschreven werd waarom wp8 niet naar de huidige toestellen komt. De grootste reden is dat iedere wp8 toestel een extra hardware onderdeel heeft wat ervoor zorgt dat alles geencrypt is (apps, bootloader ect.) Met deze optie wilt Microsoft net als Apple heeft ervoor zorgen dat het platform nog veiliger wordt en zaken zoals custom rom worden hierdoor ook niet meer mogelijk.

Daarnaast snap ik niet waarom je zo graag een quadcore in je telefoon wilt hebben. Als de phone net zo snel en stabiel draait op een duelcore, waarom moet er dan zwaardere hardware in :/ Dat ontgaat mij een beetje..

• Martinspire
Het blijkt bij de Android toestellen al vaak dat quad-core geen fluit uitmaakt omdat het gewoon niet benut wordt. En omdat Android zo open is, zal dat ook nooit gebeuren want app-makers moeten ook gewoon single-core en dual-core ondersteunen. Op de PC is het zelfs nog mager hoeveel applicaties en games de quadcore nou echt zinvol gebruiken (vaak is het eerder gelijk verdelen van de processen ipv dat men echt specifieke taken (AI, physics, gameplay, etc) toekent aan de verschillende cores waar juist de winst in te behalen is).
Quadcore is dus leuk, maar geeft zo weinig performance dat het echt niet boeiend is. Een hogere kloksnelheid is dat eerder, maar het lijkt dat men inziet dat de batterij gewoon nog niet krachtig genoeg is om het lang uit te kunnen houden.

Over de jailbrake van WP8 kun je kort zijn: die komt er niet. WP8 is vanuit het begin al opgezet om de beveiliging goed dicht te zetten. De boot is beschermd en door onder andere Bitlocker en de chip met specifieke code controle, zul je gewoon niet bij de rom kunnen komen, laat staan dingen aanpassen. Er komen van WP8 al geen roms voor de WP8 toestellen, laat staan dat er een WP8 rom naar WP7 toestellen komt. WP7.8 wordt echter wel uitgebreider dan alleen een nieuw startscherm, maar zsm upgraden naar een WP8 toestel is wel aan te raden.

Een ander gevolg is overigens dat piraterij vrijwel 0 zal zijn op het platform. Omdat alles via de marketplace moet gaan, is de kans wel heel klein dat je dus gratis bepaalde apps kunt installeren, al zie ik mogelijk nog wel iets via de company hubs verschijnen (maar ik denk dat ook dat wel vast zal staan).

Voor degenen die eigenlijk niet kunnen wachten op een WP8 toestel, terwijl ze nog wel even aan WP7 zitten is het misschien een tip om ter zijne tijd je contract open te breken en te verlengen. Als je na de launch van WP8 nog een jaar moet doen, dan zou je bv een nieuw 2 jarig abonnement af kunnen sluiten waar je dan niet 2 maar 3 jaar mee doet (2 van de nieuwe + 1 van de oude)

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Wat een angstig gespeculeer! Ik zou zeggen: Geniet gewoon van je WP7.5 (straks 7.8) foon, want dat is nog steeds de beste die je op het moment kunt hebben.
En kijk dan tegen de tijd dat je echt merkt dat je met je foon niet meer tevreden bent, uit naar een nieuw toestel. Wie weet is de Lumia 920 dan ook alweer oud nieuws :)

• justice strike
Martinspire schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:46:
Het blijkt bij de Android toestellen al vaak dat quad-core geen fluit uitmaakt omdat het gewoon niet benut wordt.
dat is natuurlijk ook niet waar. Dat zou betekenen dat de samsung s2, samsung note en samsung s3 marginale verschillen in peformance laten zien

samsung s2 heeft een 1.2 ghz dual core (cortex a9)
samsung note heeft een 1.4 ghz dual core (cortex a9)
samsung s3 heeft een 1.4 ghz quad core (cortex a9)

en alledrie hebben een gb aan ram. Toch is de s3 vele malen sneller, en dat wordt ook zo ervaren. Terwijl de note wel kwa ghz gelijk geklokt is.

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:02

McBoom

Broem

justice strike schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:34:
Toch is de s3 vele malen sneller, en dat wordt ook zo ervaren.
Wordt dat zo ervaren of zijn er ook benchmarks van?

The ramblings of an idiot

Verwijderd

justice strike schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:34:
[...]
samsung s3 heeft een 1.4 ghz quad core (cortex a9)
of afhankelijk van welke versie je hebt een 1.5 Ghz dual core Quallcom

De dual core quallcom S4 chip kan het makkelijk bolwerken tegen de quadcore tegra en exynos processor.
Pagina: 1 ... 4 ... 46 Laatste