Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Wietsee.
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 14:09

Windows Phone 7 'Refresh' is de opvolger van Windows Phone 7.5 en zal de voorlaatste update van het huidige besturingssysteem worden. Lange tijd werd deze update ook wel onder de codenaam 'Tango' aangeduid.

Microsoft is op 27 juni 2012 begonnen met de uitrol van de update 7.5 Refresh update, waaraan versienummer is 7.10.8773 gekoppeld.

http://i.imgur.com/h1fBxqk.png
Heb je de update nog niet ontvangen of is die nog niet 'beschikbaar' voor je toestel? Forceer de update met Zune, voor de instructies zie het volgende filmpje:

Vergeet niet het toestel vooraf in vliegtuigstand te zetten!
Verder is het vaak 'n kwestie van de juiste timing, dus gewoon een paar keer proberen, have fun!

http://i.imgur.com/01lVpJ4.png
  • Verbeteringen in mms: Het is nu mogelijk om meerdere plaatjes en video's, alsook spraak en ringtones, bij te voegen aan tekstberichten en instant messages.
  • Locatie bewustzijn icoon: Zodra een app de huidige telefoon locatie informatie benadert zal een icoon naast de batterij status indicator verschijnen.
  • Exporter en beheer contacten naar simkaart: Alle Windows Phones staan het toe om contacten te importeren van een simkaart, maar alleen op sommige telefoons is het mogelijk je contacten te exporteren naar een simkaart, of het maken of bewerken van individuele contacten op een simkaart.
  • Gebruikelijke bugfixes
Aanvullende features Nokia toestellen:
  • Gedeeld internet; Hiermee wordt uw mobiele dataverbinding via Wi-Fi gedeeld.
  • Flip to silence; telefoongesprek kan geweigerd worden simpelweg door je toestel om te draaien.
  • Nieuwe applicaties exclusief voor Nokia toestellen.

Wietsee. wijzigde deze reactie 09-08-2013 19:19 (103%)
Reden: Afbeeldingen naar andere server verplaatst

Web Enrichment - regenthet.in - Vakantiehuisje Vasse

• cmegens
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:02
Hier ook gelukt.

Maar wel even een vraag: Wat is er nu anders? Het enige verschil dat ik kan zien is tethering en een ander icoon voor de market. Moet ik daar nu echt 3 keer voor updaten? Mis ik iets?

• Devian
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 15:11
Ik ben tot de conclusie gekomen dat batterij met de Tango update of gelijk of slechter is dan dat het was.

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15-09 22:29
quote:
cmegens schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:14:
Hier ook gelukt.

Maar wel even een vraag: Wat is er nu anders? Het enige verschil dat ik kan zien is tethering en een ander icoon voor de market. Moet ik daar nu echt 3 keer voor updaten? Mis ik iets?
er zijn ook extra sms opties + SIM kaart kan nu gebruikt worden om contacts te saven geloof ik.

• cmegens
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:02
Oh vooruit. 3 wijzigingen, 3 updates.. Effectief wel, maar had eigenlijk wel wat meer verwacht. Zeker gezien we niet naar Windows 8 kunnen straks. Het voelt nu of alle nieuwe functionaliteit wordt bewaard tot dan.

• Snippertje
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19-09 16:28
quote:
Devian schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:34:
Ik ben tot de conclusie gekomen dat batterij met de Tango update of gelijk of slechter is dan dat het was.
Batterij is niet veranderd. Met 3G aan red ik het tot uur of 8 (als die vanaf 8uur in de ochtend aanstaat). Waar blijft verder camera extension?

PSN: Snippertje1989 | Steam: Sniper004

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 09:11
quote:
cmegens schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 16:16:
Oh vooruit. 3 wijzigingen, 3 updates.. Effectief wel, maar had eigenlijk wel wat meer verwacht. Zeker gezien we niet naar Windows 8 kunnen straks. Het voelt nu of alle nieuwe functionaliteit wordt bewaard tot dan.
Je krijgt ook nog WP7.8 he. Deze update is niet WP7.8. Er komt dus nog meer functionaliteit aan voor huidige WP7 gebruikers. Niet alles wordt bewaard voor exclusief gebruik in WP8.

Caelorum wijzigde deze reactie 29-06-2012 17:14 (14%)

• Ru__
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
quote:
cmegens schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 16:16:
Deze update was ook helemaal niet bedoeld om nieuwe features toe te voegen. Het is een update die een uitbreiding op de specificaties brengt, waardoor het mogelijk is om WP7 op low-end devices te draaien (zoals de Lumia 610).

• peerke63
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 15:01
Ik zag bij mijn toestel dat de code RM-801 op de simslede staat. (059L90(ofQ)7)

Als ik in Navifirm kijk kom ik deze code niet tegen. dan zie ik alleen Lumia 800c (RM-802) of Lumia800 (RM-819).

Kijk ik verkeerd? Verkeerde lijst????

Ena als ik de juiste code uitlees 059L9Q7... dan staat er wél een update avialable maar Zune en mijn toestel zien nog niets. Toch wacht ik maar even op de melding dat er een update klaar staat :)....

peerke63 wijzigde deze reactie 30-06-2012 14:04 (30%)
Reden: aanvulling

• 614
  • Registratie: september 1999
  • Niet online
1. In Navifirm zie je 'm staan onder 800 zonder Lumia ervoor.

2. Maarreh. met de truc heb je 'm gewoon via de officiële weg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wietsee.
*Knip*

janvanduschoten wijzigde deze reactie 05-07-2012 08:25 (111%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Tethering is een leuke aanvulling, van het weekend regelmatig gebruikt omdat de provider van mijn vrouw hopeloos was qua bereik :+

Gok en steun de NCFS - specs - 1530Wp op het dak in Hoorn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 19-09 22:28

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Tethering is inderdaad fijn en werkt nog best snel.

Ben ondertussen wel een beetje de weg kwijt met alle updates. Deze, de specifieke Nokia firmware update en dan ook nog eens 7.8 aan het einde van het jaar.

WP7 kan dan wel dood zijn, voorlopig zie ik meer updates voorbij komen dan voor welk ander Android apparaat dan ook!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 10-09 17:57
is er niet ergens een volledige list of changes?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 15:42
quote:
fruitbakje schreef op maandag 02 juli 2012 @ 12:02:
is er niet ergens een volledige list of changes?
Daar heb ik ook al naar zitten zoeken..

Ik mis trouwens 'Flip to silence' nog in de topicstart.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19-09 17:24
Op de Nokia site staat ook aangegeven dat dat de nieuwe update beschikbaar is maar zowel het toestel als Zune geven niks aan. De disconnect knop wil ook niet echt werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchzippo
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 13-01-2016
quote:
magnifor schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:30:
Op de Nokia site staat ook aangegeven dat dat de nieuwe update beschikbaar is maar zowel het toestel als Zune geven niks aan. De disconnect knop wil ook niet echt werken.
Er staat ook dat de update Juni/July wordt uitgerold, geduld hebben dus!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PaT

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Is dat trouwens een feature die altijd werkt of moet je dat nog ergens instellen. Heb in de instellingen zitten kijken, maar kan hem niet vinden als optie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wietsee.
quote:
PaT schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:46:
Is dat trouwens een feature die altijd werkt of moet je dat nog ergens instellen. Heb in de instellingen zitten kijken, maar kan hem niet vinden als optie.
Werkt altijd, dit had je natuurlijk even kunnen testen PaT :9.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• magnifor
Maar er staat toch echt "Update available".

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15-09 22:29
quote:
magnifor schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:05:
Maar er staat toch echt "Update available".
wifi op je telefoon uitzetten, en met Zune de "disconnect wifi tijdens update check" truc doen, dan zal het wel lukken :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• magnifor
Ik heb geen WiFi op mijn desktop, dus hoef alleen dan de netwerkkabel te disconnecten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• InZane
quote:
Wietsee. schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:54:
[...]

Werkt altijd, dit had je natuurlijk even kunnen testen PaT :9.
Jep, dat werkt altijd en het is 1 van de dingen die ik altijd wel handig vond aan m'n (ex) HTC Desire :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• InZane
quote:
magnifor schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:30:
Achter mijn Product Code staat nog steeds 'Waiting for approval' en de 'disconnect' truuk werkte na 10 keer ook nog steeds niet (wel gelukt met Mango op mijn Omnia 7 de vorige keer), dus ik ben maar met Cabsender aan de gang gegaan.
quote:
Fallen Angel schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:11:
Hij is er al, als je via NaviFirm en Nokia Care Suite wilt updaten (reset je toestel)
Dit heb ik voor het weekend gedaan, maar die ROM draaide bij mij erg buggy, dus ik heb 'm afgelopen weekend maar weer teruggedraaid 12070. Vandaag met Cabsender de update(s) gedaan en nu draait 't wel lekker.

InZane wijzigde deze reactie 02-07-2012 15:43 (28%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• magnifor
Thanks, eindelijk gelukt. Hij is nu aan het updaten naar 7.10.8112.7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PaT

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

quote:
magnifor schreef op maandag 02 juli 2012 @ 15:57:
Thanks, eindelijk gelukt. Hij is nu aan het updaten naar 7.10.8112.7
Hou je er rekening mee dat je die forceer truuk hierna nog een keer moet doen. Anders komt er geen update meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• magnifor
Hoe vaak moet ik dat doen? Dus hoeveel keer moet ik in totaal updaten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• InZane
quote:
magnifor schreef op maandag 02 juli 2012 @ 16:06:
Hoe vaak moet ik dat doen? Dus hoeveel keer moet ik in totaal updaten?
Totaal 3 keer: Eerst 8112, dan 8773 en dan nog een Nokia update.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• magnifor
Oke, thanks. Inmiddels update hij nu naar 7.10.8773.98. Hierna nog 1 keer dus. :)

Overigens is dat disconnect truukje echt trial en error. Eerste keer was hij gelukt na 7 seconden, tweede keer na 5 seconden.

Update: De laatste update (Update van Nokia dus) heeft hij zelf automatisch gevonden. :)

magnifor wijzigde deze reactie 02-07-2012 16:47 (17%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 18-09 23:59
Werkt dit ook met de wekkers/alarmen?
Overigens kon dit al vanaf de n97, snap niet dat het nu pas op de WP7 telefoons komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tim2010
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19-09 15:22
Ik krijg die tango update maar niet. Heb hem al geprobeert het te doen volgens instructies van filmpje maar ik krijg of te horen dat ik nieuwste versie heb of dat internetverbinding weg is. Kep een lumia 800

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Telfordia
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 12:46

Telfordia

Gek word ik er van!

Op dit moment krijg ik via Zune de update binnen via de officiele manier :)

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 06:52
Ik heb hem zojuist via T-Mobile binnen op de officiële manier, ben benieuwd of de update nog heel veel nieuws brengt, hoop vooral dat de batterij stiekem nog wat extra's heeft gekregen. En mooie gelegenheid om hem vlak voor de vakantie nog even helemaal op te frissen met nieuwe muziek en ebooks, en oude troep er meteen af te laten :P

DeNachtwacht wijzigde deze reactie 02-07-2012 21:05 (68%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• magnifor
Inmiddels heb ik al aantal uren geleden mijn Lumia 800 met succes geupdate:

Firmware: 1750.0805.8773.12220

Heb eindelijk tethering :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

Gok en steun de NCFS - specs - 1530Wp op het dak in Hoorn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spNk
quote:
Locatie bewustzijn icoon: Zodra een app de huidige telefoon locatie informatie benadert zal een icoon naast de batterij status indicator verschijnen
Ik zie deze niet? Niet wanneer ik Kaarten open iig..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 15:41
eigenlijk is dit maar een zeer lichte update, ik snap niet waarom iedereen hem aan het hypen is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wietsee.
quote:
badluckboy schreef op maandag 02 juli 2012 @ 22:07:
eigenlijk is dit maar een zeer lichte update, ik snap niet waarom iedereen hem aan het hypen is.
Klopt, dit heb ik enige maanden geleden al aangegeven: Wietsee. in 'nieuws: MS-medewerker neemt uitspraken WP8-updates terug'.
Aangezien er behoefte was om er over te discussiëren heb ik een topic aangemaakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 00:06
quote:
badluckboy schreef op maandag 02 juli 2012 @ 22:07:
Ik vermoed dat dit vooral voor de vele Lumia-gebruikers - waaronder ik - een belangrijke update was aangezien deze gepaard ging met een Nokia-update die o.a. tethering eindelijk mogelijk maakte. Voor mij draaide het dus niet zozeer om de WP-update, maar eerder om de Nokia-update.

Nu voor velen zijn beiden één update en wordt er dikwijls foutief gesteld dat ze met Tango eindelijk tethering hebben als deze functie al ervoor bestond, maar eigenlijk deel uitmaakt van de Nokia-update.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fruitbakje
grote update in de zin dat het OS nu weer meer hardware ondersteund toch? Bijv. de Lumia 610. Maar ja, als je tegelijkertijd WP8 aankondigt gaat geen enkele fabrikant natuurlijk die nieuwe mogelijkheden van 7.5 refresh toch nog even benutten. Wat dat betreft idd een beetje een loze update.
Zo krijg je het gevoel dat ze bij MS hun roadmap het afgelopen jaar wel een paar keer gewijzigd hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 19-09 15:55
M'n batterij is er blijkbaar wel op vooruit gegaan... waar ik voordien vers van de lader meestal maar 23u had, heb ik nu eindelijk eens meer dan een dag (blijkbaar 1 dag en 5 uur). Op zich dus ruwweg zo'n 25% beter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Death1ord
  • Laatst online: 29-08 22:11
De Lumia 800 zet hem niet goed via de tijd van de provider. Heb het getest en ik heb een licht vermoeden dat ze het gewoon niet ondersteunen de Belgische providers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 06:52
Ik heb hem vandaag in gebruik en merk er letterlijk niks van. Kortom inderdaad niet echt de moeite van een apart topic. Hint: op deze manier het Windows Phone forum vol proberen te laten lijken gaat niet helemaal aanslaan volgens mij...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 23:19
Maar ik heb wel internet delen maar het Icon van Marketplace is het tasje zondere enige logo?
Heb ik dan wel of niet de update? Ik kreeg 3 updates.

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spNk
Bij mij duurde dat ook even. Heb je je telefoon al opnieuw aangezet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cruzer
quote:
spNk schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:53:
Bij mij duurde dat ook even. Heb je je telefoon al opnieuw aangezet?
Ja heb ik gedaan. Ik zie een blauwe tas zonder een logo.

Ik heb wel internet delen. Welke dingen zou ik nu ook moeten kunnen zien of doen?
Visitekaartjes versturen of ontvangen kan ik ook niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PaT

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Visite kaartjes komt nog, net als camera extra's. Net een presentatie van Nokia gehad waarin dat gemeld werd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cruzer
quote:
PaT schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:49:
Visite kaartjes komt nog, net als camera extra's. Net een presentatie van Nokia gehad waarin dat gemeld werd.
Ok thanks maar hoe komt het dat ik geen Logo heb op icon van Marketplace?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 19-09 23:05
Had de update in een keer geflashd. Vond hem buggy en applicaties als Spotify werkte niet meer, erna teruggeflashd en de updates via Zune uitgevoerd, alles werkt weer een stuk beter!

• LessRam
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 14:06
Damn... Vodafone neemt er wel flink de tijd voor om "Approval" te geven voor de Lumia 800.
is het echt mensen met een Vodafone (branded) Lumia800 te updaten via de geforceerde methode?

Don't rely on their truth alone

• NoFearCreations
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 14:27
Na afgelopen weekend tig keer het truukje zonder succes te hebben geprobeerd, lukte het gisteravond bij beide updates in 1 keer. Wat gaat dat updaten gigantisch traag, en tethering is leuk, had alleen gehoopt dan je ook je tel als modem via usb kon gebruiken. Nu maar wachten op Camera Extra's.

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | AMD X6 1055T @3.3 Ghz | Samsung EVO 120GB | R9 270x 2GB | 8GB DDR3 | Custom WC | Windows 8.1 |

• Sjaak327
  • Laatst online: 12-04-2015
Ik snap nog steeds niet dat mensen niet gewoon cabsender gebruiken, dan hoef je dat gehannes met zune niet uit te voeren. Bij mij kreeg ik trouwens de 8773 update ZONDER dat ik al de 8112 had, dus die zune update ging mis. met cabsender kon ik gewoon wel eerst 8112 en daarna 8773 en uiteindelijk de firmware update uitvoeren, geen centje pijn.

Na de update wordt Wifi niet meer automatisch uitgezet nadat het scherm in powersave mode gaat, helaas vind ik zo gauw geen setting om dit weer aan te zetten. Het is niet zo'n heel groot probleem, maar ik merkte het aan de korte tijd dat ik met een lading kan doen (zo'n een dag minder, van vier naar drie dagen) en dat ik om de haverklap MSN berichten kreeg, terwijl de telefoon al uren op de tafel lag :)

• peerke63
Bij mij wil die disconnecttruuk maar niet lukken. Telkens de melding dat Zune nu niet kan controleren omdat er geen i-net-verbinding is.... ben ik dan té snel?

• LessRam
quote:
Sjaak327 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:21:
Ik snap nog steeds niet dat mensen niet gewoon cabsender gebruiken, dan hoef je dat gehannes met zune niet uit te voeren.
Omdat niet alle 22 talen voorhanden zijn misschien? De laatste 6 talen in de rij (bij een Nokia Lumia 800) zou ik niet eens weten welke dat zijn.... Dus weet ook niet welke ik moet downloaden.
Die Cabsender update manier heb ik wel gedaan met mijn HTC7Pro maar dat waren maar 4 talen (UK, DE, SP en NL) en dan kan er weinig misgaan.

Oeps de talen zijn er allemaal wel. Maar dan nog vind ik het eng bij de Lumia.
Naast de tango files zie ik ook allerlei Nokia (OEM) Update files..... zonder uitleg.

LessRam wijzigde deze reactie 04-07-2012 13:55 (24%)

• grosendaal
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 28-10-2015
Ik heb de update (8773) gekregen zonder internet verbinding op mijn laptop.

Om zune te misleiden heb ik de dataverbinding van mijn lumia 800 uitgeschakeld. Dit werkte gek genoeg, wanneer ik het internet op mijn mobiel uitzetten en alleen de laptop verbonden hield, kreeg ik een foutmelding dat er niet naar een update gezocht kon worden. Dus een beetje spelen met de dataverbinding van de telefoon kan ook werken:P

• LessRam
Niet als je een Vodafone BRANDED Lumia hebt.... Die firmware staat namelijk nogsteeds op "Waiting for Approval". Dan gaat "forceren" ook nog niet.

• Sjaak327
quote:
LessRam schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:34:
[...]

Omdat niet alle 22 talen voorhanden zijn misschien? De laatste 6 talen in de rij (bij een Nokia Lumia 800) zou ik niet eens weten welke dat zijn.... Dus weet ook niet welke ik moet downloaden.
Die Cabsender update manier heb ik wel gedaan met mijn HTC7Pro maar dat waren maar 4 talen (UK, DE, SP en NL) en dan kan er weinig misgaan.

Oeps de talen zijn er allemaal wel. Maar dan nog vind ik het eng bij de Lumia.
Naast de tango files zie ik ook allerlei Nokia (OEM) Update files..... zonder uitleg.
Je hoeft natuurlijk niet eens alle talen te installeren, in mijn geval slechts twee, (NL+US). De twee OS updates zijn duidelijk, de Nokia OEM inderdaad niet, maar die heb ik dan weer elders gedownload :)

• yesjohn
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 19-09 19:16
Is er iemand met een interop unlock en wp7 root tools die succesvol de update heeft doorlopen ??

• polthemol
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19-09 23:54
voor de mensen die zochten naar een duidelijke manual voor met de sendcab:

ik heb deze versie gebruikt en het lijkt allemaal te werken :)

http://www.1800pocketpc.c...t-for-the-carriers/26341/

• Trestry
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 09:53
Misschien is het handig om een Nederlandstalige manual te maken en die in de openingspost zetten?

• vali
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17-09 12:01
quote:
Trestry schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:36:
Misschien is het handig om een Nederlandstalige manual te maken en die in de openingspost zetten?
Is het nou echt nodig om hem te vertalen? Meeste spreekt voor zich tbh. Je moet vooral opletten welke .cab je gebruikt. Bv is je telefoon vodafone branded, gebruik dan alleen updates die voor vodafone zijn.

• Trestry
quote:
vali schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:44:
[...]

Is het nou echt nodig om hem te vertalen? Meeste spreekt voor zich tbh. Je moet vooral opletten welke .cab je gebruikt. Bv is je telefoon vodafone branded, gebruik dan alleen updates die voor vodafone zijn.
Geen idee, maar als ik mensen zie klooien met het lostrekken van internetkabeltjes heb ik een vermoeden van wel. We kunnen iig een linkje naar de meest recente cabs in de openingspost zetten lijkt mij. Verder maakt het trouwens niet uit of je telefoon branded is of niet;-)

• vali
Het maakt wel degelijk uit of je telefoon branded is of niet. Voordat ik over ging naar custom roms downloade ik altijd mijn firmware van deze topic. Ik had 1 keer per ongelijk een Franse branded firmware update geflashed. Ik kwam hier later achter omdat mijn register instelling was veranderd naar deze provider.

Daarnaast krijgen branded telefoons hun update van de provider en unbranded rechtstreeks van Microsoft. Wil je phone dus unbranded houden, moet je goed kijken wat voor .cab je flashed. Als je alleen het OS gedeelte flashed maakt het inderdaad niet veel uit.

vali wijzigde deze reactie 05-07-2012 01:17 (14%)

• Wietsee.
Je post op de juiste plaats was al voldoende ;)

janvanduschoten wijzigde deze reactie 05-07-2012 08:21 (181%)

• spNk
Nogmaals,
quote:
Locatie bewustzijn icoon: Zodra een app de huidige telefoon locatie informatie benadert zal een icoon naast de batterij status indicator verschijnen.
Ligt het aan mij dat dit niet werkt of werkt dit bij niemand? Iig niet bij Nokia Kaarten e.d....

• Wietsee.
quote:
spNk schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 08:53:
Nogmaals,

[...]

Ligt het aan mij dat dit niet werkt of werkt dit bij niemand? Iig niet bij Nokia Kaarten e.d....
Nee, niet zichtbaar. Volgens mij is met deze update wel de mogelijkheid om dit icoon te gebruiken geintroduceerd
Op de website van Microsoft worden de betekenissen van de icoontjes in de statusbalk besproken, hier komt ook het locatie icoon aan bod.

Edit:
quote:
This icon might not appear on all phones and depends on your phone manufacturer.
Bron: http://www.microsoft.com/...areness-and-my-phone.aspx

Wietsee. wijzigde deze reactie 05-07-2012 09:54 (34%)

• Trestry
quote:
vali schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 01:15:
Het maakt wel degelijk uit of je telefoon branded is of niet. Voordat ik over ging naar custom roms downloade ik altijd mijn firmware van deze topic. Ik had 1 keer per ongelijk een Franse branded firmware update geflashed. Ik kwam hier later achter omdat mijn register instelling was veranderd naar deze provider.
Hebben we het nu over flashen of over updaten? De .cab files zijn namelijk OS-updates, die je niet kunt flashen. Je kunt de algemene OS-update .cabs namelijk gebruiken om elk toestel, branded of unbranded, van updates voorzien. Als je je toestel gaat flashen met een rom van een andere provider krijg je indd andere kleurtjes oid, maar daar gaat het nu niet om.
quote:
Daarnaast krijgen branded telefoons hun update van de provider en unbranded rechtstreeks van Microsoft. Wil je phone dus unbranded houden, moet je goed kijken wat voor .cab je flashed. Als je alleen het OS gedeelte flashed maakt het inderdaad niet veel uit.
Branded telefoon krijgen hun update ook gewoon van Microsoft, alleen moet die update eerst worden goedgekeurd door de provider. Vandaar dat het vaak langer duurt voordat Microsoft deze updates beschikbaar stelt.

• vali
quote:
Trestry schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:58:
[...]

Hebben we het nu over flashen of over updaten? De .cab files zijn namelijk OS-updates, die je niet kunt flashen. Je kunt de algemene OS-update .cabs namelijk gebruiken om elk toestel, branded of unbranded, van updates voorzien. Als je je toestel gaat flashen met een rom van een andere provider krijg je indd andere kleurtjes oid, maar daar gaat het nu niet om.

[...]

Branded telefoon krijgen hun update ook gewoon van Microsoft, alleen moet die update eerst worden goedgekeurd door de provider. Vandaar dat het vaak langer duurt voordat Microsoft deze updates beschikbaar stelt.
Het was gisteravond laat :P .Ik bedoelde met "flashen" offline updaten. .cab kunnen OS updates zijn of firmware updates voor de desbetreffende telefoon. Bij dit laatste moet je goed opletten voor welke provider de .cab is.

Als voorbeeld ,de laatste bekende firmware van Samsung zijn als unbranded de LD1 firmware en een branded uit frankrijk de LB2.

De updates komen inderdaad allemaal van Microsoft, maar unbranded hebben hoeven vaak veel minder lang te wachten en krijgen alle updates.

vali wijzigde deze reactie 05-07-2012 11:24 (11%)

• weigerambtenaar
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 27-01-2013
Is het iemand wel gelukt om gewoon via Zune te updaten? Ik krijg een foutmelding na stap 6 vd 10.

• spNk
quote:
Hmm jammer leek me juist handig om te zien hoe vaak deze nou daadwerkelijk aan staat ivm batterij verbruik.

• TetPr87
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 19-09 00:37
quote:
weigerambtenaar schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 19:35:
Is het iemand wel gelukt om gewoon via Zune te updaten? Ik krijg een foutmelding na stap 6 vd 10.
Dat krijg ik ook, heb je misschien ook een costum-rom zoals mij? Denk dat het daar aan ligt. En dat hele handmatig updaten moet ik me nog eens in gaan verdiepen want nu snap ik er niet zo veel van :p

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 15:59
Ik kreeg 2 dagen geleden gewoon een notification "nieuwe update" en toen gewoon aan pc gehangen en geupdate zonder issue. Merk niet verschil en ook WiFi always-on wat iemand hierboven zegt werkt niet bij mij. (niet dat ik dat zou willen, maar ok)

• Cruzer
Blijf raar dat ik geen logo heb op mijn Marketplace icon. Ik heb de laatste updates.
Heb flip to silence, gedeeld internet

• Sjaak327
quote:
Ramon schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:47:
Ik kreeg 2 dagen geleden gewoon een notification "nieuwe update" en toen gewoon aan pc gehangen en geupdate zonder issue. Merk niet verschil en ook WiFi always-on wat iemand hierboven zegt werkt niet bij mij. (niet dat ik dat zou willen, maar ok)
Hmm, bij mij is hij daadwerkelijk "always on". Ik weet niet welke update hiervoor verantwoordelijk was, omdat ik de twee os updates en de firmware updates, achter elkaar heb gedraaid, met een reboot tussen iedere update,. Heb niet kunnen vinden waar ik dit eventueel kan uitschakelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P-aul
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 29-08 18:01
Is deze update nu bij iedereen al uitgevoerd? Ik heb namelijk nog geen melding van een update gekregen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PaT

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nee, tot eind juli wordt ie uitgerold. Nog even geduld dus....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 19-09 14:47

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Na tig keer forceren proberen toch gelukt op m'n HTC Titan :)

Surface 2 64 GB | Samsung Galaxy S8 | XBOX ONE

• weigerambtenaar
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 27-01-2013
quote:
TetPr87 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:35:
[...]

Dat krijg ik ook, heb je misschien ook een costum-rom zoals mij? Denk dat het daar aan ligt. En dat hele handmatig updaten moet ik me nog eens in gaan verdiepen want nu snap ik er niet zo veel van :p
Ik heb ooit via cabsender mijn lumia geupdated ja...maar of het daar aan ligt?
ik heb ook opnieuw (omdat het niet via Zune werkt) via cabsender geprobeerd, maar ook dan krijg ik een foutmelding dat ie de files niet kon vinden terwijl ik de .cab wel in de juiste map waar de tool zit.

HELP?

• peerke63
quote:
Trestry schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:58:

[...]

Nou. Mijn toestel is unbranded en ik krijg nog steeds geen update aangeboden. Versie 7.10(8107).
Ik heb nog ff geduld, maar niet lang meer ;)

• Ventieldopje
  • Laatst online: 15:43

Ventieldopje

Moderator Foto & Video

I'm not your buddy, pal!

Hier met een Lumia 800 van KPN nog steeds geen update, ben heel benieuwd wanneer deze gaat komen ;)

www.maartendeboer.net
1Ds Mark III | Canon 85mm f/1.2L | Zeiss Milvus 50mm f/1.4 | Samyang 14mm f/2.8

• fruitbakje
quote:
Ventieldopje schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 08:58:
ben heel benieuwd wanneer deze gaat komen ;)
Ja, want de update brengt zoveel nieuwe functionaliteit... ;)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Heb net de Omnia W van mijn moeder geüpdatet. Duurt wel lang, en irritant dat het 3x moet. Tijdens de update geeft ie aan dat updates cumulatief zijn, nou, dat valt dus wel mee :+ 3x downloaden, 3x backupen, 3x lang proces.

De up-side, ze zijn alle 3 goed gegaan :)

Nu, met zonder ondertitel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LessRam
quote:
fruitbakje schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 13:30:
[...]

Ja, want de update brengt zoveel nieuwe functionaliteit... ;)
Yep... tethering op de Lumia is voor mij een grote aanvulling qua functionaliteit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• carlitocabana
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 01-02 13:23
Ik heb een titan en ben van Mango naar 8112 gegaan met DE truuc.
Vervolgens geen melding gehad voor weer een update dus weer DE truuc uitgehaald en 8773 gekregen.

Begrijp ik het goed dat je voor Nokia 3 updates krijgt en HTC (titan) maar 2 ?
(is de nokia 3e update dan een update van nokia zelf?)
(heeft HTC ook een update een 3e update?)

Ik heb nu met mijn HTC Titan;
os version: 7.10.8773.98
firmware revision number: 1600.2200.20501.401

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LessRam
Met behulp van CabSender de update van mijn Lumia800 (Simlock vrij maar Vodafone branded) gedaan. Kan nu tenminste op de camping Internet Delen naar mijn laptop.

Verder kom ik weinig nieuwe dingen tegen bij een eerste blik. Wel deze;
- bij een SMS bericht kun je nu ook een "Spraaknotitie" toevoegen. (toevoegen van Ringtone is bij mij wel verdwenen)
- En bij Camera Instellingen is een nog niet te gebruiken (grijs) optie bijgekomen; Camera Instellingen foto's

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ybysaia
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 18-09 18:35
quote:
LessRam schreef op maandag 09 juli 2012 @ 20:56:
Met behulp van CabSender de update van mijn Lumia800 (Simlock vrij maar Vodafone branded) gedaan. Kan nu tenminste op de camping Internet Delen naar mijn laptop.

Verder kom ik weinig nieuwe dingen tegen bij een eerste blik. Wel deze;
- bij een SMS bericht kun je nu ook een "Spraaknotitie" toevoegen. (toevoegen van Ringtone is bij mij wel verdwenen)
- En bij Camera Instellingen is een nog niet te gebruiken (grijs) optie bijgekomen; Camera Instellingen foto's
Die grijze dingen zijn geen opties, maar kopjes. Een kopje 'Camera extra's' met daaronder de opties Slimme groepsafbeelding, actie-shot, panorama en timer. Zo is er ook een kopje 'Camera-instellingen foto's' met opties scènes ed.

stay one step behind for perfection

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LessRam
quote:
carlitocabana schreef op maandag 09 juli 2012 @ 20:38:
(is de nokia 3e update dan een update van nokia zelf?)
Ja, is van Nokia zelf, voegt onder andere Tethering toe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LessRam
quote:
ybysaia schreef op maandag 09 juli 2012 @ 21:02:
[...]
Die grijze dingen zijn geen opties, maar kopjes. Een kopje 'Camera extra's' met daaronder de opties Slimme groepsafbeelding, actie-shot, panorama en timer. Zo is er ook een kopje 'Camera-instellingen foto's' met opties scènes ed.
Logisch, dom van me.
Jij hebt trouwens compleet andere opties dan ik op mijn Lumia800
Camera-instellingen video
- Scenes
- Witbalans
- belichtingswaarde
- Effecten
- Verzadiging
- Autofocus
- Resolutie
- Beeldflikkering verminderen
- Kwaliteit

Camera-instellingen foto's
- Scenes
- Witbalans
- belichtingswaarde
- ISO
- Meetmodus
- Effecten
- Contrast
- Verzadiging
- Scherpstel modus
- Resolutie
- Beeldflikkering verminderen
- Kwaliteit

Onder beiden niet de drie die jij schreef;
Slimme groepsafbeelding, actie-shot, panorama en timer

LessRam wijzigde deze reactie 09-07-2012 21:12 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ybysaia
quote:
LessRam schreef op maandag 09 juli 2012 @ 21:11:
Jij hebt trouwens compleet andere opties dan ik op mijn Lumia800
Ik heb het programma Camera Extra's gedownload. Die geeft die extra opties.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trestry
quote:
ybysaia schreef op maandag 09 juli 2012 @ 21:21:
[...]

Ik heb het programma Camera Extra's gedownload. Die geeft die extra opties.
Hoe heb je die gedownload? Heb je een amerikaans live-account?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LessRam
quote:
Trestry schreef op maandag 09 juli 2012 @ 21:26:
[...]
Camera Extra's, lukt me ook niet. Is nog niet beschikbaar voor deze regio.
"Afspelen Naar" lukt wel om te downloaden en te installeren;
http://nokialumiablog.com...for-lumia-windows-phones/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 15:26
Via de forcering kreeg ik de update te zien en is nu aan het downloaden en installeren. Ik heb een unbranded HTC 7 Trophy. Leuk dat zo'n topic als dit bestaat :-)

• ybysaia
quote:
Trestry schreef op maandag 09 juli 2012 @ 21:26:
[...]

Weet niet meer hoe ik dat heb gedaan. Lukt het ook niet via die QR-code?
Volgens mij is mijn live account niet Amerikaans

ybysaia wijzigde deze reactie 10-07-2012 12:46 (8%)

• peerke63
Hoe zit zo'n melding, dat er een update is.... op de Lumia eigenlijk uit?

Staat dat op de "achtergrondpagina"?
Of moet ik dat bij instellingen telkens opzoeken?

• 80466
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
quote:
peerke63nl schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 03:25:
Hoe zit zo'n melding, dat er een update is.... op de Lumia eigenlijk uit?

Staat dat op de "achtergrondpagina"?
Of moet ik dat bij instellingen telkens opzoeken?
http://blogs.technet.com/...mage004_5F00_742C20F9.jpg

• peerke63
quote:
Thanks... gewoon op de homescreen dus :) En ikke maar zoeken...pfffffff

• fruitbakje
zou ook bij instellingen --> telefoon updates oid moeten staan.
Wel mooi dat het installeren van de updates elke keer een kwartier duurt. Voor die paar kleine wijzigingetjes...
En de zin 'Includes many quality improvements to Windows Phone' blijft natuurlijk prachtig!

edit: mijn Omnia W krijgt er trouwens ook een Samsung update overheen (als 3e update dus). Iemand een idee wat die inhoudt? Ik krijg de Samsung website niet aan de praat...
edit2: en ze hebben m'n lockscreen-wallpaper afbeelding ding veranderd!
Mofo's....

fruitbakje wijzigde deze reactie 11-07-2012 17:11 (32%)

• Sc0tTy
  • Registratie: december 2003
  • Nu online
Hoe werkt dat flip-to-silence eigenlijk ?

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

• vali
Je wordt opgebeld en je draait als je telefoon wilt silencen om (met het scherm op tafel). Hierbij wordt hij automatisch gesilenced.

• Sc0tTy
  • Registratie: december 2003
  • Nu online
quote:
vali schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:01:
Je wordt opgebeld en je draait als je telefoon wilt silencen om (met het scherm op tafel). Hierbij wordt hij automatisch gesilenced.
Hmm en alstie al op z'n scherm ligt moet ik hem neem ik aan 360 graden draaien?

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*