Maar je hebt toch gewoon exchange?fredman159 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 16:50:
[...]
ha, dat wilde ik ook doen, maar nu blijkt Outlook.com geen IMAP te ondersteunen en dat vind ik als verstokte Thunderbird (onder Ubuntu) toch wel heel erg fijn. Dus de overstap heb ik even in de koelkast gezet
Jup, zelfs gnome kan er tegenwoordig mee overweg. En ik dacht dat evolution tegenwoordig ook ondersteuning had voor Exchange ActiveSync (mbv. https://mail.gnome.org/ar.../2012-March/msg00035.html)
Ik moet de hele tijd mijn pincode geven bij Kids Corner. Ik dacht dat je kids dat niet hoefte in te vullen? Na een tijdje gaan ze je code weten en dan kunnen ze ook in de main phone komen.SeamusXanthus schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:20:
Die Kids Corner is echt een verademing! Zo fijn dat we onze kleine kinderen een eigen omgeving kunnen geven waar ze niets kunnen verprutsen. Alles buiten de context van een aantal voorgeselecteerde apps kunnen ze niet bereiken. Ze kunnen geen aankopen doen, niet op reclame banners clicken, geen apps verwijderen, heerlijk.
Bij mijn iPad is het altijd maar afvragen in welke staat je hem terug krijgt, en ook op mijn Lumia heeft de oudste al een paar keer bijna per ongeluk facebook berichtjes geplaatst met de tekst: "sdasdsfsadfdasdknsdjhbdjfbdsfdf".
Ik lees op internet dat er meer mensen zijn met dit probleem, maar een oplossing heb ik nog niet gevonden.
Couldn't agree more. Echter irriteer ik mij aan het feit dat ze bij een deel van je foto's kunnen. Ik laat bijvoorbeeld automatisch mijn WA pictures bewaren, die zijn zichtbaar. Zo ook 'saved pictures', etc.SeamusXanthus schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:20:
Die Kids Corner is echt een verademing!
Weet iemand of dit aan te passen is? Verder is het inderdaad overheerlijk om je telefoon uit handen te geven en te weten dat je deze in dezelfde staat terug krijgt
don't mistake lack of talent for genius.
Weet iemand trouwens welke talen Bing Vision allemaal support? (vergrootglas knop en dan op het oogje onderin klikken)
Ik heb van een vriendin uit Rusland een Russisch kookboek gekregen, het leek me leuk om er wat uit te maken, en ik heb niet echt zin om alles teken voor teken op te zoeken en over te typen met een on-screen keyboard.
Bing Vision leek een uitkomst met die vertaal functie, maar hij herkend alles als Engels en vertaald het daarna naar onzin Nederlands... Is er een manier om hem dit toch te laten vertalen?
Edit: ik heb nog even verder gekeken, als ik tekst kopieren zeg dan maakt hij van alle Cirilische tekens gewoon westerse (weet niet hoe ons alfabet heet) tekens. Anders had ik hem nog gewoon later door een translater kunnen gooien...
Ik heb van een vriendin uit Rusland een Russisch kookboek gekregen, het leek me leuk om er wat uit te maken, en ik heb niet echt zin om alles teken voor teken op te zoeken en over te typen met een on-screen keyboard.
Bing Vision leek een uitkomst met die vertaal functie, maar hij herkend alles als Engels en vertaald het daarna naar onzin Nederlands... Is er een manier om hem dit toch te laten vertalen?
Edit: ik heb nog even verder gekeken, als ik tekst kopieren zeg dan maakt hij van alle Cirilische tekens gewoon westerse (weet niet hoe ons alfabet heet) tekens. Anders had ik hem nog gewoon later door een translater kunnen gooien...
[ Voor 18% gewijzigd door Pyramiden op 19-01-2013 11:35 ]
Ik hoop echt dat de market wat meer wordt uitgebreid met meer apps. Ik vind het maar karig wat er is. Als het binnen nu en aantal maanden of halfjaar nog zo weinig is, ga ik denk ik weer terug naar Android.
Wat mis je zoal? Ik kom redelijk uit met het aanbod op WP.
je kunt bovenin de taal veranderen. echter staat russisch er (nog) niet tussenhahahi20 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:30:
Weet iemand trouwens welke talen Bing Vision allemaal support? (vergrootglas knop en dan op het oogje onderin klikken)
Speedydown.nl !!!
Ik was al overgestapt op Android Google Translate app, die werkt heel netjes, ondanks de slechte camera van mijn Excite 10
Verwijderd
Bij mij op school zie ik het eingelijk zelden voorkomen (14 jaar havo). Maar dat komt geloof ik omdat iedereen een Iphone heeft of een BB. Ik heb daarom ook wat anders gekozen; Lumia 820. Het kwam eigenlijk doordat iemand in mijn klas zijn vader bij Nokia werkt en hij had een Lumia 900.McBoom schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:58:
Straks zijn we allemaal hipsters die kunnen zeggen dat we WP hadden before it was cool
ik mis Spotify en een knappe whatsapp. Want niet notificeren aan het lockscreen is wel echt een probleem van 'vroeger' toch? Kan niet op een serieus platform.
Helaas geeft bijna geen enkel bedrijf thuis als je ze vraagt naar het wp8 app (als hij uberhaubt komt)
Helaas geeft bijna geen enkel bedrijf thuis als je ze vraagt naar het wp8 app (als hij uberhaubt komt)
Ik heb soms mailtjes met alleen tekst en 'links' naar afbeeldingen. Soms ook met de tekst "afbeeldingen" downloaden ... Dit was ik niet gewend op mijn iPhone ! Die liet ieder mailtje perfect zien.
Hoe krijg ik dat voor elkaar in WP8 ? Is dat wellicht een instelling ?
Hoe krijg ik dat voor elkaar in WP8 ? Is dat wellicht een instelling ?
Dit is een concept idee, maar wat zou het vet zijn als deze interface mogelijk zou zijn!

[ Voor 41% gewijzigd door badluckboy op 20-01-2013 21:26 ]
Verwijderd
Vreemd dat jij dat zo ervaart:TF schreef op zondag 20 januari 2013 @ 20:31:
ik mis Spotify en een knappe whatsapp. Want niet notificeren aan het lockscreen is wel echt een probleem van 'vroeger' toch? Kan niet op een serieus platform.
Whatsapp werkt aan verbeterde versie voor wp8, bron: http://www.wp7.nl/...verbeteringen/
Spotify werkt aan een wp8-app, bron: http://www.wpcentral.com/...action
MS werkt aan notificatiecentrum, bron: http://www.theverge.com/...center
allemaal tussen partijen. Zowel whatsapp als spotify melden er zelf niets over. En dat spotify bezig is met een app is al nieuws van november.Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 21:28:
[...]
Vreemd dat jij dat zo ervaart:
Whatsapp werkt aan verbeterde versie voor wp8, bron: http://www.wp7.nl/...verbeteringen/
Spotify werkt aan een wp8-app, bron: http://www.wpcentral.com/...action
MS werkt aan notificatiecentrum, bron: http://www.theverge.com/...center
Als je in deze markt serieus genomen wil worden moet je je gebruikersgroep informeren. In November laten weten dat het eraan komt en dan eind Januari nog geen enig teken of berichtje is slecht. Heel slecht.
[ Voor 11% gewijzigd door TF op 20-01-2013 21:39 ]
Euhh, wat whatsapp betreft, die tweet komt van whatsapp zelf....TF schreef op zondag 20 januari 2013 @ 21:35:
[...]
allemaal tussen partijen. Zowel whatsapp als spotify melden er zelf niets over. En dat spotify bezig is met een app is al nieuws van november.
Als je in deze markt serieus genomen wil worden moet je je gebruikersgroep informeren. In November laten weten dat het eraan komt en dan eind Januari nog geen enig teken of berichtje is slecht. Heel slecht.
En daar is alles mee gezegd. Verder hoor je nergens iets van.deBennie schreef op zondag 20 januari 2013 @ 21:46:
[...]
Euhh, wat whatsapp betreft, die tweet komt van whatsapp zelf....
Verwijderd
Niet om het een of ander, maar welke marktpartij informeert de gebruikersgroep dan wel goed genoeg?TF schreef op zondag 20 januari 2013 @ 21:35:
[...]
allemaal tussen partijen. Zowel whatsapp als spotify melden er zelf niets over. En dat spotify bezig is met een app is al nieuws van november.
Verder heeft MS in december nog gemeld dat er aan de Spotify-app wordt gewerkt, bron: http://wmpoweruser.com/...app/
Tenslotte, zonder rtw blijft het koffiedik kijken.
Weet iemand hoe ik de standaard mail signature kan veranderen ?
Open mail -> "..." (drie puntjes) -> settings -> email account -> ergens halverwege staat je sig, onder het knopje om hem aan of uit te zetten.bhorvers schreef op maandag 21 januari 2013 @ 10:10:
Weet iemand hoe ik de standaard mail signature kan veranderen ?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Van het weekend heb ik de Lumia 920 binnen gekregen.
Even m'n ervaringen met WP8 met jullie delen.
Ik heb ong. 2 jaar de iPhone 3G en 2 jaar met de iPhone 4 gewerkt. Ben dus helemaal nieuw met Micorsoft's visie op het smartphone gebeuren
Conclusie tot nu toe.
Meeste dingen werken lekker snappy. Collega's schrokken van de snelle response.
Tiles zien er gewoon mooi uit.
Wel merk ik dat het systeem soms traag is. Wissel ik van scherm met de l-> r swipe, dan bevriest het scherm soms. Dit gebeurt soms ook met typen in de WP8 store. Rete irritant. Opeens zie ik 3 keer de b b.v.
Wat ik ook slecht vind aan WP8: multitasking. Volgens mij (ik kan het mis hebben) onthoudt WP8 de laatste x schermen/apps die je hebt geopend. Hij sluit ze ook automatisch. Gisteren was ik een spelletje aan het spelen. Kreeg een bericht binnen. Ging bericht bekijken. Op de link klikken. bla bla. Wilde terug naar de game toe. Linker pijl ingedrukt houden. Game weg. Kon spel dus helemaal opnieuw opstarten en opnieuw beginnen.
Auto correct van WP8 (Of is het auto correct van de Lumia?) is echt geweldig. In al m'n telefoons heb ik deze standaard uitgezet, omdat ik het niks vind. Maar de autocorrect van WP8 is subliem.
Conclusie na een dagje spelen.
Mooie platform. Ik zie hier wel toekomst in. Wil je een drukke look and feel, dan zet je de tiles op medium of groot. Wil je het lekker simpel, dan zet je ze op klein. Echt slim en mooi uitgewerkt. Niet elke app heeft nog live-tiles, maar dat is een kwestie van tijd.
Grootste nadeel is toch wel dat je zelf niet alles in de hand hebt. Ik kan niet handmatig apps afsluiten, WP8 besluit zelf wat open blijft en wat niet. Dat met die game is dus in mijn ogen een serieus probleem.
Bij de iPhone had ik 1 mail client voor alle mails. In WP8 zijn dat allemaal aparte tiles. Of ik dit wel of niet handig vind, moet nog blijken.
Kid's corner leuk idee. Jammer dat je telefoon alsnog moet unlocken om bij de kids corner te komen. Zou handiger zijn, als dit optioneel is. Maar ga ervanuit dat dit in de toekomst ook zo gebuwd zal gaan worden.
Even m'n ervaringen met WP8 met jullie delen.
Ik heb ong. 2 jaar de iPhone 3G en 2 jaar met de iPhone 4 gewerkt. Ben dus helemaal nieuw met Micorsoft's visie op het smartphone gebeuren
Conclusie tot nu toe.
Meeste dingen werken lekker snappy. Collega's schrokken van de snelle response.
Tiles zien er gewoon mooi uit.
Wel merk ik dat het systeem soms traag is. Wissel ik van scherm met de l-> r swipe, dan bevriest het scherm soms. Dit gebeurt soms ook met typen in de WP8 store. Rete irritant. Opeens zie ik 3 keer de b b.v.
Wat ik ook slecht vind aan WP8: multitasking. Volgens mij (ik kan het mis hebben) onthoudt WP8 de laatste x schermen/apps die je hebt geopend. Hij sluit ze ook automatisch. Gisteren was ik een spelletje aan het spelen. Kreeg een bericht binnen. Ging bericht bekijken. Op de link klikken. bla bla. Wilde terug naar de game toe. Linker pijl ingedrukt houden. Game weg. Kon spel dus helemaal opnieuw opstarten en opnieuw beginnen.
Auto correct van WP8 (Of is het auto correct van de Lumia?) is echt geweldig. In al m'n telefoons heb ik deze standaard uitgezet, omdat ik het niks vind. Maar de autocorrect van WP8 is subliem.
Conclusie na een dagje spelen.
Mooie platform. Ik zie hier wel toekomst in. Wil je een drukke look and feel, dan zet je de tiles op medium of groot. Wil je het lekker simpel, dan zet je ze op klein. Echt slim en mooi uitgewerkt. Niet elke app heeft nog live-tiles, maar dat is een kwestie van tijd.
Grootste nadeel is toch wel dat je zelf niet alles in de hand hebt. Ik kan niet handmatig apps afsluiten, WP8 besluit zelf wat open blijft en wat niet. Dat met die game is dus in mijn ogen een serieus probleem.
Bij de iPhone had ik 1 mail client voor alle mails. In WP8 zijn dat allemaal aparte tiles. Of ik dit wel of niet handig vind, moet nog blijken.
Kid's corner leuk idee. Jammer dat je telefoon alsnog moet unlocken om bij de kids corner te komen. Zou handiger zijn, als dit optioneel is. Maar ga ervanuit dat dit in de toekomst ook zo gebuwd zal gaan worden.
Iemand al een app gevonden waarmee je de inhoud van de harde schijven van een linux homeserver kan bekijken en content kan openen (mits er natuurlijk een app is die het formaat aan kan)?
Ben al een tijdje aan het speuren maar helaas nog niets gevonden.
Iets vergelijkbaar met Filebrowser op de Ipad zou mooi zijn.
Ben al een tijdje aan het speuren maar helaas nog niets gevonden.
Iets vergelijkbaar met Filebrowser op de Ipad zou mooi zijn.
Hoe zit het inmiddels met Skype trouwens op WP8? Er zou sprake zijn van integratie in het systeem. Dat je niet een app hoefde te openen om hier mee aan de slag te gaan. Dus standaard skype kon gebruiken om te bellen en gebeld te worden. Maar dit is (nog) niet zo toch? Is er enige nieuws wanneer dit aangepast zal gaan worden?
Verwijderd
Dit zou aan de game zelf kunnen liggen, dat de fast application switching niet goed is ingebouwd. WP8 onthoud naar mijn idee de laatste 7 applicaties. Deze worden bevroren bewaard. En gebruiken verder ook geen resources.Russel88 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:02:
mee eens! wat ik helemaal briljant vind is dat hij afzonderlijke woorden herkend wanneer je deze per ongeluk aan elkaar schrijft.Auto correct van WP8 (Of is het auto correct van de Lumia?) is echt geweldig. In al m'n telefoons heb ik deze standaard uitgezet, omdat ik het niks vind. Maar de autocorrect van WP8 is subliem.
Dat zou in theorie ook niet hoeven, de apps 'draaien' niet op de achtergrond.Grootste nadeel is toch wel dat je zelf niet alles in de hand hebt. Ik kan niet handmatig apps afsluiten, WP8 besluit zelf wat open blijft en wat niet. Dat met die game is dus in mijn ogen een serieus probleem.
Bij WP kun je zelf je Mailboxen linken. Dan kun je zelf bepalen welke email accounts je wilt samengevoegd hebben. zo kun je bijvoorbeeld je werk en privé mail scheiden.Bij de iPhone had ik 1 mail client voor alle mails. In WP8 zijn dat allemaal aparte tiles. Of ik dit wel of niet handig vind, moet nog blijken.
Ja dat 7 apps is een probleem. Was inmiddels meer dan 7 apps verder.Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:06:
[...]
Dit zou aan de game zelf kunnen liggen, dat de fast application switching niet goed is ingebouwd. WP8 onthoud naar mijn idee de laatste 7 applicaties. Deze worden bevroren bewaard. En gebruiken verder ook geen resources.
IE op WP8 heeft ook 1 actie extra om van tab te switchen. Op de iPhone kon ik met 1 klik alle tabs zien, op WP8 zijn dat er twee.
WP8 wordt een blijvertje. Als ik de jaloerse blikken van vrouwlief zie, verwacht ik dat haar volgende toestel ook een WP8 wordt.
En hoe link ik email accounts?
Verwijderd
Ah, vandaar.. het zou in de toekomst volgens mij opgelost kunnen worden doordat WP8 ook ondersteuning heeft voor het resumen van apps. Als de app dit ondersteund tenminste. Dan hoeft deze niet in de geschiedenis lijst te staan.Russel88 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:28:
[...]
Ja dat 7 apps is een probleem. Was inmiddels meer dan 7 apps verder.
IE op WP8 heeft ook 1 actie extra om van tab te switchen. Op de iPhone kon ik met 1 klik alle tabs zien, op WP8 zijn dat er twee.
WP8 wordt een blijvertje. Als ik de jaloerse blikken van vrouwlief zie, verwacht ik dat haar volgende toestel ook een WP8 wordt.
En hoe link ik email accounts?
In IE kun je dacht ik onder WP8 ook instellen welk icoontje er standaard naast de URL balk staat. dit kan ook tabs zijn dacht ik.
Onder WP7 is dit in je mailbox op "..." en dan "postvakken koppelen". of dit in WP8 nog hetzelfde is durf ik niet te zeggen
Bedankt. Keek onder settings en zag het daar niet staan.Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:32:
[...]
Onder WP7 is dit in je mailbox op "..." en dan "postvakken koppelen". of dit in WP8 nog hetzelfde is durf ik niet te zeggen
Je kan zelf apps sluiten. Houd de back-knop ingedrukt totdat je de lijst zie. Selecteer dan een app (je zal dan naar die app gaan) en druk vervolgens weer op de back-knop. Je zal nu terug gaan naar de home-screen als het goed is, en de app is uit de lijst.Russel88 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:02:
Schijnt een bug te zijn. Bij de een moet je wel een code in vullen, bij de ander weer niet. Ik heb nog niet achterhaalt hoe je dit kan omzeilen.Kid's corner leuk idee. Jammer dat je telefoon alsnog moet unlocken om bij de kids corner te komen. Zou handiger zijn, als dit optioneel is. Maar ga ervanuit dat dit in de toekomst ook zo gebuwd zal gaan worden.
Ik had een 3 tal vragen was benieuwd of iemand daar antwoord op wist.
Is het mogelijk om bepaalde applicaties altijd aan te laten staan ? Ik heb nu sports tracker, en als ik andere dingen tussen tijds ga doen word die na 7 applicaties afgesloten en als ik mijn data niet save ben ik die kwijt. Wp8 mag die applicatie dus nooit zelf afsluiten
Ik heb van de week eens zitten neuzen in nokia music, leuk maar niks voor mij. Maar nu ziet ik bij de gewone muziek app allemaal muziek staan die niet van mijn bijvoorbeeld backstreet boys. Hoe krijg ik die meuk eraf ?
ik gebruik bluetooth in de auto om te bellen. Op het moment dat ik mijn telefoon connect worden alle geluiden die door Lumia worden gemaakt door gespeeld naar de radio. Maar die laat niks horen omdat hij op radio stand staat.
Is het mogelijk om bepaalde applicaties altijd aan te laten staan ? Ik heb nu sports tracker, en als ik andere dingen tussen tijds ga doen word die na 7 applicaties afgesloten en als ik mijn data niet save ben ik die kwijt. Wp8 mag die applicatie dus nooit zelf afsluiten
Ik heb van de week eens zitten neuzen in nokia music, leuk maar niks voor mij. Maar nu ziet ik bij de gewone muziek app allemaal muziek staan die niet van mijn bijvoorbeeld backstreet boys. Hoe krijg ik die meuk eraf ?
ik gebruik bluetooth in de auto om te bellen. Op het moment dat ik mijn telefoon connect worden alle geluiden die door Lumia worden gemaakt door gespeeld naar de radio. Maar die laat niks horen omdat hij op radio stand staat.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Volgens mij is dat gewoon WP8 met 'high contrast' modus aan.badluckboy schreef op zondag 20 januari 2013 @ 21:25:
Dit is een concept idee, maar wat zou het vet zijn als deze interface mogelijk zou zijn!
[afbeelding]
Nee, niet. De high contrast heeft zelfs in laagste helderheid stand dikkere/wittere randen.Magnetic_Man schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:26:
[...]
Volgens mij is dat gewoon WP8 met 'high contrast' modus aan.
Alleen jammer dat ik die knop niet kwijt wil doordat ik zowel in het Nederlands wil kunnen whatsappen als in het Engels wil kunnen posten op fora.
Nope, en ik zou maar eens gaan klagen bij de maker van die app dat die zijn zaakjes even op orde brengt. Dit kan hij/zij namelijk gewoon voorkomen, doordat alle apps netjes de tijd krijgen om af te sluiten van het OS als deze de app wil hebben afgesloten.Cyrus The Virus schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:51:
[...]Is het mogelijk om bepaalde applicaties altijd aan te laten staan ? Ik heb nu sports tracker, en als ik andere dingen tussen tijds ga doen word die na 7 applicaties afgesloten en als ik mijn data niet save ben ik die kwijt. Wp8 mag die applicatie dus nooit zelf afsluiten[...]
Verwijderd
Had ook een aantal vraagjes mbt Windows Phone 8.
Is het mogelijk om direct vanaf je foon te printen (in mijn geval een Lumia 920)?
En, is het mogelijk om voor ieder email account dat je hebt toegevoegd aan je foon een eigen geluidje te hangen zodat je weet, he, ik heb nieuwe mail op mijn a-account, of, he, ik heb nieuwe mail op mijn c-account.
Is het mogelijk om direct vanaf je foon te printen (in mijn geval een Lumia 920)?
En, is het mogelijk om voor ieder email account dat je hebt toegevoegd aan je foon een eigen geluidje te hangen zodat je weet, he, ik heb nieuwe mail op mijn a-account, of, he, ik heb nieuwe mail op mijn c-account.
1) ik denk het niet, volgens mij kun je sowieso niet via wifi oid contact maken met wat voor apparaat dan ook. Printen lijkt me in ieder geval niet mogelijk nee, maar je zou iets dergelijks via skydrive op een pc kunnen doen natuurlijkVerwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:36:
Had ook een aantal vraagjes mbt Windows Phone 8.
2) er is 1 geluid voor alle email, dus dat is niet mogelijk nee.
1) Volgens mij kan dat niet. Super irritant idd. Ik verwacht dat dit er snel aan gaat komen. Hoe het nu gebouwd is, kan echt niet meer.Cyrus The Virus schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:51:
Ik had een 3 tal vragen was benieuwd of iemand daar antwoord op wist.
2) Is dat niet gewoon online? Als ik naar remixes ga, staat er allemaal muziek op die op hun servers staan. Op My Music zie ik alleen maar de mp3's die ik erop heb gezet.
3) Bij mij werkt de Lumia en blue tooth wel perfect. Radio wordt onderbroken als de Lumia signaals uitzend. Gisteren ging ie sms's voorlezen. Echt lache, aangezien ik m'n toestel op Engels heb gezet.
Verwijderd
Dat is niet helemaal waar.. Vanaf windows phone 8 is het wel mogelijk bepaalde taken door een applicatie op de achtergrond te laten uitvoeren. Zo kunnen GPS en VOIP applicaties op de achtergrond draaien. zie hier..Russel88 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 08:36:
1) Volgens mij kan dat niet. Super irritant idd. Ik verwacht dat dit er snel aan gaat komen. Hoe het nu gebouwd is, kan echt niet meer.
Het probleem is dat apps automatisch afgesloten worden.Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:01:
[...]
Dat is niet helemaal waar.. Vanaf windows phone 8 is het wel mogelijk bepaalde taken door een applicatie op de achtergrond te laten uitvoeren. Zo kunnen GPS en VOIP applicaties op de achtergrond draaien. zie hier..
Heb een spelletje gedownload en gespeeld. Als je daar in een dungeon zit, kun je niet opslaan. Ik speel maar af en toe. Dus ik moet telkens opniew beginnen. Doordat WP8 maar 7 apps bijhoudt. Dat is gewoon erg onhandig.
1) nope vind ik ook maar ligt vooral aan de app bouwer denk ik, de laatste versie van sports tracker is van 2011.Russel88 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 08:36:
[...]
1) Volgens mij kan dat niet. Super irritant idd. Ik verwacht dat dit er snel aan gaat komen. Hoe het nu gebouwd is, kan echt niet meer.
2) Is dat niet gewoon online? Als ik naar remixes ga, staat er allemaal muziek op die op hun servers staan. Op My Music zie ik alleen maar de mp3's die ik erop heb gezet.
3) Bij mij werkt de Lumia en blue tooth wel perfect. Radio wordt onderbroken als de Lumia signaals uitzend. Gisteren ging ie sms's voorlezen. Echt lache, aangezien ik m'n toestel op Engels heb gezet.
2) dat dacht ik dus ook, maar krijg het niet weg uit my music het blijft staan. Ook als ik offline ben.
3) ja mijn radio doet dat dus niet (ford fiesta) dan zal het wel daar aan liggen, hij laat wel alles horen als ik muziek luister via BT. Maar hoor jij ook geluid als je een email of whatsapp binnen krijgt terwijl je radio luisterd ?
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Maar is het dan niet de schuld van de app-bouwer om geen fatsoenlijke save-mogelijkheid toe te voegen? Sure, het OS kun je de schuld geven, maar als (vrijwel) elke andere game dat doet en er verder geen moeite mee heeft, dan is het geen probleem.Russel88 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:07:
[...]
Het probleem is dat apps automatisch afgesloten worden.
Heb een spelletje gedownload en gespeeld. Als je daar in een dungeon zit, kun je niet opslaan. Ik speel maar af en toe. Dus ik moet telkens opniew beginnen. Doordat WP8 maar 7 apps bijhoudt. Dat is gewoon erg onhandig.
Bovendien geld dat dus alleen voor momenten waarop je teveel applicaties tegelijk hebt lopen. Als je even een andere applicatie opstart e.d. dan blijft ie nog actief. Pas als je dus 8 of meer apps open wilt zetten, ga je dingen kwijtraken.
@Cyrus,
Volgens mij geeft ie geen notificatie bij Whatsapp of Emails.
@MartinSpire
Misschien.
Kan zijn dat ik nog teveel ios gewend ben, maar dat m'n OS automatisch apps afsluit vind ik niet logisch/handig. Het feit dat je niet op de tile, maar met de app overzicht een app moet opstarten om door te gaan met "resume" vind ik al super onlogisch.
Maar misschien is dat allemaal gewenning.
@MartinSpire
Misschien.
Kan zijn dat ik nog teveel ios gewend ben, maar dat m'n OS automatisch apps afsluit vind ik niet logisch/handig. Het feit dat je niet op de tile, maar met de app overzicht een app moet opstarten om door te gaan met "resume" vind ik al super onlogisch.
Dat laatste is idd onlogisch, maar dat is sinds WP8 aan de maker van de app hoe dot afgehandeld wordt, een appmaker kan ook instellen dat zijn app geresumed wordt met opstarten vanaf het homescreen. Alleen was deze mogelijkheid er nog niet met WP7.5, dus daarom ondersteunen nog nauwelijks apps dit.Russel88 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 08:23:
@Cyrus,
@MartinSpire
Misschien.
Over het eerste probleem: met Windows 8 is het iig zo dat een app voordat het afgesloten wordt door het OS de mogelijkheid krijgt om zijn huidige state weg te schrijven, waardoor de app weer verder kan gaan waar je gebleven was, ondanks fat het afgesloten is geweest. Alleen de er naar toe switch'-tijd is dan wat langer. Mijns inziens is dit een prima vorm van automatisch geheugenbeheer. En volgens mij moet WP8 hetzelfde kunnen, gegeven de app dit goed heeft gemaakt.
Als ik in Rimelands op mijn iPhone 4s halverwege een dungeon afsluit en safari open kan ik daarna ook weer bij mijn vorige checkpoint beginnen. Voor mijn gevoel werkt het op beide os'en ongeveer hetzelfde. Het OS geeft aan wat er gebeurt, app wordt naar de achtergrond gezet, of helemaal afgesloten. Dit levert een event op in de software en het is aan de programmeur hier wat mee te doen. Doet die dat niet, dan ben je inderdaad data kwijt.Russel88 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 08:23:
Ik vraag me wel af of dat aantal van 8 een arbitrair aantal is, en dat dit misschien in de toekomst opgehoogd zal worden. Dat zal enerzijds met geheugengebruik te maken hebben, en anderzijds met useability (back-toets ingedrukt houden en dan door 35 apps moeten zoeken om de juiste te vinden lijkt me ook geen pretje).Martinspire schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 21:31:
[...]
Maar is het dan niet de schuld van de app-bouwer om geen fatsoenlijke save-mogelijkheid toe te voegen? Sure, het OS kun je de schuld geven, maar als (vrijwel) elke andere game dat doet en er verder geen moeite mee heeft, dan is het geen probleem.
Bovendien geld dat dus alleen voor momenten waarop je teveel applicaties tegelijk hebt lopen. Als je even een andere applicatie opstart e.d. dan blijft ie nog actief. Pas als je dus 8 of meer apps open wilt zetten, ga je dingen kwijtraken.
Thanx voor alle uitleg.
Dit "probleem" zal waarschijnlijk komen doordat veel apps nog geschreven zijn woor WP7 en hopelijk worden de apps netjes bijgewerkt naar de WP8 api.
Dit "probleem" zal waarschijnlijk komen doordat veel apps nog geschreven zijn woor WP7 en hopelijk worden de apps netjes bijgewerkt naar de WP8 api.
Dat weet ik wel zeker. Het is echt onwetendheid (of onkunde, al is dat eigenlijk hetzelfde) van de app ontwikkelaar.Fred-Erik schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 09:04:
[...] En volgens mij moet WP8 hetzelfde kunnen, gegeven de app dit goed heeft gemaakt.
Mja dat is iets waar ik ook nog wel op zit te wachten. Met de WP7.8 roms voor mijn Omnia heb je ook nog maar weinig apps die gebruik maken van de grote live-tile. Dat zorgt nu dus ook voor een wat saaie interface. Het valt me wel wat tegen hoe weinig developers met WP8 bezig zijn gegaan. Of zitten ze allemaal aan een WP8/Win8 versie te werken?Russel88 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:24:
Thanx voor alle uitleg.
Verwijderd
Weet iemand hoe ik mijn toestel laat trillen tijdens toets aanslagen? En hoe ik een filmpje doorspoel? Dat lijkt ook niet echt te kunnen.
Verwijderd
Als ik vanuit de muziekspeler verder wil gaan met m'n laatst geluisterde plaat, en ik druk op play dan opent hij m'n whatsapp. Meer mensen met dit probleem?
Dat komt door de lelijke hack die Whatsapp doet om te zorgen dat ze altijd verbinding hebben. Whatsapp doet zich voor als een mediaspeler, waardoor als je muziek luistert en dan whatsapp opent de controls interacteren met whatsapp ipv de echte muziekspelerVerwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 12:29:
Als ik vanuit de muziekspeler verder wil gaan met m'n laatst geluisterde plaat, en ik druk op play dan opent hij m'n whatsapp. Meer mensen met dit probleem?
Verwijderd
Aah kijk, daar heb ik wat aan! Thnx. Dus maar weer wachten op een update van onze vrienden van WA.
Weet er iemand hoe je met je CC of PayPal account kan betalen in de Amerikaanse Marketplace? Daar kosten de apps hetzelfde als hier maar dan in dollarkoers.
Alleen mogelijk als je live account geregistreerd staat in de US, dan betaal je de $ prijzen via je CC of PP. Maar dan zie je weer niet de apps die alleen in de NL marktplaats staan en die kun je dan ook niet meer installeren...Sheik schreef op zondag 27 januari 2013 @ 11:48:
Weet er iemand hoe je met je CC of PayPal account kan betalen in de Amerikaanse Marketplace? Daar kosten de apps hetzelfde als hier maar dan in dollarkoers.
Je kunt tegenwoordig je Live account verhuizen naar een ander land (eens in de 3 maanden), proces staat al wel op het Tweakers forum beschreven (ergens, weet zo niet meer waar precies
Ik heb 8 cd's in mp3-formaat op mijn Lumia 920 gezet. In eerste instantie werd dit vernaggeld doordat hij media info ging opzoeken en met compleet andere cd's aan kwam zetten. Dit heb ik uitgezet en de cd's nogmaals toegevoegd en nu laat hij ze in elk geval zien zoals ik ze er op gezet heb.
Nu wil ik van deze cd's een playlist maken op volgorde van cd met daarbinnen op volgorde van nummer. Dus feitelijk alsof ik ze in een cd wisselaar stop en op play druk. De playlist die ik heb aangemaakt zet echter alle toegevoegde tracks op volgorde van titel van het nummer. Is er een manier om de playlist te herorganiseren of anders te sorteren?
Ik vind veel topics via google van mensen met problemen met playlists maar kan nergens concrete antwoorden vinden behalve dat het 'met zune veel beter was'.
Nu wil ik van deze cd's een playlist maken op volgorde van cd met daarbinnen op volgorde van nummer. Dus feitelijk alsof ik ze in een cd wisselaar stop en op play druk. De playlist die ik heb aangemaakt zet echter alle toegevoegde tracks op volgorde van titel van het nummer. Is er een manier om de playlist te herorganiseren of anders te sorteren?
Ik vind veel topics via google van mensen met problemen met playlists maar kan nergens concrete antwoorden vinden behalve dat het 'met zune veel beter was'.
Dit klopt helaas niet, mijn account staat op Vancouver maar kan geen Canadese apps kopen met CC of PayPal. Ik krijg de melding dat ik geen geldig betaalmiddel heb...gauchov6 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:24:
[...]
Alleen mogelijk als je live account geregistreerd staat in de US, dan betaal je de $ prijzen via je CC of PP. Maar dan zie je weer niet de apps die alleen in de NL marktplaats staan en die kun je dan ook niet meer installeren...
Je kunt tegenwoordig je Live account verhuizen naar een ander land (eens in de 3 maanden), proces staat al wel op het Tweakers forum beschreven (ergens, weet zo niet meer waar precies).
Haha dat eerste had ik dus ook, en ik snapte maar niet waarom ik de backstreet boys erop had staan totdat ik ging luisteren.Sh0ckTr00per schreef op maandag 28 januari 2013 @ 07:27:
Ik heb 8 cd's in mp3-formaat op mijn Lumia 920 gezet. In eerste instantie werd dit vernaggeld doordat hij media info ging opzoeken en met compleet andere cd's aan kwam zetten. Dit heb ik uitgezet en de cd's nogmaals toegevoegd en nu laat hij ze in elk geval zien zoals ik ze er op gezet heb.
Verwijderd
Dat komt dan volgens mij door foute tags in je muziekbestanden.Sh0ckTr00per schreef op maandag 28 januari 2013 @ 07:27:
Ik heb 8 cd's in mp3-formaat op mijn Lumia 920 gezet. In eerste instantie werd dit vernaggeld doordat hij media info ging opzoeken en met compleet andere cd's aan kwam zetten.
Beter om die even te corrigeren/vullen
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2013 11:20 ]
Wie zou mij het volgende kunnen uitleggen, google faalt helaas. De Live Tiles in Windows 7/7.5 & 8 vind ik geniaal, maar hoe onderscheidt een Live Tile zich van een Widget (Android)?
Widgets hebben meer mogelijkheden voor onder andere layout t.o.v. live tiles. Daar staat tegenover dat live tiles alleen worden geupdate via (interne) notificaties. Die dingen vreten dus praktisch geen CPU, waar dat voor een widget wel eens anders kan zijn aangezien deze zelf informatie kan ophalen, met een interval die door de ontwikkelaar wordt bepaalt (al is dat volgens mij tegenwoordig min. een half uur?).Regenbui schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:00:
Wie zou mij het volgende kunnen uitleggen, google faalt helaas. De Live Tiles in Windows 7/7.5 & 8 vind ik geniaal, maar hoe onderscheidt een Live Tile zich van een Widget (Android)?
Anyways, live tiles draaien geen code en voeren dus niets uit. Ze worden geupdate wanneer de app draait (of wellicht een background worker) of wanneer er een push tile message binnenkomt. Anroid widgets voeren wel code uit als ik het mij niet verkeerd herinner.
Android mensen (als ze hier zijn): verbeter mij als ik het verkeerd heb!
Dus buiten de CPU kracht die een widget vereist, doet het niet onder voor een Live Tile. Sterker nog, het biedt meer mogelijkheden voor layout. Wat weerhoudt Android of Apple om het Live-Tile concept over te nemen?Caelorum schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:10:
[...]
Widgets hebben meer mogelijkheden voor onder andere layout t.o.v. live tiles. Daar staat tegenover dat live tiles alleen worden geupdate via (interne) notificaties. Die dingen vreten dus praktisch geen CPU, waar dat voor een ...Android mensen (als ze hier zijn): verbeter mij als ik het verkeerd heb!
Wat Apple ervan weerhoudt weet ik niet. Die afspraak tussen MS en Apple over patenten is zviw nog steeds van kracht.Regenbui schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:37:
[...] Dus buiten de CPU kracht die een widget vereist, doet het niet onder voor een Live Tile. Sterker nog, het biedt meer mogelijkheden voor layout. Wat weerhoudt Android of Apple om het Live-Tile concept over te nemen?
Wat Google tegenhoud zal ongetwijfeld patenten zijn en daarnaast ook dat Widgets veelzijdiger zijn. Iets wat de hardcore Android fans graag zien. Zo kan een widget reageren op twee verschillende soorten gestures en zelf bepalen wat het afbeeld, waar je bij live tiles van MS beperkt bent tot een aantal voor gedefinieerde templates.
weet iemand hoe je windows phone 8 via bluetooth kunt connecten aan windows 8?
Niet alleen kan ik geen internet delen maar de connectie blijft ook niet open staan. Ook ziet hij hem niet met de windows phone 8 app. Zou wel prettig zijn als ik niet iedere keer de usb kabel erbij hoef te halen.
Niet alleen kan ik geen internet delen maar de connectie blijft ook niet open staan. Ook ziet hij hem niet met de windows phone 8 app. Zou wel prettig zijn als ik niet iedere keer de usb kabel erbij hoef te halen.
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Je kunt in explorer onder Windows de muziekmap openen, de cd's selecteren, rechtermuisknop en create playlist. Dan staan ze wel op de goede volgorde in een nieuwe PLA.Sh0ckTr00per schreef op maandag 28 januari 2013 @ 07:27:
niemand enig idee om bluetooth werkend te krijgen voor internet en syncen?justice strike schreef op maandag 28 januari 2013 @ 13:08:
weet iemand hoe je windows phone 8 via bluetooth kunt connecten aan windows 8?
Verwijderd
Vote mijn idee eventjes voor vibrate on toetsenbord, dat deze feature mist vind ik wel jammer ik wil graag voelen dat ik typ
http://wpdev.uservoice.co...03825-vibrate-when-typing
voted. vind ik ook wel ooit een goed idee..
ps: "You have 22 votes left"
ps: "You have 22 votes left"
Volgens mij moet je dan de andere uservoice hebben. Deze is voor devs. Het hoort volgens mij hier: http://windowsphone.uservoice.com edit: daar staat hij ook al; http://windowsphone.userv...509165-keyboard-vibrationVerwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:15:
Vote mijn idee eventjes voor vibrate on toetsenbord, dat deze feature mist vind ik wel jammer ik wil graag voelen dat ik typ
[ Voor 12% gewijzigd door Magnetic_Man op 30-01-2013 15:24 ]
Vibrate op je toetsenbord is 1 feature wat ik meteen uitzet, totaal nutteloos en irritant. Maar goed, jij vind het fijn. Een optie om het aan te zetten is natuurlijk wel een goed idee.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Goed nieuws voor alle gmail gebruikers, blijkbaar heeft Google tot 31 juli 2013 Microsoft te tijd gegeven, om de update uit te brengen voor support op CardDac en CalDav. Had niet verwacht dat Google zo coulant zou zijn.
Ik ook niet. Ik gok dat dit gewoon een actie van MS is. Dat ze in mei nog een grote patch uitrollen die dat oplost om zo van het gezeur af te zijn.vali schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 20:15:
Goed nieuws voor alle gmail gebruikers, blijkbaar heeft Google tot 31 juli 2013 Microsoft te tijd gegeven, om de update uit te brengen voor support op CardDac en CalDav. Had niet verwacht dat Google zo coulant zou zijn.
Mogelijk dat MS dus even de licentiekosten aftikt om de compatibility met Google te behouden en Google ermee instemt om geen mensen aan MS te verliezen (en geen gezichtsschade te lijden). Win-win imo.
Gezichtsschade leidt google in mijn ogen al. Ze laten al een lange tijd zien dat ze niet meer zo lief zijn als ze waren toen ze begonnen met Android. Ik raak geen Google producten meer aan en zolang ze nog moeilijk maken voor Microsoft met het maken van een goede youtube app, blijf ik sceptisch over het bedrijf.Martinspire schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 00:30:
[...]
Ik ook niet. Ik gok dat dit gewoon een actie van MS is. Dat ze in mei nog een grote patch uitrollen die dat oplost om zo van het gezeur af te zijn.
Mogelijk dat MS dus even de licentiekosten aftikt om de compatibility met Google te behouden en Google ermee instemt om geen mensen aan MS te verliezen (en geen gezichtsschade te lijden). Win-win imo.
Moet zeggen dat ik door gebruik maken van wp7 (ennu wp8 op mijn l920), steeds meer bing ga waarderen. Het werkt namelijk zeer goed moet ik eerlijk zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door vali op 31-01-2013 00:40 ]
komop mensen. Ik zal toch niet de enige zijn die hiermee zit?justice strike schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:26:
[...]
niemand enig idee om bluetooth werkend te krijgen voor internet en syncen?
Verwijderd
Wat wil je dan? Bestanden van je pc naar je telefoon verplaatsen? Wat dacht je van SkyDrive?justice strike schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:44:
[...]
komop mensen. Ik zal toch niet de enige zijn die hiermee zit?
gewoon syncen met mijn tablet en/of een internet connectie delen via bluetooth (ipv wifi).
Waarom niet via WiFi? Dat is de enige mogelijkheid.justice strike schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:49:
gewoon syncen met mijn tablet en/of een internet connectie delen via bluetooth (ipv wifi).
nou syncen via wifi is mij niet gelukt. Alleen via de USB connector aan de windows phone 8 app. Ik wil gewoon mijn phone kunnen accessen met mijn windows 8 tablet en dat is nu gewoon niet mogelijk.
Waar kan je uitzetten dat de tag-info wordt gebruikt? Voor mij is het ook te veel werk om de tags goed in te stellen. Het liefst browse ik op folder.Sh0ckTr00per schreef op maandag 28 januari 2013 @ 07:27:
Even een snelle vraag! Van de week moest ik ff snel een paar foto's onsite versturen via email. Natuurlijk wilde ik even checken of ze verzonden waren maar ik kan echter geen "sent items" vinden, ben ik nou blind of zit het er niet in? Nu moet via outlook 365 inloggen om te kijken of de mail verzonden is.....
Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs
1)Open mail appBunta schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 18:40:
Even een snelle vraag! Van de week moest ik ff snel een paar foto's onsite versturen via email. Natuurlijk wilde ik even checken of ze verzonden waren maar ik kan echter geen "sent items" vinden, ben ik nou blind of zit het er niet in? Nu moet via outlook 365 inloggen om te kijken of de mail verzonden is.....
2)Tik op de 3 puntjes rechtsonderin of swipe de deze omhoog.
3)Kies de optie "Mappen"
4)Kies de map "Verzonden items" van de juiste mailaccount.
Je kunt daar ook meerdere mappen bekijken, mocht je dingen verplaatsen naar andere mappen, al gaat volgens mij wel alles via je postvak in.
Even wat ervaringen met muziek in en naar WP8.
Zoals ik ookal hier had gedeeld ben ik zeer te spreken over MusicBee om mijn muziek mee te syncen.
Muziek syncen naar WP8
Ik heb nu dus ongeveer 30gb aan muziek erop staan, en het Nokia-appje wordt er wel iets trager mee. Spoelen door een nummer heen werkt alsnog niet (las hierboven dat ingedrukt houden zou spoelen, maar niet bij mij ofzo, of kan alleen WP8's eigen app dat en Nokia Music niet?).
Waar ik verder vaak tegen aanloop is gedoe met een map/album van >100 nummers met verschillende artiesten. Ik ben er na veel gedoe bij WP7 al achter gekomen hoe je dit het beste kan doen (albumartiest "VA" noemen), maar een nieuw probleem is bij het uitzoeken van nummers dat je in WP8 altijd bovenaan de lijst (bij nummers met een A dus) begint. En zeker als je bijvoorbeeld naar een nummer met een T wil, moet je de hele lijst doorscrollen en dat gaat gewoon niet erg snel, sterker nog: hij laad niet alle nummers tegelijk, dus zit je vaak naar een zwart scherm te kijken...
Verder werkt het aardig, al blijf ik sommige tags raar vinden. Voorbeeld: Artiest A heeft 3 albums, 1,2 en 3, met in totaal dus zeg 30 nummers. Zoek ik artiest A op in de artiestenlijst, zie ik hem, kan ik vervolgens kiezen uit 1 album met de correcte 10 tracks erop, maar veeg ik door naar 'tracks' staan ineens wel alle 30 tracks er. Plus dat bij een identiek getagde artiest B het allemaal wel klopt
...Ook wordt het ene album gesorteerd als "Artiest - Album", en het volgende album weer als "Album" (met de artiest er klein onder weergegeven), waardoor dus bijvoorbeeld Stadium Arcadium bij de S staat, maar Californication bij de R (omdat hij daar eerst RHCP voor zet)...Nja zal wel aan de tags liggen denk ik dan maar, al ziet mijn mp3-speler gewoon correcte tags en sorteert hij ze ook op een logische manier. 
Weet niet of er trouwens veel verschil in sortering en tags lezen zit tussen Nokia Music en WP8's eigen music app? Geluid en de EQ zijn overigens wel echt meer dan prima (voor de audiofielen onder u: heb er Yamaha EPH100's onversterkt aanhangen), dus vanwege de EQ wil ik wel Nokia Music blijven gebruiken.
Zoals ik ookal hier had gedeeld ben ik zeer te spreken over MusicBee om mijn muziek mee te syncen.
Muziek syncen naar WP8
Ik heb nu dus ongeveer 30gb aan muziek erop staan, en het Nokia-appje wordt er wel iets trager mee. Spoelen door een nummer heen werkt alsnog niet (las hierboven dat ingedrukt houden zou spoelen, maar niet bij mij ofzo, of kan alleen WP8's eigen app dat en Nokia Music niet?).
Waar ik verder vaak tegen aanloop is gedoe met een map/album van >100 nummers met verschillende artiesten. Ik ben er na veel gedoe bij WP7 al achter gekomen hoe je dit het beste kan doen (albumartiest "VA" noemen), maar een nieuw probleem is bij het uitzoeken van nummers dat je in WP8 altijd bovenaan de lijst (bij nummers met een A dus) begint. En zeker als je bijvoorbeeld naar een nummer met een T wil, moet je de hele lijst doorscrollen en dat gaat gewoon niet erg snel, sterker nog: hij laad niet alle nummers tegelijk, dus zit je vaak naar een zwart scherm te kijken...

Verder werkt het aardig, al blijf ik sommige tags raar vinden. Voorbeeld: Artiest A heeft 3 albums, 1,2 en 3, met in totaal dus zeg 30 nummers. Zoek ik artiest A op in de artiestenlijst, zie ik hem, kan ik vervolgens kiezen uit 1 album met de correcte 10 tracks erop, maar veeg ik door naar 'tracks' staan ineens wel alle 30 tracks er. Plus dat bij een identiek getagde artiest B het allemaal wel klopt

Weet niet of er trouwens veel verschil in sortering en tags lezen zit tussen Nokia Music en WP8's eigen music app? Geluid en de EQ zijn overigens wel echt meer dan prima (voor de audiofielen onder u: heb er Yamaha EPH100's onversterkt aanhangen), dus vanwege de EQ wil ik wel Nokia Music blijven gebruiken.
weet iemand wat de reden is van de zwart "balk" is boven de tiles op het hoofdscherm, eigenlijk zouden alle apps tiles een stukje omhoog kunnen zodat er percies 7 kleine tiles oppassen nu is het 6,5.
Daar zat ik me inderdaad ook al over te verbazen. Ik heb een mooi homescreen met alle info in live-tiles die ik wil zien maar de onderste regel valt altijd half buiten de boot.Cyrus The Virus schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:17:
weet iemand wat de reden is van de zwart "balk" is boven de tiles op het hoofdscherm, eigenlijk zouden alle apps tiles een stukje omhoog kunnen zodat er percies 7 kleine tiles oppassen nu is het 6,5.
Zou dat geen bewuste designkeuze zijn? Als je bijvoorbeeld de titels van een programma half in beeld ziet staan (ik bedoel: open instellingen: Je ziet Systeem, maar ook Toepas....)
Oftewel: proberen ze niet bewust de ervaring van een gebruiker over de schermresolutie heen te tillen? Zo zou ik het noemen als ik verkoper was, geloof ik
Oftewel: proberen ze niet bewust de ervaring van een gebruiker over de schermresolutie heen te tillen? Zo zou ik het noemen als ik verkoper was, geloof ik
Zo kan je beter de batterij en je signaal zien als je daarbovenin drukt.
dat dacht ik ook, maar dat maakt geen verschil.fruitbakje schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:55:
Zo kan je beter de batterij en je signaal zien als je daarbovenin drukt.
Zou kunnen, maar heb het liever nietJannibal23 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:51:
Zou dat geen bewuste designkeuze zijn? Als je bijvoorbeeld de titels van een programma half in beeld ziet staan (ik bedoel: open instellingen: Je ziet Systeem, maar ook Toepas....)
[ Voor 51% gewijzigd door Cyrus The Virus op 05-02-2013 13:15 ]
Oh ja inderdaad, dat is ook zo. Heb me wat blind gestaard op IMAP maar Exchange is natuurlijk ook wel aardig
Ga ik proberen! Bedankt!
The revenge of the mutant signature of doom is upon us!
Daar komen tekstberichten te staan van bijvoorbeeld WhatsApp. Nooit gezien?Cyrus The Virus schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:17:
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Esthetiek.Cyrus The Virus schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:17:
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Misschien hebben ze dat opengelaten voor toekomstige notificatie aanpassingen in nieuwe software updatesCyrus The Virus schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:17:
Nah, zwarte ruimte is veel groter dan die tekstberichten. Alle tiles staan een beetje omlaag zodat je kunt zien dat het verticaal scrollbaar is. Net zoals de labels in de store om aan te geven dat het horizontaal scrollbaar is.GerCor schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:22:
[...]
Daar komen tekstberichten te staan van bijvoorbeeld WhatsApp. Nooit gezien?
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Dat zal best, maar 10 pixels omhoog en het ziet er een stuk beter uit (vind ik) plus je hebt nog steeds half afgebeelde tiles onderaan.Chester schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:48:
[...]
Nah, zwarte ruimte is veel groter dan die tekstberichten. Alle tiles staan een beetje omlaag zodat je kunt zien dat het verticaal scrollbaar is. Net zoals de labels in de store om aan te geven dat het horizontaal scrollbaar is.
Ik stoor me ook aan de te grote zwarte balk bovenaan...
Ik stoor me aan de tijdweergave en aan het niet automatisch verversen van BING lockscreen. Ik heb ook al een tegel waar de tijd op aangegeven staat. Maar goed, ik heb een zwarte HTC, alles is dus zwart en dan valt die zwarte balk nauwelijks op.
Hoe dan ook, ik denk dat de ruimte daar voor bedoeld is. Krijg daar nu alleen nog maar WhatsApp notificaties binnen omdat, bij mij in ieder geval, geen notificaties van NU.nl en NOS binnenkomen. Bij de iPhone staat dat midden in het scherm.
Hoe dan ook, ik denk dat de ruimte daar voor bedoeld is. Krijg daar nu alleen nog maar WhatsApp notificaties binnen omdat, bij mij in ieder geval, geen notificaties van NU.nl en NOS binnenkomen. Bij de iPhone staat dat midden in het scherm.
[ Voor 45% gewijzigd door GerCor op 05-02-2013 14:11 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
De BING lockscreen wallpaper ververst toch wel automatisch? Duurt een dag of 2 voordat 't werkt na het inschakelen. En hij loopt een dag achter, de BING wallpaper van vandaag is morgen de wallpaper van je telefoon.GerCor schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:58:
Ik stoor me aan de tijdweergave en aan het niet automatisch verversen van BING lockscreen. Ik heb ook al een tegel waar de tijd op aangegeven staat. Maar goed, ik heb een zwarte HTC, alles is dus zwart en dan valt die zwarte balk nauwelijks op.
Yep.Chester schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:48:
[...]
Nah, zwarte ruimte is veel groter dan die tekstberichten. Alle tiles staan een beetje omlaag zodat je kunt zien dat het verticaal scrollbaar is. Net zoals de labels in de store om aan te geven dat het horizontaal scrollbaar is.
We zullen het zien, kan er toch weinig aan veranderen.Temo44 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:48:
[...]
Misschien hebben ze dat opengelaten voor toekomstige notificatie aanpassingen in nieuwe software updates
wat is er met de tijdsweergave dan?GerCor schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:58:
En bing lockscreen ververst hier gewoon (en lijkt idd zoals hierboven het na 2 dagen oid pas te doen
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Verwijderd
ZieCyrus The Virus schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:17:
http://www.windowsphone.c...he-icons-on-my-phone-mean
De icons verschijnen zodra je de zwarte balk aanraakt.
Die ruimte moet dus groot genoeg zijn voor een touch zonder dat je een tile raakt
voor WP 7.x:
http://www.windowsphone.c...he-icons-on-my-phone-mean
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2013 15:46 ]