W7 ziet er hetzelfde uit als W8, alleen het startmenu is anders. En de kleine live tiles vind ik inderdaad geen drastische verandering. Maar ga je ineens gestures van boven en onder en links en rechts inbouwen, dan wordt alles anders. Ten eerste ga je verwarring krijgen in de panorama views en in je browser. Als je dan nét even teveel naar links of naar rechts je swipe start, dan trigger je een verkeerde actie. Lijkt mij persoonlijk zeer irritant. Vergeet niet dat de doelgroep van WP gewoon de leek is, de dumbphone gebruiker. W8 draait op schermen die minimaal 10" groot zijn, dus is er gewoon meer ruimte om de gestures goed uit te voeren. Plus, wat mij betreft zijn tablets nog steeds min of meer een gimmick die je in een relaxte omgeving gebruikt, terwijl je telefoons wil kunnen gebruiken in stress situaties om snel iets op te zoeken of te bellen, als je telefoon dan tegen je werkt omdat je die ene gesture niet helemaal goed krijgt, omdat je handschoenen (met e-tip) aan hebt ofzo, dan is dat alleen maar frustrerend. Trust me, ik heb een Palm Pre gehad.

Ik zou het zeer logisch vinden als WP8 qua gestures hetzelfde zou werken. Ze willen toch dat mensen WP8 gaan gebruiken omdat W8 er hetzelfde uitziet? Dan gaan ze WP gebruiken en werkt het totaal anders.. Knoppen onderaan het scherm bij apps, terwijl een telefoon juist minder ruimte op het scherm heeft..
Ja omdat, zoals gezegd, het verschillende apparaten zijn die je op verschillende manieren bediend.
Ik zie het probleem met de gestures niet. Je swiped in vanaf de buitenkant van het scherm. Dat is makkelijk detecteerbaar en waarom zou dat mis gaan? Volgens mij zou terug swipen naar vorige apps nog makkelijker gaan op een telefoon dan op een tablet.
Uh, omdat zo ongeveer iedere app wel een pivot scherm of een panorama scherm heeft. Dat is er niet op W8. Die gestures lijken gewoon teveel op elkaar waardoor het verwarrend is.
En een stuk soepeler dan de back button, waar je altijd moet wachten op de WP animatie (en dus geen rechtstreekse touch met de app hebt zoals in W8).
Kwestie van implementatie. Als je je al ergert aan die 'uitzoom' animatie, dan weet ik niet welke telefoon dan wel geschik voor jou zou zijn.

Scheelt ook weer twee knoppen op je device (1 die je toch bijna altijd naar Bing stuurt, en de ander die nooit echt 100% lekker werkt omdat het een touch knop is en geen echte).
Touchknoppen werken hier prima?