Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:11
@autje: Je Outlook.com wachtwoord is dan ook hetzelfde als je gmail wachtwoord denk ik.
@martinspire: Tandwiel (rechtsboven, naast je naam) -> More mail settings -> Your email accounts (tweede onder Managing your account) -> Add an email account of Create an Outlook alias
Nadat je hebt toegevoegd kan je switchen door op je naam te klikken en het juiste e-mailadres te kiezen (ze komen er allemaal te staan direct onder Available en Invisible

[ Voor 23% gewijzigd door Caelorum op 16-12-2012 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:29
Dat dacht ik ook, maar helaas. Nou ja, niet echt een groot probleem, mijn gmail adres/inbox blijft ook gewoon bestaan, dus ik kan er altijd bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:43
Caelorum schreef op zondag 16 december 2012 @ 09:29:
@autje: Je Outlook.com wachtwoord is dan ook hetzelfde als je gmail wachtwoord denk ik.
@martinspire: Tandwiel (rechtsboven, naast je naam) -> More mail settings -> Your email accounts (tweede onder Managing your account) -> Add an email account of Create an Outlook alias
Nadat je hebt toegevoegd kan je switchen door op je naam te klikken en het juiste e-mailadres te kiezen (ze komen er allemaal te staan direct onder Available en Invisible
Met add email account kan ik niet inloggen en wil ie pop gaan gebruiken. Let wel: ik gebruik dus een eigen domein en geen standaard @hotmail.com account.
Bij alias kan ik dus mijn domein ook niet kiezen.

Maar volgens mij heb je met beiden nooit de volledige toegang?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-10 23:18
Ok was dit weekend voor het eerst net WP 7.5 aan het spelen. Wat opvalt is dat het
allemaal wat stabieler oogt. Heb natuurlijk niet gekeken naar whatsapp ed. Maar ik kon mij niet intrekken aan het idee dat je net wp 7.5 (en zodirekt wp7.8) niet veel mist tov wp8. Maar dat het geheel wel stabieler is dan wp8. Als je dan nog eens kijkt naar een lumia 710 dan krijg je veel bang for buck.

ik vind Day wel hammer en Ik hoop dat wp8 niet de Windows millenium van de Windows Phone wordt.

even een geheel andere vraag. Weet iemand hoe je in de browser snel naar het eind van de pagina kunt springen? Nu moet ik op tot helemaal naar beneden scrollen en aangezien ik het aantal berichten per pagina op max heb staan is dat nogal een tijdrovend klusje

[ Voor 21% gewijzigd door justice strike op 17-12-2012 08:19 ]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:43
justice strike schreef op maandag 17 december 2012 @ 08:12:
Weet iemand hoe je in de browser snel naar het eind van de pagina kunt springen? Nu moet ik op tot helemaal naar beneden scrollen en aangezien ik het aantal berichten per pagina op max heb staan is dat nogal een tijdrovend klusje
Onmogelijk.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Nu online
Nee hoor niet onmogelijk, keyword is bookmarklet!

Met link (is voor iPhone, maar werkt denk ik ook voor WP): http://firozansari.com/20...croll-bottom-bookmarklet/

[ Voor 57% gewijzigd door L-VIS op 17-12-2012 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elimination
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-05 09:14
eswa schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:03:
En ik merk nu ook weer dat ze volgens mij de spatiebalk in WP8 hebben verkleind, aangezien ik vaak komma's typ waar ik een spatie bedoel...
Tot zover mijn eerste opmerkingen na een klein weekje WP8 na een halfjaar WP7. :)
Dit is een probleem wat meerdere mensen hebben volgens mij. Die verkleinde spatiebalk komt doordat er een extra komma in beeld is en een knop om te wisselen van inputlanguage.

Als je naar Settings > Keyboard gaat en ervoor zorgt dat daar maar 1 invoertaal staat (Nederlands), dan verdwijnt de komma toets en de language-toets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:30

Ryceck

Constants and Variables

Hm nu toch eens bezig gegaan met het plaatsen van mijn contacts in Outlook.com maar merk nu iets vaags op mijn telefoon.
Hij koppelt alle contacten nu wel netjes aan Facebook en aan mijn google-contacts (welke ik wil gaan vervangen) maar geeft nu in het contacten overzicht van de People-app geen namen weer met tussenvoegsel. "Jan uit het Veld" heet nu dus in de lijst met contacten "Jan Veld", terwijl als ik het contact open voor meer gegevens er bovenin wel als naam "Jan uit het Veld" staat.
Weet nu niet of dit komt doordat ik outlook.com nu aan het gebruiken ben of dat het al eerder zo was maar vindt het knap irritant... Is dit aan te passen?

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuadrifoglioVerde
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2024
"uit het" is in middle name veld terechtgekomen. Manueel even rechtzetten online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dit is best wel slecht nieuws, Google gaat stoppen met Exchange ondersteuning voor gmail.

Handig als je al je contacten binnen gmail hebt (zoals ikzelf)

http://www.theverge.com/2...-activesync-windows-phone

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Contacten exporteren en importeren naar je Live account. Werkt trouwens veel prettiger dan met Gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het nu werkt blijft het ook werken, alleen voor nieuwe gebruikers niet meer. Tenminste, als ik het goed begrepen heb. Ik ga sowieso als ik een WP8 toestel aanschaf 100% over naar outlook.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:52
tip om je gmail naar outlook te migreren: http://www.wp7.nl/26323/o...tlook-com-met-trueswitch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ooh dat had ik even gemist, blijft dus wel werken voor de mensen die het nu gebruiken.

Overstappen naar outlook is voor mij niet interessant. Ik heb al een Gmail email adres vanaf het begin en geen zin om over te stappen als het niet echt echt nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg op mijn wp8 telefoon opeens altijd wanneer ik naar alle apps ga dan krijg ik opeens het menu voor als je heel veel apps hebt, dit terwijl ik helemaal geen extra apps heb geïnstalleerd en als ik er verwijder komt het oude menu ook niet terug. Iemand hier ervaring mee?

Ik moet nu soms dubbel zo ver scrollen voor apps, wat ik niet zo handig vind..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2012 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Dubbel zover scrollen hoeft niet, gewoon op een letter tikken. Vanaf een x aantal apps krijg je die filter te zien. Kijk maar eens of dat klopt met de features van WP8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sheik schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:53:
Dubbel zover scrollen hoeft niet, gewoon op een letter tikken. Vanaf een x aantal apps krijg je die filter te zien. Kijk maar eens of dat klopt met de features van WP8.
Weet ik weet ik, maar ik heb er niet veel apps op staan dus ik wil er van af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Overgaan naar Outlook is inderdaad een goed idee, maar ik wil daarbij nog meerdere accounts voor meerdere eigen domeinen gebruiken en dat werkt momenteel nog niet echt lekker samen. Dat je dus ook via de webclient makkelijk kunt switchen van account zoals je dat met meerdere gmail accounts wel makkelijk kunt doen (ook tegelijk met meerdere accounts inloggen in verschillende tabbladen is iets wat niet kan op dit moment). Ik hoop dat ze snel de mogelijkheid bieden om meerder microsoft accounts aan elkaar te koppelen, pas dan kan ik echt over. Want om met POP te gaan werken zie ik echt niet meer zitten.

[ Voor 21% gewijzigd door Martinspire op 17-12-2012 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

QuadrifoglioVerde schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:47:
"uit het" is in middle name veld terechtgekomen. Manueel even rechtzetten online.
Ja maar... dat is toch de middle name? Toch niet zo raar dat deze dan ook in het middle name veld staat? Het is echter wel raar dat dit niet getoond wordt in het overzicht met de namen. Maarja ik zal wel weer iets willen wat niet kan... :-( (en waarom kon iOS dit wel! :-()
Deze site is ook handig: http://blogs.office.com/b...-com-in-5-easy-steps.aspx
Overigens is die brakke en onoverzichtelijke hotmail-agenda nog het enige wat mij echt tegenhoudt. Als ze nu eens een mooie agenda-app bouwen die lijkt op de Windows 8 agenda en zich kan meten met de google calendar dan stap ik per vanochtend nog over :(

Contacten in de People-hub werken overigens wel briljant. Je eigen contactlist mergen met lists van Facebook, LinkedIn en zelfs je oude google contacts is wel een godsgeschenk voor een adresboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Waarom is die het een brakke en onoverzichtelijke hotmail-agenda? Ik vind hem persoonlijke handiger werken als vorige Sense agenda in Android. Voor mij voldoet ie prima zowel werk als prive. Enige dat ontbreekt is week weergave, maar die zie je enigszins in het maandoverzicht terugkomen (ingevuld) en je hebt een overzicht van je afspraken in die week en waar geen dag bij staat is ook geen meeting gepland. Vind het persoonlijk wel lekker handig en snel zo. Een weekoverzicht met loze ruimte kost me meer tijd dan de andersom-benadering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Ryceck schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 07:20:
[...]

Ja maar... dat is toch de middle name? Toch niet zo raar dat deze dan ook in het middle name veld staat? Het is echter wel raar dat dit niet getoond wordt in het overzicht met de namen. Maarja ik zal wel weer iets willen wat niet kan... :-( (en waarom kon iOS dit wel! :-()
Nee, "middle name" kun je vergelijken met wat we in (zuidelijk) Nederland "doopnamen" noemen.

Bijvoorbeeld:
J.A.P. van der Wouden (verzonnen naam) heeft als voornaam (first name) Jan, doopnamen Anthonie Pierre (middle names) en als achternaam van der Wouden (last name).
Daarbij is dan het irritante dat veel software dit soort achternamen sorteren op de v, en niet op de W zoals we gewend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:33
Ik ben nu inmiddels 2 weken in het bezig van een HTC8X. Ik moet zeggen dat het me goed bevalt! Kwam van Android af, maar dit werkt toch allemaal net wat sneller!

alleen 1 ding... geen Rotation Lock. Wat is dat irritant zeg.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10 09:48
Ik heb er misschien overheen gelezen, maar heb je met Windows 8 phones ook de mogelijkheid om geluid en beeld naar je radio en tv te streamen, net als ik dat nu kan via mijn Apple TV? ( ik heb een Onkyo TX-NR609 home-cinema systeem en een LG Smart TV )

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:41
Reinhard schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:09:
Ik heb er misschien overheen gelezen, maar heb je met Windows 8 phones ook de mogelijkheid om geluid en beeld naar je radio en tv te streamen, net als ik dat nu kan via mijn Apple TV? ( ik heb een Onkyo TX-NR609 home-cinema systeem en een LG Smart TV )
Je hebt Xbox SmartGlass die dit ondersteunt maar dan heb je wel een Xbox 360 nodig. Daarnaast hebben de Nokia's ook een app voor DNLA geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robkazoe schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:15:
[...]
Daarnaast hebben de Nokia's ook een app voor DNLA geloof ik.
Die komt op WP8 pas begin volgend jaar na een firmwareupdate:
ETA for the availability of PlayTo for Nokia WP8 devices is 1Q 2013. We are working hard to make it available ASAP, but we do have dependencies to underlying DLNA services which can only be delivered with updated firmware. And no, those are not MSFT deliveries
http://betalabs.nokia.com...resolution#comment-118134

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op maandag 17 december 2012 @ 23:17:
(ook tegelijk met meerdere accounts inloggen in verschillende tabbladen is iets wat niet kan op dit moment).
Dat kan wel in IE met sessies.
Menu Bestand => Nieuwe sessie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 11:49
Sheik schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 07:43:
Waarom is die het een brakke en onoverzichtelijke hotmail-agenda? Ik vind hem persoonlijke handiger werken als vorige Sense agenda in Android.
Het gaat om de webversie van de MS calendar. Die is nog in hotmail-stijl. Waarschijnlijk is MS die nu aan het ombouwen tot een 'metro'-stijl (wat is de nieuwe naam ook alweer?), net zoals de outlook.com-stijl etc. De calendar-app in Windows 8 (PC OS) is wel al in de nieuwe stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
fruitbakje schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:57:
[...] een 'metro'-stijl (wat is de nieuwe naam ook alweer?)
Op MSDN refereren ze naar de metro design language als "Microsoft design language" of "Modern UI"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan met IE10 op WP8 geen verbinding maken met het wifi internet in de trein. Er zit een soort toegang pagina voor waar je akkoord moet gaan met de voorwaarden maar dat lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je verbinding maakt met de Wifi in de trein en dan via de browser surft naar www.nstrein.nl dan krijg je dezelfde pagina voorgeschoteld, daar even toestemming geven en op ok drukken. Soms word je doorgestuurd naar een andere pagina, soms niet. Maar meestal heb je dan in ieder geval verbinding.

Althans, dat is hoe ik het op mijn Omnia7 doe! Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

fruitbakje schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:57:
[...]

Het gaat om de webversie van de MS calendar. Die is nog in hotmail-stijl. Waarschijnlijk is MS die nu aan het ombouwen tot een 'metro'-stijl (wat is de nieuwe naam ook alweer?), net zoals de outlook.com-stijl etc. De calendar-app in Windows 8 (PC OS) is wel al in de nieuwe stijl.
Inderdaad, zou prettig zijn als ze de web-variant ook in Modern UI gaan maken; dan werkt het allemaal iets prettiger samen :)
De webbased People-hub werkt overigens wel magnifiek. Geweldig om Facebook met Google-contacts en bijvoorbeeld LinkedIn te combineren. Alle data van je contacten perfect geintegreerd.

Dat er buiten gelaten lijkt het erop dat de sync van deze kalender niet helemaal lekker gaat naar Windows Phone. Heb wat nieuwe agenda's aangemaakt hierin met wat test-appointments welke ik op mijn telefoon niet terugzie (zowel de agenda's als de appointments niet). Op mijn Windows 8 laptop echter zie ik deze agenda's en appointments vrijwel direct binnenkomen (echt push-sync zeg maar) terwijl mijn telefoon nog steeds denkt dat de nieuwe agenda's niet bestaan. Iemand dit ook al eens geprobeerd en er issues mee gehad? Beiden (laptop en telefoon) zitten (uiteraard) gekoppeld aan zelfde microsoft-account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ryceck schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:00:
[...]

Inderdaad, zou prettig zijn als ze de web-variant ook in Modern UI gaan maken; dan werkt het allemaal iets prettiger samen :)
De webbased People-hub werkt overigens wel magnifiek. Geweldig om Facebook met Google-contacts en bijvoorbeeld LinkedIn te combineren. Alle data van je contacten perfect geintegreerd.

Dat er buiten gelaten lijkt het erop dat de sync van deze kalender niet helemaal lekker gaat naar Windows Phone. Heb wat nieuwe agenda's aangemaakt hierin met wat test-appointments welke ik op mijn telefoon niet terugzie (zowel de agenda's als de appointments niet). Op mijn Windows 8 laptop echter zie ik deze agenda's en appointments vrijwel direct binnenkomen (echt push-sync zeg maar) terwijl mijn telefoon nog steeds denkt dat de nieuwe agenda's niet bestaan. Iemand dit ook al eens geprobeerd en er issues mee gehad? Beiden (laptop en telefoon) zitten (uiteraard) gekoppeld aan zelfde microsoft-account.
Hmm apart. Misschien even kalendersynchronisatie aan en uitzetten? Of staan ze misschien nog uitgeschakeld in je overzicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

Martinspire schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:52:
[...]

Hmm apart. Misschien even kalendersynchronisatie aan en uitzetten? Of staan ze misschien nog uitgeschakeld in je overzicht?
Kan je mij dan ook aanwijzen waar in WP8 ik specifiek de kalender sync voor mijn Microsoft Account aan en uit kan zetten want dat kan ik ook al nergens vinden. Kan voor mijn Microsoft Account alleen aangeven mail te syncen of niet, contacts en agenda gaan blijkbaar ergens onder water geheel automagisch en is dan ook nergens te configureren.

Alle kalenders (welke ik kan zien, ik mis er wel een aantal die wel in de webapp staan maar niet in de kalender settings) staan overigens wel aan in de kalender app. Typisch is wel dat ik van de main kalender de naam heb gewijzigd in de web variant (heb hem Outlook Personal genoemd) maar dat hij nog steeds onder de oude naam in de kalender app staat. Het aanmaken van appointments in deze kalender werkt overigens wel gewoon goed (zie ze braaf heen en weer syncen tussen web en phone) maar ik zie de nieuw aangemaakt kalenders in de web-app nergens terug.

EDIT!
Pfffftttt... een uur en zeer creatief google werk later is het opgelost. De methode voor oplossing: mijn Microsoft Account op mijn telefoon aanpassen door even de mail-sync aan en uit te zetten, en daarna de ophaalfrequentie aan te passen naar 15 minuten, laten synchen en dan weer terug te zetten op "zodra items binnenkomen". En voila; alle kalenders zijn zichtbaar, alle appointments worden getoond en de naamsverandering van mijn Main Calendar is ook doorgevoerd.
Het synchroniseren van je Microsoft Account lijkt dus ook van toepassing te zijn voor je kalender, ondanks dat de interface in de Settings suggereert dat het alleen voor mail is.

[ Voor 26% gewijzigd door Ryceck op 19-12-2012 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 19:10:
Als je verbinding maakt met de Wifi in de trein en dan via de browser surft naar www.nstrein.nl dan krijg je dezelfde pagina voorgeschoteld, daar even toestemming geven en op ok drukken. Soms word je doorgestuurd naar een andere pagina, soms niet. Maar meestal heb je dan in ieder geval verbinding.

Althans, dat is hoe ik het op mijn Omnia7 doe! Succes
Op mijn Omnia 7 werkte dat ook prima maar met de Lumia 920 en IE10 werkt dat niet. Je kunt op de toestemmingsknop drukken tot je een ons weegt maar er gebeurt niks.

• jra2k
  • Laatst online: 15:33
Ryceck schreef op woensdag 19 december 2012 @ 12:04:
[...]

EDIT!
Pfffftttt... een uur en zeer creatief google werk later is het opgelost. De methode voor oplossing: mijn Microsoft Account op mijn telefoon aanpassen door even de mail-sync aan en uit te zetten, en daarna de ophaalfrequentie aan te passen naar 15 minuten, laten synchen en dan weer terug te zetten op "zodra items binnenkomen". En voila; alle kalenders zijn zichtbaar, alle appointments worden getoond en de naamsverandering van mijn Main Calendar is ook doorgevoerd.
Het synchroniseren van je Microsoft Account lijkt dus ook van toepassing te zijn voor je kalender, ondanks dat de interface in de Settings suggereert dat het alleen voor mail is.
Ik heb hier ook eventjes mee lopen stoeien, bij mij werkte het toen ik de Sync forceerde door bij Instellingen en Email & Accounts bij m'n Google account (in mijn geval) een long press te doen en dan kiezen voor Synchroniseren. Voor de rest hoefde ik geen aanpassingen te doen.

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:02

McBoom

Broem

Ik ben sinds gister eigenaar van een HTC 8X, briljant toestel, briljant OS. Ondanks aan het oppervlakte weinig verschil met WP7 toch een aardige verbetering :) Maarrrrrrr.....

Waarom hebben ze die sync-app (onder W7) zo verknald? Zune was een heerlijk programma. Muziek en video beluisteren en bekijken, lekker vlot en syncte in de juiste mappen. Ik ben destijds van Winamp afgestapt ten faveure van Zune, ook omdat ik een WP7 toestel had. Nu hebben we er ineens een mager progammaatje voor teruggekregen waarmee je echt alleen kan syncen. Dat vind ik echt een achteruitgang. Had Zune een facelift gegeven richting Modern UI en het XBox Media/Libraries o.i.d. genoemd. Nu moet je weer een apart progamma installeren om met je WP8 te syncen. Heel erg jammer....

Weet iemand trouwens ook hoe je je foto's in een andere map kan syncen? Hij zegt wel dat hij de Windows Libraries gebruikt, maar ze kwamen niet in de map terecht waar ik mijn foto's heb staan. Ik heb al een kijkje genomen in het register, maar daar kon ik zo geen sleutel vinden....

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred-Erik
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 18:51
Vraag aan de WP8 toestel-bezitters: wordt het OS nog steeds geplaagd door beperkte functionaliteit voor Nederlanders?

- Artist Art (achtergrond in Music Hub, live tile en voor op je lockscreen) doet het niet. Ik heb nu mbv een dev account mijn toestel geunlocked, zodat ik met het programma MPAtool de artist art kan 'sideloaden'.
- Bing heeft alle leuke dingen niet (Local Search, Local Scout, Apps geïntegreerd) en vindt slecht zoekresultaten. Ik heb met een custom ROM de app MetroG aan mijn zoekknop gekoppeld zodat ik wel fatsoenlijke resultaten krijg.
- Podcasts zijn sinds de Tango-update helemaal onklaar gemaakt voor NL, je kunt nu ook niet meer nieuwe afleveringen ophalen met je telefoon als je je geabonneerd hebt via Zune op de pc, wat met Mango nog wel kon. Met WP7 Root Tools op een geunlockte telefoon kun je de Music Hub-taal op "en-US" zetten in het register waardoor je je wel op podcasts kunt abonneren.

Zoals je kunt lezen heb ik dus wel overal een oplossing voor kunnen vinden, maar met WP8 zal dat natuurlijk allemaal weer ongedaan gemaakt zijn met die secure boot. Als al deze functionaliteit weer niet werkt in WP8 (terwijl het wel prima mogelijk is, maar MS blijkbaar graag prut levert aan iedereen buiten de VS) stap ik niet over voordat unlocken mogelijk is.

• Donstil
  • Niet online
Kan het zijn dat Windows Phone 8 Apps geen Audio via BT mogen streamen?
Ik wil in de Auto graag Radio (top2000) luisteren maar heb geen FM Radio in de auto, wel een MediaCenter radio waar ik alles mee stream, opsla op de interne drive enz enz.

Als ik nu echter een App uit de Store haal welke radio kan afspelen, werkt alles prima tot ik BT aanzet, dan stoppen de apps en krijg ik ze niet meer werkend tot ik BT weer uitzet.

XboxMusic streamen gaat wel prima.

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Hmm. Iemand een idee als de windows 8 phone app mijn lumia 820 niet ziet. Zegt steeds dat er een probleem is met mijn telefoon en dat ik deze moet rebooten. Helaas bied dat geen soelaas

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 19:26
Donstil schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:59:
Kan het zijn dat Windows Phone 8 Apps geen Audio via BT mogen streamen?
Ik wil in de Auto graag Radio (top2000) luisteren maar heb geen FM Radio in de auto, wel een MediaCenter radio waar ik alles mee stream, opsla op de interne drive enz enz.

Als ik nu echter een App uit de Store haal welke radio kan afspelen, werkt alles prima tot ik BT aanzet, dan stoppen de apps en krijg ik ze niet meer werkend tot ik BT weer uitzet.

XboxMusic streamen gaat wel prima.
Dit moet wel werken . Ik heb het zelf uitgeprobeerd naar een logitech bluetooth boxje en daar werkte het perfect op. Misschien ondersteund de app het gewoon niet.

[ Voor 11% gewijzigd door vali op 27-12-2012 21:40 ]

• Donstil
  • Niet online
vali schreef op donderdag 27 december 2012 @ 21:36:
[...]

Dit moet wel werken . Ik heb het zelf uitgeprobeerd naar een logitech bluetooth boxje en daar werkte het perfect op. Misschien ondersteund de app het gewoon niet.
Ja leek mij ook, diverse radio AppS ondersteunen het dan niet waarschijnlijk.

Raar genoeg werkt Nederland.fm ook niet in de browser, op iOS en Android werkt dat namelijk wel prima.

Nu deel ik het 3G signaal van mijn telefoon met mijn iPad mini welke weer aan de radio is gekoppeld, beetje omslachtig en het vreet batterij :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nu ik de trailer van Ubuntu voor smartphones heb gezien besef ik wat ik eigenlijk mis in WP8 namelijk: een dosis Windows 8. En dan voornamelijk de swipes vanuit de randen om:
  • te switchen tussen apps
  • in de taskmanager te komen
  • apps te sluiten i.p.v. eindeloos op de backknop te moeten drukken
  • in een contextmenu van een app (bijv. IE) te kunnen komen.
Momenteel heb ik nog een Blackberry 9900 en heb het gevoel dat wanneer ik nu een overstap naar een WP8-toestel maak, het toch als een stapje terug zou voelen. Iets waar ik mij aan zou ergeren is hoe WP8 omgaat met het geluid, één volumeregeling voor alle geluiden uit je telefoon?! Dus in een filmpje het volume omhoog schroeven betekent dat je ringtone ook luider wordt gezet.
Een reden waarom ik WP8 wel aantrekkelijk vind is de out-of-the-box Office met OneNote, SkyDrive, Outlook.com mail/contacten/calender, integratie van Skype (als er eindelijk een goedwerkende versie is). Daar bovenop maakt mijn werk gebruik van Office 365 met Exchange Online. Een WP8 toestel zou een mooie companion zijn voor mijn toekomstige Surface Pro. Android en iOS vind ik helemaal niets, en alsnog vind ik het moeilijk om te kiezen voor WP8. Misschien ben ik wel te veeleisend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-10 22:35
dreester schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 23:19:
Nu ik de trailer van Ubuntu voor smartphones heb gezien besef ik wat ik eigenlijk mis in WP8 namelijk: een dosis Windows 8. En dan voornamelijk de swipes vanuit de randen om:
Eens. Ik had gehoopt dat WP8 gebruik zou maken van dezelfde gestures als Windows 8. Leek me ook vrij logisch. Maar het lijkt erop dat de W8 en WP8 teams grotendeels gescheiden werkten.

Hopen dat dit met 'Windows Blue' gelijk wordt, nu Steven Sinofsky er niet meer is. En dan kan W8 weer de kleine tiles van WP8 overnemen, want die zijn toch wel ideaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb sinds een weekje een foutmelding tussen mijn apps staan.
@c:\data\programs\{a

meer gebruikers daar last van? Het is niet te verwijderen door er langer op te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:13
dreester schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 23:19:
Zeer niet mee eens. Een telefoon heeft een kleiner scherm, je kan niet zomaar W8 gestures downscalen naar telefoons, dat zou een chaos worden met mensen die de verkeerde gestures uitvoeren.

Enneh, apps sluiten hoeft niet.

=edit=
Het is ook wel een beetje naief om te verwachten dat WP8 ingrijpend zou veranderen qua UI ten opzichte van WP7, tbh.

[ Voor 8% gewijzigd door Ramon op 04-01-2013 21:20 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Ramon schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 21:18:
[...]
=edit=
Het is ook wel een beetje naief om te verwachten dat WP8 ingrijpend zou veranderen qua UI ten opzichte van WP7, tbh.
Oja, omdat W7 er bijna hetzelfde uit ziet als W8... :X En de kleine live tiles niet een vrij drastische verandering zijn?

Ik zou het zeer logisch vinden als WP8 qua gestures hetzelfde zou werken. Ze willen toch dat mensen WP8 gaan gebruiken omdat W8 er hetzelfde uitziet? Dan gaan ze WP gebruiken en werkt het totaal anders.. Knoppen onderaan het scherm bij apps, terwijl een telefoon juist minder ruimte op het scherm heeft..

Ik zie het probleem met de gestures niet. Je swiped in vanaf de buitenkant van het scherm. Dat is makkelijk detecteerbaar en waarom zou dat mis gaan? Volgens mij zou terug swipen naar vorige apps nog makkelijker gaan op een telefoon dan op een tablet. En een stuk soepeler dan de back button, waar je altijd moet wachten op de WP animatie (en dus geen rechtstreekse touch met de app hebt zoals in W8).

Scheelt ook weer twee knoppen op je device (1 die je toch bijna altijd naar Bing stuurt, en de ander die nooit echt 100% lekker werkt omdat het een touch knop is en geen echte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Cheeky schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 23:51:
[...]
Oja, omdat W7 er bijna hetzelfde uit ziet als W8... :X En de kleine live tiles niet een vrij drastische verandering zijn?
W7 ziet er hetzelfde uit als W8, alleen het startmenu is anders. En de kleine live tiles vind ik inderdaad geen drastische verandering. Maar ga je ineens gestures van boven en onder en links en rechts inbouwen, dan wordt alles anders. Ten eerste ga je verwarring krijgen in de panorama views en in je browser. Als je dan nét even teveel naar links of naar rechts je swipe start, dan trigger je een verkeerde actie. Lijkt mij persoonlijk zeer irritant. Vergeet niet dat de doelgroep van WP gewoon de leek is, de dumbphone gebruiker. W8 draait op schermen die minimaal 10" groot zijn, dus is er gewoon meer ruimte om de gestures goed uit te voeren. Plus, wat mij betreft zijn tablets nog steeds min of meer een gimmick die je in een relaxte omgeving gebruikt, terwijl je telefoons wil kunnen gebruiken in stress situaties om snel iets op te zoeken of te bellen, als je telefoon dan tegen je werkt omdat je die ene gesture niet helemaal goed krijgt, omdat je handschoenen (met e-tip) aan hebt ofzo, dan is dat alleen maar frustrerend. Trust me, ik heb een Palm Pre gehad. :+
Ik zou het zeer logisch vinden als WP8 qua gestures hetzelfde zou werken. Ze willen toch dat mensen WP8 gaan gebruiken omdat W8 er hetzelfde uitziet? Dan gaan ze WP gebruiken en werkt het totaal anders.. Knoppen onderaan het scherm bij apps, terwijl een telefoon juist minder ruimte op het scherm heeft..
Ja omdat, zoals gezegd, het verschillende apparaten zijn die je op verschillende manieren bediend.
Ik zie het probleem met de gestures niet. Je swiped in vanaf de buitenkant van het scherm. Dat is makkelijk detecteerbaar en waarom zou dat mis gaan? Volgens mij zou terug swipen naar vorige apps nog makkelijker gaan op een telefoon dan op een tablet.
Uh, omdat zo ongeveer iedere app wel een pivot scherm of een panorama scherm heeft. Dat is er niet op W8. Die gestures lijken gewoon teveel op elkaar waardoor het verwarrend is.
En een stuk soepeler dan de back button, waar je altijd moet wachten op de WP animatie (en dus geen rechtstreekse touch met de app hebt zoals in W8).
Kwestie van implementatie. Als je je al ergert aan die 'uitzoom' animatie, dan weet ik niet welke telefoon dan wel geschik voor jou zou zijn. :o
Scheelt ook weer twee knoppen op je device (1 die je toch bijna altijd naar Bing stuurt, en de ander die nooit echt 100% lekker werkt omdat het een touch knop is en geen echte).
Touchknoppen werken hier prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
De panorama werkt op het scherm, niet buiten het scherm. En als je 'm heel leip doet nog altijd van binnen naar buiten. Dus niet van buiten naar binnen. Daarbij komt dat 90% van de W8 apps ook een panorama hebben die horizontaal doorloopt..

Dat het niet zou werken met een handschoen vind ik niet echt een sterk argument. Dan heb je het over 0,01% van de gebruikers die een speciale handschoen koopt om z'n telefoon te bedienen. 8)7 En ik heb ook jaren een Pre gehad en daar werkten de gestures prima mee. Dat was een van de sterkste punten van het OS..
Ramon schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 00:14:
Als je je al ergert aan die 'uitzoom' animatie, dan weet ik niet welke telefoon dan wel geschik voor jou zou zijn. :o
Dit slaat helemaal nergens op. Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat je in Windows 8 letterlijk de app vasthoudt als je 'm naar binnen swiped. Je hebt de app vast en kunt er mee doen wat je wilt. Dus is het meer natuurlijk. Meerdere keren swipen en je weet welke app je hebt. Bij WP druk je op een knop en draait het scherm naar de vorige app. Meerdere keren drukken en je weet niet waar je uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Cheeky schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 00:43:
[...]

De panorama werkt op het scherm, niet buiten het scherm. En als je 'm heel leip doet nog altijd van binnen naar buiten. Dus niet van buiten naar binnen. Daarbij komt dat 90% van de W8 apps ook een panorama hebben die horizontaal doorloopt..
Uh nee, op dit moment kan je de panorama ook vanaf buiten het scherm triggeren.
Dat het niet zou werken met een handschoen vind ik niet echt een sterk argument. Dan heb je het over 0,01% van de gebruikers die een speciale handschoen koopt om z'n telefoon te bedienen. 8)7 En ik heb ook jaren een Pre gehad en daar werkten de gestures prima mee. Dat was een van de sterkste punten van het OS..
Handschoen was maar een voorbeeld. Punt is dat als je er een swipe gesture aan toevoegt dat het dan te ingewikkeld wordt omdat je twee gestures hebt die 90% op elkaar lijken.
[...]

Dit slaat helemaal nergens op. Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat je in Windows 8 letterlijk de app vasthoudt als je 'm naar binnen swiped. Je hebt de app vast en kunt er mee doen wat je wilt. Dus is het meer natuurlijk.
Ok dat het meer natuurlijk is kan ik het mee eens zijn, maar dan nog twee swipe gestures die voor 90% op elkaar lijken is gewoon een slecht idee.
Meerdere keren swipen en je weet welke app je hebt. Bij WP druk je op een knop en draait het scherm naar de vorige app. Meerdere keren drukken en je weet niet waar je uitkomt.
Uh? volgens mij als je lang op de back-knop drukt krijg je het overzicht, met de huidige app 'actief' toch? En dan kan je een swipe doen om een andere app te kiezen. En hoezo weet je niet waar je uitkomt? Dat is toch juist het geval met Windows 8. Als je veel apps open hebt staan kan je blijven swipen, zonder dat je weet wanneer de app die je zoekt voorbij komt, dat probleem heb je op WP niet zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Ramon schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 00:56:
[...]
Uh? volgens mij als je lang op de back-knop drukt krijg je het overzicht, met de huidige app 'actief' toch? En dan kan je een swipe doen om een andere app te kiezen. En hoezo weet je niet waar je uitkomt? Dat is toch juist het geval met Windows 8. Als je veel apps open hebt staan kan je blijven swipen, zonder dat je weet wanneer de app die je zoekt voorbij komt, dat probleem heb je op WP niet zo snel.
Heb je de Windows 8 gestures wel eens geprobeerd? Die werken echt een stuk handiger dan je denkt volgens mij. Swipe in van links en je hebt de app onder je vinger. Swipe terug en je krijgt een overzicht van de apps. Of swipe van links en naar beneden om die app te sluiten. Of van boven naar beneden om de open app te sluiten. Je hebt altijd rechtstreeks contact met de app waar je mee bezig bent. Allemaal een stuk handiger dan de back knop ingedrukt houden en dan door een lijst van 90% verkleinde apps scrollen. Dat heeft naar mijn mening op WP nooit zo handig gewerkt als in webOS.

Als je probleem is dat je de panorama gesture van buiten het scherm doet, dan is het gewoon een kwestie van "you're doing it wrong.." :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Cheeky schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 01:14:
[...]

Heb je de Windows 8 gestures wel eens geprobeerd? Die werken echt een stuk handiger dan je denkt volgens mij. Swipe in van links en je hebt de app onder je vinger. Swipe terug en je krijgt een overzicht van de apps. Of swipe van links en naar beneden om die app te sluiten.
Ja ik heb hier een tablet met Windows 8 erop. Punt is dat swipe links en swipe rechts op WP al in gebruik zijn, dus verwarrend zijn.
Of van boven naar beneden om de open app te sluiten.
Dat zou een mooie toevoeging zijn ja. Swipe naar beneden en dan krijg je het "multitask" scherm, swipe verder en sluiten. maar dat is handig, omdat er geen andere swipes zijn waarmee je dan in de knoop komt.
Je hebt altijd rechtstreeks contact met de app waar je mee bezig bent. Allemaal een stuk handiger dan de back knop ingedrukt houden en dan door een lijst van 90% verkleinde apps scrollen. Dat heeft naar mijn mening op WP nooit zo handig gewerkt als in webOS.

Als je probleem is dat je de panorama gesture van buiten het scherm doet, dan is het gewoon een kwestie van "you're doing it wrong.." :9
Nee dat is mijn punt nu juist, het maakt nu niet uit hoe je de gesture doet, dat is wat het vloeiend maakt, het maakt niet uit of je links of in het midden of links buiten het scherm begint, je swipe is altijd succesvol [omdat er maar één swipe per scherm is], met jouw idee maakt het dus wel uit [omdat je twee swipes per scherm krijgt]: begin je links buiten het scherm, dan krijg je een multitask-swipe, begin je iets verder naar rechts dan ga je "pano swipen". Dat is gewoon niet handig voor op een telefoon met een relatief klein scherm, het wordt te complex.

Maargoed ik geloof niet dat we hier uit gaan komen dus ik laat het hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ben het met e eens Ramon, dat is ook mijn 'vrees' voor de vermoedelijk verwarrende interface bij BB10. Teveel swipe gestures zorgt voor onnodige complexiteit en onbedoelde acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred-Erik
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 18:51
Swipen van de rand van het scherm zoals bij Windows 8 is bij tablets handig omdat ze brede randen hebben om aan beet te houden. Telefoon hebben die randen niet. Kijk naar de Galaxy SIII of de vermoedelijke Galaxy SIV, die hebben nog geen millimeter ruimte aan de zijkant, en dit zal alleen maar minder worden. Swipen van 'naast het scherm' kan met telefoons dus gewoon fysiek niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 19:26
Lijkt mij dat hier meer mensen over denken, waarom begonnen we niet een actie om Google te boycotten?? Dit soort praktijken mogen anno 2013 gewoon niet meer voorkomen. Nu ze door de FTC niet meer vervolgd worden, kunnen ze gewoon vrolijk hun gang gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Ik ben lang geleden al begonnen met het boycotten van Google. Nu moet ik toegeven dat ik niet een grootverbruiker was van Google, ik gebruikte eigenlijk alleen de search, maps en YouTube. Ik heb nog nooit een gmail-account gehad o.i.d.. Nu ben ik helemaal over op Bing qua zoeken en maps, bevalt me prima :) Alleen YouTube gebruk ik nog, maar daar heb ik minder moeite mee omdat zet wel willen, maar van hogerhand niet mogen :r

Google kan van mij de teringtyfus krijgen, stelletje droeftoeters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Sheik schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 08:49:
Teveel swipe gestures zorgt voor onnodige complexiteit
Dat zou dan ook gelden voor Windows 8. Wat in zekere zin ook zo is. Je moet alle gestures even leren. Maar als je ze doorhebt, dan zijn ze heel makkelijk en houden ze het scherm 'schoon'. Bij een klein scherm als op je telefoon extra voordelig. Meer ruimte voor de echte inhoud.
Fred-Erik schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 12:04:
Kijk naar de Galaxy SIII of de vermoedelijke Galaxy SIV, die hebben nog geen millimeter ruimte aan de zijkant, en dit zal alleen maar minder worden. Swipen van 'naast het scherm' kan met telefoons dus gewoon fysiek niet.
Dat zijn geen Windows Phones. Er kan in de toekomst rekening mee gehouden worden. Daarbij komt dat mijn Lumia ook maar een minimale rand heeft. Daarmee kun je ook prima vanaf de buitenkant swipen. Het is juist een gesture die je handig met je duim kan maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Ik heb zelf een 920 besteld, maar net bij de MM even met een 8x staan spelen (omdat er eindelijk één lag en er niet iemand anders met zijn handen aan zat). Ging allemaal heel soepel, in ieder geval de dingen die er wel op werkten (geen 3g of wifi, helaas), maar één ding was me niet duidelijk: hoe krijg je in hemelsnaam zo'n dubbelbrede tile? Switchen tussen een grote vierkante en een kleine vierkante was me wel duidelijk, maar een twee keer zo brede? Niet erg intuïtief in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:36

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

McBoom schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 14:10:
Ik ben lang geleden al begonnen met het boycotten van Google. Nu moet ik toegeven dat ik niet een grootverbruiker was van Google, ik gebruikte eigenlijk alleen de search, maps en YouTube. Ik heb nog nooit een gmail-account gehad o.i.d.. Nu ben ik helemaal over op Bing qua zoeken en maps, bevalt me prima :) Alleen YouTube gebruk ik nog, maar daar heb ik minder moeite mee omdat zet wel willen, maar van hogerhand niet mogen :r

Google kan van mij de teringtyfus krijgen, stelletje droeftoeters.
Ik had 3 google accounts die ik 2 weken geleden helemaal verwijderd heb. Ik gebruikte eigenlijk alleen maps, Search en youtube. Voor youtube ben ik woensdag overgestapt naar vimeo en dat bevalt prima. Bing gebruik ik ook steeds meer, maar het blocken van www.google.* op m'n linksys e4200 router is me nog niet gelukt. Wil dat eigenlijk wel en eigenlijk wil ik alle google services op m'n thuis netwerk blokkeren, maar met zo'n linksys routertje is dat moeilijk. Als dat mogelijk is via de cmd van m'n router, dan houd ik me aanbevolen. Fuck g00gle (mett 00 van n00b) ;)

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
autje schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 15:20:
maar één ding was me niet duidelijk: hoe krijg je in hemelsnaam zo'n dubbelbrede tile? Switchen tussen een grote vierkante en een kleine vierkante was me wel duidelijk, maar een twee keer zo brede? Niet erg intuïtief in ieder geval.
Gewoon op dezelfde manier? Tile ff vasthouden, en dan op pijltje onderin klikken, daarmee toggle je tussen de verschillende formaten.

Geen idee of alle apps alle formaten tiles ondersteunen trouwens, maar bovenstaande manier werkt iig op WP7.8, en ik neem aan op WP8 ook :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
BM schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 15:44:
[...]

Gewoon op dezelfde manier? Tile ff vasthouden, en dan op pijltje onderin klikken, daarmee toggle je tussen de verschillende formaten.

Geen idee of alle apps alle formaten tiles ondersteunen trouwens, maar bovenstaande manier werkt iig op WP7.8, en ik neem aan op WP8 ook :)
Misschien dat het dat laatste is, maar ik heb wel een aantal tiles geprobeerd (IE, OneNote, foto viewer). Nou ja, ik zie het wel als de telefoon binnen is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
BM schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 15:44:
[...]

De Alarms (Wekker) tile kan iig alleen in klein en medium, geen groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
autje schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 15:51:
[...]

Misschien dat het dat laatste is, maar ik heb wel een aantal tiles geprobeerd (IE, OneNote, foto viewer). Nou ja, ik zie het wel als de telefoon binnen is :).
IE en OneNote ondersteunen geen grote tile (is niet nodig ook). Foto's doet dat wel mocht je dat bedoelen met Foto Viewer.

Een developer kan zelf kiezen of hij het extra grote formaat ondersteund. voor bv IE voegt het niets toe dus zit her er niet in, de tile van IE is immers niet meer dan een snelkoppeling naar de app.

Apps die info kunnen weergeven ondersteunen het vaak wel, Sms, mail, telefoon, enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Heb ik helaas net met de verkeerde tiles zitten spelen :).
Bedankt voor de info! Is het al 10 januari? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Xbox Music streaming was toch gratis met reclame? Krijg streamen niet aan de praat, alleen maar 30 seconden preview, en dan kan ik het album kopen. Er is namelijk wel een afspeel lijst gesynchroniseerd met me Windows 8 pc, alleen daar zitten geen nummers in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Sommige albums zijn ook alleen maar met 30sec preview.. Zal wel door de artiesten of platenmaatschappij komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
CokeZero schreef op zondag 06 januari 2013 @ 16:54:
Xbox Music streaming was toch gratis met reclame? Krijg streamen niet aan de praat, alleen maar 30 seconden preview, en dan kan ik het album kopen. Er is namelijk wel een afspeel lijst gesynchroniseerd met me Windows 8 pc, alleen daar zitten geen nummers in.
nee, op de PC is dat gratis (of op je tablet). Op de telefoon moet je een Music Pass hebben. Kan je overigens 30 dagen gratis proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
CokeZero schreef op zondag 06 januari 2013 @ 16:54:
streamen van muziek uit de store is idd niet gratis, 30minhten houd in dat je geen pass hebt.
Met een pass kan je alles uit de store wel streamen.

Nokia telefoons hebben wel gratis Nokia Music, hiermee kan je een soort radio kanalen streamen op type muziek. Zelf nummers kiezen kan dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Oh, dan had ik dat weer verkeerd begrepen. Ja je kan inderdaad 30 dagen proberen. Maar je moet wel via Paypal je aanmelden, en op dat Paypal account moet weer verbonden zijn met een creditcard..

En de Xbox Music Video hub zegt ook zo mooi, je hebt geen podcasts download ze in de store terwijl er helemaal geen podcast categorie is.. Zeker Amerikaans Microsoft account voor hebben.

[ Voor 32% gewijzigd door CokeZero op 06-01-2013 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
CokeZero schreef op zondag 06 januari 2013 @ 20:20:
Oh, dan had ik dat weer verkeerd begrepen. Ja je kan inderdaad 30 dagen proberen. Maar je moet wel via Paypal je aanmelden, en op dat Paypal account moet weer verbonden zijn met een creditcard..

En de Xbox Music Video hub zegt ook zo mooi, je hebt geen podcasts download ze in de store terwijl er helemaal geen podcast categorie is.. Zeker Amerikaans Microsoft account voor hebben.
Klopt. Dat is enorm raar, dat ze voor de non-US store de Podcasts uit hebben geschakeld.. Zie ook hier: http://windowsphone.userv...81-better-podcast-support

Wat ik nog wel mis op WP8, komende vanaf Android, is een duidelijk overzicht van data-gebruik (ik heb begrepen dat er iets als DataSense is, maar dat dit provider afhankelijk is?..), en een overzicht van accu-gebruik per app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 11:49
Magnetic_Man schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:22:
[...]
Wat ik nog wel mis op WP8, komende vanaf Android, is een duidelijk overzicht van data-gebruik (ik heb begrepen dat er iets als DataSense is, maar dat dit provider afhankelijk is?..), en een overzicht van accu-gebruik per app.
Was dat ook niet een Nokia-app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
fruitbakje schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:43:
[...]

Was dat ook niet een Nokia-app?
Dat kan, maar ik heb een HTC 8X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
Wat ik me eigenlijk afvraag is hoe groot het verschil nu is met voordelen bij een nokia t.o.v. htc samsung etc. Kan zo nergens eigenlijk een duidelijke lijst vinden van de apps. Twijfel zelf namelijk tussen 920 en HTC WP X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Dan zou ik deze review eens lezen, onder het kopje "Extras": http://www.digitaltrends....e-8x-in-depth-comparison/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

autje schreef op zondag 06 januari 2013 @ 16:42:
Heb ik helaas net met de verkeerde tiles zitten spelen :).
Bedankt voor de info! Is het al 10 januari? :P
Het is nog 7 januari.. :) Nog 3 nachtjes slapen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fokkuh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-10 14:17
g 7 januari.. :) Nog 3 nachtjes slapen...
plus nog 15 nachtjes

Nokia Lumia 920 White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of het in dit topic thuishoort, maar dat hoor ik dan wel. Heb een WP8 foon aangeschaft, en ben er tot nu toe zeer tevreden mee. Ik heb echter een problem, in de mail-app welke standaard op de foon zit. Je kan geen kortere tijd aangeven om te syncen, met een pop-account, dan 15 minuten. Ik wil mijn pop-account echter iedere minuut checken. Is daar een mogelijkheid toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 14:12

defcon84

Multipass?

overschakelen naar Exchange/IMAP, dan kan je 'as arrived' aanduiden en heb je realtime sync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
defcon84 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:33:
overschakelen naar Exchange/IMAP, dan kan je 'as arrived' aanduiden en heb je realtime sync
Hangt wel even af van je mailprovider. Zo zal Google dat binnenkort ook niet meer toestaan. Met Hotmail en bedrijfsexchange zul je waarschijnlijk geen last hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer, maar voor zover ik weet ondersteund UPC alleen maar POP3, dus daar kan ik niet zo veel mee dan. Terwijl het in Android wel kan, zeker in zoiets als Kaiten-Mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

je kan altijd je email laten doorsturen naar je outlook account..
En dit is geen WP/Android dingetje hoor, gewoon een app vinden die het wel kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het nu door laten sturen naar mijn Hotmail account, niet ideal, maar het werkt wel :)

Wist niet zeker of dit een vraag was welke in het apps-deel of in het WP8 deel thuis hoorde, zodoende misschien de verkeerde plaats voor mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

hmmm nee denk niet dat je hier fout zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Ik zit er sterk aan te denken om over te stappen naar wp8, maar ben nog een beetje afhankelijk van een paar apps, waarvan ik niet met zekerheid weet of er vervangers zijn in het wp8 spectrum, het betreft een NL-Frans van Dale woordenboek en een rittenregistratie app (copernicus). Weten jullie hier meer van? In de windows app store kon ik voor beide eigenlijk geen alternatieven vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:21
WhatsApp promises lots of improvements inbound for Windows Phone. Fingers crossed.

Prepare yourselves, ladies and gentlemen. WhatsApp has announced a number of releases are in the pipeline for its Windows Phone client, which are said to contain improvements for the overall user experience.

The popular communications app was made available for Windows Phone 8 just last month, following a period where the app was not available for consumers on the latest version of Microsoft's mobile platform.

There have been a number of complaints from readers about the quality of the experience in WhatsApp and many are clutching at straws to see the company release an update that addresses most common concerns. Could the next build be the one for Windows Phone that solves everything? Possibly. But we've grown tired of waiting on the team to believe anything will change.
http://www.wpcentral.com/more-win-phone-whatsapp-updates-way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Interessante ontwikkeling:
http://blogs.windows.com/...-and-windows-phone-8.aspx

Het is nu dus mogelijk voor ontwikkelaars om 2 verschillende versies te publishen voor elk platform. Een WP7 en WP8 versie dus, maar met behoud van dezelfde naam.
WP7 toestellen kunnen hierdoor de WP7 versie vinden en WP8 toestellen de WP8 versie. Hierbij kan de metadata (beschrijving bv) anders zijn per platform als men bv nieuwe features voor wp8 wil benoemen.

Daardoor kunnen developers 2 versies onderhouden en dus gebruik maken van de wp8 api's, zonder bestaande WP7 gebruikers te verliezen.

Ik had verwacht dat dit er al in zou zitten met de wp8 launch, maar blijkbaar niet, dus eigenlijk werd dat wel tijd. In ieder geval blij dat het er nu in zit, waardoor je nu mogelijk bij Whatsapp eindelijk een WP8 app zult zien (?)

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 16-01-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:34

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik had het al gezien bij de Nokia Pulse beta app, daar waren ook 2 versies van. 1 voor WP7 en 1 voor WP8.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er valt me iets op wat best wel irritant is als je het vaak gebruikt. Ik merk het bij meerdere apps dus ik weet niet of het iets is in de OS of dat het crappy WP8 apps zijn.

Op mn lumia 820 zit ik in de facebook of whatsapp app. Ik leg het toestel weg waarna het scherm uitgaat. Als ik het toestel weer activeer, zie ik een zwart scherm, waar eerst nog de app draaide. Bij whatsapp zie ik niks, en bij facebook alleen de onderste balk met refresh etc. Als ik refresh gebeurt er niks. Enige optie die ik heb is op de home knop drukken en de app weer opnieuw starten, wat dan ook opvallend lang duurt.

Komt dit meer voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:52
Martinspire schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:58:
Interessante ontwikkeling:
http://blogs.windows.com/...-and-windows-phone-8.aspx

Het is nu dus mogelijk voor ontwikkelaars om 2 verschillende versies te publishen voor elk platform. Een WP7 en WP8 versie dus, maar met behoud van dezelfde naam.
WP7 toestellen kunnen hierdoor de WP7 versie vinden en WP8 toestellen de WP8 versie. Hierbij kan de metadata (beschrijving bv) anders zijn per platform als men bv nieuwe features voor wp8 wil benoemen.

Daardoor kunnen developers 2 versies onderhouden en dus gebruik maken van de wp8 api's, zonder bestaande WP7 gebruikers te verliezen.

Ik had verwacht dat dit er al in zou zitten met de wp8 launch, maar blijkbaar niet, dus eigenlijk werd dat wel tijd. In ieder geval blij dat het er nu in zit, waardoor je nu mogelijk bij Whatsapp eindelijk een WP8 app zult zien (?)
grappig dat dit nu in het nieuws komt, dit is al mogelijk vanaf het begin dat je wp8 apps kunt submitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ja, ik gok op crappy FB en WA. Het komt bij mij overigens zeer zelden voor, niet dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Laatst online: 02-10 21:29
Ik weet niet of het hier al gemeld is, maar volgens Forbes worden er momenteel ongeveer 1 miljoen WP toestellen per week verkocht. Als dat echt waar zou zijn, dan begint het WP platform eindelijk op gang te komen. Hopelijk blijft dit aantal gelijk of stijgen en komt dit niet alleen door de "buzz" die ontstaan is net na de nieuwe lancering van het nieuwe platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Gister was ik bij een telefoonwinkel en daar nam iemand ook een Lumia 820 in plaats van een iphone :) In mijn omgeving zijn er nu wel aardig wat mensen met een Windows Phone. Mijn vader heeft een L710, mijn moeder sinds deze week een L610, mijn zusje heeft haar BB vervangen door mijn 'oude' HD7 en een vriendin van mijn vriendin heeft ook een L710. Daarnaast heeft mijn vriendin een HTC 8S en ik een 8X. :)

Straks zijn we allemaal hipsters die kunnen zeggen dat we WP hadden before it was cool :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 15:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gisteren ook even de 820 in mijn handen gehad, liefst wil je je kop 100x tegen de muur rammen om vorig jaar toch een 800 aan te schaffen en niet te wachten op de 820 (dit nog voor de enorme prijs-daling van de 800).

Beetje jammer dat de PW niet kan filteren op WP7/8 en wifi-direct, ben nu tot een punt gekomen om maar gewoon een los toestel te gaan kopen, heeft bv de 8S wifi-direct?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Laatst online: 02-10 21:29
Wat ik hier neerzet heb ik al eens aangehaald in het 8X topic, maar aangezien ik een andere vraag heb en dit topic er beter voor geschikt is, plaats ik het hier even.
Ik heb nu een Omnia W met WP 7.5, maar ben niet helemaal tevreden. 3rd party apps die ik veel gebruik zoals FB en WA lopen niet echt lekker. FB schijnt al wat beter te zijn met WP8, maar bij WA is het natuurlijk nog even afwachten totdat de app speciaal voor WP8 er is. Een probleem waar ik nu tegen aan loop is dat bij WA en FB notificaties niet helemaal lekker binnenkomen. Ik zal het even per app aangeven wat ik precies bedoel.

's nachts zet ik meestal mijn telefoon uit. Als ik dan de telefoon weer opstart kan het soms uren duren voordat ik de eerste notificaties van WA krijg. Momenteel start ik WA altijd ook nog eventjes een keertje zodat er meteen gechecked wordt of er berichtjes voor me zijn. Een ander "probleem" is dat ik vaak dubbele toasts krijg van hetzelfde berichtje. Probleem nummer 3: soms krijg ik berichtjes pas vele minuten (of uren) later dan dat het verstuurd is. Helaas is er nog geen WA voor WP8, dus jullie kunnen hier geen uitsluitsel over geven of het beter werkt.

Ok dan Facebook (hopelijk kunnen degene met WP8 hier iets meer over zeggen). Soms krijg ik berichtjes binnen van facebook via de "berichten" tile. Dat werkt erg prettig en het is ook makkelijk om op deze manier te reageren en te chatten met iemand. Maar ik merk dat niet alle berichtjes hier binnenkomen. Daarnaast komen niet alle berichtjes die ik zelf verstuur binnen bij de andere persoon.... :S Met als gevolg dat ik geen reactie van de ander krijg, logisch want die persoon heeft ook nooit van mij een berichtje gehad.
Werkt dit beter bij WP8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 00:05
Die Kids Corner is echt een verademing! Zo fijn dat we onze kleine kinderen een eigen omgeving kunnen geven waar ze niets kunnen verprutsen. Alles buiten de context van een aantal voorgeselecteerde apps kunnen ze niet bereiken. Ze kunnen geen aankopen doen, niet op reclame banners clicken, geen apps verwijderen, heerlijk.
Bij mijn iPad is het altijd maar afvragen in welke staat je hem terug krijgt, en ook op mijn Lumia heeft de oudste al een paar keer bijna per ongeluk facebook berichtjes geplaatst met de tekst: "sdasdsfsadfdasdknsdjhbdjfbdsfdf".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10 12:38

SomerenV

It's something!

SeamusXanthus schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:20:
Die Kids Corner is echt een verademing! Zo fijn dat we onze kleine kinderen een eigen omgeving kunnen geven waar ze niets kunnen verprutsen. Alles buiten de context van een aantal voorgeselecteerde apps kunnen ze niet bereiken. Ze kunnen geen aankopen doen, niet op reclame banners clicken, geen apps verwijderen, heerlijk.
Bij mijn iPad is het altijd maar afvragen in welke staat je hem terug krijgt, en ook op mijn Lumia heeft de oudste al een paar keer bijna per ongeluk facebook berichtjes geplaatst met de tekst: "sdasdsfsadfdasdknsdjhbdjfbdsfdf".
Is het voor kinderen ook niet mogelijk om uit de Kids Corner te geraken?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 00:05
Neen, je komt er alleen uit door middel van een pincode.
Als je een link clickt die je buiten de app brengt wordt dit geblokkeerd. Je kan zelf toevoegen welke apps er in de Kids Corner komen. De tiles kunnen de kids zelf indelen en resizen zoals ze zelf willen, maar ze kunnen een tile niet (per ongeluk) verwijderen of een nieuwe toevoegen.

Jammer dat de functie zo onderbelicht blijft want voor iedereen met kleine kinderen is dit eigenlijk een must have als je enige controle over je eigen device wilt blijven houden.
Vermoedelijk omdat de meeste reviewers zelf geen kleine kinderen hebben.

Je kan hem overigens ook gebruiken om een demo omgeving te maken voor onbetrouwbare vrienden zodat je ze de telefoon kan geven om mee te spelen zonder dat ze flauwe grappen uithalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel, als ze je pincode weten ;-)

Ik vind alleen dat ze het een andere naam moeten geven, je kunt er zoveel meer mee, bijvoorbeeld een apart scherm voor in de auto met alleen navigatie & flitsers, een apart scherm met alleen zakelijke apps, etc.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-10 16:44

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ja kidscorner is niet helemaal slim gekozen.. ik heb hem gewoon guest account genoemd :)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredman159
  • Laatst online: 17-09 09:17

fredman159

There are no frogs here ...

MRELynx schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 15:35:
[...]
Ik had 3 google accounts die ik 2 weken geleden helemaal verwijderd heb.
ha, dat wilde ik ook doen, maar nu blijkt Outlook.com geen IMAP te ondersteunen en dat vind ik als verstokte Thunderbird (onder Ubuntu) toch wel heel erg fijn. Dus de overstap heb ik even in de koelkast gezet :/

The revenge of the mutant signature of doom is upon us!

Pagina: 1 ... 16 ... 46 Laatste