Ik loop tegen exact hetzelfde aan. Een (via 2 van die kleine betalingen) bevestigde rekening en toch eist de MS Store een Creditcard.... Enorm vaag...deuxani schreef op zondag 02 december 2012 @ 13:25:
Nou... dat is mooi. Wil ik eindelijk eens een app kopen, kan dat gewoon niet zonder creditcard!! Dat is toch te bizar. Je hebt drie opties: credit of debit card (heb ik niet en wil ik niet), Microsoft Gift Card (kan je nergens kopen) of PayPal (heb ik!!). Ik kies om met PayPal te betalen en welke melding krijg je dan:
"Voeg een creditcard toe aan uw PayPal-rekening om deze betaling te voltooien. Er worden geen kosten afgeschreven van uw creditcard, tenzij het transactiebedrag uw saldo overschrijdt."
Of te wel, zelfs met PayPal kan je niet betalen zonder creditcard!! Dat is toch te bizar. Wat is het nut van PayPal als je je creditcard moet koppelen?! Ook erg fijn voor de developers.... mensen in dezelfde situatie blijven zo noodgedwongen de gratis versies gebruiken.
pas wel even op met deze, blijken niet te werken..HyperioN schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:03:
Deze app: http://www.windowsphone.c...c5-42f0-8ec8-ee04d01f489d
kan Office- en PDF-bestanden van je Skydrive printen op een netwerkprinter.
Verwijderd
Ik kan wel met PayPal betalen en hieraan zit mijn rabo rekening gekoppeld. Overigens heb ik niet eens een creditcard, volgens mij moet je ff kijken welke instellingen binnen PayPal zijn aangevinkt of wat dan ook.
Jij kan in de WP market betalen met paypal? Ik heb mijn paypal account wel gekoppeld aan mijn microsoft account, maar ik kan toch echt niet betalen in de WP market.
Verwijderd
Mijn PayPal account is ook hetzelfde als mijn microsoft account. Ik had geen enkel probleem. Dat is idd wel vaag...
Een vraag voor de eigenaren van een wp8 telefoon. Hoe zit het met de mogelijkheden voor het instellen van "application permissions" op wp8? Zoals bijvoorbeeld het verbieden van de gps gegevens voor de facebook app oid.
Ik kan hierover niks vinden op het internet, het lijkt alsof je hierover geen controle hebt net als in android. Terwijl in ios6 en blackberry os je wel dit soort instellingen kan wijzigen.
Ik kan hierover niks vinden op het internet, het lijkt alsof je hierover geen controle hebt net als in android. Terwijl in ios6 en blackberry os je wel dit soort instellingen kan wijzigen.
Iedere app die je locatie wilt gebruiken is verplicht om een setting ervoor in te bouwen.SJBrouwer schreef op woensdag 05 december 2012 @ 00:38:
Een vraag voor de eigenaren van een wp8 telefoon. Hoe zit het met de mogelijkheden voor het instellen van "application permissions" op wp8? Zoals bijvoorbeeld het verbieden van de gps gegevens voor de facebook app oid.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Daar is een App van mij zelfs al een op geweigerd.. De setting zat er netjes in, maar je moet ook een privacy statement erbij hebben staan.Ramon schreef op woensdag 05 december 2012 @ 00:44:
[...]
Iedere app die je locatie wilt gebruiken is verplicht om een setting ervoor in te bouwen.

.
Bij het bouwen van een App moet je als developer aangeven welke functionaliteiten je wenst te gebruiken. Dat checken ze ook nog tijdens certificatie.SJBrouwer schreef op woensdag 05 december 2012 @ 00:38:
Als eindgebruiker krijg je bij het installeren van de App de melding dat deze app bijvoorbeeld GPS gebruikt, of je dataverbinding. Of toegang wilt tot je muziek-library, of je persoonsgegevens. Daar moet jij als eindgebruiker expliciet toestemming voor geven (extra dialoog na het klikken op installeren) om de App überhaupt te kunnen installeren.
.
Dit vind ik persoonlijk erg interessant aangezien wij een 'soort van' client hebben ingebouwd.. (wij hebben nu wèl een FB account nodig) Als men dat nu eens meer gaat gebruiken...Facebook Messenger wordt te gebruiken zonder Facebook-account - update
Door Olaf van Miltenburg, dinsdag 4 december 2012 16:04, views: 25.269
Facebook heeft de eis dat gebruikers een account bij het sociale netwerk nodig hebben voor zijn Messenger-dienst laten vallen bij de Android-versie. Hiermee gaat de chatdienst de concurrentie aan met alternatieven zoals WhatsApp, Google Talk en sms.
[ Voor 20% gewijzigd door Rowdy.nl op 05-12-2012 09:10 ]
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Was hier niet iemand die klachten had over kids corner met pin? Het blijkt zo ontworpen te zijn volgens de mensen van WP8: https://twitter.com/joebelfiore/status/269307583226073089. Waarschijnlijk komt die opties zonder pin er dus wel een keer!
Hmmm ben nu ff aan het zoeken naar een goede app om dataverbruik bij te houden (T-Mobile abonnement hier) maar kan niet echt iets vinden. Wel wordt er overal op het internet gesproken over iets genaamd Data Sense maar dat lijkt vooralsnog Verizon-only te zijn en dat werkt hier natuurlijk nog niet.
Iemand een goed alternatief zodat ik een beetje in de gaten kan houden hoevel data mijn Lumia 920 nu verstookt?
Iemand een goed alternatief zodat ik een beetje in de gaten kan houden hoevel data mijn Lumia 920 nu verstookt?
If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.
Voor de mensen die ook muziek streamen uit de Microsoft Store: hier en/of andere topics op tweakera werd verteld dat dit gratis is.
nu kreeg ik echter een mailtje van Microsoft dat mijn gratis proefperiode voor XboxMusic bijna over is en ik daarna €9,95 moet gaan betalen. Nu vind ik €9,95 pm prima hoor voor al die nummers maar is XboxMusic nou het zelfde als Audio streamen uit de store?
(Ik heb een Lumia 920)
nu kreeg ik echter een mailtje van Microsoft dat mijn gratis proefperiode voor XboxMusic bijna over is en ik daarna €9,95 moet gaan betalen. Nu vind ik €9,95 pm prima hoor voor al die nummers maar is XboxMusic nou het zelfde als Audio streamen uit de store?
(Ik heb een Lumia 920)
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Je hebt een Nokia Device? Neem eens een kijkeje in de Nokia Collection, daar vind je Nokia Verbruiksmonitor.Ryceck schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:31:
Hmmm ben nu ff aan het zoeken naar een goede app om dataverbruik bij te houden (T-Mobile abonnement hier) maar kan niet echt iets vinden. Wel wordt er overal op het internet gesproken over iets genaamd Data Sense maar dat lijkt vooralsnog Verizon-only te zijn en dat werkt hier natuurlijk nog niet.
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Grappig, heb wel de nokia collection (in het Nederlands wel te verstaan) maar zie deze er niet tussen staan.Rowdy.nl schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:43:
[...]
Je hebt een Nokia Device? Neem eens een kijkeje in de Nokia Collection, daar vind je Nokia Verbruiksmonitor.
Alleen voorbehouden aan de engelse store ofzo?
(Was overigens eerst de Nokia Collection uberhaupt kwijt, gedoe met regional-settings en de phone-language...)
Wel leuk trouwens dat WP na een paar weken gebruik toch wel echt persoonlijk wordt,
Heb inmiddels een aantal apps met LiveTiles (Metro Tube, Facebook, foto's, peoplehub, mail, serie ding, download ding.) en dat geeft een erg fris uiterlijk.
Heb inmiddels een aantal apps met LiveTiles (Metro Tube, Facebook, foto's, peoplehub, mail, serie ding, download ding.) en dat geeft een erg fris uiterlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 05-12-2012 12:04 ]
Doet het niet op WP8...Rowdy.nl schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:43:
[...]
Je hebt een Nokia Device? Neem eens een kijkeje in de Nokia Collection, daar vind je Nokia Verbruiksmonitor.
Die WIFI- en airplane tiles, welke apps zijn dat?Donstil schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:03:
Wel leuk trouwens dat WP na een paar weken gebruik toch wel echt persoonlijk wordt,
[afbeelding]
Via "Network Tiles" kan je 1 tile neerzetten waar 4 van deze opties in verstopt zijn (Airplane, Wifi, Bluetooth en Netwerk). Van hieruit kan je ook de losse opties als tiles aanmakendeBennie schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:14:
[...]
Die WIFI- en airplane tiles, welke apps zijn dat?
Met Toggles kan je losse files maken, best handig.
"Network Tiles" is een app? Ik vind 'm niet in de wp8 app store...
"Toggles" is ook een app? Die vind ik namelijk ook niet....
Het is Toggle zie ik, niet TogglesdeBennie schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:23:
"Network Tiles" is een app? Ik vind 'm niet in de wp8 app store...
Ik gebruik zelf Quick Settings. Al die apps werken hetzelfde, dus gaat het meer om welke icoontjes vind je het mooist
Network Tiles staat er overigens wel tussen, alleen staatie vaag genoeg als je zoekt op "Network Tiles" een pagina of 3 naar beneden gescrolled met een oranje icoontje.
Vaag zoekalgortime daar
Vaag zoekalgortime daar
Ach dat gebeurt wel vaker hoor. Uiteindelijk komt die vanzelf wel terug. Wel vervelend is als die weg is nadat je een reset hebt gedaan. Dan kan het rustig een week of twee duren...Ryceck schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:54:
[...](Was overigens eerst de Nokia Collection uberhaupt kwijt, gedoe met regional-settings en de phone-language...)
Iemand ook problemen met de store? Ik krijg steeds dezelfde foutmelding zodra ik een app of game wil downloaden.
Update
Doet het weer
Update
Doet het weer
[ Voor 10% gewijzigd door Sheik op 06-12-2012 23:16 ]
TuneIn Radio is beschikbaar in de Nederlands WP8 Store! Werkt voortreffelijk, mooiere en veelzijdigere app dan voor Android. Have fun!
Verwijderd
Ik heb net een HTC 8S gekocht en heb hier 2 vraagjes over:
Als ik wil aanmelden met twitter krijg ik de melding dat mijn tijd/datum/tijdzone niet goed is terwijl dit wel zo is. Weet iemand hier een oplossing voor?
Verder vroeg ik me af of iemand weet wanneer Whatsapp uit komt voor WP8?
Als ik wil aanmelden met twitter krijg ik de melding dat mijn tijd/datum/tijdzone niet goed is terwijl dit wel zo is. Weet iemand hier een oplossing voor?
Controleer nog even goed je datum instelling, waarschijnlijk staat je jaartal verkeerd! En over whatsapp loopt al een apart topic. Om je alvast te helpen en zodat je niet het helemaal hoeft door te lezen, whatsapp is op dit moment niet beschikbaar voor wp8 maar de verwachting is dat deze binnenkort wel weer beschikbaar komt!Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 16:17:
Ik heb net een HTC 8S gekocht en heb hier 2 vraagjes over:
Native WIFI KeepAlive a confirmed new Windows Phone 8 featurejodeltje schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 21:21:
mijn telefoon heeft de optie om wifi aan te houden als het toestel slaapt. ik begrijp dat dit een veel gevraagde functie in WP8 is, maar waarbij helpt het? HTC 8S trouwens...
link
ja, inderdaad, maar dat beantwoord mijn vraag niet... waarom zou ik wifi aan willen hebben als mijn telefoon in mn zak zit... ?
Omdat jij misschien geen data-abonnement hebt, of al door je datapakket heen bent? Dan is het wel zo prettig om via wifi alsnog instant notificaties en nieuwe mails te kunnen ontvangen.jodeltje schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 22:08:
[...]
ja, inderdaad, maar dat beantwoord mijn vraag niet... waarom zou ik wifi aan willen hebben als mijn telefoon in mn zak zit... ?
Check out my photography on Instagram
dat is inderdaad het enige argument dat ik kan vinden, maar is dan alle ophef hierover van mensen zonder data abonnement?... vreemdWoembah schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 22:11:
[...]
Omdat jij misschien geen data-abonnement hebt, of al door je datapakket heen bent? Dan is het wel zo prettig om via wifi alsnog instant notificaties en nieuwe mails te kunnen ontvangen.
maar bedankt voor de uitleg.
Soms zit je ook op plekken waar je geen andere verbinding hebt dan wifi, bijv. sommige kantoorgebouwen, in de trein, etc. Ook dan is het wel handig dat die wifi wordt gebruikt.jodeltje schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 22:13:
[...] dat is inderdaad het enige argument dat ik kan vinden, maar is dan alle ophef hierover van mensen zonder data abonnement?... vreemd
maar bedankt voor de duiding.
Daarnaast zijn sommige netwerken van providers wat vervelend met push berichten (resetten bijv. de verbinding etc) waardoor ze niet altijd meteen aankomen. Ook dan is het handig als je wifi ook kan gebruiken.
[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 07-12-2012 23:49 ]
En het schiet me nu ook te binnen dat het reuze handig is om wifi aan te houden als je in het buitenland zit, want daar wil je meestal toch zo min mogelijk data verbruiken.
Check out my photography on Instagram
Niet.jodeltje schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 22:08:
[...]
Ik weet nog wel een reden waarom je dat zou willen,
elke keer als je op je telefoon kijkt gaat hij nu opnieuw verbinding maken,
en Whatsapp berichten zullen pas verschijnen wanneer je daadwerkelijk verbonden bent.
Als je verbonden blijft zal dit veel vloeiender gaan.
en Whatsapp berichten zullen pas verschijnen wanneer je daadwerkelijk verbonden bent.
Als het goed is moeten die berichten ook gewoon over je 3g binnen komen...spNk schreef op zondag 09 december 2012 @ 19:03:
- Ik werk in NL, maar woon in BE en heb dus een belgisch data abbo: ik zal heeeeel blij zijn als die wifi eindlijk eens aanblijftjodeltje schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 22:08:
[...]
- nieuwe huizen met stalen geraamtes werken als een kooi van faraday, komt dus geen 3G binnen, altijd Wifi is dan een mooie oplossing (of een 3G zendertje binnen plaatsen)
genoeg redenen bij mij
klopt! dat vind ik ook irritant!!spNk schreef op zondag 09 december 2012 @ 19:03:
krijg je een toast, duw je daarop, WA is opgestart, maar ondertussen is de telefoon op wifi overgeschakeld, wil WA weer niets binnenhalen.
Moet je WA afzetten en opnieuw opstarten zodat ie verbinding maakt met hun servers via de wifi

AHA, kijk! dat is nog eens een goede reden. Zal het direct aanzetten als Whatsapp wee beschikbaar is.defcon84 schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:00:
[...]
klopt! dat vind ik ook irritant!!
krijg je een toast, duw je daarop, WA is opgestart, maar ondertussen is de telefoon op wifi overgeschakeld, wil WA weer niets binnenhalen.
Moet je WA afzetten en opnieuw opstarten zodat ie verbinding maakt met hun servers via de wifi
Inmiddels heb ik vannacht de eerste WP8 OTA update mogen binnenhalen.
Wifi kan nu aanblijven als scherm uit is.
Telefoontjes kunnen genegeerd worden met SMSjes.
Smsjes hebben nu ook drafts.
Verwijder alles knop is toegevoegd aan selectie menu's.
Meer info hier:
http://www.wpcentral.com/...hone-8-os-now-live-htc-8x
http://www.wpcentral.com/...drafts-and-call-reject-it
Wifi kan nu aanblijven als scherm uit is.
Telefoontjes kunnen genegeerd worden met SMSjes.
Smsjes hebben nu ook drafts.
Verwijder alles knop is toegevoegd aan selectie menu's.
Meer info hier:
http://www.wpcentral.com/...hone-8-os-now-live-htc-8x
http://www.wpcentral.com/...drafts-and-call-reject-it
Is die update alleen voor de HTC 8x ofzo? Of voor alle wp8 users? (Heb een Lumia 920)
Ik begin een beetje vervelend te worden van het feit dat de notificatie op wp8 echt beroerd is. Facebook messages komen niet gelijk binnen. Emailtjes komen niet gelijk binnen, duurt soms een half uur tot een uur. Het is alsof hij constant problemen eheft met connecten
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Alleen 8xdeBennie schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 08:50:
Is die update alleen voor de HTC 8x ofzo? Of voor alle wp8 users? (Heb een Lumia 920)
Ik vermoed dat ze nog even wachten met de 920 update als ze daar bv de camera/accu bugs mee willen verhelpen.
Wat ik opvallend vind is dat dit redelijk out of the blue is vrijgegeven. Hebben ze zo'n mooie WP blog, gaan ze hem niet gebruiken voor het melden van updates of releasedates
[ Voor 21% gewijzigd door Martinspire op 11-12-2012 09:52 ]
Sinds kort heb ik last van een zeer irritante instelling en ik kan niet vinden waar dit zit. Als ik in IE10 een zoekterm intyp krijg ik Google results, als ik dan een result aantik krijg ik een pagina die Google verklooit heeft om in een mobiele browser 'goed' te werken. Nou, het werkt voor geen meter! Ik kan op een linkje klikken om de orginele pagina te krijgen, maar dan moet ik dat weer bevestigen. 3 kliks dus om een zoekresultaat te bekijken zoals ik dat wil. Ik heb de default zoek engine in IE10 maar weer terug gezet naar Bing (ook al is dat ook klote). En IE10 staat ingesteld dat ik altijd de desktop versie van een pagina wil, maar Google schijnt zich daar dus niks van aan te trekken. Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen (in de Google settings wellicht?).
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Mobile pagina opvragen van google ipv. de gecastreerde desktop versie voor mobiele browsers. De mobile pagina werkt namelijk wel goed. Je zult dus of je settinsg moeten veranderen, of gaan klagen bij google en in de tussentijd Bing gebruiken.zonoskar schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:44:
Sinds kort heb ik last van een zeer irritante instelling en ik kan niet vinden waar dit zit. Als ik in IE10 een zoekterm intyp krijg ik Google results, als ik dan een result aantik krijg ik een pagina die Google verklooit heeft om in een mobiele browser 'goed' te werken. Nou, het werkt voor geen meter! Ik kan op een linkje klikken om de orginele pagina te krijgen, maar dan moet ik dat weer bevestigen. 3 kliks dus om een zoekresultaat te bekijken zoals ik dat wil. Ik heb de default zoek engine in IE10 maar weer terug gezet naar Bing (ook al is dat ook klote). En IE10 staat ingesteld dat ik altijd de desktop versie van een pagina wil, maar Google schijnt zich daar dus niks van aan te trekken. Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen (in de Google settings wellicht?).
Ik kan niet bevatten dat jij deze problemen allemaal hebt. Welke provider heb je dan? Ik krijg netjes mijn mails via push, gmail account, exchange en m'n outlook account middels push. Facebook update ook gewoon netjes bij mij via push en pop-up messages. Heb het net nog getest, binnen seconden krijg ik een toast message als iemand op de pc hier wat op mijn profiel zet - ik gebruik 3G en geen Wifi.justice strike schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:44:
Ik begin een beetje vervelend te worden van het feit dat de notificatie op wp8 echt beroerd is. Facebook messages komen niet gelijk binnen. Emailtjes komen niet gelijk binnen, duurt soms een half uur tot een uur. Het is alsof hij constant problemen eheft met connecten
Whatsapp deed het erg beroerd voordat de 8X de laatste update kreeg, maar heb nu ook daar geen last meer van. Dat is wellicht een mazzeltje.
Ik betwijfel dat de opgenoemde problemen geheel aan WP8 liggen aangezien iedereen andere ervaringen heeft en ik ben er daar een van. Misschien ligt het wel aan je toestel, of ligt het probleem bij je provider? Heb je op een ander WP8 toestel deze fouten proberen te repliceren, misschien bij vrienden kunnen testen? Nagevraagd bij de provider of ze dit soort problemen vaker te horen krijgen?
Heb zelf Telfort en ik heb deze problemen niet. Okay, ik heb sóms een reboot, maar dat komt denk ik zelf door brakke apps, maar aangezien ik van Android vandaan kom is een enkele reboot om de zoveel dagen nou niet echt een ramp.
En ik snap je frustratie. Het ís gewoon bloed-irritant als iets niet werkt. Maar zoals ik al zei, ik kan deze problemen niet reproduceren.
Hopelijk kom je er achter wat het probleem is, maar het ligt denk ik niet enkel bij WP8 zelf.
Mja, google doet de laatste tijd wel vaker raar. Zo heb ik in WP7 met IE9 dat ik als ik op google maps resultaten zoek (bv adres) dat er wel een kaart staat, maar de kaart niet clickable is en ik dus nooit bij de google maps uitkom. Als ik vervolgens zelf naar google maps ga, dan wordt ik weer herleid naar de zoekmachine. Erg debiel en daarom heb ik maar besloten om bij dat soort momenten van site van bing maps gebruik te maken. De applicaties op de telefoon zijn ook niet slecht, maar geven vaak niet of nauwelijks de goede resultaten aan.Caelorum schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:30:
[...]
Mobile pagina opvragen van google ipv. de gecastreerde desktop versie voor mobiele browsers. De mobile pagina werkt namelijk wel goed. Je zult dus of je settinsg moeten veranderen, of gaan klagen bij google en in de tussentijd Bing gebruiken.
Ja WP8 en directe notificatie's zijn geen goeie vrienden, ik heb hier ook last van.justice strike schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:44:
Van de Apps die ik gebruik zijn Facebook en Whatsapp gewoon beroerd, Kik, Mail en Rowi doen het zo nu en dan prima en het andere manier weer enorm beroerd of zelfs niet.
Dit is zowel via 2g/3g en Wifi.
Dit is precies wat ik ervaar. Facebook en whatsapp zijn beroerd en kik en mail doen het over het algemeen wel ok, maar soms dus helemaal neit goed. Welk netwerk zit je op? ik maak gebruik van t-mobile (overigens ook een probleem met wifi maar dat terzijde)Donstil schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:40:
[...]
Ja WP8 en directe notificatie's zijn geen goeie vrienden, ik heb hier ook last van.
Van de Apps die ik gebruik zijn Facebook en Whatsapp gewoon beroerd, Kik, Mail en Rowi doen het zo nu en dan prima en het andere manier weer enorm beroerd of zelfs niet.
Dit is zowel via 2g/3g en Wifi.
dit heeft overigens niets te maken met de instellingen van de telefoon. Want zelfs na een hard reset blijven de problemen. Ik heb overigens dan weer geen last van spontane reboots.
[ Voor 11% gewijzigd door justice strike op 12-12-2012 16:01 ]
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Vodafone.justice strike schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:00:
[...]
Dit is precies wat ik ervaar. Facebook en whatsapp zijn beroerd en kik en mail doen het over het algemeen wel ok, maar soms dus helemaal neit goed. Welk netwerk zit je op? ik maak gebruik van t-mobile (overigens ook een probleem met wifi maar dat terzijde)
dit heeft overigens niets te maken met de instellingen van de telefoon. Want zelfs na een hard reset blijven de problemen. Ik heb overigens dan weer geen last van spontane reboots.
Ook geen last van Reboots hier. Problemen zijn op 3g en Wifi maar op Wifi wel aanzienlijk erger.
Verwijderd
Microsoft zou er goed aan doen om naast de komende wifi update, het notificatie gedeelte op de schop te nemen, of iig ervoor zorgen dat het sneller samenwerkt allemaal. Boven genoemde irritaties zijn ook hier aanwezig. Aan het toestel ligt het niet, de 820 doet t super.
Ik geef aan de desktop versie te willen, waarom gaat Google me dan een mobiele versie proberen te serveren? De mobile versie is ook al prut. Vooral bij het zoeken naar afbeeldingen.Caelorum schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:30:
Mobile pagina opvragen van google ipv. de gecastreerde desktop versie voor mobiele browsers.
De problemen met facebook en whatsapp heb ik overigens ook steeds vaker. Notificaties te later binnen komen, en vaak blijven staan. Erg irritant. Temeer omdat het vaak wel gewoon goed werkt.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Kan iemand misschien wat screenshots maken hoe het systeem eruit ziet als je de tekst groter zet? Of het dan nog wel bruikbaar is en hoe groot het precies kan? Ik had eerder al even gemeld dat mijn moeder (die hard een leesbril nodig heeft) misschien ook wil overstappen en als het met een groter lettertype toch nog prima bruikbaar is, dan lijkt me dat wel een goede optie. Natuurlijk zal niet alles meegroeien, maar als het belangrijkste (zoals sms, mail, misschien ook whatsapp of kik) meeschalen bijvoorbeeld. Bij livetiles verwacht ik niet dat alles leesbaar is en hoeft niet alles aangepast te worden (contactlijst kan ze bv ook zonder leesbril wel zien), maar bij haar huidige telefoon zijn smsjes gewoon echt veel te klein om een beetje goed te kunnen lezen zonder meteen bril nodig te hebben.
En is het toetsenbord (of de voorspellingstekst) bijvoorbeeld ook vergroot?
Zou erg fijn zijn als iemand dat kan laten zien, want meer dan wat screenshots van het aan/uit zetten van de functie vind ik op dit moment niet.
En is het toetsenbord (of de voorspellingstekst) bijvoorbeeld ook vergroot?
Zou erg fijn zijn als iemand dat kan laten zien, want meer dan wat screenshots van het aan/uit zetten van de functie vind ik op dit moment niet.
Het veranderd alleen de tekst grootte in bepaalde onderdelen. Zoals ook onder de optie vermeld staat:
Ik heb even gekeken en messaging en mail zullen echt geen probleem zijn om te lezen, deze tekst is gigantisch groot. Maar live-tiles en het menu (en daarmee het grootste gedeelte van door het systeem "scrollen/navigere") zijn hetzelfde. Ik denk dat een app ontwikkelaar het ook niet hoeft te implementeren. Bijv. Skype of Facebook (beide de WP8 versie) zien er hetzelfde uit, niets groter.Changes the text size in Phone (bel-historie etc.), People, email, messaging and lock screen.
Is er een manier om onder foto's > albums alleen de Lokaal opgeslagen albums te tonen?
nu laat de telefoon ook al de Skydrive albums zien en dat maakt het er met veel data in me Skydrive niet overzichtelijker op.
(Skydrive upload moet wel aanblijven)
nu laat de telefoon ook al de Skydrive albums zien en dat maakt het er met veel data in me Skydrive niet overzichtelijker op.
Verwijderd
Volgens mij worden daar van je Skydrive alleen de folders getoond waarvan het "Folder type" pictures is.Donstil schreef op woensdag 12 december 2012 @ 23:21:
Is er een manier om onder foto's > albums alleen de Lokaal opgeslagen albums te tonen?
Je kunt het foldertype van je mappen veranderen op de Skydrive website
Ok, thanks voor het checken. Wel jammer dat er dus geen 3rd party support in zit, al gok ik niet dat mijn moeder daar problemen mee zal hebben. Het gaat toch vooral om even smsjes kijken e.d.Razr schreef op woensdag 12 december 2012 @ 23:19:
Het veranderd alleen de tekst grootte in bepaalde onderdelen. Zoals ook onder de optie vermeld staat:
[...]
Ik heb even gekeken en messaging en mail zullen echt geen probleem zijn om te lezen, deze tekst is gigantisch groot. Maar live-tiles en het menu (en daarmee het grootste gedeelte van door het systeem "scrollen/navigere") zijn hetzelfde. Ik denk dat een app ontwikkelaar het ook niet hoeft te implementeren. Bijv. Skype of Facebook (beide de WP8 versie) zien er hetzelfde uit, niets groter.
Maar de tekst van chatbubbles van 3rd party messaging wordt dus niet vergroot? Want we gebruiken onderling bv wel Kik of Whatsapp. Al zal dat met WP8 mogelijk wel worden vervangen door Rooms, maar goed.
Kun je misschien een screenshot plaatsen van hoe groot de tekst dan is? Een voor en na van een voorbeeld mailtje ofzo? Dat ik het even kan laten zien ofzo. Of kun je anders een schatting maken van hoeveel groter het geheel precies is geworden?
Het kan voor mn moeder namelijk wel een redelijk breekpunt zijn om toch voor een Android te kiezen omdat het daar met de laatste versies (volgens mij) wel wat uitgebreider werkt. Hoe het op iOS zit weet ik overigens ook niet.
[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 13-12-2012 00:42 ]
Ik heb even een paar screens voor je gemaakt:
https://skydrive.live.com...&authkey=!ALIg7TIjtWBgLPg
Niet alle tekst wordt groter, wel de berichten tekst zelf bijv. maar de suggesties dan weer niet. Op zich ook wel weer logisch want dan raakt het scherm wel weer erg vol.
Niet alle tekst wordt groter, wel de berichten tekst zelf bijv. maar de suggesties dan weer niet. Op zich ook wel weer logisch want dan raakt het scherm wel weer erg vol.
ooh zonde, ik heb veel foto's op mijn skydrive namelijk.Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 00:12:
[...]
Volgens mij worden daar van je Skydrive alleen de folders getoond waarvan het "Folder type" pictures is.
Je kunt het foldertype van je mappen veranderen op de Skydrive website
ik ga er eens mee stoeien, bedankt voor de tip.
Thanks voor de screens, zal ze zo even laten zien aan mn moeder. Wel jammer dat niet alles mooi meeschaalt, maar het is nog altijd beter dan niets. Ik had zelf wel wat meer compatibility verwacht, maar helaas.Razr schreef op donderdag 13 december 2012 @ 01:14:
Ik heb even een paar screens voor je gemaakt:
Ik denk dat ze daar speciaal voor gekozen hebben.. Het belangrijkste op je scherm wordt groter, voor de leesbaarheid, alles wat minder belangrijk is blijft de normale grote om niet te veel van je scherm in te nemen.. Alles wat al groot was, verander ook niet, omdat het al leesbaar is..
Best goede keuze imho..
Best goede keuze imho..
Kan je ook ergens zien of er updates voor je apps zijn? Heb hem een dikke week nu, en kreeg na 2 dagen een melding dat er een updates waren, ik negeerde dit bericht omdat ik niet op een wifi netwerk zat.
Nu vraag ik me af of ik ergens kan zien of het up to date is aangezien ik me niet kan herinneren dat ik die melding nog een keer heb gehad..
hoe gaat het überhaupt in z'n werk met wp8, krijg je meldingen? of zie ik een optie over het hoofd?
Nu vraag ik me af of ik ergens kan zien of het up to date is aangezien ik me niet kan herinneren dat ik die melding nog een keer heb gehad..
hoe gaat het überhaupt in z'n werk met wp8, krijg je meldingen? of zie ik een optie over het hoofd?
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
Ga naar de marketplace op je telefoon. Als er updates zijn voor apps dan komen die daar onderin tevoorschijn.RawChild schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:46:
Kan je ook ergens zien of er updates voor je apps zijn?
Zoals een meerdere topics uitvoerig is beschreven, is het notificatiesysteem in WP niet zo heel best. Er is géén overzicht van meldingen die je de afgelopen tijd hebt gekregen (afgezien van notificaties op he lockscreen, zoals gemiste oproepen). Volgens mij heeft MS gezegd (toch?) dat ze er geen tijd meer voor hadden en dat het ergens in een komende patch waarschijnlijk wel een keer komt.
Mja, ze hebben gezegd dat ze geen tijd meer hadden om het te ontwikkelen voor de release van WP8, maar dat het wel hoog op het lijstje stond. Hoe snel het dan komt is natuurlijk niet zeker. Het kan best zijn dat ze het nog eerst moeten designen en dan kan het wel eventjes duren. Het moet immers goed bij de rest van het OS passen quad feeling, looks en usability.fruitbakje schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:06:
[...] Volgens mij heeft MS gezegd (toch?) dat ze er geen tijd meer voor hadden en dat het ergens in een komende patch waarschijnlijk wel een keer komt.
Zelf verwacht ik het binnen het half jaar, aangezien veel mensen het toch wel als een ernstig tekortkoming zien van WP.
As we speak krijg ik ineens bericht van 3 nieuwe updates, waaronder drive. dat zal iedereen wel hebben.
Waarschijnlijk heeft hij die van vorige week automatisch ge-update toen ik weer op wifi netwerk zat.
Waarschijnlijk heeft hij die van vorige week automatisch ge-update toen ik weer op wifi netwerk zat.
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
Ik vroeg me af of er iets te doen is aan het at random veranderen van je lockscreen-achtergrond van een (eigen) foto naar plain grijs als je muziek afspeelt... Dit was bij WP7 al zo en dacht eerst dat het hier verholpen was maar dat blijkt toch niet zo te zijn
Bovendien claimt Nokia in de Store dat de EQ nu direct in Nokia Music te bereiken is, maar ik heb en nog niet kunnen vinden.
Verder tag ik mijn muziek altijd netjes maar toch gooit de WindowsPhoneApp dingen door elkaar, en dus mijn telefoon ook, waar Foobar en mijn mp3speler geen moeilijkheden ondervinden. Nou zie ik dat de WindowsMediaPlayer dezelfde tags heeft, dus (gruwel) dan maar daarin mijn muziek her-taggen en syncen..
En ik merk nu ook weer dat ze volgens mij de spatiebalk in WP8 hebben verkleind, aangezien ik vaak komma's typ waar ik een spatie bedoel...
Tot zover mijn eerste opmerkingen na een klein weekje WP8 na een halfjaar WP7.

Verder tag ik mijn muziek altijd netjes maar toch gooit de WindowsPhoneApp dingen door elkaar, en dus mijn telefoon ook, waar Foobar en mijn mp3speler geen moeilijkheden ondervinden. Nou zie ik dat de WindowsMediaPlayer dezelfde tags heeft, dus (gruwel) dan maar daarin mijn muziek her-taggen en syncen..
En ik merk nu ook weer dat ze volgens mij de spatiebalk in WP8 hebben verkleind, aangezien ik vaak komma's typ waar ik een spatie bedoel...
Tot zover mijn eerste opmerkingen na een klein weekje WP8 na een halfjaar WP7.
Dat eerste is een optie in WP7 (Settings -> Lock+wallpaper -> Show artist when playing music). Die zal ongetwijfeld ook nog wel in WP8 zitten, maar kan zo niet de precieze locatie in de Settings aangeven.eswa schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:03:
Ik vroeg me af of er iets te doen is aan het at random veranderen van je lockscreen-achtergrond van een (eigen) foto naar plain grijs als je muziek afspeelt... Dit was bij WP7 al zo en dacht eerst dat het hier verholpen was [...]
Verder tag ik mijn muziek altijd netjes maar toch gooit de WindowsPhoneApp dingen door elkaar, en dus mijn telefoon ook, waar Foobar en mijn mp3speler geen moeilijkheden ondervinden. [...]
Dat tweede zal waarschijnlijk liggen aan de albumartist en artist velden. Microsoft vat deze op als de album artist is wat er op het hoesje staat en de artist veld voor de artiest van het nummer. IMO ook de enige correcte manier, maar veel andere software gooien deze twee op dezelfde hoop.
[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 13-12-2012 15:19 ]
Jammer genoeg laat google nu weer zien hoe arrogant bedrijf het is en helemaal niks voor Microsoft wilt maken. Hopelijk herhaald het verleden zich niet nog een keer (ala youtube api's blockeren voor wp7 gebruikers).
Dit geldt niet alleen voor wp7/8 maar ook voor Windows 8 jammer genoeg.
Dit geldt niet alleen voor wp7/8 maar ook voor Windows 8 jammer genoeg.
In mijn ogen slaan ze met zo'n reactie helemaal de plank mis...Zeker als je dit soort berichten leest.We are very careful about where we invest and will go where the users are but they are not on Windows Phone or Windows 8. If that changes, we would invest there, of course
[ Voor 32% gewijzigd door vali op 13-12-2012 15:59 ]
Damn dank je, dat werkt! Lekker handig...Blijft ook geniaal dat je een Stop Music app nodig hebt om je muziekspeler daadwerkelijk compleet af te sluiten...Maargoed, ik zal nog wel tegen meer dingen aan blijven lopen in mijn weg om van mijn Lumia een vervang-mp3speler te maken. Zit nog altijd tegen de muziekbieb aan te ergeren omdat zowel WMP als WPapp em niet helemaal willen laden en halverwege een APPCRASH error geven en windows toch ergens andere tags ziet dan ik (en foobar/winamp met mij)...Caelorum schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:19:
[...]
Dat eerste is een optie in WP7 (Settings -> Lock+wallpaper -> Show artist when playing music). Die zal ongetwijfeld ook nog wel in WP8 zitten, maar kan zo niet de precieze locatie in de Settings aangeven.
Dat tweede zal waarschijnlijk liggen aan de albumartist en artist velden. Microsoft vat deze op als de album artist is wat er op het hoesje staat en de artist veld voor de artiest van het nummer. IMO ook de enige correcte manier, maar veel andere software gooien deze twee op dezelfde hoop.

Verwijderd
Is het zo dat de foto livetile alleen maar foto's kan laten zien van foto's die je als favoriet hebt aangemerkt?
En als ik na een tijdje music&videos open, dan staat er paused(waar je muzieknummer verschijnt) in het vierkantje, druk je daar op, opent de telefoon whatsapp? Is dit vaag of is dit vaag?
En als ik na een tijdje music&videos open, dan staat er paused(waar je muzieknummer verschijnt) in het vierkantje, druk je daar op, opent de telefoon whatsapp? Is dit vaag of is dit vaag?
Nee, Foto live-tile laat standaard alleen foto's uit je eigen camera-album zien en het voorbeeld album dat al standaard aanwezig is.. (kan je natuurlijk wel verwijderen)Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 19:37:
Is het zo dat de foto livetile alleen maar foto's kan laten zien van foto's die je als favoriet hebt aangemerkt?
Wel merk ik dat hij af en toe nog wel eens een foto laat zien die ik uit m'n camera-album al verwijderd heb (en van skydrive), maar dat zal wel iets met de cache te maken hebben...
[ Voor 18% gewijzigd door iVibes op 13-12-2012 19:50 ]
* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *
Verwijderd
Bij mij laat de tile anders alleen die 'favoriet' foto's van mij zien, en zie geen settings om dat te veranderen, weird.ivibes schreef op donderdag 13 december 2012 @ 19:45:
[...]
Nee, Foto live-tile laat standaard alleen foto's uit je eigen camera-album zien en het voorbeeld album dat al standaard aanwezig is.. (kan je natuurlijk wel verwijderen)
Ik heb nog geen 'favorite' foto's aangegeven, misschien is dat het verschil...
* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *
Bedank de mensen achter Whatsapp maar voor het misbruiken van de API's om hun programma altijd open te houden zodat berichten meteen aankomen en dan de mensen bij MS voor het niet aanbieden van fatsoenlijke APIs voor instant messaging diensten.Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 19:37:
[...] En als ik na een tijdje music&videos open, dan staat er paused(waar je muzieknummer verschijnt) in het vierkantje, druk je daar op, opent de telefoon whatsapp? Is dit vaag of is dit vaag?
Ik zie dat dezelfde apps in Amerika veel goedkoper zijn dan in de Nederlandse store. Heeft iemand ervaring met het omzetten van de telefoon settings naar de VS om apps tegen een gunstigere koers te kopen?
Ik weet niet wat voor impact dit heeft voor de niet ict-ers, maar blijkbaar stopt google met de ondersteuning van exchange ActiveSync. Hopelijk halen ze straks uit het configuratie menu, zorgt alleen maar voor verwarring.
Het is nog een beetje onduidelijk allemaal, maar waar het op neer komt volgens mij is dat nieuwe apparaten welke zich willen aanmelden met Gmail en/of nieuwe Gmail gebruikers, vanaf 30 januari geen gebruik meer kunnen maken van ActiveSync. Op Windows Phone houdt dit in dat je dus geen kalender en geen contacten meer kunt synchroniseren, wat in mijn geval een heel groot probleem is. Echter, als ik het dus goed begrijp blijft de sync bestaan voor bestaande Gmail gebruikers en/of apparaten welke nu al een ActiveSync connectie hebben met Gmail (zoals mijn Lumia 920).
Ik verwacht echter wel dat Microsoft met een update gaat komen, want mensen gaan niet zomaar afstappen van hun Google accounts en die gebruikers willen ze toch graag nog steeds lokken naar en behouden voor Windows Phone.
Ik verwacht echter wel dat Microsoft met een update gaat komen, want mensen gaan niet zomaar afstappen van hun Google accounts en die gebruikers willen ze toch graag nog steeds lokken naar en behouden voor Windows Phone.
vali schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 23:44:
Ik weet niet wat voor impact dit heeft voor de niet ict-ers, maar blijkbaar stopt google met de ondersteuning van exchange ActiveSync. Hopelijk halen ze straks uit het configuratie menu, zorgt alleen maar voor verwarring.
Mij zijn ze in ieder geval al wel kwijt. Was al aan het overwegen volledig over te stappen sinds Google begonnen is de gmail interface te ver****en. Dit is wat mij betreft gewoon de druppel.deuxani schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 13:44:[...]Ik verwacht echter wel dat Microsoft met een update gaat komen, want mensen gaan niet zomaar afstappen van hun Google accounts en die gebruikers willen ze toch graag nog steeds lokken naar en behouden voor Windows Phone.
Gelukkig heeft MS heel vriendelijk een blogpost gemaakt: Upgrade from Gmail to Outlook.com in 5 easy steps. Vooral https://secure5.trueswitch.com/hotmail/ is wel heel nice
@onder: met Trueswitch dus en bovenstaand stappenplan
[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 15-12-2012 15:06 ]
Ik denk het eigenlijk niet. In ieder geval niet vóór 31 januari. Het geeft mij in ieder geval genoeg incentive om eindelijk die geplande overstap naar mijn @live.com adres te maken. Mijn contacts en calendar staan al bij MS gelukkig. Alleen nog m'n mail forwarden naar live.com en klaar.deuxani schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 13:44:
Het toont maar wees eens aan wat voor onbetrouwbaar bedrijf Google eigenlijk is.
[ Voor 6% gewijzigd door Ramon op 15-12-2012 15:18 ]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ik ben sinds kort ook helemaal weg bij google, dat ze in de stront zakken met hun beleid. Mijn gegevens zijn ook beter beschermd bij MS.
Hopen dat de MS calendar binnenkort in de nieuwe styling uitkomt, ipv dat hotmail-uiterlijk
Hoe zit het met Skype, slurpt die nog steeds zoveel batterij?
Ik vermoed dat die er wel aankomt. Ik denk zelfs dat er een grote kans is dat het eruit gaat zien zoals de Windows 8 app. Die is IMO erg fijn.fruitbakje schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 17:22:
Hopen dat de MS calendar binnenkort in de nieuwe styling uitkomt, ipv dat hotmail-uiterlijk
[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 15-12-2012 21:48 ]
Geniaal dit. Ik snap overigens niet waarom men bij gmail blijft hangen als je een Windows Phone hebt. Gmail is imap en imap ondersteunt geen contact info evenals kalender sync. Daar moet je dus truukjes voor gaan uithalen om je contacten en agenda te synchroniseren. Gebruik je Hotmail, outlook.com of exchange, dan wordt dat allemaal via het Exchange Active Sync plus dat je met EAS de autodiscover functie hebt. Email en ww invullen en alles wordt ingesteld zonder server namen in te vullen. EAS is zoveel beter dan imap. Tevens zuigt de interface van Gmail, maar dat is persoonlijk. Hoor veel goeds overcde zoek mogelijkheden van gmail, maar wees eerlijk, hoe vaak zoek je mail berichten terug. Enige wat nog een issue kan zijn, is dat iedereen op de hoogte gebracht moet worden van je nieuwe mail adres.Caelorum schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 15:03:
[...]
[...]
Mij zijn ze in ieder geval al wel kwijt. Was al aan het overwegen volledig over te stappen sinds Google begonnen is de gmail interface te ver****en. Dit is wat mij betreft gewoon de druppel.
Gelukkig heeft MS heel vriendelijk een blogpost gemaakt: Upgrade from Gmail to Outlook.com in 5 easy steps. Vooral https://secure5.trueswitch.com/hotmail/ is wel heel nice(ja die werkt ook met outlook.com)
XBL: MRE Inc
Ik heb een probleempje met mijn Lumia 920. Mijn schoonvader heeft net even met de telefoon zitten spelen maar nu slaat de telefoon ineens de foto's anders op.
De nieuwe foto's komen nu boven de oude in de galerij.
Kan het in in de instellingen nergens vinden helaas.
Met die laatste tool die ik linkte wordt de optie gegeven om (een zelfgekozen gedeelte van) al je contactpersonen een (gepersonaliseerde) mail te sturen met daarin dat je je e-mailadres hebt verandert en dat je graag wilt dat de mensen die gaan gebruiken. Dus zoveel werk is het nou ook weer nietMRELynx schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 22:38:
[...] Enige wat nog een issue kan zijn, is dat iedereen op de hoogte gebracht moet worden van je nieuwe mail adres.
Dat zag ik maar ondanks die zeer goede optie zijn mensen in het algemeen toch nog wat benauwd om van email adres te wisselen.Caelorum schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 23:20:
[...]
Met die laatste tool die ik linkte wordt de optie gegeven om (een zelfgekozen gedeelte van) al je contactpersonen een (gepersonaliseerde) mail te sturen met daarin dat je je e-mailadres hebt verandert en dat je graag wilt dat de mensen die gaan gebruiken. Dus zoveel werk is het nou ook weer niet
XBL: MRE Inc
Datum/tijd anders ingesteld?Donstil schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 22:43:
Ik heb een probleempje met mijn Lumia 920. Mijn schoonvader heeft net even met de telefoon zitten spelen maar nu slaat de telefoon ineens de foto's anders op.
De reden dat ik nog even bij Gmail hang is dat ik daar makkelijk meerdere accounts tegelijk kan gebruiken met inloggen op de site. Bij live/outlook kun je vooralsnog niet meerdere accounts open zetten en van de ene live-account gebruik maken op de andere live-account gaat ook niet helemaal handig. Kan wel handmatig, maar dan zit je nog met pop ipv imap.
Ik heb namelijk verschillende mailboxen van verschillende domeinen. In mijn mailclients (en die van win8/wp8) gaat dat prima, maar mocht ik eens niet op mijn eigen pc zitten, dan werkt dat gewoon niet fijn.
Nou heb ik vandaag als test even via domains.live.com een adres omgezet, maar die kan ik dus niet in mijn andere outlook.com account importeren, benaderen of gebruiken met gekoppelde EAS (wel importeren en verzenden via pop, maar dat werkt echt iets teveel ala 1994). Vooralsnog heb ik aan 4/5 mailadressen voldoende aan imap, maar als ze het mogelijk maken om meerdere accounts tegelijk te gebruiken of met 1 hoofdaccount alles benaderbaar te maken, dan ga ik wel over denk ik.
Volgens mij heb ik met importeren in windows phone en windows 8 gewoon gebruik gemaakt van de "google account toevoegen" functie en niet via imap. Zo maak ik volgens mij nu al/nog wel gebruik van EAS via google, dus dat is nog geen groot probleem. Ik ontvang in ieder geval alles tegelijk en of ik het nou op mijn telefoon of op mijn pc bekijk, vrijwel direct wordt ie op mijn telefoon/pc als gelezen gemarkeerd.
Ik heb namelijk verschillende mailboxen van verschillende domeinen. In mijn mailclients (en die van win8/wp8) gaat dat prima, maar mocht ik eens niet op mijn eigen pc zitten, dan werkt dat gewoon niet fijn.
Nou heb ik vandaag als test even via domains.live.com een adres omgezet, maar die kan ik dus niet in mijn andere outlook.com account importeren, benaderen of gebruiken met gekoppelde EAS (wel importeren en verzenden via pop, maar dat werkt echt iets teveel ala 1994). Vooralsnog heb ik aan 4/5 mailadressen voldoende aan imap, maar als ze het mogelijk maken om meerdere accounts tegelijk te gebruiken of met 1 hoofdaccount alles benaderbaar te maken, dan ga ik wel over denk ik.
Volgens mij heb ik met importeren in windows phone en windows 8 gewoon gebruik gemaakt van de "google account toevoegen" functie en niet via imap. Zo maak ik volgens mij nu al/nog wel gebruik van EAS via google, dus dat is nog geen groot probleem. Ik ontvang in ieder geval alles tegelijk en of ik het nou op mijn telefoon of op mijn pc bekijk, vrijwel direct wordt ie op mijn telefoon/pc als gelezen gemarkeerd.
[ Voor 27% gewijzigd door Martinspire op 16-12-2012 00:12 ]
Als er iets makkelijk is aan @live/@hotmail/@outlook account dan is het wel het switchen tussen accounts. Ik heb nu 5 accounts aan elkaar gekoppeld (lees: gekoppeld dus niet dezelfde inbox) en ik kan rechts op je naam klikken en zo naar een andere mail box switchen. Van skydrive/contactpersonen/mail en alle accounts is makkelijk te switchen zonder eerst uit te hoeven loggen.
No problemo
No problemo
Das dus ook iets wat ik zoek, maar ik kan nergens vinden waar ik dat moet aangeven of koppelen?sinasappel schreef op zondag 16 december 2012 @ 01:51:
Als er iets makkelijk is aan @live/@hotmail/@outlook account dan is het wel het switchen tussen accounts. Ik heb nu 5 accounts aan elkaar gekoppeld (lees: gekoppeld dus niet dezelfde inbox) en ik kan rechts op je naam klikken en zo naar een andere mail box switchen. Van skydrive/contactpersonen/mail en alle accounts is makkelijk te switchen zonder eerst uit te hoeven loggen.
No problemo
Ik heb dit gisteren ook even gedaan, maar ik krijg niet mijn oude mail uit mijn gmail inbox naar de outlook.com inbox. Ik gebruik mijn gmail adres om aan te melden bij Microsoft (dus de tweede optie uit 'Step 1' in die blogpost). Als ik dan met TrueSwitch ga proberen de oude mail te verplaatsen, dan kan hij me niet authenticeren op mijn nieuwe (outlook.com) adres. Op zich ook logisch, want voor mijn outlook.com adres heb ik nooit een wachtwoord opgegeven, ik meld me tenslotte aan met mijn (oude) gmail adres.Caelorum schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 15:03:
[...]
[...]
Mij zijn ze in ieder geval al wel kwijt. Was al aan het overwegen volledig over te stappen sinds Google begonnen is de gmail interface te ver****en. Dit is wat mij betreft gewoon de druppel.
Gelukkig heeft MS heel vriendelijk een blogpost gemaakt: Upgrade from Gmail to Outlook.com in 5 easy steps. Vooral https://secure5.trueswitch.com/hotmail/ is wel heel nice(ja die werkt ook met outlook.com)
Enig idee?