Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-08 19:13
justice strike schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 01:15:
[...]

het is niet alleen whatsapp, mast ook gchat en Skype. Het lijkt zo op elkaar dat je gaat geloven dat het geen fout van het programma is.
Nou...
Daarbij lijkt een verbeterde weergave van notificaties de grootste kanshebber te zijn, omdat Microsoft eerder al aangaf hiervoor geen tijd te hebben gehad voor de release van Windows Phone 8.
nieuws: Gerucht: volgende update Windows Phone 8 brengt vpn-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-08 22:52
Wat een onzin dat DataSense niet gewoon werkt zonder de provider...
Ik snap dat er voor het comprimeren dingen bij de provider aan moeten staan etc. maar een schatting van gebruikte MBs over wifi en 3g lijkt me toch niet al te moeilijk. Ik heb echt totaal geen idee wat mijn verbruik is, en dat is wel zo handig nu ik wil kijken naar een nieuw sim-only abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:16
Tomba schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 08:38:
[...]
Komt mij niet bekend voor, ik heb op mijn WP7 foon alle 5 mijn google Calendars!
Probeer het nu nog maar eens. paar maanden geleden werkte het bij mij ook nog wel, maar kan momenteel toch echt geen kalenders aanvinken..

@Justice Strike:
Die Toast-notificaties op WP7 waren nooit bedoeld voor chatten, enz. Zo'n bericht komt binnen op de telefoon en verdwijnt. Als de gebruiker er op klikt wordt de pagina op een bepaalde view geopend en dat is alles. De applicatie krijgt de notificatie niet binnen en moet zelf nog eens checken op de servers van die applicatie. Daardoor duurt het allemaal wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05 15:07
Caelorum schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:39:
[...]
Die Toast-notificaties op WP7 waren nooit bedoeld voor chatten, enz.
Waar zijn ze dan wel eigenlijk voor?
Op dit moment (zonder notificatiescherm) kan ik eigenlijk geen doel bedenken waarin ze ook daadwerkelijk goed in zijn. Maar dat is wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 23:36
fruitbakje schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:45:
[...]

Waar zijn ze dan wel eigenlijk voor?
Op dit moment (zonder notificatiescherm) kan ik eigenlijk geen doel bedenken waarin ze ook daadwerkelijk goed in zijn. Maar dat is wat anders.
Normale notificaties. Voor Whatsapp zijn het eigenlijk chatberichten en geen notificaties. Waar ze goed voor zijn: aangeven van nieuwe mail, sms of bij een regenvoorspeller. Het is niet echt gemaakt om meerdere notificaties per minuut te ontvangen qua opzet, al kan het dat dus wel. Probleem blijft namelijk dat je de telefoon ook uit de slaapstand haalt en met internet moet verbinden om te kijken of er wat nieuws is, wat de accuduur niet ten goede komt. Ik heb zelf overigens weinig problemen met de notificaties, al zouden ze misschien in moeten stellen hoe lang de notificaties blijven hangen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Mja, MS geeft als voorbeeld voor Toast Notifications (dus die dingen die na 10 sec verwijnen):
[...]A toast notification is displayed at the top of the screen to notify users of an event, such as a news or weather alert. [...]
Daarnaast geven ze expliciet aan dat notificaties geen persoonlijke informatie horen te bevatten. Iets waar je met een messaging dienst niet zeker van kan zijn. Ook is er eigenlijk geen echte garantie dat een bericht aankomt.

Anyway, er is niet echt een andere manier voor ze om het te implementeren. Developers vragen al meer dan een jaar om toegang tot de People en Messaging hub. MS heeft al aangegeven dat ze er naar aan het kijken zijn en dat het wel hoog op het lijstje staat, maar er is nog niet echt iets concreets uitgekomen jammer genoeg. De hoop is dat met toegang tot de Messaging hub er ook een API komt voor messaging doeleinden.
De providers staan er echter niet echt om te springen aangezien die liever hun eigen standaard (Joyn) doorheen drukken denk ik.

[ Voor 37% gewijzigd door Caelorum op 27-11-2012 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
Martinspire schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:14:
[...]
Probleem blijft namelijk dat je de telefoon ook uit de slaapstand haalt en met internet moet verbinden om te kijken of er wat nieuws is, wat de accuduur niet ten goede komt.
Kul argument. Waarom zou het op een blackberry wel kunnen? En ik dacht dat wp8 push berichten ondersteund. Dus dan heb je uberhaupt het probleem niet dat je uit slaapstand moet komen.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
justice strike schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:26:
[...]

Kul argument. Waarom zou het op een blackberry wel kunnen? En ik dacht dat wp8 push berichten ondersteund. Dus dan heb je uberhaupt het probleem niet dat je uit slaapstand moet komen.
Ik heb het niet over andere apparaten maar het principe an sich. De telefoon moet toch op een bepaald moment een keer verbinding maken (met push is ie tenslotte ook niet helemaal dood), dus merk je dat wel ja.

Waar we voor het smartphonetijdperk nog dagen konden doen met batterij, is dat door de vele dataverbindingen (bluetooth, wifi, 3/4g, nfc e.d. ) weer hard achteruit gegaan. Ook al gebruik je ze niet constant, dan zul je nog energie kwijtraken.

En voor zover ik weet moet ie wel uit de slaapstand komen om de notificatie weer te geven anders blijft het scherm zwart en geluid stil :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:15
Martinspire schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:14:
[...]

Normale notificaties. Voor Whatsapp zijn het eigenlijk chatberichten en geen notificaties. Waar ze goed voor zijn: aangeven van nieuwe mail, sms of bij een regenvoorspeller. Het is niet echt gemaakt om meerdere notificaties per minuut te ontvangen qua opzet, al kan het dat dus wel. Probleem blijft namelijk dat je de telefoon ook uit de slaapstand haalt en met internet moet verbinden om te kijken of er wat nieuws is, wat de accuduur niet ten goede komt. Ik heb zelf overigens weinig problemen met de notificaties, al zouden ze misschien in moeten stellen hoe lang de notificaties blijven hangen.
Zodat ik het even goed begrijp: als je je telefoon in standby hebt, en er komt bijv. een email binnen, zie je dan ook een notificatie op het moment dat je, zeg, een half uur later je scherm even aanzet? Of zie je dat dan alleen nog a.h.v. één van de 'tellertjes' die je op je lockscreen kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Martinspire schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:35:
[...]

Ik heb het niet over andere apparaten maar het principe an sich. De telefoon moet toch op een bepaald moment een keer verbinding maken (met push is ie tenslotte ook niet helemaal dood), dus merk je dat wel ja.
Blackberry push is wel zodanig veel efficienter dat je dat niet merkt in het verbruik
En voor zover ik weet moet ie wel uit de slaapstand komen om de notificatie weer te geven anders blijft het scherm zwart en geluid stil :>
Waarom zou dat moeten? kan toch gewoon in het geheugen houden. Kijk eens goed naar hoe bb dat oplost en kom dan aangeven waarom dat niet op die manier in wp8 zou kunnen. Ik begrijp het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:44
RuudBurger schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:12:
Wat een onzin dat DataSense niet gewoon werkt zonder de provider...
Ik snap dat er voor het comprimeren dingen bij de provider aan moeten staan etc. maar een schatting van gebruikte MBs over wifi en 3g lijkt me toch niet al te moeilijk. Ik heb echt totaal geen idee wat mijn verbruik is, en dat is wel zo handig nu ik wil kijken naar een nieuw sim-only abbo.
De verbruiksmonitor van nokia brengt dit prima in kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
justice strike schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:26:
[...] Kul argument. Waarom zou het op een blackberry wel kunnen? En ik dacht dat wp8 push berichten ondersteund. Dus dan heb je uberhaupt het probleem niet dat je uit slaapstand moet komen.
Bepaalde onderdelen van de telefoon zullen toch echt uit slaapstand moeten komen, zoals de chip voor data verzenden/ontvangen en de processor. De rest kan uiteraard blijven slapen of uitgeschakeld blijven. Zelfs op een blackberry, dus waarom je dit nu een kul argument noemt is mij echt een raadsel.
Overigens zal de telefoon wel altijd verbonden zijn met het internet, omdat je anders niet van push kan spreken. Wel is het natuurlijk zo dat de data-overdracht door de servers van MS worden geïnitialiseerd. Dus de chip hoeft niet periodiek te verbinden met die servers, waardoor overall het energieverbruik laag kan blijven. Neemt niet weg dat die chip altijd wel iets verbruikt. Dat is ook de reden waarom bijv. een poll elke minuut meer kan verbruiken, maar een poll elke 10min weer minder.

[ Voor 14% gewijzigd door Caelorum op 27-11-2012 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
autje schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:52:
[...]
Zodat ik het even goed begrijp: als je je telefoon in standby hebt, en er komt bijv. een email binnen, zie je dan ook een notificatie op het moment dat je, zeg, een half uur later je scherm even aanzet? Of zie je dat dan alleen nog a.h.v. één van de 'tellertjes' die je op je lockscreen kan zetten?
Bij mij iig (WP7.5) komt er voor email uberhaupt geen toast-notificatie binnen. Alleen een tril en eventueel een geluidssignaal, als ik dat zo ingesteld heb. En die alleen op het moment dat je telefoon iets heeft binnengekregen. Als je later kijkt kan je het alleen terug zien aan het tellertje op de livetile/lockscreen.
Nu bij WP7.5 is er trouwens geen trilsignaal bij notificaties, klopt dat? Bij WP8 wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-08 23:32
Er is zeker wel een tril signaal bij notificaties in WP7.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Kan ik het trillertje wat je voelt als je de terugknop indrukt uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
spNk schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 20:28:
Er is zeker wel een tril signaal bij notificaties in WP7.5?
Jup, die is aanwezig in WP7.5 ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-08 22:52
nils.kuijpers schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 17:12:
[...]

De verbruiksmonitor van nokia brengt dit prima in kaart.
En waar kan ik deze vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijg errorcode 80320011 als ik een update van extras+info wil installeren, can't connect to store. Hoop dat MS t snel oplost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Nog een vraag, ik wil sommige geluidjes uitzetten. Zoals het geluidje wat je hoort als je 'm aan de lader hangt. Is dat mogelijk?

[ Voor 124% gewijzigd door deBennie op 28-11-2012 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:19

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ondersteund alleen resolutie 480x800. Hmm. Waarom werkt Datasense eigenlijk niet, dat zou in WP8 ingebakken moeten zitten, maar ik kan het nergens vinden.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
zonoskar schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:11:
[...]

Ondersteund alleen resolutie 480x800. Hmm. Waarom werkt Datasense eigenlijk niet, dat zou in WP8 ingebakken moeten zitten, maar ik kan het nergens vinden.
nou ik heb een wp8 toestel met 480x800 en ik kan hem ook niet gebruiken. en er is niet eens een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeNer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-08 23:28
zonoskar schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:11:
[...]

Datasense moet worden ondersteund door de provider. Omdat het datacompressie-deel van datasense door providers gedaan moet worden en niet door servers bij Microsoft. Ik vind het dan wel weer jammer dat niet gewoon het andere deel van de app altijd beschikbaar is zodat je kan zien welke app het meeste gebruikt enzo. Het is dus wachten op de providers tot zij dit ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
deBennie schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 20:44:
Kan ik het trillertje wat je voelt als je de terugknop indrukt uitzetten?
onder settings en dan extra settings op WP7
Die andere geluidjes volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
fruitbakje schreef op woensdag 28 november 2012 @ 12:40:
[...] onder settings en dan extra settings op WP7
Niet op elk toestel kan het hoor. De HTC Trophy 7 heeft bijvoorbeeld die optie niet. Maar als het toestel het ondersteund zou het ergens in de Settings moeten staan ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
fruitbakje schreef op woensdag 28 november 2012 @ 12:40:
[...]

onder settings en dan extra settings op WP7
Wacht even, ik bedoel in windows phone 8. We zitten toch ook in het 8 topic?
Of is 7 hetzelfde als 8?
Ben nog redelijk n00b B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
deBennie schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:07:
[...] Wacht even, ik bedoel in windows phone 8. We zitten toch ook in het 8 topic?
Of is 7 hetzelfde als 8?
Ben nog redelijk n00b B)
Niet hetzelfde, maar veel van WP7 is ook van toepassing op WP8. De UI is merkwaardig weinig verandert op wat extra functionaliteit na. Er zijn natuurlijk wel wat merkbare verschillen door het feit dat er een andere kernel wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de push notifications gaat worden. Blijkbaar was er te weinig tijd om het te implementeren:

http://www.tomshardware.c...ions-Microsoft,18884.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
justice strike schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:38:
ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de push notifications gaat worden. Blijkbaar was er te weinig tijd om het te implementeren:

Zoals ik 28 reacties boven je al aangeef met het Tweakers.net nieuwsbericht:
nieuws: Gerucht: volgende update Windows Phone 8 brengt vpn-ondersteuning
aarbij lijkt een verbeterde weergave van notificaties de grootste kanshebber te zijn, omdat Microsoft eerder al aangaf hiervoor geen tijd te hebben gehad voor de release van Windows Phone 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
daarin staat nog niet hoe het geimplementeerd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
justice strike schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:38:

Ah je doelt op een centrale plek om de notificaties te bekijken. Vind de titel van dat nieuwsartikel ook al zo stom. Natuurlijk zijn push notificaties al aanwezig in WP. Dat zijn ze al sinds WP7.0. Alleen die centrale plek om ze terug te zien mist nog. Ben zelf ook benieuwd hoe ze het gaan doen. Ergens denk ik dat ze het door middel van een swipe naar links op de homescreen gaan doen en anders als een aparte hub.

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-08 21:24

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Voor de verandering eens wat positief nieuws over Windows Phone:
http://www.nu.nl/gadgets/...-phone-flink-in-lift.html

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-08 19:49
Ik weet niet of het al eerder is gemeld, maar volgens mij kan het niet de bedoeling zijn. Als je je toestel aanzet en als hij beveiligd is met een pincode. Kun je gewoon de back knop drukken en dan unlock je de telefoon gewoon. Je kan overal bij, alle instellingen, email contacten etc. Het enige wat je niet kun doen is verbinding maken met je netwerkprovider. Maar als je met wifi verbonden bent kun je gewoon surfen op het internet. Is dit een grote veiligheid bug of is dit in de instellingen te veranderen?

Heb een HTC 8X

• deBennie
BlacKstaR- schreef op donderdag 29 november 2012 @ 13:12:
Ik weet niet of het al eerder is gemeld, maar volgens mij kan het niet de bedoeling zijn. Als je je toestel aanzet en als hij beveiligd is met een pincode. Kun je gewoon de back knop drukken en dan unlock je de telefoon gewoon. Je kan overal bij, alle instellingen, email contacten etc. Het enige wat je niet kun doen is verbinding maken met je netwerkprovider. Maar als je met wifi verbonden bent kun je gewoon surfen op het internet. Is dit een grote veiligheid bug of is dit in de instellingen te veranderen?

Heb een HTC 8X
Net getest op m'n lumia 920, als ik het vergrendelscherm omhoog schuif moet ik de pincode invoeren. Druk ik op dat moment op de 'back' toets, dan schuift het vergrendelscherm weer omlaag. Je komt dan dus niet verder.

Of bedoel je dat niet met 'beveiligd is met een pincode'?

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:19

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bij mij werkt dat alleen als je geen PIN op je lock scherm hebt. De code die gevraagd wordt na het booten is de PIN van je SIM kaart, nogal logisch dat je daar omheen kunt. Daarom moet je een PIN code zetten op je lock screen en daarom is het ook zo klote dat Kids corner niet naar behoren werkt.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• BlacKstaR-
deBennie schreef op donderdag 29 november 2012 @ 13:32:
[...]

Net getest op m'n lumia 920, als ik het vergrendelscherm omhoog schuif moet ik de pincode invoeren. Druk ik op dat moment op de 'back' toets, dan schuift het vergrendelscherm weer omlaag. Je komt dan dus niet verder.

Of bedoel je dat niet met 'beveiligd is met een pincode'?
Mijn toestel heeft een pincode, maar geen pincode voor het ontgrendelen van de lockscreen. Maar wat ik bedoel is, dat ik vanuit de boot gewoon op back druk, vervolgens is de telefoon gewoon unlocked. Dat kan de bedoeling toch niet zijn.

• spNk
Jawel? De code zit dus op de simkaart en niet op de telefoon...

• BlacKstaR-
Oke nu snap ik hem. Ik had dit nog nooit eerder meegemaakt.

• deBennie
Ah ja, een code op de sim. Zolang je die niet goed intypt kun je niet bellen of op 3g.
Zelfde bij bv iPhone hoor, als je de simcode niet invoert kun je gewoon je telefoon in. Zou ook niet weten waarom niet? :)

• deBennie
Ik snap de loze ruimte bovenaan de livetiles echt niet. Ik snap dat daar bovenaan een 'balk' met statusicoontjes zit, maar zelfs als die in beeld zijn hou je een redelijk dikke strook zwart over.
Waarom wordt die ruimte niet beter benut en beginnen de livetiles niet verder omhoog?
Wat is de gedachte achter die zwarte strook?

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2la79di.jpg

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Hahaha dat vraag ik me dus ook steeds af :) Ik schuif het geheel ook steeds tot onder de statusbar en hij onthoudt je locatie toch. Dwangneuroses hè ;)

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
deuxani schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:46:
Hahaha dat vraag ik me dus ook steeds af :) Ik schuif het geheel ook steeds tot onder de statusbar en hij onthoudt je locatie toch. Dwangneuroses hè ;)
Hmm, ik zie mezelf dat ook al doen idd. :D

Is me tot noch toe niet eens opgevallen in alle reviews/previews, maar als je het eenmaal weet....

• deBennie
Ja ik snap t niet. Als ik t goed heb begrepen is juist de reden dat het pijltje aan de rechterkant in windows 7.5 weg oa is gehaald omdat die hele zwarte rechterbalk loze ruimte is. Enkel en alleen gereserveerd voor dat ene pijltje. Dat is nu in windows 8 dus opgelost door het pijltje onderaan te plaatsen en mensen er gewoon achter te laten komen dat een swipe naar links het app scherm laat zien.
Maar waarom dan nog die loze ruimte bovenaan? Ik snap t niet...

• Caelorum
Die extra ruimte zit er, volgens mij, zodat als je tapt op die balk naar voren te halen je niet per ongeluk een tile aanklikt. Je hoeft namelijk niet te swipen voor die extra informatie. Elke aanraking aan de bovenkant van die ruimte is genoeg. Overigens zorgt het er ook mooi voor dat je net niet een hele tegel aan de onderkant ziet (in ieder geval op WP7) waardoor je sneller door hebt dat je omlaag kan scrollen.

@boven, dat pijltje zit er juist nog in zodat mensen het doorkrijgen en niet zelf hoeven te vinden by chance. Maar daarvoor moeten ze natuurlijk wel eerst weten dat ze er meer is daar beneden.

[ Voor 19% gewijzigd door Caelorum op 29-11-2012 18:37 ]

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 14:36

Woembah

YNWA

Het klinkt misschien raar, maar ik mis de lege ruimte rechts heel erg bij het nieuwe startscherm. Natuurlijk was die balk niet alleen voor het pijltje. Een interface met zulke tegels heeft 'ademruimte' nodig om een visuele balans te behouden. Door die rechterbalk had het (licht asymmetrische) startscherm een bepaalde appeal die een écht unieke indruk maakte. Het startscherm van WP8 is bijna helemaal volgeplempt met tegels en er is heel weinig ruimte tussen de tegels. Ik snap wel dat het nodig is geweest zodat de kleinste tegels niet te klein zouden worden, maar vanuit een designoogpunt vind ik het erg zonde. Het oogt gewoon te vol en onrustig. Als ik en WP8-toestel neem (of zodra ik WP7.8 krijg op m'n L800) ga ik denk ik experimenteren met 'lege tegels' om het effect van het oude startscherm na te bootsen.

De zwarte balk bovenin is dan nog het minste wat ze konden behouden en dat hebben ze gelukkig ook gedaan. Ik zou het geweldig vinden als er voor toestellen met een HD-scherm er nog een optie komt om de oude zwarte balk tevoorschijn te halen. Voor de rest van het startscherm zijn er dan toch genoeg pixels over.

Check out my photography on Instagram

• deBennie
Woembah schreef op donderdag 29 november 2012 @ 20:41:
Het klinkt misschien raar, maar ik mis de lege ruimte rechts heel erg bij het nieuwe startscherm. Natuurlijk was die balk niet alleen voor het pijltje. Een interface met zulke tegels heeft 'ademruimte' nodig om een visuele balans te behouden. Door die rechterbalk had het (licht asymmetrische) startscherm een bepaalde appeal die een écht unieke indruk maakte. Het startscherm van WP8 is bijna helemaal volgeplempt met tegels en er is heel weinig ruimte tussen de tegels. Ik snap wel dat het nodig is geweest zodat de kleinste tegels niet te klein zouden worden, maar vanuit een designoogpunt vind ik het erg zonde. Het oogt gewoon te vol en onrustig. Als ik en WP8-toestel neem (of zodra ik WP7.8 krijg op m'n L800) ga ik denk ik experimenteren met 'lege tegels' om het effect van het oude startscherm na te bootsen.

De zwarte balk bovenin is dan nog het minste wat ze konden behouden en dat hebben ze gelukkig ook gedaan. Ik zou het geweldig vinden als er voor toestellen met een HD-scherm er nog een optie komt om de oude zwarte balk tevoorschijn te halen. Voor de rest van het startscherm zijn er dan toch genoeg pixels over.
Ik vind juìst die zwarte balk rechts en de daardoor naar links gepositioneerde tegels van windows 7.5 lelijk. Net of je telefoon aan de rechterkant een stuk dikker was. Of dat je beeldscherm scheef naar links zit. Het gecentreerde beeld van windows 8 vind ik veel meer in balans, oogt als geheel mooier.

Ik ben er trouwens achter hoe je het toetsenbord weer in kunt klappen. In ios zit daarvoor een aparte toest rechtsonder op t toetsenbord, bij windows phone 8 gaat dit door op het pijltje (terug knop, links van het windowslogo) te drukken. Gelukkig kan het, opluchting :)

En tov ios, wat een verademing: in een email de mogelijkheid om een attachement toe te voegen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quint3n
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-08-2024
Woembah schreef op donderdag 29 november 2012 @ 20:41:

Dat is nu net net mooie aan WP8. Jij vindt de oude interface mooier? Geen probleem, dan boots je hem gewoon na. Een ander heeft het liefst zoveel tegels mogelijk? Geen probleem, dan maak je die...
Voor ieder wat wils, door die aanpasbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
De oude indeling nabootsen met windows 8 gaat toch niet lukken? Tenzij je links 1 grote tegel plaats en rechts 2 kleine. Maar dan nog is dat niet tzelfde als de layout van windows 7.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-08 06:58

alwinus

Tweaked

Tuurlijk kan dat wel. Je gebruikt naast elkaar 3 kleine of 1 middelgrote en 1 kleine. Helemaal aan de rechterkant plaats je geen tegel. Je kan dan alleen de allergrootste tile dan niet meer gebruiken want dat ziet er dan weer raar uit :) Bovendien is die zwarte balk aan de rechterkant dan wel breed. Breder volgens mij dan de zwarte balk in 7.5.

Voor mij had scherm standaard ook iets hoger gemogen. Maar ik vind het er mooi uitzien. Jammer dat sommige livetiles niet werken in de allerkleinste stand. :)

Ik heb mijn thema al een tijdje op cyaan staan. Vind ik voorlopig nog het prettigst aan mijn ogen. Voor whatsapp zou ik het liefst nog zelf kleuren in willen stellen. Deze staan standaard op het kleurenschema van je gekozen thema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
alwinus schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 08:05:
Tuurlijk kan dat wel. Je gebruikt naast elkaar 3 kleine of 1 middelgrote en 1 kleine. Helemaal aan de rechterkant plaats je geen tegel.
Ja, dus heb je niet exact hetzelfde als de layout in windows 7.5. Dus het kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-08 06:58

alwinus

Tweaked

Volgens mij ging het meer om de zwarte balk aan de zijkant. Die is natuurlijk wel te maken. Alleen 2 middelgrote tiles naast elkaar en dan nog een zwarte balk zichtbaar is natuurlijk niet mogelijk.

Zelf ben ik wel blij dat het hele scherm wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Nee kan inderdaad niet, maar zo hinderlijk is het ook weer niet. Wat mij opvalt is dat de tiles nu wel heel groot aanvoelen. Beetje te groot zeg maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
btw. Was gister even wat games aan het spelen (zag sonic cd en moest dat gewoon even proberen). Wat ik merk is dat wp8 bijna niet te gebruiken is. Hij verbruikt zodanig veel stroom dat zelfs de voeding hem niet bij kan houden (nokia voeding erbij 2 amp en de batterij liep nog steeds terug van 40 naar 35%).

Das ansic wel leuk dat er veel power in zit..... maar dat is totaal onbruikbaar. Hopelijk kunnen ze iets doen met throttling... overigens ook wel handig als ze een applicatie maken die aan kan geven wat de grote energie vreters zijn (naast datasense)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
justice strike schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 13:55:
btw. Was gister even wat games aan het spelen (zag sonic cd en moest dat gewoon even proberen). Wat ik merk is dat wp8 bijna niet te gebruiken is. Hij verbruikt zodanig veel stroom dat zelfs de voeding hem niet bij kan houden (nokia voeding erbij 2 amp en de batterij liep nog steeds terug van 40 naar 35%).

Das ansic wel leuk dat er veel power in zit..... maar dat is totaal onbruikbaar. Hopelijk kunnen ze iets doen met throttling... overigens ook wel handig als ze een applicatie maken die aan kan geven wat de grote energie vreters zijn (naast datasense)
Hmm dat is wel opvallend. Was dat zo'n usb achtige lader (die zijn namelijk iets minder sterk dan de normale laders. Overigens kan het schelen als je dan bluetooth/wifi of whatever effe uitzet als je er echt last van hebt. Heb je nog veel achtergrondtaken aan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Martinspire schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:00:
[...]
Hmm dat is wel opvallend. Was dat zo'n usb achtige lader (die zijn namelijk iets minder sterk dan de normale laders. Overigens kan het schelen als je dan bluetooth/wifi of whatever effe uitzet als je er echt last van hebt. Heb je nog veel achtergrondtaken aan ook?
de lader die bij de nokia zit (in het stopcontact dus). Mja ging heel langzaam hoor maar hij liep wel leeg ipv dat hij oplaad.

Ik zat een grafisch spelletje spelen wat veel kracht trok denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
justice strike schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 15:40:
[...]

de lader die bij de nokia zit (in het stopcontact dus). Mja ging heel langzaam hoor maar hij liep wel leeg ipv dat hij oplaad.

Ik zat een grafisch spelletje spelen wat veel kracht trok denk ik.
Hmm mja hoe dat precies zit weet ik niet, maar nfc uitzetten als je het toch niet gebruikt is altijd wel handig, maar wel opvallend.

Ik merk hier overigens wel dat als ik mijn telefoon via usb oplaad, dat serieus langer duurt dan dat ik de samsung oplader pak (dus zonder usb connector erin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Martinspire schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 16:17:
[...]

Hmm mja hoe dat precies zit weet ik niet, maar nfc uitzetten als je het toch niet gebruikt is altijd wel handig, maar wel opvallend.

Ik merk hier overigens wel dat als ik mijn telefoon via usb oplaad, dat serieus langer duurt dan dat ik de samsung oplader pak (dus zonder usb connector erin)
nfc staat altijd uit. ik betwijfel ook of dat echt een energie trekker is. Verwacht dat eigenlijk niet omdat juist het hele nut van nfc is dat je makkelijk dingen kunt uitwisselen. Dat gaat niet als je hem steeds aan en uit moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-08 18:37
Heeft iemand nog een goede tip voor een muziek afspeel app? Mijn galaxy S had een standaard perfecte mp3 speler waarbij ik heel gemakkelijk playlists kon maken en makkelijk kon doorspoelen binnen nummers door gewoon de balk te vershuiven e.d. maar die apps die standaard met wp8 worden meegeleverd kan ik zo goed als niks mee. Playlist maken? geen idee. Muziek doorspoelen? geen idee. Niet hele tijd lastig gevallen worden met online muziek? Geen idee. etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft bij mij ook even geduurd. Gewoon het 'skip' knopje vasthouden.
1 x aanraken is volgend nummer en vasthouden is doorspoelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kom ik bij OneNote op WP8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-08 18:37
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 08:34:
[...]

Heeft bij mij ook even geduurd. Gewoon het 'skip' knopje vasthouden.
1 x aanraken is volgend nummer en vasthouden is doorspoelen :)
Oke dat is 1 issue getackeld, maar hoe maak je nu een fatsoenlijke playlist? Ik vind dit echt heel slecht gedaan namelijk. Totaal niet duidelijk hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Bij mij stond ie gewoon standaard in de app lijst. Bij jou niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Nou... dat is mooi. Wil ik eindelijk eens een app kopen, kan dat gewoon niet zonder creditcard!! Dat is toch te bizar. Je hebt drie opties: credit of debit card (heb ik niet en wil ik niet), Microsoft Gift Card (kan je nergens kopen) of PayPal (heb ik!!). Ik kies om met PayPal te betalen en welke melding krijg je dan:

"Voeg een creditcard toe aan uw PayPal-rekening om deze betaling te voltooien. Er worden geen kosten afgeschreven van uw creditcard, tenzij het transactiebedrag uw saldo overschrijdt."

Of te wel, zelfs met PayPal kan je niet betalen zonder creditcard!! Dat is toch te bizar. Wat is het nut van PayPal als je je creditcard moet koppelen?! Ook erg fijn voor de developers.... mensen in dezelfde situatie blijven zo noodgedwongen de gratis versies gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Dat is niet veel anders geregeld bij Android of iOS. Wat is erop tegen om een creditcard (gratis) aan te schaffen? Als je een beetje wilt reizen, hotels boeken of auto's huren heb je vaak genoeg een credit card nodig in je leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Kun je trouwens een creditcard aan meerdere accounts toevoegen? Dat als mijn moeder een WP toestel neemt, dat ik dan gewoon mijn creditcard kan toevoegen zodat ze ook gewoon apps kan kopen? Mijn moeder heeft er namelijk geen en die heeft dat eigenlijk ook niet echt nodig en voor mij maakt het me niet zo heel veel uit. Maar ik vraag me af of je dan niet een fout krijgt met "deze creditcard is al gekoppeld" oid?

Overigens over de discussie hierboven: er zijn zat maatschappijen die zo'n prepaid creditcard gratis kunnen leveren, dus mogelijk is dat een oplossing voor je.

[ Voor 16% gewijzigd door Martinspire op 02-12-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Sheik schreef op zondag 02 december 2012 @ 13:38:
Dat is niet veel anders geregeld bij Android of iOS. Wat is erop tegen om een creditcard (gratis) aan te schaffen? Als je een beetje wilt reizen, hotels boeken of auto's huren heb je vaak genoeg een credit card nodig in je leven.
waren het niet dat credit cards niet gratis zijn. kun je niet via ideal betalen op paypal

[ Voor 4% gewijzigd door justice strike op 02-12-2012 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
deuxani schreef op zondag 02 december 2012 @ 13:25:
[...] Of te wel, zelfs met PayPal kan je niet betalen zonder creditcard!! [...]
Jup, CC of bankrekening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
justice strike schreef op zondag 02 december 2012 @ 13:41:
[...]

waren het niet dat credit cards niet gratis zijn. kun je niet via ideal betalen op paypal
Er zijn genoeg creditcards te krijgen die het eerste jaar gratis zijn. Het 2de jaar kost geld, maar kan je desnoods opzeggen. En als je je uitgaven de eerste termijn aflost, betaal je geen rente.

Maargoed, betaalopties zijn niet ontopic.

[ Voor 5% gewijzigd door Sheik op 02-12-2012 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Je hoeft niet per se een creditcard te koppelen, je kan ook alleen een bankrekening koppelen aan je paypal.
Toch?

[ Voor 3% gewijzigd door deBennie op 02-12-2012 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Prepaid creditcards zijn meestal wel gratis, maar dat kost je weer wat meer per betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Mijn bankrekening is gekoppeld aan mijn PayPal account, maar je bent voor Windows Phone Store betalingen dus verplicht blijkbaar om OOK je creditcard te koppelen. Ik heb op iOS zonder problemen apps kunnen kopen met mijn PayPal account, op internet ook. Dit is waarschijnlijk dus een policy die Microsoft bij deze betaling forceert. En ja, creditcards kosten nagenoeg altijd geld en ik wil gewoon betalen met het geld dat ik heb en niet het geld dat ik verwacht te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Nogmaals een creditcard hoeft niets te kosten en je betaalt met het geld dat je hebt, je leent niks, nada, nul. Neem contact op met Microsoft over je betalingsperikelen, wellicht kunnen ze je een passende oplossing bieden.
Misschien kan je ook nog een debit card/prepaid credit card overwegen wat men ook bij Android veelvuldig toepast.

Graag weer ontopic over OS8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Sheik schreef op zondag 02 december 2012 @ 14:32:
Nogmaals een creditcard hoeft niets te kosten en je betaalt met het geld dat je hebt, je leent niks, nada, nul. Neem contact op met Microsoft over je betalingsperikelen, wellicht kunnen ze je een passende oplossing bieden.
Misschien kan je ook nog een debit card/prepaid credit card overwegen wat men ook bij Android veelvuldig toepast.

Graag weer ontopic over OS8.
Hier in nederland betaal je jaarlijks voor je credit card en je leent per definitie bij een credit card. Anders heb je het over een Debit card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verzo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-07 12:15
Kan hier iemand wel mensen uitnodigen voor een kamer op zijn windows phone 8 toestel? Iedereen naar wie ik een kamer verzoek stuurt krijgt de zelfde melding dat de browser de taal niet ondersteunt (?) en vervolgens kunnen ze niks meer. Dit zijn dan wel mensen zonder wp8 toestel maar ik dacht dat dit desondanks wel mogelijk was maar dan met beperkte functionaliteiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het heel vreemd dat ik geen officiele twitter app kan vinden, nu.nl app is afwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
deuxani schreef op zondag 02 december 2012 @ 14:15:
[...] Dit is waarschijnlijk dus een policy die Microsoft bij deze betaling forceert.[...]
In dat geval heb ik niets gezegd. Moet wel zeggen dat ik het probleem niet op WP7 ervaar. Misschien dat het een WP8 specifiek iets is dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeer tevreden over mijn Lumia 920 en WP8 maar k erger me toch zeer erg aan een paar basis zaken.

Het indelen van video's en muziek bestanden in map structuur of playlist lijkt helemaal niet te werken tenzij je iets van de xbox store koopt...
Een goedkope mp3 speler van 8 jaar terug heeft die functionaliteit terwijl wp8 phone dat niet heeft.

Sluiten van apps is enkel mogelijk door x aantal keer op het terug pijltje te drukken... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 20:46:
Het indelen van video's en muziek bestanden in map structuur of playlist lijkt helemaal niet te werken tenzij je iets van de xbox store koopt...
Sluiten van apps is enkel mogelijk door x aantal keer op het terug pijltje te drukken... 8)7
MS vindt dat ze het zo hebben geregeld dat er helemaal geen reden meer zou zijn dat je die dingen zou willen doen.
Valt wel wat voor te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 20:46:
[...] Sluiten van apps is enkel mogelijk door x aantal keer op het terug pijltje te drukken... 8)7
Precies, waarom wil je een applicatie sluiten? Het doet toch niets in de achtergrond dus een simpele druk op de windows toets doet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verzo schreef op zondag 02 december 2012 @ 20:27:
Kan hier iemand wel mensen uitnodigen voor een kamer op zijn windows phone 8 toestel? Iedereen naar wie ik een kamer verzoek stuurt krijgt de zelfde melding dat de browser de taal niet ondersteunt (?) en vervolgens kunnen ze niks meer. Dit zijn dan wel mensen zonder wp8 toestel maar ik dacht dat dit desondanks wel mogelijk was maar dan met beperkte functionaliteiten..
geef maar aan hoe ik je toe kan voegen. Volgens mij moeten we eerst contacten aanmaken? stuur maar een dm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
fruitbakje schreef op zondag 02 december 2012 @ 21:24:
[...]

MS vindt dat ze het zo hebben geregeld dat er helemaal geen reden meer zou zijn dat je die dingen zou willen doen.
Valt wel wat voor te zeggen.
mja, ik zie echter niet mijn muziek geordend zoals je dat zou verwachten. (ie. sommige albums zien er niet goed uit.

Overigens. Ik heb even een aantal games geinstalleerd. En ik moet zeggen 8 gb kom je snel in de knoop. Nu speel ik normaal geen games maar wilde even kijken hoe snel je zoeits vol krijgt. Ik vond het nog wel tegenvallen. Je kunt een onbeperkt aantal kleine games kwijt. Maar wil je kwaliteit games dan moet je er echt niet meer dan 8 gaan installeren.

Ik ben blij dat ik mijn media op een sd card kwijt kan. Wellicht dat ik voor 64 gb ga. Ik vind de camera in de 820 nog zo slecht nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op zondag 02 december 2012 @ 21:26:
[...]

Precies, waarom wil je een applicatie sluiten? Het doet toch niets in de achtergrond dus een simpele druk op de windows toets doet genoeg.
Omdat je soms in meerdere lagen van een applicatie kan zitten en je soms meer dan 3-4 keer op 1 knop moet drukken om de applicatie te kunnen afsluiten. Stel dat je 2 applicaties open hebt of meer kun je bijna blijven drukken op die terug knop...

Usablility wise is dit echt niet te pruimen.

En terug != afsluiten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2012 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Nogmaals, er is geen reden om een applicatie af te sluiten, dat is wat Caelorum probeerde te zeggen. Applicaties die niet op de voorgrond staan (en er kan er altijd maar een tegelijk op de voorgrond staan, uiteraard) gaan in hibernation en nemen dus geen resources in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

autje schreef op zondag 02 december 2012 @ 22:35:
Nogmaals, er is geen reden om een applicatie af te sluiten, dat is wat Caelorum probeerde te zeggen. Applicaties die niet op de voorgrond staan (en er kan er altijd maar een tegelijk op de voorgrond staan, uiteraard) gaan in hibernation en nemen dus geen resources in beslag.
Zelfs al gebruiken ze geen resources dat is mijn punt niet?

Je moet nog altijd x aantal keren op de terug knop drukken om die uit die applicatie te geraken? Want die app. staat nog altijd in het overzicht open.
Hoezo geen reden om een applicatie af te sluiten verklaar je nader.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2012 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Waarom zou je hem af willen sluiten? Als je een andere applicatie wilt starten druk je op je Home knop, en voila, starten maar. Staat de niet afgesloten applicatie nog in je applicatie overzicht? Ja, maar wat maakt dat uit? Hij wordt vanzelf uit dat overzicht gecycled als je andere applicaties start. Ik zie het probleem niet.

Let wel, dit zeg ik zonder ook maar één minuut Windows Phone ervaring :P. Je leert zoveel op GoT :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

autje schreef op zondag 02 december 2012 @ 22:42:
Waarom zou je hem af willen sluiten? Als je een andere applicatie wilt starten druk je op je Home knop, en voila, starten maar. Staat de niet afgesloten applicatie nog in je applicatie overzicht? Ja, maar wat maakt dat uit? Hij wordt vanzelf uit dat overzicht gecycled als je andere applicaties start. Ik zie het probleem niet.

Let wel, dit zeg ik zonder ook maar één minuut Windows Phone ervaring :P. Je leert zoveel op GoT :D.
Hmm op zoiets heb ik nog niet gelet eerlijk gezegd.

Dan is er niet echt een probleem meer idd, buiten dat ik het nog gewoon moet worden :D
Volgende week is testen en kijken hoe fijn dit werkt.

Maar ergert niemand zich eraan als je bv. een mapje aanmaakt "test" binnenin de video map op je windows phone met 3 video's erin dat dit effectief NIET op je phone wordt getoond? Je ziet dan bv. gewoon 'all' met de 3 video's erin.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2012 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:00
Op non-WP8 toestellen kan je alleen de calendar functionaliteit van Rooms gebruiken.
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 22:30:
[...]

Omdat je soms in meerdere lagen van een applicatie kan zitten en je soms meer dan 3-4 keer op 1 knop moet drukken om de applicatie te kunnen afsluiten. Stel dat je 2 applicaties open hebt of meer kun je bijna blijven drukken op die terug knop...

Usablility wise is dit echt niet te pruimen.

En terug != afsluiten.
Wut? Klagen over usability en dan de Home-knop nog niet hebben gevonden? Juist... Die home-knop zit er niet voor niets.

[ Voor 33% gewijzigd door Ramon op 02-12-2012 23:44 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
justice strike schreef op zondag 02 december 2012 @ 21:53:
[...]

mja, ik zie echter niet mijn muziek geordend zoals je dat zou verwachten. (ie. sommige albums zien er niet goed uit.

Overigens. Ik heb even een aantal games geinstalleerd. En ik moet zeggen 8 gb kom je snel in de knoop. Nu speel ik normaal geen games maar wilde even kijken hoe snel je zoeits vol krijgt. Ik vond het nog wel tegenvallen. Je kunt een onbeperkt aantal kleine games kwijt. Maar wil je kwaliteit games dan moet je er echt niet meer dan 8 gaan installeren.

Ik ben blij dat ik mijn media op een sd card kwijt kan. Wellicht dat ik voor 64 gb ga. Ik vind de camera in de 820 nog zo slecht nog niet.
Het grote probleem bij veel Xbox games is dat ze hele filmpjes in de games gaan verwerken. Vooral EA doet dat echt enorm vaak, waardoor je games ineens honderden mbs groot kunnen zijn. Ik snap niet dat je die shit niet gewoon via internet kunt bekijken als optie, want dit kost je gewoon gigantisch veel ruimte. Ook wordt vaak de muziek gekoppeld in een lekker groot formaat.
De meeste xbox games zijn daardoor tussen de 100 en 200 mb daardoor, met uitschieters naar 400mb.

Gelukkig heb je ook games die minder eisen en die laat ik dan vrolijk staan. Maar het is inderdaad een aparte ontwikkeling.
Hier: http://blogs.windows.com/...ooms-on-other-phones.aspx staat hoe je diverse zaken op andere platformen kunt gebruiken.

Calender->Outlook/email
Photo's/video's->Skydrive
Notes->Onenote

Wat je dus mist is group chat en het plezier om het allemaal in 1 plaats gekoppeld te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Laatst online: 10:23
Misschien een gekke vraag, of iemand die hier ooit mee gespeeld heeft. Pas op het is complex en ben hier misschien zelf schuldig aan :+

Ik heb ooit toen ik een Xbox kocht een MS account aangemaakt (met mijn gmail) met gamerpoints (niet veel), ms points en een creditcard om betalingen te doen. Dit werkte allemaal prima. Nu wilde ik langzaam overstappen naar een outlook.com adres. Deze heb ik inmiddels aangemaakt en gekoppeld met mijn gmail MS account. Ook heb ik dit gmail MS account ingesteld als MS account op mijn HTC 8X. Maar nu kan ik dus niet meer mijn outlook.com mail synchroniseren :'(

Iemand die bovenstaande begrijpt en er eventueel een oplossing voor heeft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
Dus je hebt 2 MS accounts, 1 via je gmail en 1 via je outlook.com adres. Maar je hebt (als ik het goed begrijp) bij je outlook.com adres ingesteld dat je daar ook je gmail berichten kan zien?
Je gmail MS account is de hoofdaccount op je telefoon. Je kan toch gewoon nog een email account toevoegen (wat dan dus je outlook.com zou zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
fruitbakje schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:18:
Dus je hebt 2 MS accounts, 1 via je gmail en 1 via je outlook.com adres. Maar je hebt (als ik het goed begrijp) bij je outlook.com adres ingesteld dat je daar ook je gmail berichten kan zien?
Je gmail MS account is de hoofdaccount op je telefoon. Je kan toch gewoon nog een email account toevoegen (wat dan dus je outlook.com zou zijn)?
Volgens mij is dat correct ja.
Ik heb ook een blaat@martinspire.nl adres voor mijn eigen mail (via gmail) en mijn xbox gamertag+microsoft account is ook gekoppeld aan een voormalig live-id met ook mailadres blaat@martinspire.nl

Hiervoor heb ik dus 1x mijn account toegevoegd als MS account (en kan daar ook mijn outlook aliasses op ontvangen) en 1x mijn gmail account. Vervolgens nog postvakken gekoppeld en alles komt mooi bij elkaar binnen.

@hieronder: welke mail krijg je dan wel en welke krijg je niet binnen?

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 03-12-2012 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
fruitbakje schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:18:
Nee net andersom. Mijn gmail is mijn hoofdaccount (ook ingesteld op mijn telefoon), mijn outlook.com is secundair.
Ja dat dacht ik ook, en heb ik geprobeerd. Maar helaas doet hij dat niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
Wat bedoel je dan precies met "ik heb m'n outlook.com MS account gekoppeld aan m'n gmail MS account"? En het is je outlook die je niet binnenkrijgt?
Het zijn voorzover ik kan zien 2 verschillende emailboxen, en als je die apart in je telefoon als aparte accounts instelt, dan kan je van beide gewoon je mail ontvangen.

[ Voor 7% gewijzigd door fruitbakje op 03-12-2012 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
Ik heb het inderdaad precies zoals Martinspire. Maar de melding was echt vreemd, het leek alsof ik gewoon niet kon inloggen, maar het probleem was dus dat mijn wachtwoord was verlopen.... Maar het werkt nu iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik bv. bij Xbox music de 30 dagen free probeer moet ik telkens een verificatie code ingeven vanuit mijn gmail adres.

Maar als ik inlog op mijn account staat er nergens een referentie naar dat gmail adres in kwestie?
Weet iemand waar die terug te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Hoe kan ik eigenlijk vanaf mn wp8 op mn Canon wifi printer printen?
Op mn iPad heb ik een Canon app, los daarvan kan de iPad ook zonder de app op de canon printen.
Kan mn lumia 920 dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
deBennie schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:29:
Hoe kan ik eigenlijk vanaf mn wp8 op mn Canon wifi printer printen?
Op mn iPad heb ik een Canon app, los daarvan kan de iPad ook zonder de app op de canon printen.
Kan mn lumia 920 dat ook?
Geen idee eigenlijk. Heb zelf ook een Canon, welliswaar met een WP7 toestel, maar gok dat het qua drivers niet zal uitmaken. Er is overigens geen app voor, maar zal straks thuis wel effe kijken. Al ga ik er eigenlijk niet vanuit. Als alternatief zou je iets op skydrive kunnen zetten en dat via je pc uitprinten, maar dat is ook weer niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Dat alternatief doe ik nu al :) Via Skydrive binnenhalen op mn iPad en dan printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Deze app: http://www.windowsphone.c...c5-42f0-8ec8-ee04d01f489d
kan Office- en PDF-bestanden van je Skydrive printen op een netwerkprinter.
Pagina: 1 ... 14 ... 46 Laatste